De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.029 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat ziet er goed uit :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 00:37:
[...]

Ohja :D Die was ik vergeten... Gelukkig komt het niet zo vaak voor dat een variabele setten veel tijd kost :D
Klopt, het gebeurt niet vaak.

Ook is get/set trouwens handig, dan kun je in je getter controleren of er wel iets is, nullpointers afvangen for the win.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Help... ben op zoek naar een oude tweakblog van iemand over man in the middle attacks met een linux wifi accesspoint tool. Wie weet nog van wie deze blog was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arite
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 10:30
BikkelZ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:50:
Iemand ervaring met Docker en soortgelijke platforms?

Ik zie zo vaak dat mensen gewoon hun development omgeving maar moeilijk fatsoenlijk aan de gang krijgen :/
Wij gebruiken het voor onze ontwikkel- en stagingomgeving. Onze CI server maakt de docker containers aan, voert de tests daarin uit en wanneer alles groen is wordt het richting onze private registry gepushed.

Voor de ontwikkelomgeving heb ik zelf een paar shell scripts in elkaar gegooid om alles te downloaden en bij te werken op Vagrant. Ik ben op dit moment aan het kijken naar Apache Mesos en Marathon voor onze staging/production omgeving en wellicht ook door te trekken naar onze development omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayr
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 16:01
Kayr schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:28:
Help... ben op zoek naar een oude tweakblog van iemand over man in the middle attacks met een linux wifi accesspoint tool. Wie weet nog van wie deze blog was?
ow, wacht.... gevonden: ./autopwn: Wifileaks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-10 12:38

xleeuwx

developer Tweakers Elect
En bedankt weer iets dat ik dit weekend wil uitproberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:02
Robbiedobbie schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:40:
Jeujj, vandaag komen de laatste onderdelen voor mijn PC binnen *O* *O*

Vanavond in elkaar zetten en dan eens kijken wat dat beest kan doen :D
Cool!

Gisteren heb ik m'n nieuwe werk laptop besteld. Ik kwam er tijdens de zoektocht naar hardware achter dat de mobiele CPU's vaak nog steeds minder presteren dan m'n 3 of 4 jaar oude i7 2600 in de desktop. Mijn verwachting was dat deze toch wel eens zou zijn ingehaald.
Toch denk ik dat de i7 4750HQ wel een behoorlijke boost gaat geven als ik hem vergelijk met de huidige werk laptop.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Jan_V schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:03:
[...]

Cool!

Gisteren heb ik m'n nieuwe werk laptop besteld. Ik kwam er tijdens de zoektocht naar hardware achter dat de mobiele CPU's vaak nog steeds minder presteren dan m'n 3 of 4 jaar oude i7 2600 in de desktop. Mijn verwachting was dat deze toch wel eens zou zijn ingehaald.
Toch denk ik dat de i7 4750HQ wel een behoorlijke boost gaat geven als ik hem vergelijk met de huidige werk laptop.
En wat heb je nu juist besteld?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Hoe irritant is het dat RabbitMQ niet gewoon een simpele functionaliteit heeft om berichten van de ene queue naar de andere queue te moven.

Ja er is de Shovel plugin, maar om die goed te gebruiken moet je schijnbaar een 2de broker starten, terwijl ik eigenlijk berichten tussen queue's op dezelfde broker/node wil moven. Plus dat de shovel plugin meer bedoeld is om permanent berichten tussen brokers te moven. Wat het voor iets simpels als berichten uit een dead-letter queue naar een andere queue moven, veel te omslachtig maakt.

Schijnbaar moet ik echt zelf een simpele app schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:18
Firesphere schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 09:19:
[...]
Klopt, het gebeurt niet vaak.

Ook is get/set trouwens handig, dan kun je in je getter controleren of er wel iets is, nullpointers afvangen for the win.
Mja, dat zou niet voor moeten komen. Dan doe je iets niet goed in het beheren van de data in de class en geef je blijkbaar teveel ongecontroleerde toegang van buitenaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Alex) schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:26:
Nou zie ik hier met enige regelmaat dingen voorbijkomen voor de *nix-stack, zoals Vagrant, Puppet, Chef en Docker, maar ik hoor nooit iets over de WISC*-stack (buiten het overhypete NuGet). Is daar gewoon geen vraag naar, of is de technologie er niet?

* Windows, IIS, SQL Server, C#
Vagrant is er voor Windows, Puppet en Chef werken volgens mij ook gewoon voor Windows. Docker is technologisch onmogelijk voor Windows, je kan geen container based virtualisatie doen met de Windows kernel.

Daarnaast heb je natuurlijk nog het hele scala aan Microsoft System Center producten waar je veel management functionaliteit in terug vindt. Het feit dat je meer hoort over de *nix stack is omdat dit meestal open source en/of gratis is.
Struikrover schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 08:02:
Ik heb al een paar keer verlekkerd naar Docker gekeken, maar een ding dat me nog niet helemaal duidelijk is: wat doet het precies met je overhead? Als je een complete Ubuntu distro in een container daemon runt, wat is dan de performance hit die je dat oplevert?

Ik zit er aan te denken om binnenkort twee machines met 14.04 uit te rusten en dan met Docker de dependencies en installatie van software recht te trekken, maar weet niet zeker of dat de juiste use-case is
De overhead is vrij klein, want je deelt de kernel van de host. Daardoor kan je ook in enkele milliseconden een container up krijgen, het is geen complete VM. Het nadeel is dat je minder isolatie hebt tussen je host en je guest containers, bij een VM is dat compleet gescheiden en bij een container iets minder.
D-Raven schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:10:
Hoe irritant is het dat RabbitMQ niet gewoon een simpele functionaliteit heeft om berichten van de ene queue naar de andere queue te moven.

Ja er is de Shovel plugin, maar om die goed te gebruiken moet je schijnbaar een 2de broker starten, terwijl ik eigenlijk berichten tussen queue's op dezelfde broker/node wil moven. Plus dat de shovel plugin meer bedoeld is om permanent berichten tussen brokers te moven. Wat het voor iets simpels als berichten uit een dead-letter queue naar een andere queue moven, veel te omslachtig maakt.

Schijnbaar moet ik echt zelf een simpele app schrijven.
Mja, je zult waarschijnlijk moeten gaan consumen en dan weer publishen. Je kan het ook vanuit de admin console doen volgens mij (niet zeker). Maar belangrijker is nog waarom die berichten uberhaupt eerst in je dead letter queue gekomen zijn, ik neem aan dat het scenario is: bug in message handling (oid), patch released, republish messages?

Over de Git discussie, ik las gisteren een artikel over iemand die publieke branches van Git een hel vindt (volgens mij een ontwikkelaar van ZeroMQ), ik zal even zoeken.... gevonden.

[ Voor 22% gewijzigd door HMS op 02-07-2014 10:37 . Reden: URL van blog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Megamind schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 02:12:
[...]

Ik hoorde op de 9 channel conf dat Roslyn Bower gaat ondersteunen.
Dat zou echt awesome zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 01:53

Korben

() => {};

HMS schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Vagrant is er voor Windows, Puppet en Chef werken volgens mij ook gewoon voor Windows. Docker is technologisch onmogelijk voor Windows, je kan geen container based virtualisatie doen met de Windows kernel.
[...]
Docker werkt gewoon onder Windows.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Het werkt op een Windows host in een Linux VM, dat is iets anders in mijn ogen dan werkt op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
HMS schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:25:
Over de Git discussie, ik las gisteren een artikel over iemand die publieke branches van Git een hel vindt (volgens mij een ontwikkelaar van ZeroMQ), ik zal even zoeken.... gevonden.
Hij draagt wel goede argumenten aan maar ik denk dat je een onderscheid moet maken tussen branches die maar van korte duur zijn en branches die van lange duur zijn. Veel van zijn opmerkingen werken vooral bij de laatste :). Ik had zelf nog nooit gehoord van PC3 en C4 en dat ziet er best interessant uit. Misschien dat ik daar binnenkort eens naar ga kijken.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
_Moe_ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:06:
[...]

En wat heb je nu juist besteld?
De BTO 14CL16 (we mogen alleen bij BTO bestellen)
Met 16GB geheugen, 2x 240GB Crucial M500, externe optische drive, Bigfoot wireless kaart & een Dicota Code tas er bij.

Hopelijk heb ik de komende jaren geen touch en hoge resoluties nodig. Verder ziet het er op papier wel aardig uit, het is nu afwachten wat de praktijk zal brengen.

Nu nog een nieuwe auto uitzoeken :)
Allemaal omdat ik vorige week m'n contract heb getekend bij een nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:22

TheNephilim

Wtfuzzle

Jan_V schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:36:
[...]

Met 16GB geheugen, 2x 240GB Crucial M500, externe optische drive, Bigfoot wireless kaart & een Dicota Code tas er bij.

Hopelijk heb ik de komende jaren geen touch en hoge resoluties nodig. Verder ziet het er op papier wel aardig uit, het is nu afwachten wat de praktijk zal brengen.
Oeh, 1080p met een 14 inch beeldscherm, dat word knijpen met de oogjes! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Jan_V schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:36:
[...]

Nu nog een nieuwe auto uitzoeken :)
Allemaal omdat ik vorige week m'n contract heb getekend bij een nieuwe werkgever.
Gefeliciteerd ;)

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik heb zojuist mijn scraper die hevig gebruik maakt van diverse 3rd party libraries en waarvan de functionaliteit verspreid is over meerdere classes en objecten met allemaal complexe hacks en JS calls naar de te scrapen website... omgebouwd naar 36 regels Ruby code door enkel Net::HTTP en een json parser te gebruiken.

Ik kan nu toch een enorme zooi aan code weggooien... Ik blij.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
TheNephilim schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:41:
[...]

Oeh, 1080p met een 14 inch beeldscherm, dat word knijpen met de oogjes! :+
Had liever de Lenovo X1 Carbon gehad, 14" met een 4K touch scherm.
Het spelen met de DPI settings in Windows gaat tegenwoordig redelijk goed, dus qua leesbaarheid komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Jan_V schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:51:
[...]

Had liever de Lenovo X1 Carbon gehad, 14" met een 4K touch scherm.
Het spelen met de DPI settings in Windows gaat tegenwoordig redelijk goed, dus qua leesbaarheid komt het vast goed.
Ah oké, kan me namelijk voorstellen dat er best wat programma's zijn die daar geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 08:50
TheNephilim schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 11:58:
[...]

Ah oké, kan me namelijk voorstellen dat er best wat programma's zijn die daar geen rekening mee houden.
Ik maak me er ook schuldig aan >:)

Maarja, ik ben dan ook geen frontend developer. Het liefst maak ik gewoon console apps, of backing logic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:54
Net buiten in de zon gelunched. Nu voelt het koud op kantoor toch wel een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Ealanrian schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:06:
Net buiten in de zon gelunched. Nu voelt het koud op kantoor toch wel een nadeel.
Ja in de zon is het wel lekker. In de schaduw is het al gauw koud though :(

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 00:06

ZaZ

Tweakers abonnee

Net (haast gedwongen) een nieuw scheldwoord bedacht die niet te plat is zodat ik 'm regelmatig kan toepassen om mijn punt duidelijk te maken.
Hyperlinkdubbelklikker.
Je mag zelf invullen wat het betekent.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
ZaZ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:23:
Net (haast gedwongen) een nieuw scheldwoord bedacht die niet te plat is zodat ik 'm regelmatig kan toepassen om mijn punt duidelijk te maken.
Hyperlinkdubbelklikker.
Een jimmie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hyperlinkdubbelklikker.
Een monkeytester?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Hyperlinkdubbelklikker.
Ik las Hyperlinkdubbellikker :p. Maar ik ben nu wel benieuwd in welke context je jou nieuwe scheldwoord een scheldwoord is. }:O

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Rutix schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:25:
[...]

Ik las Hyperlinkdubbellikker :p. Maar ik ben nu wel benieuwd in welke context je jou nieuwe scheldwoord een scheldwoord is. }:O
Als ik je een hyperlinkdubbelklikker noem, dan is dat zeker geen compliment, dus daar is de context.
Kwam voort uit iets wat bedacht is door iemand die niet dingen moet bedenken en ik verhaal ging halen. Die ging vervolgens het web op om iets te laten zien en dubbelklikte steevast op elke link.
Dat laat genoeg zien dat je gewoon incompetent bent om ook maar iets met software te doen, laat staan het bedenken ervan, maar misschien is dat wel mijn logica hoor.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS

HMS

Hyperlinkdubbelklikker.
[Soundbite] :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Awyeah, webshop toch afgekregen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Martindo schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:55:
Awyeah, webshop toch afgekregen. :D
showen! 8)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Een webforms asp.net webshop is t niet waard om geshowd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-09 14:08
@ZaZ: dat soort mensen horen zich psychisch te laten nakijken. Echt hoor.

@Martindo: ieuwh! Waarom dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Martindo schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:59:
Een webforms asp.net webshop is t niet waard om geshowd te worden.
Hoezo niet? Ik heb zat mooie dingen gemaakt (en maak soms nog steeds) in webforms...

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

ZaZ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:33:
[...]

Als ik je een hyperlinkdubbelklikker noem, dan is dat zeker geen compliment, dus daar is de context.
Kwam voort uit iets wat bedacht is door iemand die niet dingen moet bedenken en ik verhaal ging halen. Die ging vervolgens het web op om iets te laten zien en dubbelklikte steevast op elke link.
Dat laat genoeg zien dat je gewoon incompetent bent om ook maar iets met software te doen, laat staan het bedenken ervan, maar misschien is dat wel mijn logica hoor.
Dat gedrag is alleen acceptabel als je 50+ bent en in het dagelijks leven niks met computers doet...

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 11:20
ZaZ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 13:33:
[...]

Iemand ooit vergeten uit te leggen dat dat niet hoeft? :+ of ben ik nu te solidair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

ytterx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:09:
[...]
Iemand ooit vergeten uit te leggen dat dat niet hoeft? :+ of ben ik nu te solidair?
Dat boeit mij verder niet zo, want dat was ook niet het probleem. Het is wel typerend en vandaar het eufemisme daar de lading (zover ie bestaat het is immers een zelf verzonnen woord) redelijk negatief is.
Je kan dus ook een hyperlinkdubbelklikker zijn als je gewoon netjes eenmalig de linkjes klikt :+
Je bent dan wel gewoon een zak hooi natuurlijk als je zo genoemd wordt

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Mijn vader gaat altijd naar websites via Google. Dus dan google -> www.tweakers.net -> zoeken.
Ontzettend achterlijk, maar uiteindelijk is hij niet "slecht" met computers. Bijv. met Excel kan hij misschien wel meer dan mij. Ik weet niet precies wat het is (idem met dubbelklikken) maar soms zijn dingen misschien minder logisch dan "wij" (lees: ervaren ITers) denken.

Deze 'tik' van mijn pa is eigenlijk pas gekomen toen browsers opeens direct zoeken toelieten in je url-bar.

Natuurlijk praat ik nu over iemand die de computer gebruikt om zijn werk gemakkelijker te maken, en niet dat het daadwerkelijk zijn werk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Mijn moeder zie ik ook soms haar muis optillen zonder dat ze het doorheeft tot het punt dat ie niet meer 'reageert', maar die is niet software architectje aan het spelen.
Het punt is meer dat als je de basale dingen kennelijk al niet begrijpt, hoe kan je dan vanuit daar dingen opzetten die meerdere (gebruikers) moeten gaan volgen?

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Zo was mijn tante haar internet kapot en dat omdat alleen haar homepage niet meer gelijk aan google was.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Mijn tante stuurt al mailtjes zodra ze een "groen schildje/huisje rechts onderin" ziet.
Met de vraag of ik even wil kijken wat er mis is 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door ytterx op 02-07-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:21

Pizzalucht

Snotneus.

Ik kreeg gisteren allemaal Whatsapp berichtjes van mijn moeder:
"Help Pizzalucht!"
"Er komen allemaal geluiden uit mijn computer, mensen op kantoor ofzo, hoor papier ritselen, mensen lachen"
"Kan het zijn dat iemand me afluistert maar op het verkeerde knopje heeft gedrukt waardoor ik hem nu hoor?"
"Als ik morgen dood ben moet je dit aan de politie vertellen"

Het was al weg voordat ik het kon onderzoeken, maar het zal wel een flash ad geweest zijn op een of andere site _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ytterx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:59:
Mijn tante stuurt al mailtjes zodra ze een "groen schildje/huisje rechts onderin" ziet.
Met de vraag of ik even wil kijken wat er mis is 8)7
Wat moet ik me bij een groen schildje/huisje voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Firesphere schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:08:
[...]

*Microsoft Security Essentials*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Firesphere schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:08:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XtVFh0z.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Het mooie is dat ie soms dus ook op oranje springt.. Maar zodra de scan weer is geweest op groen.. ze snapt er helemaal niks van :+ dus maar gezegd dat ze die moet negeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
ytterx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:20:
Het mooie is dat ie soms dus ook op oranje springt.. Maar zodra de scan weer is geweest op groen.. ze snapt er helemaal niks van :+ dus maar gezegd dat ze die moet negeren..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Kkaae5L.png

[ Voor 18% gewijzigd door HuHu op 02-07-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

ytterx schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:20:
Dat kan ik haar niet echt kwalijk nemen.
Volgens mij was het oorspronkelijke idee achter icons dat ze de gebruiker moeten iets moeten vertellen over wat het is en het is een voordeel als ie herkenbaar is.
Dit is er eentje die andersom werkt. Eerst moet je weten wat het is voordat je kan zien dat het een huisje moet voorstellen, maar om het extra moeilijk te maken verandert ie ook nog af en toe van kleur

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytterx
Dat heb ik dus expres niet gedaan omdat zodra die rood wordt zij mij juist wel moet mailen en bellen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-10 00:56
Mooie combinatie van Nederlands en Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
_Moe_ schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 14:55:
Zo was mijn tante haar internet kapot en dat omdat alleen haar homepage niet meer gelijk aan google was.
Oud stel hier (de bovenburen) hebben hun laptop weggebracht omdat die kapot was. Hoorde het verhaal aan en moest toch wel even glimlachen ^^ Blijkbaar heeft startpagina.nl het radiogebeuren verandert van een lijst naar een overzicht met logo's. Op de desktop kregen ze netjes een werkende radiopagina te zien, maar op de laptop niet. Conclusie: laptop is kapot.
tja... ok... Daar kan je ook een bedrijf voor inhuren ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch, - op een of andere reden - vind ik dit een rare combi ...

http://revisr.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 21:01

Matis

Rubber Rocket

Vihaio schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:31:
Dat is het nadeel van een Engels OS en een Nederlandse locale. Veel applicaties welke ik installeer, prefereren toch de Nederlandse taal boven de Engelse.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vreemd, zo had ik het ook altijd staan en nooit wat van die problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik krijg altijd Brits Engelse autocorrectie, geen idee waar dat vandaan komt.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Toetsenbordinstellingen? Die staat weer los van locale en UI taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 23:18:
Toetsenbordinstellingen? Die staat weer los van locale en UI taal.
Zou US International naar Brits vertalen? Want MacOS staat op US International of Nederlands.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 13:48
Woei, betaald spelen met live datastreams over websockets met Python op een ARM platform clientside, en serverside een combinatie van nodeJS, Redis, een eigen gemaakte 2D canvas plot library, en web app development met Yeoman voor de superhandigheid. Helemaal mijn ding dus ik vermaak me prima (aan de tijd te zien ook :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Struikrover op 03-07-2014 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
Vihaio schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Ja, blijkbaar is MSE in het Nederlands geïnstalleerd. Ik zal op één-of-andere manier wel een Nederlandse versie hebben gedownload. Met [google=mse] kom ik via Google Chrome op een Engelstalige pagina bij Microsoft, maar Firefox laat me een Nederlandstalige pagina zien. Met incognito-modus van Chrome kom ik ook op de Nederlandse Microsoft pagina. Maar deze Windows installatie is toch echt Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
handleiding maken... hoera... hoeraa... hoeraaaaa.... Ja mijn enthousiasme kent wederom geen grenzen..

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Als je een handleiding nodig hebt is je software niet gebruiksvriendelijk genoeg toch? ;)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:22:
handleiding maken... hoera... hoeraa... hoeraaaaa.... Ja mijn enthousiasme kent wederom geen grenzen..
Dan heb ik nog wel een klusje voor je :/

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
wackmaniac schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:34:
Als je een handleiding nodig hebt is je software niet gebruiksvriendelijk genoeg toch? ;)
idd.. het gaat over 3 invoerschermen waarvan 95% precies hetzelfde is, maar is blijkbaar klantvriendelijk om dit op een paar stroken dode boom mee te geven bij een oplevering |:(

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 11:57
Is er eigenlijk een sneltoets in Visual Studio om een hele regel in een keer te verwijderen?

Gebruik daar nu Control+X voor, maar dat is knippen en dus overschrijf ik wel eens per ongeluk mijn klembord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 09:55:
Is er eigenlijk een sneltoets in Visual Studio om een hele regel in een keer te verwijderen?

Gebruik daar nu Control+X voor, maar dat is knippen en dus overschrijf ik wel eens per ongeluk mijn klembord.
Ctrl+L.

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

Ik gebruikte altijd Shift+Delete, maar dan knipt Visual Studio ook heel de regel. Ctrl+L wist ik nog niet :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DeluxZ schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:04:
Ik gebruikte altijd Shift+Delete, maar dan knipt Visual Studio ook heel de regel.
Nogal wiedes, Shift+Delete is gewoon een algemene alternatieve hotkey voor Cut en werkt dus hetzelfde als Ctrl+X ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

.oisyn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:07:
[...]

Nogal wiedes, Shift+Delete is gewoon een algemene alternatieve hotkey voor Cut en werkt dus hetzelfde als Ctrl+X ;)
Dan moet je dat natuurlijk wel weten. Ik misbruikte Shift+Delete dus voor het verwijderen van een regel. :F

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

shift+del (cut), control+insert(copy) en shift+insert(paste)

Gebruik ik eigenlijk meer dan de xcv methode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
BikkelZ schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 01:26:
[...]
Zou US International naar Brits vertalen? Want MacOS staat op US International of Nederlands.
Ik was niet goed aan het opletten en dacht dat je Windows had :P tja va dat beetje OSX dat ik heb gezien heb ik al wel meegekregen dat sommige programma's myspell e.d. Gebruiken. Dus je zou kunnen kijken of dat is geïnstalleerd en dan de en-gb taalpakket er af gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:20:

Nooit geweten... wouw

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:20:

Weet niet meer of die standard is of dat ik hem ooit zelf eens heb toegevoegd:
Command + shift + v om te plakken zonder opmaak. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik mag een nieuwe laptop uitzoeken op m'n werk. Ik denk dat het de Het wordt de Dell Latitude E7440 gaat worden...

i5-processor, 16 GB RAM, 256 GB SSD, en een full HD touchscreen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Alex) op 03-07-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 12:53
Is redelijk standaard wouterwouter2

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Shift+del vind ik persoonlijk iets te gevaarlijk. In Windows Explorer en vele andere filebeheerprogramma's is dat namelijk niet knippen, maar permanent verwijderen zonder naar de prullenbak te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Alex) schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 12:08:
Ik mag een nieuwe laptop uitzoeken op m'n werk. Ik denk dat het de Het wordt de Dell Latitude E7440 gaat worden...

i5-processor, 16 GB RAM, 256 GB SSD, en een full HD touchscreen. :)
Mooi systeem, gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Web API > Over Posting.

Wat doen jullie het liefst? Whitelisten of Blacklisten van properties?

Mijn voorkeur gaat uit naar whitelisten. Liever dat ik een property vergeet te whitelisten, zodat men hem niet kan posten dan dat ik hem vergeet toe te voegen en kwaadwillenden het wel kunnen. Maar wellicht dat jullie er andere ideeën over hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Whitelisting lijkt me het beste, zo werken de meeste ACL's ook toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:44:
Web API > Over Posting.

Wat doen jullie het liefst? Whitelisten of Blacklisten van properties?

Mijn voorkeur gaat uit naar whitelisten. Liever dat ik een property vergeet te whitelisten, zodat men hem niet kan posten dan dat ik hem vergeet toe te voegen en kwaadwillenden het wel kunnen. Maar wellicht dat jullie er andere ideeën over hebben?
Het lijkt me nog makkelijker en minder foutgevoelig om gewoon een discrete DTO te definiëren voor de parameters van een functie. Property's die er niet zijn lopen ook geen gevaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:28

StM

Grrr, de KVK ruikt ook weer extra geld. Per 1-7 zijn ze gestopt met de gratis digitale uittreksels. Natuurlijk zonder aankondiging vooraf. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Korben schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:57:
[...]

Het lijkt me nog makkelijker en minder foutgevoelig om gewoon een discrete DTO te definiëren voor de parameters van een functie. Property's die er niet zijn lopen ook geen gevaar. :Y)
Je bedoelt echt een klasse die ze moeten posten waar alleen de velden in staan die ze mogen posten?
Maar dan krijg je toch twee klasses naast elkaar waar exact hetzelfde in staat als alle velden toegestaan zijn? Is dat juist niet foutgevoeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korben

Korben

() => {};

pdebie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Je bedoelt echt een klasse die ze moeten posten waar alleen de velden in staan die ze mogen posten?
Maar dan krijg je toch twee klasses naast elkaar waar exact hetzelfde in staat als alle velden toegestaan zijn? Is dat juist niet foutgevoeliger?
Als alle velden toegestaan zijn heeft het uiteraard geen zin. Voor de rest, AutoMapper ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Bedankt. Ik ga eens kijken naar AutoMapper. Want dat mappen van het ene veld naar het andere lijkt me inderdaad een gedrocht om elke keer weer uit te voeren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mulder_fox
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 10:16
Altijd leuk brandoefening , gelukkig kregen we allemaal een ijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 13:59:
Grrr, de KVK ruikt ook weer extra geld. Per 1-7 zijn ze gestopt met de gratis digitale uittreksels. Natuurlijk zonder aankondiging vooraf. :(
Tja, inschrijven is tegenwoordig gratis, dus moeten ze ergens anders hun geld vandaan zien te halen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/2Ji/deee308cdb81

Euhhh, help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Duidelijk toch, meer wasverzachter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:50
Raaaaaaaa! Gmail api, de fik erin! :( :( :(
Sorry moest even ventileren... :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:44:
[...]

Duidelijk toch, meer wasverzachter gebruiken.
Of minder viagra :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat wordt een re-install vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar is het een hard error die unknown is, of een error die unknown hard is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
.oisyn schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 15:54:
Maar is het een hard error die unknown is, of een error die unknown hard is?
Zo hard dat die bij het minste breekt :P

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:02
*zucht*
Ger schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:58:
Get ready for a rant.
[...]
laat ons aub ook weten wat er gebouwd moet worden.
Ger schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:27:
[...]

In beide zit een groot stuk onduidelijkheid: we weten niet wat de klant precies wil. En ik vertik het om zomaar iets te maken en vervolgens driekwart weer opnieuw te moeten gaan doen omdat het niet is wat er is afgesproken.
Puntje kwam bij paaltje.
Dinsdag is de verkoper teruggekomen van vakantie. Ik was in tussentijd toch maar eens aan de slag gegaan met een basisverhaal zodat er *iets* is om vanuit te gaan. Boel ligt klaar maar er moet natuurlijk wel invulling aan gegeven worden en details moeten nog uitgewerkt worden.

Vanmorgen een email gehad; planning was eigenlijk dinsdag klaar en vanmiddag komt de klant om de boel te bekijken. Is het al klaar?
[nee, natuurlijk is het niet klaar]
Maar eens naartoe gelopen, e.e.a. uitgelegd en nu blijkt natúúrlijk dat de klant er toch een ander idee bij had en dat de verkoper dat dus al wist. Of ik voor vanmiddag nog e.e.a. kon aanpassen.

NEE.

Zet eerst maar eens duidelijk op papier wat ik moet gaan maken. Dan praten we verder.

Om terug te komen op mijn eerdere woorden:
Verkopers... grom.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ger schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 16:31:
*zucht*

[...]

[...]

Puntje kwam bij paaltje.
Dinsdag is de verkoper teruggekomen van vakantie. Ik was in tussentijd toch maar eens aan de slag gegaan met een basisverhaal zodat er *iets* is om vanuit te gaan. Boel ligt klaar maar er moet natuurlijk wel invulling aan gegeven worden en details moeten nog uitgewerkt worden.

Vanmorgen een email gehad; planning was eigenlijk dinsdag klaar en vanmiddag komt de klant om de boel te bekijken. Is het al klaar?
[nee, natuurlijk is het niet klaar]
Maar eens naartoe gelopen, e.e.a. uitgelegd en nu blijkt natúúrlijk dat de klant er toch een ander idee bij had en dat de verkoper dat dus al wist. Of ik voor vanmiddag nog e.e.a. kon aanpassen.

NEE.

Zet eerst maar eens duidelijk op papier wat ik moet gaan maken. Dan praten we verder.

Om terug te komen op mijn eerdere woorden:
Verkopers... grom.
Wat een feest, zulk soort lui :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik zou zorgen dat er een spoor is van vriendelijk informerende emailtjes met de juiste mensen in de CC. CC is machtiger dan het zwaard :Y

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

http://www.thetwoweeker.com/blog/

Hehe, Nederland gewoon op de derde plek qua XKCD retweets _/-\o_

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

LastPass heeft het nieuwe 24-karakter lange wachtwoord voor m'n router niet opgeslagen :F

kutkutkutkutkutkutkut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Och reset is zo gedaan toch?
Pagina: 1 ... 82 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.