De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.981 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

En is ook gewoon vooraf bekend en onderdeel van hun businessmodel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:02
Voor niets gaat de zon op. Dat ze ook zo moeilijk doen voor hun betaalde klanten is niet echt netjes.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZLzfvKMg2d1ZZ5uMMk7dDncj/full.png

Clippy voor Visual Studio... help? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Alex) op 10-04-2014 11:15 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Clippy _/-\o_ Ik vind het eigenlijk best handig dat de shortcuts er bij staan voor als ik ze weer eens vergeten ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 19:30
Alex) schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:15:
[afbeelding]

Clippy voor Visual Studio... help? :P
Am i missing something here? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Tijdje terug "The night when evil falls" gekeken met m'n vriendin... Never again. Wat was dat een wazige shit zeg. (Note: NSFW als je gaat googlen)

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:25:
Tijdje terug "The night when evil falls" gekeken met m'n vriendin... Never again. Wat was dat een wazige shit zeg. (Note: NSFW als je gaat googlen)
IMDB: Maniac (2012)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
De film waar ik het over heb is een ander niveau van horror :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Gamebuster schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:27:
[...]

Ah, ik realiseerde me niet dat het zo'n Japanse tekenfilm is. Daar kijk ik sowieso niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Gamebuster schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:27:
[...]

De cover zegt me al genoeg :') :P

Denk niet dat ik die gezellig met m'n vriendin ga kijken. Ik vrees dat ik dan verplicht de rest van m'n leven naar films als Hartenstraat, Notting Hill etc. moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Designers be like..

Afbeeldingslocatie: https://files.app.net/1/1067331/a25DsOA_1bbICHeF3dHzSbJ-VgW7Z6XpNMXb7Y25r9bVc6C3g3DM6Ch_7PgRFxnrC21YgYVck3smFVrBC-WRkFrFOwyH53nVwHAYzfhmV7Q0bel3R77T6rR7p4KuI3_Hhf34H5qC2tpeVVLeqWyGQrZN0W4T00sl-YAJ5WvzaALdqdF-vSEkVANehenpU_0Ej

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
:D

Ik heb een keer enorm gescoord bij een designer met simpele jquery animaties. Dat was het eerste waar 'ie over begon. Niet dat de flow van de applicatie goed werkte, ondanks dat 'ie vrij complex was. Nee, een animatie op een .hide() 8)7

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:08

alienfruit

the alien you never expected

Weten jullie nog een goed beginners boek voor HTML5/CSS etc? Een vriend wil een nieuw leven beginnen als webontwikkelaar. Ze vind haar baan niet meer leuk. Ik weet zo alleen goede web-sites of boeken om mee te beginnen. Ik heb Team Treehouse al voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

alienfruit schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:10:
Weten jullie nog een goed beginners boek voor HTML5/CSS etc? Een vriend wil een nieuw leven beginnen als webontwikkelaar. Ze vind haar baan niet meer leuk. Ik weet zo alleen goede web-sites of boeken om mee te beginnen. Ik heb Team Treehouse al voorgesteld.
Dit is een goed boek: HTML & CSS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

code.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
nieuws: Sweex vraagt faillissement aan na mislukken Yarvik-koerswijziging

Waar moeten we nu onze crappy routers en muizen vandaan halen? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:55:
:D

Ik heb een keer enorm gescoord bij een designer met simpele jquery animaties. Dat was het eerste waar 'ie over begon. Niet dat de flow van de applicatie goed werkte, ondanks dat 'ie vrij complex was. Nee, een animatie op een .hide() 8)7
Die van ons zijn nooit tevreden. Dan heb je 10 uur aan een animatie gewerkt met van alles en nog wat, en dan moet het toch weer anders. "Ja, we wisten van te voren niet precies hoe het zou uitpakken!", daar ben je toch godverredomme designer voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Good Fella schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:33:
[...]

Die van ons zijn nooit tevreden. Dan heb je 10 uur aan een animatie gewerkt met van alles en nog wat, en dan moet het toch weer anders. "Ja, we wisten van te voren niet precies hoe het zou uitpakken!", daar ben je toch godverredomme designer voor?
Heb je waarschijnlijk al gezien maar toch maar even. Want: enorm relevant:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Good Fella schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:33:
[...]

>"Ik vind dit toch niet zo mooi uitpakken als ik had verwacht, kun je X, Y en Z zo aanpassen dat het er zus-en-zo uitziet?"

<"Ik vind de factuur toch niet geheel op maat, kun je even 400 euro extra lappen?"

>"Laat maar"

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Rutix schreef op donderdag 10 april 2014 @ 08:13:
Het punt dat heel eventjes vergeten word is dat Xamarin Studio gebaseerd is op MonoDevelop. De bugs die daarin zitten, zitten ook in Xamarin Studio. Ze bestaan ook niet zo lang en ze hebben vooral eerst gefocussed op dat compilen enzo goed gaat. Dus Xamarin zelf is niet zo slecht maar Xamarin Studio kan zeker verbetert worden.
Op het moment dat ik ieder jaar US$900 mag aftikken om een multi-platform app te mogen ontwikkelen it better be good.
diabolofan schreef op donderdag 10 april 2014 @ 10:26:
[...]

Kijk eens naar MvvmCross voor je GUI. Dan kan je al veer meer delen (denk aan Dialogs ed). Ook voor SQLite is er een MvvmCross extension.

MvvmCross
Tutorials voor MvvmCross
MVVM vond ik erg prettig onder WPF en als ik ook kijk hoeveel meuk er in een ViewController zit voordat je er erg in hebt lijkt het me erg prettig om mee te werken. Kwam in mijn nieuwe project al weer overal calls voor vertaalde strings tegen in de VC :'(
Hier ook interesse, mijn vriendin heeft lopen werken aan een website voor een feest en heeft toch wel interesse gekregen (heeft zelfs PHPMyAdmin access nu :o ). Ik had gauw een lijst in elkaar gehackt waarbij mensen 1-5 stemmen konden geven voor nummers die ze op het feest wilden horen, extra nummers konden inzenden en naar MP3's luisteren van de nummers in de lijst. Erg grappig om te zien wat voor muzieksmaak je echt totaal niet achter mensen zoekt. Er zijn echt mensen die meer dan één ster aan The Final Countdown geven! 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door BikkelZ op 10-04-2014 12:46 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

@Hydra: Ik maak tegenwoordig alleen nog maar animaties met transparante elementen ;)

@Firesphere: Daar had ik dan maar met mijn urenschatting rekening mee moeten houden, maar de urenschatting mag geen watervrees bevatten en moet ook niet te ruim zijn, maar wel ruimte over laten voor aanpassingen. Whut?!

En we kunnen de klant uiteraard niet een extra factuur sturen omdat ik iets verkeerd heb gemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

deadinspace

The what goes where now?

Het is werkelijk een zwarte dag voor de computerende mensheid. Heartbleed is er niks bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Good Fella schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:45:
@Hydra: Ik maak tegenwoordig alleen nog maar animaties met transparante elementen ;)

@Firesphere: Daar had ik dan maar met mijn urenschatting rekening mee moeten houden, maar de urenschatting mag geen watervrees bevatten en moet ook niet te ruim zijn, maar wel ruimte over laten voor aanpassingen. Whut?!

En we kunnen de klant uiteraard niet een extra factuur sturen omdat ik iets verkeerd heb gemaakt..
Dat is mijn ervaring helemaal niet, als je er van te voren maar duidelijk over bent en niet naderhand gaat zeggen "maar dan kost het je meer geld". Als afgeweken wordt van het plan en we daarvoor meer tijd kwijt zijn komt er gewoon een correctie op de factuur.
Die reactie van de topman:
Verder schuift Planken het mislukken van de koerswijziging om zich op tablets en smartphones te richten in de schoenen van de directeur die vorig jaar door hem is aangesteld. "Hij kreeg drie ton salaris per jaar. Maar hij heeft hier gewoon tot oktober stilgezeten, uit het raam gekeken en mooie plannetjes bedacht," vertelt hij. De directeur zou volgens de topman ook niets aan de 'tsunami aan tablet- en smartphoneretouren' gedaan hebben.
Hoe treurig het maar in de schoenen van een ander te schuiven 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Hydra op 10-04-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Ontwerpers hebben inderdaad vaak geen idee hoeveel werk er in een kleine wijziging kan zitten. Over animaties hoor ik niet zoveel, dat kan ik meestal naar eigen inzicht invulling geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voor ontwerpers is het een kwestie van elementje verschuiven in de drag-n-drop-interface, dan lijkt het al snel makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
wackmaniac schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:58:
Voor ontwerpers is het een kwestie van elementje verschuiven in de drag-n-drop-interface, dan lijkt het al snel makkelijk :)
"Ik snap niet waarom dat zoveel tijd kost"
"Daarom ben je ook geen developer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Even een heads-up voor wie nog geen wachtwoordjes heeft verandert:
http://mashable.com/2014/...ed-bug-websites-affected/

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 09:39
Hmm, vanavond meteen maar ff overal de wachtwoorden veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zat eraan te komen. Gaat voorlopig geen enkel effect hebben voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Nee, daarom ook de :') smillie.

Maar vind de reacties onder het artikel wel grappig om te lezen. Iedereen meteen in de bres. En waarom? Om niks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:23:
[...]

Zat eraan te komen. Gaat voorlopig geen enkel effect hebben voor ons.
Klopt, want hoewel het niet meer mag, mogen we toch braaf de thuiskopieheffing af blijven tikken... :+
Ben benieuwd hoe ze de term "illegale bron" gaan hanteren. Torrents en usenet is in principe niet illegaal.

Daarnaast kan ik niet weten of een filmstudio misschien besloten heeft hun films gratis te verspreiden, ik denk namelijk altijd het goede van de mens, dus ik neem aan dat niemand illegaal iets online zet :+

Nu nog wachten op de eerste mensen die een proces beginnen om hun thuiskopie geld terug te krijgen, want als je niet meer mag downloaden kunnen ze ook die heffing terugstorten. O-)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
.Gertjan. schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:35:
[...]
...

Nu nog wachten op de eerste mensen die een proces beginnen om hun thuiskopie geld terug te krijgen, want als je niet meer mag downloaden kunnen ze ook die heffing terugstorten. O-)
Ik hoop dat die toko en de eigenaren helemaal uitgekleed wordt. Ze zijn in mijn beleving net zo corrupt als buma/stemra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

D-Raven schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:37:
[...]

Ik hoop dat die toko en de eigenaren helemaal uitgekleed wordt. Ze zijn in mijn beleving net zo corrupt als buma/stemra.
Vind dit stukje op nu.nl ook wel briljant:
Met 'illegale bronnen' worden bronnen bedoeld die geen auteursrechtenvergoeding betalen aan de maker van een werk. Diensten als Netflix en iTunes doen dit wel, maar via torrents en usenet wordt materiaal doorgaans zonder toestemming van de auteur verspreid.
Totdat ergens een register is met partijen die netjes toestemming hebben kan niemand weten wat legaal is en wat niet. Dat je ergens voor betaalt is geen goede maatstaf aangezien er een gratis Spotify variant is. Daarnaast betaal je ook aan diverse usenet partijen. Daarnaast zit je ook nog met buitenlandse partijen, die staan vast niet in een Nederlands register.

Ben echt erg benieuwd hoe dit gaat lopen... Het feit dat men het een "download verbod" noemt duidt al op een zeer beperkt inzicht. Vooral roepen dat downloaden illegaal is... Er zijn best wat mensen die nu bang gaan zijn om een pdf te downloaden, want ja downloaden is toch verboden...

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

D-Raven schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:37:
[...]

Verbaasd het je als ik zeg dat ze nog geen kilometer van elkaar zitten en volgens mij in het verleden zelfs een pand hebben gedeeld? (Al ben ik daar niet 100% zeker van) Samen met nog 10 van die inningsclubjes en stichting Brein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

[...]

Klopt, want hoewel het niet meer mag, mogen we toch braaf de thuiskopieheffing af blijven tikken... :+
Ben benieuwd hoe ze de term "illegale bron" gaan hanteren. Torrents en usenet is in principe niet illegaal.

Daarnaast kan ik niet weten of een filmstudio misschien besloten heeft hun films gratis te verspreiden, ik denk namelijk altijd het goede van de mens, dus ik neem aan dat niemand illegaal iets online zet :+

De thuiskopieheffing is voor het kopieren van materiaal welke op DVD's te vinden is die je van je vriend leeft. Dat er nu minder bronnen legaal zijn, en dus voor gecompenseert hoeft te worden, betekend nog niet dat het verdwijnt. Ik denk persoonlijk dat het gewoon op huidig peil blijft, want makkelijk voor de politiek en "de heffing was toch te laag en niet kosten dekkend".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
StM schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:43:
[...]

Verbaasd het je als ik zeg dat ze nog geen kilometer van elkaar zitten en volgens mij in het verleden zelfs een pand hebben gedeeld? (Al ben ik daar niet 100% zeker van) Samen met nog 10 van die inningsclubjes en stichting Brein.
Ik ben daar een keer binnen geweest, waar ik die grote tv heb zien staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Gropah schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:43:
[...]

De thuiskopieheffing is voor het kopieren van materiaal welke op DVD's te vinden is die je van je vriend leeft. Dat er nu minder bronnen legaal zijn, en dus voor gecompenseert hoeft te worden, betekend nog niet dat het verdwijnt. Ik denk persoonlijk dat het gewoon op huidig peil blijft, want makkelijk voor de politiek en "de heffing was toch te laag en niet kosten dekkend".
Dat zit er wel in, ja. Maar goed, een dvd die je van je vriend leent is ook illegaal, want hij mag de dvd niet uitlenen. Dit wordt een regel die volledig uitgewoond gaat worden door de vriendjes en vriendinnetjes van die inningsclubjes.

Op het moment dat dat niet meer legaal is, is er geen enkele manier om aan een bron exemplaar te komen dat legaal is. En zelfs dan moet je vaak DRM/beveiliging omzeilen, wat ook niet mag.

Wat mij betreft is die heffing dus niet meer relevant, want niets wordt meer gezien als legale bron. Het feit dat men er nu aan gewend is zal wel voor de regering een argument zijn om de heffing te blijven hanteren. Dat was ook een van de argumenten die je hoorde tegen proeven met rekeningrijden, dat zou naast de wegenbelasting gaan lopen. Mensen raken dan gewend aan de dubbele kosten, dus hoeft men de wegenbelasting niet meer af te schaffen, want zo zou je autorijden aanmoedigen omdat het goedkoper wordt... Een briljante vorm van lastenverzwaring zonder dat het direct opvalt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

@sigfpe:
Couldn't remember Mathematica function. to rotate vector. Guessed 'Rotate'. Here's result. pic.twitter.com/BNHIkkF2vi
_O-

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:D Worked!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:32
StM schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:43:
[...]

Absoluut niet. Maakt het wel makkelijk voor als de politie binnenvalt, hoeven ze maar in 1 pand te wezen om al die boevenbendes op te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

.oisyn schreef op woensdag 09 april 2014 @ 19:38:
[...]
Mag van mij ook wel een slagje groter, maar zo heel veel keuze heb je niet boven de 6".
That's what she said...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Perspectief van loopbaan in programmeren

Ow wow, die introductiepost. Heb ik dan echt helemaal voor niets Delphi geleerd? :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Firesphere op 10-04-2014 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Faster than C, Safer than Java, Simpler than *sh
https://code.google.com/p/anic/

[ Voor 44% gewijzigd door Gamebuster op 10-04-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 07:32
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:23:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1587081

Ow wow, die introductiepost. Heb ik dan echt helemaal voor niets Delphi geleerd? :'(
Je mag altijd naast mij komen zitten om te helpen in Delphi, ik werk er nog elke dag mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Otherside1982 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:39:
Je mag altijd naast mij komen zitten om te helpen in Delphi, ik werk er nog elke dag mee. :)
Alles beter dan coldfusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Dat is nogal logisch, want de thuiskopieheffing is een compensatie voor legale kopieëen, niet voor illegale.
Een bron die een werk aanbiedt zonder toestemming van de auteursrechthouder? Dat lijkt me nogal duidelijk.
Dat is natuurlijk onzin; als je een torrent van een film zoekt en downloadt dan kun je redelijkerwijs prima weten dat dit zonder toestemming is van de makers. Er zijn uitzonderingen, maar dat zijn dan ook uitzonderingen.

Er is ook geen wet die expliciet verbiedt een wheelie te maken op een motor, maar toch mag dit niet onder de noemer "gevaar veroorzaken". Dat is met een klein beetje verstand logisch, net zoals met een klein beetje verstand meestal prima duidelijk is dat het over-overgrote deel van de gedownloade films via bittorrent uit illegale bron is.

Begrijp me niet verkeerd trouwens, ik ben geen voorstander van dit downloadverbod (of zelfs maar van de huidige auteursrechtensituatie), maar dat betekent niet dat je het met onzin recht moet praten. Pleit dan voor een auteursrechtenhervorming.
.Gertjan. schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:48:
Dat zit er wel in, ja. Maar goed, een dvd die je van je vriend leent is ook illegaal, want hij mag de dvd niet uitlenen.
Nee, dat is niet illegaal, want jawel dat mag hij wel. Zie b.v. Ius Mentis over thuiskopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Otherside1982 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:39:
[...]

Laatste jaren werk ik er bijna niet meer mee, maar het komt nog altijd van pas :)
Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:40:
[...]

Alles beter dan coldfusion.
_O- _O- _O- Ben je daar nu nog niet van af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Wat een vreselijke syntax en helaas al 4 jaar geen actieve development ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muahaha, heb mijn Cisco Jabber emoticon set uitgebreid met de emoticons van GoT. Awesome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Serieus, ik open een PSD en zie een layer met de naam 'kleurenpalet'. Makkelijk, dacht ik! :o

Eenmaal de layer naar voren getoverd, staan er 19 (!) kleuren in :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

deadinspace schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:42:
Dat is nogal logisch, want de thuiskopieheffing is een compensatie voor legale kopieëen, niet voor illegale.
I know, maar het is nog maar de vraag wat straks legaal is en wat niet.
Een bron die een werk aanbiedt zonder toestemming van de auteursrechthouder? Dat lijkt me nogal duidelijk.
Probleem is echter dat men een hele bron als illegaal probeert te vlaggen. Men wil het liefste het hele torrent en nieuwgroep verhaal afsluiten. Het feit dat er op beide netwerken ook legale spullen staan maakt het voor de gemiddelde gebruiker niet altijd even logisch.
Dat is natuurlijk onzin; als je een torrent van een film zoekt en downloadt dan kun je redelijkerwijs prima weten dat dit zonder toestemming is van de makers. Er zijn uitzonderingen, maar dat zijn dan ook uitzonderingen.
Ik vraag mij af of je dat redelijkerwijs prima kunt weten. Doordat legaal en illegaal over de zelfde platformen lopen is het moeilijk onderscheid te maken. Natuurlijk kun je redeneren dat een film die nog in de bios draait nooit met volledige toestemming op internet kan zijn gezet, maar er zijn genoeg films, muziek, games die vrij te krijgen zijn waarbij de makers een ander business model hanteren.

Het feit dat er steeds gezegd wordt: "grotendeels", "over het algemeen", etc geeft wat mij betreft aan dat het niet altijd het geval is en dus soms lastig kan zijn om onderscheid te maken.
Er is ook geen wet die expliciet verbiedt een wheelie te maken op een motor, maar toch mag dit niet onder de noemer "gevaar veroorzaken". Dat is met een klein beetje verstand logisch, net zoals met een klein beetje verstand meestal prima duidelijk is dat het over-overgrote deel van de gedownloade films via bittorrent uit illegale bron is.

Begrijp me niet verkeerd trouwens, ik ben geen voorstander van dit downloadverbod (of zelfs maar van de huidige auteursrechtensituatie), maar dat betekent niet dat je het met onzin recht moet praten. Pleit dan voor een auteursrechtenhervorming.
Het vergelijken van downloaden met een gevaarzetting in het verkeer is ook niet echt zinnig, wel? Ik weet ongeveer wat wel en niet mag (zowel in het verkeer als op internet), maar ik vraag mij af of het voor iedereen duidelijk zal zijn. Als dat namelijk niet het geval is, dan wordt het verdomd lastig om regels te handhaven.
Nee, dat is niet illegaal, want jawel dat mag hij wel. Zie b.v. Ius Mentis over thuiskopie.
Hoeveel blijft hier nog van heel? Het artikel geeft ook nog aan dat je een illegale bron mag gebruiken. Ik ben dus heel erg benieuwd of de hetze tegen het downloaden niet door gaat slaan en ook uitleven van schijfjes gaat verbieden.

Daarnaast is het meenemen/geleed krijgen van een kopie bij een vriend ook een leuke situatie, want wat is daar de bron van? Is het gedownload, dan mag je het niet mee nemen, want het is een kopie van een illegale bron, wat de kopie illegaal maakt en dus jouw kopie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27

Dido

heforshe

deadinspace schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:42:
Precies. Maar heeeeeel veel van die legale kopieëen zijn dus nu op slag illegaal. Dan is het niet logisch dat we voor diezelfde kopieëen blijven betalen.

Als ik betaalde voor 1 gekopieerde eigen DVD, en 99 gedownloade (toen nog legaal!) films, dan is het niet meer dan redelijk dat ik, als ik 99% van mijn content niet legaal meer mag kopieëren, ik ook nog maar 1% van de heffing op legale thuiskopieëen betaal.

En hier heeft hebben de inningsclubjes hun eigen glazen ingegooid, want die hebben altijd gepleit voor een dowloadverbod omdat er zo veel gedownload werd. Kennelijk wordt er dus vanaf vandaag niet zoveel meer legaal gekopieëerd, dus kan die heffing flink omlaag :)

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Het gaat toch niet gehandhaafd worden op de korte termijn. Daarbij is het probleem uiteindelijk gewoon de beschikbaarheid van legale streaming mogelijkheden. Netflix is kwa content maar een druppel in de oceaan maar wel extreem populair: het is overduidelijk dat streaming de toekomst is. Ik krijg vanuit Ziggo kabel massa's content binnen waar ik niet op zit te wachten; dit moet anders. We willen toe naar een setup waar je in princiepe gewoon alle content voor een vast bedrag per maand kunt zien en gewoon betaalt voor het aantal gelijktijdige streams. Het is gewoon bullshit dat ik nu speciaal voor Game of Thrones een extra abbo moet nemen voor 10 euro per maand; zo blijf je bezig met stomme 'premium' pakketten. Dit terwijl ik al een aardig bedrag betaal voor al die kabelcontent waar ik toch niet op zit te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

ARGH! Kom op JetBrains!
Plugin Python depends on unknown plugins Coverage, org.jetbrains.plugins.yaml, org.jetbrains.plugins.remote-run

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het gaat ook niet om het concept "torrents" en "usenet". Jij downloadt uit een bron. Die bron heeft geen toestemming om een auteursrechtelijk werk te verspreiden, en dat is wat het een illegale bron maakt.
Daarnaast kan ik niet weten of een filmstudio misschien besloten heeft hun films gratis te verspreiden
Sinds wanneer is ignorance an excuse? :) Met een beetje gezond verstand kun je weldegelijk vaststellen dat iets niet gratis verspreid wordt.
Die thuiskopie was echter in beginsel niet voor het downloaden maar voor het kopiëren van Casettes/CD's/DVD's/etc. Het is nog altijd toegestaan dat jij iets uitleent aan iemand en dat die persoon daar een kopie van maakt. Daar is de thuiskopie een vergoeding voor.

Je kunt je natuurlijk afvragen wie dat vandaag de dag nog doet.

/laat

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
Ik wordt echt al een week telkens gebeld door een onbekend nummer die dan meteen weer ophangt (echt instant). Deze meneer was alleen duidelijk nieuw op de callcenter, want hangt op en belt meteen weer. Kon ik mooi meeluisteren met het gesprek van iemand anders:
Dude: "Dus u bent moslima geworden?"
Vrouw (klant?): <iets onverstaanbaards>
Dude: "Dus u bent moslima geworden?"
Vrouw: "Ja"
Dude: "oh ok"
Toen werd er maar even opgehangen..
Echt WTF?

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 10-04-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tijdstippen noteren en dan als je genoeg data hebt je provider bellen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Waarom ik CMD+SHIFT+O (Open Quickly) nu pas ontdekt heb in XCode....bijna net zo goed als CTRL(+SHIFT)+T in VS _/-\o_

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:59
.oisyn schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:39:
Tijdstippen noteren en dan als je genoeg data hebt je provider bellen.
spoiler: ongepast
Met de melding dat een recruitment bureau voor vrouwelijke zelfmoordterroristen mij telkens belt? ^^

Maar ja, ik denk dat ik dat maar een gaat doen. 1 of 2x vind ik niet zo vervelend, maar vaker..
Ook leuk die bedrijven die je dan bellen met een 'aanbieding' en dan na melding dat ik niet geïnteresseerd ben me vertellen te blijven hangen voor een bandje die uiteraard nooit komt. Sowieso sta ik al op die lijst :|

[ Voor 17% gewijzigd door Caelorum op 10-04-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:50
BikkelZ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:43:
Waarom ik CMD+SHIFT+O (Open Quickly) nu pas ontdekt heb in XCode....bijna net zo goed als CTRL(+SHIFT)+T in VS _/-\o_
Kijk eens naar CodePilot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:43:
ehhhh, dat heeft AppCode (elk JetBrains product trouwens) standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

.Gertjan. schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:55:
I know, maar het is nog maar de vraag wat straks legaal is en wat niet.
Probleem is echter dat men een hele bron als illegaal probeert te vlaggen. Men wil het liefste het hele torrent en nieuwgroep verhaal afsluiten. Het feit dat er op beide netwerken ook legale spullen staan maakt het voor de gemiddelde gebruiker niet altijd even logisch.
Ik vind dat nogal overdreven. Als je een torrent van Sintel of een Linux ISO downloadt, dan weet je (of kun je redelijkerwijs vermoeden) dat dat met toestemming van de auteurs is. Als je een torrent van The Amazing Spiderman 2 of zelfs Die Hard downloadt, dan weet je (of kun je redelijkerwijs vermoeden) dat dat niet zo is.

Natuurlijk zijn er grijze gebieden, maar jij doet nu alsof dat betekent dat alles maar meteen grijs is. Dat is natuurlijk niet zo.
Het feit dat er steeds gezegd wordt: "grotendeels", "over het algemeen", etc geeft wat mij betreft aan dat het niet altijd het geval is en dus soms lastig kan zijn om onderscheid te maken.
"soms" is daar sleutelwoord ;)
Het vergelijken van downloaden met een gevaarzetting in het verkeer is ook niet echt zinnig, wel? Ik weet ongeveer wat wel en niet mag (zowel in het verkeer als op internet), maar ik vraag mij af of het voor iedereen duidelijk zal zijn. Als dat namelijk niet het geval is, dan wordt het verdomd lastig om regels te handhaven.
Ik vind het wel zinnig. Uiteraard is het een andere context met andere gevolgen, maar het simpele feit is dat niet tot op de letter is vastgelegd wat mag en wat niet en dat mensen dat zelf moeten inschatten. En in het verkeer gaat dat meestal goed, dus blijkbaar kunnen mensen dat zelf wel inschatten.

Maargoed, wat dan als we het - zonder een parallel te willen trekken tussen auteursrechtenschending en diefstal - vergelijken met heling? Heling is ook strafbaar, als je had kunnen weten dat het om gestolen waar gaat. Er zijn ook geen harde regels voor wanneer dit zo is, en toch vormt dit in de praktijk zelden een probleem vziw.
Hoeveel blijft hier nog van heel? Het artikel geeft ook nog aan dat je een illegale bron mag gebruiken. Ik ben dus heel erg benieuwd of de hetze tegen het downloaden niet door gaat slaan en ook uitleven van schijfjes gaat verbieden.
Dat lijkt me persoonlijk onwaarschijnlijk, daar dient die hele sectie van de auteurswet juist voor. Het is natuurlijk een gevaar waar voor gewaakt moet worden, gezien de steeds draconischer wordende auteursrechtwetgevingen, maar voor de downloaddiscussie is dat wel een beetje een stroman ;)
Daarnaast is het meenemen/geleed krijgen van een kopie bij een vriend ook een leuke situatie, want wat is daar de bron van? Is het gedownload, dan mag je het niet mee nemen, want het is een kopie van een illegale bron, wat de kopie illegaal maakt en dus jouw kopie ook!
Nouja, er staat in dat artikel ook iets van jurispredentie over alleen kopieëen van originelen toestaan. Dat lijkt me dan een veilige vuistregel. Er is onduidelijkheid over, dus je kunt dat verder oprekken, maar dan zoek je bewust de grijze gebieden op.
Dido schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:08:
Precies. Maar heeeeeel veel van die legale kopieëen zijn dus nu op slag illegaal. Dan is het niet logisch dat we voor diezelfde kopieëen blijven betalen.
Maar de thuiskopieheffing bestaat al sinds voordat media delen over internet gemeengoed was en is dus niet specifiek daarvoor bedoeld (al zouden verhogingen daar misschien aan toegeschreven kunnen worden inderdaad).

edit:
Magoed, ik heb bij zowel auteursrecht als patenten zo langzamerhand het idee dat we beter af zouden zijn zonder dan met. De manieren waarop beide wetten de mensheid tegenhouden en innovatie remmen zijn zo eindeloos dat ik me niet meer kan voorstellen dat het opweegt tegen de eventuele voordelen...

[ Voor 4% gewijzigd door deadinspace op 10-04-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mag ik u subtiel wijzen op het topic betreffende dit onderwerp? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace

deadinspace

The what goes where now?

Dat mag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik kan me voorstellen dat een zeker onderwerp voor veel frustratie kan zorgen ;).

Uitlaatklep.

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01:48
mbarie schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:55:
Ik kan me voorstellen dat een zeker onderwerp voor veel frustratie kan zorgen ;).

Uitlaatklep.
Wordpress :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Kill it, Kill it with fire, then throw it in an active vulcano. And lastly, don't forget to bury it. Bury it deep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Laatst online: 00:36

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

deadinspace schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:50:

edit:
Magoed, ik heb bij zowel auteursrecht als patenten zo langzamerhand het idee dat we beter af zouden zijn zonder dan met. De manieren waarop beide wetten de mensheid tegenhouden en innovatie remmen zijn zo eindeloos dat ik me niet meer kan voorstellen dat het opweegt tegen de eventuele voordelen...
:) Laten we het daar maar op houden :)

Het blijft een onderwerp met veel meningen en interpretaties. Zelf erger ik mij nogal aan de houding van de overheid en de partijen die zich bezighouden met het auteursrecht. Ik zou het dan ook niet erg vinden als men nu eens aan de stoelpoten van die figuren ging zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 15:59:
[...]

Kill it, Kill it with fire, then throw it in an active vulcano. And lastly, don't forget to bury it. Bury it deep.
Yes please!!! _/-\o_

Heb het laatst nog wel aan iemand aangeraden. Maar dat was iemand die een eigen websiteje wilde maken met wat contact gegevens en een blogje. Design moest gewoon een standaard zijn en zelf zo min mogelijk HTML/CSS schrijven.
Dan is Wordpress ideaal dus.

Maar hele websites er mee maken waarbij je bepaalde templating wilt en veel pagina's er net iets anders uit zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Erwin537 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:04:
[...]

Maar hele websites er mee maken waarbij je bepaalde templating wilt en veel pagina's er net iets anders uit zien....
Owh dat wil allemaal best wel hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

TheNephilim schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:12:
[...]

Owh dat wil allemaal best wel hoor :>
Ga eens weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
CMS / Blog systemen :(

Tot op heden nog niet echt iets tegen gekomen dat nu echt lekker werkt.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

_Moe_ schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:14:
[...]

CMS / Blog systemen :(

Tot op heden nog niet echt iets tegen gekomen dat nu echt lekker werkt.
Het probleem is dat ze allemaal hun eigen niche vertegenwoordigen en er geen enkele is die een generieke/goede oplossing biedt.

Ik kan zelf qua webapplicaties alles wel zo'n beetje maken met Symfony of Silverstripe, maar dat zijn wel complexere frameworks dan wordpress met z'n crappy pluginstructuur (not to mention the plugins) of Joomla/Drupal (zelfde probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Een blog / cms is altijd een afweging tussen verschillende belangen; het moet gebruiksvriendelijk zijn, maar tegelijkertijd wel zo breed mogelijk inzetbaar en zo flexibel dat je er eigenlijk alles mee kan, maar wel op een manier dat de snelheid van de websites er niet onder leidt. Is lastig. Voor snelheid en werkzaamheid gaat er niets boven maatwerk, maar qua kosten gaat er weinig boven een bestaande basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
Wat vinden jullie van MODx?
Je kan het eventueel makkelijk en gratis proberen op http://modxcloud.com. Er zijn dingen die werken niet zoals het zou moeten, maar ik vind de filosofie erachter wel prettig. Het is alleen jammer dat de manager redelijk traag is in de huidige versie. Met 2.3 zou dit een stuk beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
wackmaniac schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:17:
Een blog / cms is altijd een afweging tussen verschillende belangen; het moet gebruiksvriendelijk zijn, maar tegelijkertijd wel zo breed mogelijk inzetbaar en zo flexibel dat je er eigenlijk alles mee kan, maar wel op een manier dat de snelheid van de websites er niet onder leidt. Is lastig. Voor snelheid en werkzaamheid gaat er niets boven maatwerk, maar qua kosten gaat er weinig boven een bestaande basis.
Basis als framework :)

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Als je weet wat je doet, kun je redelijke plugins maken voor wordpress. Het probleem dat ik vaak tegen kom is dat mensen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, waardoor het dus stikt van de vage plugins die o.a. de core van WP negeren. Nu is WP op zich zelf voor een basis website niet slecht, en bij gebruik van een fatsoenlijke theme/template zal je weinig problemen krijgen. Wij draaien bij ons op het werk een x-aantal wordpress websites en als ik dan voor mijzelf spreek ben ik daar zeer tevreden over.

De laadtijd is snel - goed, de theme is ook prima. De verschillende plugins zijn niet brak en werken naar behoren. Dat allemaal met redelijk veel artikelen en content en ~3k bezoekers p/m.

Op een gegeven moment moet je ook een streep zetten van "dit zijn de mogelijkheden voor ons zelf" en dan kan je met WP een prima site draaien als je er even logisch over nadenkt, geen gekke dingen doet en geen crappy plugins/themes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:33:
Als je weet wat je doet, kun je redelijke plugins maken voor wordpress. Het probleem dat ik vaak tegen kom is dat mensen geen idee hebben wat ze aan het doen zijn, waardoor het dus stikt van de vage plugins die o.a. de core van WP negeren. Nu is WP op zich zelf voor een basis website niet slecht, en bij gebruik van een fatsoenlijke theme/template zal je weinig problemen krijgen. Wij draaien bij ons op het werk een x-aantal wordpress websites en als ik dan voor mijzelf spreek ben ik daar zeer tevreden over.

De laadtijd is snel - goed, de theme is ook prima. De verschillende plugins zijn niet brak en werken naar behoren. Dat allemaal met redelijk veel artikelen en content en ~3k bezoekers p/m.

Op een gegeven moment moet je ook een streep zetten van "dit zijn de mogelijkheden voor ons zelf" en dan kan je met WP een prima site draaien als je er even logisch over nadenkt, geen gekke dingen doet en geen crappy plugins/themes gebruikt.
Tenzij je een blogje wil hebben, zie ik echt niet in waarom je in hemelsnaam systemen als Wordpress zou willen gebruiken.

Heck, ik bouw sneller een website met Silverstripe Framework plus CMS die meer kan, dan dit ik Wordpress geinstalleerd, werkend en getuned naar mijn zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:45:
[...]

Tenzij je een blogje wil hebben, zie ik echt niet in waarom je in hemelsnaam systemen als Wordpress zou willen gebruiken.

Heck, ik bouw sneller een website met Silverstripe Framework plus CMS die meer kan, dan dit ik Wordpress geinstalleerd, werkend en getuned naar mijn zin heb.
Dat dus. Sinds kort gebruik ik vrijwel alleen nog maar Silverstripe en dat werkt heel goed, veel beter dan WordPress. Voor kleine blogs en mensen die even snel een website willen zonder dat ze veel aanpassen kan WordPress nog wel een goed idee zijn, maar voor andere projecten zijn er veel betere systemen. Het omzetten van een statisch ontwerp naar een website met CMS is bij SilverStripe in mijn ogen veel makkelijker dan bij WP en levert door de MVC-aanpak in Silverstripe ook nog eens gestructureerder resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Chris7 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:51:
[...]

Dat dus. Sinds kort gebruik ik vrijwel alleen nog maar Silverstripe en dat werkt heel goed, veel beter dan WordPress. Voor kleine blogs en mensen die even snel een website willen zonder dat ze veel aanpassen kan WordPress nog wel een goed idee zijn, maar voor andere projecten zijn er veel betere systemen. Het omzetten van een statisch ontwerp naar een website met CMS is bij SilverStripe in mijn ogen veel makkelijker dan bij WP en levert door de MVC-aanpak in Silverstripe ook nog eens gestructureerder resultaat op.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je coding methods in Silverstripe. Heb je ergens een repo waar ik wat kan zien?

* Firesphere is parttime framework dev van Silverstripe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Probleem is natuurlijk dat er bijna oneindig veel frameworks zijn en elke zoveel tijd is weer een andere hip; paar jaar geleden moest je Zend Framework gebruiken, daarna was CakePHP de bom gevolgt door Laravel en ga zo maar door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 20:21
@Wackmaniac en wat is nu 'hip' voor een volledige site in te ontwerpen?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Icekiller2k6 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:06:
NodeJS met bijhorende frameworks: Meteor, Express, ...
Dit is niet echt voor websites maar eerder voor webapps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Icekiller2k6 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:06:
Wie geeft er iets voor "hip"?

Ik wil goed en stabiel, daar baseer ik m'n keuzes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:45:
[...]

Blog is een groot woord. Meer een basic website met een paar functionaliteiten die nooit veranderen en dan elke week 2-3 nieuwsberichten. Ik heb zelf meerdere frameworks en andere CMSen gebruikt en geprobeerd maar voor bovenstaande zie ik nog geen betere optie. Los daarvan ben ik altijd zeer content over de snelle en goede rankings binnen google met WP wat van een groot belang is (voor mij dan). Naast dit heeft WP ook een goede addon qua "SEO" waar je in één keer klaar mee bent.

Voor een persoonlijk project gebruik ik nu ook een fatsoenlijk framework, puur omdat er veel meer functionaliteiten zowel front- als backend aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Brakkie41 schreef op woensdag 09 april 2014 @ 18:23:
Op werk is een Cybersecurity Challenge gestart, althans hij had volgende week moeten beginnen maar die startdatum omzeilen was vrij gemakkelijk. Eerste paar levels waren vrij gemakkelijk door te wandelen en nu een level waar enkel een login form is met de mededeling: "I learned from my mistakes so SQL injection is no longer possible. Hint: Time Machine"

Login gebruikt html POST, geen JavaScript en de post gaat zo te zien naar een XML file waar een date in staat. Nu heb ik het vermoeden dat ik die date moet aanpassen in de XML file, nu alleen nog uitvogelen hoe...

(Geen verkapte help mij post, meer een ramt dat het maar niet wil lukken :P )
En done! *O* Alle challenges gehaald en nu in de Hall of Fame oOo

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik sta ook in de hall of fame shame, alleen omdat ik voor alle gebruikers hun wachtwoord middels een injection gone wrong had veranderd in )) "SELECT * FROM USERS

oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 10-04-2014 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Brakkie41 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:29:
[...]

En done! *O* Alle challenges gehaald en nu in de Hall of Fame oOo
Was het een interne challenge? Ik vind zulke challenges altijd interessant :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rutix schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:54:
[...]

Was het een interne challenge? Ik vind zulke challenges altijd interessant :P
Lijkt me ook best cool. Heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Eh...
Die Heartbleed bug hè...
Je wachtwoord kan toch niet uitgelekt zijn als je op die dag niet van die service gebruik hebt gemaakt? Toch?

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

F.West98 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:12:
Eh...
Die Heartbleed bug hè...
Je wachtwoord kan toch niet uitgelekt zijn als je op die dag niet van die service gebruik hebt gemaakt? Toch?
jawel. Ding is al 2-3 jaar actief, dus in die tijd kan alles al gepakt zijn. Maar.. grote kans dat "kids" bij de release van de "exploit" snel spul hebben lopen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

@Rutix en @Rubinski het was enkel een interne challenge dus kan hem helaas niet delen. Dit was de start van meerdere challenges dus er zullen er meer volgen.

Technieken die tot nu toe voorbij zijn gekomen:
  • Cookie Poisoning
  • SQL Injection
  • Blind SQL Injection
  • Javascript variable manipulation (Firebug)
  • User Agent Switch
  • Directory Traversal Attack
Al met al gemakkelijker dan ik in eerste instantie had verwacht dus we zullen zien wat de volgende challenge zal inhouden.

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:12:
Eh...
Die Heartbleed bug hè...
De bug bestaat al veel langer, maar is nooit eerder geopenbaart. Iemand die de bug al kende en er actief misbruik van heeft gemaakt de afgelopen (2?) jaren, heeft zo'n beetje al je inloggegevens.

Of jouw inloggegevens relevant zijn? Dat doet er niet toe. Gewoon zoveel mogelijk je wachtwoorden veranderen.

En ow ja, belangrijkste is (wat mij betreft) LastPass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Mijn wachtwoorden maak ik mij niet zo zorgen om. Maak mij meer zorgen om dat certs comprised kunnen zijn. En helemaal als er acties zoals wat StartSsl nu flikt

Nothing to see here!

Pagina: 1 ... 12 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.