Wat dan?
Leaflet, heel makkelijk te customizen en werkt prima.
De gele balk doet het weer

We are shaping the future
Oh de balk deed het bij mij ook niet XD Ik dacht al wat is het stil! hahha
Nothing to see here!
* Martindo is een gave rock classics afspeellijst tegengekomen op Spotify
Onze hamster is aan het dood gaan. Zo zielig, maar haar uit haar lijden verlossen, vind ik helemaal bruut.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Vind je het ook bruut haar te laten inslapen door een dierenarts? Want anders is dat nog een optie...
Is ook helemaal niet zo duur bij kleine knaagdieren. Die hebben niet zoveel nodig. Kost je misschien een Euro of 30. (Dat is inclusief het dumpen van het lijk bij het biomedisch afval
)
Merken ze ook niet zoveel van als de dierenarts weet wat hij/zij doet en de juiste cocktail wordt toegediend.
Heb zelf overigens eens een rat laten inslapen bij een dierenarts die echt een eerste klas Duitse prutser was. Kneep zo hard dat ik de botten hoorde kraken
Dat terwijl de Duitse dierenartsen in tegenstelling tot de Nederlandse wel standaard aandacht besteed aan kleine knaagdieren.
Merken ze ook niet zoveel van als de dierenarts weet wat hij/zij doet en de juiste cocktail wordt toegediend.
Heb zelf overigens eens een rat laten inslapen bij een dierenarts die echt een eerste klas Duitse prutser was. Kneep zo hard dat ik de botten hoorde kraken

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 04-06-2014 18:22 ]
Ze ligt er zo vredig bij. Daarnaast gaat ze piepen als we haar aanraken, iets dat ze voorheen nooit deed.deadinspace schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:49:
Vind je het ook bruut haar te laten inslapen door een dierenarts? Want anders is dat nog een optie...
Ik vrees dat een ritje naar de dierenarts meer stress met zich meebrengt dan dat we haar gewoon in haar kooitje laten sterven.
Lekker -1'tjes ontvangen. Zucht. FP is idd de moeite niet als je een afwijkende mening hebt, ondanks dat je die kan onderbouwen, zowel juridisch, technisch, praktisch als ethisch.
edit:
*Oogkleppen voor enkel Dev CC en producers topic opdoet*
*Oogkleppen voor enkel Dev CC en producers topic opdoet*
[ Voor 16% gewijzigd door mbarie op 04-06-2014 18:36 ]
Hmmz, moeilijk moeilijk moeilijk. Ik moet een bepaalde dll die megeleverd wordt met mingw64 meepacken, maar moet dit direct kopieren vanaf de server. Ik heb eventjes geen idee hoe ik vanuit puur de executable van mingw de bin folder (Dit is niet de bin folder waar de compiler zelf in zit) die bij mingw geleverd wordt kan krijgen
Waarom noemt iedereen die balk eigenlijk geel? Ik heb de css nog niet gecheckt, maar bij mij is 'ie toch echt groen?
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Waarom is jouw avatar een groene tweety-bird?ZpAz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:06:
Tijd om je monitor te kalibreren denk ik zo.
Knaagdieren kunnen enorm lang uithouden in hun eentje en als ze daadwerkelijk pijn heeft is dat ook geen pretje. Nog even los van dat als ze is gaan liggen ze eigenlijk gewoon zichzelf aan het uitdrogen/uithongeren is.Matis schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:27:
[...]
Ze ligt er zo vredig bij. Daarnaast gaat ze piepen als we haar aanraken, iets dat ze voorheen nooit deed.
Ik vrees dat een ritje naar de dierenarts meer stress met zich meebrengt dan dat we haar gewoon in haar kooitje laten sterven.
Ik ben verder niet zo goed bekend met hamsters, maar als het een beetje is als ratten, dan is het "vredige" gedrag absoluut niet zo vredig. Die beesten zijn enorm goed in het doen alsof alles goed is, vooral als het heel slecht gaat.
incaz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:43:
[...]
Waarom noemt iedereen die balk eigenlijk geel? Ik heb de css nog niet gecheckt, maar bij mij is 'ie toch echt groen?
Is hier ook geel hoor, maar lijkt mij dat dit ook een beetje aan je definitie van geel en groen licht en of je man of vrouw bent. Heb hier altijd discussie met mijn vriendin over kleuren. Wat mij betreft heeft ze het altijd fout (al geeft de wetenschap meer argumenten tegen dan voorZpAz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:06:
Tijd om je monitor te kalibreren denk ik zo.
[ Voor 29% gewijzigd door Caelorum op 04-06-2014 19:33 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Woah.. Had het niet verwacht, maar ik ben nu echt over Windows heen. De grootste reden dat ik het nog gebruikte was Visual Studio. Heb nu alleen voor de 3e keer Qt Creator een kans gegeven en vind het eigenlijk steeds beter. Heb het nu wel met Cmake en Clang gebruikt ipv gcc/make. Stukken beter zo, ben ook wel gecharmeerd van de integratie van valgrind in Qt Creator.
Hmmm, bij mij is die balk toch echt groen (#EAF8D1 om precies te zijn):Caelorum schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:29:
Is hier ook geel hoor, maar lijkt mij dat dit ook een beetje aan je definitie van geel en groen licht en of je man of vrouw bent. Heb hier altijd discussie met mijn vriendin over kleuren. Wat mij betreft heeft ze het altijd fout (al geeft de wetenschap meer argumenten tegen dan voor)

Op hover is die dan weer wel geel (#F6F4BE)

DitCaelorum schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:52:
Woah.. Had het niet verwacht, maar ik ben nu echt over Windows heen. De grootste reden dat ik het nog gebruikte was Visual Studio. Heb nu alleen voor de 3e keer Qt Creator een kans gegeven en vind het eigenlijk steeds beter. Heb het nu wel met Cmake en Clang gebruikt ipv gcc/make. Stukken beter zo, ben ook wel gecharmeerd van de integratie van valgrind in Qt Creator.
Voor C++ zou het goed kunnen, voor C# en F# is er volgens mij geen goed alternatief voor Visual Studio (en nee, Mono Develop is geen goed alternatief
)
True true, Daarom maar lekker terug naar java + eclipseHMS schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:17:
Voor C++ zou het goed kunnen, voor C# en F# is er volgens mij geen goed alternatief voor Visual Studio (en nee, Mono Develop is geen goed alternatief)
Inderdaad. en zelfs te gebruiken met de PDOK BRT kaart. En anders OpenLayers 3, die trouwens ontzettend veel op Leaflet lijkt, maar ik nog niet werkend heb gekregen (in 30min) met het RD coördinatenstelsel. Overigens kan ik voor de ontwikkelaars die veel markers op een kaart willen plaatsen dmv clustering, de (experimentele) PruneCluster aanraden voor Leaflet. Dat ding is schnell!!Chris7 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 16:43:
[...]
Leaflet, heel makkelijk te customizen en werkt prima.
* Alex zit voor z'n afstudeerstage bij een groot gis-bedrijf

Edit: @hierboven, foei; Java en IDEA!
Ik denk dat dat is aangepast. Volgens mij was er eerst nooit een hover kleurtje. En was het default kleurtje de gele variant.Chris7 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:59:
[...]
Hmmm, bij mij is die balk toch echt groen (#EAF8D1 om precies te zijn):
[afbeelding]
Op hover is die dan weer wel geel (#F6F4BE)
[afbeelding]
JavaRobbiedobbie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:17:
[...]
True true, Daarom maar lekker terug naar java + eclipse

Java valt wel mee hoor. Gooi er ProjectLombok bij voor alle getter/setter mess, en happy coding. Ik heb ook C# gebruikt, en dat vind ik opzich fijner programmeren, maar het gemak van crossplatform en het devven op linux, is voor mij teveel voordeel voor java.
Wellicht krijg je je dierenarts zo ver dat je de spuiten mee krijgt, en het zelf thuis mag doen. Mijn dierenarts is daar (na een flinke onderhandeling) mee akkoord gegaan. Voornaamste argument was dat het de stress vermijdt.Matis schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 18:27:
[...]
Ze ligt er zo vredig bij. Daarnaast gaat ze piepen als we haar aanraken, iets dat ze voorheen nooit deed.
When life gives you lemons, start a battery factory
Hm, volgens mij was het altijd al zo bij mij. Maarja, in ieder geval gebruik ik een echte browser dus het zal mij een worst wezen hoe het eruit ziet, het werkt in ieder gevalZpAz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:19:
[...]
Ik denk dat dat is aangepast. Volgens mij was er eerst nooit een hover kleurtje. En was het default kleurtje de gele variant.
Tja, ik merkte dat ik steeds minder en minder C# deed en steeds meer c++. Mijn productiviteit is niet eens zo heel veel lager momenteel, ondanks dat ik nog enorm veel moet leren over c++ en de hele meuk er omheen.HMS schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:17:
Voor C++ zou het goed kunnen, voor C# en F# is er volgens mij geen goed alternatief voor Visual Studio (en nee, Mono Develop is geen goed alternatief)
Dan niet het lijk zomaar weggooien, want het is daarna wel chemisch afval ^^ Overigens snap ik het wel dat ze er zo moeilijk overdoen. Zo'n cocktail kan een mens ook enorm veel schade toebrengen en wellicht in sommige gevallen wel doden. Dat wil je niet zomaar meegeven. Moet je je dierenarts wel goed voor kennen. Die van mij zouden eerder in de avond even langskomen na werk om het te doen dan het uit handen te geven.KabouterSuper schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:35:
[...]
Wellicht krijg je je dierenarts zo ver dat je de spuiten mee krijgt, en het zelf thuis mag doen. Mijn dierenarts is daar (na een flinke onderhandeling) mee akkoord gegaan. Voornaamste argument was dat het de stress vermijdt.
[ Voor 46% gewijzigd door Caelorum op 04-06-2014 20:49 ]
Ik heb nu een web applicatie waarbij ik de views maak zonder 1 regel HTML te schrijven. Iedere view bestaat uit een samenstelling van componenten. Het component object genereert de benodigde HTML en CSS.
Het gevolg is dat je nooit rommelige CSS hebt waarvan je niet weet of het nog gebruikt wordt of niet. Ik beschouw mijn CSS en JS net zo belangrijk als mijn Ruby applicatie code en deze staan dan ook naast elkaar in dezelfde map.
Het gevolg is dat het makkelijk is om alles netjes te houden. Met plezier kan ik de CSS schoon houden zonder met SCSS/SASS/LESS te hoeven werken. Mijn selectors zijn nu simpel en schoon. Ik heb geen enkel HTML element met meer dan 1 classname, en alle classnames omschrijven wat ze zijn/doen.
Ik ben benieuwd hoe lang dit zo netjes blijft; de applicatie is nog niet af. Het vooruitzicht is echter erg mooi. Iemand die de broncode van de CSS of HTML leest, kan zien dat iemand moeite heeft gedaan om het mooi te maken. It looks like someone, somewhere, cared.
Ik hoop eigenlijk ook de javascript zonder jQuery te doen. De functionaliteit van de frontend is vrij beperkt, maar er gaat wel wat JS nodig zijn. Ik denk dat ik het wel kan redden zonder jQuery. Dan ben ik Rails-loos, SASS/LESS-loos, jQuery-loos, enz.
Volledig testdriven van diepste details, naar hoogste abstracties tot views. Het heeft me ook nog eens verassend weinig tijd gekost om alles zo netjes te maken. Natuurlijk wel wat meer dan gebruikelijk, maar zo heb je ook wat.
Mocht je je afvragen... Why? Ik ben een beetje aan het experimenteren om meer zelf te doen en veel aandacht te besteden aan de netheid van de code. Niets schrijven zonder eerst een test ervoor geschreven te hebben die faalt. Alles wat relevant is aan elkaar zo dicht mogelijk bij elkaar houden, enz.
Het gevolg is dat je nooit rommelige CSS hebt waarvan je niet weet of het nog gebruikt wordt of niet. Ik beschouw mijn CSS en JS net zo belangrijk als mijn Ruby applicatie code en deze staan dan ook naast elkaar in dezelfde map.
Het gevolg is dat het makkelijk is om alles netjes te houden. Met plezier kan ik de CSS schoon houden zonder met SCSS/SASS/LESS te hoeven werken. Mijn selectors zijn nu simpel en schoon. Ik heb geen enkel HTML element met meer dan 1 classname, en alle classnames omschrijven wat ze zijn/doen.
Ik ben benieuwd hoe lang dit zo netjes blijft; de applicatie is nog niet af. Het vooruitzicht is echter erg mooi. Iemand die de broncode van de CSS of HTML leest, kan zien dat iemand moeite heeft gedaan om het mooi te maken. It looks like someone, somewhere, cared.
Ik hoop eigenlijk ook de javascript zonder jQuery te doen. De functionaliteit van de frontend is vrij beperkt, maar er gaat wel wat JS nodig zijn. Ik denk dat ik het wel kan redden zonder jQuery. Dan ben ik Rails-loos, SASS/LESS-loos, jQuery-loos, enz.
Volledig testdriven van diepste details, naar hoogste abstracties tot views. Het heeft me ook nog eens verassend weinig tijd gekost om alles zo netjes te maken. Natuurlijk wel wat meer dan gebruikelijk, maar zo heb je ook wat.
Mocht je je afvragen... Why? Ik ben een beetje aan het experimenteren om meer zelf te doen en veel aandacht te besteden aan de netheid van de code. Niets schrijven zonder eerst een test ervoor geschreven te hebben die faalt. Alles wat relevant is aan elkaar zo dicht mogelijk bij elkaar houden, enz.
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 04-06-2014 21:15 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Waarom zou je SASS/LESS loos willen zijn?
De gegenereerde CSS is met een goede compiler best clean, en belangrijker, juist met zo'n pre-compiler kun je modulair werken en je onderdelen opdelen in bruikbare stukken "CSS".
De gegenereerde CSS is met een goede compiler best clean, en belangrijker, juist met zo'n pre-compiler kun je modulair werken en je onderdelen opdelen in bruikbare stukken "CSS".
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat kan zonder ook wel hoorFiresphere schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:15:
Waarom zou je SASS/LESS loos willen zijn?
find **/*.css > concat de zooi aan elkaar
Het enige wat ik mis zijn variablen voor opslaan van kleurcodes... maar met inheritance kom ik een heel eind.
Waarom zonder SASS/LESS? Het is niet nodig. Tot nu toe nog niet, althans. De CSS die ik tot nu toe heb geschreven is clean, goed leesbaar, onderhoudbaar en werkt in alle browsers die ik heb getest (incl. IE8)
Toegegeven, het design maakt dit ook relatief makkelijk mogelijk, want deze is vrij simpel.
[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 04-06-2014 21:18 ]
Eigenlijk doe je dus handmatig precies waar een CSS precompiler voor bedoelt is...Gamebuster schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:17:
[...]
Dat kan zonder ook wel hoor![]()
Het enige wat ik mis zijn variablen voor opslaan van kleurcodes... maar met inheritance kom ik een heel eind.
Waarom zonder SASS/LESS? Het is niet nodig. Tot nu toe nog niet, althans. De CSS die ik tot nu toe heb geschreven is clean, goed leesbaar, onderhoudbaar en werkt in alle browsers die ik heb getest (incl. IE8)
Toegegeven, het design maakt dit ook relatief makkelijk mogelijk, want deze is vrij simpel.
En mijn vuistregel is met CSS, dat je nooit verder dan 2 nestings diep mag gaan. En dat is eigenlijk al een doodzonde.
Geen twee nestings diep? Waarom niet?
Dan is het niet geminified natuurlijkGamebuster schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:17:
[...]
Dat kan zonder ook wel hoor![]()
Ziehier het voordeel van SASS/LESSHet enige wat ik mis zijn variablen voor opslaan van kleurcodes... maar met inheritance kom ik een heel eind.
Daar ga je al... zo kan ik t ookWaarom zonder SASS/LESS? Het is niet nodig. Tot nu toe nog niet, althans. De CSS die ik tot nu toe heb geschreven is clean, goed leesbaar, onderhoudbaar en werkt in alle browsers die ik heb getest (incl. IE8)
Als het af is, zal ik hier zeker het resultaat wel van posten
Nested CSS is vertragend. Ik gebruik liever goede classnames en ID's dan dat ik #element .subelement .childelement img.widththingy {} moet gebruiken.incaz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:22:
Geen twee nestings diep? Waarom niet?
Dan is img.very_specific_unique_identifier {} beter.
Weinig gemerkt van performance tot nu toe, en ik heb niet de hele boel omgeschreven naar redelijk semantische html om dan vervolgens elk element alsnog een id of class te moeten toekennen 
(Toevoeging: neemt niet weg dat het goed is om het weer eens kritisch onder de loep te nemen, want ik zie wel een puntje van verbetering. Devschuur-ouwehoeren helpt
)

(Toevoeging: neemt niet weg dat het goed is om het weer eens kritisch onder de loep te nemen, want ik zie wel een puntje van verbetering. Devschuur-ouwehoeren helpt
[ Voor 31% gewijzigd door incaz op 04-06-2014 21:32 ]
De vraag is hoe lang dat zo zal blijven nu Microsoft ook steeds verder de crossplatform kant op gaatRobbiedobbie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:33:
[...]
Java valt wel mee hoor. Gooi er ProjectLombok bij voor alle getter/setter mess, en happy coding. Ik heb ook C# gebruikt, en dat vind ik opzich fijner programmeren, maar het gemak van crossplatform en het devven op linux, is voor mij teveel voordeel voor java.
Nothing to see here!
Mijn gele balk is doorzichtig met witte puntjes
(Custom CSS)
@CSS/LESS:
Ik doe de hele pagina-indeling (wrapper div, header, nav) gewoon op de manier als html, dus alles nested
Algemene dingen (forms, dialogs, optie-menu's, meldingen) begin ik een nieuwe parent.
Dan krijg je dus deze selectors
@CSS/LESS:
Ik doe de hele pagina-indeling (wrapper div, header, nav) gewoon op de manier als html, dus alles nested
Dan krijg je dus deze selectors
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| .input-box, .textarea-box, .dropdown-box, .button-box { > .field-validation-error { ~ input, ~textarea, ~select, ~button, ~div, ~span.title { /**/ } } } /* Wordt dan */ .input-box > .field-validation-error ~ input, .textarea-box > .field-validation-error ~ input, .dropdown-box > .field-validation-error ~ input, .button-box > .field-validation-error ~ input, .input-box > .field-validation-error ~ textarea, .textarea-box > .field-validation-error ~ textarea, .dropdown-box > .field-validation-error ~ textarea, .button-box > .field-validation-error ~ textarea, .input-box > .field-validation-error ~ select, .textarea-box > .field-validation-error ~ select, .dropdown-box > .field-validation-error ~ select, .button-box > .field-validation-error ~ select, .input-box > .field-validation-error ~ button, .textarea-box > .field-validation-error ~ button, .dropdown-box > .field-validation-error ~ button, .button-box > .field-validation-error ~ button, .input-box > .field-validation-error ~ div, .textarea-box > .field-validation-error ~ div, .dropdown-box > .field-validation-error ~ div, .button-box > .field-validation-error ~ div, .input-box > .field-validation-error ~ span.title, .textarea-box > .field-validation-error ~ span.title, .dropdown-box > .field-validation-error ~ span.title, .button-box > .field-validation-error ~ span.title { background-image: linear-gradient(to left, #d5002e, transparent 115px); } |

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Dat is ook een positieve ontwikkeling, en ik verwacht dat op het moment dat het meer gebruikt wordt cross-platform, dat er dan ook betere IDEs voor ontwikkeld worden. (Desnoods begin ik zelf een opensource project met wat vriendenRutix schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:32:
[...]
De vraag is hoe lang dat zo zal blijven nu Microsoft ook steeds verder de crossplatform kant op gaat.
Ik heb een klant die met Xamarin wilt gaan werken (voorlopig alleen Android). Ze huren mij in als freelancer, alleen heb ik geen Xamarin-licentie... Ik ga de licentie ook niet voor mezelf gebruiken en ook niet voor andere klanten. Wie 'moet' dan de licentie kopen? Is het normaal om aan je klant te vragen of zij de licentie aanschaffen? Aan de ene kant vind ik van wel aangezien het specifiek voor hen is, maar aan de andere kant is het een vrij algemene tool en zou je zeggen dat dat onder bedrijfskosten valt.
Of verwerk het in je uurtarief
Maar in principe klantspecifieke licentiekosten reken ik gewoon 1 op 1 door, maar schaf ik wel de licentie aan (en schiet het ook voor).
Ik heb bedrijfskosten verwerkt zitten in m'n uurtarief, alleen zijn de kosten wellicht enigszins buitenproportioneel aangezien het specifiek voor één klant is. Aan de andere kant verwachten zij neem ik aan dat ze een freelancer inhuren en dat diegene de benodigde tools heeft, net zoals je er bij het huren van een elektriciën vanuit gaat dat hij een set schroevendraaiers heeft?
Dan moet je bv 25 euro extra op je uurtarief doen, speciaal voor die klant
Het ene soort werk heeft nu eenmaal meer vaste kosten dan het andere.
Softwarelicenties zijn trouwens wel iets minder generiek dan een set schroevendraaiers
Dat is meer alsof je een computer zou doorrekenen.
Maar als een klant geen zin heeft om de licentie te betalen die ik speciaal voor hem moet aanschaffen, via welke weg dan ook, dan moet hij iemand zoeken die zich gespecialiseerd heeft in het platform.
Softwarelicenties zijn trouwens wel iets minder generiek dan een set schroevendraaiers
Maar als een klant geen zin heeft om de licentie te betalen die ik speciaal voor hem moet aanschaffen, via welke weg dan ook, dan moet hij iemand zoeken die zich gespecialiseerd heeft in het platform.
Waarom zou je geen elementen met meerder class names gebruiken? Daar zijn ze juist handig voor. Zo kan je bv een button class hebben die een link een leuke button look geeft. Door nog een extra class toe te voegen kan je er een special case van maken waarbij de knop bijvoorbeeld groter of kleiner is.Gamebuster schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:13:
Ik heb nu een web applicatie waarbij ik de views maak zonder 1 regel HTML te schrijven. Iedere view bestaat uit een samenstelling van componenten. Het component object genereert de benodigde HTML en CSS.
Dit geeft minder css omdat je de onderdelen vaker kan gebruiken.
Check. Gebruik anders meteen inline styles, dan weet je ook zeker dat je nooit ongebruikte css hebt.
{signature}
Ligt er een beetje aan hoe je jezelf hebt verkocht aan die klantAvalaxy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:52:
Ik heb bedrijfskosten verwerkt zitten in m'n uurtarief, alleen zijn de kosten wellicht enigszins buitenproportioneel aangezien het specifiek voor één klant is. Aan de andere kant verwachten zij neem ik aan dat ze een freelancer inhuren en dat diegene de benodigde tools heeft, net zoals je er bij het huren van een elektriciën vanuit gaat dat hij een set schroevendraaiers heeft?
Edit: $299/jaar voor een indie licentie
[ Voor 7% gewijzigd door Rutix op 05-06-2014 00:09 ]
Nothing to see here!
Maar dan geen VS 
En niet /jaar, maar /jaar voor updates, en éénmalig zonder updates
En niet /jaar, maar /jaar voor updates, en éénmalig zonder updates
Ach mijn "klant" wil "een app".
FU we hebben net alles mobiel friendly en responsive gemaakt! We bakken er wel een "marktplaats app" van... Zij blij, wij geen 3x werk aan onderhoud
[ Voor 14% gewijzigd door sig69 op 05-06-2014 00:41 ]
Nog bovenop die 90 euro per uur die jij vraagt?Avalaxy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:36:
Ik heb een klant die met Xamarin wilt gaan werken (voorlopig alleen Android). Ze huren mij in als freelancer, alleen heb ik geen Xamarin-licentie... Ik ga de licentie ook niet voor mezelf gebruiken en ook niet voor andere klanten. Wie 'moet' dan de licentie kopen? Is het normaal om aan je klant te vragen of zij de licentie aanschaffen? Aan de ene kant vind ik van wel aangezien het specifiek voor hen is, maar aan de andere kant is het een vrij algemene tool en zou je zeggen dat dat onder bedrijfskosten valt.
iOS developer
"Hè kut, de klant heeft nog meer werk voor ons"sig69 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 00:40:
Ach mijn "klant" wil "een app".FU we hebben net alles mobiel friendly en responsive gemaakt! We bakken er wel een "marktplaats app" van... Zij blij, wij geen 3x werk aan onderhoud
Neem aan dat je onderhoud ook kan factureren?
Dat is helemaal afhankelijk van je tarief, en wat je afspreekt. Dus als je zelf een licentie aan moet schaffen inderdaad je tarief wat omhoog gooien.Avalaxy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:52:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Ik wil niet teveel presentation in m'n html - classes hebben bij mij bij voorkeur vooral een semantische betekenis en naam. Dat is niet helemaal consequent doorgevoerd trouwens, maar toch wel het uitgangspunt. Het hergebruiken van css door mijn html vol te zetten met presentatiefeiten (zoals OOCSS en Bootstrap wel doen) is aan mij niet besteed...Erwin537 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 23:39:
[...]
Waarom zou je geen elementen met meerder class names gebruiken? Daar zijn ze juist handig voor. Zo kan je bv een button class hebben die een link een leuke button look geeft. Door nog een extra class toe te voegen kan je er een special case van maken waarbij de knop bijvoorbeeld groter of kleiner is.
Dit geeft minder css omdat je de onderdelen vaker kan gebruiken.
Ik zou het uurtarief een beetje omhoog schroeven, zodat je het stukje software uiteindelijk echt bezit. Een bijkomend pluspunt is dat wanneer je de prijs van het stukje software hebt bereikt, je alleen maar extra winst maaktAvalaxy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:36:
RTFM!
QFTincaz schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:14:
[...]
Ik wil niet teveel presentation in m'n html - classes hebben bij mij bij voorkeur vooral een semantische betekenis en naam. Dat is niet helemaal consequent doorgevoerd trouwens, maar toch wel het uitgangspunt. Het hergebruiken van css door mijn html vol te zetten met presentatiefeiten (zoals OOCSS en Bootstrap wel doen) is aan mij niet besteed...
Ik heb ook gewoon classes dialog, met daarin title en close. En message, met daarin title en desc. Dat soort dingen.
voor een keertje vergeet ik iets in pocket te op te slaan, en kom ik toch niet meer op de naam van het project.
Het was een opensource systeem om klant gedrag in op te slaan, beetje ala een neo4j maar dan puur gericht op ecommerce. Dingen als klanten die X kochten, keken ook naar Y..
Het was een opensource systeem om klant gedrag in op te slaan, beetje ala een neo4j maar dan puur gericht op ecommerce. Dingen als klanten die X kochten, keken ook naar Y..
Driving a cadillac in a fool's parade.
Wat is dit ineens voor wazig verhaal: Google scant nog steeds emails particulieren
[ Voor 53% gewijzigd door Alex) op 05-06-2014 11:06 ]
We are shaping the future
Yup gaat nergens over, in de start post staat nog dat het verzonden word vanaf een gmail account. Verderop word ineens beweerd dat er geen Google dienst gebruikt word...Alex) schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:05:
Wat is dit ineens voor wazig verhaal: Google scant nog steeds emails particulieren

Hij zegt ook dat de mail door google word gelezen, de IP's komen bij ABN AMRO uitxh3adshotx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:09:
[...]
Yup gaat nergens over, in de start post staat nog dat het verzonden word vanaf een gmail account. Verderop word ineens beweerd dat er geen Google dienst gebruikt word...

Lijkt ook niet te beseffen dat gmail bij google hoort.xh3adshotx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:09:
[...]
Yup gaat nergens over, in de start post staat nog dat het verzonden word vanaf een gmail account. Verderop word ineens beweerd dat er geen Google dienst gebruikt word...
RTFM!
Zelden wazig topic zo een.Alex) schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:05:
Max vijf woord zin per.
Enter
Enter.
Google leest mijn "is geopend bedrijf" controle mail.
Boos!
Ik gok dat het topic niet leeswaardig is, gok ik dus.HuHu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:28:
[...]
Zelden wazig topic zo een.
Max vijf woord zin per.
Enter
Grappig, ik heb pas ongeveer het zelfde aan de hand gehad, alleen dat was meer ontstaan uit het verzoek apps te bouwen waarbij ik zelf heb gekozen voor Xamarin. Als een klant mij vertelt dat ik iets bepaalds moet gebruiken zou ik verzoeken om dat te regelen. Als iemand wil dat ik een bepaald component implenteer moeten ze ook gewoon de knip trekkenAvalaxy schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:36:
Voor de app ontwikkeling heb ik afgesproken een gedeelte van de kosten bij de klant neer te leggen. Hij wil iets wat ik niet nog niet kon bieden (app development), maar waar hij wel graag mijn diensten wilde gebruiken. Ik gaf aan dat "native" ontwikkeling een groter aantal uren zou kosten en mogelijk niet optimaal is op lange termijn (dubbel onderhoud en minder ervaring met objective-c en java) en daarom zou willen kiezen voor Xamarin. Door de kostenbesparing kon ik gewoon een deel van de license kosten terugleggen bij de klant in het kader van: "om jullie ontwikkel proces te bespoedigen en kosten te drukken koop ik dit pakket, als je dat niet doet gaan gewoon de ontwikkeluren omhoog". Overigens bleven ze vrij om een andere club te zoeken voor de implementatie, maar daar komt dan ook weer een extra kostenpost bij kijken in de vorm van inleertraject en mogelijk hogere fees (omdat het mogelijk geen langdurig contract is waardoor er geen bulk korting zou zijn).
Ik leg nu het komende jaar de "huur" van de licentie als extra kosten op de factuur. In een jaar zou de helft van de jaarlijkse Xamarin fee betaald worden (niet volledig omdat ik zelf ook wat ermee wil doen).
En een beetje verstandig ondernemer probeert de kosten overigens bij meerdere klanten te leggen zodat je break-even speelt of een kleine winst maakt
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nu gebruikte ik toch al een tijdje git, maar heb op de een of andere manier nog nooit van submodule gehoord. Wereld gaat voor me open! Misschien moet ik toch dat boek (version control by example?) maar eens gaan lezen dat ik toen gratis kon bestellen...
[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 05-06-2014 13:44 ]
Heb je al wel van GitFlow gehoord?Caelorum schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:42:
Nu gebruikte ik toch al een tijdje git, maar heb op de een of andere manier nog nooit van submodule gehoord. Wereld gaat voor me open! Misschien moet ik toch dat boek (version control by example?) maar eens gaan lezen dat ik toen gratis kon bestellen...
Wat een rust en vrede hier!
Thanks
Zelf ben ik ooit gevlucht van Java naar .NET dus probeer zover mogelijk van Java weg te blijven. Mijn collega heeft in het begin wat met Eclipse zitten pielen voor Android development, maar gaf aan Visual Studio erg te missen en gewoon tegen beperkingen aan te lopen.Avalaxy schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:59:
[...]
ThanksWat vind je van Xamarin zelf? Vind je het makkelijker dan native Android apps? Ik kom uit de .NET-hoek, heb ervaring met Windows Phone / Windows 8 en in mindere mate met Android.
Zelf ben ik bezig geweest Objective-C onder de knie te krijgen en heb uit frustratie meerdere keren die Mac uit het raam willen gooien. Daarnaast is het ontwikkelen voor diverse platformen dramatisch als je een gedeelde backend hebt (in ons geval ontsloten via json/wcf). Je bent ontiegelijk veel dingen dubbel aan het doen. Daarnaast moet je steeds switchen naar je Windows bak als je wijzigingen in je API/service wilt doen (en moet je deze publishen).
De eerste keren met Xamarin bracht niet wat ik verwacht had, de leercurve is op sommige plekken redelijk steil en frustrerend (moest diverse keren VS herstarten om die verrekte buildserver goed te krijgen en kreeg issues door afwijkende tijden op de Mac en de Windows machine). Daarnaast stoorde het mij dat ik de GUI alsnog op de Mac moest maken. Vond het een beetje zonde van de investering in eerste instantie.
Nu met Xamarin 3 kan ik eindelijk die Mac in de hoek laten staan en op mijn Windows machine werken (hoewel de Mac nodig blijft om de designer aan te sturen en te builen). Op zich is mijn ervaring goed en ziet het er naar uit dat je lekker snel dingen kunt ontwikkelen. Mobiel ontwikkelen is op zich wel even wennen, maar ik moet zeggen dat het wel lekker werkt.
Overigens zou ik gaan voor de Enterprise met VS ondersteuning, want die studio is niet echt handig als je VS met R# gewend bent

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
First World Problem: hackdays vandaag en morgen en er zijn zoveel leuke projecten dat ik niet kan kiezen!
Uiteraard! Baal overigens wel dat atlassian SourceTree niet ook meteen voor linux heeft gemaakt. Om 1 of andere reden hebben ze besloten native GUI frameworks te gebruiken, waardoor ze niet eenvoudig de mac app kunnen porten

Zazzle.. Schiet eens op, ik wil me overpriced 'meh'-mok...
Deze week de DS214play besteld. Zometeen ophalen bij postkantoor :D:D:D_Moe_ schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:08:
Iemand aanraders voor een goede NAS?
Ik was ook al naar Synology aan het kijken, ik zou wel voor een DS414 moeten gaan, want 10Gig opslagcapaciteit is net iets te weinig.
RTFM!
10 GB...?_Moe_ schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:14:
Ik was ook al naar Synology aan het kijken, ik zou wel voor een DS414 moeten gaan, want 10Gig opslagcapaciteit is net iets te weinig.
Heb zelf ook een DS414 thuis, bevalt uitstekend!
In 2014 heb je schijven die meer dan 5GB per stuk kwijt kunnen hoor 
Een Synology NAS kan ik aanraden, heb zelf een DS213+ en bevalt nog steeds uitstekend. Een "play" variant voegt volgens mij niks toe maar als ie niks duurder is dan een "gewone", lekker doen.
Een Synology NAS kan ik aanraden, heb zelf een DS213+ en bevalt nog steeds uitstekend. Een "play" variant voegt volgens mij niks toe maar als ie niks duurder is dan een "gewone", lekker doen.
Zo. Ik heb maar even me laptop aan me tv gekoppeld. Moet vandaag nog even twee verslagen afmaken, waarvan 1tje herschrijven in LaTeX. En dan is 't wel zo handig om de wikibooks erbij te hebben 
* Martindo is nog wel even bezig...
* Martindo is nog wel even bezig...
Dan zou ik als ik jou was ook meteen even een paar grammatica-regeltjes nakijken
Koffietijd.Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:26:
Dan zou ik als ik jou was ook meteen even een paar grammatica-regeltjes nakijken
Gebruik van me is zowiezo kei hipz jonguh! JeweetzFiresphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:26:
Dat doen hun ook allemaal op skool ensow
Ik moest overigens best wat moeite doen om zo te typen, op de een of andere manier corrigeerde ik het automatisch...
.Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:41:
[...]
Gebruik van me is zowiezo kei hipz jonguh! Jeweetz
Dat doen hun ook allemaal op skool ensow
Ik moest overigens best wat moeite doen om zo te typen, op de een of andere manier corrigeerde ik het automatisch...

De hamster had de nacht helaas overleefd. Vanochtend hebben we haar bij de dierenarts laten inslapen.
Oh. Ik zie nu pas de fout van 'me'. Bedankt overigens, ik probeer de laatste tijd minder fouten te maken.
Mmm, zuur... Zou mooier zijn geweest als ze vredig was heen gegaan in de nacht. Sterkte!Matis schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:53:
De hamster had de nacht helaas overleefd. Vanochtend hebben we haar bij de dierenarts laten inslapen.
Zelf heb ik 3 gerbils, niet echt bijzonder aan gehecht, maar zou het ook niet echt leuk vinden
Martindo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:06:
Oh. Ik zie nu pas de fout van 'me'. Bedankt overigens, ik probeer de laatste tijd minder fouten te maken.
Op internet is het niet zo heel erg, maar in het "echte" leven is het wel belangrijk om goed te schrijven. Onvoorstelbaar eigenlijk hoeveel mensen fouten maken door onoplettendheid, zelfs in drukwerk/posters/etc...

FFFFFUUUUUUUUUUU
Ik kom thuis, computer uit. Stond vanochtend nog aan.
Ik doe dat ding aan, 3x beep (geen idee of kort of lang) en valt direct uit. Lekker dan...
Nog geen oplossing gevonden. Doet niets. En dat komt op z'n zachtst gezegd niet goed uit. Ik heb nog 6 dagen voor een 20p dik verslag, presentatie en een halve website. En anderhalf boek Engels.
Nou ja, die laatste komt wel af
Ik kom thuis, computer uit. Stond vanochtend nog aan.
Ik doe dat ding aan, 3x beep (geen idee of kort of lang) en valt direct uit. Lekker dan...
Nog geen oplossing gevonden. Doet niets. En dat komt op z'n zachtst gezegd niet goed uit. Ik heb nog 6 dagen voor een 20p dik verslag, presentatie en een halve website. En anderhalf boek Engels.
Nou ja, die laatste komt wel af
Ja dat is waar. Ik kwam er laatst nog eentje tegen..Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:12:
[...]
voor taalpurisme zit je hier goed
Op internet is het niet zo heel erg, maar in het "echte" leven is het wel belangrijk om goed te schrijven. Onvoorstelbaar eigenlijk hoeveel mensen fouten maken door onoplettendheid, zelfs in drukwerk/posters/etc...
Wel even opletten met die submodules. Je krijgt niet automatisch de nieuwste commit (goed, maar wees hier van bewust), en ook commit je in de submodule en niet specifiek voor jouw branch. Wellicht hier wat leesvoer.Caelorum schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:42:
Heb jou hier overigens nog niet eerder gezien hierMartindo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:17:
[...]
Ja dat is waar. Ik kwam er laatst nog eentje tegen.
Ik blijf dat git maar een lastig ding vinden. Verschilt erg veel van mijn huidige werkwijze. Niet dat ik daarmee zeg dat mijn huidige werkwijze perfect is, maar de leercurve is zo steil, zelfs als je al diverse versiebeheersystemen hebt gezien... O.a. SourceSafeFeanathiel schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:19:
[...]
Wel even opletten met die submodules. Je krijgt niet automatisch de nieuwste commit (goed, maar wees hier van bewust), en ook commit je in de submodule en niet specifiek voor jouw branch. Wellicht hier wat leesvoer.

Ik wandel zo af en toe binnen. Maar omdat ik nu steeds meer programmeer, is dit de vaste bezoekplaats voor mij geworden..Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:24:
[...]
Heb jou hier overigens nog niet eerder gezien hierAltijd leuk om een nieuw gezicht te zien (haha extra leuk, want je avatar is een snor met bril
).
Op een gegeven moment wordt dit gewoon de enige pagina die je bezoekt hierMartindo schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:30:
[...]
Ik wandel zo af en toe binnen. Maar omdat ik nu steeds meer programmeer, is dit de vaste bezoekplaats voor mij geworden.
Vooral de FP, je moet met de massa meegaan anders krijg je -1..Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:11:
[...]
Op een gegeven moment wordt dit gewoon de enige pagina die je bezoekt hierZo nu en dan waag je je aan een topic uit de active topics, maar waarschijnlijk kom je dan huilend terug. Zo is het in ieder geval bij mij gegaan
Yes! Nadat woensdagavond de Mac ermee was gestopt en er met geen mogelijkheid een restore/clean install op te zetten was, is deze vandaag weer tot leven gekomen. Booten met een remote OS X copy bij de Genius Bar.... Zelfs zij konden de Mac niet zomaar restoren en vonden het "uiterst merkwaardig"
Time Machine back up terugzetten en lijkt het alsof er niets aan de hand is geweest...
Time Machine back up terugzetten en lijkt het alsof er niets aan de hand is geweest...
Ja, de website die ik erover vertelde gaf ook precies de gevaren aan. Waaronder dat een update van de "master" repo de changes in de submodules ongedaan maken zonder melding en dat je dus eerst de submodules moet committen voordat je een update doet. In mijn geval maakt het echter niet zoveel uit, omdat ik geen wijzigingen in de submodules aan ga brengen.Feanathiel schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:19:
[...]
Wel even opletten met die submodules. Je krijgt niet automatisch de nieuwste commit (goed, maar wees hier van bewust), en ook commit je in de submodule en niet specifiek voor jouw branch. Wellicht hier wat leesvoer.
Heh, ik kan het me voorstellen, zelf vond ik het ook spannend om mee te beginnen tbh. Veel gehannes met de command-line totdat ik SourceTree vond; een hele verademing. Tussendoor nog wat TortoiseGit gebruikt, maar dat was het nèt niet..Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:24:
[...]
Ik blijf dat git maar een lastig ding vinden. Verschilt erg veel van mijn huidige werkwijze. Niet dat ik daarmee zeg dat mijn huidige werkwijze perfect is, maar de leercurve is zo steil, zelfs als je al diverse versiebeheersystemen hebt gezien... O.a. SourceSafe... Maar goed, altijd nog beter dan fileshares.... GitHub noem ik in de wandelgangen dan ook graag ShitHub
GitHub != Git..Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:24:
[...]
Heb jou hier overigens nog niet eerder gezien hierAltijd leuk om een nieuw gezicht te zien (haha extra leuk, want je avatar is een snor met bril
).
[...]
Ik blijf dat git maar een lastig ding vinden. Verschilt erg veel van mijn huidige werkwijze. Niet dat ik daarmee zeg dat mijn huidige werkwijze perfect is, maar de leercurve is zo steil, zelfs als je al diverse versiebeheersystemen hebt gezien... O.a. SourceSafe... Maar goed, altijd nog beter dan fileshares.... GitHub noem ik in de wandelgangen dan ook graag ShitHub
En probeer SourceTree eens, lees hoe gitflow werkt http://nvie.com/posts/a-successful-git-branching-model/ , en gewoon eens doen, zo ingewikkeld is het niet
Trouwens, BitBucket heeft gratis unlimited private repositories voor teams tot 5 man
En voor 10 dollar kan je het zelf hosten tot 10 gebruikers. Daarna word het minder trouwens...
Maar wel 3000 euro verder voor drie platforms in Visual Studio.Gertjan. schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:23:
[...]
Nu met Xamarin 3 kan ik eindelijk die Mac in de hoek laten staan en op mijn Windows machine werken (hoewel de Mac nodig blijft om de designer aan te sturen en te builen). Op zich is mijn ervaring goed en ziet het er naar uit dat je lekker snel dingen kunt ontwikkelen. Mobiel ontwikkelen is op zich wel even wennen, maar ik moet zeggen dat het wel lekker werkt.
Ik gebruik eigenlijk nog steeds de command line ondanks dat er in XCode een prima client zit. Het enige waar ik SourceTree voor het doorzoeken van oude branches, files die niet meer bestaan en dat soort dingen. Voor mij zit het primaire probleem in het volstrekt ondoorzichtelijk opgezette systeem aan losse programmaatjes met allerlei hele eigen standaarden voor parameters en verwarrende terminologie. Daar helpt SourceTree niks aan.Feanathiel schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:44:
[...]
Heh, ik kan het me voorstellen, zelf vond ik het ook spannend om mee te beginnen tbh. Veel gehannes met de command-line totdat ik SourceTree vond; een hele verademing. Tussendoor nog wat TortoiseGit gebruikt, maar dat was het nèt niet.
Je moet een berg dingen uit je hoofd weten in plaats van dat je gewoon je intuïtie en een soort standaard logica kunt volgen waar de rest uit voort vloeit. Persoonlijk hou ik meer van een paar simpele concepten die samen in staat zijn een vrijwel oneindige reeks van mogelijkheden te ontsluiten door slim te combineren.
SubVersion is weliswaar op een hoop vlakken minderwaardig aan Git maar het heeft nooit enige weerstand opgeroepen terwijl ik het gebruikte, dat was gewoon vanaf dag één een verlengstuk van mijn manier van werken.
[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 05-06-2014 20:36 ]
iOS developer
Ik kan me perfect redden met de terminal in git, alleen is SourceTree gewoon lekker overzichtelijk vooral.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.