17 en dan 20/20 
Eerste keer 2x te snel geklikt, 1 die ik niet wist
Eerste keer 2x te snel geklikt, 1 die ik niet wist
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
PHP, Python en Perl lukten mij ook nog wel. Haskell bij toeval (want dat heb ik echt nog nooit gebruikt) en verder was het idd meer een kwestie van uitsluitenCaelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 18:01:
Och ik kreeg paar keer een vraag met alleen maar talen die ik nog nooit heb gezien, alleen van gehoord.. Dan wordt het al iets moeilijker ^^
Maar ja, iedereen pikt javascript, java, C#, brainfuck, chicken en C++ er wel uit toch?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
SignalR zonder browsers? Is het dan niet gewoon een message queue? RabbitMQ achtig?D-Raven schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:53:
Iemand bekent met https://github.com/akkadotnet/akka.net
Het doet me denken aan SignalR maar dan zonder browsers..
Woy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:38:
[...]
Hoe vaak kijk jij dan op de 2e pagina van google? Ik moet zeggen dat dat maar heel soms voorkomt.
En waar is de alt?
Lol, die kende ik nog nietwsitedesign schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:22:
[...]
En waar is de alt?
Doe het dan tenminste goed:
[afbeelding]
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
must ..... have ...... koffieeeeee.......Firesphere schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:40:
kooooooffffiiiieeeeeee....
- This line is intentionally left blank -
Ga weg jij
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Firesphere schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:40:
kooooooffffiiiieeeeeee....
Alstu:Knutselsmurf schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:43:
[...]
must ..... have ...... koffieeeeee.......
Het is de Coffeecorner, niet een andere corner.Cartman! schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:52:
[...]
Jaloers omdat anderen wel kunnen presteren zonder eerst aan hun verslaving te voldoen?
1
2
3
| if(!coffee) { exit(); } |
[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 05-07-2014 11:16 ]
* Firesphere stemt voor het verbannen van alle thee-miepers.ZpAz schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:16:
* ZpAz Stemt voor TeaCorner als de volgende iteratie van dit topic.
wsitedesign schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:18:
Dan maar een poll om het probleem op te lossen
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Hoe kan... huh? wat?wsitedesign schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:18:
Dan maar een poll om het probleem op te lossen![]()
Poll: Hoe moet de volgende irritatie van de devschuur noemen?
• De Devschuur Coffee Corner
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
eensch.Firesphere schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:17:
[...]
* Firesphere stemt voor het verbannen van alle thee-miepers.
We hebben een nieuwe winnaar in stukmaken! Opvolger van Firesphere en F.West?wsitedesign schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:28:
Ik weet het ook niet echt hoe die afbeelding niet klopt, maar dat is blijkbaar het gevolg van 3x dezelfde optie in te geven
Huh? Wat? Wat heb ik hier mee te maken?Struikrover schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:55:
[...]
We hebben een nieuwe winnaar in stukmaken! Opvolger van Firesphere en F.West?
1
2
3
| i = 0 i ? "foo" : "bar" # => "foo" |
Of haal ik je met oisyn door elkaar?
[ Voor 20% gewijzigd door Struikrover op 05-07-2014 13:17 ]
Geen idee, waar doel je precies op? Want wat F.West er mee te maken heeft is mij ook niet duidelijk eigenlijk.
Nee hoor, het zijn prima vliegenmeppers. Ze verliezen alleen wat functionaliteit per gedode vlieg.
.oisyn mag dan veel verdienen, maar hij komt niet echt over als iemand die onvoorzichtig met zijn gadgets omgaat ^^
Zie mijn (kwartier geleden geupdate) avatar-boventitelStruikrover schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:31:
Nou, wat ik bedoel is dat we hier wel een aantal kampioen stukmakers in de gelederen hebben. That's all
Ik heb hetzelfde gehad onder Linux, en op dit moment met m'n MacBook Pro.Robbiedobbie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:38:
Geweldig dit... Windows geeft opeens op mijn nieuwe pc aan dat hij 100% van de SSD gebruikt continu. Hij geeft ook response tijden van 1000+ ms en lees/schrijfsnelheden van 1 tot 100 kb/s. Echter wanneer ik zelf iets probeer te doen in de verkenner (maar ook tijdens opstarten), lijkt er geen probleem te zijn want hij werkt gewoon razend snel.
Verder weet windows me nog te melden dat dit gebruikt wordt door een windows eigen service... (Vermoedelijk windows update)
Opeens weet ik weer waarom ik linux zo fijn vind...
Samsung drive idd, maar heeft al laatste firmware erop -.-"Firesphere schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 13:40:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad onder Linux, en op dit moment met m'n MacBook Pro.
Download even de latest firmware (ook al heb je die al geinstalleerd) en flash de boel, dan zou't moeten zijn opgelost.
Samsung drive toevallig?
@Struikrover: En weer 1 er bij
Dat zeg ik, als't kan, toch even opnieuw je firmware installeren lost het probleem waarschijnlijk opRobbiedobbie schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:12:
[...]
Samsung drive idd, maar heeft al laatste firmware erop -.-"
Verder kwa snelheid en ook in linux totaal geen problemen... Jammer genoeg zit ik op die pc vooral in windows vanwege het gamen
[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 05-07-2014 14:16 ]
I know, helaas wil die software dat dus niet doenFiresphere schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:15:
[...]
Dat zeg ik, als't kan, toch even opnieuw je firmware installeren lost het probleem waarschijnlijk op
alt: "They could say "the connection is probably lost," but it's more fun to do naive time-averaging to give you hope that if you wait around for 1,163 hours, it will finally finish."Firesphere schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:15:
[...] Werkt degene die voor Windows het copy-timing-geval heeft gemaakt tegenwoordig bij Apple?
[afbeelding]
[ Voor 23% gewijzigd door Caelorum op 05-07-2014 14:25 ]
Op zich valt dat tegenwoordig wel mee. Dat was eerst ook mijn argument maar ik vind Gulp toch makkelijker in gebruik dan Grunt. En steeds meer projecten hebben ofwel alleen Gulp of een keuze tussen Grunt en Gulp. Bijvoorbeeld Yeoman is ook bezig met Gulp support.Struikrover schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:13:
Ik zou best Gulp willen gebruiken, maar ik ga toch maar Grunt oefenen omdat de meeste packages daar toch gebruik van maken, en ik het dus niet kan laten liggen
Dit is m'n vierde recovery-poging sinds gisteren. En tot nu toe, de eerste die door lijkt te lopen. Heb nu eerst m'n drive volledig een format gegeven, daarna restore to bare image via internet, en nu m'n timemachine backup terugzetten.Caelorum schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:22:
[...]
alt: "They could say "the connection is probably lost," but it's more fun to do naive time-averaging to give you hope that if you wait around for 1,163 hours, it will finally finish."
Misschien moet Tweakers xkcd images ook maar automatisch gaan detecteren en de alt-tekst erbij zetten
En Apple is sowieso gaar als het op recoveren aankomt. Ook bij iPhones doet die soms van die gare tijdsberekeningen. En die bug waarbij je wel een backup kan maken maar em niet kan terugzetten, omdat die "te groot" is is helemaal gaar. En ook maar jaren blijven ontkennen dat die bug er in zit ook he... Zo Apple. Hun software bevat bijna nooit bugs, want ze erkennen ze nooit ^^
Ik stap wel over op het moment dat Gulp echt 'gewonnen' heeft. Gulp is zo eenvoudig te begrijpen, dat ik me toch liever op Grunt focus nu (I know, rare gedachtenknobbelChris7 schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:26:
[...]
Op zich valt dat tegenwoordig wel mee. Dat was eerst ook mijn argument maar ik vind Gulp toch makkelijker in gebruik dan Grunt. En steeds meer projecten hebben ofwel alleen Gulp of een keuze tussen Grunt en Gulp. Bijvoorbeeld Yeoman is ook bezig met Gulp support.
Op basis van welke package?Struikrover schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:59:
[...]
Ik stap wel over op het moment dat Gulp echt 'gewonnen' heeft. Gulp is zo eenvoudig te begrijpen, dat ik me toch liever op Grunt focus nu (I know, rare gedachtenknobbel).
Desondanks, ook Grunt is wel te doen. Wat het in beide gevallen complex maakt is dat je zoveel contrib packages hebt met allen hun eigen config syntax.
Nu in ieder geval een package gemaakt voor een NodeJS REST API
[ Voor 30% gewijzigd door Gamebuster op 05-07-2014 15:59 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| JsonSchema schema = JsonSchema.Parse(@"{ 'type': 'object', 'properties': { 'name': {'type':'string'}, 'hobbies': {'type': 'array'} } }"); JObject person = JObject.Parse(@"{ 'name': 'James', 'hobbies': ['.NET', 'LOLCATS'] }"); bool valid = person.IsValid(schema); // true |
Door jouw codevoorbeeld kom ik nu pas achter de @-sign voor het maken van strings in C#GateKeaper schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:08:
Holy *peep*. Ik ontdenk nu pas de IsValid functie van Json.NET.![]()
![]()
[...]
Wie niks doet, kan ook niks stukmaken héStruikrover schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:55:
[...]
We hebben een nieuwe winnaar in stukmaken! Opvolger van Firesphere en F.West?
AAAARRGH
DUSSSSSwsitedesign schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:22:
[...]
En waar is de alt?
Doe het dan tenminste goed:
*afbeelding MET alt*
Daar zou ik in elk geval dan een stuk minder geïrriteerd van zijnCaelorum schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:22:
Misschien moet Tweakers xkcd images ook maar automatisch gaan detecteren en de alt-tekst erbij zetten
[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 05-07-2014 17:17 ]
Wow... just wow... Die zit er al behoorlijk lang in hoor (lees ergens 2005 of misschien wel al eerderRyur schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:58:
[...]
Door jouw codevoorbeeld kom ik nu pas achter de @-sign voor het maken van strings in C#![]()
Dankje!
Ik ben van oorsprong een Java-ontwikkelaar. Ben eigenlijk via-via in C# gerold.Caelorum schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:33:
[...]
Wow... just wow... Die zit er al behoorlijk lang in hoor (lees ergens 2005 of misschien wel al eerder)
Je kan em ook gebruiken voor variabele namen om reserved keywords als naam te gebruiken (geen idee waarom je dat zou willen maar ok...)
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 05-07-2014 17:38 ]
Ehhh nee, dat werkt toch echt anders.Caelorum schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:33:
[...]
Je kan em ook gebruiken voor variabele namen om reserved keywords als naam te gebruiken (geen idee waarom je dat zou willen maar ok...)
We are shaping the future
Caelorum schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:33:
[...]
Wow... just wow... Die zit er al behoorlijk lang in hoor (lees ergens 2005 of misschien wel al eerder)
No feigning surprise
The first rule means you shouldn't act surprised when people say they don't know something. This applies to both technical things ("What?! I can't believe you don't know what the stack is!") and non-technical things ("You don't know who RMS is?!"). Feigning surprise has absolutely no social or educational benefit: When people feign surprise, it's usually to make them feel better about themselves and others feel worse. And even when that's not the intention, it's almost always the effect. As you've probably already guessed, this rule is tightly coupled to our belief in the importance of people feeling comfortable saying "I don't know" and "I don't understand."
Dat kan nodig zijn voor een mapping-klasse naar een extern gedefiniëerd formaat waarbij een in C# gereserveerd keyword gebruikt wordt, zoals public string @class { get; set; }.Je kan em ook gebruiken voor variabele namen om reserved keywords als naam te gebruiken (geen idee waarom je dat zou willen maar ok...)
Volgens SO niet:Alex) schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 17:41:
Wanneer je @object gebruikt voor de naam van een field is dat ook daadwerkelijk de naam van je field. Er is dan geen "object"-field zonder apenstaartje, bijvoorbeeld.
The character @ is not actually part of the identifier, so the identifier might be seen in other languages as a normal identifier, without the prefix.
[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 05-07-2014 17:56 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Alleen heeft het daar niks mee te maken. Kritische noten zijn zinnig omdat je er wat van kunt leren. Maar van verbazing dat je iets niet weet kun je niets leren - dat is immers het verleden, daar is niets meer aan te doen. Groot verschil dus tussen 'nee, ga niet zelf je queries opbouwen, echt niet' en 'jeetje, dat je niet eens wist dat...'Douweegbertje schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 18:23:
"No feigning surprise"
Wel leuk allemaal, maar ik heb liever dat mensen ook wat ballen krijgen om dingen te horen wat misschien niet positief is/valt. Hoewel ik groot voorstander ben om iedereen in zijn waarde te laten mag je best een kritische noot laten vallen.
Nou ja, eerst nog alle analyses van waarom het fout gingwsitedesign schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 20:01:
W00t. Eindelijk dat gedoe rond het WK gedaan voor België!
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat is geen reden. Wij zijn tenslotte devschuurders!
Niet per se Express-gerelateerd, wel task runner gerelateerd. Een kleine greep uit mijn huidige opstelling van 'nuttige' grunt contribs:Pizzalucht schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 15:35:
[...]
Op basis van welke package?
Ik vond https://github.com/tpeden/express-resource-new op zich wel fijn om mee te werken, maar als je veel resources/functies hebt dan wordt het erg onoverzichtelijk.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| grunt.loadNpmTasks('grunt-complexity'); grunt.loadNpmTasks('grunt-contrib-jshint'); grunt.loadNpmTasks('grunt-contrib-watch'); grunt.loadNpmTasks('grunt-mocha-cli'); grunt.loadNpmTasks('grunt-express-server'); grunt.loadNpmTasks('grunt-contrib-clean'); grunt.loadNpmTasks('grunt-contrib-concat'); grunt.loadNpmTasks('grunt-contrib-uglify'); grunt.loadNpmTasks('grunt-focus'); grunt.loadNpmTasks('grunt-wait'); grunt.loadNpmTasks('grunt-open'); |
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 06-07-2014 15:30 ]
De hele avond was het stil hoor
Was je in Costa Rica dan?
Nothing to see here!
Enige voordeel van zo'n dorp: Geen mongolen die hele nacht met vuurwerk zitten te knallen omdat een paar mensen een balletje wat vaker de goal in kregen dan een paar andere mensen...
Verwijderd
qftRobbiedobbie schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:10:
[...]
Enige voordeel van zo'n dorp: Geen mongolen die hele nacht met vuurwerk zitten te knallen omdat een paar mensen een balletje wat vaker de goal in kregen dan een paar andere mensen...
Ln, a more natural Log.
Goed dat jij voetbal niet leuk vind prima, maar gun een ander ook z'n plezier.Robbiedobbie schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:10:
[...]
Mja, het voetbal kijken etc. vind ik wel leuk, maar dat vuurwerk en getoeter (midden in de nacht) wat minder. Maar sowieso, ik denk dat de meeste mensen met huisdieren niet zo'n fan zijn van die herriePrisonerOfPain schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:43:
[...]
Goed dat jij voetbal niet leuk vind prima, maar gun een ander ook z'n plezier.
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 06-07-2014 18:18 ]
Jep, ben ik het mee eens. Had gisteren niet gekeken ivm met hertentamens deze week en ik een beetje vroeg naar bed wilde. Ik vind samen voetbal kijken wel leuk, maar sommige mensen maken er wel heel veel lawaai bij (en dan vooral nog heel lang na het einde van de wedstrijd). Paar huizen verderop werd op de vloeren gestampt, keihard muziek gedraaid en geschreeuwd tot een uur of 2...Firesphere schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:45:
[...]
Mja, het voetbal kijken etc. vind ik wel leuk, maar dat vuurwerk en getoeter (midden in de nacht) wat minder.
Nouja wij hebben onze hond wel goed opgevoed maar hij is gewoon bang voor alle harde geluiden en dan vooral vuurwerk. Ik ken ook mensen die niet van harde geluiden houden. En ik vind mensen die feesten echt niet erg ofzo maar als je om 3-4 uur 's nachts nog steeds vuurwerk aan het afsteken bent dat vind ik weer te ver gaan.Douweegbertje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:12:
Mijn ex had een hond en ze was zelf een tweede dog wisperer wat dat betreft. In elk geval was de hond heel goed opgevoed en was er dus ook geen enkel probleem met bijvoorbeeld vuurwerk. Nu wil ik er niet al te makkelijk over praten maar waar ik eigenlijk naar toe wil is dat bepaalde mensen hun dieren niet goed opvoeden. Uiteindelijk is dan vuurwerk de schuldige, terwijl het probleem toch echt bij de eigenaar ligt.
Ik zie dagelijks (want ja, ik leerde veel over honden via m'n ex) honden die verkeerd "behandeld" worden, en dan heb ik niet over slaan/schoppen maar gewoon qua leiding. Dat is ook al zielig maar niemand die het ziet of er om geeft.
Ik kan wel een hele essay schrijven over hoe slecht mensen hun hond opvoeden maar mijn punt is dus dat heel veel mensen niet moeten zeuren over vuurwerk
In elk geval dat gezegd hebbend vind ik dat we mensen ruimte moeten kunnen geven om blij te zijn. Ik snap best wel als je zelf niets met voetbal hebt (of het zelfs gewoon kudt vindt) dat je je mateloos irriteert aan allerlei zaken. Mja zo irriteer ik mij ook weer zat aan andere dingen dat ik weer niet leuk vind. Bijvoorbeeld joggers in die strakke pakjes (en dan 50+ers hé, 20 jarige blondines is niet erg) die met 20 man over het fietspad lopen.
Nothing to see here!
Dat kan, maar hoeft niet. Want ik kan zelf ook nog steeds niet leren om me niet helemaal het leplazarus te schrikken van vuurwerkknallen. Als dat een tijdje doorgaat voel ik daar de fysieke gevolgen van. Ik ben niet bang ofzo, maar mijn reflexen reageren gewoon nogal sterk op dat soort prikkels, en als dat tig keer achter elkaar gebeurt, dan heeft dat impact. Aangezien honden (en andere dieren) daar nog een stukje gevoeliger voor zijn, kan ik best geloven dat sommige dieren daar gewoon niet tegen kunnen en dat ook niet kunnen leren.Douweegbertje schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:12: Nu wil ik er niet al te makkelijk over praten maar waar ik eigenlijk naar toe wil is dat bepaalde mensen hun dieren niet goed opvoeden. Uiteindelijk is dan vuurwerk de schuldige, terwijl het probleem toch echt bij de eigenaar ligt.
Voor de meeste dieren is het volume het probleem niet, maar het plotselinge. Dat dreunt.Rutix schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:13:
[...]
Nouja wij hebben onze hond wel goed opgevoed maar hij is gewoon bang voor alle harde geluiden en dan vooral vuurwerk. Ik ken ook mensen die niet van harde geluiden houden. En ik vind mensen die feesten echt niet erg ofzo maar als je om 3-4 uur 's nachts nog steeds vuurwerk aan het afsteken bent dat vind ik weer te ver gaan.
"Plezier" = om 2 uur 's nachts toeteren, knalvuurwerk afsteken, schreeuwen en een enorme teringbende maken? Er liggen kapotte tuinstoelen hier en daar verspreid door de woonwijk. Andere soorten troep zijn ook spontaan verschenen na gister-avond, incl. restanten bier en versnaperingen. En ik heb het dan niet over enkele zakjes en flesjes, maar een grasveld vol. Dat, terwijl er openbare container is, nog geen 20 meter verderop.PrisonerOfPain schreef op zondag 06 juli 2014 @ 17:43:
[...]
Goed dat jij voetbal niet leuk vind prima, maar gun een ander ook z'n plezier.
[ Voor 20% gewijzigd door Gamebuster op 06-07-2014 19:42 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq