Ehh ja, Qt is fijn, maar het ziet er niet meteen native uit op Windows Phone wat hier het hele probleem is...
*nah*
[ Voor 95% gewijzigd door Creepy op 26-07-2014 22:24 ]
We mogen geen users bashen dus .... inderdaad, doe het dan ook niet.
[ Voor 50% gewijzigd door Creepy op 26-07-2014 22:24 ]
Heb je niet door dat het "autocorrect" zou moeten zijn? (en swype sorry, swiftkey dat zelfs niet herkent)
Ik heb het geïnstalleerd als alternatief van de standaard Samsung keyboard, maar het is niet de verbetering dat ik hoopte.
let the past be the past.
Nee, de meeste software architecten zijn grappiger. Sorry.
(Ik ken maar 2 software architecten, dus 50% is al snel "de meeste")
[ Voor 31% gewijzigd door Creepy op 26-07-2014 22:25 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Guys, kom op. Ik zou geen posts hoeven moeten bewerken omdat er een paar man graag andere users willen uitlachen o.i.d. Jullie weten allemaal hoe het werkt hier en ik heb geen zins om bans te moeten uitdelen.
[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 26-07-2014 22:31 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dit schiep wat perspectief op mijn recente sollicitaties...
[ Voor 50% gewijzigd door vpm op 26-07-2014 22:39 ]
Gek genoeg gaf Swiftkey (gratisch!) mij enkel meer problemen: input lag, foute voorspelling, app fouten. Onlangs teruggeschakeld naar Samsung / Google Keyboard... wat een verschil. Nog steeds een beetje input lag op de eerste letter, maar jongens wat een precisie!SPee schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 22:00:
[...]
Heb je niet door dat het "autocorrect" zou moeten zijn? (en swype sorry, swiftkey dat zelfs niet herkent)
Ik heb het geïnstalleerd als alternatief van de standaard Samsung keyboard, maar het is niet de verbetering dat ik hoopte.
... hmm dit had ook in mijn vorige reactie gekund
[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 26-07-2014 22:43 ]
Arg, krijg wat van symfony nu op dit moment.. geen touw aan vast te knopen.
Ik krijg maar geen "repository class" gegenereerd, en als ik het zelf maak begint hij over alles te bitchen. Heb het er echt mee gehad
Ook weinig reference materiaal aanwezig.
Heb nu maar het in een custom controller gezet en deze controller ge-extend....voor nu.
Ik krijg maar geen "repository class" gegenereerd, en als ik het zelf maak begint hij over alles te bitchen. Heb het er echt mee gehad
Heb nu maar het in een custom controller gezet en deze controller ge-extend....voor nu.
Dan is je class waar de repo voor gegenereerd moet worden fout. Dus controleer je annotations eens.Douweegbertje schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:01:
Arg, krijg wat van symfony nu op dit moment.. geen touw aan vast te knopen.
Ik krijg maar geen "repository class" gegenereerd, en als ik het zelf maak begint hij over alles te bitchen. Heb het er echt mee gehadOok weinig reference materiaal aanwezig.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik weet nog steeds niet wat ik nu moet denken van annotations. Functionaliteit in je comments..
Aan de andere kant allerlei onvindbare (lees: makkelijk te vergeten) subdirs met yamls is net zo knudde.

Aan de andere kant allerlei onvindbare (lees: makkelijk te vergeten) subdirs met yamls is net zo knudde.
Heb ik nog wel ergens een hele lezing overvpm schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:06:
Ik weet nog steeds niet wat ik nu moet denken van annotations. Functionaliteit in je comments..![]()
Hoewel die lezing wel heel erg pro-annotation is. Als je wilt, kan ik die opname wel even terug zoeken. Was een seminar van JetBrains.
[Symfony 2] geen repository
inb4 split dus :d
@ vpm, ja ik moet zeggen dat ik nu op dit moment wel een beetje leip wordt van "is het nu een service, of x of y". Goed, nu is het wel redelijk overzichtelijk en je moet ook zo maar zien dan bijv. annotations alleen worden uitgevoerd door jezelf in .dev... In feite werkt het allemaal lekker, als het werkt
@fire, ik ben sowieso wel benieuwd, show me
inb4 split dus :d
@ vpm, ja ik moet zeggen dat ik nu op dit moment wel een beetje leip wordt van "is het nu een service, of x of y". Goed, nu is het wel redelijk overzichtelijk en je moet ook zo maar zien dan bijv. annotations alleen worden uitgevoerd door jezelf in .dev... In feite werkt het allemaal lekker, als het werkt
@fire, ik ben sowieso wel benieuwd, show me
[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 26-07-2014 23:12 ]
Herinner me daar morgen even aan, nu te lui/moe om te zoeken (nee, ik heb inderdaad geen DB die bijhoudt waar welk bestand staat en waar het voor dient)
Eerder meta-informatie. En omdat je in de taal in elk geval weinig opties hebt behalve in de taal of in de comments, is het wel redelijk logisch dat het dan in de comments terecht komt.vpm schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 23:06:
Ik weet nog steeds niet wat ik nu moet denken van annotations. Functionaliteit in je comments..![]()
(Overigens, volgens mij heb ik zonder moeite een repository class geschreven? Ik kan me niet herinneren dat dat onmogelijk was, en ook de voorbeelden in de Symfony-docs vind ik meestal behoorlijk te doen.)
