De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:14:
[...]

Om 11 uur beginnen lijkt mij dan ook nog wel redelijk :)
En dan een uurtje t nieuws lezen en dan twee uur lang gaan lunchen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:07:
[...]

Akkoord maar helaas gaat dat niet voor alle functies op. In mijn huidige functie sta ik direct in contact met de klant (nee, geen support) en moet ik gewoon beschikbaar voor het geval dat de klant of een collega iets van me nodig hebben.

Naar huis gaan met het excuus dat je geen productieve dag hebt, zou hier niet echt geappreciëerd worden.
In dat geval zou je kunnen zeggen dat "bereikbaarheid" onderdeel is van je productie en je dus productief bent, maar dat maakt het wel lastiger inderdaad. Dan heb je weinig keuze.
wackmaniac schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:09:
Zo te horen hebben jullie geen van allen kinderen :)
Ah... het kind-excuus. Er werken hier genoeg mensen met kinderen; de één maakt er wel een probleem van en de ander niet. Het is een kwestie van geven en nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
HuHu schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:17:
Ah... het kind-excuus. Er werken hier genoeg mensen met kinderen; de één maakt er wel een probleem van en de ander niet. Het is een kwestie van geven en nemen.
Op de kinder afdeling? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

[...]

Ja maar die groepsdruk heb je toch niet bij _jouw_ werkgever? Volgens mij was het een reactie op Rubinski :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

wackmaniac schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:09:
Zo te horen hebben jullie geen van allen kinderen :)
Ik wel. Ok, strict gezien heb ik geen kinderen ;)
Cloud schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:19:
[...]

Ja maar die groepsdruk heb je toch niet bij _jouw_ werkgever? Volgens mij was het een reactie op Rubinski :)
Ik interpreteerde het als een reactie op de mensen die hier in de topic hebben gereageerd eigenlijk.

[ Voor 54% gewijzigd door .oisyn op 28-07-2014 14:23 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
[...]
Is geen excuus, is een mogelijke reden om op conventionele tijden te werken.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
.oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:10:
[...]

"Een keer"? Wat jij voorstelt werkt alleen als iedereen afgebakende taken heeft en verder nooit met andere collega's hoeft te communiceren. Ik zou het strontvervelend vinden als de collega's waar ik mee samen moet werken er structureel de helft van de dag niet zijn omdat hun tijden zo enorm scheef lopen met de mijne.

Hier hebben we de regel dat iedereen iig van 11:00 tot 17:00 aanwezig moeten zijn. Hoe je verder je 8 uur volmaakt mag je zelf weten.
Wat HuHu zegt dus. Daarnaast vind ik overlappende tijden alweer alweer iets heel anders als je moet verplicht van 08.30-17.00 op kantoor zitten. Helaas wel ervaring met zo'n werkgever, als ik om 15.00 geen energie meer had kon ik gewoon tot 17.00 blijven zitten, naar huis en 's avonds inhalen of de volgende dag eerder beginnen was geen optie.

Daarnaast leven we wel in 2014, er zijn talloze manieren van contact waarbij je echt niet perse naast elkaar hoeft te zitten.

Maar goed, daarom ben ik ook zelfstandige, kan ik mijn eigen regeltjes en klanten bepalen.

edit: Daarnaast lijkt mij het belangrijkste goed personeel vinden die snapt wat de bedoeling is en wanneer iets wel of niet kan. Helaas lopen er genoeg mensen rond die niet zonder een oppas aan het werk gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door Martijn19 op 28-07-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Cloud schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:19:
[...]

Neuh... iedereen mag doen wat 'ie zelf wil. Maar je moet dingen wel af hebben voor deadlines en als je naar het buitenland moet (paar keer per jaar), dan wordt er wel verwacht (vanuit de werkgever) dat je dat doet.

Als je je planning niet goed hebt en je moet daardoor overwerken, dan kun je niet zomaar aankomen met "ja maar dat kan niet ik heb kinderen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wackmaniac schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Ik ken een Senior Manager die het zo doet: Ze begint om 9:30, na haar kinderen naar school te hebben gebracht. Dan werkt ze tot 4 uur en gaat ze naar huis. Om 10 uur 's avonds - wanneer haar kinderen in bed liggen - werkt ze nog wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

wackmaniac schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:22:
[...]

Klopt. Alleen als het écht nodig is, blijf ik veel langer (lees: meer dan een uur) op het werk. Als het tot de volgende dag kan wachten, ga ik gewoon naar huis.
HuHu schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:24:
[...]

Neuh... iedereen mag doen wat 'ie zelf wil. Maar je moet dingen wel af hebben voor deadlines en als je naar het buitenland moet (paar keer per jaar), dan wordt er wel verwacht (vanuit de werkgever) dat je dat doet.
Natuurlijk, maar dat zijn incidentele zaken. Dat is niet de 'reguliere werkdag' waar we het over hadden ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Als je effectief 8 uur per dag gewerkt hebt, vind ik dat je het recht hebt om gewoon huiswaarts te keren ongeacht er nu een deadline is of niet. Deadlines kunnen soms zo onredelijk zijn, dat je jezelf gewoon een depressie in werkt. Ik denk dan al gauw, jammer voor de klant maar het zal toch even langer duren. Mij gaan ze echt geen stress aan zwengelen met deadlines.

Ik doe wat ik kan en ik wil wel eens een uurtje langer werken, maar je zult me nooit weken van +42 uur zien werken. Jammer voor de baas en als hij het hier niet mee eens is moet hij maar iemand anders zoeken.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

HuHu is een stuk genuanceerder dan jij (naast dat hij feitelijk herhaalt wat ik al zei: "dat kan alleen als..."), wat de reden is dat ik op jou reageerde. Natuurlijk kunnen mensen in sommige gevallen wel compleet hun eigen werktijden aanhouden, maar jij deed voorkomen dat dat eerder de regel dan de uitzondering is, waarvan ik vind dat het precies het tegenovergestelde is :)
Daarnaast leven we wel in 2014, er zijn talloze manieren van contact waarbij je echt niet perse naast elkaar hoeft te zitten.
Nonargument, we hebben het over overlappende werktijden, niet over het al dan niet communiceren terwijl je *tegelijkertijd* werkt maar op verschillende werkplekken. Ik zie het niet echt zitten om 's avonds thuis vragen te gaan zitten beantwoorden van collega's die 's ochtends liever uitslapen. In noodgevallen mag ik altijd gebeld worden, maar voor de rest wachten ze maar tot het moment dat ik ook aan het werk ben (ongeacht waar ik dan zit).
Maar goed, daarom ben ik ook zelfstandige, kan ik mijn eigen regeltjes en klanten bepalen.
En daarom denk ik dat jij wat minder ervaring hebt met het werken in een groot team ;)
edit: Daarnaast lijkt mij het belangrijkste goed personeel vinden die snapt wat de bedoeling is en wanneer iets wel of niet kan.
Dit is echt *zo* enorm te kort door de bocht dat je naar links gaat terwijl je naar rechts wilde 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door .oisyn op 28-07-2014 14:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Nou tussen de discussie over werktijden door is het tijd voor taart. Ik mag naar de UTwente *O*

Afbeeldingslocatie: http://veldhoven.gezien.nl/files/2013/10/Lekkersteappeltaart.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
_Moe_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:32:
Als je effectief 8 uur per dag gewerkt hebt, vind ik dat je het recht hebt om gewoon huiswaarts te keren ongeacht er nu een deadline is of niet. Deadlines kunnen soms zo onredelijk zijn, dat je jezelf gewoon een depressie in werkt. Ik denk dan al gauw, jammer voor de klant maar het zal toch even langer duren. Mij gaan ze echt geen stress aan zwengelen met deadlines.

Ik doe wat ik kan en ik wil wel eens een uurtje langer werken, maar je zult me nooit weken van +42 uur zien werken. Jammer voor de baas en als hij het hier niet mee eens is moet hij maar iemand anders zoeken.
Deadlines zijn deadlines met (keiharde) gevolgen als je ze mist. Het zijn hier geen "suggestion-lines".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ealanrian schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:38:
Nou tussen de discussie over werktijden door is het tijd voor taart. Ik mag naar de UTwente *O*

[afbeelding]
Proficiat! En wat ging je daar nu weer juist doen?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
_Moe_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:40:
[...]

Proficiat! En wat ging je daar nu weer juist doen?
Ik ben op dit moment toegelaten tot de pre-masters voor Embedded systems. Dat was mijn 2e keuze qua opleiding, de eerste keuze electrical engineering heb ik nog geen bericht over gehad. Dus mogelijk dat ik dat alsnog mag doen maar ook met Embedded systems ga ik al een stuk meer richting de hardware waar het mij om te doen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik heb toch regelmatig de neiging mijn virtuele achterwerk schoon te poetsen met deadlines hoor. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je bedrijf hoe je met deadlines omgaat.

In mijn geval heeft het MT besloten verloop op mijn afdeling niet opnieuw in te vullen. Ik heb aangegeven dat de verwachtingen dan ook bijgesteld moeten worden, want er is simpelweg minder capaciteit. Als verkopers dan alsnog met deadlines beginnen te zwaaien die nevernooit gehaald kunnen worden zonder een andere deadline te negeren, dan denk ik: sluit maar achter in de rij aan. En dan krijg je weer te horen dat het hoogste prioriteit heeft. Tuurlijk, net zoals die andere 10 taken die de hoogste prioriteit hebben.

Als ik er iedere keer in mee zou gaan, zou ik van 's ochtends 6 tot 's avonds 11 kunnen werken. En nog deadlines missen. Aangezien overwerk hier niet uitbetaald wordt laat ik het lekker langs me af glijden; dan hadden ze maar moeten investeren in nieuwe mensen. Overwerk moet incidenteel zijn om onverwachte drukte of "paniek"situaties de baas te zijn. Niet als structurele oplossing, zéker niet als er geen compensatie is voor de werknemer.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gewoon gaan zwaaien met de arbeidstijdenwet, dan leren ze het heel snel af.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[afbeelding]
De lekkerste appeltaart zelfs :Y)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Alex) schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:45:
Gewoon gaan zwaaien met de arbeidstijdenwet, dan leren ze het heel snel af.
Oh, da's niet nodig hoor. Ik sta ook zonder wetten.nl mijn mannetje wel. Wat dat betreft heb ik een redelijk vrijgevochten positie hier: ze hebben maar naar me te luisteren want anders gebeurt er niets. Of erger nog: dan ben ik er weg van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Firesphere schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:46:
[...]

De lekkerste appeltaart zelfs :Y)
Jaja, ik denk ik doe eens wat zonder chocolade :P En appeltaart is lekker :Y) Vooral met in in drank geweekte rozijnen en dan nog enigsinds warm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
_Moe_ schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:32:
Precies, dr zijn genoeg anderen die mijn plek willen en nog graag overwerk doen. Ga ik mooi lang op vakantie tot ik weer iets nieuws heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Proficiat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Zaten ze hier met een opblaaskrokodil te spelen op de ondergelopen parkeerplaats voor mijn appartement. Die vrouwen zijn tegen de dertig! Lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Caelorum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:03:
Zaten ze hier met een opblaaskrokodil te spelen op de ondergelopen parkeerplaats voor mijn appartement. Die vrouwen zijn tegen de dertig! Lol.
Even proberen voordat de kinderen uit school zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Caelorum schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:03:
Niets mis met een poolparty met volwassen vrouwen toch? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:38

ErikKo

Rippie

Pic or it didn't happen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ik vind het prima om over te werken maar dan moet de project manager of de sales gast ook lekker door blijven werken. Anders ga ik ook lekker naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Ger schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:44:
...
In mijn geval heeft het MT besloten verloop op mijn afdeling niet opnieuw in te vullen. Ik heb aangegeven dat de verwachtingen dan ook bijgesteld moeten worden, want er is simpelweg minder capaciteit. Als verkopers dan alsnog met deadlines beginnen te zwaaien die nevernooit gehaald kunnen worden zonder een andere deadline te negeren, dan denk ik: sluit maar achter in de rij aan. En dan krijg je weer te horen dat het hoogste prioriteit heeft. Tuurlijk, net zoals die andere 10 taken die de hoogste prioriteit hebben.
....
Laat die verkopers het dan lekker onderling uitvechten? Uiteindelijk maken ze van hun probleem op deze manier jouw probleem. Mijn vraag in vergelijkbare situaties is dan: 'welke change mag er dan naar achteren geschoven worden?', en anders : 'ik ben nu bezig met change X van manager Y, je moet het even met hem overleggen. Laat hem dan ook even bevestigen dat dit akkoord is via de mail. Ps neem ook gelijk mijn manager Z mee in de CC zodat iedereen op de hoogte is. Zonder hun akkoord kan ik niets wijzigen in de prioriteiten.'

Primair ligt deze verantwoordelijkheid namelijk bij de business en niet bij het dev team aangezien deze hier niets over te zeggen heeft (los van inzicht geven in de huidige prio's) :)

Voordelen:

a) Het blijft het probleem van de ander
b) Je bent verder niet betrokken bij de discussie; je ontvangt alleen het eindresultaat zodra bekend is wat er moet gebeuren.
c) manager Y (in dit voorbeeld) is ook gelijk op de hoogte en bij gepraat
d) door de bevestigingsmail heb je ook gelijk een papertrail waarmee je ze om de oren kan slaan in de toekomst.

Plus dat het volkomen correct is, want je probeert iedereen te betrekken en er samen uit te komen op deze manier. Dat wil een verkoper niet horen op dat moment, maar kan er ook niet tegen ingaan, want dan is het geen teamspeler en probeert hij indirect anderen tegen te werken. En dat word op deze manier heel zichtbaar... en dat is niet fijn voor hem/haar.

[ Voor 10% gewijzigd door Laurens-R op 28-07-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:33:
Ik vind het prima om over te werken maar dan moet de project manager of de sales gast ook lekker door blijven werken. Anders ga ik ook lekker naar huis.
Wel, dat is bij ons dus wel het geval. Mijn directe lead van de klant zelf is een vrouw van bijna 60. Zij begint om 8 uur 's ochtends, gaat naar huis om half 6 om te eten en begint dan om 8 uur terug met werken tot een uur of 11 - 12.

De hoogste piet van mijn werkgever, gaat wel naar huis rond 5 uur maar die heeft dan ook totaal niets met mij te maken (doet high-level management).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Laurens-R schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:44:
[...]

Laat die verkopers het dan lekker onderling uitvechten? Uiteindelijk maken ze van hun probleem op deze manier jouw probleem. Mijn vraag in vergelijkbare situaties is dan: 'welke change mag er dan naar achteren geschoven worden?', en anders : 'ik ben nu bezig met change X van manager Y, je moet het even met hem overleggen. Laat hem dan ook even bevestigen dat dit akkoord is via de mail. Ps neem ook gelijk mijn manager Z mee in de CC zodat iedereen op de hoogte is. Zonder hun akkoord kan ik niets wijzigen in de prioriteiten.'

Primair ligt deze verantwoordelijkheid namelijk bij de business en niet bij het dev team aangezien deze hier niets over te zeggen heeft (los van inzicht geven in de huidige prio's) :)

Voordelen:

a) Het blijft het probleem van de ander
b) Je bent verder niet betrokken bij de discussie; je ontvangt alleen het eindresultaat zodra bekend is wat er moet gebeuren.
c) manager Y (in dit voorbeeld) is ook gelijk op de hoogte en bij gepraat
d) door de bevestigingsmail heb je ook gelijk een papertrail waarmee je ze om de oren kan slaan in de toekomst.
Dat is ook min of meer hoe ik het nu aanpak. Of ik reageer gewoon simpelweg dat er geen tijd meer voor is wegens andere prioriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:45:
[...]

Wel, dat is bij ons dus wel het geval. Mijn directe lead van de klant zelf is een vrouw van bijna 60. Zij begint om 8 uur 's ochtends, gaat naar huis om half 6 om te eten en begint dan om 8 uur terug met werken tot een uur of 11 - 12.

De hoogste piet van mijn werkgever, gaat wel naar huis rond 5 uur maar die heeft dan ook totaal niets met mij te maken (doet high-level management).
Maar jullie hebben wel belachelijke tijden hoor :P als ik soms jou verhalen zie dan denk ik echt van wtf :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Iedereen klaar voor een nieuwe browser game? http://gameaboutsquares.com/

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Redcoon België staat niet toe dat je per item meer dan 4 stuks koopt. Nou ja, dan plaats ik mijn bestelling ter waarde van 1500€ ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:20:
Redcoon België staat niet toe dat je per item meer dan 4 stuks koopt. Nou ja, dan plaats ik mijn bestelling ter waarde van 1500€ ergens anders.
Bel ze eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Geen zin. Kost me een half procent meer als ik het ergens anders bestel, waar ze zonder extra gezeik/moeite wel 10 stuks van een item als bestelling aanvaarden. God mag anders weten wanneer ik antwoord ga krijgen als ik het nu vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik had een keer hetzelfde toen ik 5 dezelfde harddisks wilde bestellen. Ik heb ze uiteindelijk elders besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Ik wou er 10 bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Geen zin. Kost me een half procent meer als ik het ergens anders bestel, waar ze zonder extra gezeik/moeite wel 10 stuks van een item als bestelling aanvaarden. God mag anders weten wanneer ik antwoord ga krijgen als ik het nu vraag.
.oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:42:
Ik had een keer hetzelfde toen ik 5 dezelfde harddisks wilde bestellen. Ik heb ze uiteindelijk elders besteld.
Vind ik een beetje jammer. Hoe verwachten jullie dat dit "probleem" verholpen zal worden als er niemand is die er ooit een melding van gemaakt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Zou ze een screenshot sturen van de bestelling bij de andere partij met de melding: daar kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Redcoon's klantenservice is onverstaanbaar toen ik ze belde met een vraag door een extreem slechte verbinding. Ik had maar opgehangen en mijn producten elders besteld. Ik wilde ze een vraag stellen over de bezorging van een koelkast en een vriezer. Ook een bestelling van >1000 euro :P

Gerelateerd: M'n nieuwe koelkast + vriezer is binnen, yay :P
Genoeg ruimte om een hoop shit in te bewaren en redelijk energiezuinig. Sorry voor scheve foto, ik ben nou eenmaal een beetje scheef.

Ik hou van groot inslaan bij aanbiedingen, don't judge me.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/01QHgcbl.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Gamebuster op 28-07-2014 18:03 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:52:
Zou ze een screenshot sturen van de bestelling bij de andere partij met de melding: daar kan het wel.
Ik zou ze vriendelijk een mailtje sturen met de vraag waarom het niet kan en wat er aan gedaan kan worden.
Uiteraard zou ik dit enkel doen bij een winkel waar ik eerder gekocht heb en ik tevreden van ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Zojuist een koe besteld: http://www.koopeenkoe.nl/

Ben benieuwd

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

MURICAA!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Even het gat tussen Linux en Windows wat kleiner maken :P. Werk regelmatig op beiden, maakt het allemaal net even makkelijker :)
https://github.com/bmatzelle/gow/wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
wsitedesign schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:38:
[...]

Nou doe ik veel e-commerce projecten en dit is vaak een requirement. Ik heb verschillende redenen gehoord maar met name:
1. Willen niet dat iemand 10 aanbiedingen koopt en vervolgens doorverkoopt.
2. Willen niet dat de voorraad te snel leegloopt en elke klant een eerlijke kans geven.
3. Willen niet dat als de betaling mislukt er 10 items 'geblokkeerd' staan voor de periode dat de betaling nog een keer mag worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:51:
[...]

[...]

Vind ik een beetje jammer. Hoe verwachten jullie dat dit "probleem" verholpen zal worden als er niemand is die er ooit een melding van gemaakt wordt?
Misschien als genoeg klanten ze mijden gaan ze het wel merken? En als ze bijhouden wat er in de winkelmand zat merken ze misschien ook wel waarom.

Redcoon belgie heeft in elk geval geen twitter of facebook, dus mijn bereidheid tot aankaarten is nu weg (anders had ik het overwogen, maar om een volledig formulier te gaan invullen daarvoor... pff)
wouterwouter2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Nou doe ik veel e-commerce projecten en dit is vaak een requirement. Ik heb verschillende redenen gehoord maar met name:
2. Willen niet dat de voorraad te snel leegloopt en elke klant een eerlijke kans geven.
3. Willen niet dat als de betaling mislukt er 10 items 'geblokkeerd' staan voor de periode dat de betaling nog een keer mag worden uitgevoerd.
In een kleine webshop zou ik nog zeggen OK, maar een grotere speler als redcoon? Bovendien, waarom zou je geen aanbiedingen mogen kopen om door te verkopen? Als je een fysieke winkel binnenstapt en alle aanbiedingen meegraait om door te verkopen mag dat toch ook?

[ Voor 39% gewijzigd door azerty op 28-07-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

easy mode.
wouterwouter2 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 18:37:
[...]

Leuk, maar iemand met verstand van commercie weet dat geld = geld. Als iemand 10 producten wilt a 1500 euro dan doe je er zelfs nog een bloemetje bij. Wat je opnoemt zijn kul argumenten voor een bedrijf dat net een order is misgelopen.

1. Aanbieding = aanbieding, en anders geef je het fatsoenlijk aan dat er een limiet per klant is.
2. "ik wil niet te veel verkopen". Ben je nu serieus of? Dan nog, mocht dat zo zijn geef je het fatsoenlijk aan dat je product x maar y keer verkoopt aan één klant omdat het een aanbieding is.
3. fine, maar dan is je systeem gewoon ruk, aangezien je prima kunt zien of een betaling fout is gegaan of niet, en dan geef je de items vrij. Sterker nog, veel systemen reserveren het product niet eens, dat gaat er gewoon 'af' bij betaling. Zijn voor beide dingen argumenten te verzinnen, maar iemand geen 10 producten geven 'omdat x' .. is nogal "zwak" voor een systeem.

----

zie nu overigens dat ze zeggen dat je contact op nemen met de klantenservice bij 4+ producten. Neem dan geen webshop? Ik wil even snel iets bestellen, en als ik met iemand wil praten dan zoek ik zo'n partij zelf wel uit. Wat moet die gene doen? Handmatig alsnog hetzelfde invullen in een systeem dat geen limiet heeft? :+

[ Voor 87% gewijzigd door Douweegbertje op 28-07-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Afbeeldingslocatie: http://www.koopeenkoe.nl/uploads/images/inhoudpakket.cor-1juni2014.png

gebaseerd op 2 personen, betekend dat dat je dus al die aantallen x2 moet doen? Of moeten de biefstukpuntjes, de rosbief en de riblap gedeeld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

GateKeaper schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:35:
[...]

[afbeelding]

gebaseerd op 2 personen, betekend dat dat je dus al die aantallen x2 moet doen? Of moeten de biefstukpuntjes, de rosbief en de riblap gedeeld worden?
Het lijkt er op dat ze alles door twee delen voor het aantal maaltijden.

-----
Het is 13,88 per kilo, niet slecht voor Nederlandse begrippen volgens mij!
-----
Én je kunt op navraag ook de wat minder gangbare delen van de koe er bij bestellen. Dat is vaak ook een hoop gedoe via een slager :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door BikkelZ op 28-07-2014 21:35 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 17:51:
[...]

[...]

Seriously? Waarom zou ik er moeite in steken? Ik zie geen "probleem", ik ga met het grootste gemak naar een andere shop. Het probleem zit vooral aan hun kant, zij lopen klanten mis. Waarom zou ik de "filantroop" moeten zijn die hen aan meer klanten helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Het ligt er wellicht een beetje aan wat je normaalgesproken uitgeeft aan vlees, ik kom denk ik uit op minder dan 7,50 per kilo in de supermarkt. Uitschieter deze maand was steak, voor 10 per kilo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-06 14:34
Op één of andere manier vind ik gource geweldig. Heel tof om me eigen ontwikkeling te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:08
Je bent de enige. Niemand hier vindt gource leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zit vast. [google=",f!en--lk30fu)&02j,3;" ] geeft niks? :+

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik ben bij lvl 32 33, uitgespeeld :+ heb overigens alles opgenomen voor de advertenties op google :+

[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 28-07-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Volgens mij ben ik een beetje moe :O Ik was bezig in een stukje javascript, maar vreemd genoeg lijkt het resultaat op een combinatie van php en scala.
Uiteindelijk wel gelukt, en ik heb nu een wat verbeterde tv-gids-website voor eigen gebruik. De motivatie om dit weer eens op te pakken was dat de tv-gids van nu.nl weer eens faalt (te vaak is de informatie daar onjuist).

Oh, leuk. De tv-gids van nu.nl, mijn tv-gids en de EPG van XBMC geven alle 3 wat anders aan. Dat wordt interessant.

[ Voor 13% gewijzigd door dcm360 op 28-07-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
GateKeaper schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:35:
[...]

[afbeelding]

Biefstukpuntjes en rosbief is waarschijnlijk een hoeveelheid voor 2 personen gewoon. Ruim 13 euro per kilo, ik denk dat ik gemiddeld 5 euro per kilo kwijt ben aan vlees dus ik vind het vrij fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Douweegbertje schreef op maandag 28 juli 2014 @ 22:10:
Ik ben bij lvl 32 33, uitgespeeld :+ heb overigens alles opgenomen voor de advertenties op google :+

Wel een eerlijke walkthrough bij het laatste level. Ik heb bijna het idee dat je per ongeluk goed uitkomt.

spoiler:
Ik plaatste zelf eerst alle blokjes op de gewenste posities, en dan daarna nog een rondje doen om de kleuren te matchen.. Eigenlijk niet zo'n heel moeilijk level.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

dcm360 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:42:
Het ligt er wellicht een beetje aan wat je normaalgesproken uitgeeft aan vlees, ik kom denk ik uit op minder dan 7,50 per kilo in de supermarkt. Uitschieter deze maand was steak, voor 10 per kilo.
De ontdooide en aan elkaar geplakte rode lap dierenleed van 10 euro per kilo uit de super heeft doorgaans vrij weinig te maken met het verse en eerlijke vlees waar het eerder over ging.

Ik niet zo veel vlees meer maar als ik het eet moet het wel goed zijn :Y)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik haal vrijwel alles bij de slager. Als voorbeeld kip bij de supermarkt... Hier zit zoveel water in, dat als ik het ga bakken in olijfolie m'n hele keuken onder het vet zit van et spetteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Ik krijg een mailtje van DPD:
U heeft een bestelling geplaatst bij X. Uw bestelling wordt vandaag door DPD Pakketservice bezorgd tussen 08:00 en 17:00*.
Dus ergens vandaag. Lekker zo'n tijdslot :')

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:58

Matis

Rubber Rocket

Acid_Burn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:49:
Ik krijg een mailtje van DPD:

[...]

Dus ergens vandaag. Lekker zo'n tijdslot :')
Voor maar 15 euro kunnen ze je een tijdslot van +- 4 uur geven :?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Matis schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:05:
[...]

Nog steeds belachelijk. Ik snap dat het niet mogelijk is om het vooraf tot op de minuut nauwkeurig aan te kondigen, maar het moet zeker mogelijk zijn om tijdslots van 2 uur te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
Alex) schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:23:
[...]

Nog steeds belachelijk. Ik snap dat het niet mogelijk is om het vooraf tot op de minuut nauwkeurig aan te kondigen, maar het moet zeker mogelijk zijn om tijdslots van 2 uur te geven.
Inderdaad en zelfs op de minuut nauwkeurig is mogelijk. Die chauffeur rijdt een route die al vooraf is bepaald. Aan de hand daarvan kan je de koper al informeren met een tijdslot van 2 uur. Dan geef je elk busje een telefoon met gps en een app, en aan de hand van de gps data kan je het tijdsslot bijstellen. Het systeem kan dan de koper informeren.

Mja, waarschijnlijk de investering niet waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tenzij groot meubel of witgoed moet je ook gewoon al je shit op werk laten bezorgen. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:27:
Ik haal vrijwel alles bij de slager. Als voorbeeld kip bij de supermarkt... Hier zit zoveel water in, dat als ik het ga bakken in olijfolie m'n hele keuken onder het vet zit van et spetteren...
Bakken sowieso in roomboter doen, bakken in olijfolie...jech :{

Ik haal kip altijd bij de turk, heel smaakvol en n stuk goedkoper dan bij de supermarkt. Sowieso zou ik afraden om borstkipfilet te kopen, smakeloze rommel. Gewoon poten/dijen/drumsticks nemen, veel lekkerder. Als je toch perse filet wilt, probeer eens dijenfilet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragor
  • Laatst online: 08-02 11:04
[...]

Ik vind het belangrijker dat ze mij een optie geven om het pakketje ergens in de buurt te laten dumpen, waar ik het dan weer op kan halen als het mij uitkomt. Nu kan dat alleen bij bepaalde webwinkels of nadat er 1 of 2 keer een afleverpoging is gedaan.
Gelukkig heb ik aardige buren die meestal mijn pakketje wel aan kunnen nemen als ik op het werk zit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

Matis schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:05:
[...]

Tuurlijk joh, ik ga 15 euro betalen om het tijdslot te halveren... voor een artikel van 18 euro 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Acid_Burn op 29-07-2014 09:37 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Voutloos schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:29:
Tenzij groot meubel of witgoed moet je ook gewoon al je shit op werk laten bezorgen. :z
Dat mag bij ons niet al te vaak op het werk ;)
Mag het bij jullie dan wel?

En daarnaast, wanneer de pakketbezorger hier op het werk komt, ben ik al thuis (en thuis kom hij rond 6-8 's avonds).

[ Voor 3% gewijzigd door Ryur op 29-07-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:42:
[...]

Seriously? Waarom zou ik er moeite in steken? Ik zie geen "probleem", ik ga met het grootste gemak naar een andere shop. Het probleem zit vooral aan hun kant, zij lopen klanten mis. Waarom zou ik de "filantroop" moeten zijn die hen aan meer klanten helpt?
Ja, seriously :). Ik ben bijvoorbeeld best tevreden van de service van Coolblue. Als ik een foutje op hun website spot, zal ik dat gewoon aangeven in plaats naar de concurrent te stappen die mogelijk minder goede service levert voor dezelfde prijs.

Even een melding doen, kost toch uiteindelijk niet zo gek veel moeite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:42:
[...]

En daarnaast, wanneer de pakketbezorger hier op het werk komt, ben ik al thuis (en thuis kom hij rond 6-8 's avonds).
Dat is ook lekker handig van die bezorgers? Kleine kans dat je op een kantoor na 6 uur nog iemand aantreft. Het industrieterrein is hier na 18:00 zo goed als verlaten. Zo nu en dan komt er nog een werkbusje over het terrein, maar over het algemeen is het hier na 18:00 volledig stil :) Als ICT bedrijf vormen wij natuurlijk de uitzondering, omdat de laatste tijd het pand niet voor 19:00 verlaten wordt vanwege deadlines of te lange pauzes ;) .

Ik zit te wachten tot ze in Nederland van die handige postbussen maken waar je je pakket in kunt laten bezorgen. Supermarkt/afhaalpunt werkt soms redelijk, maar toch is het handiger om het meteen op een dropoff point te laten droppen.

In een gemiddelde week zijn er 3 mogelijke plekken waar ik kan zitten (thuis, kantoor, klantlocatie). Dat maakt het niet echt handig om dingen te laten bezorgen. Zeker als het niet duidelijk is wanneer er bezorgd wordt... Gelukkig is vrouwlief vaak thuis, dus komt het lekker op het huisadres, maar handig is anders....

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Ja, seriously :). Ik ben bijvoorbeeld best tevreden van de service van Coolblue. Als ik een foutje op hun website spot, zal ik dat gewoon aangeven in plaats naar de concurrent te stappen die mogelijk minder goede service levert voor dezelfde prijs.

Even een melding doen, kost toch uiteindelijk niet zo gek veel moeite?
Coolblue is dan nog zo'n shop warbij ik het zou overwegen om de klantenservice te bellen, want ik ben wel tevreden over CB. Bij Redcoon heb ik zo'n gevoel gewoon totaal niet, dan ga ik net zo snel naar een ander.
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:54:
[...]

Ik zit te wachten tot ze in Nederland van die handige postbussen maken waar je je pakket in kunt laten bezorgen. Supermarkt/afhaalpunt werkt soms redelijk, maar toch is het handiger om het meteen op een dropoff point te laten droppen.
Ik was vorige week in Almere (off al places) en daar zag ik bij het station dat ze zelfs twee concurrende afhaalpunten hadden gemaakt. Ééntje in het station (ik denk van TNT) en eentje naast het station, toepasselijk genaamd De Buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:54:
[...]

Dat is ook lekker handig van die bezorgers? Kleine kans dat je op een kantoor na 6 uur nog iemand aantreft. Het industrieterrein is hier na 18:00 zo goed als verlaten.
;) Nu ik mijn bericht teruglees zie ik wat jij kan bedoelen.

Ikzelf werk van heel vroeg in de ochtend tot heel vroeg in de middag (meestal tegen een uurtje of 3/half 4 weer thuis). De pakketbezorger komt hier op het werk tegen 3 uur, dan ben ik onderweg naar huis of thuis.

Daarom laat ik het 'gewoon' thuisbezorgen, waar mijn pakketbezorger tussen 18:00-20:00 komt.
Opzich wel irritante tijden als je een dag vrij/thuiswerken bent, en je zit op je pakketje te hopen :( (laatst bijv mijn Nespresso apparaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Wij mogen ook niets op het werk laten leveren. De security is hier zodanig strikt dat we zelfs moeten opletten wat we mee het bedrijfsterrein opnemen. Mijn auto is al een keer of 3 gecontroleerd geweest om te kijken of ik niets het terrein mee op of af smokkelde.

Het is niet altijd gemakkelijk om dingen thuis te laten leveren. Ik had het geluk dat mijn zus het afgelopen jaar overdag thuis was maar zelfs dan nog heb ik enkele keren een bepaald pakketje gemist omdat ze bijvoorbeeld naar de winkel moest.

Helaas niet veel aan te doen. Ik ga geen verlof nemen om een pakketje op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:59:
[...]

Wij mogen ook niets op het werk laten leveren. De security is hier zodanig strikt dat we zelfs moeten opletten wat we mee het bedrijfsterrein opnemen. Mijn auto is al een keer of 3 gecontroleerd geweest om te kijken of ik niets het terrein mee op of af smokkelde.
Ah een security systeem dat ook echt werkt ;) Mijn vorige werkgevers hadden over het algemeen ook een security procedure, maar daar werd niet al te sterk mee omgegaan.

Daarnaast had ik gewoon een pasje waarop stond dat ik ICT spul mee mocht sjouwen en vertrouwelijke documenten. Volgens mij hoefde ik op die momenten niet eens een daadwerkelijke autorisatie te tonen voor de betreffende documenten. Maar ondanks die vrijwaring, nooit echt een controle gehad in al die jaren.

Sterker nog, op een gegeven moment werd er afscheid genomen van oud ICT/kantoor spul vanwege een verhuizing en stonden we met zijn allen de auto's vol te laden met schermen en materiaal (onder het mom van: leuk voor thuis), geen haan die er naar kraaide. Uiteraard hadden we netjes de papieren van het management dat het mocht. :9 Wij waren slechts een klein deel van de "bewoners" en waren de enige die gingen verhuizen, dus ik denk niet dat de beveiliging op de hoogte was van wie-wat mee mocht nemen...

Overigens, post/pakketjes op het werk is alleen leuk als webshops de extra adres regels ook een netjes mee zouden printen. Schijnbaar maken ze er een sport van om zo incompleet mogelijk de adreslabels af te drukken. Erg fijn als je bij een werkgever zit in een groot kantoorverzamelgebouw. Dan gaan pakketjes retour, omdat de baliedames niet weten wie waar werkt en zonder bedrijfsnaam kunnen ze dus niets...

Zo heb ik al meerdere pakketjes retour zien gaan in het verleden, helaas :-(

Sowieso is het schijnbaar moeilijk om goed te adresseren, factureren. Hoe vaak ik wel niet een factuur ontvang op mijn persoonlijke naam terwijl de bestelling zakelijk is gedaan.... :F

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:08:
Sowieso is het schijnbaar moeilijk om goed te adresseren, factureren. Hoe vaak ik wel niet een factuur ontvang op mijn persoonlijke naam terwijl de bestelling zakelijk is gedaan.... :F
Hehe, doet mij denken aan Simyo. De facturen zijn gericht aan:

"Voornaam Achternaam Bedrijfsnaam".

Mailtjes zijn ook gericht aan: Beste "Voornaam Achternaam Bedrijfsnaam".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

[...]

Als het in Japan kunnen moet dat hier ook kunnen. Daar kan je zelf dingen 's ochtends vroeg bestellen en dan heb je het eind van de middag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Martijn19 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:24:
[...]

Hehe, doet mij denken aan Simyo. De facturen zijn gericht aan:

"Voornaam Achternaam Bedrijfsnaam".

Mailtjes zijn ook gericht aan: Beste "Voornaam Achternaam Bedrijfsnaam".
Dat is een mooie ja, zulke mailtjes krijg ik ook regelmatig van de Ohra :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

Bezorgers komen hier (centrum Haarlem) echt altijd midden op de dag. \o/

En ja, 't wordt zelfs aangemoedigd. En als het gadgets zijn - aka 90% vd bestellingen van een beetje nerd toch? - is er ook meteen een heuse uitpakparty. :+ :D

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
En dan verdwijnt ineens je Visual Studio... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:59:
Wat voor werk doe je dan? :o Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar je niks mocht laten afleveren of meenemen het bedrijf in. Maar dat was voornamelijk omdat we aan nieuwe tablet devices werkte (2009). Helaas nooit het licht gezien.

Amazon Prime is overigens erg handig. Maar de lokale boekenwinkel hier in de winkelstraat (Covent Garden, London) is wel een erg (vervelend) probleem als boekliefhebber!

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 29-07-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Toen ik bij Thales stage liep liet ik daar ook gewoon mijn pakketjes afleveren (wel handig, wordt tot in je kantoortje bezorgt door de interne post dienst). Zelfs een keer een Logitech Z2300. Met die gigantische doos kwam ik nog gewoon door de security :P
alienfruit schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:52:
[...]
Amazon Prime is overigens erg handig. Maar de lokale boekenwinkel hier in de winkelstraat (Covent Garden, London) is wel een erg (vervelend) probleem als boekliefhebber!
Ik gebruik zelden Amazon, meestal het in de UK gebaseerde Book Depository. World wide free shipping en vaak nog goedkoper ook :).

[ Voor 47% gewijzigd door HMS op 29-07-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
alienfruit schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Als het in Japan kunnen moet dat hier ook kunnen. Daar kan je zelf dingen 's ochtends vroeg bestellen en dan heb je het eind van de middag!
In China in de grote steden binnen 3 uur als je voor 9, 12, of 3 besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-09 15:21
alienfruit schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:35:
[...]

Dat kan in Nederland ook bij CoolBlue. Voor 15.00 uur besteld, kun je het dezelfde dag nog in huis hebben. Kost alleen € 17,95 extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:08:
[...]
Overigens, post/pakketjes op het werk is alleen leuk als webshops de extra adres regels ook een netjes mee zouden printen. Schijnbaar maken ze er een sport van om zo incompleet mogelijk de adreslabels af te drukken. Erg fijn als je bij een werkgever zit in een groot kantoorverzamelgebouw. Dan gaan pakketjes retour, omdat de baliedames niet weten wie waar werkt en zonder bedrijfsnaam kunnen ze dus niets...

Zo heb ik al meerdere pakketjes retour zien gaan in het verleden, helaas :-(
Dat komt omdat al die verzendsoftware van vervoerders vaak matig werd en sowieso per vervoerder weer verschillend is.

Zo moet je bij Parcelware van PostNL onder andere de volgende velden opgeven: naam1, naam2, naam3, straat, huisnr, huisnr-toevoeging, postcode, plaats, land.

Bij UPS Worldship heb je onder andere de velden: company or name, attention, address1, address2, address3, country, postal code, city, state/province/county.

En dan heb je nog je eigen database met daarin je orders, facturen, enz... Dat moet je dan vervolgens zo goed mogelijk zien om te zetten naar Parcelware en Worldship. Maar je ziet nu al dat beide pakketten andere velden vereisen (zo missen huisnr, huisnr-toevoeging, attention en county in één van beiden).

Daarnaast zijn er nog allerlei vage restricties aan het datatype in een veld, de lengte van een veld, enzovoorts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28

vpm

Think, tinker, tank

In relatie tot een paar pagina's terug (lange dagen), hoop ik dat je dit niet serieus meent. Waarom zou jij wel flexibel / minder kunnen werken terwijl pieter post de gehele dag moet zwoegen?

Ik zocht nog een bruggetje (thx):
[rant]
Eigenlijk is het heel raar. In onze jeugd worden we 'geprogrammeerd' voor werkdagen van 5-7 uur. In onze studententijd lijkt het een groot feest, met groots versnipperde dagen, maar zodra we daar vanaf komen is het opeens over. Dan is het ineens 'normaal' 40+ u/pw te werken. De meeste mensen gaan er helemaal kapot aan; hier zijn we simpelweg niet op ingesteld.
Een siesta zou wat mij betreft prima zijn, maar gewoon een tandje minder mag ook wel. Kijk naar part-timers. Over het algemeen zijn die veel productiever. Minder stress, meer zicht op het werk.

We zijn zo bevangen door de consumptiemaatschappij... en iedereen vind het blijkbaar maar prima. You catch my drift...
[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:17:
[...]
Dat komt omdat al die verzendsoftware van vervoerders vaak matig werd en sowieso per vervoerder weer verschillend is.
Er zal vast wel een reden voor zijn. Maar het zijn over het algemeen webshops die al enige tijd bestaan. Ik snap dat het lastig is, maar meestal gebruiken ze 1 koerier voor hun producten, dan lijkt het mij toch dat je dat op een gegeven moment recht weet te trekken. En als je dat niet kunt, bied dan in vredesnaam geen veld aan om je bedrijfsnaam in te geven...

Daarnaast weten ook nog redelijk veel winkels niet goed om te gaan met huisnummertoevoegingen. Je mag in het huisnummer enkel cijfers gebruiken, maar vervolgens negeren ze de toevoeging bij de aanmelding van bij de koerier. Sommige kijken helaas niet verder dan hun neus lang is (die kijken niet op het pakket) en zien dat mijn buurman (33) leegstaat en markeren het pakket als "onbezorgbaar"... :F
Terwijl de bedrijfsnaam met koeienletters hier op de gevel staat.... Uiteraard zonder niet thuis briefje, want ja nummer 33 staat leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 01:39
.oisyn schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:42:
Seriously? Waarom zou ik er moeite in steken? Ik zie geen "probleem", ik ga met het grootste gemak naar een andere shop.
Maar blijkbaar heeft deze shop je eerste voorkeur; is het dan niet logisch dat je het liever bij deze shop zou bestellen? Dat je eerst naar de ene shop bent geweest en dan weer op zoek moet naar een andere is ook bepaald niet optimaal, natuurlijk (zelfs als de tweede net zo goed is als de eerste). En behalve deze egoïstische redenen kun je ook nog een mailtje sturen simpelweg omdat je er een ander mee helpt. Nee, het is niet jouw taak. Maar van soms iets voor een ander doen ga je echt niet dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
HMS schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:54:
Toen ik bij Thales stage liep liet ik daar ook gewoon mijn pakketjes afleveren (wel handig, wordt tot in je kantoortje bezorgt door de interne post dienst). Zelfs een keer een Logitech Z2300. Met die gigantische doos kwam ik nog gewoon door de security :P

[...]

Ik gebruik zelden Amazon, meestal het in de UK gebaseerde Book Depository. World wide free shipping en vaak nog goedkoper ook :).
Officieel mocht je toch alleen werk/stage gerelateerde goederen laten bezorgen? Niet dat het voor mij nodig is om iets op een andere locatie als thuis te laten bezorgen. Er is bijna altijd wel iemand thuis en de bezorgers komen standaard na 1700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Iemand hier die gebruik maakt van http://fluentvalidation.codeplex.com?

Hoe werkbaar is dit in tegenstelling tot DataAnnotions? Bijvoorbeeld voor zaken als Range attributes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:23:
[...]

Er zal vast wel een reden voor zijn. Maar het zijn over het algemeen webshops die al enige tijd bestaan. Ik snap dat het lastig is, maar meestal gebruiken ze 1 koerier voor hun producten, dan lijkt het mij toch dat je dat op een gegeven moment recht weet te trekken. En als je dat niet kunt, bied dan in vredesnaam geen veld aan om je bedrijfsnaam in te geven...

Daarnaast weten ook nog redelijk veel winkels niet goed om te gaan met huisnummertoevoegingen. Je mag in het huisnummer enkel cijfers gebruiken, maar vervolgens negeren ze de toevoeging bij de aanmelding van bij de koerier. Sommige kijken helaas niet verder dan hun neus lang is (die kijken niet op het pakket) en zien dat mijn buurman (33) leegstaat en markeren het pakket als "onbezorgbaar"... :F
Terwijl de bedrijfsnaam met koeienletters hier op de gevel staat.... Uiteraard zonder niet thuis briefje, want ja nummer 33 staat leeg...
Wegvallende huisnummertoevoegingen was (als ik het me goed herinner) een bug in Parcelware van PostNL *O*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:52:
[...]

Wat voor werk doe je dan? :o Ik heb ook bij een bedrijf gewerkt waar je niks mocht laten afleveren of meenemen het bedrijf in. Maar dat was voornamelijk omdat we aan nieuwe tablet devices werkte (2009). Helaas nooit het licht gezien.

Ik werk momenteel als consultant en zit bij een groot Chemisch bedrijf. Logisch dat zij dus heel begaan zijn met security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

vpm schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:19:
In relatie tot een paar pagina's terug (lange dagen), hoop ik dat je dit niet serieus meent. Waarom zou jij wel flexibel / minder kunnen werken terwijl pieter post de gehele dag moet zwoegen?
Mmmm, dit kan nog wel eens een hele interessant (en mogelijk hoog oplopende) discussie worden hier. Ik denk niet dat wij per definitie minder werken, wij werken anders. Sowieso is de werkdruk voor een "kantoorslaaf" anders dan voor iemand die fysiek werk doet.

Wij zijn de hele dag in ons hoofd bezig, voor veel mensen is het lastig te begrijpen dat dat absoluut een tol kan eisen. Ik ben regelmatig volledig uitgeblust als ik thuis kom, terwijl mijn lichaam niet echt moe is. Dat is iets wat volgens mij redelijk slecht voor je kan zijn.

Een metselaar/postbezorger/whatever fysiek beroep, legt daarnaast aan het einde van de dag zijn werk neer en is "klaar". Wij nemen ons werk vaak mee, onze telefoon piept continue en je bent vaak thuis nog over problemen aan het denken of jezelf aan het verdiepen in bepaalde zaken. Onze werkdag stopt over het algemeen niet als we de deur dichttrekken. Daarnaast, hoe vaak zal een pakketbezorger zondag gebeld worden of hij even een pakketje kan bezorgen?

Ik heb deze discussie zo ontzettend vaak gehad met mijn schoonfamilie (allemaal fysieke arbeiders, schoonmaak, timmerman, winkelmedewerker, etc) en die roepen steeds dat ze het onterecht vinden dat wij als ICT-ers zo goed verdienen terwijl we de hele dag op onze reet zitten. Ik ben gestopt met daar op in te gaan, want dat krijg je niet aan hun verstand. Begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer iedereen en vind hun werk ook belangrijk, maar zij hoeven ook niet op mij neer te kijken of ons verwaand te vinden.

Daarnaast is ons werk ook belangrijk voor de continuiteit van bedrijven/samenleven. Ik vraag ze dan ook wel eens om zich in te denken wat er gebeurt als alle ICT stuk gaat. Dan kun je het in de winkel wel vergeten, maar ook in de planning/aanlevering op de bouw...
Ik zocht nog een bruggetje (thx):
[rant]
We zijn zo bevangen door de consumptiemaatschappij... en iedereen vind het blijkbaar maar prima. You catch my drift...
[/rant]
Och, consumptiemaatschappij, wat een buzz-word. We doen er allemaal aan mee en consumeren ons de pleuris, maar op het moment dat we zelf moeten bijdragen worden we "geleefd" door de maatschappij? Iedereen wil om 21:00 nog boodschappen kunnen halen, maar gaat klagen als hij moet overwerken omdat te faciliteren. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en zijn allemaal tevens de oorzaak daarvoor.

Als je in een bedrijf komt waar je vind dat je te veel moet conformeren aan dat principe, dan zoek je toch een bedrijf waar ze flexibeler zijn? Ik verlang enkel van mijn mensen dat ze opleveren wat ze moeten en het liefste een productiviteit hebben van 40 uur. Ik betaal ze namelijk voor 40 uur werk, en mijn klanten betalen ons voor een inzet van 40 uur. Wil je minder, prima, maar dan krijg je ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:35:

Ik heb deze discussie zo ontzettend vaak gehad met mijn schoonfamilie (allemaal fysieke arbeiders, schoonmaak, timmerman, winkelmedewerker, etc) en die roepen steeds dat ze het onterecht vinden dat wij als ICT-ers zo goed verdienen terwijl we de hele dag op onze reet zitten. Ik ben gestopt met daar op in te gaan, want dat krijg je niet aan hun verstand. Begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer iedereen en vind hun werk ook belangrijk, maar zij hoeven ook niet op mij neer te kijken of ons verwaand te vinden.
Och... dat kun je eenvoudig terugkaatsen door voor te stellen om een dagje te ruilen. Dan roepen ze natuurlijk meteen "ow, ik wil best een dag op m'n luie reet zitten, graag!!!", maar als je er aan toevoegt dat ze aan het eind van de dag je baas tevreden moet zijn, dan wordt het al snel stil.

Als ik een dagje stratenmaker ben, dan zal 't niet hard gaan en het zal er ook vast niet zo mooi uit zien, maar ik kan het wel en aan het eind van de dag zie je resultaat. Maar als zij op een dag feature x moeten implementeren in een software pakket, dan komt daar helemaal geen reet van terecht. Zelfs niet een klein beetje. En dat weten ze heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:35:
[...]
Ik verlang enkel van mijn mensen dat ze opleveren wat ze moeten en het liefste een productiviteit hebben van 40 uur. Ik betaal ze namelijk voor 40 uur werk, en mijn klanten betalen ons voor een inzet van 40 uur. Wil je minder, prima, maar dan krijg je ook minder.
Als je de illusie hebt dat mensen 40 uur lang productief (kunnen) zijn, ben je bijzonder slecht geïnformeerd. Dat moet je ook niet willen, want dan zijn na een paar weken mensen helemaal kapot. Regelmatig meer dan 40 uur per week werken is overigens ook nadelig; het is uit meerdere onderzoeken gebleken dat boven de zeg 45 uur er steeds meer fouten worden gemaakt, die uiteindelijk nóg meer tijd kosten om op te lossen.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Hoe bepaal je een productiviteit van 40 uur of een inzet van 40 uur bij "ons" werk? In je eerste alinea geef je al aan dat de werkdag niet stopt om 5 uur en de productiviteit is ook niet altijd te meten aan output. je bijwijze van spreke een hele week druk zijn met 10 regels code om de volgende week een paar k aan regels er uit te knallen.

[ Voor 73% gewijzigd door Ealanrian op 29-07-2014 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Mmmm, ik zie dat dat niet helemaal is wat ik bedoel.

40 uur is een benadering. Ik weet dat je niet 40 uur per week scherp kunt zijn. Ik weet wat je ongeveer kunt verwachten in 40 uur werk van iemand en dat is de maatstaf die ik hanteer. Soms is het meer en soms is het minder. Ik reken mensen ook niet af op de uren die geboekt worden, maar op resultaten die behaald worden. Klanten kijken ook niet naar mijn uren registratie, maar betalen over het algemeen voor inzet/prestatie. :) Dat was wat ik bedoelde. Daarnaast heb ik liever dat men toegeeft dat ze een uurtje hebben zitten slacken en dat ik dat gewoon intern houd, dan dat een klant opdraait voor de slack.

Als jij in 20 uur tijd 40 uur (referentie)werk kan leveren, prima, dan is die andere tijd voor jou om te kijken wat je wilt ;) Zo zou het moeten werken.

Helaas is het zo dat als je meer tijd nodig hebt, werkgevers zeggen: "tja werk je maar over". Maar ben je sneller klaar, mag je niet naar huis en krijg je extra werk. Tja dat is wel redelijk krom. :/

Pagina: 1 ... 102 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.