NiceArite schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:02:
[...]
Wij gebruiken het al voor onze development en staging machines, is aan te raden!
Verwijderd
Verwijderd in 'nieuws: Asus brengt zijn twee Chromebooks in augustus in Nederland uit'
Zucht...
De verbreding van de doelgroep van Tweakers, ik hou mijn hart vast.
Zucht...
De verbreding van de doelgroep van Tweakers, ik hou mijn hart vast.
Verdien jij nu bijna een ton?alienfruit schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:23:
Ach, toch 9.000euro meer nu.
Jij zit niet in Nederland toch?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ja, ik zit in Londen momenteel.
Die async operations in MVC beginnen me behoorlijk de strot uit te hangen.
Een bepaalde controller welke 4 async controllermethods bevat, en op een bepaalde pagina ook alle 4 via ajax opgeroepen worden. Heeft altijd gewerkt..
En nu ineens krijg ik bij de 2de call: "an asynchronous module or handler completed while an asynchronous operation was still pending".
Wat is er veranderd? Iets totaal ongerelateerds. Terugdraaien van die verandering heeft geen effect.
Ik irriteer me vooral aan de nikszeggende foutmelding, en het feit dat dat hele async gebeuren in MVC behoorlijk viraal is voor de rest van je codebase.
Een bepaalde controller welke 4 async controllermethods bevat, en op een bepaalde pagina ook alle 4 via ajax opgeroepen worden. Heeft altijd gewerkt..
En nu ineens krijg ik bij de 2de call: "an asynchronous module or handler completed while an asynchronous operation was still pending".
Wat is er veranderd? Iets totaal ongerelateerds. Terugdraaien van die verandering heeft geen effect.
Ik irriteer me vooral aan de nikszeggende foutmelding, en het feit dat dat hele async gebeuren in MVC behoorlijk viraal is voor de rest van je codebase.
Misschien.. punt is dat het wel merkbaar sneller is nadat ik dat gedeelte async had gemaakt (een paar maanden geleden
Wow, volgens mij zijn er hier issues met de internetverbinding. Volgens speedtest een whopping 0.28Mbit/s download. Een bestandje van 21MB downloaden bij MS duurt gewoon 20+ minuten, met toch wel 14.6KB/s Welkom in 1814
.... thuis merk ik nieteens dat er een download plaatsvind

[ Voor 7% gewijzigd door BM op 18-06-2014 13:04 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Welcome to my world
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
You've just left Robbiedobbie land
Ik ben verwend met geweldige internet snelheden op zowel uni, kantoor als thuis
Heb ik hier sporadisch ook, dan is die stomme ziggo modem weer eens van slag en heeft die maar 1 downstream channel open ipv 8 (zoals nu
)

Verwijderd
Ik ben recent van 4Mbit naar 120 gegaan. En dat wordt binnenkort nog 160. Enig verschil is merkbaar

Dat is ook één van de redenen waarom ik voor mijn laptop een draadloze muis wou:dcm360 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:17:
[...]
Mijn huidige muis heeft dus last van een kabelbreuk. Tot zover het altijd werken van een draad...
- Je loopt niet met een draadje te kloten (bv als je je laptop oppakt)
- Geen draadje dat in de knoop raakt
- Geen draadje dat stuk gaat
En deze heeft ook een eco modus, voor minder batterij gebruik.
let the past be the past.
Voor de DigitalOcean gebruikers, nog een promo code voor 10$ credit 
https://twitter.com/digitalocean/status/477542735604240385
spoiler:
RAPIDTESTDROPLET
[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 18-06-2014 14:24 ]
Je mag er toch maar eentje invoeren?HMS schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 14:24:
Voor de DigitalOcean gebruikers, nog een promo code voor 10$ credit
spoiler:RAPIDTESTDROPLET
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Binnenkort misschien op zoek naar een 2e programmeur. Ben benieuwd.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Hi *naam*,
Ik connect even omdat ik benieuwd ben naar je huidige werksituatie. Je hebt een interessant profiel! Zit je nog 100% op je plek bij *bedrijf*? Wat zijn je ambities? (ben geen recruiter hoor!)
Mvg,
*zijnnaam*

Ah, dat is een bekende.
Even uit m'n hoofd, bedrijf begint met een B en bevat een q?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ahja, die had ik ook een keer in mijn mailbox zitten.Firesphere schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:55:
[...]
Ah, dat is een bekende.
Ofwel geen recruiter, maar een soort tussenpersoon.Ik ben Business Developer bij <site>, de enige IT vacaturesite in Nederland die enkel ICT vacatures heeft zonder de tussenkomst van recruitment partijen. Alle vacatures zijn dan ook transparant en van werkgevers zelf.
En dan onderaan de mail een disclaimer die groter is dan de inhoud van het bericht zelf:
Ja daag, dat dacht ik dus niet he1. This e-mail is meant for the intended recipient only. If you have received this by mistake, you are kindly requested to notify the sender and then delete the e-mail from your system; access to, disclosure, copying and/or distribution of this e-mail by anyone other than the intended recipient is prohibited.
2. If you, as intended recipient, have received this e-mail incorrectly, please notify the sender immediately. This e-mail is confidential and may be legally privileged. <naam> does not guarantee that the information disclosed in or attached to this e-mail is correct and does not accept any liability for damages related thereto.
[ Voor 41% gewijzigd door Alex) op 18-06-2014 16:06 ]
We are shaping the future
Een tussenpersoon die actief "transparant" mensen aanschrijft om via zijn bedrijf een nieuwe baan te vinden, noem ik recruiter.Alex) schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:04:
[...]
Ahja, die had ik ook een keer in mijn mailbox zitten.
[...]
Ofwel geen recruiter, maar een soort tussenpersoon.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik vind het eigenlijk vooral een spammer van het kaliber "kijk eens op mijn site"Firesphere schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:07:
[...]
Een tussenpersoon die actief "transparant" mensen aanschrijft om via zijn bedrijf een nieuwe baan te vinden, noem ik recruiter.
Die zijn misschien nog wel erger... Zeker als ze het idee hebben dat je mensen zoekt, dan vallen ze je met beiden lastig. Sinds kort krijg ik (zonder er om gevraagd te hebben) willekeurige CV's toegestuurd...Alex) schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:04:
Ofwel geen recruiter, maar een soort tussenpersoon.

Of we misschien in een bedrijf van 2 man ruimte hebben voor een overdreven senior developer, met een overdreven senior salaris

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
.Gertjan. schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:15:
[...]
Die zijn misschien nog wel erger... Zeker als ze het idee hebben dat je mensen zoekt, dan vallen ze je met beiden lastig. Sinds kort krijg ik (zonder er om gevraagd te hebben) willekeurige CV's toegestuurd...
Of we misschien in een bedrijf van 2 man ruimte hebben voor een overdreven senior developer, met een overdreven senior salarisDaarnaast krijg ik ook wel eens CV's van mensen die aangeven x jaar in C# te werken, waarbij bij terugrekenen blijkt dat die periode ruim voor de eerste beta's liggen... Right

En ik heb serieus al enkele CV's ontvangen van mensen met 15 jaar ervaring in .NETWikipedia:
Op 16 januari 2002 verscheen versie 1.0 van .NET.
Dan moeten ze wel heel goed zijn
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ja, maar de tijd achter een bureau in zonder ramen verstrijkt ook zo traag.... Ik heb ook al jaaren ervaring daardoor
Andersom komt het ook voor. Ik heb in 2003 toen ik net met .NET bezig was ook vacatures gezien waarbij 5 jaar ervaring met .NET werd gevraagd
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Laat het u smaken! Wel even wachten na het eerste stuk, de boel zet nog een beetje uit als je te snel eet.
Maken wij ook steeds vaker mee. Goede ontwikkeling! Apple wordt steeds beter voor developersAcid_Burn schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 09:11:
Een (positieve) WTF van de Apple store. Appje is na 1 dag al gereviewed en ready i.p.v. de gebruikelijke (ruime) week die er voorheen overheen ging.
Toch mooi twee maanden aan huur er bij dan!alienfruit schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 12:42:
Ja, ik zit in Londen momenteel.
iOS developer
Nice! Het is duidelijk dat de recruiters echt gevoel hebben voor de functies die ze uitschrijven...Acid_Burn schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 16:48:
Andersom komt het ook voor. Ik heb in 2003 toen ik net met .NET bezig was ook vacatures gezien waarbij 5 jaar ervaring met .NET werd gevraagd
Het kan nog erger, er zijn sectoren waar ze werkervaringsplekken uitschrijven (pedagogiek/psychologie), en vervolgens daar ervaring durven te vragen...

Mijn vrouw heeft diverse afwijzingen gehad met de mededeling dat ze een kandidaat hebben gevonden met meer ervaring... Terwijl zijn ook al wat ervaring heeft (maar dan op een wat lagere functie)... Ik vraag mijzelf af wat er gebeurt als je als ICT bedrijf een dergelijk kunstje uit zou halen (werkervaringsplekken)... Volgens mij word je met pek en veren het land uitgezet...
.NET vNext ziet er super uit. Het lijkt erop dat Microsoft .NET opnieuw gaat uitvinden, waarbij cross platform (Mono) support tot de core behoort.
I like.
http://blogs.msdn.com/b/c...and-server-workloads.aspx
I like.
Ja, maar dan heb je wel een leuk vier kamerappartement in west-london (£3400p/m ex. bills W2 3EN). Ik huur daar nu maar mooi een kamer. Stuk gezelliger om met een paar andere professionals te wonen.Toch mooi twee maanden aan huur er bij dan!
[ Voor 5% gewijzigd door alienfruit op 18-06-2014 17:40 ]
Mail vanuit leraar 1 aan hele school en alle leraren.
Reactie van leraar 2 met reply to all:
Hey <leraar>,
Leuk dat het zo goed werkt, dat inschrijven op die manier.
Je had het laatst over die sportkleding voor onze school, waar moest ik dat ophalen?
Doei, <leraar>
PS: Hoe is het met je dochtertje? Gaat ze over?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ja. Tis ook echt een knakker die zich zelf de titel "Resource developer" heeft gegeven.Firesphere schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 15:55:
[...]
Ah, dat is een bekende.
Foto van hem in zo'n "luchtig" pakje alsof het hip is terwijl een echte kenner ziet dat het een verkrackt hema ding is wat hem niet staat omdat hij niet op maat is/goed zit.
Zeker. Ik geef ook geen bal om mijn woonoppervlakte zolang ik mijn computers, platen en apparatuur maar een beetje kwijt kan. Ik mis het wel eigenlijk, een groter huis betekent alleen maar meer opruimen, meer onderhoud en meer mensen die de hele dag in en uit lopen.alienfruit schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:39:
[...]
Ja, maar dan heb je wel een leuk vier kamerappartement in west-london (£3400p/m ex. bills W2 3EN). Ik huur daar nu maar mooi een kamer. Stuk gezelliger om met een paar andere professionals te wonen.
iOS developer
Zoals ik het lees gaan ze een deel (of beter gezegd het .NET ASP deel) crossplatform maken, dus niet geheel .NET. Daarnaast moet ik het eerst zien en dan pas geloven. Mono kan schijnbaar nu al erg veel (of eigenlijk alles) maar dan wel een factor 3 trager dan op windows. Als ze dit serieus willen aanpakken moet het eigenlijk toch wel gelijk aan elkaar zijn qua performance en dat zie ik niet zomaar gebeuren.HMS schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 17:26:
.NET vNext ziet er super uit. Het lijkt erop dat Microsoft .NET opnieuw gaat uitvinden, waarbij cross platform (Mono) support tot de core behoort.
I like.
mening geformuleerd uit eigen begrip van .NET, welke helemaal niet groot is
Volgens mij is Mono echt rap sneller aan het worden, Xamarin draait ook Mono onder Android en dat draait ook prima. Weliswaar wordt voor de heavy lifting vaak een native library gebruikt maar toch. Ik ga in ieder geval zo gauw er zich een smoes gelegenheid voordoet ASP.Net webservices onder Linux draaien met PostgreSQL.Gropah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:32:
[...]
Zoals ik het lees gaan ze een deel (of beter gezegd het .NET ASP deel) crossplatform maken, dus niet geheel .NET. Daarnaast moet ik het eerst zien en dan pas geloven. Mono kan schijnbaar nu al erg veel (of eigenlijk alles) maar dan wel een factor 3 trager dan op windows. Als ze dit serieus willen aanpakken moet het eigenlijk toch wel gelijk aan elkaar zijn qua performance en dat zie ik niet zomaar gebeuren.
mening geformuleerd uit eigen begrip van .NET, welke helemaal niet groot is
iOS developer
Ik merk vrij weinig van de performance verschillen tussen .net en mono. Ik vraag me dan ook af of je hier bewijs voor hebt? Kan zelf zo snel geen onderzoek vinden, maar lijkt me sterk dat het zoveel trager is. Lijkt me zelfs dat het soms zelfs sneller is vanwege de onderliggende systemen (linux vs windows) en soms om diezelfde reden langzamer. Mono's Garbage Collector is ook behoorlijk anders dan die van .Net runtime dus daar zal ook wel het een en ander verschillen in situaties, maar er is niet 1 beter dan de andere.Gropah schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 20:32:
[...]
Mono kan schijnbaar nu al erg veel (of eigenlijk alles) maar dan wel een factor 3 trager dan op windows. [...]
Ik lijk er inderdaad naast te zitten. Volgens onderzoek uit 2013 is Mono op punten inderdaad sneller en anders vergelijkbaar. Het hangt er ook een beetje vanaf. In 2011 was er nog een onderzoek waarbij Mono flink langzamer was. Persoonlijk zou het mij niet verbazen als de verbeteringen in de laatste 2 jaar zijn gemaakt en dat naarmate je verder terug gaat het verschil steeds groter isCaelorum schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 21:01:
[...]
Ik merk vrij weinig van de performance verschillen tussen .net en mono. Ik vraag me dan ook af of je hier bewijs voor hebt? Kan zelf zo snel geen onderzoek vinden, maar lijkt me sterk dat het zoveel trager is. Lijkt me zelfs dat het soms zelfs sneller is vanwege de onderliggende systemen (linux vs windows) en soms om diezelfde reden langzamer. Mono's Garbage Collector is ook behoorlijk anders dan die van .Net runtime dus daar zal ook wel het een en ander verschillen in situaties, maar er is niet 1 beter dan de andere.
Toevallig laatst hier een stukje Go ervaring so far geschreven.HMS schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 11:39:
Damn, CoreOS met vulcand ziet er erg nice uit.
Bonus hipster punten als je dat combineert met packages die je in Go hebt geschreven
CoreOS komt in de spotlight bij ons, dus vulcand wellicht ook in de toekomst.
Mooie combi met Go, niet voor niks dat dit ding bestaat:

Deze week nog de API versioning bij ons gemaakt, super ervaring in Go, dagje denken en Martini core ontcijferen en binnen 2 dagen een heel dynamische versioning tool gemaakt die, wanneer jij api.url.nl\V3\function aanroept, via reflect kijkt of er V3 functie voor die call is, zo niet een V2 en anders een V1 en anders een 404 geeft.
Dat met de mogelijkheid om er een geheel eigen API versie in te gooien (zolang wij die definiëren) geeft dat je één functie voor de API kan customizen mocht er een grote klant zijn die dat wil en de rest van de functies op de nieuwste versie blijft draaien (dat wordt dan qua volgorde custom_versie->nieuwste hoofdversie->nieuwste versie-1->nieuwste versie-2 etc.
Zelfs na 100 versies kwam ik nog maar aan een paar µs verschil in performance op een simpele Core2Duo.
En op 100 komen we niet, want tegen de tijd dat we op 10 zitten oid dan zijn 1-8 er al uit en hoeft hij die niet meer te checken.
Dus wellicht binnenkort bonuspunten bij ons
Maar serieus: Mooie ontwikkelingen. We hebben jaren gezocht naar performance in combinatie met lichte code en platformen en overzichtelijke code en nu hebben we gewoon overkill
[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 18-06-2014 23:13 ]
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Ik had 4 jaar geleden bij een bedrijf stage gelopen waarbij een kritisch bedrijfs proces in Excel was gemaakt middels vbasic. Beat that! (naast de dos computer met nog meer kritisch spul wat niet op xp of hoger werkte
)
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 19-06-2014 00:30 ]
Office is best goed geïntegreerd met TFS. Project kan ook allerlei dingen met TFS doen. Ik ben in de praktijk nog geen bedrijven gekomen die zo veel Microsoft Kool Aid drinken maar volgens mij is sinds TFS Git ondersteunt het ergste probleem bij die workflow wel verholpen.
iOS developer
Zo hebben wij er ook een paar. Inmiddels hard aan het werk om alles te migreren naar Java, PHP en Python maar er zal voorlopig nog wel wat troep rondzwervenDouweegbertje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:30:
Ik had 4 jaar geleden bij een bedrijf stage gelopen waarbij een kritisch bedrijfs proces in Excel was gemaakt middels vbasic. Beat that! (naast de dos computer met nog meer kritisch spul wat niet op xp of hoger werkte)
Always looking for developers wanting to work with Erlang.
Heb een tijdje gedetacheerd gezeten bij een bedrijf waar (na officiele analyze) ettelijke honderden (bedrijfs)kritische excelsheets in omloop waren. 1(!) daarvan heb ik mogen ombouwen naar een .Net oplossing, en dat heeft qua analyse/ontwikkel/test tijd meer dan een jaar gekost. Geen klein dingetjeDouweegbertje schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 00:30:
Ik had 4 jaar geleden bij een bedrijf stage gelopen waarbij een kritisch bedrijfs proces in Excel was gemaakt middels vbasic. Beat that! (naast de dos computer met nog meer kritisch spul wat niet op xp of hoger werkte)
Was vanuit de historie zo gegroeid
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Firesphere weer bezig?
Goh wat zal de wereldwijde productie nu omhoog schieten
Wat heeft die eigenlijk op zijn kerfstok wat Facebook betreft?Alex) schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:03:
Firesphere weer bezig?
Heb hier al een aantal keer rake opmerkingen zien voorbij komen, maar het verhaal is me ontgaan.
RTFM!
Ineens stijgt de wereldwijde productiviteitmbarie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 09:56:
Nice. Facebook storing.
Voor mij moet dan Tweakers eruit liggen, gister iets te lang op Tweakers gezeten

Oh spuit 11
Weer bereikbaar!
[ Voor 26% gewijzigd door Ryur op 19-06-2014 10:30 ]
API kapot maken._Moe_ schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:09:
[...]
Wat heeft die eigenlijk op zijn kerfstok wat Facebook betreft?
Heb hier al een aantal keer rake opmerkingen zien voorbij komen, maar het verhaal is me ontgaan.
Niet alleen API's, ook iPad's en weet ik veel wat
We vinden je nog wel lief hoor FireSphere
[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 19-06-2014 10:31 ]
Deze is echt wel heel toepasselijk op een groot deel van het oudere werk hier:Firesphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:36:
[afbeelding]
Geniale nieuwe comic ontdekt! Putrats!

Ooit hadden we hier een front-ender die tables specifiek om deze redenen gebruikte voor ALLES
Firesphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:36:
[afbeelding]
Geniale nieuwe comic ontdekt! Putrats!
Oh, WordPress gebruikt ook nog tables voor de lay-out.Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:43:
[...]
Deze is echt wel heel toepasselijk op een groot deel van het oudere werk hier:
[afbeelding]
Ooit hadden we hier een front-ender die tables specifiek om deze redenen gebruikte voor ALLES
Nog nooit WordPress gebruikt maar ik hoop ook dat dat zo blijftChris7 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:46:
[...]
Geniale comics, gaat in m'n bookmarks.
[...]
Oh, WordPress gebruikt ook nog tables voor de lay-out.
Ach... het is beter dan... Ehm....Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:47:
[...]
Nog nooit WordPress gebruikt maar ik hoop ook dat dat zo blijft
Nee, Joomla en Drupal zijn net zo erg.
Het is handiger in gebruik dan het achterneefje van je buurman z'n hondentrimster die toevallig een dagje PHP heeft gedaan.Firesphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Ach... het is beter dan... Ehm....
display: table-cell anyone?Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:43:
[...]
Deze is echt wel heel toepasselijk op een groot deel van het oudere werk hier:
[afbeelding]
Ohja, en Firefox heeft nogal problemen met position: relative op een td, waardoor je beperkt wordt in je mogelijkheden.
Read the code, write the code, be the code!
Ik heb nog nooit in "het achterneefje van je buurman z'n hondentrimster die toevallig een dagje PHP heeft gedaan" geprogrammeerd, eerlijk gezegd.Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:50:
[...]
Het is handiger in gebruik dan het achterneefje van je buurman z'n hondentrimster die toevallig een dagje PHP heeft gedaan.
Dus daar kan ik niet over oordelen.
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik lol'de dus ik ben okéFiresphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:51:
[...]
Ik heb nog nooit in "het achterneefje van je buurman z'n hondentrimster die toevallig een dagje PHP heeft gedaan" geprogrammeerd, eerlijk gezegd.
Dus daar kan ik niet over oordelen.
Dat klinkt als een anglicisme...Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:55:
[...]
Niet helemaal wat ik bedoelde, maar ik lol'de dus ik ben oké
Ik vind "laughing out loud'de" een briljante Nederlandse zin ja?!
Toch krijg je daarmee weer andere problemen om de oren geslingert, echt ideaal is het in ieder geval nog niet. Maar misschien is er qua responsive best wat leuks te verzinnen met table-cell en consorten als je daar van te voren eens goed voor zit.
Wat voor problemen krijg je met display: table-cell dan? Zijn ze gedocumenteerd?
Ik blijf erbij dat die Amerikanen/Engelsen dat er maar bij hebben verzonnen...Merethil schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:00:
[...]
Ik vind "laughing out loud'de" een briljante Nederlandse zin ja?!
In het nederlands is lol toch meer dan laughing out loud. Je kan toch lol hebben? Dan kun je het toch ook gebruiken in spreektaal? Ik wordt altijd raar aangekeken
Lol volgens van Dale:Robbiedobbie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:18:
In het nederlands is lol toch meer dan laughing out loud. Je kan toch lol hebben? Dan kun je het toch ook gebruiken in spreektaal? Ik wordt altijd raar aangekeken
lol (de; v(m)) 1plezier, pret; aardigheid: voor de lol; doe me een lol
I know, en toch wordt ik overal aangekeken wanneer ik het heb over lol hebben, of als ik bij iets een vermelding maak met lol erin. Dan komen ze direct aan met dat dat niet thuis hoort in de spreektaalCor453 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:24:
[...]
Lol volgens van Dale:
lol (de; v(m)) 1plezier, pret; aardigheid: voor de lol; doe me een lol
Dat komt door de manier waarop mensen met woorden in aanraking komen. Lol is een heel normaal woord, maar wordt door gebruik van social media e.d. gauw gezien als Laughing out Loud. Dat geldt overigens voor meer dingen denk ik. Zo zei ik ooit tegen iemand "daar is een app voor", waarna die persoon mij vragend aankeek: "is dat een uitbreiding voor Whatsapp dan?"Robbiedobbie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:25:
[...]
I know, en toch wordt ik overal aangekeken wanneer ik het heb over lol hebben, of als ik bij iets een vermelding maak met lol erin. Dan komen ze direct aan met dat dat niet thuis hoort in de spreektaal

Ook wel: hoe zorgen we voor table behaviour terwijl we krampachtig proberen er vooral geen table van te maken.wackmaniac schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:50:
display: table-cell anyone?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Soms wil je tabelgedrag of iets wat er tabelachtig uitziet, zonder de daarbij behorende semantiek. Het gebruik van tabellen voor dit soort weergave kwesties is een accessibility probleem. Probeer maar eens met een screenreader een pagina te navigeren die tabellen misbruikt, daar wordt je diep ongelukkig van..oisyn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:47:
[...]
Ook wel: hoe zorgen we voor table behaviour terwijl we krampachtig proberen er vooral geen table van te maken.
Tabellen zijn voor tabulaire data, niet voor opmaak enzo. Daar moeten we het dan ook niet voor gebruiken, hoe handig het soms is..oisyn schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:47:
[...]
Ook wel: hoe zorgen we voor table behaviour terwijl we krampachtig proberen er vooral geen table van te maken.
Edit: wat blubber zegt.
[ Voor 3% gewijzigd door Cor453 op 19-06-2014 11:56 ]
Ik verwacht dat heel weinig websites uberhaubt rekening houden met a11y...Blubber schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 11:55:
[...]
Soms wil je tabelgedrag of iets wat er tabelachtig uitziet, zonder de daarbij behorende semantiek. Het gebruik van tabellen voor dit soort weergave kwesties is een accessibility probleem. Probeer maar eens met een screenreader een pagina te navigeren die tabellen misbruikt, daar wordt je diep ongelukkig van.
Dat klopt, maar dat is geen goede reden om tabellen te misbruiken.windwarrior schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:07:
[...]
Ik verwacht dat heel weinig websites uberhaubt rekening houden met a11y...
Nee absoluut niet
, maar het was meer een constatering dat het web daar wel echt beroerd slecht in is. We verwachten eigenlijk van screenreaders dat ze onze soep lezen in plaats van dat developer hun best doen om die soep leesbaar te maken voor screenreaders.
100% eens. Het probleem is ook dat het zo makkelijk is om te beunen. Alhoewel er wel veel verbetering in zit de laatste paar jaar.windwarrior schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 12:11:
Nee absoluut niet, maar het was meer een constatering dat het web daar wel echt beroerd slecht in is. We verwachten eigenlijk van screenreaders dat ze onze soep lezen in plaats van dat developer hun best doen om die soep leesbaar te maken voor screenreaders.
nieuws: Hacker verwijdert alle data van broncode-hoster Code Spaces
Ik hoop dat niemand hier z'n code bij Code Spaces hostte?

Neem toch aan dat men de code ook zelf backupped ... toch?Alex) schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:45:
nieuws: Hacker verwijdert alle data van broncode-hoster Code Spaces
Dat hoop je wel ja. Al kan je er donder op zeggen dat er bedrijven zijn die 100% vertrouwen op een 3e partij
Het lijkt me redelijk logisch dat je er op vertrouwd dat je code veilig staat bij een 3e partij, als het product wat die partij levert source code hosting is.Ealanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:50:
Dat hoop je wel ja. Al kan je er donder op zeggen dat er bedrijven zijn die 100% vertrouwen op een 3e partij
Als ik al m'n code bij GitHub/BitBucket/TFS zet, dan verwacht ik dat die provider er goed mee om gaat en er voor zorgt dat er een behoorlijke uptime is.
Gelukkig heb je met oplossingen als Git en Mercurial je history lokaal staan, dus is de overstap naar een andere provider voor de meeste mensen goed te doen. Tenminste, dat denk ik, zonder enige kennis te hebben van migratie trajecten te hebben op dit vlak.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Na DDoS "Omdat het kan" is het nu aanvallen om te kunnen afpersen. Waar gaat het heen
Ik wilde net zeggen. Het bedrijf host toch juist source code? Waarom dan zelf ook nog opslaan? Dan kan je net zo goed alles intern regelen.Jan_V schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:55:
[...]
Het lijkt me redelijk logisch dat je er op vertrouwd dat je code veilig staat bij een 3e partij, als het product wat die partij levert source code hosting is.
Blijkbaar is er meer geld te verdienen met afpersenFiresphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:56:
Na DDoS "Omdat het kan" is het nu aanvallen om te kunnen afpersen. Waar gaat het heen

Ik zou eigenlijk verwachten dat Amazon web-services en Code spaces ook backups hebben volledig gescheiden van het internet.Ealanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:50:
RTFM!
Maar nu de vraag: wat nou als je als bedrijf zijnde dus een project daar had lopen en je source code van 3 weken werk is weg en niet meer terug te halen? Vergoeding vragen voor de gemiste tijd/uren? Aanklagen?
Wat voor stappen zou je moeten nemen?
Ze geven aan dat ze bedrijven gaan helpen zoveel mogelijk source code terug te halen, maar wat nou als nou net die laatste 3 weken werk niet meer terug te halen zijn? Sta je ook mooi voor lul als webbouwer bij je eigen klant. Ja sorry, mijn hosting partij had zijn zaakjes niet in orde, dus je website komt iets later af. Ben je wellicht zo een klant kwijt.
Ze geven aan dat ze bedrijven gaan helpen zoveel mogelijk source code terug te halen, maar wat nou als nou net die laatste 3 weken werk niet meer terug te halen zijn? Sta je ook mooi voor lul als webbouwer bij je eigen klant. Ja sorry, mijn hosting partij had zijn zaakjes niet in orde, dus je website komt iets later af. Ben je wellicht zo een klant kwijt.
Als je sourcecode je product is ga ik er wel van uit dat je meer controleert als enkel de melding van een bedrijf dat ze een plan hebben. Als ze dan het back up plan uit kunnen leggen en je hebt dan het vertrouwen dat ze goed genoeg zijn kan ik het begrijpen maar om nou je product ergens te stallen en niet weten hoe dingen gewaarborgt worden vind ik bewust risico nemen.
Dat dus. Je klanten zullen er geen boodschap aan hebben dat een derde partij het verkloot.pdebie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:59:
Maar nu de vraag: wat nou als je als bedrijf zijnde dus een project daar had lopen en je source code van 3 weken werk is weg en niet meer terug te halen? Vergoeding vragen voor de gemiste tijd/uren? Aanklagen?
[ Voor 52% gewijzigd door Ealanrian op 19-06-2014 14:00 ]
Kijken wat er in de voorwaarden cq het contract staat.pdebie schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:59:
Het lijkt me dat er toch een artikel is wat op dergelijke situaties ingaat.
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Blijkbaar is dat plan dus niet goed genoeg, dan kan je denk ik nog zo staan zwaaien met de voorwaarden maar je source code is wegDe dienst heeft de handdoek in de ring gegooid vanwege de te verwachten kosten en omdat de betrouwbaarheid te grabbel is gegooid. Het platform adverteerde juist met de claim dat een 'full recovery plan' aanwezig was. Code Spaces zegt klanten te ondersteunen bij het exporteren van overgebleven data.
mwooah... https://www.drupal.org/drupal-8.0/developers en dingen als dit is toch behoorlijk OO aan het worden. Zo erg dat een klein clubje mensen al maanden hard lopen te huilen dat 'Drupal niet voor meer developers' is, terwijl ze eigenlijk zeggen 'Kut.. ik moet nu gestructureerd gaan werken ipv een zooi methods in een file te plempen, en ik kan niet eens meer queries in een templates uitvoeren'Firesphere schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Ach... het is beter dan... Ehm....
Ik kwam laats in een project waar ik iets aan moest doen, dit juweeltje tegen in de page template van een view (voor de niet Drupal mensen, views is een visual query builder module)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| ...... if ($id !== null) { $sql = ' SELECT (SELECT nid FROM `node` WHERE type = :ni AND language IN (:langs) AND nid < :id ORDER BY nid DESC LIMIT 1) AS prev, (SELECT nid FROM `node` WHERE type = :ni AND language IN (:langs) AND nid > :id ORDER BY nid ASC LIMIT 1) AS next ; '; foreach(db_query($sql, array(':id' => $id,':ni' => 'nieuws_item', ':langs' => array('und', $lang_name))) as $row) { if ($row->prev !== null) { Thingee::instance()->prev = '<a href="'.url('news').'/'.$row->prev.'" class="left button prev" title="'.t('Back').'"><strong class="button-arrow"> </strong>'.t('Back').'</a>'; } if ($row->next !== null) { Thingee::instance()->next = '<a href="'.url('news').'/'.$row->next.'" class="right button next" title="'.t('Next').'">'.t('Next').'<strong class="button-arrow"> </strong></a>'; } } $sql = ' SELECT n.nid FROM `node` n LEFT JOIN `weight_weights` w ON w.`entity_id` = n.`nid` LEFT JOIN `field_data_field_tonen_in` f ON f.`entity_id` = n.`nid` AND f.`entity_type` = :n WHERE f.`field_tonen_in_view_id` = :show OR ( n.`type` = :ni AND n.`nid` = :id ) ORDER BY w.`weight` ASC '; foreach(db_query..... echo drupal_render(node_view(node_load($row->nid))); } return; } |
(mocht iemand de code herkennen, ga je maar staan schamen in het hoekje....)
Driving a cadillac in a fool's parade.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
| /** * Contains various information relating to zip codes. */ public class ZipCodeInfo implements ImmutableZipCodeInfo { private String zipCode; private String state; ... //--------------------constructors--------------------// public ZipCodeInfo(String zipCode, String state) { this.zipCode = zipCode; this.state = state; } //--------------------public methods--------------------// public String getZipCode() { return zipCode; } public void setZipCode(String zipCode) { this.zipCode = zipCode; } @Override public int hashCode() { final int prime = 42; int result = 1; result = prime * result + ((zipCode == null) ? 0 : zipCode.hashCode()); return result; } @Override public boolean equals(Object obj) { if (this == obj) { return true; } if (obj == null) { return false; } if (obj instanceof ZipCodeInfo) { return false; } return Equal.equals(this.getZipCode(), ((ZipCodeInfo) obj).getZipCode()); } } |
Stond gisteren op The Daily WTF
kwaakvaak_v2 schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:03:
[...]
mwooah... https://www.drupal.org/drupal-8.0/developers en dingen als dit is toch behoorlijk OO aan het worden. Zo erg dat een klein clubje mensen al maanden hard lopen te huilen dat 'Drupal niet voor meer developers' is, terwijl ze eigenlijk zeggen 'Kut.. ik moet nu gestructureerd gaan werken ipv een zooi methods in een file te plempen, en ik kan niet eens meer queries in een templates uitvoeren'
Ik kwam laats in een project waar ik iets aan moest doen, dit juweeltje tegen in de page template van een view (voor de niet Drupal mensen, views is een visual query builder module)
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 if ($id !== null) { $sql = ' SELECT (SELECT nid FROM `node` WHERE type = :ni AND language IN (:langs) AND nid < :id ORDER BY nid DESC LIMIT 1) AS prev, (SELECT nid FROM `node` WHERE type = :ni AND language IN (:langs) AND nid > :id ORDER BY nid ASC LIMIT 1) AS next ; '; foreach(db_query($sql, array(':id' => $id,':ni' => 'nieuws_item', ':langs' => array('und', $lang_name))) as $row) { if ($row->prev !== null) { Thingee::instance()->prev = '<a href="'.url('news').'/'.$row->prev.'" class="left button prev" title="'.t('Back').'"><strong class="button-arrow"> </strong>'.t('Back').'</a>'; } if ($row->next !== null) { Thingee::instance()->next = '<a href="'.url('news').'/'.$row->next.'" class="right button next" title="'.t('Next').'">'.t('Next').'<strong class="button-arrow"> </strong></a>'; } } $sql = ' SELECT n.nid FROM `node` n LEFT JOIN `weight_weights` w ON w.`entity_id` = n.`nid` LEFT JOIN `field_data_field_tonen_in` f ON f.`entity_id` = n.`nid` AND f.`entity_type` = :n WHERE f.`field_tonen_in_view_id` = :show OR ( n.`type` = :ni AND n.`nid` = :id ) ORDER BY w.`weight` ASC '; foreach(db_query..... echo drupal_render(node_view(node_load($row->nid))); } return; }
(mocht iemand de code herkennen, ga je maar staan schamen in het hoekje....)

Nee inderdaad. Die boeit het niet hoe jij je zaakjes geregeld heb. Jij hebt een deadline afgesproken en die heb je niet gehaald. Daarmee is het voor je eigen klant klaar en je hebt geen poot om op te staan.Ealanrian schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:59:
[...]
Dat dus. Je klanten zullen er geen boodschap aan hebben dat een derde partij het verkloot.
Naja, dat hoop ik voor de hosting partij dan maar dat ze zoiets hebben opgenomenGer schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 14:01:
[...]
Kijken wat er in de voorwaarden cq het contract staat.
Het lijkt me dat er toch een artikel is wat op dergelijke situaties ingaat.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.