Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 88 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.115 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:56
Overigens als ik de actie van Openbank goed begrijp - je krijgt 30€ voor het openen van een deposito van 10.000€: dit lijkt nog niet veel animo te krijgen in dit topic?

B.v. 3 maanden (2,1%) geeft dan toch al met deze 30€ bonus een vergelijkbaar rendement als 3,3% voor 3 maanden. En op de 6 maanden blijft er nog 3,1% over: heel vergelijkbaar met de hoogste deposito's op dit moment.

Of mis ik iets hier? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Cyclonist op 12-05-2023 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Cyclonist schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:06:
Overigens als ik de actie van Openbank goed begrijp - je krijgt 30€ voor het openen van een deposito van 10.000€: dit lijkt nog niet veel animo te krijgen in dit topic?

B.v. 3 maanden (2,1%) geeft dan toch al met deze 30€ bonus een vergelijkbaar rendement als 3,3% voor 3 maanden. En op de 6 maanden blijft er nog 3,1% over: heel vergelijkbaar met de hoogste deposito's op dit moment.

Of mis ik iets hier? ;)
Het heeft er misschien ook mee te maken dat je totaalsaldo van alle Openbank rekeningen met minimaal €10K verhoogd moet zijn ten opzichte van 28 februari.

Er zijn in de afgelopen maanden natuurlijk al best wat acties geweest met “leg X bedrag in, ontvang bonus X”.

Ik denk dat voor een hoop mensen dus even de grens is bereikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Cyclonist schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:06:
Er is ook een actie met 75,- op 3000,- op je betaalrekening. Niet iedereen wordt er voor uitgenodigd helaas. Ik heb er over gepost in het Openbank topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:36
Uniciteit schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:22:
[...]

Het heeft er misschien ook mee te maken dat je totaalsaldo van alle Openbank rekeningen met minimaal €10K verhoogd moet zijn ten opzichte van 28 februari.

Er zijn in de afgelopen maanden natuurlijk al best wat acties geweest met “leg X bedrag in, ontvang bonus X”.

Ik denk dat voor een hoop mensen dus even de grens is bereikt.
Let op dat het hier om 28 februari 2022 gaat: kan dus toch best interessant zijn voor klanten die vorig jaar hun saldo voor een 'extra sparen actie' hebben verhoogd, en dan nu met hetzelfde saldo aan de deposito actie mee kunnen doen. Voor recente acties zoals 'sparen23' moet minstens 50% van het saldo tot eind september op de spaarrekening blijven staan en kun je dit geld nu dus inderdaad nog niet voor de deposito actie gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:15
Het ding bij OpenBank is natuurlijk ook dat ze zoveel rare acties hebben met allemaal verschillende voorwaarden dat uiteindelijk niemand meer weet waar ze aan toe zijn. En schijnbaar zelfs OpenBank zelf ook niet gezien ze de bonus voor Sparen23 niet eens tijdig, volgens hun eigen voorwaarden, konden uitkeren.

* RobertMe is dan ook niet van plan om op al die acties te springen. Alleen aangemeld voor Sparen23 omdat ik toch al nieuwe klant was en geld ging storten. En met de Welkom spaarrekening met hoge(re) rente laat ik het geld toch al staan zolang die 6 maanden van de Welkom spaarrekening duren. Dus daarna 50% (van de originele inleg) nog een paar weken laten staan om aan Sparen23 te voldoen zal ook wel vrijwel vanzelf gebeuren. Daar hoef ik dus praktisch niks voor te doen. Of ik tzt het geld laat staan voor de 2,25% rente door 3 auto incassos te laten lopen of maandelijks €600 te (laten) storten zie ik dan wel weer. Maar kost ook weer wat rompslomp.
Die €75 voor €3000 op betaalrekening heb ik geen uitnodiging voor, maar is ook weer zo'n rare actie. €3000 op betaalrekening zetten waarvan ook weer 50% tot een bepaalde datum moet blijven staan. Dan kun je ook weer in de agenda gaan bijhouden wanneer je geld mag afboeken 8)7
En die actie met depositos heb ik even naar gekeken maar kom ik er nog niet eens aan uit hoe ee depositos + actie werken. Nog los van dat ik dan nog meer geld moet storten dan er nu al bij OB staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 16:48:

[...]

Ook bij Banca Progetto dus, 3 jaar vastzetten.
Wel opvallend dat je nu minimaal 20k moet vastzetten, was eerst 10k dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
xileS schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:29:
[...]

Wel opvallend dat je nu minimaal 20k moet vastzetten, was eerst 10k dacht ik.
Jup, goed gezien. Ik heb zelf 2x 10k voor 6 maanden lopen, en ook die valt nu alleen af te sluiten vanaf 20k. Of de andere lengtes ook 10k was durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen, maar meen van wel. En ook die nu dan met 20k minimum. Is wellicht ook omdat ze veel kleine depositos nu hebben en "het teveel moeite kost"? Begin dit jaar waren ze nog een tijdje eraf gehaald i.v.m. drukte. Kan dus best dat ze hiermee willen voorsorteren op minder toestroom van klanten.

Of ze willen pushen naar een hogere initiele inleg. Maar of dat werkt? Want meerdere Tweakers zijn al naar andere banken gegaan om bv 5k in te kunnen leggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Mja veel mensen kijken denk ik ook de kat uit de boom, met de gedachte dat rente nog wel zal stijgen. En idd ik had vorig week nog voor 1 jaar vast gezet bij hun. Zo te zien zijn ze met 0,05 procentpunt gestegen.

een deel voor 4% vastzetten is denk ik nog zo gek niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
Zie best veel mensen in dit topic reageren over de behaalde rente (in euro's) die de bunq app aangeeft vs wat ze verwachten. Ik heb me hier ook een tijdje druk om gemaakt maar die app loopt chronisch uit de maat met de realiteit (vaak 2-5 dagen).

Belangrijkste is dat op de 1e v/d maand ze gewoon netjes het juiste bedrag uitkeren (bij mij in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
kareltjekat schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:18:
[...]

Let op dat het hier om 28 februari 2022 gaat: kan dus toch best interessant zijn voor klanten die vorig jaar hun saldo voor een 'extra sparen actie' hebben verhoogd, en dan nu met hetzelfde saldo aan de deposito actie mee kunnen doen. Voor recente acties zoals 'sparen23' moet minstens 50% van het saldo tot eind september op de spaarrekening blijven staan en kun je dit geld nu dus inderdaad nog niet voor de deposito actie gebruiken.
Hmm interessant. Ik ben pas sinds kort klant, kan ik dus ~50% van het sparen23 saldo gebruiken voor een nieuwe deposito? Peildatum 28 februari 2022 is saldo '0€' bij mij.

Ook het bedrag aan deposito-actie moet je blijkbaar tot 6 maanden voor 50% aanhouden:
  • Tussen 5 mei 2023 en 31 mei 2023 een Open Spaardeposito Nieuw Saldo geopend hebben.
  • Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 30 november 2023.
Ik ben het wel met jullie eens dat dit soort acties erg omslachtig aan kunnen voelen..

[ Voor 22% gewijzigd door Cyclonist op 12-05-2023 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:47
Zonnegeer schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Ik zit sinds vanochtend met dezelfde vraag. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die keuzes van invloed zijn op de hoogte van de rente. Het zou dan namelijk geen sparen meer zijn, maar een vorm van beleggen. Ik lees er overigens nergens iets over.

Waarom ik het me dan toch afvraag?
Ik heb op 3 mei jl. een eerste substantiële storting gedaan. Als ik kijk naar het scherm "Totale rente' in de app, onder "Deze maand verdiend", dan zie ik een bedrag dat in geen verhouding staat tot het aantal rentedragende dagen vermenigvuldigd met de dagrente (lager dus :( ).
Het bedrag wat ik zie komt overeen met 4 rentedragende dagen, terwijl het spaarsaldo er al 8 volledige dagen op staat ...................

Ik heb daar overigens een vraag over uitstaan.
Ja, ik heb hetzelfde. Als je meer weet, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:11
Je had ook even op Advanzia of Volkswagen Bank kunnen zoeken in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
BertP schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:02:
Zie best veel mensen in dit topic reageren over de behaalde rente (in euro's) die de bunq app aangeeft vs wat ze verwachten. Ik heb me hier ook een tijdje druk om gemaakt maar die app loopt chronisch uit de maat met de realiteit (vaak 2-5 dagen).

Belangrijkste is dat op de 1e v/d maand ze gewoon netjes het juiste bedrag uitkeren (bij mij in ieder geval).
Ik heb het 1 x voor een maand uitgerekend en het klopte precies. Komt het überhaupt weleens voor dat de uitgekeerde rente niet klopt? Je zou denken dat hier geen fouten in wordt gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Carfanatic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Je had ook even op Advanzia of Volkswagen Bank kunnen zoeken in dit topic. ;)
Bij Volkswagenbank heb ik het idee dat ze geen Nederlandse klanten meer accepteren. Ik heb zelfs niets meer gehoord nadat ik op 21 april alle formulieren ge-upload heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

xileS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:32:
[...]

Ik heb het 1 x voor een maand uitgerekend en het klopte precies. Komt het überhaupt weleens voor dat de uitgekeerde rente niet klopt? Je zou denken dat hier geen fouten in wordt gemaakt.
Zit zelf niet meer bij Bunq, maar rente klopte precies toen ik het uitgekeerd kreeg. Liep standaard 1 dag achter ongeveer. Super dat je ook kan zien wat de opgebouwde rente is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:42:
[...]
Zit zelf niet meer bij Bunq, maar rente klopte precies toen ik het uitgekeerd kreeg. Liep standaard 1 dag achter ongeveer. Super dat je ook kan zien wat de opgebouwde rente is.
Bij de ING heb je dit ook al een aantal jaar?
Is tegenwoordig niet echt meer ‘speciaal’ of ‘super’ toch :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:59:
[...]

Bij de ING heb je dit ook al een aantal jaar?
Is tegenwoordig niet echt meer ‘speciaal’ of ‘super’ toch :)
Jawel. Advanzia heeft het niet en Openbank ook niet. En Renault Bank via Raisin ook niet. Dus waar je de hogere rentes krijgt kennen ze dit nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:02:
[...]

Jawel. Advanzia heeft het niet en Openbank ook niet. En Renault Bank via Raisin ook niet. Dus waar je de hogere rentes krijgt kennen ze dit nog niet.
Bij OpenBank is dat bewust. Zo laten ze mij in het ongewis of ze de actierente hebben verhoogd naar 2,5%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 08:57
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:02:
[...]

Precies, begin dit jaar had Bunq dit ook nog niet.
Ze hebben vrij veel (kleinere) verbeteringen aangebracht in de app de laatste maanden, gewoon een hele goede zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:42:
Super dat je ook kan zien wat de opgebouwde rente is.
Hoezo super :?
in principe kun je dit ook zelf uitrekenen, bij benadering dus, of gaat het meer om het gevoel?
dat je dus elke dag kunt zien wat je rente bedrag is?

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JAN-B schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:21:
[...]

in principe kun je dit ook zelf uitrekenen, bij benadering dus, of gaat het meer om het gevoel?
Je saldo hoeven ze ook niet te tonen, kan je gewoon uitrekenen op basis van je transacties en opgebouwde rente ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

JAN-B schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:21:
[...]

Het is toch gebruiksvriendelijk om te zien hoeveel rente je hebt opgebouwd?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2023 12:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:56:
[...]

Je krijgt het elke maand uitgekeerd, wat is daar niet duidelijk aan? :+ En als je puur eenmalig geld er op hebt gezet / niet heel veel mutaties doet kun je het ook eenvoudig zelf bereken. In geval van Bunq dus saldo * 0,0201 / 365 voor het rentebedrag per dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Misschien is het handig voor de mensen die ervoor kiezen om geen rente te ontvangen op Bunq, dan kan je duidelijk zien dat je echt 0 euro rente opbouwt :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:48

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:56:

@Verwijderd Ja, dat klopt, dat zou bij Renault ook wel handig zijn :9
(ik vond het woord super iets overdreven 8) )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:12
Pistachenootje schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:46:
[...]

Bij Volkswagenbank heb ik het idee dat ze geen Nederlandse klanten meer accepteren. Ik heb zelfs niets meer gehoord nadat ik op 21 april alle formulieren ge-upload heb.
Soms vinden mensen dat ik verkeerde dingen google, maar ik blijf daar gewoon ijzerenheinig mee doorgaan :)

Zo googlede ik met interesse de zoekterm: wartezeit volkswagen bank tagesgeldkonto

Eerste de beste hit beklagen ook Duitsers zich enorm! Deze Duitse klachten zijn heel erg recent. Ze zijn dus niet éénkennig bij de VW bank:

https://www.finanzfluss.d...kswagen-bank/erfahrungen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23:12
@Pistachenootje

Ik hou van nuance dus de kritiek van Duitsers op het uitblijven van de openstelling van hun tagesgeldkonto wordt natuurlijk (terecht) gegeven omdat ze zo gruwelijk lang moeten wachten. Maar ik zag ook nog een ander forum waar de bank compleet wordt neergesabeld.

Ik hoop dat jij toch aan de beurt komt en ik hoop dat je hier dan verslag doet van je bevindingen. Want hier en daar zie ik ook positieve kritieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 23:49
xileS schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 23:32:
[...]

Heb het nu van 2 willekeurige maanden uitgerekend en dat klopte precies inderdaad. En de app zat er vaak (op basis van rente bedrag) een paar dagen naast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 20:26
6 maanden vast voor 3,3% (per jaar) bij Banca Progetto.. ik ben om en ga het maar eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Misschien een loos gerucht, misschien handig om te weten... Net had ik een Openbank medewerker aan de lijn die zei dat er waarschijnlijk op korte termijn een rente verhoging aankomt op de open spaarrekening. Meer kon/wilde ze niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 18:11
Pistachenootje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:19:
Misschien een loos gerucht, misschien handig om te weten... Net had ik een Openbank medewerker aan de lijn die zei dat er waarschijnlijk op korte termijn een rente verhoging aankomt op de open spaarrekening. Meer kon/wilde ze niet zeggen.
Ze zullen wel moeten, zonder acties zit je op 1,5% bij Openbank, elders zit je zo op >2%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdlaat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:41
ColeJ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:43:
6 maanden vast voor 3,3% (per jaar) bij Banca Progetto.. ik ben om en ga het maar eens proberen :)
Banca Progetto stelt mij iets te veel persoonlijke vragen die andere banken niet stellen en daardoor naar mijn idee ook niet nodig zijn. Neem b.v. de waarde van je totale bezittingen. Daar hebben zij helemaal niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
mdlaat schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:03:
[...]

Banca Progetto stelt mij iets te veel persoonlijke vragen die andere banken niet stellen en daardoor naar mijn idee ook niet nodig zijn. Neem b.v. de waarde van je totale bezittingen. Daar hebben zij helemaal niets mee te maken.
Daar kan je toch gewoon een random getal invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 13:10
[...]

Banca Progetto stelt mij iets te veel persoonlijke vragen ...
Dan vul je ze niet in - volgens mij is een deel ervan niet verplicht om in te vullen.
of je kiest voor een andere partij - keuze genoeg, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 21:08
GroteVoet459 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Dan vul je ze niet in - volgens mij is een deel ervan niet verplicht om in te vullen.
of je kiest voor een andere partij - keuze genoeg, denk ik.
Zijn wel verplichte vragen maar er is natuurlijk geen controle op de antwoorden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ze zijn dat wel verplicht. Ieder land heeft zijn eigen KYC procedure, dat is helaas niet gelijk binnen Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Carfanatic schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:01:
[...]
Ze zullen wel moeten, zonder acties zit je op 1,5% bij Openbank, elders zit je zo op >2%
Ze gaf de indruk dat de 2.25% verhoogd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
[...]

Ze kunnen de vragen wel stellen maar dat wil niet zeggen dat ik daar serieus antwoord op geef :). Ik vul daar gewoon random wat in, niet eens bij nagedacht.

[ Voor 6% gewijzigd door ColeJ op 15-05-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
4% voor 3 jaar vast begint wel interessant te worden, nog een % erbij en dan wil ik wel 20k vastzetten.

Stel Progetto Banca valt om, is er dan een Nederlandse overheidsinstantie die support geeft om je geld terug te krijgen? Of moet je in Italie ergens gaan aankloppen? :+

[ Voor 45% gewijzigd door Strider op 15-05-2023 12:57 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
Aikon schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 09:17:
[...]

Lees je eens in, en stel dan de vragen die je nog hebt. BND is een bekende bank die het aanbiedt, ik zit er zelf ook. Die hebben zat duidelijke informatie.

Kortweg komt het er op neer dat je nu geen belasting betaalt over wat je inlegt (als in: dat krijg je terug bij de aangifte), maar pas op het moment dat je het uitgekeerd krijgt. Je bent het geld ook echt 'kwijt' tot (kort voor) je pensioenleeftijd, en in die zin telt het dus niet mee voor je vermogen. Voor- en nadelen dus. Het is ook niet ongelimiteerd wat je kan inleggen, maar dat kom je vanzelf tegen bij bijv. BND.
Van iemand vernomen dat het verschil uiteindelijk niet groot is en zo een pensioen spaarrekening eigenlijk overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-09 09:07
Ik kan het niet vinden dus vraag het hier maar, heb je bij Openbank een vaste tegenrekening?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16-09 18:36
kadooosh schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:24:
Ik kan het niet vinden dus vraag het hier maar, heb je bij Openbank een vaste tegenrekening?
Nee, je kunt zowel van de betaalrekening als de spaarrekening gewoon naar elke willekeurige andere rekening geld overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
kareltjekat schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Nee, je kunt zowel van de betaalrekening als de spaarrekening gewoon naar elke willekeurige andere rekening geld overschrijven.
Bedankt, ik twijfelde of ik naar Openbank of Bunq heen zou gaan. Denk dat ik maar naar Bunq ga.
Kan natuurlijk ook beide een rekening openen. Ik heb nu best een forse bedrag staan op mijn spaarrekening van ASN waar ik zo goed als niks voor krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Is bij OpenBank zinloos. Je hebt altijd een betaalrekening waarmee je naar elke willekeurige rekening geld kunt over maken. Dus je zou dan sowieso altijd wel geld kunnen over maken van de spaar- naar de betaalrekening en vervolgens naar willekeurige rekening over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
RobertMe schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:42:
[...]

Is bij OpenBank zinloos. Je hebt altijd een betaalrekening waarmee je naar elke willekeurige rekening geld kunt over maken. Dus je zou dan sowieso altijd wel geld kunnen over maken van de spaar- naar de betaalrekening en vervolgens naar willekeurige rekening over maken.
Ah ja oke dat heeft geen zin dan idd.

Ben aan het aanmelden bij bunq maar het maken van de foto van mijn id lukt niet. Foto komt er telkens onscherp uit. Voor het maken heel onscherp en als ik hem dan daadwerkelijk maak is ie scherp maar komt er toch onscherp uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Strider schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:46:
4% voor 3 jaar vast begint wel interessant te worden, nog een % erbij en dan wil ik wel 20k vastzetten.

Stel Progetto Banca valt om, is er dan een Nederlandse overheidsinstantie die support geeft om je geld terug te krijgen? Of moet je in Italie ergens gaan aankloppen? :+
Voor nog geen 7 tientjes per maand je geld vastzetten voor 3 jaar :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvV_Ying
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:52
ColeJ schreef op maandag 15 mei 2023 @ 14:38:
[...]

Ik vind dat een prima rendement en heb hetzelfde gedaan (met een deel van het vermogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
SvV_Ying schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Ik vind dat een prima rendement en heb hetzelfde gedaan (met een deel van het vermogen).
Het was ook sarcastisch bedoeld :) . Ik zet mijn geld zeker niet voor 3 jaar vast zolang het allemaal onzeker is met box 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:52
[...]

Alleen het geld wat ik niet verwacht nodig te hebben in die 3 jaar. 3 jaar is best lang, voor 4% te lang, voor 5% ga ik het zeker overwegen.
Daarnaast blijft het altijd onzeker wat er in de toekomst gaat gebeuren, we hadden 2 jaar terug ook nooit verwacht dat we nu weer spaarrente zouden krijgen. Volgens mij is het niet relevant wat er met box 3 gaat gebeuren, want of je geld nu op een spaarrekening of in een deposito staat gaat zover ik heb begrepen niet uitmaken.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
Strider schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Volgens mij is het niet relevant wat er met box 3 gaat gebeuren, want of je geld nu op een spaarrekening of in een deposito staat gaat zover ik heb begrepen niet uitmaken.
Dat klopt, maar dat kan met 1 pennenstreep zomaar anders zijn. Zie de historie box 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Het is maar voor 3 tientjes, want je moet vergelijken met vrij opneembaar toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bent u klant van een buitenlandse bank die in Nederland actief is via een grensoverschrijdende dienst, dan verloopt de vergoeding volledig via het buitenlandse depositogarantiestelsel. De procedure is dan mogelijk minder eenvoudig. Wanneer u via een spaarplatform een spaarrekening heeft geopend bij een partnerbank van het platform, verloopt de vergoeding via het depositogarantiestelsel van het land waar de partnerbank gevestigd is.
https://www.dnb.nl/betrou...rlandse-depositogarantie/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14-09 20:39
BKM had tot voorkort 10 jaar 4,10%. Dat lijkt me persoonlijk interessanter. Helaas omlaag naar 3,75%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Geen vaste tegenrekening zoals @kareltjekat al aan gaf. Net geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Die nieuwkomer BAI Europe, via Raisin, is met 3,60% voor 1 jaar de nieuwe koploper.

[ Voor 3% gewijzigd door dwdd op 15-05-2023 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Frankenstein schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:58:
[...]

BKM had tot voorkort 10 jaar 4,10%. Dat lijkt me persoonlijk interessanter. Helaas omlaag naar 3,75%.
Is verlaagd naar 3,60%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
dwdd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 16:42:
[...]
Is verlaagd naar 3,60%.
Zou met deze verwachting te maken kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:59
Zojuist een half uur in de wacht gestaan bij Advanzia. Op 3 mei geregistreerd, op 8 mei bevestiging gehad dat mijn rekening ready for use is. Vandaag op 15 mei kan ik nog steeds niet inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Van VW niets meer gehoord. Daarom zojuist maar Consorsbank aangevraagd. 3% voor 6 maanden vrij opneembaar. Video identificatie ging i.i.g. vlot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

sander121 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:02:
Zojuist een half uur in de wacht gestaan bij Advanzia. Op 3 mei geregistreerd, op 8 mei bevestiging gehad dat mijn rekening ready for use is. Vandaag op 15 mei kan ik nog steeds niet inloggen.
Heb je wel een account aangemaakt 2 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Bij Bunq ook geen vaste tegenrekening. Ik vind dat een groot nadeel. Kleine moeite om het te implementeren lijkt me.

Er is veel vraag naar:

https://together.bunq.com...et-vaste-tegenrekening/77

Maar of het er komt wordt omheengedraaid door Bunq. Typisch toch? 2.01 procent is leuk maar het weerhoudt mij er in ieder geval van grote bedragen te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:16
Da Queen schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:34:
Bij Bunq ook geen vaste tegenrekening. Ik vind dat een groot nadeel. Kleine moeite om het te implementeren lijkt me.

Er is veel vraag naar:

https://together.bunq.com...et-vaste-tegenrekening/77

Maar of het er komt wordt omheengedraaid door Bunq. Typisch toch? 2.01 procent is leuk maar het weerhoudt mij er in ieder geval van grote bedragen te storten.
Zorg ervoor dat je codes geheim blijven en het liefste ook dat niemand weet dat jij geld bij bank x hebt.
Er zijn ook gewoon gevallen bekend van dat criminelen vervalste overlijdensaktes opstellen en opsturen naar de bank, dus zo'n vaste tegenrekening is ook zeker geen garantie in alle gevallen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Natuurlijk is eigen verantwoordelijkheid belangrijk, maar waar het hier om gaat is het net dat beetje hoger maken van de drempel voordat iemand misbruik kan maken van je rekening. Perfecte veiligheid bestaat niet, en dat wil je ook niet, maar een vaste tegenrekening kan er al voor zorgen dat het voor de 'casual' crimineel de moeite al niet meer waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander121
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:20:
[...]

Heb je wel een account aangemaakt 2 dagen nadat je de bevestiging hebt ontvangen?
Bedankt voor de tip.. ik ben eindelijk online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:16
Zr40 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 18:47:
Natuurlijk is eigen verantwoordelijkheid belangrijk, maar waar het hier om gaat is het net dat beetje hoger maken van de drempel voordat iemand misbruik kan maken van je rekening. Perfecte veiligheid bestaat niet, en dat wil je ook niet, maar een vaste tegenrekening kan er al voor zorgen dat het voor de 'casual' crimineel de moeite al niet meer waard is.
Inkoppertje natuurlijk, maar een 2FA beveiliging kan dan ook voldoen natuurlijk :)
Tegelijkertijd is géén vaste tegenrekening ook een voordeel op zich, alhoewel ik begrijp dat eigenlijk niemand hier daar gebruik van wenst te maken.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Let op, dit is de nominale rente, en voor deze deposito geldt dat de rente pas aan het einde van de looptijd wordt uitbetaald. Effectieve rente op jaarbasis is 3,9%.

Desondanks is dit op Raisin wel het aanbod met de hoogste rente voor deze looptijd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
Pistachenootje schreef op maandag 15 mei 2023 @ 17:28:
Van VW niets meer gehoord. Daarom zojuist maar Consorsbank aangevraagd. 3% voor 6 maanden vrij opneembaar. Video identificatie ging i.i.g. vlot.
Top! Ben benieuwd naar het verloop van het process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-09 15:38
Per vandaag BFF bank 6 maanden voor 3,5% bij Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 14:37
Joris-Jansen schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:50:
Per vandaag BFF bank 6 maanden voor 3,5% bij Raisin.
Moet je bij BFF nog steeds documenten per post naar Raisin sturen? Daarom heb ik vorige keer voor een andere partij gekozen. Het renteverschil ben je al kwijt door de lange doorlooptijd voor de aanvraag. Dat is wel beperkt tot het eerste deposito bij BFF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
JohanNL schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:02:
[...]

Inkoppertje natuurlijk, maar een 2FA beveiliging kan dan ook voldoen natuurlijk :)
Tegelijkertijd is géén vaste tegenrekening ook een voordeel op zich, alhoewel ik begrijp dat eigenlijk niemand hier daar gebruik van wenst te maken.
Vooral het laatste, mensen komen bij bunq & Openbank voor het sparen, terwijl ze allebei in de essentie een volledige retail bank zijn. Bij Openbank is de gewone bankrekening ernaast zelfs een must.

De Easy Savings van bunq is volgens mij vrij recent (<2 jaar oud). En ook voor bunq geldt: op termijn willen ze natuurlijk volledige klanten, niet enkel spaarklanten. Die zijn voor nu leuk. Grote als, maar als we over 5 jaar plotseling weer op negatieve rente zetten dan wil bunq dat spaargeld helemaal niet meer hebben. Zal je zien dat ze dan ineens het Easy Savings pakket opheffen of er toch nog kosten voor gaan rekenen. Dat soort grappen hebben ze in het verleden ook al uitgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-09 15:38
Woodsy schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Moet je bij BFF nog steeds documenten per post naar Raisin sturen? Daarom heb ik vorige keer voor een andere partij gekozen. Het renteverschil ben je al kwijt door de lange doorlooptijd voor de aanvraag. Dat is wel beperkt tot het eerste deposito bij BFF.
Geen idee. Ik heb gisteren voor een half jaar bij progretto vastgezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 10:44
Woodsy schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 10:00:
[...]

Ik heb er net één bij BFF geopend en kon digitaal het document uploaden. Benieuwd hoe lang het duurt voor die geopend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Zr40 schreef op maandag 15 mei 2023 @ 21:50:
[...]
voor deze deposito geldt dat de rente pas aan het einde van de looptijd wordt uitbetaald.
Ik dacht dat dit voor alle deposito's bij Raisin geldt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:11:
[...]

Ik dacht dat dit voor alle deposito's bij Raisin geldt?
Het is een keuze van de bank. Trend is wel dat de meeste pas aan het eind van de termijn uitkeren. Maar ik meen dat er ook zijn (CKV?) die wel jaarlijks uitkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:15:
[...]

Het is een keuze van de bank. Trend is wel dat de meeste pas aan het eind van de termijn uitkeren. Maar ik meen dat er ook zijn (CKV?) die wel jaarlijks uitkeren.
Ik heb het even gecheckt. Allemaal rente uitkering op het einde van de looptijd, ook CKV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:20:
[...]

Ik heb het even gecheckt. Allemaal rente uitkering op het einde van de looptijd, ook CKV.
Feitelijk correct inderdaad. Maar de opmerking van @Zr40 had naar mijn idee betrekking op "rente op rente", en daarover ging mijn reactie ook, onterecht dus. In het product informatie blad van in ieder geval CKV staat expliciet dat er wel rente-op-rente wordt toegepast. Dus de jaarlijkse rente wordt neem ik aan jaarlijks (hypothetisch) bijgeschreven op de deposito rekening. Alleen krijg je inderdaad pas aan het eind van de termijn uitgekeerd.

De berekening van Raisin lijkt hier echter ook geen rekening mee te houden.
Bij meerjarige producten is sprake van jaarlijkse rente-op-rente. De rente wordt aan het eind van de looptijd uitbetaald.
Aldus het informatieblad.

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 16-05-2023 11:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:30
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:20:
[...]

For what it's worth (aangezien dit niet via Raisin is): bij Bigbank krijg je elk jaar de rente uitgekeerd :)

En je krijgt ook precies een overzichtje met wanneer je wat uitgekeerd krijgt, dus als je het nu voor bijv 3 jaar vast zet zie je een overzichtje met 16/05/24, 16/05/25 en 16/05/26, met de precieze bedragen erachter.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07
Ik ben juist zeer blij dat je met Easy Savings van Bunq niet enkel een vaste tegenrekening hebt. Ik heb namelijk helemaal geen andere Nederlandse betaalrekeningen meer, en gebruik deze rekening dus als tegenrekening bij Leaseplanbank, Loyds, Raisin en overige partijen waar een Nederlandse IBAN noodzakelijk is. Be smart, pay nothing.

[ Voor 10% gewijzigd door Wietsee. op 16-05-2023 11:51 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:58
Ik heb een extra pensioen spaarplan van 30 jaar tot 2052 bij Dela. Daar zijn de rentes nog niet verhoogd. Nog steeds een vaste rente van 2% op jaarbasis zit dat ook aan te komen?

Ik hoor dat de rentes omhoog gaan

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 16-05-2023 12:50 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:39:
[...]
In het product informatie blad van in ieder geval CKV staat expliciet dat er wel rente-op-rente wordt toegepast. Dus de jaarlijkse rente wordt neem ik aan jaarlijks (hypothetisch) bijgeschreven op de deposito rekening.
Hypothetisch inderdaad want het begin bedrag blijft ongewijzigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:29
Van der Berg schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:48:
Ik heb een extra pensioen spaarplan van 30 jaar tot 2052 bij Dela. Daar zijn de rentes nog niet verhoogd. Nog steeds een vaste rente van 2% op jaarbasis zit dat ook aan te komen?

Lees jij ooit antwoorden op je posts wel? DELA is je al meermaals afgeraden hier. Maar schijnbaar heb je lak aan alles wat er hier gezegd wordt en doe je maar wat en heb je geen kaas gegeten van wat je aan het doen bent.

En het antwoord is simpel: nee. De rentes van je DELA Spaarplan gaan niet omhoog. Tot 2052 zit jij met een rente van 2%.

[ Voor 4% gewijzigd door Drardollan op 16-05-2023 12:55 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
klepje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:42:
[...]
For what it's worth (aangezien dit niet via Raisin is): bij Bigbank krijg je elk jaar de rente uitgekeerd :)
Thanks. Ik hou wel van jaarlijkse rente betaling. Jammer dat de rentes achterlopen op Raisin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Van der Berg schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:48:

Wordt dat product niet gezien als belegging door de belastingdienst? Eigenlijk oninteressant dan. Vandaag ook bevestigd voor de normale spaarverzekering door Dela in FD: https://fd.nl/financiele-...oor-hogere-aanslag-fiscus Sowieso is 2% natuurlijk te weinig. Bij Raisin CKV krijg je 3.5% bij 10 jaar.

P.s. opzeggen van mijn spaarverzekering bij Dela was snel geregeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 16-05-2023 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Pistachenootje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:59:
[...]

Wordt dat product niet gezien als belegging door de belastingdienst? Eigenlijk oninteressant dan. Vandaag ook bevestigd voor de normale spaarverzekering door Dela in FD: https://fd.nl/financiele-...oor-hogere-aanslag-fiscus Sowieso is 2% natuurlijk te weinig. Bij Raisin CKV krijg je 3.5% bij 10 jaar.

Is ooit al uitvoerig besproken in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:53:
[...]

Hypothetisch inderdaad want het begin bedrag blijft ongewijzigd.
Tsja, als ze op basis van dagrente rekenen maakt het natuurlijk niet uit dat het begin bedrag hetzelfde blijft ;) En het is dan ook "begin bedrag", vrij statisch zeg maar, je kunt niet achteraf het bedrag waarmee je begonnbent aanpassen.
Zolang ze na het eerste jaar maar de rente berekenen over het beginbedrag + ontvangen rente, etc. En dat is toch wat in de productinformatie staat: "jaarlijkse rente op rente". Enige "nadeel" is dus dat je de rente niet tussentijds krijgt uitgekeerd en je dus niet er mee kunt doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Tsja, als ze op basis van dagrente rekenen maakt het natuurlijk niet uit dat het begin bedrag hetzelfde blijft ;)
Maakt wel iets uit, voor de VRH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:07:
[...]
Weet ik. Ik dacht misschien gaat ie nu luisteren als het zelfs in FD staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specialsta
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-04 20:14
[...]

Wordt dat product niet gezien als belegging door de belastingdienst?
Even voor de zekerheid, omdat het nog vrij nieuw voor me is: Bunq wordt door de belastingdienst toch gewoon gezien als sparen en niet als beleggen toch? Reden dat ik dit vraag is dit menu in de Bunq app waar je kan kiezen waarin je wil beleggen:

https://tweakers.net/i/UX...BrV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Maakt wel iets uit, voor de VRH ;)
In dat je eerst VRH betaalt op basis van (fictieve) rente terwijl je geen rente krijgt, en daarna ineens heel veel rente krijgt maar je maar over een klein deel (fictieve) rente betaald?

Als in:
Of ik nu 5 jaar €10 VRH betaal over €10.000 deposito en 4 jaar €0 rente ontvang en vervolgens op het eind €100 rente krijg. Of dat ik nu 5 jaar lang €10 VRH betaal en elk jaar ~€20 rente ontvang. Aan het eind van de rit betaal ik €50 VRH en ontvang ik €100 rente.
Enige catch is dat mogelijk de VRH op basis van daadwerkelijke rendement wordt en je dan nu fictief rendement hebt waarvoor je VRH betaalt en dan aan het eind van de rit ineens VRH moet betalen over de volledige renteuitkering.
Maar risicos in veranderende wetgeving, persoonlijke situatie, ... loop je altijd als je geld (lange) tijd vast zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:07:
[...]

Met name met de betreffende user zelfs, maar deze user is eigenwijs en doet maar iets. Elk advies wordt in de wind geslagen. Met als resultaat dat hij nu aan een weinig renderende verzekering vastzit tot 2052.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Drardollan schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Met name met de betreffende user zelfs, maar deze user is eigenwijs en doet maar iets. Elk advies wordt in de wind geslagen. Met als resultaat dat hij nu aan een weinig renderende verzekering vastzit tot 2052.
* weinig renderende en duur belaste verzekering

Niet alleen is 2% laag. Maar de VRH die over het bedrag betaald wordt is ook nog eens (veel) hoger. Voor 2023 is vooraf het fictieve rendement vastgesteld op 0,x% voor sparen en 6,x% voor beleggingen uit mijn hoofd? Dus deze Dela oplossing kost ruim 6x zoveel aan belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Drardollan schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:26:
[...]

Let it go. Het is zijn eigen keuze en de gevolgen zijn dus ook voor hem. Je kan als persoon niet de hele wereld verbeteren. Soms moet het maar flink mis gaan voordat iemand anders tegen zaken aan gaat kijken. Zonde van je tijd om daar aandacht aan te besteden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]
Opzeggen is snel en eenvoudig. Maar gaat deze user wel veel geld kosten (in verhouding). Zijn product loopt nog geen 1,5 jaar en aan rente heeft hij misschien een tientje ontvangen en nu kost het 150 om eerder te beëindigen.

Ik zou de betreffende user, met zijn post geschiedenis in gedachten, adviseren om vooral niets te doen en de rit uit te zitten tot 2052. Mocht hij dan nog leven dan kan hij met zijn 73k tegen die tijd hopelijk een leuke fiets aanschaffen. Het is niet te hopen dat voor die tijd hij het leven laat (om meerdere redenen, maar ik pak nu even de financiële).

-Update: ik zat mis met de erfbelasting.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 16-05-2023 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Verwijderd schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:28:
[...]

Let it go. Het is zijn eigen keuze en de gevolgen zijn dus ook voor hem. Je kan als persoon niet de hele wereld verbeteren. Soms moet het maar flink mis gaan voordat iemand anders tegen zaken aan gaat kijken. Zonde van je tijd om daar aandacht aan te besteden.
Ik voorkom liever dat het mis gaat bij iemand, aard van het beestje.

Vooral frustrerend dat elk goedbedoeld advies in de wind geslagen wordt. Het is gewoon geld weggooien op deze manier. Er kwam ooit een antwoord van een adviseur en dat was ook al zorgelijk, want ik geloof niet dat een adviseur dat zou adviseren op die manier. Dus ofwel de adviseur is geen knip voor de neus waard of de user heeft ons iets anders verteld dan hem geadviseerd is (wat overigens te hopen is).

[ Voor 20% gewijzigd door Drardollan op 16-05-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AWiersma
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-07 11:41
Drardollan schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:32:
Het is niet te hopen dat voor die tijd hij het leven laat (om meerdere redenen, maar ik pak nu even de financiële). Aangezien zijn partner niets van hem is kan ze sowieso 30% van het geld richting de belasting sturen.
Als ze wel op hetzelfde adres wonen valt dat mee: "De Belastingdienst geeft samenwonende partners wel extra rechten voor de erfbelasting als u en uw partner tenminste vijf jaren op hetzelfde adres in het BRP staan ingeschreven zonder samenlevingscontract en al na zes maanden als er een samenlevingscontract is."
Bron: https://financieel.infonu...021-gevolgen-partner.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
AWiersma schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:39:
[...]

Als ze wel op hetzelfde adres wonen valt dat mee: "De Belastingdienst geeft samenwonende partners wel extra rechten voor de erfbelasting als u en uw partner tenminste vijf jaren op hetzelfde adres in het BRP staan ingeschreven zonder samenlevingscontract en al na zes maanden als er een samenlevingscontract is."
Bron: https://financieel.infonu...021-gevolgen-partner.html
Die voorwaarde vergat ik inderdaad, als je langer dan 5 jaar aantoonbaar samenwoont dan gaan die regels gelden. Dank voor de heads-up, post is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:28:
[...]

* weinig renderende en duur belaste verzekering

Niet alleen is 2% laag. Maar de VRH die over het bedrag betaald wordt is ook nog eens (veel) hoger. Voor 2023 is vooraf het fictieve rendement vastgesteld op 0,x% voor sparen en 6,x% voor beleggingen uit mijn hoofd? Dus deze Dela oplossing kost ruim 6x zoveel aan belasting.
Die 2% is laag en er zitten meer kosten aan het product zelf. Zo is er een overlijdensverzekering aan gekoppeld waar je per maand voor betaald en worden er kosten per storting in rekening gebracht (correct me if I'm wrong, ben al even weg bij DELA). Los van eventuele poliskosten om de boel geregeld te krijgen.

Maar de VRH is mogelijk nog wel een meevaller, als de user onder de grens blijft is er niets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Specialsta schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:18:
[...]

Even voor de zekerheid, omdat het nog vrij nieuw voor me is: Bunq wordt door de belastingdienst toch gewoon gezien als sparen en niet als beleggen toch? Reden dat ik dit vraag is dit menu in de Bunq app waar je kan kiezen waarin je wil beleggen:
Ja het is gewoon sparen.

Die keuzemogelijkheid slaat alleen op inspraak in wat bunq met jouw spaarcenten mag doen, maar betekent niet dat je zelf aan het beleggen bent.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
RobertMe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:23:
[...]

In dat je eerst VRH betaalt op basis van (fictieve) rente terwijl je geen rente krijgt, en daarna ineens heel veel rente krijgt maar je maar over een klein deel (fictieve) rente betaald?
In mijn geval met een deposito van 3 jaar bouw ik de eerste 2 jaar een rente op die de BD niet ziet en dus niet meegeteld wordt. Pas na het 3e jaar zien ze de volledige rente en moet ik er VRH over betalen. Kleine bedragen natuurlijk maar wel een licht voordeel van de rente uitkering op het einde.

Veranderende belastingregels heb ik even buiten beschouwing gelaten. Mijn deposito bij CKV loopt eind dit jaar af.

PS. overigens wordt dit voordeel weer (deels) te niet gedaan in het geval je de jaarlijks vrijkomende rente kan wegzetten tegen een hogere rente, wat nu het geval is. Op mijn spaarrekening krijg ik al hogere rente dan op die CKV deposito. Anyway, te kleine verschillen om me druk om te maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pistachenootje op 16-05-2023 14:56 ]

Pagina: 1 ... 88 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling