• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:19:
[...]

Volgens mij wel? Meen in ieder geval dat er hier in het topic zijn die meerdere, verschillende, depositos hebben bij dezelfde bank (dus bv 6 & 12 maanden). En als je ze met een tijdsverschil afsluit zou het mij ook gek lijken als dat niet kan (bv nu en in april een 6 maanden deposito, als ladder).
@Phyxion Ik heb er zelfs 3 bij een bank op verschillende momenten ingediend.

Niet voor iedereen relevant, maar hou wel rekening met de 100k depositiegarantie. Het totaal van je deposito's telt bij een bank(vergunning), niet het individuele bedrag van je deposito. Sommige banken staan zelfs niet toe dat je meer dan 100k bij hun stalt.

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:44
Phyxion schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:16:
Is het bij Raisin eigenlijk ook mogelijk om meerdere deposito's te openen bij dezelfde bank? Bijvoorbeeld 2x 6 maanden bij de Orange Bank :)
Het is in ieder geval mogelijk om gelijktijdig een deposito voor 6 maand en een voor 1 jaar te openen, heb ik deze week nog gedaan, dus ik verwacht dat het ook mogelijk is om er 2 van 6 maand af te sluiten.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:43
Phyxion schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:16:
Is het bij Raisin eigenlijk ook mogelijk om meerdere deposito's te openen bij dezelfde bank? Bijvoorbeeld 2x 6 maanden bij de Orange Bank :)
Ja hoor, dit is een overzichtje van mij (bedragen even weggesoept voor privacy):

Uiteraard heeft 2x dezelfde looptijd openen op dezelfde dag weinig zin, maar op verschillende dagen en verschillende termijnen is gewoon mogelijk.

• budjepaul
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16:14
Opvallend dat BFF via Raisin voor 3-maanden deposito 1,75% rente biedt, en voor 6 en 9 maanden looptijd een láger percentage (1,50%). Zouden ze verwachten dat de rente op 'langere' termijn gaat dalen?

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:47
Mailtje van Lloyds Bank. Per 1 februari verhogen ze de rente naar 1,00%. Komende vanaf 0,85% als ik mij niet vergis.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:42
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:03:
Mailtje van Lloyds Bank. Per 1 februari verhogen ze de rente naar 1,00%. Komende vanaf 0,85% als ik mij niet vergis.
Lloyds is nu nog 0,85% inderdaad.
Hoe ben jij zo snel? Ik heb het mailtje net binnen. :+

• RobertMe
LongBowNL schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:06:
[...]

Lloyds is nu nog 0,85% inderdaad.
Hoe ben jij zo snel? Ik heb het mailtje net binnen. :+
Eigen mailserver, app die pushmail doet, en meteen posten :p

• RobertMe
budjepaul schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:49:
Opvallend dat BFF via Raisin voor 3-maanden deposito 1,75% rente biedt, en voor 6 en 9 maanden looptijd een láger percentage (1,50%). Zouden ze verwachten dat de rente op 'langere' termijn gaat dalen?

[Afbeelding]
Dat kan. Mogelijk dat ze ook niet teveel geld / voor een langere termijn willen ophalen en daardoor wel op een korter deposito een hogere rente bieden. Als in: een deposto van 3 maanden zal voor velen niet heel interessant zijn, en daarnaast zal een influx aan nieuwe klanten ook over een periode zijn. Als dit dus (nieuwe) klanten oplevert zullen de eerste depositos al weer ongeveer vrij komen tegen de tijd dat "laatste" klanten zich gaan melden.

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:01
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:03:
Gaat de goede kant op :)

In de tussentijd ook de Volkswagen Bank aangevraagd, met hulp van de posts hier omtrent formulieren e.d. (waarvoor dank!)

• RobertMe
Cyclonist schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:20:
[...]

Gaat de goede kant op :)

In de tussentijd ook de Volkswagen Bank aangevraagd, met hulp van de posts hier omtrent formulieren e.d. (waarvoor dank!)
Zolang de inflatie veel hoger is dan de (steeds verhoogde) rente maakt het natuurlijk niet echt uit. En vraag is wat gaat gebeuren als de inflatie daalt. Volgens mij wordt voorspeld dat de ECB de rente dan weer gaat verlagen, waarna de banken vast zullen volgen.

* RobertMe kan zich in ieder geval aansluiten bij diegenen die afgelopen dagen aangaven bij LPB vertrokken te zijn. De verhoging bij Lloyds is voor mij nu toch wel de trigger om nog wat te schuiven. Blijf LPB wel aanhouden voor buffer (leuk ook dat het nu een "Geplande opdracht" was, vervolgens geannuleerd en in meerdere transacties (van paar duizend euro) gedaan als instant payment). Maar qua rente is/wordt Lloyds toch echt beter.
Naast dat ik dan ook nog wat bij Renault heb staan. En vorige week donderdag(avond) Banca Progetto heb aangevraagd, vrijdag het geld over gemaakt naar Raisin, waarbij het even voor de middag is aangekomen en dan doorgezet naar Banca Progetto, en sinds vanmorgen het geld bij Raisin eindelijk weg is, dus dat zal nu ook eindelijk rond zijn.

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22:17
DjMark schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:07:
[...]

Dat is zeker irritant.
Vergeet ook niet dat je een Savings Goal aan moet maken en interest aan moet zetten op die goal. Anders krijg je geen MassInterest(https://www.bunq.com/benefits/massinterest).
Onderstaande is dus niet voldoende?

Lekker misleidend zeg.
Ik moest al zoeken naar de juiste instelling om te voorkomen dat je zonder toegangscode in de app kon, maar dit vind ik ook wel een fraaie.

Een spaardoel? Maakt het ook nog uit wat ik daar aangeef? Of gewoon het bedrag dat ik op de rekening plant, opgeven?

• mpandroid
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen en had vandaag helaas geen tijd om hem te delen.

https://www.nu.nl/economi...-2-procent-is-gezakt.html

• klaaas
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:53
Reintje schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Onderstaande is dus niet voldoende?
[Afbeelding]
Lekker misleidend zeg.
Ik moest al zoeken naar de juiste instelling om te voorkomen dat je zonder toegangscode in de app kon, maar dit vind ik ook wel een fraaie.

Een spaardoel? Maakt het ook nog uit wat ik daar aangeef? Of gewoon het bedrag dat ik op de rekening plant, opgeven?
Volgens mij is dat de enige instelling. Je kunt die aanzetten zonder spaardoel aan te geven en ik heb nergens gezien dat een spaardoel een voorwaarde is om rente te krijgen.

Dat spaardoel is overigens niet meer dan een getal. De app geeft dan aan op hoeveel % je zit. Verder doet het niks volgens mij.

Ik roep ook maar wat

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:42
budjepaul schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:49:

[Afbeelding]
In Italië kent deze bank wel een oplopende rente bij oplopende deposito-duur:

https://www.conti-deposito.net/conto-facto-219.php

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
Net ook bij VW bank een verzoek gegeven voor een spaarrekening. Online identificatie met de Deutsche Post app. Was een paar minuten werk.
Belastingverklaring zometeen nog invullen en opsturen. Dat bovenste gedeelte geldt niet voor buitenlanders toch? Ik heb iig geen Steuernummer dus dat kan ik sowieso niet invullen.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Frankenstein
@OneTimer Duitse banken mogen geen bronbelasting inhouden als een cliënt buiten Duitsland belastingplichtig is. Maar moeten dit als cliënt belastingplichtig is in Duitsland. Vandaar die formulieren. En wat je niet hebt kun je niet invullen.

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:31
Frankenstein schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 20:44:
@OneTimer Duitse banken mogen geen bronbelasting inhouden als een cliënt buiten Duitsland belastingplichtig is. Maar moeten dit als cliënt belastingplichtig is in Duitsland. Vandaar die formulieren. En wat je niet hebt kun je niet invullen.
Ik zie in een eerdere post van jouw dat Steuernummer: bsn nummer is.

Heb jij dat op die manier ingevuld?
Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 3"

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• Frankenstein
@OneTimer Zeker. Steuernummer (belastingnummer) is niks anders dan een fiscaal nummer, net als het BSN (of SoFi-nummer). Geen zorg, is maar een formulier om vast te stellen of je in of niet in Duitsland belastingplichtig bent. Dus die zien van hé, niks ingevuld, of een niet-Duits belastingnummer ingevuld, dan zal 't wel geen fiscaal Duitser zijn ;-)

[Voor 21% gewijzigd door Frankenstein op 20-01-2023 21:04]

• donleone83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:30
@Reintje @klaaas het staat een aantal keer uitgelegd. Zowel hier als in de support van Bunq. Zoals ook al door @DjMark (met linkje zelfs). Je moet WEL een sub-account aanmaken met een Savings goal, anders krijg je geen rente. Die sub-account krijgt namelijk een ander IBAN.

[Voor 4% gewijzigd door donleone83 op 20-01-2023 21:44]

• edwin99_8
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-01 00:27
Ik zie weinig reacties van jullie over Trade Republic. Zij bieden 2% rente zonder restricties/ vrij opneembaar.
Wat is jullie overweging om niet bij Trade Republic te sparen??

• RobertMe
edwin99_8 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:27:
Ik zie weinig reacties van jullie over Trade Republic. Zij bieden 2% rente zonder restricties/ vrij opneembaar.
Wat is jullie overweging om niet bij Trade Republic te sparen??
Weinig reacties? Er zijn paginas vol gevuld over of je nu wel of geen Ierse bronbelasting zult moeten betalen.

• edwin99_8
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:33:
[...]

Weinig reacties? Er zijn paginas vol gevuld over of je nu wel of geen Ierse bronbelasting zult moeten betalen.
Ja, klopt. Dit heb ik gelezen. Maar ik zie nu bijvoorbeeld de rente stijging van 0,85% naar 1% van Lloyds bank voorbij komen. Dit is een leuke stijging maar altijd nog veel minder dan de 2% van Trade Republic.
Ik heb zelf een rekening bij Trade Republic geopend. Was vlot geregeld alleen is het wel een hele beperkte app die vooral is gericht op handelen in aandelen en cripto. De 2% rentevergoeding staat bijvoorbeeld nergens vermeld. Dat vind ik een nadeel. Daarom was ik even benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
c-nan schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 10:34:
Ik heb 2 depositos lopen via Raisin. Begin deze week een 3e aangevraagd; afgewezen.

We betreuren u te moeten mededelen dat uw aanvraag van een spaarproduct door Banca di Cividale is afgewezen. Mede namens de bank bieden wij onze excuses aan voor het eventuele ongemak.

Bij Banca di Cividale had ik trouwens nog geen deposito lopen.
Bij mij is er bij Banca di Cividale vandaag wel een deposito goedgekeurd.
Heeft minder dan een week geduurd. Eerste keer aanvraag hier.

• Frankenstein
@edwin99_8 Voor vrij opneembaar volstaat voor mij VW Bank met ook 2%. Omdat het een Duitse bank is, geldt daar voor niet-Duitsers sowieso dat geen bronbelasting ingehouden wordt. Aanvraag duurt duidelijk langer. Maar je spaart wel rechtstreeks bij VW. Zoals je weet spaar je niet bij Trade Republic, maar bij CitiBank via Trade Republic. Ik vind TR niet zo transparant daarin. Verder duurt een opname 3-4 werkdagen. Niet rentedragend, neem ik aan. Ik lees hier soms dat mensen vinden dat bank x (Advanzia...) een 1990 look heeft. Dat maakt mij niks uit. Of eigenlijk wel: een eenvoudige, lichte site werkt wel zo goed. Maar dagen renteverlies en dagen wachten op een overschrijving (TR dus)? Nein, danke. Natuurlijk, de 2% bij VW is voor max 6 maanden (en max 50 k), maar je kan ook naar Advanzia (4 maanden 2% geen maximumbedrag) of Consorsbank voor 2 en 2,1%. Ik verwacht dat het wel losloopt met de bronbelasting bij CitiBank via TR en in principe geeft de komende rentebijschrijving hierover de nodige duidelijkheid. Dat mensen sparen bij Lloyds Bank moeten ze zelf weten. Die bank is net zo Duits als VW, behalve dan dat de website Nederlands "spreekt". TR spreekt ook Nederlands. Iets wat ik niet belangrijk vind. Ik zie er eigenlijk niks meer in om vrij opneembaar onder Nederlands DGS te sparen. Te lage rente en Duitsland vind ik net zo vertrouwd. Mijn spaargeld staat daar prima. Heb deposito's in Tsjechie, Frankrijk, België, Estland, Nederland en Zweden. Ook een keer in Italië een deposito geopend, maar er weer vanaf gezien (wet koop op afstand) en zal niet snel in Italië gaan sparen. Italiaanse banken bieden klanten uit eigen land vaak een hogere rente dan via Raisin. Als ik al in Italië zou sparen, dan rechtstreeks maar dat kan (bij mijn weten) niet. 4% voor vijf jaar vast klinkt op zich wel goed.

Wat is de markt snel veranderd zeg. Bijna al mijn deposito's hebben een rente lager dan de vrij opneembare 2% |:(

Een half jaar geleden was de max voor 1 jaar "vast" 1%, bij Aion Bank in België. Dat was vrij opneembaar 0.1% + 0.9% voor saldo dat je 1 jaar op de rekening liet staan. Dat was toen, voor 1 jaar vast, het hoogst haalbare. Kreeg je in Nederland nog geen half procent. Overigens geen fijne rekening, alleen te beheren met een app, en maandelijkse abonnementskosten. Dus effectief bijna 1% rente. Heel veel slechte reviews.

[Voor 42% gewijzigd door Frankenstein op 21-01-2023 00:36]

• klaaas
donleone83 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:43:
@Reintje @klaaas het staat een aantal keer uitgelegd. Zowel hier als in de support van Bunq. Zoals ook al door @DjMark (met linkje zelfs). Je moet WEL een sub-account aanmaken met een Savings goal, anders krijg je geen rente. Die sub-account krijgt namelijk een ander IBAN.

[Afbeelding]
De onduidelijkheid zit hem er volgens mij in dat er bij Bunq meerdere trajecten zijn. Ik heb afgelopen week een Easy Savings geopend bij Bunq en dat ging echt anders dan jij beschrijft. In de setup kwam ik een knop met 'Easy savings' oid tegen. Daar heb ik op geklikt en toen had ik direct vanaf het begin een Savings rekening en zat ik op het Easy savings abonnement. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij stond de rente ook al automatisch aan.

In dat savings account kun je vervolgens een spaardoel aangeven, maar uit niets blijkt dat dat gekoppeld is aan het krijgen van rente. Daarvoor heb je elders een vinkje. Het 'aanmaken van een sub-account met een Savings goal' lijkt me ook wat anders dan het aangeven van een streefbedrag als spaardoel.

Ik roep ook maar wat

• joriannn
  • Registratie: Augustus 2022
Mogelijk al ergens gezegd in dit topic, maar ik kan het niet terugvinden: hoe lang duurde de opening van VW bank bij jullie? Staat nu bij mij ruim een week open na identificatie en insturen van de documenten. Ik hoor nu niks meer.

• Frankenstein
@joriannn Als het geopend is krijg je een mail van VW (check ook je spambox?) dat je een bericht in je online postvak in hebt. Dan moet je wachten op briefpost met inloggegevens. De mail kwam bij mij na 1 week, de brieven 1 week daarna.

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:31
klaaas schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:24:
[...]

De onduidelijkheid zit hem er volgens mij in dat er bij Bunq meerdere trajecten zijn. Ik heb afgelopen week een Easy Savings geopend bij Bunq en dat ging echt anders dan jij beschrijft. In de setup kwam ik een knop met 'Easy savings' oid tegen. Daar heb ik op geklikt en toen had ik direct vanaf het begin een Savings rekening en zat ik op het Easy savings abonnement. Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij stond de rente ook al automatisch aan.

In dat savings account kun je vervolgens een spaardoel aangeven, maar uit niets blijkt dat dat gekoppeld is aan het krijgen van rente. Daarvoor heb je elders een vinkje. Het 'aanmaken van een sub-account met een Savings goal' lijkt me ook wat anders dan het aangeven van een streefbedrag als spaardoel.
Ik heb ook eens geprobeerd zo'n rekening te openen. Behalve de irritatie dat de site steeds weer op Engels springt, blijft de procedure ook nog eens hangen bij het aanmelden van de tweede rekeninghouder. Vraagt om telefoonnummer of mailadres en accepteert vervolgens het mailadres van de tweede rekeninghouder niet. Ik weet niet of ik wel mijn geld wil stallen bij een bank met zo'n gammele site.

• edwin99_8
Ik dacht dat LeasePlan Bank gebruik maakt van instantpay?

Op de site staat: Overboekingen tot een bedrag van €2.500 worden 24 uur per dag en 7 dagen per week verwerkt, mits uw bank Instant Payments ondersteunt. Een overboeking boven €2.500 die voor 13:00 uur is geplaatst, wordt op dezelfde werkdag verwerkt. Een overboeking boven €2.500 die na 13:00 uur is geplaatst, wordt op de volgende werkdag verwerkt. Het is afhankelijk van de bank van uw tegenrekening hoe snel het bedrag vervolgens op uw tegenrekening staat.

