De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.028 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-09 18:08
Grmbl, mijn werk vindt ReSharper niet een nuttige tool dus moet ik het uit eigen pocket kopen. Ook nergens een kortingscode te vinden helaas :'( . Misschien iets te gewend geraakt aan de fijne features ervan.

Ik ben op zich wel benieuwd, tools zoals ReSharper, worden die bij jullie zelf aangeschaft of door het bedrijf waar je werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik vind dat zulke idiote beslissingen. Met een paar centen maak je een ontwikkelaar veel productiever. Als je iedere dag een paar minuten bespaard heb je het geld er zo uit.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb R# een paar keer gratis gekregen van JetBrains toen ik MVP was, toen ik dat niet meer was heb ik R# zelf aangeschaft. Het scheelt me een hoop frustratie (approvals, kosten kunnen declareren, enzovoorts) en ik kan/mag de tool gebruiken voor wat ik wil. De licentie blijft mijn eigendom, ik mag er zelf software mee schrijven en mocht ik ooit uit dienst gaan* dan kan ik de licentie gewoon meenemen naar een volgende werk-/opdrachtgever.

* Kleine kans, want mijn werkgever is awesome.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:54

markvt

Peppi Cola

Gisteren nog een overzicht neergezet van concurrenten van ze. Dan kan je er nog 3 proberen voor 1 maand, ben je 3 maanden verder ;)

Daarnaast is de resharper EAP ook vaak een periode gratis te gebruiken - als je echt niets wilt uitgeven is dat ook nog een optie.

Vergelijk het maar met een timmerman, die geef je ook een goede hamer. Een developer heeft ook goede 'tools' nodig.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:55
markvt schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:56:
[...]
Daarnaast is de resharper EAP ook vaak een periode gratis te gebruiken - als je echt niets wilt uitgeven is dat ook nog een optie. [...]
Heb zelf meer dan een half jaar de R# C++ beta gebruikt en daarna de EAP ^^ Waren gewoon volledige versies + c++ zooi. Resharper is wel een beetje onmisbaar als je met Visual Studio bezig bent. Toch wel mooi dat een bedrijf zoiets kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Bij ons is het nu een standaard tool geworden waardoor het heel makkelijk aan te schaffen is. Wij hebben ook dat licentie abbo vorm van R# waardoor wij als ontwikkelaars er niet naar hoeven om te kijken. Ik vind dat een werkgever die ontwikkelaars in dienst heeft hierover niet moeilijk moet doen, net zoals een goede tweede scherm maakt dit je gewoon zoveel productiever.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Solopher schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:08:
Vakantie gehad in Mexico, Honduras, Guatemala en Belize (Maya route).
Afgelopen zaterdag terug gekomen, maar moet nogal wennen aan het tijdsverschil.
Damn dat klinkt goed. :) Die route zou ik ook graag eens doen.
.

Ik heb een aantal kleine tools (o.a. CodeKit en CodeBoxApp) zelf gekocht, verder gebruik ik eigenlijk geen betaalde tools. Maar als ik ze zou willen hebben, zou mijn werkgever ze wel betalen; wat imho ook zo hoort. Een werkgever moet zorgen dat de ontwikkelaar de juiste tools heeft om zijn werk goed te doen.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ontvang naast mijn contractueel afgesproken salaris een vaste onkostenvergoeding. Die is bedoeld voor zakelijke uitgaven die niet worden doorberekend aan een klant. R# valt daar wat mij betreft onder, door het op zo'n manier te doen dwing je mensen niet om een bepaalde tool te gebruiken 'omdat daar nou eenmaal licentieafspraken voor zijn' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rutix schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:55:
Denk dat android Java 8 nog niet support. Correct me if I'm wrong though.
Compilet toch naar dezelfde IL? Of doet een Andoid Java compiler iets speciaals?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

markvt schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:56:
Vergelijk het maar met een timmerman, die geef je ook een goede hamer.
Afbeeldingslocatie: http://blog.codinghorror.com/content/images/uploads/2012/06/6a0120a85dcdae970b017742d249d5970d-800wi.jpg

* .oisyn rent :+

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-09 23:30

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Da's geen wapen, da's een moordwapen :+

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:34

ErikKo

Rippie

Een goede hamer is ook niet alles. :)
YouTube: Rembo en Rembo - Timmerman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
.oisyn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:54:
[...]

Compilet toch naar dezelfde IL? Of doet een Andoid Java compiler iets speciaals?
Ik kan mij best voorstellen dat in Java 8 de IL is aangepast. Tussen .NET 1.x / 2.0 / 4.0 is de IL ook niet compatible.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
.oisyn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:54:
[...]
Volgens mij wordt zelfs niet alles van Java7 ondersteund in Android (invokedynamic niet bijv.) en ook die beperkte ondersteuning is alleen beschikbaar in de KitKat SDK. Versies daarvoor zit je nog met Java 6. Je kan wel RetroLambda gebruiken blijkbaar :)

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2014 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Laatst online: 12:56

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

F.West98 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 01:47:
Ik snap niet waarom in Java een JSONArray NIET iteratable is.
Sowieso wel erg jammer dat je voor Android niet dingen als .Select(s => s.toString()); kan gebruiken maar gewoon een hele for-loop moet maken. Zo veel nutteloze code :(
Dat ligt er misschien aan welke JSON library je gebruikt. De Java API heeft er voor zover ik weet geen een, dus ben je op een 3rd party API aangewezen. Die van Google is wel gewoon Iterable: http://google-gson.google...oogle/gson/JsonArray.html

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:10
Nick_S schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:31:
[...]

Dat ligt er misschien aan welke JSON library je gebruikt. De Java API heeft er voor zover ik weet geen een, dus ben je op een 3rd party API aangewezen. Die van Google is wel gewoon Iterable: http://google-gson.google...oogle/gson/JsonArray.html
Je hebt nog wel deze http://docs.oracle.com/ja...javax/json/JsonArray.html
Maar is het zo lastig om gewoon eroverheen te lopen in een for-loop met
Java:
1
2
3
4
5
int length = jsonArray.length();
for (int i = 0 ; i <  length ; i++) {
  JsonObject object = jsonArray.getJsonObject(i);
  // use object
}

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Java ?:

Afbeeldingslocatie: https://static.groupon.co.in/99/40/1349877274099.jpg

C#

Afbeeldingslocatie: http://a.rgbimg.com/cache1ntJ7a/users/b/ba/ba1969/300/2dRWLtK.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door phex op 01-07-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:09

RayNbow

Kirika <3

Merethil schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 13:58:
Maar is het zo lastig om gewoon eroverheen te lopen in een for-loop met
Java:
1
2
3
4
5
int length = jsonArray.length();
for (int i = 0 ; i <  length ; i++) {
  JsonObject object = jsonArray.getJsonObject(i);
  // use object
}

?
Het is niet lastig, het is low-level.

Semi-gerelateerd: Why Every Language Needs Its Underscore

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:36

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Precies.
En nee, Android zit nog op Java 1.6 voor de versies 2.3 e.d.
Dus helaas zijn er allerlei features (nieuwe Date-API) die ik niet kan gebruiken. Calendar is ook een troep zeg.

Sowieso vind ik Android Studio nog steeds een stuk slechter dan VS. Minder goede autocomplete (en van die lijstjes met commando's, veel onduidelijker), ook als je hovert over een functie zie je NIET wat de return type is, en tijdens het invullen van een functie zie je niet wat de arguments moeten zijn. Heel groot gemis....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
RayNbow schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:39:
[...]

Het is niet lastig, het is low-level.

Semi-gerelateerd: Why Every Language Needs Its Underscore
Wel een stuk performanter dan een Iterator opbouwen die daarna weer opgeruimd moet worden door je GC. Vooral de GC in Android is een beetje jammer daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Trying to change a single line of code in a 1000-line function...

Afbeeldingslocatie: http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/photo/aG9mb3X_460sa_v1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Dan post ik deze ook maar weer...

Afbeeldingslocatie: http://img.pandawhale.com/post-10513-Code-Refactoring-Cat-in-Bathtu-yRZT.gif

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

En ze zijn allemaal waar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nou nog maar een dan:

Spotting that pesky bug simultaneously with a coworker
Afbeeldingslocatie: http://d3dsacqprgcsqh.cloudfront.net/photo/aG9XwM5_460sa_v1.gif

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 01-07-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:09

RayNbow

Kirika <3

Merethil schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 14:50:
[...]

Wel een stuk performanter dan een Iterator opbouwen die daarna weer opgeruimd moet worden door je GC. Vooral de GC in Android is een beetje jammer daarin.
Waarom moet de programmeur in dit geval de compiler helpen om efficiëntie te bereiken? Voor een taal als Haskell heb je compilers die statische analyse uitvoeren en uitvogelen dat je bijv. intermediate datastructures niet nodig hebt en wegcompileert. Waarom zou een compiler een iterator niet kunnen wegwerken?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-09 14:10

DeluxZ

Livin' the good life

.oisyn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:55:
Nou nog maar een dan:

Spotting that pesky bug simultaneously with a coworker
[afbeelding]
:D Die kende ik nog niet

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
RayNbow schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:01:
[...]

Waarom moet de programmeur in dit geval de compiler helpen om efficiëntie te bereiken? Voor een taal als Haskell heb je compilers die statische analyse uitvoeren en uitvogelen dat je bijv. intermediate datastructures niet nodig hebt en wegcompileert. Waarom zou een compiler een iterator niet kunnen wegwerken?
Dat is niet wat ik zei... De Garbage Collector kan niet zo goed overweg met het afbreken van Iterators in Android voor zover ik weet.
De compiler zal er vast wat mooiers van maken, maar bij gebrek aan een iterator is er niets mis met een for-loop zoals ik 'm gaf, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Merethil schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:12:
[...]

Dat is niet wat ik zei... De Garbage Collector kan niet zo goed overweg met het afbreken van Iterators in Android voor zover ik weet.
Dit zal je moeten onderbouwen met meer dan "voor zover ik weet", want het lijkt mij klinkklare onzin. Een iterator is niks anders dan enig ander Java object (tenzij het toevallig gaat om een iterator die bijv. een database-connectie vasthoudt en niet Closeable is, maar dan nog is het geen GC probleem, maar een probleem van de implementator en/of de gebruiker van die iterator).

Bij gebrek aan gedetailleerde, specifieke kennis over een bepaalde implementatie, zou ik altijd kiezen voor een iterator, aangezien de kans bijzonder groot is dat de iterator is geoptimaliseerd en andere manieren van sequentiële toegang niet. Doe per ongeluk maar eens een for-loop met een get(i) op een LinkedList.
De compiler zal er vast wat mooiers van maken, maar bij gebrek aan een iterator is er niets mis met een for-loop zoals ik 'm gaf, toch?
Bij gebrek aan een iterator niet natuurlijk (maar ook dan moet je oppassen, zie het LinkedList-voorbeeld hierboven).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:48

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Herko_ter_Horst: Een get()? Gelukkig kan het vaak ook zo (vanaf Java 1.5 al)

Java:
1
2
3
4
LinkedList<String> list = new LinkedList<String>();
for (String s: list) {
 // doe iets met s
}

Daar komt geen get aan te pas. Persoonlijk zie ik deze syntax liever dan een Iterator.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 01-07-2014 16:40 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 12:58
Creepy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:38:

Java:
1
2
3
4
 // doe iets met s
}

Daar komt geen get aan te pas. Persoonlijk zie ik deze syntax liever dan een Iterator.
Die syntax gebruikt een iterator :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
.oisyn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 15:13:
Trying to change a single line of code in a 1000-line function...
I can raise your 1000 line function with a 65K line file:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
'##############################################################################################################
    '#                                                                                                            #
    '#   Geen code meer toevoegen aan deze file. Anders krijg je compiler errors. Je kan verder proggen in        #
    '#   GeneralFunctions2.cls                                                                                    #
    '#                                                                                                            #
    '##############################################################################################################

On the upside of things, dit onderdeel van de applicatie sterft langzaam uit. 65K is al 50K tegenwoordig, en 30-40% is dead code al.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:41:
[...]

Die syntax gebruikt een iterator :+
True, maar dat zie je niet :P

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:34:
[...]

Dit zal je moeten onderbouwen met meer dan "voor zover ik weet", want het lijkt mij klinkklare onzin. Een iterator is niks anders dan enig ander Java object (tenzij het toevallig gaat om een iterator die bijv. een database-connectie vasthoudt en niet Closeable is, maar dan nog is het geen GC probleem, maar een probleem van de implementator en/of de gebruiker van die iterator).

Bij gebrek aan gedetailleerde, specifieke kennis over een bepaalde implementatie, zou ik altijd kiezen voor een iterator, aangezien de kans bijzonder groot is dat de iterator is geoptimaliseerd en andere manieren van sequentiële toegang niet. Doe per ongeluk maar eens een for-loop met een get(i) op een LinkedList.

[...]

Bij gebrek aan een iterator niet natuurlijk (maar ook dan moet je oppassen, zie het LinkedList-voorbeeld hierboven).
"Voor zover ik weet" is gebaseerd op een Android game waar een aantal iterators gebruikt werden om door een aantal lists heen te lopen en problemen gaven bij het garbage collecten.
Wat ons opviel was dat elke keer als een list volledig iterated was, de gc de iterator wilde gaan opruimen wat soms 50 tot zelfs 100 ms duurde. Na overstap naar een simpele for-loop was de delay volledig weg.

Mijn theorie erachter was dat de iterator opruimen meer tijd kostte doordat je deze van tevoren aanmaakt en de "out of scope"-tijd dus langer is dan de objecten die direct aan 't eind van de for-loop destructed kunnen worden.

De delay merkten we op omdat de game elke seconde heel even bevroor, wat weg was toen we de Iterator vervingen.
Creepy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:38:

Java:
1
2
3
4
 // doe iets met s
}

Onder water gebruikt een extended for-loop / foreach een iterator :P

Edit: bah, crappy telefoon liet me niet zien dat ik aan 't spuitelf-en ben... :+

[ Voor 13% gewijzigd door Merethil op 01-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ook jammer van het niet aanwezig zijn van Extension Methods waardoor je lelijke syntax krijgt om iets te bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
F.West98 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 16:44:
Ook jammer van het niet aanwezig zijn van Extension Methods waardoor je lelijke syntax krijgt om iets te bereiken.
ProjectLombok is your friend. Werkt ook met android! :*)

http://www.projectlombok.org

Let wel op, niet alle functies zijn supported in IntelliJ :/

EDIT: Het val keyword is evil. In sommige gevallen kan de normale compiler het type niet uitvogelen, waar de compiler in eclipse het wel kan -.-"

[ Voor 16% gewijzigd door Robbiedobbie op 01-07-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Nou, so far, so good. Een dag Magento, geeft mij dit gevoel:
http://putrats.com/comics/9

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

* Creepy aait Firesphere... sterkte!
I know the feeling :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Tables in HTML zijn awesome:
Afbeeldingslocatie: http://putrats.com/images/backtobasics.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-09 08:58
Tables zijn juist moeilijk responsive te krijgen. Leuke grap, maar probeer maar es een tabel met 12 kolommen op een 480 pixel scherm fatsoenlijk weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ach responsive is overrated

/me whatson rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:01

Matis

Rubber Rocket

Goeie _/-\o_

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Waarom wordt overal dit gebruikt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public class Example {
    private String field;
    public String getField() {
        return field;
    }
    public void setField(String field) {
        this.field = field;
    }
}

i.p.v. dit:
Java:
1
2
3
public class Example {
    public String field;
}

Wat is het verschil nou eigenlijk in functionaliteit? Wat is er tegen om de laatste te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als het een attribuut is dan kun je geen logic meer toevoegen bij het opvragen of zetten van het attribuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:46:
Waarom wordt overal dit gebruikt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
public class Example {
    private String field;
    public String getField() {
        return field;
    }
    public void setField(String field) {
        this.field = field;
    }
}

i.p.v. dit:
Java:
1
2
3
public class Example {
    public String field;
}

Wat is het verschil nou eigenlijk in functionaliteit? Wat is er tegen om de laatste te gebruiken?
Omdat je statics etc. niet publiek toegankelijk wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Uiteraard heeft dat ook een achterliggende reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wat is die dan O-)
Op zich bij gewone public strings e.d., lijkt het mij onnodig? Natuurlijk heb je soms iets anders nodig qua logic.
Toch jammer dat ze geen {get;set;} ding hebben zoals in C# :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Die gaf ik net :P. Een andere reden is dat je implementatiedetails juist niet publiek wil maken omdat je die wilt kunnen wijzigen, maar of het een impelmentatiedetail is is uit het voorbeeld niet op te maken. Bij kale data-objecten (zoals bijvoorbeeld een Point met een x en een y) zijn de fields natuurlijk geen implementatie-detail maar juist onderdeel van de externe API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
http://stackoverflow.com/a/11071416/403909 <-- geeft een uitleg wat op hetzelfde neer komt als .oisyn zei :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Aha :)
Incoming Lombok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Lombok :P?

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
:D beetje random weer van F.West :+

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:04

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nu ik die comic weer zag (reactie bij link van West) (http://putrats.com/comics/12) ga ik toch anders om met mijn ideeën. Deze blijven meestal door gebrek aan motivatie, tijd en weet ik veel wat 2 jaar in mijn hoofd liggen waarbij ik het weer vergeet om vervolgens een jaar later een startup te zien met dat idee die miljoenen verdient :+
Ooit moet ik de stap zetten om minder uren te gaan werken bij m'n werkgever zodat ik meer met mijn bedrijfje verder kan :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Java heeft toch al lang zoiets als:

C#:
1
public string FirstName { get; private set; }

..of ligt dat puur aan de Google Java versie? :')

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
BikkelZ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:45:
Java heeft toch al lang zoiets als:

C#:
1
public string FirstName { get; private set; }

..of ligt dat puur aan de Google Java versie? :')
Bij java moet je alle Getter & Setters zelf schrijven als losse functies, tenzij je een of andere generator gebruikt (zoals lombok) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 19:52:
[...]

Bij java moet je alle Getter & Setters zelf schrijven als losse functies, tenzij je een of andere generator gebruikt (zoals lombok) ;)
Meeste IDE's kunnen de get/set ook wel genereren toch? Tenminste, NetBeans kan het, en waarschijnlijk ook IntelliJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Firesphere schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:33:
[...]

Meeste IDE's kunnen de get/set ook wel genereren toch? Tenminste, NetBeans kan het, en waarschijnlijk ook IntelliJ
Klopt klopt, maar dan is je code nog steeds zo ontzettend onoverzichtelijk aangezien default getters en setters oninteressant zijn. Wanneer ze tijdens het compilen gegenereerd worden (tenzij voor die var al een getter/setter bestaat) dan heb je dat probleem niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Precies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Robbiedobbie schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:36:
[...]

Klopt klopt, maar dan is je code nog steeds zo ontzettend onoverzichtelijk aangezien default getters en setters oninteressant zijn. Wanneer ze tijdens het compilen gegenereerd worden (tenzij voor die var al een getter/setter bestaat) dan heb je dat probleem niet :D
Och, bij een nieuwe class, na definities doe ik toch altijd CTRL+N en laat de zooi even genereren.

Wel altijd nalopen, maar ik vind het persoonlijk toch wel makkelijk, en over het algemeen voldoet het en staan de getters en setters bovenaan, en daaronder mijn eigen code.

Of andersom, voor wie dat liever heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:41:
[...]

Och, bij een nieuwe class, na definities doe ik toch altijd CTRL+N en laat de zooi even genereren.

Wel altijd nalopen, maar ik vind het persoonlijk toch wel makkelijk, en over het algemeen voldoet het en staan de getters en setters bovenaan, en daaronder mijn eigen code.

Het is best goed te doen met Netbeans maar het is gewoon overbodige boiler plate.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
BikkelZ schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:45:
[...]

Het is best goed te doen met Netbeans maar het is gewoon overbodige boiler plate.
Dit ^^

Ik ben nog geen IDE tegengekomen die die getters en setters niet wil genereren, maar het is gewoon fijner (lees=onderhoudsvriendelijker) wanneer alleen niet standaard getters en setters zichtbaar zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:50
Altijd fijn als een klant een shared host zonder SSH toegang heeft en je updates online moet zetten met FTP. :O Gelukkig is er nog overzicht van de wijzigingen vanuit de (lokale) git repository....

code:
1
2
3
4
5
6
7
while(repoHasChanges()) {
 selectFile();
 uploadFile();
 yesOverwrite();
 sleep(10);
 grabCoffee();
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FrameWork. schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:47:
Altijd fijn als een klant een shared host zonder SSH toegang heeft en je updates online moet zetten met FTP. :O Gelukkig is er nog overzicht van de wijzigingen vanuit de lokale git repository....

code:
1
2
3
4
5
6
7
while(repoHasChanges()) {
 selectFile();
 uploadFile();
 yesOverwrite();
 sleep(10);
 grabCoffee();
}
Kijk eens naar FTPloy ;) Die regelt dat voor je, geen gezeik, ideaal voor shared hosting. Alleen dat "lokaal" zou nog problemen opleveren, die zou ik dan in een private bitbucket account zetten.

[ Voor 15% gewijzigd door Firesphere op 01-07-2014 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrameWork.
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:50
Oeh dat ziet er wel nice uit. Bedankt!

Edit: de repository staat ook in een private GitHub account :)

[ Voor 15% gewijzigd door FrameWork. op 01-07-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Iemand ervaring met Docker en soortgelijke platforms?

Ik zie zo vaak dat mensen gewoon hun development omgeving maar moeilijk fatsoenlijk aan de gang krijgen :/

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Wij gebruiken Vagrant met de puppet provisioner om benodigde zaken voor een dev omgeving aan de gang te krijgen. Voor onze nieuwere zaken kunnen we dan de puppet scripts zo goed als direct hergebruiken voor het inrichten van live servers. Voor het daadwerkelijk deployen van onze app's zelf zit ik nog wel te kijken of we daar docker (ook i.c.m. puppet) voor kunnen gaan inzetten (docker om de app te runnen, puppet voor deployment van config's e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:21
[...]

Ik heb een plugin in IntelliJ (weet zo niet welke, zoek ik morgen ofzo bij interesse op) die ze wel automatisch genereert, maar ze echt niet weergeeft totdat je het wel wilt (optie inschakelen per file) :).

Nu wil ikzelf deze plugin uitbreiden naar dat ze standaard wel worden weergegeven, maar op de C# manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

FrameWork. schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:50:
[...]

Oeh dat ziet er wel nice uit. Bedankt!

Edit: de repository staat ook in een private GitHub account :)
Github en Bitbucket, public of private, werken dus ;)

Veel plezier, het heeft mij bij el-cheapo hosting-klanten veel zorgen uit handen genomen. Het is gewoon gitflow, alleen doet FTPloy de deployments :)

Let op, ze hebben een bugje, waar een hotfix de volledige tree uit development pakt en upload (Hoewel deze al gefixt zou kunnen zijn, ik denk het wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hydrargyrum
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09-2024
Dat moment dat pip de eerste keer een package installeert op windows zonder een error te geven(en ja, ik weet dat ik eigenlijk linux moet gebruiken, maar ik was aan het gamen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]

Komt nog bij dat je in C# dit kan doen
C#:
1
2
3
public bool EenBool {get; set;}
//....
iets.EenBool = !iets.EenBool;

waar dat in java dan
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public boolean eenBool;

public boolean getEenBool(){
    return eenBool;
}

public void setEenBool(boolean value){
   eenBool = value;
}
//...
iets.setEenBool(!iets.getEenBool());

En ja het voorbeeld is nogal gemaakt, maar is prima ter illustratie :P. Van 8 regels in java naar 2 in C#...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Firesphere schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:41:
[...]

Als je je getters en setters groepeert tot 1 getter/setter die een data structure (Class met alleen public fields en geen functies) deelt/ontvangt met al je gewenste properties heb je ook veel minder boilerplate. (of meerdere getters/setters, maar hou ze zo beperkt mogelijk)

Ik vind dat als je class meer dan 2 getters of setters heeft, dat je class teveel doet of dat je je data moet groeperen tot een data structure en daar setters/getters voor moet maken.
Caelorum schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:28:
[...]

Komt nog bij dat je in C# dit kan doen
C#:
1
2
3
public bool EenBool {get; set;}
//....
iets.EenBool = !iets.EenBool;

waar dat in java dan
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
public boolean eenBool;

public boolean getEenBool(){
    return eenBool;
}

public void setEenBool(boolean value){
   eenBool = value;
}
//...
iets.setEenBool(!iets.getEenBool());

En ja het voorbeeld is nogal gemaakt, maar is prima ter illustratie :P. Van 8 regels in java naar 2 in C#...
Getter/setter voor een boolean?
.oisyn schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 18:55:
Als het een attribuut is dan kun je geen logic meer toevoegen bij het opvragen of zetten van het attribuut.
Een getter of een setter moet ook niets aan logica doen, anders is het geen getter/setter. Het enige wat ik kan bedenken waarom je geen public fields wil hebben, is omdat je geen public fields kan definiëren in een interface en je dus moet casten of een specifiek type eisen, wat het polymorphism idee niet ten goede doet.

[ Voor 41% gewijzigd door Gamebuster op 01-07-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:08
Rutix schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:17:
[...]

Die gast klinkt echt nederlands :P
Viel mij ook al op. :D
Dat accent...

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Gamebuster schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Ik vind dat als je class meer dan 2 getters of setters heeft, dat je class teveel doet of dat je je data moet groeperen tot een data structure en daar setters/getters voor moet maken.
Mja, is natuurlijk ook niet altijd zo. Ik probeer zoveel mogelijk state uit mijn classes te houden in andere talen, maar in C# bijv. ga ik gewoon met de flow mee en gooi ik properties in het rond :P Je moet gewoon dat doen wat de gebruikers van je code verwachten en structs met settings erin is dat in C# en java iig niet zover ik weet.
[...]
Getter/setter voor een boolean?
Lees die op een na laatste zin eens even wil je? :| Vervang boolean voor jou struct of een helper class of weet ik veel en dan is het voorbeeld nog steeds hetzelfde...

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Nu FTPloy weer ter sprake komt:
Als je geen shared hosting hebt. Dan kan je toch gewoon een remote op die server hebben? Hoe zeg je dan welke repo uiteindelijk online moet staan?
Dan ga ik straks git installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Caelorum schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:32:
[...]
Lees die op een na laatste zin eens even wil je? :| Vervang boolean voor jou struct of een helper class of weet ik veel en dan is het voorbeeld nog steeds hetzelfde...
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:33:
Nu FTPloy weer ter sprake komt:
Als je geen shared hosting hebt. Dan kan je toch gewoon een remote op die server hebben? Hoe zeg je dan welke repo uiteindelijk online moet staan?
Dan ga ik straks git installeren :)
In een lege directory!
git clone {your git repo url of SSH}
git fetch
git checkout master

Dan zit je op de master-branch.

En daar hoort een live-omgeving op te zitten.

Ik heb nog wel wat verschillende bash, php, asp en sh scripts, die een autopull kunnen doen en vervolgens de git-dir locken.

[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 01-07-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Creepy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:58:
Wij gebruiken Vagrant met de puppet provisioner om benodigde zaken voor een dev omgeving aan de gang te krijgen. Voor onze nieuwere zaken kunnen we dan de puppet scripts zo goed als direct hergebruiken voor het inrichten van live servers. Voor het daadwerkelijk deployen van onze app's zelf zit ik nog wel te kijken of we daar docker (ook i.c.m. puppet) voor kunnen gaan inzetten (docker om de app te runnen, puppet voor deployment van config's e.d.)
Right. Ik zie mensen dagen lang kloten om een ontwikkeling aan de gang te krijgen. Ontzettend demotiverend en zinloos. Een project moet je gewoon met wat simpele instructies in de README aan de praat kunnen krijgen en altijd klaar zijn om gedeployd te worden.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Creepy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 21:58:
Vagrant O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
[...]
Een getter of een setter moet ook niets aan logica doen, anders is het geen getter/setter. Het enige wat ik kan bedenken waarom je geen public fields wil hebben, is omdat je geen public fields kan definiëren in een interface en je dus moet casten of een specifiek type eisen, wat het polymorphism idee niet ten goede doet.
Totdat je een null check wilt doen. Je eerst de oude waarde in de variabele netjes wilt opschonen voordat je het met de nieuwe value set. Je een struct wilt accepteren, maar een onderliggende bool wilt setten. Je op basis van een andere waarde wel of niet wilt setten (zeldzaam, maar is soms nodig).
Jij bent verantwoordelijk voor dat de state in de instance op orde blijft en soms is daar iets meer logica voor nodig bij setten dan gewoonweg zooi accepteren en zien waar het schip strand. (en omdat je er verantwoordelijk voor bent kun je het maar het beste overzichtelijk houden door zo min mogelijk state te hebben, maar dat is een ander verhaal)

[ Voor 19% gewijzigd door Caelorum op 01-07-2014 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Caelorum schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:39:
[...]

Totdat je een null check wilt doen. Je eerst de oude waarde in de variabele netjes wilt opschonen voordat je het met de nieuwe value set. Je een struct wilt accepteren, maar een onderliggende bool wilt setten. Je op basis van een andere waarde wel of niet wilt setten (zeldzaam, maar is soms nodig).
Of overhead wilt voorkomen, daar zijn ze ook erg nuttig voor, als de new === old bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat is best slim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzalucht
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online

Pizzalucht

Snotneus.

Vagrant is tof inderdaad! Wij hebben pas https://puphpet.com/ gebruikt om een basiconfiguratie voor PHP neer te zetten. Daar hebben we zelf nog wat wijzigingen op gedaan.
Heb ook even naar Docker gekeken, maar dat vond ik wat te vaag om snel in te komen (containers structuur). Lijkt ook meer iets om mee te deployen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Firesphere schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:40:
[...]
Of overhead wilt voorkomen, daar zijn ze ook erg nuttig voor, als de new === old bijvoorbeeld.
Ohja :D Die was ik vergeten... Gelukkig komt het niet zo vaak voor dat een variabele setten veel tijd kost :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Caelorum schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:39:
[...]

Jij bent verantwoordelijk voor dat de state in de instance op orde blijft en soms is daar iets meer logica voor nodig bij setten dan gewoonweg zooi accepteren en zien waar het schip strand. (en omdat je er verantwoordelijk voor bent kun je het maar het beste overzichtelijk houden door zo min mogelijk state te hebben, maar dat is een ander verhaal)
Maar je kunt heel makkelijk een property migreren naar getters / setters op een manier die transparant is naar de rest van je code.

C#:
1
public string Username { get; set; }

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
private string _username;

public string Username
{
     get
    {
          return _username;
    }
    set
    {
         if (value == null) throw new NullPointerException(); // jaja ik weet het voorbeeldje even
         _username = value;
    }
}

Zelfs in Objective-C werken properties ook zo, je doet niets of je creëert getters en setters.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nou zie ik hier met enige regelmaat dingen voorbijkomen voor de *nix-stack, zoals Vagrant, Puppet, Chef en Docker, maar ik hoor nooit iets over de WISC*-stack (buiten het overhypete NuGet). Is daar gewoon geen vraag naar, of is de technologie er niet?

* Windows, IIS, SQL Server, C#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Dat vroeg ik me nou net ook af :P
Ik zat paar dagen geleden uren te kloten met rechten op DB's en migrations e.d. Het viel me tegen dat zo'n Publish niet ook direct de rechten op de DB regelt enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Klant is onverwacht toch ineens de iPad app gaan gebruiken die ik twee maanden geleden afgerusht heb en vervolgens niks meer over gehoord heb. Blijkbaar haalde hij niet alle gegevens op dus ik moest hem een beetje aanpassen, maar ben toch maar even meteen de puntjes op de i aan het zetten. Kleine animatiefoutjes en dat soort dingen. Voelt toch gelijk een stuk degelijker aan :)
Alex) schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 01:26:
Nou zie ik hier met enige regelmaat dingen voorbijkomen voor de *nix-stack, zoals Vagrant, Puppet, Chef en Docker, maar ik hoor nooit iets over de WISC*-stack (buiten het overhypete NuGet). Is daar gewoon geen vraag naar, of is de technologie er niet?

Zou ik ook wel willen weten!

[ Voor 31% gewijzigd door BikkelZ op 02-07-2014 02:08 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45

Ik hoorde op de 9 channel conf dat Roslyn Bower gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Je kunt met Puppet ook windows dozen beheren? Iig een deel van de features is via plugins op MS platforms beschikbaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 02-07-2014 02:45 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
TFS, TeamCity, CruiseControl.net, AppVeyor, Jenkins/Hudson etc. Allemaal wel CI, CD en meer van dat soort termen :P Er is meer dan genoeg lijkt me?

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 02-07-2014 02:50 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

RobIII schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 02:45:
TFS, TeamCity, CruiseControl.net, AppVeyor, Jenkins/Hudson etc. Allemaal wel CI, CD en meer van dat soort termen :P Er is meer dan genoeg lijkt me?
Gaan toch net wat minder ver dan kant en klare servers of configuraties zoals Vagrant of Docker. De hele server configuratie danwel de VM moet je eerst zelf opzetten? Ik zat meer te denken aan het scenario dat je een project moet uitrollen op een schone machine.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
Vaak hebben wij bij web applicaties dat de servers in beheer zijn door een andere partij. Wij leveren dan dus een setup file + beheerdershandleiding/installatiehandleiding en dan moeten zij het maar uitzoeken. Als er problemen komen helpen wij wel met support maar echt beheer komt bij ons niet vaak voor.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:48
Ik heb al een paar keer verlekkerd naar Docker gekeken, maar een ding dat me nog niet helemaal duidelijk is: wat doet het precies met je overhead? Als je een complete Ubuntu distro in een container daemon runt, wat is dan de performance hit die je dat oplevert?

Ik zit er aan te denken om binnenkort twee machines met 14.04 uit te rusten en dan met Docker de dependencies en installatie van software recht te trekken, maar weet niet zeker of dat de juiste use-case is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:52

Chocolatey met BoxStarter werkt daarvoor wel redelijk lees ik.
Zelf had ik wat problemen met Chocolatey bij de installatie van een nieuw systeem. Sommige installers werkten namelijk niet heel goed mee of er was iets mis met het script denk ik.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Jeujj, vandaag komen de laatste onderdelen voor mijn PC binnen *O* *O*

Vanavond in elkaar zetten en dan eens kijken wat dat beest kan doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Dit wordt een zware dag, na dat matchke van Duivels afgelopen nacht.

* _Moe_ schenkt koffie!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Wordt nog eens wat hier als we ooit tegen jullie komen te staan :P
* Caelorum pakt zijn 4e bak alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Begin al maar te zweten :P !

Wel fijn om te zien dat Belgie en 3 buurlanden tot de beste 8 behoren, als één van deze het WK wint zal ik tevreden zijn :D.

RTFM!

Pagina: 1 ... 81 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.