Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.593 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 17:15
Ortep schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:18:
[...]

Het argument van de staat was dat hij het lot al in zijn bezit had, en dat dat al 25 miljoen waard was, de trekking was immers geweest, en de waarde van het lot was geen kans meer, maar een zekerheid.
Het maakt niet uit waar je je geld hebt. In een oude sok, op de bank, als staafjes goud of als een staatslot wat op dat moment dus een vastgestelde waarde van 25 miljoen had.

http://www.nu.nl/economie...ct-belasting-betalen.html
Hij heeft het er wel zelf naar gemaakt door die prijs ook daadwerkelijk op te geven in zijn aangifte van dat jaar, hoe stom kun je zijn. Als hij het pas aangaf in het jaar waarop hij het daadwerkelijk op zijn rekening kreeg had er waarschijnlijk geen haan naar gekraaid.
Over het algemeen geven winnaars aan dat ze pas met het nieuwe jaar over het vermogen beschikken en dat ging tot nu toe goed.
Al zou ik me er niet heel druk om maken, er blijft alsnog 24,7 miljoen gratis geld over waar je heel riant van kunt rentenieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
.

[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 13-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
rr7r schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:39:
[...]

Er zijn ook mensen die de belastingregels/wetten respecteren, ondanks dat ze het er niet mee eens zijn. Blijkens je reactie lijkt het er op dat jij niet in die categorie valt.
Als hij die regels respecteert dan is er ook geen rechtszaak nodig lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
.

[ Voor 106% gewijzigd door rr7r op 13-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
rr7r schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:47:
[...]

Het in beroep gaan is binnen de regels lijkt me. Wanneer je het oneens bent met de uitwerking van wet X, dan kan je in beroep. Jij suggereert dat ie het beter had kunnen verzwijgen, wat neerkomt op fraude.
Zolang je het geld nog niet op je rekening ontvangen hebt zou ik het inderdaad 'verzwijgen', 100% garantie dat je het geld ook daadwerkelijk gaat ontvangen heb je sowieso niet. Stel dat het lotnummer niet juist is, vals is of je verliest het lot? Kun je de komende jaren een belastingschuld van 300k gaan afbetalen over een vermogen dat je dacht te ontvangen in de toekomst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het Fantoom schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:54:
[...]

Zolang je het geld nog niet op je rekening ontvangen hebt zou ik het inderdaad 'verzwijgen', 100% garantie dat je het geld ook daadwerkelijk gaat ontvangen heb je sowieso niet. Stel dat het lotnummer niet juist is, vals is of je verliest het lot? Kun je de komende jaren een belastingschuld van 300k gaan afbetalen over een vermogen dat je dacht te ontvangen in de toekomst...
Wat een onzin, dan stuur je gewoon een correctie in naar de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Wolly schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:56:
[...]

Wat een onzin, dan stuur je gewoon een correctie in naar de belastingdienst.
Dit dus. Anders hoef je je banksaldi ook niet meer op te geven, je tegoed op de bank is juridisch gezien immers ook een vordering, waarbij er tegenpartij risico geldt. Bovendien kan je afschrift onjuist zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Spaart er eigenlijk iemand op de creditcard? Als ik de mastercard classic wil aanvragen staat er het volgende:
Wanneer ontvang ik spaarrente?
U ontvangt een spaarrente van 1,70% als u een positief saldo aanhoudt van meer dan 500 euro. Het geld staat op een aparte rekening van ABN AMRO, zodat het geld onder het depositogarantiestelsel valt.
Dat is toch zeker niet verkeerd, of zitten er haken en ogen aan?

Edit: Om mezelf deels antwoord te geven, die 1,7% is 1,4% (blijkbaar oude informatie). Nuanceert de boel een wel een beetje :)

[ Voor 13% gewijzigd door DutX op 30-05-2015 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Het Fantoom schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:54:
Doe jij op 1 januari je aangifte al? Zo rond april heeft de Staatsloterij al wel uitbetaald hoor :)
Als je het lot op 3 januari op weg naar Den Haag verliest heb je inderdaad 300.000 euro belasting te betalen.
Def1ant schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:46:
Spaart er eigenlijk iemand op de creditcard? Als ik de mastercard classic wil aanvragen staat er het volgende:
Het is niet verzekerd bij fraude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Def1ant schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 13:46:

[...]

Edit: Om mezelf deels antwoord te geven, die 1,7% is 1,4% (blijkbaar oude informatie). Nuanceert de boel een wel een beetje :)
Ik heb dat ook eens een keer bekeken, maar toen was de rente lager dan bij LPB. Maar het is idd mogelijk om via je creditcard te sparen. Dat met de fraude verzekering weet ik niet. Om een creditcard te nemen is altijd wel handig. Het kost nog geen €20 per jaar (normale CC kaart) en je krijgt elke keer leuke acties of zelfs x aantal € tegoed als je voor een datum iets koopt met je CC. En voor in het buitenland is het wel handig.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Ik zit even hier te kijken:
http://www.zwitserleven.nl/sparen/depositosparen

Als ik bijv een ton over heb. 100000,- euro. Geen regenton. En ik wil deze voor 10 jaar vast zetten. Dan zou volgens de rekenmodule me dat 23100,- opleveren. Een 2300 per jaar. Best netjes.

Alleen lees ik dan ook dit:
* Deze berekening gaat uit van een vaste rente op jaarbasis, geldend per 18-05-2015. Rentewijzigingen voorbehouden.

Als je toch iets voor 10 jaar vast zet tegen 2.1% dan wil ik ook 2.1%. Niet minder ( of meer .. ) wanneer de rente zou wijzigen toch ? Wellicht is dat ook zo.. ?

En hoe zit je belastingtechnisch ? Als je geld gebruikt waar alle inkomstenbelasting al over betaald is. En je maakt op deze manier winst. Is dat belastingvrij ? Je betaald vermogensbelasting natuurlijk. Maar buiten dat wordt het niet gezien als een bron van inkomsten waarover ik in dit geval nog eens 52% mag aftikken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 21:57
Geachte heer,

U spaart bij LeasePlan Bank. Daarom krijgt u iedere maand informatie over de hoogte van onze rente. Zo weet u precies waar u aan toe bent.

Internetsparen
De variabele spaarrente voor juni 2015 wordt verlaagd van 1,40% naar 1,30% nominaal op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Lasteraar schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:32:

Als ik bijv een ton over heb. 100000,- euro. Geen regenton. En ik wil deze voor 10 jaar vast zetten. Dan zou volgens de rekenmodule me dat 23100,- opleveren. Een 2300 per jaar. Best netjes.

* Deze berekening gaat uit van een vaste rente op jaarbasis, geldend per 18-05-2015. Rentewijzigingen voorbehouden.

Als je toch iets voor 10 jaar vast zet tegen 2.1% dan wil ik ook 2.1%. Niet minder ( of meer .. ) wanneer de rente zou wijzigen toch ? Wellicht is dat ook zo.. ?
Deze rente geldt op dit moment als je nu deze deposito afsluit. Als je van plan bent om deze pas over 2 weken af te sluiten, dan kan de rente lager staan en geldt de 2.1% niet meer.
Na het afsluiten veranderd voor jouw afgesloten deposito natuurlijk niet meer.
En hoe zit je belastingtechnisch ? Als je geld gebruikt waar alle inkomstenbelasting al over betaald is. En je maakt op deze manier winst. Is dat belastingvrij ? Je betaald vermogensbelasting natuurlijk. Maar buiten dat wordt het niet gezien als een bron van inkomsten waarover ik in dit geval nog eens 52% mag aftikken ?
De vermogensbelasting is eigenlijk een vermogen-rendements-heffing. Het gaat om het rendement uit jouw spaartegoed. De overheid gaat er op dit moment vanuit dat je 4% rendement hebt, en daar mag je 30% "inkomsten"belasting over betalen. Dus het welbekende 1,2% van jouw complete vermogen. Dit blijft box 3: Inkomsten uit sparen en beleggingen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:49
Lasteraar schreef op zondag 31 mei 2015 @ 08:32:

Wat 'onbekend' zegt kopt als een bus. Rente is op het moment van afsluiten maar tot het moment je afsluit kan de rente veranderen.

Belasting is 1,2% in box 3. Dus als de 100.000 je enige vermogen is en je bent alleenstaand, betaal je 1,2% over 78.861 euro (= 100,000 - 21,189 (belastingvrije voet)), dus 946,33 euro per jaar.

Mocht je geen baan hebben en je bent actief/full time bezig met je eigen geld managen, dan kan je het eventueel in box 1 zetten als inkomen. Maar dit geldt eigenlijk alleen voor full-time traders.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
De vraag is echter wel, is het verstandig om nu een deposito af te sluiten voor 10 jaar. Juist op dit moment nu de rentes zo laag zijn. Stel dat over 1-2-3 jaar de rente voor een 10-jaars deposito op >3% ligt, dan zit jij nog 9-8-7 jaar vast aan 2,1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
Een optie die ik zelf gebruik is om je vermogen dan in 10 stukjes van 10k te verdelen en elk jaar een nieuwe 10 jaars deposito te pakken. Daarmee krijg je dan 1 procentpunt meer dan de variabele rente en doordat je ieder jaar een nieuw deposito afsluit is het rente risico redelijk afgedekt.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Nationale Nederlanden daalt komende vrijdag ook naar 1.30%.

[ Voor 3% gewijzigd door mark de man op 03-06-2015 14:52 ]

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Als jij precies weet wanneer pieken en dalen bereikt worden zou ik sowieso gaan beleggen ;)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Gizz schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 18:54:
Als jij precies weet wanneer pieken en dalen bereikt worden zou ik sowieso gaan beleggen ;)
Spaarrente-ontwikkeling loopt wel iets achter, maw je kan het wel een maand vooruit voorspellen. Weliswaar niet de pieken of dalen, maar een maandje kan wel redelijk. Bij beleggen is het vaak real-time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:48

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat heb je aan een maand vooruitkijken als je beslissingen neemt waar je 5 jaar aan vast zit? Pas maanden en maanden later kun je zeggen of de rente echt structureel ging dalen en je op het juiste moment je geld weer jaren hebt vastgezet.

Niks mis met deposito's hoor, maar het is mens eigen om je voorspellende gaven te overschatten. Dat zie je met beleggen, maar evenzo met 'even' afwachten tot de spaarrente een piek heeft bereikt en weer structureel iets anders gaat doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 03-06-2015 19:22 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Dat is zo, je hebt zeker een aantal maanden of misschien zelfs een jaar nodig om te kunnen zien of de rente echt consequent daalt, of dat de rente toch weer licht stijgt.

Als we bijvoorbeeld op deze grafiek kijken http://www.spaarinformati...nta-Internetspaarrekening
zou het logisch zijn om in 2003 en 2009 nog in te stappen. Ik heb geen idee in hoeverre deze grafiek ook samenloopt met deposito's, maar als je in de eerste helft van 2009 veel geld zou vastzetten, kun je hiermee de rentedaling van de jaren daarna toch aardig voor zijn. Aan de andere kant zou je in 2012 verwachten dat de rente nog veel verder door zou stijgen, wat niet het geval was.

Een ander punt is, dat als we er vanuit gaan dat iemand in 2008 veel geld heeft vastgezet, dit in 2013 weer vrij zou komen op een moment dat de rente erg laag lag. De vraag is dan wat iemand op dat moment het beste kan doen. Als hij verwacht dat de rente nog verder zal dalen, dan zal hij dit geld weer vastzetten en anders zal hij wachten totdat de rente gaat stijgen. Dit laatste duurt dus erg lang zoals we inmiddels weten en indien we er vanuit gaan dat de rente pas in 2020 weer op het niveau van 2012 zal liggen, heeft het weinig zin om na 2014 nog deposito's voor een lange tijd vast te zetten. Het rendement hierop is erg laag en bij een rentestijging is de kans zelfs aanwezig dat na een aantal jaar het rendement op een gewone spaarrekening zelfs hoger wordt dan dat van een deposito, waardoor je op de lange duur met een gewone spaarrekening beter uit zou zijn.

Toch denk ik dat de piek redelijk te voorspellen is. Zeker als je een aantal maanden na de piek nog de tijd hebt om in te stappen en dan met the benefit of hindsight bij een iets lagere rente dan op het moment van de piek zelf, maar alsnog veel meer dan 2 of 3 jaar later, een flink bedrag kan vastzetten.

Je moet dan uiteraard wel een aanzienlijk bedrag beschikbaar hebben waarop je waarschijnlijk een aantal jaar voor de piek minder rendement hebt behaald dan mogelijk was en je moet de luxe hebben om dit geld voor lange tijd vast te kunnen zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Zoals verwacht gaat NN vanaf morgen ook hun rente verlagen tot 1.30%...

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ja, dus het overzetten had sowieso geen nut gehad. Alleen Moneyou heeft nu nog 1.4% volgens mij.

Ben benieuwd hoelang we nu op 1.3% blijven hangen. De laatste maanden is het toch snel gegaan bij de hoogste renteaanbieders. Leuke acties om klanten te werven misschien en daarna snel de rente afbouwen. Trucjes :+

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
PM_Petrol schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 05:50:
Ja, dus het overzetten had sowieso geen nut gehad. Alleen Moneyou heeft nu nog 1.4% volgens mij.

Ben benieuwd hoelang we nu op 1.3% blijven hangen. De laatste maanden is het toch snel gegaan bij de hoogste renteaanbieders. Leuke acties om klanten te werven misschien en daarna snel de rente afbouwen. Trucjes :+
1,30% is nog altijd een stuk hoger dan de 0,90% die je bij de ING krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Dat sowieso. Ik laat het wel bij LPB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nou hoorde ik laatst zoiets dat de huizenmarkt toch serieus langzaam aantrekt en ook de hypotheekrente het laatste punt wel heeft gehad. Geen idee of dat klopt, weinig verstand van verder. Maar stel dat het zo is, betekent dat ook dat oa de daling op de spaarrentes weer op zijn retour is of is daar geen link tussen het een en het ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Notehoutelade schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 19:23:
nou hoorde ik laatst zoiets dat de huizenmarkt toch serieus langzaam aantrekt en ook de hypotheekrente het laatste punt wel heeft gehad. Geen idee of dat klopt, weinig verstand van verder. Maar stel dat het zo is, betekent dat ook dat oa de daling op de spaarrentes weer op zijn retour is of is daar geen link tussen het een en het ander?
Is een heel lang en ingewikkeld verhaal imho. Komt er op neer dat spaarrentes en korte hypotheek rentes aan de Libor gelinked zijn, Libor lijkt niet omhoog te gaan. De obligatie rente stijgt wel, maar dat heeft meer effect op rentes met langere looptijden.

Reken er dus voorlopig maar niet op. Hooguit gaan de deposito's met langere looptijden (+5 jaar) iets omhoog of hypotheek rentes met langere looptijden.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
bedankt voor je uitleg. Geld vastzetten voor lange termijn vind ik sowieso niet interessant nu. ik zit bij Moneyou, vrij opneembaar 1,4% is meer dan de langetermijn deposito's.

Ik lees hier overigens vrij weinig over groen sparen, dit icm vrijstelling op vermogenrendementsheffing. Tenminste, zoekwoorden met het woord 'groen' geeft weinig ervaringen weer. Niemand interessants te melden over dergelijke deposito's bij bijvoorbeeld ASN bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Notehoutelade schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 20:19:
bedankt voor je uitleg. Geld vastzetten voor lange termijn vind ik sowieso niet interessant nu. ik zit bij Moneyou, vrij opneembaar 1,4% is meer dan de langetermijn deposito's.

Ik lees hier overigens vrij weinig over groen sparen, dit icm vrijstelling op vermogenrendementsheffing. Tenminste, zoekwoorden met het woord 'groen' geeft weinig ervaringen weer. Niemand interessants te melden over dergelijke deposito's bij bijvoorbeeld ASN bank?
ASN heeft geen groencertificaat voor spaarrekeningen dus ook geen belastingvoordeel, voor zover ik kan zien (kort gegoogled) zijn er op dit moment ook geen andere banken waar je een spaarrekening met groencertificaat kunt openen (bij ING staat dat in de toekomst ws. wel weer kan).

Blijven dus alleen groene beleggingen over als je belastingvoordeel wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Groene spaarrekeningen geven idd belastingvoordeel. ING had deze rekeningen enkele jaren terug nog, maar zijn daar tijdelijk mee gestopt. De rente die je ervoor krijgt is minimaal, 0.1% is geen uitzondering. In 2013 mocht je €56.420 belastingvrij groensparen of beleggen. Als je een fiscale partner had zelfs het dubbele. http://www.rijksoverheid....at-is-een-groenfonds.html

Het is dus handig als je echt even niks met je geld gaat doen en toch belastingvoordeel wilt krijgen. Minpunt is dat je er ook niet echt op verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
PM_Petrol schreef op zondag 07 juni 2015 @ 14:49:
Groene spaarrekeningen geven idd belastingvoordeel. ING had deze rekeningen enkele jaren terug nog, maar zijn daar tijdelijk mee gestopt. De rente die je ervoor krijgt is minimaal, 0.1% is geen uitzondering. In 2013 mocht je €56.420 belastingvrij groensparen of beleggen. Als je een fiscale partner had zelfs het dubbele. http://www.rijksoverheid....at-is-een-groenfonds.html

Het is dus handig als je echt even niks met je geld gaat doen en toch belastingvoordeel wilt krijgen. Minpunt is dat je er ook niet echt op verdient.
Maar stel dat ik € 56.420 had (was het maar zo'n feest :+ ), als ik het op mijn huidige ING-rekening zou zetten dan krijg ik over het hele bedrag 0,90% rente maar moet ik over ruim 30k wel 1,20% belasting betalen. Dan kan ik het beter op zo'n groene spaarrekening zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
DaviddeVogel schreef op zondag 07 juni 2015 @ 15:52:
[...]

Maar stel dat ik € 56.420 had (was het maar zo'n feest :+ ), als ik het op mijn huidige ING-rekening zou zetten dan krijg ik over het hele bedrag 0,90% rente maar moet ik over ruim 30k wel 1,20% belasting betalen. Dan kan ik het beter op zo'n groene spaarrekening zetten.
Ja bijvoorbeeld. Maar zo'n groene rekening is een deposito. En bij 10 jaar vastzetten kreeg je 0.1% rente. Bij 1 jaar was het volgens mij 0.01%, dat is gewoon te verwaarlozen. Als de rente weer stijgt tot zeg maar 2.0% dan kan je het beter later staan op je huidige rekening. Je moet dan echter wel belasting betalen omdat je maar tot €21.142 (uit m'n hoofd) belastingvrij aan spaargeld mag hebben. Dat zijn keuzes die je moet maken. ING, ABN, Rabobank etc hebben wel groene spaarrekeningen, maar bij geen van deze banken is er nu een te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
In dat geval misschien groen beleggen. Hogere rente maar geen depositostelsel. Maar dat is voor het beleggerstopic denk ik, niet dit spaartopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
Rentewijziging internetspaarrekening en termijndeposito’s
Met ingang van vrijdag 12 juni 2015 verlaagt NIBC Direct de rente op de NIBC Direct Internetspaarrekening van 1,25% naar 1,15%. De rente op de termijndeposito’s verlagen wij per 19 juni 2015.

Profiteer van een hogere rente
Met een NIBC Direct Termijndeposito spaart u met een vaste rente. Als u nu kiest voor een termijndeposito met een looptijd van 1 jaar ontvangt u een gegarandeerde rente van 1,50%.
U kunt nog tot en met 18 juni 2015 een termijndeposito openen tegen het huidige rentetarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
MoneYou gaat de spaarrente ook verlagen van 1.4% naar 1.3%, kwam uit een enquete, dus zal binnenkort wel bekend worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Vorig jaar was er een soort actie van een energiemaatschappij om te investeren in zonnepanelen. Soort crowdfunding. Je kon in 1 paneel jnvesteren voor €500, de panelen zouden voor het nieuwe FC Groningen stadion gebruikt worden. De rente die je zou ontvangen weet ik niet meer, iig hoger als de toenmalige spaarrente. Ook een soort van groen sparen/beleggen. En dan was het ook nog zo dat als er x % aan rendement werd gehaald, de rente hoger zou zijn.

Edit:
https://www.zonnepanelend.../samen-zonnepanelen-delen

[ Voor 7% gewijzigd door OneTimer op 12-06-2015 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Je hebt onlangs een storting gedaan op je MoneYou spaarrekening en neemt daarom automatisch deel aan onze actie “RenteExtraatje’. Laat je deze saldotoename tot en met 1 september 2015 op je rekening staan? Dan ontvang je extra actierente over de saldotoename. Zie voor meer informatie de actievoorwaarden.

MoneYou is door recente marktontwikkelingen genoodzaakt de variabele rente te verlagen. Per 19 juni 2015 geldt een variabele rente van 1,30%**. Je ontvangt vandaag de e-mail 'aankondiging rentewijziging' met de nieuwe rentetarieven.

Wij zijn ons ervan bewust dat deze renteverlaging, tijdens de actie ‘RenteExtraatje’, ongelukkig uitkomt. Om je tegemoet te komen heeft MoneYou besloten om de actierente te verhogen van 0,30%* naar 0,40%*. Je ontvangt over de saldotoename dus een RenteExtraatje van 0,40%*, zolang je voldoet aan de actievoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
WhySoSerious? schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 17:14:
...
Om je tegemoet te komen heeft MoneYou besloten om de actierente te verhogen van 0,30%* naar 0,40%*. Je ontvangt over de saldotoename dus een RenteExtraatje van 0,40%*, zolang je voldoet aan de actievoorwaarden.
Hoewel die actie geen zoden aan de dijk zette, is dit toch wel netjes / klantvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Een jaar geleden met 1,7% klant geworden...ach, nog steeds beter dan Rabo met 0,9% :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
rr7r schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 12:39:
[...]Er zijn ook mensen die de belastingregels/wetten respecteren, ondanks dat ze het er niet mee eens zijn. Blijkens je reactie lijkt het er op dat jij niet in die categorie valt.
Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.

Alleen vraag ik me af wat je eigenlijk met je opmerking bedoelt. Er zijn mensen die volgen vrijwel alle regels en mensen die dat niet klakkeloos doen. Die 'categorien' lijken me nogal logisch, maar waarom dat specifiek benoemen?

Ik respecteer ook niet alle regels die er in dit land zijn omdat ik sommige onzin vind. Dus ik val kennelijk ook niet in die categorie. Is het belangrijk in welke categorie je anderen plaatst? Niet echt toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Voor de mensen die bij LPB zitten, LPB gooi vanaf donderdagavond (20:00) zijn deposito's weer omlaag, met 0.1 tot 0.2 procent (afhankelijk van looptijd).

Nog maar ff snel wat voor een jaar vastgezet (tegen 1.65 procent, woehoe!!)...

Gewone rente blijft overigens onveranderd, op een whopping 1.3 procent.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Die deposito's gaan wel harder omlaag dan ik had verwacht, 0.2 procentpunt eraf voor 4 jaar en 5 jaar wordt nu ook maar 1.95%, maar ondanks dat nog steeds een van de "hoogste" rentes voor deposito's idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Begin van het jaar was de depositorente bij LPB flink hoger, de normale rente trouwens ook.
Leuke acties om klanten te trekken en daarna elke maand een rentedaling invoeren. Ja dat is ook een truc om klanten te winnen.
Verder is LPB gewoon goed en nog steeds een van de hoogste rentes.
Een overboeking van de spaarrekening naar een ING betaalrekening was op dezelfde dag uitgevoerd. Dus ik hoefde niet eens te wachten maar had het enkele uren later al ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:32
Geen idee of dit het correcte topic is om wat verheldering te vragen maar hier gaan we...

Ik ben ondertussen al een tijdje aan de slag bij mijn 1e werkgever, maar heb tijdens mijn studies etc weinig aandacht geschoken aan mijn financiële zaken. Ondertussen heb ik wel een aardig bedrag op mijn rekening staan (mede door een schenking). Ik zou graag eens orde op zaken stellen maar zie eerlijk gezegd het bos door die bomen niet meer.

Ik ben momenteel klant bij 2 banken, die destijds eigenlijk door mijn ouders zijn uitgekozen. Bij deze 2 banken heb ik in totaal 11 rekeningen. Deze 11 rekeningen omvatten dan werkelijk alles: zichtrekeningen, spaarrekening, woonsparen, een soort van jongerensparen, etc etc,.... you name it.

Ikzelf zou het eigenlijk liever simpel houden:
  • Eerst en vooral zou ik graag alles bij 1 bank plaatsen. Als ik het goed heb is er in België een depositiegarantie die alles onder de 100k enigszins veilig stelt, bij gelijk welke bank, dus het spreiden van risico als er een bank over kop gaat is denk ik momenteel niet van toepassing? Ik kan het ook verkeerd hebben...
  • Daarnaast wil ik ook snoeien in het aantal rekeningen. Een zicht- en spaarrekening spreken voor zich. Is één van elk voldoende? Waarom wel/niet? Pensioenparen werd me ook al aangeraden, dit lijkt me geen slecht idee. Woonsparen..? Misschien ook? Maar zo krijg je natuurlijk weer een kluwen van rekeningen.
  • De grootste vraag blijft bij mij welke bank. Deze website toont een mooi overzicht van de rentes per bank. Waarom zou ik bijvoorbeeld niet gewoon een rekening openen bij de bank met de hoogste (totaal)rente? Niet iedere bank zal even betrouwbaar zijn, maar als ik sommige rentes vergelijk met mijn huidige rekeningen... Een fysieke bank hoeft voor mij zelfs helemaal niet. Enkel online lijkt me prima.
Alle advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:32
SanderH_ schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:39:
Eerst en vooral zou ik graag alles bij 1 bank plaatsen. Als ik het goed heb is er in België een depositiegarantie die alles onder de 100k enigszins veilig stelt, bij gelijk welke bank, dus het spreiden van risico als er een bank over kop gaat is denk ik momenteel niet van toepassing? Ik kan het ook verkeerd hebben...
Ook als je minder dan 100.000 euro hebt, is het verstandig je geld te spreiden over verschillende banken: een bank kan in de problemen komen (ook al is er een depositogarantiestelsel, het duurt wel even voordat alles geregeld is), internetbankieren kan er langdurig uit liggen, er kan een conflict komen tussen de bank en jou, je kan slachtoffer worden van fraudeurs, je wilt misschien snel weg bij een bank om wat voor reden dan ook, etc. etc. etc. Zie ook het volgende punt.
Daarnaast wil ik ook snoeien in het aantal rekeningen. Een zicht- en spaarrekening spreken voor zich. Is één van elk voldoende? Waarom wel/niet? Pensioenparen werd me ook al aangeraden, dit lijkt me geen slecht idee. Woonsparen..? Misschien ook? Maar zo krijg je natuurlijk weer een kluwen van rekeningen.
Elf rekeningen is inderdaad wel veel. Ik heb er maar 6 (bij 4 verschillende banken).

Bij twee banken heb ik een betaalrekening, want het is altijd handig om twee betaalrekeningen bij twee verschillende banken te hebben (extra gastgebruik, extra pas voor het geval je de andere kwijtraakt, uitwijkmogelijkheid in geval van problemen met een van de twee banken).

Bij elk van die twee betaalrekeningen heb ik (dus bij dezelfde bank) een spaarrekening zodat ik van daaruit snel en gemakkelijk geld kan storten op die betaalrekening (en hoef ik op die betaalrekening nooit zo veel geld te hebben en krijg ik nog een klein beetje rente).

Verder heb ik nog bij twee andere banken een spaarrekening waar ik wat meer rente krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:32
Koos Werkloos schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:11:
[...]

Ook als je minder dan 100.000 euro hebt, is het verstandig je geld te spreiden over verschillende banken: een bank kan in de problemen komen (ook al is er een depositogarantiestelsel, het duurt wel even voordat alles geregeld is), internetbankieren kan er langdurig uit liggen, er kan een conflict komen tussen de bank en jou, je kan slachtoffer worden van fraudeurs, je wilt misschien snel weg bij een bank om wat voor reden dan ook, etc. etc. etc. Zie ook het volgende punt.

[...]

Elf rekeningen is inderdaad wel veel. Ik heb er maar 6 (bij 4 verschillende banken).

Bij twee banken heb ik een betaalrekening, want het is altijd handig om twee betaalrekeningen bij twee verschillende banken te hebben (extra gastgebruik, extra pas voor het geval je de andere kwijtraakt, uitwijkmogelijkheid in geval van problemen met een van de twee banken).

Bij elk van die twee betaalrekeningen heb ik (dus bij dezelfde bank) een spaarrekening zodat ik van daaruit snel en gemakkelijk geld kan storten op die betaalrekening (en hoef ik op die betaalrekening nooit zo veel geld te hebben en krijg ik nog een klein beetje rente).

Verder heb ik nog bij twee andere banken een spaarrekening waar ik wat meer rente krijg.
Ik ben nu trouwens reeds klant bij een bank waar ik erg tevreden van ben en quasi al mijn verrichtingen doe, dus misschien doe ik er goed aan om eerst alles naar hier over te brengen en dan uit te kijken naar een bank met een voordelige spaarrekening.

Aangezien ik de eerstkomende jaren (if all goes well) toch niet aan dit bedrag ga raken, zoek ik beter een bank die uiteraard een hoge basisrente geeft, maar ook wel een hoge getrouwheidspremie. Dit komt dan overeen met de banken die hier bovenaan staan, alleen zijn sommige voor mij compleet onbekend en ook al heb je die depositogarantie.... weet ik niet of dat wel een goed idee is.

De meeste limiteren het blijkbaar tot 500 EUR per maand, terwijl ik eigenlijk iets zoek waar ik 1 keer alles (of toch het grootste deel) kan storten en er "vanaf ben"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Heeft iemand hier buiten de EU een rekening? Ik zoek een plek waar ik, mocht het ooit nodig zijn, snel mijn valuta- en overheidsexposure kan diversifiëren. Liefst een (USD-/CAD-/AUD-)dollarvariant, geen RMB of GBP.

[ Voor 4% gewijzigd door kunnen op 05-07-2015 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Wil je perse een rekening buiten de EU of is een dollar rekening bij een Nederlandse bank ook goed. Bij de eerste moet je persoonlijk naar het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 15:23
Ik reis volgende week door Zwitserland en speelde ook met het idee om een CHF-rekening te openen. Om achter de hand te hebben in het geval van problemen met de Euro.

Dit lijkt te kunnen via bijv. http://www.ubs.com/ch/en/...unts/savings-account.html maar in veel fora lees je dat je als buitenlander vaak een minimum deposit (saldo?) aan moet houden van bijv. 50k. Met een rente van 0,01% kost dit jaarlijks toch best veel. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

joramoudenaarde schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Mag ik vragen waar je je spaargeld dan neerzet? Ik zit zelf ook bij KNAB, en 't viel me ook op dat de rente binnen enkele maanden van 1,65% naar 1,25% is gegaan, in een tijdsspan dat de ABN van 1,2% naar 0,9% ging… dan is die rentedaling bij KNAB toch een stukje groter.

Ik vind zelf hun site redelijk makkelijk in gebruik. Makkelijker dan de ABN in ieder geval. Maar als ik ergens (nog) makkelijker vrij kan sparen met een "goede" rente, dan ben ik daar wel nieuwschierig naar :) Eigenlijk hoef je om de rente niet eens meer van bank te wisselen… veel is het toch niet. Maar als ze harder zakken met hun rente dan de grote jongens hou ik in ieder geval m'n ogen open.

@RMX:
heb jij dan het betaalde plan van KNAB, dat je ook in het buitenland pint met ze? Hoe vang je die extra kosten van €5 per maand op als ik vragen mag. Die kosten liggen namelijk bijna €2 hoger per maand vergeleken met de grote banken, hoewel je wel een beetje rente op je betaalrekening krijgt. Heft die rente de wat hogere kosten weer op?
Dat Knab zo duur zou zijn is ook maar relatief. Ik had bij Rabo een betaalrekening en een extra betaalrekening (vaste lasten), een spaarrekening en een creditcard, was ik ook 3,95 + 0,90 = 4,85 kwijt. Nu bij Knab (voor 5 euro) heb ik zelfs nog wat extra rekeningen en spaarrekeningen en een creditcard (alhoewel dat wel VISA is), dus het is zelfs in die zin goedkoper dat als ik dat bij de Rabo zou doen ik wel 7 of 8 euro kwijt zou zijn...

Het buitenland gedeelte ben ik ook erg tevreden over. In Spanje (twee maanden geleden) nam ik 100 euro op, maar het apparaat gaf geen sjoege. Toen maar ergens anders gepinned, maar later wel even op de app gekeken, waar ik dus zag dat er 100 euro afgeschreven en bijgeschreven was. Best wel fijn dat je dat direct kan zien, bij de Rabo zit daar flinke vertraging in (paar dagen).. Bij Knab was ik nog niet weg bij een pin automaat en kreeg al de standaard SMS dat ik x bedrag in buitenland opgenomen had (kan je overigens ook uitzetten). Niet meer dan normaal in het digitale tijdperk, me dunkt...

Ik ben overigens vorige week in Hongarije geweest (=geen euro) en ik was een stuk goedkoper uit met geld opnemen dan mijn vriendin(Rabo), sowieso qua wisselkoersen en van de week kreeg zij ook nog een "naheffing" van 2 euro eroverheen (transactiekosten buitenland).

Jammer overigens van de rentes inderdaad. Maar voor de rest ben ik prima tevreden met Knab. Maarja, ze zullen wel duurder worden na verloop van tijd, dat is met alles waar ik tevreden over ben :(

[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 06-07-2015 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Hark_k schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:37:
Ik reis volgende week door Zwitserland en speelde ook met het idee om een CHF-rekening te openen. Om achter de hand te hebben in het geval van problemen met de Euro.
Ik heb zelf geen bankrekeningen buiten de €-zone.
Bij de bovenstaande overweging moet je je goed afvragen in welk(e) scenario('s) het voordelig zou zijn om een Zwitserse bankrekening in CHF te hebben. Bekijk vervolgens alternatieve manieren om je in te dekken tegen dergelijke risico's.
Als het alleen gaat om blootstelling aan de waardedaling van de EUR, dan is het efficiënter om dit hedgen met forex derivaten.
Uiteraard zijn er tal van andere counterparty-risico's als je je spaargeld voor 100% in EUR bij Nederlandse banken aanhoudt. De kansen daarop zijn gering, maar niet nul:
Verhoging VRH, verlaging maximaal bedrag DGS, capital controls en bail-in via een deposito haircut bij problemen kredietwaardigheid, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Ik heb 't ondertussen ook een beetje gerelativeerd (die post was van mei :) ).

De kosten van KNAB zijn bij 1 betaal- en spaarrekening wel wat hoger, maar die €2 extra vang je makkelijk op door het geld wat op je betaalrekening staat… daar krijg je bij KNAB ook rente op namelijk. En dat is naast de hogere rente op de spaarrekening vergeleken met een ABN of Rabobank. Eigenlijk is KNAB dan zelfs goedkoper zodra je net iets meer geld op je rekening hebt staan, omdat die hogere rentes die €5 in z'n geheel voor zichzelf betaalt. :)

Zodra ik van m'n huidige hypotheek af ben wil ik ook eens goed gaan doorrekenen wat het financiëel gezien bij mij oplevert om compleet op KNAB over te gaan. Ik vind 't zelf enorm fijn om een fysiek kantoor in de buurt te hebben voor die enkele keer dat ik graag even iemand in levende lijve spreek, of wanneer ik m'n emmer (vaak nutteloos) losgeld ergens kwijt wil. Maar zoals het er nu naar uit ziet wint de hogere rente(s) bij de KNAB het van dat kleine ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Niet online
Henk007 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:12:
[...]

Ik heb zelf geen bankrekeningen buiten de €-zone.
Bij de bovenstaande overweging moet je je goed afvragen in welk(e) scenario('s) het voordelig zou zijn om een Zwitserse bankrekening in CHF te hebben. Bekijk vervolgens alternatieve manieren om je in te dekken tegen dergelijke risico's.
Als het alleen gaat om blootstelling aan de waardedaling van de EUR, dan is het efficiënter om dit hedgen met forex derivaten.
Uiteraard zijn er tal van andere counterparty-risico's als je je spaargeld voor 100% in EUR bij Nederlandse banken aanhoudt. De kansen daarop zijn gering, maar niet nul:
Verhoging VRH, verlaging maximaal bedrag DGS, capital controls en bail-in via een deposito haircut bij problemen kredietwaardigheid, etc.
Voor mij gaat het inderdaad vooral om het afdekken van toekomstige risico's als capital controls en geforceerde overzetting naar een andere munt, en al zulks meer. Bijvoorbeeld als gevolg van chaos bij opbreken van de Euro. Niet dat ik dat in de komende 20 jaar per se verwacht, maar ik denk graag vooruit. Kleinere risico's als (geleidelijke) devaluatie van de Euro vallen makkelijker af te dekken via goed gediversifieerde beleggingen. Vrij concreet zoek ik dus een (spaar-)rekening waar ik als het ooit nodig is in een keer geld naartoe kan schuiven. En, in de trant van dit topic, in de tussentijd mogelijk ook wat rente kan krijgen; in ieder geval een rekening zonder (maandelijkse) kosten.

De VS blijkt geen optie, van wat ik zie*. Noorwegen lijkt mogelijk om een rekening te openen als je er op vakantie gaat oid (D-nummer aanvragen), en is financieel erg stabiel; Zwitserland wellicht ook, maar die lopen tegenwoordig geloof ik niet meer zo te springen om buitenlandse rekeninghouders. Tevens is Zwitserland erg gecorreleerd met de EU, en zijn ze economisch relatief afhankelijk van hun financiële sector. Ik blijf nog even rustig doorzoeken.

@Hark_k: als je dat doet, zou je dan hier je ervaringen kunnen posten?

* Behalve via bijv. een rekening bij Lynx (Interactive Brokers), maar dat is geen spaarrekening, dus die zal ik buiten dit topic houden. Tevens ken ik hun bedrijfsstructuur niet goed genoeg om in te schatten wat er met hen zou gebeuren in de relevante scenarios.

PS: Merk op dat het VRH-risico dat je noemt niet verbonden is aan het land waar je je geld houdt, maar waar je woont: vanzelfsprekend zou ik bovenstaande buitenlandse rekeningen gewoon aangeven bij mijn jaarlijkse IB-aangiftes.

[ Voor 11% gewijzigd door kunnen op 08-07-2015 15:24 . Reden: VRH gefixt, dank voor correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 01:22

FreakNL

Well do ya punk?

joramoudenaarde schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:17:
,,

Zodra ik van m'n huidige hypotheek af ben wil ik ook eens goed gaan doorrekenen wat het financiëel gezien bij mij oplevert om compleet op KNAB over te gaan. Ik vind 't zelf enorm fijn om een fysiek kantoor in de buurt te hebben voor die enkele keer dat ik graag even iemand in levende lijve spreek, of wanneer ik m'n emmer (vaak nutteloos) losgeld ergens kwijt wil. Maar zoals het er nu naar uit ziet wint de hogere rente(s) bij de KNAB het van dat kleine ongemak.
Op zich is dat wel een ongemak inderdaad. Maar ik ben voor mezelf eens nagegaan hoe vaak ik nou nog op een Rabo kantoor kwam, en het antwoord was "zelden". Contant geld storten heb ik al helemaal in geen jaren gedaan (alhoewel dat voor iedereen verschillend is natuurlijk). En dan heb ik altijd nog de escape van mijn vriendin of ouders, die nog wel Rabo hebben. En het lokale kantoortje is er toch ook niet meer. Eerst zat de Rabo in mijn geboortedorp, iets later een dorp verder (bedienden toen de hele gemeente). Toen een paar dorpen verder (bedienden toen de gehele regio) en ik zie ze daar ook nog wel weggaan. Die functie is toch een beetje komen te vervallen, alhoewel ouderen het daar lastiger mee zullen hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is ook een beetje hetzelfde punt bij mij. Ik kom hooguit eens per jaar bij een fysiek kantoor om contant geld te storten, en de kosten bij een GWK kantoor om wat contant geld te storten vind ik nog best een heikel punt. Maar de voordelen die er tegenover staan zijn er velen, bij mijn ervaring ten minste:
- KNAB reageert snel op email vragen
- ze hebben een chat-optie (helpt enórm in de snelheid)
- hebben een betere spaarrente
- hebben rente op je betaalrekening (wat bij mij de kosten van €5 zou dekken, en dus in feite goedkoper is dan bij een grote bank)
- Het overzicht van de site vind ik persoonlijk erg fijn

Nou moet ik zeggen dat ik de hele manier waarmee grote banken met hun lokale kantoren om gaan sowieso geen stijl hebben. 't Lokale kantoor bij ons in Delft is sinds enkele jaren ook versimpeld naar een kantoor met een hoop automaten en weinig mensen, en dan sta je dus regelmatig in de rij als oudere. Elke keer als ik daar langs loop staat er een rij namelijk… klantvriendelijk zijn ze al lang niet meer wat dat betreft.

En op zich hóéf je ook niet zo vaak meer naar een bank natuurlijk. Maar er wordt nog genoeg met contant geld gedaan (en gelukkig maar!) om dan maar al die kantoren te sluiten in mijn ogen. Plus soms is het gewoon fijn dat je met je papieren/formulieren even langs een bank kan gaan om dat "face to face" even met ze door te nemen i.p.v. onpersoonlijk via een webcam… áls men die optie al biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IdieEasy
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 21:02

IdieEasy

Death comes swiflty.. for me

Hark_k schreef op maandag 06 juli 2015 @ 07:37:

Dit lijkt te kunnen via bijv. http://www.ubs.com/ch/en/...unts/savings-account.html maar in veel fora lees je dat je als buitenlander vaak een minimum deposit (saldo?) aan moet houden van bijv. 50k. Met een rente van 0,01% kost dit jaarlijks toch best veel. Iemand hier ervaring mee?
In zwitserland is er bij mijn weten maar 1 bank waar buitenlanders een rekening mogen openen. Daar krijg je een negatieve rente op en je moet betalen om hem te mogen houden.

Tenminste, dat is het laatste wat ik van mijn moeder hoorde. Deze werkt part-time in Zwitserland, en krijgt daar een deel van haar loon betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
kunnen schreef op maandag 06 juli 2015 @ 12:21:
[...]PS: Merk op dat het VRH-risico dat je noemt niet verbonden is aan het land waar je je geld houdt, maar aan je nationaliteit: vanzelfsprekend zou ik bovenstaande buitenlandse rekeningen gewoon aangeven bij mijn jaarlijkse IB-aangiftes.
Dat is niet (helemaal) waar, het land waar je woont is waar je belastingplichting bent. Nationaliteit maakt dus niet uit.

(Hier zijn enkele uitzonderingen op. Zo belast de VS Amerikaanse staatsburgers in het buitenland, ook al hebben ze nog nooit in de VS gewoond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Renteverlaging bij ING:

Vanaf 10 juli
Oranje Spaarrekening:
Tot €25.000 naar 0.8% (was 0.9%)
Van €25.000 tot €75.000 naar 0.9% (was 1.0%)
Van €75.000 t/m €1.000.000 naar 1.1% (was 1.2%)

Over één jaar weer een emailtje met een verlaging van 0.1% naar 0.0% :(

Nu met het gezeur in Griekenland wordt het er ook niet beter op. Goud en zilver zijn vandaag ook flink gedaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Waardeloos van ING... Ben benieuwd hoe en of de andere banken volgen.
PM_Petrol schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:23:
Renteverlaging bij ING:

Vanaf 10 juli
Oranje Spaarrekening:
Tot €25.000 naar 0.8% (was 0.9%)
Van €25.000 tot €75.000 naar 0.9% (was 1.0%)
Van €75.000 t/m €1.000.000 naar 1.1% (was 1.2%)

Over één jaar weer een emailtje met een verlaging van 0.1% naar 0.0% :(

Nu met het gezeur in Griekenland wordt het er ook niet beter op. Goud en zilver zijn vandaag ook flink gedaald!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notehoutelade
  • Niet online
waarom blijven mensen bij een bank zitten terwijl er nog Moneyou of LPB zijn met (nu nog) 1,3%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Notehoutelade schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:43:
waarom blijven mensen bij een bank zitten terwijl er nog Moneyou of LPB zijn met (nu nog) 1,3%?
Beide zullen ook wel stapsgewijs met 0,1% afnemen. Iets met 'goed' voorbeeld doet volgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Joosie200 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Beide zullen ook wel stapsgewijs met 0,1% afnemen. Iets met 'goed' voorbeeld doet volgen :X
Het blijft meer dan de grootbanken. Het verschil blijft denk ik wel bestaan.

En nu de hypotheekrente lijkt te stijgen, kan de spaarrente mooi volgen :)

http://www.nu.nl/geldzake...laagste-punt-voorbij.html

[ Voor 4% gewijzigd door Roenie op 07-07-2015 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Notehoutelade schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:43:
Zit zelf ook met het grootste deel van mijn geld bij een bank met 1,3% rente. Maar de vraag is nu natuurlijk hoe lang dit de (bijna) hoogste rente blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Bij LPB zit ik ook al.
Maar ik heb nog steeds een betaalrekening nodig en die zit bij ING.
Op de spaarrekening staat daar een minimaal bedrag. Vanuit LPB naar ING overboeken is binnen 1 dag gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13
Rabobank wijzigt op 16 juli 2015 de rente voor Rabo InternetSparen.

Rabo InternetSparen
Hieronder ziet u voor de 3 saldoklassen het nieuwe rentepercentage. Over het hele tegoed op de spaarrekening ontvangt u het rentepercentage dat hoort bij de saldoklasse waarin uw spaartegoed valt.
• Saldoklasse 1. € 0 tot € 20.000 0,80 % (was 0,90 %)*
• Saldoklasse 2. Vanaf € 20.000 tot € 100.000 0,80 % (was 0,90 %)*
• Saldoklasse 3. Vanaf € 100.000 0,80 % (was 0,90 %)*

Over het gedeelte van het tegoed boven € 5.000.000 wordt 0,00 % vergoed (ongewijzigd).*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Tdem schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:56:
[...]

Zit zelf ook met het grootste deel van mijn geld bij een bank met 1,3% rente. Maar de vraag is nu natuurlijk hoe lang dit de (bijna) hoogste rente blijft.
Ik heb ook een groot deel bij een andere bank, maar iets houdt me toch tegen om 100% over te boeken, ondanks alle garantiestelsels e.d... Houd 25% achter de hand bij mijn eigen bank. Helaas wel 0.8% vanaf half juli ;w Kan het helaas niet lang wegzetten omdat er binnenkort onderhoud aan ons pand gedaan moet worden ad 5k :(

[ Voor 9% gewijzigd door Sport_Life op 11-07-2015 13:52 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Mogelijke tip voor mensen die bij (een deel van) hun spaargeld bij ING gestald hebben: Je kunt vrij gemakkelijk 3 maanden lang 1,30% rente vangen. Daarvoor kun je twee soorten spaarrekeningen aanvragen: de Spaarrekening voor UNICEF óf de Oranje Spaarrekening. Je krijgt dan drie maanden lang 1,30% rente.

Als je al een spaarrekening hebt bij de ING dan kun je deze eenvoudig opzeggen. Je krijgt dan gelijk alle openstaande rente uitgekeerd. De huidige actie loopt tot morgen (12 juli). Ik denk dat er wel een nieuwe actie komt, maar dan met een lager rentepercentage, aangezien men deze actie ook al maanden heeft.

Ik heb dit zelf net gedaan. Na die drie maanden bekijk ik wel waar ik dan heen ga, maar ik heb mijn geld het liefst bij één bank. Ik ben zelf voor de Spaarrekening voor UNICEF gegaan, aangezien ING dan een klein bedrag doneert aan UNICEF. Dan hoef ik zelf niks meer te doneren :)

[ Voor 7% gewijzigd door oohh op 11-07-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Niet online
Sport_Life schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 13:51:
[...]

Ik heb ook een groot deel bij een andere bank, maar iets houdt me toch tegen om 100% over te boeken, ondanks alle garantiestelsels e.d... Houd 25% achter de hand bij mijn eigen bank. Helaas wel 0.8% vanaf half juli ;w Kan het helaas niet lang wegzetten omdat er binnenkort onderhoud aan ons pand gedaan moet worden ad 5k :(
Daar heb je ook wel een punt, inderdaad. Bekijk het onderhoud aan je pand positief: doordat je goed gespaard hebt, kun je dit bedrag betalen. Sommige mensen kunnen dat niet. En dankzij onderhoud voorkom je misschien wel weer andere ongemakken aan het pand. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:13
Wij informeren u dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 24 juli 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven InternetSparen van 1,35% naar 1,25%.

Ben benieuwd wat Maandsparen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
remcoboy1479 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:33:
Die zat in mijn mailbox:
"Per 24 juli 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven MaandSparen van 1,45% naar 1,35%."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 15:09:
Mogelijke tip voor mensen die bij (een deel van) hun spaargeld bij ING gestald hebben: Je kunt vrij gemakkelijk 3 maanden lang 1,30% rente vangen. Daarvoor kun je twee soorten spaarrekeningen aanvragen: de Spaarrekening voor UNICEF óf de Oranje Spaarrekening. Je krijgt dan drie maanden lang 1,30% rente.

Als je al een spaarrekening hebt bij de ING dan kun je deze eenvoudig opzeggen. Je krijgt dan gelijk alle openstaande rente uitgekeerd. De huidige actie loopt tot morgen (12 juli). Ik denk dat er wel een nieuwe actie komt, maar dan met een lager rentepercentage, aangezien men deze actie ook al maanden heeft.

Ik heb dit zelf net gedaan. Na die drie maanden bekijk ik wel waar ik dan heen ga, maar ik heb mijn geld het liefst bij één bank. Ik ben zelf voor de Spaarrekening voor UNICEF gegaan, aangezien ING dan een klein bedrag doneert aan UNICEF. Dan hoef ik zelf niks meer te doneren :)
Dacht dat ik me aangemeld had maar heb net gekeken en rente staat op 1,1%
Actie lijkt inmiddels ook voorbij, zie gewoon normale rente percentages
Oranje:
Een variabele rente van 0,80% tot 1,10% op jaarbasis[
:(

Kan me herinneren dat ik hier vorig jaar ook aan mee gedaan heb. Toen had ik ook al gebeld en ze konden toen de actierente niet op mijn lopende spaarrekening zetten. Je moet dan een nieuwe aanmaken en alles overboeken. En na de actie weer terug of je houdt hem.
ICT :F

Toch maar weer sparen via de belastingdienst >:) http://financieel.infonu....j-de-belastingdienst.html

http://www.belastingdiens...en_bij_inkomstenbelasting

Rente is 4% O-)

[ Voor 19% gewijzigd door Viper® op 22-07-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Rente is wel hoog, maar effectieve periode zeer kort:

Wij hebben er na ontvangst van uw aangifte langer dan 3 maanden over gedaan om een aanslag op te leggen.
Wij hebben de aanslag opgelegd na 1 juli na het jaar waarover u de belasting terugkrijgt.

Wij berekenen rente van 1 juli tot 6 weken na de datum op de aanslag.
Viper® schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:41:
[...]

Dacht dat ik me aangemeld had maar heb net gekeken en rente staat op 1,1%
Actie lijkt inmiddels ook voorbij, zie gewoon normale rente percentages
Oranje:

[...]

:(

Kan me herinneren dat ik hier vorig jaar ook aan mee gedaan heb. Toen had ik ook al gebeld en ze konden toen de actierente niet op mijn lopende spaarrekening zetten. Je moet dan een nieuwe aanmaken en alles overboeken. En na de actie weer terug of je houdt hem.
ICT :F

Toch maar weer sparen via de belastingdienst >:) http://financieel.infonu....j-de-belastingdienst.html

http://www.belastingdiens...en_bij_inkomstenbelasting

Rente is 4% O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:01
henkjobse schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:55:
Rente is wel hoog, maar effectieve periode zeer kort:

Wij hebben er na ontvangst van uw aangifte langer dan 3 maanden over gedaan om een aanslag op te leggen.
Wij hebben de aanslag opgelegd na 1 juli na het jaar waarover u de belasting terugkrijgt.

Wij berekenen rente van 1 juli tot 6 weken na de datum op de aanslag.

[...]
Mijn HRA krijg ik pas einde van het jaar terug, krijg ik over dat bedrag door het jaar heen geen rente dan? Ik dacht dat dat juist wel zo was?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
remcoboy1479 schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 16:33:
Wij informeren u dat de spaarrente op jaarbasis gaat wijzigen. Per 24 juli 2015 gaat de spaarrente van Zwitserleven InternetSparen van 1,35% naar 1,25%.

Vandaag ook een mailtje van NN. Gaat ook omlaag, van 1.3% naar 1.2%. Hebben ze weer lekker op elkaar afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
assje schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:01:
[...]

Mijn HRA krijg ik pas einde van het jaar terug, krijg ik over dat bedrag door het jaar heen geen rente dan? Ik dacht dat dat juist wel zo was?
Vroeger wel, nu niet meer

http://www.belastingdiens...tingdienst/heffingsrente/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Misschien toch maar eens voorlopige aanslag aanvragen dan...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Correct, dus het loont eigenlijk niet meer de moeite. Het lijkt leuker dan het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

RoD schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 17:23:
[...]

Vandaag ook een mailtje van NN. Gaat ook omlaag, van 1.3% naar 1.2%. Hebben ze weer lekker op elkaar afgestemd.
Idd. Krijg zowat elke 2 maanden een mail met -0.1%

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Ik heb meer schuld dan spaargeld dus het doet me niks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik kan alleen maar hopen dat de beloofde aanpassing van de VRH nu eens wordt doorgevoerd. Iedereen met een spaarpotje levert zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RoD schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 15:34:
Iedereen met een spaarpotje levert zo in.
Niet iedereen O-)

Maar het artikel klopt wel... sparen wordt zwaar gestraft ten gunste van mensen (en landen) met schulden. ECB voorop in het aanjagen van de geldontwaarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 21:46
-

[ Voor 101% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
En reken maar dat als de ECB stopt cq. klaar is met die obligaties opkopen, dat de hele financiële wereld een enorme klap gaat krijgen. Er komt immers geen "gratis" geld meer naar binnen stromen. Ik betwijfel het of de spaarrentes op dat moment wél gaan stijgen. Ik denk eerder dat je dan pas de nasleep van de crisis/crises gaat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 11-09 15:48
Nou... Kijkend naar de VS, zie je dat ze daar niet stoppen. Enkel op een ander pitje zetten.
Dus ik vrees dat de ECB, nu ze begonnen zijn, maar blijft doorgaan.

De "klap" komt pas als er (grote) landen uit de EU gaan, waardoor de waardevertegewoordiging van de ECB veranderd.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
SPee schreef op zondag 26 juli 2015 @ 19:55:
Nou... Kijkend naar de VS, zie je dat ze daar niet stoppen. Enkel op een ander pitje zetten.
Dus ik vrees dat de ECB, nu ze begonnen zijn, maar blijft doorgaan.

De "klap" komt pas als er (grote) landen uit de EU gaan, waardoor de waardevertegewoordiging van de ECB veranderd.
Voorlopig is alleen Griekenland een kandidaat. Maar die blijven gewoon in de EU hoor.
Daar blijft gewoon geld naar toe gaan, kijk maar hoeveel er nu al is verdwenen als "lening" (jaja lening :X ).
Italië is nu ook niet echt super, Spanje gaat al beter. Maar nog niet zo erg als Griekenland.
De Grieken hebben gewoon schijt aan de EU, ze krijgen toch hun geld. En dat klopt idd.
De beurzen reageren eventjes op het hele Griekenland verhaal. Uiteindelijk staan ze na een maandje weer op het oude niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
De klap komt er (op termijn) ook als er nog meer "arme" landen worden toegevoegd aan de EU, iets waar al vergaande gesprekken over zijn geweest. Kandidaat lidstaten zijn o.a.: Servië, Macedonië en Albanië bijvoorbeeld. Toch landen waar je je, vanuit een financieel oogpunt, best zorgen om kan maken in mijn ogen. (de politieke voorkeur laat ik even buiten beschouwing).

Ik denk dat de gehele financiële wereld nog best eens een flinke opdonder gaan krijgen zodra het ECB volgend jaar stopt met het opkopen van obligaties, en als de kandidaat lidstaten meer inspraak krijgen en/of toegelaten worden tot de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
joramoudenaarde schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:58:
De klap komt er (op termijn) ook als er nog meer "arme" landen worden toegevoegd aan de EU, iets waar al vergaande gesprekken over zijn geweest. Kandidaat lidstaten zijn o.a.: Servië, Macedonië en Albanië bijvoorbeeld. Toch landen waar je je, vanuit een financieel oogpunt, best zorgen om kan maken in mijn ogen. (de politieke voorkeur laat ik even buiten beschouwing).

Ik denk dat de gehele financiële wereld nog best eens een flinke opdonder gaan krijgen zodra het ECB volgend jaar stopt met het opkopen van obligaties, en als de kandidaat lidstaten meer inspraak krijgen en/of toegelaten worden tot de EU.
De economieën in kwestie zijn wel minuscuul vergeleken met Griekenland, alleen Servië stelt wat voor. En dan voldoet Servië nog lang niet aan de criteria voor toelating en lijkt daar de binnenlandse steun te dalen en het sentiment t.o.v. Rusland positiever te worden. En zoals hierboven is vermeld denk ik dat de ECB gewoon aan QE blijft doen - zij het in andere mate - in navolging van de Fed.

Maar goed, volgend jaar komt er vast wel weer een ander crisisje om de hoek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Klopt, maar financiëel gezien zullen ze erg veel geld nodig hebben van Brussel om hun economie klaar te stomen en/of op gang te helpen zodat ze mee kunnen draaien met de EU. Vergeet niet dat kandidaat lidstaten miljárden krijgen om dit voor elkaar te krijgen. Turkije is jarenlang kandidaat lid geweest (als ze dat niet nog steeds zijn), en hebben al jaren lang miljarden per jaar gekregen. In dat opzicht kost het al geld nog voordat ze ook maar 1 cent hebben toegevoegd/bijgedragen aan de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 11-09 15:48
PM_Petrol schreef op zondag 26 juli 2015 @ 21:01:
[...]

Voorlopig is alleen Griekenland een kandidaat. Maar die blijven gewoon in de EU hoor.
Daar blijft gewoon geld naar toe gaan, kijk maar hoeveel er nu al is verdwenen als "lening" (jaja lening :X ).
Italië is nu ook niet echt super, Spanje gaat al beter. Maar nog niet zo erg als Griekenland.
De Grieken hebben gewoon schijt aan de EU, ze krijgen toch hun geld. En dat klopt idd.
De beurzen reageren eventjes op het hele Griekenland verhaal. Uiteindelijk staan ze na een maandje weer op het oude niveau.
Ik mis de UK hier in je lijstje. Als die eruit gaan: welke landen gaan dan nog meer het bijltje erbij neerleggen?
Die gaan (mogelijk) eruit, niet vanwege hun tekorten, maar vanwege de dingen die de EU doet (zoals afdracht van geld, immigratie).

Het toevoegen van landen aan de EU moet maar eens stoppen. Die aspirant leden brengen niets naar de EU, maar komen enkel (subsidiegeld) halen. Als die net zoals Griekenland de rijke westerse landen leegzuigen, dan komt er meer weerstand tegen de EU. Leiders als Wilders zullen dan nog meer aanhang krijgen en op den duur zal die uittocht gebeuren.
Wil de EU één geheel blijven, dan zullen ook de rijke landen wat toe moeten krijgen. En niet enkel als geldkoe functioneren voor de arme landen (Zoals Griekenland).

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@SPee:
Amen. De kans is heel groot dat er óf landen uit gaan (Grexit, Brexit?), of dat er meer "arme" of corrupte landen bij komen (Macedonië, Bulgarije e.d.). Ik denk dat spaarders en beleggers hun borst nog nat kunnen maken, want ik zie 't nog wel gebeuren dat dit binnen ±5 jaar een probleem gaat worden.

Er komen diverse referenda aan: Griekenland heeft hun eerste gehad, Engeland is volgend jaar aan de beurt, en er zijn al een paar andere landen geweest die zich ermee bezig houden (Finland of Denemarken geloof ik?). En de drang naar meer groei en een grotere EU gaat ook gigantische problemen opleveren. Groei kost geld, wat er niet is, en groei met arme/corrupte landen kost nog meer geld.

Ik hou m'n hart vast in ieder geval. Niet dat ik er financiëel gezien zelf veel aan kan veranderen, dus ik spaar en beleg gewoon door. Maar ik geloof wel dat we de ergste klappen nog gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos Werkloos
joramoudenaarde schreef op maandag 27 juli 2015 @ 12:19:
@SPee:
Amen. De kans is heel groot dat er óf landen uit gaan (Grexit, Brexit?), of dat er meer "arme" of corrupte landen bij komen (Macedonië, Bulgarije e.d.).
Bulgarije is al ruim 8,5 jaar lid van de EU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Excuus, foutje van mijn kant… neemt niet weg dat Bulgarije uitblinkt in corruptie en "arm" zijn. En heel die hoek bevat landen die al-dan-niet kandidaat lidstaat zijn, terwijl ze arm en/of corrupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LeasePlan Bank verlaagt wederom de rente, van 1,3% naar 1,2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB zakt nu ook van 1.3 naar 1.2 procent :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Overzichtje van hoe snel het is gegaan:

1 april: van 1,6% naar 1,5%
1 mei: van 1,5% naar 1,4%
1 juni: van 1,4% naar 1,3%
1 augustus: van 1,3% naar 1,2%

In vier maanden tijd 0,4% gezakt. Zullen we bij het einde van dit jaar de 0,9% raken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, terwijl het eigenlijk een maand of 8 ofzo vrij stabiel heeft gestaan op 1.6 procent, pas na die 1e daling is het elke maand gaan dalen bij LPB.

Denk dat het idd niet lang zal duren voor ze onder de 1 procent gaan duiken.

Maargoed, Rabo heeft al gewaarschuwd voor negatieve rentes, dus daar zal LPB over niet al te lange tijd ook wel op gaan zitten :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik denk dat het de rest van het jaar ook nog wel even door gaat zo... het zou me niets verbazen als we rond de 0,1% een beetje blijven hangen. Een negatieve spaarrente zie ik niet zo snel gebeuren, want dan trekken een hoop mensen gewoon hun geld van die rekening. Dan zet je 't gewoon op je betaalrekening, een deposito of een beleggersrekening of zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 17:57
Ik zou het gelijk in stenen stoppen dan (ik huur nu). Op zich wel frappant, je krijgt dan gelijk weer een 'bubbel' achtig verschijnsel op de woning en financiele markt.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

joramoudenaarde schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:20:
Ik denk dat het de rest van het jaar ook nog wel even door gaat zo... het zou me niets verbazen als we rond de 0,1% een beetje blijven hangen. Een negatieve spaarrente zie ik niet zo snel gebeuren, want dan trekken een hoop mensen gewoon hun geld van die rekening. Dan zet je 't gewoon op je betaalrekening, een deposito of een beleggersrekening of zo. :)
Negatieve rentes denk ik niet dat de normale banken aan durven... ik haal mijn spaargeld er in ieder geval af als het een negatieve rente wordt...

Maar de Rabobank was wel bezig haar IT-systemen aan te passen zodat een negatieve rente überhaupt mogelijk werd...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Pagina: 1 ... 8 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling