ik ben onlangs bij een bedrijf komen werken waar in Access een applicatie is ontwikkeld. Naast de huidige ontwikkelaar ga ik ook aan deze applicatie werken. Om met twee ontwikkelaars aan een pakket te kunnen werken hebben wij iets van source control nodig. Ik heb daarom een TFS server opgezet, en in de access omgeving SCC (source code control) en msscci geinstalleerd. Tevens Teamexplorer geinstalleerd tbv aanmaken van team projecten.
gebruikte versies:
- Access 2010
- TFS 2012 R4
- Team explorer 2012
- SCC 2010
- MSSCCI 2012
Het volgende lukt:
- team project aanmaken
- workspace aanleggen
- database koppelen aan TFS
- in- en outchecken in Access. via de webinterface van TFS zie ik dat bestanden op de server in- en uitgechecked zijn)
wat niet lukt:
inrichten van de ontwikkelomgeving op het ontwikkelstation van de andere ontwikkelaar. Ik neem aan dat alle code van de TFS server gedownload moet worden? Ik krijg dit niet voor elkaar, of is mijn denkwijze fout?
gebruikte versies:
- Access 2010
- TFS 2012 R4
- Team explorer 2012
- SCC 2010
- MSSCCI 2012
Het volgende lukt:
- team project aanmaken
- workspace aanleggen
- database koppelen aan TFS
- in- en outchecken in Access. via de webinterface van TFS zie ik dat bestanden op de server in- en uitgechecked zijn)
wat niet lukt:
inrichten van de ontwikkelomgeving op het ontwikkelstation van de andere ontwikkelaar. Ik neem aan dat alle code van de TFS server gedownload moet worden? Ik krijg dit niet voor elkaar, of is mijn denkwijze fout?