Ik gok dat er iets mis is met een apparaat. Maar welk.....
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Je kan de HDD er uit halen en even in een ander apparaat prikken...F.West98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:31:
Jippie... Windows start automagisch op in herstelmodus, die ook blijft hangen met laden... argh. Ik kom niet eens bij advanced boot options menu, heb geen w8 iso (staat op die computer) en alle andere computers zijn in gebruik of te traag om even te downloaden en te laden op mijn USB-stick.
Ik gok dat er iets mis is met een apparaat. Maar welk.....
Zolang je maar niet wil gaan booten, want linux wil dat wel, windows niet zoErwin537 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:35:
[...]
Je kan de HDD er uit halen en even in een ander apparaat prikken...
Sowieso, mijn computer openmaken kost zo een uur. Maar dat dan maar.
* F.West98 wifi en 1 RAM loshalen gaat
Jep, het is wel geinig, alleen nog erg weinig qua wat je er nu mee kan doen.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ook dan zou een hdd eruit halen niet zolang moeten duren. Meeste eigen gemaakte pc's hebben tegenwoordig zelfs zo'n mooie toolless bays.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:39:
Daarom houd ik niet van die uber weggewerkte meuk
Inmiddels doet ie NIETS meer. Hij reageert niet meer op de aanknop
Wie heeft het hier over dicht doen?F.West98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:44:
Ik heb een casemod die een beetje scheef dichtmaakpanel heeft, dus dat kost 10min om dicht te doen
[ Voor 68% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2014 15:46 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ff het aanknop-kabeltje terug in je moederboard doen danF.West98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:44:
Inmiddels doet ie NIETS meer. Hij reageert niet meer op de aanknop
[ Voor 3% gewijzigd door HMS op 20-05-2014 15:52 ]
Ben ik nou de enige die hier over valt? Algemeen maatwerk? Wat moet ik mij daar nou weer bij voorstellen?Ryur schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:26:
[...] Wij maken vooral maatwerk voor specifieke toepassingen en niet zo zeer algemene maatwerk.[...]
Soms bevindt het probleem zich ook tussen het toetsenbord en de stoel, of in dit geval aan het andere eind van de schroevendraaierErwin537 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:43:
* Erwin537 is ook benieuwd hoe het komt dat dat een uur zou moeten duren...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
alienfruit schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:47:
Ja, SAP Experience Centre is leuk... Moeten een leuke concept bedenken en daarvoor SAP producten voor gebruiken bijv. . SAP Hana. Mochten alleen niet YouTube: SAP TechEd People 2013: Nic Doodson and Will Powell, Keytree recyclen.
Bleek dat ie in een soort slaapstand modus zat, prebootslaapstand waar ie niet meer uitkwam, zelfs niet na stroom eraf en klikken op de aanuitknop. Zeer lang aanuitknop ingedrukt zorgde voor dat ie helemaal uitging en nu boot ie weer, met dezelfde problemen...
iOS developer
Oke, verkeerd geformuleerdCaelorum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:54:
[...]
Ben ik nou de enige die hier over valt? Algemeen maatwerk? Wat moet ik mij daar nou weer bij voorstellen?
Maatwerk voor meerdere sectoren, bijv de SEPA-module. Maar die hebben klanten uit allerlei sectoren.
Het bedrijf waar ik werk maakt echt voor maar drietal sectoren de NAV modules (Field Service, Food/AFG & Productie), en daarin zitten ook onze klanten.
Soms wil gewoon even de stekker eruit halen, dan 5-10 seconden de aan-/uitknop inhouden, dan de stekker er weer in en aanzetten best eens helpen!F.West98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:57:
Ah
Bleek dat ie in een soort slaapstand modus zat, prebootslaapstand waar ie niet meer uitkwam, zelfs niet na stroom eraf en klikken op de aanuitknop. Zeer lang aanuitknop ingedrukt zorgde voor dat ie helemaal uitging en nu boot ie weer, met dezelfde problemen...
---
Bovenste spier van m'n rechterarm doet nu ook al zeer nadat ik een tijdje (alleen op kantoor) met rechts muis

Of allemaal natuurlijkCaelorum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:05:
Betere houding, vaker pauze houden, betere muis. Kies er een en kijk of het werkt ^^
Mijn desktop weegt ondertussen ruim 20 kilo, ik moet ook altijd een uur wachten tot de vorkheftruck boven is.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Firesphere schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:10:
[...]
Mijn desktop weegt ondertussen ruim 20 kilo, ik moet ook altijd een uur wachten tot de vorkheftruck boven is.
We are shaping the future
Ik denk dat het constant repetitief gebruik van de spier is, niet zozeer m'n houding. Wat ik dan weer jammer vind, is dat niemand die ik ken daar last van heeft. Terwijl die net zoveel gebruik maken van een PC of er tenminste net zoveel (of meer) uren achter zittenCaelorum schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:05:
Betere houding, vaker pauze houden, betere muis. Kies er een en kijk of het werkt ^^
Een nieuwe muis zou misschien wel schelen, maarja... ik blijf bezig met nieuwe dingen kopen omdat ik denk dat het dan beter wordt
Grappig trouwens, ik merk dat ik links (ik ben rechts) meer vingers gebruik om te typen, dan met rechts. M'n wijsvinger maakt volgens mij gebruik van de spier waarin ik nu spierpijn heb

Als jij na een tijdje alleen op kantoor zitten last hebt van spierpijn in je rechterarm, dan denk ik dat minder rukken het enige advies is wat voor herstel gaat zorgen.TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:03:
Bovenste spier van m'n rechterarm doet nu ook al zeer nadat ik een tijdje (alleen op kantoor) met rechts muisMoet ik aan de eiwitten en creatine ofzo, voor spierherstel?
Heeft dit iets met vrouwen te maken?TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Maarja, misschien is het wel gewoon van de werkzaamheden afgelopen weekend, niet van het typen.

Misschien stress? Ik merk dat mijn RSI achtige klachten extreem toenemen als ik een hoop stress heb. Ik voel dan vooral een soort trekkend gevoel in mijn onderarm en een vermoeidheidsgevoel in heel mijn armen...TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:12:
Ik denk dat het constant repetitief gebruik van de spier is, niet zozeer m'n houding. Wat ik dan weer jammer vind, is dat niemand die ik ken daar last van heeft. Terwijl die net zoveel gebruik maken van een PC of er tenminste net zoveel (of meer) uren achter zitten
Maar we blijven gewoon stug doorgaan
Het is denk ik belangrijker om veel afwisselende zaken te doen, niet steeds je hand op je muis houden, maar ook geregeld met 2 handen typen, etc. Dat is belangrijker dan een goede muis.Een nieuwe muis zou misschien wel schelen, maarja... ik blijf bezig met nieuwe dingen kopen omdat ik denk dat het dan beter wordt
Ik heb zelf diverse muizen gehad en heb ook een tijd op een wacom gewerkt, maar dat maakte weinig verschil. Het enige dat ik merkte is dat ik bij wacom meer op het toetsenbord vertrouw en mijn hand dus niet op de muis liet rusten.
Dus eigenlijk moet je gewoon de meest oncomfortabele muis uitzoeken
Oeh? Het betere vingerwerk?Grappig trouwens, ik merk dat ik links (ik ben rechts) meer vingers gebruik om te typen, dan met rechts. M'n wijsvinger maakt volgens mij gebruik van de spier waarin ik nu spierpijn heb. Maarja, misschien is het wel gewoon van de werkzaamheden afgelopen weekend, niet van het typen.

Argh, nog steeds met facebook bezig. Wordt gewoon helemaal simpel van alle mogelijke scenario's die ik moet testen (pages, profielen, private, non private, reactie, comment)... Ik had iets heel anders voorgesteld bij "lekker de hele dag tijdens werktijd facebooken"

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Als het toch zo simpel was!Dido schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:15:
[...]
Als jij na een tijdje alleen op kantoor zitten last hebt van spierpijn in je rechterarm, dan denk ik dat minder rukken het enige advies is wat voor herstel gaat zorgen.
Nee
Al eens een tekentablet geprobeerd? Ik gebruik het als afwisseling op muis, en ken heel veel mensen die alleen maar een tekentablet gebruiken. Het doet echt niet onder voor een muis (iig in de meeste gevallen).TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Ik denk dat het constant repetitief gebruik van de spier is, niet zozeer m'n houding. Wat ik dan weer jammer vind, is dat niemand die ik ken daar last van heeft. Terwijl die net zoveel gebruik maken van een PC of er tenminste net zoveel (of meer) uren achter zitten
Een nieuwe muis zou misschien wel schelen, maarja... ik blijf bezig met nieuwe dingen kopen omdat ik denk dat het dan beter wordt![]()
Grappig trouwens, ik merk dat ik links (ik ben rechts) meer vingers gebruik om te typen, dan met rechts. M'n wijsvinger maakt volgens mij gebruik van de spier waarin ik nu spierpijn heb. Maarja, misschien is het wel gewoon van de werkzaamheden afgelopen weekend, niet van het typen.
Heb hier wel een pricewatch: Wacom Bamboo liggen maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ik vind het niet echt heel handig. Sowieso lukt het 99% van de computer gebruikers ook met normale hardware, zonder ergens last van te hebben. Moet mij toch ook lukkenErwin537 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:24:
[...]
Al eens een tekentablet geprobeerd? Ik gebruik het als afwisseling op muis, en ken heel veel mensen die alleen maar een tekentablet gebruiken. Het doet echt niet onder voor een muis (iig in de meeste gevallen).
99% van de computergebruikers heeft geen baan waarbij ze 100% van de tijd achter hun machine zitten. Vergis je niet in de hoeveelheid tijd die wij allen achter onze PC doorbrengen. Andere mensen hebben nog regelmatig meetings of gaan een kofierondje doen, wij developers hebben de neiging om heel lang heel geconcentreerd op die toetsenborden te zitten rammen...TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:46:
[...]
Heb hier wel een pricewatch: Wacom Bamboo liggen maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ik vind het niet echt heel handig. Sowieso lukt het 99% van de computer gebruikers ook met normale hardware, zonder ergens last van te hebben. Moet mij toch ook lukken
Ja dat is wel waar natuurlijk. Zelf ga ik ook liever niet teveel pauzes houden, omdat ik dan opnieuw concentratie moet zien te vinden als eenmaal weer zit..Gertjan. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:49:
[...]
99% van de computergebruikers heeft geen baan waarbij ze 100% van de tijd achter hun machine zitten. Vergis je niet in de hoeveelheid tijd die wij allen achter onze PC doorbrengen. Andere mensen hebben nog regelmatig meetings of gaan een kofierondje doen, wij developers hebben de neiging om heel lang heel geconcentreerd op die toetsenborden te zitten rammen...
Ik zou toch zeggen: probeer het eens een weekje. Stel hem goed in (knopjes op de pen voor rechtsklikken en scrollen) gewoon gebruiken.TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:46:
[...]
Heb hier wel een pricewatch: Wacom Bamboo liggen maar gebruik hem eigenlijk nooit. Ik vind het niet echt heel handig. Sowieso lukt het 99% van de computer gebruikers ook met normale hardware, zonder ergens last van te hebben. Moet mij toch ook lukken
Met de camera een product scannen (streepjescode) en dan vermelden hoe "gezond" het is, of in welke gerechten je het allemaal kan gebruiken
[ Voor 9% gewijzigd door Gamebuster op 20-05-2014 17:08 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
iOS developer
I like fire. En ik vertrouw Google niet (meer).
[ Voor 21% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2014 17:08 ]
Ik ga geen bril meer dragen tenzij het een zonnebril is.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:08:
Een app maken die detecteert of je Glass in brand staat en dan automatisch 1-1-2 bellen. En dat vervolgens laten testen door Ealanrian.
[ Voor 8% gewijzigd door Ealanrian op 20-05-2014 17:09 ]
iOS developer
Jij wilt je eigen borsten zien?BikkelZ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:09:
Een automammograaf,
Is dit de reden dat je geen C++ gebruikt?
iOS developer
Als ik mijn testsuite uitvoer met de webkit driver komt er 30% van de gevallen een error bij een bepaalde pagina, en ik heb geen idee waarom. Het probleem is al aanwezig sinds de 1e dag dat ik de scraper had gemaakt.
Dat IT-ers automatisch afkorten tot auto is tot daaraantoe, maar zeker als je met (semi-)medische termen gaat smijten erg slordig... Tenzij je een auto-immuunziekte ziet als iets dat automatisch gebeurt

Maar, hij kan op het lijstje van argumenten om geen C++ te grbruiken
Voor foontjes heb je allemaal flashlight-apps (hee, een licht scherm), voor glass straks allemaal sunscreen apps (hee, een donker scherm!)Ealanrian schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:09:
[...]
Ik ga geen bril meer dragen tenzij het een zonnebril isen nee een Google glass zonnebril vind ik niet goed genoeg
* incaz gaat patent aanvragen
Never explain with stupidity where malice is a better explanation
Ik wil niet moeilijk doen, maar gebruikt de medische wereld niet veelal termen uit het latijn? Dan heeft auto namelijk weinig met 'zelf' te maken.Dido schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:22:
[...]
Dat IT-ers automatisch afkorten tot auto is tot daaraantoe, maar zeker als je met (semi-)medische termen gaat smijten erg slordig... Tenzij je een auto-immuunziekte ziet als iets dat automatisch gebeurt
Maar, hij kan op het lijstje van argumenten om geen C++ te grbruiken
Toch klopt het gewoon, alleen moet je het anders interpreteren. Een automammograaf laat geheel uit zichzelf borsten zienDido schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:22:
[...]
Ik bedoelde met pauze houden overigens niet meteen dat je moet stoppen met werken, maar dat je je arm een pauze geeft. Gewoon even 20min iets anders doen dat werkgerelateerd is, bijvoorbeeld dat ene verslag lezen of dat ene boek dat al een half jaar op je bureau ligt, dat soort dingen. Als je arm maar even niet aan de muis of toetsenbord hoeft te zitten en niets (of iig iets totaal anders) kan doen.TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 16:54:
[...]
Ja dat is wel waar natuurlijk. Zelf ga ik ook liever niet teveel pauzes houden, omdat ik dan opnieuw concentratie moet zien te vinden als eenmaal weer zit.
Ik heb het hier namelijk ook wel eens en dan helpt het om even te gaan tekenen, programmeerboek lezen, tuin doen, de was, whatever.
[ Voor 9% gewijzigd door Caelorum op 20-05-2014 17:34 ]
Als je het niet wilt, doe het dan ook nietPatrickH89 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:26:
Ik wil niet moeilijk doen, maar gebruikt de medische wereld niet veelal termen uit het latijn? Dan heeft auto namelijk weinig met 'zelf' te maken.
De medische wereld gebruikt genoeg termen uit het Grieks. Naast auto- bijvoorbeeld haemo-, gyno-, -ecto -ectomie, gastro-, clito-, nephro-, neuro-, en zo kan ik nog absurd lang doorgaan, eigenlijk.
Leuke interpretatie, maar dat zou betekenen dat het ding zelf bepaalt wanneer jij borsten ziet. Ik voorzie gebruikersklachten....oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:31:
Toch klopt het gewoon, alleen moet je het anders interpreteren. Een automammograaf laat geheel uit zichzelf borsten zien.
Dat mag ze wel, maar waarom zou ze daar in hemelsnaam een duur gadget voor aanschaffen? Dat is nou net het voordeel dat vrouwen hebben.Maar niet per se je eigen borsten (inderdaad, niet per se. Ik zie niet in waarom Pamela Anderson niet naar haar eigen borsten mag kijken)
[ Voor 39% gewijzigd door Dido op 20-05-2014 17:35 ]
Da's nou juist het hele punt. Het geeft je plausible deniability als je wordt betrapt!Dido schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:33:
Leuke interpretatie, maar dat zou betekenen dat het ding zelf bepaalt wanneer jij borsten ziet. Ik voorzie gebruikersklachten...
Ik zeg ook niet dat zij de app zal aanschaffen, maar puur dat áls zij dat zou doen er geen enkele reden is waarom ze niet haar eigen borsten zou mogen zien.Dat mag ze wel, maar waarom zou ze daar in hemelsnaam een duur gadget voor aanschaffen? Dat is nou net het voordeel dat vrouwen hebben.
Nee het betekent dat de app zelf bepaalt wanneer er gefotografeerd moet worden. Maar alsnog denk ik dat er een kleine edoch significante groep eindgebruikers geen problemen heeft om willekeurig afbeeldingen van borsten te zien op willekeurige momenten.Dido schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 17:33:
[...]
Leuke interpretatie, maar dat zou betekenen dat het ding zelf bepaalt wanneer jij borsten ziet. Ik voorzie gebruikersklachten...
=======
Ondertussen op WebFaction uit gekomen. Wel iets meer limitaties qua disk en bandwidth maar niks waar ik over heen ga met mijn losse dingetjes.
------------
Nice!
http://arstechnica.com/ga...reen-is-just-9-1mm-thick/
[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 20-05-2014 17:59 ]
iOS developer
Waar baseer je dat op? Voor PBKDF2 gaat dat bijvoorbeeld al niet op, daar wordt het password in elke iteratie gebruikt. En scrypt gebruikt intern PBKDF2, dus daar geldt al hetzelfde voor.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:29:
"Flink zware" hashing algoritmes zijn flink zwaar door een hashing algoritme meerdere keren toe te passen. Vaak is alleen de eerste iteratie of preparatie-stap input length dependent - daarna heb je een fixed size key waarmee je verder rekent.
Mijn ervaringen: < 3 minuten met succes, ~45min failure, paar uur met succes (!?), na 12 uur nog steeds bezig (ging uit van een failure)F.West98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:27:
Windows herstelstick werkt. Ik klikte handmatig op "Automatisch herstellen" en nu blijft ie niet hangen op "Problemen zoeken"! Hij is nu bezig met "Herstellen uitvoeren". Wat is een redelijke tijd?
~15 min met succes?
Hij schoot op blauw (niet de bsod, maar bootmenublauw) en herstartte toen. Toen raar oranje scherm met witte verticale strepen waar ie op hing, na herstart weer zelfde probleem.
Als het vram is, zal dat niet werken (tenzij je onboard graphics hebt), maar het is het proberen waardF.West98 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:18:
Ik test wel met mijn oude reepjes. Die werkten nog
Btw, wil nog niet booten met die oude.
Ik maak zo wel een topic...
[ Voor 8% gewijzigd door F.West98 op 20-05-2014 19:25 ]
Maar daar zit ik ook aan te denken, of HDD. Systeemherstel start niet enzo. Nu safe mode proberen.
[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 20-05-2014 19:39 ]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
edit:
Windows 8.1U1 hangt bij starten, kapot RAM?
[ Voor 70% gewijzigd door F.West98 op 20-05-2014 20:19 ]
Je hebt gelijk, hij doet steeds prev_hash = hash(pass + prev_hash). Ik dacht even dat ie prev_hash = hash(prev_hash + salt) deed. Voor bcrypt gaat het wel op.deadinspace schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 18:45:
[...]
Waar baseer je dat op? Voor PBKDF2 gaat dat bijvoorbeeld al niet op, daar wordt het password in elke iteratie gebruikt. En scrypt gebruikt intern PBKDF2, dus daar geldt al hetzelfde voor
Ahja, bcrypt was de voornaamste waar ik niet naar gekeken had idd.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 20:27:
[...]
Je hebt gelijk, hij doet steeds prev_hash = hash(pass + prev_hash). Ik dacht even dat ie prev_hash = hash(prev_hash + salt) deed. Voor bcrypt gaat het wel op.
Die kans op DoS is ook de reden dat bijvoorbeeld Django de maximale lengte van wachtwoorden heeft beperkt.

Waarom slaat dat achterlijke systeem titles en comments op in de DB mét htmlentities?! Dat hoort in de freaking presentatielaag

WordPress

... en etcetera en zo
Laten we WP dit keer overslaan en direct over naar de volgende discussie: PHP is kut!
Ik kwam een keer een (homemade) CMS tegen waarbij alle data als nvarchar(40) in de database was opgeslagen, want "dan performt het beter". Het was niet opgeslagen in ISO-8601 of een gangbaar formaat, maar "zaterdag 26 september 2009 om 17:30:39"pieturp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:26:
WordPress
Waarom slaat dat achterlijke systeem titles en comments op in de DB mét htmlentities?! Dat hoort in de freaking presentatielaag
WordPress
Omdat WP totaal geen relational concepts heeft. En dus zit alles in 1 db.pieturp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:26:
WordPress
WordPress
En PHP is ruk, net als .net, gebruik gewoon lekker native apps in C{XXX}
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Zo iets hoort gewoon in je presentatielaag. Wat nu als je een paar (plain text) mailtjes / smsjes / weet ik veel wat de deur uit wilt doen; kan je je data eerst weer herformateren en (wederom) formateren in een ander formaat. Lekker handig...
... en etcetera en zo
Performance. Wat overigens niet wil uitsluiten dat je de data ook unformatted opslaat.pieturp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:01:
Hehehe. Nou ja, kijk ik heb nogal wel wat meer aan te merken op WP, maar seriously, waarom zou je je data geformateerd in de DB proppen.
... en etcetera en zo
... en etcetera en zo
Ik heb een keer, op een zaterdagmiddag, een migratie gedaan. Het ging over ongeveer 50.000 rijen die ik van dat formaat heb "geconverteerd" naar Unix-timestampformaat. Met een paar string splitters, regexjes, een PHP-scriptje dat met 100 rijen tegelijkertijd updates uitvoert, meta-refreshes en een berg geduld kom je er wel.pieturp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:02:
[...]
Auw! Lekker performant ook als je wilt sorteren
Halverwege kwam ik erachter dat ze tussendoor ook nog een keer van formaat waren gewisseld.
Disclaimer: ik was 16 en wist niet goed hoe string formatting/parsing-dingen in PHP werkten (in zoverre PHP4 dat al ondersteunde) en het draaide op shared hosting.
Nee, maar bij Oracle, hp, ibm, Lenovo, etc.pieturp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:04:
Hahaha. Ja inderdaad. Maar als je iets aan performance wil doen moet je natuurlijk sowieso niet aankloppen bij WP
Performance moet vanuit het begin van de bouw worden meegenomen. Wat nooit gebeurd.
Dus gaan we maar load balansen (whehehe, Android toetsenbord op nl
let the past be the past.
De brakke templatingpieturp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 23:01:
Hehehe. Nou ja, kijk ik heb nogal wel wat meer aan te merken op WP, maar seriously, waarom zou je je data geformateerd in de DB proppen. It just makes no sense!
Zo iets hoort gewoon in je presentatielaag. Wat nu als je een paar (plain text) mailtjes / smsjes / weet ik veel wat de deur uit wilt doen; kan je je data eerst weer herformateren en (wederom) formateren in een ander formaat. Lekker handig...
Het is bijna altijd wel even zoeken in welke file je nou moet zijn om iets aan te passen. En als je een goede plugin hebt die doet wat jij wilt, maar niet helemaal het juiste format output kan je niets anders doen dan een kopie maken van de plugin en het aanpassen. Dan heb je ook nog eens dat het gros van de plugins een eigen (niet uit te schakelen) stylesheet er in rammen....

* Alex) aait React
Ja, we hebben hier geen druppel regen gehadRobbiedobbie schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:13:
Goede slechte morgen?
Ik weet dat ze het impliciet al gezegd hebben, in de aankondiging van asp.net vNext. Maar het zou zo mooi zijn als ik 'bepaalde mensen' naar een artikel kan verwijzen en kan stellen:
kijk, webforms is nog maar 1 stap verwijderd om de COBOL onder de web-frameworks te worden.
Hoe nice zou dat zijn.
Dat zijn projecten waar ik niks mee van doen wil hebbenAlex) schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:52:
Dat zou helemaal niet nice zijn, want er zijn nog steeds usecases waarin WebForms een logischere keuze is dan MVC.
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.