Dat zeg ik niet, er zijn zeker dingen in WebForms die beter zoden kunnen (zolas de ViewState). Dingen die ik fijn vind aan WebForms zijn usercontrols (herbruikbare functionaliteit), databinding en code behind.
Dat ik in een view een listview neerdrop en vanuit code behind invloed kan uitoefenen op hoe de boel zich gedraag tijdens renderen (OnItemDataBound) vind ik een stuk prettiger werken dan in MVC waar markup en control-logica door elkaar heen lopen.
Ik kan een listview die ik in MVC heb gebouwd niet zomaar naar een designer sturen ("Pas jij deze tabel even aan?") omdat het vol staat met stukjes code die een designer niets zeggen. Dit in tegenstelling tot een WebForms-view, waar amper iets aan logica in staat. Het enige wat ik tegen een designer hoef te zeggen is "Laat die asp:runat en ID-tags met rust".
Misschien hebben mijn opdrachtgevers gewoon hele vreemde eisen, waardoor ik telkens tegen de limieten van WebForms aanloop

Beide technologieën hebben hun sterke en zwakke punten. Ik ben nog nooit tegen limieten van WebForms of MVC aangelopen.

Toegegeven, omdat het al heel lang is doorontwikkeld zijn er een batterij controls voor waar je akelig van wordt. Dat maakt het RAD aspect van Webforms wel aantrekkelijk. Maar ik mis gewoon de flexibiliteit van MVC.
Er zijn vrij veel vendors van componenten, dat is de kracht van WebForms. Ik gebruik ze overigens bijna nooit. Ik heb één keer op een project gewerkt waar men wel te pas en te onpas 3rd party components voor gebruikte (zelfs voor een button) en dat was geen toppertje. Eigenlijk zouden die controls met zo'n cheesy slogan moeten komen:
Geniet, maar gebruik met mate.
"Flexibiliteit van MVC" moet je me even uitleggen, want voor mijn gevoel dwingt MVC je juist meer in een vast stramien dan WebForms. (Niet dat dat slecht is, integendeel!)
Helemaal als er geavanceerde scenario's met ajax gevraagd worden. UpdatePanel (of de Telerik variant) blijft gewoon behelpen. (wat voornamelijk komt door het page life-cycle model).
Eens. Als er niets is wat in de ViewState dingen moet wijzigen moet je updatepanels niet gebruiken.
Ik heb ze wel eens gebruikt in een SharePoint-project, dat was vooral vanwege de "wow"-factor bij de klant. Ik had niet veel tijd maar vond een volledige postback visueel onzinnig, een UpdatePaneltje erin gooien kostte zo goed als geen tijd terwijl het de pagina visueel veel aantrekkelijker maakte.Ik betrap mezelf er ook steeds meer op dat ik gewoonweg MVC controllers introduceer in een WebForms project om eenvoudige ajax endpoints e.d. te creëren. (en als je die 2 niet wil mixen zou je altijd nog terugkunnen vallen op (oude) asmx services, al ben je daar weer meer beperkt met je mogelijkheden).
Als ik AJAX-dingen wil doen in een WebForms-project maak ik een .asmx aan of voeg ik Web API toe. Vervolgens lekker aan de slag met XMLHttpRequest, jQuery of welke technologie er dan ook gebruikt wordt.
Ik heb een keer in een project een aantal widgets (die gebruik maakten van PageMethods en andere lelijke zooi) vervangen door een webserviceje die precies de juiste informatie retourneerde. Het resultaat zag er precies hetzelfde uit, maar de pagina laadde een stuk sneller.