[IoT] Windows On Devices

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is de emulatielaag, en het ding is niet 100% compatible met Arduino (in een aantal gevallen moet je je sketches aanpassen).

Native onder Windows Embedded of Linux is er zat power under the hood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:01
Siebsel schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:41:
Heb in verschillende reviews gelezen dat de Galileo qua snelheid achterblijft op een Arduino Uno R3, dus een krachtigere variant van een Uno hoef je niet te verwachten.
Ik ben niet heel erg bekend met de Arduino maar de Arduino heeft toch een Atmega328? Het lijkt me erg sterk dat deze kan opboksen tegen een 400Mhz 32bitter.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De emulatielaag kost gewoon veel. Maar het is nog vroeg dag, laat Microsoft die kit maar uitleveren zodat er meer mensen er mee bezig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Robbiedobbie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:19:
[...]
80 dollar ongeveer ja, een stuk heavier dan de arduino. Echter zijn de mogelijkheden dan ook veel groter ;)
80 dollar vind ik wel een redelijke prijs voor wat je er voor krijgt ja :) Enige jammere is dat het geen eenvoudige video-uitgang heeft, maar aan de andere kant ook beter. Dat betekent dat deze plankjes niet zo snel zullen worden opgekocht door mensen die er XBMC op willen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40
Caelorum schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:58:
[...]

80 dollar vind ik wel een redelijke prijs voor wat je er voor krijgt ja :) Enige jammere is dat het geen eenvoudige video-uitgang heeft, maar aan de andere kant ook beter. Dat betekent dat deze plankjes niet zo snel zullen worden opgekocht door mensen die er XBMC op willen gaan draaien.
Ik ben zelf zo iemand die zo'n plankje heeft opgekocht voor XBMC :P (Heb echter een tweede voor andere zaken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja, met wat moeite zal het ook vast wel lukken, maar is lang niet zo goedkoop en eenvoudig als een RPi kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:59:
[...]
Hmm, more to share?? Dit antwoord vroeg ik je niet!
Via twitter:
The email is generic, so it doesn't necessarily mean a device is on its way. Demand has been huge, so we're oversubscribed.

https://mobile.twitter.co...us/486598935931133952?p=v

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pleur die website dan op slot zou ik zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:11:
Pleur die website dan op slot zou ik zeggen :X
Commercieel blijft het wel interessant voor hen, zelfs als alle gratis bordjes zijn weggegeven, dan nog kunnen ze eventueel kortingen geven.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je straks dat gemiep omtrend een class action lawsuit wegens niet uitleveren ondanks de email, zie het zo gebeuren :X

Verder, jammer, ik merk het wel. Was weer eens wat anders dan al dat ARM geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm. ook ingevuld maar had beter eerst de laatste reacties kunnen lezen hier.. Heb dus ook geen bevestiging dat kit verstuurd gaat worden.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
IStealYourGun schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Via twitter:
The email is generic, so it doesn't necessarily mean a device is on its way. Demand has been huge, so we're oversubscribed.

https://mobile.twitter.co...us/486598935931133952?p=v
Zeer bedenkelijk ...dit had MS zelf natuurlijk ook zelf kunnen bedenken en een subscription stop kunnen inbouwen !

Overigens vreemd dat windowsondevices.com geen SSL lijkt te gebruiken?

[ Voor 76% gewijzigd door ongewoongewoon op 10-07-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

ongewoongewoon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Overigens vreemd dat windowsondevices.com geen SSL lijkt te gebruiken?
Nu wel https://www.windowsondevices.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ongewoongewoon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Zeer bedenkelijk ...dit had MS zelf natuurlijk ook zelf kunnen bedenken en een subscription stop kunnen inbouwen ![...]
Och de melding was al vrij ok. Als ze em nooit opsturen zal je ook nooit een mail krijgen :P Wellicht dat ze wel iets met die antwoorden gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-07-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In het begin had hij ook al SSL, maar dan met een verkeerd certificaat (azureservices.com) waardoor je de gebruikelijke waarschuwingen kreeg. Ik denk dat ze de SSL er een tijdje af hebben gegooid tot ze het cert in orde hadden. Nu klopt hij wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik zie, dat ze het over
Our first SDK release in the spring of 2014 will give you a chance to look at our new software
Dus deze actie loopt inderdaad al een tijdje :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Dus de kans is klein dat we iets gaan ontvangen, jammer. :'(

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:14:
Ik zie, dat ze het over

[...]

Dus deze actie loopt inderdaad al een tijdje :(
Valt wel mee, in April bestond hij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
GekkePrutser schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:06:
[...]

Valt wel mee, in April bestond hij nog niet.
webarchive is nou niet direct heilig imo.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja Intel is al een maand of 2-3 bezig met cursussen geven voor dat ding in Nederland, dus echt nieuw is het niet nee. Maar dan nog is er wel een kans dat je er een krijgt. Denk niet dat het reëel is dat iedereen 1 krijgt, maar een aantal zou wellicht nog wel lukken. Een en ander hangt natuurlijk af van de strategie van MS en Intel en het resultaat dat ze willen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
Er worden ook 50.000 bordjes gedoneerd aan 1000 verschillende hogescholen en universiteiten over de hele wereld (dus elk +/- 50 bordjes.) Dus wellicht dat er een aantal tweakers zijn die via die weg met een bordje kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Balen, maar wel begrijpelijk van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeert Microsoft hiermee een walled garden te creëren op embedded devices? :) Alsof dat een succes gaat worden... NOT.

Heb ik dan liever een UDOO bordje waar een echte AVR chip op zit en een Quadcore ARM chip waar Ubuntu vloeiend op loopt waar je vanuit weer de AVR chip kan programmeren. + Wifi, sata etc etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ehhh anders kijk je eerst even wat voor soort bord het is voordat je dit soort onzin gaat uitkramen? (....: Het is van Intel en er draait ook gewoon linux op. En je kan vanuit een linux omgeving dag bordje programmeren zoals je gewent bent van intel producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Kennelijk krijgt toch niet iedereen een bordje:

http://blogs.windows.com/...oper-program-for-iot.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
Ik zie nergens iets over de verdeling van de bordjes.
wordt dit een kwestie van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt"?
of proberen ze dit 'random' te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Of op basis van je antwoorden op de vragen. Wie weet.... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

beany

Meeheheheheh

Bizar dat ze dan toch mailtjes als
Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.
durven te versturen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
beany schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:30:
[...]
Bizar dat ze dan toch mailtjes als
[...]
durven te versturen.
Ze sturen nu ook een ander mailtje uit.. Ik denk dat ze zich verslikt hebben in de aandacht (wel een beetje dom, je kan er toch op rekenen dat zoiets in no time viral gaat)

Ik hoop dat ze degenen die dat eerste mailtje hebben gekregen nog wel uit gaan leveren. Zou wel een mooie zet zijn op zich :) Maar er is veel onduidelijkheid over, ik denk dat ze zichzelf nu ook aan het beraden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
GekkePrutser schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Ze sturen nu ook een ander mailtje uit.. Ik denk dat ze zich verslikt hebben in de aandacht (wel een beetje dom, je kan er toch op rekenen dat zoiets in no time viral gaat)

Ik hoop dat ze degenen die dat eerste mailtje hebben gekregen nog wel uit gaan leveren. Zou wel een mooie zet zijn op zich :) Maar er is veel onduidelijkheid over, ik denk dat ze zichzelf nu ook aan het beraden zijn.
Ik denk dat ze gaan proberen om aan de hand van de ingevulde project omschrijving alle 'ik wil er een voor de heb'-aanvragen eruit te filteren. En de developers met een 'legitieme' aanvraag in hun ogen er een krijgen, zo lang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Project, bedrijfsnaam en twitter ingevuld. Kom maar op met dat legitieme filter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:01

Emiel1984

Made in NL

Zolang het niet duidelijk is kunnen we enkel blijven gissen naar wat er uiteindelijk wordt gedaan. Laten we ons bezighouden met feiten in plaats van dit topic met nog meer niet onderbouwde gedachten te vullen over de levering (welke over het algemeen niet van mensen komen met een positieve gedachte ;) ). Lijkt me leuker om het te hebben over de daadwerkelijke hardware en ideeen uit te wisselen over de mogelijkheden. Als je dan het bord niet gratis kan krijgen kan je altijd overwegen het alsnog aan te schaffen of een ander platform om toch jou of iemand anders zijn idee (helpen) uit te kunnen werken.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

GekkePrutser schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Welk mailtje? Ik heb na het bevestig mailtje geen andere mail gezien...

En wellicht gaan ze helemaal los. Iemand heeft het bij MS ook voor elkaar gekregen een miljard dollar af te schrijven op de Surface :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
beany schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:19:
[...]

Welk mailtje? Ik heb na het bevestig mailtje geen andere mail gezien...
Ik bedoelde het mailtje dat ze nu sturen aan mensen die het formulier invullen. Daar staat niks meer in over het krijgen van een dev kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 00:05
Is het veelzeggend voor Microsoft's Web-savviness dat de Submit-knop van het signup-form niet werkt? Misschien moeten ze eerst het Internet of Computers fixen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:45:
Zolang het niet duidelijk is kunnen we enkel blijven gissen naar wat er uiteindelijk wordt gedaan. Laten we ons bezighouden met feiten[...]
Hier nog een vergelijking tussen de Intel Galileo en de Raspberry Pi (Model B); http://nl.mouser.com/appl...urce-hardware-galileo-pi/

Ik wilde er een streaming MP3 client mee maken, maar het ding heeft geen audio onboard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mijn devkit is verstuurd met tracking code enz. Lijkt er op dat ze dus nog steeds verstuurd worden.

Hij is zelfs al in "ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR" volgens FedEx zie ik. Gaat best rap.

[ Voor 32% gewijzigd door johnkeates op 31-07-2014 19:48 . Reden: FedEx tracking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Netjes! Toch nog hoop dan. Wanneer had jij de aanmelding gedaan?

[ Voor 42% gewijzigd door Cilph op 31-07-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:42:
Mijn devkit is verstuurd met tracking code enz. Lijkt er op dat ze dus nog steeds verstuurd worden.

Hij is zelfs al in "ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR" volgens FedEx zie ik. Gaat best rap.
Oei, er is nog hoop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hij is vandaag binnen gekomen :)

Tijdlijn:

Registratie bevestiging: 8 Juli 2014
Link met aanvullende informatie en adresgegevens voor FedEx ontvangen op: 8 Juli 2014
Shipping mail van Windows On Devices IoT: 31 Juli 2014
FedEx Ship (P/U) date: Tuesday, 7/29/14
FedEx Delivery date: Monday, 8/4/14 11:00 AM

Wat er in de doos zat:

- Galileo kit
- TrendNet USB Ethernet adapter (vast voor ultrabooks)
- 0,8m Cat 5e kabel
- 1 groene LED
- SanDisk Ultra Plus 16GB HC 1 U1 micro SD-kaartje met normale SD adapter
- Kaartje van Microsoft IoT team met een thank you en een link en wat stick figures

Ik had trouwens op het aanmeld formulier bijna niks ingevuld, behalve naam, email, mooi verhaaltje van wat ik er mee ga doen en dat ik C# en VS2010 Ult doe. Misschien selecteren ze daar ook op? In de 2e mail alles wel ingevuld natuurlijk :p

[ Voor 47% gewijzigd door johnkeates op 04-08-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Had jij een email gekregen dat het verstuurd was ? In mijn email stond namelijk dat je een email kreeg zodra ze het verzonden hadden (zover ik me kan herinneren) .

[ Voor 56% gewijzigd door Emiel1984 op 04-08-2014 14:34 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben benieuwd of ik 'm ook krijg, de "We’ll let you know when your kit has shipped." email was bijna een maand geleden verstuurd...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Inderdaad. Mijn email met hetzelfde is ook van 8 juli ondertussen. Of zouden ze er random mensen uitgepikt hebben misschien? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Hmmm, ik ben benieuwd. Zijn er meer die op 8 juli hebben geregistreerd? Eens zien of, en zo ja, hoe dat dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firesphere schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:20:
Hmmm, ik ben benieuwd. Zijn er meer die op 8 juli hebben geregistreerd? Eens zien of, en zo ja, hoe dat dan gaat.
* Raven steekt hand op
Moest het even nakijken, maar op die datum geregistreerd zo te zien.

[ Voor 89% gewijzigd door Raven op 04-08-2014 15:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Laatst online: 15:22
Ook op 8 juli geregistreerd, voor zover ik weet is er hier niets binnen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Iedereen die op 8 juli heeft geregistreerd krijgt in ieder geval *iets*, lijkt mij, gezien de mail zoals die is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
8 juli geregistreerd, maar ik heb geen mail ontvangen na het "We laten het je weten.". Wellicht dat ze 1 op de 10 mensen hebben gepakt at random.

[ Voor 48% gewijzigd door Cilph op 04-08-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Cilph schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:35:
8 juli geregistreerd, maar ik heb geen mail ontvangen na het "We laten het je weten.". Wellicht dat ze 1 op de 10 mensen hebben gepakt at random.
Als de laatste mail die je hebt gekregen iets was van:
Firesphere ,

Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.

Thank you,

Microsoft IoT Team
Dan neem ik aan dat er toch in ieder geval *IETS* verzonden wordt.

Ik wacht ook nog maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Zou je denken, maar een gast op twitter van Microsoft zei dat zelfs dat nog geen garantie was. Het verklaart ook niet waarom johnkeates hem al heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Cilph op 04-08-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Cilph schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:38:
Zou je denken, maar een gast op twitter van Microsoft zei dat zelfs dat nog geen garantie was. Het verklaart ook niet waarom johnkeates hem al heeft.
Nee, hij heeft gezegd "It doesn't mean an actual DEVICE is on the way". Whole different story.

Plus, als ze in batches verzonden worden (wat me logisch lijkt), dan is't goed mogelijk dat er bij de volgende batch weer 1 of meer Tweakers zitten.

Maar ook heel goed van niet. Zoals Microsoft heeft aangegeven, hebben ze zich een beetje verslikt in de aanmeldingen, en moeten dus een enorme inhaalslag maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 04-08-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik heb van Microsoft dus in totaal 3 mailtjes gekregen:

1x een welkomstmailtje met een link om je profiel bij te werken
1x een mailtje na het bijwerken van je profiel dat ze laten weten als ie geshipt is
1x een mailtje dat ie geshipt is, met een FedEx link er in

Van het eerste mailtje tot het verzenden was ongeveer 1 maand stilte.

[ Voor 12% gewijzigd door johnkeates op 04-08-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Weet je ook wat de exacte tijd is dat je die eerste twee mails hebt ontvangen? Kan zijn dat je er gewoon heel vroeg op de dag bij was.

[ Voor 26% gewijzigd door Cilph op 04-08-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht, laat ik eens vragen naar de verzenddatum, krijg ik dit terug:
Hello Raven,

We’ve received an incredible number of kit requests from developers around the world, so there’s no guarantee a shipment wave will contain your board. They will be sent in waves, and the dates for these waves are not yet finalized.

We have started to send kits, and you will be notified as soon as new information becomes available.

Thanks for your support,

The Microsoft IoT Team

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Raven schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:57:
Ik dacht, laat ik eens vragen naar de verzenddatum, krijg ik dit terug:

[...]
Lees ik daar uit dat iedereen die de vage mail "your kit will be shipped" in ieder geval een board krijgt, en dat degenen die door de selectieprocedure moeten gaan, misschien een board krijgen, en anders alleen een development-toolkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zou wel ongelooflijk gaaf zijn van MS en ook wel een beetje in de geest van hun normale strategie zijn van zoveel mogelijk developers kennis laten maken en binden aan hun platform waardoor de gebruikers vanzelf volgen. Normaal werkt dat ook wel. Windows Phone is daar de enige gedeeltelijke uitzondering op die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

:-( :-( op 30 Juni geregistreerd en nog niets ontvangen :-(

ach ja, so be it zeker :) *maar dan mogen de mensen van 8 Juli ook niets krijgen! nah! :) *

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Is er iemand anders die de kit ook (inmiddels ) had ontvangen.
Hier nog steeds niks, ook geen email met een excuus oid.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als je hun twitterfeed bekijkt dan zie je dat minstens elke dag wel iemand ergens laat weten dat ze er één binnen hebben gekregen. Blijkbaar worden ze nog wel uitgestuurd dus dat geeft nog wel hoop :)
Als je echt graag één wilt hebben (en er het geld voor hebt) kan je zelf een galileo van intel kopen. De images zijn namelijk beschikbaar gesteld. Bij arduino.cc zijn ze bijv. ~65E en afuture.nl claimt ze ook te hebben voor 59E, dus in die prijsrange moet je het verwachten ^^

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 22-08-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

We are pleased to share that your Windows Developer Program for IoT Kit has been shipped. Here are the details:
Met daarin een linkje naar FedEx om het pakketje te volgen. Hij is dus onderweg!

Ik heb hem op 8 juli geregistreerd. Ik heb overigens wel een blabla verhaaltje opgegeven wat ik er mee wil doen. Ook heb ik wat Visual Studio versies aan mijn Microsoft account gekoppeld zitten. Wellicht dat dat iets helpt?? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als dat er mee te maken zou hebben zou ik het nu ook moeten hebben :P Maar wel mooi dat ze nog steeds uitsturen naar Nederland. Dat geeft wat hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
  • Laatst online: 24-03-2021
Emiel1984 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

Is er iemand anders die de kit ook (inmiddels ) had ontvangen.
Hier nog steeds niks, ook geen email met een excuus oid.
Ik heb inderdaad ook mijn kit vandaag ontvangen, zou hem eigenlijk morgen pas ontvangen.

Zoals eerder al verteld wat er in de box zat:
Een usb-ethernet adapter
Het bordje zelf
Een 16gb micro-sd kaart met adapter
Een groen LEDje
Ethernet kabel, ongeveer een meter

Ik heb in totaal 3 e-mails gehad.
1 met een bedankje voor de aanmelding
1 met "we'll let you know... blabla"
1 met link van fedex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
En hoe draait Linux? :P

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
* Firesphere begint ongeduldig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Er zit een aangepaste bootloader op die alleen Windows (MinWin) wil booten. Kan vast wel gehackt worden ;) nog niet aan begonnen. Ga denk ik eerst maar eens een back-up maken van alles wat er op de flash en EEPROM's staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
Ik heb er nog niet mee gespeeld, werk, werk, werk. Ik denk dat ik komend weekend eens ga spelen met het apparaatje.

Wat ik wel jammer vind is dat, hetgeen dat op veel tech-sites wordt gepromoot, het (optionele) arduino-deel tussen de 100 en 1000x trager werkt dan een origineel.

Maarja, dat is slechts een deel van het apparaatje :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
markvisser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:42:
[...]
Wat ik wel jammer vind is dat, hetgeen dat op veel tech-sites wordt gepromoot, het (optionele) arduino-deel tussen de 100 en 1000x trager werkt dan een origineel.
1000x trager dan een Atmega32? Dan loopt het achteruit volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
farlane schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:51:
[...]

1000x trager dan een Atmega32? Dan loopt het achteruit volgens mij :P
Haha, nee dat bedoelde ik niet. Het scheelt een beetje met welk model Arduino je het vergelijkt, maar bijv met een Arduino Leonardo: http://www.drdobbs.com/em...computer-around/240165716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Hmm ok, lijkt me niet zozeer snelheid maar eerder scheduling. ( Om de Arduino timing te halen zul je toch echt een RT kernel moeten draaien met je programma op een realtime prioriteit )

Tenzij de Arduino wordt geemuleerd natuurlijk dan is het kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Er wordt geen Arduino geemuleerd, er is een soort Sketch-kernel. Je kan op een Galileo niet zo goed realtime dingen doen als op een Arduino, en dat komt door dat dat op een x86 CPU nou eenmaal lastiger gaat. Een echt RT OS op een x86 draaien kan, maar dan raak je wel het voordeel kwijt dat je in theorie op een x86 hebt (alle bestaande software draaien).

Microsoft's Windows-op-Galileo is ook niet echt je-van-het. Wil je embedded Windows draaien, dan neem je.. Windows Embedded! Goh. En wil je low-level C# draaien? Dan neem je een NetDuino. Dan kan je ook lekker bit-bangen zo veel je maar wil.

Ik zit zelf nog een beetje te zoeken naar de markt die de Galileo probeert aan te spreken, ik zit meer te denken aan het interfacen van echte IoT devices, een soort van gateway, buffer of 1e filter. Je data komt op je Galileo binnen, je doet wat buffering en waar nodig wat translatie, en dan stuur je het je netwerk op naar een server die er echt wat mee gaat doen.

Een Galileo is ook te groot en te duur om een supergoedkope microcontroller oplossing te vervangen, maar niet krachtig genoeg om dingen te doen die een computer of server vervangen.

Vooralsnog dus 'lijm' tussen de verschillende soorten en maten aan devices en datastromen... en wat betreft MinWin: ik ben onder de indruk van de snelheid, maar Telnet? Really? Een crappy DOS emulator? Kan er dan niet tenminste SSH2 met iets als PS op zitten? Allebei niet echt dingen die je buiten Microsoft om zelf zou kunnen bouwen voor MinWin. Verder is de netwerkstack niet echt om over naar huis te schrijven, dat is natuurlijk windows-eigen, en met de resources die je hebt gaat een betere stack niet opeens een stuk meer voor je doen, maar het is allemaal toch wat krap, knellend en een gevangenisje waar je niet genoeg aan kan veranderen om het echt naar je hand en eigen idee te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
johnkeates schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 23:48:
Je kan op een Galileo niet zo goed realtime dingen doen als op een Arduino, en dat komt door dat dat op een x86 CPU nou eenmaal lastiger gaat. Een echt RT OS op een x86 draaien kan, maar dan raak je wel het voordeel kwijt dat je in theorie op een x86 hebt (alle bestaande software draaien).
Met een preempt-rt Linux kernel heb je prima realtime gedrag terwijl je normale programma's ook gewoon draaien. Windows is alleen niet realtime dus daarmee gaat het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
farlane schreef op woensdag 03 september 2014 @ 00:39:
[...]

Met een preempt-rt Linux kernel heb je prima realtime gedrag terwijl je normale programma's ook gewoon draaien. Windows is alleen niet realtime dus daarmee gaat het niet lukken.
Nou, ook dat is dus niet het geval. Zelfs met RTLinux gaat het je niet lukken even hard te timen als een microcontroller. Misschien dat je met SMX's RTOS, of QNX of FRTOS nog in de buurt komt...

Het komt gewoon door het feit dat een CPU niet een µCU is. Het is een chip die gewoon niet gemaakt is om als microcontroller te dienen. De hele ISA gewoon niet.

[ Voor 15% gewijzigd door johnkeates op 03-09-2014 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
johnkeates schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:19:
Nou, ook dat is dus niet het geval. Zelfs met RTLinux gaat het je niet lukken even hard te timen als een microcontroller.
Niet even hard, maar veel beter dan dit. Op een 400MHz ARM9 die behoorlijk belast wordt met vnl interrupt handling kom ik in de buurt van de 150us. Hoe het op x86 is weet ik niet eigenlijk.
Het komt gewoon door het feit dat een CPU niet een µCU is. Het is een chip die gewoon niet gemaakt is om als microcontroller te dienen. De hele ISA gewoon niet.
Volgens jou zou je het ook niet redden als je bare-metal zou werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
farlane schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:57:
[...]

Niet even hard, maar veel beter dan dit. Op een 400MHz ARM9 die behoorlijk belast wordt met vnl interrupt handling kom ik in de buurt van de 150us. Hoe het op x86 is weet ik niet eigenlijk.

[...]

Volgens jou zou je het ook niet redden als je bare-metal zou werken?
Het is een tijdje geleden dat ik het uitgeprobeerd en uitgezocht heb, maar het probleem was dacht ik dat er met x86 zo veel pipe line stages waren dat je nooit zo snel als een µC kan zijn. AVR en PIC hadden er heel weinig (2 ofzo) en hebben ook minder cycles per instructie nodig.

Datgene wat x86 zo krachtig maakt, maakt het ook langzaam en 'duur' om heeeeeele simpele dingen te doen. Het aantal clocks en cycles dat je op x86 nodig hebt om een GPIO van laag naar hoog te krijgen is veel meer dan op een AVR of PIC. Uiteraard kan het nog sneller als je leuk gaat doen met CPLD's, FPGA's en ASIC's. Een USB transciever kan uiteraard veel meer bitjes per seconde uitpoepen dan wat je met een µC of CPU kan bitbangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
johnkeates schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:13:
Het is een tijdje geleden dat ik het uitgeprobeerd en uitgezocht heb, maar het probleem was dacht ik dat er met x86 zo veel pipe line stages waren dat je nooit zo snel als een µC kan zijn.
Ah ok, klinkt plausibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik weet niet zeker of het nou pipeline stages waren of instructies per cycle, maar een van de twee zorgde er voor dat x86 CPU's sommige low-level dingen gewoon niet net zo snel als een controller kunnen doen.

Er zijn erg veel verschillende chips en instructie sets, alleen al tussen de Power, x86, Sparc, Alpha, Blackfin, SH enz. ISA's zijn er al zo veel verschillen dat je de performance al niet meer goed kan vergelijken of meten.

Als je dan ook nog tussen verschillende soorten devices gaat kijken... (CPU vs. µC vs. DSP vs. CPLD bijv.)

Het is gewoon een stukje specialisatie :)

Gelukkig zijn er wel andere oplossingen; je hebt op x86 CPU's vaak zat bussen naar IO chips die op hun beurt weer low level IO doen. Zo kan je bijv. met een SuperIO chip vaak gewoon lekker hard 1Wire, I2C, I2C, LPC, Serial UART, Parallel, GPIO enz. doen met native implementaties in die chip. Dan kan je toch al je IO doen en tegelijk bijv. RT Linux draaien zonder dat alles helemaal mis gaat ;)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:10
Ik heb vandaag een mail gehad met als subject "You have a Galileo V1 kit allocated from the Windows Developer Program!"

Ben benieuwd, ze zeggen dat ze binnen een paar weken gaan uitleveren.

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 03-09 15:40
Helaas ga ik geen device krijgen :( niemand die nu nog geen mail daarvan heeft gehad btw.

Kreeg net een mail van Microsoft:
Hello ....,

On April 2nd we announced the Windows Developer Program for IoT at //build/ and asked you to sign-up. Your response has been overwhelmingly positive and many of you have asked how you can use an Intel Galileo board that you either already own or can purchase and we’re pleased to announce today that you can!

Intel has made the latest UEFI firmware available and we have posted instructions on how to install the new Windows image.

This release is also our first servicing release for existing users. If you have your own board or one that we have distributed we’d like you to update to this latest image.

While we are continuing our program, we have finished allocating all the Intel Galileo boards that we purchased. If you were allocated a kit then you should have received either a tracking number or an email saying a kit was allocated to you. If you haven’t received either of those two emails you will still be able to participate in the Windows Developer Program for IoT using a retail board.

Finally, the release information above is for the Intel Galileo Gen 1 hardware, as we continue with our program we are committed to supporting the Gen 2 hardware. We will be making additional Windows images available through our Connect site.

If you have any feedback on this release please let us know at our Connect site.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
0 mails verder van MS tot nu toe :'(

Verwijderd

Robbiedobbie schreef op donderdag 04 september 2014 @ 22:40:
Helaas ga ik geen device krijgen :( niemand die nu nog geen mail daarvan heeft gehad btw.

Kreeg net een mail van Microsoft:

[...]
Zelfde mail gehad hier. :(

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ik heb deze ook gekregen. Jammer...

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:30
Idem. Zal dus niks meer worden meer worden vrees ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Excuus ontvangen. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik heb die mail ook ontvangen. Jammer.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 15:01

scorpie

Supra Addict

We wanted to let you know that you have been selected to receive one of our developer kits. We believe that you are capable of making great things and we want to help.
The delivery of the kit should occur in a few weeks and we’ll send you a tracking number as soon as it’s in our system.
In some cases, despite our allocation and our best efforts, we may be unable to deliver a kit due to customs and other export or shipping complications. We will let you know if this happens and we still welcome your participation in our program.

Thank you again for your interest and we can't wait to see what you will make!
The Microsoft IoT Team
Deze kreeg ik eergisteren, dus ben er blijkbaar net op tijd bijgeweest (aannemende dat ze niet handmatig al die motivaties hebben gelezen..)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solopher
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 14:55
Mailtje ook binnen gekregen, viel ook wel een klein beetje te verwachten nadat iedereen massaal een boardje ging aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die afwijzing mail twee keer ontvangen. Iemand anders hetzelfde gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik heb dat mailtje anders ook gewoon gehad hoor. Lijkt me eerder een nieuwsbrief.

Dat de Galileo V1 kits op waren wisten we al ;)

• Merethil
Ennnnn, een mail die aangeeft dat de mijne onderweg is. Sowieso had ik de "ze zijn op"-mail pas gekregen na een mail die zei dat er een gealloceerd was voor mij.

Ben benieuwd

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Same here, alleen wordt ie wel bezorgd op het adres waar ik momenteel niet meer woon :p
Maar dat komt wel goed, ben benieuwd! :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ook dat ene mailtje gehad dat ik nu al reeds een mail had moeten hebben ontvangen met een tracking code. Nou niet dus, dus voor mij geen bordje kennelijk. Helaas.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Hij is binnen, inderdaad met het volgende:

- Galileo zelf
- Kabeltjes
- Netwerk adapter
- SD kaartje met Windows for Galileo erop

Tijd om wat leuks mee te gaan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als iemand nou eens wat (fatsoenlijke :P ;) ) PICS!!!11 post ;) Hebben de "minder gefortuneerden" er ook nog wat aan ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Bij gebrek aan een (fatsoenlijke) camera, maar even wat crappy foto's ;) Als je betere wilt, sorry.. Blame de camera van een Nokia Lumia 635.

Dit was het pakket zoals het in de doos zat verpakt:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/WP_20140912_005_small.jpg

Het pamflet dat erbij kwam met wat informatie erop:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/WP_20140912_008_small.jpg

Het bordje zelf van bovenaf:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/WP_20140912_016_small.jpg

En de onderkant:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/WP_20140912_011_small.jpg

Nog een actieshot van de zijkant:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/WP_20140912_013_small.jpg

En bij gebrek aan een banaan heb ik hier nog een blackberry 9900 voor scale:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/11985819/WP_20140912_012_small.jpg

Voor zover ik kan zien is de pin layout hetzelfde als de meeste Arduino's.
Wat me opviel is dat ze in het pamfletje dus aangeven dat er Windows for the Galileo op de SD-kaart staat (is trouwens een MicroSD in een SD-behuizing). Aansluiten zal nog even moeten wachten gezien ik dit weekend geen tijd heb maar volgende week zal ik kijken of ik ermee aan de slag kan.

Verder zit er trouwens nog één ledje bij, die moet je gebruiken om het bordje te testen voor zover ik heb gelezen. Dat is dus de eerste stap die ik volgende week wel op de gevoelige (albeit korrelige... ;) ) plaat neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• las3r
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-09 16:29
Ik heb vanuit het bedrijf waar ik weer ook een 1st gen Intel Galileo ontvangen. Microsoft is hier zo hard mee bezig niet zozeer omdat ze zelf een OS o.i.d. willen leveren, maar omdat ze willen dat developers het Microsoft Azure cloudplatform gaan gebruiken om (big) data te verwerken. In de komende tijd zullen er dan ook een aantal high throughput PaaS diensten bijkomen.

IoT is voor mij nieuw (ben web developer .NET en fronten), maar mijn doel is om binnen korte tijd iets van een sensor bulk data door re laten sturen naar een Azure service bus om daar iets mee te doen als proof of concept.

Ik ben er echter nog niet uit of ik dit via de aangeleverde Linux variant moet doen, of de uitgeklede Windows 8 voor IoT...

overigens heb ik de Galilei dus los besteld en zaten er geen slagers / standoffs bij, weet iemand waar ik die dingen met die lengte kan krijgen?

• scorpie

scorpie

Supra Addict

De documentatie is hierin niet zo heel duidelijk vind ik, maar weet iemand waarom er een usb to ethernet adapter bij zit? Is dat puur en alleen geweest voor de (waarschijnlijk) laptops zonder ethernet port?

Nu ik er zo over nadenk is dat eigenlijk helemaal niet zo gek, maarja ik heb alleen nog oude machines die nog wel een ethernet port hebben :+

Anyway, qua documentatie ziet het er allemaal prima uit, en ben stiekem ook best benieuwd naar wat ie allemaal kan, hij is volgens mij wel flink 'zwaarder' uitgerust dan welke Arduino dan ook in terms of processing power / memory.

• Merethil
Volgens het pakket is die inderdaad alleen meegeleverd voor laptops zonder ethernetpoort. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat je met een ultrabook werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Ik heb hier nooit meer tijd voor gehad, iemand anders nog wel?
Bij gebrek aan tijd heb ik hem nu maar op de V&A gedropt, misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.

Ik zie dat ik zelf ook de allerlaatste was die hier postte, mijn excuses dat ik er nooit meer aan toe ben gekomen om de boel te testen en nog wat extra foto's te plaatsen. Hopelijk hebben anderen er meer plezier van!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is om op Windows 10 IoT ook een normale applicatie te installeren en draaien.
Lijkt me mooi om op een Raspberry pi een monitorings pakket te draaien. Echter is deze alleen voor Windows beschikbaar dus Linux is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvanu
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-09 10:03
Verwijderd schreef op donderdag 10 september 2015 @ 20:55:
Weet iemand of het mogelijk is om op Windows 10 IoT ook een normale applicatie te installeren en draaien.
Lijkt me mooi om op een Raspberry pi een monitorings pakket te draaien. Echter is deze alleen voor Windows beschikbaar dus Linux is geen optie.
Als je met "een normale applicatie" een x86-applicatie ("klassieke desktop") bedoelt: dat kan niet. Alleen Universal Apps draaien erop.
Pagina: 1 2 3 Laatste