De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 103 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.950 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:28

vpm

Think, tinker, tank

@Gertjan. Aan de ene kant zeg je dat 'wij' eigen de hele dag werken (doormalen), maar je blijft wel vasthouden aan die 40 uur-standaard. Waarom?

Ik kan het natuurlijk opzoeken (maar moet ook werken); waar komt die 40 uur eigenlijk vandaan? Wie heeft dat verzonnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:46:
Mmmm, ik zie dat dat niet helemaal is wat ik bedoel.

40 uur is een benadering. Ik weet dat je niet 40 uur per week scherp kunt zijn. Ik weet wat je ongeveer kunt verwachten in 40 uur werk van iemand en dat is de maatstaf die ik hanteer. Soms is het meer en soms is het minder. Ik reken mensen ook niet af op de uren die geboekt worden, maar op resultaten die behaald worden. Klanten kijken ook niet naar mijn uren registratie, maar betalen over het algemeen voor inzet/prestatie. :) Dat was wat ik bedoelde. Daarnaast heb ik liever dat men toegeeft dat ze een uurtje hebben zitten slacken en dat ik dat gewoon intern houd, dan dat een klant opdraait voor de slack.

Als jij in 20 uur tijd 40 uur (referentie)werk kan leveren, prima, dan is die andere tijd voor jou om te kijken wat je wilt ;) Zo zou het moeten werken.

Helaas is het zo dat als je meer tijd nodig hebt, werkgevers zeggen: "tja werk je maar over". Maar ben je sneller klaar, mag je niet naar huis en krijg je extra werk. Tja dat is wel redelijk krom. :/
Dat geldt natuurlijk ook voor een stratenmaker. Als die x meter per uur kan leggen en hij heeft een keer een goede dag, dan wordt dat de rest van de week ook van 'm verwacht. En als de afspraak is dat hij vandaag y meter legt en hij is voor het einde van de dag klaar, dan moet 'ie gewoon verder en mag 'ie niet eerder naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

vpm schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:49:
@Gertjan. Aan de ene kant zeg je dat 'wij' eigen de hele dag werken (doormalen), maar je blijft wel vasthouden aan die 40 uur-standaard. Waarom?
Heb mijn standpunt wat verder genuanceerd. Volgens mij is het zo dat 8 uur wel redelijk optimaal is voor mensen. Of het goed is om ze direct achter elkaar te zetten weet ik niet. Iemand is vrij om minder te werken, maar dan wordt er ook gewoon naar rato verrekend. Of je moet zo goed zijn dat je in veel minder tijd wel dezelfde productie kan leveren.

Het punt is, dat als iemand maar 20 uur werkt je dat lastig kunt verkopen als 40 uur productie (uitzonderingen daar gelaten), als die persoon vervolgens in die 20 uur ook nog slackt, tja dan is het onredelijk om een referentie salaris van 40 uur te betalen (ook tegenover anderen). Maar het belangrijkste criteria ligt bij mij op toegevoegde waarde, als jij je salaris waard bent in toegevoegde waarde, dan krijg je dat salaris gewoon :)

Helaas heb ik ook gewoon te maken met klanten die per uur betalen of per dag en daar een bepaalde inzet voor willen zien. Als iemand graag 4 uur wil werken per dan, dan is het lastig die persoon te plaatsen bij een klant. Zeker als die persoon als aanspreekpunt moet dienen binnen de organisatie.

Ik ben overigens wel minder strikt in die uren dan dat je zou denken, hoor ;) Het is noodzakelijk kwaad omdat je "iets" moet verkopen aan je klanten, en dat zijn nou eenmaal tijdseenheden.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Tsja.... de eeuwige onbalans tussen tijd en productie. Als je iemand per uur betaald, dan gaat 'ie er extra lang over doen. Als je iemand per product betaald, dan wordt het zo snel mogelijk afgeraffeld.

En de praktijk ligt ergens in het midden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:58:
Tsja.... de eeuwige onbalans tussen tijd en productie. Als je iemand per uur betaald, dan gaat 'ie er extra lang over doen. Als je iemand per product betaald, dan wordt het zo snel mogelijk afgeraffeld.

En de praktijk ligt ergens in het midden :).
Als je er extra lang over doet val je vanzelf door de mand, omdat je kosten te snel oplopen en je jezelf dus de markt uit prijst.

En meestal worden de afraffelaars na verloop van tijd eruit gegooid omdat ze een onhoudbare brei aan troep hebben weten te fabriceren. Als je afraffelt, kom je jezelf vanzelf tegen bij een update ;) Dan ga je bij je fixed-price principe of te duur zijn of gigantisch over je budget heen ;)

Dat soort excessen ruimt zichzelf na verloop van tijd wel op ;)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Ja, Book Depository is inderdaad erg leuk. Alleen is niet altijd goedkoper dan Amazon. Ik vergelijk ze dus altijd even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:29:
[...]
Wegvallende huisnummertoevoegingen was (als ik het me goed herinner) een bug in Parcelware van PostNL *O*.
Of postbodes die niet goed lezen of bezorgen ;(

Ik mis de laatste tijd enkele bezorgingen, waarvan ik vermoed dat die niet of verkeerd zijn bezorgd. :(
-tijdschrift waarvan ik abonnee ben, niet gehad
-ergens bij aangemeld, maar geen bevestigingsbrief (met pasje) gehad
-vooraankondiging van een nieuwe pinpas gehad, maar itt de vorige keren het pasje (nog) niet.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

:D Krijg net op LinkedIn een uitnodiging van een bedrijf wat vraagt of ik behoefte heb aan hun outsourcing diensten. Benieuwd als ik was, ging ik eens even rondsnuffelen op hun site.

Vooral hun photo gallery is briljant :D

Easy to approach
De seniors zijn makkelijk te benaderen, sterker nog, volgens mij kun je er niet echt omheen ;)

Getting things done right
Getting things done the right way? Ik zou beginnen met een echt toetsenbord... :P

Nauwe samenwerking
Er word nauw samengewerkt... Lekker knus!

Supervisie
Aan supervisie is ook gedacht! Oom agent houdt toezicht!

_O- Weer een keertje goed kunnen lachen via LinkedIn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ik moet zeggen dat het sinds de blacklist verdacht rustig is geworden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

vpm schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:50:
Ik moet zeggen dat het sinds de blacklist verdacht rustig is geworden...
Nu proberen ze het per telefoon, dan is het moeilijker online te slingeren. Ik heb de laatste tijd last van een opdringerig standje die mij meerdere malen per dag probeert te bellen (hoera voor Google, had snel door dat het een recruiter was). Op mijn profiel staat duidelijk dat ik niet zo'n trek heb en dat ik enkel per mail wens benaderd te worden.

Volgens mij heeft hij inmiddels ook mijn vaste lijn gevonden en probeert hij het anoniem. Niet echt veel zin in om eerlijk te zijn... Recentelijk kreeg ik ook een mailtje, of ik hem even wilde bellen... Ja doei! ;w Jij moet iets van mij, ik niet van jou...

Mocht hij me ooit wel te pakken krijgen, zal ik hem eens confronteren met zijn opdringerige gedrag...

Maar voor nu, mails: shift-delete, en telefoonnummer op mijn blocklist :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Net nog even gekeken naar de site en zag een opmerking dat SearchLite ongevraagd hele profielen indexeert. Dit is ook bij mij het geval. Nu kan ik helaas mijn gebruikersnaam (= email) niet aanpassen...
Kreeg al langer mail van ze, maar nooit naar omgekeken (kan nooit heel gek zijn). Stelletje boeven...

Edit: Blacklist is kaput. (ajax call => real_escape_string(), no comprende) :(

[ Voor 11% gewijzigd door vpm op 29-07-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:46:
:D Krijg net op LinkedIn een uitnodiging van een bedrijf wat vraagt of ik behoefte heb aan hun outsourcing diensten. Benieuwd als ik was, ging ik eens even rondsnuffelen op hun site.

Vooral hun photo gallery is briljant :D

[afbeelding]
De seniors zijn makkelijk te benaderen, sterker nog, volgens mij kun je er niet echt omheen ;)

[afbeelding]
Getting things done the right way? Ik zou beginnen met een echt toetsenbord... :P

[afbeelding]
Er word nauw samengewerkt... Lekker knus!

[afbeelding]
Aan supervisie is ook gedacht! Oom agent houdt toezicht!

_O- Weer een keertje goed kunnen lachen via LinkedIn :P
:D Ziet er erg professioneel en gezellig uit daar!

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Mmmm, dit kan nog wel eens een hele interessant (en mogelijk hoog oplopende) discussie worden hier. Ik denk niet dat wij per definitie minder werken, wij werken anders. Sowieso is de werkdruk voor een "kantoorslaaf" anders dan voor iemand die fysiek werk doet.

Wij zijn de hele dag in ons hoofd bezig, voor veel mensen is het lastig te begrijpen dat dat absoluut een tol kan eisen. Ik ben regelmatig volledig uitgeblust als ik thuis kom, terwijl mijn lichaam niet echt moe is. Dat is iets wat volgens mij redelijk slecht voor je kan zijn.

Een metselaar/postbezorger/whatever fysiek beroep, legt daarnaast aan het einde van de dag zijn werk neer en is "klaar". Wij nemen ons werk vaak mee, onze telefoon piept continue en je bent vaak thuis nog over problemen aan het denken of jezelf aan het verdiepen in bepaalde zaken. Onze werkdag stopt over het algemeen niet als we de deur dichttrekken. Daarnaast, hoe vaak zal een pakketbezorger zondag gebeld worden of hij even een pakketje kan bezorgen?
Ik ga hier volledig mee akkoord.
Als student heb ik ontzettend veel gewerkt in vakanties en weekends. Ik begon om 7 uur 's ochtends in de supermarkt waar ik rekken vulde en aan de kassa stond (de kassiers in de Colruyt staan). Dit deed ik tot 5 uur waarna ik direct door ging naar de frituur waar ik dan werkte tot 12 uur 's nachts. Wanneer ik dan om half 1 in bed lag, was ik fysiek ontzettend moe maar voldaan. Een paar uurtjes slaap en het hele feest kon weer opnieuw beginnen.

Daarnaast heb ik tijdens 1 zomer eens een website gemaakt bij de firma waar mijn vader werkte. Dat was gewoon van 9 tot 18 maar toen ik 's avonds thuis kwam, kon ik geen pap meer zeggen. Ik was gewoon zo vermoeid.

Qua vermoeidheid had ik dus liever het werk in de supermarkt gecombineerd met werken in de frituur: mijn benen deden super veel pijn maar wanneer ik 's avonds in mijn bed lag, viel ik meteen in slaap. Wanneer ik bij mijn vader een website ontwikkelde, kwam ik 's avonds thuis en was ik slecht gezind omwille van die ene bug die ik er maar niet uit kreeg.
[...]

Och, consumptiemaatschappij, wat een buzz-word. We doen er allemaal aan mee en consumeren ons de pleuris, maar op het moment dat we zelf moeten bijdragen worden we "geleefd" door de maatschappij? Iedereen wil om 21:00 nog boodschappen kunnen halen, maar gaat klagen als hij moet overwerken omdat te faciliteren. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje en zijn allemaal tevens de oorzaak daarvoor.

Als je in een bedrijf komt waar je vind dat je te veel moet conformeren aan dat principe, dan zoek je toch een bedrijf waar ze flexibeler zijn? Ik verlang enkel van mijn mensen dat ze opleveren wat ze moeten en het liefste een productiviteit hebben van 40 uur. Ik betaal ze namelijk voor 40 uur werk, en mijn klanten betalen ons voor een inzet van 40 uur. Wil je minder, prima, maar dan krijg je ook minder.
Ik ben voorstander van de consumptiemaatschappij. Laat winkels 24/7 open blijven, ik heb geen probleem met overwerken (you all know that }:O )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:26:
[...]
Ik ben voorstander van de consumptiemaatschappij. Laat winkels 24/7 open blijven, ik heb geen probleem met overwerken (you all know that }:O )
Ik ben niet echt een voorstander van de consumptiemaatschappij, maar wel de winkels op slimmere tijden open.

Wat heeft het voor zin om de winkels op doordeweekse dagen tussen 10 - 14 (afgezien van de lunch bezoeken dan) open te hebben?
De meeste 'klanten' zijn dan aan het werk om het geld te verdienen waarmee ze die producten kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ryur schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Ik ben niet echt een voorstander van de consumptiemaatschappij, maar wel de winkels op slimmere tijden open.

Wat heeft het voor zin om de winkels op doordeweekse dagen tussen 10 - 14 (afgezien van de lunch bezoeken dan) open te hebben?
De meeste 'klanten' zijn dan aan het werk om het geld te verdienen waarmee ze die producten kunnen kopen.
Juist 10-14 is dan weer lucratief, waar 9-10 en 15-17 waarschijnlijk niet heel druk zijn, dus stem daar je openingstijden inderdaad op af :)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:32:
[...]

Juist 10-14 is dan weer lucratief, waar 9-10 en 15-17 waarschijnlijk niet heel druk zijn, dus stem daar je openingstijden inderdaad op af :)
Ja ik wist niet wat de "goede" openingstijden waren. Maar je snapt mijn punt.

Ik vind dat zo vreemd, dat alles en iedereen ingesteld staat op de 9-5 werkdagen.
Bijvoorbeeld als ik naar de kapper wil, dan moet ik een thuiswerkdag nemen; omdat wanneer ik naar mijn werk ga zijn ze dicht, als ik terug kom van het werk zijn ze alweer dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:45
Om die reden dat kapsalons ook vaak op zaterdag open zijn (en soms op zondag) in plaats van op maandag. Die snappen het tenminste wel (gedeeltelijk).

@Ryur, vaak zijn kappers toch op de zaterdag nog open en op de vrijdag tot 9/10 uur. Pakken ze er heel soms ook nog een koopzondag bij, dus met de kapper zou je geen problemen moeten hebben (in Nederland). En anders kan je uiteraard altijd nog een thuiskapper overwegen. Die werken vaak in de avond en komen nog bij je thuis ook nog.
Sommige buurtkappers zijn ook pas in de middag open tot de avond, zodat mensen rustig na thuiskomst even langs kunnen komen.

[ Voor 67% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2014 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Ja ik wist niet wat de "goede" openingstijden waren. Maar je snapt mijn punt.

Ik vind dat zo vreemd, dat alles en iedereen ingesteld staat op de 9-5 werkdagen.
Bijvoorbeeld als ik naar de kapper wil, dan moet ik een thuiswerkdag nemen; omdat wanneer ik naar mijn werk ga zijn ze dicht, als ik terug kom van het werk zijn ze alweer dicht.
Dat is inderdaad belachelijk. Zelfde probleem met de gemeente: die zijn open van 10-12 en van 13-16. Uiteraard enkel alleen op werkdagen.

Wanneer moet ik daar in godsnaam naartoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Caelorum schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:35:
Om die reden dat kapsalons ook vaak op zaterdag open zijn (en soms op zondag) in plaats van op maandag. Die snappen het tenminste wel (gedeeltelijk).
Zondag "mag" niet bij ons (niet super gelovig in mijn gemeente, maar CDA is wel de baas).
En zaterdag is het (daarom juist) pokkedruk bij de kapper.

Dan neem ik liever een thuiswerkdag.

Had ik vandaag maar een thuiswerkdag genomen; ik smelt hier nog eens kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 09:58
Vaak hebben gemeentes ook een dag waarbij ze langer open zijn. Bij ons bv op dinsdag to 19u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Dat is inderdaad belachelijk. Zelfde probleem met de gemeente: die zijn open van 10-12 en van 13-16. Uiteraard enkel alleen op werkdagen.

Het blijven ambtenaren. Die beginnen al om 15:00 met inpakken als ze tot 16:00 werken. Die zouden nooit van hun leven in de avond of in het weekend werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:01
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:36:
[...]

Bij ons kan iets bij de gemeente alleen nog op afspraak. Daardoor wel tussen 8:30 en 16:30 maar nog steeds niet buiten werktijden. Behalve op dinsdag dan kan het tot 18:50 blijkbaar. Maar als je toch al op afspraak werkt waarom kan het dan niet flexibeler

[ Voor 12% gewijzigd door Ealanrian op 29-07-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ryur schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:38:
[...] Zondag "mag" niet bij ons (niet super gelovig in mijn gemeente, maar CDA is wel de baas).
En zaterdag is het (daarom juist) pokkedruk bij de kapper. [...]
Ja, dat is wel vervelend ja. Hier komt er ook nooit een koopzondag vermoed ik. Ze hebben al problemen met een supermarkt die op zondag open gaat (rekken ze al een aantal jaren met allerlei procedures). Een goede thuiskapper/kapster nemen is dan wellicht wel interessant.
Geen idee waar je precies woont, maar je zou ook naar een stad in de buurt kunnen gaan. Enschede had bijv. een kapper die 24/7 open is, al was die grappig genoeg wel dicht de laatste keer dat ik er langs liep. Maar in de grote steden zitten vaak wel kappers die op een zondag open zijn en/of langer in de avond. Tot een uur of 8 op de dinsdag is ook niet heel ongewoon en op de vrijdag is het vrij normaal dat een salon open is van 9 tot 9.

[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 29-07-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Het blijven ambtenaren. Die beginnen al om 15:00 met inpakken als ze tot 16:00 werken. Die zouden nooit van hun leven in de avond of in het weekend werken.
Lekker generaliserend weer.

Frans Timmermans, om zomaar een ambtenaar te noemen, vliegt momenteel de halve wereld over om de chaos rond een uit de lucht geschoten vliegtuig te managen, om gelijktijdig een mogelijke aanval vanuit Venezuela op Aruba te voorkomen. Volgens mij heeft die de afgelopen tijd zo'n beetje 24 uur per dag gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Ryur schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:34:
[...]

Dit is precies het punt (of iig een punt) dat ik wilde maken. Ook zo'n leuke is de bank. Na een verjaardag heb ik nogal wat geld liggen, maar de banken zijn bij ons alleen ma-vr, 9-17 open.. Hendig!! En ik vertik het om met zon pakketje naar het werk te gaan (en in de pauze storten). Ik ben geen dealer (/bouwvakker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:45:
[...]

Lekker generaliserend weer.

Frans Timmermans, om zomaar een ambtenaar te noemen, vliegt momenteel de halve wereld over om de chaos rond een uit de lucht geschoten vliegtuig te managen, om gelijktijdig een mogelijke aanval vanuit Venezuela op Aruba te voorkomen. Volgens mij heeft die de afgelopen tijd zo'n beetje 24 uur per dag gewerkt...
Topambtenaren werken wel vaak hard en veel, maar zijn nagenoeg onzichtbaar voor Jan met de pet. De ambtenaren bij de gemeente daarentegen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Ryur schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Je moet voor de verandering eens het raam uit kijken, volgens mij zijn wij de enige die werken. Ik vind het altijd vreemd om te zien hoeveel mensen er tijdens de normale werkuren lopen te kletsen op straat.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
HMS schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:53:
[...]

Topambtenaren werken wel vaak hard en veel, maar zijn nagenoeg onzichtbaar voor Jan met de pet. De ambtenaren bij de gemeente daarentegen ;).
Nog zo'n kansloze generaliserende opmerking :'). "Alle gemeenteambtenaren... ja, die zijn wel lui!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:01:
[...]

Nog zo'n kansloze generaliserende opmerking :'). "Alle gemeenteambtenaren... ja, die zijn wel lui!"
Software ontwikkelaars zijn ook lui ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:35
De ambtenaren in de gemeenten waar ik (heb ge)woon(d) passen wel in dat plaatje. En het waterschap waar ik 3 jaar detacheringswerk heb gedaan ook. 1 pak ellende als je bij zulke organisaties pragmatisch te werk wilt gaan. Want inderdaad: een paar minuten naar vieren staat er gewoon een rij (!) om van de parkeerplaats af te komen. En interne afspraken kon ik bijna alleen tussen 10 en 15 gedaan krijgen.

Natuurlijk geldt het niet voor iedereen, maar in een coffeecorner is zo'n uitspraak helemaal zo gek nog niet.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:30

alienfruit

the alien you never expected

Wat is er loos in Aruba?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

HMS schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Software ontwikkelaars zijn ook lui ;)
Die zitten per slot van rekening de hele dag uit het raam te kijken en jaloerse opmerkingen te maken op Tweakers! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 00:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hipska schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:38:
Vaak hebben gemeentes ook een dag waarbij ze langer open zijn. Bij ons bv op dinsdag to 19u.
Klopt, bij ons is dat de donderdag. Overigens zijn ze niet voor alle zaken langer open, maar de loketten voor het aanvragen/ophalen van (reis)documenten en dergelijke wel. Dat scheelt een hoop :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Bah BitBucket ligt al de hele dag half in coma. -O-

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Brakkie41 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:18:
Bah BitBucket ligt al de hele dag half in coma. -O-
Het is al maanden zo dat ze soms verschrikkelijke downtimes hebben. Er stond al een hele tijd een melding over server-migratie, maar hij is tegenwoordig echt heel vaak down.

Bij ons is het grootste probleem dat repositories op onverklaarbare wijze opeens gelockt zijn, en er niet duidelijk is hoe en wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Gisteren inderdaad een gefaalde import gehad van een project. Complete repo gelocked en heb een issue moeten starten om hem te laten verwijderen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Dat dus. En het gekke is, altijd als ik dan met ze aan de mail/chat/telefoon hang, dan is het opeens gefixt. Wij zijn ondertussen over op GitHub, ook al kost dat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Cor453 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:25:
Dat dus. En het gekke is, altijd als ik dan met ze aan de mail/chat/telefoon hang, dan is het opeens gefixt. Wij zijn ondertussen over op GitHub, ook al kost dat geld.
Precies, het was binnen 8 uur gefixt maar het blijft lullig en lelijk dat het zo moet.

Wij hebben hier in principe Stash draaien voor de grotere projecten maar voor in de wat rustigere periodes dev'ven ik en een collega wat aan wat "F*ck it, let's give it a shot"-projectjes. Typische projecten waar vanuit het management nooit prio aan gegeven zal worden maar wel ontzettend tof zijn om mee te knutselen. Juist daarvoor hadden wij zelf Bitbucket opgezet voor dergelijke projectjes.

Ach, maar zien waar het schip strand want op deze manier is de lol er snel vanaf. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heeft Bitbucket inderdaad nogal wat problemen: http://status.bitbucket.org/

Nou ja, af en toe een kleine extra pauze heb ik geen problemen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wij zitten met al onze meuk bij www.assembla.com en die hebben ook steeds vaker issues. Zij melden dat wij eigenlijk teveel mensen hebben werken die er gebruik van maken en daar is hun systeem niet op gemaakt dus daar komen veel issues vandaan 8)7

Verder werkt t best wel ok maar ik ga liever naar GitHub.

[ Voor 10% gewijzigd door Cartman! op 29-07-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Acid_Burn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:49:
Ik krijg een mailtje van DPD:

[...]

Dus ergens vandaag. Lekker zo'n tijdslot :')
die van mij kwam tussen 8:30 en 21:30 ... lekkere onhandige bobos zijn het daar.. helemaal aangezien ik om 17:45 een update krijg dat om 13:30 een bezorger langs is geweest die het adres niet kon vinden 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 (groot gebouw, meerdere borden die alles aangeven).

geef mij maar de normale postbezorger, die weet me wel te vinden, en geeft me altijd een nette tijdsindicatie van max 4 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 08:31
Cartman! schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:38:
Wij zitten met al onze meuk bij www.assembla.com en die hebben ook steeds vaker issues. Zij melden dat wij eigenlijk teveel mensen hebben werken die er gebruik van maken en daar is hun systeem niet op gemaakt dus daar komen veel issues vandaan 8)7

Verder werkt t best wel ok maar ik ga liever naar GitHub.
En dan adverteren ze met: for 20 to thousands of users 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
ThomasG schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:40:
[...]
En dan adverteren ze met: for 20 to thousands of users 8)7
Ik kan je verzekeren dat ze dat niet kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had bij Bol.com geklaagd over het wachtwoord vakje. Als je daar je cursor in zet komt er aan de rechterkant te staan dat er maximaal 32 tekens in kunnen, dat is precies waar mijn password generator op ingesteld staat, dus dat kwam goed uit.

Maar ik kon het wachtwoord niet verzenden, werkte gewoon niet, geen error. Pas toen ik de verzend knop ging spammen kwam er een engelse popup met de melding dat er maximaal 12 tekens in kunnen.

Dus ik direct een mailtje gestuurd naar Bol dat dat behoorlijk slordig is, bovendien is 12 tekens veel te weinig. Krijg ik tot mijn grote verbazing de volgende reactie:
eachte heer Klant,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 26 juli 2014.

U geeft aan dat de vereiste 12 tekens voor een wachtwoord te kort zijn. Wij begrijpen dat dit vervelend is.

Wij kunnen dit helaas niet aanpassen. Wij danken u echter voor uw opmerking. Mede door u verbeteren wij onze website.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Helpdesk drone

bol.com Klantenservice
www.bol.com

Mocht uw vraag hiermee nog niet voldoende beantwoord zijn dan willen we u vriendelijk vragen om dit aan te geven in antwoord op dit bericht.
:F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Door de hele discussie vanmiddag over werkdagen is mijn vraag een beetje in het niet gevallen zo te zien, dus ik herhaal hem nog maar een keer :P
pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:29:
Iemand hier die gebruik maakt van http://fluentvalidation.codeplex.com?

Hoe werkbaar is dit in tegenstelling tot DataAnnotions? Bijvoorbeeld voor zaken als Range attributes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Blubber schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:43:
Ik had bij Bol.com geklaagd over het wachtwoord vakje. Als je daar je cursor in zet komt er aan de rechterkant te staan dat er maximaal 32 tekens in kunnen, dat is precies waar mijn password generator op ingesteld staat, dus dat kwam goed uit.

Maar ik kon het wachtwoord niet verzenden, werkte gewoon niet, geen error. Pas toen ik de verzend knop ging spammen kwam er een engelse popup met de melding dat er maximaal 12 tekens in kunnen.

Dus ik direct een mailtje gestuurd naar Bol dat dat behoorlijk slordig is, bovendien is 12 tekens veel te weinig. Krijg ik tot mijn grote verbazing de volgende reactie:

[...]

:F.
Gewoon een Customer Support Medewerker zonder enig verstand van ontwikkelaanpassingen inplannen bij ontwikkelaars. Of geen zin, of geen tijd, whatever... dat het niet kan is alleen wel echt dikke bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Cor453 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:45:
[...]

Gewoon een Customer Support Medewerker zonder enig verstand van ontwikkelaanpassingen inplannen bij ontwikkelaars. Of geen zin, of geen tijd, whatever... dat het niet kan is alleen wel echt dikke bull.
Dat lijkt mij ook bs ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:44:
Door de hele discussie vanmiddag over werkdagen is mijn vraag een beetje in het niet gevallen zo te zien, dus ik herhaal hem nog maar een keer :P

[...]
Los van het feit dat je ons laat helpdesken, heb je al eens gewoon gezocht? Fluent Validation vs. Data Annotations [closed]

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:44:

[...]
Wat bedoel je precies met werkbaar? Ik vind het wel fijn om een separation of concerns tussen data dragers en validatie te hebben. Anderen zijn weer meer gecharmeerd van het Aspect Oriented Programming sausje wat je met attributes hebt :P.

Persoonlijk ben ik wel fan van Fluent Validation, zeker zodra de validatieregels complexer worden is het fijn om ze uit de view model te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Die Fluent Validation doet mij denken aan het specifications pattern, ziet er wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Korben schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:49:
[...]

Los van het feit dat je ons laat helpdesken, heb je al eens gewoon gezocht? Fluent Validation vs. Data Annotations [closed]
Uiteraard heb ik al eens gezocht en dat SO topic had ik ook al gevonden. Het is echter een bericht van 2011, dus ik was even benieuwd naar hoe jullie er hedendaags over denken ;)
HMS schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:53:
[...]
Wat bedoel je precies met werkbaar? Ik vind het wel fijn om een separation of concerns tussen data dragers en validatie te hebben. Anderen zijn weer meer gecharmeerd van het Aspect Oriented Programming sausje wat je met attributes hebt :P.

Persoonlijk ben ik wel fan van Fluent Validation, zeker zodra de validatieregels complexer worden is het fijn om ze uit de view model te halen.
Waar ik met name nu tegenaan loop is dat al die DataAnnotations de boel ontzettend onleesbaar maken. Daarnaast is de validatie ook niet heel erg fijn werken met die Attributes vind ik. Dus dat zijn al twee van de redenen dat ik naar Fluent API aan het kijken ben. Echter, die SO post die Korben ook plaatste was al van 2011, dus ik wist niet hoe achterhaald het inmiddels allemaal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 08-09 15:03

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:01:
[...]

Ja boeiend, mag je opeens niets meer zeggen en moet alles politiek correct zijn? Ik snap namelijk heel goed wat hij bedoelt. Zelf namelijk 'stage' gelopen op diverse plekken (o.a. waterschap) en het zelf ervaren. Het kan toch niet zo zijn dat de stagiaire als enige er nog is, als de rest met zijn jas en tas om 2 voor 5 de deur wilt dicht doen?

Neem vooral alles serieus en ja, 'we' bedoelen zeker -alles en iedereen die ambtenaar is-. Kansloze interpretatie van jezelf hoor :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Ja boeiend, mag je opeens niets meer zeggen en moet alles politiek correct zijn? Ik snap namelijk heel goed wat hij bedoelt. Zelf namelijk 'stage' gelopen op diverse plekken (o.a. waterschap) en het zelf ervaren. Het kan toch niet zo zijn dat de stagiaire als enige er nog is, als de rest met zijn jas en tas om 2 voor 5 de deur wilt dicht doen?

Neem vooral alles serieus en ja, 'we' bedoelen zeker -alles en iedereen die ambtenaar is-. Kansloze interpretatie van jezelf hoor :').
+1

Ik ken de reactie van HuHu maar al te goed. De vader van mijn collega werkt bij de overheid en als je dan iets slechts over de overheid zegt, krijg je binnen de minuut het antwoord: "Mijn vader is toch de uitzondering op de regel hoor. Die werkt wel echt hard."

Er zullen dus inderdaad wel hard werkende ambtenaren zijn maar geef toe, ze zijn gewoon in de minderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waster
  • Laatst online: 14-04 17:49
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:02:
[...]

+1

Ik ken de reactie van HuHu maar al te goed. De vader van mijn collega werkt bij de overheid en als je dan iets slechts over de overheid zegt, krijg je binnen de minuut het antwoord: "Mijn vader is toch de uitzondering op de regel hoor. Die werkt wel echt hard."

Er zullen dus inderdaad wel hard werkende ambtenaren zijn maar geef toe, ze zijn gewoon in de minderheid.
Volgens mij zit die collega van jou in de ontkenningsfase ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Overheden hebben met 40% van hun bezetting nog tijd genoeg om koffie te staan lurken aan desbetreffende apparaat.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

_Moe_ schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:06:
Overheden hebben met 40% van hun bezetting nog tijd genoeg om koffie te staan lurken aan desbetreffende apparaat.
Dat is allemaal ingecalculeerd, weet je wat een ongebruikt koffiemachine kost op de lange termijn? Die bonen bederven, machine verkalkt, etc. Door een paar ambtenaren in te huren die de machine actief gebruiken, zorg je er voor dat de machine volledig benut wordt en dat het optimale er uit wordt gehaald ;)

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Niet alles is direct aan de ambtenaar zelf gerelateerd, maar o.a. aan management en dat soort meuk. Nu valt er wel een dikke essay over te schrijven, en ja ik weet het allemaal beter maar heel vaak gebeuren er rare dingen.
Stel dat overheidszaken; even als voorbeeld het waterschap, daadwerkelijk commerciële bedrijven waren. En ja, dat is een aparte en moeilijke vergelijking, maar dan waren ze binnen 1 maand failliet.

Heel de stroom van werkzaamheden is dermate inefficiënt dat je inderdaad een hele afdeling moet hebben voor een proces X. "Normale" bedrijven hebben daar 1-2 man voor. Als ik bij de IT een toner wil bestellen, dan gaat het ongeveer zo;

servicedesk -> manager IT (krabbel) -> servicedesk -> financieel -> 'postorder afdeling' -> 'administratie' -> bestelling. Vervolgens bij aankomst: postorder -> financieel -> postorder -> manager IT -> servicedesk -> klant. Ben dus meer dan een week kwijt, en misschien wel in totaal 1 man uur.

Geld: boeit ook niet. Bureau's met knopjes om je tafel hoger/lager te doen. Dingen koste volgens mij 2k per stuk. Zijn ook enorm groot. Er hangen op meerdere plekken dikke TV's om bullshit informatie te laten zien. Enorm dikke printers met pasjes waarbij je overal kunt printen. Overdreven en duur. Alles inhouse, ook servers (en goede overdreven servers) & IT & support & in huren 3e partijen voor maaaanden a uurloon waar je broek van af zakt.

Kan nog wel doorgaan, los van het feit dat je amper hoeft door te werken, want je kan alles ook in 20 uur doen p/w ipv 40.

edit;

oh en iemand die had net een TomTom gekregen in zijn auto, maar wilde ook een nieuwe mobiel met tomtom omdat als hij uit zijn auto stapt, niet meer weet waar hij naar toe moet. Deze persoon kreeg dat dus ook, ipv dat hij 1 mobiel kreeg voor in zijn auto en daar buiten. Los van het feit dat je achterlijk bent om de weg niet te weten als je uitgestapt bent. 8)7

edit2 (ja er komen weer verhalen naar boven)

persoon wilde een groter scherm (28 inch ofzo) omdat hij brakke ogen had/kreeg en 21 niet genoeg vond. Ook gekregen.

[ Voor 14% gewijzigd door Douweegbertje op 29-07-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm

vpm

Think, tinker, tank

Iemand ervaring met CodebaseHQ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
.Gertjan. schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:10:
[...]

Dat is allemaal ingecalculeerd, weet je wat een ongebruikt koffiemachine kost op de lange termijn? Die bonen bederven, machine verkalkt, etc. Door een paar ambtenaren in te huren die de machine actief gebruiken, zorg je er voor dat de machine volledig benut wordt en dat het optimale er uit wordt gehaald ;)

Plus, als je de machine veel gebruikt moet hij vaker onderhouden worden. Dat is gewon een stukje werkverschaffing van Big Brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

[...]

Bonen? Slappe DE meuk hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Toevallig een waterschap in het westen van het land, wat in 2008 verhuisd is naar een gloednieuw pand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

[...]

Die DE Siroop-koffie? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ach, nog altijd beter dan die zooi die wij sinds kort hebben. Vorige bonen die wij hadden waren vele malen beter. Maar door akkefietje met de vorige leverancier hebben we nu een compleet nieuw apparaat gekregen met andere bonen. Niet te haggen die zooi. Zit van wanhoop steeds meer aan het kraanwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:31:
Ach, nog altijd beter dan die zooi die wij sinds kort hebben. Vorige bonen die wij hadden waren vele malen beter. Maar door akkefietje met de vorige leverancier hebben we nu een compleet nieuw apparaat gekregen met andere bonen. Niet te haggen die zooi. Zit van wanhoop steeds meer aan het kraanwater.
Wij hebben enkel een Senseo apparaat staan hier, dus ik neem 's ochtends altijd een zakje vers gemalen koffie mee en mijn Ikea cafetiere (of french press) van 10 euro, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Laat ik de tijd van mensen hier dan ook maar eens verpesten (heb 'm al eens eerder gepost): http://www.chaos.org.uk/~eddy/craft/srat-Q.html

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pdebie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:31:
Sinds vorige week is het koffieapparaat hier ook vervangen. Ik denk dat we van DE overgeschakeld zijn naar De Rode Pelikaan. Anyway, vele mensen klagen dat de koffie niet te drinken is en mijn team lead heeft inmiddels een kwade mail gestuurd naar de firma die de koffiezetapparaten onderhoudt. Ik ben benieuwd of ze er wat mee gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:58
Waster schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:05:
[...]

Volgens mij zit die collega van jou in de ontkenningsfase ;)
Toch niet ;) toen hij van dienst verhuisde klaagde de mensen er dat ze nu harder moesten werken.. Wat dan slim werd aangepakt door sommige door gewoon alles fout te doen ... waardoor ze minder werk kregen.... (tot een jaar of 5 geleden kon je ambtenaren niet ontslaan)

Edit:
En de nieuwe koffie is idd smerig.. zit nu ook aan het water...

[ Voor 7% gewijzigd door Icekiller2k6 op 29-07-2014 17:00 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ger schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:27:
[...]

Toevallig een waterschap in het westen van het land, wat in 2008 verhuisd is naar een gloednieuw pand?
jup ;) Heb daar o.a. aan meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Zo eindelijk vakantie. 3 September zien ze me weer op mijn werk *O*

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Geniet er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:21
Zo, toch maar eens daadwerkelijk een begin aan het leggen aan die blog waar ik al maanden mee wil beginnen. De wordpress installatie staat al, de domeinnaam is al een tijd terug geregistreerd. Een introductie post staat al in de queue, en ook een inhoudelijke post is al bijna af :P

Morgen nog wat finishing touches en dan ga ik hem maar eens online gooien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:21:
[...]

jup ;) Heb daar o.a. aan meegedaan.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 2% gewijzigd door Tjolk op 04-08-2014 10:09 . Reden: Beter members only ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Een paar posts geleden klaagt iemand nog dat zijn schoonfamilie IT-ers ziet als luie, de hele dag op hun reet zittende koffielurkers. En nu zeggen "de IT-ers" exact hetzelfde over ambtenaren. Sorry hoor, maar dat vind ik hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Mag jij hypocriet vinden. Gebaseerd op? Het feit dat we met 10 man een Hello World! script maken of iets dergelijks?

Om iets hypocriet te vinden, ga je er dus vanuit dat we hier niets doen. Ik geef net aan hoe het bij één overheidsinstantie gaat, en dat het nergens op sloeg. Ik werk nu full-time, werk daarnaast nog voor mijzelf, en ik werk - hard -. Vervolgens noem je het dan hypocriet.. Overigens ben ik niet de uitzondering, terwijl het wel een uitzondering is als iemand bij, ik noem maar het waterschap, eens hard gaat werken voor zijn centen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:45:
[...]

Een paar posts geleden klaagt iemand nog dat zijn schoonfamilie IT-ers ziet als luie, de hele dag op hun reet zittende koffielurkers. En nu zeggen "de IT-ers" exact hetzelfde over ambtenaren. Sorry hoor, maar dat vind ik hypocriet.
Het probleem van ambtenarij is niet dat ze perse lui zijn, maar zo vast zitten in protocollen, dat alles met het tempo van een slak in z'n achteruit gaat.

Met als gevolg dat ze niet veel hoeven te doen, alleen maar doorverwijzen.

Hierdoor komt het, dat men zegt dat ambtenaren lui zijn.

Niets hypocriet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:45:
[...]

Hypocriet? Schei toch uit. Er zit ook een verschil tussen iets met een glimlach en serieus zijn. Wij scheren gekscherend de ambtenaren over 1 kam, de ambtenarij staat nu eenmaal bekend om de niet zo strikte regimes. Er heerst een andere sfeer, welke op een andere manier zwaar kan worden ervaren. Ik heb niet het idee dat die mensen lui zijn, maar in het algemeen maken overheidsinstellingen het de burgers niet echt leuk en lopen de instanties er de kantjes vanaf. Of dat aan de mensen ligt laat ik even in het midden.

Als ik tegen iemand met een overheidsfunctie zeg dat hij lekker uit het raam kan staren is dat met een knipoog. Mijn schoonfamilie (en met hen velen anderen) zijn bloed serieus als ze denken dat wij de hele dag niets zitten te doen en lekker een beetje zitten te computeren. Ze kunnen zich niet voorstellen dat dat moeilijk is, want zij typen ook wel eens een mailtje.

Je ziet nu echt dingen die er niet zijn. Als ik nu kei hard tegen iedere ambtenaar bloedserieus zou zeggen dat hij een luie donder is, dan heb je gelijk. Maar dat is hier niet het geval. Er zijn helaas wel heel veel mensen die het ons ICT-ers absoluut niet gunnen en vinden dat we ons te makkelijk verrijken binnen een ogenschijnlijke simpele baan. Dat was mijn punt, en de grap over koffiezet apparaten was meer een sneer naar de overheid over hoe makkelijk daar mer geld gegooid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:54:
Overigens ben ik niet de uitzondering
en
terwijl het wel een uitzondering is als iemand bij, ik noem maar het waterschap, eens hard gaat werken voor zijn centen.
Oh sodemieter toch op. Alsof jij daar ook maar enigszins zicht op hebt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Whahaha... .oisyin word je moe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:27:
Whahaha... .oisyin wordt je moe?
Jij hebt er nu vast alweer de popcorn bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 19:54:
Mag jij hypocriet vinden. Gebaseerd op? Het feit dat we met 10 man een Hello World! script maken of iets dergelijks?

Om iets hypocriet te vinden, ga je er dus vanuit dat we hier niets doen. Ik geef net aan hoe het bij één overheidsinstantie gaat, en dat het nergens op sloeg. Ik werk nu full-time, werk daarnaast nog voor mijzelf, en ik werk - hard -. Vervolgens noem je het dan hypocriet.. Overigens ben ik niet de uitzondering, terwijl het wel een uitzondering is als iemand bij, ik noem maar het waterschap, eens hard gaat werken voor zijn centen.
Heel fijn dat jij zelf vindt dat jij hard werkt, maar dat heeft natuurlijk geen ene waarde. Een ambtenaar kan tenslotte van zichzelf ook vinden dat hij hard werkt, of niet dan? Daarnaast was mijn opmerking helemaal niet op jou als persoon gericht.

Ik vind het (in het algemeen) hypocriet dat mensen uit een beroepsgroep (de IT-ers) die vaak als lui / koffielurkers / gamers / nietsnutten / etc... worden beticht en dat niet fijn vinden, een andere beroepsgroep (de ambtenaren) van datzelfde betichten. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."

Ik vind het ongepast om zo'n generaliserende en negatieve mening te uiten over een gehele beroepsgroep. Maargoed... dat is mijn bescheiden mening, er zullen vast genoeg andere mensen zijn die daar anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ja!
* Caelorum pakt popcorn erbij
Robbiedobbie schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:28:
[...] Jij hebt er nu vast alweer de popcorn bij :+
Jij ook wat?

ik vind deze hele discussie wel grappig. Vind de toon waarop wordt gediscussieerd overigens ook wel ongepast, maar ok.... Dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

HuHu schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:35:
[...]

Heel fijn dat jij zelf vindt dat jij hard werkt, maar dat heeft natuurlijk geen ene waarde. Een ambtenaar kan tenslotte van zichzelf ook vinden dat hij hard werkt, of niet dan? Daarnaast was mijn opmerking helemaal niet op jou als persoon gericht.

Ik vind het (in het algemeen) hypocriet dat mensen uit een beroepsgroep (de IT-ers) die vaak als lui / koffielurkers / gamers / nietsnutten / etc... worden beticht en dat niet fijn vinden, een andere beroepsgroep (de ambtenaren) van datzelfde betichten. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet."

Ik vind het ongepast om zo'n generaliserende en negatieve mening te uiten over een gehele beroepsgroep. Maargoed... dat is mijn bescheiden mening, er zullen vast genoeg andere mensen zijn die daar anders over denken.
Om maar nogmaals aan te geven, ik heb ook ervaring als ambtenaar. Ik spreek uit ervaring. Dit klinkt heel cliché maar is wel de waarheid. Sure, moet ik het relativeren; er zijn zat goede mensen die werken als ambtenaar. Sterker nog, zelfs hele goede mensen. Zo, dan hebben we dat punt gehad om maar niet te generaliseren. :p (meen het overigens serieus)..
Nu heb ik serieus in mijn korte loopbaan nog nooit bij een bedrijf gezeten waar mensen zo laks, lui en makkelijk zijn als bij de overheid. Zo erg, dat ik het liefst per direct m'n stage ergens anders wilde gaan doen omdat ik daar toch amper iets leerde wat ik wilde leren (kon niet meer, anders 2 jaar overdoen).
En sorry dan als ik mensen zeer doe, maar de laatste keer dat ik checkte moet je verdomd veel fout doen, eigenlijk iets strafbaars, wil je uberhaubt ontslagen worden. Zelfs in deze mindere financiële tijd zie/hoor je weinig ontslagen of dat het moeilijk gaat. Waarom wil de overheid meer mogelijkheden om ambtenaren makkelijker te ontslaan?
Niet direct dat mensen een ontslag verdienen, maar als er weinig naar prestaties wordt gekeken en "alles is best; geld zat (neem het niet te serieus)" dan heeft dat ook een direct gevolg op het kwaliteit van je personeel.

Mag ik dan misschien stellen dat het gemakzucht groter is, de effectiviteit ver te zoeken is en af en toe het niveau erg laag is in vergelijking met een 'commercieel bedrijf'? Dat dit ook nog eens effect heeft op het personeel waardoor deze meestal niet fatsoenlijk functioneren?

Los van het feit dat er rotte appels tussen lopen, vaak nog bosjes, die maar niet weg gewerkt kunnen worden. Iets wat je regelmatig in de wandelgangen hoort...

Ok, en IT'ers. Ik ben er zelf één (joh) en om eerlijk te zijn heb ik nog nooit iets gehoord in de trend dat we lui zijn of weet ik veel wat. Af en toe wel eens erover gehad, maar iedereen snapt eigenlijk dat 'denk-werk' ook zeer lastig/vermoeiend is. In elk geval vrijwel allemaal positieve verhalen, los van wat 'nerd / autist' dingen :) Bij 'ons bedrijf' zijn ze eerder bang voor wat we maken. Om de zoveel tijd komt er weer een release wat ~0.5-1FTE scheelt. })

In elk geval zie je nu mijn redenatie over hoe/wat/waarom (ook vorige post bijv.). En ja, grotendeels is ervaring/mening/ergernis maar imo een soort van onderbouwing. Van de 'andere kant' hoor/zie ik dan weer niets om het argument "IT'ers zijn lui" te ondersteunen. Ben dan wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Af en toe wel eens erover gehad, maar iedereen snapt eigenlijk dat 'denk-werk' ook zeer lastig/vermoeiend is.
Maar abtenaren doen ook veel denkwerk toch? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Douweegbertje schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:58:
Mag ik dan misschien stellen dat het gemakzucht groter is, de effectiviteit ver te zoeken is en af en toe het niveau erg laag is in vergelijking met een 'commercieel bedrijf'? Dat dit ook nog eens effect heeft op het personeel waardoor deze meestal niet fatsoenlijk functioneren?
Op basis van verhalen uit mijn omgeving lijkt het niet direct de commercie alswel de grootte van het bedrijf. Probeer maar eens iets voor elkaar te krijgen bij verzekeraars of financiele instellingen, dan loop je tegen dezelfde muren van onwil aan als bij de overheid. Bij al dat soort grote bedrijven heb je veelal te maken met afdelingen waar probleempersoneel naartoe "gepromoveerd" wordt om ze maar niet te hoeven ontslaan. Uiteraard vooral in de uitvoerlijke lagen van het bedrijf wat redelijk ongeschoold werk is, maar waar je als klant wel als eerst mee te maken krijgt. De overheid, zijnde een enorm groot bedrijf, heeft dat vaak een tikkeltje erger.

Maar zeggen dat je dat gedrag ziet bij gemeenteambtenaren in het algemeen schiet bij mij compleet in het verkeerde keelgat - dan heb je er gewoonweg geen idee van hoe ontzettend veel personeel er werkt maar waar je normaal gesproken nooit mee te maken krijgt. Of wel, en realiseer je je niet dat dat ook ambtenaren zijn. Vuilnismannen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Niet alle vuilnismannen zijn ambtenaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Het was even zoeken, maar ik ben er ook, wie heeft de popcorn?
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/103enfk.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 09:04

Acid_Burn

uhuh

DXaroth schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:39:
[...]

die van mij kwam tussen 8:30 en 21:30 ... lekkere onhandige bobos zijn het daar.. helemaal aangezien ik om 17:45 een update krijg dat om 13:30 een bezorger langs is geweest die het adres niet kon vinden 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 (groot gebouw, meerdere borden die alles aangeven).

geef mij maar de normale postbezorger, die weet me wel te vinden, en geeft me altijd een nette tijdsindicatie van max 4 uur.
Pakketje is binnen. Alleen niet geleverd binnen de aangegeven tijden :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Caelorum schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:25:
Niet alle vuilnismannen zijn ambtenaar ;)
En niet alle ambtenaren zijn vuilnisman, duh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:18
Firesphere schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:28:
Het was even zoeken, maar ik ben er ook, wie heeft de popcorn?
[afbeelding]
Ik geloof Caelorum :p
Caelorum schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 20:50:
Ja!
* Caelorum pakt popcorn erbij

[...]

Jij ook wat?

ik vind deze hele discussie wel grappig. Vind de toon waarop wordt gediscussieerd overigens ook wel ongepast, maar ok.... Dat ben ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wie heeft TheHackedReport gesloopt als ik het nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hmmm, afwijzing op een open sollicitatie. "Overqualified" :/

Ik weet niet of dat nou goed of slecht is. En dat terwijl ik letterlijk in mijn sollicitatie heb vermeld
Mijn werk/denkniveau ligt denk ik meer op dat van het niveau van een
kleuter. Maar dat geldt voor elke man, denk ik?

[ Voor 47% gewijzigd door Firesphere op 30-07-2014 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

.oisyn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 21:59:
[...]

Op basis van verhalen uit mijn omgeving lijkt het niet direct de commercie alswel de grootte van het bedrijf. Probeer maar eens iets voor elkaar te krijgen bij verzekeraars of financiele instellingen, dan loop je tegen dezelfde muren van onwil aan als bij de overheid. Bij al dat soort grote bedrijven heb je veelal te maken met afdelingen waar probleempersoneel naartoe "gepromoveerd" wordt om ze maar niet te hoeven ontslaan. Uiteraard vooral in de uitvoerlijke lagen van het bedrijf wat redelijk ongeschoold werk is, maar waar je als klant wel als eerst mee te maken krijgt. De overheid, zijnde een enorm groot bedrijf, heeft dat vaak een tikkeltje erger.

Maar zeggen dat je dat gedrag ziet bij gemeenteambtenaren in het algemeen schiet bij mij compleet in het verkeerde keelgat - dan heb je er gewoonweg geen idee van hoe ontzettend veel personeel er werkt maar waar je normaal gesproken nooit mee te maken krijgt. Of wel, en realiseer je je niet dat dat ook ambtenaren zijn. Vuilnismannen bijvoorbeeld.
Algemeen is inderdaad een verkeerd begrip. Tis dat je het ook zo zegt, maar ik definieerde ambtenaren totaal anders. Even dom gezegd zie ik een vuilnisman als vuilnisman en iemand van het waterschap als ambtenaar. Why? geen idee.
Ik ging er dan misschien vanuit dat men wel snapt wat ik bedoel. Hoewel ik het idee krijg dat een aantal mij begrepen over welke "doelgroep" ik het had, is het toch enorm lastig te vertellen welke dat dan precies is.
Voor mij zijn dit meer dingen zoals het waterschap, gemeentehuis en 'administratie'. Niet politie, vuilnisman etc.
Firesphere schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:16:
Hmmm, afwijzing op een open sollicitatie. "Overqualified" :/

Ik weet niet of dat nou goed of slecht is.
Wat waren de eisen? :+

edit; nvm; held! :Y

[ Voor 6% gewijzigd door Douweegbertje op 30-07-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 00:17:
[...]

Wat waren de eisen? :+

edit; nvm; held! :Y
Ervaring minstens 2 jaar, Ervaring met verschillende databases, ervaring met PHP, ASP.NET, 32u/week, in de buurt woonachtig, ervaring met VCS, servermanagement etc. etc. etc. en een "minimum denkniveau van HBO of hoger" ofzo.

Dus ik heb dit gestuurd qua ervaring (met referenties natuurlijk, geen woord gelogen)
Mijn werkervaring is zo'n 4 jaar momenteel. Ik heb ervaring met OOP, MySQL, MSSQL, OracleDB, SQLite, HTML, CSS, JS, C++, C# en natuurlijk ook PHP.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ik heb altijd popcorn :D
.oisyn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:32:
[...]
En niet alle ambtenaren zijn vuilnisman, duh ;)
Goh... Ik was niet degene die als voorbeeld voor ambtenaren vuilnismannen koos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Dat niet elke vuilnisman een ambtenaar is maakt het nog geen slecht voorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42
Alsof alle vuilnismannen hard werken :P

Afbeeldingslocatie: http://resources1.news.com.au/images/2014/05/14/1226917/947037-4ae7de10-db32-11e3-971d-8b7ef05f4600.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door phex op 30-07-2014 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Laatst online: 18-06 14:34
Vanochtend broederlief maar even weggebracht naar Schiphol. Een keertje vroeg opstaan bevalt me eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Martindo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:03:
Vanochtend broederlief maar even weggebracht naar Schiphol. Een keertje vroeg opstaan bevalt me eigenlijk wel.
Vroeg opstaan bevalt mij altijd wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Heh ik vind om kwart over 8 opstaan ook wel eens fijn ja ^^
Pagina: 1 ... 103 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.