Zometeen pauze houden en tegelijkertijd de Tour de France kijken hier in Londen.
Om de Tour te kijken hoef ik geen pauze te houdenalienfruit schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:12:
Zometeen pauze houden en tegelijkertijd de Tour de France kijken hier in Londen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Is toch niet veel te zien neeFiresphere schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:13:
[...]
Om de Tour te kijken hoef ik geen pauze te houden
@browsers: * F.West98 wijst naar sig 
Ik vind FF heerlijk werken, zeker de Tile Tabs plugin en de tabbladgroepen zijn fantastisch. En het is stabiel
Ik vind FF heerlijk werken, zeker de Tile Tabs plugin en de tabbladgroepen zijn fantastisch. En het is stabiel
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Tuurlijk wel. Ik moet kantoor uitlopen, straat oversteken, heel eind rechtdoor lopen en dan wachten tot dat ze voorbij sjezen.
En daarvoor moet je pauze nemen??alienfruit schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:37:
[...]
Tuurlijk wel. Ik moet kantoor uitlopen, straat oversteken, heel eind rechtdoor lopen en dan wachten tot dat ze voorbij sjezen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ja, niet werken is toch pauze
Ik heb op m'n werk altijd 8+ uur pauze dan...
Hopen dat de baas niet in de coffeecorner zitMerethil schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:51:
[...]
The Simpsons in CSS: https://pattle.github.io/simpsons-in-css/ Gewoon, omdat het kan.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Dit.Merethil schreef op maandag 07 juli 2014 @ 15:51:
[...]
De baas heeft ook pauzes van 8+ uur. Dat is het voor-/nadeel van werken op projectbasis waarbij sommige projecten meer bespreektijd dan developmenttijd hebbenBlubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:04:
[...]
Hopen dat de baas niet in de coffeecorner zit.
De CODE keyboards zijn allemaal weer voorradig, inclusief de Cherry MX clear versies.
Gelijk 1 besteld natuurlijk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Afgelopen zaterdag een paar browns geprobeerd in de Mediamarkt (je handen voelen altijd zo ranzig als je daar aan keyboards hebt gezetenJan_V schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:16:
De CODE keyboards zijn allemaal weer voorradig, inclusief de Cherry MX clear versies.

Over een paar weken zal ik weten of het me bevalt (nog niet eerder met whites gewerkt/geprobeerd).Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Afgelopen zaterdag een paar browns geprobeerd in de Mediamarkt (je handen voelen altijd zo ranzig als je daar aan keyboards hebt gezeten.) Maar ik vond de de tactiele feedback toch niet optimaal, misschien is het wennen, misschien is het een auditieve illusie, maar ik kreeg de indruk dat de groene en blauwe switches meer tactiele feedback geven.
Maar gezien het feit dat ik 150 euro heb uitgegeven aan een toetsenbord zal ik dat natuurlijk proberen goed te praten door uitermate positief over het toetsenbord te spreken
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Juist, confirmation bias is een bitchJan_V schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:36:
[...]
Over een paar weken zal ik weten of het me bevalt (nog niet eerder met whites gewerkt/geprobeerd).
Maar gezien het feit dat ik 150 euro heb uitgegeven aan een toetsenbord zal ik dat natuurlijk proberen goed te praten door uitermate positief over het toetsenbord te spreken
Nee de bruine zijn niet voor niks veel stiller....er zit geen klikpunt meer in.Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Afgelopen zaterdag een paar browns geprobeerd in de Mediamarkt (je handen voelen altijd zo ranzig als je daar aan keyboards hebt gezeten.) Maar ik vond de de tactiele feedback toch niet optimaal, misschien is het wennen, misschien is het een auditieve illusie, maar ik kreeg de indruk dat de groene en blauwe switches meer tactiele feedback geven.
iOS developer
Nou ja, dat is niet helemaal waar. Er zit wel een klikje in waar de schakelaar schakelt, dat is alleen bijna niet hoorbaar. Er zit geen los klikje in puur voor het produceren van geluid (mogelijk bedoel jij dat.)BikkelZ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:53:
[...]
Nee de bruine zijn niet voor niks veel stiller....er zit geen klikpunt meer in.
Mijn gevoel was echter dat het punt waar 'ie schakelt minder scherp was, en dat viel tegen. Ik had dezelfde scherpe tactiele respons verwacht maar dan bijna geluidloos, dat feest ging helaas niet door
Het meeste geluid met zo'n keyboard is het geluid dat de toets maakt als je tegen de bodem aan zit (bottoming out). Mijn keyboard met MX Browns is zeker niet stil. De toetsen zijn voor mij te licht qua weerstand om ze niet tegen de bodem aan te laten komen (wat echt niet nodig is). Dat schijnt met clears een stuk beter te gaan omdat die meer weerstand geven.
[ Voor 12% gewijzigd door Creepy op 07-07-2014 16:59 ]
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ik heb eigenlijk zonder proberen een toestenbord met blue's gekocht. Eigenlijk kan ik ook nog wel een keer een toetsenbord met browns proberen, een van mijn huisgenoten heeft pas een toetsenbord daarmee. Hij gebruikt zijn toetsenbord overigens om op te gamen, en dat kan ik wel afraden met blue's (ik pak dan een controller of reservetobo als het kan).
Overigens lekker stress en paniek. Spamrun met links naar malware vanaf een server ergens in de UK uit de naam van een bedrijf waar ik voor werk. Abusemails de deur uit en een net niet roodgloeiende telefoon...
Overigens lekker stress en paniek. Spamrun met links naar malware vanaf een server ergens in de UK uit de naam van een bedrijf waar ik voor werk. Abusemails de deur uit en een net niet roodgloeiende telefoon...
Pfff, even terug van dev -> master gemerged... maar niet meer terug naar dev gegaan als working branch
Dus nu weer terug van master naar dev mergen
Gelukkig geen spannende wijzigingen

Ik vind blues heerlijk maar mijn omgeving trekt het niet zo.
Nou ja er zit een extra blokje in de bruine waardoor ze minder klikken.Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:56:
[...]
Nou ja, dat is niet helemaal waar. Er zit wel een klikje in waar de schakelaar schakelt, dat is alleen bijna niet hoorbaar. Er zit geen los klikje in puur voor het produceren van geluid (mogelijk bedoel jij dat.)
Mijn gevoel was echter dat het punt waar 'ie schakelt minder scherp was, en dat viel tegen. Ik had dezelfde scherpe tactiele respons verwacht maar dan bijna geluidloos, dat feest ging helaas niet door.
[ Voor 83% gewijzigd door BikkelZ op 07-07-2014 17:19 ]
iOS developer
Dat overkomt mij ook wel eens, vooral als je een release maakt, en dan na een finish nog een foutje spot, of na de release lekker verder gaat met de volgende operatie, en commit naar master.... crapTheNephilim schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:02:
Pfff, even terug van dev -> master gemerged... maar niet meer terug naar dev gegaan als working branchDus nu weer terug van master naar dev mergen
Gelukkig geen spannende wijzigingen
Een revert op de master doen, daarna mergen naar develop, en op develop de revert weer reverten

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 07-07-2014 17:24 ]
Ik wil gewoon zo'n oud IBM toetsenbord maar dan met USB aansluiting ipv. PS/2
ZIjn er toch gewoon? Unicomp of zo?alienfruit schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:29:
Ik wil gewoon zo'n oud IBM toetsenbord maar dan met USB aansluiting ipv. PS/2
iOS developer
Ik wilde een keyboard die lekker typte en waarop kon gamen en eentje die mijn omgeving niet gek maakte dus ik heb ook bruine switches
.
Heeft die nou wel of geen numpad? Ik zou mijn numpad echt teveel missen.Jan_V schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:16:
Nothing to see here!
sommige wel, sommige niet:Rutix schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:37:
Ik wilde een keyboard die lekker typte en waarop kon gamen en eentje die mijn omgeving niet gek maakte dus ik heb ook bruine switches.
[...]
Heeft die nou wel of geen numpad? Ik zou mijn numpad echt teveel missen.
http://www.wasdkeyboards....oducts/code-keyboard.html
Ik heb vandaag een directive gemaakt in AngularJS, waarmee ik entities kan selecteren zowel door te typen (inclusief autoselect) als keuze uit een treeview. Heel erg afwisselend t.o.v. waar ik de afgelopen tijd mee bezig was, maar het werkt nu op zich al vrij aardig.
We are shaping the future
Ik vind brownies ook niets, blues vind ik het fijnst. Weet echter niet of je ermee kan gamen.Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:31:
[...]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Mn Razer gaming toetsenbord heeft ook blue switches. Ik denk het dus wel.
Al kan ik er totaal niet mee overweg, ik zit telkens tussen 2 toetsen te drukken
Al kan ik er totaal niet mee overweg, ik zit telkens tussen 2 toetsen te drukken
ora et labora
w00t.
ADB over Wifi. Waarom wist ik dit niet.
En voor jullie:
Manier 1 (root):
Op je telefoon in een terminal:
Op je computer:
Manier 2 (éénmalig kabel):
Op je computer:
En telefoon losmaken
En voor jullie:
Manier 1 (root):
su setprop services.adb.tcp.port 5555 stop adbd start adbd
Op je computer:
adb connect <ip>
Op je computer:
adb [-s <device-id>] tcpip 5555 adb connect <ip>
En telefoon losmaken
Hier had je ook handige root applicaties voor die dit inschakelen op basis van welk wifi netwerk, of met druk op knop. Helaas werken deze niet meer sinds android 4.4F.West98 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:48:
w00t.
En voor jullie:
Manier 1 (root):
su setprop services.adb.tcp.port 5555 stop adbd start adbd
Op je computer:
adb connect <ip>
Op je computer:
adb [-s <device-id>] tcpip 5555 adb connect <ip>
En telefoon losmaken

Ik mag niet gamen van punkbuster
Teamspeak

1 new error message
* Firesphere opent error-log
No errors detected

[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 07-07-2014 22:06 ]
There's your error. Expected errors, none detected.Firesphere schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:58:
[...]
Teamspeak
1 new error message
* Firesphere opent error-log
No errors detected
Aahhhhh Ubuntu 14.04 met Cinnamon skin geinstalleerd op m'n Acer C710. Wat een snel ding is 't nu
Ik draai sinds 2 dagen Elementary OS, en dat bevalt ook erg goed! Waar ik in Windows nog last had van gare artefacts op mijn scherm heb ik dat onder linux totaal niet
. Was nogal vaag, want het kwam alleen in Windows voor ook niet in full screen apps (bijv. games).
Gebruik normaal Mac OS X en Linux (op servers), vandaar ik Elementary wel eens het proberen waard vond.
Gebruik normaal Mac OS X en Linux (op servers), vandaar ik Elementary wel eens het proberen waard vond.
Elementary geprobeerd maar helaas kreeg ik de touchpad niet aan de praat. Verder een ongelofelijk snel en fijn distro naar mijn mening!Solopher schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:57:
Ik draait sinds 2 dagen Elementary OS, en dat bevalt ook erg goed! Waar ik in Windows nog last had van gare artefacts op mijn scherm heb ik dat onder linux totaal niet. Was nogal vaag, want het kwam alleen in Windows voor ook niet in full screen apps (bijv. games).
Dat is toch gewoon een Linux distro?Solopher schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:57:
Ik draait sinds 2 dagen Elementary OS, en dat bevalt ook erg goed! Waar ik in Windows nog last had van gare artefacts op mijn scherm heb ik dat onder linux totaal niet. Was nogal vaag, want het kwam alleen in Windows voor ook niet in full screen apps (bijv. games).
Het doet zich voor als iets heel nieuws...
Het is een vrij nieuw Linux distro, lijkt een klein beetje op een combinatie van Ubuntu met Unity en Mac OSX. Heeft in 2 jaar tijd meer dan 1.000.000 gebruikers erbij gekregen, ze zitten nog op versie 0.2 (bèta naar eigen zeggen).Firesphere schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:01:
[...]
Dat is toch gewoon een Linux distro?
Het doet zich voor als iets heel nieuws...
Moet zeggen dat ze het netjes doen, het werkt snel, licht en makkelijk met de basis van Ubuntu waardoor je niets tekort komt als je net begint met Linux. Nagenoeg geen "bloatware" trouwens, dat moet ik ze ook meegeven, ik ben er erg tevreden mee.
Het is inderdaad gewoon een Linux distro, was in het begin aan 't twijfelen tussen Linux Mint & Elementary.
Op de website van Elementary OS zie ik een videootje staan over wat het nou zou zijn, maar ik zie precies niks anders dan OS X.
We are shaping the future
Ik verdiep me nu in Android Development.
Ik zie nu steeds meer problemen in de code waarmee ik moet werken.
Activity-specifieke code in een Fragment omdat er een bep. item in de Fragment wordt geset (nee, die wordt doorgegeven uit de Activity, en is een final in de Fragment). En andersom.
Beetje als planten in een vaas doen bij andere bloemen omdat de kleuren zo leuk staan.
edit:
Ah leuk, nog meer.
In de app is proces X. Het doet iets met de Actionbar, heeft info nodig uit een fragment en haalt wat dingen op uit een API.
Wat je normaliter doet: functie in Activity die dat doet, fragment raadpleegt en (eventueel zelf, of via een andere functie in een andere class) de API raadpleegt.
Wat in de code gebeurt: alle contexts, fragments en activities meegeven door een heleboel functies om uiteindelijk in de ActionBarSpinnerAdapter alles toe te passen.
edit2:
Heerlijk, tientallen regels code vervangen door 5 veel modulairdere code
Ik zie nu steeds meer problemen in de code waarmee ik moet werken.
Activity-specifieke code in een Fragment omdat er een bep. item in de Fragment wordt geset (nee, die wordt doorgegeven uit de Activity, en is een final in de Fragment). En andersom.
Beetje als planten in een vaas doen bij andere bloemen omdat de kleuren zo leuk staan.
edit:
Ah leuk, nog meer.
In de app is proces X. Het doet iets met de Actionbar, heeft info nodig uit een fragment en haalt wat dingen op uit een API.
Wat je normaliter doet: functie in Activity die dat doet, fragment raadpleegt en (eventueel zelf, of via een andere functie in een andere class) de API raadpleegt.
Wat in de code gebeurt: alle contexts, fragments en activities meegeven door een heleboel functies om uiteindelijk in de ActionBarSpinnerAdapter alles toe te passen.

edit2:
Heerlijk, tientallen regels code vervangen door 5 veel modulairdere code
[ Voor 43% gewijzigd door F.West98 op 08-07-2014 01:47 ]
Het is altijd heel makkelijk om fouten van anderen te spotten of code af te kraken. In ieder geval, dat is voornamelijk wat ik jou hier zie doen
Het is lastiger om andere mensen jouw code op dezelfde manier door te laten pluizen. Daar leer je wellicht nog veel meer van. Post eens een groot project van jou, dan gaan we er ook eens doorheen
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik gebruik libgdx sinds een tijdje voor Android ontwikkeling. Wat ik heel sterk vind van libgdx is het samengaan van android/desktop ontwikkeling. Je kan heel makkelijk ontwikkelen voor Android terwijl je gewoon een exe start op je desktop die hetzelfde toont als de Android app zou tonen. Ik ben veel onderweg en heb niet altijd zin om m'n tablet aan te sluiten op de laptop, en dan is dit ideaal.F.West98 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:08:
Wat vinden jullie eigenlijk van libgdx voor web/desktop/mobile development? Nu we het toch over dat soort frameworks hebben
Wat weer een nadeel is is dat er nog heel veel ontwikkeling gaande is, ik wilde mijn versie van de lib aanpassen naar de meest recente maar dan werkt dus een heleboel opeens niet of anders.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Beveiligen van een RESTful API. Best wel lastig om goed te implementeren zonder relevante ervaring in authenticatie. Het moet in-house, dus eigen OAuth2 server? Normale credentials? API token of toch 100% stateless houden?
vragen, vragen
vragen, vragen
Die kunnen dan wel in een eigen topic he
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Struikrover schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:32:
Beveiligen van een RESTful API. Best wel lastig om goed te implementeren zonder relevante ervaring in authenticatie. Het moet in-house, dus eigen OAuth2 server? Normale credentials? API token of toch 100% stateless houden?
vragen, vragen
Heb ik pas nog gedaan voor een API (simpele key-secret auth), wil ik wel wat informatie over geven, maar dan moet je dus wel een eigen topic openen
Haha thanks, ik ga eerst zelf meer inlezen. Zoals het nu lijkt kan ik (met NodeJS) Passport gebruiken, met OAuth2orize om bearer tokens uit te geven. Het enige mysterie is dan nog hoe ik in hemelsnaam een applicatie grant in het systeem zet. Maar als ik daar niet uit kom maak ik wel een topic 
EDIT: woohoo, goed voorbeeld
https://github.com/jaredh...aster/examples/all-grants
EDIT: woohoo, goed voorbeeld
https://github.com/jaredh...aster/examples/all-grants
[ Voor 12% gewijzigd door Struikrover op 08-07-2014 09:14 ]
Dan kan je toch net zo goed een hardware accelerated VM nemen?enigmafan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:23:
[...]Je kan heel makkelijk ontwikkelen voor Android terwijl je gewoon een exe start op je desktop die hetzelfde toont als de Android app zou tonen. Ik ben veel onderweg en heb niet altijd zin om m'n tablet aan te sluiten op de laptop, en dan is dit ideaal. [...]
Ewww ze hebben de youtube website aangepast... nu kan ik niet meer de hoeveelheid views zien van videos die als suggesties aan de rechterkant staan als je een video bekijkt.
Nothing to see here!
Zo, ook maar even ingeschreven voor IoT van WindowsOnDevices. Leuk voor Home Automation.
Verwijderd
Ziezo, we zijn weer aan het werk.
Ben de afgelopen dagen naar Rock Werchter geweest waar ik me weer ontzettend geamuseerd heb. Een pak leuke optredens, alleen Arctic Monkeys vielen ontzettend tegen.
Zaterdag heb ik opnieuw vakantie, deze keer een paar dagen Spanje
Ben de afgelopen dagen naar Rock Werchter geweest waar ik me weer ontzettend geamuseerd heb. Een pak leuke optredens, alleen Arctic Monkeys vielen ontzettend tegen.
ASP.NET Resource files en caching..... zucht...
Krijg constant de oude tekst te zien i.p.v. de nieuwe. Zelfs na een rebuild.
Hoe voorkom ik dit en krijg ik wel de goede tekst te zien?

Krijg constant de oude tekst te zien i.p.v. de nieuwe. Zelfs na een rebuild.
Hoe voorkom ik dit en krijg ik wel de goede tekst te zien?
Ik vond Artic Monkeys op pinkpop wel leuk. Hun muziek is wel allemaal hetzelfde, maar ze maakten er wel een geweldige live show vanVerwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:57:
Ik ook. Alleen geen idee wat ik ermee wil gaan doen.Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:53:
Zo, ook maar even ingeschreven voor IoT van WindowsOnDevices. Leuk voor Home Automation.
Heeft MS trouwens nog steeds gratis express versies van visual studio? Al lang niets meer met .NET gedaan. Dat bordje zal wel niet te programmeren zijn vanuit Linux, maar dat zien we wel als hij aankomt.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
Wel, dat vond ik net zo tegenvallen. Ze hebben zo veel van die echte goede liedjes waar je echt goed "wild" op kan gaan maar in plaats daarvan, speelden ze een hele rustige set. De set was overigens prima gespeeld, niets op aan te merken maar ik had er toch meer van verwacht.Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:07:
[...]
Ik vond Artic Monkeys op pinkpop wel leuk. Hun muziek is wel allemaal hetzelfde, maar ze maakten er wel een geweldige live show van
En was Stromae daadwerkelijk zo goed als vermeld in alle kranten?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:57:
RTFM!
Op Pinkpop waren ze vooral nummers van hun nieuwste album aan het spelen, met af en toe een klassieker zoals "I Bet You Look Good On The Dancefloor"Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:16:
[...]
Wel, dat vond ik net zo tegenvallen. Ze hebben zo veel van die echte goede liedjes waar je echt goed "wild" op kan gaan maar in plaats daarvan, speelden ze een hele rustige set. De set was overigens prima gespeeld, niets op aan te merken maar ik had er toch meer van verwacht.
Verder is Stromae absoluut niet mijn smaak, en ik zou daar dan ook niet graag naartoe gaan.
Verwijderd
Ben ik niet naar gaan kijken_Moe_ schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:18:
[...]
En was Stromae daadwerkelijk zo goed als vermeld in alle kranten?
En ook hier even een schop:
[IoT] Windows On Devices
[IoT] Windows On Devices
Verwijderd
Xcode compleet verwijderen en opnieuw downloaden. Foutmeldig weg, emulatie geslaagd en de App werkt op een Iphone 5s. Super vet en opgelost.Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:38:
[...]
Mocht je ooit een oplossing vinden dan hoor ik het graag.
Nee echt UPS als je me geen betere inschatting kan geven als levering voor het einde van de dag doe dan geen inschatting... Dat word een dag thuis zitten.
Fijn. Het wachtwoord van m'n oude (gedeactiveerde) facebook account is schijnbaar achterhaald, dus krijg nu tig berichten van mensen dat ik ze schijnbaar wil toevoegen en dat m'n profielfoto een blond mokkel met dikke memmen is.
Meteen overal (waar ik zo op kon komen) mijn wachtwoorden maar aangepast en vanavond thuis mijn PC maar eens scannen op virusjes en zooi.
Meteen overal (waar ik zo op kon komen) mijn wachtwoorden maar aangepast en vanavond thuis mijn PC maar eens scannen op virusjes en zooi.
WernerL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:16:
Heeft MS trouwens nog steeds gratis express versies van visual studio?

Of: [google=visual studio express]
[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 08-07-2014 11:23 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Nu weet ik weer waarom ik een hekel heb aan Regular Expressions voor het parsen van data.
Het is in ieder geval gelukt en alle test-cases worden succesvol doorgelopen. Heeft me enkel een uur gekost.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Ik ook mij ook ingeschrevenWernerL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:16:
[...]
Ik ook. Alleen geen idee wat ik ermee wil gaan doen.
Heeft MS trouwens nog steeds gratis express versies van visual studio? Al lang niets meer met .NET gedaan. Dat bordje zal wel niet te programmeren zijn vanuit Linux, maar dat zien we wel als hij aankomt.
Bij de einde van de vragen lijst werd ook gevraagd met welke IDE je hebt gewerkt dus misschien maken ze het ook wel voor andere IDEs beschikbaar.
Nothing to see here!
Same hierRutix schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:36:
[...]
Ik ook mij ook ingeschreven. Wel leuk voor home automation inderdaad.
Bij de einde van de vragen lijst werd ook gevraagd met welke IDE je hebt gewerkt dus misschien maken ze het ook wel voor andere IDEs beschikbaar.
Pffff...
Verzendingen met DPD gaan doen. Krijg je ineens ff 25 MB aan informatie over hoe het pakketlabel opgebouwd moet worden. 25! MB! WTF?!?
Kun je hiermee uit de voeten? Als je nog vragen hebt kun je contact opnemen met onze IT.
Vraag 1: waar moet ik in vredesnaam beginnen??
Verzendingen met DPD gaan doen. Krijg je ineens ff 25 MB aan informatie over hoe het pakketlabel opgebouwd moet worden. 25! MB! WTF?!?
Kun je hiermee uit de voeten? Als je nog vragen hebt kun je contact opnemen met onze IT.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Lijkt me dat je voor een quadcopter een RTOS of in ieder geval dedicated μc voor de besturing/correctie algoritmes nodig hebtRobbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:38:
[...]
Same hierVerder ga ik er misschien proberen een quadcopter mee te bouwen. Kijken of hij meer geschikt is dan de arduino
I know, dat is waar ik hem juist voor wil inzettenEddoH schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:44:
[...]
Lijkt me dat je voor een quadcopter een RTOS of in ieder geval dedicated μc voor de besturing/correctie algoritmes nodig hebt
Nee klopt, ik wist niet helemaal of het nou meer richting de arduino of meer richting de raspi gaat. Ik kan in ieder geval 1 van de twee vervangen voor dit apparaatje. Ik kan tenslote kijken wat er mogelijk mee isEddoH schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:49:
Maar Windows is toch niet Realtime?
Yay!Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:38:
[...]
Same hierVerder ga ik er misschien proberen een quadcopter mee te bouwen. Kijken of hij meer geschikt is dan de arduino
Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.

Voor die quadcopter zat ik zelf te denken om deze te backen: Hexo+ is wel veel geld though.
Nothing to see here!
Is veel leuker om alles zelf uit te zoeken en te programmeren. Het gaat niet om het hebben van een quadcopter, maar om het bouwen/ontwerpenRutix schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:52:
[...]
Yay!
[...]
![]()
Voor die quadcopter zat ik zelf te denken om deze te backen: Hexo+ is wel veel geld though.
Je kan linken wat je wil maar ze negeren toch je postFiresphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:00:
En ook hier even een schop:
[IoT] Windows On Devices
Nee hoor
we zitten ook gewoon daarin te posten Caelorum
Nothing to see here!
Ik heb deze. Vliegen ermee is nog wel best lastig though. En ook jammer dat je geen live beelden hebt (hij slaat het op op een SD kaartje). Accu is ook wel relatief snel leeg.Rutix schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:52:
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
main()Ger schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:39:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Fijn dat Adobe mij mailtjes stuurt dat ik lid kan worden van Creative Cloud, op het mail-adres waarmee ik al een account hebt...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Haha, ik kreeg een mailtje van ze dat ik één jaar gratis Creative Cloud kreeg om vervolgens twee dagen later ook zo'n mailtje te sturen. Haha
UPS is aardig geweest en heeft mijn laptop al geleverd. Nu nog kiezen of ik Windows als primary hou en linux virtualiseer of andersom.
Ga je gamen, linux virtueel. Ga je niet gamen, absoluut linux primary en windows virtueelEalanrian schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:43:
UPS is aardig geweest en heeft mijn laptop al geleverd. Nu nog kiezen of ik Windows als primary hou en linux virtualiseer of andersom.
Ik heb het vermoeden dat gamen ook wel wil als windows virtueel is. Denk dat ik even opzoek ga naar de juiste distroRobbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Ga je gamen, linux virtueel. Ga je niet gamen, absoluut linux primary en windows virtueel
Ligt nogal aan de games. De meeste games kan ik hier gewoon in linux spelen. De diehard gloednieuwe triple-A titles willen echter nog wel eens niet werken (Battlefield etc...)Ealanrian schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:51:
[...]
Ik heb het vermoeden dat gamen ook wel wil als windows virtueel is. Denk dat ik even opzoek ga naar de juiste distro
Ik moet nog steeds linux op mijn nieuwe desktop installen naast mijn windows. Helaas wil hij niet zo met uefi samenwerken
Och hier deed de helft van de distro's het niet eens met UEFI booten incl. Ubuntu. Gelukkig deed Linux Mint het wel.
Ik ben te gehecht aan mijn Arch linuxCaelorum schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:55:
Och hier deed de helft van de distro's het niet eens met UEFI booten incl. Ubuntu. Gelukkig deed Linux Mint het wel.

I'll figure it out, I guess... Moet alleen ff de tijd vinden (ik heb hem sinds donderdag, heb alles nog in windows klaar zitten maken) en ben nu eventjes de hele week aan het werk
Verwijderd
Ik heb een tijd terug ook met hangen en wurgen met UEFI een dual boot van ubuntu 14.04 en windows 8 voor elkaar gekregen. Heb alleen geen idee meer hoe

<option>--- Kies ---</option> en dan .val(); gebruiken met jQuery geeft natuurlijk --- Kies --- terug
.
Hoezo met hangen en wurgen? Ik had dat in 1x werkend. Geen problemen.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:56:
Ik heb een tijd terug ook met hangen en wurgen met UEFI een dual boot van ubuntu 14.04 en windows 8 voor elkaar gekregen. Heb alleen geen idee meer hoe
Op mijn laptop heb ik er geen problemen mee gehad nee. Echter wil hij op mijn nieuwe desktop dus niet verder booten van dezelfde USB (heb geen dvd drive in desktopFiresphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Hoezo met hangen en wurgen? Ik had dat in 1x werkend. Geen problemen.
Verwijderd
Zit een beetje met hetzelfde probleem met mijn Mac. Ik game niet gek veel en de meeste games die ik speel (Portal, Counter Strike, Minecraft, ...) draaien ook op OSX. Euro Truck Simulator (ja, het is even leuk als het klinkt), draait enkel op Windows. Maar om daar nou een Windows licentie voor te gaan kopen is ook zo stom ...Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:44:
[...]
Ga je gamen, linux virtueel. Ga je niet gamen, absoluut linux primary en windows virtueel
Als je graag op 10% van de performance wilt gamen dan is Virtueel inderdaad een mogelijkheid. Via Wine kan je dan beter het spel proberen mocht het spel daarin draaien.Ealanrian schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:51:
[...]
Ik heb het vermoeden dat gamen ook wel wil als windows virtueel is. Denk dat ik even opzoek ga naar de juiste distro
Haha, ja dat lijkt mij ook niet zo'n goed idee. Dual boot is dan toch de beste optie denk ik, als je het maximale uit beide platformen wil halen.ZpAz schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:05:
[...]
Als je graag op 10% van de performance wilt gamen dan is Virtueel inderdaad een mogelijkheid. Via Wine kan je dan beter het spel proberen mocht het spel daarin draaien.
Verwijderd
Wist ik het maar, bij mij is het meerdere keren mislukt, dat de bootmanager een van beide niet herkende.Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:00:
[...]
Hoezo met hangen en wurgen? Ik had dat in 1x werkend. Geen problemen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.