Het is in ieder geval wat ik aan het doen ben...zuinig zijn, ook al is er misschien wel genoeg. Ik ben niet in loondienst dus het geld wat ik heb is het geld wat ik heb. Op mijn leeftijd is in loondienstgaan onmogelijk.Lim987 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:13:
Als al die vijftigers weer echt geld uit durven te gaan geven omdat zij zekerheid krijgen over hun toekomst (en dus eindelijk eens een fatsoenlijke financiële toekomstplanning kunnen maken), komt er waarschijnlijk pas echte beweging in de economie?
De afgelopen 5 jaar is mijn AOW leeftijd op 4 verschillende tijden gevallen. 65, 65+3 maanden, 66 en 66+8 maanden. Dat scheelt 20000 euro.
Verder zijn er dingen als de zorgtoeslag vervallen voor me. Dus van bijna 1000 per jaar naar nul. Maar dan wel over een periode van 6-7 jaar. Hoppa, weer 6000 weg. Uiteraard bestaat de gewone pensioen onzekerheid ook nog. Ik heb in de laatste paar jaar totaal 50000 euro zien verdampen. En dan heb ik de waardedaling van mijn huis niet meegerekend. Dus ik kijk wel uit om een cent te veel uit te geven. Wie weet wat ze volgend jaar bedenken.
De overheid is de meest onbetrouwbare partner waar je in je leven mee te maken krijgt. Ze kunnen tijdens het spel de regels veranderen, en soms doen ze dat zelfs met terugwerkende kracht
[ Voor 7% gewijzigd door Ortep op 14-05-2015 11:33 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato