I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Raad eens wat ik daarvoor moet doen?Caelorum schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:20:
Oh, je kan je settings niet download en uploaden als bestand? ^^
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
De NSA wil me niet helpen, en ik ben lui.StM schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 20:54:
Heb je niet 1 van de vele routers met een backdoor? Anders is dit een goed moment om hem te vinden in jouw model.
Dat zijn maar 21 tekens. Probeer eens kutkutkutkutkutkutkutkutFiresphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 19:59:
LastPass heeft het nieuwe 24-karakter lange wachtwoord voor m'n router niet opgeslagen
kutkutkutkutkutkutkut
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
0Struikrover schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:19:
Wat is de kans dat LastPass dat als je random wachtwoord heeft ingesteld?
Ah, dus jij loopt met mijn modem te fucken?.oisyn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:15:
[...]
Dat zijn maar 21 tekens. Probeer eens kutkutkutkutkutkutkutkut
Afgerond naar machine precision wel ja
Waarschijnlijk hoofdletters, cijfers en speciale tekens. Dus sws 0.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Zo ingewikkeld is dat niet toch?perseas schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:14:
Bezig met het configureren van een VPS, nu weet ik weer waarom ik geen systeembeheerder ben.
Belangrijkste is een goeie firewall setup en Fail2Ban, SSH alleen met een RSA-toegang accepteren en je admin afschermen.
Dat klopt, alleen ben ik al een uur bezig met het oplossen van netwerkproblemen.Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:48:
[...]
Zo ingewikkeld is dat niet toch?
Belangrijkste is een goeie firewall setup en Fail2Ban, SSH alleen met een RSA-toegang accepteren en je admin afschermen.
"Een netwerkprobleem" is nogal vaag. En hoe krijg je in hemelsnaam een netwerkprobleem op een VPS?!perseas schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:50:
[...]
Dat klopt, alleen ben ik al een uur bezig met het oplossen van netwerkproblemen.
Op één of andere manier kan ik geen enkel domein benaderen en mijn netwerkconfiguratie komt volledig overeen met de configuratie zoals deze is geleverd door mijn leverancier.Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:53:
[...]
"Een netwerkprobleem" is nogal vaag. En hoe krijg je in hemelsnaam een netwerkprobleem op een VPS?!

We are shaping the future
Ja deze waren correct, heb de server herstart en de problemen zijn voorbij.Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:06:
Je DNS records kloppen?

Zo raar is dat nietperseas schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:13:
[...]
Ja deze waren correct, heb de server herstart en de problemen zijn voorbij.
service reload doet niet altijd wat je verwacht helaas, net als service herstart. Vooral bij NS records, is een reboot best bruikbaar
Weer iets geleerd.Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:15:
[...]
Zo raar is dat niet
service reload doet niet altijd wat je verwacht helaas, net als service herstart. Vooral bij NS records, is een reboot best bruikbaar
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Je router resetten en de instellingen uploaden vanaf je PC?

Ik heb met m'n stomme kop gisteren dus geen backup gemaakt van de nieuwe instellingenCaelorum schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 23:18:
[...]
Je router resetten en de instellingen uploaden vanaf je PC?

Dat is mooi kutkutkutkutkutkutkutkut danFiresphere schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:21:
[...]
Ik heb met m'n stomme kop gisteren dus geen backup gemaakt van de nieuwe instellingen
Tja....Firesphere schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:21:
[...]
Ik heb met m'n stomme kop gisteren dus geen backup gemaakt van de nieuwe instellingen

Totally useless, maar toch. Deze _moet_ ik gewoon ergens in een van projecten verwerken

Epische menu-knop!D-Raven schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:03:
Wat een cool ding: https://gist.github.com/gtrdblt/ab9df9ab7b0b3f9f6a5f
Totally useless, maar toch. Deze _moet_ ik gewoon ergens in een van projecten verwerken. Misschien een leuke placeholder ergens voor in de gevallen dat er nog een officieel iets moet worden aangeleverd..
En dan laten gloeien zolang je het menu hovert

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Op die laatste vraag kun je met bijna 100% zekerheid zeggen dat het niet echt goed overgekomen is. Indiers zeggen altijd "ja, ja" op vragen of ze het snappen terwijl ze het echt helemaal niet doenBM schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:45:
Gister een conference call gehad met een Italiaan en een Indiër. Pffff, dat is knap lastig te volgen allemaal hoor. Indiërs die engels spreken is een drama. Had liever gehad dat ze iemand gestuurd hadden die wél fatsoenlijk engels sprak. We hebben geloof ik een half uur nodig gehad voor iets wat max 5 minuten had moeten kosten, en ik twijfel nog steeds ofzo het écht goed overgekomen is
Nothing to see here!

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
500. That’s an error.
The server encountered an error and could not complete your request.
We are shaping the future
Hier ook! Eens kijken of dat langer dan 3 minuten duurt
Hier ook... apart. Gebeurd niet vaak.. sterker nog, heb het nog nooit gezien.
Misschien gaat deze dag de geschiedenisboeken in. De dag dat het internet bijna plat ging door het gemis van GoogleD-Raven schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:35:
[...]
Hier ook... apart. Gebeurd niet vaak.. sterker nog, heb het nog nooit gezien.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Die !!1 is wel humor in de titel.
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 04-07-2014 11:41 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Ja, ikke, hierzo: https://www.google.nl/#q=google&safe=off. Ik heb ook nog speciaal de safety uitgeschakeldLeonM schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:44:
Looks like someone finally typed "google" into google...
[afbeelding]
Janoz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:43:
Ik wilde nog even de 'down for everyone or just me' link proberen, maar ik weet de link niet en kan niet googlen

'down for everyone or just me'.gsub(" ", "") + ".com"
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
http://isup.me/Janoz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:43:
Ik wilde nog even de 'down for everyone or just me' link proberen, maar ik weet de link niet en kan niet googlen
Korte variant
Bing zou hem toch niet gevonden hebbenJanoz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:43:
RTFM!
Een kwestie van betere Italianen en Indiers vinden. Ik heb op m'n werk (TUD) namelijk geen enkel probleem om ze te volgen.BM schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:45:
Gister een conference call gehad met een Italiaan en een Indiër. Pffff, dat is knap lastig te volgen allemaal hoor.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2014 12:07 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik hoef ze niet te stalken, m'n Italiaanse collega en Indiase collega zitten in de kamer tegenover me..oisyn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:07:
BM bedoelt volgen als in verstaan, niet als in stalken
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
.oisyn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:07:
BM bedoelt volgen als in verstaan, niet als in stalken

Herkenbaar. Paar jaar geleden naar India op vakantie geweest. Nog nooit zoveel moeite gehad met dagelijkse dingen regelen. Misverstanden bij vrijwel elke conversatie... pff.BM schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:45:
Gister een conference call gehad met een Italiaan en een Indiër. Pffff, dat is knap lastig te volgen allemaal hoor. Indiërs die engels spreken is een drama. Had liever gehad dat ze iemand gestuurd hadden die wél fatsoenlijk engels sprak. We hebben geloof ik een half uur nodig gehad voor iets wat max 5 minuten had moeten kosten, en ik twijfel nog steeds ofzo het écht goed overgekomen is
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Hoe verkeerd kun je een meme gebruiken zeg.
Go is ook een heerlijke taal en snap dus best dat hij node.js nu niet meer lekker vind werken
Nothing to see here!
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En niets gevonden.
Wel redelijk ding hoor, maar ik vind persoonlijk google toch wel iets beter. Daar wordt tenminste nog naar kwaliteit gekeken en krijg je niet direct *keyword*.com en *keyword-blaat* bovenaan.
En de snelle antwoorden die ze bovenaan geven zijn imo wel superieur aan Google.ZpAz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:54:
Gebruik het meestal enkel voor de shortcuts als !g !gi !youtube !wiki e.dMaar volgens mij zijn de resultaten wel wat verbeterd dan in het begin. En ook de interface is nu beter imho.
Wat is Perch toch een fijn CMS voor simpele websites! Net weer een online gezet, weinig werk om het op te zetten en werkt als een trein. Voor grotere projecten vind ik Silverstripe wel fijn maar voor kleine websites is Perch een prima systeem
Ik heb DDG twee kansen gegeven en ben twee keer teruggegaan naar Google. Sinds de huidige versie gebruik ik Google misschien nog maar twee keer per week. Het wordt echt steeds beter
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Nothing to see here!
Ja, het vereren van Comic Sans is een hobby van een stel 3fm dj's.Hipska schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:34:
Hmm, Comic Sans Day is blijkbaar een puur Nederlands initiatiefvandaar dat ik er bijna niemand over hoor.
De rest van de wereld is intelligenter (meestal....)
Yeah da's wel handig. Kan je aan klanten vertellen dat hun website in ieder geval in Duck Duck go op de eerste pagina staat.Rutix schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:32:
Ik vind dat hij geen pages heeft al een pluspuntvind dat soms echt irritant aan google.
Haha, dude!ZpAz schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:01:
[...]
Yeah da's wel handig. Kan je aan klanten vertellen dat hun website in ieder geval in Duck Duck go op de eerste pagina staat.
Hoe vaak kijk jij dan op de 2e pagina van google? Ik moet zeggen dat dat maar heel soms voorkomt.Rutix schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 13:32:
Ik vind dat hij geen pages heeft al een pluspuntvind dat soms echt irritant aan google.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Bij mij is dat meestal een teken van extreem zeldzame zooi of foute keywords. Gebeurd me maar 2 keer in het jaar ofzo...Woy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:38:
[...]
Hoe vaak kijk jij dan op de 2e pagina van google? Ik moet zeggen dat dat maar heel soms voorkomt.
Ik was laatst op zoek naar informatie over Sap en SAPJco, de eerste 15 resultaten zaten achter een betaalmuur. Meestal begin ik dus op pagina 2 als ik dat onderwerp erbij pakWoy schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:38:
[...]
Hoe vaak kijk jij dan op de 2e pagina van google? Ik moet zeggen dat dat maar heel soms voorkomt.
Het doet me denken aan SignalR maar dan zonder browsers..
Och, soms denkt google het beter te weten en je naast je specifieke zoekterm met doelbewuste "typo" ook maar het "verbeterde" woord mee te nemen. Kan je eenvoudig oplossen, maar wel enorm irritant.Robbiedobbie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:39:
[...]
Bij mij is dat meestal een teken van extreem zeldzame zooi of foute keywords. Gebeurd me maar 2 keer in het jaar ofzo...

Maar eerst eens van die koppijn afkomen. Ik haat warm droog weer

Read the code, write the code, be the code!
Mijn allerstomste fout was een keer toen ik nog niet alles doorzocht had op osdev een vraag te stellen over een bepaald stukje van OS development wat maar niet wilde lukken. Ook google gaf geen antwoord. Nadat ik die vraag gesteld had, was dat zo ongeveer het enige wat google nog terug wilde geven -.-"Caelorum schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:06:
[...]
Och, soms denkt google het beter te weten en je naast je specifieke zoekterm met doelbewuste "typo" ook maar het "verbeterde" woord mee te nemen. Kan je eenvoudig oplossen, maar wel enorm irritant.
14/20
Vond ik nog best aardig gezien mijn minimale programmeer kennis.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Dingen als Scala, Go en Swift ken ik eigenlijk helemaal niet, maar dan ken ik de overige antwoorden wel genoeg om te concluderen dat het die iig niet zijn. Die ene Javascript was wel een leuke.
1
| alert((![]+[])[+[]]+(![]+[])[+!+[]]+([![]]+[][[]])[+!+[]+[+[]]]+(![]+[])[!+[]+!+[]]); |
[ Voor 108% gewijzigd door .oisyn op 04-07-2014 16:17 ]
Lekker op de bank
Ik had ergens een optie dat ik kon kiezen tussen Scala, Swift en Erlang volgens mij. Ik wist alleen zeker dat het geen C++ was.oisyn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:11:
You guessed 20 out of 20!
Dingen als Scala, Go en Swift ken ik eigenlijk helemaal niet, maar dan ken ik de overige antwoorden wel genoeg om te concluderen dat het die iig niet zijn. Die ene Javascript was wel een leuke. (alert(![]+[]+([]-![])...)
Bij die JS had ik bijna op brainfuck geklikt! Zag net optijd dat er alert stond
Lekker op de bank
dat.oisyn schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:11:
You guessed 20 out of 20!
Dingen als Scala, Go en Swift ken ik eigenlijk helemaal niet, maar dan ken ik de overige antwoorden wel genoeg om te concluderen dat het die iig niet zijn. Die ene Javascript was wel een leuke.
JavaScript:
1 alert((![]+[])[+[]]+(![]+[])[+!+[]]+([![]]+[][[]])[+!+[]+[+[]]]+(![]+[])[!+[]+!+[]]);
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
^^ Drink hooguit 3 biertjes op een avond, maar dan ben ik al redelijk heenwackmaniac schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:28:
Misschien moet je dan ook niet een heel krat bier opdrinken ...
20/20 hier ^^ (ja, twee pogingen
Grappig die php vraag staat er gewoon letterlijk in de open tag
[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 04-07-2014 16:56 ]
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.