Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Bedankt voor deze toelichting, zelf kijk ik er ook zo tegen aan. Ookal zijn het maar wat cosmetische dingen, gewoon meenemen. Kan alleen maar ten goede komen voor de leesbaarheid van de volgende dev.Firesphere schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:45:
[...] Refactoring [...]
Volgende course ga ik meedoen, want dit heeft nu geen zin meer om eraan te beginnen.WernerL schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:07:
De scala opdracht van week 4 ook weer afgerond.
[afbeelding]
![]()
Ik begin er goed in te worden.Nog 2 opdrachten te gaan. Maar nu moet ik nog 2 weken wachten op de volgende opdracht..
Ik hou van Scala!
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
De oplossing: Ga extreem vrolijk doenBM schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:43:
Lekker sfeertje hier op kantoor, volgens mij zijn er wat mensen met het verkeerde been uit bed gestapt.
Ja functioneel programmeren is tof. In het verleden wel wat ervaring opgedaan met Haskell, en ik blijf de syntax van Haskell eleganter vinden. Maar ook in Scala kun je algoritmes veel korter/schoner opschrijven dan in een imperatieve taal. Binnenkort eens kijken wat voor experiment project ik met Scala kan gaan doen. :-)Ryur schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:41:
[...]
Volgende course ga ik meedoen, want dit heeft nu geen zin meer om eraan te beginnen.
Ik hou van Scala!
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Zo zit ik niet in elkaar
Maar na een bak koffie lijkt de boel wat te ontdooien hier gelukkig
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
We are shaping the future
Nope, ga vanavond na het eten zoals altijd. Deze keer wel in een ander stemlokaal bij een autogarage...Alex) schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:43:
Hebben jullie al gestemd voor de Europese verkiezingen?
Yup, heb het de rest van de dag redelijk druk dus daarom nu ipv van na het eten. Moet wel eerlijk zeggen dat het gewoon een stuk minder leeft, zowel bij mij als bij de rest van de mensen die ik ken, dan de tweede kamer verkiezingen of provinciale. Zo wordt er minder/niet geflyerd en gepromo'd (bij mij in de buurt), wat erg jammer is omdat tegenwoordig erg veel wetgeving wordt gebasseerd op het EP (vziw).Alex) schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:43:
Hebben jullie al gestemd voor de Europese verkiezingen?
Doe je weinig aan, behalve commentaar er op leveren om (leuke) discussie's te voeren waarom iemand dat denktEalanrian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:59:
Bij mij in de familie en vrienden groep leeft het wel behoorlijk. Beetje jammer dat de vriendengroep verdeeld is in zwaar pro eu en zwaar anti eu maar ja daar doe je niks aan
Persoonlijk vind ik het een raar debat. Volgens mij is het niet zozeer de vraag of we in de EU moeten blijven of niet, of in welke mate, maar meer welke kant we de EU op willen duwen. Willen we dat de EU zich meer gaat richten op het vergemakkelijken van internationale handel (dus ook buiten de EU), willen we europees wijde standaarden of willen we dat de EU meer regelt op gebied van privacy omdat landen opzich er weinig aan kunnen doen. Maar goed, het is hier geen ASP
Wij als devvers kennen al geen grensen, het zou voor ons dus nog makkelijker zijn om betere internationale handels regels te hebben. Zo de EU discussie naar de devschuur getrokkenGropah schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:03:
[...]
Doe je weinig aan, behalve commentaar er op leveren om (leuke) discussie's te voeren waarom iemand dat denkt
Persoonlijk vind ik het een raar debat. Volgens mij is het niet zozeer de vraag of we in de EU moeten blijven of niet, of in welke mate, maar meer welke kant we de EU op willen duwen. Willen we dat de EU zich meer gaat richten op het vergemakkelijken van internationale handel (dus ook buiten de EU), willen we europees wijde standaarden of willen we dat de EU meer regelt op gebied van privacy omdat landen opzich er weinig aan kunnen doen. Maar goed, het is hier geen ASP

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Persoonlijk kan ik ook altijd de artikelen op oncyclopedia wel waarderen: http://oncyclopedia.net/wiki/MofrikaAlex) schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:35:
Naar aanleiding van deze tweet van NMBS kwam ik uit op de West-Vlaamse Wikipedia. Briljant!
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Hopenlijk opent het wat ogen en is het de eerse en laatste keer dat deze partijen wat meer macht hebben..oisyn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:35:
De combinatie PVV-Vlaams Block-Front National is een hele gevaarlijke

Uiteindelijk denk ik dat het PVV stemmen toch een soort anti-stemmen is, en dat verschijnsel komt niet uit de lucht vallen.
Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Nu nog even een toetsenbord uitzoeken voor bij mijn laptop, een Logitech K270 of K360

Verwijderd
K270 bevalt bij mij prima, heb er twee in gebruik. Behoorlijke flex ter hoogte van de spatiebalk, maar voor die prijs kun je niet anders verwachten. K360 vind ik helemaal niks, maar dat is een kwestie van smaak.HMS schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:31:
Nu nog even een toetsenbord uitzoeken voor bij mijn laptop, een Logitech K270 of K360full size, of 20% kleiner. Lastig lastig, maar alles beter dan dat company issued 'ErgoStars Aquarius' toetsenbord
[ Voor 60% gewijzigd door Caelorum op 22-05-2014 11:46 ]
Eigenlijk spreken de europese verkiezingen mij ook helemaal niet aan, het democratische gehalte van het EP is erg laag. Doordat kiezers niet goed op de hoogte zijn van wat er echt in het EP gebeurd, en wat de partijen nu beloven zijn de partijen extreem flexibel met hun feiten.Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:33:
Uch, waarom heb je dat niet geregeld dan? Of iets eerder naar huis of een andere kiezerspas of een machtiging?
Nee, het enige wat ik wil is minder EU bemoeizucht / regelgeving. Maar ik wil ook niet echt PVV stemmen, helaas.
Ik heb zelf nog een Logitech Illuminated liggen, maar ik was opzoek naar iets compacters en draadloos. Maar misschien kan ik mijn Illuminated ook wel gewoon meenemen.Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:45:
Beetje duurder, maar de K800Wat een geweldig tobo is dat. Fijnste niet mechanische toetsen die ik ooit heb kunnen testen.
[ Voor 26% gewijzigd door HMS op 22-05-2014 11:51 ]
Gisteren de stemwijzer ingevuld en vond de reacties/uitleg van de PVV bij veel punten tenenkrommend. Na 3 keer was het wel duidelijk dat ze uit de EU willen stappen, maar echt bij ieder standpunt stemmen ze tegen de EU met als opmerking: "we willen graag uit de EU"....oisyn schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:35:
Waar ik me vooral aan stoor is dat anti-EU mensen nou ineens de fucking PVV gaan stemmen. Ik snap het ergens wel, een echt andere keuze heb je niet. Maar wees reëel, de EU zal niet stoppen en je wil niet dat die mafkezen het in de EU het ook voor het zeggen krijgen. De combinatie PVV-Vlaams Blok-Front National is een hele gevaarlijke
Was nog een andere partij die het nog bonter maakte, die gaf bij de vraag over herkenning van het homo-huwelijk aan dat die mensen meer op de achtergrond moesten blijven en dat de EU moest worden ontbonden...
Beetje populair lopen doen op die stemwijzer om wat zieltjes te lokken, tja je moet je maar willen verlagen tot zulk niveau...

Mijn stem zit in de stembus, ze kijken maar wat ze er mee doen in de EU
Uiteraard niet op een van bovenstaande partijen...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Hoe lang staat die bij jou al geblokkeerd?alienfruit schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:16:
PayPal gebruik ik niet. Omdat ik nog geld terug moet krijgen van die idioten. Ik heb nog paar duizend dollar geblokkeerd staan. Ik pieker er dus niet over om hun te gebruiken zolang dat geld niet terug is.
Nothing to see here!
Op advies van Uncle Bob dus maar gaan refactoren zodat ik het mooi kon oplossen. 30 minuten refactoren m.b.v. van mijn tests (die ik uiteraard gemaakt heb d.m.v. TDD) en ik heb een mooie oplossing ervoor kunnen maken en een deel van mijn codebase is nu weer een stukje mooier, zonder bestaande code te slopen.
Today was a good day. Die video's zijn het beste wat ik heb kunnen doen tot nu toe. Ik moet echt meer boeken en video's gaan lezen om te blijven vooruitgaan, want het doet me tot nu toe erg goed.
Ik ben wat meer tijd kwijt aan het onderhouden en schoon houden van de code, maar het resultaat is een blok code dat aardig netjes in elkaar zit en netjes in elkaar blijft zitten, zelfs wanneer ik er aanpassingen in maak.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Dat viel mij ook al op. Ze mogen best tegen de EU zijn, maar kom dan wel met goede argumenten. Iets roepen om stemmen te trekken, daar is de PVV wel goed in, maar vaak hoor je geen steekhoudende argumenten waarom dat nou een goed idee is..Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:58:
[...]
Gisteren de stemwijzer ingevuld en vond de reacties/uitleg van de PVV bij veel punten tenenkrommend. Na 3 keer was het wel duidelijk dat ze uit de EU willen stappen, maar echt bij ieder standpunt stemmen ze tegen de EU met als opmerking: "we willen graag uit de EU"...
Niet veel, vrees ik...Mijn stem zit in de stembus, ze kijken maar wat ze er mee doen in de EU

Als iedereen om die reden niet gaat stemmen neemt mijn invloed natuurlijk weer toe
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Dan is zojuist mijn stem 1 / 12.000.000ste deel toegenomen in belangrijkheidraptorix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:18:
Ik stem ook niet.

Dan hoop ik wel dat je tegen europa hebt gestemd.Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:25:
[...]
Dan is zojuist mijn stem 1 / 12.000.000ste deel toegenomen in belangrijkheid![]()

Als je dat had gewilt, dan had je maar moeten stemmenraptorix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:31:
[...]
Dan hoop ik wel dat je tegen europa hebt gestemd
Context: Vriendin heeft afwisselend heel veel pijn in gewrichten, vermoeidheid, e.d. tot een niveau dat ze soms niets meer kan dan hele dag op bed liggen.
Gelukkig heb ik er zelf niet mee te maken, maar als ik zo kijk naar die paar mensen die ik ken die én studeren én werken én in de wajong zitten én er niet meer uit mogen is die hele regeling echt zo ongelooflijk dom dat ze het maar het beste af kunnen schaffen (of iig goed aanpassen die hap).
[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 22-05-2014 14:47 ]
Ik zit in een rolstoel enzo en kon dus geen simpele bijbaantjes doen en aangezien ik ook geen vervoer had ook geen helpdesk werk en ben ik dus de wajong ingegaan. Ik heb nu een goede baan maar no steeds willen ze mijn loonstrookjes hebben als ik meer ga verdienen enzo terwijl ik heb gezegd "haal me er maar uit ik heb nu goede baan en een auto dus ik kom wel aan werk"Caelorum schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:47:
Uch, is het nu al net zo moeilijk om er in te komen als er uit te gaan?
Gelukkig heb ik er zelf niet mee te maken, maar als ik zo kijk naar die paar mensen die ik ken die én studeren én werken én in de wajong zitten én er niet meer uit mogen is die hele regeling echt zo ongelooflijk dom dat ze het maar het beste af kunnen schaffen (of iig goed aanpassen die hap).

Nothing to see here!
Long shot: als ze aan de pil is kan het interessant zijn daar eens mee te stoppen. Ik heb vaker gezien dat de pil dergelijke rotklachten oplevert...Gamebuster schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:41:
Context: Vriendin heeft afwisselend heel veel pijn in gewrichten, vermoeidheid, e.d. tot een niveau dat ze soms niets meer kan dan hele dag op bed liggen.
/rant
*voelt een bijna onbedwingbare dwang om een nog langere rant te plaatsen uit competitie-oogpuntPrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:05:
Godverdomme ik kan echt niet omgaan met sommige van die "no social filter"-kwadraat nerds hier. Een "how to human" seminar zou geen kwaad kunnen. We hebben d'r hier een rond lopen die dan ook nog alles als een fucking competitie ziet. Wat een eikel.
/rant
Toevallig zijn de klachten wel erger geworden rondom de periode dat ze de pil begon te slikken, maar de klachten zitten ook in de familie en had ze ook al wel voor de pil. De discussie is vaker geweestdeadinspace schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:04:
[...]
Long shot: als ze aan de pil is kan het interessant zijn daar eens mee te stoppen. Ik heb vaker gezien dat de pil dergelijke rotklachten oplevert...
[ Voor 14% gewijzigd door Gamebuster op 22-05-2014 15:12 ]
Competitie onderling bedoel je; zo van... "Ik heb mijn werk als eerste klaar"?PrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:05:
Godverdomme ik kan echt niet omgaan met sommige van die "no social filter"-kwadraat nerds hier. Een "how to human" seminar zou geen kwaad kunnen. We hebben d'r hier een rond lopen die dan ook nog alles als een fucking competitie ziet. Wat een eikel.
/rant
Ik ben Clean Code op PDF aan het lezen. Prettige schrijfstijl heeft hij, precies zoals hij praat. Ik ben een enorme Uncle Bob fan en dan ben ik nog niet eens een die-hard TDD'er. Heb een project in gedachten waarbij ik van de meet af aan met TDD ga werken. Onlangs nog wat videos zitten kijken over het TDD stijl opbouwen van Views.Gamebuster schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:02:
Na recent een groot deel van de clean coders videos bekeken te hebben, betrapte ik mezelf zojuist erop dat ik op het punt stond code in version control te zetten dat minder mooi was dan het was voordat ik het had aangepast.
Op advies van Uncle Bob dus maar gaan refactoren zodat ik het mooi kon oplossen. 30 minuten refactoren m.b.v. van mijn tests (die ik uiteraard gemaakt heb d.m.v. TDD) en ik heb een mooie oplossing ervoor kunnen maken en een deel van mijn codebase is nu weer een stukje mooier, zonder bestaande code te slopen.
Today was a good day. Die video's zijn het beste wat ik heb kunnen doen tot nu toe. Ik moet echt meer boeken en video's gaan lezen om te blijven vooruitgaan, want het doet me tot nu toe erg goed.
Ik ben wat meer tijd kwijt aan het onderhouden en schoon houden van de code, maar het resultaat is een blok code dat aardig netjes in elkaar zit en netjes in elkaar blijft zitten, zelfs wanneer ik er aanpassingen in maak.
iOS developer
Die gast moet en zal kosten wat het kost slimmer over komen dan 'ie daadwerkelijk is, en het maakt niet uit hoe - en als het er op aankomt maar met z'n titel gaat smijten. Flikker toch lekker op dan.TheNephilim schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:16:
[...]
Competitie onderling bedoel je; zo van... "Ik heb mijn werk als eerste klaar"?
Haha, zo iemand moet snel een sport of (competitieve) game gaan spelenPrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:19:
[...]
Die gast moet en zal kosten wat het kost slimmer over komen dan 'ie daadwerkelijk is, en het maakt niet uit hoe - en als het er op aankomt maar met z'n titel gaat smijten. Flikker toch lekker op dan.
---
Hier al 25 graden op kantoor, toch nog geen noodzaak om de airco aan te zetten gelukkig
Haha, daarmee probeerde ik m'n broertje over te halen "de opkomst wordt heel laag dus jouw stem telt best wel zwaar mee" (overigens kwam hij eerst zelf op dat idee, maar hij gaat alsnog niet stemmen). Ik heb overigens wel gestemd, natuurlijk. Ook al heeft het EP nou niet zo veel invloed..Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 14:17:
[...]
Als iedereen om die reden niet gaat stemmen neemt mijn invloed natuurlijk weer toe
jij was toch net begonnen met een nieuwe job?PrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:05:
/rant
sterkte...
Dat is zo maar dat is niet het idee achter het stemmenChris7 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:28:
[...]
Haha, daarmee probeerde ik m'n broertje over te halen "de opkomst wordt heel laag dus jouw stem telt best wel zwaar mee" (overigens kwam hij eerst zelf op dat idee, maar hij gaat alsnog niet stemmen). Ik heb overigens wel gestemd, natuurlijk. Ook al heeft het EP nou niet zo veel invloed.
Ik neem zijn plek wel over voor het helft van het geld hoor ^^PrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:19:
[...]
Die gast moet en zal kosten wat het kost slimmer over komen dan 'ie daadwerkelijk is, en het maakt niet uit hoe - en als het er op aankomt maar met z'n titel gaat smijten. Flikker toch lekker op dan.
Dan zou ik echt heel sterk aanraden er eens mee te stoppen. Iemand die ik kende had het ook, liep al jaren met dergelijke gezondheidsklachten. Kind aan huis in het ziekenhuis. Bloedonderzoeken, scans, biopsies, de hele mikmak. Artsen bleven volhouden dat het niet aan de pil kon liggen.Gamebuster schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:12:
Toevallig zijn de klachten wel erger geworden rondom de periode dat ze de pil begon te slikken, maar de klachten zitten ook in de familie en had ze ook al wel voor de pil. De discussie is vaker geweest
Wat bleek? Wel dus. Gestopt met de pil, vrijwel alle klachten weg.
Ik zou zeggen: worth a shot
edit
Hee, dat is een subtiel andere inhoud van je post dan wanneer ik hem las
Nouja, mijn ervaringsverhaal blijft staan, doe ermee wat je wil
[ Voor 10% gewijzigd door deadinspace op 22-05-2014 15:36 ]
Zwangerschap heeft ook nare bijwerkingendeadinspace schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:35:
[...]
Dan zou ik echt heel sterk aanraden er eens mee te stoppen. Iemand die ik kende had het ook, liep al jaren met dergelijke gezondheidsklachten. Kind aan huis in het ziekenhuis. Bloedonderzoeken, scans, biopsies, de hele mikmak. Artsen bleven volhouden dat het niet aan de pil kon liggen.
Wat bleek? Wel dus. Gestopt met de pil, vrijwel alle klachten weg.
Ik zou zeggen: worth a shot
Sommige zijn van chronische aard
Jaartje of 18, dan met de laatste visite op de stoep gooien (zoals mijn Pa altijd dreigde bij mijn zus).Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:39:
[...]
Zwangerschap heeft ook nare bijwerkingen![]()
Sommige zijn van chronische aard
Ik werk hier nu al ~1.5 jaar of zoKips schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:29:
[...]
jij was toch net begonnen met een nieuwe job?![]()
sterkte...
oh, even in de war met iemand anders dan....PrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:44:
[...]
Ik werk hier nu al ~1.5 jaar of zodie gast gaat hier over een half jaartje weer weg gelukkig.
* Kips denkt hard na... hydra dan denk ik...

Laat je hem wel levend voor die 6 maanden danPrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:44:
[...]
Ik werk hier nu al ~1.5 jaar of zodie gast gaat hier over een half jaartje weer weg gelukkig.
Nothing to see here!
Ja is een developer, en als je dan aan komt met "jij hebt het stuk gemaakt met deze change" krijg je mooi een "flikker maar het is wss jou fout mijn titel is... bla bla bla". Wtf man.Rutix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 15:57:
[...]
Laat je hem wel levend voor die 6 maanden dan? Is het een ontwikkelaar ook?
Ach, in het project waar ik in zit hebben we te maken met een interne leverancier (developer). Zodra we die mailen, krijgen we mail van zijn manager dat het niet de bedoeling is dat we hem/haar rechtstreeks mailenPrisonerOfPain schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:01:
[...]
Ja is een developer, en als je dan aan komt met "jij hebt het stuk gemaakt met deze change" krijg je mooi een "flikker maar het is wss jou fout mijn titel is... bla bla bla". Wtf man.

on topic: smijten met je werk titel? LOL (of academische graad?)
[ Voor 5% gewijzigd door HMS op 22-05-2014 16:05 ]
Is allebei net zo erg toch?HMS schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:04:
[...]
Daarom heten schoonmakers tegenwoordig toilet managers. Dan kan ten minste iedereen met z'n titel smijten.HMS schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:04:
Vervanging van printers. Normaal deed iemand anders dat, een externe die niet meer bij ons in "dienst" is. Nu moet/mag ik dat oppakken. Op zich wel ok, behalve het feit dat iedereen er iets over te zeggen heeft gehad behalve IT zelf. Ontzettend veel gezeik gehad met lades die uit applicaties werden aangeroepen, wat "opeens" niet meer werkte natuurlijk. Logisch als je alleen maar aangeeft dat ze domweg vervangen moeten worden. Ik zelf weet totaal niets van allerlei structuren af, dat is er maar één die dat weet en die is er niet meer bij ons in dienst
Laatste keer dat ik iets ga doen, zonder dat ik letterlijk -alle- ins en outs weet wat er moet gebeuren.
Read the code, write the code, be the code!
Haha, ja ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat is echt enorm lomp jawackmaniac schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:56:
Lekker dat er ook nog content onder die allemachtig grote banner zit ...

500px hoogTheNephilim schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:58:
[...]
Haha, ja ik weet niet wie dat bedacht heeft, maar dat is echt enorm lomp ja

Ja dat is bij meer punten een probleem, er is een ruime intrepetatie mogelijk, maar toch staat er heel specifiek hoe het een en ander moet.Ealanrian schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:59:
In punt 10 zie ik nog wel veel speelruimte. Waardevermindering om een geopende verpakking: Ja omdat het $producent label is verbroken is het product nog maar 50% waard...
Net als punt 7, waar je niet meer mag vragen voor een betaalmethode dan hij daadwerkelijk kost. Dus als ik 67 cent voor een iDeal transactie kwijt ben, dan moet ik dat precies rekenen? Niet gewoon € 1,00 en klaar, ook als de prijs daalt en zakt...
Je kan eventueel meer rekenen door eigen administratieve kosten die verbonden zijn aan een eventuele iDeal betaling.. Zo ruim is dat punt dus te nemen.TheNephilim schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:03:
[...]
Ja dat is bij meer punten een probleem, er is een ruime intrepetatie mogelijk, maar toch staat er heel specifiek hoe het een en ander moet.
Net als punt 7, waar je niet meer mag vragen voor een betaalmethode dan hij daadwerkelijk kost. Dus als ik 67 cent voor een iDeal transactie kwijt ben, dan moet ik dat precies rekenen? Niet gewoon € 1,00 en klaar, ook als de prijs daalt en zakt...
Betreffende het retourneren geld er alleen waarde verlies als iets echt is gebruikt. Het uit de verpakking halen om een product te kunnen beoordelen ivm met retourrecht valt daar niet onder.
Heel vervelend deze regeltjes, maar aangezien ik stage loop bij een groot postorderbedrijf ben ik al een ruime maand oplossingen aan het bedenken...
Vooral het puntje betreffende betaalovereenkomst (punt 2) is vervelend. Dit komt dan weer vanwege de reiswerken met hun "reserveren en boeken".
punt 5 vind ik lastig. 30 dagen is prima. Er moet wel een max zijn, maar 14 dagen afhandeltijd is een beetje snel.TheNephilim schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:53:
Man man, dit word ook steeds gekker: http://www.emerce.nl/acht...nieuwe-wetgeving-webshops
punt 10 is achterlijk.
Bijvoorbeeld een galajurk die na een feest stinkend naar rook en drank wordt geretourneerd.

Ze zeggen nog zelf voor af iets over
Zijn ze nu achterlijk om het zelf dan niet te snappen dat zo'n jurk dan niets meer waard is of?Uitzondering zijn artikelen die om hygiënische redenen niet teruggestuurd kunnen worden.
punt 11 moet een keuze van de consument zijn. Nu moet je haast wel aangetekend versturen en dus een duurdere prijs doorrekenen aan de consument. Beter gewoon de keuze laten maken: goedkoop versturen of duurder met zekerheid.
Voor de rest vind ik het niet verkeerd. Als oogpunt als verkoper en consument.
[ Voor 4% gewijzigd door Douweegbertje op 22-05-2014 17:13 ]
En punt 11 is volgens mij feitelijk bestaande wetgeving alleen nu expliciet. Teveel pakketjes die kwijtraken met onduidelijke situaties tot gevolg - het is de webshop die er achteraan moet gaan bij de post, maar de post geeft vervolgens niet thuis en de klant is z'n geld kwijt. Ik vind deze situatie veel helderder - de webshop bepaalt welk risico er genomen wordt.
Het goedkoop verzenden kan natuurlijk nog steeds, alleen dan dus met het risico dat je een nieuw pakkete op moet sturen als het niet aankomt.
Overigens: Disconnect werkt prima tegen banners
Iedereen is manager toch? Zolang je om 4 uur je cup-a-soup naar binnen giet ben je managerCor453 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Daarom heten schoonmakers tegenwoordig toilet managers. Dan kan ten minste iedereen met z'n titel smijten.
Het smijten met "ik ben xxx, dus ik heb gelijk" is wel erg matig. Zo zou ik ieder argument kunnen winnen
De enige keren dat ik mijn titel moet "verdedigen" is wanneer iemand maling heeft aan omgangsnormen of vindt dat hij alles kan maken (tegen klanten/opdrachtgevers/leidinggevenden). In die gevallen moet je soms even duidelijk maken dat er een structuur is en dat mensen wel hun plek moeten weten (vaak een geval van buiten het boekje gaan of respectloos handelen)...
Dus verhuizen ze alles naar een Linux machine, en zijn er van overtuigd dat de "alleen lowercase tabellen ook op de windows machine al lowercase waren, dus dat maakt niet uit"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dat je denkt dat alleen het OS bepaalt of je database snel is of niet....Firesphere schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:48:
Bedrijf parkeert website op Windows machine, website verschrikkelijk traag.
Dus verhuizen ze alles naar een Linux machine, en zijn er van overtuigd dat de "alleen lowercase tabellen ook op de windows machine al lowercase waren, dus dat maakt niet uit"
![]()
![]()
iOS developer
Ja en toch zou dat niet hoeven. Want beroep doen op je autoriteit is bijna per definitie een drogreden, omdat je daarmee mensen de mond snoert. Ik mag graag eerlijke discussies voeren met iedereen, of het nu de schoonmaakster of m'n baas is. Heb je iets tegen de waarheid, dan moet je maar putjes gaan scheppen. Andersom geldt dat ook hoor: vertel mij gerust de waarheid, ik sta altijd open voor nieuwe perspectieven..Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:31:
[...]
Iedereen is manager toch? Zolang je om 4 uur je cup-a-soup naar binnen giet ben je manager(teminste volgens hun campagne).
Het smijten met "ik ben xxx, dus ik heb gelijk" is wel erg matig. Zo zou ik ieder argument kunnen winnenIk zoek juist mensen die tegengas durven te geven...
Soms is het wel nodig om even je rol te benadrukken, maar over het algemeen zou die al duidelijk moeten zijn als je gewoon goed je werk doet.
De enige keren dat ik mijn titel moet "verdedigen" is wanneer iemand maling heeft aan omgangsnormen of vindt dat hij alles kan maken (tegen klanten/opdrachtgevers/leidinggevenden). In die gevallen moet je soms even duidelijk maken dat er een structuur is en dat mensen wel hun plek moeten weten (vaak een geval van buiten het boekje gaan of respectloos handelen)...
Volgende instantie, aangepast, krijg ik een brief thuis dat ik alsnog alles op papier moet opsturen want ze kunnen niet nagaan of de rekening op mijn naam staan.

Maar
1. ik mag toch hopen dat het antifraudeteam wel over wat betere methoden beschikt dan vriendelijk vragen of het echt waar is
2. als bewijs mag je een printje van je online bankieren-omgeving opsturen

Dat is weer van dat antifraudebeleid dat eigenlijk alleen maar goedwillende mensen dwarszit, en misschien een paar hele, hele domme fraudeurs, maar met een beetje kwade bedoelingen laat je je daar toch niet door weerhouden? Seriously

Ik dacht dus, dat is zo simpel als een verklaring bij de huisarts halen. Bel ik op, kunnen ze me niet vertellen of zij wel dat soort verklaringen mogen uitgeven...

Mag ik morgen nog eens gaan bellen om eerst uit te zoeken of het uberhaupt kan. Laten we het hopen, want het alternatief (een keuring via een allergoloog) is veel te duur, en duurt te lang
Je huisarts vraagt zich af of hij wel een huisarts verklaring mag geven?Robbiedobbie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:33:
Ghehe, met vrienden besloten alsnog naar de zondag van Pinkpop te gaan. Helaas betekent dat ook vanalles regelen vanwege mijn allergie (normaal mag je geen eten terrein mee op nemen).
Ik dacht dus, dat is zo simpel als een verklaring bij de huisarts halen. Bel ik op, kunnen ze me niet vertellen of zij wel dat soort verklaringen mogen uitgeven...![]()
Mag ik morgen nog eens gaan bellen om eerst uit te zoeken of het uberhaupt kan. Laten we het hopen, want het alternatief (een keuring via een allergoloog) is veel te duur, en duurt te lang

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Ik ben helaas nog niet verder gekomen dan de assistenten, die nog moeten overleggen met de huisarts. Sinds dat het een groepspraktijk is geworden, is het er niet beter op geworden daar_David_ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:34:
[...]
Je huisarts vraagt zich af of hij wel een huisarts verklaring mag geven?
Apparantly is dat dus onduidelijk bij alle huisartspraktijken ofzo, want een vriend van me die ook een ernstige allergie heeft, heeft zelfde probleem gehad

Ik liep net door de tunnel waar ik briefjes zag hangen: "Stemlokaal in wachtruimte tussen spoor 3 & 4"WernerL schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:49:
Op hollands spoor in Den Haag kon het vanochtend niet. Vanavond na het werk maar even doen, heb de stempas dit keer niet vergeten mee te nemen.
Je moet het wel in de context zien van een gebeurtenis.Cor453 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:56:
[...]
Ja en toch zou dat niet hoeven. Want beroep doen op je autoriteit is bijna per definitie een drogreden, omdat je daarmee mensen de mond snoert. Ik mag graag eerlijke discussies voeren met iedereen, of het nu de schoonmaakster of m'n baas is. Heb je iets tegen de waarheid, dan moet je maar putjes gaan scheppen. Andersom geldt dat ook hoor: vertel mij gerust de waarheid, ik sta altijd open voor nieuwe perspectieven.
Zo heb ik wel eens meegemaakt dat mensen (juniors) absoluut respectloos waren en mails aan klanten en leidinggevende begonnen met Hey [afkorting] of gewoon Hey. Tja dan weet je echt je plek niet (of je bent verdomd amicaal). Je hoeft mij niet met u aan te spreken, maar een mail waarin diverse anderen (klanten/leidinggevenden) in de CC staan dien je mij niet aan te spreken met Hey GJ. In dit geval was ik leidinggevende over die persoon, als hij dis-respect uitstraalt richting mij zal dat vragen oproepen bij andere ontvangers).
Zo zijn nog legio voorbeelden. Bijvoorbeeld juniors die klagen dat seniors later binnenkomen en vroeg weggaan en vinden dat zij dat ook moeten kunnen. Sommige mensen vinden het dan nodig om daar iets over te zeggen (liefst waar weer hogere managers/leidinggevenden bij zijn), meestal helpt het om te zeggen dat je naast die uren op kantoor ook thuis genoeg doet (zo vraag ik meestal of ze ook op zondag nog aan het werk zijn of dan lekker in de zon liggen), maar als dat niet helpt is het heel simpel, ik ben baas en ik bepaal zelf wat ik doe. Ik heb dit bedrijf/afdeling/whatever opgezet en heb de leiding, ik laat mij niet terugfluiten en vertellen dat hij vind dat hij net zoveel rechten heeft (of hij moet er ook de plichten bij nemen). Geloof me of niet, die mensen lopen er echt rond!
Daarbij komt, dat als ik een dag eerder stop ik geen geld krijg van mijn klanten, dus het is aan mij om die beslissing te nemen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb er een bloedhekel aan om die kaart uit te moeten spelen, maar het is nu eenmaal zo. Ik betaal mensen (of mijn opdracht gevers betalen hun mensen) om werk te verrichten en zij hebben cru gezegd gewoon maar te doen wat ze gevraagd wordt (uiteraard binnen grezen etc etc, en discussie is altijd mogelijk mits respectvol en gegrond). Gelukkig komt het maar heel zelden voor en is het vaak een gevalletje van bewustwording.
Het is vooral wat die persoon op dat moment uitstraalt. Ik vind respect erg belangrijk, ik respecteer ook de mensen met wie ik samenwerk. Gaat iemand buiten dat boekje dan wordt hij teruggefloten. Wat dat betreft is het een no-nonsense cultuur en die hanteer ik ook in de projectteams waar ik mee werk. Zolang het met respect gaat is het prima
Krijg je bij de organisatie geen dispensatie dan? Mijn vriendin regelt vaak schriftelijke toezegging van de organisator van het evenement dat ze eigen eten mee mag nemen ivm lactose-intolerantie.Robbiedobbie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:33:
Ghehe, met vrienden besloten alsnog naar de zondag van Pinkpop te gaan. Helaas betekent dat ook vanalles regelen vanwege mijn allergie (normaal mag je geen eten terrein mee op nemen).
Ik dacht dus, dat is zo simpel als een verklaring bij de huisarts halen. Bel ik op, kunnen ze me niet vertellen of zij wel dat soort verklaringen mogen uitgeven...![]()
Ja zag het inderdaad. Bij de gemeenteraadsverkiezingen stond dat stemhok beneden bij de trappen als je via de hoofdingang naar binnen liep. Dat hebben ze nu dus verplaatst.Alex) schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 18:37:
[...]
Ik liep net door de tunnel waar ik briefjes zag hangen: "Stemlokaal in wachtruimte tussen spoor 3 & 4"
Voor zover ik weet willen ze bij pinkpop gewoon zo'n verklaring, die je dan mee moet nemen om binnen te komen.mbarie schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:01:
[...]
Krijg je bij de organisatie geen dispensatie dan? Mijn vriendin regelt vaak schriftelijke toezegging van de organisator van het evenement dat ze eigen eten mee mag nemen ivm lactose-intolerantie.
Mocht het me morgen niet lukken die bij de huisarts te krijgen, dan ga ik zeker ook contact opnemen met pinkpop verder. (Heb nog niet echt contact gehad, heb alleen op de website gelezen dat ze dat willen)
Maar je punt is volgens mij duidelijk en ook niet meer dan normaal. Hiërarchie in het algemeen brengt structuur in het bedrijf. Sommigen hebben alleen niet echt het gevoel wanneer ze die macht tot uitvoering moeten brengen. Ik vind iemand pas een goede leidinggevende als hij weet wanneer hij z'n macht moet uitvoeren of niet..Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:00:
[...]
Je moet het wel in de context zien van een gebeurtenis.
Zo heb ik wel eens meegemaakt dat mensen (juniors) absoluut respectloos waren en mails aan klanten en leidinggevende begonnen met Hey [afkorting] of gewoon Hey. Tja dan weet je echt je plek niet (of je bent verdomd amicaal). Je hoeft mij niet met u aan te spreken, maar een mail waarin diverse anderen (klanten/leidinggevenden) in de CC staan dien je mij niet aan te spreken met Hey GJ. In dit geval was ik leidinggevende over die persoon, als hij dis-respect uitstraalt richting mij zal dat vragen oproepen bij andere ontvangers).
Zo zijn nog legio voorbeelden. Bijvoorbeeld juniors die klagen dat seniors later binnenkomen en vroeg weggaan en vinden dat zij dat ook moeten kunnen. Sommige mensen vinden het dan nodig om daar iets over te zeggen (liefst waar weer hogere managers/leidinggevenden bij zijn), meestal helpt het om te zeggen dat je naast die uren op kantoor ook thuis genoeg doet (zo vraag ik meestal of ze ook op zondag nog aan het werk zijn of dan lekker in de zon liggen), maar als dat niet helpt is het heel simpel, ik ben baas en ik bepaal zelf wat ik doe. Ik heb dit bedrijf/afdeling/whatever opgezet en heb de leiding, ik laat mij niet terugfluiten en vertellen dat hij vind dat hij net zoveel rechten heeft (of hij moet er ook de plichten bij nemen). Geloof me of niet, die mensen lopen er echt rond!
Daarbij komt, dat als ik een dag eerder stop ik geen geld krijg van mijn klanten, dus het is aan mij om die beslissing te nemen.
Begrijp mij niet verkeerd, ik heb er een bloedhekel aan om die kaart uit te moeten spelen, maar het is nu eenmaal zo. Ik betaal mensen (of mijn opdracht gevers betalen hun mensen) om werk te verrichten en zij hebben cru gezegd gewoon maar te doen wat ze gevraagd wordt (uiteraard binnen grezen etc etc, en discussie is altijd mogelijk mits respectvol en gegrond). Gelukkig komt het maar heel zelden voor en is het vaak een gevalletje van bewustwording.
Het is vooral wat die persoon op dat moment uitstraalt. Ik vind respect erg belangrijk, ik respecteer ook de mensen met wie ik samenwerk. Gaat iemand buiten dat boekje dan wordt hij teruggefloten. Wat dat betreft is het een no-nonsense cultuur en die hanteer ik ook in de projectteams waar ik mee werk. Zolang het met respect gaat is het primaIk voel mij ook absoluut niet meer/beter dan een ander hoor!
Daar heb je een goed puntCor453 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:05:
[...]
Maar je punt is volgens mij duidelijk en ook niet meer dan normaal. Hiërarchie in het algemeen brengt structuur in het bedrijf. Sommigen hebben alleen niet echt het gevoel wanneer ze die macht tot uitvoering moeten brengen. Ik vind iemand pas een goede leidinggevende als hij weet wanneer hij z'n macht moet uitvoeren of niet.
Zoals ik al zei in mijn eerdere post, meestal is je rol al duidelijk als je hem goed vervuld
Dat, maar het moet ook van twee kanten komen. Zelf ben ik ook junior, en ik ben op zich niet bang om de discussie aan te gaan wanneer ik denk een (betere) oplossing te weten. Soms loopt dat goed af en wordt mijn idee geïmplementeerd, maar soms wordt mijn idee afgeschoten omdat het in de ogen van mijn leidinggevende niet praktisch is. Dat vind ik geen probleem, ik ben immers niet in de positie om te bepalen wat wel/niet gebeurt. Het belangrijkste is om met wederzijds respect een discussie aan te gaan. Werkt efficiënter, je komt een stuk verder en het is ook nog eens professioneler.Cor453 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:05:
[...]
Maar je punt is volgens mij duidelijk en ook niet meer dan normaal. Hiërarchie in het algemeen brengt structuur in het bedrijf. Sommigen hebben alleen niet echt het gevoel wanneer ze die macht tot uitvoering moeten brengen. Ik vind iemand pas een goede leidinggevende als hij weet wanneer hij z'n macht moet uitvoeren of niet.
Je leest het verkeerdBikkelZ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 17:50:
[...]
Dat je denkt dat alleen het OS bepaalt of je database snel is of niet....
Ze denken dat, omdat de tabelnamen in Windows allemaal lowercase waren, het in Linux ook wel lowercase werkt
Plus, uberhaupt MySQL niet zo configureren dat'ie op Windows ook case-sensitive is, vind ik ook een faal.
(Trouwens, we hebben al bewezen dat op een goede Linux-configuratie, de site vele malen sneller is)
[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 22-05-2014 19:49 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Het is ook een kwestie van voorbeeld geven he. Ik heb projectmanagers gehad die om 14:00 naar huis gingen en waarvan ik niet het idee dat ze thuis iets deden maar ze verwachten wel van het team dat zij tot 22:00 door werkten om die release te halen want dat toont "hart voor de zaak" hebben. Ik vind, en dat is mijn mening, dat het wel netjes is als dan het hele team blijft om te werken aan het eind resultaat. Of ieder geval ik deed het altijd wel ook al had ik mijn dingetje af ik bleef om die andere developer te helpen..Gertjan. schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:00:
[...]
Daarnaast ben ik je het met je eens
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.