Tja, geen enkele informatie over de collega behalve dat het een vrouw betreft. Neem het mij dan kwalijk dat ik het in de hoek van de sekse zoek. Dat is de enige informatie die ik heb
Lekker op de bank
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Tja, geen enkele informatie over de collega behalve dat het een vrouw betreft. Neem het mij dan kwalijk dat ik het in de hoek van de sekse zoek. Dat is de enige informatie die ik heb
Lekker op de bank
Je hebt ze vast ook wel met koffie smaak
Als in cadeau van jouw voor haar of als cadeau van team voor haar?Coca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:55:
Een vrouwelijke collega van onze develop afdeling gaat binnenkort weg (helaas) en ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk kleinigheidje voor haar afscheid. Iemand toevallig nog een briljant idee?
RTFM!
Je doet je avatar wel eer aanZaZ schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Dat ziet er wel grappig uit, ze is overigens Oekraïense dus iets met een beetje een grappig holland thema is denk ik ook nog wel ok.Ger schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:57:
[...]
Een kortingsbon voor blond amsterdam ofzo?
[...]
Zo fout.
Van team voor haar, dus dat zouden dan wel veel condooms worden en het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk_Moe_ schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Je hebt ze vast ook wel met koffie smaak![]()
[...]
Als in cadeau van jouw voor haar of als cadeau van team voor haar?
[ Voor 34% gewijzigd door Coca-Cola op 20-06-2014 11:01 ]
Kogelvrijvest met een leuk tulp-motiefje.Coca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:00:
Dat ziet er wel grappig uit, ze is overigens Oekraïense dus iets met een beetje een grappig holland thema is denk ik ook nog wel ok.
Lekker op de bank
Dus bij een cadeau voor een willekeurige man denk je ook gelijk aan een beflapje ofzo?ZaZ schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:59:
[...]
Je kan gedachten lezen? Wow, hoe doe je dat?EddoH schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:02:
[...]
Dus bij een cadeau voor een willekeurige man denk je ook gelijk aan een beflapje ofzo?
Lekker op de bank
Is ze een echte developer developer of een developer? (Als in doet ze naast het werk ook flinke research, vind ze developer jokes leuk ect.)Coca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:00:
[...]
Dat ziet er wel grappig uit, ze is overigens Oekraïense dus iets met een beetje een grappig holland thema is denk ik ook nog wel ok.
[...]
Van team voor haar, dus dat zouden dan wel veel condooms worden en het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk
Nothing to see here!
Team bonding heet dat toch?Coca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:00:
[...]
Van team voor haar, dus dat zouden dan wel veel condooms worden en het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk
We are shaping the future
Echte developer developer, doet veel research. Geen idee hoe ze in haar developer jokes zit, maar iets in die hoek is als grappig item sowieso wel leuk. We hebben al een serieus cadeau, dus het mag wat luchtig zijn.Rutix schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:03:
[...]
Is ze een echte developer developer of een developer? (Als in doet ze naast het werk ook flinke research, vind ze developer jokes leuk ect.)
http://www.amazon.com/Ana...creativeASIN%3DB00EHKLKXKCoca-Cola schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:05:
[...]
Echte developer developer, doet veel research. Geen idee hoe ze in haar developer jokes zit, maar iets in die hoek is als grappig item sowieso wel leuk. We hebben al een serieus cadeau, dus het mag wat luchtig zijn.
Lekker op de bank
Je houdt er nogal een rare interpretatie van een meerkeuzevraag op naBiersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 00:31:
[...]
Meer in de zin van dit soort constructies:
PHP:
1 2 3 4 5 <?php $path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; $path .= '/common/header.php'; include_once($path); ?>
en die "iets.inc", waarom niet gewoon 'iets.php' . Single quote , en waarom een .inc ? Gaat vaker fout dan goed. dan liever /inc/iets.php of iets.inc.php. Als je een beetje pech hebt met je instellingen van php dan word je script gedownload ipv uitgevoerd.
include is sowieso een expression, vandaar dat je 'm in een if kunt gebruiken. Maar ook dan zijn de haakjes niet nodigBiersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 01:06:
Quote van de manual:
Because include() is a special language construct, parentheses are not needed around its argument.
Maar returned gewoon TRUE als je file bestaat dus werkt als functie, maar word meestal gebruikt als statement.
PHP:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 <?php $path = $_SERVER['DOCUMENT_ROOT']; $path .= '/common/iets.php'; if (include($path)) { echo "Included"; } else { echo "Not included"; } ?>
[ Voor 31% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2014 11:11 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
[ Voor 99% gewijzigd door .oisyn op 20-06-2014 11:11 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Waarschijnlijk eerder een fleshlight ofzo.EddoH schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:02:
[...]
Dus bij een cadeau voor een willekeurige man denk je ook gelijk aan een beflapje ofzo?
Tsja je heb "niet fout" en je hebt "goed.".oisyn schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:07:
[...]
Je houdt er nogal een rare interpretatie van een meerkeuzevraag op na. Het idee is dat je een van de antwoorden kiest die juist is. Dat wil niet zeggen dat dat antwoord de enige manier is en alle andere manieren uitsluit - hooguit dat de drie andere keuzes in ieder geval fout zijn.
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Maar er is niets niet goed aan include ('test.inc');Biersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:12:
[...]
Tsja je heb "niet fout" en je hebt "goed."
Sex pop
Nothing to see here!
Oh really? http://us3.php.net/manual/en/function.include.php.oisyn schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:14:
[...]
Maar er is niets niet goed aan include ('test.inc');
[ Voor 16% gewijzigd door Biersteker op 20-06-2014 11:19 ]
Er staat:Biersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:17:
[...]
Oh really? http://us3.php.net/manual/en/function.include.php
Zelfs de manual beschrijft include als functie.
offtopic:
Ninja edit van de ""
Verder zie ik nergens staan dat het een functie is? Als je het URL bedoelt, dit staat gewoon bij elke PHP manual page.The include statement includes and evaluates the specified file.
Gaat niet om de functie werking maar om het bestandsnaam eigelijk eerder de extensie, .incBiersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:17:
[...]
Oh really? http://us3.php.net/manual/en/function.include.php
Zelfs de manual beschrijft include als functie.
offtopic:
Ninja edit van de ""
Because include() is a special language construct, parentheses are not needed around its argument.
Ja precies. .inc gaat tegenwoordig wel door de parser heen, maar als je pech hebt. waarom niet gewoon alles .inc.php.xleeuwx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:21:
[...]
Gaat niet om de functie werking maar om het bestandsnaam eigelijk eerder de extensie, .inc
ik heb een keer meegemaakt dat dit bestand werd geinclude databaseSettings.inc en drie keer raden wat daar in stond ...
dus via de url aanroepen en de database settings kon je uitlezen omdat het bestand niet door de php parser heen ging
Afhankelijk van de webserverBiersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26:
[...]
Maar returned true.
[...]
Ja precies. .inc gaat tegenwoordig wel door de parser heen, maar als je pech hebt. waarom niet gewoon alles .inc.php.
Het is bijna weekendErwin537 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:32:
Te zien aan de hoeveelheid posts hier heeft niemand er echt zin in vandaag? Jezus wat ben ik onproductief.
[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 11:41 ]
Maar zelfs als je het resultaat wilt gebruiken zijn de haakjes niet nodig.Biersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26:
[...]
Maar returned true.
Als je pech hebt is je server sowieso onveilig. Ik vind het maar een rare manier van werken. Zorg gewoon dat de bestanden die je includet in eerste instantie gewoon niet van buitenaf accessible zijn. Het zijn immers includes, geen scripts die men apart kan aanroepen.Ja precies. .inc gaat tegenwoordig wel door de parser heen, maar als je pech hebt. waarom niet gewoon alles .inc.php.
Om even terug te komen op mijn inschrijving bij University of Glasgow. De universiteit is, zoals de meeste universiteiten, een meester in het onduidelijk communiceren. Ik ben helaas niet toegelaten tot Electronics and Electrical Engineering. De reden die mij werd gegeven in de mail was:
Ik heb na dit mailtje een mail gestuurd om te vragen welke modules ik mis en hoe ik die dan mogelijk wel kan krijgen. Ik wacht nog steeds op een reactie. Na een week heb ik maar eens gebeld, de persoon die mij de reden kon geven was niet aanwezig maar de vrouw aan de telefoon vertelde mij dat ik via een premasters.We regret to inform you that we are unable to offer you a place for the following reason(s):
You have not completed the minimum number of core modules for admission to this Master's degree programme.
include is handig voor een soort templating-systeem.Douweegbertje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:52:
Sowieso include.. require_once > all. Zijn maar weinig punten waar je include voor zou gebruiken.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Vervolgens is er al anderhalve week lang geen tijd om iets te bespreken. Wat wel handig zou zijn, want behalve dat het een enquêtemodule moet zijn die te beheren is door de klant, is er werkelijk niets bekend. En oh ja, eind van de maand moet het klaar zijn.Ha mannen,
[klant] is akkoord gegaan met de offerte.
Gedeeltelijk al gebouwd natuurlijk [d.w.z: alleen een mockup zonder werking] , maar kunnen jullie mij informeren over de status?
Als dingen al af zijn ben ik erg benieuwd naar:
- Hoe kan zij inloggen in haar enquêtemodule? Dan kan ik dit laten zien.
- Hoe kan zij inloggen in de managementinformatie?
[...]
Daarnaast heb ik ook een e-mail van haar meegestuurd. Dit zijn de klanten uit de maand november.
Het is de bedoeling dat deze klanten al worden ingelezen/aangemaakt. Even bespreken?
Tjolk is lekker. overal en altijd.
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Om die rond de tafel te krijgen en op het zelfde niveau te krijgen als om iets voor elkaar te krijgen, terwijl je zelf nog niet eens wat er moet gebeuren, ben je een week verder en heb je het al zelf gedaan.markvt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:05:
Waarom zelf bouwen en niet met een bestaande partij zulke functionaliteit erin fietsen?
Code binnen je document root is dan ookxleeuwx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:21:
ik heb een keer meegemaakt dat dit bestand werd geinclude databaseSettings.inc en drie keer raden wat daar in stond ...
dus via de url aanroepen en de database settings kon je uitlezen omdat het bestand niet door de php parser heen ging
Och, een enquetesysteem an sich is nog niet zo moeilijk. Structuur met enquetes gekoppeld aan project, vragen binnen een enquete, antwoordmogelijkheden, responses... De basis voor het model teken ik in een uurtje uit.markvt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:05:
Waarom zelf bouwen en niet met een bestaande partij zulke functionaliteit erin fietsen?
Ik snap sowieso niet waarom men de '.inc.php' conventie nog zou willen gebruiken, tenzij het een legacy project betreft. Gewoon de includes netjes in een library/src folder buiten de document root met alleen de php-extensie is afdoende. De folderstructuur spreekt dan voor zich.Biersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:26:
Ja precies. .inc gaat tegenwoordig wel door de parser heen, maar als je pech hebt. waarom niet gewoon alles .inc.php.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Had je niet liever electronica?Ealanrian schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 11:50:
[...]
Om even terug te komen op mijn inschrijving bij University of Glasgow. De universiteit is, zoals de meeste universiteiten, een meester in het onduidelijk communiceren. Ik ben helaas niet toegelaten tot Electronics and Electrical Engineering. De reden die mij werd gegeven in de mail was:
[...]
Ik heb na dit mailtje een mail gestuurd om te vragen welke modules ik mis en hoe ik die dan mogelijk wel kan krijgen. Ik wacht nog steeds op een reactie. Na een week heb ik maar eens gebeld, de persoon die mij de reden kon geven was niet aanwezig maar de vrouw aan de telefoon vertelde mij dat ik via een premasters.
Ik heb dus de school gemaild die de premasters geeft om informatie te krijgen over hoe en wat. De enige reactie was een brochure. Uit die brochure bleek dat de premaster mij £11k extra zou kosten aan college geld + een half jaar tot jaar langer in Glasgow wonen wat nog een £6 tot £11k extra kosten mee brengt. Omdat dit toch wat meer is als ik momenteel kan opbrengen ben ik wat gaan solliciteren. Maar omdat het college geld in europa niet hoger mag zijn voor eu studenten als voor de studenten in het land zelf ben ik toch maar gaan proberen meer info te krijgen.
De enige manier om informatie te krijgen van die uni is bellen en gisteren kreeg ik eindelijk de juiste persoon aan de lijn. Die persoon kon mij vertellen dat ik voor Electronics and Electrical engineering was afgewezen omdat ik in mijn vorige opleiding geen Electro heb gehad ook voor mijn tweede keuze, Computer systems engineering, zou ik worden afgewezen om de zelfde reden. Ook kon zij mij vertellen dat de premasters enkel voor niet EU studenten zijn dus dat is geen optie.
Nu heb ik in Glasgow nog 1 optie en dat is Software engineering, dus echt het vervolg van mijn opleiding en daar hoor ik komende week over. Als ook dat niet lukt ga ik in iedergeval een half jaar werken om de tijd te nemen een keuze te maken. En voor dat werken had ik dus vanochtend een sollicitatie gesprek.
En wat leer je nou van zo iets? Zorg altijd voor een plan B, en ook een plan C, D, E en F.
TL:DR: Geen Electronics and Electrical engineering, mogelijk Software engineering of werken.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Electro was wel de eerste keuze ja, maar ik hield er al rekening mee dat dat niet ging lukken vanwege geen ervaring. Electro blijft dan maar hobby en leer ik mezelf aan.
Embedded zooi zelf bouwenEalanrian schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 12:53:
[...]
Electro was wel de eerste keuze ja, maar ik hield er al rekening mee dat dat niet ging lukken vanwege geen ervaring. Electro blijft dan maar hobby en leer ik mezelf aan.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
[ Voor 4% gewijzigd door TheNephilim op 20-06-2014 14:18 ]
TheNephilim schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:11:
onlick typen in plaats van onclick... bijna weekend!
1
| <section class="spermies" onlick = "javascript:alert('smile');">... |
FTFYGer schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:29:
[...]
code:
1 <section class="~~~" onlick = "javascript:alert('smile');">...
van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !
Blijkbaar gebruikt iedereen semver.js want in die source zit het. Niet echt opvallend dusmarkvt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:43:
toch populair
https://github.com/search...ies&ref=cmdform&type=Code
We've found 2,929 code results
Recruiter: Ik lees dat je PHP developer bent, Sta je open voor vacatures in C#
[ Voor 4% gewijzigd door xleeuwx op 20-06-2014 16:18 ]
Zucht komt hij strax nog met Java vacatures aanmarkvt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:20:
Terugmailen dat je wel geinteresseerd bent in Clipper klussen
FTFYmarkvt schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:20:
Terugmailen dat je wel geinteresseerd bent in Clipperbrainfuck klussen
Is daar zoveel mis mee dan? Ik vind java eigenlijk wel lekker werken. Het enige nadeel vind ik de snelheid waarmee het draait (die relatief laag is) en de startup cost van de VMxleeuwx schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:21:
[...]
Zucht komt hij strax nog met Java vacatures aan
Ow, yay! de "java is traag" welles/nietes discussie! Waar is Hydra?Gropah schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:25:
[...]
FTFY
[...]
Is daar zoveel mis mee dan? Ik vind java eigenlijk wel lekker werken. Het enige nadeel vind ik de snelheid waarmee het draait (die relatief laag is) en de startup cost van de VM
ligt net aan waar je voorkeur voor programmeren ligt, de mijne bij PHP en niet bij C# en/of Java.Gropah schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:25:
[...]
FTFY
[...]
Is daar zoveel mis mee dan? Ik vind java eigenlijk wel lekker werken. Het enige nadeel vind ik de snelheid waarmee het draait (die relatief laag is) en de startup cost van de VM
Hetzelfde geld voor rubenski... maar die was misschien de eeuwige kritiek op z'n werk beu... Of hij heeft een burn-out..Firesphere schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:27:
[...]
Ow, yay! de "java is traag" welles/nietes discussie! Waar is Hydra?
On that note. Serieus, Hydra al een tijd niet meer gezien.
Als je iemands werk wil critiseren mag je die van mij wel doen hoorErwin537 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:29:
[...]
Hetzelfde geld voor rubenski... maar die was misschien de eeuwige kritiek op z'n werk beu... Of hij heeft een burn-out..
Deze week nog gehoord:Firesphere schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:27:
[...]
Ow, yay! de "java is traag" welles/nietes discussie! Waar is Hydra?
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Inclusief compilen is het slechtste wat ik heb meegemaakt zo'n 28 seconden until runtime.Douweegbertje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:38:
“Knock, knock.”
“Who’s there?”
very long pause….
“Java.”
Het is niet eerlijk dat jij zo een snelle pc hebt!Firesphere schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:40:
[...]
Inclusief compilen is het slechtste wat ik heb meegemaakt zo'n 28 seconden until runtime.
De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...
Ze hebben workstations niet zomaar uitgevonden, of was dat niet devversroeleboel schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:42:
[...]
Het is niet eerlijk dat jij zo een snelle pc hebt!
Hij is ook al minstens een week niet meer ingelogd geweest op tweakers (tweakotine is 0). Laatste reactie was van een maand geleden... Wie weet wat er is gebeurt.. Misschien was die ons wel gewoon zatFiresphere schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:27:
[...]
Mja... Ligt er een beetje aan hoe pro je bent in C denk ik. Als je goed je best doet zal je ongetwijfeld sneller of even snel zijn, omdat je zelf kan kiezen of je wel of niet een GC implementeert en of/hoe je je memory gebruikt. Of je in ontwikkeltijd ook sneller bent lijkt me alleen niet ^^Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:42:
Ik vind java dus echt wel meevallen hoor. Afhankelijk van het probleem wat je probeert te solven is de snelheid (bijna) gelijk aan C. [...]
[ Voor 45% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 16:46 ]
Hij zelf niet, maar iedereen was het altijd er over eens dat z'n baas hem uitbuit met werkdagen en de gebrek aan extra's die hij daarvoor kreeg.Firesphere schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:37:
Meh, zo erg werd Rubinski toch niet afgezeken?
Tenminste, ik vond dat wel meevallen.
Nee klopt ook, ik vind het alleen niet juist dat iedereen altijd zo loopt te fitten op de snelheid van java, terwijl die zo slecht niet is.Caelorum schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:43:
[...]
Hij is ook al minstens een week niet meer ingelogd geweest op tweakers (tweakotine is 0). Laatste reactie was van een maand geleden... Wie weet wat er is gebeurt.. Misschien was die ons wel gewoon zat
[...]
Mja... Ligt er een beetje aan hoe pro je bent in C denk ik. Als je goed je best doet zal je ongetwijfeld sneller of even snel zijn, omdat je zelf kan kiezen of je wel of niet een GC implementeert en of/hoe je je memory gebruikt. Of je in ontwikkeltijd ook sneller bent lijkt me alleen niet ^^
Het punt is alleen of je wel een maand wil gaat lopen optimaliseren voor een bepaalde machine
In een ander topic aan het rondhangenBiersteker schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:54:
Als we het toch hebben over missende tweakers, waar is fwest?
Ow, dat ja.Erwin537 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:49:
[...]
Hij zelf niet, maar iedereen was het altijd er over eens dat z'n baas hem uitbuit met werkdagen en de gebrek aan extra's die hij daarvoor kreeg.
Read the code, write the code, be the code!
Er niet zoiets als "de snelheid van Java", net zo min als er iets is als "de snelheid van C". Je kunt enkel iets zeggen over snelheden bij bepaalde scenarios. Bijvoorbeeld bij een command-line tool die heel vaak opnieuw wordt aangeroepen, is de overhead van het starten van een Virtual Machine vervelend, bij een applicatieserver is dat volstrekt irrelevant en is de mogelijkheid van de Java compiler om runtime optimalisaties door te voeren weer een stuk belangrijker...Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:50:
[...]
Nee klopt ook, ik vind het alleen niet juist dat iedereen altijd zo loopt te fitten op de snelheid van java, terwijl die zo slecht niet is.
Dit is de juiste houdingHet is gewoon een kwestie van "using the right tool for the job". Zelf ben ik er ook niet vies van om een klein stukje code in assembly uit te voeren tegenwoordig(Eerder omdat ik dat nog ben aan het leren, dan omdat het zo fijn werkt though
)
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Devs are vulnerable.Caelorum schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:58:
Wat een sociale controle hier zeg... ^^
Dat is juist mijn hele punt. Iedereen begint altijd direct lacherig te doen over de snelheid van java, terwijl die in sommige gevallen juist heel goed is. Dat deze niet zo snel is voor zaken zoals commandline tools klopt. Echter de enige talen die daar geen last van hebben zijn talen die direct naar machinecode vertaalt worden. C# lijkt er geen last van te hebben, maar dat komt omdat het equivalent van de jvm gewoon met het besturingssysteem meegestart wordt.Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:59:
[...]
Er niet zoiets als "de snelheid van Java", net zo min als er iets is als "de snelheid van C".
Dat vraag ik me eigenlijk wel af. Lijkt mij dat die gewoon wordt opgestart met het eerste programma dat het nodig heeft. Dat zal op Windows vrij snel zijn daar niet van, maar denk niet dat het echt met het OS wordt opgestart. Daarnaast is de .Net VM sowieso sneller in opstarten dan de JVM. Die laatste is min of meer vergelijkbaar met het opstarten van mono.Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 17:37:
[...]
C# lijkt er geen last van te hebben, maar dat komt omdat het equivalent van de jvm gewoon met het besturingssysteem meegestart wordt.[...]
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 20-06-2014 17:42 ]
Het gaat mij om de opleiding maar ik had al rekening gehouden met de kans dat ik geen electro zou mogen doen en om de ervaring van het buitenland studeren, gecombineerd met de mogelijkheid om in 1 jaar een master te behalen. De reden om een vervolg opleiding te doen is de interesse en de uitdaging.Woy schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 14:04:
Hoezo wil je eigenlijk zo graag in Glascow studeren? Ik dacht dat je daar een specifieke opleiding had gevonden, maar blijkbaar gaat het je meer om de locatie?
Ok, java is niet perse traag. Minpuntje er af, maar waarom is java dan alsnog (volgens vele) zo'n probleem(taal)?Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:42:
Ik vind java dus echt wel meevallen hoor. Afhankelijk van het probleem wat je probeert te solven is de snelheid (bijna) gelijk aan C. Enige waar ik nog wel eens over wil klagen zijn de verneukte generics, en de afschuwelijke garbage collector die me altijd tegen lijkt te willen werken...
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Java heeft zeker een aantal problemen. De snelheid van het opstarten van de vm is er een (Zelf heb ik hier niet zo'n problemen mee). Verder is het geheugen gebruik en de garbage collector een erg groot nadeel.Gropah schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:02:
[...]
Ok, java is niet perse traag. Minpuntje er af, maar waarom is java dan alsnog (volgens vele) zo'n probleem(taal)?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Gamebuster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:38:
Rode peper gesneden. Wreef daarna in ogen.
Grote fout.
Protip: ga niet zeiken voordat je je handen heel goed gewassen hebt!Gamebuster schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:38:
Rode peper gesneden. Wreef daarna in ogen.
Grote fout.
Maar maakt dat java zelf dan meteen slecht? Dat is een keuze van de developer, en zou de taal niet minder moeten maken. Ook hoeft abstractie niet meteen te betekenen dat iets traag is. Dit ligt heel erg aan de manier hoe...StM schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 19:54:
En de gemiddelde java developer kan dan ook gewoon geen fatsoenlijke software ontwerpen met hun FacadeAdvisorMessageClientExporterTaskIteratorTagInstanceProccesor. En daar heb je ook gelijk je reden voor de traagheid van Java. De totaal belachelijke abstractie niveau's met bij voorkeur enkele lagen van XML (die uiteraard via een andere XML te definiëren moet zijn!) om het weer aan elkaar te lijmen.
Ja, ik heb nog steeds een trauma van een stage bij een toko waar ze Java op de enterprise manier gebruikten.
MonoDevelop is niet zo erg dat ik er gillend van weg ren, maar fijn is ook anders. Zeker als je Visual Studio gewent bent met Visual Assist of R#.Robbiedobbie schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 18:07:
[...]
Zelf wilde ik deze zomer ook eens naar mono gaan kijken. Ik heb een aantal jaar geleden wat projectjes in c# gedaan, en dit is me wel bevallen. Echter ben ik daar vanaf gestapt toen ik naar linux ging. Ik ben alleen bang dat ik echt niet kan leren werken met monodevelop...
Wanneer kan ik de mijne bestellen?Douweegbertje schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 21:54:
Eerste sketch gemaakt van mijn toekomstige PC/allesineen
Ik wil alles in mijn "pc" verwerken, van stroomcontacten tot boxen, schermen etc. Bedoeling is om allerlei aansluitingen te hebben qua usb/stroom etc, panel met knopjes om bijv. monitoren/boxen aan/uit te doen.
9/10x is mijn bureau een zootje met kabels en ditjes en datjes, m'n schermen die ik net weer even anders wil en ga zo maar door.
De schermen kunnen letterlijke elke kant op, omhoog/laag, links, rechts, schuin etc.
Verder zorg ik nog voor bepaald licht achter de schermen om een rustig beeld te krijgen, zie het als die ambilight gebeuren
Tis nog echt een schets, en uiteindelijk werk ik het nog echt op papier uit (ben niet zo van de 3d modeling) , materiaal e.d. word zeker nog anders (en de vormgeving word ook wat strakker,netter).
[afbeelding]
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
[ Voor 16% gewijzigd door Gamebuster op 21-06-2014 09:57 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dude...Caelorum schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 10:06:
Heb je een ijzeren regenpijp? Dan eventjes aarden met dat ding en kijken of het probleem nog steeds voordoet. Is denk ik makkelijker dan de stopcontacten vervangen
Wat? Die ijzeren regenpijpen gaan een stuk de grond in. Dat lijkt mij een prima aarde.
[ Voor 24% gewijzigd door Caelorum op 21-06-2014 11:27 ]
Druk bezig met QA van open source software op basis van gedateerde software reviews. Geen tijd voor devschuur dus helaas
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq