De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Holy damn, LaTeX werkt echt heel erg fijn. Ik heb nu een formulekaart in elkaar gezet, maar dat kost in Word veel meer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 19:20

StM

Wacht maar tot je iets wilt waar LaTeX geen standaard antwoord op heeft :) Je zult het vervloeken zoals je nog nooit eerder gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 19:17

Matis

Rubber Rocket

Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:46:
Ik kan me perfect redden met de terminal in git, alleen is SourceTree gewoon lekker overzichtelijk vooral.
SmartGit :P

Ik kwam er vandaag achter dat ze ook ondersteuning hebben voor Jira als bugtracker O+

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 02:40

F.West98

Alweer 16 jaar hier

}:|
Local IIS Server gaat steeds bij elke HTML/CSS change alles rebuilden en alle symbols opnieuw laden....

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
StM schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:49:
Wacht maar tot je iets wilt waar LaTeX geen standaard antwoord op heeft :) Je zult het vervloeken zoals je nog nooit eerder gedaan hebt.
Tot nu toe werkt het heerlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-09 12:27

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:49:
Noem iets wat niet kan met LaTeX?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-09 07:49
Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:57:
[...]

Vliegen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kan wel, maar da's een ander soort latex.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
(jarig!)
[...]

Afdwingen dat een figuur (evt met subfiguren), verspreid over twee pagina's, 90 graden CCW gedraaid, altijd op een even pagina begint en dat de tekst op de pagina's ervoor en erna netjes doorloopt tot het einde van de pagina's.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 36% gewijzigd door HuHu op 05-06-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

[...]

footnote's + floats heeft mij onder andere hoofdbrekens bezorgd. Net als bepaalde uitzonderingen op de typography zoals bijlagen zonder zichtbare titel. Daarnaast buggen breedtes gecombineerd met spiegelen bij plaatjes, loopt latex vast bij svg en jpegs en heb ik nog tig andere vaagheden gehad in de loop van de tijd :)

Er is *altijd* een oplossing voor. Voordat je die alleen gevonden hebt....

Ik zal er geen traan om laten als ik het niet meer zou moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:14:
[...]

footnote's + floats heeft mij onder andere hoofdbrekens bezorgd. Net als bepaalde uitzonderingen op de typography zoals bijlagen zonder zichtbare titel. Daarnaast buggen breedtes gecombineerd met spiegelen bij plaatjes, loopt latex vast bij svg en jpegs en heb ik nog tig andere vaagheden gehad in de loop van de tijd :)

Er is *altijd* een oplossing voor. Voordat je die alleen gevonden hebt....

Ik zal er geen traan om laten als ik het niet meer zou moeten gebruiken.
Die problemen heb ik nog nooit gehad, hoewel de typography-issues, heb ik nog niet zelf ervaren.
HuHu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:14:
[...]

Afdwingen dat een figuur (evt met subfiguren), verspreid over twee pagina's, 90 graden CCW gedraaid, altijd op een even pagina begint en dat de tekst op de pagina's ervoor en erna netjes doorloopt tot het einde van de pagina's.
Hmmm, dat kost inderdaad wel even wat werk ja, maar je kan je Texguide zo inrichten dat'ie geen afbeeldingen toestaat op bepaalde nummers.

De tekst is alleen afhankelijk van hoeveel tekst je hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Firesphere op 05-06-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
(jarig!)
Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:16:

[...]

Hmmm, dat kost inderdaad wel even wat werk ja, maar je kan je Texguide zo inrichten dat'ie geen afbeeldingen toestaat op bepaalde nummers.

De tekst is alleen afhankelijk van hoeveel tekst je hebt.
Ik dat het niet "wat werk" kost, maar dat het echt onmogelijk is.

Wat je met "texguide" bedoelt weet ik niet?

[ Voor 4% gewijzigd door HuHu op 05-06-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HuHu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:25:
[...]

Ik dat het niet "wat werk" kost, maar dat het echt onmogelijk is.

Wat je met "texguide" bedoelt weet ik niet?
texguide of styleguide voor TeX (cls en sty bestanden voor tex). Daarin kun je dus onder anderen afdwingen dat dergelijke full-page afbeeldingen altijd op een even of oneven pagina staan, dat ze CCW zijn en dat de tekst niet de afbeelding verplaatst, maar dus een pagina "overslaat"

Hier kun je dus minimum afmetingen aan meegeven voor of een afbeelding als full-page moet worden beschouwd, etc.

Altijd op een even pagina beginnen met de full-page afbeeldingen is het lastigste, maar ik denk dat dat ook wel moet kunnen, ik denk dat een \imgsection{} zou moeten kunnen werken. Dan kun je de sectie afdwingen op een even nummer te beginnen. Alleen zal deze dan altijd afbreken op paragraaf-niveau in principe, waardoor de volledige vulling met tekst niet meer helemaal lekker gaat.

Maar zoals ik zei, dat is inderdaad wel even een hele puzzel.

Maar hetzelfde volautomatisch doen met Word o.i.d. is een nog grotere ramp ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Firesphere op 05-06-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
(jarig!)
Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:31:
[...]

texguide of styleguide voor TeX. Daarin kun je dus onder anderen afdwingen dat dergelijke full-page afbeeldingen altijd op een even of oneven pagina staan, dat ze CCW zijn en dat de tekst niet de afbeelding verplaatst, maar dus een pagina "overslaat"

Hier kun je dus minimum afmetingen aan meegeven voor of een afbeelding als full-page moet worden beschouwd, etc.

Altijd op een even pagina beginnen met de full-page afbeeldingen is het lastigste, maar ik denk dat dat ook wel moet kunnen.

Maar zoals ik zei, dat is inderdaad wel even een hele puzzel.

Maar hetzelfde volautomatisch doen met Word o.i.d. is een nog grotere ramp ;)
Ik gebruikte memoir en daar heb je \movetoevenpage en \cleartoevenpage, maar die stoppen de output en beginnen dan op de even pagina. Wat ik wil is dat het figuur naar de even pagina gaat, maar de pagina('s) ervoor nog wel wordt aangevuld met de tekst die na het figuur komt in de bronbestanden.

Ik heb het maar opgegeven en m'n figuur net zo lang verplaatst binnen het bronbestand, totdat de lay-out werd zoals ik wilde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Zoals ik zei, het kan wel, maar het is veel gedoe voor iets wat je inderdaad sneller zelf met wat trial-en-error kan fixen ;)

En nee, ik ga't nu echt niet voor je uitwerken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
(jarig!)
Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:38:
Zoals ik zei, het kan wel, maar het is veel gedoe voor iets wat je inderdaad sneller zelf met wat trial-en-error kan fixen ;)

En nee, ik ga't nu echt niet voor je uitwerken :P
Het hoeft ook niet meer, alles is allang ingeleverd *O*. Normaal gesproken hou ik me hier niet mee bezig en verzorgt de uitgever de opmaak, die zoeken het maar lekker zelf uit; maar dit wilde ik zelf doen.

[ Voor 3% gewijzigd door HuHu op 05-06-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

In Word kan dat prima hoor :)
Vastzetten op pagina ipv meeverschuiven met de tekst, zorgen dat 'ie op een even pagina is en dat tekstvak & foto 90 graden gedraaid zijn. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

[...]

Dat is een beetje als "Noem iets wat niet kan in assembly?". :+ Ja, het kán wel...

Maar sommige dingen wil je er echt niet mee doen. 'T is wel wat specifiek. Veel dingen gaan er goed en gemakkelijk in. Veel dingen ook niet.

Ja, ik gebruik het ook, hoor. Bewijsbomen en andere gekke wiskundige flupseltjes in MS office of andere standaardpakketjes zijn een hel.

[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 05-06-2014 22:35 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 20:33:
[...]
Maar wel 3000 euro verder voor drie platforms in Visual Studio
2000 (dollar, dus trek er nog een stukje vanaf). Voor WindowsPhone hoef je gelukkig geen licentie te kopen. Tenminste als je lekker in VS gaat werken :) Daarnaast is de niet VS versie ook weer wat goedkoper.

Overigens kun je ook korting vragen. Ik heb de prijs met 20% laten zakken omdat ik aangaf het veel te duur te vinden en ineens ging er 20% vanaf :P

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:45:
In Word kan dat prima hoor :)
Vastzetten op pagina ipv meeverschuiven met de tekst, zorgen dat 'ie op een even pagina is en dat tekstvak & foto 90 graden gedraaid zijn. Klaar.
In Word heb je net zoveel controle over de layout als mijn kat heeft over wat ze te eten krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-09 12:33

deadinspace

The what goes where now?

Matis schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:53:
De hamster had de nacht helaas overleefd. Vanochtend hebben we haar bij de dierenarts laten inslapen.
Sterkte, dat ze zacht mag rusten.

(ook gerbils hier, dus ik weet hoe het is met kleine knaagbeestjes...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

bwerg schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:33:
[...]

Dat is een beetje als "Noem iets wat niet kan in assembly?". :+ Ja, het kán wel...

Maar sommige dingen wil je er echt niet mee doen. 'T is wel wat specifiek. Veel dingen gaan er goed en gemakkelijk in. Veel dingen ook niet.

Ja, ik gebruik het ook, hoor. Bewijsbomen en andere gekke wiskundige flupseltjes in MS office of andere standaardpakketjes zijn een hel.
Wat? Wiskundige zaken etc. zijn juist superieur in LaTeX!

OpenOffice (en ook LibreOffice) gebruiken de LaTeX syntax voor wiskundige zaken, juist omdat die zo goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:40:
[...]

In Word heb je net zoveel controle over de layout als mijn kat heeft over wat ze te eten krijgt.
Dat komt meer omdat de gemiddelde persoon niet met Word om kan gaan, al denken ze daar zelf heel anders over. Ik kan met beide ongeveer evenveel voor elkaar krijgen. Bepaalde dingen gaan in de één wat simpeler dan de ander, maar dat werkt beide kanten op. Alleen als er formules aan te pas komen is LaTeX de grote winnaar. Voor bomen zelfs al niet omdat de Graphviz integratie enigszins borked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Maar de gemiddelde persoon heeft geen benul van het bestaan van LaTeX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:49:
[...]

Dat komt meer omdat de gemiddelde persoon niet met Word om kan gaan, al denken ze daar zelf heel anders over. Ik kan met beide ongeveer evenveel voor elkaar krijgen. Bepaalde dingen gaan in de één wat simpeler dan de ander, maar dat werkt beide kanten op. Alleen als er formules aan te pas komen is LaTeX de grote winnaar. Voor bomen zelfs al niet omdat de Graphviz integratie enigszins borked is.
Op zich wel waar, maar als LaTeX "fanboy", vind ik word-achtige oplossingen onhandig en onplezierig werken. Teveel op de pixel om te voorkomen dat er iets compleet mis gaat etc. Geef mij maar lekker LaTeX. Zoals ik al aangaf, ik ben nog niets tegengekomen wat niet in LaTeX kan.

En ja, soms ben ik 3 uur of meer bezig om 1 niche op te lossen wat in Word misschien sneller was opgelost, maar ik heb na die 3 uur veel geleerd en heb een standaard script voor als het weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Ik gebruik Git gewoon met powershell. Heb Posh-git en git-flow en nu wil ik niks anders =).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Zo. Ik heb genoeg getypt. Morgen ga ik in de les maar even alles afmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:48:
[...]

Wat? Wiskundige zaken etc. zijn juist superieur in LaTeX!
Euh, ja, dat is wat ik ook zeg.
Voor bomen zelfs al niet omdat de Graphviz integratie enigszins borked is.
Nu ligt het vast aan welke bomen je wil hebben, maar ik gebruik daarvoor andere packages dan graphviz en dat gaat altijd prima. Ik zie niet in hoe je dat ooit in word wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sorry, verkeerd gelezen ;)

Ik las het alsof je MS Word prefereerde voor wiskundige zaken ;) Woordje gemist ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:00
Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:40:
[...]

Dit dus. Alhoewel ik dus nog nooit met LaTeX of TeX überhaupt gewerkt heb, ben ik het er wel mee eens. Ik heb onlangs mijn scriptie uitgewerkt (gelukkig nu af :)) en ik werd helemaal schijtziek van het gehannes in Word, dan stond die afbeelding weer niet goed, dan veranderde ineens dat lettertype of bij een copy-paste actie was de opmaak totaal over de zeik.

Omdat ik te weinig tijd zou hebben om ook nog LaTeX te hebben (althans dat dacht ik destijds) heb ik gekozen voor een 'eigen' oplossing. Daarbij heb ik Mediawiki geïnstalleerd waarin ik met de wiki-syntax (die erg makkelijk is) alles netjes kan opmaken. Daarna gooi ik het geheel met een custom stylesheet en aparte coverpagina door wkhtmltopdf heen inclusief een PDF merger wat mij een totaaldocument oplevert. Daarnaast kan ik de opmaak geheel in CSS doen en kan ik eventueel in mijn wiki met een speciale div page-breaks en dergelijke aangeven. Misschien klinkt het wat houtje-touwtje, ik vind het eigenlijk best goed werken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als ik mijn scriptie in word had gemaakt zou mijn begeleider zoiets hebben van "huh, wa's da?" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik heb mijn eerste stage-verslag in TeX formaat aangeleverd.

Het kostte me m'n eerste stage bijna, omdat'ie het niet snapte :'(

offtopic:
Ik heb dus Natuurkunde gestudeerd, daar verwacht je toch enige kennis van techniek

[ Voor 27% gewijzigd door Firesphere op 05-06-2014 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaTeX <3 Werd hier op school door onze strot geramd, eerst een grote afkeer van gehad, maar als je het eenmaal onder de knie hebt werkt het heerlijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

1 ding wat LaTeX wat mij betreft ook zeer voor heeft op word is dat het gewoon plain text files zijn waardoor je het gewoon in Git kunt meppen voor collaberation en version history. Uitermate handig. Met word kan dit een stuk minder, aangezien je dan alleen version history kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:11:
Het kostte me m'n eerste stage bijna, omdat'ie het niet snapte :'(
En toen kwam er even een alfa-mevrouw langs die de universiteits-brede schrijfcursus gaf, en die vertelde ons dat we docjes in moesten leveren en elkaars docjes van commentaar moesten voorzien.

NOPE! :+

Nou ja, de meesten waren zo aardig om .odf of iets dergelijks in te leveren. Met heel wat gehannes vandien omdat je die dingen niet gewoon in je browser kan openen en je hele downloads-mapje dus vol ziet met twintig stuks schrijfvaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gropah schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:13:
[...]

1 ding wat LaTeX wat mij betreft ook zeer voor heeft op word is dat het gewoon plain text files zijn waardoor je het gewoon in Git kunt meppen voor collaberation en version history. Uitermate handig. Met word kan dit een stuk minder, aangezien je dan alleen version history kan doen.
Dit dus. Heb mijn eerste gepubliceerde artikel ook in git "gemept". Zo fijn als je van verschillende mensen, begeleiders danwel referees, aantekeningen krijgt en die tegelijkertijd kan aanpassen en makkelijk kan mergen. Plus overzichtelijk meerdere versies managen voor hoofd publicatie en proceedings. Top systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Pfff, youngsters. In mijn tijd he, toen waren we allang blij dat VCS bestond! Git bestond nog helemaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

bwerg schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:15:
[...]

En toen kwam er even een alfa-mevrouw langs die de universiteits-brede schrijfcursus gaf, en die vertelde ons dat we docjes in moesten leveren en elkaars docjes van commentaar moesten voorzien.

NOPE! :+

Nou ja, de meesten waren zo aardig om .odf of iets dergelijks in te leveren. Met heel wat gehannes vandien omdat je die dingen niet gewoon in je browser kan openen en je hele downloads-mapje dus vol ziet met twintig stuks schrijfvaardigheid.
Docjes kan ik niet openen. Nee, ik heb geen office. Echt niet. LibreOffice is ook niet beschikbaar voor mijn Linux distro die ik zelf bij elkaar heb gegooid. Nee, echt niet. PDF kan ik wel lezen.

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg raar om doc'jes in te leveren. Mensen kunnen daar nog makkelijk spul in veranderen (niet dat ik verwacht dat het gebeurd, maar toch) waardoor je altijd weer gezeur kunt krijgen over wat er nou wel of niet stond.
Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:17:
Pfff, youngsters. In mijn tijd he, toen waren we allang blij dat VCS bestond! Git bestond nog helemaal niet!
Opa? Kun je nog meer verhalen vertellen, opa? Waarom de wereld toen nog kut was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha je lijkt mijn prof wel toen ik voorstelde om de codebase van svn naar git te mikken. Maar ben jij niet nog een beetje jong om nu al met "in mijn tijd" in de rondte te slingeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Ongeacht je Word of Tex gebruikt, in beide gevallen kun je er gewoon een pdf'je van bakken. Kan iedereen het lezen en weet je exact hoe het eruit komt te zien.
Vroeger, toen zette ik mijn thesis in lood met een Mergenthaler Linotype :+.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:21:
[...]

Haha je lijkt mijn prof wel toen ik voorstelde om de codebase van svn naar git te mikken. Maar ben jij niet nog een beetje jong om nu al met "in mijn tijd" in de rondte te slingeren ;)
Genoeg ouder dan jij in ieder geval :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Puch-Maxi schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:32:
Ongeacht je Word of Tex gebruikt, in beide gevallen kun je er gewoon een pdf'je van bakken. Kan iedereen het lezen en weet je exact hoe het eruit komt te zien.
Niet exact waar. Ik had laatst nog dat de geintegreerde reader van volgens mij Chrome een PDF wist te verneuken qua spacing en font waardoor een artikel gewoonweg niet leesbaar was. Alsof het heel slecht had lopen schalen (terwijl dat niet nodig was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Je hebt gelijk. Hier hebben ze dan weer Wikipedia: PDF/A voor bedacht. Lag het in dit geval aan de PDF-viewer of aan het PDF-bestand zelf? Normaal raden drukkers aan om de fonts om te zetten in oulines, dan heb je dit probleem namelijk niet :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Puch-Maxi schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:58:
Je hebt gelijk. Hier hebben ze dan weer Wikipedia: PDF/A voor bedacht. Lag het in dit geval aan de PDF-viewer of aan het PDF-bestand zelf? Normaal raden drukkers aan om de fonts om te zetten in oulines, dan heb je dit probleem namelijk niet :).
Het lag echt aan de viewer. Toen ik het artikel downloadde en met een andere viewer opende en printte ging alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:37:
[...]

Genoeg ouder dan jij in ieder geval :Y
Dat weet ik zonet nog niet, jij bent ook eind twintig toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 09:27
Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:06:
[...]

Volgens z'n gallery pagina is Firesphere zelfs al begin 30. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:06:
[...]

Nope.
dev10 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:25:
[...]

Nee, dat steuntje in de rug had ik nodig :'(

[ Voor 38% gewijzigd door Firesphere op 06-06-2014 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dev10 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:25:
[...]

Meh close enough :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ik ben midden tien :*)

En ik ben binnen 10 minuten midden in mijn bed.
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 25-09 09:27
Firesphere schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:25:

Sorry. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 16:29

Acid_Burn

uhuh

Firesphere schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:25:
[...]

Nope.

[...]

Troost je... ik zit nog 11 jaar verder :P

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Laatst online: 00:46
Oude mensen... :N
Oh en latex ben ik echt geen fan van. Het is dat word crasht als je meer dan 20 uitgebreide wiskundige formules probeert in te voegen, maar anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Niet online
(jarig!)
Gropah schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 23:21:
[...]

Docjes kan ik niet openen. Nee, ik heb geen office. Echt niet. LibreOffice is ook niet beschikbaar voor mijn Linux distro die ik zelf bij elkaar heb gegooid. Nee, echt niet. PDF kan ik wel lezen.

Daarnaast vind ik het persoonlijk erg raar om doc'jes in te leveren. Mensen kunnen daar nog makkelijk spul in veranderen (niet dat ik verwacht dat het gebeurd, maar toch) waardoor je altijd weer gezeur kunt krijgen over wat er nou wel of niet stond.
Iedereen kan een gratis account aanmaken bij Google of Microsoft en online doc'jes openen. Als je zelf je eigen linux distro in elkaar gooit, had je dat vast ook wel kunnen bedenken.

En doc'jes inleveren is juist niet raar, maar zeer gebruikelijk. Bij een schrijfcursus ga je juist elkaars teksten controleren, aanpassen en suggesties plaatsen. In Word zet je dan "track changes" aan, zodat je eenvoudig meerdere versies krijgt, met commentaar van je reviewers, enzovoorts. Dat is de gebruikelijke werkwijze bij schrijfcursussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 15:39
Goedemorgen! Bakje koffie?

/me Maakt cappuccino voor zichzelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Goedemorgen! Ik heb zojuist een bekertje warme vloeistof genuttigd. Deze warme vloeistof moest koffie voorstellen, maar het is bagger..

Ik heb eens een VGA-kabeltje meegenomen naar school, want dan kan ik tenminste met twee beeldschermen werken. :)

* Martindo heeft een goede morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:15

ErikKo

Rippie

Mogguh! Koffie. Goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:05
VGA is zóóó old skool.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Maar 't werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
VGA geeft mij altijd dat gevoel van een opstartend diskette-station, het geluid van een verbindende modem en de geur van ophopend ventilatorstof. Maar dat ben ik maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ja, dat wel. :Y

Op m'n werk hadden ze na een verhuizing enkele maanden terug een 23" beeldscherm weggezet, weinig over te klagen. Alleen lag er een VGA-kabel bij, wat een beetje jammer is.

Ik: "Zeg, heb je ook nog DVI-kabels?"
"Wattes?"
Ik: "Kabels met witte stekkers"
"Euh, kijk maar even in die doos"

Dat ding zat stampvol DVI-kabels, en ook wat VGA-naar-DVI-kabels. :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Ik weet in ieder geval dat ik voortaan altijd een VGA-kabel meeneem wanneer ik mijn laptop ook meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Over kabels gesproken, de lokale computerboer had nog nooit van DisplayPort gehoord :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
F.West98 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:26:
Over kabels gesproken, de lokale computerboer had nog nooit van DisplayPort gehoord :')
Dat is gewoon triest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Martindo schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:25:
Ik weet in ieder geval dat ik voortaan altijd een VGA-kabel meeneem wanneer ik mijn laptop ook meeneem.
Kan ik ook wel doen, maar recentelijk tot de ontdekking gekomen dat mijn laptop geen VGA poort heeft :/ Enkel een HDMI en (volgens mij) DisplayPort... Erg fijn...

Ik ga vandaag maar eens kijken naar een goede oplossing voor mijn monitor/laptop. Nu staat de monitor op een oud docking station en mijn laptop op een doos ernaast, maar wil eens kijken of ik 2 monitoren kan neerplempen, het verschil tussen mijn 23" monitor met full-hd en mijn 15,6" laptop met Full HD is eigenlijk te groot. De laptop is niet echt bruikbaar met die resolutie als hij redelijk ver van je af staat... Op zoek dan maar naar een paar goede monitor standaarden...

Iemand trouwens de aanbieding op iBood gezien? Volgens mij een mooie prijs voor een Surface Pro... Zit sterk te overwegen om mijn RT te vervangen voor dat ding :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Damn... dit is best een mooie prijs. Ik wil er alleen ook een type cover bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
HuHu schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:03:
[...]
En doc'jes inleveren is juist niet raar, maar zeer gebruikelijk. Bij een schrijfcursus ga je juist elkaars teksten controleren, aanpassen en suggesties plaatsen. In Word zet je dan "track changes" aan, zodat je eenvoudig meerdere versies krijgt, met commentaar van je reviewers, enzovoorts. Dat is de gebruikelijke werkwijze bij schrijfcursussen.
Track changes en comments op comments in Word 2013 <3
F.West98 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:26:
Och, probeer maar eens een displayport naar hdmi kabel te vinden :X Wacht nog steeds op mijn kabeltje uit China. Als het goed is is die er volgende week. Wel apart dat dus echt elke fysieke winkel wel nog scart kabels heeft (wie gebruikt die nog? of zelfs firewire :S), maar geen een heeft er een displayport kabel laat staan een DP->HDMI kabel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ik heb zolang mogen zoeken toen ik een mini-display naar vga nodig had op de dag zelf. Bestellen op internet was er dus niet bij, en de lokale PC boeren hadden er nog nooit van gehoord. Alleen bij de Apple store :( hadden ze er een...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik ben ooit eens naar een Apple-reseller gegaan voor een netwerkkabel. Bij Mediamarkt hadden ze alleen via die dure SFTP CAT6-kabels wat veel te veel was voor waar ik 'm voor wilde gebruiken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Also, ga ik dit weekend een van de mede-devschuurders tegenkomen op Pinkpop? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Robbiedobbie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:51:
Also, ga ik dit weekend een van de mede-devschuurders tegenkomen op Pinkpop? :D
was het maar :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:23
Robbiedobbie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:40:
Ik heb zolang mogen zoeken toen ik een mini-display naar vga nodig had op de dag zelf. Bestellen op internet was er dus niet bij, en de lokale PC boeren hadden er nog nooit van gehoord. Alleen bij de Apple store :( hadden ze er een...
Hetzelfde verhaal hier.
Ook had ik nog als specifieke eis er bij dat het een actieve mini-DP naar HDMI/DVI kabel moest zijn. Uiteindelijk die van Apple geprobeerd, maar die is dus niet actief, dus moest ik hem toch nog online kopen van Sapphire geloof ik.

Je hebt een actieve kabel nodig om 3 schermen aan te sluiten.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57

Haan

dotnetter

Alex) schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:22:
Ja, dat wel. :Y

Op m'n werk hadden ze na een verhuizing enkele maanden terug een 23" beeldscherm weggezet, weinig over te klagen. Alleen lag er een VGA-kabel bij, wat een beetje jammer is.

Ik: "Zeg, heb je ook nog DVI-kabels?"
"Wattes?"
Ik: "Kabels met witte stekkers"
"Euh, kijk maar even in die doos"

Dat ding zat stampvol DVI-kabels, en ook wat VGA-naar-DVI-kabels. :')
Bij hadden ze laatst op de werkplekken een van de twee 19" schermen vervangen door een 24" exemplaar, dus iedere werkplek heeft nu een 19" en een 24" scherm. Het is een begin zullen we maar zeggen ;)
Maar ze hadden dus overal het 19" scherm aangesloten met een Displayport kabel, en het 24" scherm met VGA :')

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:01
Altijd fijn als je klant zoiets heeft van: Ik vind dat custom font in dat design maar niks, maar maar gewoon Lucida.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kreeg gisteren een mail van de universiteit die volgens mij in zijn geheel in italic calibri was gestyled. Dat is bijna net zo erg als comic sans :X

[ Voor 5% gewijzigd door Caelorum op 06-06-2014 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Meh bitbucket is down :( net nu ik wat wilde pullen T__T

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Ik ben geen fan van calibri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:16
.Gertjan. schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:30:
[...]

Kan ik ook wel doen, maar recentelijk tot de ontdekking gekomen dat mijn laptop geen VGA poort heeft :/ Enkel een HDMI en (volgens mij) DisplayPort... Erg fijn...
Daar heb je toch gewoon verloopstukjes voor? Had mijn laptop ook namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Calibri kan best mooi zijn, maar dan wel op papier en al helemaal niet in italic. Voor onscreen dingen moet je Cambria gebruiken, die daar ook daadwerkelijk voor ontworpen is. Stukken beter (en ben ik al gewend vanwege Windows 8 en WP8...).
jip_86 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:29:
[...]
Die krijg je er niet altijd bij... Gelukkig heeft mijn laptop DP++ (die dualmode variant) en vga, dus kom er meestal wel mee weg. Maar voor gemak wil ik zelf een DP->HDMI kabel zodat ik niet telkens hoef te kloten met geluidskabeltjes. Ik hoop dus wel dat het kabeltje dat ik nu heb gekocht ook het geluid overzet..

[ Voor 51% gewijzigd door Caelorum op 06-06-2014 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:29:

Voor onscreen dingen moet je Cambria gebruiken, die daar ook daadwerkelijk voor ontworpen is. Stukken beter (en ben ik al gewend vanwege Windows 8 en WP8...).
Cambria als on-screen font in Windows 8 / WP8? :?

Volgens mij ben je in de war met Segoe UI. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rutix schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:25:
Meh bitbucket is down :( net nu ik wat wilde pullen T__T
Pull via https!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Een webservice die ik aanspreek geeft datums terug als string, in het format "20/14/0225".

Okay dan... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

jip_86 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:29:
[...]

Klopt, maar is toch best lullig als je daar achterkomt wanneer je de laptop aan het scherm/beamer wil knopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Alex) schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:13:
Een webservice die ik aanspreek geeft datums terug als string, in het format "20/14/0225".

Dat is echt heel raar... heeft de API designer teveel verdovende middelen gebruikt ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Da's ehm, een bijzondere datum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:57

Haan

dotnetter

Cor453 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:19:
[...]

Dat is echt heel raar... heeft de API designer teveel verdovende middelen gebruikt ofzo...
Opzich is jaar, maand, vrij standaard formaat voor een datum, maar dan moet je er niet de formatting van een andere notatie overheen leggen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Who Am I?
This website uses advanced neuroscience to determine your interests.
Simply click every red square that you see below (you may need to scroll).
Heel goed bedacht, vind ik. Check de source als je 'm niet snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alex) schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:45:
[...]
Cambria als on-screen font in Windows 8 / WP8? :?

Volgens mij ben je in de war met Segoe UI. ;)
Ooops |:( Ben dan ook geen designer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:29:
Calibri kan best mooi zijn, maar dan wel op papier en al helemaal niet in italic. Voor onscreen dingen moet je Cambria gebruiken, die daar ook daadwerkelijk voor ontworpen is. Stukken beter (en ben ik al gewend vanwege Windows 8 en WP8...).

[...]

Die krijg je er niet altijd bij... Gelukkig heeft mijn laptop DP++ (die dualmode variant) en vga, dus kom er meestal wel mee weg. Maar voor gemak wil ik zelf een DP->HDMI kabel zodat ik niet telkens hoef te kloten met geluidskabeltjes. Ik hoop dus wel dat het kabeltje dat ik nu heb gekocht ook het geluid overzet..
Zet DP dan ook geluid over, ik dacht alleen beeld.
Als dat zo is, dan kan ik mooi m'n DP gebruiken in m'n 'mediacenter' laptop. Dan kan er namelijk ook echt DTS geluid uit komen in plaats van ge-upscalede stereo uit de koptelefoon aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
Chris7 schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:28:
Who Am I?

[...]

Heel goed bedacht, vind ik. Check de source als je 'm niet snapt.
60% programming, 20% design

Daar kan ik wel tevreden mee zijn :D

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jan_V schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:31:
[...]
Zet DP dan ook geluid over, ik dacht alleen beeld.
Als dat zo is, dan kan ik mooi m'n DP gebruiken in m'n 'mediacenter' laptop. Dan kan er namelijk ook echt DTS geluid uit komen in plaats van ge-upscalede stereo uit de koptelefoon aansluiting.
DP zet geluid over, ja. Van wikipedia:
Audio signal Optional; 1–8 channels, 16 or 24-bit linear PCM; 32 to 192 KHz sampling rate; maximum bitrate 36,864 kbit/s (4.608 MB/s)
[...]
DisplayPort can be used to transmit audio and video simultaneously, but each one is optional and can be transmitted without the other. The video signal path can have six to sixteen bits per color channel, and the audio path can have up to eight channels of 24-bit 192 kHz uncompressed PCM audio or can encapsulate compressed audio formats in the audio stream
Mocht je een verloopje gebruiken naar HDMI moet je dus wel goed kijken dat deze ook audio overzet. Dat doen ze niet allemaal. Vanuit China halen is dus een gok :)

[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 06-06-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Caelorum schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:45:
[...]

DP zet geluid over, ja. Van wikipedia:

[...]

Mocht je een verloopje gebruiken naar HDMI moet je dus wel goed kijken dat deze ook audio overzet. Dat doen ze niet allemaal. Vanuit China halen is dus een gok :)
Als ik de hits in Google mag geloven moet het dus ook een actieve DP->HDMI kabel zijn, zoals ze hier en hier aanprijzen. De meeste die in de winkel liggen zullen passief zijn, daar heb je inderdaad iets minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ja ik zoek DP->mini-DP maar dat is NERGENS te vinden. Jammer dat de U2711 geen mini-DP heeft, anders was het simpelweg een thunderbolt kabel of een mini-DP-kabel die ze vaker hebben.

En idd raar dat overal nog scart is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-09 10:11
@F.West98 There you go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Jan_V schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:18:
[...]

Als ik de hits in Google mag geloven moet het dus ook een actieve DP->HDMI kabel zijn, zoals ze hier en hier aanprijzen. De meeste die in de winkel liggen zullen passief zijn, daar heb je inderdaad iets minder aan.
Alleen als je geen DP++ uitgang hebt. Die stuurt namelijk ook HDMI signaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24

Ziet eruit alsof de datum als string zonder tekens wordt opgeslagen en bij results wordt geformat.

denk dat het 25/02/2014 moet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

2014/02/25 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
inderdaad! maar tijd voor andere API? :p
Pagina: 1 ... 62 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.