Acties:
  • +3Henk 'm!

• Swiss2018
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-03 23:37
pdukers schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Heb je als klant een persoonlijk bankrekeningnummer gekregen? Nee, dan het wordt het dubieus.

Side note. Als dit inderdaad zo werkt, levert dat dan ook geen probleem op met je box 3? Ik denk dat er een risico is dat ipv het onder het lage tarief van sparen valt het wel eens onder overige bezittingen gaat vallen met bijbehorend hoog tarief.
Nee, dat is heel duidelijk uitgelegd ook door TR zelf dat het een spaarrekening/effectenrekening was, zelfs als de belastingdienst het anders aanvinkt kun je het gewoon als spaarrekening aanvinken, dat moet geen probleem zijn.
W1ck1e schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:04:
[...]
Als je al een antwoord krijgt dan heb je dat "van horen zeggen". Tenzij iemand een link heeft van een bericht van bijvoorbeeld de bank waarin het antwoord staat, heb je geen poot om op te staan.

@pdukers Volgens deze link https://www.homefinance.n...paren-via-trade-republic/ is het spaargeld

ik heb een eigen reference account (de tegenrekening, ik bij ing)
ik heb een eigen cash account (met mijn saldo bij de bank): de94.......
ik heb een eigen securities account
De kwestie van het sparen is vrij transparant; waar ik op doel is het depositogarantiestelsel. Wanneer je geld spaart bij Trade Republic, zijn zij niet gemachtigd om je geld namens jou vast te houden. Bijgevolg wordt jouw geld gestort op een "geblokkeerde rekening" bij een van de partnerbanken van Trade Republic, zoals Citibank in Ierland.

Deze "escrow account" is in wezen een grote rekening, ook bekend als een collectieve trustrekening, waar alle fondsen van de klant gescheiden worden bewaard voor boekhoudkundige doeleinden. Het is belangrijk op te merken dat er geen aparte escrow-rekening per spaarder is.

Wanneer je een rekening opent bij Trade Republic en akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden, stem je ermee in dat je geld op collectieve escrow-rekeningen wordt bewaard.

Mijn vraag is dan aangezien het 1 grote "escrow account" is ben je dan per persoon ook verzekerd van die €100.000 of gaat de Centrale Bank van Ierland dat zien als 1 trust account en keert eenmalig €100.000 uit, TR zegt overigens wel dat per persoon de vergoeding geldt maar ik denk dat je uiteindelijk alleen een 100% antwoord met zekerheid kan krijgen van de Ierse overheid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:48
Swiss2018 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 11:50:
...
Mijn vraag is dan aangezien het 1 grote "escrow account" is ben je dan per persoon ook verzekerd van die €100.000 of gaat de Centrale Bank van Ierland dat zien als 1 trust account en keert eenmalig €100.000 uit, TR zegt overigens wel dat per persoon de vergoeding geldt maar ik denk dat je uiteindelijk alleen een 100% antwoord met zekerheid kan krijgen van de Ierse overheid.
Mijn berichtje bevat een citaat van jouw bericht, waar ik met mijn reactie bedoelde dat je niets hebt aan een antwoord van een tweaker. Dat zal je zelf ook wel vinden aangezien je schrijft dat je bij de ierse overheid moet zijn terwijl je weet wat het antwoord van TR is.

Het stukje daaronder is een reactie op het berichtje van pdukers, waarin hij vraagt hoe de belastingdienst de rekening ziet.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01
Hmm, ik heb m’n spaargeld nu ook bij TR staan en was in de veronderstelling dat dit onder het Duitse DGS valt. Met de onrust op de financiële markten misschien toch maar weer naar een NL bank halen just to be safe..

Ik ben toch malle pietje niet!

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03 18:34
Op de site van TR staat gewoon dit:

Elke bank in de EU valt onder de EU-richtlijn inzake depositogarantiestelsels (DGS), en onze partnerbanken ook.

De DGS werkt als een verzekering voor het geld op je kasrekening bij Trade Republic. Bij insolventie is uw Trade Republic-kassaldo tot € 100.000 euro beschermd door de wettelijke depositogarantie, overal in Europa.

In de voorwaarden van Citibank, waar ik mijn geld op stort bij TR, staat dat er gedekt wordt tot "€100,000 per depositor per credit institution". Ik ben 1 depositor lijkt me, dus volgens mij is het gewoon in orde.

[Voor 22% gewijzigd door HarryHaver op 17-03-2023 13:16]

• PE9SMS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05:57
Weet iemand of je bij Openbank ook meerdere deposito's (2,76% op 12 maanden) kunt openen? Of is dit beperkt tot 1 per klant/account?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 07:31
Italië gaat weer aan kop: Banca Progetto 1 jaar deposito 3,30%
en ook een spaarrekening (met voorwaarden) tegen 1,75 %

• HarryHaver
dwdd schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:55:
Italië gaat weer aan kop: Banca Progetto 1 jaar deposito 3,30%
en ook een spaarrekening (met voorwaarden) tegen 1,75 %
Goh, toch blij dat mijn Raisin-account vandaag pas geactiveerd is.

Of krijg ik automatisch de hogere rente voor de resterende periode als ze tijdens de looptijd van het deposito de rente verhogen?

• dwdd
PE9SMS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:40:
Weet iemand of je bij Openbank ook meerdere deposito's (2,76% op 12 maanden) kunt openen? Of is dit beperkt tot 1 per klant/account?
Dat zou mogelijk zijn, Ïn de voorwaarden staat:
"Als de klant meerdere spaardeposito’s heeft bij dezelfde kredietinstelling:""

https://www.openbank.nl/a...2_maanden_nieuw_saldo.pdf

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:58

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

HarryHaver schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Of krijg ik automatisch de hogere rente voor de resterende periode als ze tijdens de looptijd van het deposito de rente verhogen?
Rente van de deposito blijft natuurlijk hetzelfde gedurende de looptijd. Of mogen ze van jou ook de rente tussentijds verlagen als de rente daalt O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dwdd
HarryHaver schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:59:
[...]

Dat zou wel mooi zijn, profiteren van tussentijdse verhogingen, maar die vlieger gaat niet op.

Acties:
  • +12Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06:57
Raisin:
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,55% p.j. naar 1,75% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 21 maart om 12 uur 's middags.
De verhogingen van de ECB zorgen voor steeds fijnere percentages *O*

[Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 17-03-2023 16:02]

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03 18:24
Voor wie bij Raisin/Renault zit of naar toe wil:

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-03 17:45
Catillus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:05:

[Afbeelding]
nou dan zal bunq binnenkort wel naar 1.76% gaan

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Ben benieuwd of tegen de tijd dat bij OpenBank mijn Welkom Spaarrekening met 2% rente (voor eerste 6 maanden) vervalt of mijn rekening bij Renault er dan niet al overheen is :p Is bij Renault nu alweer de tweede verhoging dit jaar? 1 januari stonden die nog op 1,2 of 1,25 als ik mij niet vergis. Vanaf dinsdag dan 0,5-procentpunt gestegen dit jaar.

• Drardollan
Via Raisin blijft vooral Klarna nogal achter met 1,25%.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Catillus schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 16:05:

[Afbeelding]
Prima nieuws :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
En nog meer goed nieuws over de tijdelijke actierente van de Luxemburgse Advanziabank:

"Good news for you!
We are extending the current exclusive offer. This means you will benefit from an increased interest rate for another month."

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:03
^ Komen ze precies op tijd mee voor mij. Ik wilde deze week gaan overstappen naar Scalable Capital. Nog maar even een maandje wachten dan.

• juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 11:40
Advanzia bank word wat terughoudender.

Ik dwing al een paar jaar een “actie rente” af, door de rekening steeds leeg te trekken. (Vanaf 2013 zit ik bij ze)

Wat ze steeds deden als de actierente verhoogd werd, deze ook verhogen voor de rekeninghouders, die al eerder met de actie meededen en nog in de actieperiode zaten

Dus meegedaan aan de 1,1% dan werd je meeverhoogd naar de toen geldende 1,6%
Ik heb nu meegedaan met de 2,0% actie (4 maanden) maar niet de verhoging gekregen naar 2,2%

Bij navraag word je afgeserveerd met “This is has been an internal bank decision, which was based on various factors”

Fijn als je al 10 jaar klant bent.
Nu wachten tot ze 3% aanbieden, en een rekening voor de vrouw openen. Dan de mijne weer leegtrekken en hopen op een actie mailing.

http://www.tweakers.net/gallery/14643/sys & http://specs.tweak.to/11068

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:22

de Peer

under peer review

juan schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:44:
Advanzia bank word wat terughoudender.

Ik dwing al een paar jaar een “actie rente” af, door de rekening steeds leeg te trekken. (Vanaf 2013 zit ik bij ze)

Wat ze steeds deden als de actierente verhoogd werd, deze ook verhogen voor de rekeninghouders, die al eerder met de actie meededen en nog in de actieperiode zaten

Dus meegedaan aan de 1,1% dan werd je meeverhoogd naar de toen geldende 1,6%
Ik heb nu meegedaan met de 2,0% actie (4 maanden) maar niet de verhoging gekregen naar 2,2%

Bij navraag word je afgeserveerd met “This is has been an internal bank decision, which was based on various factors”

Fijn als je al 10 jaar klant bent.
Nu wachten tot ze 3% aanbieden, en een rekening voor de vrouw openen. Dan de mijne weer leegtrekken en hopen op een actie mailing.
huh jij denkt echt dat ze reageren op jouw acties?
Het lijkt me waarschijnlijker dat ze reageren op wat 80% van de klanten doet.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 11:40
Het gaat erom dat ze een patroon doorbreken, altijd mee verhogen, en dan ineens niet meer.

Het gevolg word dan, alles eraf halen, als ze half mei (als het afloopt) niet met een verlenging of nieuwe actie komen voor bestaande klanten.

Meestal resulteerde dat dus in een actie voor bestaande klanten, zoals deze nu.

http://www.tweakers.net/gallery/14643/sys & http://specs.tweak.to/11068

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Nu online
fsfikke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:59:
Zo, sinds vandaag toegang tot m’n J&T Direktbank rekening met 2.5%. Eerste minpuntje is het ontbreken van instant overboeking. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het geld binnen is.
@fsfikke Vertel ons, hoe doe je dat met woonadres in Duitsland en Duitse tegenrekening (N26)?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Frankenstein schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:25:
[...]

@fsfikke Vertel ons, hoe doe je dat met woonadres in Duitsland en Duitse tegenrekening (N26)?
Je hebt de voorwaarden al gepost, als je daar aan voldoet kan je gewoon een rekening open. En ja, het is mogelijk meer dan 1 adres op de wereld te hebben.

Overboekingen binnen Duitsland worden binnen een paar uur verwerkt, van NL een dagje.

[Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 18-03-2023 17:09]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-03 15:21
PE9SMS schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:40:
Ja hoor, geen enkel probleem. Net als bij alle andere banken trouwens.

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:36
Frankenstein schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 15:25:
[...]

Wellicht dat je met een vakantiewoning een adres kan regelen? Of eventueel via een in Duitsland wonend familielid? :?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat is jullie ervaring met de klantenservice van Raisin, via email? Ik heb ze in januari een mail gestuurd, nooit reactie op ontvangen. Afgelopen woensdag weer en nog steeds niet. In hun ticket wel de gebruikelijke druk druk druk natuurlijk, maar het is wel opvallend.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07:01
Gunner schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:55:
Wat is jullie ervaring met de klantenservice van Raisin, via email? Ik heb ze in januari een mail gestuurd, nooit reactie op ontvangen. Afgelopen woensdag weer en nog steeds niet. In hun ticket wel de gebruikelijke druk druk druk natuurlijk, maar het is wel opvallend.
Net zoals elke financiële dienstverlener is bellen sneller. Raisin is geen uitzondering.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Drardollan
Gunner schreef op maandag 20 maart 2023 @ 08:55:
Via ticket systeem was begin dit jaar een ramp, duurde rond de 14 dagen voor antwoord. Heb ze dit jaar 2x telefonisch benaderd, eerste keer iets van 20 minuten gewacht en tweede keer binnen 2 minuten iemand aan de lijn.

Ik zou even bellen.

• Zabbs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wat als Raisin zelf omvalt/failliet gaat? Moet je dan zelf contact opnemen met de betreffende banken waar je geld uitstaat?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Drardollan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Via ticket systeem was begin dit jaar een ramp, duurde rond de 14 dagen voor antwoord. Heb ze dit jaar 2x telefonisch benaderd, eerste keer iets van 20 minuten gewacht en tweede keer binnen 2 minuten iemand aan de lijn.

Ik zou even bellen.
Het is niet zo'n dringende vraag, maar het viel me op.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2Henk 'm!

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39
Zabbs schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:14:
Wat als Raisin zelf omvalt/failliet gaat? Moet je dan zelf contact opnemen met de betreffende banken waar je geld uitstaat?
Als de banken waar je geld staat niet omvallen, waar zit dan de noodzaak om contact op te nemen? Dat loopt dan toch gewoon door zou ik denken. Of bedoel je bij een aflopend deposito bijv?
Als je geld (tijdelijk) bij Raisin staat op het moment van omkiepen, dan ben je er wel aan het juiste adres denk ik.

[Voor 4% gewijzigd door marcelcee op 20-03-2023 09:41]

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Drardollan
Zabbs schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:14:
Lees het topic even terug. Die vraag is al een miljoen keer diverse keren langsgekomen.

Edit: iets vriendelijker verwoord.

[Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 20-03-2023 11:15]

• dtsv
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:26
Drardollan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
[...]

Lees het topic even terug. Die vraag is al een miljoen keer diverse keren langsgekomen.

Een topic van 290 paginas....lees even terug..

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
dtsv schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:36:
[...]

Zoekterm "raisin failliet" levert maar 2 pagina's op met 25 posts per pagina. Oftewel: minder dan 50 berichten...

• Drardollan
dtsv schreef op maandag 20 maart 2023 @ 14:36:
[...]

Zoals @RobertMe op opmerkt, GoT beschikt over een geweldige zoekfunctie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• HarryHaver
Vorige week mijn account bij Trade Republic geopend. 3000 euro gestort, geld stond er meteen op. 5 transacties gedaan en daarna netjes een gratis Apple aandeel gekregen twv 25 euro. Ik moet wel zeggen dat die 5 aangekochte aandelen inmiddels één werkdag later zover gezakt zijn dat ik die 25 euro alweer bijna kwijt ben. Ik sta nog net 7 euro in de plus geloof ik. Ik heb aandelen van een aantal grotere bedrijven gekocht, ook omdat ze me gewoon wel interessant leken als belegging voor de lange termijn, dus Apple, Amazon, Tesla en nog twee andere. Ik ben nog niet zeker of ik ze inderdaad ga aanhouden, misschien wel voor een tijdje.

Inmiddels ook aangemeld bij Raisin omdat ik die depositorekening voor een jaar bij Banca Progetto toch wel interessant vond; verloopt tot nu toe prima. Activatie van de account ging iets langzamer dan bij TR. Misschien duurde het 2 werkdagen? Ook moest ik iets meer handelingen met mijn ID-kaart verrichten tijdens het belgesprek met de medewerker, maar dat ging op zich prima.

Overigens was ook ik wat bezorgd over dat privacybeleid bij aanvraag van de deposito. (Eerder in dit topic stond een bericht daarover) Ik ben akkoord gegaan met het privacybeleid maar heb op de vervolgvragen telkens nee geantwoord omdat ik die punten toch wel heel ver vond gaan. Dit is dus gewoon geaccepteerd. Desondanks vind ik het nog wel zorgelijk dat ze je gegevens voor talloze dingen kunnen gebruiken blijkbaar.

• Zabbs
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 20 maart 2023 @ 09:59:
[...]

De vraag is misschien vaker langsgekomen, een eenduidig antwoord niet voor zover ik kan zien.

TechFox heeft het op 8 oktober 2022 ook al goed verwoord. Wellicht ben ik zelf niet duidelijk geweest.
Via Raisin kun je een spaarrekening bij een instantie openen waar je normaal gesproken geen spaarrekening kan openen. Raisin is dus de bemiddelaar / broker.

Maar stel nu Raisin valt om, maar de bank waar je spaargeld staat blijft bestaan. Hoe ga je geld terug halen als Raisin niet meer terug komt als bemiddelaar tussen jouw en de spaarrekening bij de bank.
Oftewel, Raisin.nl weg, dan is je toegang tot je gegevens toch ook weg? Moet je dan bij de buitenlandse Bank aankloppen om je geld terug te krijgen of komt er een nieuw tussenpersoon? Waar staat dit uitgelegd?

• Drardollan
Zabbs schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:04:
[...]
Oftewel, Raisin.nl weg, dan is je toegang tot je gegevens toch ook weg? Moet je dan bij de buitenlandse Bank aankloppen om je geld terug te krijgen of komt er een nieuw tussenpersoon? Waar staat dit uitgelegd?
Dan moet je bij de bank aankloppen waar je het geld hebt gestald. Je krijgt hier documenten van bij het openen van een spaarrekening / deposito. Het is dus zaak deze goed te bewaren.

Raisin is slechts een tussenpartij, welke overigens zelf ook een bank is en onder Duits DGS valt. Uiteindelijk heb je als klant een overeenkomst met de bank waar je geld staat.

[Voor 15% gewijzigd door Drardollan op 20-03-2023 16:21]

• Sormano
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-03 16:43
Ben net begonnen met onderzoeken van banken waar wat geld wil spreiden. O.a. kwam daar BigBank voorbij, iemand bekend met hun en DGS?

Het is een internationale bank uit Estland; Ze claimen dat het onder het Nederlands DGS stelsel te vallen, maar komt niet terug via de DNB pagina.

Edit: Nevermind I guess, lees niet goed genoeg. Wat voor registratie hebben ze bij de DNB?
Als grensoverschrijdende bankinstelling we zijn geregistreerd bij De Nederlandsche Bank (DNB). Het volledige saldo tot een bedrag van 100.000,- euro per klant wordt door het garantiefonds van Estland gegarandeerd. Het garantiefonds is een publieke entiteit die aansprakelijk is voor spaarbedragen van klanten.

[Voor 31% gewijzigd door Sormano op 20-03-2023 16:19]

• Drardollan
Sormano schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:12:
Ben net begonnen met onderzoeken van banken waar wat geld wil spreiden. O.a. kwam daar BigBank voorbij, iemand bekend met hun en DGS?

Het is een internationale bank uit Estland; Ze claimen dat het onder het Nederlands DGS stelsel te vallen, maar komt niet terug via de DNB pagina.

Edit: Nevermind I guess, lees niet goed genoeg. Wat voor registratie hebben ze bij de DNB?

[...]
Er zit een zoekfunctie bovenaan de pagina, als je daar BigBank invult dan krijg je een goed beeld van deze bank.

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:28
Sormano schreef op maandag 20 maart 2023 @ 16:12:
Als ik op Google zoek "DNB BigBank" krijg ik de volgende url, dus ik verwacht gewoon dat dit de registratie is. Verder valt de eerste 100.000 euro inderdaad gewoon onder de Estse DGS.
https://www.dnb.nl/openba...FTKF&relationNumber=B0070

• QuickH
  • Laatst online: 20-03 18:35
BigBank tot nu toe prima ervaring. Hoop dat ook BB zijn rente gaat verhogen net als Renault.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk9
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 07:10
Yapi Kredi blijft dan ook interessant met 1.60% vrij opneembaar spaar en onder Nederlands DGS. Overweeg zelf om daar een rekening te openen.

• QuickH
  • Laatst online: 20-03 18:35
Is er iemand die de details kent van de Europese eisen van de garantie fondsen. Ik zie vaker duidelijke claims 100% gegarandeerd. Is dit ook echt zo?

Als in land A het garantie stelsel leeg raakt springt de EU dan bij? Of is de 100.000 iets wat afgedekt is en dus zeker uitbetaald kan worden?

• PE9SMS
TanteBeth schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:07:
[...]

Ja hoor, geen enkel probleem. Net als bij alle andere banken trouwens.
Dank voor de info. Stel je wilt 25k wegzetten, doe je 4 x 5k en 5 x 1k. Heb je geld nodig breek je zoveel deposito's open als nodig, te beginnen met de 1k's. De rest gaat door a 2,76% en de opengebroken deposito's krijg je alsnog 0,2%. Lijkt me een hele goede deal voor als je denkt je geld niet nodig te hebben maar toch vrijheid zoekt "voor het geval dat". Hoe denken jullie hier over?

• marcelcee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:39
PE9SMS schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:17:
[...]
Dank voor de info. Stel je wilt 25k wegzetten, doe je 4 x 5k en 5 x 1k. Heb je geld nodig breek je zoveel deposito's open als nodig, te beginnen met de 1k's. De rest gaat door a 2,76% en de opengebroken deposito's krijg je alsnog 0,2%. Lijkt me een hele goede deal voor als je denkt je geld niet nodig te hebben maar toch vrijheid zoekt "voor het geval dat". Hoe denken jullie hier over?
Ik denk dat als het gaat om €1000 (of 2 of 3) dat je die wel extra beschikbaar hebt bij je huisbank of op een vrij opneembare spaarrekening. Actietarieven zijn vaak 2% dus zoveel verlies je niet.
Daarom lijkt 5x €1000 mij wat teveel van het goede en 5x €5000 overzichtelijker.

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:45
[...]
Dank voor de info. Stel je wilt 25k wegzetten, doe je 4 x 5k en 5 x 1k. Heb je geld nodig breek je zoveel deposito's open als nodig, te beginnen met de 1k's.
Als je denkt dat je moet gaan open breken kun je beter een andere oplossing zoeken.

Bijvoorbeeld:
- Zet 20K op een vrij opneembare rekening staan á 1.5-1,75%
- Open nu je eerste 1-jaarsdeposito van 5K en daarna elke 3 maanden nog éen (met geld dat je van die vrije rekening haalt).

Zo heb je na 1 jaar 5K direct achter de hand en harder werkende centjes die altijd binnen 3 maanden vrij vallen.

• Drardollan
[...]
Over het algemeen kan je een deposito niet openbreken. Dat is eigenlijk de hele gedachte achter een deposito.

Een laddertje opbouwen kan helpen of een mix van spaar en deposito.

• Drardollan
Raisin: Nordax morgen van 1,50% naar 1,60%

Klarna blijft nu echt ver achter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PE9SMS
Sorry, er is weggevallen dat het over het deposito van Openbank ging. Dat is 2,76% op 12 maanden, en 0,2% indien je voortijdig openbreekt. En dat openbreken kan gewoon zonder verdere voorwaarden. Vandaar mijn initiële vraag of je per klant meerdere deposito's kunt openen en het voorbeeld met 4 x 5k en 5 x 1k.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:48
QuickH schreef op maandag 20 maart 2023 @ 17:11:
Is er iemand die de details kent van de Europese eisen van de garantie fondsen. Ik zie vaker duidelijke claims 100% gegarandeerd. Is dit ook echt zo?

Als in land A het garantie stelsel leeg raakt springt de EU dan bij? Of is de 100.000 iets wat afgedekt is en dus zeker uitbetaald kan worden?
Dat is een heel groot vraagteken en het risico
Hier. Veel mensen hier zeggen dat er 0 risico is maar dat is met deze verschillende lagen en stelsels bij raisin zeker hoger . Mijn reden om niet buiten nl te gaan met spaargeld helemaal niet met huidige onrust. Het is het niet waard voor mij
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee