Hmmz, grappig genoeg lijkt hij mij daarmee nog het meest handig voor lan partys, waar portability een dikke + iswsitedesign schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:39:
bevat switches om verschillende configs at boottime in te laden zonder via ssh/webpagina te moeten gaan, is inderdaad portable & klein, bevat de "juiste" chipsets, ... Is gewoon handig
Je zou hem waarschijnlijk ook als zodanig kunnen inzetten 
In een pelican box, kan hij zelfs onderwater
In een pelican box, kan hij zelfs onderwater
Maar onderwater valt de hele wifi functionaliteit toch weg? De radio golven zullen in ieder geval niet in de normale vorm aankomen bij de apparaten. Verder lijkt het me niet zo handig om alleen te gebruiken met een kabel ^^
Weet ik wel. Die case is bedoeld om de pineapple veilig in op te bergen, kan ie tegen een stootjeRobbiedobbie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:44:
Maar onderwater valt de hele wifi functionaliteit toch weg? De radio golven zullen in ieder geval niet in de normale vorm aankomen bij de apparaten. Verder lijkt het me niet zo handig om alleen te gebruiken met een kabel ^^
Alleen met een kabel gebruiken, hoe bedoel je?
AAAAAAAAAAAARGH. Ik word de laatste dagen echt helemaal gek van die Google Play Services battery drain sinds de nieuwe update. Dat kreng verbruikt gewoon 80% - 90% van mijn batterij over een periode van 8 uur, vanwege een of andere bug die verband houdt met de garbage collector, waardoor één core constant op 1.5GHz aan het werk is
.
Misschien toch eens proberen of ART wat betere resultaten geeft...
ART schijnt inderdaad veel zuinger om te gaan met de accu, juist omdat de wildgroei aan GUI elementen een beetje is terug gedrongen. Grappig dat Google zelf dat het probleem veroorzaakt
Als je hem onder water daadwerkelijk zou willen gebruiken, en wifi valt af, dan blijft alleen je ene ethernet poort over om te gebruikenwsitedesign schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:01:
[...]
Weet ik wel. Die case is bedoeld om de pineapple veilig in op te bergen, kan ie tegen een stootje
Alleen met een kabel gebruiken, hoe bedoel je?
Ohh daarom gaat mijn batterij veel sneller leeg dan normaalalex3305 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:12:
AAAAAAAAAAAARGH. Ik word de laatste dagen echt helemaal gek van die Google Play Services battery drain sinds de nieuwe update. Dat kreng verbruikt gewoon 80% - 90% van mijn batterij over een periode van 8 uur, vanwege een of andere bug die verband houdt met de garbage collector, waardoor één core constant op 1.5GHz aan het werk is.
Nothing to see here!
Mijn telefoon batterij gaat al maanden belachelijk snel. Eigenlijk sinds het nieuwe uiterlijk van spotify 
Spotify heeft al mijn opgeslagen nummers gewist, en heb nooit de moeite genomen om alles weer te saven, dus nu stream ik gemiddeld 3 a 4 uur aan muziek op hoge kwaliteitsinstelling over mijn mobiel netwerk
(Dit komt neer op ongeveer 4gb per maand)
Spotify heeft al mijn opgeslagen nummers gewist, en heb nooit de moeite genomen om alles weer te saven, dus nu stream ik gemiddeld 3 a 4 uur aan muziek op hoge kwaliteitsinstelling over mijn mobiel netwerk
[ Voor 6% gewijzigd door Robbiedobbie op 23-05-2014 18:08 ]
Apps die heel vaak je location opvragen kunnen dat effect ook hebbenalex3305 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:12:
AAAAAAAAAAAARGH. Ik word de laatste dagen echt helemaal gek van die Google Play Services battery drain sinds de nieuwe update. Dat kreng verbruikt gewoon 80% - 90% van mijn batterij over een periode van 8 uur, vanwege een of andere bug die verband houdt met de garbage collector, waardoor één core constant op 1.5GHz aan het werk is.
Op mijn nexus 5 met ART aan gebruikt Google Play services maar ~4%
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Nieuwe Yubikey

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Een pineapple heeft een iets ander (in veel gevallen minder legaal) doelRobbiedobbie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:40:
[...]
Hmmz, grappig genoeg lijkt hij mij daarmee nog het meest handig voor lan partys, waar portability een dikke + is
Als ik de site mag geloven is het een ding dat je in een USB poort stopt, je vinger er op legt en dat deze dan de wachtwoorden voor je invult?
Leuk apparaat, maar is dat zo'n vooruitgang ten opzichte van Keepass/Lastpass (met een eventuele browser plugin)?
Hmm, wellicht voor het overnemen/inloggen van software/servers?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Mijn tablet accu ging ineens belachelijk snel leeg door "scherm". Na een reboot weer back to normal.
Overigens vind ik dit wel slecht van Samsung: ik heb de runtime op ART gezet, en nu kan ik geen updates meer krijgen:
Overigens vind ik dit wel slecht van Samsung: ik heb de runtime op ART gezet, en nu kan ik geen updates meer krijgen:
Het besturingssysteem op uw apparaat is op een niet-toegestane manier gewijzigd

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nee, het is een 2-factor systeem.Jan_V schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 20:21:
[...]
Als ik de site mag geloven is het een ding dat je in een USB poort stopt, je vinger er op legt en dat deze dan de wachtwoorden voor je invult?
Leuk apparaat, maar is dat zo'n vooruitgang ten opzichte van Keepass/Lastpass (met een eventuele browser plugin)?
Hmm, wellicht voor het overnemen/inloggen van software/servers?
Je kan het gebruiken om bijvoorbeeld je LastPass mee af te schermen, zodat alleen jij met jouw wachtwoord EN de yubikey authenticatie de boel kan unlocken.
Zo ook server authenticatie en Windows authenticatie etc.
Het is een verrekte handig ding. Vooral voor corporate-toepassingen is'ie praktisch onmisbaar wmb.
Hij was over op kantoor en m'n oude was een klein beetje heel erg verbogen en werkte wat moeilijk. Het is een gewone trouwens.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
http://www.carlschissler.com/gsound/index.php?page=demos
Nice
Zouden ze wat vaker moeten implementeren. 'Even' wat triangles en materials naar de geluidskaart (ala GPU), en dan 'renderen' met een hardware-DSP. HRTF erbij, en dan moet je al een heel eind kunnen komen. Op het moment dat je om een hoekje staat gooi je wat op de grond voor je, en kun je personen horen aankomen aan de hand van de weerkaatsing van geluid.
Nice
[ Voor 7% gewijzigd door Feanathiel op 23-05-2014 23:07 ]
Is dat nou zo lastig dan, geluid in games? Ik ging er vanuit dat dat redelijk eenvoudig zou zijn. Beetje wiskunde qua afstand? Of gaat het hier om specifiek de weerkaatsingen e.d.?Feanathiel schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:50:
http://www.carlschissler.com/gsound/index.php?page=demos
NiceZouden ze wat vaker moeten implementeren. 'Even' wat triangles en materials naar de geluidskaart (ala GPU), en dan 'renderen' met een hardware-DSP. HRTF erbij, en dan moet je al een heel eind kunnen komen. Op het moment dat je om een hoekje staat gooi je wat op de grond voor je, en kun je personen horen aankomen aan de hand van de weerkaatsing van geluid.
Volgens mij wel. Het klinkt behoorlijk realistisch.
-----

Ik heb in bcdedit nu zo gedaan dat ik de windows 8.1 bootmenupolicy op legacy heb gekregen, nu krijg ik vóór het hangen al een OS-keuze en kan ik dus W7 altijd opstarten als ik wil
edit:
En ik kan nu handmatig in Veilige Modus opstarten
(niet dat het dan opschiet, hij blijft hangen vóór je iets ziet anders dan het Windows-logo, maar ok...)
-----

Ik heb in bcdedit nu zo gedaan dat ik de windows 8.1 bootmenupolicy op legacy heb gekregen, nu krijg ik vóór het hangen al een OS-keuze en kan ik dus W7 altijd opstarten als ik wil
edit:
En ik kan nu handmatig in Veilige Modus opstarten
[ Voor 25% gewijzigd door F.West98 op 23-05-2014 23:45 ]
Ebay
Wachtwoord wijzigen, lukt met een lang wachtwoord, inloggen daarna lukt niet meer. Blijkt dat ze het afkappen op 20 tekens, maar bij het inloggen accepteren ze langere wachtwoorden

Wachtwoord wijzigen, lukt met een lang wachtwoord, inloggen daarna lukt niet meer. Blijkt dat ze het afkappen op 20 tekens, maar bij het inloggen accepteren ze langere wachtwoorden

Het is echt mijn week niet 
Nu heb ik Windows 7 maar weer opgestart - kan die geen internetverbinding krijgen via de kabel
Gewoon geen verbinding, heel vaag weer....
edit:
En natuurlijk morgen voor de meet werkzaamheden aan het spoor, dus extra reistijd....
edit2:
Ah. De router is niet meer bereikbaar. Daarom ook geen verbinding op mijn computer. Andere apparaten hebben nog wel verbinding, maar de hele router, incl de webinterface (http://www.linksyssmartwifi.com o.i.d.) is offline...
Nu heb ik Windows 7 maar weer opgestart - kan die geen internetverbinding krijgen via de kabel
Gewoon geen verbinding, heel vaag weer....
edit:
En natuurlijk morgen voor de meet werkzaamheden aan het spoor, dus extra reistijd....
edit2:
Ah. De router is niet meer bereikbaar. Daarom ook geen verbinding op mijn computer. Andere apparaten hebben nog wel verbinding, maar de hele router, incl de webinterface (http://www.linksyssmartwifi.com o.i.d.) is offline...

[ Voor 51% gewijzigd door F.West98 op 24-05-2014 01:27 ]
Ik stel voor dat we FWest z'n titel veranderen naar "breekt graag zijn spullen" of iets in die trant
doe hem een t-shirt cadeau: voids warranties ...
e.g. http://www.thinkgeek.com/product/8f52/
kom - wie heeft er niet zitten prutsen met computers op die wijze...
(safe mode vs safe mode met netwerkverbinding... of dergelijken)
meesten van ons hebben het echter nooit op een forum vermeld
e.g. http://www.thinkgeek.com/product/8f52/
kom - wie heeft er niet zitten prutsen met computers op die wijze...
(safe mode vs safe mode met netwerkverbinding... of dergelijken)
meesten van ons hebben het echter nooit op een forum vermeld
[ Voor 52% gewijzigd door soulrider op 24-05-2014 09:02 ]
Gisteren heeft de zaak voor mij Smartgit aangeschaft

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ik zie geen verschil eigenlijk met SourceTree?
Ik wel
Smargit heeft linux ondersteuning
Precies. En laat dat nou net de reden zijnRobbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:27:
[...]
Ik wel
Daarnaast zit er commercieel gezien nog een voordeel aan de licentie vorm en betaling. Alleen weet ik niet meer waarom.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Ja oke, ik ben een Mac & Windows ontwikkelaarRobbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:27:
[...]
Ik wel
Blegh, voor mij is het momenteel echt aftellen tot woensdag avond... Ik zit komende week met 4 tentamens verspreid over 2 dagen...
Maandag mag ik voor de eerste 2, en woensdag voor de laatste 2
Ik heb nu al twee dagen geen regel code geschreven, en ik ben nu al ontwenningsverschijnselen aan het krijgen
Maandag mag ik voor de eerste 2, en woensdag voor de laatste 2
Ik heb nu al twee dagen geen regel code geschreven, en ik ben nu al ontwenningsverschijnselen aan het krijgen
Daar waar een grafische kaart, vaak variabel, 60Hz moet kunnen bijhouden, zal een geluidskaart dat moeten doen bij 48000Hz. Dit laatste moet met een vaste snelheid omdat je anders gaten krijgt.Douweegbertje schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:35:
[...]
Is dat nou zo lastig dan, geluid in games? Ik ging er vanuit dat dat redelijk eenvoudig zou zijn. Beetje wiskunde qua afstand? Of gaat het hier om specifiek de weerkaatsingen e.d.?
Sidenote: ik weet niet zo veel af van dit gebied.
[ Voor 5% gewijzigd door Feanathiel op 24-05-2014 14:13 ]
Alleen een grafische kaart moet miljoenen bytes als output geven op die 60Hz, bij geluid slechts 3.Feanathiel schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:47:
[...]
Daar waar een grafische kaart, vaak variabel, 60Hz moet kunnen bijhouden, zal een geluidskaart dat moeten doen bij 48000Hz. Dit laatste moet met een vaste snelheid omdat je anders gaten krijgt.
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
En in jip en janneke taal?Feanathiel schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:47:
[...]
Daar waar een grafische kaart, vaak variabel, 60Hz moet kunnen bijhouden, zal een geluidskaart dat moeten doen bij 48000Hz. Dit laatste moet met een vaste snelheid omdat je anders gaten krijgt.
Bedoel je nu dat het veel resources kost om een 100% doorgave te behouden?
Zover ik weet valt het wel mee.Douweegbertje schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 13:57:
[...]
En in jip en janneke taal?
Bedoel je nu dat het veel resources kost om een 100% doorgave te behouden?
Zover ik weet wordt geluid in games in fragmenten "gerenderd" (bijv. fragmenten van bijv. 4ms) door de aanwezige samples samen te mengen (eventueel met effecten enz.) en daarna af te spelen.
Zodra de hardware het geluid niet op tijd kan renderen, heb je dus schokken in je geluid. In dat geval kan je de vertraging verhogen naar bijv. 8ms of 16ms. Dit voegt een kunstmatige vertraging in het geluid toe en geeft de hardware weer wat ruimte voor vertragingen. Deze vertraging is ook aanwezig bij renderen en presenteren van video, dus vaak is dit ook geen probleem. (Denk aan vsync en pre-rendered frames)
Het samplen van geluid is echter lang niet zo'n zware taak als video en wordt voornamelijk op de CPU gedaan, zelfs wanneer je een geluidskaart hebt. De geluidskaart is meestal enkel verantwoordelijk voor de aansluitingen; het converteren van de bytes naar een analoog signaal of bijv. SPDIF.
Zover ik weet: Voor het renderen van audio zijn de API's vrij beperkt. Vele effecten zijn niet te realiseren zonder zeer veel custom code of 3rd party libraries. Zo kan OpenAL wel het doppler effect realiseren, maar houdt deze niet rekening met de reistijd van geluid. Vertraging bij afspelen van geluiden op afstand zal je dus zelf moeten implementeren.
Tot slot: Ik ben geen ervaren developer op dit gebied. Mijn verhaal is op basis van informatie die ik weet en ooit ergens toevallig tegen kwam.
[ Voor 22% gewijzigd door Gamebuster op 24-05-2014 14:08 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Het klopt wel min of meer dus goed opgelet.Gamebuster schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 14:01:
Tot slot: Ik ben geen ervaren developer op dit gebied. Mijn verhaal is op basis van informatie die ik weet en ooit ergens toevallig tegen kwam.
Zou er overigens interesse zijn als ik ga bloggen over mijn momentele avonturen in het developpen van een besturingssysteem? Dit zou dan vooral gaan over de basis. Hoe run je je eigen code, hoe zit memory in mekaar, etc 
Ik was zowieso al van plan volgende week een blog op te gaan zetten (eventueel met vrienden)
Ik was zowieso al van plan volgende week een blog op te gaan zetten (eventueel met vrienden)
Google heeft weer eens iets gesloopt, ditmaal Chrome 35 op Android. Iedere pagina die ik probeer te openen geeft nu "Oh, snap" en zelfs een toestelreboot helpt niet. Op internet lees ik dat meer mensen dit probleem hebben.
Handig...
Handig...

We are shaping the future
Hier geen problemen met chrome 35.0.1916.122 op een clean nexus rom op mijn galaxy s4Alex) schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:03:
Google heeft weer eens iets gesloopt, ditmaal Chrome 35 op Android. Iedere pagina die ik probeer te openen geeft nu "Oh, snap" en zelfs een toestelreboot helpt niet. Op internet lees ik dat meer mensen dit probleem hebben.
Handig...
Wat een gezeur met telefoonnummers en die in een juist - gewenst - formaat krijgen als het land onbekend is. Moet een addressenboek vergelijken met vele andere telefoonnummers in een database.
Als ik niet hetzelfde formaat krijg, is het dus itereren over aantal nummers in database * aantal nummers in addressenboek...
Overigens, is libphonenumber voor de rest wel een fijne (ported) library.
Als ik niet hetzelfde formaat krijg, is het dus itereren over aantal nummers in database * aantal nummers in addressenboek...

Overigens, is libphonenumber voor de rest wel een fijne (ported) library.
Voel me echt noob. Word tijd dat ik eens met wat leukere talen ga spelenPrisonerOfPain schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 15:47:
[...]
Het klopt wel min of meer dus goed opgelet.Op zich is het wel leuk om een keer zo'n audio-engine te maken die dingen kan mixen, resampelen en wat simpele effecten kan doen (low-pass/ high-pass, 3d panning etc). Het is niet heel ingewikkeld - ik heb er een aantal jaar terug een gemaakt en op google code gedumpt.
NOOB! L2P!Douweegbertje schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:13:
[...]
Voel me echt noob. Word tijd dat ik eens met wat leukere talen ga spelen
Altijd leuk, alleen vrees ik dat het publiek vrij beperkt gaat zijnRobbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:01:
Zou er overigens interesse zijn als ik ga bloggen over mijn momentele avonturen in het developpen van een besturingssysteem? Dit zou dan vooral gaan over de basis. Hoe run je je eigen code, hoe zit memory in mekaar, etc
Vind zelf de wat meer technische blogs altijd wel leuk om te lezen. Reageren doe ik bijna nooit tenzij iemand echt iets ongelooflijk doms zegt ^^Robbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:01:
Mijn interesse heb je. Eigen OS staat nog op het ToDo lijstje, maar weet telkens niet zo goed waar te beginnen..Robbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:01:
Yep. Mooi leesvoer. Maar er zijn al heel veel slechte verhalen te vinden, zou mooi zijn als je het stap voor stap zou kunnen volgen en zelf iets kunt bouwen wat inderdaad boot en vervolgens met device drivers aan de slag gaat voor keyboard etc.Robbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:01:
iOS developer
Op GitHub is deze guide al een tijdje populair. Zelf nog niets mee gedaan, maar neemt je wel stap voor stap mee in het proces, dus kan zeker de moeite waard zijn om te proberen.BikkelZ schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:11:
[...]
Yep. Mooi leesvoer. Maar er zijn al heel veel slechte verhalen te vinden, zou mooi zijn als je het stap voor stap zou kunnen volgen en zelf iets kunt bouwen wat inderdaad boot en vervolgens met device drivers aan de slag gaat voor keyboard etc.
Ik wou zoiets nog een keer doen voor opengl, maar ben er nog niet aan toegekomen ^^ Als ik het eenmaal doe dan is uiteraard elk commentaar van de mensen hier gewenst (zolang die maar constructief en netjes is).
Zit nu alleen meer met tijdsgebrek + zitten mensen er wel op te wachten? Daarnaast vermoed ik dat er mensen hier zijn die er beter geschikt voor zijn qua kennis over opengl.
Hoe dan ook. Het idee kwam in mij op als oplossing voor mijn soms gebrek aan motivatie om aan mijn studie te werken. Daarnaast erger ik me al een tijdje aan de tweakblogs hier. Er wordt weinig getweakt of überhaupt iets met computers/eletkronica gedaan.
Zit nu alleen meer met tijdsgebrek + zitten mensen er wel op te wachten? Daarnaast vermoed ik dat er mensen hier zijn die er beter geschikt voor zijn qua kennis over opengl.
Hoe dan ook. Het idee kwam in mij op als oplossing voor mijn soms gebrek aan motivatie om aan mijn studie te werken. Daarnaast erger ik me al een tijdje aan de tweakblogs hier. Er wordt weinig getweakt of überhaupt iets met computers/eletkronica gedaan.
[ Voor 39% gewijzigd door Caelorum op 24-05-2014 18:25 ]
Ik denk dat het probleem met de tweakblogs is, dat de mensen die juist het echte tweaken doen liever een eigen blog starten op een eigen systeem. Je hebt dan direct veel meer controlle, en je kan het ook voor op je CV etc gebruiken, waar een tweakblog soms een beetje raar uitziet
Kan zijn, maar je kan neem ik aan ook meteen doorposten naar de tweakblogs toch? Korte samenvatting met een verwijzing of is dat tegen de regels?
Ik wil niks proberen, gewoon er over lezenChris7 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:21:
[...]
Op GitHub is deze guide al een tijdje populair. Zelf nog niets mee gedaan, maar neemt je wel stap voor stap mee in het proces, dus kan zeker de moeite waard zijn om te proberen.
iOS developer
Lees het in ieder geval liever dan de laatste trends op gebied van scheren of afzeiken van users die iets schrijven wat je niet aan staat
Los van dat is heel het blog gebeuren op tweakers, een tweakers-onwaardig stukje website. Lelijk, niet bruikbaar, slecht, etc. etc. etc. Het zou gewoon een soort van reddit moeten worden naar je eigen site/blog met een korte inleiding. Klaar.Robbiedobbie schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:39:
Ik denk dat het probleem met de tweakblogs is, dat de mensen die juist het echte tweaken doen liever een eigen blog starten op een eigen systeem. Je hebt dan direct veel meer controlle, en je kan het ook voor op je CV etc gebruiken, waar een tweakblog soms een beetje raar uitziet
ps: [mobile app game] prog. taal & auth kom eens jongens
Vziw mag je op tweakblogs ongeveer doen wat je wiltCaelorum schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:49:
Kan zijn, maar je kan neem ik aan ook meteen doorposten naar de tweakblogs toch? Korte samenvatting met een verwijzing of is dat tegen de regels?
Er zijn er in elk geval al een aantal die maar samenvattingen meer posten hoor
PhonegapDouweegbertje schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:17:
[...]
ps: [mobile app game] prog. taal & auth kom eens jongens
-----
Heerlijk om weer eens in elementaryOS te werken
[ Voor 25% gewijzigd door Biersteker op 24-05-2014 22:08 ]
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ah, tja. Ik heb er nogal wat uitgefilterd met custom csswsitedesign schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 20:52:
[...]
Vziw mag je op tweakblogs ongeveer doen wat je wilt
Er zijn er in elk geval al een aantal die maar samenvattingen meer posten hoor
Zoals bijv.
Cascading Stylesheet:
^^
1
2
3
| #tracker li a[href*="http://marcotm.tweakblogs.net/"] { display: none; } |
Ik heb een greasemonkey script die zulke eruit filtertCaelorum schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:13:
[...]
Ah, tja. Ik heb er nogal wat uitgefilterd met custom css
Zoals bijv.
Cascading Stylesheet:^^
1 2 3 #tracker li a[href*="http://marcotm.tweakblogs.net/"] { display: none; }
Sinds vandaag deze er ook maar in.
een beetje zeiken over mensen die aandacht vragen op internet. Aandachtinception......

Cascading Stylesheet:
1
2
3
| #tracker li a[href*="http://earth-dragon.tweakblogs.net/"] { display: none; } |
Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.
Ja hoor, de devschuur meatup is voorbij en het eerste dat wsitedesign doet is hier posten 
wow...
http://www.joop.nl/leven/...tos_zijn_nu_van_whatsapp/

wow...
To be clear: you retain all of your ownership rights in your Status Submissions, but you have to have the rights in the first place. However, by submitting the Status Submissions to WhatsApp, you hereby grant WhatsApp a worldwide, non-exclusive, royalty-free, sublicenseable and transferable license to use, reproduce, distribute, prepare derivative works of, display, and perform the Status Submissions in connection with the WhatsApp Service and WhatsApp's (and its successor's) business, including without limitation for promoting and redistributing part or all of the WhatsApp Service (and derivative works thereof) in any media formats and through any media channels.
[ Voor 99% gewijzigd door Firesphere op 25-05-2014 00:02 ]
Ah! daarom was het zo rustig hier!
Ook grappig hier.. Een van mijn katten is krols. Liep hier half uur lang te miauwen en over het kleed te schuren met der buik. Nu compleet uitgeteld. Is bijna geen beweging meer in te krijgen. Oogjes gaan met moeite open. Heeft der eigen compleet uitgeput dus. Andere poes stond er ook de hele tijd bij zo van "WTF doe jij nou, raar beest".
Gebruik IE11, dus dat zit er voor mij niet in ^^ Daarnaast, waarom met javascript nog extra zooi doen als ik het tweakers ook in CSS formaat kan laten meeleveren. Voordeel is ook meteen dat het op mijn WP8 toestel (en overal waar ik mee inlog) het ook meteen doet.wsitedesign schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 22:58:
[...]
Ik heb een greasemonkey script die zulke eruit filtert
Ook grappig hier.. Een van mijn katten is krols. Liep hier half uur lang te miauwen en over het kleed te schuren met der buik. Nu compleet uitgeteld. Is bijna geen beweging meer in te krijgen. Oogjes gaan met moeite open. Heeft der eigen compleet uitgeput dus. Andere poes stond er ook de hele tijd bij zo van "WTF doe jij nou, raar beest".
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2014 00:10 ]
Wat doen jullie op de fp?
Greasemonkey script is handig om on-the fly de blacklist bij te werkenCaelorum schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:08:
Ah! daarom was het zo rustig hier!
[...]
Gebruik IE11, dus dat zit er voor mij niet in ^^ Daarnaast, waarom met javascript nog extra zooi doen als ik het tweakers ook in CSS formaat kan laten meeleveren. Voordeel is ook meteen dat het op mijn WP8 toestel (en overal waar ik mee inlog) het ook meteen doet.
En jij niet zeker? Maar ik geef het toe, tweakers werkt verslavend... Wanneer verbieden ze het?Firesphere schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:49:
Ja hoor, de devschuur meatup is voorbij en het eerste dat wsitedesign doet is hier posten
[ Voor 39% gewijzigd door azerty op 25-05-2014 00:14 ]
Ja, ok... Aan de andere kant zo vaak hoef ik niet iemand er uit te filteren en die paar keer kan ik wel even naar mijn voorkeuren gaan hier en de regel er bijzettenwsitedesign schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:13:
[...]
Greasemonkey script is handig om on-the fly de blacklist bij te werken[...]
Are. you. fucking. kidding. me.
Dit is toch ook niet te geloven.
Wil ik even een VPN verbinding opzetten, gaat op alle apparaten goed, behalve de S5. Daar vraagt hij ook om een referentieopslagwachtwoord, maar dat is niet het standaardwachtwoord voor die zaken. Vanalles geprobeerd, niets lukt. Meer mensen op internet klagen daar over.
Eén van de tips: zet het vergrendelscherm op PIN, en dan hoeft het niet meer. Helaas.
Maar nu kan ik het niet meer ontgrendelen, want de PIN (0000) is fout. ALTIJD. En ja, ik heb écht 0000 ingevuld. En er is geen Google-unlock. Je blijft eeuwig PINs proberen...
Dit is toch ook niet te geloven.
Wil ik even een VPN verbinding opzetten, gaat op alle apparaten goed, behalve de S5. Daar vraagt hij ook om een referentieopslagwachtwoord, maar dat is niet het standaardwachtwoord voor die zaken. Vanalles geprobeerd, niets lukt. Meer mensen op internet klagen daar over.
Eén van de tips: zet het vergrendelscherm op PIN, en dan hoeft het niet meer. Helaas.
Maar nu kan ik het niet meer ontgrendelen, want de PIN (0000) is fout. ALTIJD. En ja, ik heb écht 0000 ingevuld. En er is geen Google-unlock. Je blijft eeuwig PINs proberen...

*mompelt iets over F.West98 en elektronica* 
Het lijkt wel alsof echt elke post hier van jou er weer eens iets kapot is gegaan ergens ^^ Het is eigenlijk een wonder dat Tweakers.net nog steeds overeind staat
Het lijkt wel alsof echt elke post hier van jou er weer eens iets kapot is gegaan ergens ^^ Het is eigenlijk een wonder dat Tweakers.net nog steeds overeind staat
[ Voor 70% gewijzigd door Caelorum op 25-05-2014 00:22 ]
F.West98, is vissen niet iets voor jou?
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Maar er is ook geen enkele manier om op een andere manier dat apparaat nu te unlocken
@oisyn: waarom was je vandaag niet bij de devmeet?
Geen zin in
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Storm in een glas water, het gaat daar om Status Submissions (met andere woorden: profiel foto en status tekst)Firesphere schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 23:49:
wow...
Uit dat stuk tekst blijkt dat user to user communicatie niet onder "Status Submissions" valt.The WhatsApp Service allows WhatsApp users to submit status text, profile photos and other communications submitted by you, as well as the automatic submission of your “last seen” status (collectively, the "Status Submissions"). These Status Submissions may be hosted, shared, and/or published as part of the WhatsApp Service, and may be visible to other users of the Service who have your mobile phone number in their mobile phone and which you have not expressly blocked. For clarity, direct messages, location data and photos or files that you send directly to other WhatsApp users will only be viewable by those WhatsApp user(s) or group(s) you directly send such information; but Status Submissions may be globally viewed by WhatsApp users that have your mobile phone number on their smartphone, unless the user is blocked by you.
En verder vergeet je voor het gemak maar even het slotstuk:
The foregoing license granted by you terminates once you remove or delete a Status Submission from the WhatsApp Service.
[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 25-05-2014 00:39 ]
LANG LEVE SAMSUNG ACCOUNT.
Ik kon online ontgrendelen en daarna vingerafdruk weer instellen. HOERA!
Ik kon online ontgrendelen en daarna vingerafdruk weer instellen. HOERA!
Ik zat in de trein, heb de privacy-license (en specifiek, wat er dan ineens gewijzigd zou zijn) niet heel grondig doorgelezen inderdaad..oisyn schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:34:
[...]
Storm in een glas water, het gaat daar om Status Submissions (met andere woorden: profiel foto en status tekst)
[...]
Uit dat stuk tekst blijkt dat user to user communicatie niet onder "Status Submissions" valt.
En verder vergeet je voor het gemak maar even het slotstuk:
[...]
Dat soort dingen zijn nodig om je naam en profiel foto aan je contacten te mogen tonen. Opgehypt komkommernieuws dat laat zien dat Joop.nl er niets van begrijpt.Firesphere schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:44:
[...]
Ik zat in de trein, heb de privacy-license (en specifiek, wat er dan ineens gewijzigd zou zijn) niet heel grondig doorgelezen inderdaad.
Nou ja
Dat lijkt me wat overdreven generiek.including without limitation for promoting and redistributing part or all of the WhatsApp Service (and derivative works thereof) in any media formats and through any media channels.
Waarschijnlijk geschreven door een iets te enthousiaste student rechten die dacht "Ach, kan altijd handig zijn, kunnen we beter nu alvast maar de rechten regelen..."
We are shaping the future
Al gestemd?
edit:
Hoe zat het nu met firesphe.re ? Info over FS, maar het domein staat inderdaad op jouw naam. Hoe krijg je dat voor elkaar?
edit:
Hoe zat het nu met firesphe.re ? Info over FS, maar het domein staat inderdaad op jouw naam. Hoe krijg je dat voor elkaar?
[ Voor 85% gewijzigd door Daos op 25-05-2014 08:50 ]
DNS instellen? Zal wel zo gedaan zijn om de kosten voor 1 jaar dat domein te hebben niet dubbel hoeven te betalen...
Rare vogel in spe
wsitedesign heeft dat domein toen weggekaapt, en het later aan firesphere gegevenDaos schreef op zondag 25 mei 2014 @ 08:47:
Al gestemd?
edit:
Ik zou er gewoon illegale dingen op gaan zetten, om wsitedesign terug te pakken.
Gerechtelijke stukken worden om die reden bijna altijd gebaseerd op het ipadres, niet het domein. Hierdoor zullen ze toch direct bij firesphere aan gaan kloppen, en niet bij wsitedesignDouweegbertje schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:40:
Ik zou er gewoon illegale dingen op gaan zetten, om wsitedesign terug te pakken.
Dan mag jij me vertellen op welk IP mijn sites staanRobbiedobbie schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:45:
[...]
Gerechtelijke stukken worden om die reden bijna altijd gebaseerd op het ipadres, niet het domein. Hierdoor zullen ze toch direct bij firesphere aan gaan kloppen, en niet bij wsitedesign
Ik weet dat je alles via cloudflare hebt staan, maar die zullen gewoon je gegevens afstaan in zo'n gevalFiresphere schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:08:
[...]
Dan mag jij me vertellen op welk IP mijn sites staan
download link werkt niet meer? .. http://msysgit.github.io/
Heeft iemand toevallig nog ergens staan?
edit nvm.. had nog een custom header erin staan met een auth, en blijkbaar gaat amazoncloud dan op zijn plaat
Heeft iemand toevallig nog ergens staan?
edit nvm.. had nog een custom header erin staan met een auth, en blijkbaar gaat amazoncloud dan op zijn plaat

[ Voor 36% gewijzigd door Douweegbertje op 25-05-2014 11:27 ]
https://github.com/msysgi...1.9.2-preview20140411.exe werkt gewoon?
Ja, had nog een debug header aan staan, en dan krijg je dit dus;
En wees niet bang, is standaard auth value
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| This XML file does not appear to have any style information associated with it. The document tree is shown below. <Error> <Code>InvalidArgument</Code> <Message> Only one auth mechanism allowed; only the X-Amz-Algorithm query parameter, Signature query string parameter or the Authorization header should be specified </Message> <ArgumentValue>Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==</ArgumentValue> <ArgumentName>Authorization</ArgumentName> <RequestId>4AC93A192AD415F7</RequestId> <HostId> 4+qjACefmy79EdbcugNv16PUH2gYcobU7IbOn9G6Y02zvdi4kDdQOWmYIo1CDQOO </HostId> </Error> |
En wees niet bang, is standaard auth value
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 25-05-2014 11:29 ]
37.187.224.77Firesphere schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:08:
[...]
Volgens http://www.dnswatch.info/....re&type=A&submit=Resolve :Firesphere schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:08:
[...]
141.101.117.254 of 141.101.116.254
Dat is Cloudflare schat.F.West98 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 12:47:
[...]
Volgens http://www.dnswatch.info/....re&type=A&submit=Resolve :
141.101.117.254 of 141.101.116.254
Gewoon je account hacken
Mag je eerst mijn Yubikey komen ophalen
37.187.224.77Firesphere schreef op zondag 25 mei 2014 @ 11:08:
[...]
direct.firesphe.re staat nog in je dns
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Heb half uur geleden gestemd, dus is achter de rug.Daos schreef op zondag 25 mei 2014 @ 08:47:
Al gestemd?
edit:
Wat dat domein betreft: was een aantal minuten sneller om de naam te registreren, first Come, first served
Ik heb de dns idd naar server van firesphere laten doorverwijzen erna
Kan hij dat domein niet gewoon opeisen? Zo werkt het wel met .nl. Als jij kan aantonen dat hij gekaapt is krijg je hem (meestal) en dat gratis en voor niets.
Volgens mij werkt dat alleen met merknamen, en niet met zoiets als een username op een forumDaos schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:55:
Kan hij dat domein niet gewoon opeisen? Zo werkt het wel met .nl. Als jij kan aantonen dat hij gekaapt is krijg je hem (meestal) en dat gratis en voor niets.
Dat "werkt" maar enkele keren, en mensen denken dat ze veel rechten hebben op domeinen, maar dat hebben ze vrijwel nooit.Robbiedobbie schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:56:
[...]
Volgens mij werkt dat alleen met merknamen, en niet met zoiets als een username op een forum
Stel dat Bedrijf X met een merknaam al een jaar bestaat en jij pakt het .nl dan kunnen ze dit wel opeisen. Niet als je dat al in bezit had voordat ze begonnen.
Zelfde geldt een beetje voor mensen die opeens populair worden, en jij pakt specifiek de domein met zijn/haar voor+achternaam. Dan raak je die ook kwijt.
Voor al het andere, zoals generieke namen, bedrijfsnamen etc. heb je helemaal geen poot om op te staan als iemand anders hem pakt. Gewoon oppassen met reg. trademarks, dat ligt gevoelig maar zolang je niets raars doet kan er niets gebeuren.
Ik heb enkele keren logischerwijs een domein weg gedaan, omdat een bedrijf die het merk bezit erom vroeg. Echter 9/10 krijg ik bullshit mails met eisen en dreigementen van advocaten. Simpel antwoord is dan altijd "kom maar", waarbij je uiteindelijk niets meer hoort. Mijn collega heeft dit ook paar keer gehad, ook daadwerkelijk voor de rechter gestaan, waarbij ze na een paar minuten al weer buiten stonden want -> geen recht
Definieer gekaapt dan? Waarom zou jij per definitie al eigenaar moeten zijn (want anders kun je niets kapen) ?Daos schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:55:
[ Voor 12% gewijzigd door Douweegbertje op 25-05-2014 15:10 ]
Goh. Ik denk dat het voor firedphere de kosten niet waard zijn. Ik mocht hem voor zijn part voor gelijk wat gebruiken... Ik draag hem sowieso aan hem over volgend jaar.
Dat is niet voor niks, anders krijg ik'm niet in dev-modus_David_ schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:54:
[...]
37.187.224.77
direct.firesphe.re staat nog in je dns
Ik zal wel een zure verliezer zijn, maar net een bepaalde review over een gewonnen Dell Venue gelezen en dan heb ik zo iets van: gast.. geef dat ding terug, jij verdient hem niet. Summiere informatie, zoals ik mijn werkstuk in groep 8 zou maken, spellingfouten en een slechte zinsopbouw. Los van dat staat er zo weinig informatie in, en is er amper iets geschreven terwijl je gewoon 900 euro ervoor krijgt. Natuurlijk is ie ook nog amper actief op Tweakers, al maakt dat uiteindelijk niet veel uit als je vervolgens iets leuks gaat bijdragen..
Ok, sorry dat was weer mijn laatste rant voor vandaag
Ok, sorry dat was weer mijn laatste rant voor vandaag
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.