• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21:40
YapiKredi 1,60% vrij opneembaar ( zichtbaar na inloggen).

• Nmgn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-03 20:07
U123456 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:40:
[...]
Dan niet vergeten om een referral te gebruiken voor 50 euro cadeau.
Precies, toch mooi meegenomen. Dat systeem lijkt trouwens wel goed te werken, na het aanmelden (referral via een vriendelijke tweaker) kreeg ik 2 weken later een mail van Raisin dat het geld gestort was. 4 dagen later was de 50€ ook echt binnen. Toch mooi, de einddatum van de deposito duurt een stuk langer 😂.

[Voor 3% gewijzigd door Nmgn op 09-03-2023 20:31]

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:03
Nmgn schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 18:24:
[...]

Precies, toch mooi meegenomen. Dat systeem lijkt trouwens wel goed te werken, na het aanmelden (via een vriendelijke tweaker) kreeg ik 2 weken later een mail van Raisin dat het geld gestort was. 4 dagen later was de 50€ ook echt binnen. Toch mooi, de einddatum van de deposito duurt een stuk langer 😂.
Die mail hadden ze eerder nog niet (maar pas sinds november of december). Nu nog dat je ook kunt zien wie zich aan de andere kant van de referral bevindt (als je als vriendelijke Tweaker referrals uitgeeft wel zo handig O-) ).

En dat de bonus zo snel wordt uitgekeerd is ook alleen bij depositos. Als het om een spaarrekening gaat moet je wel echt de 6 maanden wachten. Ik weet alleen niet of in de voorwaarde ook iets staat m.b.t. het ontbinden van het deposito (wat bij sommige depositos kan, en potentieel ook m.b.t. de 14 dagen bedenktijd, als ze de bonus niet pas na de bedenktijd uitkeren).

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online
Weet iemand waar je bij Trade Republic de opgebouwde rente kan zien? Zowel in de app als op de site kan ik het niet terugvinden.

Ik ben toch malle pietje niet!

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03 18:24
The Legend schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:14:
Weet iemand waar je bij Trade Republic de opgebouwde rente kan zien? Zowel in de app als op de site kan ik het niet terugvinden.
Ik kwam er ook pas heel laat achter... het menuutje zit verstopt onder deze 'banner' van je portfolio:

• The Legend
  • Nu online
Catillus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Ik kwam er ook pas heel laat achter... het menuutje zit verstopt onder deze 'banner' van je portfolio:

[Afbeelding]
Ah, die werkt hier niet lekker zie ik.

• Catillus
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 20-03 18:24
The Legend schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:55:
[...]

Ah, die werkt hier niet lekker zie ik.

[Afbeelding]
Ah, mijn screenshot was weliswaar van de TR app (Android).

• The Legend
  • Nu online
Catillus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:06:
[...]

Ah, mijn screenshot was weliswaar van de TR app (Android).
In de IOS app is die hele banner niet te vinden.

• kareltjekat
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21:10
mpandroid schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:44:
[...]

Zou dit niet moeten zijn 28-02-2023?

Ik denk dat ze deze voorwaarde hebben om nieuw kapitaal aan te trekken, dus bovenop wat je al bij OpenBank hebt staan.
Zojuist een deposito geopend bij OpenBank, de peildatum is toch echt 28-02-2022. In het aanvraagproces wordt aan de hand van je huidige saldo en dat van eind februari 2022 aangegeven hoeveel je mag inleggen op je deposito zonder bij te storten. Zelf heb ik pas recent een Openbank rekening geopend en mocht dus mijn volledige huidige saldo in het deposito stoppen. Valt dus best wel mee hoe 'nieuw' het geld moet zijn! :)

• peer1979
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:47
The Legend schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:09:
[...]

In de IOS app is die hele banner niet te vinden.
Was ook aan het zoeken: Druk op het profiel icoon > tandwiel (instellingen) > tabblad Rekeningen en effecten > Klik op knop 'rente'.

Daar zie je de opgebouwde rente voor deze maand.

• The Legend
  • Nu online
peer1979 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:26:
[...]

Was ook aan het zoeken: Druk op het profiel icoon > tandwiel (instellingen) > tabblad Rekeningen en effecten > Klik op knop 'rente'.

Daar zie je de opgebouwde rente voor deze maand.
Dan zie ik dit:

[edit]

Kijken met m’n ogen dicht, daar staat in het grijs idd de opgebouwde rente 8)7

[Voor 38% gewijzigd door The Legend op 09-03-2023 20:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-03 12:34

t_captain

Moderator General Chat
GioStyle schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 10:33:
[...]

Pas je de rest dan ook even aan of is het weer selectief kiezen?

Nee, ik heb geen plan om tientallen pagina's terug in de tijd te gaan. Gesprek was steeds meer off-topic. Streep eronder, verder over sparen.

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:48
rechtsherstel schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:53:
YapiKredi 1,60% vrij opneembaar ( zichtbaar na inloggen).
Wat raar dat dit niet op https://yapikredi.nl/particulieren/renteoverzicht erbij staat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rechtsherstel
Dit zie ik na inloggen.

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:37
Frankenstein schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:24:
2,50% rente vrij opneembaar bij Freedom24.

3% rente op een Dollar-rekening had het Russisch-Cypriotische Freedom24 al langer. Sinds vorige maand dus ook in euro tegen 2,50%.

Leuk met de volgende hele flinke kanttekeningen:
Ik snap het probleem niet. Onder de 20 k loop je toch geen risico ondanks dat er geen DGS is? Of mis ik iets?

Acties:
  • +6Henk 'm!

• Computeraar2013
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-03 17:31
Hoi, ik was een beetje aan het scrollen in dit topic (comments begin febr.) en ik zag wat commentaar over erfbelasting betalen over vrijgekomen spaargelden in het buitenland na overlijden van de rekeninghouder. Er waren comments dat dubbele erfbelasting een reden is om geen Europsese spraarrekening te openen.

De Nederlandse erfbelasting is vrij duidelijk hierin. Op het moment dat in Nederland erfbelasting verschuldigd is, dat is in het algemeen voor erflaters met een Nederlands paspoort die in ieder geval de laatste tien jaar woonachtig waren in Nederland, dan wordt er over het saldo vermogen/schulden erfbelasting geheven. Ook over hun bezittingen in het buitenland.

Indien ook in Frankrijk erfbelasting wordt geheven over b.v. landgoederen aldaar, dan kan je na betalen van deze Franse erfbelasting een verrkening aanvragen bij de Nederlandse Belastingdienst d.m.v. een bezwaar. Dit bezwaar wordt in principe altijd gevolgd, zie link hieronder. Dit geldt ook voor spaartegoeden.

De mogelijke dubbele erfbelasting - die toch wordt verrekend - lijkt mij geen reden om je tegoeden niet bij een Europese bank te stallen.

https://www.belastingdien...ar-betaal-ik-erfbelasting

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:58
dirk_mec schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 15:52:
[...]

Ik snap het probleem niet. Onder de 20 k loop je toch geen risico ondanks dat er geen DGS is? Of mis ik iets?
Maar mijn mening loop je altijd risico als er geen DGS is ongeacht het bedrag.

• dirk_mec
mpandroid schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 17:58:
[...]

Maar mijn mening loop je altijd risico als er geen DGS is ongeacht het bedrag.
Hoezo? Wat is er met de beleggerscompensatie?
https://www.dnb.nl/betrou...tor/beleggerscompensatie/

Tott 20 k is er toch geen risico? Ik mis kennelijk iets?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:36
dirk_mec schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 23:06:
[...]

Hoezo? Wat is er met de beleggerscompensatie?
https://www.dnb.nl/betrou...tor/beleggerscompensatie/

Tott 20 k is er toch geen risico? Ik mis kennelijk iets?
Dat gaat met name om als de bank jouw beleggingen achteraf gezien niet goed heeft gescheiden van haar eigen vermogen, waardoor jouw vermogen bij een eventueel faillissement wordt bijgevoegd.
Want in de regel worden beleggingen van klanten bij een extern bewaarbedrijf gestald.
Maar de beleggingen zelf kunnen wel degelijk in waarde dalen en risicodragend zijn op zichzelf.
Ik heb mij zelf niet verdiept in het desbetreffende product, maar ik zou het toch goed uitzoeken en niet ( achteraf ) erachter komen dat je in een of andere achtergestelde lening hebt geïnvesteerd...

📈 Voordelig, eenvoudig & gespreid beleggen in aandelen 💸

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Qwerty-273

Meukposter

Hoewel het een EU regelgeving is om beleggerscompensatie aan te bieden, is dit altijd nog een nationaal vangnet. Heeft een financiële onderneming in NL problemen (en de scheiding van beleggingen niet op orde) dan val je onder het NLse beleggerscompensatiestelsel. Zit je bij een financiële onderneming in DE dan val je onder het DEse beleggerscompensatie stelsel. In het geval van Freedom val je dus onder het Cypriotische stelsel:
The Company is a member of the Investor Compensation Fund (the “Fund”) for Customers of Cypriot Investment Firms (CIFs) and other Investment Firms (IFs) which are not credit institutions.
Hoe dat precies in detail verschilt met het Nederlandse stelsel is iets dat je zelf zal moeten uitzoeken.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• rechtsherstel
Nu ook op de site. Per 13 maart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08:33
Gaan we binnenkort meemaken hoe het communicatief gaat met Raisin bij aanspraak maken op DSG? Gaat lekker in de bankenwereld weer :o

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:05
[...]

Ik ben niet bekend met garantiefondsen voor beleggers. Voor 2.5% over 20k bij een Russisch-Cypriotische beleggingsinstelling met een BB-rating ga ik niet door het vuur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JohanNL
ColeJ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:39:
Gaan we binnenkort meemaken hoe het communicatief gaat met Raisin bij aanspraak maken op DSG? Gaat lekker in de bankenwereld weer :o
Ik zou me daar niet zoveel zorgen om maken en mogelijk kom je er zelfs nog goed van af als je boven de DGS grens hebt staan.
Maar laten we wél uitkijken met die ' spaarbeleggingen ', want als dat mis lijkt te gaan hoef je denk ik totaal geen ondersteuning te verwachten van overheden, want het was tenslotte een belegging.

• JoopXXX
  • Laatst online: 20:57
Bestaat er eigenlijk een alternatief voor Raisin?

-geïnteresseerd in buitenlandse deposito-aanbieders
-bij de partijen waar ik geïnteresseerd in ben is het niet mogelijk als Nederlander rechtstreeks aan te melden
-de reviews over de klantenservice van Raisin zijn dramatisch.

Aangezien ik mij lang geleden heb voorgenomen nooit meer zaken te doen met bedrijven met slechte klantenservice ben ik op zoek naar een alternatief / concurrent.

(wellicht is het al besproken maar kon het niet vinden via de zoekfunctie)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rechtsherstel
Stap eens binnen bij een bankfiliaal over de grens met België. BNP Paribas 11 maanden 3,08%. Deutsche Bank 18 maanden 3,24%. Dit was een week geleden. Vandaag Deutsche Bank 2,87%. Hoe zou dat nou komen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
@JoopXXX er zijn een aantal buitenlandse banken die Nederlanders accepteren, o.a. Volkswagenbank, Consors, Advanzia.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 06:57
rechtsherstel schreef op maandag 13 maart 2023 @ 13:35:
Stap eens binnen bij een bankfiliaal over de grens met België. BNP Paribas 11 maanden 3,08%. Deutsche Bank 18 maanden 3,24%. Dit was een week geleden. Vandaag Deutsche Bank 2,87%. Hoe zou dat nou komen?
Blijkbaar hebben die geld nodig.

• dirk_mec
Frankenstein schreef op maandag 13 maart 2023 @ 11:56:
Ik ben niet bekend met garantiefondsen voor beleggers. Voor 2.5% over 20k bij een Russisch-Cypriotische beleggingsinstelling met een BB-rating ga ik niet door het vuur.
Misschien verandert dat als je er bekend mee raakt?

• Drardollan
Mail van Raisin:
Geachte,
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 1,25% p.j. naar 1,50% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 14 maart om 12 uur 's middags.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ColeJ
BluOr Bank geeft nu 3,21% voor 1 jaar vast (Raisin). Dit begin ik best interessant te vinden :)

[Voor 4% gewijzigd door ColeJ op 13-03-2023 16:09]

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Frankenstein
ColeJ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:08:
BluOr Bank geeft nu 3,21% voor 1 jaar vast (Raisin). Dit begin ik best interessant te vinden :)
20% bronbelasting, waarvan 10% niet verminderbaar, wel verrekenbaar. Ik begin er niet aan...

https://www.raisin.nl/belasting/

[Voor 5% gewijzigd door Frankenstein op 13-03-2023 16:15]

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:35
ColeJ schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:08:
Op 14 november was dat nog "slechts" 2,56%, dus stijgt aardig door.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:19
Drardollan schreef op maandag 13 maart 2023 @ 14:06:
[...]

Blijkbaar hebben die geld nodig.
Blijkbaar zijn die niet onderdeel van het nederlandse banken kartel.

of heel europa hebben de banken geld nodig, behalve nederland :/

Acties:
  • +4Henk 'm!

• JohanNL
namliam_eht schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:49:
[...]

Heb het hier al vaker gezegd maar zolang het geld gewoon blijft staan bij die Nederlandse grootbanken, dan gaan die rentes niet omhoog, want dat hoeven ze niet te doen.
Er zijn teveel mensen die het klaarblijkelijk wel best vinden en hun geld lekker laten staan bij hun huisbank.
Overigens is hetzelfde klimaat wel een beetje bij andere ' huisbanken ' in andere Europese landen, maar hier in NL lijkt het wel érg doorgeschoten te zijn inderdaad.

• Frankenstein
En ook in België is de vrij opneembare rente maar laag. Lager dan in Nederland. Er zijn vast nog meer landen met lage spaarrentes. Denemarken?

Hoeveel spaargeld hebben Nederlanders gemiddeld en hoeveel is dat in andere landen. Ik denk dat Nederlanders best veel spaargeld hebben. En dan is het niet vreemd dat de rente lager is dan in Italië...

• Drardollan
namliam_eht schreef op maandag 13 maart 2023 @ 18:49:
[...]

En daarom is het zo fijn dat je je geld elders kan stallen als je dat wil.

Dat geneuzel over kartel zal ik maar niet op ingaan. Je zal het eerder moeten zoeken in dat de NL banken meer dan voldoende geld hebben (we zijn nogal grote spaarders) en veel mensen het wel prima vinden om bij hun huisbank te blijven zonder gedoe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• namliam_eht
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21:19
Frankenstein schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:02:
En ook in België is de vrij opneembare rente maar laag. Lager dan in Nederland. Er zijn vast nog meer landen met lage spaarrentes. Denemarken?

Hoeveel spaargeld hebben Nederlanders gemiddeld en hoeveel is dat in andere landen. Ik denk dat Nederlanders best veel spaargeld hebben. En dan is het niet vreemd dat de rente lager is dan in Italië...
cbs zegt 45-50k waarbij ongeveer 40% van de nederlanders eigenlijk te weinig spaargeld heeft en aan de andere kant natuurlijk de 1% die 80% van het vermogen bezit.

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Valt me toch tegen van NIBC/LPB.

Edit: stuur me aub geen pb met referral link |:(

[Voor 44% gewijzigd door Sport_Life op 13-03-2023 21:38]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Panasonic Aquarea 9KW (in bestelling) | Doel: Gasloos in 2023

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 15:43
Vandaag viel mijn eerste deposito bij Raisin vrij. Ik had een 3 maanden deposito afgesloten bij BFF met een rente van 1,75%. Tot mijn stomme verbazing wordt er een rente vergoed die neerkomt op 0,98% ?

Volgens de eindafrekening is er geen bronbelasting ingehouden en ik heb ook alle formulieren ingevuld om de bronbelasting terug te brengen naar 0. Ik kan dit verschil niet verklaren en heb natuurlijk een ticket aangemaakt bij de klantenservice. Kijken of er een antwoord komt, want die hebben geen beste reputatie.

Zijn er soortgelijke ervaringen met de combinatie Raisin/BFF want dit zaakje lijkt toch een beetje te stinken?

iRacing Profiel

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:32
Mr.Conroe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:19:
Ik had een 3 maanden deposito afgesloten bij BFF met een rente van 1,75%. Tot mijn stomme verbazing wordt er een rente vergoed die neerkomt op 0,98% ?
Het vermelde rentepercentage is 1,75% op jaarbasis? Dan kan je na 3 maanden niet op 0,98% uitkomen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frankenstein
U123456 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:34:
[...]
Het vermelde rentepercentage is 1,75% op jaarbasis? Dan kan je na 3 maanden niet op 0,98% uitkomen!
Ergo, waar zit de rekenfout. Bij de bank of bij de spaarder? Ik denk niet dat de klantenservice van Raisin waardeloos is. Ongeveer hetzelfde als de gemiddelde groot- of kleinbank. Telefonisch het best bereikbaar precies aan het begin van de dag begreep ik. 0.98%, dat is 24.5 euro op 10k.

• JohanNL
Een vergissing van de bank in uw voordeel.
Als het om een klein bedrag gaat zullen ze er naar verwachting niet moeilijk om doen...

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-03 15:43
JohanNL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 00:10:
Een vergissing van de bank in uw voordeel.
Als het om een klein bedrag gaat zullen ze er naar verwachting niet moeilijk om doen...
Geen vergissing in mijn voordeel. Moet het misschien nog even verduidelijken. Het gaat om 25k tegen 1,75% per jaar met een looptijd van 3 maanden. Verwachte opbrengst ca. € 109. Dit bedrag berekent Raisin overigens ook in de app. Uitbetaald aan rente is 61,64. Teruggerekend naar jaarbasis is dit 0,98%.

Het gaat mij niet eens om die paar tientjes. Dit is een bancaire instelling, daar moet je blind op kunnen vertrouwen dat afspraak ook afspraak is

iRacing Profiel

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-03 20:08
U123456 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 23:34:
[...]
Het rentepercentage op jaarbasis (zoals dat meestal wordt gegeven) is natuurlijk niet afhankelijk van de looptijd van de deposito.

• U123456
Nu @Mr.Conroe heeft aangegeven dat hij te weinig rente heeft gekregen is mij duidelijk geworden wat het probleem was. Eventjes leek het op een meevaller 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mpandroid
Mijn 3 maand CKV deposito is 12 maart afgelopen en 13 maart is het vrijgekomen bedrag + rente op mijn Raisin rekening bijgeschreven.

De betaalde rente klopt exact.

Uitgaande van deze ervaring vermoed ik dat BFF een fout heeft gemaakt. Ik zou dit zeker (telefonisch) aankaarten bij Raisin.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:28
Net mail ontvangen van Openbank met aanbod voor het openen van een deposito. Vanavond eens in de voorwaarden duiken.

• Jerra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-03 20:02
LGU schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:51:
Net mail ontvangen van Openbank met aanbod voor het openen van een deposito. Vanavond eens in de voorwaarden duiken.
Dat was ook het eerste wat ik dacht, dit ziet er toch wel heel interessant uit op het eerste oog.

• RobertMe
Jerra schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:51:
[...]

Dat was ook het eerste wat ik dacht, dit ziet er toch wel heel interessant uit op het eerste oog.
Behalve dan dat je een rente krijgt die nog lager is dan bij de Nederlandse grootbanken ontvangt als je het deposito vroegtijdig beëindigd.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RobertMe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:13:
Behalve dan dat je een rente krijgt die nog lager is dan bij de Nederlandse grootbanken ontvangt als je het deposito vroegtijdig beëindigd.
Als je van te voren al weet dat je dit geld niet voor een jaar wilt vastzetten, kan je het uiteraard beter op een van de spaarrekeningen met ruim 1% rente zetten... Of inderdaad zelfs beter bij een van de grootbanken.

Maar in vergelijking tot andere deposito's is dat een behoorlijk coulante regeling. Daar kan je vaak helemaal niet tussentijds opzeggen of met volledig verlies van de opgebouwde rente (en ook nog niet altijd kosteloos dan). Vergeleken daarmee is het vooral jammer dat het alleen mag met 'nieuw' geld.

[Voor 9% gewijzigd door ACM op 14-03-2023 16:40]

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03 18:34
Wat is nou de beste spaarrekening als ik regelmatig (bijv. 10 keer maandelijks) geld heen en weer wil boeken tussen mijn betaalrekening bij een NL bank en mijn spaarrekening? Momenteel heb ik een ASN-spaarrekening dus dan is het heel makkelijk heen en weer boeken, maar ik krijg er maar 0,40% rente op ...

• RobertMe
HarryHaver schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 18:25:
Wat is nou de beste spaarrekening als ik regelmatig (bijv. 10 keer maandelijks) geld heen en weer wil boeken tussen mijn betaalrekening bij een NL bank en mijn spaarrekening? Momenteel heb ik een ASN-spaarrekening dus dan is het heel makkelijk heen en weer boeken, maar ik krijg er maar 0,40% rente op ...
LeasePlan Bank? 1,00% rente en instant payments.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:21
Yapi Kredi 1.6% min 2K
Bunq 1.56% (waarbij je maar 2* per maand mag terugboeken naar je betaal

Ps: waarom zou je meerdere malen per maand willen terugboeken van je spaarrekening?

• HarryHaver
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20-03 18:34
jan390 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 19:02:
[...]

Yapi Kredi 1.6% min 2K
Bunq 1.56% (waarbij je maar 2* per maand mag terugboeken naar je betaal

Ps: waarom zou je meerdere malen per maand willen terugboeken van je spaarrekening?
Ik probeer meestal weinig geld op mijn gewone rekening te hebben en dan als het nodig is geld over te boeken vanaf de spaarrekening, meestal 3, 4 keer per maand. maar 2 keer per maand zou ook wel voldoende moeten zijn als ik een wat grotere marge aanhoud.

• Frankenstein
Trade Republic, VWFS.de, Consorsbank... want 2 en 2.1% rente al is het tijdelijk.

• Frankenstein
Drie banken verhogen in Duitsland de rente vrij opneembaar aan de bovenkant:
Bunq en Openbank 2.55%, Bigbank 2.50%. Allemaal tijdelijk (voor nieuwe klanten) en alleen voor Duitse klanten. Waait hopelijk over naar ons :)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen met VolkswagenBank tagesgeld? Wat eisen ze aan formulieren aan Nederlanders?

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• U123456
mrmrmr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:
Wat zijn de ervaringen met VolkswagenBank tagesgeld? Wat eisen ze aan formulieren aan Nederlanders?
Ervaringen VolkswagenBank in dit topic:
Het spaartopic - Deel 3
Even terugbladeren dus 😀

• Pistachenootje
  • Nu online
mrmrmr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 23:21:
Waarom geen Consorsbank? Iets hogere rente en geen 50k begrenzing.

Scalable Capital mogelijk ook interessant.

https://www.tagesgeldvergleich.net/tagesgeldvergleich/

• mpandroid
Ik ben benieuwd of de problemen bij sommige banken en financiele instellingen nog invloed heeft op het rentebesluit dat de ECB vandaag zal nemen.
Persoonlijk ging ik ervan uit dat men met 0,50% zou gaan verhogen.

• Frankenstein
mpandroid schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:00:
Ik ben benieuwd of de problemen bij sommige banken en financiele instellingen nog invloed heeft op het rentebesluit dat de ECB vandaag heeft.
Persoonlijk ging ik ervan uit dat men met 0,50% zou gaan verhogen.
Eerder met 50-procentpunt, dat is een verhoging van 20%. ;) ;) ;)

Zie ook
https://taaladvies.net/procent-of-procentpunt/

[Voor 12% gewijzigd door Frankenstein op 16-03-2023 09:03]

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Nu online
Frankenstein schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Zie ook
Als je kritiek hebt op de gebruikte terminologie, doe dat dan wel goed. 50 procentpunt is wel een heel grote verhoging. Ik denk dat je 50 basispunten bedoelt.

• mpandroid
Frankenstein schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:01:
[...]

Zie ook
Als je een verhoging hebt van 0,50% ga je van 2% naar 2,50%.
Volgens mij zijn beiden juist als je het maar in de juiste context plaatst (en leest). ;) ;)

• Frankenstein
mpandroid schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Volgens mij zijn beiden juist als je het maar in de juiste context plaatst (en leest). ;) ;)
Taal- en wiskundig klopt dat niet. Een verhoging van een half procent van 2% geeft 2,01%.

• Frankenstein
Rubbergrover1 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:08:
[...]

Als je kritiek hebt op de gebruikte terminologie, doe dat dan wel goed. 50 procentpunt is wel een heel grote verhoging. Ik denk dat je 50 basispunten bedoelt.
Ik heb mezelf weer eens rijk gerekend ;)

Wikipedia: Basispunt

• mpandroid

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
dwdd schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:07:
Yapi Kredi Nederland (turkse bank) biedt 1 jaar-deposito aan tegen 2,75 %
Valt dus onder Nederlandse DGS.
Ik heb (nog) geen Yapi rekening, maar voor 2,75% is het toch wel interessant om een deel daar voor een jaar vast te zetten. Afgelopen jaren heb ik alles vrij opneembaar staan, omdat de rentes niet zo interessant waren.

Er zijn idd ook banken die een hoger percentage bieden, maar toch hou ik het graag bij banken die onder de NL garantiestelsel vallen.

Alleen ik verwacht eigenlijk dat de rentes ook nog wel zullen stijgen, dus het is ook wel een idee om steeds gedeeltes in een deposito te stoppen. Iemand al toevallig al ervaring met Yapi Kredi? Wat mij opvalt is wel het volgende:
  • Deposito's worden altijd automatisch verlengd
  • Automatisch verlengde deposito's kunnen binnen 14 dagen altijd ongedaan/gewijzigd worden
Volgens mij is een automatische verlenging niet gewoonlijk of iig ik ben gewend dat een deposito na het aflopen van de termijn gewoon vrij komt.

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:40
Niet interessant voor de meeste hier, maar ING Spanje biedt nu 3-maands deposito voor 2%. Stukje beter dan wat NL biedt, en ze opereren onder dezelfde bankvergunning.

• ColeJ
[...]

Niet helemaal - een verhoging met 0,50% ga je van 2% naar 2,01% :)

Een verhoging met 50 basispunten gaat van 2% naar 2,5%.

Imprebanca geeft nu 3,15% voor 1 jaar vast (zonder bronbelasting en via Raisin).

[Voor 9% gewijzigd door ColeJ op 16-03-2023 13:15]

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:48
xileS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb (nog) geen Yapi rekening, maar voor 2,75% is het toch wel interessant om een deel daar voor een jaar vast te zetten. Afgelopen jaren heb ik alles vrij opneembaar staan, omdat de rentes niet zo interessant waren.

Er zijn idd ook banken die een hoger percentage bieden, maar toch hou ik het graag bij banken die onder de NL garantiestelsel vallen.

Alleen ik verwacht eigenlijk dat de rentes ook nog wel zullen stijgen, dus het is ook wel een idee om steeds gedeeltes in een deposito te stoppen. Iemand al toevallig al ervaring met Yapi Kredi? Wat mij opvalt is wel het volgende:
  • Deposito's worden altijd automatisch verlengd
  • Automatisch verlengde deposito's kunnen binnen 14 dagen altijd ongedaan/gewijzigd worden
Volgens mij is een automatische verlenging niet gewoonlijk of iig ik ben gewend dat een deposito na het aflopen van de termijn gewoon vrij komt.
Yapi is prima (vind ik)
Verdeel wat je verwacht te kunnen vastzetten over meerdere delen, open deposito's met die delen verspreid in de tijd. de delen moeten wel minimaal 2000 euro groot zijn. Houd de rest op de vrij opneembare rekening.
Bij het openen van een deposito bij yapi kan je meteen aangeven wat je wilt dat er gebeurt aan het einde van de looptijd:
alles in een nieuw deposito
inleg in een nieuw deposito, rente naar je rekening
alles naar je rekening.
succes

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:23:
[...]

Yapi is prima (vind ik)
Verdeel wat je verwacht te kunnen vastzetten over meerdere delen, open deposito's met die delen verspreid in de tijd. de delen moeten wel minimaal 2000 euro groot zijn. Houd de rest op de vrij opneembare rekening.
Bij het openen van een deposito bij yapi kan je meteen aangeven wat je wilt dat er gebeurt aan het einde van de looptijd:
alles in een nieuw deposito
inleg in een nieuw deposito, rente naar je rekening
alles naar je rekening.
succes
Thanks, dat klinkt toch anders dan "Deposito's worden altijd automatisch verlengd". Binnenkort er maar eventjes voor gaan zitten. Niks doen met je spaargeld 'kost' ook geld.

• W1ck1e
@xileS let er wel op de dat je niet over het maximum van 100.000 euro (inclusief rente) heen gaat. spreiden over meerdere banken is dan wel aan te raden. afboeken van de rekening indien op tijd op de dag gedaan kan op dezelfde dag op je betaalrekening staan (ing en andere)

• Pistachenootje
  • Nu online
xileS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb (nog) geen Yapi rekening, maar voor 2,75% is het toch wel interessant om een deel daar voor een jaar vast te zetten.
Mwa als je ziet dat je bij Advanzia al 2.2% krijgt voor 4 maanden vrij opneembaar vind ik 2.75% voor 1 jaar vast niet zo interessant. Ik ga zelf nog even wachten.

• xileS
  • Niet online
W1ck1e schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:29:
@xileS let er wel op de dat je niet over het maximum van 100.000 euro (inclusief rente) heen gaat. spreiden over meerdere banken is dan wel aan te raden. afboeken van de rekening indien op tijd op de dag gedaan kan op dezelfde dag op je betaalrekening staan (ing en andere)
En ik neem aan dat bij hun wel gewoon 1 vaste tegenrekening is toch?

• xileS
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Mwa als je ziet dat je bij Advanzia al 2.2% krijgt voor 4 maanden vrij opneembaar vind ik 2.75% voor 1 jaar vast niet zo interessant. Ik ga zelf nog even wachten.
Mja, nog eventjes wachten is ook wel een optie idd, aangezien ik ook verwacht dat nog wel wat gaat stijgen. Alleen vanaf wanneer begin je dan met been beetje vast zetten ;p.

• W1ck1e
xileS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:43:
[...]

En ik neem aan dat bij hun wel gewoon 1 vaste tegenrekening is toch?
Ja, dat is ook een stukje veiligheid

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-03 15:16
[...]

Het is niet beiden juist. Wat jij bedooelt heet 'procentpunt'. Dan kom je op 2,50% inderdaad.

• W1ck1e
xileS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Mja, nog eventjes wachten is ook wel een optie idd, aangezien ik ook verwacht dat nog wel wat gaat stijgen. Alleen vanaf wanneer begin je dan met been beetje vast zetten ;p.
als je blijft wachten zet je uiteindelijk niks vast. dus "gewoon" beginnen met periodiek een deel van het geld vast te zetten.

• Eddie_V2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:25
https://nos.nl/artikel/24...ust-op-financiele-markten

ECB verhoogt per 22 maart de rente met een half procentpunt. Ik ben benieuwd wanneer de eerste spaarrekeningen zullen volgen

[Voor 15% gewijzigd door Eddie_V2 op 16-03-2023 15:13]

• ColeJ
xileS schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Beginnen met plukjes vast zetten.

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08:35
Fjord Bank (Litouwen) heeft de 1 jaar-deposito verhoogd naar 3,22% en Imprebanca (Italie) naar 3,15%

Ik vraag me af of het nu een goed moment is om te gaan voor een depositoladder, in plaats van alleen maar jaarlijkse deposito's, want de rente blijft natuurlijk niet jaren in dit tempo stijgen.
Een aantal vastzetten tegen langer dan 1 jaar levert toch wel een serieus % op en biedt de komende jaren wat zekerheid, alhoewel het beste instapmoment zich moeilijk laat voorspellen.

Als ik puur kijk naar de hoogste effectieve rentes (rente op rente indien van toepassing) kom ik uit op
het onderstaande, wat is wijsheid ?

[Voor 78% gewijzigd door dwdd op 16-03-2023 16:51]

• budjepaul
W1ck1e schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:45:
[...]
Ja, dat is ook een stukje veiligheid
Bijna, volgens de productvoorwaarden zou het om 2 vaste tegenrekeningen gaan:
Per Spaarrekening kunnen slechts twee Tegenrekeningen worden opgegeven. Vanaf de Spaarrekening kunnen slechts overboekingen worden gedaan naar de Tegenrekening.

• Frankenstein
dwdd schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:43:
Fjord Bank (Litouwen) heeft de 1 jaar-deposito verhoogd naar 3,22% en Imprebanca (Italie) naar 3,15%

Ik vraag me af of het nu een goed moment is om te gaan voor een depositoladder, in plaats van alleen maar jaarlijkse deposito's, want de rente blijft natuurlijk niet jaren in dit tempo stijgen.
Een aantal vastzetten tegen langer dan 1 jaar levert toch wel een serieus % op en biedt de komende jaren wat zekerheid, alhoewel het beste instapmoment zich moeilijk laat voorspellen.

Als ik puur kijk naar de hoogste effectieve rentes (rente op rente indien van toepassing) kom ik uit op
het onderstaande, wat is wijsheid ?

[Afbeelding]
Wat wijsheid is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat als je bijvoorbeeld jaarlijks x euro 5 jaar vast zet, je een structureel hoger rendement behaald, als met alles vrij opneembaar houden, of met jaardeposito's. Dit lukt ook als je de inleg niet af laat hangen van de rentestand. En dit is in mijn ogen een pure deposito-ladder.

Je kan ook groots en lang inleggen (bvb 10 jaar ipv 5 jaar) als je vermoedt dat de rente piekt. Ook dan haal je een hoger rendement als met vrij opneembaar of jaardeposito's.

• W1ck1e
budjepaul schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Bijna, volgens de productvoorwaarden zou het om 2 vaste tegenrekeningen gaan:

[...]
Zolang derden niet een eigen rekening kunnen opvoper als een tegenrekening voor jouw spaarrekening is het nog steeds veilig. En als je zelf een 2de tegenrekening kunt noemen is dat een uitwijk als je de andere niet kunt gebruiken.

• budjepaul
W1ck1e schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:36:
[...]
Zolang derden niet een eigen rekening kunnen opvoper als een tegenrekening voor jouw spaarrekening is het nog steeds veilig. En als je zelf een 2de tegenrekening kunt noemen is dat een uitwijk als je de andere niet kunt gebruiken.
Zeker, je hoort mij ook niet iets anders beweren.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zo, sinds vandaag toegang tot m’n J&T Direktbank rekening met 2.5%. Eerste minpuntje is het ontbreken van instant overboeking. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het geld binnen is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• budjepaul
fsfikke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 20:59:
Zo, sinds vandaag toegang tot m’n J&T Direktbank rekening met 2.5%. Eerste minpuntje is het ontbreken van instant overboeking. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het geld binnen is.
Volgens info op de site alleen te openen door klanten die wonen in Duitsland, neem aan dat dat voor jou ook geldt? Of kunnen openen met adres in NL?

• mrmrmr
  • Niet online
U123456 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:37:
Ervaringen VolkswagenBank in dit topic:
Het spaartopic - Deel 3
Even terugbladeren dus 😀
Dat had ik al bekeken. Er is in dit topic gesproken over de VolkswagenBank, maar ik vraag me af wat de praktijkervaringen zijn bij aanmelden en gebruik. Inderdaad helaas maar 6 maanden een redelijke rente.
Pistachenootje schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 07:50:
Waarom geen Consorsbank? Iets hogere rente en geen 50k begrenzing.
De normale rente van Consorsbank is 0,6%. Volkswagenbank leek makkelijk, maar ze vragen allerlei formulieren in te vullen en dat je zelf de kosten voor identificatie draagt (zonder smartphone identificatie). Ze doen niet aan iDIN of AMP identificatie.
Scalable Capital mogelijk ook interessant.
Die vraagt € 4,99 per maand. Dan moet ik weer opzeggen als de rente niet zo gunstig meer is.
Bedankt voor de link.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

budjepaul schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:47:
[...]

Volgens info op de site alleen te openen door klanten die wonen in Duitsland, neem aan dat dat voor jou ook geldt? Of kunnen openen met adres in NL?
Ik woon daar niet maar een Nederlands adres kan je niet gebruiken nee.

• Frankenstein
fsfikke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:41:
[...]

Ik woon daar niet maar een Nederlands adres kan je niet gebruiken nee.
Grappig. Rommelen met woonplaatsgegevens lijkt mij te riskant. Dan maar wachten (en hopen) dat VW de rente binnenkort verhoogd... ;)

• Swiss2018
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19-03 23:37
Weet iemand hier echt met zekerheid of Trade Republic onder het DGS (depositogarantiestelsel) valt? Bij Scaleable Capital is het zo dat je een individuele rekening krijgt bij Baader Bank AG en die bank valt op haar beurt onder het DGS maar bij Trade Republic krijgt niet iedereen een individuele rekening maar worden alle deposito's van alle klanten op 1 gezamenlijke rekening aangehouden.

Logisch zou je dan denken als het 1 rekening is van zeg €100M aan deposito's dat de Central Bank of Ireland dan 1 rekening zou vergoeden aangezien er geen individuele rekeningen zijn.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Frankenstein schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:56:
[...]

Grappig. Rommelen met woonplaatsgegevens lijkt mij te riskant. Dan maar wachten (en hopen) dat VW de rente binnenkort verhoogd... ;)
Ik weet niet hoe je bij rommelen komt, maar ze sturen de logingegevens per post dus rommelen zou ik niet doen inderdaad.

• Frankenstein
fsfikke schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:30:
[...]

Ik weet niet hoe je bij rommelen komt, maar ze sturen de logingegevens per post dus rommelen zou ik niet doen inderdaad.
Je schrijft dat je in Nederland woont en een adres in Duitsland hebt opgegeven.

Voorwaarden van J&T Direktbank:
- U heeft een geregistreerd adres in Duitsland
- U hebt een betaalrekening bij een Duitse bank of een bank met een vestiging in Duitsland

Dat lees ik als: u woont in Duitsland. Een postadres oid terwijl je niet in Duitsland woont lijkt me niet te voldoen aan de voorwaarden.

• Pistachenootje
  • Nu online
mrmrmr schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 22:16:
[...]
De normale rente van Consorsbank is 0,6%.
Nog steeds meer dan de 0.4% van Volkswagenbank.

• mrmrmr
  • Niet online
Pistachenootje schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 01:13:
Nog steeds meer dan de 0.4% van Volkswagenbank.
Dat is waar, maar ik kan (weer) nergens vinden bij Consorsbank hoe de aanmeldprocedure gaat. De enige optie zonder smartphone die wordt aangegeven zonder toelichting is bij een postkantoor, maar er zijn geen postkantoren meer en/of ze doen dit niet.

Overigens, ik heb wel ontdekt dat er in Nederland iets is dat heet "legaliseren handtekening". Daarmee kun je bij een gemeente (ook bij een notaris: €€€, of rechtbank: apostille € 22) de ambtenaar een stempel laten zetten dat jij het bent die een formulier heeft ondertekend. De prijs daarvan varieert per gemeente nogal sterk, € 3,30 is een goedkope (Middelburg).

[Voor 20% gewijzigd door mrmrmr op 17-03-2023 03:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Swiss2018 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:07:
Weet iemand hier echt met zekerheid of Trade Republic onder het DGS (depositogarantiestelsel) valt? Bij Scaleable Capital is het zo dat je een individuele rekening krijgt bij Baader Bank AG en die bank valt op haar beurt onder het DGS maar bij Trade Republic krijgt niet iedereen een individuele rekening maar worden alle deposito's van alle klanten op 1 gezamenlijke rekening aangehouden.

Logisch zou je dan denken als het 1 rekening is van zeg €100M aan deposito's dat de Central Bank of Ireland dan 1 rekening zou vergoeden aangezien er geen individuele rekeningen zijn.
Heb je als klant een persoonlijk bankrekeningnummer gekregen? Nee, dan het wordt het dubieus.

Side note. Als dit inderdaad zo werkt, levert dat dan ook geen probleem op met je box 3? Ik denk dat er een risico is dat ipv het onder het lage tarief van sparen valt het wel eens onder overige bezittingen gaat vallen met bijbehorend hoog tarief.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• W1ck1e
Swiss2018 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 23:07:

Als je al een antwoord krijgt dan heb je dat "van horen zeggen". Tenzij iemand een link heeft van een bericht van bijvoorbeeld de bank waarin het antwoord staat, heb je geen poot om op te staan.

@pdukers Volgens deze link https://www.homefinance.n...paren-via-trade-republic/ is het spaargeld

ik heb een eigen reference account (de tegenrekening, ik bij ing)
ik heb een eigen cash account (met mijn saldo bij de bank): de94.......
ik heb een eigen securities account

[Voor 15% gewijzigd door W1ck1e op 17-03-2023 09:26]

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
W1ck1e schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:04:
[...]
@pdukers Volgens deze link https://www.homefinance.n...paren-via-trade-republic/ is het spaargeld
.....
ik heb een eigen cash account (met mijn saldo bij de bank): de94.......
.....
Precies wat ik me afvroeg. Een persoonlijk bankrekeningnummer maakt het een echt spaartegoed en het valt onder het Duitse DSG. En dan ook qua box 3 gunstig.

• W1ck1e
pdukers schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:43:
[...]

Precies wat ik me afvroeg. Een persoonlijk bankrekeningnummer maakt het een echt spaartegoed en het valt onder het Duitse DSG. En dan ook qua box 3 gunstig.
Ik realiseer mij nu dat het het duitse garantie stelsel betreft. Ik dacht tot nu toe het ierse.
Pagina: 1 ... 71 72 73 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee