Google scant nog steeds emails particulieren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Edit en update: gebruikt op windows pc met windows 8.1 pro.
IE 11 (niet chrome dus)
Meestal gebruik ik de niet-google dienst met live mail lokale mail client, en als ISP dds.nl

Google scant nog steeds emails particulieren
En dat meer dan een keer!

Onderstaande is niet meer goed qua layout, maar laat wel zien dat het zo is, google bekijkt de email al 3 keer, nog voor de particuliere ontvanger dat met diens live mail en @hetnet dat deed!
Het is wel verzonden vanaf een gmail account. Soms staat het er 1 keer, dus ik gok dat er een periodieke scan op staat en als de ontvanger eerder las, dan volgen 2 en 3 enz. niet meer van google uit, gok ik dus.

Date Opened

IPS

User Agent

6/4/2014 11:56 PM Chicago, Illinois, United States 167.202.201.18 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4)
6/4/2014 11:02 PM Chicago, Illinois, United States 167.202.201.21 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4)
6/4/2014 11:02 PM Chicago, Illinois, United States 167.202.201.21 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4)

Dat weet ik sinds gisteren omdat ik zo een 'is mijn email geopend dienst' gebruik. (Niet van google.) nog...?)

Voorheen stond daar 1 of 2 NL ip nummers in (als iemand mobiel/thuis mail las)

Dit mocht google toch niet meer doen?

[ Voor 5% gewijzigd door notsonewbie op 05-06-2014 10:56 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
nieuws: Google voegt passage over scannen mail toe aan voorwaarden
nieuws: Google stopt met doorzoeken van e-mails studenten
nieuws: Google stopt ook met doorzoeken Gmail van bedrijven en overheden
nieuws: Gmail gaat externe afbeeldingen standaard tonen

Enz.

Ik zie verder niet echt het nut van deze discussie? Als het je niet aan staat gebruik je toch een andere e-mail provider?

[ Voor 19% gewijzigd door RobIII op 05-06-2014 10:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:23:
Ik zie verder niet echt het nut van deze discussie? Als het je niet aan staat gebruik je toch een andere e-mail provider?
Ik zit bij een niet-google 'is mijn email gelezen' dienst.
Stuur email o.a. naar mensen die geen gmail gebruiken.

Hoe komt google er weer met zijn neus tussen neuzen!?

(PS: ooit gebruikte ik die 'is uw mail geopend functie' van- en in google gmail zelf, maar dat mocht ivm privacy niet meer en kan ook niet meer)

[ Voor 18% gewijzigd door notsonewbie op 05-06-2014 10:34 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:33:
Ik zit bij een niet-google 'is mijn email gelezen' dienst.
Google kan natuurlijk geen mail lezen die van (zeg) UPC naar Xs4All gaat. Die komt niet eens langs Google.

Je zei echter in je TS:
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:28:
Het is wel verzonden vanaf een gmail account.
Dus dan snap ik je "Ik zit bij een niet-google 'is mijn email gelezen' dienst. " niet... Wat boeit 't waar die dienst staat? Het enige wat die doen is requests loggen en "tracken" a.d.h.v. een Id ofzo. Als jij (of iemand anders) die mail verstuurt vanuit Google en Google "inspecteert" die mail (be it for advertising, caching van afbeeldingen, "anti-virus"/"anti-phishing" etc.) en resolved een url ofzo dan trek je dus aan 't touwtje van die 'is mijn email gelezen dienst'.

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 05-06-2014 10:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banix
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09 09:46
Ik denk dat TS de mail ontvangen heeft. Dat de afzender een gmail account gebruikt, wordt voor hem lastig om te wijzigen denk ik.

You want weapons? We're in a library. Books are the best weapon in the world. This room's the greatest arsenal we could have. Arm yourself!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
RobIII schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:36:
[...]

Google kan natuurlijk geen mail lezen die van (zeg) UPC naar Xs4All gaat. Die komt niet eens langs Google.

Je zei echter in je TS:

[...]

Dus dan snap ik je "Ik zit bij een niet-google 'is mijn email gelezen' dienst. " niet... Wat boeit 't waar die dienst staat?
Klopt, het nieuwe is, dat het niet voorkwam eerder, en sinds eergisteren meen ik, wel ineens.

Alsof je een snailmail brief per post.nl naar je broer in usa stuurt
met ontvangstbevestiging,
Op de ontvangstbevestiging staat dan later een stempel 'scanned by gmail/google' o.i.d....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-09 11:58

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Het is niet zo zeer dat google je emails leest maar eerder de plaatjes in je mail ophaald en deze opslaat in een cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Banix schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:37:
Ik denk dat TS de mail ontvangen heeft. Dat de afzender een gmail account gebruikt, wordt voor hem lastig om te wijzigen denk ik.
Het werkt zo:

Je maakt met die dienst een tracker aan
Die plak je in een email (offline live mail op de pc, idem Mozilla, gmail online enz...)
En de mail stuur je naar wie dan ook
Later log je weer in op de tracker dienst en kan je zien of de email geopend is, hoe laat e.d.

Het maffe is dat google
(google, dat zoiets betekend als oud dametje die achter geraniums naar al wat beweegt tuurt)
de mail zo maar 1 a 5 a ... ?? keer scant, waarom tig keer? Ze willen geen tikfout of andere veranderingen missen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dan mail je niet meer met mensen die Gmail gebruiken. Of de dienst van Microsoft of Yahoo of Hetnet. Want Hetnet heeft ook gewoon spam en virusfilters en daarvoor moet de mail toch echt gescanned worden.
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:41:
[...]

Het werkt zo:

Je maakt met die dienst een tracker aan
Die plak je in een email (live mail, Mozilla, gmail online...)
En de mail stuur je naar wie dan ook
Later log je weer in op de tracker dienst en kan je zien of de email geopend is, hoe laat e.d.

Het maffe is dat google
(google, dat zoiets betekend als oud dametje die achter geraniums naar al wat beweegt tuurt)
de mail zo maar 1 a 5 a ... ?? keer scant, waarom tig keer? Ze willen geen tikfout of andere veranderingen missen!?
Dus een extra service die ook je mail kan tracken. Lijkt me niet slim als je zo op je privacy zit. Google haalt trouwens plaatjes binnen om de privacy en veiligheid te bevorderen, dus als dat werkt met een gifje krijg je een vertekend beeld. Dat is net een functie die niet direct voor marketingdoeleinden is.

[ Voor 69% gewijzigd door Marzman op 05-06-2014 10:45 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:39:
Het is niet zo zeer dat google je emails leest maar eerder de plaatjes in je mail ophaald en deze opslaat in een cache
Dat is dan weer portret- cq auteursrecht.... ook nog....
Daarbij wat ik met bijv dds.nl stuur zit zelden of nooit een plaatje in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Uit de header:

Media Center PC 6.0

Gevonden via google : Media Center PC 6.0 It's a Media Center PC , heel weird dit zo ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Het leuke is dat die "dienst" van jou een plaatje gebruikt om te meten waar deze allemaal geopend word O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:43:
[...]

Wat plakje in de mail dan als het geen plaatje is? Een shaggy javascript? Persoonlijk ben ik blij dat Google dat doet zodat jij niet kan kijken waar en hoe vaak ik die mail open. Het beschermt mijn privacy als Gmail gebruiker.

[ Voor 18% gewijzigd door Marzman op 05-06-2014 10:47 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Marzman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:46:
[...]

Wat plakje in de mail dan als het geen plaatje is? Een shaggy javascript?
Gaat niet werken google accepteerd geen javascript dus dit kan dan ook niet gemeten worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:46:
[...]

Wat plakje in de mail dan als het geen plaatje is? Een shaggy javascript?
Ja een plaatje, paar pixels wit.
Interessant voor google, zijn ze dan toch dom? om dat tot wel 5x te scannen bij ik weet niet hoeveel mensen die datzelfde plaatje gebruiken op die website?
Ze scannen neem ik aan wel de hele tekst, moet wel, de bron ook, ivm het zoeken naar iets met .jpg .png .bmp enz.

[ Voor 13% gewijzigd door notsonewbie op 05-06-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:47:
[...]

Interessant voor google, zijn ze dan toch dom? om dat tot wel 5x te scannen bij ik weet niet hoeveel mensen die datzelfde plaatje gebruiken op die website?
Misschien willen ze kijken of het geen dynamisch plaatje is (zoals een weerbericht). Ik vind het een slimme functie en het beschermt zoals ik al zei de privacy van de gmailgebruiker tegen jou ;)
[...]
Ze scannen neem ik aan wel de hele tekst, moet wel, de bron ook, ivm het zoeken naar iets met .jpg .png .bmp enz.
Tuurlijk, ook voor virus en spamfiltering (net als hetnet), daarnaast gebruikt google het om advertenties voor te schotelen aan de gebruiker (niet aan jou als verzender dus je hebt er verder ook geen last van en het werd al gescanned voor andere doeleinden)

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 05-06-2014 10:51 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
[...]

Plaatje wit heeft een unieke key er in zitten waardoor deze toch niet zo plaatje wit meer is ;) volgens mij word de cache door de proxy van google uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:47:
[...]
Gaat niet werken google accepteerd geen javascript dus dit kan dan ook niet gemeten worden 8)7
Gat in de markt dus voor een gelijke dienst, maar dan met java script i.p.v. plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Marzman schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:49:
[...]

Misschien willen ze kijken of het geen dynamisch plaatje is (zoals een weerbericht). Ik vind het een slimme functie en het beschermt zoals ik al zei de privacy van de gmailgebruiker tegen jou ;)
Ja zeker, maar dan dit:

Ik zit dus op die niet google dienst,
stuur per dds.nl (ook niet van google)
naar iemand die hetnet als isp en email gebruikt....

Hoe komt google er met diens neus tussen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:52:
[...]

Ja zeker, maar dan dit:

Ik zit dus op die niet google dienst,
stuur per dds.nl (ook niet van google)
naar iemand die hetnet als isp en email gebruikt....

Hoe komt google er met diens neus tussen!?
Android apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Dat. Of diegene heeft z'n GMail ingesteld ook hetnet te "poppen" of heeft een forward in hetnet ingesteld naar GMail of... Wie zegt dat diegene niet gewoon ook een GMail-box heeft? En zo zijn er vast nog 10 logische verklaringen.
:D _O- :X

With all due respect, maar je laat nu niet meteen zien de (basis)kennis van e-mailverkeer onder de knie te hebben en dan een speler als Google, die miljarden mails per dag verstouwt, "dom" noemen? Wie zegt dat de 5 scans niet allemaal verschillende raderen in 't geheel zijn?

1 "scanning engine" voor ads, 1 "antivirus/antiphishing" engine, 1 "image caching" engine en weet ik wat die andere 2 nog zouden kunnen doen...

[ Voor 50% gewijzigd door RobIII op 05-06-2014 10:59 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:51:
[...]

Gat in de markt dus voor een gelijke dienst, maar dan met java script i.p.v. plaatje.
Een hoop email clients (90%) werkt de javascript niet dus inderdaad het word een gat in de markt, er is alleen geen markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Doe eens gewoon netjes je laatste post editen in plaats van tig keer achter elkaar posten.

Google komt nergens met zijn neus tussen als jij of je ontvanger Google er zelf niet tussen stopt. En als je helemaal wil voorkomen dat er gespiekt wordt dan gebruik je toch PGP? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Nee, ik heb openings bericht aangepast, zie aub 2 regels boven aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:56:
[...]

Ja erg leuk, maar daar staat niet wat de ontvanger gebruikt om zijn e-mail te lezen. Hetnet bestaat niet meer, dus hij (of zij) moet het ergens anders mee openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:56:
[...]

Dat het verzonden is vanaf een windows box betekend niet dat het bijvoorbeeld niet in jouw andriod apparaat komt. Het zelfde geld voor de ontvangende partij, als deze hem op de computer opent zal deze ook op zijn andriod apparaat aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
xh3adshotx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:57:
Ja erg leuk, maar daar staat niet wat de ontvanger gebruikt om zijn e-mail te lezen. Hetnet bestaat niet meer, dus hij (of zij) moet het ergens anders mee openen.
Een @hetnet account staat ingevuld op bijv. laptop van een zus. Die weet niet eens wat forwarden is en
als backup gebruikt ze outlook(online)

Je wilt dus impliceren dat hetnet nu op een of andere manier via google loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

xleeuwx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:58:
[...]

Dat het verzonden is vanaf een windows box betekend niet dat het bijvoorbeeld niet in jouw andriod apparaat komt. Het zelfde geld voor de ontvangende partij, als deze hem op de computer opent zal deze ook op zijn andriod apparaat aankomen.
Inderdaad. Ik vind het intussen een aardig paranoïde vertoning worden hier. Het is overal bekend dat Google slimme dingen met e-mails doet (caching van plaatjes, advertenties, enz) en jij hebt als verzender geen enkele manier om te zien welke clients er allemaal betrokken zijn bij het openen van mails. Tenzij je 100% zeker weet dat de verzender geen Gmail gebruikt, de ontvanger ook niet, het mailtje niet op een Android-device geopend wordt, enz. valt er geen enkele garantie te geven dat Google die mail niet kan scannen.
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:00:
[...]

Hij impliceert niks, hij zegt dat je best eens je mail van een andere provider kan poppen in Gmail. Of kan lezen op een Android-device. Of...

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 05-06-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 10:58:

Neem van mij aan, niet in mijn familie.
Klanten heeft het gros iPhone en mac. Mailen via isp of hun website email deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
[...]

Een @hetnet account staat ingevuld op bijv. laptop van een zus. Die weet niet eens wat forwarden is en

Staat dat account toevallig op een Android apparaat ingesteld? Leest die zus haar e-mail met Chrome? kortom, word er enig Google product gebruikt.

Ik impliceer nergens dat Hetnet via Google loopt, ik zeg alleen dat Hetnet niet meer bestaat en de mail dus op een andere manier verwerkt moet worden. (KPN heeft het destijds overgenomen volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
[...]

Hoe weet je zo zeker dat het google is die het scaned ? ik weet dat microsoft het zelfde trukje toepast ;)

Daarnaast als ik eventjes snel de ip adressen google, kom ik allemaal bij ABN AMRO uit :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
NMe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:01:
[...]

Inderdaad. Ik vind het intussen een aardig paranoïde vertoning worden hier.
Dat mag je zo zien uiteraard.

Opvallend is het minimaal wel.

Jaren niks, en dan ineens, floep, google's no evil die er tussen piept.

Misschien toch een acquisitie in de maak. Immers google bood de functie ooit ook, maar dat werd verboden.
Wellicht heeft dit bedrijf daar dus kennelijk wat op gevonden, of het mag qua land van vestiging e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
En zélfs dan is 't mogelijk dat een partij als KPN o.i.d. de anti-virus/malware/anti-phising en/of spamfilter heeft "uitbesteedt" aan Google en dus alle mail "door Google heen pompt".
He-le-maal niet. Ik zou er van opkijken als 't niet zo was.
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:04:
Misschien toch een acquisitie in de maak. Immers google bood de functie ooit ook, maar dat werd verboden.
Wellicht heeft dit bedrijf daar dus kennelijk wat op gevonden, of het mag qua land van vestiging e.d.
Serieus, je ziet dingen die er niet zijn...

[ Voor 60% gewijzigd door RobIII op 05-06-2014 11:05 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het is jammer dat de TS de informatie zo warrig presenteert want het is natuurlijk wel een interessante case. Aan de andere kant voegt het afschieten van de TS ook weinig meer toe, todat de duidelijk is hoe de informatie verkregen is. We zijn hier niet om Google te verdedigen.

Wat we hier natuurlijk willen zien is een overzicht van de exacte opstelling die de TS gebruikte om deze informatie te verkrijgen. Dus geen aanname's als "Neem van mij aan, niet in mijn familie.".
En zélfs dan is 't mogelijk dat een partij als KPN o.i.d. de anti-virus/malware/anti-phising en/of spamfilter heeft "uitbesteedt" aan Google en dus alle mail "door Google heen pompt".
Dit zijn natuurlijk de resultaten waar je op hoopt, en het zou een goede (en kwalijke) verklaring zijn als de klant hier niet van op de hoogte is gebracht.

[ Voor 47% gewijzigd door Luit op 05-06-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:04:
[...]

Dat mag je zo zien uiteraard.

Opvallend is het minimaal wel.

Jaren niks, en dan ineens, floep, google's no evil die er tussen piept.

Of voorheen is het je nooit opgevallen en nu wel. Of voorheen werd het mailtje niet geopend in een willekeurige Google-client en nu wel. Of...

Je maakt een heleboel warrige aannames die nergens over gaan. Ik vertrouw Google ook niet verder met mijn gegevens dan ik ze kan gooien maar ik wéét dat ze niet ergens aan kunnen als je het niet zelf eerst aan hun aangeeft. Dat heb je dus ergens gedaan. Zoek dáár liever de "fout" in plaats van dat je paranoïde gaat doen. Dat is nergens goed voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:28:
[...]

IPS

User Agent

6/4/2014 11:56 PM Chicago, Illinois, United States 167.202.201.18 Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 6.1; Trident/4.0; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4; SLCC2; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.5.30729; .NET CLR 3.0.30729; Media Center PC 6.0; .NET4.0C; .NET4.0E; QS 4.2.4.0; QS 5.3.0.4)
[...]
IP Locator & IP Lookup For 167.202.201.18 (Organization: AMRO Bank N.V.)
IP Location by city, state, ISP - 167.202.201.18 From Amsterdam Netherlands
IP Locator & IP Lookup For 167.202.201.21 (Organization: AMRO Bank N.V.)
IP Location by city, state, ISP - 167.202.201.21 From Amsterdam Netherlands

http://www.ip-address.org....php?track=167.202.201.18
http://www.ip-address.org....php?track=167.202.201.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
^^ dit inderdaad, op basis waarvan heb je de conclusie getrokken dat Google de mail leest? De IP-adressen verwijzen niet naar Google en de user agent string lijkt me niet typisch een google-bot?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

P_de_B schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:09:
^^ dit inderdaad, op basis waarvan heb je de conclusie getrokken dat Google de mail leest? De IP-adressen verwijzen niet naar Google en de user agent string lijkt me niet typisch een google-bot?
Blijkbaar omdat het "verzonden [is] vanaf een gmail account." Wat 'ie later weer introk. En nu ligt het een beetje in het midden. 8)7

Notsonewbie, maak er eens een samenhangend verhaal van want niemand volgt je nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Luit schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:05:
Het is jammer dat de TS de informatie zo warrig presenteert want het is natuurlijk wel een interessante case.
In de eerste post zien we bijv. google image cache.
Als wat een ander schrijft aangaande ip nummers klopt, is de post doorgestuurd naar abnamro, helemaal maf, die persoon heeft er 0,0 mee te maken.(met abnamro)

Andere voorbeelden laten echter ook google zien, in woord.(ik ga niet alle ip's checken)

Ook aan jou kan ik niet anders dan het zo simpel vertellen als het is,
de dienst is niet van google, of was het niet maar wordt nu voor overname getest misschien.
Met welk (niet gmail, zonder chrome, geen android...) email account ik het ook gebruik, ook naar anderen die ook geen gmail gebruiken, alleen IE op hun windows pc (geen chrome, FF, e.d. hebben ook)
Of het gaat naar mac gebruikers, met dito iPhone van apple...
Steeds vaker is er 'iets met google' in de tracker logs van een mail te zien.

Iemand oppert : "uitbesteding van antivirus bij google"
Sommige mails zoals net 1 naar een ziggo klant (broer) laat gewoon -1- keer 1 lange regel zien
(en hij heeft wel android Phone, maar net als ik gebruikt ie die meestal voor andere dingen en synct.
alleen handmatig)
zo laat geopend, op dat ip, met die client e.d. Ziggo heeft geen antivirus? mijn broer (Skype net) beweert van wel Betaalt ie 4 euro p/m voor.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:15:
[...]

In de eerste post zien we bijv. google image cache.
Als wat een ander schrijft aangaande ip nummers klopt, is de post doorgestuurd naar abnamro, helemaal maf, die persoon heeft er 0,0 mee te maken.(met abnamro)

Andere voorbeelden laten echter ook google zien, in woord.(ik ga niet alle ip's checken)

Ook aan jou kan ik niet anders dan het zo simpel vertellen als het is,
de dienst is niet van google, of was het niet maar wordt nu voor overname getest misschien.
Met welk (niet gmail, zonder chrome, geen android...) email account ik het ook gebruik, ook naar anderen die ook geen gmail gebruiken, alleen IE op hun windows pc (geen chrome, FF, e.d. hebben ook)
Of het gaat naar mac gebruikers, met dito iPhone van apple...
Steeds vaker is er 'iets met google' in de tracker logs van een mail te zien.

Iemand oppert : "uitbesteding van antivirus bij google"
Sommige mails zoals net 1 naar een ziggo klant (broer) laat gewoon -1- keer zien
(en hij heeft wel android Phone, maar net als ik gebruikt ie die meestal voor andere dingen en synct.
alleen handmatig)
zo laat geopend, op dat ip, met die client e.d. Ziggo heeft geen antivirus? mijn broer (Skype net) beweert van wel Betaalt ie 4 euro p/m voor.
.
Misschien kijk ik erover heen, maar ik zie nergens in dit topic (behalve in jouw warrige verhalen) iets van Google langs komen qua IP of user agent. Misschien kan je die andere voorbeelden posten?
En de ontvangers hebben ook geen Android telefoon die ze laten synchroniseren? Of een tablet? Of een smart-watch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx

xleeuwx

developer Tweakers Elect
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:15:
[...]
alleen handmatig)
Lol de aap is uit de mou :)

Jij hebt dus een android Phone, google zorgt er dus voor dat jouw mails op hun server alvast klaar staan zodat jij die gemakkelijk bij google kan ophalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
xleeuwx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:19:

Lol de aap is uit de mou :)
Jij hebt dus een android Phone, google zorgt er dus voor dat jouw mails op hun server alvast klaar staan zodat jij die gemakkelijk bij google kan ophalen 8)
Ja, op een ander gmail account ivm playstore e.d......

Geen enkele verbinding met 'is mail geopend' bedrijf, mail ik zelden of nooit mee, en dan niet met dat bedrijf er tussen...

Nogmaals: ie11 > ; is mail gelezen login > tracker maken > plakken in bijv. live mail op mijn pc > naar tele2(andere zus, iPhone en pc)
Dan na x uur, dagen : 1 lange regel, zOnder iets van google er in.

Tot voor kort.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
xh3adshotx schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:19:
En de ontvangers hebben ook geen Android telefoon die ze laten synchroniseren? Of een tablet? Of een smart-watch?
Op de gok, de helft heeft geen chrome of gmail. En iPhone/ipad, geen android device, zijn 'ze vies van'.

[ Voor 9% gewijzigd door notsonewbie op 05-06-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:26:
[...]

Op de gok, de helft heeft geen chrome of gmail. En iPhone/ipad, geen android device, zijn 'ze vies van'.
En hier ga je dus de fout mee in. Er zijn meer Google producten dan alleen Chrome of Gmail. Zo heb je Google Apps, Android, en nog een (lange) lijst met producten.

[ Voor 5% gewijzigd door xh3adshotx op 05-06-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:24:
[...]

Ja, op een ander gmail account ivm playstore e.d......

Geen enkele verbinding met 'is mail geopend' bedrijf, mail ik zelden of nooit mee, en dan niet met dat bedrijf er tussen...
Daar gaat het niet om. Wordt die mail nou wel of niet opgehaald op een Google device?

En serieus, je zet alleen jezelf voor gek met je rare aannames over overnames. Hou het asjeblieft constructief en feitelijk, want op dit moment heeft dit topic geen enkele zin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik kan niet meer zeggen dan de andere al hebben gezegd. Als je echt overtuigend over wil komen dan doe je vandaag een geisoleerde test en laat je daarvan alle info zien. Je beweert alsmaar "Ja in andere voorbeelden kwam google wel naar voren." wij moeten je dus maar op je woord geloven? Kom met bewijzen en post die hier in een gestructureerde manier die leesbaar is en dan praten we verder.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Terug op de topic regel dan,
op welke wijze dan ook
scant google email van klanten?,
en in het geval van de 'tracking image', moeten ze toch een hele mail scannen, om die te vinden?

Wat rutix voorstel betreft, ik heb geen screencaptures van voor google's opkomst in feedback track log's...
Oftewel een mail naar mijn broer, never met google in het log, heb ik niet, kan ik niet aantonen.

Ik weet het verder ook niet, ik noemde wat mij opviel en van mijn part een slotje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ja. Punt.
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:30:
Ik weet het verder ook niet, ik noemde wat mij opviel en van mijn part een slotje.
Een slotje is niet nodig op een topic als je je oplossing hebt. Zie daarvoor ook onze faq betreffende topiceinde.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
notsonewbie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:30:
Terug op de topic regel dan,
op welke wijze dan ook
scant google email van klanten?,
en in het geval van de 'tracking image', moeten ze toch een hele mail scannen, om die te vinden?

Wat rutix voorstel betreft, ik heb geen screencaptures van voor google's opkomst in feedback track log's...
Oftewel een mail naar mijn broer, never met google in het log, heb ik niet, kan ik niet aantonen.

Ik vroeg niet om track log's van voor google in de log. Ik vroeg om logs met google erin... je hebt die namelijk nog niet laten zien. En al helemaal niet eentje waar je zeker van weet dat het niet met een google product is geopend. Al de ips die ik heb gezien waren van ABN AMRO

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-09 11:24
Het is maar waar je je druk over maakt..... :P
Pagina: 1