Op mijn werk in principe alleen SQL Server Management Studio.
Wel met DevArt SQL Complete Free edition erbij, omdat ik nog vaak met SQL Server 2005 instances werk en alsnog graag code completion heb
Thuis wel met MySQL workbench en pgAdmin3 gehobbied. Moet zeggen dat ik SQL Server nog steeds een erg handig product vind en eigenlijk geen open source alternatieven heb kunnen omarmen. PostgreSQL is dan tenminste nog een aardige server qua functionaliteit, maar de clients zijn allemaal een beetje ruk vergeleken met SQL Server Management Studio.
PS:
Ik ben wel gewend om met databases van 20 GB en meer te werken en programmeer veel stored procedures, triggers en scalar functions. Ik ben ook een grote fan van het gebruik van UUID's en liep bij MySQL al snel tegen veel beperkingen aan. Voor kleine projecten zal MySQL prima zijn, maar als je er serieus mee aan de slag gaat, vind ik het maar niks (gebrek aan verschillende native types, niet 100% ACID compliant, default instellingen laten veel fouten toe, etc).
PostgreSQL scoort bij mij een stuk beter, maar is op zijn beurt weer onhandig vanwege de manier waarop met case sensitivity wordt omgegaan en de clients die alles behalve prettig zijn om snel mee te werken.
[
Voor 38% gewijzigd door
Lethalis op 01-08-2014 12:49
]
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.