Zojuist (zaterdag 9:23 uur) twee keer een klein bedrag overgemaakt van LPB naar tegenrekening. Normaal staat het er altijd direct op de rekening. Nu zie ik het saldo bij LPB niet veranderen en ook staan de overschrijvingen niet bij ‘gepland’….

• RobertMe
edwin99_8 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 23:47:
[...]

Ja, klopt. Dit heb ik gelezen. Maar ik zie nu bijvoorbeeld de rente stijging van 0,85% naar 1% van Lloyds bank voorbij komen. Dit is een leuke stijging maar altijd nog veel minder dan de 2% van Trade Republic.
Ik heb zelf een rekening bij Trade Republic geopend. Was vlot geregeld alleen is het wel een hele beperkte app die vooral is gericht op handelen in aandelen en cripto. De 2% rentevergoeding staat bijvoorbeeld nergens vermeld. Dat vind ik een nadeel. Daarom was ik even benieuwd naar jullie ervaringen/meningen.
Minn redenen dan: ik zit al bij Lloyds van ver voordat Trade Republic hier genoemd werd (lees: al een aantal jaren). Dit topic ken ik ook pas sinds vorig jaar ergens, waarna ik ook een rekening bij Raisin => Renault heb geopend na mij goed ingelezen te hebben.
Toen vervolgens hier, als eerste, die Luxemburgse bank langs kwam met toen een actie van 1,60% (intussen verhoogd naar 2,00%) was dat maar voor een paar maanden (3? Intussen 4?). Dan vind ik het veel moeite (voorwaarden en alles doorlezen, aanvraag doen, ...) voor een (te) korte periode. En die wat de aanvraag gedaan hadden hadden ook wat "probleempjes" (moeten bellen etc).
De volgende was dan denk ik Volkswagen of die andere Duitse bank. Maar in beide gevallen was er nogal wat onduidelijkheid over het accepteren van buitenlandse klanten (die ander deed dat niet, kwam een mede Teeaker achter na zijn aanvraag? Maar intussen toch wel?). Daarnaast is in ieder geval bij VW alles in het Duits, dat ik totaal niet machtig ben. Dus dan zou ik alle legal stuff al door Google Translate moeten halen om ook te weten waarmee ik akkoord ga. En ook daarbij weer dat de hoge rente voor een relatief korte periode is (6 maanden).
En vervolgens kwam dan Trade Republic langs. Een broker, die het geld van de beleggersrekening bij twee verschillende banken stalt / kan stallen, en ineens 2% rente geeft op die beleggersrekening. Waarbij ik mij dan afvraag waarom ze dat zouden doen, want TR is immers geen bank, en waar ze dan aan verdienen. En daarnaast dan dat het geld in Ierland gestalt wordt met vraagtekens over bronbelasting.

En vervolgens is Bunq intussen ook een "hype" met 1,31%. Maar daar moet je door een berg hoepels springen om uiteindelijk hopelijk "recht te hebben" op die 1,31% rente.

Dan houd ik het toch liever bij gevestigde namen. En niet vage constructies bij onbekende banken waar je tijdelijk aanspraak maakt op een hogere rente.

Afgelopen weekend ook een rekening aangevraagd bij OpenBank. Wat dan onder het grote / bekende Santander valt, en zich ook op Nederlandse klanten richt met alles in het Nederlands, goed bereikbare, Nederlandse, klantenservice, .... Naast de welkomstactie van 2% rente voor 6 maanden tot €10k wat leuk is meegenomen zitten daar IMO, voor mij, dan wat meer voordeeltjes aan. Zoals een (extra) betaalrekening met pas. En mobiel betalen dat via hun eigen app kan. In tegenstelling tot Rabo die eerst wel de Rabo Wallet hadden maar al een hele tijd gestopt is met een "verplichting" op Google Pay, als je mobiel betalen wilt.
Overigens is die aanvraag intussen goedgekeurd @mpandroid. Alleen had ik niet gewoon gebruik moeten maken van "Klant worden", maar had ik expliciet de "Open Welkom spaarrekening" route moeten volgen. Deze "Welkom spaarrekening" kun je naderhand zelf ook niet aanvragen. Middels een belletje naar de klantenservice kan dit wel. Maar daar werd mij verteld dat ik eerst even de papieren, met een beveilingscode, moet afwachten. Dat zal dus zijn zodat ze mij ook daadwerkelijk kunnen identificeren/verifiëren etc. Maar als ik dat ontvangen heb kan ik hen gewoon nog eens bellen.

• RobertMe
edwin99_8 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:26:

Op de site staat: Overboekingen tot een bedrag van €2.500 worden 24 uur per dag en 7 dagen per week verwerkt, mits uw bank Instant Payments ondersteunt. Een overboeking boven €2.500 die voor 13:00 uur is geplaatst, wordt op dezelfde werkdag verwerkt. Een overboeking boven €2.500 die na 13:00 uur is geplaatst, wordt op de volgende werkdag verwerkt. Het is afhankelijk van de bank van uw tegenrekening hoe snel het bedrag vervolgens op uw tegenrekening staat.

Zojuist (zaterdag 9:23 uur) twee keer een klein bedrag overgemaakt van LPB naar tegenrekening. Normaal staat het er altijd direct op de rekening. Nu zie ik het saldo bij LPB niet veranderen en ook staan de overschrijvingen niet bij ‘gepland’….
Zowel vorige week vrijdag als gisteren een veelvoud van die 2,5k over geboekt van LPB naar Rabo en dat was een instant payment. Alleen wou ik gisteren een grotere transacties doen en die werd wel ingepland. Vervolgens geannuleerd en in meerdere keren gedaan en dat waren wel allemaal IPs (dus meerdere keren een transactie boven die 2,5k kan ook middels IP. Zolang je maar onder de daadwerkelijke limiet blijft per transactie).

• edwin99_8
RobertMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:31:
[...]

Zowel vorige week vrijdag als gisteren een veelvoud van die 2,5k over geboekt van LPB naar Rabo en dat was een instant payment. Alleen wou ik gisteren een grotere transacties doen en die werd wel ingepland. Vervolgens geannuleerd en in meerdere keren gedaan en dat waren wel allemaal IPs (dus meerdere keren een transactie boven die 2,5k kan ook middels IP. Zolang je maar onder de daadwerkelijke limiet blijft per transactie).
Er zal bij LeasePlan Bank wel een storing zijn.
Ik zie dit scherm:

Maar mijn saldo blijft gelijk 🤣.

• edwin99_8
RobertMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:28:
[...]

Minn redenen dan: ik zit al bij Lloyds van ver voordat Trade Republic hier genoemd werd (lees: al een aantal jaren). Dit topic ken ik ook pas sinds vorig jaar ergens, waarna ik ook een rekening bij Raisin => Renault heb geopend na mij goed ingelezen te hebben.
Toen vervolgens hier, als eerste, die Luxemburgse bank langs kwam met toen een actie van 1,60% (intussen verhoogd naar 2,00%) was dat maar voor een paar maanden (3? Intussen 4?). Dan vind ik het veel moeite (voorwaarden en alles doorlezen, aanvraag doen, ...) voor een (te) korte periode. En die wat de aanvraag gedaan hadden hadden ook wat "probleempjes" (moeten bellen etc).
De volgende was dan denk ik Volkswagen of die andere Duitse bank. Maar in beide gevallen was er nogal wat onduidelijkheid over het accepteren van buitenlandse klanten (die ander deed dat niet, kwam een mede Teeaker achter na zijn aanvraag? Maar intussen toch wel?). Daarnaast is in ieder geval bij VW alles in het Duits, dat ik totaal niet machtig ben. Dus dan zou ik alle legal stuff al door Google Translate moeten halen om ook te weten waarmee ik akkoord ga. En ook daarbij weer dat de hoge rente voor een relatief korte periode is (6 maanden).
En vervolgens kwam dan Trade Republic langs. Een broker, die het geld van de beleggersrekening bij twee verschillende banken stalt / kan stallen, en ineens 2% rente geeft op die beleggersrekening. Waarbij ik mij dan afvraag waarom ze dat zouden doen, want TR is immers geen bank, en waar ze dan aan verdienen. En daarnaast dan dat het geld in Ierland gestalt wordt met vraagtekens over bronbelasting.

En vervolgens is Bunq intussen ook een "hype" met 1,31%. Maar daar moet je door een berg hoepels springen om uiteindelijk hopelijk "recht te hebben" op die 1,31% rente.

Dan houd ik het toch liever bij gevestigde namen. En niet vage constructies bij onbekende banken waar je tijdelijk aanspraak maakt op een hogere rente.

Afgelopen weekend ook een rekening aangevraagd bij OpenBank. Wat dan onder het grote / bekende Santander valt, en zich ook op Nederlandse klanten richt met alles in het Nederlands, goed bereikbare, Nederlandse, klantenservice, .... Naast de welkomstactie van 2% rente voor 6 maanden tot €10k wat leuk is meegenomen zitten daar IMO, voor mij, dan wat meer voordeeltjes aan. Zoals een (extra) betaalrekening met pas. En mobiel betalen dat via hun eigen app kan. In tegenstelling tot Rabo die eerst wel de Rabo Wallet hadden maar al een hele tijd gestopt is met een "verplichting" op Google Pay, als je mobiel betalen wilt.
Overigens is die aanvraag intussen goedgekeurd @mpandroid. Alleen had ik niet gewoon gebruik moeten maken van "Klant worden", maar had ik expliciet de "Open Welkom spaarrekening" route moeten volgen. Deze "Welkom spaarrekening" kun je naderhand zelf ook niet aanvragen. Middels een belletje naar de klantenservice kan dit wel. Maar daar werd mij verteld dat ik eerst even de papieren, met een beveilingscode, moet afwachten. Dat zal dus zijn zodat ze mij ook daadwerkelijk kunnen identificeren/verifiëren etc. Maar als ik dat ontvangen heb kan ik hen gewoon nog eens bellen.
Je hebt wel gelijk. Veel gedoe voor meer rente en onduidelijk voor hoe lang deze aantrekkelijke rente (wat) hoger blijft. Het wordt tijd dat de grotere banken met de rente omhoog gaan. Meer concurrentie. Dat is voor mij de reden om voor de wat kleinere te kiezen. Maar bij LeasePlan Bank loopt het ook niet soepel… 😉. Hier was ik altijd wel heel tevreden over.

• klaaas
Rubbergrover1 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:12:
[...]

Ik heb ook eens geprobeerd zo'n rekening te openen. Behalve de irritatie dat de site steeds weer op Engels springt, blijft de procedure ook nog eens hangen bij het aanmelden van de tweede rekeninghouder. Vraagt om telefoonnummer of mailadres en accepteert vervolgens het mailadres van de tweede rekeninghouder niet. Ik weet niet of ik wel mijn geld wil stallen bij een bank met zo'n gammele site.
Ik kan me voorstellen dat dat je afschrikt. Ik kan daar verder ook weinig over zeggen. Mijn ervaring is dat ik in 15 minuten een spaarrekening geregeld had en mijn eerste geld er op stond. Dat was deze week, dus nog heel weinig ervaring tot nu toe. Als het niet bevalt verhuis ik wel weer.

Ik roep ook maar wat

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
RobertMe schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:45:
[...]

Naast dat ik dan ook nog wat bij Renault heb staan. En vorige week donderdag(avond) Banca Progetto heb aangevraagd, vrijdag het geld over gemaakt naar Raisin, waarbij het even voor de middag is aangekomen en dan doorgezet naar Banca Progetto, en sinds vanmorgen het geld bij Raisin eindelijk weg is, dus dat zal nu ook eindelijk rond zijn.
Ongeveer zelfde tijdslijn als bij jou. Vorige week donderdag 12-01 Banca Progetto aanvraag gedaan. Op de 18e was het geld van Raisin afgeschreven. Sinds vanmorgen zie ik dat de deposito actief is, maar wel met begindatum 18-01. Duurt allemaal wat langer dan we gewend zijn bij NL banken, maar er staat gelukkig wel een hoger rentepercentage tegenover.

• pdukers
  • Niet online
Frankenstein schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 00:08:
@edwin99_8 Ik verwacht dat het wel losloopt met de bronbelasting bij CitiBank via TR en in principe geeft de komende rentebijschrijving hierover de nodige duidelijkheid.
Als het niet wordt ingehouden, dan kan het worst case later nog komen. Bij de broker Interactive Brokers is dit nl. ook fout gegaan bij de migratie van de klantrekeningen naar Ierland. Initieel droeg IB geen bronbelasting af voor de aangehouden cash saldo's van klanten. Dat hebben ze later met terugwerkende kracht wel ingehouden (waarschijnlijk op de vingers getikt tijdens een audit).

• RobertMe
sverzijl schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:11:
[...]

Ongeveer zelfde tijdslijn als bij jou. Vorige week donderdag 12-01 Banca Progetto aanvraag gedaan. Op de 18e was het geld van Raisin afgeschreven. Sinds vanmorgen zie ik dat de deposito actief is, maar wel met begindatum 18-01. Duurt allemaal wat langer dan we gewend zijn bij NL banken, maar er staat gelukkig wel een hoger rentepercentage tegenover.
Bij mij was het geld dan gisteren foetsie bij Raisin. En ook vanmorgen inzichtelijk dat het deposito "bestaat". Ingangsdatum bij mij dan ook gisteren.

Dan zal binnenkort mogelijk Banca Progetto wel weer beschikbaar komen? Nadat die vrijdag(morgen) weg was i.v.m. drukte van aanvragen. Die van mij zal wel zo goed als de laatste zijn geweest :p

• donleone83
RobertMe schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:28:
[...]

Ik snap juist ook niet dat mensen allerlei moeite doen om via Raisin of gewoon zelf buitenlandse bankrekeningen te openen om voor een paar maanden een hoge rente te krijgen terwijl Bunq in een kwartier gefixt is, er helemaal geen rare hoepels zijn en de 1,31% niet tijdelijk is.

• Reintje
donleone83 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:27:
[...]

Ik snap juist ook niet dat mensen allerlei moeite doen om via Raisin of gewoon zelf buitenlandse bankrekeningen te openen om voor een paar maanden een hoge rente te krijgen terwijl Bunq in een kwartier gefixt is, er helemaal geen rare hoepels zijn en de 1,31% niet tijdelijk is.
Heb je dan ook zo'n subaccount aangemaakt om de 1,31 procent te krijgen?

En wat moet ik nou met twee iban nummers?
Stort ik het geld eerst naar het iban van de easy savings account en vervolgens naar m'n subaccount of kan ik direct overboeken.

Ik vind het maar lastig allemaal

• donleone83
Reintje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Stort ik het geld eerst naar het iban van de easy savings account en vervolgens naar m'n subaccount of kan ik direct overboeken.

Ja heb ik.

Ik zie het als niet anders dan een spaardoel van de ING of een spaarrekening van de Rabo. Daar kan je ook niet direct geld naar toe storten of overmaken naar een externe bank.

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:28
Reintje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:17:
[...]

Ik loop een week voor op je en ben tot het volgende gekomen.
1 Aanzetten dat je interest wilt ontvangen:
profiel-wieltje-freedom of choice-I want to receive interest

2) Wisselen naar de gratis versie
Profile-plan-switch plan-easy savings.
Het schijnt een maand te duren voordat "easy bank" hier wordt aangepast naar easy savings

3) overboeken naar spaar
Als het goed is heb je een main account en een savings account. Je kunt direct overboeken naar je savings account van een andere rekening. Zowel je saving account als je main accoun hebben een eigen Iban nummer.
Ik heb inmiddels mijn Main account verwijderd en dus nog alleen een saving account.

Vanuit je saving account in Bunq kun je, via add money, ook een overboeking doen (van een andere Bank) naar je Bunq spaarrekening. Het verwarrende is dat hier default een ander (3e) Iban wordt ingevuld (van Bunq zelf???). Hier hoef je niets aan te veranderen. Het wordt direct naar je saving account geboekt.

Zoals bij andere spaarrekening het geval is kun je NIET instellen dat je maar 1 externe tegenrekening wilt gebruiken. Persoonlijker vindt ik dit veiliger, maar dat kan dus niet bij Bunq

Je kunt ook niet zien wat het rentepercentage is en of je deze daadwerkelijk krijgt.

[Voor 21% gewijzigd door jan390 op 21-01-2023 16:49]

• Reintje
donleone83 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 21:43:

[Afbeelding]
Dan moet ik wel de easy green trial activeren.
Anders gebeurt er helemaal niets.

• joriannn
[...]

Maar wat is daar dan zo lastig aan?

• Drardollan
edwin99_8 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:26:

Ik zie op de site:
Overboekingen tot een bedrag van €10.000 worden 24 uur per dag en 7 dagen per week verwerkt, mits uw bank Instant Payments ondersteunt. Een overboeking boven €10.000 die voor 13:00 uur is geplaatst, wordt op dezelfde werkdag verwerkt. Een overboeking boven €10.000 die na 13:00 uur is geplaatst, wordt op de volgende werkdag verwerkt. Het is afhankelijk van de bank van uw tegenrekening hoe snel het bedrag vervolgens op uw tegenrekening staat.

• klaaas
Reintje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:37:
[...]

Dan moet ik wel de easy green trial activeren.
Anders gebeurt er helemaal niets.
Wat voor abonnement heb je nu? (Te vinden onder je profiel in de app).

Ik roep ook maar wat

• edwin99_8
Inmiddels staan twee overschrijvingen op mijn ABNAMRO rekening. De 3e (nog) niet. Zal er toch iets van een storing geweest zijn.

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
[...]

Bunq is gewoon geen duidelijke en prettige bank meer in mijn ogen. Ik had daar al een account en ben dagen bezig geweest met omzetten. Zoals al eerder gezegd is de applicatie een en al Playmobil.

Het openen van Renault Bank via Raisin duurt wat langer, maar het is allemaal wel duidelijker. VW Bank idem, maar 2% is wel erg lekker en dus wacht ik graag wat langer. Ik vind het alles behalve moeite en in deze tijd is elke promille op grote bedragen meegenomen. ;)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Drardollan
[...]

Bunq heeft juist allemaal rare hoepels. Je moet de rente aanzetten en je hebt maar 2 opnames per maand. En die 1,31% is net zo tijdelijk als elke rente.

• donleone83
THE_BASE schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:23:
[...]

Bunq is gewoon geen duidelijke en prettige bank meer in mijn ogen. Ik had daar al een account en ben dagen bezig geweest met omzetten. Zoals al eerder gezegd is de applicatie een en al Playmobil.

Het openen van Renault Bank via Raisin duurt wat langer, maar het is allemaal wel duidelijker. VW Bank idem, maar 2% is wel erg lekker en dus wacht ik graag wat langer. Ik vind het alles behalve moeite en in deze tijd is elke promille op grote bedragen meegenomen. ;)
Het mag prima dat we er anders over denken. Ik vond Bunq superhelder en heb nooit problemen er mee gehad.

Stel je hebt 50K spaargeld. Voor 6 maanden 2% over de max 50K is het verschil met de 1,31% van Bunq €172,50. Daarna wordt de rente significant lager en moet je dus weer ergens anders heen. Voor mij persoonlijk is dat verschil te klein om dat allemaal te regelen. Ik snap echter best dat er ook mensen zijn die het gewoon als gratis geld zien.

Nou zou ik er ook anders over denken als ik niet gewoon een Nederlandse bank had gevonden die wel significante rente biedt. Bij de grote banken nu levert het allemaal helemaal niets op.

En ondanks de Europese garanties leeft bij mij ook nog dat ik mijn spaargeld graag gewoon in Nederland hou. Waar dat sentiment vandaan komt weet ik ook niet precies. En ik heb altijd geleerd dat rente en risico hand in hand gaan. Misschien ben ik daarom ook terughoudend hiermee.

[Voor 3% gewijzigd door donleone83 op 22-01-2023 09:43]

• joriannn
donleone83 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Het mag prima dat we er anders over denken. Ik vond Bunq superhelder en heb nooit problemen er mee gehad.

Stel je hebt 50K spaargeld. Voor 6 maanden 2% over de max 50K is het verschil met de 1,31% van Bunq €172,50. Daarna wordt de rente significant lager en moet je dus weer ergens anders heen. Voor mij persoonlijk is dat verschil te klein om dat allemaal te regelen. Ik snap echter best dat er ook mensen zijn die het gewoon als gratis geld zien.

Nou zou ik er ook anders over denken als ik niet gewoon een Nederlandse bank had gevonden die wel significante rente biedt. Bij de grote banken nu levert het allemaal helemaal niets op.

En ondanks de Europese garanties leeft bij mij ook nog dat ik mijn spaargeld graag gewoon in Nederland hou. Waar dat sentiment vandaan komt weet ik ook niet precies. En ik heb altijd geleerd dat rente en risico hand in hand gaan. Misschien ben ik daarom ook terughoudend hiermee.
Maar nu doe je net alsof Raisin alleen bijvoorbeeld Renault bank is. Het biedt echter ook legio aan deposito's die juist als je je geld langer vastzet ontzettend veel opleveren (3,4% 2 jaar bijvoorbeeld).

Maar: ik denk dat je laatste alinea key is en dat het een gevoelskwestie is. En da's ook prima natuurlijk!

• RobertMe
Significant lager dan 2%? Ja. Significant lager dan die 1,31% van Bunq? Niet echt volgens mij. Er zitten er ook tussen die meen ik ook 1% of meer geven na die actieperiode. Dan is het verschil met Bunq dus niet heel groot.

Daarnaast heeft Bunq nu ook eenmalig de rente, heel significant, verhoogd. Wat ze nu gaan doen is ook koffiedik kijken. Van Renault en BigBank is in ieder geval bekend dat die het afgelopen half jaar of zo meermaals de rente verhoogd hebben en ergens bovenaan stond qua rente. Bunq heeft die reputatie niet en heeft volgens mij ook lange tijd 0,0niks% aan rente gehad? En dan ineens naar die 1,31%. Het kan dus best dat over een half jaar die 1,31% van Bunq ook helemaal niet meer concurrerend is.

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Stel je hebt 50K spaargeld. Voor 6 maanden 2% over de max 50K is het verschil met de 1,31% van Bunq €172,50. Daarna wordt de rente significant lager en moet je dus weer ergens anders heen.
Waarmee jij er dus vanuit gaat dat over 6 maanden de rente bij Bunq nog altijd 1,31% is. 8)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• donleone83
@RobertMe @THE_BASE @joriannn Jullie hebben natuurlijk ook allemaal gelijk met wat jullie zeggen en het blijft koffiedik kijken. Als er over een half jaar interessantere alternatieven zijn ga ik ook heroverwegen. Voor nu raakt Bunq voor mij de sweetspot: het proces is ontzettend simpel, ik krijg een mooie marktconforme rente en mijn geld blijft bij een bank met een Nederlandse bankvergunning. De extra rente is voor mij op dit moment niet interessant genoeg om een andere keuze te maken. Hierin speelt gevoel mee, maar ook moeite en doorlooptijd. Dat anderen andere keuzes maken is ook prima.

Deposito’s is voor mij overigens een heel ander verhaal. Dat is zeker interessant, helemaal nu je ook vrij veel rente kan krijgen met een korte doorlooptijd.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:53

Rudedadude

Maybe we were born to run

Drardollan schreef op zondag 22 januari 2023 @ 08:41:
[...]

Bunq heeft juist allemaal rare hoepels. Je moet de rente aanzetten en je hebt maar 2 opnames per maand. En die 1,31% is net zo tijdelijk als elke rente.
Nee, er staat: tot 2 instant opnames per maand. Andere opnames zijn blijkbaar niet instant. Het zou prettig zijn als er meer rente en actuele rente info in de app zou staan, maar pure spaaraccounts zijn blijkbaar niet de primaire doelgroep van Bunq.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:42
Rudedadude schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:19:
[...]

Nee, er staat: tot 2 instant opnames per maand. Andere opnames zijn blijkbaar niet instant. Het zou prettig zijn als er meer rente en actuele rente info in de app zou staan, maar pure spaaraccounts zijn blijkbaar niet de primaire doelgroep van Bunq.
Dat is dus het vage aan Bunq, hier staat in het Engels gewoon 2 opnames. https://together.bunq.com/d/48095-easy-savings/2
What are the benefits of Easy Savings?

🎉No monthly costs
💲 MassInterest (annual interest of 1.31% for Personal Savings Accounts and 1.05% for Business ones, paid monthly, on your savings up to €100.000)
🚀 Withdrawals (up to 2 times a month)
🎆 Friends: Activities, Inner Circle, Places, Countries
👨‍👩‍👧Parent access, for free access to your child’s bunq account
📈Director access, for free access to your company bunq account
🗺 Travel Assistant
🌈 Freedom of Choice
💯 Support
EDIT
Deze is duidelijker:
When and how can I withdraw my funds?

You can withdraw your savings from your account whenever you want. You can do so by simply transferring your funds to another bunq account, counter account or making a SEPA transfer to a different IBAN. Keep in mind that you have a maximum of two withdrawals per month.
https://together.bunq.com/d/48138-easy-savings-faq/6

[Voor 16% gewijzigd door LongBowNL op 22-01-2023 12:31]

• THE_BASE
  • Niet online
Precies de reden waarom ik er weg ben gegaan. Ik wil bij mijn geld kunnen indien nodig.

• Frankenstein
[...]

Nee, er staat: tot 2 instant opnames per maand. Andere opnames zijn blijkbaar niet instant.
Klopt volledig. "Andere opnames" zijn er immers niet. :w

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:41
Paar weken geleden een account aangemaakt bij Bunq, maar de app vind ik toch wel heel matig voor een fintech die al 10 jaar bestaat. Tel daarbij de horrorverhalen op Trustpilot en ik heb besloten om mijn spaargeld elders te parkeren. Zat alternatieven.

• sverzijl
THE_BASE schreef op zondag 22 januari 2023 @ 15:31:
[...]

Precies de reden waarom ik er weg ben gegaan. Ik wil bij mijn geld kunnen indien nodig.
Voor mij valt Bunq dan ook meteen af als ze dit soort vage beperkingen gaan opleggen. Waarom zou dit zijn eigenlijk ?

• THE_BASE
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Voor mij valt Bunq dan ook meteen af als ze dit soort vage beperkingen gaan opleggen. Waarom zou dit zijn eigenlijk ?
Ik denk dat ze het geld liever bij hen hebben dan dat het elke keer heen en weer gaat. :)

• Frankenstein
Als Bunq de rente verhoogd naar minimaal 2.25% neem ik die "beperking" voor lief. Effe opletten en als het tot twee opnames in ėėn maand komt dan een fors bedrag.

Het aantal banken waar Duitsers al dan niet tijdelijk kunnen sparen tegen minimaal 2% verdubbelde afgelopen week naar acht. Vier daarvan accepteren ons ook als klant. Verdere verhogingen sluit ik geenszins uit.

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
sverzijl schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:44:
[...]

Je kunt ook gewoon gelijk een groot bedrag overmaken toch? Ik vind het persoonlijk veel vervelender dat het niet gekoppeld is aan een vaste tegenrekening, voelt toch wat minder veilig...

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• sverzijl
Winnetou schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:08:
[...]
Je kunt ook gewoon gelijk een groot bedrag overmaken toch? Ik vind het persoonlijk veel vervelender dat het niet gekoppeld is aan een vaste tegenrekening, voelt toch wat minder veilig...
Je kan naar ieder gewenst rekeningnummer overmaken ? Dat is toch ook wel een no-go voor spaarrekeningen.

• THE_BASE
  • Niet online
Carfanatic schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:15:
Paar weken geleden een account aangemaakt bij Bunq, maar de app vind ik toch wel heel matig voor een fintech die al 10 jaar bestaat. Tel daarbij de horrorverhalen op Trustpilot en ik heb besloten om mijn spaargeld elders te parkeren. Zat alternatieven.
Van de verhalen op Trustpilot kreeg ik het Spaans benauwd toen ik in het weekend een behoorlijk bedrag naar Bunnik stortte en dat niet instant aankwam. Blijkbaar worden er bedragen gecheckt en rekeningen geblokkeerd. Mij niet bellen.

• Drardollan
[...]

Nee, er staat: tot 2 instant opnames per maand. Andere opnames zijn blijkbaar niet instant.
Klopt, en dat is dus een rookgordijn ofwel een hoepel. Ik heb dit namelijk nagevraagd en het antwoord is 2 per maand (en ze zeggen zelfs SEPA). Zie ook de voorwaarden, pagina 2 onderste regel: https://nl.bunq.com/pricing-sheet

• donleone83
THE_BASE schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:30:
[...]

Van de verhalen op Trustpilot kreeg ik het Spaans benauwd toen ik in het weekend een behoorlijk bedrag naar Bunnik stortte en dat niet instant aankwam. Blijkbaar worden er bedragen gecheckt en rekeningen geblokkeerd. Mij niet bellen.
Dit doet elke bank als het om grote bedragen gaat. Heeft met de Wwft te maken (wet tegen witwassing en financiering terrorisme). Bunq is er alleen wat strikter in dan de grote banken. Wat mij betreft juist een voordeel: ze lijken een van de weinige NL banken die daarin hun verantwoordelijkheid serieus nemen.

[Voor 7% gewijzigd door donleone83 op 23-01-2023 09:14]

• Drardollan
THE_BASE schreef op zondag 22 januari 2023 @ 22:30:
[...]

Blijkbaar worden er bedragen gecheckt en rekeningen geblokkeerd. Mij niet bellen.
Er zijn wel meer banken die Instant Payment limieten hebben. Bij Leaseplanbank bijvoorbeeld begonnen ze met IP en was de limiet 1.250. Enkele maanden later werd dit opgerekt naar 2.500 en nu staat op de website 10.000 (geen ervaring mee). Het zal ongetwijfeld te maken hebben de controlemechanismes van de banken met wat de limieten zijn, ik weet niet precies hoe dat zit.

Maar daarin in Bunq verder niet uniek of bijzonder, dat zou voor mij geen reden zijn om Bunq te mijden. Er zijn genoeg andere goede redenen, dat wel ;)

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 16:16
Begrijpelijk en logisch, maar ik snap niet waarom er een verdenking van witwassen is (en Instant Payment dus niet werkt) als je een groter bedrag terugboekt van je spaarrekening naar de betaalrekening waar het in een eerder stadium vandaan kwam. En zeker als de tenaamstelling van beide rekeningen hetzelfde is. Blijkbaar kijken banken niet naar vorige transacties.

En al helemaal snap ik het niet als het gaat om een tegenrekening die je van tevoren hebt moeten opgeven en verifiëren. Die staat per definitie op jouw naam.

• sverzijl
jack2 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:40:

En al helemaal snap ik het niet als het gaat om een tegenrekening die je van tevoren hebt moeten opgeven en verifiëren. Die staat per definitie op jouw naam.
Ik lees hierboven dat je vanuit Bunq spaarrekening naar iedere andere rekening kan overmaken. brrr. Misschien daarom?

• jack2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 25-01 16:16
Ik bedoelde in het algemeen, niet Bunq in het bijzonder.

Het is inderdaad link dat je vanaf een spaarrekening direct kunt overboeken naar een willekeurige andere rekening. Persoonlijk zou ik liever zien dat je alleen kunt overboeken naar een of twee vooraf opgegeven tegenrekeningen, of een betaalrekening bij dezelfde bank. In het tweede geval verschuif je alleen het probleem want dan kun je alsnog overboeken naar een willekeurige rekening. Maar dan hebben we het al over twee transacties.

• pdukers
  • Niet online
donleone83 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Dit doet elke bank als het om grote bedragen gaat. Heeft met de Wwft te maken (wet tegen witwassing en financiering terrorisme). Bunq is er alleen wat strikter in dan de grote banken. Wat mij betreft juist een voordeel: ze lijken een van de weinige NL banken die daarin hun verantwoordelijkheid serieus nemen.
Ik vraag me serieus af wat ze nou precies handmatig gaan controleren wat niet met automatisering kan. M.i. een grote, bureaucratische overkill en wassenneus wat nog erger gaat worden als ze ook kleinere transacties gaan. Ik zou echt wel eens weten hoeveel te rechte zaken er echt gevonden worden. |:(

• Drardollan
Begrijpelijk en logisch, maar ik snap niet waarom er een verdenking van witwassen is (en Instant Payment dus niet werkt) als je een groter bedrag terugboekt van je spaarrekening naar de betaalrekening waar het in een eerder stadium vandaan kwam. En zeker als de tenaamstelling van beide rekeningen hetzelfde is. Blijkbaar kijken banken niet naar vorige transacties.

pdukers schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:09:
[...]

Ik vraag me serieus af wat ze nou precies handmatig gaan controleren wat niet met automatisering kan. M.i. een grote, bureaucratische overkill en wassenneus wat nog erger gaat worden als ze ook kleinere transacties gaan. Ik zou echt wel eens weten hoeveel te rechte zaken er echt gevonden worden. |:(
Ik vermoed dat het aanbieden van IP verbonden is aan regels. En naarmate de bedragen hoger worden de regels strakker. Weet het niet precies hoe het werkt, maar ik stel mij zo voor dat ze bepaalde controles laten uitvoeren bij bepaalde bedragen. 9 van de 10 keer zal de controle wel goed gaan, maar die ene keer dat een check nodig is moet er wel een medewerker aanwezig zijn om op de rode of groene knop te drukken (simpel voorgesteld).
Kan mij ook nog voorstellen dat er boetes en risico's aan vast zitten voor de bank, een risico op een foutieve 1.000 euro is natuurlijk veel beter af te dekken financieel dan op 10.000 euro.

Dat je anno 2023 nog steeds dagen moet wachten op overboekingen is wel gek, zeker gezien de gigantische tarieven die banken tegenwoordig vragen en megawinsten die ze draaien.

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 25-01 18:26

Op het moment dat een bank als beleid heeft: de tegenrekening staat op dezelfde naam dus vertrouwen we op de controle bij de andere bank, zijn ze proactief hun rol hierin aan het verzaken.

Vervelend voor klanten, en banken willen dit ongetwijfeld zelf ook verbeteren. Maar ik zou, nog los van bunq, in het algemeen niet te veel op Trustpilot afgaan. Het zou me niets verbazen als de banken die meer dan 3/5 scoren in heel Europa op twee handen zijn te tellen.

Een inhoudelijk wat sterkere berichtenwisseling, bijv. via Tweakers, gaat je ongetwijfeld meer wijsheid brengen in je keuze voor een prettige spaarbank dan 10 mensen die boos "boeven, fraudeurs en oplichters!" posten op Trustpilot.

[Voor 31% gewijzigd door Elandenmelk op 23-01-2023 10:20]

• mpandroid
Het zal mij benieuwen of de rente deze week weer gaat stijgen vooruitlopend op de bijeenkomst van de ECB volgende week donderdag. Was de vorige ke(e)r(en) ook het geval.

https://www.ecb.europa.eu.../mgcgc/html/index.nl.html

• joriannn
mpandroid schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:32:
Het zal mij benieuwen of de rente deze week weer gaat stijgen vooruitlopend op de bijeenkomst van de ECB volgende week donderdag. Was de vorige ke(e)r(en) ook het geval.

https://www.ecb.europa.eu.../mgcgc/html/index.nl.html
Ja, ik ben ook benieuwd. Ik vind het wel vreemd dat de ECB nu zo sterk wil blijven verhogen terwijl de FED al aan het remmen is. Ik vermoed daarom dat de verhoging al in de rente zit, maar we gaan het zien!

• mpandroid
Met dat verschil dat de FED eerder was met ingrijpen dan de ECB.

In de USA is de basisrente nu 4,5% tegenover 2,5% in Europa.
Ook is de inflatie daar 2,8% lager dan in Europa.
Dus ik verwacht dat de ECB nog wel een verhoging aan zal kondigen.

• sverzijl
joriannn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:49:
[...]

Ja, ik ben ook benieuwd. Ik vind het wel vreemd dat de ECB nu zo sterk wil blijven verhogen terwijl de FED al aan het remmen is. Ik vermoed daarom dat de verhoging al in de rente zit, maar we gaan het zien!
Maar de FED is wel wat sneller/daadkrachtiger geweest. In 2022 hebben ze 7x een renteverhoging doorgevoerd (van 0,25% naar uiteindelijk 4,5%). De ECB is een stuk terughoudender geweest en heeft 4 renteverhogingen doorgevoerd in 2022. Van 0 naar 2,5%.

• Elandenmelk
sverzijl schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:03:
[...]

Maar de FED is wel wat sneller/daadkrachtiger geweest. In 2022 hebben ze 7x een renteverhoging doorgevoerd (van 0,25% naar uiteindelijk 4,5%). De ECB is een stuk terughoudender geweest en heeft 4 renteverhogingen doorgevoerd in 2022. Van 0 naar 2,5%.
Economische situatie tussen de VS en de EU (en de 20+ landen daarbinnen) is ook niet 1-op-1 vergelijkbaar. Dus of de ECB daadwerkelijk terughoudender is geweest, misschien juist beter heeft getimed, of om logische redenen wat later is begonnen (bijvoorbeeld nog lopende opkoopprogramma's), kunnen we pas over een jaar of 5 a 10 beoordelen.

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:20
Vanmiddag via Raisin een deposito geopend bij Orange Bank. Kort daarna krijg ik een e-mail dat de rente per 27 januari naar 0% gaat. Nogal een stap terug van 1,8% voor 3 maanden. Nu hoop ik dat het deposito op tijd verwerkt kan worden. Documenten zijn al verstuurd. Anders moet ik het weer intrekken en dan zijn we 2 weken verder zonder een cent rente.

• joriannn
Alles van Orange Bank daalt fors. Die zullen ook wel voldoende aanmeldingen hebben dan.

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:41
joriannn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:23:
Alles van Orange Bank daalt fors. Die zullen ook wel voldoende aanmeldingen hebben dan.
Raisin Duitsland (Weltsparen.de) biedt nog genoeg deposito's met 3,0% rente voor 1 jaar aan. Misschien dat Raisin een aantal van deze banken kan verleiden om ook deposito's in Nederland aan te bieden.

• Frankenstein
joriannn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:23:
Alles? 2 en 3 jaar niet. En voor 3 maanden 1.80%? Advanzia! 4 maanden vrij opneembaar 2%, makkelijk geopend en max. 1 dag renteverlies (if any). Maar goed, sommigen gaan alleen met Raisin op stap!

[Voor 8% gewijzigd door Frankenstein op 23-01-2023 20:30]

• Larick
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:11
Woodsy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:39:
Vanmiddag via Raisin een deposito geopend bij Orange Bank. Kort daarna krijg ik een e-mail dat de rente per 27 januari naar 0% gaat. Nogal een stap terug van 1,8% voor 3 maanden. Nu hoop ik dat het deposito op tijd verwerkt kan worden. Documenten zijn al verstuurd. Anders moet ik het weer intrekken en dan zijn we 2 weken verder zonder een cent rente.
Grote stap.

Zelfde bij Orange, afgelopen vrijdag aangevraagd. 6mnd 2.3% gaat nu per 27.1 naar 1.5%
Privatbanka gaat per 24.1 voor 2jr van 3.4% naar 2.6%

• joriannn
Frankenstein schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:24:
[...]

Alles? 2 en 3 jaar niet. En voor 3 maanden 1.80%? Advanzia! 4 maanden vrij opneembaar 2%, makkelijk geopend en max. 1 dag renteverlies (if any). Maar goed, sommigen gaan alleen met Raisin op stap!
Alles van de korte termijn. 2 en 3 jaar kun je niet bepaald vergelijken met een korte spaarrekening met tijdelijke rente.... Dan kan je beter voor Open bank of VW bank, die hebben 2% voor 6 maanden.

• Reintje
klaaas schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:12:
[...]

Wat voor abonnement heb je nu? (Te vinden onder je profiel in de app).
Easy Savings

• Woodsy
Larick schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:30:
[...]

Grote stap.

Zelfde bij Orange, afgelopen vrijdag aangevraagd. 6mnd 2.3% gaat nu per 27.1 naar 1.5%
Privatbanka gaat per 24.1 voor 2jr van 3.4% naar 2.6%
Uit de e-mail van Raisin begrijp ik dat onze aanvragen nog wel worden verwerkt tegen de oude tarieven.

Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 1.8% moet uiterlijk de werkdag vóór 27.1.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn.

Alle voorwaarden is volgens mij enkel het document met betrekking tot de Spaanse bronbelasting. En uiteraard moet het geld op de rekening staan. Ik heb aan beide voorwaarden voldaan.

• Frankenstein
joriannn schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:39:
[...]

Alles van de korte termijn. 2 en 3 jaar kun je niet bepaald vergelijken met een korte spaarrekening met tijdelijke rente.... Dan kan je beter voor Open bank of VW bank, die hebben 2% voor 6 maanden.
Allemaal meer rendement dan 3 maanden Orange, met kans op verhoging gedurende de looptijd!!

• klaaas
Dan zit je gewoon goed. Je hebt een savings account en rente staat aan. Klaar.

Ik roep ook maar wat

• RobertMe
Woodsy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:00:
[...]

Uit de e-mail van Raisin begrijp ik dat onze aanvragen nog wel worden verwerkt tegen de oude tarieven.

Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 1.8% moet uiterlijk de werkdag vóór 27.1.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn.

Alle voorwaarden is volgens mij enkel het document met betrekking tot de Spaanse bronbelasting. En uiteraard moet het geld op de rekening staan. Ik heb aan beide voorwaarden voldaan.
Document m.b.t. bronbelasting is geen voorwaarde? Volgens mij heeft iemand dat hier afgelopen week nog geciteerd. Iets met dat je het binnen X weken na goedkeuring moet hebben opgestuurd. Immers is dat alleen belasting technisch. Regel je het niet betaal je belasting over de rente in het land van de bank. Maar dat heeft geen invloed op jouw contract met de bank.

• Woodsy
RobertMe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:17:
[...]

Document m.b.t. bronbelasting is geen voorwaarde? Volgens mij heeft iemand dat hier afgelopen week nog geciteerd. Iets met dat je het binnen X weken na goedkeuring moet hebben opgestuurd. Immers is dat alleen belasting technisch. Regel je het niet betaal je belasting over de rente in het land van de bank. Maar dat heeft geen invloed op jouw contract met de bank.
Volgens mij verschilt dat van land tot land (en soms ook per bank). Soms moet je de documenten invullen voordat de aanvraag in behandeling wordt genomen. Bij weer andere kan het ook later. Dat staat in principe in het informatieblad/instructies.

Zodra we het document ontvangen hebben, sturen we dit (indien in orde) samen met uw aanvraag door naar Orange Bank. Orange Bank opent (als alles correct is) de termijndepositorekening.

• RobertMe
Woodsy schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:38:
[...]

Volgens mij verschilt dat van land tot land (en soms ook per bank). Soms moet je de documenten invullen voordat de aanvraag in behandeling wordt genomen. Bij weer andere kan het ook later. Dat staat in principe in het informatieblad/instructies.

Zodra we het document ontvangen hebben, sturen we dit (indien in orde) samen met uw aanvraag door naar Orange Bank. Orange Bank opent (als alles correct is) de termijndepositorekening.
Hmm, bij Orange staat het inderdaad wel duidelijk.
Hiertoe overlegt u voor de opening van uw termijndeposito de ondertekende ‘Declaración de Residencia Fiscal’ (Spaanse zelf-verklaring van fiscale woonplaats, lengte: 1 pagina)
Emphasis theirs

Meen dus laatst hier ook gelezen te hebben dat het ergens niet nodig was voor de originele aanvraag. (Maar kan wellicht ook een van de andere banken zijn geweest, niet m.b.t. Raisin. Zoals VW dus).
Overigens eigenlijk sowieso apart. Voor mijn OpenBank rekening, dat ook uit Spanje is, heb ik niks hoeven te doen v.w.b. bronbelasting. Vooraf ook even geïnformeerd hiernaar en daar werd aangegeven dat het ook "echt niet" geregeld hoeft te worden. Zal wellicht ook automatisch gedaan worden op basis van dat je ID kaart toch al moet doorgeven. But then again, die heeft Raisin natuurlijk ook al en die kunnen ze, met toestemming, natuurlijk ook doorgeven aan Orange.

• Frankenstein
@RobertMe Je haalt allerlei zaken door elkaar. Verwarring alom. De vergelijking van Openbank en Orange via de vestiging in Espana is wel interessant. Het is wat @pdukers zegt over bronbelasting in Ierland. Als Openbank het zonder formulier af kan geldt dat wellicht ook voor Citibank via TR. Heb daar liever uitsluitsel over van de betreffende belastingdienst dan van de vertegenwoordiger van de effektenmakelaar (TR).

Uiteraard herhaal ik opnieuw dat er bij andere banken meer rente lonkt dan bij Orange voor 3 maanden. Wat dus niet voor iedereen doorslaggevend is.

PS. Nog twee dagen tot de eerste rentebijschrijving van VW, maandelijkse op de 25e! Two percent and rising! Can't wait!

• RobertMe
Frankenstein schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:04:
@RobertMe Je haalt allerlei zaken door elkaar. Verwarring alom.
Nope? Even gezocht. Ging om Privatbanka:
Hiertoe overlegt u uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum een woonplaatsverklaring
Bron: ACM in "Het spaartopic - Deel 3" (met dus ook de vermelding dat het bij Orange wel direct nodig is)

Dus nouja. Het is niet altijd nodig om meteen het document m.b.t. de bronbelasting te uploaden, vooraf aan de aanvraag. Maar bij Orange dus wel. Dus mijn eerste post is half correct (/foutief voor Orange). De tweede dat het verschilt klopt wel :P

• Kingsanity
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:15
Kingsanity schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 09:53:
Gisteren mijn Raisin IBAN gekregen en geld overgemaakt. Nu nog even wachten tot het ontvangen is ze mijn deposito openen.

In eerste instantie had ik 20 december een account aangemaakt, maar dit is ergens fout gegaan. Omdat de feestdagen ertussen zaten en telefonische wachttijden erg lang waren, heb ik meerdere keren geprobeerd erdoor te komen. Uiteindelijk op 6 januari met de helpdesk kunnen bellen, die hebben mijn account verwijderd zodat ik deze opnieuw aan kon maken. De identificatie heb ik 9 januari gedaan ivm het weekend, en heeft dus een week geduurd voor mij.

Nu hopen dat mijn 6 mnd deposito snel verwerkt wordt en ik ook lekker van de rente kan genieten. :9
Zojuist is mijn deposito verwerkt en op actief gezet (Banca Progetto). Afgelopen donderdag overigens ook nog de Renault spaarrekening aangevraagd, deze was vrijdagavond geopend, lekker snel!

€50 referral bonus bij Raisin? Stuur me een PM.

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15:29
Verwijderd

[Voor 98% gewijzigd door Pistachenootje op 23-01-2023 22:44. Reden: Slecht gelezen]

• THE_BASE
  • Niet online
Zaterdag de 14e heb ik VW Bank aangevraagd. Inmiddels is het de 24e en heb nog altijd niets vernomen. Zal ongetwijfeld druk zijn, maar vind het wel lang duren. Dan moet er nog gewacht worden op een brief ook. :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RobertMe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:13:
[...]

Nope? Even gezocht. Ging om Privatbanka:

[...]

Bron: ACM in "Het spaartopic - Deel 3" (met dus ook de vermelding dat het bij Orange wel direct nodig is)

Dus nouja. Het is niet altijd nodig om meteen het document m.b.t. de bronbelasting te uploaden, vooraf aan de aanvraag. Maar bij Orange dus wel. Dus mijn eerste post is half correct (/foutief voor Orange). De tweede dat het verschilt klopt wel :P
Het kan/zal per land (en dus belastingverdrag) verschillen wat er nodig is om te bewijzen dat je voor hun een buitenlander bent.

Bij Orange gaat het niet om een woonplaatsverklaring, maar een formulier dat direct ingevuld en ondertekend kan worden. Dat is blijkbaar voor Spanje (iig volgens Orange) genoeg :)
Bij Privatbanka is blijkbaar een woonplaatsverklaring nodig. Die zal je doorgaans niet op voorraad hebben, dus is het niet heel gek dat ze je de gelegenheid geven die op dat moment nog aan te vragen.

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:46
THE_BASE schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:54:
Zaterdag de 14e heb ik VW Bank aangevraagd. Inmiddels is het de 24e en heb nog altijd niets vernomen. Zal ongetwijfeld druk zijn, maar vind het wel lang duren. Dan moet er nog gewacht worden op een brief ook. :)
Hier vrijdag de 13e aangevraagd en verificatie doorlopen. Op maandag de 16e de Steuer Erklarung ingestuurd en tot op heden ook nog niks vernomen.

• Elandenmelk
RobertMe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Hmm, bij Orange staat het inderdaad wel duidelijk.

[...]

Emphasis theirs

Meen dus laatst hier ook gelezen te hebben dat het ergens niet nodig was voor de originele aanvraag. (Maar kan wellicht ook een van de andere banken zijn geweest, niet m.b.t. Raisin. Zoals VW dus).
Overigens eigenlijk sowieso apart. Voor mijn OpenBank rekening, dat ook uit Spanje is, heb ik niks hoeven te doen v.w.b. bronbelasting. Vooraf ook even geïnformeerd hiernaar en daar werd aangegeven dat het ook "echt niet" geregeld hoeft te worden. Zal wellicht ook automatisch gedaan worden op basis van dat je ID kaart toch al moet doorgeven. But then again, die heeft Raisin natuurlijk ook al en die kunnen ze, met toestemming, natuurlijk ook doorgeven aan Orange.
Heb ik ook een keer nagevraagd bij Openbank en toen wees de medewerker mij erop dat er een pagina bij het contract in zit die de "declaración de residencia fiscal"-verklaring is. Oftewel, ze doen dit gelijk bij de hele papierwinkel in en scheelt de klant weer sores.

Eigenlijk onhandig dat die andere partij bij Raisin dat niet doen (of kunnen?). Ik heb zelf niets bij Raisin, maar teken je behalve Raisin zelf ook direct met de partij waarbij je iets afsluit?

• joriannn
Privatbanka gaat ook flink dalen (iig 1, 2, 3 en 4 jaar). Zo gaan ze hard....
Pagina: 1 ... 61 62 63 Laatste

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee