Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37

pietje63

RTFM

Zou je hier een mini file server van kunnen maken?

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat moet ik trouwens goed in de gaten houden, dat die 3,5mm Jack poort niet voor audio is, maar een seriele poort is.

Enig idee waar die DB9 <-> 3,5mm Jack adapter te koop is?
Amazon.com heeft 'm voor US$12,95 maar die versturen niet naar NL
Deze is interessanter; http://www.robot-italy.co...er-for-intel-galileo.html

IoT Developer Kit https://software.intel.com/en-us/iotdevkit

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2014 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Die mini pci-e grafische kaartjes zitten soms ook wel in laptops. Dus nog best een kans dat iemand hier een kapotte laptop heeft liggen met zo'n ding er in die je kan overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iets gevonden (maar uitverkocht :P)

http://www.micropassion.co.uk/Graphicscards.html

De reference manual pdfs hebben wat leuke linkjes (vanaf pagina 12)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 15:26

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Firesphere schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:07:
[...]

Ze hebben het ook over een coffee-heater toch?
Gewoon de CPU lekker hoog klokken en een mooie houder voor je mok maken?
Bedoelde je wat anders? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Hoe lang na het invullen van stap 2 kregen jullie een mailtje ? Heb nu al 2 pogingen gedaan zonder resultaat, het 1e mailtje was wel <30 seconden binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goede resulaten behaald met een GMail adres en m'n werk e-mail adres.

Andere gratis e-mail aanbieders schijnen het tweede mailtje niet altijd te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:37

pietje63

RTFM

Het eerste mailtje duurde bij mij een paar minuten. Het tweede mailtje een paar seconde.
Het derde mailtje (verzendbevestigng) nog niet binnen.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09 15:40
ongewoongewoon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:21:
Hoe lang na het invullen van stap 2 kregen jullie een mailtje ? Heb nu al 2 pogingen gedaan zonder resultaat, het 1e mailtje was wel <30 seconden binnen :)
Tweede mailtje was evensnel als eerste. Echter kreeg ook ik het pas op mijn tweede poging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht wel even met het aanschaffen van accesoires en ander spul tot ik het bord zelf in huis heb.

Lees daar n.l. wisselende berichten over. http://www.reddit.com/r/a...t_is_going_to_send_you_a/

This deal has been around on other deal sites since January and MANY others before you have applied and got NO HARDWARE.

I got the same email above after applying in January. I found out about the site after receiving notice from Intel where they were advertising Galileo and their new development alliance with Windows devices at CES. They were handing out cards with the website address in the OP.

In a few weeks you will get a First Class mailer with a two pocket paper folder inside containing a DVD with a non-commercial use preview of the MS devices SDK and some VB, and C++ example code. In addition to the DVD there is a Intel Galileo datasheet that includes a link to download three whitepapers describing some basic hardware development projects and implementation on the Intel Galileo and Quark platforms

The whitepaper set is even titled Hardware development kit on the Galileo platform. so bottom line It is nothing more a set of whitepapers describing how to implement their SDK on Intel Galileo and Quark nothing else.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Robbiedobbie schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:23:
[...]

Tweede mailtje was evensnel als eerste. Echter kreeg ook ik het pas op mijn tweede poging
Oke nou ik heb het maar even op een ander email adres geprobeerd..zien of dat iets brengt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Kan iemand ff neerzetten wat ze allemaal ingevuld hebben :P
Krijg geen 2e mailtje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:27:
Ik wacht wel even met het aanschaffen van accesoires en ander spul tot ik het bord zelf in huis heb.

Lees daar n.l. wisselende berichten over. http://www.reddit.com/r/a...t_is_going_to_send_you_a/

[...]
Aan de andere kant:
https://mobile.twitter.co...=0&tid=481162124689813504

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:27:

[...]
Eerder een schreeuwerige opmerking over een actie van Intel en niet van Microsoft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
@redbullet
@ongewoongewoon

in het eerste mailtje heb je een link gekregen naar een aanvraagformulier voor de dev-kit.
Als je de link in het eerste mailtje niet volgt, kun je nog wel 5 email adresssen proberen maar tevergeefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
spank_mojoo schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:37:
@redbullet
@ongewoongewoon

in het eerste mailtje heb je een link gekregen naar een aanvraagformulier voor de dev-kit.
Als je de link in het eerste mailtje niet volgt, kun je nog wel 5 email adresssen proberen maar tevergeefs.
en waarom zouden mensen die later komen wel dan een kans maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redbullet schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:38:
[...]

en waarom zouden mensen die later komen wel dan een kans maken?
Denk dat we vooral niet te hard van stapel moeten lopen. Niemand heeft nog wat ontvangen, en niemand weet of Microsoft uberhaupt wel gaat verzenden. Maar goed, het is de moeite van het registeren waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
Na een paar keer herinvullen krijg ik nu ook het " Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped. " mailtje :)

Ik wacht het verder even rustig af, heb er al helemaal zin in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar aangemeld. Wil me wel eens verdiepen in mogelijkheden om wat dingen te automatiseren op het vlak van home automation. Weet iemand trouwens of je in ruil voor de kit code moet aanleveren bij Microsoft? Kon het nergens terug vinden in de voorwaarden maar weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 15:50

ralpje

Deugpopje

Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.
Prima :)
Ben benieuwd wat er, zoals gezegd, precies in de kit zit en wat men hier op GoT voor mooie projectjes gaat ontwikkelen... Wellicht tzt een apart topic voor openen?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
Ook maar aangevraagd, ben benieuwd naar mogelijkheden in auto, boot, camper, caravan etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

Ik heb er eentje aangevraagd, mijn adres verkeerd ingevuld, mailtje gestuurd en daar zelfs een reactie op.. Het lijkt dus wel alsof er echt mensen achter zitten.. Ik hoop dat ik een bordje mag ontvangen, arduinos zijn chill om mee te werken maar veel te traag, dit zou ideaal kunnen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel interessant. Ik heb Arduino's altijd machtig prettige apparaatjes gevonden en ben dan ook zeer benieuwd wat dit aan die mogelijkheden gaat toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siebsel schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:52:
[...]

...

Ik zie trouwens ook dat er een Galileo Gen 2 bordje bestaat, kan alleen nog geen lijstje vinden met wat er vernieuwd/veranderd is.
Onder andere de seriële poort! 3.5mm connector is vervangen door een FTDI compatible header.
12 bit PWM

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yFAmg3MXRYj91MDn0l8IRHNf/thumb.png
REV2 bordje, klik voor groter

https://communities.intel...iewBody/22795-102-4-26568
Product brief rev2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when we have more to share.
Hmm, more to share?? Dit antwoord vroeg ik je niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:01
windwarrior schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:49:
Ik hoop dat ik een bordje mag ontvangen, arduinos zijn chill om mee te werken maar veel te traag, dit zou ideaal kunnen zijn!
Je weet dat bijvoorbeeld Olimex bordjes heeft die net zo goedkoop zijn en een veelvoud van de mogelijkheden van een Arduino?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Oh hier is er ook al een topic over!! \o/ Ik zag hem vanmorgen al elders.

Natuurlijk ook besteld, bij mij gaat hij niet ongebruikt op de plank liggen in elk geval (ik heb al 5 raspberry's in dagelijks gebruik). Gebruikt wordt hij wel :D

Het enige dat ik wel hoop is dat het ding redelijk betaalbaar te krijgen is na de gratis actie. Want ik heb niet zo'n zin om er veel energie in te stoppen om iets leuks te maken met het gratis bord en dan vervolgens er geen meer te kunnen krijgen voor een volgend project terwijl ik net het ding heb leren kennen.

Maargoed dat zal wel goed komen aangezien de 'IES GRATIS DUS GIEV' mensen hem tzt wel op de V&A gaan zetten denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windwarrior
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-07-2024

windwarrior

ʍıupʍɐɹɹıoɹ

farlane schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:30:
[...]

Je weet dat bijvoorbeeld Olimex bordjes heeft die net zo goedkoop zijn en een veelvoud van de mogelijkheden van een Arduino?
Tuurlijk bestaan er alternatieven, dit is er eentje van die toevallig ook best wel rap is, dus altijd leuk speelgoed toch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
windwarrior schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:53:
[...]
Tuurlijk bestaan er alternatieven, dit is er eentje van die toevallig ook best wel rap is, dus altijd leuk speelgoed toch :).
Zekers, maar ik meende te begrijpen dat je tegen de performance grens van de Arduino zat aan te hikken zonder daar een goed alternatief voor te hebben. Qua prijs wordt deze Intel geloof ik nl niet echt een goed alternatief ( als je 'em zou willen kopen )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
farlane schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:58:
[...]

Zekers, maar ik meende te begrijpen dat je tegen de performance grens van de Arduino zat aan te hikken zonder daar een goed alternatief voor te hebben. Qua prijs wordt deze Intel geloof ik nl niet echt een goed alternatief ( als je 'em zou willen kopen )
80 dollar ongeveer ja, een stuk heavier dan de arduino. Echter zijn de mogelijkheden dan ook veel groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 16:43
Heb in verschillende reviews gelezen dat de Galileo qua snelheid achterblijft op een Arduino Uno R3, dus een krachtigere variant van een Uno hoef je niet te verwachten.

Sowieso zijn de reviews over de Galileo niet al te positief, maar als Windows Embedded de Galileo als "main" dev-board heeft gebruikt bij de ontwikkeling, vraag ik me in hoeverre die negatieve punten blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem is de emulatielaag, en het ding is niet 100% compatible met Arduino (in een aantal gevallen moet je je sketches aanpassen).

Native onder Windows Embedded of Linux is er zat power under the hood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Siebsel schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:41:
Heb in verschillende reviews gelezen dat de Galileo qua snelheid achterblijft op een Arduino Uno R3, dus een krachtigere variant van een Uno hoef je niet te verwachten.
Ik ben niet heel erg bekend met de Arduino maar de Arduino heeft toch een Atmega328? Het lijkt me erg sterk dat deze kan opboksen tegen een 400Mhz 32bitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De emulatielaag kost gewoon veel. Maar het is nog vroeg dag, laat Microsoft die kit maar uitleveren zodat er meer mensen er mee bezig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Robbiedobbie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:19:
[...]
80 dollar ongeveer ja, een stuk heavier dan de arduino. Echter zijn de mogelijkheden dan ook veel groter ;)
80 dollar vind ik wel een redelijke prijs voor wat je er voor krijgt ja :) Enige jammere is dat het geen eenvoudige video-uitgang heeft, maar aan de andere kant ook beter. Dat betekent dat deze plankjes niet zo snel zullen worden opgekocht door mensen die er XBMC op willen gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:58:
[...]

80 dollar vind ik wel een redelijke prijs voor wat je er voor krijgt ja :) Enige jammere is dat het geen eenvoudige video-uitgang heeft, maar aan de andere kant ook beter. Dat betekent dat deze plankjes niet zo snel zullen worden opgekocht door mensen die er XBMC op willen gaan draaien.
Ik ben zelf zo iemand die zo'n plankje heeft opgekocht voor XBMC :P (Heb echter een tweede voor andere zaken ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Tja, met wat moeite zal het ook vast wel lukken, maar is lang niet zo goedkoop en eenvoudig als een RPi kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 23:59:
[...]
Hmm, more to share?? Dit antwoord vroeg ik je niet!
Via twitter:
The email is generic, so it doesn't necessarily mean a device is on its way. Demand has been huge, so we're oversubscribed.

https://mobile.twitter.co...us/486598935931133952?p=v

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pleur die website dan op slot zou ik zeggen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:11:
Pleur die website dan op slot zou ik zeggen :X
Commercieel blijft het wel interessant voor hen, zelfs als alle gratis bordjes zijn weggegeven, dan nog kunnen ze eventueel kortingen geven.

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je straks dat gemiep omtrend een class action lawsuit wegens niet uitleveren ondanks de email, zie het zo gebeuren :X

Verder, jammer, ik merk het wel. Was weer eens wat anders dan al dat ARM geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:26

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hmm. ook ingevuld maar had beter eerst de laatste reacties kunnen lezen hier.. Heb dus ook geen bevestiging dat kit verstuurd gaat worden.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
IStealYourGun schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:06:
[...]

Via twitter:
The email is generic, so it doesn't necessarily mean a device is on its way. Demand has been huge, so we're oversubscribed.

https://mobile.twitter.co...us/486598935931133952?p=v
Zeer bedenkelijk ...dit had MS zelf natuurlijk ook zelf kunnen bedenken en een subscription stop kunnen inbouwen !

Overigens vreemd dat windowsondevices.com geen SSL lijkt te gebruiken?

[ Voor 76% gewijzigd door ongewoongewoon op 10-07-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

ongewoongewoon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Overigens vreemd dat windowsondevices.com geen SSL lijkt te gebruiken?
Nu wel https://www.windowsondevices.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
ongewoongewoon schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Zeer bedenkelijk ...dit had MS zelf natuurlijk ook zelf kunnen bedenken en een subscription stop kunnen inbouwen ![...]
Och de melding was al vrij ok. Als ze em nooit opsturen zal je ook nooit een mail krijgen :P Wellicht dat ze wel iets met die antwoorden gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Caelorum op 10-07-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
In het begin had hij ook al SSL, maar dan met een verkeerd certificaat (azureservices.com) waardoor je de gebruikelijke waarschuwingen kreeg. Ik denk dat ze de SSL er een tijdje af hebben gegooid tot ze het cert in orde hadden. Nu klopt hij wel idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik zie, dat ze het over
Our first SDK release in the spring of 2014 will give you a chance to look at our new software
Dus deze actie loopt inderdaad al een tijdje :(

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:47
Dus de kans is klein dat we iets gaan ontvangen, jammer. :'(

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:14:
Ik zie, dat ze het over

[...]

Dus deze actie loopt inderdaad al een tijdje :(
Valt wel mee, in April bestond hij nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
GekkePrutser schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 22:06:
[...]

Valt wel mee, in April bestond hij nog niet.
webarchive is nou niet direct heilig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Mja Intel is al een maand of 2-3 bezig met cursussen geven voor dat ding in Nederland, dus echt nieuw is het niet nee. Maar dan nog is er wel een kans dat je er een krijgt. Denk niet dat het reëel is dat iedereen 1 krijgt, maar een aantal zou wellicht nog wel lukken. Een en ander hangt natuurlijk af van de strategie van MS en Intel en het resultaat dat ze willen behalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Er worden ook 50.000 bordjes gedoneerd aan 1000 verschillende hogescholen en universiteiten over de hele wereld (dus elk +/- 50 bordjes.) Dus wellicht dat er een aantal tweakers zijn die via die weg met een bordje kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Balen, maar wel begrijpelijk van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeert Microsoft hiermee een walled garden te creëren op embedded devices? :) Alsof dat een succes gaat worden... NOT.

Heb ik dan liever een UDOO bordje waar een echte AVR chip op zit en een Quadcore ARM chip waar Ubuntu vloeiend op loopt waar je vanuit weer de AVR chip kan programmeren. + Wifi, sata etc etc.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Ehhh anders kijk je eerst even wat voor soort bord het is voordat je dit soort onzin gaat uitkramen? (....: Het is van Intel en er draait ook gewoon linux op. En je kan vanuit een linux omgeving dag bordje programmeren zoals je gewent bent van intel producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 23:27
Kennelijk krijgt toch niet iedereen een bordje:

http://blogs.windows.com/...oper-program-for-iot.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
Ik zie nergens iets over de verdeling van de bordjes.
wordt dit een kwestie van "wie het eerst komt, wie het eerst maalt"?
of proberen ze dit 'random' te doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Of op basis van je antwoorden op de vragen. Wie weet.... ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

Bizar dat ze dan toch mailtjes als
Thank you for signing up for the Windows Developer Program for IoT. We’ll let you know when your kit has shipped.
durven te versturen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
beany schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:30:
[...]
Bizar dat ze dan toch mailtjes als
[...]
durven te versturen.
Ze sturen nu ook een ander mailtje uit.. Ik denk dat ze zich verslikt hebben in de aandacht (wel een beetje dom, je kan er toch op rekenen dat zoiets in no time viral gaat)

Ik hoop dat ze degenen die dat eerste mailtje hebben gekregen nog wel uit gaan leveren. Zou wel een mooie zet zijn op zich :) Maar er is veel onduidelijkheid over, ik denk dat ze zichzelf nu ook aan het beraden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
GekkePrutser schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Ze sturen nu ook een ander mailtje uit.. Ik denk dat ze zich verslikt hebben in de aandacht (wel een beetje dom, je kan er toch op rekenen dat zoiets in no time viral gaat)

Ik hoop dat ze degenen die dat eerste mailtje hebben gekregen nog wel uit gaan leveren. Zou wel een mooie zet zijn op zich :) Maar er is veel onduidelijkheid over, ik denk dat ze zichzelf nu ook aan het beraden zijn.
Ik denk dat ze gaan proberen om aan de hand van de ingevulde project omschrijving alle 'ik wil er een voor de heb'-aanvragen eruit te filteren. En de developers met een 'legitieme' aanvraag in hun ogen er een krijgen, zo lang de voorraad strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Project, bedrijfsnaam en twitter ingevuld. Kom maar op met dat legitieme filter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-09 16:11

Emiel1984

Made in NL

Zolang het niet duidelijk is kunnen we enkel blijven gissen naar wat er uiteindelijk wordt gedaan. Laten we ons bezighouden met feiten in plaats van dit topic met nog meer niet onderbouwde gedachten te vullen over de levering (welke over het algemeen niet van mensen komen met een positieve gedachte ;) ). Lijkt me leuker om het te hebben over de daadwerkelijke hardware en ideeen uit te wisselen over de mogelijkheden. Als je dan het bord niet gratis kan krijgen kan je altijd overwegen het alsnog aan te schaffen of een ander platform om toch jou of iemand anders zijn idee (helpen) uit te kunnen werken.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

GekkePrutser schreef op maandag 14 juli 2014 @ 13:04:
[...]

Welk mailtje? Ik heb na het bevestig mailtje geen andere mail gezien...

En wellicht gaan ze helemaal los. Iemand heeft het bij MS ook voor elkaar gekregen een miljard dollar af te schrijven op de Surface :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
beany schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:19:
[...]

Welk mailtje? Ik heb na het bevestig mailtje geen andere mail gezien...
Ik bedoelde het mailtje dat ze nu sturen aan mensen die het formulier invullen. Daar staat niks meer in over het krijgen van een dev kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 10-09 14:31
Is het veelzeggend voor Microsoft's Web-savviness dat de Submit-knop van het signup-form niet werkt? Misschien moeten ze eerst het Internet of Computers fixen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emiel1984 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:45:
Zolang het niet duidelijk is kunnen we enkel blijven gissen naar wat er uiteindelijk wordt gedaan. Laten we ons bezighouden met feiten[...]
Hier nog een vergelijking tussen de Intel Galileo en de Raspberry Pi (Model B); http://nl.mouser.com/appl...urce-hardware-galileo-pi/

Ik wilde er een streaming MP3 client mee maken, maar het ding heeft geen audio onboard. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Mijn devkit is verstuurd met tracking code enz. Lijkt er op dat ze dus nog steeds verstuurd worden.

Hij is zelfs al in "ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR" volgens FedEx zie ik. Gaat best rap.

[ Voor 32% gewijzigd door johnkeates op 31-07-2014 19:48 . Reden: FedEx tracking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Netjes! Toch nog hoop dan. Wanneer had jij de aanmelding gedaan?

[ Voor 42% gewijzigd door Cilph op 31-07-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johnkeates schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 19:42:
Mijn devkit is verstuurd met tracking code enz. Lijkt er op dat ze dus nog steeds verstuurd worden.

Hij is zelfs al in "ROISSY CHARLES DE GAULLE CEDEX FR" volgens FedEx zie ik. Gaat best rap.
Oei, er is nog hoop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Hij is vandaag binnen gekomen :)

Tijdlijn:

Registratie bevestiging: 8 Juli 2014
Link met aanvullende informatie en adresgegevens voor FedEx ontvangen op: 8 Juli 2014
Shipping mail van Windows On Devices IoT: 31 Juli 2014
FedEx Ship (P/U) date: Tuesday, 7/29/14
FedEx Delivery date: Monday, 8/4/14 11:00 AM

Wat er in de doos zat:

- Galileo kit
- TrendNet USB Ethernet adapter (vast voor ultrabooks)
- 0,8m Cat 5e kabel
- 1 groene LED
- SanDisk Ultra Plus 16GB HC 1 U1 micro SD-kaartje met normale SD adapter
- Kaartje van Microsoft IoT team met een thank you en een link en wat stick figures

Ik had trouwens op het aanmeld formulier bijna niks ingevuld, behalve naam, email, mooi verhaaltje van wat ik er mee ga doen en dat ik C# en VS2010 Ult doe. Misschien selecteren ze daar ook op? In de 2e mail alles wel ingevuld natuurlijk :p

[ Voor 47% gewijzigd door johnkeates op 04-08-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Had jij een email gekregen dat het verstuurd was ? In mijn email stond namelijk dat je een email kreeg zodra ze het verzonden hadden (zover ik me kan herinneren) .

[ Voor 56% gewijzigd door Emiel1984 op 04-08-2014 14:34 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ben benieuwd of ik 'm ook krijg, de "We’ll let you know when your kit has shipped." email was bijna een maand geleden verstuurd...

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:48
Inderdaad. Mijn email met hetzelfde is ook van 8 juli ondertussen. Of zouden ze er random mensen uitgepikt hebben misschien? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Hmmm, ik ben benieuwd. Zijn er meer die op 8 juli hebben geregistreerd? Eens zien of, en zo ja, hoe dat dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Firesphere schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:20:
Hmmm, ik ben benieuwd. Zijn er meer die op 8 juli hebben geregistreerd? Eens zien of, en zo ja, hoe dat dan gaat.
* Raven steekt hand op
Moest het even nakijken, maar op die datum geregistreerd zo te zien.

[ Voor 89% gewijzigd door Raven op 04-08-2014 15:22 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutagh
  • Laatst online: 22:32
Ook op 8 juli geregistreerd, voor zover ik weet is er hier niets binnen gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Iedereen die op 8 juli heeft geregistreerd krijgt in ieder geval *iets*, lijkt mij, gezien de mail zoals die is verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
8 juli geregistreerd, maar ik heb geen mail ontvangen na het "We laten het je weten.". Wellicht dat ze 1 op de 10 mensen hebben gepakt at random.

[ Voor 48% gewijzigd door Cilph op 04-08-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Cilph schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:35:
8 juli geregistreerd, maar ik heb geen mail ontvangen na het "We laten het je weten.". Wellicht dat ze 1 op de 10 mensen hebben gepakt at random.
Als de laatste mail die je hebt gekregen iets was van:
Firesphere ,

Thank you,

Microsoft IoT Team
Dan neem ik aan dat er toch in ieder geval *IETS* verzonden wordt.

Ik wacht ook nog maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Zou je denken, maar een gast op twitter van Microsoft zei dat zelfs dat nog geen garantie was. Het verklaart ook niet waarom johnkeates hem al heeft.

[ Voor 22% gewijzigd door Cilph op 04-08-2014 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Cilph schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:38:
Zou je denken, maar een gast op twitter van Microsoft zei dat zelfs dat nog geen garantie was. Het verklaart ook niet waarom johnkeates hem al heeft.
Nee, hij heeft gezegd "It doesn't mean an actual DEVICE is on the way". Whole different story.

Plus, als ze in batches verzonden worden (wat me logisch lijkt), dan is't goed mogelijk dat er bij de volgende batch weer 1 of meer Tweakers zitten.

Maar ook heel goed van niet. Zoals Microsoft heeft aangegeven, hebben ze zich een beetje verslikt in de aanmeldingen, en moeten dus een enorme inhaalslag maken.

[ Voor 30% gewijzigd door Firesphere op 04-08-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Ik heb van Microsoft dus in totaal 3 mailtjes gekregen:

1x een welkomstmailtje met een link om je profiel bij te werken
1x een mailtje na het bijwerken van je profiel dat ze laten weten als ie geshipt is
1x een mailtje dat ie geshipt is, met een FedEx link er in

Van het eerste mailtje tot het verzenden was ongeveer 1 maand stilte.

[ Voor 12% gewijzigd door johnkeates op 04-08-2014 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cilph
Weet je ook wat de exacte tijd is dat je die eerste twee mails hebt ontvangen? Kan zijn dat je er gewoon heel vroeg op de dag bij was.

[ Voor 26% gewijzigd door Cilph op 04-08-2014 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik dacht, laat ik eens vragen naar de verzenddatum, krijg ik dit terug:
Hello Raven,

We’ve received an incredible number of kit requests from developers around the world, so there’s no guarantee a shipment wave will contain your board. They will be sent in waves, and the dates for these waves are not yet finalized.

We have started to send kits, and you will be notified as soon as new information becomes available.

Thanks for your support,

The Microsoft IoT Team

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Raven schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 19:57:
Ik dacht, laat ik eens vragen naar de verzenddatum, krijg ik dit terug:

[...]
Lees ik daar uit dat iedereen die de vage mail "your kit will be shipped" in ieder geval een board krijgt, en dat degenen die door de selectieprocedure moeten gaan, misschien een board krijgen, en anders alleen een development-toolkit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Zou wel ongelooflijk gaaf zijn van MS en ook wel een beetje in de geest van hun normale strategie zijn van zoveel mogelijk developers kennis laten maken en binden aan hun platform waardoor de gebruikers vanzelf volgen. Normaal werkt dat ook wel. Windows Phone is daar de enige gedeeltelijke uitzondering op die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-09 09:47

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

:-( :-( op 30 Juni geregistreerd en nog niets ontvangen :-(

ach ja, so be it zeker :) *maar dan mogen de mensen van 8 Juli ook niets krijgen! nah! :) *

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Is er iemand anders die de kit ook (inmiddels ) had ontvangen.
Hier nog steeds niks, ook geen email met een excuus oid.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als je hun twitterfeed bekijkt dan zie je dat minstens elke dag wel iemand ergens laat weten dat ze er één binnen hebben gekregen. Blijkbaar worden ze nog wel uitgestuurd dus dat geeft nog wel hoop :)
Als je echt graag één wilt hebben (en er het geld voor hebt) kan je zelf een galileo van intel kopen. De images zijn namelijk beschikbaar gesteld. Bij arduino.cc zijn ze bijv. ~65E en afuture.nl claimt ze ook te hebben voor 59E, dus in die prijsrange moet je het verwachten ^^

[ Voor 35% gewijzigd door Caelorum op 22-08-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany

beany

Meeheheheheh

We are pleased to share that your Windows Developer Program for IoT Kit has been shipped. Here are the details:
Met daarin een linkje naar FedEx om het pakketje te volgen. Hij is dus onderweg!

Ik heb hem op 8 juli geregistreerd. Ik heb overigens wel een blabla verhaaltje opgegeven wat ik er mee wil doen. Ook heb ik wat Visual Studio versies aan mijn Microsoft account gekoppeld zitten. Wellicht dat dat iets helpt?? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Als dat er mee te maken zou hebben zou ik het nu ook moeten hebben :P Maar wel mooi dat ze nog steeds uitsturen naar Nederland. Dat geeft wat hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
  • Laatst online: 24-03-2021
Emiel1984 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:16:
[...]

Is er iemand anders die de kit ook (inmiddels ) had ontvangen.
Hier nog steeds niks, ook geen email met een excuus oid.
Ik heb inderdaad ook mijn kit vandaag ontvangen, zou hem eigenlijk morgen pas ontvangen.

Zoals eerder al verteld wat er in de box zat:
Een usb-ethernet adapter
Het bordje zelf
Een 16gb micro-sd kaart met adapter
Een groen LEDje
Ethernet kabel, ongeveer een meter

Ik heb in totaal 3 e-mails gehad.
1 met een bedankje voor de aanmelding
1 met "we'll let you know... blabla"
1 met link van fedex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
En hoe draait Linux? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
* Firesphere begint ongeduldig te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
Er zit een aangepaste bootloader op die alleen Windows (MinWin) wil booten. Kan vast wel gehackt worden ;) nog niet aan begonnen. Ga denk ik eerst maar eens een back-up maken van alles wat er op de flash en EEPROM's staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
Ik heb er nog niet mee gespeeld, werk, werk, werk. Ik denk dat ik komend weekend eens ga spelen met het apparaatje.

Wat ik wel jammer vind is dat, hetgeen dat op veel tech-sites wordt gepromoot, het (optionele) arduino-deel tussen de 100 en 1000x trager werkt dan een origineel.

Maarja, dat is slechts een deel van het apparaatje :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
markvisser schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:42:
[...]
Wat ik wel jammer vind is dat, hetgeen dat op veel tech-sites wordt gepromoot, het (optionele) arduino-deel tussen de 100 en 1000x trager werkt dan een origineel.
1000x trager dan een Atmega32? Dan loopt het achteruit volgens mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvisser
farlane schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 17:51:
[...]

1000x trager dan een Atmega32? Dan loopt het achteruit volgens mij :P
Haha, nee dat bedoelde ik niet. Het scheelt een beetje met welk model Arduino je het vergelijkt, maar bijv met een Arduino Leonardo: http://www.drdobbs.com/em...computer-around/240165716

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
Hmm ok, lijkt me niet zozeer snelheid maar eerder scheduling. ( Om de Arduino timing te halen zul je toch echt een RT kernel moeten draaien met je programma op een realtime prioriteit )

Tenzij de Arduino wordt geemuleerd natuurlijk dan is het kansloos.

Pagina: 1 2 3 Laatste