De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.033 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Douweegbertje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:12:Nu wil ik er niet al te makkelijk over praten maar waar ik eigenlijk naar toe wil is dat bepaalde mensen hun dieren niet goed opvoeden.
...
Ik kan wel een hele essay schrijven over hoe slecht mensen hun hond opvoeden maar mijn punt is dus dat heel veel mensen niet moeten zeuren over vuurwerk ;)
Alle dieren zijn honden, immers.

Ik fietste ook nog blij over straat vannacht maar ik hield wel mijn bek dicht. Dat is namelijk wat je moet doen 's nachts op straat. :+

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand hoe je in Django de admin beheerpages in een template oid aan kunt roepen? Ik wil wat database velden voor mijn users beschikbaar stellen om te editten en die adminpages zijn eigenlijk prima.
Wil alleen dat ze overal bij kunnen dus een beetje tweaken zal moeten (en ik kan ze dus geen admin geven).

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:39:
[...]

"Plezier" = om 2 uur 's nachts toeteren, knalvuurwerk afsteken, schreeuwen en een enorme teringbende maken?
Pretty much.

Daarbij hoeft er overigens niks stuk te gaan

[ Voor 10% gewijzigd door PrisonerOfPain op 06-07-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-10 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Rutix schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:13:
[...]

Nouja wij hebben onze hond wel goed opgevoed maar hij is gewoon bang voor alle harde geluiden en dan vooral vuurwerk. Ik ken ook mensen die niet van harde geluiden houden. En ik vind mensen die feesten echt niet erg ofzo maar als je om 3-4 uur 's nachts nog steeds vuurwerk aan het afsteken bent dat vind ik weer te ver gaan.
Dat is hem aangeleerd om ervoor bang te zijn. Sure, zo iets kan komen omdat je domweg niets doet en het iets qua instinctief erin gaat zitten maar zoals Firesphere al vertelde zijn er ook zat honden die het als leuk ervaren. 9/10x omdat 'baasje' het leuk vind en er blij / opgetogen van raakt. Als je als baasje er van gaat schrikken en het gaat ontwijken zal je hond het zelfde gedrag tonen...
Dit dus meer ter argument van "mijn dieren vinden het niet leuk".
Boudewijn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:43:
Weet iemand hoe je in Django de admin beheerpages in een template oid aan kunt roepen? Ik wil wat database velden voor mijn users beschikbaar stellen om te editten en die adminpages zijn eigenlijk prima.
Wil alleen dat ze overal bij kunnen dus een beetje tweaken zal moeten (en ik kan ze dus geen admin geven).
nieuw topic O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Douweegbertje op 06-07-2014 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Firesphere schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:26:
[...]

Voor de meeste dieren is het volume het probleem niet, maar het plotselinge. Dat dreunt.

Als je een hond of kat in huis hebt, en geleidelijk de muziek (heavy metal, zelf te vaak gedaan) steeds harder zet, dan hebben ze er amper last van, tot het punt waar ongeveer het halve huis uit z'n grondvesten trilt. Maargoed, op dat punt piepen bij mij m'n oren ook.
Ja precies ;) mijn hond ligt ook in mijn kamer ookal kijk ik een film die hard is.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plezier maken vind ik prima. Probleem is alleen dat vuurwerk simpelweg niet legaal is, en met goede reden. Als je kijkt naar het aantal ongelukken met vuurwerk tijdens dit WK en dan is het niet eens nieuwjaar.

Persoonlijk denk ik wel dat er serieus iets goed mis met je is als jouw idee van plezier maken om 4:00 's nachts met een airhorn door de straat te rennen. Mensen gebruiken het gewoon als excuus om gek te doen en dat heeft helemaal niets meer met plezier te maken.

Net zoals mensen sport in z'n algemeenheid vaak gebruiken als excuus om te rellen. Een zogenaamde "harde kern supporters" die niet voor de sport komen, maar enkel om te rellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Site gaat morgen live. Missende pagina's worden nog aangevuld. Alleen autoverzekering werkt nu nog. Betaaltermijn schakelen is nog in ontwikkeling. (werkt niet)

[mo]http://www2.betch.nl[/]

Nog vrijwilligers die feedback kunnen missen bij het maken van vergelijking van autoverzekeringen?

Owja, kentekenmodule kan alleen nog maar testkentekens pakken... :P Morgen komt er een nieuw linkje :P

[ Voor 71% gewijzigd door Gamebuster op 06-07-2014 23:05 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Gamebuster schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:00:
Site gaat morgen live. Missende pagina's worden nog aangevuld. Alleen autoverzekering werkt nu nog. Betaaltermijn schakelen is nog in ontwikkeling. (werkt niet)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nog vrijwilligers die feedback kunnen missen bij het maken van vergelijking van autoverzekeringen?
Hij herkent het kenteken niet :+ Gaf mijn oude kenteken op 19-PVL-5 maar die bestaat niet meer, maar 19-PVL-6 herkent ie ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Megamind op 06-07-2014 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:01

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hier hetzelfde :+

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ja vergeten, kentekenmodule is van een 3e partij die blijkbaar nog niet alle kentekens heeft vrijgegeven. Morgen nieuwe kansen :P Toch bedankt voor bezoeken :P

[ Voor 34% gewijzigd door Gamebuster op 06-07-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
InShared staat niet bij de logo's, wordt die wel meegenomen? Destijds was t de enige die vroeg hoelang je je rijbewijs had ipv hoeveel schadevrije jaren je had. Ik had al 6 jaar n rijbewijs maar nooit n auto in eigendom gehad. InShared was toen voor allrisk 40€ per maand goedkoper dan de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:54:
Plezier maken vind ik prima. Probleem is alleen dat vuurwerk simpelweg niet legaal is, en met goede reden. Als je kijkt naar het aantal ongelukken met vuurwerk tijdens dit WK en dan is het niet eens nieuwjaar.

Persoonlijk denk ik wel dat er serieus iets goed mis met je is als jouw idee van plezier maken om 4:00 's nachts met een airhorn door de straat te rennen. Mensen gebruiken het gewoon als excuus om gek te doen en dat heeft helemaal niets meer met plezier te maken.

Net zoals mensen sport in z'n algemeenheid vaak gebruiken als excuus om te rellen. Een zogenaamde "harde kern supporters" die niet voor de sport komen, maar enkel om te rellen.
Wat jammer is dat je enkele dingen door elkaar haalt. Gek doen != "net zoals" zo'n "harde kern supporters".
Verder hoef je het ook niet te snappen, de één houdt er wel van de ander niet :) Ik heb zat gekke dingen gedaan waarbij je zou kunnen denken of ik misschien wat hersencellen mis. Ik zou het nu bijvoorbeeld geweldig vinden om s'nachts langs jouw huis te rijden met een dikke airhorn :+
Gamebuster schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:00:

[mo]http://www2.betch.nl[/]

Owja, kentekenmodule kan alleen nog maar testkentekens pakken... :P Morgen komt er een nieuw linkje :P
Pure affiliates?
Mocht je een beetje draaien, dan kunnen we misschien wel zaken doen ;)
Wij hebben namelijk onze eigen volmacht(en) en rekenboxen en af en toe hebben we 3e partijen die onze rekenboxen gebruiken.
Tis wel een harde markt, verzekeringen.. vrij lastig leads te krijgen.

oh en vang je wel spam af op je kenteken in/out- put? Laatste keer dat we zoiets online hadden staan hadden we een beste rekening :+
Nu store ik alle gegevens, ook van de auto telex en de return van het RDW in een DB wat na ~ 5 dagen refreshed. Dus mocht iemand weer terug komen hoef ik niet meer te betalen voor zijn gegevens.

[ Voor 32% gewijzigd door Douweegbertje op 06-07-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Boudewijn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:43:
Je kunt alles precies zo overriden zoals je ook met templates doet aan de voorkant. Je kunt ook in grove lijnen gebruikers en groepen rechten geven, ik laat bijvoorbeeld mijn users niet bij de user- en stamtabellen komen zodat het wat meer op een applicatie lijkt in plaats van een generieke admin..

Overigens wordt het wel aangeraden om gewoon echte admin pagina's te bouwen in plaats van de bestaande admin pagina's op te rekken qua functionaliteit als je echt voor een goede UX gaat. De standaard admin is alleen leuk voor technische admins of simpele toepassingen die je met wat simpele aanpassingen kunt realiseren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nou ja het is vrij simpel: het aanmaken van users en wat van dat soort heel simpele rechten. Echter wil ik gewoon de volledige admin voor mijzelf hebben, en daarbij de gebruikers van de webinterface toegang geven tot wat tabellen. Daarom wil ik dus een clone draaien, maar weet niet goed hoe ik die aan moet roepen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Douweegbertje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:35:
Pure affiliates?
Mocht je een beetje draaien, dan kunnen we misschien wel zaken doen ;)
Wij hebben namelijk onze eigen volmacht(en) en rekenboxen en af en toe hebben we 3e partijen die onze rekenboxen gebruiken.
Tis wel een harde markt, verzekeringen.. vrij lastig leads te krijgen.
Ik weet niet wat ik allemaal mag babbelen, maar:
http://www.quotenet.nl/Ni...slopen-met-Betch.nl-96885

Wat ik wel kan vertellen is dat het systeem 100% eerlijk is, en daar ben ik trots op. Er worden geen verzekeraars of pakketten voorgetrokken.

Ik heb nog geen spamfilters o.i.d., er zit wel een cache tussen. Dergelijke beveiliging moet nog komen. Ik hou de zooi handmatig in de gaten.

[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 06-07-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Gamebuster schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:45:
[...]

Ik weet niet wat ik allemaal mag babbelen, maar:
http://www.quotenet.nl/Ni...slopen-met-Betch.nl-96885

Wat ik wel kan vertellen is dat het systeem 100% eerlijk is, en daar ben ik trots op. Er worden geen verzekeraars of pakketten voorgetrokken.

Ik heb nog geen spamfilters o.i.d., er zit wel een cache tussen. Dergelijke beveiliging moet nog komen. Ik hou de zooi handmatig in de gaten.
Ik dacht even dat het je eigen projectje was, maar ik zie dat het al een tijdje bestaat :p
nja ik vind die vergelijkingswebsites toch altijd vrij tricky.. als er iemand een gat in de markt wilt slaan dan wordt er eens een algoritme op basis van polisvoorwaarden gemaakt.
Beetje vergelijken is niet zo bijzonder, maar het enige wat boeit zijn de voorwaarden. Nu zie je eigenlijk alleen de prijs.. en tja.. ik kan m'n auto ook wel voor 15p/m verzekeren alleen kun je hem dan net zo goed niet verzekeren. 8)7

Ik ben wel programmeur maar ken nu zowat elk verzekeringsproduct :F en je wordt er af en toe gek van. Onze rekenboxen zijn nu wel gebaseerd op wat iemand nu echt wilt. In feite doe je een snelle berekening op basis van een x-aantal vragen (afhankelijk van de branche) en daarmee schrappen we dan al een aantal producten die dat niet kunnen aanbieden. Uiteindelijk krijg je dan gewoon een opsomming van de producten (incl. schatting poliskosten) en ga je verder met het daadwerkelijke product waar je dan je definitie poliskosten te zien krijgt.
Dat is wel het voordeel van het hebben van volmacht en koppelingen met verzekeraars om zo direct alles te regelen na je vergelijking. Technisch gezien gaat je polis direct in na je online aanvraag.

Officieel zijn alle producten het zelfde, immers mag je niet meer zo spelen met provisie e.d. mja er zijn wel weer veel producten :+

Nu we het toch over verzekeringen hebben, heb pas een online groenekaart gebeuren gemaakt waarbij je je groenekaart direct als PDF of pkpass bestand kan krijgen. Ook na mutaties e.d. krijg je direct een nieuwe. Nog beetje twijfelachtig of dit nu rechtsgeldig is (men zegt van wel, en we betalen anders toch de boete) maar ben er wel trots op dat we hier redelijk uniek in zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 07-07-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
De 'over ons'-pagina geeft een 404, en je URL is niet meer members only nu je de tekst hebt doorgestreept.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Opzich vind ik die vergelijkingspagina's erg interessant en sta op het punt er zelf een te maken. Maar waar krijgen jullie de gegevens van? Strippen van de officiële website of een API of krijg je gewoon een excel met alle prijzen?

Hier in Canada bestaan er amper vergelijkingssites en vooral energie is zo goed als onmogelijk vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Megamind schreef op maandag 07 juli 2014 @ 00:06:
Opzich vind ik die vergelijkingspagina's erg interessant en sta op het punt er zelf een te maken. Maar waar krijgen jullie de gegevens van? Strippen van de officiële website of een API of krijg je gewoon een excel met alle prijzen?

Hier in Canada bestaan er amper vergelijkingssites en vooral energie is zo goed als onmogelijk vergelijken.
Zijn meerdere opties, afhankelijk hoe serieus je wilt zijn.
In elk geval zit vrijwel alles bij de wat grotere affiliate's aangesloten en/of hebben ze daarnaast(of niet) een eigen API. Scrapen heeft vrijwel geen nut omdat je premie bepaald wordt op basis van allerlei gegevens.. dus tenzij je bij elke berekening dat van een 'officiële' website eruit wilt gaan halen gaat dat niet lukken.

Moar serieus is bijv iets als: https://www.volmachtbehee...cten_en_diensten/VPI.aspx

VPI koppeling om "koppelt tariefmodules van verzekeraars".

Dus als je helemaal niets hebt in canada, ook qua data.. ben je meer zekerder van $$$ als je een uniek product hebt waar de grotere partijen op aangesloten zijn om verkapt uniform data beschikbaar te maken.
Zijn alleen wel wat haken en ogen, bijvoorbeeld dat van VPI.. daar kom je volgens mij niet zomaar in zonder een volmacht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Boudewijn schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:42:
Nou ja het is vrij simpel: het aanmaken van users en wat van dat soort heel simpele rechten. Echter wil ik gewoon de volledige admin voor mijzelf hebben, en daarbij de gebruikers van de webinterface toegang geven tot wat tabellen. Daarom wil ik dus een clone draaien, maar weet niet goed hoe ik die aan moet roepen.
Ik heb een simpele Django site draaien waarbij ik via rechten heb ingesteld waar een groep wel en niet bij mag. Ik denk dat je het in die richting moet gaan zoeken. Anders even een topic openen ;)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:39

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:54:
Mja ik vind het vuurwerk ook overdreven en onnodig maar dat heeft op zich weinig te maken met het feit dat het illegaal is natuurlijk.
Mja, dat is het punt. Die gasten zijn blij en vinden het leuk of spannend om zoiets te doen, en gebruiken voetbal als een excuus.
Ja, en dus is voetbal afschaffen wel een goede oplossing, want dan gaan die mensen allemaal gezellig thuis met vrouwlief aan de thee x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op maandag 07 juli 2014 @ 04:39:
[...]

Mja ik vind het vuurwerk ook overdreven en onnodig maar dat heeft op zich weinig te maken met het feit dat het illegaal is natuurlijk.
Plezier maken en daarbij wat overlast veroorzaken vind ik toch duidelijk wat anders dan de wet overtreden door vuurwerk af te steken of de boel te vandaliseren.
Patriot schreef op maandag 07 juli 2014 @ 04:39:
[...]

Ja, en dus is voetbal afschaffen wel een goede oplossing, want dan gaan die mensen allemaal gezellig thuis met vrouwlief aan de thee x)
Nee natuurlijk niet, dat snapt iedereen. Ik bedoel dat die mensen keihard aangepakt moeten worden. Dit soort gedrag is niet acceptabel, ook niet tijdens een WK of ieder ander sportevenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Ik snap wel dat je het irritant vind als men 's nachts nog met die luchttoeters door de straten joelt en schreeuwt. Hier in de straat begonnen daar ook een paar echt kleine kinderen mee. Dan moet ik altijd wel huilen van binnen, ook omdat de ouders het blijkbaar niet kan schelen :P.
Plus, het was stikbenauwd dus iedereen en z'n oma hadden de ramen en deuren open, en daardoor komt het geluid ook veel meer binnen.

Maar goed, over het hele plezier hebben door voetbal, ik neem het niemand kwalijk, heb er niet echt minder om geslapen en het is allang weer voorbij. Kortom, de enige die je er mee hebt om zo te gaan nasudderen is jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Natuurlijk, zoveel boeit het me ook niet. Een enkele reactie op een post op internet wil nu niet echt bepaald zeggen dat iemand er daadwerkelijk veel om geeft. :)

Maar ik heb wel het idee dat het deze keer erger is dan voorgaande keren, voornamelijk qua vuurwerk. Weet niet of dat alleen bij mij in de buurt zo is? Vraag me dan ook af waar die mensen dat vuurwerk vandaan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Ik ben benieuwd wat die lawaaimakers er van zullen vinden als iemand anders dat 's nachts doet voor een sport die zij niet volgen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Grom. Wifi op 2.4GHz is cudt.
Op elk kanaal zitten in de buurt wel minstens 3 andere netwerken die storen. Wifi hotspots van Ziggo (driekwart van de mensen in de buurt hier heeft Ziggo) helpt volgens mij ook niet.

Natuurlijk is 5GHz DE oplossing, zij het dan dat onze smartphones dat nog niet ondersteunen en mijn laptop en androidstick ook niet. Nu is voor die laatste twee een eenvoudige oplossing (USB adaptertje voor 5GHz resp. ethernet), maar even twee goede smartphones aanschaffen is toch ook geen kattenpis. Plus dat onze repeater ook alleen op 2.4GHz werkt.

Je hoort me niet klagen over een nieuwe smartphone, maar wel over de kosten...

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Acid_Burn schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:55:
Ik ben benieuwd wat die lawaaimakers er van zullen vinden als iemand anders dat 's nachts doet voor een sport die zij niet volgen.
Irritant, maar ik ga niet serieus denken dat hij/zij een mentaal probleem heeft en dat de wereld te klein is op dat moment. Alsof er hier nooit iemand na een avond stappen lawaai loopt te maken, een fles kapot gooit of met boomboxen door de straat rijdt om 3 uur s'nachts... De buren hebben ook nooit muziek op en geven nooit een feestje.
En nee, ik woon niet in een tokkie buurt..

Mja nogmaals.. ieder zijn ding en mening. Ik ga hier niet mensen overtuigen dat het "normaal" is, noch gaat iemand mij overtuigen dat het abnormaal is. Ik denk dat we daar gewoon blij om moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 02-10 08:50
Douweegbertje schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:14:
[...]

Irritant, maar ik ga niet serieus denken dat hij/zij een mentaal probleem heeft en dat de wereld te klein is op dat moment. Alsof er hier nooit iemand na een avond stappen lawaai loopt te maken, een fles kapot gooit of met boomboxen door de straat rijdt om 3 uur s'nachts... De buren hebben ook nooit muziek op en geven nooit een feestje.
En nee, ik woon niet in een tokkie buurt..

Mja nogmaals.. ieder zijn ding en mening. Ik ga hier niet mensen overtuigen dat het "normaal" is, noch gaat iemand mij overtuigen dat het abnormaal is. Ik denk dat we daar gewoon blij om moeten zijn :)
Toch is het nogal een verschil of iemand door de straat loopt en een beetje lawaai maakt, of dat iemand de hele nacht door blijft gaan met lawaai maken, en dus ook in diezelfde straat blijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ger schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:06:
Grom. Wifi op 2.4GHz is cudt.
Op elk kanaal zitten in de buurt wel minstens 3 andere netwerken die storen. Wifi hotspots van Ziggo (driekwart van de mensen in de buurt hier heeft Ziggo) helpt volgens mij ook niet.

Natuurlijk is 5GHz DE oplossing, zij het dan dat onze smartphones dat nog niet ondersteunen en mijn laptop en androidstick ook niet. Nu is voor die laatste twee een eenvoudige oplossing (USB adaptertje voor 5GHz resp. ethernet), maar even twee goede smartphones aanschaffen is toch ook geen kattenpis. Plus dat onze repeater ook alleen op 2.4GHz werkt.

Je hoort me niet klagen over een nieuwe smartphone, maar wel over de kosten...
Het nadeel van 5 GHz is toch wel het veel kleinere bereik. Waar m'n 2.4 GHz netwerk door bijna het hele huis bereikbaar is, haalt de 5 GHz net het einde van de woonkamer.

De talloze netwerken van m'n buren (appartementencomplex) verpesten dan voornamelijk een goed 2.4 GHz signaal, dus daarvoor is de 5 GHz wel fijn. Het uitschakelen van de "neighbour friendly" modus hielp wel om het bereik van 2.4 GHz te verbeteren.

Recent een Nexus 5 telefoon gekocht, die kan ook 5 GHz ontvangen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
HuHu schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:36:
[...]

Het nadeel van 5 GHz is toch wel het veel kleinere bereik. Waar m'n 2.4 GHz netwerk door bijna het hele huis bereikbaar is, haalt de 5 GHz net het einde van de woonkamer.
Valt op te lossen door in elke kamer een access point te hangen he ;)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Maar dat vergt effort :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

[...]

De talloze netwerken van m'n buren (appartementencomplex) verpesten dan voornamelijk een goed 2.4 GHz signaal, dus daarvoor is de 5 GHz wel fijn. Het uitschakelen van de "neighbour friendly" modus hielp wel om het bereik van 2.4 GHz te verbeteren.

Mijn bereik is in de slaapkamer met 2.4 en met 5 beiden redelijk slecht :P (1 a 2 streepjes op mn iPhone). Merk geen verschil in ieder geval.

5Ghz via Time Capsule in de woonkamer ergens in de hoek, maar het signaal moet de badkamer en toilet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:42:
[...]

Mja... ik kan helaas m'n Telfort modem/router niet zo instellen dat alle access points één SSID hebben en dat de gebruiker kan roamen. En ik vond het niet de moeite waard om dan de wifi in m'n modem/router uit te zetten en daar dan weer een los AP te kopen die dat wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nieuws: Duitse mediabedrijven willen verbod op adblocker

Eigenlijk vind ik dit wel terecht. Dat ABP advertenties blokkeert is 1, maar dat ze de mogelijkheid bieden om niet geblokkeerd te worden klinkt als een afpersingspraktijk gezien het bereik dat ABP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Alex) schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:46:

Eigenlijk vind ik dit wel terecht. Dat ABP advertenties blokkeert is 1, maar dat ze de mogelijkheid bieden om niet geblokkeerd te worden klinkt als een afpersingspraktijk gezien het bereik dat ABP heeft.
Yeah eensch. Dit is gewoon afpersing.

Maar ik gebruik Ghostery ipv Adblock :+ (al heb ik uiteraard een abo op T.NET :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 07-07-2014 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
[...]

Stimmt. Sterker nog: op goeie momenten haal ik zelfs de achtertuin. Lekker hoor, in de zomer met een tabletje in de tuin. Helaas wordt de 2.4GHz met de maand slechter lijkt het wel.
Da's toch het schakelen tussen een bandbreedte van 20 en 40 MHz? Volgens mij staat dat bij mijn router op Auto of Mixed oid. Zou het helpen om dat standaard op 40 te zetten denk je?
(al zal het natuurlijk een kwestie van tijd zijn totdat iedereen dat doet en dan hebben we hetzelfde probleem)
Toevallig zat ik daar gisteren ook naar te kijken ja. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:20
Alex) schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:46:

Mja, en toch denk ik dat er wel iets op te verzinnen is zodat ABP aan hebben staan je een compleet onbruikbare site oplevert (met melding uiteraard). Gewoon op random elementen een class zetten als "ad" of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:34
Arg! Haat aan Microsoft!

Ik ben nu bezig binnen Microsoft Dynamics NAV om JSON naar NAV (via OData) te sturen.

Het leuke is, er is wel informatie dat het KAN, maar hoe de JSON eruit zou moeten zien dat staat nergens gedocumenteerd!

[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:18:
[...]

Mja, en toch denk ik dat er wel iets op te verzinnen is zodat ABP aan hebben staan je een compleet onbruikbare site oplevert (met melding uiteraard). Gewoon op random elementen een class zetten als "ad" of zoiets.
Dat heeft Danny een tijdje geprobeerd op forum.fok.nl, maar daar is hij van teruggekomen. Er waren namelijk ook vrij veel proxies en filters waar bezoekers geen invloed op uit konden oefenen, denk aan bedrijfsproxyservers en te strak afgestelde virusscanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bosmonster schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:46:
[...]

Yeah eensch. Dit is gewoon afpersing.

Maar ik gebruik Ghostery ipv Adblock :+ (al heb ik uiteraard een abo op T.NET :P)
Ik gebruik ook Ghostery, maar die blokkeert toch geen ads? Alleen tracking cookies/scripts.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
[...]

Of erger, dat het lettertype veranderd wordt in Comic Sans........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Nu online
[...]

ABP detectie is niet moeilijk. De vraag is hoe je ermee omgaat. Een simpele overlay of popup bij de eerste pagevisit waarin je vraagt of ze ABP misschien willen uitschakelen is nog geen ramp. Of een sticky header oid.
Een site onbruikbaar maken wel: dan gaat de bezoeker gewoon naar een concurrerende website en ben je er niet mee geholpen.

Edit: Alles Comic Sans maken is gewoon evil

[ Voor 3% gewijzigd door Tjolk op 07-07-2014 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

[...]

Gewoon 3rd party JS blocken. Alleen de output van Ads verbergen schiet niet op, blijft de website traag met laden en zit je nog steeds met alle tracking. :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-10 14:52

StM

Lang leve noscript :) Standaard staat JS gewoon uit als ik een nieuwe website bezoek, tenzij ik het op de whitelist zet (zoals tweakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
StM schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:15:
Lang leve noscript :) Standaard staat JS gewoon uit als ik een nieuwe website bezoek, tenzij ik het op de whitelist zet (zoals tweakers)
Dan mis je op de dag van vandaag toch een hoop content lijkt me.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
http://tweakers.net/nieuw...aalt-naar-dieptepunt.html

Waar hebben ze dat percentage van IE gehaald, want daar klopt volgens mij niets van. Ik dacht dat ze waren terug gevallen naar iets rond de 30% en dat chrome juist een dergelijk percentage had.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben jaren geleden van Firefox naar Chrome overgestapt, maar Chrome begint steeds irritanter te worden. Dat ding zit vol met performance issues en wordt steeds opdringeriger. Er verschijnen continue icoontjes in mijn Dock en menubalk met allerlei troep die ik niet wil hebben, anders vraag Google gewoon even om toestemming voordat ze dat soort shit doen.

Misschien toch maar Chromium gaan gebruiken, alhoewel ik Google Sync wel erg handig vind :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:22:
[...]

Valt wel mee. Althans, ik kan niet zeggen dat ik heel veel mis :P

Als het boeiend lijkt or er vaker kom gooi ik een site gewoon op de (temporary) whitelist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 02-10 08:50
Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:34:
Ben jaren geleden van Firefox naar Chrome overgestapt, maar Chrome begint steeds irritanter te worden. Dat ding zit vol met performance issues en wordt steeds opdringeriger. Er verschijnen continue icoontjes in mijn Dock en menubalk met allerlei troep die ik niet wil hebben, anders vraag Google gewoon even om toestemming voordat ze dat soort shit doen.

Misschien toch maar Chromium gaan gebruiken, alhoewel ik Google Sync wel erg handig vind :s.
Chromium heeft ook Google Sync ondersteuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:31:
http://tweakers.net/nieuw...aalt-naar-dieptepunt.html

Waar hebben ze dat percentage van IE gehaald, want daar klopt volgens mij niets van. Ik dacht dat ze waren terug gevallen naar iets rond de 30% en dat chrome juist een dergelijk percentage had.
De percentages verschillen soms best wel tussen de verschillende bedrijven die het meten. Dus mogelijk dat een ander bedrijf weer andere percentages meet. Op de chart die in het artikel wordt genoemd is te zien dat op Tweakers Firefox rond de 25% zit en Chrome rond de 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Robbiedobbie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:36:
[...]

Chromium heeft ook Google Sync ondersteuning ;)
Ah, ik faal weer eens, mooi :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Gewoon terug naar Firefox gaan :) Ja, hij gebruikt wat geheugen (nog geen 1 van mijn 16 gb met 15 open tabs) maar de performance issues waar Firefox om bekend stond heb ik recent niet meer ervaren en het is een prima browser die je kan verbouwen zoals jij hem wilt hebben. En daarnaast is het geheugen gebruik van Chrome als je alle losse processen op gaat tellen bij 10+ tabs ook niet mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
StM schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:41:
Gewoon terug naar Firefox gaan :) Ja, hij gebruikt wat geheugen (nog geen 1 van mijn 16 gb met 15 open tabs) maar de performance issues waar Firefox om bekend stond heb ik recent niet meer ervaren en het is een prima browser die je kan verbouwen zoals jij hem wilt hebben. En daarnaast is het geheugen gebruik van Chrome als je alle losse processen op gaat tellen bij 10+ tabs ook niet mis ;)
Voorheen voelde Firefox altijd traag aan, geen idee of dat nog het geval is. Maar ik vind dat 'ie er ook wat ouderwets uit ziet.

Maar wellicht kan het uit om nog eens te kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Woy schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:40:
[...]

Ik gebruik ook Ghostery, maar die blokkeert toch geen ads? Alleen tracking cookies/scripts.
Ghostery blokkeert ook ads.
_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:22:
[...]

Denk dat ie dat niet eens doorheeft. Je krijgt vaak de toegankelijke no-js versie voorgeschoteld. Deze hoort gewoon nog netjes te werken, maar is uiteraard een stuk spartaanser in werking dan de volledige experience.

Ach, als je dat niet erg vindt, prima, maar persoonlijk vind ik het een beetje te rigoreus om alle javascript standaard te blokkeren. Het is ook totaal onnodig vooral en je benadeelt jezelf er meer mee dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:42:
[...]

Voorheen voelde Firefox altijd traag aan, geen idee of dat nog het geval is. Maar ik vind dat 'ie er ook wat ouderwets uit ziet.

Ouderwets? Met het nieuwe Australis uiterlijk ziet het er in mijn ogen gelikt uit. Zeker als je al Chrome gewend bent zul je wel te spreken zijn over de lay-out, met rechtsboven een hamburger-menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:42:
[...]

Dat had/heeft dacht ik onder andere te maken met dat firefox wat langer wacht met gaan renderen zodat het schokkerige van chrome (althans zo ervaar ik het) wordt voorkomen. Uiteindelijk is er in de tijd voordat de pagina op je scherm staat heel weinig verschil.

Of je moet het over echt lang geleden hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
FF ziet er tegenwoordig wel beter uit ja, dat moet ik toegeven.

Oja, nu zie ik waarom ik FF onder andere niet gebruik. In Chrome kun je meerdere vensters openen met verschillende profielen, die functie gebruik ik dagelijks op kantoor. Firefox kan dat volgens mij niet :'(

[ Voor 62% gewijzigd door Blubber op 07-07-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Bosmonster schreef op maandag 07 juli 2014 @ 11:45:
[...]

Ghostery blokkeert ook ads.
Wat vervelend is met Ghostery, is dat er veel websites zijn die gewoon 40 externe partijen met cookies nodig hebben om hun content goed te laten werken. Het praktisch nut van zoveel tracking-zooi is mij onduidelijk.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Of je kan de alternative van Firefox gebruiken, Waterfox of palemoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
xleeuwx schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:06:
Of je kan de alternative van Firefox gebruiken, Waterfox of palemoon :)
Welke beide helaas niet onder Mac OS werken :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Ik was vroeger een fervent FF gebruiker, maar ben jammer voor hen helemaal gevallen voor het versmelten van de URL en search bar tot één geheel.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Misschien eens Waterfox proberen. Ik ben tevreden met Opera, maar dan wordt dat misschien de browser voor 'erbij' (is nu Chrome als 2e browser)
Firefox vind ik helemaal niks. Met 3 tabs voelt het al superstroperig aan.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Niet online
_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:24:
Ik was vroeger een fervent FF gebruiker, maar ben jammer voor hen helemaal gevallen voor het versmelten van de URL en search bar tot één geheel.
Dat zit echt al heel lang in Firefox. Ze laten standaard nog wel een search bar zien, maar die kun je eenvoudig uitschakelen. Standaard kun je al zoeken vanuit de adresbalk en als je 'sleutelwoorden' toewijst kun je met één (of evt. meerdere) letters direct verschillende zoekmachines bereiken. Als ik bijvoorbeeld "d Tweakers" in type zoek ik op DuckDuckGo naar Tweakers, terwijl "w Tweakers" op Wikipedia zoekt, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Chris7 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:27:
[...]

Dat zit echt al heel lang in Firefox. Ze laten standaard nog wel een search bar zien, maar die kun je eenvoudig uitschakelen. Standaard kun je al zoeken vanuit de adresbalk en als je 'sleutelwoorden' toewijst kun je met één (of evt. meerdere) letters direct verschillende zoekmachines bereiken. Als ik bijvoorbeeld "d Tweakers" in type zoek ik op DuckDuckGo naar Tweakers, terwijl "w Tweakers" op Wikipedia zoekt, enz.
Whot!? Serieus, daar had ik echt geen idee van. *shame on me*

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 10:32

Acid_Burn

uhuh

Aargh, compact framework en uitlijnen van data in een datagrid :(

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Chris7 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:27:
[...]

Geen "b Tweaker" voor Bing? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Firesphere schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Wat vervelend is met Ghostery, is dat er veel websites zijn die gewoon 40 externe partijen met cookies nodig hebben om hun content goed te laten werken. Het praktisch nut van zoveel tracking-zooi is mij onduidelijk.
Heb eigenlijk zelden dat sites niet werken met Ghostery. Als dit al het geval is zijn het meestal video's, zoals op dat brakke zie.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Firesphere schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Echt? Ik ben alleen tegen totaal onverwachte problemen opgelopen bij de bankomgeving (ABN-Amro) die op een bepaald moment niet meer werkte met ghostery. (Dat voelt echt heel secure, dat het connectie moet hebben met Adobe :/ ) Maar verder weinig problemen over het algemeen.

Verder vind ik de problemen van flashblock met uitzendinggemist (of nu dus NPO) vreemd - click to play werkt meestal goed maar daar dus niet. (En op hollanddoc is dat probleem nog groter, want elke keer als je meer wilt weten over een documentaire begint het ook meteen af te spelen. Daar is flashblock ook werkelijk fijn... alleen werkt het dan dus helemaal niet meer.)

En verder wordt de verleiding groot om weer een js-block te installeren, zeker met al die irritante headers die hun fixed position willen houden en daarmee mijn screen estate opeten.

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of ik dat hier hoor te plaatsen maar toch:

Ben nu al 5 uur naar een scherm aan het staren om een code project van een vriend van mij na te kijken. Xcode blijft foutmelding geven en we kunnen beide niet zien wat er fout is...... Frustratie ten top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:34:

Ben nu al 5 uur naar een scherm aan het staren om een code project van een vriend van mij na te kijken. Xcode blijft foutmelding geven en we kunnen beide niet zien wat er fout is...... Frustratie ten top
Tunnelvisie misschien ? ;) Ik zou even iets leuks gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Of even aan je moeder uitleggen wat je zoal doet. Helpt bij mij wel eens om uitleg te geven aan iemand die er totaal niets van snapt.

Kom een beetje overeen met het volgende, alleen ziet het er niet zo stom uit :D.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:42:
Of even aan je moeder uitleggen wat je zoal doet. Helpt bij mij wel eens om uitleg te geven aan iemand die er totaal niets van snapt.

Kom een beetje overeen met het volgende, alleen ziet het er niet zo stom uit :D.
Hey, niks mis met RDD'ing!

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Moe_ schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:42:

Haha dan kan je me opbergen als ik dat moet gaan doen. Die duck kende ik nog niet haha. Ik doe dit ook echt alleen voor hobby momenteel. Ben nog niet goed genoeg om er werk van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 09:06
Rubber Duck debugging :)

Edit: hehe, ik had de target van je link over het hoofd gezien :)

[ Voor 28% gewijzigd door wackmaniac op 07-07-2014 13:48 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Feedback, met screenshots in Word documentjes! :o Het is weer maandag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:34:

Ik heb dat ook wel eens gehad met Xcode, ik kreeg een error, maar op die regel was geen error te vinden. Uren naar zitten kijken, kloten en schelden. Uiteindelijk een nieuw project gestart en de code gecopy-paste naar nieuwe bestanden (dus niet de bestanden importeren), dit loste het probleem op :s.

In mijn geval ging het om enkele bestanden, ik kan mij voor stellen dat je dit bij een groter project niet gaat doen :s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Ik ben een collega aan het irriteren met ontzettend slechte "muziek" Youtube linkjes (van het niveau zanger Rinus) :D Helaas komt ik niet op de naam van 2 nummers... heel frustrerend. Maar ik heb al weer genoeg tijd verpest met zoeken, moet maar weer met nuttig werk verder.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

OkkE schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:59:
Ik ben een collega aan het irriteren met ontzettend slechte "muziek" Youtube linkjes (van het niveau zanger Rinus) :D Helaas komt ik niet op de naam van 2 nummers... heel frustrerend. Maar ik heb al weer genoeg tijd verpest met zoeken, moet maar weer met nuttig werk verder.
Deze al gehad?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:03
Speciaal voor OkkE: De Stoopjes - De achtbaan
Geen garantie voor de permanente gehoorbeschadiging en het verlies van het vertrouwen in de mensheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Geweldig (slecht) _/-\o_ Thanks, hier kan ik mijn collega wel weer “blij” mee maken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Ik heb dat ook wel eens gehad met Xcode, ik kreeg een error, maar op die regel was geen error te vinden. Uren naar zitten kijken, kloten en schelden. Uiteindelijk een nieuw project gestart en de code gecopy-paste naar nieuwe bestanden (dus niet de bestanden importeren), dit loste het probleem op :s.

In mijn geval ging het om enkele bestanden, ik kan mij voor stellen dat je dit bij een groter project niet gaat doen :s.
HEt is belachelijk. Hij is met een som spelletje bezig voor kinderen. Je klikt op een blokje. Je lost het sommetje op en het blokje draait zich om. Heb je alle 6 de blokjes gehad dat heb je een foto van een tijger of bloem ofzo. Gewoon heel onschuldig en leuk voor kinderen.
Nu kan ik hem wel emuleren, maar zelfs zijn xcode komt niet zover. Ik heb hem nu weggeklikt en ben nu film aan het kijken. Ik ga er over paar uurtjes weer naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:13:
[...]

HEt is belachelijk. Hij is met een som spelletje bezig voor kinderen. Je klikt op een blokje. Je lost het sommetje op en het blokje draait zich om. Heb je alle 6 de blokjes gehad dat heb je een foto van een tijger of bloem ofzo. Gewoon heel onschuldig en leuk voor kinderen.
Nu kan ik hem wel emuleren, maar zelfs zijn xcode komt niet zover. Ik heb hem nu weggeklikt en ben nu film aan het kijken. Ik ga er over paar uurtjes weer naar kijken.
Dat is zeker belachelijk. Ik vind XCode best prima werken, maar dit soort obscure shit draait het wel echt de nek om wat mij betreft, die uren wil je gewoon lekker coden, niet rondklikken in een of andere interface die allemaal dingen achter de schermen doet en daarmee onoplosbare bugs produceert.

Anyway, heb je al gegoogled?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Zo, eindelijk van het weekend eens lekker kunnen hobbyen. Wilde al een tijdje een algoritme uit een paper implementeren in Python. Het gaat om een genetic optimization algoritme, genaamd MIHDE. Deze combineert real en integer encoded data en daarom erg goed toepasbaar op een breed scala aan problemen. Heeft me uiteindelijk maar 1 uurtje gekost hem in te rammen en hij werkt verdomde goed. Binnenkort eens kijken of ik er een blogpostje aan kan wijden.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:25:
Zo, eindelijk van het weekend eens lekker kunnen hobbyen. Wilde al een tijdje een algoritme uit een paper implementeren in Python. Het gaat om een genetic optimization algoritme, genaamd MIHDE. Deze combineert real en integer encoded data en daarom erg goed toepasbaar op een breed scala aan problemen. Heeft me uiteindelijk maar 1 uurtje gekost hem in te rammen en hij werkt verdomde goed. Binnenkort eens kijken of ik er een blogpostje aan kan wijden.
Heb je een link naar die paper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:26:
[...]

Heb je een link naar die paper?
Gratis te downloaden:
http://ac.els-cdn.com/S08...5176a84686d5635ca17647d6f

Er zitten wel een paar knulligheden in. Zo kan je bij de mutation step buiten je bounds treden en houdt de migration step geen rekening met division by 0.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blubber schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:25:
[...]

Dat is zeker belachelijk. Ik vind XCode best prima werken, maar dit soort obscure shit draait het wel echt de nek om wat mij betreft, die uren wil je gewoon lekker coden, niet rondklikken in een of andere interface die allemaal dingen achter de schermen doet en daarmee onoplosbare bugs produceert.

Anyway, heb je al gegoogled?
Nja ik kan niet teveel veranderen want het is mijn code niet. Maar anyways
Google zegt Xcode aan en uitzetten. Maar volgens mij zit het probleem niet in de storyboard zelf maar dat er iets aan het conflicten is. Maar toen zei google dus Schrijf de hele regel opnieuw, plaats een extra semicolon. En het werd toen erger. Dus alls cmd-z en nu weer terug bij af.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Laatst online: 09:06
Zit er geen cleaning-optie in xcode?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Gratis te downloaden:

Er zitten wel een paar knulligheden in. Zo kan je bij de mutation step buiten je bounds treden en houdt de migration step geen rekening met division by 0.
Nice, een gratis Elsevier paper, dat maak je niet elke dag mee :).

Ik heb nog een project liggen waar een NLP in zit, tegen de tijd dat ik aan het oplossen toe was heb ik het opgegeven, had geen zin om een solver te implementeren. Maar dit is wellicht een leuk algoritme om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Google zegt Xcode aan en uitzetten. Maar volgens mij zit het probleem niet in de storyboard zelf maar dat er iets aan het conflicten is. Maar toen zei google dus Schrijf de hele regel opnieuw, plaats een extra semicolon. En het werd toen erger. Dus alls cmd-z en nu weer terug bij af.
Mocht je ooit een oplossing vinden dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
armageddon_2k1 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:28:
[...]

Gratis te downloaden:

Dan ben ik zeker heel erg blind want ik kan de download knop niet vinden :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

OkkE schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:59:
Helaas komt ik niet op de naam van 2 nummers... heel frustrerend.
O ja, één van de twee gevonden! :D

MC Dark - Het spijt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Zit er aan te denken om deze te backen: https://www.kickstarter.c...-autonomous-aerial-camera
Het is veel geld maar relatief gezien is het wat goedkoper dan eentje in een winkel kopen :p

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 14:38

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Rutix schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:40:
Zit er aan te denken om deze te backen: https://www.kickstarter.c...-autonomous-aerial-camera
Het is veel geld maar relatief gezien is het wat goedkoper dan eentje in een winkel kopen :p
leuk, maar duurt bijna 1 jaar voor je dat ding in huis hebt :(

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:04
Rutix schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Dan ben ik zeker heel erg blind want ik kan de download knop niet vinden :+
Op "Download PDF" drukken lukt niet? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubber
  • Niet online
Download knop zit op een plek die je niet verwacht (tenminste, die ik niet verwacht). Namelijk boven in die balk die op een navigatie balk lijkt :].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE

OkkE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:29:
[...]

Tja welkom in de wondere wereld die Xcode heet. Het is echt stukken beter tegenwoordig moet je weten. Maar goed gisteren dus ook een paar uur bezig geweest met het vertalen van mijn settings.bundle. Xcode blééf maar crashen....code highlighting werkt gemiddeld ook maar een half uur in dat project voordat ik mijn Derived Data weer mag gaan weggooien.

Anyway....wat wel eens helpt is om je simulator een keer helemaal te wipen en dan opnieuw te runnen. Heb wel eens 20 uur verspild aan het fixen van een bug die gewoon gecached was..... |:(

iOS developer

Pagina: 1 ... 85 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.