Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.221.591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Lim987 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:13:

Als al die vijftigers weer echt geld uit durven te gaan geven omdat zij zekerheid krijgen over hun toekomst (en dus eindelijk eens een fatsoenlijke financiële toekomstplanning kunnen maken), komt er waarschijnlijk pas echte beweging in de economie?
Het is in ieder geval wat ik aan het doen ben...zuinig zijn, ook al is er misschien wel genoeg. Ik ben niet in loondienst dus het geld wat ik heb is het geld wat ik heb. Op mijn leeftijd is in loondienstgaan onmogelijk.
De afgelopen 5 jaar is mijn AOW leeftijd op 4 verschillende tijden gevallen. 65, 65+3 maanden, 66 en 66+8 maanden. Dat scheelt 20000 euro.
Verder zijn er dingen als de zorgtoeslag vervallen voor me. Dus van bijna 1000 per jaar naar nul. Maar dan wel over een periode van 6-7 jaar. Hoppa, weer 6000 weg. Uiteraard bestaat de gewone pensioen onzekerheid ook nog. Ik heb in de laatste paar jaar totaal 50000 euro zien verdampen. En dan heb ik de waardedaling van mijn huis niet meegerekend. Dus ik kijk wel uit om een cent te veel uit te geven. Wie weet wat ze volgend jaar bedenken.
De overheid is de meest onbetrouwbare partner waar je in je leven mee te maken krijgt. Ze kunnen tijdens het spel de regels veranderen, en soms doen ze dat zelfs met terugwerkende kracht

[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 14-05-2015 11:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Bastien schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:13:
Je vraagt je af wat de banken met de spaarwinst doen: salarisverhogingen zijn uit den boze, personeel wordt eruit gegooid en bonussen mogen ook niet meer. Geef het dan eens terug aan de klant. Heb nog genoeg ruimte op mijn spaarrekening dus kom maar op. :P
Banken worden door toezichthouders (Basel comité) verplicht om grotere buffers aan te houden dan voorheen, met name om het risico op hypotheken af te dekken. En de Nederlandse banken zitten vrij fors in de hypotheken.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:34
Lim987 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:13:
Het idee achter die lage rente was dat wij alles uit zouden gaan geven om de economie sneller op gang te brengen. Maar het lijkt erop dat iedereen alleen maar harder gaat sparen.
Zeker onder vijftigers is de onzekerheid over de toekomst nu zó groot (en de tijd c.q. kans om hun positite te verbeteren zó klein) dat iedereen boven op zijn geld blijft zitten. Pas wanneer de rente weer gaat stijgen en/of er duidelijkheid komt over de toekomst (AOW, pensioen, lijfrentes) durft men weer geld uit te gaan geven. Wie nu 53 jaar is, weet pas op zijn 63e waar hij aan toe is. Of nog later, want de pensioenleeftijd schuift tot nu toe jaarlijks verder op naar achter.

En pas 5 jaar vóór de beoogde datum krijgen we te horen wat precies de pensioendatum zal worden. En dan is het ook nog eens de vraag of/hoeveel AOW er dan is, hoe het belastingstelsel er dan uit ziet, hoe (laag) de pensioenen zullen zijn en hoe (laag) de lijfrentes uitvallen.
De helft van de beroepsbevolking schijnt 50+ te zijn, dus al die mensen sparen-sparen-sparen. Vervolgens zitten politici steeds te fantaseren wat zij (?) met al dat spaargeld (zij noemen dat steeds "dood kapitaal") kunnen doen. En dan wordt iedereen weer extra bang en gaat men nóg meer sparen; ook omdat men de lage rente (en de te betalen VRH - over 15 jaar gerekend verdwijnt alleen al door de VRH toch al 18% van de opgebouwde spaargelden t.b.v. pensioenaanvulling) wil "compenseren".

Als de helft van Nederland jarenlang geen dubbeltje teveel uitgeeft, zal het met de economie dus nog wel eens heel erg lang slecht kunnen gaan.
Maar goed, misschien komt er na Prinsjesdag wel duidelijkheid en/of zekerheid.

Als al die vijftigers weer echt geld uit durven te gaan geven omdat zij zekerheid krijgen over hun toekomst (en dus eindelijk eens een fatsoenlijke financiële toekomstplanning kunnen maken), komt er waarschijnlijk pas echte beweging in de economie?
Overigens geldt het niet alleen voor 50+. De salarissen voor jongeren zijn hard gedaald, de voorwaarden versoberd, de studieschulden enorm, jeugdwerkeloosheid op recordniveaus, de huren gemiddeld verdubbeld, restschulden, vaste banen bestaan haast niet meer en de vaste banen die er nog zijn bieden (jongeren) nauwelijks zekerheid etc.

De theorie dat mensen gaan consumeren is als de rente laag is is natuurlijk zo lek als een mandje. Als rentes laag zijn gaat men ergens anders rendement zoeken. Zie oplopende vastgoedprijzen en aandelenkoersen. Daar heeft de economie echter net zoveel aan als dat het gewoon op de bank staat. De enigen die er van profiteren waren mensen die al veel vastgoed en aandelen hadden voordat de geldpers aan ging.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lim987
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 15:23
Ortep schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Het is in ieder geval wat ik aan het doen ben...zuinig zijn, ook al is er misschien wel genoeg. Ik ben niet in loondienst dus het geld wat ik heb is het geld wat ik heb. Op mijn leeftijd is in loondienstgaan onmogelijk.
Inderdaad, en zo zijn er heel veel mensen: nog voordat de overheid die term propageerde, waren zij al zo "zelfredzaam" en verstandig om hun zaken goed voor elkaar te hebben.
Maar eigelijk was het dus ontzettend dom; het blijkt, letterijk en figuurlijk, niets waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Bastien schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:13:
Je vraagt je af wat de banken met de spaarwinst doen: salarisverhogingen zijn uit den boze, personeel wordt eruit gegooid en bonussen mogen ook niet meer.
Aandeelhouders natuurlijk! Daar draait alles om...
Als ze hun winst niet zouden weggeven maar oppotten, zouden ze aan alle kapitaaleisen kunnen voldoen en gewoon echt eigen geld uitlenen! Maar dan halen ze maar een paar procent rendement op hun geld, nu veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Henk007 schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 22:40:
Nou, je hebt ING met hun 'spaaractie':

[...]

[...]

Tel uit je winst. d:)b
Bedankt. Is toch mooi meegenomen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lim987
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 15:23
ph4ge schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:51:
[...]

Overigens geldt het niet alleen voor 50+. De salarissen voor jongeren zijn hard gedaald, de voorwaarden versoberd, de studieschulden enorm, jeugdwerkeloosheid op recordniveaus, de huren gemiddeld verdubbeld, restschulden, vaste banen bestaan haast niet meer en de vaste banen die er nog zijn bieden (jongeren) nauwelijks zekerheid etc.

De theorie dat mensen gaan consumeren is als de rente laag is is natuurlijk zo lek als een mandje. Als rentes laag zijn gaat men ergens anders rendement zoeken. Zie oplopende vastgoedprijzen en aandelenkoersen. Daar heeft de economie echter net zoveel aan als dat het gewoon op de bank staat. De enigen die er van profiteren waren mensen die al veel vastgoed en aandelen hadden voordat de geldpers aan ging.
Volledig eens.
Voor jongeren is er vooralsnog weinig kans om spaartegoed op te bouwen; ook omdat je in een levensfase zit waarin je nog aan het opbouwen bent (huis, gezin) en dus wel geld móet uitgeven.

En psychologisch is er misschien toch ook wel een verschil tussen altijd al weten dat je nergens op hoeft te rekenen, of eerst 50 jaar in de waan zijn dat je zekerheden aan het opbouwen/inbouwen bent om dan in een paar jaar tijd te horen dat deze één voor één onder je voeten weggeslagen worden. Zónder enige mogelijkheid te herstellen (want geen werk/inkomen en ook geen recht op uitkering omdat je zo dom bent geweest al iets op te bouwen) - en dus alleen maar lijdzaam toe kunnen zien hoe je positie steeds verder afbrokkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 16:25
henkjobse schreef op donderdag 07 mei 2015 @ 19:03:
Eerste vakantiegeld actie gespot: MoneYou +0,3% bonusrente over saldotoename. Alle voorwaarden: http://www.moneyou.nl/lp/..._campaign=sparen_mei_juni
Ja als je voorwaarden leest, is actie helaas minder.

http://www.wegwijs.nl/art...you-blijkt-gebakken-lucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Phyxion schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 23:33:
[...]

Het ging om het extra percentage. Op die 1000 euro levert je dit zo'n 50 centen extra op. Ze mogen het houden van mij :)
As I said ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Vind het een beetje overdreven om het "gebakken lucht" te noemen, zoals in dat artikel. Het lijkt me vrij normaal dat de actie (extra-rente) alleen geldt over de actieperiode, maar het lijkt in eerste instantie inderdaad aantrekkelijker dan het is. Maar ik denk dat meerdere lezers hier, meerdere spaarrekeningen hebben, en regelmatig vermogen heen en weer pompen. Misschien eventjes wat naar Moneyou pompen, en over 2.5 maand weer ergens anders heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:06
Cyb schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 21:41:
[...]
Maar ik denk dat meerdere lezers hier, meerdere spaarrekeningen hebben, en regelmatig vermogen heen en weer pompen. Misschien eventjes wat naar Moneyou pompen, en over 2.5 maand weer ergens anders heen?
voor 62ct per 1000 euro over en weer pompen? Doe ik niet.. maargoed, Leaseplanbank heeft een iets hogere rente dan Moneyou. Als dat nou omgekeerd geweest zou zijn dan had ik het ook laten staan daarna bij Moneyou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Def1ant schreef op maandag 18 mei 2015 @ 11:00:
[...]

voor 62ct per 1000 euro over en weer pompen? Doe ik niet.. maargoed, Leaseplanbank heeft een iets hogere rente dan Moneyou. Als dat nou omgekeerd geweest zou zijn dan had ik het ook laten staan daarna bij Moneyou
Ik zie het meer zo: je krijgt bij Moneyou bovenop de standaard jaarrente van 1.4% nog eens een jaarrente van 0.3% over de actieperiode. Je krijgt dus 1.7% jaarrente (LPB zit op 1.4%), zij het wel over een kleine periode. Maar als je als continue op zoek bent naar de hoogste spaarrente en een relatief lege Moneyou spaarrekening hebt en tegelijk relatief veel op een andere spaarrekening, dan is die 2.5 misschien wel de moeite voor je waard. Na die 2.5 maanden ga je weer naar een andere bank pompen.
En die 1000EUR is het minimum bedrag, niet het maximum bedrag, je kan veel meer storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
1,7% jaarrente, dus wat is je winst over 3 maanden t.o.v. het laten staan op een 1,4% rekening? Nihil.

Huilen met de pet op dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Per 1000 euro krijg je zo'n 50 centen extra (je verliest namelijk ook een paar dagen rente). Als je daarvoor je geld wilt verplaatsen, tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Hoezo, je verliest een paar dagen rente. Gewoon 's morgens vroeg overboeken, en 's middags staat het op de rekening.
Al ben ik het met je eens dat het voor 50ct de moeite niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Heb jij al je spaargeld dan op je lopende rekening? Van je spaarrekening naar je lopende rekening lukt bij de meeste banken wel binnen één dag maar dan moet het ook nog ergens heen (niet bij ING-ING e.d., een externe bank dus) :+ En waarschijnlijk twee keer als je normaal je spaargeld niet bij de MoneYou hebt ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Phyxion op 18-05-2015 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

ca
Phyxion schreef op maandag 18 mei 2015 @ 15:25:
Per 1000 euro krijg je zo'n 50 centen extra (je verliest namelijk ook een paar dagen rente). Als je daarvoor je geld wilt verplaatsen, tsja.
De winst is: 100.000 * 0.3% / (2.5/12) = 62.50EUR.
Het stelt inderdaad weinig voor, maar het gaat om de mentaliteit. Als je de moeite neemt om dit spaar/rente topic te volgen, waar elke 0.1% daling met teleurstelling wordt gemeld. Dan is het niet raar dat gebruikers voor ~20% meer rente voor een periode van 2.5 maanden, even wat geld verplaatsen. Iets dat ze waarschijnlijk toch al met enige regelmaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Cyb schreef op maandag 18 mei 2015 @ 20:58:
[...]

De winst is: 100.000 * 0.3% / 4 = 75EUR.
Het stelt inderdaad weinig voor, maar het gaat om de mentaliteit. Als je de moeite neemt om dit spaar/rente topic te volgen, waar elke 0.1% daling met teleurstelling wordt gemeld. Dan is het niet raar dat gebruikers voor ~20% meer rente voor een periode van 2.5 maanden, even wat geld verplaatsen. Iets dat ze waarschijnlijk toch al met enige regelmaat doen.
Alleen is het niet drie maand maar 2.5 maand (effectief 0.062%). Met een miljoen heb je dan 620 euro extra (even het verlies in rente wegens overschrijvingen niet meegenomen), maar door de bedragen hoger te maken dan wat de gemiddelde mens op de rekening heeft staan wordt de 'actie' er niet beter op :+ .

Je hebt verder zeker gelijk hoor maar MoneYou doet deze actie leuker lijken dan het is.

EDIT: Ah, je hebt het al aangepast :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:57
Phyxion schreef op maandag 18 mei 2015 @ 18:54:
Heb jij al je spaargeld dan op je lopende rekening? Van je spaarrekening naar je lopende rekening lukt bij de meeste banken wel binnen één dag maar dan moet het ook nog ergens heen (niet bij ING-ING e.d., een externe bank dus) :+ En waarschijnlijk twee keer als je normaal je spaargeld niet bij de MoneYou hebt ;)
Doe dit regelmatig en kost me nooit meer dan 1 dag. Van betaal > externe spaar. Tenzij je zo slim bent om voor weekeinden en feestdagen te gaan inplannen, hoeft het echt nooit meer dan 1 dag te kosten, jij hebt het over meerdere dagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
dcl! schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 13:08:
[...]

Doe dit regelmatig en kost me nooit meer dan 1 dag. Van betaal > externe spaar. Tenzij je zo slim bent om voor weekeinden en feestdagen te gaan inplannen, hoeft het echt nooit meer dan 1 dag te kosten, jij hebt het over meerdere dagen. :+
Spaar -> betaal -> spaar.
En indien je het geld normaal elders hebt staan:
Spaar -> betaal -> spaar.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aliene
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-08 11:30
Bedankt voor de link. Ik zie nergens hoelang je het erop moet laten staan. Of mag je het na ontvangst van de kaart het er meteen weer af halen en de rekening sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nog maar een vakantiegeldactie:

https://www.robeco.nl/product/acties/vakantiegeld/index.jsp

Hoef je nieteens te beleggen, op je Roparco zetten is voldoende en dat valt onder het depositogarantiestelsel van Rabo, echter ook maar Rabo rente (0.9%)

Misschien leuk te combineren met de E25 startgeld voor Robeco ONE?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopjeD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:23
Richard schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 20:20:
Nog maar een vakantiegeldactie:

https://www.robeco.nl/product/acties/vakantiegeld/index.jsp

Hoef je nieteens te beleggen, op je Roparco zetten is voldoende en dat valt onder het depositogarantiestelsel van Rabo, echter ook maar Rabo rente (0.9%)

Misschien leuk te combineren met de E25 startgeld voor Robeco ONE?
Er staat in de voorwaarden dat de 2500e 12 maanden op de rekening moet staan.... Lijkt me prima om je centen eraf te halen zodra de tas binnen is, denk niet dat ze de tas weer thuis op komen pikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:38
Of zouden ze een bedrag twv de tas van je rekening afschrijven?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
De ING actie voor 2500 rentepunten of een Rituals badpakket is niet verkeerd. €500 in een keer op de spaarrekening storten en je hebt de prijs al binnen. Geen minimale tijd dat je je geld moet laten staan. Dus ff het deelnameformulier invullen en €500 storten. Daarna gaan de centen weer naar een andere spaarrekening waar men iig nog wél iets krijgt aan rente.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:53
DopjeD schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:45:
[...]

Er staat in de voorwaarden dat de 2500e 12 maanden op de rekening moet staan.... Lijkt me prima om je centen eraf te halen zodra de tas binnen is, denk niet dat ze de tas weer thuis op komen pikken :)
Ik lees overigens ook in de voorwaarden dat je al voor 7 mei een rekening bij Robeco moest hebben... ik wilde een nieuwe rekening openen en geld storten maar dat gaat dus niet lukken....

Het bedrag staat ten minste 12 maanden op je rekening en je rekening dient voor 7 mei 2015 geopend te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Zijn er trouwens meer spaarrekeningen die rente per dag, week of maand uitbetalen? De rentecasher van Knab is wel makkelijk, maar helaas is de rente daar nu een stuk lager.

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-05-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
LPB betaalt per maand de rente uit.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Bedankt, die hebben nog 1,40% rente. Daar ook maar even een spaarrekening openen :)

[ Voor 3% gewijzigd door WhySoSerious? op 21-05-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

WhySoSerious? schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 19:28:
Bedankt, die hebben nog 1,40% rente. Daar ook maar even een spaarrekening openen :)
Samen met Moneyou (ABN) (per kwartaal?) en NN. De rest op 1.40% heeft beperkte mogelijkheden, zoals eenmalig storten en daarna verplichte beperkt maandelijkse inleg. Argenta zit ook op 1.4%, maar die vallen onder het Belgische garantiestelsel, maar dat zou volgens sommige websites geen probleem moeten zijn (zelfde dekking, en terugvragen kan vanuit Nederland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Laatst online: 09-09 16:39

RMX

WhySoSerious? schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:59:
Zijn er trouwens meer spaarrekeningen die rente per dag, week of maand uitbetalen? De rentecasher van Knab is wel makkelijk, maar helaas is de rente daar nu een stuk lager.
Knab gaat hier dus ook al mee stoppen. Die gaan naar per kwartaal. Het wordt gewoon een echte bank. Ik las dat ze 'maar' 60.000 klanten hebben. Schrok ik wel van dat ze nu al in korte tijd de rente omlaag hebben gedaan en mijn inziens weinig klanten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhySoSerious?
Oké hoe weet je dat over de rentecasher? Nee niet slim, met die daling worden het aantal klanten alleen maar minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-07 20:45
RMX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 00:20:
[...]

Knab gaat hier dus ook al mee stoppen. Die gaan naar per kwartaal. Het wordt gewoon een echte bank. Ik las dat ze 'maar' 60.000 klanten hebben. Schrok ik wel van dat ze nu al in korte tijd de rente omlaag hebben gedaan en mijn inziens weinig klanten hebben.
Het heeft ze inmiddels al een miljard opgeleverd.

http://www.aegon.com/Docu...-results-presentation.pdf

Slide 5 en 18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Knab heeft hele irritante eigenschappen: je neemt geld op van je spaarrekening, en vervolgens direct een email dat je saldo hoger is dan 10k. Ja, dat weet ik zelf ook! De site werkt onhandig, veel te veel onnodige informatie en animaties, overschrijven op onlogische plek, en de rente is nu zelfs lager dan de concurrentie. En inleggen op je spaarrekening moet via hun betaalrekening. Ik zeg hem op.

[ Voor 8% gewijzigd door RemcoDelft op 22-05-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:30
Heb dus afgelopen week mijn geld weggehaald bij Knab en daarna een mail gestuurd dat ik teleurgesteld was in de rentedaling en dat zodoende voor mij het voordeel van Knab weg was.

Werd ik warempel gisteren hierover gebeld. Ze begrepen mijn redenen maar zaten ook met de dalende marktrentes. Heb nog aangegeven dat ook het hele social banking idee mij behoorlijk tegenstaat en dat dit voor mij eerder afbreuk doet dan een meerwaarde biedt. Kreeg een standaard marketing blabla dat er veel andere klanten waren welke daar wel het voordeel van inzien en daar gebruik van maken etc.

Dus, het begint inderdaad steeds meer op een grote bank te lijken, maar dat ze toch even bellen vond ik ergens wel weer positief. Andere bedrijven/ banken waar ik wel eens klachten neer heb gelegd belden nooit daarover op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

WhySoSerious? schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 07:43:
Oké hoe weet je dat over de rentecasher? Nee niet slim, met die daling worden het aantal klanten alleen maar minder.
Ik kreeg gisteren deze mail:
Wijzigingen Overeenkomst en Voorwaarden Sparen (PDF)
In punt 6 van de overeenkomst en in hoofdstuk 4.1 van de voorwaarden is toegevoegd dat de hoogte van de spaarrente niet alleen afhankelijk is van de spaarrekening die je hebt geopend, maar ook van de hoogte van het spaarbedrag.
In hoofdstuk 4.2 en 4.3 van de voorwaarden hebben we verduidelijkt dat je de spaarrente elk kwartaal uiterlijk op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober op je spaarrekening krijgt.
In hoofdstuk 4.4 hebben we verduidelijkt dat de rente die je ontvangt, variabel is. De rente kan dus iedere dag gewijzigd worden.

Wijzigingen Handleiding Sparen (PDF)
In hoofdstuk 4.1 en 4.2 hebben we verduidelijkt dat je de spaarrente elk kwartaal uiterlijk op 1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober op je spaarrekening krijgt.
Het grote voordeel van Knab vind ik het pinnen in het buitenland.
Daar waar de Rabobank 4(!) euro per pintransactie + 2% koersopslag eist, is het bij Knab (nog) gratis, + 0,5% koersopslag.
Dat is echt goedkoop.

In Bali vorig jaar nog met Rabobank gepind, en na 3 weken 45 euro pinkosten!
In New York paar weken terug met Knab, en altijd een gunstige koers. Sterker nog, als ik een winkel uitliep na het betalen, logde ik in bij Knab en was het al meteen verwerkt. Had ik nog nooit gezien zo snel in het buitenland, maar dat zullen er vast wel meer bieden.

Nu voor mijn spaargeld eens kijken bij de Leaseplan Bank. Ik schuif het gewoon door, en blijf de goede eigenschappen van alles houden.
- Knab: Pinnen buitenland
- Rabobank: Betalen met Internetbankieren App iDeal op Mobiel
- LPB: Hoogste rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
RemcoDelft schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 08:36:
Knab heeft hele irritante eigenschappen: je neemt geld op van je spaarrekening, en vervolgens direct een email dat je saldo hoger is dan 10k. Ja, dat weet ik zelf ook! De site werkt onhandig, veel te veel onnodige informatie en animaties, overschrijven op onlogische plek, en de rente is nu zelfs lager dan de concurrentie. En inleggen op je spaarrekening moet via hun betaalrekening. Ik zeg hem op.
Mag ik vragen waar je je spaargeld dan neerzet? Ik zit zelf ook bij KNAB, en 't viel me ook op dat de rente binnen enkele maanden van 1,65% naar 1,25% is gegaan, in een tijdsspan dat de ABN van 1,2% naar 0,9% ging… dan is die rentedaling bij KNAB toch een stukje groter.

Ik vind zelf hun site redelijk makkelijk in gebruik. Makkelijker dan de ABN in ieder geval. Maar als ik ergens (nog) makkelijker vrij kan sparen met een "goede" rente, dan ben ik daar wel nieuwschierig naar :) Eigenlijk hoef je om de rente niet eens meer van bank te wisselen… veel is het toch niet. Maar als ze harder zakken met hun rente dan de grote jongens hou ik in ieder geval m'n ogen open.

@RMX:
heb jij dan het betaalde plan van KNAB, dat je ook in het buitenland pint met ze? Hoe vang je die extra kosten van €5 per maand op als ik vragen mag. Die kosten liggen namelijk bijna €2 hoger per maand vergeleken met de grote banken, hoewel je wel een beetje rente op je betaalrekening krijgt. Heft die rente de wat hogere kosten weer op?

[ Voor 12% gewijzigd door Kapotlood op 22-05-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RMX schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:20:
[...]

Ik kreeg gisteren deze mail:

[...]

Het grote voordeel van Knab vind ik het pinnen in het buitenland.
Daar waar de Rabobank 4(!) euro per pintransactie + 2% koersopslag eist, is het bij Knab (nog) gratis, + 0,5% koersopslag.
Dat is echt goedkoop.

In Bali vorig jaar nog met Rabobank gepind, en na 3 weken 45 euro pinkosten!
In New York paar weken terug met Knab, en altijd een gunstige koers. Sterker nog, als ik een winkel uitliep na het betalen, logde ik in bij Knab en was het al meteen verwerkt. Had ik nog nooit gezien zo snel in het buitenland, maar dat zullen er vast wel meer bieden.

Nu voor mijn spaargeld eens kijken bij de Leaseplan Bank. Ik schuif het gewoon door, en blijf de goede eigenschappen van alles houden.
- Knab: Pinnen buitenland
- Rabobank: Betalen met Internetbankieren App iDeal op Mobiel
- LPB: Hoogste rente
Euhm , ik heb nog nooit pinkosten bij de rabobank gehad. Ik neem regelmatig geld op in Europa ( vnl. Spanje ) en vorig jaar in NY geweest en ook daar zijn toen geen pinkosten berekend.

EDIT: aha , zie hier. Betalen kost niks , geld opnemen wel
Kosten pinnen in het buitenland
Voor het opnemen en betalen in het buitenland met uw betaalpas en creditcard kunnen extra kosten worden berekend.
Betalen met Rabo WereldPas

In euro's: geen extra kosten
In vreemde valuta: 1% koersopslag

Betalen met creditcard

In vreemde valuta: 1,5% koersopslag

Opnemen met Rabo WereldPas*

In vreemde valuta: € 2 + 1% koersopslag**

Opnemen met creditcard*

In euro's: € 4,50
In vreemde valuta: € 4,50 + 1,5% koersopslag

[ Voor 21% gewijzigd door degroot op 22-05-2015 11:56 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 14:44
Het Rabo TotaalPakket kent geen kosten voor pinnen in het buitenland. Kost je 1,5 euro per maand meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX

RMX

joramoudenaarde schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:51:
[...]

@RMX:
heb jij dan het betaalde plan van KNAB, dat je ook in het buitenland pint met ze? Hoe vang je die extra kosten van €5 per maand op als ik vragen mag. Die kosten liggen namelijk bijna €2 hoger per maand vergeleken met de grote banken, hoewel je wel een beetje rente op je betaalrekening krijgt. Heft die rente de wat hogere kosten weer op?
In de maand dat ik op vakantie ga schroef ik mijn Basis pakket op naar Plus. Daarna zet ik hem weer omlaag. Ook dat zullen ze wel gaan veranderen haha,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
joramoudenaarde schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 11:51:
Mag ik vragen waar je je spaargeld dan neerzet?
Mijn hoogste vrij opneembare rente is momenteel Zwitserleven Maandsparen.
Enig nadeel is dat je maandelijks 100 euro moet inleggen, en (officieel?) maar eenmalig meer mag storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
@RMX: dat zit er dik in dat ze die "feature" gaan uitzetten :D

@RemcoDelft; (nog een Delftenaar, hallo!)
Voor 1,45% rente zijn die "regels" een beetje veel bij dat Maandsparen denk ik. Beklemt dat je spaargedrag niet teveel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
joramoudenaarde schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:46:
Voor 1,45% rente zijn die "regels" een beetje veel bij dat Maandsparen denk ik. Beklemt dat je spaargedrag niet teveel dan?
Vandaar storten en niet meer aanzitten. Of nu bijstorten en een Bijenkorf-bon aan de collectie toevoegen. Kinderspeelgoed van de vorige bonnen is nu eindelijk deels in gebruik, verder heeft die winkel niets wat ik wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

RemcoDelft schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Mijn hoogste vrij opneembare rente is momenteel Zwitserleven Maandsparen.
Enig nadeel is dat je maandelijks 100 euro moet inleggen, en (officieel?) maar eenmalig meer mag storten.
En maximaal mag je maar 1000 storten per maand, waardoor het verplaatsen van vermogen lastig is.
Wat bedoel je met "officieel?"? Wel een risico, straks stort je vaker dan eenmalig, wordt alles mooi bijgeschreven, maar blijken ze er *stiekem* geen rente over te berekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 15:49
PM_Petrol schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 11:11:
De ING actie voor 2500 rentepunten of een Rituals badpakket is niet verkeerd. €500 in een keer op de spaarrekening storten en je hebt de prijs al binnen. Geen minimale tijd dat je je geld moet laten staan. Dus ff het deelnameformulier invullen en €500 storten. Daarna gaan de centen weer naar een andere spaarrekening waar men iig nog wél iets krijgt aan rente.
Kreeg ook een brief hierover. Lijkt me inderdaad dat je het formulier in moet vullen, 500 euro overmaken, misschien 1 week laten staan en weer op je betaalrekening zetten. Er zit gewoon geen minimale tijd op dat je je geld moet laten staan.

Oftewel een gratis rituals pakket, vrouwtje ook weer blij ;)

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

wouter12345 schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 21:21:
[...]

Ik lees overigens ook in de voorwaarden dat je al voor 7 mei een rekening bij Robeco moest hebben... ik wilde een nieuwe rekening openen en geld storten maar dat gaat dus niet lukken....

Het bedrag staat ten minste 12 maanden op je rekening en je rekening dient voor 7 mei 2015 geopend te zijn
ING heeft meer van dat soort "kleine lettertjes" in de voorwaarden staan waar je gemakkelijk overheen leest.
De rente-actie van maart heeft mij daardoor ook niks opgeleverd en heeft het zelfs iets gekost. :(

Geld op andere rekeningen laten staan is vaak gemakkelijker dan speciaal voor acties over laten maken....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 24 mei 2015 @ 15:20:
[...]

ING heeft meer van dat soort "kleine lettertjes" in de voorwaarden staan waar je gemakkelijk overheen leest.
De rente-actie van maart heeft mij daardoor ook niks opgeleverd en heeft het zelfs iets gekost. :(

Geld op andere rekeningen laten staan is vaak gemakkelijker dan speciaal voor acties over laten maken....
De voorwaarden bij de ING zijn altijd juist enorm helder, alles staat overzichtelijk in één pdf. Voor deze actie staat er niks over dat je het een periode erop moet staan, ik heb het erop gezet en er direct weer afgehaald. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Phyxion schreef op zondag 24 mei 2015 @ 17:38:
[...]

De voorwaarden bij de ING zijn altijd juist enorm helder, alles staat overzichtelijk in één pdf. Voor deze actie staat er niks over dat je het een periode erop moet staan, ik heb het erop gezet en er direct weer afgehaald. We zullen zien :)
Dat heb ik bij de Rituals actie ook gedaan. Heb het pakket al thuis ontvangen. Stelt niet veel voor, maar toch leuk meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Laatst online: 17:45

Robtimus

me Robtimus no like you

Toen ik nog spaarde bij ING deed ik dat vrij vaak, maar soms nog een stapje erger: eerst 500 van mijn spaarrekening afhalen om die meteen (of worst case een dag later) weer bij te schrijven. Zo heb ik aardig wat cadeautjes van de ING gekregen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik had in oktober 2014 een spaarrekening geopend bij de KNAB bank. Hier heb ik het grootste gedeelte van mijn spaargeld op gezet. Destijds kreeg je nog 1,75% rente, wat fors meer was dan de rente die ik kreeg op mijn ABN-AMRO spaarrekening. Ik vind het erg jammer dat de rente het afgelopen jaar zo snel gedaald is. Samen met mijn vriendin ben ik aan het sparen voor een koophuis, dus het is ook niet handig om het geld vast te zetten in een deposito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:20

Sport_Life

Solvitur ambulando

Volgens mij zijn er ook depositos die je mag openbreken bij aankoop huis?

Maar idd het is wel erg met de spaarrente, ik begon vorig jaar op 1,65 dat is nu 1,35.. Hypotheek is helaas niet variabel. Wel maak ik ff wat over voor een cadeaukaart van 25 eur!

[ Voor 12% gewijzigd door Sport_Life op 25-05-2015 00:01 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Sport_Life schreef op zondag 24 mei 2015 @ 23:59:
Volgens mij zijn er ook depositos die je mag openbreken bij aankoop huis?
Ja maar beperkt. Sowieso kan je bij veel wel tegen boete openbreken, waardoor je na een bep. periode alsnog winstgevend bent.

Boetelijstje 2014: http://blog.geld.nl/sparen/voortijdig-beeindigen-deposito

Kosteloos opzeggen met bep. reden lijstje 2013: http://weblog.sparen.nl/deposito-tussentijds-opzeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Overigens mag je blij zijn met de lage spaarrente, aangezien die vrijwel altijd omgekeerd gekoppeld is aan de hypotheekrente, dus als jij een huis met hypotheek gaat nemen is het alleen maar gunstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Sport_Life schreef op maandag 25 mei 2015 @ 02:38:
Overigens mag je blij zijn met de lage spaarrente, aangezien die vrijwel altijd omgekeerd gekoppeld is aan de hypotheekrente, dus als jij een huis met hypotheek gaat nemen is het alleen maar gunstig.
Hij wil (deels) sparen voor een huis. Dan is een hogere rente veel gunstiger, aangezien je "concurreert" met mensen die de volledige koopsom lenen. Hoe hoger de rente, hoe minder je hoeft te sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-07 22:26
RemcoDelft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 07:45:
[...]

Hij wil (deels) sparen voor een huis. Dan is een hogere rente veel gunstiger, aangezien je "concurreert" met mensen die de volledige koopsom lenen. Hoe hoger de rente, hoe minder je hoeft te sparen.
Echter je concurrentie spaart ook.

http://www.nu.nl/geldzake...-fors-aankoop-woning.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Hbeez schreef op maandag 25 mei 2015 @ 09:41:
Echter je concurrentie spaart ook.
Vergelijk het gemak waarmee je 100k geleend geld uitgeeft eens met de moeite die 100k sparen kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
RemcoDelft schreef op maandag 25 mei 2015 @ 07:45:
[...]

Het meest gunstige is een zo hoog mogelijke rente tijdens de spaarperiode en zo laag mogelijk tijdens de leenperiode. Zo ideaal zal de praktijk niet zijn lijkt me. Dan zou ik zeggen: zo laag mogelijk want op het lenen zal de rente een veel grotere rol spelen dan op het korte sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Zijn er meer mensen die niet bij Leaseplanbank kunnen inloggen?

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Geen enkel probleem hier.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ook hier geen problemen om in te loggen bij LeasePlanBank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark de man
  • Laatst online: 08-09 12:37

mark de man

Wij zullen doorgaan...

Ik heb inmiddels maar even het account gereset en werkt nu ook weer gewoon gelukkig.

Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
'Vermogensbelasting kleine spaarder omlaag, grote belegger omhoog'
De vermogensrendementsheffing, de belasting op spaargeld en beleggingen, gaat voor kleine spaarders omlaag en voor grote beleggers omhoog. Volgens de PvdA is hierover een akkoord bereikt met coalitiepartner VVD. De VVD ontkent dat er een akkoord is.

Hoe de regeling er in de praktijk uit gaat zien moet nog worden uitgewerkt, zegt PvdA-Kamerlid Nijboer. Het is nog niet duidelijk hoe wordt berekend hoeveel belasting kleine en grote spaarders en beleggers gaan betalen. "Dat maakt het kabinet bekend op Prinsjesdag", zegt Nijboer.
Dat zou fijn zijn. Hopelijk wordt dit nog voor volgend jaar ingevoerd. Dat scheelt waarschijnlijk wel wat euro'tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 15:06
Gelukkig. Werd ook wel erg bewerkelijk inderdaad om het reële rendement van spaarders/beleggers te gaan controleren.

Ben benieuwd met welke tarieven ze dan gaan komen en dan welke schijven. Tot € 1 mio en > € 1 mio ofzo?

toettoett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Van wat ik lees/hoor in dat artikel, komen er geen schijven o.i.d. (tarief blijft 30%, ik hoor niks over een aanpassing van de vrijstellingsdrempel), maar "eerlijker" VRH-percentages voor verschillende vermogenscategorieën die "regelmatig" worden aangepast aan de praktijk.

Dus bijvoorbeeld (volkomen uit m'n duim gezogen cijfers) over 2014 een percentage van 3% op spaargeld, 5% op beleggingen en 4% op vastgoed en over 2015 2% op spaargeld, 6% op beleggingen en 4,5% op vastgoed of zo (waarbij je dus net als nu 30% betaalt over die x% rendement, per categorie).

Als ik dit juist heb geïnterpreteerd, lijkt het me een pragmatische, uitvoerbare tussenvorm tussen het huidige systeem met 1 percentage en een systeem waarbij iedereen afzonderlijk daadwerkelijk behaald rendement moet gaan opgeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-05-2015 17:00 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Uit het artikel: http://nos.nl/artikel/203...rote-belegger-omhoog.html
Ander probleem is dat de nieuwe vermogensrendementsheffing uitvoerbaar moet zijn voor de Belastingdienst. Van alle spaarders en beleggers elk jaar controleren of zij wel het juiste rendement opgeven, zou te ingewikkeld kunnen worden.
Indien het gaat om spaarders, de Belastingdienst heeft al de jaaroverzichten van Nederlandse rekeningen. Althans, bij mij had de BD alles al van te voren ingevuld. Bij jullie neem ik aan ook? Een kwestie van de bank een gemiddeld percentage op het jaaroverzicht laten plaatsen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Cyb schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:20:
Uit het artikel: http://nos.nl/artikel/203...rote-belegger-omhoog.html

[...]

De Belastingdienst heeft al de jaaroverzichten van Nederlandse rekeningen. Althans, bij mij had de BD alles al van te voren ingevuld. Bij jullie neem ik aan ook? Een kwestie van de bank een gemiddeld percentage op het jaaroverzicht laten plaatsen en klaar.
Hoe zie je dat voor je bij beleggingen of vastgoed? Je behaalt pas *echt* resultaat op beleggingen als je stukken gaat verkopen.

Veel simpeler om gewoon met saldo's en fictieve percentages in meerdere categorieën te werken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Herko_ter_Horst schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:35:
[...]

Hoe zie je dat voor je bij beleggingen of vastgoed? Je behaalt pas *echt* resultaat op beleggingen als je stukken gaat verkopen.

Veel simpeler om gewoon met saldo's en fictieve percentages in meerdere categorieën te werken.
Ik bedoelde eigenlijk dat het gemakkelijk gaat bij spaarders. (Post er net op aangepast.)
Bij beleggingen en vastgoed is dat heel wat lastiger idd, en gaat dat niet direct op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
RoD schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 16:10:
"Volgens de PvdA is hierover een akkoord bereikt met coalitiepartner VVD."
Het geeft me altijd zo'n idee van kinderen in een snoepwinkel, als politici weer belastingregels verzinnen...

De overheid kijkt verlekkerd naar de grote aandelenwinsten, en zal daar graag een percentage van de winst afromen. Het zal er wel op neerkomen dat de kleine spaarder net zo slecht af is. Dus 30% over een fictieve 4% als minimum, en bij beleggers 30% over een koerswinst van 15%!
Van alle spaarders en beleggers elk jaar controleren of zij wel het juiste rendement opgeven, zou te ingewikkeld kunnen worden. Volgens de PvdA wordt daarom gedacht aan een geschat rendement.
15 jaar geleden ging dat toch ook gewoon zo? Net zoals alle andere belastingen moet je het eerlijk opgeven, en zo niet krijg je bij controle een boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
Alle klagers overigens bedankt. Heb je eerst jarenlang te veel betaald wegens een te hoog fictief rendement, wordt nu de rente begint te stijgen straks je nog een keer gepakt omdat ze de regels precies dan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Bij de vermogensbelasting hebben ze al een paar jaar terug de regels aangepast. Vroeger moest je het gemiddelde nemen van het vermogen tussen 1 januari en 31 december. Maar aangezien er steeds minder geld op de spaarrekeningen stonden, hebben ze besloten om het bedrag van 1 januari te gebruiken voor de vermogensbelasting om zo toch iets meer binnen te krijgen. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Onbekend schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 19:09:
Bij de vermogensbelasting hebben ze al een paar jaar terug de regels aangepast. Vroeger moest je het gemiddelde nemen van het vermogen tussen 1 januari en 31 december. Maar aangezien er steeds minder geld op de spaarrekeningen stonden, hebben ze besloten om het bedrag van 1 januari te gebruiken voor de vermogensbelasting om zo toch iets meer binnen te krijgen. :)
Weet je het zeker? Ik heb juist het idee dat Nederlanders steeds meer sparen, zie bijvoorbeeld

http://www.geld.nl/sparen...spaargeld-per-nederlander

Ok ik lees hier

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Box_3

Dat er inderdaad een andere peildatum Is gekozen door de daling van het kapitaal. Maar als ik dan naar de link van het cbs ga

http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ief/2014/2014-4231-wm.htm

Zie ik dat de daling vooral komt door de daling van de eigen woning waarde, wat in box 1 valt.

Anyway, afwachten tot de 3e week van september, of eerder als iets uitlekt.

[ Voor 25% gewijzigd door evleerdam op 26-05-2015 21:23 ]

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

GioStyle schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:19:
Dit jaar zit ik met een belastingdruk tussen de 70 en 80% in box 3. Reken maar dat ik daar bezwaar ga aantekenen. Dit is pure diefstal.
En heeft dat bezwaar maken effect? De belastingdienst bepaald tenslotte de regels niet. Het lijkt me dat bezwaar maken vooral bedoeld is om fouten van de belastingdienst op te lossen... niet om wetgeving die dit jaar onhandig uitkomt aan de kaak te stellen.

Blijkbaar heb je trouwens ook aardig wat geld in box 3. Ik neem voor het gemak aan dat je bedoeld dat 70-80% van je rendement wordt belast? Zelfs als je bruto gemiddeld 1.2% rente hebt (en dus netto 0% op alles boven de 20k) betekent dat je minimaal zo'n 100k tegen dat rendement hebt staan. Met dat soort bedragen is het toch echt wel ook een eigen keuze om het geld uitsluitend op een spaarrekening te houden. Of begrijp ik je verkeerd?

En ik ben met je eens dat het jammer is dat je daarover 1,2% belasting moet betalen, maar tegelijkertijd vind ik het minder erg omdat mijn bruto rendement van zo'n 5a6% over 2014 (sparen en beleggen samen) ook slechts 1,2% belast wordt ;)
Sterker nog, ik zit nog niet zo ver over het vrijstellingsdeel, dus het wordt nog wat lager belast dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:46
-

[ Voor 99% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
GioStyle schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 22:15:
De acceptatie om belasting te betalen is voor mij mede dankzij dit 'probleem' tot een nieuw dieptepunt gedaald.
Met of zonder acceptatie: betalen moet je toch! Bezwaar maken bij de belastingdienst tegen een politieke maatregel zal je dan ook niet helpen. Wil je daar wel iets aan doen, zal je een rechtzaak tegen de staat moeten beginnen o.i.d. En wellicht tot aan het Europees Hof...
Ik herinner me een rechtzaak tegen de vermogensbelasting van iemand die de staatsloterij won op oudejaarsavond. 25 miljoen euro ==> 300.000 euro vermogensbelasting betalen. Terwijl hij het geld nog niet eens in handen had! Het laatste wat ik daar over gelezen heb is dat het jaren later in hoger beroep nog steeds speelde... En voor 300.000 euro kan je er een advocaatje mee bezig houden. Weet dus waar je aan begint.

[ Voor 5% gewijzigd door RemcoDelft op 27-05-2015 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
RemcoDelft schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:09:
[...]

Met of zonder acceptatie: betalen moet je toch! Bezwaar maken bij de belastingdienst tegen een politieke maatregel zal je dan ook niet helpen. Wil je daar wel iets aan doen, zal je een rechtzaak tegen de staat moeten beginnen o.i.d. En wellicht tot aan het Europees Hof...
Ik herinner me een rechtzaak tegen de vermogensbelasting van iemand die de staatsloterij won op oudejaarsavond. 25 miljoen euro ==> 300.000 euro vermogensbelasting betalen. Terwijl hij het geld nog niet eens in handen had! Het laatste wat ik daar over gelezen heb is dat het jaren later in hoger beroep nog steeds speelde... En voor 300.000 euro kan je er een advocaatje mee bezig houden. Weet dus waar je aan begint.
Er zijn best wat mensen die bezig zijn met procedures, zie bijvoorbeeld:

http://accountantweek.nl/...ermogensrendementsheffing

Ik denk dat het niet veel kans van slagen heeft. Het gaat om een heffing op fictief rendement van vermogen. Niet op alleen spaargeld. Keuze van investeren is aan jezelf, kies je spaargeld krijg je 1%, kies je aandelen krijg je andere rendementen, met alle risico's van dien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Dat wist ik dan weer niet. Zou het kunnen dat de politieke haast om de vermogensbelasting aan te passen ermee te maken heeft dat ze verwachten de rechtzaak te gaan verliezen?

Ik ben nog steeds blij met onze vrijstelling, maar die verloopt binnenkort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien dat die rechtszaken wel aanzetten tot enig gevoel van urgentie. Er bestaat veel onvrede over de heffing en dan is het natuurlijk gemakkelijk score voor politic. Ik denk ook niet dat die kleine spaarders nou veel opbrengen. Als je de heffing kunt herverdelen en de grote beleggers meer laat betalen denk ik dat het qua inkomsten voor de staat weinig scheelt.

Al zouden de inkomsten voor de staat hier geen rol moeten spelen. Ik heb al heel veel belasting betaald voordat mijn geld uberhaubt op de spaarrekening terecht kwam. Om daar ook nog weer belasting over te betalen terwijl ik niets met het geld doe qua investeren is mijns inziens gewoon onterecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Even een vraagje over de ING-actie.

Ik heb 2 rekeningen dus wil natuurlijk 2x meedoen aan de actie. Kan je dan vanaf de 2 verschillende rekeningen 500 euro naar dezelfde spaarrekening overmaken? Of moeten het ook 2 verschillende spaarrekeningen zijn?

Edit: heb maar gewoon een 2e spaarrekening geopend. Zie ook geen mogelijkheid om vanaf de 2e rekening op de 1e spaarrekening over te boeken.

[ Voor 22% gewijzigd door Azrael op 27-05-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:39
Ik twijfel om mijn spaargeld te verplaatsen naar Zwitserleven Maandsparen (op dit moment 1,45% rente). Een snelle search op dit forum laat mij echter een post zien van een medetweaker die in mei 2014 nog 1,8% rente hier op kreeg.

Zou het de moeite lonen mijn spaargeld te verplaatsen, of verwachten jullie dat binnen de kortste keren Zwitserleven net zo'n dramatische rente geeft als de ING?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Azrael schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 18:18:
Ik heb 2 rekeningen dus wil natuurlijk 2x meedoen aan de actie. Kan je dan vanaf de 2 verschillende rekeningen 500 euro naar dezelfde spaarrekening overmaken? Of moeten het ook 2 verschillende spaarrekeningen zijn?
Tot voor kort bij de ING gewerkt dus hopelijk geef ik het goede antwoord:

Een spaarrekening heeft hetzelfde rekeningnummer in het systeem als een betaalrekening (uitzonderingen voor bijzondere spaarrekeningen daargelaten). Inschrijven voor acties gaat altijd op rekeningnummer, dus als je maar één spaarrekening hebt kun je je ook maar één keer inschrijven hiermee hoe vaak je ook vanaf verschillende betaalrekeningen er geld op stort. Dat probleem heb je zelf al opgelost door een tweede spaarrekening te openen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Piet_Piraat7 op 29-05-2015 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:04:
Ik twijfel om mijn spaargeld te verplaatsen naar Zwitserleven Maandsparen (op dit moment 1,45% rente). Een snelle search op dit forum laat mij echter een post zien van een medetweaker die in mei 2014 nog 1,8% rente hier op kreeg.[...]
Zwitserleven Maandsparen (SNS) heeft alleen wel een maandelijke verplichte inleg van tussen de 100-1000EUR. En je mag maar één keer hoger inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Cyb schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 12:34:
Zwitserleven Maandsparen (SNS) heeft alleen wel een maandelijke verplichte inleg van tussen de 100-1000EUR. En je mag maar één keer hoger inleggen.
Daar ben ik van op de hoogte, thanks :) het is natuurlijk altijd gis-werk wat een bank gaat doen qua rente maar dat is waarover ik nu aan het dubben ben; heeft het nut of wordt het uiteindelijk net zo dramatisch qua rente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bat266
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 06:41
zwitserleven was altijd onderdeel van sns en de rentes van sns en zwitserleven lagen zover ik t gevolgd heb nooit ver uit elkaar. SNS reaal is het afgelopen jaar ook hard gedaald, maar wel nog steeds hoger dan ING/Rabo/ABN. Maar hoe dat nu zit nadat Reaal en dus ook zwitserleven is overgenomen geen idee.

Better to remain silent and be thought a fool then to speak out and remove all doubt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Waarom niet sparen via Binck fundcoach? Ik heb daar een zeer goed rendament behaald. Zeker voor de kleine belegger gezien er voor periodieke transacties geen kosten in rekening worden gebracht.

Ik heb een hoger rendament gehaald via fundcoach als bij Alex en Evi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 11:04:
Ik twijfel om mijn spaargeld te verplaatsen naar Zwitserleven Maandsparen (op dit moment 1,45% rente). Een snelle search op dit forum laat mij echter een post zien van een medetweaker die in mei 2014 nog 1,8% rente hier op kreeg.

Zou het de moeite lonen mijn spaargeld te verplaatsen, of verwachten jullie dat binnen de kortste keren Zwitserleven net zo'n dramatische rente geeft als de ING?
Ik heb een rekening bij Zwitserleven Internetsparen, voor iets lagere rente (nu 1,35), maar ik kan overmaken wat en wanneer ik wil. Enige verschil met Maandsparen is indd de maandelijkse inleg (die je ook weer retour kan storten). Rente is wel flink gezakt, maar nog altijd hoger dan mijn betaalrekening met 0,90 %.. En ik koop ieder jaar weer nieuwe sneakers met 25 euro korting ;).

Ik denk dat Zwitserleven altijd een fractie hoger ligt met de rente dan de grote banken, maar bij een beetje spaargeld kan dat al een leuk bedrag opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Sport_Life op 29-05-2015 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
Sport_Life schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:44:

Ik heb een rekening bij Zwitserleven Internetsparen, voor iets lagere rente (nu 1,35), maar ik kan overmaken wat en wanneer ik wil.
Geen limieten hierop? Dat klinkt erg aantrekkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:47:
[...]

De enige limiet is je eigen vermogen :P. Staat er meestal de volgende werkdag op (de eerste keer de helft van het spaargeld overgeboekt op vrijdag, hele weekend in stress gezeten want werd pas maandag zichtbaar)

[ Voor 28% gewijzigd door Sport_Life op 29-05-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 14:47:
[...]

Zijn er nog meer hoor.
Zie http://www.spaarrente.nl/ voor een overzichtje van rentes.
Op 1.40% en geen limiet: NN, MoneYou en LeasePlanBank, de rest zit allemaal lager of heeft limieten, of zit in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LPB is wederom met 0.1 procent gezakt, en staat nu op 1.3 procent...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
wildhagen schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 07:19:
LPB is wederom met 0.1 procent gezakt, en staat nu op 1.3 procent...
Sinds vandaag dan? Ik heb nog geen mailtje ontvangen over een rentewijziging. Dan ga ik weer schuiven met het geld als het echt zo is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als je inlogt op LPB zie je dat de rente naar 1,3% is verlaagd. Zul je maandag wel een mailtje van ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ah oke, bedankt. Even afwachten wat de andere banken doen. LPB daalt wel echt hard, in februari stond de rente volgens mij nog op 1.6%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
PM_Petrol schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:20:
[...]

Sinds vandaag dan? Ik heb nog geen mailtje ontvangen over een rentewijziging. Dan ga ik weer schuiven met het geld als het echt zo is ;).
Waarnaartoe dan? Als je kijkt op het linkje naar spaarrente.nl dan krijg je bij andere vrij opneembare dus max 0.1% meer. En daarvan is het zeer waarschijnlijk ook kwestie van tijd voordat ze naar 1.3% zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat, plus dat je door het schuiven ook nog renteverlies hebt. Een verschil van 0.1 procent is niet lonend om het over te sluizen naar een andere bank. Dat loont pas bij grotere verschillen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Heb nog een andere spaarrekening, waar het nu nog wel 1.4% is. Maar die zullen waarschijnlijk wel volgen met een rentwijziging. Als 1.3% nu het hoogste is wat je kunt krijgen is het niet al te best. En het daalt alleen nog maar. Hypotheekrente stijgt langzaam, dan zou de spaarrente toch ook een keer mee moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Laatst online: 17:15
RemcoDelft schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:09:
[...]
Ik herinner me een rechtzaak tegen de vermogensbelasting van iemand die de staatsloterij won op oudejaarsavond. 25 miljoen euro ==> 300.000 euro vermogensbelasting betalen. Terwijl hij het geld nog niet eens in handen had!
Zolang je het geld nog niet ontvangen hebt op 1 januari hoef je er ook geen VRH over te betalen, verhaal komt dus niet heel geloofwaardig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Het Fantoom schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:06:
[...]

Zolang je het geld nog niet ontvangen hebt op 1 januari hoef je er ook geen VRH over te betalen, verhaal komt dus niet heel geloofwaardig over.
Het argument van de staat was dat hij het lot al in zijn bezit had, en dat dat al 25 miljoen waard was, de trekking was immers geweest, en de waarde van het lot was geen kans meer, maar een zekerheid.
Het maakt niet uit waar je je geld hebt. In een oude sok, op de bank, als staafjes goud of als een staatslot wat op dat moment dus een vastgestelde waarde van 25 miljoen had.

http://www.nu.nl/economie...ct-belasting-betalen.html

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 30-05-2015 11:19 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Het Fantoom schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 11:06:
Het is een vordering, en daarmee gewoon belast.
Nordlys schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 10:25:
Als je inlogt op LPB zie je dat de rente naar 1,3% is verlaagd. Zul je maandag wel een mailtje van ontvangen.
Volgens een eerdere email is de rente in mei 1,4%. Met het oog op het weekend verlagen ze het blijkbaar vooraf. Net zoals de rente met valutadatum 1 juni ook al is bijgeschreven.

[ Voor 39% gewijzigd door RemcoDelft op 30-05-2015 12:01 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling