De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 110 Laatste
Acties:
  • 303.983 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris7
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:53:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je coding methods in Silverstripe. Heb je ergens een repo waar ik wat kan zien?

* Firesphere is parttime framework dev van Silverstripe
Nee, ik heb nu ook nog maar één project daadwerkelijk opgeleverd met Silverstripe (verder heel eenvoudig, had er eerst WordPress voor gebruikt maar het omgezet naar Silverstripe, klant vond het prima zo lang hij maar z'n pagina's kon bewerken, en ik kon gelijk uitproberen hoe makkelijk extra DB-velden konden worden toegevoegd en aan een veld in het CMS gekoppeld (heel makkelijk :) )).

Ik merk dat ik vooral het laatste jaar echt een heel stuk beter ben geworden in web development/design, de eerste websites die ik voor mijn bedrijf heb gemaakt vind ik nu dan ook niet om over naar huis te schrijven (templates van internet enzo O-), dat is niet per se slecht, maar voelt meer als iets bestaands hacken in plaats van zelf volledige controle hebben ).
Nu maak ik een ontwerp op maat en meestal ook eerst een statische template. Met Silverstripe gaat het omzetten naar een CMS heel makkelijk en vooral het inrichten van de back-end is een piece of cake vergeleken bij WordPress.

Ben dan ook nog steeds erg blij dat jij me op Silverstripe hebt gewezen :) .
Douweegbertje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:32:
Ik sta ook in de hall of fame shame, alleen omdat ik voor alle gebruikers hun wachtwoord middels een injection gone wrong had veranderd in )) "SELECT * FROM USERS

oOo
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Rutix schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:27:
Mijn wachtwoorden maak ik mij niet zo zorgen om. Maak mij meer zorgen om dat certs comprised kunnen zijn. En helemaal als er acties zoals wat StartSsl nu flikt
Die actie van StartSSL is echt schandalig. Dat ze zelfs betalende klanten weigeren te helpen getuigt van weinig "trustworthyness"
Chris7 schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:29:

Ben dan ook nog steeds erg blij dat jij me op Silverstripe hebt gewezen :) .
Ik vind het leuk en grappig om te zien dat er hier meer mensen serieus naar Silverstripe gaan kijken en daarmee indirect gewoon core-code van mij gebruiken :D

Ok, toegegeven, in 3.x zijn mijn bijdrages nog niet heel erg substantieel, meer functionele toevoegingen en kleine bugs, maar dat komt door tijdsgebrek :P

Als je vragen ofzo hebt kun je me mailen op m'n github account ;)

Al m'n StartCom certificaten uitgeschakeld en overgestapt naar Verisign. De fuck hoe ga ik dit aan m'n klanten uitleggen? Dit kost me een rib uit m'n lijf, en ik moet die StartCom certificaten nog withdrawen ook. Waar ik voor moet betalen.

Ik weet't. If you pay peanuts enzo, maar dit is te belachelijk, ik heb een offerte aangevraagd voor wat het zou gaan kosten om al m'n certificaten (8 stuks) in te laten trekken. Ik vrees het ergste.

[ Voor 60% gewijzigd door Firesphere op 10-04-2014 18:42 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 05:50

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

8* $ 24.90 = $199.2 = €143,42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ja, maar ik hoop dat ze wat korting willen geven. Maar ik ben bang van niet.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

tbh, als je kosten wilt besparen zou ik het even een paar dagen uitzingen. Misschien vallen ze onder de "druk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:47:
tbh, als je kosten wilt besparen zou ik het even een paar dagen uitzingen. Misschien vallen ze onder de "druk".
Dat was ik ook van plan, in principe worden mijn certificaten momenteel nergens meer gebruikt, tenzij ze volledig compromised zijn, maar ze zijn allemaal IP-gebonden, dus de kans dat dat zo is betwijfel ik. Als ze niet toegeven, dan hou ik de activiteit de komende maanden in de gaten, maar als er niets gebeurd dan laat ik ze verlopen en zeg dan m'n StartCom account op.

Met dank aan Brakkie maar eens even wat profiel-beschrijvingen updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 10-04-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:24
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:49:
[...]

Dat was ik ook van plan, in principe worden mijn certificaten momenteel nergens meer gebruikt, tenzij ze volledig compromised zijn, maar ze zijn allemaal IP-gebonden, dus de kans dat dat zo is betwijfel ik. Als ze niet toegeven, dan hou ik de activiteit de komende maanden in de gaten, maar als er niets gebeurd dan laat ik ze verlopen en zeg dan m'n StartCom account op.

Met dank aan Brakkie maar eens even wat profiel-beschrijvingen updaten.
Ik kan niet echt duidelijk vinden hoe je je startcom account op kan zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik ook nog niet, maar ook nog niet naar gekeken tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 22:41

Swedish Clown

Erlang <3

Douweegbertje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 17:32:
Ik sta ook in de hall of fame shame, alleen omdat ik voor alle gebruikers hun wachtwoord middels een injection gone wrong had veranderd in )) "SELECT * FROM USERS

oOo
Een gevalletje foutje moet kunnen zullen we maar zeggen. Ik had mezelf bijna gedisqualificeerd gisteren nadat ik het login probeerde te brute forcen. Server vond dat blijkbaar iets minder leuk :P

Always looking for developers wanting to work with Erlang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ehhhhhh......
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bk4NdK8CEAAejeF.jpg:large
...... errrrrr......
Ehm, eh, err, eeehhhhh.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

deadinspace

The what goes where now?

Ik hoor dat ze ook nog developers zoeken voor COBOL (ook wel bekend als kortweg C)!

Ik vraag me trouwens wel af wat "multi-tasking skills" zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:00:
Ehhhhhh......
[afbeelding]
...... errrrrr......
echt gewoon wat de fuck. Zat dit met afschuw te lezen.. 10x raden waar dit weer vandaan komt, een bedrijf uit India.. vreselijke bedrijven en IT'ers.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/YyjWFNz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Yes yes, we write program. We write cheap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vanmiddag / avond een erg gave workshop gehad over Functional Programming. Smaakt naar meer :) Ga maar eens met Haskell aan de slag denk ik :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:41:
Vanmiddag / avond een erg gave workshop gehad over Functional Programming. Smaakt naar meer :) Ga maar eens met Haskell aan de slag denk ik :)
Moet jij je niet verdiepen in ColdFusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:40
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:00:
Ehhhhhh......
[afbeelding]
...... errrrrr......
Microsoft Viseo :X
^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:44:
Moet jij je niet verdiepen in ColdFusion?
Ken ik niet. Die hersencellen zijn nu met iets anders gevuld.
Serieus? DAT is waar je over valt?

[ Voor 30% gewijzigd door Hydra op 10-04-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:57
Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:52:
[...]
_O- _O- _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ben je serieus zo ver gekomen in die lap onzin?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:52:
[...]
Nee, niet alleen dat. Vandaar ook die ^^
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:03:
[...]
Ben je serieus zo ver gekomen in die lap onzin?!
Ja jij nu toch ook? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 21:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat flikt StartSSL dan?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ze vragen voor het revoken van hun certificaten geld, kort samengevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Geld vragen voor revocation, zelfs voor betalende klanten. En een nogal absurd bedrag voor het simpel markeren als "invalid"

Gewoon invalid maken kost niets dus. Tot gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:52:
Gewoon invalid maken kost niets dus. Tot gisteren.
Dat laatste klopt volgens mij niet. Ik begrijp dat 't altijd geld kostte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:15:
[...]

Dat laatste klopt volgens mij niet. Ik begrijp dat 't altijd geld kostte.
Nee, revoken was altijd gratis voor zover ik weet. Maar ik heb het nooit eerder gedaan, dus ik kan me vergissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm..
Dat die bug al misbruikt kan zijn zit wat in....
Laat ik nou net laatst bezig zijn geweest al m'n wachtwoorden te veranderen. Ik stopte toen MS niet langer dan 20 teken wou accepteren, toen gaf ik het op.
Binnenkort weer proberen dan :)

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Een SSL-certificaat laten revoken heeft altijd geld gekost bij StartSSL. StartSSL's werkwijze is "Als we iets kunnen automatiseren doen we dat en bieden we het gratis aan, maar als er menselijke handelingen bij nodig zijn vragen we daar een vergoeding voor."

Daarom bieden ze SSL-certificaten gratis aan (alle checks zijn geautomatiseerd), maar vragen ze een vergoeding voor "identity verification" (nodig voor complexere certificates). Bij deze verification kijkt een mens naar de bewijzen die je moet opsturen (ze bellen je zelfs om wat dingen te controleren). Daarna kun je weer vrijwel onbeperkt certificaten aanvragen (zoals code signing, wildcard, etc.)

Waarschijnlijk zit er bij het revoken van een certificaat ook een stukje handwerk.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=994033

En ik kan mij er ook prima in vinden als gratis poepcerts als van die partij niet standaard in een ca store van firefox zouden zitten. Https zonder betrouwbare ca chain is slechter dan plaintext http. En ik vraag Mozilla toch ook niet om een door mij gemaakt certificaatje (welke wellicht betrouwbaarder is dan de poep van start) aan de store toe te voegen?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind dat onzin. Het model van StartSSL is "je krijgt het certificaat gratis, maar mocht je het ooit willen revoken dan moet je daarvoor betalen" waar andere CA's het andersom doen: "je betaalt voor het certificaat, revocation zit er gratis bij".

Dat StartSSL ook aan betalende gebruikers kosten rekent voor het revoken van een certificaat is in lijn met de gratis certificaten. Er is niet betaald voor het certificaat an sich, maar voor de kosten van de identiteitsvalidatie (persoon/organisatie/extended). Daarna kun je zoveel certificaten aanvragen als je wilt.

StartSSL is een prima CA waar mensen werken die verstand hebben van het PKI-stelsel en waar ze een duidelijke missie hebben: SSL beschikbaar maken voor iedereen. Je had kunnen weten dat StartSSL geld vraagt voor revocation van een certificaat, dit staat allemaal uitgelegd in hun policies en bij de verantwoordelijkheden die je als gebruiker van een certificaat hebt.

Dat StartSSL geld vraagt voor revocation is een beetje raar, want ook dat zou een automatisch proces moeten kunnen zijn. Maar het is een commercieel bedrijf dat ook ergens z'n geld mee moet verdienen, nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:05:
Ik vind dat onzin. Het model van StartSSL is "je krijgt het certificaat gratis, maar mocht je het ooit willen revoken dan moet je daarvoor betalen" waar andere CA's het andersom doen: "je betaalt voor het certificaat, revocation zit er gratis bij".

Dat StartSSL ook aan betalende gebruikers kosten rekent voor het revoken van een certificaat is in lijn met de gratis certificaten. Er is niet betaald voor het certificaat an sich, maar voor de kosten van de identiteitsvalidatie (persoon/organisatie/extended). Daarna kun je zoveel certificaten aanvragen als je wilt.

StartSSL is een prima CA waar mensen werken die verstand hebben van het PKI-stelsel en waar ze een duidelijke missie hebben: SSL beschikbaar maken voor iedereen. Je had kunnen weten dat StartSSL geld vraagt voor revocation van een certificaat, dit staat allemaal uitgelegd in hun policies en bij de verantwoordelijkheden die je als gebruiker van een certificaat hebt.

Dat StartSSL geld vraagt voor revocation is een beetje raar, want ook dat zou een automatisch proces moeten kunnen zijn. Maar het is een commercieel bedrijf dat ook ergens z'n geld mee moet verdienen, nietwaar?
Dat is niet het probleem met StartCom, het probleem is dat ze door hun houding heel het PKI-stelsel onveilig maken. Net als DigiNotar, die gehacked was en daardoor onveilige certificaten verspreidde, bewust of onbewust, ondermijnt het hele principe van Secure Communications.

Hence, het effectief en expliciet ondermijnen van het principe is fout.

En toen had ik n.a.v. deze tweet:
https://twitter.com/SphereSilver/status/454307699816407040
een nieuwe follower:
https://twitter.com/__jester

* Firesphere gaat maar weer eens ranten op Wordpress 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Firesphere op 10-04-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Even kort over dat ssl geval. Punt is dat het altijd gratis was tenzij jijzelf een fout had gemaakt waardoor die vervangen moest worden. Als CA ben je ook gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van "algemene systeem". Niet voor niets dat je als CA niet zomaar in de trusted lists komt van o.a je browser. Op het moment dat een CA weet dat de keys gecomprimeerd zijn, hoor je ze gewoon te revoken. End of story. Wat voor nut heeft het anders nog om een certificaat te hebben als de integriteit ervan verloren is. Start om vroeg altijd geld voor een revoke, dat is het punt niet, maar nu willen ze keihard cashen.
zelfs bij mensen die dik betalen, durven ze nog meer geld te vragen. Ik heb verhalen gehoord (niet zo betrouwbaar) van mensen die een paar honderd voor hun lvl-x achtige cert moesten dokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Douweegbertje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:40:
Even kort over dat ssl geval. Punt is dat het altijd gratis was tenzij jijzelf een fout had gemaakt waardoor die vervangen moest worden. Als CA ben je ook gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van "algemene systeem". Niet voor niets dat je als CA niet zomaar in de trusted lists komt van o.a je browser. Op het moment dat een CA weet dat de keys gecomprimeerd zijn, hoor je ze gewoon te revoken. End of story.
My point exactly.
Wat voor nut heeft het anders nog om een certificaat te hebben als de integriteit ervan verloren is. Start om vroeg altijd geld voor een revoke, dat is het punt niet, maar nu willen ze keihard cashen.
zelfs bij mensen die dik betalen, durven ze nog meer geld te vragen. Ik heb verhalen gehoord (niet zo betrouwbaar) van mensen die een paar honderd voor hun lvl-x achtige cert moesten dokken...
Ik heb ze een jaar lang betaald voor de certificates, omdat ik van el-cheapo naar goede certificaten wilde, en toch alles al bij StartCom had staan.

Het gevolg is inderdaad dat ze lijken te willen cashen en ik kan er niets tegen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sorry, maar na bijna een uur mag ik wel schoppen, toch?

Oh boy, somebody got me started :D
https://twitter.com/kotterfoto/status/454386435198812160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:31

F.West98

Alweer 16 jaar hier

* F.West98 pakt popcorn net gebakken muffins :D

[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 11-04-2014 00:51 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

WTF is dit nou weer. Ik wil FileZilla downloaden, krijg ik de SourceForge downloader die je allemaal leuke RegClean shit wil aansmeren.

[ Voor 18% gewijzigd door HMS op 11-04-2014 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

HMS schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:53:
WTF is dit nou weer. Ik wil FileZilla downloaden, krijg ik de SourceForge downloader die je allemaal leuke RegClean shit wil aansmeren.
Wil je me alsjeblieft uitleggen waarom je Filezilla wil gebruiken?
Leesvoer:
https://www.google.nl/#q=inurl:recentservers.xml

Enjoy.

[ Voor 10% gewijzigd door Firesphere op 11-04-2014 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

HMS schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:53:
Dat merkte ik laatst ook al inderdaad, op het moment dat de virusscanner op de betreffende pc zei 'nee, dat voeren we mooi niet uit'.
Firesphere schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:58:
[...]

Leesvoer:

Enjoy.
Ehm, mensen zetten hun hele home-dir publiek op http? Dan is FileZilla echt niet het probleem.

[ Voor 32% gewijzigd door dcm360 op 11-04-2014 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

dcm360 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:59:
[...]

Dat merkte ik laatst ook al inderdaad, op het moment dat de virusscanner op de betreffende pc zei 'nee, dat voeren we mooi niet uit'.
[...]

Ehm, mensen zetten hun hele home-dir publiek op http? Dan is FileZilla echt niet het probleem.
Is een eigenschap van de portable versie. Waar het om gaat is... ehm... goh, staat daar nu, in plaintext, het wachtwoord in die XML of lijkt dat maar zo?

Ow, en trouwens, de gewone versie van Filezilla slaat ook wachtwoorden plaintext op in een XML, op een predefined plaats.
Een simpele drive-by en je hebt alle wachtwoorden van een Filezilla gebruiker.

More on this, in een eigen topic:
[Filezilla] Wachtwoorden en veiligheidsissues

[ Voor 23% gewijzigd door Firesphere op 11-04-2014 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Firesphere schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 00:58:
[...]

Leesvoer:

Enjoy.
Ik gebruik dan ook geen FileZilla. Ik had alleen aan major WTF moment toen mijn vriendin (die van school de tip kreeg: gebruik FileZilla op je website te uploaden) allemaal rare shit op haar PC had staan na de installatie (typische user: accept, accept, accept, install die shit, accept, accept).

Dus ik check de FileZilla download, zie ik dat SourceForge ook al rotzooi bundelt met OSS.

edit: Ik zie dat mijn posts elkaar tegensprek :+. I blame the beer :X

[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 11-04-2014 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Hmm API richting Salesforce gaat traag :( Al me data ophalen gaat retesnel maar de calls naar Salesforce lijken de bottleneck te zijn. Straks maar eens testen of Salesforce meerdere calls in één keer wil slikken.

[ Voor 3% gewijzigd door Swedish Clown op 11-04-2014 09:59 . Reden: Spellingscontrole stond op Engels. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Brakkie41 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:45:
Hmm API richting Salesforce gaat traag :( Al me data ooh alien fast retesnel naar de calls naar Salesforce lijken de bottleneck te zijn. Steaks maar wens tested of Salesforce meerdere calls in één keer wil slikken.
Gezien deze zinnen denk ik dat je eerst een kop koffie moet nemen, en dan zowel dit bericht moet na checken als je code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 18:02
Firesphere schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:32:

Ik vind het leuk en grappig om te zien dat er hier meer mensen serieus naar Silverstripe gaan kijken en daarmee indirect gewoon core-code van mij gebruiken :D
Ben gister ook eens gaan kijken op die demo en ziet er grappig uit. Mis wel wat functionaliteit die ik misschien als standaard zou aanmerken, zoals een nieuws- of blog-functionaliteit. In ieder geval zou ik dat wel in de demo terug willen zien. Wanneer ik tijd heb zal ik het ook eens lokaal proberen :)

Edit: speciaal voor Firesphere: https://twitter.com/dimensionmedia/status/454005953591918592

[ Voor 7% gewijzigd door wackmaniac op 11-04-2014 09:02 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-08-2021
Douweegbertje schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:40:
Even kort over dat ssl geval. Punt is dat het altijd gratis was tenzij jijzelf een fout had gemaakt waardoor die vervangen moest worden. Als CA ben je ook gewoon verantwoordelijk voor de veiligheid van "algemene systeem". Niet voor niets dat je als CA niet zomaar in de trusted lists komt van o.a je browser. Op het moment dat een CA weet dat de keys gecomprimeerd zijn, hoor je ze gewoon te revoken. End of story. Wat voor nut heeft het anders nog om een certificaat te hebben als de integriteit ervan verloren is. Start om vroeg altijd geld voor een revoke, dat is het punt niet, maar nu willen ze keihard cashen.
Ik ben het hier half mee eens. StartSSL is niet verantwoordelijk voor het lek, noch verantwoordelijk voor het doen en laten van hun klanten. Het beleid was van tevoren al duidelijk, en is consistent met wat het altijd geweest is. Heartbleed is een probleem waar beide partijen niets te verwijten valt en blijkbaar willen beide partijen geen kosten maken (afnemer vs leverancier). Ze zitten beide fout. Een gereduceerd tarief van StartSSL zou zeer schappelijk zijn geweest maar ze hoeven dat wat mij betreft niet te doen. Net als een CA heeft ook de afnemer zijn verantwoordelijkheid, en die weegt minstens net zo zwaar.

[ Voor 4% gewijzigd door mbarie op 11-04-2014 09:03 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Heartbleed briljant uitgelegd: http://xkcd.com/1354/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Morguh!

Niet zo'n beste start voor mij vandaag. M'n rechteroog ziet verre van scherp (nee, niet gezopen gisteravond ;) ).

Geen idee waar dit vandaan komt. Heel irritant :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

mbarie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:02:
[...]

Ik ben het hier half mee eens. Zij zijn niet verantwoordelijk voor het lek, noch verantwoordelijk voor het doen en laten van hun klanten. Hun beleid was van tevoren al duidelijk. Het is een probleem waar beide partijen niets aan kan doen en blijkbaar willen beide partijen geen kosten maken. Ze zitten beide fout. Een gereduceerd tarief van StartSSL zou zeer schappelijk zijn geweest maar ze hoeven dat wat mij betreft niet te doen. Net als een CA heeft ook de afnemer zijn verantwoordelijkheid, en die weegt minstens net zo zwaar.
Heel simpel antwoord, als niemand ze revoked, kunnen we net zo goed StartSSL uit de trust lijst halen aangezien je er dan haast vanuit kan gaan dat een certificaat via hun niet veilig meer is. Prima dan toch?
Maar lees nou zelf eens hun voorwaarden:
https://www.startssl.com/policy.pdf

Revocation of a certificate is to permanently end the operational
period of the certificate prior to reaching the end of its stated
validity period. A certificate will be revoked when the
information it contains is suspected to be incorrect or
compromised. This includes situations where:
The subscriber’s key is suspected to be compromised;
The technical content or format of the certificate presents an
unacceptable risk;
The information in the subscriber’s certificate is suspected to
be inaccurate;
The information supplied may be misleading (e.g., PAYPA1.COM,
MICR0S0FT.COM);
The subject has failed to comply with the rules and obligations
of this policy;
The subscriber makes a request for revocation (*)

(*) Revocations of certificates may carry a handling fee.

Dus op het moment dat je het zelf gaat vragen -> fee. Terwijl ze het zelf zouden moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
pdebie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:07:
Morguh!

Niet zo'n beste start voor mij vandaag. M'n rechteroog ziet verre van scherp (nee, niet gezopen gisteravond ;) ).

Geen idee waar dit vandaan komt. Heel irritant :(
Ik denk dat 't Lupus is...
Mooi uitgelegd en het geeft mooi weer waarom men bedrijfkritische applicaties over 't algemeen niet meer in C(++) schrijft ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Hydra op 11-04-2014 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
@douwe: Prima maar dan moeten ze dus ook betalen want dat staat er. Ik kan (nu) niet opmaken of dat sterretje voor alle voorwaarden geldt of slechts enkele.

het grappige is dat ik niemand hoor klagen over andere (betaalde) CA's die ook niet gratis de certificaten vervangen. Toch een bepaald slag mens dat voor niets op de eerste rang wilt zitten zo lijkt het...

kan niet quoten na al gereplied te hebbben op verrekte mobiel, sorry

[ Voor 90% gewijzigd door mbarie op 11-04-2014 09:20 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Hydra schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:11:
[...]

Blij dat jij m'n dokter niet bent dat je meteen zo'n diagnose stelt :+ ;)
Tenminste: als je dit bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

mbarie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:12:
@douwe: Prima maar dan moeten ze dus ook betalen want dat staat er. Ik kan (nu) niet opmaken of dat sterretje voor alle voorwaarden geldt of slechts enkele.

het grappige is dat ik niemand hoor klagen over andere (betaalde) CA's die ook niet gratis de certificaten vervangen. Toch een bepaald slag mens dat voor niets op de eerste rang wilt zitten zo lijkt het...

kan niet quoten na al gereplied te hebbben op verrekte mobiel, sorry
Reageer dan niet op iets als je het niet kan zien. Sorry, maar je eerste en tweede zin zijn nogal belangrijk, waarbij de 1ste zin niet eens klopt.

Verder je 2e alinea;
Waarom zou je? Hier wordt geklaagd omdat ze daar recht op hebben. Andere partijen zijn wellicht 100x duidelijker qua communicatie en/of vragen normale bedragen. Daarbij zijn hun voorwaarden misschien anders en heb je dus geen recht op iets. Als laatste; er zijn ontzettend veel CA's die het gratis doen en zelfs daarmee zelf naar de gebruikers komen van "zullen we hem revoken?" speciaal voor dit geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
mbarie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:02:
[...]

Ik ben het hier half mee eens. StartSSL is niet verantwoordelijk voor het lek, noch verantwoordelijk voor het doen en laten van hun klanten. Het beleid was van tevoren al duidelijk, en is consistent met wat het altijd geweest is.
Geen goed incident beleid zou los van Heartbleed of een ander specifiek lek voldoende moeten zijn om ze niet in de ca lijst te willen. En 't gratis uitdelen en dus per definitie geen voldoende veilige infrastructuur en controles kunnen hebben is een 2e reden om ze uit te sluiten.

Het enige positieve aan Start is dat ze met hun gratis doch populaire stront duidelijk maken wat er onder andere schort aan X.509 etc. De blije gebruikers met gratis certificaat neem ik niet per se iets kwalijk; zij denken gewoon zonder kosten klaar te zijn en begrijpen 't systeem niet. Dat laatste zou ook niet erg moeten zijn, want De Afspraak Die Alles Veilig MaaktTM is dat we op de CA's moeten kunnen vertrouwen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thesulac
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik vermoed dat Hydra hier op doelde:

Afbeeldingslocatie: http://www.howtobeaheroine.com/wp-content/uploads/2012/11/House-Its-not-lupus-Its-never-lupus.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ow ja, dat kon ik niet weten. Ik kijk vrijwel geen tv en volg al helemaal geen series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Briljant, ook de vorige (Verwijderd in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 6") in verband met Heartbleed vond ik best fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Voutloos schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:56:
[...]
En ik kan mij er ook prima in vinden als gratis poepcerts als van die partij niet standaard in een ca store van firefox zouden zitten. Https zonder betrouwbare ca chain is slechter dan plaintext http. En ik vraag Mozilla toch ook niet om een door mij gemaakt certificaatje (welke wellicht betrouwbaarder is dan de poep van start) aan de store toe te voegen?
Want? Een gratis certificaat hoeft toch niet per definitie slecht te zijn? Ik gebruik ook een aantal startssl certificaten voor test sites, dus ik zou best balen als ze hem eruit zouden mikken ;) Ik bied graag mijn testsites aan onder https (sowieso om te testen hoe ze zich in ssl gedragen), niet direct behoefte om veel geld voor test domeinen neer te moeten kieperen.

Volgens mij moeten zij gewoon aan bepaalde regels voldoen en zijn ze daarom opgenomen (hoewel iOS ze geloof ik niet heeft opgenomen). Dacht je dat bij een commerciele partij wel alle certificaten handmatig worden gecheckt?

Moet ook altijd lachen als er weer een "pro-tip" wordt gegeven door een overheidsinstantie dat wij moeten letten op het slotje in de browser, want dan weet je zeker dat je op de goede site zit... :X Really? Het is best makkelijk om dat slotje te krijgen. Daarnaast zou ik zelf bij een goede hack zorgen dat mijn eigen CA trusted is bij de geinfecteerde machines, dan kan ik gewoon mijn server inrichten om te luisteren naar de interessante domeinen :+
Hydra schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:11:
[...]
I see what you did there! Zelfs beter dan pdebie aangezien mijn beide ogen nog goed werken :+

Afbeeldingslocatie: http://global3.memecdn.com/dr-house-and-lupus_o_1039523.jpg

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swedish Clown

Swedish Clown

Erlang <3

Douweegbertje schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:57:
[...]

Gezien deze zinnen denk ik dat je eerst een kop koffie moet nemen, en dan zowel dit bericht moet na checken als je code.
8)7 Spellingscontrole stond op Engels op m´n telefoon en blijkbaar iets te snel op versturen geklikt. :F Gefixt in ieder geval! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
.Gertjan. schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:57:
[...]

Want? Een gratis certificaat hoeft toch niet per definitie slecht te zijn?
Zie latere reactie.
Dacht je dat bij een commerciele partij wel alle certificaten handmatig worden gecheckt?
Dat zal helaas niet zo zijn, maar die partijen zouden 't tenminste nog kunnen doen. :+ :X
(Deze ironische opmerking geeft al aan dat systeem niet perfect etc etc)
Moet ook altijd lachen als er weer een "pro-tip" wordt gegeven door een overheidsinstantie dat wij moeten letten op het slotje in de browser, want dan weet je zeker dat je op de goede site zit... :X Really? Het is best makkelijk om dat slotje te krijgen.
Tja, meer kan je ook niet doen als advies naar doorsnee gebruikers, en 't is ook onzinnig om te hopen dat we straks 7 mrd mensen hebben die het ca systeem begrijpen. Ben er eigenlijk al van overtuigd dat niet eens de meerderheid van de lui die 't direct voor hun werk moeten weten 't begrijpt. Wat we wel kunnen doen (los van ooit een beter systeem bedenken en uberhaupt een werkend revoke protocol) is de rotte appels actiever weren of een standje geven.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Voutloos schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:08:
[...]

een werkend revoke protocol
OCSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 19:27

Dido

heforshe

Dus eigenlijk werd er gebruik gemaakt van iets wat we in COBOL deden om te debuggen:

Definieer een byte-array met 1 element aan het begin van je data division, en lees vervolgens al je data uit (array-bounds werden niet gechecked :) )

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Ja, waarvan de huidige implementaties dus niet goed werken :P Het protocol is oa mitmbaar, stapling werkt niet goed etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Voutloos schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:08:
Tja, meer kan je ook niet doen als advies naar doorsnee gebruikers, en 't is ook onzinnig om te hopen dat we straks 7 mrd mensen hebben die het ca systeem begrijpen. Ben er eigenlijk al van overtuigd dat niet eens de meerderheid van de lui die 't direct voor hun werk moeten weten 't begrijpt. Wat we wel kunnen doen (los van ooit een beter systeem bedenken en uberhaupt een werkend revoke protocol) is de rotte appels actiever weren of een standje geven.
Probleem blijft denk ik dat je ten alle tijden een centraal systeem nodig hebt om te weten wat de status is. Je zou bijvoorbeeld mensen kunnen leren welke CA betrouwbaar zijn, maar volgens mij kun je ook redelijk goed een CA faken (als een machine eenmaal compromised is kun je veel verklooien). Daarnaast is een centraal systeem ook weer een single-point-of-failure, dus dat wil je ook niet.

Enige methode die redelijk betrouwbaar zou zijn is het gebruik van aparte verbindingen (fysiek danwel vpn achtige). Vroeger ging volgens mij het pin betalingsverkeer ook over een directe lijn naar de verwerkers. Maar goed, dat is nu eenmaal geen realistisch scenario (meer).

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:12

StM

Het ergste vind ik eigenlijk nog wel dat dit alles komt door het prutswerk van het OpenSSL team, waar ze al jaren geleden voor gewaarschuwd voor zijn maar tot op de dag van vandaag niks aan willen doen. Ze hebben namelijk zelf bewust heel effectief de hardening van het memorymanagement in libc om zeep geholpen wegens 'performance redenen'...

Hier nog een leuk voorbeeld:

http://www.tedunangst.com...of-openssl-freelist-reuse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Ik snap best waarom mensen met haskell bezig gaan. "stripSpace st = [c | c <- st, c /= ' ']" is gewoon extreem veel cooler dan "st = st.replace(" ", "");" :)

Edit: is het misschien geen tijd voor het grote heartbleed topic? Na 5 miljoen reddit topics erover gezien te hebben ben ik er wel een beetje klaar mee.

[ Voor 33% gewijzigd door Hydra op 11-04-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbarie
Douweegbertje schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:31:
[...]

Reageer dan niet op iets als je het niet kan zien. Sorry, maar je eerste en tweede zin zijn nogal belangrijk, waarbij de 1ste zin niet eens klopt.

Verder je 2e alinea;
Waarom zou je? Hier wordt geklaagd omdat ze daar recht op hebben. Andere partijen zijn wellicht 100x duidelijker qua communicatie en/of vragen normale bedragen. Daarbij zijn hun voorwaarden misschien anders en heb je dus geen recht op iets. Als laatste; er zijn ontzettend veel CA's die het gratis doen en zelfs daarmee zelf naar de gebruikers komen van "zullen we hem revoken?" speciaal voor dit geval..
Blijkbaar 'verdenkt' OpenSSL niet dat de meeste certificaten gecompromitteerd zijn. Zwaktebod van hun kant. Over het feit dat ze slecht handelen bestaat wat mij betreft ook geen twijfel.

Echter (en waar ik oorspronkelijk ook op probeerde te attenderen) lees ik nog steeds geen enkele reden waarom een afnemer niet de hand in eigen boezem zou kunnen steken om te zorgen dat zijn certificaten veilig zijn. Hoe serieus neem je jezelf dan? Ook zwaktebod. Daarom naar mijns inziens zijn beide partijen even kwalijk bezig. Ze hebben beide de mogelijkheden dit probleem op te lossen maar in plaats van dat te doen gaan ze eieren lopen gooien.

En ondertussen laat ik mijn certificaat gratis vervangen omdat ik wel betaald heb :)

[ Voor 8% gewijzigd door mbarie op 11-04-2014 11:13 ]

Storyteller @ soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Screenshot in .docx bestand :@

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-09 19:27

Dido

heforshe

Ja, je moet wat om je .bmp te versturen als die extensie op de mailserver geblokkeerd wordt :+

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
mbarie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:42:
[...]

Blijkbaar 'verdenkt' OpenSSL niet dat de meeste certificaten gecompromitteerd zijn. Zwaktebod van hun kant. Over het feit dat ze slecht handelen bestaat wat mij betreft ook geen twijfel.

Echter (en waar ik oorspronkelijk ook op probeerde te attenderen) lees ik nog steeds geen enkele reden waarom een afnemer niet de hand in eigen boezem zou kunnen steken om te zorgen dat zijn certificaten veilig zijn. Hoe serieus neem je jezelf dan? Ook zwaktebod. Daarom naar mijns inziens zijn beide partijen even kwalijk bezig. Ze hebben beide de mogelijkheden dit probleem op te lossen maar in plaats van dat te doen gaan ze eieren lopen gooien.

En ondertussen laat ik mijn certificaat gratis vervangen omdat ik wel betaald heb :)
Nee het punt is dat ookal zou ik betalen voor de revoke en een nieuwe zou aanvragen, ik straks het probleem heb dat StartSSL niet meer in de trusted stores zitten. Want ookal zijn er mensen die het snappen en geld betalen, er zullen ook mensen zijn die denken "Betalen? Dan neem ik de gok wel dat mijn certificate niet compromised is". Dat laatste maakt nu StartSSL niet meer betrouwbaar.

Dus ook de mensen die betalen voor de revoke worden nu genaaid omdat ze hebben betaald maar straks zit StartSSL niet meer in de meest gebruikten trust stores.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:23

Acid_Burn

uhuh

Wat gebruiken jullie voor het maken van helpfiles? Ik ben aan het stoeien met HTML help workshop, maar dat programma lijkt wel uit het jaar kruik te komen. Ik had wel verwacht dat dit in VS zelf zou zitten, maar dat lijkt niet zo te zijn.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
Acid_Burn schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:58:
Wat gebruiken jullie voor het maken van helpfiles? Ik ben aan het stoeien met HTML help workshop, maar dat programma lijkt wel uit het jaar kruik te komen. Ik had wel verwacht dat dit in VS zelf zou zitten, maar dat lijkt niet zo te zijn.
Wij gebruiken voor het generen van documentatie voor code http://sandcastle.codeplex.com/

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Het gaat niet om code documentatie, maar om eindgebruiker helpfiles voor het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hydra schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:23:
Ik snap best waarom mensen met haskell bezig gaan. "stripSpace st = [c | c <- st, c /= ' ']" is gewoon extreem veel cooler dan "st = st.replace(" ", "");" :)

Edit: is het misschien geen tijd voor het grote heartbleed topic? Na 5 miljoen reddit topics erover gezien te hebben ben ik er wel een beetje klaar mee.
Die is er al:
Heartbleed: zware vulnerability in OpenSSL 1.0.1 t/m 1.0.1f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Acid_Burn schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:59:
Het gaat niet om code documentatie, maar om eindgebruiker helpfiles voor het programma.
Hier gebruik ik HelpNDoc. Ik heb een aantal tooltjes bekeken, maar deze gaf mij de meeste flexibiliteit voor een relatief aantrekkelijke prijs. Gratis voor persoonlijk gebruik.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Is HTML Help niet op sterven na dood?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
.oisyn schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:04:
Is HTML Help niet op sterven na dood?
Wat is er dan voor in de plaats gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Tja, als je betere suggesties heb, dan hoor ik het graag. Ik ben bezig met een applicatie en de help bestanden moeten nog gemaakt worden. Als HTML help niet gangbaar is, wat dan wel?
Rhapsody schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:03:
[...]
Hier gebruik ik HelpNDoc. Ik heb een aantal tooltjes bekeken, maar deze gaf mij de meeste flexibiliteit voor een relatief aantrekkelijke prijs. Gratis voor persoonlijk gebruik.
Ik zal er eens naar kijken.

[ Voor 50% gewijzigd door Acid_Burn op 11-04-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Het was meer een vraag, geen retorische opmerking. Microsoft gebruikt het zelf nog amper. De laatste SDK is 1.4, maar HTML Help Workshop is al jaren niet meer geüpdatet en is blijven hangen op 1.3.

Veel applicaties gebruiken simpelweg een browser-help, offline danwel online.

[ Voor 76% gewijzigd door .oisyn op 11-04-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Hmm een locale website in principe. Online is lastig. Gebruikers hebben on-site niet altijd web-access. Nadeel is dan weer veel losse bestanden. 1 CHM is dan wel zo prettig. Zeker als je een update van je help wilt versturen.

[ Voor 17% gewijzigd door Acid_Burn op 11-04-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Acid_Burn schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:12:
Hmm een locale website in principe. Online is lastig. Gebruikers hebben on-site niet altijd web-access. Nadeel is dan weer veel losse bestanden. 1 CHM is dan wel zo prettig. Zeker als je een update van je help wilt versturen.
Je kunt ook een centrale site opzetten voor je help.

Bij diverse projecten hebben wij dat ook zo opgezet, Umbraco site opzetten op een generiek helpdomein en vanuit de applicatie doorverwijzen naar de centrale help-website. Werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Zoals ik al zei, online niet altijd praktisch omdat onze klanten op plaatsen zitten waar niet altijd internet beschikbaar is. Maar ik heb in ieder geval wat meer ideeën :)

[ Voor 15% gewijzigd door Acid_Burn op 11-04-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Wel de tyfus zeg :(

30 maart is m'n abonnement bij T-Mobile aangepast, nieuw abbo, 25 euro/maand.

Nu is exact datzelfde abbo ineens 18 euro :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Firesphere schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:08:

Nu is exact datzelfde abbo ineens 18 euro :(
Even bellen met T-Mobile en zeggen dat je je gepiepeld voelt. Kan wel eens helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

* RayNbow heeft al jaren een oud Flex abonnement van T-Mobile... :p

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acid_Burn schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:59:
Binnen je solution kun je d.m.v. een Sandcastle project dus een help file laten genereren. Hier kun je o.a. MSDN-achtige (code-)documentatie in verwerken, maar ook gewoon how-to's, feature overviews, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Alex) schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:19:
[...]

Even bellen met T-Mobile en zeggen dat je je gepiepeld voelt. Kan wel eens helpen. :)
Heb't nu even per mail gedaan. Ik ben verdorie al sinds 2003 tevreden T-Mobile klant :/
RayNbow schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:21:
* RayNbow heeft al jaren een oud Flex abonnement van T-Mobile... :p
Die heb ik ook heel lang gehad, maar als je toestel goed is en je niet idioot veel data verstookt, is overstappen naar een sim-only op dit moment best de moeite waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-07 18:59
Firesphere schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:24:
[...]

Die heb ik ook heel lang gehad, maar als je toestel goed is en je niet idioot veel data verstookt, is overstappen naar een sim-only op dit moment best de moeite waard ;)
Nou alleen nog iets beter timen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Alex) schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:19:
[...]

Of een tweet waarin je hun webcare mentioned, mijn ervaring is dat je sneller (en beter) geholpen wordt wanner het via een openbaar medium gaat.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
OkkE schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:38:
[...]
Of een tweet waarin je hun webcare mentioned, mijn ervaring is dat je sneller (en beter) geholpen wordt wanner het via een openbaar medium gaat.
Alleen als je veel followers hebt he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 19:28

Rhapsody

In Metal We Trust

Dan voeg je @youpvanthek toe aan je tweet ;-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 01:10:
[...]

Is een eigenschap van de portable versie. Waar het om gaat is... ehm... goh, staat daar nu, in plaintext, het wachtwoord in die XML of lijkt dat maar zo?

Ow, en trouwens, de gewone versie van Filezilla slaat ook wachtwoorden plaintext op in een XML, op een predefined plaats.
Een simpele drive-by en je hebt alle wachtwoorden van een Filezilla gebruiker.

More on this, in een eigen topic:
[Filezilla] Wachtwoorden en veiligheidsissues
Ik heb het idee dat heel veel standaard Windows FTP proggels dat doen. Ik sla mijn wachtwoorden maar helemaal niet meer op, gewoon alles vanuit KeePass kopiëren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Caelorum schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:44:
[...]

Alleen als je veel followers hebt he!
Goh, ik denk niet dat het altijd zo werkt. Er zijn veel mensen die de timelines van grote bedrijven in de gaten houden om dit soort zaken te kunnen opvolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Acid_Burn schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:58:
Wij gebruiken hier http://www.helpandmanual.com/

bevalt eigenlijk wel goed. Importeren van worddocumenten, handige functies om je keywordindex bij te houden. Export naar HTML Help, pdf, Word, HTML etc.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

BikkelZ schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:52:
[...]

Ik heb het idee dat heel veel standaard Windows FTP proggels dat doen. Ik sla mijn wachtwoorden maar helemaal niet meer op, gewoon alles vanuit KeePass kopiëren.
Er zijn inderdaad een aantal die dat doen, helaas.

Maar de manier waarop FileZilla omgaat met de kritiek is helemaal bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Bah, font-weight: 600 in Open Sans wil ineens ook allemaal italic zijn :/ Kost weer veeeel te veel tijd zoiets lulligs...

--- Edit ---

Wtfuzzle :+ Semi Bold en Semi Bold Italic zijn beide (!) italic :o

http://www.google.com/fonts/specimen/Open+Sans

[ Voor 35% gewijzigd door TheNephilim op 11-04-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

TheNephilim schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:07:
Bah, font-weight: 600 in Open Sans wil ineens ook allemaal italic zijn :/ Kost weer veeeel te veel tijd zoiets lulligs...

--- Edit ---

Wtfuzzle :+ Semi Bold en Semi Bold Italic zijn beide (!) italic :o

http://www.google.com/fonts/specimen/Open+Sans
Niet gewoon ergens font-style: italic; staan :P

Hier is hij op Google Fonts namelijk niet italic.

[ Voor 5% gewijzigd door MoietyMe op 11-04-2014 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Good Fella schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:13:
[...]

Hier ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Dat weet ik niet, dat kan jij alleen zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Good Fella schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:13:
[...]

Neuj, check dit... specimen pagina van Google Fonts:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DOiWgiY2hHhRYVOWL0XvBZ99/full.png

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

wackmaniac schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 08:58:
[...]

Ben gister ook eens gaan kijken op die demo en ziet er grappig uit. Mis wel wat functionaliteit die ik misschien als standaard zou aanmerken, zoals een nieuws- of blog-functionaliteit. In ieder geval zou ik dat wel in de demo terug willen zien. Wanneer ik tijd heb zal ik het ook eens lokaal proberen :)

Edit: speciaal voor Firesphere: https://twitter.com/dimensionmedia/status/454005953591918592
Je haalt iets door elkaar. Het is namelijk een Framework met CMS, geen blogging-systeem. Maar er zijn genoeg nieuws/blogachtige modules die dat voor je oplossen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

TheNephilim schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 14:17:
[...]

Neuj, check dit... specimen pagina van Google Fonts:

[afbeelding]

}:O
Nietus :> :

Afbeeldingslocatie: http://dir.agosto.nl/dump/opensans.PNG
Pagina: 1 ... 13 ... 110 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.