Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 01:39

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Aangezien er in verschillende topics wordt gesproken over Windows On Devices actie van Microsoft.

http://www.windowsondevices.com

Om alle ervaringen etc. centraal te houden, maar even dit topic.

Het Galileo board:
http://www.intel.com/cont...eo-maker-quark-board.html

[IoT] == the "Internet of Things" ;)

Firesphere wijzigde deze reactie 08-07-2014 21:17 (27%)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:01

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Op wat draaien die dingen eigenlijk (kwa OS), ik gok niet dat het Windows 8 zal zijn.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-10 22:18

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
IStealYourGun schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:14:
Op wat draaien die dingen eigenlijk (kwa OS), ik gok niet dat het Windows 8 zal zijn.
Ik zou denken aan een vrij kale Windows 8 RT versie.

Software is like sex, it's better when it's free

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 14-11 21:35
Waar schrijf ik mij voor in op die site?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Windows Embedded 8 kan er als het goed is op draaien. En verder standaard arduino meuk en als het goed is Linux.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:26
Ook linux? Dus ik hoef niet persee in .NET te devven voor dit ding? Dat zou mooi zijn. :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13:40

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Cilph schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:17:
Waar schrijf ik mij voor in op die site?
Om op de hoogte gehouden te worden van de laatste nieuwtjes / beschikbaarheid van de hardware en evt. zo'n kit te ontvangen?

Ik kreeg i.i.g. de volgende twee mails:
quote:
Hello Rob,

We want to thank you for your interest on windowsondevices.com, and we are super excited to have you participate in the “Windows Developer Program for IoT”.

We would like to share our SDK and a hardware development kit with you. In order to mail you the kit, please click on the link below to provide your address and a bit more information.
https://www.windowsondevices.com/Update.aspx?guid=XXXXX
We’re happy to be able to share this early preview with you, and can’t wait to see what you can make with it!
Thank you,

Microsoft IoT Team
quote:
Rob,

Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.

Thank you,

Microsoft IoT Team
:D *O*

RobIII wijzigde deze reactie 08-07-2014 11:37 (63%)

Flat earth is not theory, it is a diagnosis.

Over mij | Wat vervelend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
WernerL schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:19:
Ook linux? Dus ik hoef niet persee in .NET te devven voor dit ding? Dat zou mooi zijn. :-)
Volgens de site wel ;)

Ik denk dat ik in m'n vakantie maar eens een Home Automation ga opzetten :D

(Trouwens, erg jammer dat er ook een heel aantal "IES GRATIES DUS GIEV" aanmeldingen worden gedaan door Tweakers.)

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 10:26
Op deze pagina wordt C gebruikt, dat compiled ook op Linux :P
https://software.intel.co...g-the-intel-galileo-board

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 17:06
Volgens http://wiki.ros.org/IntelGalileo/Debian lijkt het me niet heel moeilijk om te doen. Het is natuurlijk geen volledige linux bak maar je kan er een hoop mee. En zelf een kleine scheduler maken voor een home automation project is ook niet super moeilijk lijkt me.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 06-11 07:33

ReseTTim

Chocolate addicted

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:21:
(Trouwens, erg jammer dat er ook een heel aantal "IES GRATIES DUS GIEV" aanmeldingen worden gedaan door Tweakers.)
dan had zoiets niet in de HK gepost moeten worden en allee in dev schuur. Ben benieuwd naar het wonder, nog nooit met arduino gespeeld. VB en C# zie ik veel op het werk, wellicht dat het leukt om er iets leuks mee te maken :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:50

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

quote:
Rubinski schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:16:
[...]

Ik zou denken aan een vrij kale Windows 8 RT versie.
Het is toch een 32-bit Intel® Pentium® volgens de site? Dan lijkt mij dat gaan RT
quote:
[...]

Volgens de site wel ;)

Ik denk dat ik in m'n vakantie maar eens een Home Automation ga opzetten :D

Volgens mij loopt dat wel los, ik denk dat er genoeg tweakers zijn die gelijk al een hoop ideeën hebben om er wat mee te doen. (of het lukt is een ander verhaal)
En voor sommige is het misschien ook net te drempel om misschien te beginnen met programmeren? een doel voor ogen hebben scheelt wel.

Psycho_Mantis wijzigde deze reactie 08-07-2014 11:29 (55%)

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 10:01

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

quote:
[...]
Ik niet, ik ben bezig met het opzetten van een klein projectje, alleen dacht ik er Arduino + pi voor te gebruiken. Dit zou wel een mooie vervanger zijn, alleen jammer dat ik het tegen begin september af wil en geen zin heb om te wachten tot als MS ze gaat opsturen.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

quote:
[...]
Dat is toch o.a. het idee van de actie? Ik ben denk ik niet de ideale doelgroep van iets als dit, maar dat betekent niet dat ik (en met mij velen anderen) wil kijken wat ik ermee kan. Het is inderdaad zonde als er mensen zijn die hun kit ontvangen en vervolgens laten liggen, maar goed, dat ik nu zoiets gratis kan ontvangen is voor mij een prima stimulans om me er eens in te verdiepen.

| Switch FC: SW-3939-0492-5105 |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-11 15:21

TheNephilim

Wtfuzzle

Home Automation vind ik een prachtig idee, maar zo te zien nog even een stapje te ver voor mij, om zelf wat te gaan maken.

Zou ik wat in elkaar knutselen, dan is dat het automatisch openen van de gordijnen als mijn wekker gaat! :o

VILF Gaming

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 08:33
quote:
[...]
Laat ik zo zeggen, ik heb er wel interesse in. Maar geen geld/interesse genoeg om een Rasberry Pi/Arduino aan te schaffen.
(Ook bij Arduino trouwens, zoveel verschillende versies)

Dus ben heel benieuwd :) Wel leuke ideeën nu

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:50

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik zit te denken om er iets mee te doen icm de Philips Hue.
Het zou de mogelijkheden van de huidige bridge wat kunnen uitbreiden.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
TheNephilim schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:41:
Home Automation vind ik een prachtig idee, maar zo te zien nog even een stapje te ver voor mij, om zelf wat te gaan maken.

Zou ik wat in elkaar knutselen, dan is dat het automatisch openen van de gordijnen als mijn wekker gaat! :o
Dat ga ik dus echt niet maken, want dan gaan m'n gordijnen open, en dat moet niet :+
quote:
Thomasx4 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:37:
[...]

Dat is toch o.a. het idee van de actie? Ik ben denk ik niet de ideale doelgroep van iets als dit, maar dat betekent niet dat ik (en met mij velen anderen) wil kijken wat ik ermee kan. Het is inderdaad zonde als er mensen zijn die hun kit ontvangen en vervolgens laten liggen, maar goed, dat ik nu zoiets gratis kan ontvangen is voor mij een prima stimulans om me er eens in te verdiepen.
Ik doel meer op de mensen die echt alleen maar aanvragen puur omdat het gratis is en dus eigenlijk niet van plan zijn er iets mee te doen behalve "hebben want was gratis"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kridri
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 23-09 18:20
Weet iemand wat de risico's zijn van de devkit als deze wordt opgestuurd. Ik heb de algemene voorwaarden gelezen maar vind hier niks in. Het ou jammer zijn om een project te maken en dan volledig te moeten afgeven.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
Kridri schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:51:
Weet iemand wat de risico's zijn van de devkit als deze wordt opgestuurd. Ik heb de algemene voorwaarden gelezen maar vind hier niks in. Het ou jammer zijn om een project te maken en dan volledig te moeten afgeven.
Uit de voorwaarden die ik lees, is alleen de feedback die je geeft, direct eigendom van Microsoft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15:23

Robbiedobbie

<3 Procrastination

quote:
RobIII schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:20:
[...]

Om op de hoogte gehouden te worden van de laatste nieuwtjes / beschikbaarheid van de hardware en evt. zo'n kit te ontvangen?

Ik kreeg i.i.g. de volgende twee mails:

[...]

[...]

:D *O*
Hmmz, Ik heb de tweede mail niet ontvangen, terwijl ik wel dat formulier verder heb ingevuld :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Misschien je e-mail adres fout ingetypt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kridri
quote:
Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:56:
[...]

Hmmz, Ik heb de tweede mail niet ontvangen, terwijl ik wel dat formulier verder heb ingevuld :X
Ik heb deze wel ontvangen. Denk dat het gewoon at random bepaald wordt.

Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbiedobbie

Robbiedobbie

<3 Procrastination

quote:
Thomasx4 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:57:
Misschien je e-mail adres fout ingetypt?
Dan had ik de eerste mail niet gekregen grapjas :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ohja :+. Nog een keer proberen dan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Kridri schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:57:
Denk dat het gewoon at random bepaald wordt.
Dat, of gewoon op basis van de keuze(s) die je hebt gemaakt m.b.t. ervaring etc. (en eventueel een combinatie van random + keuzes ofzo).

Over mij | Wat vervelend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 02:47
Ik kreeg meteen de mailtjes, mijn (developer) vrienden ook wanneer ik dit linkte.

Inventaris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 10-11 16:41
Verkeerde antwoorden gegeven? ^^

Ik zit al een aantal maanden met een idee in mijn hoofd die ik nog eens wou gaan uitwerken. Dit is wellicht een mooie eerste stap. Alleen jammer dat ik toch al gauw zo'n euro of 200 aan extra materiaal moet gaan aanschaffen :P Wat zit er eigenlijk in die kit?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

De eerste mail heeft hij wel ontvangen, dus dan zou hij de 2e toch ook moeten krijgen...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adis
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 16-11 09:35
Me too, net de tweede mail gehad..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online

Thomas

☷☰

quote:
Caelorum schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:00:
Verkeerde antwoorden gegeven? ^^

Ik zit al een aantal maanden met een idee in mijn hoofd die ik nog eens wou gaan uitwerken. Dit is wellicht een mooie eerste stap. Alleen jammer dat ik toch al gauw zo'n euro of 200 aan extra materiaal moet gaan aanschaffen :P Wat zit er eigenlijk in die kit?

of

Denk de eerste.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbiedobbie

Robbiedobbie

<3 Procrastination

Ik gooi hem wel eens overnieuw op een ander emailadres -.-"

EDIT: Jahoor, daar krijg ik hem wel gewoon :D

Robbiedobbie wijzigde deze reactie 08-07-2014 12:04 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 02-11 12:30
Ik heb mij ook ingeschreven. Ik heb ook wel leuke ideeën om dit voor te gebruiken. Voor sommige moet ik best wel veel extra materiaal aanschaffen dus ik begin waarschijnlijk met iets kleins =).

@Thomasx4 : Ik denk ook de eerste :P. Die tweede zou ook leuk zijn maar om die nou gratis aan iedereen te sturen als uit probeersel denk ik niet dat dat gebeurt.

Rutix wijzigde deze reactie 08-07-2014 12:03 (29%)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StM
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
Ook besteld, geen idee wat ik er exact mee ga doen maar dat komt wel goed :)

Ik heb al best wel een tijdje een weerstation op mn wishlist staan en die standaard dingen vind ik maar niks. Misschien daar dus maar eens naar kijken...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

In het eerste veld moet je het land op USA laten staan.

Pas in het tweede veld NL selecteren.

* fridgeman trots tot de "IES GRATIES DUS GIEV" club behoort.

The Intel® Galileo board is a microcontroller board based on the Intel® Quark SoC X1000 application processor, a 32-bit Intel® Pentium® brand system on a chip (SoC). It is the first board based on Intel® architecture designed to be hardware and software pin-compatible with shields designed for the Arduino Uno* R3.

This platform provides the ease of Intel architecture development through support for the Microsoft Windows*, Mac OS*, and Linux* host operating systems. It also brings the simplicity of the Arduino integrated development environment (IDE) software.

The Intel Galileo board is also software-compatible with the Arduino software development environment, which makes usability and introduction a snap. In addition to Arduino hardware and software compatibility, the Intel Galileo board has several PC industry standard I/O ports and features to expand native usage and capabilities beyond the Arduino shield ecosystem. A full-sized mini-PCI Express* slot, 100 Mb Ethernet port, Micro-SD slot, RS-232 serial port, USB host port, USB client port, and 8 Mbyte NOR Flash* come standard on the board.

The genuine Intel® processor and surrounding native I/O capabilities of the SoC provides for a fully featured offering for both the maker community and students alike. It will also be useful to professional developers who are looking for a simple and cost effective development environment to the more complex Intel® Atom™ processor and Intel® Core™ processor-based designs.

fridgeman wijzigde deze reactie 08-07-2014 12:10 (111%)

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 02-11 12:30
quote:
fridgeman schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:05:
In het eerste veld moet je het land op USA laten staan.

Pas in het tweede veld NL selecteren.
Heb ze allebei op NL gezet en dat werkte gewoon dus dat zal het wel niet wezen.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Dank je :) Ik had niet verwacht dat er daadwerkelijk zo'n bordje bij zou zitten. Kon het ook niet echt vinden op die website.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kridri
Ik hoop dat er veel mooie projecten hieruit kunnnen onstaan kan niet wachten tot ik het binnen krijg :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: november 2011
  • Nu online

Nogne

Weet niet waar hij over praat

quote:
Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:56:
[...]

Bij de eerste mail, ook op de link geklikt en verdere gegevens ingevuld?

>.<

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbiedobbie

Robbiedobbie

<3 Procrastination

quote:
WatGoedHeeee schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:17:
[...]

Bij de eerste mail, ook op de link geklikt en verdere gegevens ingevuld?
Obviously :P Anders had ik of bij de tweede ook niks gekregen, of in de gaten gehad dat ik iets fout had gedaan bij de eerste ^^

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Ik ben in ieder geval blij dat linux ook als ontwikkelplatform wordt ondersteund. Ben net een aantal weken geleden definitief overgestapt en zou jammer zijn om alsnog een VM te moeten opzetten ^^

Vond de vraag voor IDE ook wel interessant. Vermoed dat als maar genoeg mensen een bepaalde IDE invullen dat ze die vanzelf ook gaan supporten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
Caelorum schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:25:
Ik ben in ieder geval blij dat linux ook als ontwikkelplatform wordt ondersteund. Ben net een aantal weken geleden definitief overgestapt en zou jammer zijn om alsnog een VM te moeten opzetten ^^

Vond de vraag voor IDE ook wel interessant. Vermoed dat als maar genoeg mensen een bepaalde IDE invullen dat ze die vanzelf ook gaan supporten.
Ik betwijfel het, ze geven nergens een indicatie dat er een selectieprocedure is. Ik denk dat ze gewoon X aantal dingen hebben, en die ook gaan uitgeven, first come, first serve.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:05

Gropah

Moderator Spielerij

Oompa-Loompa 💩

Als ik die ToU lees dan zie ik eigenlijk alleen dat alles wat je naar MS stuurt door MS gebruikt mag worden zonder compensatie, maar ik zie nergens staan dat je iets moet doen, als in perse een review schrijven/code inleveren etc en ik lees ook niets over eventueel terug sturen. Lees ik dit nu verkeerd, of klopt dit daadwerkelijk?

Strong, united, working 'till we fall

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:28:
[...]Ik betwijfel het, ze geven nergens een indicatie dat er een selectieprocedure is. Ik denk dat ze gewoon X aantal dingen hebben, en die ook gaan uitgeven, first come, first serve.
Hier lees je dat Intel 50.000 van die bordjes doneert aan universiteiten wereldwijd; http://www.intel.com/cont...leo-for-universities.html

Wat zou de kostprijs van zo'n bordje zijn bij grote aantallen?

Hoewel het mij ook waarschijnlijk lijkt dat Microsoft een $aantal heeft ingekocht en die uitdeelt op 'first come, first serve' basis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chaoscontrol
Intel kan er een miljoen weggeven en voelt het dan nog niet, als de productie kosten gelijk zijn aan bijv een Arduino, echter heeft Intel alles inhouse dus waarschijnlijk goedkoper.

Dit is uiteraard wel mega goede marketing. :) Mensen worden blij als ze het idee hebben dat ze iets gratis krijgen, als een klein deel blij genoeg wordt om ook echt iets moois te maken, dan heeft Intel natuurlijk weer het platform voor dat goede idee geboden. Iedereen blij, Intel rijk.

Inventaris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Kan ook best goed zij dat Microsoft zich weer de markt in koopt. Dat doen ze wel eens vaker. Gewoon uit het niets onder kostprijs zooi op de markt dumpen zodat ze uiteindelijk meer dan de helft in handen hebben en vanuit daar er een fatsoenlijke business case van kunnen maken..
Ik merk iig wel of en wanneer ik dat ding krijg. En ondertussen alvast wat sparen voor de zooi die ik nog extra nodig heb om mijn projectje te maken. Wil het toch pas ergens tegen de winter hebben gemaakt zodat ik kan zien of ik nog een verwarmingselement er bij moet plaatsen of niet.

Caelorum wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:01 (34%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
Net een mail gekregen van Microsoft met de vraag naar een shipping address....

Krijg ik nu serieus een gratis Galileo? Ik dacht dat het een mailing list was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robbiedobbie

Robbiedobbie

<3 Procrastination

quote:
Cilph schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:13:
Net een mail gekregen van Microsoft met de vraag naar een shipping address....

Krijg ik nu serieus een gratis Galileo? Ik dacht dat het een mailing list was.
Als je dat invult krijg je idd een Galileo :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
quote:
Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:14:
[...]

Als je dat invult krijg je idd een Galileo :D
Well I'll be damned! Kom maar op met dat home automation xmpp projectje!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nivida_intel
  • Registratie: september 2008
  • Nu online

Nivida_intel

† 12-05-2016 Manon

Krijg hem ook :D

Fuck off! Get out of it, you wankers! Go on, you Gallic fucking garlic-breath tossers! Piss off! Get in here and say that, mate! Come on! Fucking come and have it! You fucking beep? We'll beep, you bastard, all over your fucking nose!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 16-11 13:12
quote:
Ik hoop de tweede. Wat me opvalt is dat ze overal het woord "kit" gebruiken en niet "board"....

Die link in de eerste email werkt trouwens maar één keer... Daarna krijg je een lege pagina :) Ik ben echt heel benieuwd of ze nu gewoon die dingen op gaan sturen. Zou wel briljante actie zijn om je in één keer in de markt te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
quote:
Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.
*speechless*.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
Siebsel schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:16:
[...]

Ik hoop de tweede. Wat me opvalt is dat ze overal het woord "kit" gebruiken en niet "board"....

Die link in de eerste email werkt trouwens maar één keer... Daarna krijg je een lege pagina :) Ik ben echt heel benieuwd of ze nu gewoon die dingen op gaan sturen. Zou wel briljante actie zijn om je in één keer in de markt te zetten.
Ze hebben het over kit, omdat het niet alleen het Galileo-board is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

Ik heb de mijne ook net besteld, dat ging vlotjes.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
Die tweede bevestigingsmail krijg ik dus niet -O-

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:24:
[...]
Dat lijkt mij ook. Er zal wel nog het een en ander van MS bijzitten. Het OS en een instructieboekje voor MS tooling? Want MS wil natuurlijk graag dat je Visual Studio en Azure gaat gebruiken samen met hun OS en niet dat je er een linux image op gaat flashen.

Caelorum wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:27 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kobus Post
  • Laatst online: 17:47
quote:
boe2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:25:
[...]

Hier ook nog geen tweede bevestiging gehad.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
quote:
boe2 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:25:
[...]

Ik kon de link dus twee keer invullen. Misschien eerste keer het Terms of Service vinkje vergeten. Nu laad hij alleen maar een witte pagina.

Cilph wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:26 (7%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-07 15:18
quote:
Caelorum schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:25:

Dus je vraagt een kit voor Windows on Devices iOT aan. Krijgt die gratis.
En gaat er dan Linux op draaien ipv Windows Embedded? Zodat je ook geen feedback kan geven aan Microsoft ? (waarvoor de gratis kit bedoeld is)

En daar heb je geen moeite mee? :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
Cilph schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Ik kon de link dus twee keer invullen. Misschien eerste keer het Terms of Service vinkje vergeten. Nu laad hij alleen maar een witte pagina.
Kon het inderdaad een tweede keer invullen en nu wel een mail gekregen. Ik weet alweer wat doen deze winter :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Tweaker1234 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:28:
[...]
Dus je vraagt een kit voor Windows on Devices iOT aan. Krijgt die gratis.
En gaat er dan Linux op draaien ipv Windows Embedded? Zodat je ook geen feedback kan geven aan Microsoft ? (waarvoor de gratis kit bedoeld is)

En daar heb je geen moeite mee? :?
Ehh nee? Ik ga linux gebruiken om te programmeren voor "Windows Embedded"? Daar heb ik inderdaad totaaaaaaal geen moeite mee...
Het gaat MS niets aan welk OS ik gebruik om mijn programmeeromgeving (dus ook IDE) te draaien. Of ben ik ook verplicht Windows te gaan draaien om Windows programma's te maken? (behalve dat het voor testen wel handig is :P)

Caelorum wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:30 (76%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siebsel
quote:
Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:24:
[...]

Maar wat nog meer dan ;)

Om heel eerlijk te zijn, heb ik me in heel Galileo nog niet verdiept (maar volgens mij draait er, iig tot nu, geen Windows op?), met name omdat ik nog druk was met m'n Arduino en RasPi - waar dit dus volgens mij een goede uitbreiding op is. Ik ben razend benieuwd wat we krijgen en wanneer :) :X :+

Siebsel wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:31 (18%)
Reden: edit: laat maar :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-07 15:18
quote:
Caelorum schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Ehh nee? Ik ga linux gebruiken om te programmeren voor "Windows Embedded"? Daar heb ik inderdaad totaaaaaaal geen moeite mee...
Het gaat MS niets aan welk OS ik gebruik om mijn programmeeromgeving (dus ook IDE) te draaien.
Ook niet omdat je weet dat dat de reden is dat de kit gratis is?
En er zo anderen zijn die Windows Embedded programmeren en de kit willen hebben. En hierdoor wellicht niet aan de gratis kit kunnen komen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• beany
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-11 16:52

beany

Meeheheheheh

Altijd al met het idee gespeeld om een dev-board te kopen en er mee te spelen. Kon nooit een keuze maken, er zijn er teveel! En soms ook erg prijzig. Ook mijn liefde voor C# zat een beetje in de weg, meeste is allemaal C en de micro .net boardjes waren weer erg prijzig. Dit is wel ideaal voor mij zo, wellicht precies het geen waar MS naar opzoek is ;)

Ik heb mail gehad dat ik bericht krijg wanneer ze hem op gaan sturen, dus ben erg benieuwd! Al bekruipt mij toch een beetje het gevoel van 'if it sounds too good to be true... it probably is!'

Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Tweaker1234 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:31:
[...] Ook niet omdat je weet dat dat de reden is dat de kit gratis is?
En er zo anderen zijn die Windows Embedded programmeren en de kit willen hebben. En hierdoor wellicht niet aan de gratis kit kunnen komen?
Begrijp je me nou niet of? Ik draai linux op mijn Desktop en wil programmeren voor Windows op een device. Ik ga totaal *niets* doen wat MS niet zou willen. Sterker nog. Ze geven aan dat je XCode kan gebruiken en laatste keer dat ik keek draaide dat toch echt *alleen* op OSX. Ik ga meer met dat apparaat doen dan sommige hier al hebben gemeld.
Duidelijk zo?

Anyhow, ik hoop alleen dat de SDK niet gebonden is aan Windows in de zin dat je Windows+IDE moet gaan draaien op je desktop, want dan moet ik weer een VM gaan aanmaken en daarin lopen klooien. Als MS het een beetje goed heeft gedaan kan je ook met linux+ide (eclipse ofzo?) programmeren voor dat ding met Windows.

Caelorum wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:39 (18%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siebsel
quote:
beany schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:32:
Ik heb mail gehad dat ik bericht krijg wanneer ze hem op gaan sturen, dus ben erg benieuwd! Al bekruipt mij toch een beetje het gevoel van 'if it sounds too good to be true... it probably is!'
Same here. Maar we zien wel O-) :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 17:18
Mocht het zo zijn dat er alleen windows op kan, dan zijn er waarschijnlijk binnen een week nadat de eerste bordjes ontvangen zijn alweer een aantal hacks/"jailbreaks" om ervoor te zorgen dat het gewoon een vanilla is :)

McGryphon:Brabantse heerschappij zal komen! Geleid door het Autistisch Offensief uit Eindhoven 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• denyos
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 08:52
Ook hier maar eens even ingeschreven. Loop al een tijdje met home automation te knoeien en hopelijk kan ik met dit bordje eindelijk eens iets werkend bouwen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fridgeman

fridgeman

SomaFM Secret Agent

In dat doosje zit ook een power adapter, dat zou de noemer "kit" kunnen verklaren.

Bovenstaand is gebaseerd op een YouTube videootje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

461943

Wow, leuk dat ik zo langs dit topic kwam :) Nooit iets gescript ( behalve VBS om computers op school te laten crashen :+ ) maar zeker wel geinteresseerd. Tweede bevestigingsmail ook gehad, we zullen zien of we hem daadwerkelijk binnenkrijgen.

Overigens hoor ik van een collega hier die alles in de PC-wereld sinds de Intel 8086 gevolgd heeft dat Microsoft al jaren dit soort dingen gratis weggeeft. Heeft iemand van jullie daar eerder van gehoord?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-11 10:30
Hier ook aangevraagd. Naar meerdere keren proberen eindelijk door de tweede stap heen :)

eekhoorn12 wijzigde deze reactie 08-07-2014 13:43 (69%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kridri
quote:
hydrargyrum schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:38:
Mocht het zo zijn dat er alleen windows op kan, dan zijn er waarschijnlijk binnen een week nadat de eerste bordjes ontvangen zijn alweer een aantal hacks/"jailbreaks" om ervoor te zorgen dat het gewoon een vanilla is :)
Er is al een officiële intel linux image https://communities.intel.com/docs/DOC-22226

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:09
quote:
De tweede is inderdaad wat anders, kost hier 168 dollar, incl Galileo :)
http://www.seeedstudio.co...ileo-Dash-Kit-p-1705.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Siebsel
quote:
jip_86 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:50:
[...]

De tweede is inderdaad wat anders, kost hier 168 dollar, incl Galileo :)
http://www.seeedstudio.co...ileo-Dash-Kit-p-1705.html
Zal 'm wel niet zijn dan :o :+ (wel een gave kit trouwens) Wie weet wat MS er nog bij stopt.

Ik zie trouwens ook dat er een Galileo Gen 2 bordje bestaat, kan alleen nog geen lijstje vinden met wat er vernieuwd/veranderd is.

Siebsel wijzigde deze reactie 08-07-2014 14:24 (25%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 17-11 23:23

Guldan

Thee-Nerd

Siebsel: die op seed studio staat is de linux versie met een los arduino compatible bord met die extra modules.

Ik heb ook een besteld, vind het wel raar dat er van de Microsoft kant nog weinig bekend is over welke software (enige wat ik weet is dat het ietswindows gebaseerd is en dat het een versie van het .net framework gaat draaien) op het bord draait. Meestal geven ze dat wel eerder vrij. Ik wacht ook rustig af.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 18:04
We would like to share our SDK and a hardware development kit with you.

30 seconden na aanmelding al. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Moderator Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

quote:
Zorian schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:27:
We would like to share our SDK and a hardware development kit with you.

30 seconden na aanmelding al. :+
Geweldig. Maar daarmee krijg je 'm nog niet ;) (Hint: effe op 't linkje klikken en dan verder kijken ;) ).

Over mij | Wat vervelend

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joukea
  • Laatst online: 15:22
"Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped."

Altijd leuk om eens wat mee aan te klooien. Ben wel benieuwd of het net zo eenvoudig te programmeren is als een Arduino, dat heb ik nml wel eens eerder gedaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-11 17:00

Emiel1984

Made in NL

Bedankt voor deze tip ! Ben benieuwt wanneer we deze binnen krijgen.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 12:21
Zo, ik heb me ook maar ingeschreven en ben benieuwd wanneer die binnenkomt. Persoonlijk verwacht ik dat bij de kit wel een aantal sensoren zullen zitten.
Hopelijk ook een geursensor, dan ga ik de eerste internet-connected kattenbak maken ;)

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chaoscontrol
quote:
Edd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:43:
Zo, ik heb me ook maar ingeschreven en ben benieuwd wanneer die binnenkomt. Persoonlijk verwacht ik dat bij de kit wel een aantal sensoren zullen zitten.
Hopelijk ook een geursensor, dan ga ik de eerste internet-connected kattenbak maken ;)
Er is al een kattenbak die tweet wanneer de kat zijn ding gedaan heeft. :P

Inventaris

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
Sh.....t.. Gaat mijn idee :+
Ik dacht eigenlijk meer aan eentje die aangeeft als ie verschoont moet worden, omdat er teveel stank vanaf komt ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

Zo te lezen zijn er wel wat issues met de io pins, o.a. LCD's schijnen traag te werken.

Maar goed, een gegeven board uh niet in de headers kijken :+

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
Wat is iedereen van plan ermee? Ik wou home automation toepassen met XMPP, maar ik bedenk me net dat er wellicht DOSBox op kan draaien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Krusher
  • Niet online

Krusher

Muts!

En dan? Er zit geen video out op :P

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cilph
USB monitortje? via USART?

Cilph wijzigde deze reactie 08-07-2014 15:05 (26%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

461943

quote:
Edd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:46:
Sh.....t.. Gaat mijn idee :+
Ik dacht eigenlijk meer aan eentje die aangeeft als ie verschoont moet worden, omdat er teveel stank vanaf komt ;)
Ze hebben het toch over wearables? Stop het ding onder je oksel :+ Krijg je een melding wanneer je deo moet gebruiken. Een gat in de markt, ik weet het zeker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
dbhuis schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:05:
[...]

Ze hebben het toch over wearables? Stop het ding onder je oksel :+ Krijg je een melding wanneer je deo moet gebruiken. Een gat in de markt, ik weet het zeker.
Ze hebben het ook over een coffee-heater toch? Dat is ook niet heel geschikt onder de oksel...

Acties:
  • 0Henk 'm!

461943

quote:
Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Ze hebben het ook over een coffee-heater toch? Dat is ook niet heel geschikt onder de oksel...
Wat je met een slimme mok zou willen snap ik sowieso niet, maar goed :P Genoeg dingen te verzinnen, ik vind het in elk geval een erg interessante kit :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
Cilph schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:02:
Wat is iedereen van plan ermee? Ik wou home automation toepassen met XMPP, maar ik bedenk me net dat er wellicht DOSBox op kan draaien.
Ik wil proberen de deur van het kippenhok automatisch te laten open gaan 's ochtends.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13:09
Bluetooth scanner op het id van de telefoon van je manager heb ik wel eens meegemaakt bij iemand :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
quote:
Home automation. Koffie zetten, lichten aan etc. 's ochtends, de boel klaarmaken voor thuiskomst 's avonds. Kat voorzien van voer, dat soort zaken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 16:21

roeleboel

en zijn beestenboel

quote:
Wat is iedereen van plan ermee?
Bierbrouwketel automatiseren zodat je zelf een recept kan ingeven om bier te brouwen, met melding over hoeveel tijd welke volgende stap is (en wat je zelf evt moet doen - hop toevoegen etc)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

Hmm... Ik heb een mailtje gehad met "We would like to share our SDK and a hardware development kit with you.". Nadat ik het linkje heb geopend en mijn adresgegevens heb ingevuld, krijg ik alleen een pagina met "Thank you, we'll contact you.". Hebben jullie dit ook gekregen? Of lijkt het er op dat ik iets fout heb gedaan?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Oneplus 3T

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubinski

Rubinski

Dodelijk blond!

quote:
TommieW schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:30:
Hmm... Ik heb een mailtje gehad met "We would like to share our SDK and a hardware development kit with you.". Nadat ik het linkje heb geopend en mijn adresgegevens heb ingevuld, krijg ik alleen een pagina met "Thank you, we'll contact you.". Hebben jullie dit ook gekregen? Of lijkt het er op dat ik iets fout heb gedaan?
Je gaat binnenkort wel een mailtje krijgen waar in staat dat ze zo snel mogelijk gaan shippen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Edd
En als je die niet krijgt, gewoon nog een keer op die link klikken en je gegevens invullen. Niet vergeten het laatste vinkje aan te vinken dat je akkoord gaat met de voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18:10

TommieW

Numa numa.

quote:
Rubinski schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Je gaat binnenkort wel een mailtje krijgen waar in staat dat ze zo snel mogelijk gaan shippen.
Oké, thanks! :D

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
Oneplus 3T

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Krusher schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:03:
En dan? Er zit geen video out op :P
Een mini-pcie graphics card kopen? Zoiets als dit: http://www.mpi.ch/product...ni_pcie_graphic_card.html
Je hoeft toch geen 3d mogelijkheid te hebben. Alleen 2d, dus dan zou bovenstaande moeten voldoen, mits je fatsoenlijk je video's kan decoden met die cpu.

Caelorum wijzigde deze reactie 08-07-2014 15:42 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

quote:
Kan je al beter gewoon een raspberry pi in huis halen :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
Ja, natuurlijk, maar gaat om het idee he ^^ Er is vast wel ergens een chinees die het goedkoper aanbied :P

Caelorum wijzigde deze reactie 08-07-2014 15:43 (43%)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True