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik vind annotations/attributes nog steeds beter gedaan in C# dan in java persoonlijk
Al is het alleen al omdat er een duidelijk onderscheid tussen comments en attributes bestaat.
Als je mijn hulp topic leest dan zie je waar het probleem zat. Ik ga er dan ook vanuit dat er iets raars aan de hand was. Misschien iets met caching(??) want bij het domweg veranderden van de plaats van de annotation ging het goed, en blijft het goed gaan. Los daarvan had ik de fout gemaakt om de repository aan te roepen ipv de core class...incaz schreef op zondag 27 juli 2014 @ 08:39:
[...]
Eerder meta-informatie. En omdat je in de taal in elk geval weinig opties hebt behalve in de taal of in de comments, is het wel redelijk logisch dat het dan in de comments terecht komt.
(Overigens, volgens mij heb ik zonder moeite een repository class geschreven? Ik kan me niet herinneren dat dat onmogelijk was, en ook de voorbeelden in de Symfony-docs vind ik meestal behoorlijk te doen.)
En ja, op zich moet hij vrij simpel zijn daarom was ik ook zo gefrustreerd
Verder heb ik af en toe mijn vraagteken bij het gebruik van annotations voor bepaalde dingen. Ik bedoel, wat is het probleem om maar gewoon simpelweg even een "repository" te maken, je "core class" te extenden en vervolgens deze repository aan te roepen? Dat is naar mijn mening simpel genoeg...
Nu maak je eigenlijk wat references om vervolgens je "core class" te roepen waarbij opeens functies beschikbaar zijn vanuit je repository.
Schiet me overigens maar af als ik nu iets verkeerd zeg hoor
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 27-07-2014 09:21 ]
In Java is dat verschil er ook?
Of bedoel je een onderscheid tussen javadoc en comments? Want javadoc staat inderdaad in comments
Java:
1
2
| @ikbeneenannotation //comment |
Of bedoel je een onderscheid tussen javadoc en comments? Want javadoc staat inderdaad in comments
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
edit.. lol ok het is nog vroeg.. bovenstaande was niet op mij/PHP gericht
Normaal gebruik je de eerste comment ook om bijvoorbeeld wat over de class/functie te vertellen. O.a. dus iets van
Iets wat door sommige IDE's weer gebruikt kan worden. Punt is dat je voorheen alles in je 'comments' kon doen, en nu staat er opeens functionaliteit in. Nu heb ik er niet zo heeul veel moeite mee, maar de meningen zijn verdeelt. Zover ik laatst checkte was dat 50/50 haat/liefde verhouding

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| /** * Dit is een multiline comment en * @ORM\Database(EnNuStaatErOpEensEenNotationIn) * */ // ook een comment |
Normaal gebruik je de eerste comment ook om bijvoorbeeld wat over de class/functie te vertellen. O.a. dus iets van
code:
1
2
3
4
5
6
| /** * Set user * * @param string $user * @return Blaat */ |
Iets wat door sommige IDE's weer gebruikt kan worden. Punt is dat je voorheen alles in je 'comments' kon doen, en nu staat er opeens functionaliteit in. Nu heb ik er niet zo heeul veel moeite mee, maar de meningen zijn verdeelt. Zover ik laatst checkte was dat 50/50 haat/liefde verhouding
[ Voor 5% gewijzigd door Douweegbertje op 27-07-2014 09:37 ]
Oh lolCreepy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:20:
In Java is dat verschil er ook?
Java:
1 2 @ikbeneenannotation //comment
PHP!! xD Daar moet het in de multiline comment
Het alternatief zijn losse files met meta informatie. Symfony kan hele entiteitmodels voor je genereren en ik raad je ook aan om dat te doen. Echter verlies je zonder annotations snel de relatie tussen je meta info en je model.
Wij zijn een tijdje terug compleet over gegaan omdat yml wat quirks had waardoor models niet goed gegenereerd waren.
Het is misschien niet netjes omdat het geen language construct is maar dat zijn de return types ook niet.
Netbeans snapt ze echter wel waardoor je autocomplete intelligenter wordt.
Wij zijn een tijdje terug compleet over gegaan omdat yml wat quirks had waardoor models niet goed gegenereerd waren.
Het is misschien niet netjes omdat het geen language construct is maar dat zijn de return types ook niet.
Netbeans snapt ze echter wel waardoor je autocomplete intelligenter wordt.
Nu ik wat meer naar Symfony(-based) apps toe werk, zit ik ook hevig te overwegen om een IDE te gaan gebruiken (nu Sublime). Het probleem is echter dat de meeste IDE's de meest simpele dingen, die ik gewend ben met Sublime te doen, niet kunnen. Daarbij kost de installatie van netbeans op linux te veel moeite
Installatie op Linux veel moeite?? Het is een kwestie van de installer starten!vpm schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:50:
Nu ik wat meer naar Symfony(-based) apps toe werk, zit ik ook hevig te overwegen om een IDE te gaan gebruiken (nu Sublime). Het probleem is echter dat de meeste IDE's de meest simpele dingen, die ik gewend ben met Sublime te doen, niet kunnen. Daarbij kost de installatie van netbeans op linux te veel moeite
Ok, ok, ik installeer wel de goede jdk... Vannacht pas voor het eerst naar de installer gekeken
Zoals ik zei, IDE moet alles kunnen wat een simpele TE kan. Kan dat niet, dan is het eigenlijk al ruk, codeintel of niet...
Ok, done.
En ik ben er weer weg van. Bootje varen
Zoals ik zei, IDE moet alles kunnen wat een simpele TE kan. Kan dat niet, dan is het eigenlijk al ruk, codeintel of niet...
Ok, done.
En ik ben er weer weg van. Bootje varen
[ Voor 10% gewijzigd door vpm op 27-07-2014 13:00 ]
@annotations in PHP
Het probleem is dat PHP geen annotations ondersteund. Daarom is er toen in eerste instantie door PHPDoc gekozen voor die speciale delen in de comments, echter kun je die nog wel onderscheiden doordat de comments starten met /** waar /* al voldoende is. Later zijn er echter andere projecten (Doctrine?) diezelfde comments gaan gebruiken voor annotations/het koppelen van functionaliteit. Dat omdat er niks anders voor handen was. Ze kunnen natuurlijk niks aan de code zelf toevoegen omdat de file dan niet meer geparsed kan worden, dus de enige optie voor annotations is dan het gebruik van comments.
Er is wel, in 2010 al, een RFC voor annotations in PHP. Voor zowel de annotations syntax in de taal zelf, als aanpassingen in de reflection classes voor het uitlezen van de annotations. Echter is dit dus nooit toegevoegd aan PHP zelf. Waarbij de reden zo te zien nog niet eens te vinden is op die RFC pagina (waar er normaal een stemronde is en de voor & tegen stemmen vermeld staan).
Het probleem is dat PHP geen annotations ondersteund. Daarom is er toen in eerste instantie door PHPDoc gekozen voor die speciale delen in de comments, echter kun je die nog wel onderscheiden doordat de comments starten met /** waar /* al voldoende is. Later zijn er echter andere projecten (Doctrine?) diezelfde comments gaan gebruiken voor annotations/het koppelen van functionaliteit. Dat omdat er niks anders voor handen was. Ze kunnen natuurlijk niks aan de code zelf toevoegen omdat de file dan niet meer geparsed kan worden, dus de enige optie voor annotations is dan het gebruik van comments.
Er is wel, in 2010 al, een RFC voor annotations in PHP. Voor zowel de annotations syntax in de taal zelf, als aanpassingen in de reflection classes voor het uitlezen van de annotations. Echter is dit dus nooit toegevoegd aan PHP zelf. Waarbij de reden zo te zien nog niet eens te vinden is op die RFC pagina (waar er normaal een stemronde is en de voor & tegen stemmen vermeld staan).
Nietus, op linux moet je alles handmatig compilenFiresphere schreef op zondag 27 juli 2014 @ 12:51:
[...]
Installatie op Linux veel moeite?? Het is een kwestie van de installer starten!
Moet eerlijk zeggen dat ze een heel stuk verder en vriendelijker zijn dan een paar jaar geleden. Mijn eerste ervaringen met Linux (SuSE 8.0) waren dramatisch. Als het werkte ging het top, maar als het stuk ging, dan was het echt stuk

Afgelopen week getroffen door een internet storing hier in de regio... Best lastig een software-development bedrijf draaien zonder internet...

Wel erg bijzonder om te zien hoe je werkt als je geen internet hebt. Zo nu en dan start je even je browser om bv je saldo te checken (wat niet werkt), zo zie je maar hoe dat vastgeroest zit in je dagelijkse handelingen. Maar het bijzonderste was wel om een boek te moeten pakken voor een stukje theorie wat ik wilde uitleggen. Normaal knal ik een linkje over de skype/mail, maar nu moest ik met een fysiek boek komen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Reglementair gezien mag ik daar niet over uitweiden...
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik heb jarenlang Gentoo gebruikt... Kun je nagaan hoe dat was, nieuwe versie van KDE installeren betekend 's avonds PC aanzetten, gaan slapen bij het geruststellende gezoem van de pc, wakker worden met een geruststellend gezoem, ontbijten, naar college's, thuiskomen en naar m'n studentenkamer lopen. Het geruststellende gezoem van m'n pc. Avondeten, terug naar m'n kamertje en eens kijken hoe ver dat verrekte ding is.Gertjan. schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:45:
[...]
Nietus, op linux moet je alles handmatig compilen![]()
Moet eerlijk zeggen dat ze een heel stuk verder en vriendelijker zijn dan een paar jaar geleden. Mijn eerste ervaringen met Linux (SuSE 8.0) waren dramatisch. Als het werkte ging het top, maar als het stuk ging, dan was het echt stuk
Ik weet nog dat er een vriend bij me kwam om linux te installeren, was ook fan van Gentoo. Kon je een uur wachten tot je Firefox compiled was, man man man
Laatst Qt cross compiled voor mijn RPi, dat duurde ook bijna 24 uur voordat het klaar was op m'n laptop.
Op een industrietereintje in een van de dorpjes rondom de industriestad Oss, nah ain't gonna happenCaelorum schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:50:
Geen 4g/3g als fallback?
Heb het wel even gedaan moeten doen met tethering om een bestand over de lijn te zetten wat echt die dag weg moest, en mijn telefoon heeft verder als mail-client gewerkt (gelukkig een rustige dag). Maar gezien de buitenbundel tarieven van mobiele providers zou de eerste de beste checkout van een collega direct een flinke factuur betekenen

Grootste probleem was vooral verkeer dat niet naar binnen kon, naar buiten hebben we inderdaad telefoons, maar geloof me, een complex probleem uitzoeken ga je daar echt niet op doen hoor
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Met een basisinstallatie zat ik minstens 4 dagen zonder bruikbare computer!Cartman! schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:29:
Ik weet nog dat er een vriend bij me kwam om linux te installeren, was ook fan van Gentoo. Kon je een uur wachten tot je Firefox compiled was, man man man
Ik had toen een 64bit PC en dat was aardig geoptimaliseerd. Weet wel datik t snel zat was, lekker Windows booten en alles werkt. Nog steeds overigens
In mijn Gentoo-tijd bestond 64bit nog nietCartman! schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:41:
Ik had toen een 64bit PC en dat was aardig geoptimaliseerd. Weet wel datik t snel zat was, lekker Windows booten en alles werkt. Nog steeds overigens

Jouw Gentoo-tijd was zeker toen er nog dinosaurussen leefden?
Qt is ook een draak om te compilenMatis schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:36:
Laatst Qt cross compiled voor mijn RPi, dat duurde ook bijna 24 uur voordat het klaar was op m'n laptop.

Is dat met 5 niet veranderd? Die zou een stuk modulairder moeten zijn ten opzichte van 4. Alhoewel je natuurlijk nog steeds alles moet compilen als je alles wilt hebben. En dat zal inderdaad best even duren.
Ja, het is wel heel erg verbeterd, maar het duurt nog steeds laaaaaaang ^^
Echt? Mijn 64-bit Gentoo install dateert uit 2004 (toen ik ook m'n eerste 64-bit processor kocht). Dan was je er wel heel vroeg bij én heb je het snel weer voor gezien gehouden, want de eerste Gentoo release was in 2002.
Het is inderdaad modulair opgebouwd, maar voor een simpele gui applicatie heb je al snel 75% van de libraries nodig. Vooral de webkit is een draak van een library.RobertMe schreef op zondag 27 juli 2014 @ 18:34:
Is dat met 5 niet veranderd? Die zou een stuk modulairder moeten zijn ten opzichte van 4. Alhoewel je natuurlijk nog steeds alles moet compilen als je alles wilt hebben. En dat zal inderdaad best even duren.
Ach, vooral in de begindagen van een distro is de installduur nogal laag, lijkt mij. Als ik kijk naar mijn eerste ervaring met Fedora Core 1. Die bleef iets van twee weken hangen en toen was het al weer overSoultaker schreef op zondag 27 juli 2014 @ 20:25:
[...]
Echt? Mijn 64-bit Gentoo install dateert uit 2004 (toen ik ook m'n eerste 64-bit processor kocht). Dan was je er wel heel vroeg bij én heb je het snel weer voor gezien gehouden, want de eerste Gentoo release was in 2002.
Zeg ik kwam hier een tijdje terug wel eens wat kreten tegen over Git Flow icm automatisch deployen van de master naar productie, of niet? Zat er naar te Googlen maar kreeg vrij weinig interessants terug
iOS developer
Ik zit zelf te denken om Relish.com te nemen in hier in Londen. Omdat dit sneller lijkt te zijn dan het huidige ADSL-internet bij mij in de straat (max ~12mbit). Het glas naar 'cabinet'/wijkkast project wordt steeds uitgesteld... Zucht.
Gitflow: http://nvie.com/posts/a-successful-git-branching-model/BikkelZ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 02:14:
Zeg ik kwam hier een tijdje terug wel eens wat kreten tegen over Git Flow icm automatisch deployen van de master naar productie, of niet? Zat er naar te Googlen maar kreeg vrij weinig interessants terug
(zit geintegreerd in o.a. Sourcetree (http://www.sourcetreeapp.com/ ) )
CI via FTP:
FTPloy: http://ftploy.com/
CI via SSH, en wat al niet meer (niet gratis), Beanstalk
http://beanstalkapp.com/
Git hosting:
Alleen public repo's: Github (https://github.com)
Private repo's, met max 5 teammembers, Bitbucket: https://bitbucket.org
Automated testing:
Travis CI: https://travis-ci.org/
Of Codeship, gratis voor private repositories tot 100 builds per maandFiresphere schreef op maandag 28 juli 2014 @ 02:26:
[...]
Automated testing:
Travis CI: https://travis-ci.org/
Vandaag een trial voor Atlassins HipChat gestart.
Eerst hadden we een in house chat tool gebaseerd op Jabber. Toen vond men (lees management) dat het wat professioneler en gecentraliseerder moest. Toen werd door ICT Skype gekozen als nieuwe standaard.
Helaas hadden ze er geen rekening mee gehouden dat ongeveer 90% van de afdeling op Linux (Debian) draait en dat daarop de ondersteuning driewerf kut is....

Nu maar hopen dat HipChat een beetje aan gaat slaan, zijn er hier in de Devschuur gebruikers van HipChat
Eerst hadden we een in house chat tool gebaseerd op Jabber. Toen vond men (lees management) dat het wat professioneler en gecentraliseerder moest. Toen werd door ICT Skype gekozen als nieuwe standaard.
Helaas hadden ze er geen rekening mee gehouden dat ongeveer 90% van de afdeling op Linux (Debian) draait en dat daarop de ondersteuning driewerf kut is....

Nu maar hopen dat HipChat een beetje aan gaat slaan, zijn er hier in de Devschuur gebruikers van HipChat
Zo he. Net een dikke stort bui hier! Gelukkig zat ik in de auto ^__^ maar dat is toch wel wat anders dan al die zon van de afgelopen dagen
Nothing to see here!
Het ging hier vanochtend ook behoorlijk los. Behoorlijk wat onweer en een heleboel water
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Matis; wij zijn aan het experimenteren met Slack. Zit geen video in dacht ik, maar wel een hele bult kant-en-klare integraties met bestaande CI- en versiebeheersystemen. Tot nu toe wel tevreden. Draait ook lekker bij Slack zelf; geen gedonder van.
Read the code, write the code, be the code!
Hier ook heel wat water gehad, al bij al viel het nog mee ten opzichte van het Westen. Uiteindelijk toch nog om en bij de 2 uur kunnen gaan pompen op verschillende plaatsen.Rutix schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:16:
Zo he. Net een dikke stort bui hier! Gelukkig zat ik in de auto ^__^ maar dat is toch wel wat anders dan al die zon van de afgelopen dagen
RTFM!
Yep, maar niet onder Linux, alleen Windows en Mac. Moet zeggen dat het uitstekend werkt, alleen zou het fijn zijn als er een ignore-functie was.Matis schreef op maandag 28 juli 2014 @ 07:30:
Vandaag een trial voor Atlassins HipChat gestart.
Helaas hadden ze er geen rekening mee gehouden dat ongeveer 90% van de afdeling op Linux (Debian) draait en dat daarop de ondersteuning driewerf kut is....![]()
![]()
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Zucht.
Verkoper is met vakantie gegaan. Er liep nog een project waarover ik haar een paar weken terug nog aan de jas heb getrokken vanwege een bespreking die ze met de klant had gehad. Er waren nog een paar puntjes die aangepakt moeten worden. Maar ja, druk druk druk dus "moeten we binnenkort even voor gaan zitten".
Gisterochtend een mail gekregen (zojuist gelezen want weekend), boel moet binnen 1 week opgeleverd worden en ineens een pak eisen van heb ik jou daar. Geen kans meer om te overleggen natuurlijk, want ze zit vrolijk in het buitenland.
Verkopers.
Grom.
[/rant]
Verkoper is met vakantie gegaan. Er liep nog een project waarover ik haar een paar weken terug nog aan de jas heb getrokken vanwege een bespreking die ze met de klant had gehad. Er waren nog een paar puntjes die aangepakt moeten worden. Maar ja, druk druk druk dus "moeten we binnenkort even voor gaan zitten".
Gisterochtend een mail gekregen (zojuist gelezen want weekend), boel moet binnen 1 week opgeleverd worden en ineens een pak eisen van heb ik jou daar. Geen kans meer om te overleggen natuurlijk, want ze zit vrolijk in het buitenland.
Verkopers.
Grom.
[/rant]
[ Voor 0% gewijzigd door Tjolk op 28-07-2014 09:34 . Reden: deadline bleek nog strakker ]
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Pff gisteren kwam hier het water in de toilet al iets omhoog omdat het riool bet niet meer trok. En dat na 10min regenen! Normaal gebeurt dat pas na een half uur ofzo en ook maar eens in de 2-3 jaar. Enorme stortbui. Kon buiten douchen onder de goot ^^Rutix schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:16:
Vandaag kijk ik dan weer uit op een zonnetje
Tja, als je op deze manier op vakantie gaat... Geen overleg mogelijk dan ga ik zelf ook vrolijk op vakantieGer schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:28:
Zucht.
Verkopers.
Grom.
[/rant]
Het regent katten en honden... wat een contrast met vorige week 
* Alex) zit momenteel in een RandstadRail-metro thv Nootdorp
We are shaping the future
Op de dag van vandaag moeten mensen ook eens wat meer geduld hebben en inzien dat ze niet de enige klanten zijn waarvoor je werkt. Ik zou ze er vriendelijk op wijzen dat ze net even iets meer geduld zullen moeten hebben.Ger schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:28:
Zucht.
Verkopers.
Grom.
[/rant]
Maar zoiezo:
[rant]Grr Verkopers![/rant]
RTFM!
Welke software gebruiken jullie om software, infrastructuur en hun afhankelijkheden te visualiseren?
Ik merk dat veel applicaties te complex worden om te duidelijk te visualiseren binnen Microsoft Visio. Archimate zou hier geschikter voor moeten zijn, maar die mist naar mijn mening weer het globale overzicht.
Als ik bijvoorbeeld een rest-api heb, dan wil ik weten van welke andere software dit component afhankelijk is. Denk aan database, message queue, ftp server, etc. Vervolgens wil je zien op welke servers die software draait, en wat de eigenschappen hiervan zijn. Software versies, server ip, etc.
Dit moet toch gewoon eenvoudig mogelijk zijn. Of ontbreekt het mij nu gewoon aan Visio skills?
Ik merk dat veel applicaties te complex worden om te duidelijk te visualiseren binnen Microsoft Visio. Archimate zou hier geschikter voor moeten zijn, maar die mist naar mijn mening weer het globale overzicht.
Als ik bijvoorbeeld een rest-api heb, dan wil ik weten van welke andere software dit component afhankelijk is. Denk aan database, message queue, ftp server, etc. Vervolgens wil je zien op welke servers die software draait, en wat de eigenschappen hiervan zijn. Software versies, server ip, etc.
Dit moet toch gewoon eenvoudig mogelijk zijn. Of ontbreekt het mij nu gewoon aan Visio skills?
Zo te zien regent het in het westen nu net zo hard als hier zaterdag. Leuk kunnen zwemmen op parkeerplaatsen enzo.Alex) schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:45:
Het regent katten en honden... wat een contrast met vorige week
Wij gebruiken op de zaak Astah, maar dat is voornamelijk omdat het cross platform werkt. Veel van ons werken op Linux. Dus dat was een eis aangaande de software,GateKeaper schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:13:
Welke software gebruiken jullie om software, infrastructuur en hun afhankelijkheden te visualiseren?
Zou n gast komen solliciteren hier om 8.30, vrijdag is dat afgesproken. Ben benieuwd naar de reden dat ie niet gekomen is en niks heeft laten weten

Gelukkig hebben we het hier (of daar zijn we iig mee bezig) dat we aan 1 pakket werken (wel in verschillende projecten), die heel breed inzetbaar is. Ik als "product-owner" ga er over of bepaalde zaken überhaupt gemaakt worden, de verkoper kan dat dus niet zomaar besluiten.Ger schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:28:
Zucht.
Verkopers.
Grom.
[/rant]
Daarnaast kan de verkoper ook niet zomaar toezeggingen over een planning doen, omdat dat via een collega loopt die de projecten coördineert.
Verkopen bij ons komt erop neer om goed uit te vragen en intern te communiceren over de (on)mogelijkheden. Er is wel wat speelruimte, maar veel ruimte krijgen de verkopers niet meer. Dit moet ook omdat letterlijk alles wordt verkocht, of dit nu haalbaar is of niet.
Gebeurt vaker dan je denktCartman! schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:13:
Zou n gast komen solliciteren hier om 8.30, vrijdag is dat afgesproken. Ben benieuwd naar de reden dat ie niet gekomen is en niks heeft laten weten
Hebben wij ook iets van 2x gehad..
Klinkt als een utopie binnen mijn bedrijf. Ik zou het gráág zo willen en heb ook wel eens aangeboden (en aangedrongen) om mee te gaan op gesprek als er over nieuwe features wordt gesproken. Ook al omdat het onderliggende doel van de klant vaak op een hele andere (simpeler/bestaande) manier bereikt kan worden dan met het eerste idee waar ze mee aankomen.jbdeiman schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:14:
[...]
Gelukkig hebben we het hier (of daar zijn we iig mee bezig) dat we aan 1 pakket werken (wel in verschillende projecten), die heel breed inzetbaar is. Ik als "product-owner" ga er over of bepaalde zaken überhaupt gemaakt worden, de verkoper kan dat dus niet zomaar besluiten.
Daarnaast kan de verkoper ook niet zomaar toezeggingen over een planning doen, omdat dat via een collega loopt die de projecten coördineert.
Verkopen bij ons komt erop neer om goed uit te vragen en intern te communiceren over de (on)mogelijkheden. Er is wel wat speelruimte, maar veel ruimte krijgen de verkopers niet meer. Dit moet ook omdat letterlijk alles wordt verkocht, of dit nu haalbaar is of niet.
Helaas krijg ik het er nog steeds niet door. En helaas is de verkoper in kwestie ook lid van de directie en is overleg daardoor vaak wat lastiger. Tegen een "gewone" collega kan ik nog wel eens zeggen van vergeet het maar, bij haar ligt dat toch wat lastig.
Ik heb mezelf ook ooit eens verslapen voor een sollicitatiegesprek.Douweegbertje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:39:
[...]
Gebeurt vaker dan je denkt![]()
Hebben wij ook iets van 2x gehad..
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ik ga nergens werken waar je zo vroeg moet beginnen. Ik kan dan echt niet productief zijn. Ik werk dan liever wat langer door.
Half negen vroeg? Dat is een luxe kantoortijd hoor.
Contactpersonen bij andere bedrijven verwachten ook dat je van half negen tot vijf bereikbaar bent.
Contactpersonen bij andere bedrijven verwachten ook dat je van half negen tot vijf bereikbaar bent.
En ik zou bijvoorbeeld nooit bij een bedrijf werken waar ik niet flexibel mijn uren kan bepalen.phex schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:58:
Ik ga nergens werken waar je zo vroeg moet beginnen. Ik kan dan echt niet productief zijn. Ik werk dan liever wat langer door.
Ik ben iemand van 4 uur 's ochtends - 2 uur 's middags, en dan meestal in de avonduren nog bezig
En ja, mijn huidige (bijbaan/vakantiebaan) laat dit toe. Een van de directeuren doet dat ook!
[ Voor 10% gewijzigd door Ryur op 28-07-2014 12:11 ]
Ligt natuurlijk puur aan je functie, maar ik denk ook dat de meeste ontwikkelaars/designers/systeembeheerders toch wel hun eigen uren moeten kunnen bepalen, iedereen heeft zijn eigen manier van werken.Ryur schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:11:
[...]
En ik zou bijvoorbeeld nooit bij een bedrijf werken waar ik niet flexibel mijn uren kan bepalen.
Ik ben iemand van 4 uur 's ochtends - 2 uur 's middags, en dan meestal in de avonduren nog bezig
En ja, mijn huidige (bijbaan/vakantiebaan) laat dit toe. Een van de directeuren doet dat ook!
Tuurlijk, er zal altijd een keer uitzondering zijn i.v.m. afspraken/meetings/whatever.
Het gebeurt me met enige regelmaat dat ik pas om 8:30 opsta, en dan moet ik nog 80 minuten reizen.Ger schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:07:
Half negen vroeg? Dat is een luxe kantoortijd hoor.
Verwijderd
De klant eist dat we om 9 uur op kantoor zijn. Praktisch elke dag kom ik een minuut of 5 te laat. Ik woon hier slechts 10 minuutjes vandaan maar ik geraak 's ochtends gewoon moeilijk uit mijn bed.
Toen het drukker was, begon ik vaak om 10 uur en dat ging me een pak beter af. Ik werkte dan 's avonds uiteraard ook wat langer door.
Toen het drukker was, begon ik vaak om 10 uur en dat ging me een pak beter af. Ik werkte dan 's avonds uiteraard ook wat langer door.
"Een keer"? Wat jij voorstelt werkt alleen als iedereen afgebakende taken heeft en verder nooit met andere collega's hoeft te communiceren. Ik zou het strontvervelend vinden als de collega's waar ik mee samen moet werken er structureel de helft van de dag niet zijn omdat hun tijden zo enorm scheef lopen met de mijne.Martijn19 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:14:
[...]
Ligt natuurlijk puur aan je functie, maar ik denk ook dat de meeste ontwikkelaars/designers/systeembeheerders toch wel hun eigen uren moeten kunnen bepalen, iedereen heeft zijn eigen manier van werken.
Tuurlijk, er zal altijd een keer uitzondering zijn i.v.m. afspraken/meetings/whatever.
Hier hebben we de regel dat iedereen iig van 11:00 tot 17:00 aanwezig moeten zijn. Hoe je verder je 8 uur volmaakt mag je zelf weten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ja klopt. Dat is zelf ook irritant..oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:10:
[...]
"Een keer"? Wat jij voorstelt werkt alleen als iedereen afgebakende taken heeft en verder nooit met andere collega's hoeft te communiceren. Ik zou het strontvervelend vinden als de collega's waar ik mee samen moet werken er structureel de helft van de dag niet zijn omdat hun tijden zo enorm scheef lopen met de mijne.
Hier hebben we de regel dat iedereen iig van 11:00 tot 17:00 aanwezig moeten zijn. Hoe je verder je 8 uur volmaakt mag je zelf weten.
Bij ons is aanwezig zijn (met uitzonderingen natuurlijk, je mag thuiswerken, maar niet te vaak), tussen 9/10 - 14/15
Verwijderd
Om 11 uur beginnen lijkt mij dan ook nog wel redelijk.oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:10:
[...]
"Een keer"? Wat jij voorstelt werkt alleen als iedereen afgebakende taken heeft en verder nooit met andere collega's hoeft te communiceren. Ik zou het strontvervelend vinden als de collega's waar ik mee samen moet werken er structureel de helft van de dag niet zijn omdat hun tijden zo enorm scheef lopen met de mijne.
maar verplicht tot 5 uur door...Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:14:
[...]
Om 11 uur beginnen lijkt mij dan ook nog wel redelijk

Hier is het volgens mij tussen 9 en 3 verplicht binnen.
Het ligt natuurlijk vooral aan de mate van samenwerking en hoe collega's zich er in opstellen. Als je continue moet samenwerken, dan moet je volledig overlappende tijden hebben. Daar valt weinig aan te doen. Maar als je wat minder contact hebt, dan kun je prima bijvoorbeeld alleen in de middag afspreken en op andere tijden je eigen werk doen. En als je alleen af-en-toe hoeft te overleggen kun je ook eens per week een afspraak plannen..oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:10:
[...]
Maar als de één werkt van 06 - 15 en de ander van 15 - 00, en beiden weigeren daar ook maar iets aan toe te geven; tsja... dan valt er weinig samen te werken. Maar dat ligt dan waarschijnlijk niet alleen aan de niet-overlappende werktijden.
Verwijderd
Haha, als iemand hier om 17 uur zou stoppen, zou hij de opmerking "Ah, nemen we een halve dag vrij vandaag?" krijgen.Kips schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:23:
[...]
maar verplicht tot 5 uur door...![]()
En dat als je al om 9:00 binnen moet zijn?Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:27:
[...]
Haha, als iemand hier om 17 uur zou stoppen, zou hij de opmerking "Ah, nemen we een halve dag vrij vandaag?" krijgen.
Je werkt dus 45 uur per week, aangenomen dat je pauze eigen tijd is?
Zo iemand krijgt van mij 'n opmerking dat 'ie door de stront kan zakken en dat ik morgenochtend als ik binnenkom een door hem/haar gezette verse bak koffie verwacht.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:27:
[...]
Haha, als iemand hier om 17 uur zou stoppen, zou hij de opmerking "Ah, nemen we een halve dag vrij vandaag?" krijgen.
Dat soort opmerkingen komen ook altijd van mensen die 2 uur later dan jou beginnen, maar die je (als jij eens wat langer blijft) om 17.15 ziet vertrekken

Ik zet alvast wat lekkers klaar:Alex) schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:33:
[...]
Start bashing Rubinski
RTFM!
Verwijderd
Wel ja, maar niet al die 45 uur zijn even productief heAlex) schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:33:
[...]
Wat hetzelfde is, maar dan 2 uur vroeger. Om 9:00 ben ik echter nog lang en breed niet op kantoor, laat staan vroeger. Er zijn er hier echt maar een paar die om 9:00 binnen zijn.Kips schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:23:
[...]
maar verplicht tot 5 uur door...![]()
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hoor je inderdaad wel vaker maar ik ben toch blij dat die keuze (langer nodig op kantoor zijn) bij mezelf ligt en dit elke dag van mij niet verwacht wordtVerwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Wel ja, maar niet al die 45 uur zijn even productief he
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Verwijderd
Hier wordt het ook niet echt van ons verwacht hoor. Je hebt genoeg mensen die hier stipt om 18 uur weg zijn en er is niemand die daar iets over zegt. In mijn team daarentegen, werken de mensen wat langer en wordt er al wel eens gegrapt wanneer er iemand een half uurtje vroeger door gaat dan de rest.Cloud schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:52:
[...]
Hoor je inderdaad wel vaker maar ik ben toch blij dat die keuze (langer nodig op kantoor zijn) bij mezelf ligt en dit elke dag van mij niet verwacht wordt
Verwijderd
Bij sommige collega's is dat inderdaad het geval. Zij blijven zitten (werk of geen werk) tot wanneer de leidinggevende er vandoor gaat. Ik stop gewoon wanneer ik vind dat ik gedaan heb wat ik wou.doen die dag. Soms is dat om 18 uur, soms om 19 uur of later.
Dat moet dan toch wel voor elke nieuweling een aanpassing zijn, ik kan me alleszinds niet voorstellen overuren te maken. Er is ook nog een leven buiten het werk, ook al is die vaak ook IT gerelateerd ingevuld.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:54:
[...]
Hier wordt het ook niet echt van ons verwacht hoor. Je hebt genoeg mensen die hier stipt om 18 uur weg zijn en er is niemand die daar iets over zegt. In mijn team daarentegen, werken de mensen wat langer en wordt er al wel eens gegrapt wanneer er iemand een half uurtje vroeger door gaat dan de rest.
RTFM!
Dat is erg spijtig. Als ik m'n dag niet heb, wil ik gewoon om 14 uur weg kunnen. En als ik een productieve dag heb, dan blijf ik wel tot 22 uur zitten. Maar het moet niet zo zijn dat je op non-productieve dagen sowieso vast zit tot 18 uur en dat als het een keer lekker loopt je (onbetaalde) overuren aan het maken bent.Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:57:
[...]
Bij sommige collega's is dat inderdaad het geval. Zij blijven zitten (werk of geen werk) tot wanneer de leidinggevende er vandoor gaat. Ik stop gewoon wanneer ik vind dat ik gedaan heb wat ik wou.doen die dag. Soms is dat om 18 uur, soms om 19 uur of later.
Als het gemiddelde over lange termijn in de buurt zit van de contractueel afgesproken uren, dan is 't prima.
Verwijderd
Wel, het hangt gewoon van project tot project af. Je hebt projecten waar iedereen gewoon lekker van 9 tot 17 werkt en naar huis kan maar er zijn ook projecten waar iedereen een pak langer werkt. Als je als nieuweling op zo'n project binnenkomt, kan dat er inderdaad voor zorgen dat je ogen wat wijder open gaan staan._Moe_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:58:
[...]
Dat moet dan toch wel voor elke nieuweling een aanpassing zijn, ik kan me alleszinds niet voorstellen overuren te maken. Er is ook nog een leven buiten het werk, ook al is die vaak ook IT gerelateerd ingevuld.
Een vriend van me had het voor: Hij was bij mijn werkgever begonnen maar was gestaffed op een enorm zwaar project. Na enkele weken heeft hij zijn ontslag genomen omdat hij vond dat hij niet genoeg vrije tijd had. Iedereen respecteert die beslissing, ieder moet die keuze namelijk voor zichzelf maken.
Over mijn werkgever worden vaak wel mopjes gemaakt: "Haha, werken bij Rubinski's werkgever: geen geld EN geen leven".
Ik ervaar het echter een pak beter dan dat. Ja, in het begin dat ik hier werkte, werkte ik echt lange dagen maar ondertussen is dat een pak beter: ik werk nu gemiddeld 8 uur per dag en kom hiermee ruimschoots toe. Mijn loon is niet super maar het kan ook slechter. Mij hoor je (voorlopig) niet klagen.
Verwijderd
Akkoord maar helaas gaat dat niet voor alle functies op. In mijn huidige functie sta ik direct in contact met de klant (nee, geen support) en moet ik gewoon beschikbaar voor het geval dat de klant of een collega iets van me nodig hebben.HuHu schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:03:
[...]
Dat is erg spijtig. Als ik m'n dag niet heb, wil ik gewoon om 14 uur weg kunnen. En als ik een productieve dag heb, dan blijf ik wel tot 22 uur zitten. Maar het moet niet zo zijn dat je op non-productieve dagen sowieso vast zit tot 18 uur en dat als het een keer lekker loopt je (onbetaalde) overuren aan het maken bent.
Als het gemiddelde over lange termijn in de buurt zit van de contractueel afgesproken uren, dan is 't prima.
Naar huis gaan met het excuus dat je geen productieve dag hebt, zou hier niet echt geappreciëerd worden.
Zo te horen hebben jullie geen van allen kinderen
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
De meesten die hier werken hebben inderdaad geen kinderen. De mensen die wel kinderen hebben, beginnen dan bijvoorbeeld om 8 en stoppen om 17 uur.wackmaniac schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:09:
Zo te horen hebben jullie geen van allen kinderen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.