Ik dacht even dat het je eigen projectje was, maar ik zie dat het al een tijdje bestaat

nja ik vind die vergelijkingswebsites toch altijd vrij tricky.. als er iemand een gat in de markt wilt slaan dan wordt er eens een algoritme op basis van polisvoorwaarden gemaakt.
Beetje vergelijken is niet zo bijzonder, maar het enige wat boeit zijn de voorwaarden. Nu zie je eigenlijk alleen de prijs.. en tja.. ik kan m'n auto ook wel voor 15p/m verzekeren alleen kun je hem dan net zo goed niet verzekeren.
Ik ben wel programmeur maar ken nu zowat elk verzekeringsproduct

en je wordt er af en toe gek van. Onze rekenboxen zijn nu wel gebaseerd op wat iemand nu echt wilt. In feite doe je een snelle berekening op basis van een x-aantal vragen (afhankelijk van de branche) en daarmee schrappen we dan al een aantal producten die dat niet kunnen aanbieden. Uiteindelijk krijg je dan gewoon een opsomming van de producten (incl. schatting poliskosten) en ga je verder met het daadwerkelijke product waar je dan je definitie poliskosten te zien krijgt.
Dat is wel het voordeel van het hebben van volmacht en koppelingen met verzekeraars om zo direct alles te regelen na je vergelijking. Technisch gezien gaat je polis direct in na je online aanvraag.
Officieel zijn alle producten het zelfde, immers mag je niet meer zo spelen met provisie e.d. mja er zijn wel weer veel producten
Nu we het toch over verzekeringen hebben, heb pas een online groenekaart gebeuren gemaakt waarbij je je groenekaart direct als PDF of pkpass bestand kan krijgen. Ook na mutaties e.d. krijg je direct een nieuwe. Nog beetje twijfelachtig of dit nu rechtsgeldig is (men zegt van wel, en we betalen anders toch de boete) maar ben er wel trots op dat we hier redelijk uniek in zijn
[
Voor 3% gewijzigd door
Douweegbertje op 07-07-2014 00:00
]