Wij hebben het zelfde "probleem", ADSL kan maar 17 mbit down leveren. Dus wij stappen waarschijnlijk ook over naar Ziggo.Caelorum schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:24:
[...]
Ben hier juist sinds een week of twee terug naar de kabel. Heb de hogere upload eigenlijk niet echt nodig. Ja, moet af en toe iets langer wachten, maar boeien. Het prijskaartje dat aan een abbo bij Ziggo hangt is zoveel gunstiger dat het een hoop "goed" maakt.
Die snelheden..
verstuurd via mijn 120 lijn
Ik zou dus echt niet meer onder de 50 willen zitten, wat een drama. Ik ben vrij content met een ping < 20 naar menig datacentrum A-dam/London/Frankfurt/etc. inclusief mijn snelheid. Idem op mijn werk, waar een nette 100/100 ligt inclusief een backup lijn met 50/50.
Ik heb ooit ergens gewerkt waarbij we met 7 man op een 5mbit lijntje zaten. Waren ook te ver van de centrale. Nooit zo vaak geraged op het internet
verstuurd via mijn 120 lijn
Ik zou dus echt niet meer onder de 50 willen zitten, wat een drama. Ik ben vrij content met een ping < 20 naar menig datacentrum A-dam/London/Frankfurt/etc. inclusief mijn snelheid. Idem op mijn werk, waar een nette 100/100 ligt inclusief een backup lijn met 50/50.
Ik heb ooit ergens gewerkt waarbij we met 7 man op een 5mbit lijntje zaten. Waren ook te ver van de centrale. Nooit zo vaak geraged op het internet
Dat zit standaard in het Alles-in-1 pakket van KPN.
Je hebt dan weinig keuze.
Als we ieder jaar switchen blijven we 'kado's' ontvangen
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
HTML van 167 MB..... Hoe kom je daar aan 
Overigens, ik heb "slechts" 60/6 (of 90/9) maar dat had ik al gepost hè
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Gegenereerd met een tooltjeF.West98 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:56:
HTML van 167 MB..... Hoe kom je daar aan
Is een rapport om output van een programma te analyseren, en bevat diff output voor bestanden van 20K+ lijnen.
Denk niet dat we hetzelfde probleem hebben als jij van ADSL afkomt. Ik had namelijk een 100/100 glasvezelverbinding, maar mijn 90/9 verbinding van Ziggo voldoet ruimschoots momenteel. Ik kijk volgend jaar wel weer.Evilbee schreef op maandag 19 mei 2014 @ 20:29:
[...]
Wij hebben het zelfde "probleem", ADSL kan maar 17 mbit down leveren. Dus wij stappen waarschijnlijk ook over naar Ziggo.
Yay I broke Visual Studio.
Update 2 had geen positieve invloed. Update gefaald, daarna VS helemaal kapot. Dit komt niet goed uit
Update 2 had geen positieve invloed. Update gefaald, daarna VS helemaal kapot. Dit komt niet goed uit
Maar nu helemaal niet. Ik heb nog 1 middag om een hele eerste impressie online te zetten.
Naja, het moet vrijdagochtend klaar zijn. Maar vrijdag heb ik een grote wiskundetoets, dus daar moet ik donderdag voor leren. En woensdag eigenlijk ook.
Ik heb het momenteel ook druk hoor ^^ Ik moet nog:
-Verslag schrijven
-Project afmaken (redelijk wat code moet nog gebeuren, het betreft een verkeerssimulatie)
-Studeren voor mijn 4 toetsen die ik volgende week op 2 dagen gepropt heb (3 uur per stuk, dus 6 uur toets per dag
)
(
-Mijn gemiddelde 18 uur aan series per week kijken
-Verder werken aan mijn kernel
-Werken
}
-Verslag schrijven
-Project afmaken (redelijk wat code moet nog gebeuren, het betreft een verkeerssimulatie)
-Studeren voor mijn 4 toetsen die ik volgende week op 2 dagen gepropt heb (3 uur per stuk, dus 6 uur toets per dag
(
-Mijn gemiddelde 18 uur aan series per week kijken
-Verder werken aan mijn kernel
-Werken
}
Deinstalleren en installeren is toch binnen 1 uur wel gebeurd?F.West98 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:42:
Maar nu helemaal niet. Ik heb nog 1 middag om een hele eerste impressie online te zetten.
Anders mooi moment om VS Online te gaan gebruiken
Jij hebt duidelijk nog nooit zelf MS software geinstalleerd. Allemaal updates etc. Duurt bijna 2 uur om VS te installeren (tenminste met 2010. 2012 heb ik niet getimed)Jan_V schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:01:
[...]
Deinstalleren en installeren is toch binnen 1 uur wel gebeurd?
Anders mooi moment om VS Online te gaan gebruiken
VS installeert bij mij aanzienlijk sneller dan dat op een SSD.
We are shaping the future
De installatie van de update duurde een half uur en faalde. Nu moet ik de computer herstarten. Dat is het probleem.
Edit:
Fml... Nu start Windows ook niet meer...
Edit:
[ Voor 18% gewijzigd door F.West98 op 19-05-2014 22:17 ]
Waarom verbaast me dat nu niets... Zo'n beetje alles waar jij aanzit gaat stuk of gedraagt zich niet zoals het zou moeten...
Zoek de constante factor
Zoek de constante factor
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Gewoon lekker in vim op debian codenF.West98 schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:11:
De installatie van de update duurde een half uur en faalde. Nu moet ik de computer herstarten. Dat is het probleem.
Edit:
Inderdaad.Gleighton schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:39:
FYI, het komt nooit uit als je ontwikkelomgeving opeens stuk is.
West heeft gewoon een blauwe maandag

ora et labora
Vorige week nog VS2013.2 op meerdere systemen. Op alle systemen was dit toch binnen 30 minuten operationeel. Gisteren nog gedeinstalleerd op 1 systeem, wat binnen 10 minuten klaar was.Gropah schreef op maandag 19 mei 2014 @ 22:06:
[...]
Jij hebt duidelijk nog nooit zelf MS software geinstalleerd. Allemaal updates etc. Duurt bijna 2 uur om VS te installeren (tenminste met 2010. 2012 heb ik niet getimed)
Enkele weken geleden nog Windows 8.1 (Update 1). Een full-install is dan ook binnen 30 tot 40 minuten gedaan.
Uiteraard kun je dan nog updates gaan mee rekenen, maar ook zonder die updates kun je al werken op het systeem. Als je 'snel' iets af moet hebben, dan kun je VS ook wel gebruiken zonder alle productivity tools en plugins.
Een volledig nieuw systeem is vaak binnen 3 tot 4 uur weer operationeel (Windows, Office, VS, tools, etc.), mede dankzij Chocolatey.
Op een klassieke HDD gaat het inderdaad een stuk langzamer. Maar als je daar nog mee moet werken, dan houd je werkgever niet genoeg van je
[ Voor 6% gewijzigd door Jan_V op 20-05-2014 07:53 ]
Ik ben student en heb geen werkgever (atm). Daarnaast heb je wel een punt dat je het kunt versnellen met een SSD, hell het gaat zelfs sneller als je PC wel een SSD voor C hebt maar het op een HDD installeert want er gaat ook veel alsnog naar de C schijf..., maar dan alsnog vind ik 30 of 40 minuten redelijk veel.Jan_V schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 07:51:
[...]
Op een klassieke HDD gaat het inderdaad een stuk langzamer. Maar als je daar nog mee moet werken, dan houd je werkgever niet genoeg van je
Nu is mijn VS met alle updates 5 gb, dus dat zou dan ongeveer kloppen met een schrijfsnelheid van 300mb/s, maar persoonlijk vind ik dat een beetje veel voor een IDE, hoeveel er ook ingebouwd is.
Hehe, ik draai Windows in een virtual machine (4 cores + 8GB ram) en daar installeerde ik de nieuwste VS professional in 20 minuutjes ofzo. SSD + uiteraard de image ook op de SSD en dan mounten.
Ja lekker, ik heb een dagje handleidingen schrijven voor de boeg
[ Voor 8% gewijzigd door Ealanrian op 20-05-2014 10:11 ]
Op een VM gaat disk-I/O meestal iets vlotter dan op een fysieke pc, gewoon het voordeel van een extra laagje die een disk-buffer heeft. Aangezien een installatie meestal veel random I/O is scheelt dat flink.Aloys schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:10:
Hehe, ik draai Windows in een virtual machine (4 cores + 8GB ram) en daar installeerde ik de nieuwste VS professional in 20 minuutjes ofzo. SSD + uiteraard de image ook op de SSD en dan mounten.
Toch wel opmerkelijk dat je een VM met 4 cores en 8GB nodig heb om VS te draaien.Aloys schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:10:
Niemand zeg dat ik dat nodig heb, ik heb het gewoon toegewezen. Ik neem het liever te ruim dan te krap, want ik heb geen zin in herstarten tijdens het werk. Waarschijnlijk zou 2 cores en 3GB ook nog prima draaien, maar ik heb toch zat overdinux schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:13:
[...]
Toch wel opmerkelijk dat je een VM met 4 cores en 8GB nodig heb om VS te draaien.
Edit: blijkbaar heb ik toch maar 4GB aan geheugen in de VM, nja ook prima
[ Voor 8% gewijzigd door Aloys op 20-05-2014 10:15 ]
@Aloys
Met die opstelling kan ik wel leukere dingen doen dan VS draaien, maarja als je resources genoeg hebt, who cares?
Met die opstelling kan ik wel leukere dingen doen dan VS draaien, maarja als je resources genoeg hebt, who cares?
OMG I just did it
Facebook account aangemaakt.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Net nu ik er over zit te denken te stoppen met veel van Facebook. Het heeft voor mij nagenoeg enkel nut mijn netwerk in muziek bij te houden. Prive voegt sowieso niets meer toe.
[ Voor 3% gewijzigd door mbarie op 20-05-2014 10:35 ]
KWGS
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Over Facebook gesproken, wat een gruwelijk gedrocht om mee te communiceren. Zo nu en dan trekken ze stekkers uit bepaalde onderdelen en pleuren die na verloop van tijd om. Ben nu aan het worstelen met die API van ze, maar damn wat een drama.
Op de een of andere manier geeft de search geen data meer mee als je geen explicite locale meegeeft en krijg ik op geen enkele manier meer data terug waar het vroeger wel werkte
En als kers op de taart hebben ze ook het post-message verhaal omver gegooit waardoor je nog verder beperkt wordt in de mogelijkheid om via de API te posten
Voor een product ben ik bezig om integraties met facebook te maken zodat er names bepaalde pages gepost kan worden, maar inmiddels is het onderhoud vanwege facebook een veelvoud van de initiele ontwikkelkosten.... Het hele verhaal werkte enkele weken geleden als een zonnetje...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Yay, iemand wil met mij samenwerken:
.
.
bedrijf samenwerking
Hallo, mijn naam is de heer Andrew Cheung. Ik kom uit Hong Kong. Ik wil dat je me helpen bij een bedrijf project dat fondsen transactie bestaat uit Hong Kong.
Als u geïnteresseerd bent, neem dan contact met me terug naar mijn prive e-mail adres voor meer informatie andrewchg@***** Bedankt. ? Spreek je Engels

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wij hebben hier ook enkele websites die status ophalen met de graph API. Regelmatig problemen met wat deze terugeeft. De API van Twitter daarintegen werkt juist weer heel goed, prettig en consistent. Nooit gezeur mee.
Hé die krijg ik ook. en .Oisyn hoezo ben je niet bij de meeting?
Zo te zien is er weer een blik idioten toegelaten op LinkedIn. Krijg ook weer met enige regelmaat een standaard mailtje of ik wil connecten... Echt, serieus.... Doe dan op zijn minst even moeite om te vertellen waarom ik in vredesnaam met je zou moeten linken...
Vooral van die grapjurken die zieltjes zoeken om te plaatsen op kansloze vacatures zijn oververtegenwoordigd... Serieus, lees even mijn profiel ofzo...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Als je veel met FB moet doen qua API's etc is het erg noodzakelijk om https://developers.facebook.com/blog/ aan je nieuwsfeeds toe te voegen. Meestal worden changes wel aangekondigd op dat platform. En als je nu nieuwe dingen bouwt moet je zeker naar API V2 kijken, want de oude wordt over een klein jaar uitgezet..Gertjan. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Over Facebook gesproken, wat een gruwelijk gedrocht om mee te communiceren. Zo nu en dan trekken ze stekkers uit bepaalde onderdelen en pleuren die na verloop van tijd om. Ben nu aan het worstelen met die API van ze, maar damn wat een drama.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Twitter werkt inderdaad wel lekker. Slechts 1x een probleem gehad, maar dat was omdat ik te lui was om tijdig de api naar de nieuwe versie over te zetten en zij besloten de oude echt offline te halenTheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:55:
[...]
Wij hebben hier ook enkele websites die status ophalen met de graph API. Regelmatig problemen met wat deze terugeeft. De API van Twitter daarintegen werkt juist weer heel goed, prettig en consistent. Nooit gezeur mee.
Uiteraard gebeurt zoiets wanneer je geniet van je enige paar dagen vakantie in het jaar
Facebook is (gelukkig) niet mijn primaire focusgebied dus ik heb eigenlijk weinig zin om steeds hun blog te moeten refreshen om te zien of ze misschien iets gaan slopen. Het feit dat ik nu ineens een locale mee moet geven om results terug te krijgen is (in mijn ogen) toch wel redelijk retarded. Maar ik ga hem zeker toevoegen, dank voor de tipkwaakvaak_v2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:57:
[...]
Als je veel met FB moet doen qua API's etc is het erg noodzakelijk om https://developers.facebook.com/blog/ aan je nieuwsfeeds toe te voegen. Meestal worden changes wel aangekondigd op dat platform. En als je nu nieuwe dingen bouwt moet je zeker naar API V2 kijken, want de oude wordt over een klein jaar uitgezet.
V2 ga ik zeker eens bestuderen, maar ik vrees dat daar een hoop dingen weer totaal anders zijn opgezet dan V1... Zeker de beperkingen op het gebied van posten staan mij ernstig tegen (naast de introductie van een ander beveiliginsmodel)...
De dagen dat ik aan facebook moet klussen, zijn van die dagen dat je halverwege beseft dat je beter op je bed had kunnen blijven liggen
In de trein naar Birmingham om wat UAT problemen in IBM WebSphere op te lossen. Nog nooit de software gebruikt. Leuk yoh. 'All expenses paid' behalve lunch,
Hehe, aantal maandjes terug bug ingeschoten over hun API; na weken van radiostilte doodleuk afronden met de melding; gaan we niet fixen. Aaargh!.Gertjan. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:51:
[...]
Op de een of andere manier geeft de search geen data meer mee als je geen explicite locale meegeeft en krijg ik op geen enkele manier meer data terug waar het vroeger wel werkte
En als kers op de taart hebben ze ook het post-message verhaal omver gegooit waardoor je nog verder beperkt wordt in de mogelijkheid om via de API te postenSchijnbaar zijn ze niet aardig tegen apps die zelfstandig naar facebook posten (zonder tussenkomst van de daadwerkelijke user).... Zucht...
Voor een product ben ik bezig om integraties met facebook te maken zodat er names bepaalde pages gepost kan worden, maar inmiddels is het onderhoud vanwege facebook een veelvoud van de initiele ontwikkelkosten.... Het hele verhaal werkte enkele weken geleden als een zonnetje...
Read the code, write the code, be the code!
Dit popupje moet dood:

Niet alleen omdat het nutteloos is (ik heb lampjes op mijn keyboard die me die info ook geven), ook omdat het ervoor zorgt dat mijn systeem 1 of 2 seconden hangt terwijl het ding een fade-in of een fade-uit aan het doen is. Laat staan als Windows net is opgestart, dan heeft dat ding helemaal een gruwelijk lange tijd nodig om te initialiseren. (Gemaakt in .NET?)

Niet alleen omdat het nutteloos is (ik heb lampjes op mijn keyboard die me die info ook geven), ook omdat het ervoor zorgt dat mijn systeem 1 of 2 seconden hangt terwijl het ding een fade-in of een fade-uit aan het doen is. Laat staan als Windows net is opgestart, dan heeft dat ding helemaal een gruwelijk lange tijd nodig om te initialiseren. (Gemaakt in .NET?)
[ Voor 12% gewijzigd door Alex) op 20-05-2014 11:17 ]
Jippie, ik mag weer een website responsive maken

Ik word enigszins gedwongen omdat ik bepaalde pagina's moet kunnen bekijken waarvoor je ingelogd moet zijn. Maar niet getreurd, mijn profielpagina is zo leeg als het maar kan en ik heb 0 vrienden. En ik vertel mijn vrouw ook niet dat ik een account heb
[ Voor 11% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2014 11:40 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Iemand doet een background check naar je en vindt het verdacht dat je geen FB-profiel hebt?.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:40:
[...]
Ik word enigszins gedwongen omdat ik bepaalde pagina's moet kunnen bekijken waarvoor je ingelogd moet zijn. Maar niet getreurd, mijn profielpagina is zo leeg als het maar kan en ik heb 0 vrienden. En ik vertel mijn vrouw ook niet dat ik een account heb
Ninja edit?
[ Voor 3% gewijzigd door Alex) op 20-05-2014 11:43 ]
Verkeerde volgorde, een website responsive maken is achter de feiten aanlopen en vrijwel niet (goed) te doen zonder de hele structuur om te gooien. Bij een design moet in eerste instantie al rekening gehouden worden met responsive in het achterhoofd..TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:39:

IFTFYJippie, ik mag weer een responsive website maken
En nu wordt je overspoeld door invites?.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:40:
[...]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
En nu ook digiD die komt met nieuwe wachtwoord eisen ...
http://www.nu.nl/tech/378...sen-digid-wachtwoord.html
Dat is de wereld van tegenwoordigAlex) schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:43:
[...]
Iemand doet een background check naar je en vindt het verdacht dat je geen FB-profiel hebt?
Ninja edit?
Dat klinkt theoretisch heel leuk, maar in de praktijk valt dat enorm tegen...SoaDmaggot schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:48:
[...]
Verkeerde volgorde, een website responsive maken is achter de feiten aanlopen en vrijwel niet (goed) te doen zonder de hele structuur om te gooien. Bij een design moet in eerste instantie al rekening gehouden worden met responsive in het achterhoofd..

aan het werk met de postcode tabel van postcode.nl.
Primary key van tabel Provincies van het type Char(1)
Primary key van tabel Provincies van het type Char(1)

provinciecode (PK / Char(1)) | provincienaam (Char(20)) |
A | Groningen |
B | Friesland |
D | Drenthe |
E | Overijssel |
G | Gelderland |
H | Zuid-Holland |
K | Limburg |
L | Noord-Holland |
M | Utrecht |
P | Noord-Brabant |
S | Zeeland |
X | Flevoland |

Hm, volgens mij voldoet mijn wachtwoord daar al aan. Al weet ik het niet zeker, want ik weet door die rare eisen nooit wat mijn wachtwoord ook al weer precies was (ik heb meestal een paar pogingen nodig om de juiste in te vullen).tomcool schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:52:
En nu ook digiD die komt met nieuwe wachtwoord eisen ...
Even een simpel een goedkoop webhosting pakketje afnemen voor werkgever. Kom je langs mijndomein en zie je dat ze niet eens postadressen met punten of streepjes ondersteunen. Doe is normaal.
Wacht, jullie hebben een DigiD account? Ik probeer al sinds het bestaat zo'n account aan te vragen... Heb nog nooit een brief van ze gekregen.
ja zo'n DigiD account is wel handig voor het invullen van de belasting aangiftealienfruit schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:19:
Wacht, jullie hebben een DigiD account? Ik probeer al sinds het bestaat zo'n account aan te vragen... Heb nog nooit een brief van ze gekregen.
Yes ik heb er 1, eitje om aan te vragenalienfruit schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:19:
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Daarom KeePass/LastPasss/1Password etc. Kun je ook gelijk een echt random wachtwoord gebruiken.dcm360 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:05:
[...]
Al weet ik het niet zeker, want ik weet door die rare eisen nooit wat mijn wachtwoord ook al weer precies was (ik heb meestal een paar pogingen nodig om de juiste in te vullen).
Och, wij krijgen mailtjes op onze helpdesk of dat we niet eens aan LinkedIn moeten gaan beginnen zodat degenen die contact met ons hebben gehad vriendjes kunnen worden..Gertjan. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 10:56:
[...]
Zo te zien is er weer een blik idioten toegelaten op LinkedIn. Krijg ook weer met enige regelmaat een standaard mailtje of ik wil connecten...

Tjolk is lekker. overal en altijd.
Over wachtwoorden gesproken, viel me op dat je bij de registratie van facebook dus wel 2x je emailadres moet opgeven, maar niet 2x je wachtwoord ter verificatie 
.edit: over wachtwoorden gesproken.
nieuws: Overheid maakt zwakke DigiD-wachtwoorden ongedaan

Correct horse battery staple. Hoe moeilijk is het nou.

De huidige eisen zijn er echter al weer een paar jaar: vereist is een wachtwoord van minimaal 8 en maximaal 32 tekens, die bestaat minimaal 1 kleine letter, minimaal 1 hoofdletter, minimaal 1 cijfer en minimaal 1 bijzonder leesteken

[ Voor 67% gewijzigd door .oisyn op 20-05-2014 12:36 ]
Moeilijk blijkbaar. Moet je eens de reacties onder het artikel lezen.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:30:
[...]
[...]

Hoezo valt dat in de praktijk enorm tegen? Dat het de verkeerde volgorde is blijft een feit. Dat het andersom een droomkarwei wordt en het met 2 vingers in je neus gedaan kan worden is discutabel en zeg ik niet, het is echter wel aanzienlijk makkelijker dan achteraf 'even' inbouwen.TheNephilim schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 11:54:
[...]
Dat klinkt theoretisch heel leuk, maar in de praktijk valt dat enorm tegen...
Ik zie al dat .oisyn zich heeft kunnen losrukken van Facebook om de mensen bij dat DigiD-artikel te onderwijzen. Hoe die eerste reactie nu nog steeds een +2 heeft en meerdere mensen daar een +3 hebben kunnen geven snap ik dan weer totaal niet. Denken mensen niet na voordat ze een reactie een score geven?
In plaats van dat soort 'regels' kunnen ze beter bij het kiezen van een nieuw wachtwoord de entropie (bijvoorbeeld) berekenen en dat ook echt als criterium voor sterk/zwak aanhouden. Maar voor zover ik weet, doet niemand dat nog.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:30:
[...]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Dropbox doet hetCloud schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:05:
[...]
In plaats van dat soort 'regels' kunnen ze beter bij het kiezen van een nieuw wachtwoord de entropie (bijvoorbeeld) berekenen en dat ook echt als criterium voor sterk/zwak aanhouden. Maar voor zover ik weet, doet niemand dat nog

Cool, wat een fijn artikel
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Dat doet de accountanttomcool schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:20:
ja zo'n DigiD account is wel handig voor het invullen van de belasting aangifte
Vooral fijn als ze de wachtwoord lengte beperken... Hoezo mag ik maar x tekens gebruiken.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 12:30:

Maar die moet je soms ook machtigen
Argh, ik wordt helemaal wappie van die Facebook api. Krijg nu op basis van mijn api-token bepaalde zoek resultaten wel of niet terug

Ik wordt hier echt redelijk ziek van inmiddels...
De enige reden die ik kan bedenken is dat er iemand bang is dat een hash maken van 33 karakters de server gaat plat trekken. Ik snap een maximale lengte, maar 32 karakters is wel erg laf. Gemiddelde server moet met 4000-5000 karakters geen enkele moeite hebben.
Read the code, write the code, be the code!
Zoiets zal het wel zijn. Als je bij de implementatie een flink zwaar hashing algoritme gekozen hebt, dan zou dat iets zijn waar je je zorgen over kan maken als je je zorgen maakt over DDOS aanvallen. DigiD is in het verleden wel eens het slachtoffer geweest volgens mij.wackmaniac schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:25:
De enige reden die ik kan bedenken is dat er iemand bang is dat een hash maken van 33 karakters de server gaat plat trekken. Ik snap een maximale lengte, maar 32 karakters is wel erg laf. Gemiddelde server moet met 4000-5000 karakters geen enkele moeite hebben.
Of 32 karakters dan wel of niet weinig is, weet ik niet maar 32 karakters is wel voldoende. Beter dan de 12 karakter limiet die je nog steeds wel het tegenkomt op het web
Of 16 tekens bij het Microsoft-account, bijvoorbeeld. Volgens Microsoft is dat om 'technische redenen', het zou me niet verbazen als het wachtwoord verspreid wordt over een heel scala aan backend-servers die op eigen manieren werken.Cloud schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:30:
[...]
Of 32 karakters dan wel of niet weinig is, weet ik niet maar 32 karakters is wel voldoende. Beter dan de 12 karakter limiet die je nog steeds wel het tegenkomt op het web
Wij moeten hier op de zaak ook 1x per kwartaal de wachtwoorden aanpassen. En je raadt het al: minimaal x tekens, minimaal 1 vreemd teken, minimaal 1 cijfer en geen spaties.
zucht.....
zucht.....

Waarom heeft http://nl.php.net als enige taal een gifje als logo linksboven? Wtf...
[ Voor 11% gewijzigd door UltimateB op 20-05-2014 14:02 ]
"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS
Van mijn werkgever moet ik ook iedere 2 maanden m'n wachtwoord wijzigen. Heel irritantpdebie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:01:
Wij moeten hier op de zaak ook 1x per kwartaal de wachtwoorden aanpassen. En je raadt het al: minimaal x tekens, minimaal 1 vreemd teken, minimaal 1 cijfer en geen spaties.

Bij de klant waar ik zit werken ze met smartcards. Dat werkt op zich prima, zolang je de juiste hardware gebruikt. Vanaf thuis inloggen op webmail met een niet door de klant uitgegeven laptop is er niet zomaar bij.
[ Voor 8% gewijzigd door Alex) op 20-05-2014 14:03 ]
Donderdag een grote presentatie op kantoor. Ook wat gimmicks zoals Oculus Rift. Lijkt me leuk eens te proberen
"Flink zware" hashing algoritmes zijn flink zwaar door een hashing algoritme meerdere keren toe te passen. Vaak is alleen de eerste iteratie of preparatie-stap input length dependent - daarna heb je een fixed size key waarmee je verder rekent. Het verschil tussen een 32-karakter wachtwoord en een 1024-karakter wachtwoord zijn daardoor vrij verwaarloosbaar. Maar je wil natuurlijk niet toestaan dat iemand een 100MB wachtwoord gebruikt want dat zul je weldegelijk merkenCloud schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 13:30:
[...]
Zoiets zal het wel zijn. Als je bij de implementatie een flink zwaar hashing algoritme gekozen hebt, dan zou dat iets zijn waar je je zorgen over kan maken als je je zorgen maakt over DDOS aanvallen. DigiD is in het verleden wel eens het slachtoffer geweest volgens mij.
Goed punt maar het was de enige reden die ik kon bedenken voor een maximum van de wachtwoordlengte.oisyn schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:29:
[...]
"Flink zware" hashing algoritmes zijn flink zwaar door een hashing algoritme meerdere keren toe te passen. Vaak is alleen de eerste iteratie of preparatie-stap input length dependent - daarna heb je een fixed size key waarmee je verder rekent. Het verschil tussen een 32-karakter wachtwoord en een 1024-karakter wachtwoord zijn daardoor vrij verwaarloosbaar. Maar je wil natuurlijk niet toestaan dat iemand een 100MB wachtwoord gebruikt want dat zul je weldegelijk merken
Cool, wij zijn bezig met een concept voor de SAP Experience Centre. Leuk yohmbarie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:03:
Donderdag een grote presentatie op kantoor. Ook wat gimmicks zoals Oculus Rift. Lijkt me leuk eens te proberen
(maximale wachtwoordlengte is hier 256 tekens)
[ Voor 7% gewijzigd door alienfruit op 20-05-2014 14:47 ]
SAP leukalienfruit schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:46:
[...]
Cool, wij zijn bezig met een concept voor de SAP Experience Centre. Leuk yoh
(maximale wachtwoordlengte is hier 256 tekens)
RTFM!
SAP is alleen leuk voor de consultants die 150 €/uur kunnen schrijven
edit: Trouwens, wat is WSO2 voor een ongelovelijke meuk zeg. Typische Java troep met 100 miljoen XML's all over the place om je configuratie te doen.
[ Voor 27% gewijzigd door HMS op 20-05-2014 15:02 ]
Als je er met die 150€ al komt. Op mijn vorige bedrijf zaten er enkele SAP consultants, die dagelijks met meer dan 1K naar huis gingen.HMS schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:01:
[...]
SAP is alleen leuk voor de consultants die 150 €/uur kunnen schrijven
RTFM!
8*150 euro = 1200euro...
FYI is er een verschil tussen wat consultant bedrijf vraagt en wat de consultant ter plaatsen krijgt..
FYI is er een verschil tussen wat consultant bedrijf vraagt en wat de consultant ter plaatsen krijgt..
[ Voor 69% gewijzigd door Icekiller2k6 op 20-05-2014 15:09 ]
MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000
Ik heb zo'n ding hier achter me staanmbarie schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:03:
Inderdaad ja, om een of andere reden had ik mijn berekening met een 100tje gedaan.Icekiller2k6 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:07:
8*150 euro = 1200euro...
RTFM!
De consultant zullen er zelf niet mee naar huis gaan neem ik aan_Moe_ schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:03:
[...]
Als je er met die 150€ al komt. Op mijn vorige bedrijf zaten er enkele SAP consultants, die dagelijks met meer dan 1K naar huis gingen.
Ik vrees ook voor de dag dat ik moet samenwerken met SAP consultants, we neigen voor bepaalde producten naar data/technische samenwerking bij grote bedrijven op het vlak van de ERP systemen. SAP en kornuiten staan dan op het lijstje om mee te gaan integreren... Gaat een aardige duit kosten (voor de klanten)...
Aan de andere kant, goede reden om mijn tarief daar dan omhoog te mikken, want tja ik moet natuurlijk wel laten zien dat ik ook kwaliteit lever. Helaas is in de ogen van grote bedrijven namelijk een hoog tarief een teken van goed werk...
Is het overigens nog steeds zo dat er te veel maatwerk in zulke software hangt? Wat ik in het verleden hoorde (en soms ook zag) is dat er stukken in maatwerk zitten die ook makkelijk in het standaard pakket zaten. Dit zorgde er helaas voor dat er niet echt een standaard aansluiting te maken was...
Overigens, subtiel stukje humor van Opera:
http://www.opera.com/down...0¬hanks=yes&sub=marine
Mijn mac snapt de humor van een exe bestand niet
Mijn linux wil hem wel snappen met een wijntje erbij, maar mag dat van mij niet
De humor zit ook niet in de exe, maar in de urlHipska schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:16:
Mijn mac snapt de humor van een exe bestand niet
Op de een of andere manier wil GoT de URL kost wat kost als link tonen
bij mij is het logo een PNGUltimateB schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:02:
Waarom heeft http://nl.php.net als enige taal een gifje als logo linksboven? Wtf...
~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~
http://www .opera.com/download/get/?id=37020&location=360¬hanks=yes&sub=marine.Gertjan. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:18:
[...]
De humor zit ook niet in de exe, maar in de url
Op de een of andere manier wil GoT de URL kost wat kost als link tonen
Op het vorige bedrijf waar ik werkte, hadden wij toch minstens 2 dagen in de week een SAP consultant zitten, die wat maatwerk voor ons verrichte. Deze zorgde er ook voor dat het maatwerk dat al bestond geoptimaliseerd werd, waardoor bepaalde handelingen meer dan 100% zo performant waren.
Verder hebben ze me daar vertelt dat bij de integratie van SAP binnen het bedrijf er voor om en bij de 2 maanden een heel peleton (30-40) aan consultants bezig is geweest om alles up to date te krijgen.
Verder hebben ze me daar vertelt dat bij de integratie van SAP binnen het bedrijf er voor om en bij de 2 maanden een heel peleton (30-40) aan consultants bezig is geweest om alles up to date te krijgen.
RTFM!
Ik werk zelf in de Microsoft NAV-wereld, dus daar spreek ik vanuit..Gertjan. schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 15:13:
[...]
Is het overigens nog steeds zo dat er te veel maatwerk in zulke software hangt? Wat ik in het verleden hoorde (en soms ook zag) is dat er stukken in maatwerk zitten die ook makkelijk in het standaard pakket zaten. Dit zorgde er helaas voor dat er niet echt een standaard aansluiting te maken was...
Wat ikzelf merk (ben er pas een jaar, en pas een kleine 3/4 maand in NAV zelf), dat er veel maatwerk wordt gemaakt. Wij maken vooral maatwerk voor specifieke toepassingen en niet zo zeer algemene maatwerk.
Daarnaast kom ik veel tegen dat er maatwerk was gemaakt voor NAV2009 en dat het nu in NAV2013R2 door Microsoft zelf is ondersteund, maar dat ze toch hun eigen modules willen gebruiken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.