Goh, Adobe Photoshop + Lightroom + apps kost maar AR$49 p/m hier, dat is 4,5 euro als je officiële koers rekent (+/- 3,5 euro realistisch) voor normale mensen in plaats van 13 euro.
iOS developer
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
iOS developer
Er is ook nog zoiets als overmacht. Hetzelfde zul je ook zien als je bedrijfspand affikt oid.pdebie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:15:
[...]
Nee inderdaad. Die boeit het niet hoe jij je zaakjes geregeld heb. Jij hebt een deadline afgesproken en die heb je niet gehaald. Daarmee is het voor je eigen klant klaar en je hebt geen poot om op te staan.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
En ik vond het al erg dat KPN niet de beloofde/verwachte 50Mbit/s kon leveren op mijn adres....Acid_Burn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:45:
Woei... een nieuwe all-time low. Ik vond het al trager dan dikke stront door een dunne trechter (nog dikker dan normaal) dus even getest.
[afbeelding]
Om je een idee te geven. Deze hele pagina van het forum doet er 13.5 seconden over om te downloaden (350.4KB)
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het enige wat ik hier op kan zeggen is je eigen afbeeldingAcid_Burn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:45:
Woei... een nieuwe all-time low. Ik vond het al trager dan dikke stront door een dunne trechter (nog dikker dan normaal) dus even getest.
[afbeelding]
Om je een idee te geven. Deze hele pagina van het forum doet er 13.5 seconden over om te downloaden (350.4KB)
Read the code, write the code, be the code!
Daar zijn we al tijden mee aan het steggelen. We zijn nu bezig om de glasvezel ingezet te krijgen die hier binnenkomt maar waarvan de KPN zegt dat die er niet is
[ Voor 7% gewijzigd door TheNephilim op 19-06-2014 15:01 ]
Naja, mijn manager is er ondertussen ook een beetje klaar mee. Hopelijk gaat hij degene die er over gaat weer eens onder zijn kont schoppen.StM schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:02:
Zo'n brakke verbinding komt voor mij aardig in de buurt als reden om een andere baan te gaan zoeken
[ Voor 21% gewijzigd door sig69 op 19-06-2014 15:12 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat is waar maar wanneer noem je iets overmacht? Als een bedrijf zijn sourcecode gewoon bij iemand stalt zonder echt goed na te gaan of ze een zuivere backup plan hebben mag je het dan zomaar onder overmacht scharen?.oisyn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:44:
[...]
Er is ook nog zoiets als overmacht. Hetzelfde zul je ook zien als je bedrijfspand affikt oid.
Nothing to see here!
Volgens mij is het ook al weer bijna tijd voor PHPFiresphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:16:
Ow, zijn we alweer bij de iteratie "speedtest"? Wat vliegt de tijd toch.
[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 19-06-2014 15:22 ]
Eerst nog de Nederlandse vs Engelse functienamen, commentaar, documentatie, etc.Ealanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:20:
[...]
Volgens mij is het ook al weer bijna tijd voor PHP
[ Voor 34% gewijzigd door HuHu op 19-06-2014 15:22 ]
Nu je het zegt: Ik was vandaag bezig een euro-teken via PHP naar een database op UTF-8 te sturen en het kostte me een uur het voor elkaar te krijgen, moest uiteindelijk iconv misbruiken...Ealanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:20:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Merethil op 19-06-2014 15:24 ]
Uit het artikel:Rutix schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:16:
[...]
Dat is waar maar wanneer noem je iets overmacht? Als een bedrijf zijn sourcecode gewoon bij iemand stalt zonder echt goed na te gaan of ze een zuivere backup plan hebben
Ik denk dat het in deze situatie niet heel hard is te maken dat je nalatig bent geweest door hierop te vertrouwen.Het platform adverteerde juist met de claim dat een 'full recovery plan' aanwezig was
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 19-06-2014 15:28 ]
Speedtest die ik bij de provider zelf vindt geeft 43Mb down aan, denk dat dit meer realistisch is.sig69 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:10:
Leuk hoor 146Mb down. Maar dan maar een up van 9? En een ping van 14ms?
Ik heb 40/40/1, dat heb ik dan liever.
RTFM!
Is dat niet de afdeling F.West98?Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:24:
Nu je het zegt: Ik was vandaag bezig een euro-teken via PHP naar een database op UTF-8 te sturen en het kostte me een uur het voor elkaar te krijgen, moest uiteindelijk iconv misbruiken...
Ik weet nog steeds niet welk deel de verkeerde encoding gebruikte, maar mijn input en database zijn UTF-8 dus ik snap er geen ruk van
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Ow, ik dacht eerst nog de plaatsing van de squigly brackets.Ealanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:20:
[...]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik voelde me wel even alsof ik me bevond in een andere windrichting dan oost ja
[ Voor 31% gewijzigd door Merethil op 19-06-2014 15:38 ]
[ Voor 28% gewijzigd door PdeBie op 19-06-2014 15:40 ]
Vind ik moeilijk te zeggen, adverteren en wat er in de voorwaarden stond zijn toch wel verschillende dingen.oisyn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:25:
[...]
Uit het artikel:
[...]
Ik denk dat het in deze situatie niet heel hard is te maken dat je nalatig bent geweest door hierop te vertrouwen.
Nothing to see here!
Is het niet zo dat je voor bloedplaatjes minder vaak wordt opgeroepen dan voor gewoon bloed?Evilbee schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 15:40:
Oh wauw, half jaar gelden bij Sanquin (ik geef toch al bloed) mijn HLA-typering laten testen zodat ik bloedplaatjes kan geven mocht iemand dat nodig hebben. Wordt ik dus net gebeld of ik morgen even langs kan komen om bloedplaatjes te geven, ik had dus echt niet verwacht dat ik zo snel al een keer werd opgeroepen.
[ Voor 43% gewijzigd door Tjolk op 19-06-2014 15:46 . Reden: quote toegevoegd ]
Ik: Hmm, klinkt interessant. Ik neem aan dat het maandinkomen netto is?
Hij: Bedankt voor je snelle reactie en het inkomen is bruto. Ik vermoed dat jij als freelancer werkzaam bent?
Ik: Nee, als medewerker. Maar ik verdien dat nu netto… Beetje weinig dus.
Hij: Zo, dan heb je het goed voor elkaar. Dan kan ik beter jou om een nieuwe uitdaging vragen.
alienfruit schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:32:
Recruiters. Gehehe
We are shaping the future
Ik ook eigenlijk niet, ik zou hem eerst waarschuwen dat met twee man tegelijk in een binair bestand in source control werken vragen om problemen was, maar toen kwam ik erachter dat dat gewoon mogelijk was
[ Voor 29% gewijzigd door urk_forever op 19-06-2014 17:08 ]
Hail to the king baby!
Haha wel mooi dat ie het zegt
iOS developer
Dat gebeurt wel vaker ^^ Had lange tijd een 50/50 verbinding waarvan ik 50/95 kreeg ^^urk_forever schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 16:59:
[...]
We hebben eigenlijk een 10/10 glasvezel verbinding, maar bij de oplevering zijn ze vergeten de upload te beperkenwerkt wel lekker voor VPN
iOS developer
Daar kom ik later even op terug.wsitedesign schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:55:
@Ealanrian, hoe staat het met jouw applicatie?
Zo, dat ook weer overleefd en gehaaldBikkelZ schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:33:
Ik vond het eigenlijk wel vet om te doen. Wel spannend. Succes jongen!
iOS developer
Ik denk dat Ealanrian zich aan het inlezen is op een fucking scripttaalwsitedesign schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 18:55:
En mijn presentatie van eindwerk is afgerond! Nu contract voor oostenrijk tekenen en dan in september daar beginnen
@Ealanrian, hoe staat het met jouw applicatie?
Daar ga ik me inderdaad nu ff op inlezen. Ik mis nu al dingen....Firesphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:10:
[...]
Ik denk dat Ealanrian zich aan het inlezen is op een fucking scripttaalHelaas.
Ach, je krijgt er voor betaald, dat is wat ik maar denkEalanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:13:
[...]
Daar ga ik me inderdaad nu ff op inlezen. Ik mis nu al dingen....
[ Voor 4% gewijzigd door Firesphere op 19-06-2014 22:15 ]
Ik heb in een verleden ook al php gedaan heFiresphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:15:
[...]
Ach, je krijgt er voor betaald, dat is wat ik maar denk
Gelukkig zijn de meeste frameworks redelijk java-oriented, en dus redelijk bruikbaar.
Als je deze haalt, of zoiets, heb je in ieder geval iets te doen de komende maanden.
http://www.w3schools.com/php/php_quiz.asp
En nee, die kwaliteit is om te janken hoor
Symfony2, Silverstripe en Typo3 ( typo isEalanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:18:
[...]
Ik heb in een verleden ook al php gedaan heik kijk ff weer hoe de frameworks er voor staan
Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?
Wat een baggerquiz. Heeft fwest vraag 2 bedacht?Firesphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:15:
[...]
Ach, je krijgt er voor betaald, dat is wat ik maar denk
Gelukkig zijn de meeste frameworks redelijk java-oriented, en dus redelijk bruikbaar.
Als je deze haalt, of zoiets, heb je in ieder geval iets te doen de komende maanden.
http://www.w3schools.com/php/php_quiz.asp
En nee, die kwaliteit is om te janken hoor
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
[ Voor 17% gewijzigd door azerty op 19-06-2014 22:29 ]
?? De fuck. Je kan nu helemaal geen toffe dingen met je includes doen.11. What is the correct way to include the file "time.inc" ?
You answered:
<?php include "time.inc"; ?>
1
2
3
| <? include ('time.php'); ?> |
[ Voor 12% gewijzigd door Biersteker op 19-06-2014 22:37 ]
Eh? Wat bedoel je?Biersteker schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 22:36:
[...]
?? De fuck. Je kan nu helemaal geen toffe dingen met je includes doen.
PHP:
1 2 3 <? include ('time.php'); ?>
Meer in de zin van dit soort constructies:Pizzalucht schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 23:32:
[...]
Eh? Wat bedoel je?
En short tags zou ik niet meer gebruiken, staat tegenwoordig standaard uit.
1
2
3
4
5
| <?php $path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; $path .= '/common/header.php'; include_once($path); ?> |
Verwijderd
Quote van de manual:Verwijderd schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:39:
Wat doen die haakjes daar? Include en include_once zijn geen functies?
De enige juiste manier om include te gebruiken: bij voorkeur niet
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php $path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; $path .= '/common/iets.php'; if (include($path)) { echo "Included"; } else { echo "Not included"; } ?> |
1
| <?php include "iets.inc" ?> |
[ Voor 21% gewijzigd door Biersteker op 20-06-2014 01:22 ]
include of include_once boeit het echt helemaal niks wat voor extensie het is.Biersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:31:
[...]
Meer in de zin van dit soort constructies:
PHP:
1 2 3 4 5 <?php $path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; $path .= '/common/header.php'; include_once($path); ?>
en die "iets.inc", waarom niet gewoon 'iets.php' . Single quote , en waarom een .inc ? Gaat vaker fout dan goed. dan liever /inc/iets.php of iets.inc.php. Als je een beetje pech hebt met je instellingen van php dan word je script gedownload ipv uitgevoerd.
When a file is included, parsing drops out of PHP mode and into HTML mode at the beginning of the target file, and resumes again at the end. For this reason, any code inside the target file which should be executed as PHP code must be enclosed within valid PHP start and end tags.
Driving a cadillac in a fool's parade.
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:09:
Wel tof om te zien dat jullie je inderdaad na de speedtest ronde, keurig weer aanmelden voor de PHP ronde
Ik ken het. Moet je eens voor de grap gewoon beginnen over een of andere sport of activiteit waar ze gewoon geen trek in hebben. Oren er vanaf praten. Kijken hoe ze reagerenP-Storm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:21:
Steam sales: Spellen met grote kortingen die je uiteindelijk toch niet speelt.
Als we toch bezig zijn, wie volgt het WK totaal niet (of probeert een zo goed mogelijke poging te doen). Continue collega's die erover hebben, ik heb het toch ook niet over *insert sport X* en *insert toernooi Y*. En als je dan zegt dat je het niet interesseert wordt je aangekeken alsof je een of andere alien bent.
Ik herken me in alles hier. Zowel het steam als het voetbal gedeelte.P-Storm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:21:
Als we toch bezig zijn, wie volgt het WK totaal niet (of probeert een zo goed mogelijke poging te doen). Continue collega's die erover hebben, ik heb het toch ook niet over *insert sport X* en *insert toernooi Y*. En als je dan zegt dat je het niet interesseert wordt je aangekeken alsof je een of andere alien bent.
Ben jij een alien ofzo?P-Storm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:21:
RTFM!
Lekker op de bank
Net zo iemand hier, volg het totaal niet. En boeit me ook niet, helaas wordt je alsnog dood gegooit met het WKP-Storm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:21:
Intel i7-12700KF/Giga-Byte B760I Aorus Pro DDR4/MSI Geforce 1080Ti 11Gb/Corsair 2x16.384MB DDR4-3200/Samsung SSD 980 Pro 1 Tb/Crucial MX500 1 Tb/Seagate 1 Tb
.Gertjan.: Er is maar een goede Mac en dat is die gele M langs de snelweg :D
Doet me denken aan:P-Storm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:21:
Ja, dan kan je beter discrete collega's hebben.P-Storm schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:21:
Continue collega's die erover hebben, ik heb het toch ook niet over *insert sport X* en *insert toernooi Y*. En als je dan zegt dat je het niet interesseert wordt je aangekeken alsof je een of andere alien bent.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Opzich heb je een punt, totdat:ZaZ schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:30:
Altijd dat gezeik als er weer eens een WK/EK voetbal is. Ik volg zelf helemaal geen voetbal, maar het is toch leuk als mensen af en toe ergens voor warmlopen? Ja, dat gaat gepaard met enige gekte, maar come on, het is maar eens in de 2 jaar en vaak is het na een week of 2 alweer over.
Das een interessante! Dank daarvoorDragor schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:37:
[...]
Doet me denken aan:
http://www.tickld.com/x/h...ple-that-just-dont-care-T
[ Voor 12% gewijzigd door Gropah op 20-06-2014 09:41 ]
Ja echt hè!Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:17:
Damn, bij die steam summer sale blijven me altijd weer teveel games hangen. Ik koop te veel games waar ik de tijd niet voor heb -.-"
Waarom zit er een Spanjaard in Engeland - Uruguay? Wat een gedoe, dat voetbalEddoH schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:53:
Allemaal gister Engeland - Uruguay gezien? Toffe wedstrijd eh? Die Suarez toch.
Ik heb wel wat beters te doen dan anderhalf uur te kijken naar over betaalde mannen die achter een bal lopen en als ze hem dan eindelijk hebben, terug weg schoppenEddoH schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:53:
Allemaal gister Engeland - Uruguay gezien? Toffe wedstrijd eh? Die Suarez toch.
Die Suarez zal wel de scheidsrechter zijn of zo, ze spelen toch in Spanje?Merethil schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:04:
[...]
Waarom zit er een Spanjaard in Engeland - Uruguay? Wat een gedoe, dat voetbal
[ Voor 24% gewijzigd door Otherside1982 op 20-06-2014 10:06 ]
Is dat dan dat er voetbal is of ligt dat gewoon aan die mensen?Gropah schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:38:
[...]
Opzich heb je een punt, totdat:
• Mensen te laat komen omdat ze om 3 uur nog een voetbal wedstrijd hebben gekeken
• Sommige avonden gewoon niets te plannen is omdat iedereen voetbal wil kijken
• Er vergaderingen etc verzet moeten worden zodat mensen op tijd thuis kunnen zijn voor een wedstrijd
• Er de hele dag over niets anders wordt gesproken waardoor je deels sociaal buitengesloten word
Nu ervaar ik lang niet alle punten hiervan, maar ik kan me zeker voorstellen dat er mensen zijn die ze allemaal ervaren op een zeer nare manier
edit:
[...]
Das een interessante! Dank daarvoor
Lekker op de bank
Ik denk aan de mensen maar omdat er voetbal is hebben ze een excusZaZ schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Is dat dan dat er voetbal is of ligt dat gewoon aan die mensen?
Ok, conclusie is:xleeuwx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:08:
[...]
Ik denk aan de mensen maar omdat er voetbal is hebben ze een excus
Lekker op de bank
Hier sluit ik mij bij aanOtherside1982 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Ik heb wel wat beters te doen dan anderhalf uur te kijken naar over betaalde mannen die achter een bal lopen en als ze hem dan eindelijk hebben, terug weg schoppen
* Otherside1982 is geen voetbalfan, eigenlijk geen sportfan in het algemeen.
[...]
Die Suarez zal wel de scheidsrechter zijn of zo, ze spelen toch in Spanje?
Zo kan je elke sport wel ridiculiseren natuurlijk.Otherside1982 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:05:
[...]
Ik heb wel wat beters te doen dan anderhalf uur te kijken naar over betaalde mannen die achter een bal lopen en als ze hem dan eindelijk hebben, terug weg schoppen
* Otherside1982 is geen voetbalfan, eigenlijk geen sportfan in het algemeen.
Lekker op de bank
Behalve dat je ze dan meestal niet aanstaart alsof ze aliens zijn als ze je niet begrijpenwackmaniac schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:50:
Misschien dat je voetbalminnende collega's hetzelfde hebben bij jouw technische praat
Lekker op de bank
Andersom wel xDMerethil schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:51:
[...]
Behalve dat je ze dan meestal niet aanstaart alsof ze aliens zijn als ze je niet begrijpen
Ik bespeur hier een trend...
Een beetje devver wil toch ook wel énige sociale kennis hebben, anders is klant -> product wel heel lastig. Ik moet zeggen dat de hoeveelheid autistische devvers die ik tegengekomen ben tijdens m'n jaar detachering niet heel hoog is.ZaZ schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:52:
Boeie, een beetje devver is halve autist en heeft dat toch niet door.
[ Voor 55% gewijzigd door Merethil op 20-06-2014 10:54 ]
Ik hoop dat we over 10 jaar er net zo naar kijken als naar een kunstknie, iets waar je je geen zorgen over hoeft te makenwackmaniac schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:53:
"Radboudumc geeft uitslag direct na kankeroperatie": 3-2 meneer de Vries!
Effe langs de McCancerwackmaniac schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:53:
"Radboudumc geeft uitslag direct na kankeroperatie": 3-2 meneer de Vries!
Lekker op de bank
Condooms met smaakje ofzo?Coca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:55:
Een vrouwelijke collega van onze develop afdeling gaat binnenkort weg (helaas) en ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk kleinigheidje voor haar afscheid. Iemand toevallig nog een briljant idee?
Lekker op de bank
Ik snap dat je voetbal niet leuk vind en ik hou er zelf ook niet van maar kom op je gaat toch niet wensen dat je land verliest? Ik weet niet hoor maar ookal kijk ik niet veel sporten als Nederland ergens wereld kampioen word in een sport die ik niet volg dan ben ik toch wel een beetje trots en blij. De voetbal gekte in ons is natuurlijk veel groter dan de hockey gekte bijvoorbeeld maar om nou te wensen dat ze verliezen vind ik weer te ver gaan.Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 09:25:
[...]
Ik herken me in alles hier. Zowel het steam als het voetbal gedeelte.
Sterker nog, ik had gehoopt dat nederland er al uit zou liggen zodat de gekte alweer over zou zijn. Helaas zitten op mijn opleiding erg veel buitenlanders, en is daar de voetbal gekte enorm
Nothing to see here!
Een kortingsbon voor blond amsterdam ofzo?Coca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:55:
Een vrouwelijke collega van onze develop afdeling gaat binnenkort weg (helaas) en ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk kleinigheidje voor haar afscheid. Iemand toevallig nog een briljant idee?
Zo fout.
Als het een hecht team is, is bijvoorbeeld een foto van de groep ofzo een leuke. Of misschien iets anders wat lang houdbaar is, zoals een toffe mok (ze is developer, dus drinkt vast een hoop koffieCoca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:55:
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq