De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 110 Laatste
Acties:
  • 304.015 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firesphere schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:45:
[...]
Plus, uberhaupt MySQL niet zo configureren dat'ie op Windows ook case-sensitive is, vind ik ook een faal.
Daar valt echt wel wat voor te zeggen, die instelling is er niet voor niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:45

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:10:
[...]

Daar valt echt wel wat voor te zeggen, die instelling is er niet voor niets ;)
Mag je aan mij uitleggen, aangezien case-sensitive vrij belangrijk is wmb.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinux
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-02-2018
Me haar gaat al weer recht overeind staan. Weer een falende Java applicatie. Waarom is het zo moeilijk om gewoon degelijke software te schrijven?

Deyron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MySQL mapt de tabelnaam direct naar de bestandsnaam op de server, gezien onder Windows het bestandsysteem normaliter niet hoofdlettergevoelig zal zijn kan dit enorme problemen geven wanneer MySQL wel hoofdlettergevoelig gaat werken. Vandaar dat de makers van MySQL een setting hebben gemaakt met verschillende opties om dit probleem op te lossen. Helemaal oplossen gaat nooit, maar MySQL niet hoofdlettergevoelig qua tabelnamen laten zijn is de meest veilige optie waarbij het minst fout kan gaan.

Wat ook gewoon in de handleiding staat: http://dev.mysql.com/doc/...ier-case-sensitivity.html

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Rutix schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:51:
[...]

Het is ook een kwestie van voorbeeld geven he. Ik heb projectmanagers gehad die om 14:00 naar huis gingen en waarvan ik niet het idee dat ze thuis iets deden maar ze verwachten wel van het team dat zij tot 22:00 door werkten om die release te halen want dat toont "hart voor de zaak" hebben. Ik vind, en dat is mijn mening, dat het wel netjes is als dan het hele team blijft om te werken aan het eind resultaat. Of ieder geval ik deed het altijd wel ook al had ik mijn dingetje af ik bleef om die andere developer te helpen.
True, ik vind ook wel dat je een stukje solidariteit moet tonen richting het team. Ik ben meestal de gene die het licht aan doet in de ochtend en 's avonds weer uit mag doen. Maar er zijn natuurlijk meerdere manieren om zoiets te brengen aan de andere persoon als hij in jouw ogen niet correct zijn werk doet (helaas is dat een vaardigheid die velen missen).

Als ik iemand aanspreek op het feit dat hij een tekort aan uren heeft op zijn urenstaat en ik krijg terug: "jij komt ook vaak laat binnen" moet ik altijd een beetje huilen van binnen. Dat ik iets doe geeft de ander nog geen reden dat ook te doen. Sterker nog, als hij zich zou storen daaraan, moet hij juist dat gedrag niet gaan vertonen ;) Meestal ik het opgelost als ik mijn urenstaat presenteer en vraag of de betreffende persoon komende zondag ook even naar kantoor wil komen :+
Daarnaast ben ik je het met je eens :) respect in een team is alles.
:)
Beide kanten uit (dat vergeten veel mensen), ik heb ook met respectloos management gewerkt en dat is ook meteen een doodsteek voor een team.

Tijdens een training heb ik ooit de term "leading as a rock" gehoord, dan druk je (bijna letterlijk) met je gewicht heel je team in elkaar en gun je totaal geen groei en beweging. Vond ik wel een mooie metafoor.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Helemaal mee eens Gertjan :). Sowieso kijk ik altijd naar mijzelf en zal ik mijn gedrag nooit goed praten met het argument "maar jij doet het ook" dat is namelijk een bullshit reden en laat zien dat jezelf geen echte reden hebt :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Daarvan gaan mijn nekharen echt overeind staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinux
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08-02-2018
Cartman! schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:43:
[...]

Daarvan gaan mijn nekharen echt overeind staan.
Haha ieder zijn ergernis ;)

Deyron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:27:
MySQL mapt de tabelnaam direct naar de bestandsnaam op de server, gezien onder Windows het bestandsysteem normaliter niet hoofdlettergevoelig zal zijn kan dit enorme problemen geven wanneer MySQL wel hoofdlettergevoelig gaat werken. Vandaar dat de makers van MySQL een setting hebben gemaakt met verschillende opties om dit probleem op te lossen. Helemaal oplossen gaat nooit, maar MySQL niet hoofdlettergevoelig qua tabelnamen laten zijn is de meest veilige optie waarbij het minst fout kan gaan.

Wat ook gewoon in de handleiding staat: http://dev.mysql.com/doc/...ier-case-sensitivity.html
qua Windows-compatibility is dat inderdaad wel een punt, maar qua porteerbaarheid is dat een ramp lijkt me voor sommige applicaties.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:45:
[...]

Je leest het verkeerd ;)

Ze denken dat, omdat de tabelnamen in Windows allemaal lowercase waren, het in Linux ook wel lowercase werkt ;)
Plus, uberhaupt MySQL niet zo configureren dat'ie op Windows ook case-sensitive is, vind ik ook een faal.

(Trouwens, we hebben al bewezen dat op een goede Linux-configuratie, de site vele malen sneller is)
Ik durf niet te zeggen wat het daadwerkelijke verschil is maar ik heb in het verleden altijd onder Windows ontwikkeld met XAMPP / WAMP of handmatig en ik ben nooit tegen problemen wat betreft performance of filenames aan gelopen

Nog wat cijfers proberen op te duiken. Kwam niks nuttigs tegen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:48:
[...]

Ik durf niet te zeggen wat het daadwerkelijke verschil is maar ik heb in het verleden altijd onder Windows ontwikkeld met XAMPP / WAMP of handmatig en ik ben nooit tegen problemen wat betreft performance of filenames aan gelopen

Nog wat cijfers proberen op te duiken. Kwam niks nuttigs tegen.
XAMPP/WAMP != IIS+PHP+MySQL!

mijn ervaring met IIS is dat het voor PHP/MySQL vele malen trager is dan op een Linux machine.

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 22-05-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-11-2022
Je had nog niet gezegd dat het om IIS ging ;)

Never explain with stupidity where malice is a better explanation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

incaz schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:54:
Je had nog niet gezegd dat het om IIS ging ;)
Sorry, maar van een pro-hosting bedrijf, kun je aannemen dat een Windows Server ook IIS draait.
Tenminste, ik nam aan dat jullie dat ook aannamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Ja, het ligt wel in de lijn van de verwachting natuurlijk, maar tegelijkertijd... Jouw eerste opmerking ging vooral over Mysql/windows. Dat iemand dan aangeeft dat 'ie zelf in een mysql/windows combi geen problemen heeft is ook weer niet zo heel gek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:20

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Firesphere schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:49:
[...]

XAMPP/WAMP != IIS+PHP+MySQL!

mijn ervaring met IIS is dat het voor PHP/MySQL vele malen trager is dan op een Linux machine.
Vele malen nog wel :)
Ik ben niet een fan van IIS, en zelfs mijn voorkeur gaat uit naar een linux bakje, maar IIS doet zeer zeker als webserver niet ten onder met Apache http. Sterker nog, alle benchmarks geven aan dat IIS 7 een tik sneller is.
MySQL performance is dan wel weer beter op linux, met name qua resources. Uiteindelijk zit het probleem vaak in de tweaks, waardoor het meer performance inlevert dan dat zou moeten.
"Gelukkig" heb je dan nog MsSQL, dat weer op bepaalde gebieden (select's voornamelijk) veel efficiënter is.

Mja eh, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het niet uit hoeft te maken waar je server op draait. Qua performance zou je het in de stats moeten zien, maar absoluut niet moeten voelen. Het enige verschil is dat een linux bakje op 1core en 512 mb kan draaien, en IIS totaal niet.
Pak je een redelijk duo core met ~4gig geheugen, dan zou er vrijwel geen merkbaar verschil meer moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:26:
[...]

Vele malen nog wel :)
Ik ben niet een fan van IIS, en zelfs mijn voorkeur gaat uit naar een linux bakje, maar IIS doet zeer zeker als webserver niet ten onder met Apache http. Sterker nog, alle benchmarks geven aan dat IIS 7 een tik sneller is.
MySQL performance is dan wel weer beter op linux, met name qua resources. Uiteindelijk zit het probleem vaak in de tweaks, waardoor het meer performance inlevert dan dat zou moeten.
"Gelukkig" heb je dan nog MsSQL, dat weer op bepaalde gebieden (select's voornamelijk) veel efficiënter is.

Mja eh, wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat het niet uit hoeft te maken waar je server op draait. Qua performance zou je het in de stats moeten zien, maar absoluut niet moeten voelen. Het enige verschil is dat een linux bakje op 1core en 512 mb kan draaien, en IIS totaal niet.
Pak je een redelijk duo core met ~4gig geheugen, dan zou er vrijwel geen merkbaar verschil meer moeten zijn.
De specifieke problemen, is dat er dus blijkbaar teveel IIS/PHP managers zijn die niet weten hoe het moet ;)

8 seconden loadtime vs. een halve seconde, vind ik toch noemenswaardig teveel.
En die halve seconde is op onze halfgare testomgeving, die verre van geoptimaliseerd is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Firesphere op 22-05-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjah dat moet toch ergens anders zitten, IIS icm PHP kan perfect draaien dus daar zit het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Eh ja, maar dat heeft dus ook weer niets met IIS of MySQL op windows te maken. Het probleem zit hem ergens anders. Sure, zeg dan maar iets over de resource costs van IIS. Een brakke setup gebruiken en dan IIS de schuld geven is het zelfde als erm.. geen benzine in je auto doen en de garage boos bellen dat je auto een pokken ding is omdat hij niet rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, draait die Windows host misschien in een VPS van 5 euro per jaar ofzo? :+ (Heb dit in de praktijk een keer voor zien komen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ze noemen zich "De cloud expert", ik ben benieuwd.

Maar dat een groot bedrijf wat een paar miljoen accuboren etc. per dag verkoopt, het ook niet kan regelen dat IIS/PHP/MySQL soepel loopt?

(dus niet deze hosting), dan is voor ons de conclusie vrij snel genomen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Tja als je de keuze moet maken om een hoop tijd te verspillen aan het fixen van een brakke basis setup of je kunt migreren naar een server waarvan je zeker weet dat het werkt....maar dan is het geen Windows vs Linux verhaal meer.

Overigens 0 ervaring met PHP onder IIS. Kan me voorstellen dat het iets minder performt maar geen 8 - 16x.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:06:
Tja als je de keuze moet maken om een hoop tijd te verspillen aan het fixen van een brakke basis setup of je kunt migreren naar een server waarvan je zeker weet dat het werkt....maar dan is het geen Windows vs Linux verhaal meer.

Overigens 0 ervaring met PHP onder IIS. Kan me voorstellen dat het iets minder performt maar geen 8 - 16x.
Het is voor ons toch een IIS vs. Apache/Nginx verhaal, omdat wij de site onder Apache en Nginx als een tierelier kunnen laten draaien, maar de betreffende hosting niet hetzelfde kan doen op een IIS server dus.

Zoals ik zei, zelfs onze test-brak-server werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie10
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Firesphere: je schrijf een response geeft een server error :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• incaz
Nou ja, 8 tot 16 keer is natuurlijk wel te doen als je indices corrupted raken door verkeerde instellingen (want dat is uiteindelijk het punt toch?)

Maar nee, dat lijkt me geen IIS vs Apache-gebeuren.

En volgens mij is er geen enkele correlatie tussen de grootte van het bedrijf (qua omzet) en de kwaliteit van de IT (ik zet in op 'onverminderd ruk met hier en daar een paar eenzame uitzonderingen.') Dus dat een een groot bedrijf dat niet voor elkaar krijgt... ik verbaas me er helaas eigenlijk niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Chrome 35 is uitgekomen, en eindelijk heeft men ook fatsoenlijke fontrendering op Windows met kleine lettertypes. Het ziet er nu uit zoals het er in IE 11 uitziet en niet meer als een berg poep.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lvO3IG5.png

En Chrome 35 heeft de "Ok Google"-functie, waarmee je microfoon wordt geactiveerd als je op google.com bent en je "Ok Google" zegt (je moet het wel inschakelen in je voorkeuren).

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

OK ik weet er te weinig van om er echt iets zinnigs over te zeggen. Maar ik moet heel eerlijk toegeven dat ik in het geval van server problemen zoiets heb van het moet gewoon werken want als ik dagen mezelf ga begraven in het uitzoeken van problemen is dat vele malen duurder dan migreren naar een andere host van $15 per maand dus dan hak ik vrij gauw de knoop door om gewoon te wieberen. Als ik er drie uur aan werk kost dat net zo veel als een jaar hosting ergens anders. Wat is dan de moeite?

Maar ik denk dat er wat anders aan de hand is bij zo veel lag. Wellicht dat er bij iedere call een hele stack opnieuw geinitialiseerd wordt in plaats van alleen de eerste keer of bij de start van IIS.
Alex) schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:14:
Chrome 35 is uitgekomen, en eindelijk heeft men ook fatsoenlijke fontrendering op Windows met kleine lettertypes. Het ziet er nu uit zoals het er in IE 11 uitziet en niet meer als een berg poep.
Fijn, nu nog de ondersteuning van HDPI schermen. Echt de eerste keer van mijn leven dat ik iemand aangeraden heb Internet Explorer te gebruiken, werkt gewoon beter dan Chrome onder Windows 8 met een HDPI scherm.

[ Voor 43% gewijzigd door BikkelZ op 22-05-2014 22:18 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

koesie10 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:12:
@Firesphere: je schrijf een response geeft een server error :O
Je bedoelt "Schrijf een throw op een willekeurige, non-breaking plek, en test wat het verschil is"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

[afbeelding]

En Chrome 35 heeft de "Ok Google"-functie, waarmee je microfoon wordt geactiveerd als je op google.com bent en je "Ok Google" zegt (je moet het wel inschakelen in je voorkeuren).
Hmm, bij mij is de font rendering niet noemenswaardig verbeterd. Zeker niet zo erg als in die screenshot die jij laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

BikkelZ schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:06:

PHP is niet slechter onder IIS, zelfs beter (op papier met de juiste configuratie e.d.). MySQL is vaak de boosdoener van slechte servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

[afbeelding]

Hier is fontrendering nog steeds net zo lelijk in Chrome 35. Moet ik nog ergens iets aanzetten om fontrendering mooi te krijgen? :P

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
Douweegbertje schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:26:
[...]

PHP is niet slechter onder IIS, zelfs beter (op papier met de juiste configuratie e.d.). MySQL is vaak de boosdoener van slechte servers.
Dat inderdaad.

Een van onze klanten huurt een VPS bij ons waar hij windows server + IIS7 + php op draait, en dat performt prima. Doet zeker niet onder voor php op apache.
Geen idee of de klant aparte dingen met configuratie heeft gedaan overigens. Ze beheren dat ding volledig zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
De eerste optie in chrome://flags/ aanpassen meen ik.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
  • Laatst online: 23-09 15:39
Morgen! :)

Koffie?

/me Slingert met koffiekan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:44

ErikKo

Rippie

Boh ja, ik werd wakker met koffievragende oogjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:40
Nog niet koffie, straks maar even een bak halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ik constateer net een groot probleem: er is iets met onze melkschuimer.

Geen capucchino vandaag :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:04

[afbeelding]

Bij mij zag het er niet zo erg uit als op jouw screenshot.. Met DirectWrite ziet het er wel iets minder scherp uit, weet niet of ik dit nou echt fijner vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Cor453 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:44:

Dat is balen.

Ik begin zometeen eerst even met een dubbele espresso. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Martindo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:46:
[...]
Dat is balen.

Ik begin zometeen eerst even met een dubbele espresso. :)
Minder lurken, meer caffeine. Daar hoor je ook mee te beginnen. Maar daarna kan een cappuchino er ook wel in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Maar wel een kaputt-ccino? :+ [/saaiehumor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
ErikKo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:46:
[...]

Maar wel een kaputt-ccino? :+ [/saaiehumor]
System.IOException: Joke cannot be written into local storage. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29

Tis maar gewoon opgeklopte melk, en daarbij echt mannen drinken koffie zonder melk of andere toevoegingen. Hooguit een goede likeur <ekdom mode>on the sssside.....</ekdom mode>

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Echte mannen en Gerard Ekdom in 1 zin? :N

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Door een tekort aan koffie is dat mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu op 4 bakken koffie maar het lijkt wel of vrijdag en productief samen altijd false oplevert :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
Gisteren nieuwe laptop besteld! pricewatch: Asus N550JK-CN101H

Vanavond even ophalen bij de Jumbo :D

Wordt een (leuke) drukke weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

:/ Oh dear... Even een JSON endpoint toevoegen aan een WCF... :X Nondeju, dat valt niet mee. En als je zoekt naar een goede tutorial heb je pech, je vindt enkel vragen op StackOverflow...

Het kloterige is nog dat ik in het verleden al meerdere malen dit heb gedaan, maar dat ik steeds vergeet hoe je WCF genoeg krijgt gekneed om te doen wat je wil :'(

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:34

alienfruit

the alien you never expected

Loop je kantoor van de klant binnen na een heerlijk Engels ontbijt. Ruikt heel het kantoor naar koffie. Yuck. Meteen misselijk gevoel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

alienfruit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:32:
Loop je kantoor van de klant binnen na een heerlijk Engels ontbijt. Ruikt heel het kantoor naar koffie. Yuck. Meteen misselijk gevoel :(
Ontslag nemen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
De oplossing voor alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Of gewoon terug naar Londen gaan. Wie van jullie heeft gisteren ook niet gestemd? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundless
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-07 14:19
alienfruit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:38:
Of gewoon terug naar Londen gaan. Wie van jullie heeft gisteren ook niet gestemd? :D
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

alienfruit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:32:
Koffie! :r

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
iets tegen koffie :+

No coffee, no code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik dus ook niet. Laatste keer dat ik heb gestemd koste mij dat een hoop geld omdat ze dus daardoor mijn adres bij de Belastingdienst hadden veranderd. Ik vervolgens daarna was verhuisd niet wetende dat Den Haag mijn adres door had gegeven. Die brieven van de koningin koning tikken lekker aan :( :(
No coffee, no code!
Gefixt: No coke, no code!

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 23-05-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Cor453 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:44:
[...]

iets tegen koffie :+

No coffee, no code!
Ik heb het altijd al ranzige bende gevonden en toen, honderd jaar geleden, toen ik mijn rijbewijs haalde werd mij een kop koffie aangeboden.
Ik was helemaal in de wolken en riep "ja, lekker!"
-"Zwart?"
"Ja!"
Toen de beste man wegliep dacht ik "wat heb ik nou zojuist besteld?"
Uit beleefdheid de hele bak (zwarte) koffie in 1 keer achterovergeslagen en gadverdamme!
Toen wist ik het zeker: Ik drink NOOIT meer koffie.
Ik vind het ook meuren .
alienfruit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:44:
[...]
Gefixt: No coke, no code!
Precies!
Coca Cola en geen light want dat is niet te zuipen :+

[ Voor 14% gewijzigd door ZaZ op 23-05-2014 10:51 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
ZaZ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:49:
[...]
Coca Cola en geen light want dat is niet te zuipen :+
That I totally agree on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:57

Comgenie

Soms heb je dat

Niemand vind koffie de eerste keer lekker. Het is echt een smaak waar je aan moet wennen. Maar als je er eenmaal aan gewend bent :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Koffie is net als bier, dat moet je leren drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Ja koffie moet je leren drinken. Maar het is wel verdraaid lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:15

TheNephilim

Wtfuzzle

Voor de front-end dev's hier: https://developer.chrome.com/devtools/docs/mobile-emulation

Misschien al bekend bij velen, maar ik wist het niet maar vind het monster handig! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
Ben al heel vroeg begonnen met koffie eerst met melk en veel suiker :P

Tegenwoordig geen melk meer en nog maar 1 of een half klontje suiker.

Moet de suiker nog afbouwen :)

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

ocwil schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:26:
Ben al heel vroeg begonnen met koffie eerst met melk en veel suiker :P

Tegenwoordig geen melk meer en nog maar 1 of een half klontje suiker.

Moet de suiker nog afbouwen :)
Dat kan ik echt niet snappen; koffie + melk + suiker... oké... koffie + melk ... oké. Maar dan koffie + suiker... dat is toch niet te zuipen? :+

Ben zelf ook begonnen aan een bakkie met alles erop en eraan, maar alleen koffie met suiker heb ik nooit lekker gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 16:29
TheNephilim schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:26:
Voor de front-end dev's hier: https://developer.chrome.com/devtools/docs/mobile-emulation

Misschien al bekend bij velen, maar ik wist het niet maar vind het monster handig! :p
voor de FireFox gebruikers

https://developer.mozilla...ls/Responsive_Design_View

hmm misschien nu een tijdje koffie met melk zonder suiker en dan de melk afbouwen om uiteindelijk zwart te kunnen zeggen :D

[ Voor 14% gewijzigd door ocwil op 23-05-2014 11:31 ]

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

TheNephilim schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:28:
[...]

Dat kan ik echt niet snappen; koffie + melk + suiker... oké... koffie + melk ... oké. Maar dan koffie + suiker... dat is toch niet te zuipen? :+

Ben zelf ook begonnen aan een bakkie met alles erop en eraan, maar alleen koffie met suiker heb ik nooit lekker gevonden.
Echt? Ik vind juist koffie met suiker beter. Vooral omdat ik regelmatig mijn koffie vergeet en het uiteindelijk grotendeels koud drink. Dan is suiker een noodzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Leuk, een scraper schrijven voor een website die aan A/B testing doet. :D

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Gamebuster schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:36:
Leuk, een scraper schrijven voor een website die aan A/B testing doet. :D
High five, it's scraper friday!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Cor453 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:38:
[...]

High five, it's scraper friday!
Ha, voor mij is het al 3 weken scraper friday. 3 websites en een Soap koppeling geautomatiseerd uitlezen, de resultaten "slim" koppelen en tonen aan de gebruiker. Het is al 2 keer voorgekomen dat een website veranderd en een scraper breekt. Nu de A/B testing erbij.

Gelukkig worden de scrapers steeds "slimmer" bij het inlezen zodat kleine veranderingen steeds minder verschil maken. Forceert je wel alles modulair op te zetten en testbaar te houden; problemen zijn meestal snel gevonden (tot je met A/B testing te maken krijgt... nu voer ik mijn set aan tests uit tegen A variant en B variant)

Maar.... Geen failures meer :D

[ Voor 18% gewijzigd door Gamebuster op 23-05-2014 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Helemaal naar beneden scrollen. Check de Mac Pro!
http://getnotifyr.com/

Gast heeft op TechCrunch en alles gestaan, met dat icon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Firesphere schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:43:

_/-\o_

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Laatst online: 25-09 07:49

Aangezien het icoon nu gewoon de inhoud representeert, waarom is dat niet ook gebruikt voor de overige macs? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wtfuzzle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Laatst online: 15:41

mrc4nl

Procrastinatie expert

hurr die powerpc dingen warten vuilnis, intel hardware niet, het is de brakke apple software :P

[ Voor 3% gewijzigd door mrc4nl op 23-05-2014 11:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10
ErikKo schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:32:
[...]
Echt? Ik vind juist koffie met suiker beter. Vooral omdat ik regelmatig mijn koffie vergeet en het uiteindelijk grotendeels koud drink. Dan is suiker een noodzaak.
Och, nadat ik een keer koffie dronk met schimmel er op was de suiker voor mij ook niet meer nodig. Als je dat weg krijgt kan je elke koffie drinken ^^

(mocht je het niet willen proberen met schimmel, doe 1 drupje dreft in je beker koffie en roer even goed en laat het koud worden. Dat geeft bijna dezelfde smaak... :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:20

StM

Waarom weet jij hoe dreft smaakt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14:25
Caelorum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:50:
[...]

Och, nadat ik een keer koffie dronk met schimmel er op was de suiker voor mij ook niet meer nodig. Als je dat weg krijgt kan je elke koffie drinken ^^

(mocht je het niet willen proberen met schimmel, doe 1 drupje dreft in je beker koffie en roer even goed en laat het koud worden. Dat geeft bijna dezelfde smaak... :X)
Jij drinkt iets heel smerigs en vorvolgens probeer je alles om op zoek te gaan naar iets dat hetzelfde smaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
TheNephilim schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:26:

Waarom steken ze zulke dingen toch zo ver weg. Zou echt nooit in me opkomen om op dei 'esc' toets te rammen.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:10
StM schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:51:
Waarom weet jij hoe dreft smaakt... :X
Erwin537 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:52:
[...]
Jij drinkt iets heel smerigs en vorvolgens probeer je alles om op zoek te gaan naar iets dat hetzelfde smaakt?
Nee, twee incidentjes... ;(
De eerste was het niet goed droogmaken (en afspoelen) van het kopje voordat er koffie in ging. De tweede was twee (en meer) identieke bekers naast mijn scherm hebben staan, een lange vermoeiende nacht, en het niet goed opruimen van mijn bureau.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 23-05-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Caelorum schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:02:
[...]

[...]

Nee, twee incidentjes... ;(
De eerste was het niet goed droogmaken (en afspoelen) van het kopje voordat er koffie in ging. De tweede was twee (en meer) identieke bekers naast mijn scherm hebben staan, een lange vermoeiende nacht, en het niet goed opruimen van mijn bureau.
Het 3e incident was het simpelweg drinken van koffie?

Koffie is bah :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
YouTube: iPhone 5G Review (knock-off) | Ashens

Geniaal

[ Voor 55% gewijzigd door Gamebuster op 23-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
*oeps*

[ Voor 97% gewijzigd door Gamebuster op 23-05-2014 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
Scraper friday: iets met XML en crons en alles terwijl de andere partij niet opschiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martindo
Een fijne bak snelfilterkoffie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Waarom zou je die notifications op je Mac willen hebben :/
Vraag mij af hoe je die notifications kan ondervangen op de iOS device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 11:04
Dat zal wel deel van het geheim van de smid zijn ...

Kan me een klein beetje voorstellen dat als je lekker aan de slag bent op je computer, je niet steeds je telefoon erbij wilt hoeven pakken.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:06
alienfruit schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:14:
Waarom zou je die notifications op je Mac willen hebben :/
Vraag mij af hoe je die notifications kan ondervangen op de iOS device.
Dat vind ik ook wel raar. Want dat betekend ook dat de developer ook de inhoud weet van de notificatie.
Dus zou het mogelijk zijn dat hij al je berichtjes onderschept :o

Het zal vast niet gebeuren. Maar er is dus blijkbaar wel een mogelijkheid om notificaties van andere apps door te sturen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cor453
tomcool schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:25:
[...]

Dat vind ik ook wel raar. Want dat betekend ook dat de developer ook de inhoud weet van de notificatie.
Dus zou het mogelijk zijn dat hij al je berichtjes onderschept :o

Het zal vast niet gebeuren. Maar er is dus blijkbaar wel een mogelijkheid om notificaties van andere apps door te sturen :X
Ik snap sowieso niet helemaal hoe hij die notifications onderschept. Mag je NSNotificationCenter gebruiken om pushes van andere apps te ondervangen? Heb dat nog nooit gezien.

En ik begreep van Apple altijd dat de gouden regel was: als het niet in de docs staat mag het niet? Ze rejecten deze app dus toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:49
Gisteravond een roteind wezen wielrennen, helemaal gaar, en dan vannacht vier keer het bed uit gemogen vanwege een ziek zoontje. }:|

Flink staaltje CDD vandaag.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Cor453 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:36:
[...]

Ik snap sowieso niet helemaal hoe hij die notifications onderschept. Mag je NSNotificationCenter gebruiken om pushes van andere apps te ondervangen? Heb dat nog nooit gezien.

En ik begreep van Apple altijd dat de gouden regel was: als het niet in de docs staat mag het niet? Ze rejecten deze app dus toch niet.
Wellicht dat als je je telefoon aansluit op een carkit dat je notificaties dan ook op je dashboard gemeld kunnen worden en dergelijke? Verklaart meteen waarom je bluetooth nodig hebt.

------

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1584030

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Is iedereen al bier aan het drinken ofzo? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 11:49

DeluxZ

Livin' the good life

Nee, laatste minuten hier op kantoor, volgende week weekje vrij en dan ergens anders beginnen :)

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:47

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Cor453 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:36:
[...]

Het gaat niet via NSNotificationCenter, het gaat via Apple Notification Center Service en maakt gebruik van Core Bluetooth.
The purpose of the Apple Notification Center Service (ANCS) is to give Bluetooth accessories (that connect to iOS devices through a Bluetooth low-energy link) a simple and convenient way to access many kinds of notifications that are generated on iOS devices
Dat is ook hoe bijv. de Pebble watch werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:36
Woei! Geen extra kosten *O*

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/8XOFa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

DeluxZ schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:01:
Nee, laatste minuten hier op kantoor, volgende week weekje vrij en dan ergens anders beginnen :)
Ah, aftellen dus! Nog een afscheidsborrel zo dus? 8)
Ga je backpacken met Wifi antenne op je rug ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
TheNephilim schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Ah, aftellen dus! Nog een afscheidsborrel zo dus? 8)

[...]

Zoiets >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
TheNephilim schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:09:
[...]

Ditte dus: https://hakshop.myshopify.com/products/wifi-pineapple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Wow hey, niet bij mij voor de deur gaan staan wsitedesign! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
In eerste instantie is het om er mee te leren werken, wat ik voornamelijk in besloten omgeving ga uitvoeren...

@TheNephilim: kan ik niet beloven, ik weet niet waar je woont namelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
wsitedesign schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:33:
In eerste instantie is het om er mee te leren werken, wat ik voornamelijk in besloten omgeving ga uitvoeren...

@TheNephilim: kan ik niet beloven, ik weet niet waar je woont namelijk :+
Maar wat is nu precies het voordeel van zo'n pineapple? Ik heb er een beetje over zitten lezen, en voorzover ik het zie is het gewoon openwrt met een iets meer portable router?

Ik heb nog niet echt dingen gezien die ik niet ook met mijn eigen router + openwrt kon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
bevat switches om verschillende configs at boottime in te laden zonder via ssh/webpagina te moeten gaan, is inderdaad portable & klein, bevat de "juiste" chipsets, ... Is gewoon handig :)
Pagina: 1 ... 51 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.