Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Dan is het kwaad al geschied. Je wint er echt geen ene ruk mee door achteraf dit gerechtelijk aan te laten pakken.incaz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:34:
Ik zou niet weten waarom je mensen niet gewoon bij naam mag noemen hoor - als die zich geschaad voelen in hun eer en goede naam kunnen ze toch gewoon een smaad/laster-klacht beginnen?
Zoals ik het interpreteer bedoelt Merryb dat de verhalen geanonimiseerd moeten worden, maar dat je ze niet anoniem mag submitten (dat laatste is wat er dikgedrukt staat in de gequotete post)incaz schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 14:57:
Merryb, misschien bedoelde je dat, maar dat was niet wat je schreef - je pleitte in je eerdere post juist voor het anonimiseren van de submissions (het wegredigeren van de namen van de recruiters.)
[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 25-07-2014 15:02 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is niet zo dat er 1000den goede ervaringen mee hebben en dat dan enkele mensen even iemand zwart gaan maken. Nee, het gaat structureel fout bij dat soort recruiters, ronduit schaamteloze acties en asociale praktijken.
Wat moet je dan? Hoi ik ben Pietje van der Echte-naam en ik geef deze recruiter een 3. Doei.
Elke recruiter die geen randdebiel is zal niet op deze website komen. Jammer dan dat er niet veel overblijven.
Zo, dit is er uit. Ja frustratie much, net nog weer gebeld door zo'n type.
Verwijderd
Ik bedoelde eigenlijk dat er een keus gemaakt moet worden, of.oisyn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:01:
Zoals ik het interpreteer bedoelt Merryb dat de verhalen geanonimiseerd moeten worden, maar dat je ze niet anoniem mag submitten (dat laatste is wat er dikgedrukt staat in de gequotete post)
a: beide partijen worden bekend gemaakt;
b: beide partijen blijven anoniem.
Heeft allebij zo zn voor en nadelen
Ja, die strijd is hier duidelijk aangewakkerd nuSPee schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:16:
Ah, merryb gaat ff 50 plaatsen omhoog door dubbele post te doen
Op de één of andere manier sta ik waarschijnlijk ergens in een systeem. Waarschijnlijk doorverkocht gok ik. Nu heb ik zowel een bedrijf(je) en was ik ooit werk zoekend. Dit resulteert in dus enorm veel 'shit'. Nu vind ik het op zich niet erg om mensen even te woord te staan en vriendelijk te bedanken. Ik word echter ook constant gebeld met de vraag of ik nog werk zoek. Netjes dat ik ben geef ik normaal antwoord, dat ik al werk heb. Gevolgd door "Oh en waar dan, en wat verdien je en .. etc." of "Jah ik kan jou veel beter geven, zeker 1k meer dan nu" (zonder te weten wat ik nu doe of verdien).Verwijderd schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:07:
[...]
Ik bekijk het dan ook vanuit een ander standpunt, want zelf loop ik pas stage bij een bureau / bedrijf, en heb nog geen recruiters achter mn bips aan.
Weetje, 10 telefoontjes.. prima. Echter reken ik toch op zo'n 3-4 telefoontjes per week, paar invites op linkedin, en 2-4 mails per week. Overal sta ik uitgeschreven, heb nergens interesse in maar kom er niet van af. Zelfs niet van sommige *** mailings.
Een druppel kan niet overlopen.Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:03:
De druppel is allang overgelopen
SPee schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:16:
Ah, merryb gaat ff 50 plaatsen omhoog door dubbele post te doen
Verder is nog enigszins relevant dat de app later ook voor iOS en/of Windows Phone wordt gemaakt.
En daar is GateKeaper ook eventjes bezig zijn post amounts omhoog te helpen
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
haha sarcasme en spreekwoorden liggen met niet zo goed, vooral niet de laatste week
Hmm... en ik maar denken dat ik dat toch goed verkapt had.Robbiedobbie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:22:
[...]
En daar is GateKeaper ook eventjes bezig zijn post amounts omhoog te helpen
Moet er 10 meer posten dan BtM909, dan sta ik in de top 20.

Ik mag nog wel wat meer gaan postenGateKeaper schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:24:
[...]
Hmm... en ik maar denken dat ik dat toch goed verkapt had.
Moet er 10 meer posten dan BtM909, dan sta ik in de top 20.![]()
Douweegbertje, kijk nou wat je hebt gedaan
De designer afschieten.Avalaxy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:22:
Ik heb een klant waarvoor ik een Android app bouw. Nu heeft de designer een design aangeleverd (die sowieso niet in de Android-style is) die een custom font gebruikt. Het is verder gewoon een vrij simpele app met wat formulieren en dergelijken. Wat vinden jullie daarvan? Ik ben zelf een fel tegenstander van custom zaken omdat Google hier zelf prima over heeft nagedacht en een consistente style guide heeft geschreven: http://developer.android.com/design/style/typography.html.
Verder is nog enigszins relevant dat de app later ook voor iOS en/of Windows Phone wordt gemaakt.
Custom font heeft echt maar een paar redenen om te gebruiken naar mijn mening, en een paar simpele formuliertjes is daar geen één van. Tenzij je app iets te maken heeft met hipsters, iPhone, desigbureau, instagram etc. hoef je geen customfont te gebruiken.
Ik heb verder geen ervaring met mobile software development, maar is een custom font zoveel extra werk dan? Het lijkt me toch mogelijk te moeten zijn om hem op één of andere manier in je app te embedden als resource?Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:26:
[...]
De designer afschieten.
Custom font heeft echt maar een paar redenen om te gebruiken naar mijn mening, en een paar simpele formuliertjes is daar geen één van. Tenzij je app iets te maken heeft met hipsters, iPhone, desigbureau, instagram etc. hoef je geen customfont te gebruiken.
Edit: Helaas te weinig tijd om dit te realiseren.
[ Voor 9% gewijzigd door xleeuwx op 25-07-2014 15:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat is nog niet eens de rede. Een app is in feite.. een app. Zoals Avalaxy al zegt is er een mooie styleguide. Nu hoef je niet precies alles 1op1 te volgen, maar wat zou de meerwaarde zijn voor een custom font? Tenzij je iets unieks moet hebben, blijft je app gewoon dat simpele ding met wat formulieren. Custom font is dan haast het zelfde om je app te laten zien op 39 graden gedraaid. Gewoon nutteloos.GateKeaper schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:28:
[...]
Ik heb verder geen ervaring met mobile software development, maar is een custom font zoveel extra werk dan? Het lijkt me toch mogelijk te moeten zijn om hem op één of andere manier in je app te embedden als resource?
Dit is overigens geschreven vanuit een programmeurs view en overigens is het wel redelijk simpel om custom font te implementeren op verschillende platforms voor je app.
goede rede voor custom font, omdat het nu net lijkt of je het "zelf geschreven" hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door Douweegbertje op 25-07-2014 15:33 ]
Brute force game development volgens de infinite monkey theorie.oisyn schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:32:
Niet alleen ik, het hele bedrijf. Aan het eind van de week reviewen we alle code die iedereen random heeft ingetypt en gooien we weg wat we niet kunnen gebruiken.
Net klant aan de lijn. Onze applicatie werkte helemaal k*t en traag en weet ik wat nog meer.
Aangeboden om even via remote viewer mee te kijken wat er allemaal mis was.
- Verbinding maken met remote viewer duurde lang.... heeeeel lang
- Eindelijk verbinding. Terwijl ik nog wat verbaal geraas over de telefoon kreeg eerst maar eens een speed testje gedaan. 0.2MB/s
- Krijg geraas over me heen dat het op de andere pc's wel snel is.
- Ik start taakbeheer op om te kijken wat er allemaal draait. Zie veel onbekende processen.
- Kijkt rechtsonderin welke logootjes allemaal bij het klokje worden weergegeven en ziet 2 viruspakketten, een firewall, wat HP rommel en Windows Update logootje.
- Advies gegeven de pc misschien eens grondig op te laten schonen (lees: format c: ) door een PC mannetje (dit doen wij niet voor de klanten) en het dan nogmaals te proberen.
Af en toe........

Dat klinkt als een klant. Klopt precies.pdebie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:40:
* PdeBie springt i.v.m. vakanties deze week een beetje op de helpdesk bij
Net klant aan de lijn. Onze applicatie werkte helemaal k*t en traag en weet ik wat nog meer.
Aangeboden om even via remote viewer mee te kijken wat er allemaal mis was.
- Verbinding maken met remote viewer duurde lang.... heeeeel lang
- Eindelijk verbinding. Terwijl ik nog wat verbaal geraas over de telefoon kreeg eerst maar eens een speed testje gedaan. 0.2MB/sNou meneer, ik heb wel een idee waarom de verbinding met ons programma niet zo rap is.
- Krijg geraas over me heen dat het op de andere pc's wel snel is.
- Ik start taakbeheer op om te kijken wat er allemaal draait. Zie veel onbekende processen.
- Kijkt rechtsonderin welke logootjes allemaal bij het klokje worden weergegeven en ziet 2 viruspakketten, een firewall, wat HP rommel en Windows Update logootje.
- Advies gegeven de pc misschien eens grondig op te laten schonen (lees: format c: ) door een PC mannetje (dit doen wij niet voor de klanten) en het dan nogmaals te proberen.
Af en toe........
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Of omdat het bedrijf herkenbaar is aan de combinatie van kleur + lettertype. Niet dat dat er veel zijn, maar okDouweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:32:
[...]
Dit is overigens geschreven vanuit een programmeurs view en overigens is het wel redelijk simpel om custom font te implementeren op verschillende platforms voor je app.
goede rede voor custom font, omdat het nu net lijkt of je het "zelf geschreven" hebt. [...]
Custom fonts moet je niet zomaar gaan gebruiken nee, want ze hebben nogal subtiele (en soms niet zo subtiele) uitwerkingen op mensen en andere bijeffecten en als je niet weet wat je doet kan je beter gewoon de standaard van het platform aanhouden.
Wat bedoel je hier precies mee?Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:43:
[...]
want ze hebben nogal subtiele (en soms niet zo subtiele) uitwerkingen op mensen en andere bijeffecten
Ik denk de bloeddrukverhoging en schade aan apparaten die optreedt als je Comic Sans gebruikt
[ Voor 5% gewijzigd door incaz op 25-07-2014 15:50 ]
Goede reden om dat Custom font niet te gebruiken: het is een stuk minder leesbaar.Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:32:
goede rede voor custom font, omdat het nu net lijkt of je het "zelf geschreven" hebt.
[afbeelding]
Als ik een App zou installeren die dat font gebruikt, ging die App er ook vrij snel weer af. Als ik moeite moet doen om überhaupt de tekst te lezen, hoef ik de App niet.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Is mijn sarcasme-meter nu kapot of wat?Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:32:
[...]
[afbeelding]
Nee. Het lijkt totaal niet met de hand geschreven, het is alleen onleesbaar geworden.Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:32:
[...]
[afbeelding]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ik heb dat font wel eens als systeemfont voorbij zien komen, zou er zelf tureluurs van worden maar blijkbaar is er ook een markt voorGer schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:03:
Gezien het feit dat velen (zie reacties hier) het minder prettig leesbaar vinden zou je al moeten concluderen dat je het niet moet gebruiken.
Ik ga daar niet over klagen in elk geval, ieder heeft zo z'n eigen smaak. De meningen over wat prettig en mooi is lopen nogal uiteen, sommigen denken dat VGA-kleuren (bij voorkeur lime green) fixed width op een zwarte achtergrond ook een goed idee is. IK denk daar anders over, maar ja.
Fijne keming. Gro c eries, Assign m e nt, Sho es.Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 15:32
[afbeelding]
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Pffft, jouw mening! Voor mij is het een stuk realistischer geworden! Ik kan mijn eigen handschrift ook nauwelijks lezen!n8n schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:57:
[...]
Nee. Het lijkt totaal niet met de hand geschreven, het is alleen onleesbaar geworden.
Net als dat kleur mensen beïnvloed doet vorm dat ook. Constant cirkels zien of vierkanten maakt nog wel een verschil. Scherpe bochten in lijnen of niet heeft ook zo zijn uitwerking. Er is bijv. ook enig verband te vinden tussen vorm en beweging en perceptie van dominantie. Aangezien fonts dat alles in zich hebben (zelfs soms het idee van stilstaande beweging) zullen ze dus die effecten ook wel hebben. Een korte zoektocht levert mij in ieder geval al de volgende uitgangspunten:
http://scholarlykitchen.s...eople-accept-information/
http://books.google.nl/bo...c11OM#v=onepage&q&f=false
En ik vermoed dat er nog wel meer overeenkomsten zijn tussen vorm en beweging van objecten en die van lettertype.
Misschien als ik in een vage bui ben dat ik er nog wel 5 EC aan besteed binnen mijn master opleiding
Misschien wel "The effects of typography on the effectiveness of conversational agents"
[ Voor 21% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 16:29 ]
Ik weet namelijk vrij zeker dat er een doelgroep is die dat plaatje -wel- enorm leuk vind omdat zo te gebruiken, maar dan is die app daar ook voor gemaakt.
Dat jullie nu allemaal beginnen te zeuren is prima, want ik hoef ook niet zo'n app, relativeer het alleen even, en denk na dat een font dan een doel kan hebben..
Allemaal?Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:26:
Dat jullie nu allemaal beginnen te zeuren is prima, want ik hoef ook niet zo'n app, relativeer het alleen even, en denk na dat een font dan een doel kan hebben..
Verwijderd
Ik ben geen fan van custom fonts, zeker als het niet echt nodig is. Waarom zou je een custom font willen als er dan toch maar een minimaal verschil is (zie een van je vorige posts)?Avalaxy schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 15:22:
Ik heb een klant waarvoor ik een Android app bouw. Nu heeft de designer een design aangeleverd (die sowieso niet in de Android-style is) die een custom font gebruikt. Het is verder gewoon een vrij simpele app met wat formulieren en dergelijken. Wat vinden jullie daarvan? Ik ben zelf een fel tegenstander van custom zaken omdat Google hier zelf prima over heeft nagedacht en een consistente style guide heeft geschreven: http://developer.android.com/design/style/typography.html.
Custom fonts zijn in mijn ogen enkel te verantwoorden als ze echt bijdragen tot de user experience, want daar gaat het hier tenslotte om. In spelletjes past het perfect en in andere apps hangt het echt van de situatie af (in een app dat dienst doet als boodschappenlijstje is het bijvoorbeeld wel leuk).
In zo'n situatie vind ik het nog wel te verantwoorden om te kiezen voor het gebruik van een custom font.
We are shaping the future
18 maanden oud en toch nog in nieuwstaat? Knap hoor.
Toch maar in een keer voor de nieuwe install gegaan. Is de boel tenminste weer volledig lean & meanRobertMe schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:00:
De 'do-release-upgrade' tip van dcm360 kan ik wel nog proberen. Baat het niet, dan schaad het in ieder geval ook niet. Als het werkt scheelt het mij in ieder geval een aantal uur werk (sinds kort geregeld gekregen om Vagrant te gebruiken, maar daar zitten o.a. 2 custom PHP compiles in (5.5 & 5.4), dus die eerste provision "duurt wel even", en daarnaast dan nog eens de normale installatie doorlopen).
Voor de volgende keer zou het nog mooier zijn om de volledige setup uit te werken via Ansible. Het provisionen van Vagrant heb ik ook al zelf alle playbooks/tasks voor geschreven, voor het optuigen van een PC installatie moet dan ook niet zo moeilijk zijn. Ding installeren vanaf het installatie medium, en daarna lekker vanaf een "control PC" het volledige playbook laten lopen zou ideaal zijn.
Oud ongebruikt spul stijgt toch in waarde voor verzamelaars?alienfruit schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:51:
V&A aangeboden: Apple MacBook Air 2012 13.3" 128GB
Heb ik fijn weer alles uit elkaar mogen halen, naar de aldi mogen gaan, daar een nieuwe halen, en nu weer die stoel in elkaar schroeven...
Het overkomt mij altijd dat ik kapotte spullen krijg/koop. Webshops, echte winkels, ik ben gewoon nergens veilig -.-"
Kwestie van voorzichtig omgaan met je spullen. Ik heb mijn Macbook nu zo'n 2 jaar, maar afgezien van één miniscuul krasje op één van de hoeken ziet het ding er nog piekfijn uit. Dat het ding geheel van aluminium is helpt ook wel mee, dat is wat steviger dan plastic. Op mijn Dell XPS zijn duidelijk krasjes te zien (gebruikssporen), op de body van mijn Mac niet.alienfruit schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:51:
Net gepoogd de deurklink te fixen van mijn keukendeur. Haal ik dat schroefje uit de hendel valt die op de grond. Ik dacht dat die onder de koelkast was geschoten dus dat ding aan de kant (10 min geduurt, want staat behoorlijk ingeklemd). Dikke stofnest eronder uiteraard dus daar doorheen pulken. Niets. Dus ik zuig het allemaal op en hoor wat dingen door de stofzuigerslang gaan. Ik denk kut. Koelkast terug. dan maar uit een mindergebruikte deurhendel dat ding halen en morgen naar de bouwmarkt. Ding overgezet. Zet ik een stap. Sta ik verdomme op dat pokke kleine ding

[ Voor 97% gewijzigd door Caelorum op 25-07-2014 20:29 ]
Mijn MacBook op het werk staat altijd op een standaard, enige slijtage is USB in- en uit. Die durf ik na 1,5 jaar wel als in nieuwstaat te verkopen.alienfruit schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 18:51:
iOS developer
Het ergste vind ik nog wel Windows Phone apps die een eigen stijl maken ala iPhone of Android. Ik heb het dus niet over mooie custom apps zoals de oude Facebook app of Trein. Ik snap niet eens dat men zoiets doet, want het kost echt moeite en tijd om custom control styles te maken die vervolgens totaal niet in de stijl vallen.
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
dat is het toch ook?Douweegbertje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 16:29:
Ja, het leek net alsof dat ik zei dat PHP een goede taal was.

Gelijk even wat nieuwe dingen getest in symfony, moet zeggen dat het me wel bevalt! Was weer een tijdje geleden dat ik iets in symfony had gedaan...
Zeker. PHP is echt geweldig. Beste scriptinglanguage die ooit bedacht is. Laat ze maar zeuren over hamers met twee klauwen en geen kop. PHP for the win!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ben jij nu gewoon GoT aan het nabouwen?Douweegbertje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:11:
teaser
[afbeelding]
Gelijk even wat nieuwe dingen getest in symfony, moet zeggen dat het me wel bevalt! Was weer een tijdje geleden dat ik iets in symfony had gedaan...
Nvm, ziet er uit als post history per user.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 00:24 ]
- user x -> x-iteratie coffee corner/alle iteraties -> alle posts / keyword
- overzicht alle users + aantal posts
- zoeken in alle coffee corners
dan later nog wat stats over bepaalde keywords, wie er discussies begint over een x-taal en hoe lang dat duurt etc .
Ben voorzichtig met het scrapen van GoT. Ik heb en keer hetzelfde gedaan voor het grappige plaatjes topic. Dat heeft me toen een mooie PB en ipbban opgeleverdDouweegbertje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:26:
Neen, zoeken & stats omtrent de coffeecorner
- user x -> x-iteratie coffee corner/alle iteraties -> alle posts / keyword
- overzicht alle users + aantal posts
- zoeken in alle coffee corners
dan later nog wat stats over bepaalde keywords, wie er discussies begint over een x-taal en hoe lang dat duurt etc .
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik ben geen Android gebruiker, maar ook (of juist) voor webapplicaties is het super te gebruiken.
Google's Material Design is de tegenhanger van Microsoft's Modern-guidelines. Het is breder dan alleen Android-apps, het gaat over everything Google. GMail zal in de toekomst ook weer een makeover krijgen, bijvoorbeeld.Avalaxy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:54:
Hmm, waar is dat nou precies voor? Het lijken de guidelines voor android te zijn, maar die staan gewoon op developer.android.com.
Verwijderd
Ja, dat is het nieuwe Material Design dat Google op IO heeft aangekondigd. Ik vind het er ook allemaal wel netjes uit zien. Helaas zijn er (te) weinig developers die de guidelines volgen en gewoon zelf met een layout komen.orf schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:51:
Ik ben de Google design guidelines weer eens aan het bekijken. Wat zit het goed in elkaar zeg. Goede voorbeelden, do's en don'ts. Ik krijg gelijk zin om interfaces een update te geven. Het is fris, flat, maar toch stijlvol.
Ik ben geen Android gebruiker, maar ook (of juist) voor webapplicaties is het super te gebruiken.
Nu nog eens heel specifiek aan het kijken en ik word er blij van. Het is goed en makkelijk toepasbaar. Ik zie allemaal elementen in een interface die mooier en cleaner kunnen.
Ah ok, thanks! Is het ook hun visie dat een website die style zou moeten volgen?Alex) schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:56:
[...]
Google's Material Design is de tegenhanger van Microsoft's Modern-guidelines. Het is breder dan alleen Android-apps, het gaat over everything Google. GMail zal in de toekomst ook weer een makeover krijgen, bijvoorbeeld.
Yep. Material Design is - op papier - overal toepasbaar: van de kleinste schermpjes (Glass) tot bioscoopzalen en alles ertussenin. In de praktijk gaat dat vast onzettend tegenvallen, net als Metro Modern UI...Avalaxy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:03:
[...]
Ah ok, thanks! Is het ook hun visie dat een website die style zou moeten volgen?
Nu kun je een hoop oplossen met bootstrap themes, maar ideaal is dat niet.
Alleen die kleurtjesorf schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:58:
Ja, na de IO had ik er ook al even naar gekeken.![]()
Nu nog eens heel specifiek aan het kijken en ik word er blij van. Het is goed en makkelijk toepasbaar. Ik zie allemaal elementen in een interface die mooier en cleaner kunnen.

Uiteraard zullen, zoals altijd, de mensen die het hardst liepen te roepen dat Microsoft volwassen moet worden hier over elkaar heen vallen dat Google zulk goed werk aflevert...
Maar afgezien daarvan ziet het er op het eerste oog wel goed verzorgt uit, ja. Alleen ben dus absoluut geen fan van die kleurtjes.
*edit*
Waar is iedereen? Zo mooi weer is het nou ook weer niet
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2014 09:44 ]
http://www.polymer-project.org/docs/elements/material.htmlAvalaxy schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 01:12:
Cool beansEven bookmarken. Zou wel tof zijn als Google z'n eigen Bootstrap-achtige framework uit zou brengen. Dat mis ik nog heel erg bij Microsoft. Ze zijn mooi bezig met allerlei webtechnieken en een eigen design style, maar ze hebben geen framework om hun style makkelijk te gebruiken op het web.
Nu kun je een hoop oplossen met bootstrap themes, maar ideaal is dat niet.
Maar Web Components werken helaas alleen nog maar goed in Chrome. In Firefox kun je elementen in de Shadow DOM niet stylen, zodat je de effecten niet kunt voorzien van een andere kleur (vermoedelijk omdat de polyfill dat niet lekker oppakt).
Voor AngularJS wordt ook gewerkt aan een set directives die hetzelfde zouden moeten kunnen, maar dat project is nog pre-alpha: https://material.angularjs.org/#/
Als die sites nou eens van mijn verticale ruimte af zouden blijven! Ik heb betaald voor die extra pixels in de hoogte, en niet voor niets. Die wil ik graag gebruiken. (En wat pas echt erg is, is dat ik nu js nog uit kan knallen op de worst offenders, maar als alles straks angular.js is dan blijft er weinig meer over.)
Overigens is de slider erg nice, maar de rest vind ik vooral tamelijk irritant aanwezig. Leuk dat het kan, maar niet echt een aanbeveling om het dan ook werkelijk te doen.
Javascript frameworks ga je waarschijnlijk niet aan ontkomen voor web-applicaties. Voor een reguliere website vind ik AngularJS ook een beetje overdreven. Maar om nu meteen heel Javascript af te schrijven voor het gebruik op websites...incaz schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:26:
[...]
(En wat pas echt erg is, is dat ik nu js nog uit kan knallen op de worst offenders, maar als alles straks angular.js is dan blijft er weinig meer over.)
Web Components zitten nog in de draft-fase wat betreft specificatie. Het IE-team is er zelfs nog niet over uit of ze het gaan implementeren, de status voor de verschillende componenten staat nog op 'Under consideration' op status.modern.ie. Firefox is al iets verder, maar mist ook nog vrijwel alle echt nuttige functies. Er zijn wel polyfills (van Polymer zelf, of X-Tag van Mozilla), maar die hebben, op zijn best, gebrekkige ondersteuning voor een van de belangrijkste punten van Web Components, de Shadow DOM.dcm360 schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:35:
Jammer ook dat het voor geen meter cross-browser is zo te zien. Mijn eerste idee was 'wat is dat een kale bedoeling'.
Dat was niet helmaal het punt - maar javascript wordt (nog steeds) bijzonder vaak misbruikt om lezers het lezen zuur te maken. En niet alleen met reclame, maar ook met allerlei andere bijzonder irritante zaken zoals carroussels, twitterfeeds, allerlei dingen die oplichten en in de weg staan...EagleTitan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:24:
Javascript frameworks ga je waarschijnlijk niet aan ontkomen voor web-applicaties. Voor een reguliere website vind ik AngularJS ook een beetje overdreven. Maar om nu meteen heel Javascript af te schrijven voor het gebruik op websites...
Met als gevolg dat ik yesscript maar weer eens uit de kast heb getrokken, zodat ik javascript op veel van die pagina's gewoon uitknal, zodat ik tenminste gewoon normaal de tekst kan lezen.
Alleen... hoe meer men werkelijk alles via javascript laat doen, hoe onmogelijker dat wordt.
Wat betreft de shadow dom... dat is best een 2-edged sword. Heel krachtig, maar ik vermoed ook dat niet iedereen daar verantwoord mee om kan gaan. (Heel gek, maar mijn vertrouwen in webbouwers is niet zo groot
Soms heeft het ad.nl zo'n achterlijke reclame background, dan is het vrij simpel -> telegraaf/nu.nl w/e. Probleem opgelost.
Je hebt niet altijd de keuze. Meestal vermijd ik dergelijk sites inderdaad, maar in sommige gevallen kan dat niet. (Een belangrijk voorbeeld is wetten.overheid.nl, die haast niet te lezen is als je niet eigenhandig de headers sloopt. Maar ik heb wel af en toe de volledige en juiste wetteksten nodig.Douweegbertje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:50:
Waarom bezoek je in eerste instantie dan zulke websites?
Maar ook bij diverse diensten en services heb ik weinig keuze: telrek, internet, gemeente, energie, dat soort zaken.)
Verder hoop ik van harte dat meer mensen dat soort sites boycotten, maar tegelijkertijd wil ik me ook weer niet helemaal isoleren. Ik sluit me van diverse zaken al buiten door mijn principes, maar het lukt niet altijd.
Wikipedia: Halting problemCaelorum schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 13:50:
Bestaat er eigenlijk al een plugin/addon die kijkt naar wat het script daadwerkelijk probeert uit te voeren en het op basis daarvan stopt? Dus niet de bruteforce manier van alle javascript uitzetten, maar per script bekijken en naar handelen?
Wikipedia: Rice's theorem
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Oh, vertel?Matis schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:46:
[...]
Ben voorzichtig met het scrapen van GoT. Ik heb en keer hetzelfde gedaan voor het grappige plaatjes topic. Dat heeft me toen een mooie PB en ipbban opgeleverd
Rare vogel in spe
Ehh.. leuk? Maar ik vermoed dat zo'n 99% van de scripts niet via javascript eval en vage strings worden uitgevoerd, dus een simpele zoektocht door de broncode naar bepaalde dingen als zeg maar window.alert zou al veel voor mij vervelende scripts uitschakelen. Daarnaast hoopte ik dat je tegenwoordig in kon haken op de javascript engine en iig kon zien wat het deed en eventueel compleet stoppen (meer inmenging zou gevaarlijk kunnen zijn, vermoed ik).
Die eerste is overigens sowieso al niet van toepassing, want ik wil niet weten hoe lang een script draait of dat het überhaupt een keer stopt. En stoppen van een script zou niet zo moeilijk moeten zijn. De tweede is IMO ook niet van toepassing, omdat ik gewoon wil dat een script stopt (of iig tijdelijk pauzeert tot toestemming en ook alleen dat script) als het bepaalde functies in de javascript engine aanroept. Als een groffe filter zeg maar. Het maakt mij niet uit om te bewijzen dat een script dat doet, maar meer om het te stoppen *als* het het doet.
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 26-07-2014 14:23 ]
Dan kun je beter window.alert = undefined; uitvoeren voordat een pagina geladen wordt i.p.v. het proberen te begrijpen wat een script uitvoert.Caelorum schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:20:
[...]
Ehh.. leuk? Maar ik vermoed dat zo'n 99% van de scripts niet via javascript eval en vage strings worden uitgevoerd, dus een simpele zoektocht door de broncode naar bepaalde dingen als zeg maar window.alert zou al veel voor mij vervelende scripts uitschakelen.
Het stopprobleem is van toepassing omdat als je wel een algoritme kon ontwerpen dat een niet-triviale eigenschap bewijst, dat je dan meteen het stopprobleem zou oplossen.Die eerste is overigens sowieso al niet van toepassing, want ik wil niet weten hoe lang een script draait of dat het überhaupt een keer stopt.
Dan kun je toch gewoon de desbetreffende functies instrumenteren voordat de pagina geladen is?De tweede is IMO ook niet van toepassing, omdat ik gewoon wil dat een script stopt (of iig tijdelijk pauzeert tot toestemming en ook alleen dat script) als het bepaalde functies in de javascript engine aanroept. Als een groffe filter zeg maar. Het maakt mij niet uit om te bewijzen dat een script dat doet, maar meer om het te stoppen *als* het het doet.
Ook goed. Mij maakt het niet uit hoe het werkt ik wilde gewoon weten of iemand al wist van een addon/plugin die dit kon doen in *een* browser.RayNbow schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 14:44:
[...]
Dan kun je toch gewoon de desbetreffende functies instrumenteren voordat de pagina geladen is?
Verwijderd
Ik hoop in ieder geval dat dit door gaat en dat Microsoft en hun IE team niet gaan tegenwerken. Het werkt verschrikkelijk fijn op deze manier!EagleTitan schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 12:24:
[...]
Javascript frameworks ga je waarschijnlijk niet aan ontkomen voor web-applicaties. Voor een reguliere website vind ik AngularJS ook een beetje overdreven. Maar om nu meteen heel Javascript af te schrijven voor het gebruik op websites...
[...]
Web Components zitten nog in de draft-fase wat betreft specificatie. Het IE-team is er zelfs nog niet over uit of ze het gaan implementeren, de status voor de verschillende componenten staat nog op 'Under consideration' op status.modern.ie. Firefox is al iets verder, maar mist ook nog vrijwel alle echt nuttige functies. Er zijn wel polyfills (van Polymer zelf, of X-Tag van Mozilla), maar die hebben, op zijn best, gebrekkige ondersteuning voor een van de belangrijkste punten van Web Components, de Shadow DOM.
Ik zie dit wel als de toekomst. Nog meer reden om IE te laten liggen: Overal tegen aan schoppen en het web tegenwerken. Fijn.
Ik ben er al mee aan het spelen en het werkt echt geweldig. Dit is denk ik de meest gave toevoeging aan HTML5 en zet nogal wat dingen op zijn kop.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 16:55 ]
Mwah.. Nadat ze jaren lang dingen op hun eigen manier hebben geïmplementeerd en dingen hebben toegevoegd die alleen in IE werkten en ze daar keihard op zijn gepakt (deels terecht, maar veel ook niet), implementeren ze nu vrijwel alleen wat al een standaard is of waarvan ze vrij zeker zijn dat het een standaard wordt. Maar dat is natuurlijk ook niet goed voor sommige mensen.. zucht..Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 16:41:
[...]
Ik hoop in ieder geval dat dit door gaat en dat Microsoft en hun IE team niet gaan tegenwerken. [...] Nog meer reden om IE te laten liggen: Overal tegen aan schoppen en het web tegenwerken. Fijn.[...]
Soms mis ik hier echt de +1 knop.Caelorum schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:24:
[...]
Mwah.. Nadat ze jaren lang dingen op hun eigen manier hebben geïmplementeerd en dingen hebben toegevoegd die alleen in IE werkten en ze daar keihard op zijn gepakt (deels terecht, maar veel ook niet), implementeren ze nu vrijwel alleen wat al een standaard is of waarvan ze vrij zeker zijn dat het een standaard wordt. Maar dat is natuurlijk ook niet goed voor sommige mensen.. zucht..

Microsoft is al een tijd op de goede richting. Ze zijn een andere koers gaan varen, en hard aan het innoveren, vernieuwen en zich aan standaarden houden. Maar dit zijn allemaal veranderingen, en daar kunnen de meeste mensen niet tegen. Zo zijn bijvoorbeeld 90% van de kritiek op Windows 8(.1) paniek aanvallen, omdat het niet meer is zoals het vroeger was. Internet Explorer is al een paar versies een inhaal slag aan het maken, maar dat heeft tijd nodig. Ze kunnen niet alles in een keer implementeren. Voor een aantal features is het meer dan even wat code toevoegen, en het moet ook allemaal getest worden. Maar dat lijken sommige nog steeds niet te snappen.Caelorum schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:24:
[...]
Mwah.. Nadat ze jaren lang dingen op hun eigen manier hebben geïmplementeerd en dingen hebben toegevoegd die alleen in IE werkten en ze daar keihard op zijn gepakt (deels terecht, maar veel ook niet), implementeren ze nu vrijwel alleen wat al een standaard is of waarvan ze vrij zeker zijn dat het een standaard wordt. Maar dat is natuurlijk ook niet goed voor sommige mensen.. zucht..
90% van de kritiek op windows 8(.1) is de modern ui, en dat is imo ook helemaal terecht omdat het gewoon belachelijk is om het fullscreen menu te hebben op een desktop, na 2 dagen op windows 8.1 heb ik start8 geïnstalleerd, sindsdien die hele modern ui gelukkig niet meer hoeven te gebruiken.ThomasG schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:35:
[...]
Microsoft is al een tijd op de goede richting. Ze zijn een andere koers gaan varen, en hard aan het innoveren, vernieuwen en zich aan standaarden houden. Maar dit zijn allemaal veranderingen, en daar kunnen de meeste mensen niet tegen. Zo zijn bijvoorbeeld 90% van de kritiek op Windows 8(.1) paniek aanvallen, omdat het niet meer is zoals het vroeger was. Internet Explorer is al een paar versies een inhaal slag aan het maken, maar dat heeft tijd nodig. Ze kunnen niet alles in een keer implementeren. Voor een aantal features is het meer dan even wat code toevoegen, en het moet ook allemaal getest worden. Maar dat lijken sommige nog steeds niet te snappen.
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dan vraag ik me toch echt af waar iedereen dat start menu altijd voor gebruikt. Nu moet ik toe geven dat primair niet op Windows werk, maar ik gebruik het vaak genoeg en heb er totaal geen probleem mee. Ik vind het juist een verbetering ten opzichte van het antieke start menu. Zoals ik al zei: het is een verandering, en daar kunnen veel mensen niet tegen, en dus paniek aanvallen. Zoals het installeren van Start8, terwijl als je de metro ui een kans zou geven, is het helemaal zo slecht nog niet. Al zijn er wel verbeteringen mogelijk._David_ schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:41:
[...]
90% van de kritiek op windows 8(.1) is de modern ui, en dat is imo ook helemaal terecht omdat het gewoon belachelijk is om het fullscreen menu te hebben op een desktop, na 2 dagen op windows 8.1 heb ik start8 geïnstalleerd, sindsdien die hele modern ui gelukkig niet meer hoeven te gebruiken.
Win+S._David_ schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 17:41:
[...]
90% van de kritiek op windows 8(.1) is de modern ui, en dat is imo ook helemaal terecht omdat het gewoon belachelijk is om het fullscreen menu te hebben op een desktop, na 2 dagen op windows 8.1 heb ik start8 geïnstalleerd, sindsdien die hele modern ui gelukkig niet meer hoeven te gebruiken.
Nou is IE nog steeds absoluut mijn browser niet, maar verder vrijwel geen issues meer sinds v10.
Wat gedraagt IE9 zich raar als je de (html5) doctype niet opgeeft.

[ Voor 3% gewijzigd door SPee op 26-07-2014 18:23 . Reden: @#&* autocoureur van Swype :+ ]
let the past be the past.

Sinds IE8 gedraagt IE zich als het braafste jongetje van de klas, wat ineens issues oplevert, die heel vreemd zijn.SPee schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:21:
Van de week nog een bugfix moeten uitvoeren voor IE wegens css problemen.
Wat gedraagt IE9 zich raar als je de (html5) doctype niet opgeeft.
De issues zijn wel correct, zoals bijvoorbeeld geen form in een p element, maar Chrome/Firefox/etc. trekken zich daar niets van aan.
Sinds IE8 is IE dus veel beter naar de strict standards gaan luisteren, waardoor, wat mij betreft, IE meer de standaard is geworden dan elke andere browser.
De tering wat is't een zooi hier op m'n bureau.
[ Voor 65% gewijzigd door Firesphere op 26-07-2014 18:30 ]
Kan ik die autocoureur ook inzetten als auto-pilot op m'n fiets of in de auto? Want dan installeer ik Swype direct!
Dat wordt de native Google versie. Moet je helaas nog even op wachten.Firesphere schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:33:
[...]
Kan ik die autocoureur ook inzetten als auto-pilot op m'n fiets of in de auto? Want dan installeer ik Swype direct!
Qt hoeft ook geen probleem te zijn. Er moet dan alleen een QML implementatie van de native controls zijn. Daarnaast is denk ik Qt zomaar eens het meest gebruikte (native) framework onder de verschillende mobile OSen. MeeGo, Sailfish, Ubuntu, BlackBerry, allemaal Qt. Alleen hebben elk natuurlijk hun eigen QML "module" met de voor hun OS native componenten. Als iemand dus de specifieke modules maakt voor Android, of iOS, of WP (waar Qt 5.3 ook op draait, Android & iOS werden al eerder ondersteund), kunnen de apps ook native daarop draaien. Je hoeft dan nog alleen maar een specifieke "GUI" te bouwen voor dat OS. Wat an zich niet moeilijk hoeft te zijn, QML zelf heeft een Listview, op Sailfish, in de Silica componenten (naam van laag bovenop Qt zelf), heet dat ding SilicaListview, maar de werking is identiek, alleen zijn er evt. wat extra properties. Zo stelde het porten van de Xbmcremote app van MeeGo naar Sailfish (en ook Ubuntu) niet ontzettend veel voor. De enige verschillen zitten er in de navigatie structuur (toolbar (MeeGo), tabs (Ubuntu) en pull down menus (Sailfish), maar het algemene "vullen van het scherm" (weergeven van een lijstje) blijft grotendeels identiek tussen de verschillende apps.Caelorum schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 22:29:
Oh, daar kan ik me ook wel aan ergeren jaOverigens kost het soms helemaal geen moeite hoor. Alleen als je de native toolkits gebruikt, maar als je bijv. Qt of een van de vele html+js frameworks gebruikt om een app te bouwen...
Wat ik hier zo meekrijg van het ontwikkelen voor iOS & Android ben ik ook blij dat ik zelf Qt/QML gebruik. Ik ben daar nog geen gekke dingen in tegen gekomen zoals ik "jullie" wel hoor over dingen in bv. Android m.b.t. het zelf moeten bijhouden van de application/viewstate, en volledig opnieuw moeten renderen van het scherm op het moment dat je de telefoon draait.
QML vind ik, door de declaratieve opzet, met o.a. onderlinge bindings naar andere elementen uit de view en naar je models gedefinieerd in Qt/het C++ deel super handig en eenvoudig werken. Zeker als ik het vergelijk met HTML+JS+CSS+Knockout.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.