Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.530 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:19
Rubert schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:10:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb 4 januari een account aangemaakt bij Bunq, werd inderdaad een Easy Green. Daarna kon ik mijn profiel aanpassen naar Easy Savings waarna er stond dat mijn trial 5 januari af zou lopen en de volgende dag was mijn abbonement inderdaad omgezet naar Easy Savings.
Hmm, ik heb ook op 4 januari een account aangemaakt, maar ik wacht nog steeds op vrijgave na identificatie. Als ik nu probeer in te loggen krijg ik wederom de vraag om de identificatieprocedure te starten. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Hoe lang duurde dat bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:42
Wingie schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:55:
[...]

Goed om te lezen dat het wel goed kan gaan ik heb eergisteren getracht een rekening te openen maar toen ik bij de stap verificatie uitkwam bleef de webpagina leeg (trackers/cookies?!?/ storing). Nu wordt ik doorgestuurd naar de app maar zodra ik daar inlog met pincode zegt hij dat ik bij stap verificatie ben (heb nog niks kunnen uploaden) en dat men erna aan het kijken is. Maar heb nog niks gestuurd dus valt weinig te kijken ;-). Heb contact gehad met support afdeling (via mail kan geen tel. nr. vinden) en redelijk snel antwoord gehad maar kan niks met de antwoorden. 1ste reactie was "oh ik zie dat het al opgelost is, fijne dag nog" maar er was niks veranderd en tweede reactie was (nadat ik screenshots opgestuurd heb en de bewijzen die je normaal gesproken kunt uploaden) probeer eens 4g of wifi, verwijder de app en probeer opnieuw, zet de telefoon op nederlands en geolocatie op nederland.

Heb 4g uitgeprobeerd zelfde resultaat.
App verwijderd en opnieuw geinstalleerd -> zelfde resultaat
Bij instelling van app is niks te vinden over gps/locatie dus valt niks te veranderen.

Dus nogmaals de screenshots gestuurd en verzoek gedaan om goed te onderzoeken of account te openen aan de hand van de documenten die ik al opgeleverd had. Nog niks van gehoord maar tot op heden nog niet echt een positief gevoel over. (Heb ervaring met raisin/ openbank / n26 en recent met advanzia, de eerste 3 ging prima en advanzia na paar keer telefonisch contact ook.)
Update: net mail ontvangen dat ik toestemming moet geven om mijn profiel te laten verwijderen zodat ik de registratie opnieuw kan doen. Nu afwachten hoe lang dat duurt en of twee keer scheepsrecht is en de registratie wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:58
GroteVoet459 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:10:
[...]

Idem

Ik zou wel een ID willen uploaden, maar die stap lijkt helemaal over geslagen en nu in kip-n-ei situate.
Zal zichzelf wel oplossen. Geld staat ondertussen niet stil...
Ik krijg van de support te horen dat ze mijn account moeten verwijderen en ik opnieuw moet registreren via de app. Je moet dan kiezen voor Inschrijven en vervolgens heb ik wel mijn paspoort moeten fotograferen. Hopelijk gaat het nu goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-05 20:15
@hgmaster Bij Trade Republic heb ook ik nu een saldo. De button om 2% rente te krijgen en de voorwaarden heb ik geaccepteerd. Net als jij zie ik daarna niets in de app dat zegt dat ik die rente krijg. Dat is trouwens ook wat Hugo Suidgeest, manager van Trade Republic zegt op de reviewpagina van Homefinance.

Op een paar sites valt te lezen dat de rente realtime wordt bijgehouden (en maandelijks wordt uitgekeerd): "De rente wordt realtime in de app berekend en maandelijks bijgeschreven". Dit kan ik echter niet zien. Mijn tegoed werd gisteren bijgeschreven. Dan verwacht ik op zijn laatst dat dit vandaag rentedragend wordt. Het kassaldo is niet gewijzigd, dus ik zie niet dat er realtime iets veranderd.

Hebben anderen die direct konden en wilden inleggen dezelfde ervaring, of zijn er gebruikers die wel het percentage zien en realtime groeiende rente?

PS. Ik heb het liever zo, dan dat het royale percentage van laten we zeggen !!! 0,25% !!! vrij opneembare rente met koeienletters van het scherm knalt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPeNUignanyz_SxKI1TM5sOxTzc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RdhgbDqpoALzbyYhpZO6AQjv.webp?f=user_large

[ Voor 17% gewijzigd door Frankenstein op 06-01-2023 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubert
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:09
DappereDodo schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 14:58:
[...]

Hmm, ik heb ook op 4 januari een account aangemaakt, maar ik wacht nog steeds op vrijgave na identificatie. Als ik nu probeer in te loggen krijg ik wederom de vraag om de identificatieprocedure te starten. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Hoe lang duurde dat bij jou?
Ik kan niet echt een bevestiging vinden, maar volgens mij was dat binnen enkele minuten klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:56
pdukers schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Artikel is volgens mij nog niet compleet mbt de bronbelasting. Bronbelasting in Ierland kun je volgens mij alleen voorkomen door een non-resident verklaring in te dienen (Form 8-3-6); het gaat niet automatisch. NB: dit dien je te doen voordat de bronbelasting daadwerkelijk is ingehouden en geldt dus niet met terugwerkende kracht ;)
Waar dien je dit document eigenlijk in te dienen als je je geld via trade republic hebt staan? Ik zie het zo snel even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
pdukers schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Artikel is volgens mij nog niet compleet mbt de bronbelasting. Bronbelasting in Ierland kun je volgens mij alleen voorkomen door een non-resident verklaring in te dienen (Form 8-3-6); het gaat niet automatisch. NB: dit dien je te doen voordat de bronbelasting daadwerkelijk is ingehouden en geldt dus niet met terugwerkende kracht ;)
In dat geval verreken ik de bronbelasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Inmiddels de app gedownload en alles geüpload, wordt verwerkt. Maar tijdens kantooruren, dus even geduld.

Moet ik verder nog iets doen, het gedeelte bronbelasting is nieuw voor me. Ik zie overigens in de app ook niet spaarrekening of iet sin die richting.

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 06-01-2023 19:45 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wren schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Waar dien je dit document eigenlijk in te dienen als je je geld via trade republic hebt staan? Ik zie het zo snel even niet.
De Ierse bank heeft dit document nodig. Aangezien alle communicatie via TR loopt, zou ik dit naar TR opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:29:
[...]

In dat geval verreken ik de bronbelasting.
Ben geen belastingexpert, maar ik vraag me af of dat voor de volle 20% kan. Bij dividendbelasting kun je ook maar max 15% verrekenen via je NL belastingaangifte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@pdukers Waarom stelt de schrijfster van dit artikel dan dat Ierland net als Duitsland en Frankrijk geen bronbelasting heffen (bij niet ingezetenen)? TR zegt op dezelfde pagina dat Ierland geen belasting inhoudt.

https://www.homefinance.n...paren-via-trade-republic/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Frankenstein schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:30:
@pdukers Waarom stelt de schrijfster van dit artikel dan dat Ierland net als Duitsland en Frankrijk geen bronbelasting heffen (bij niet ingezetenen)? TR zegt op dezelfde pagina dat Ierland geen belasting inhoudt.

https://www.homefinance.n...paren-via-trade-republic/
Volgens mij kijken ze alleen naar het belastingverdrag. Daar is inderdaad in vastgelegd dat NL-ers geen Ierse bronbelasting hoeven te betalen. Maar hoe wordt bepaald dat een rekeninghouder een NL-er is? De Ierse belastingdienst wil daarvoor een door de Nederlandse belastingdienst ondertekend formulier zien. Andere landen vereisen dat niet of nemen genoegen met ander bewijs.

Zoals ik al eerder meldde, speelt iets vergelijkbaars met de broker Interactive brokers. Na de verhuizing van de klanten van de UK naar Ierland, moeten klant ook een formulier opsturen om bronbelasting op rente van cash saldo’s te voorkomen. In feite niet anders dan bij een spaarrekening waar je rente op ontvangt.

https://ibkr.info/node/4687

[ Voor 17% gewijzigd door pdukers op 07-01-2023 10:53 . Reden: IB voorbeeld toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomblad5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-01 19:36
Ik moet bij trade republic bij de instellingen van bsn ook een belasting nummer toevoegen. Weet iemand wat ze hiermee bedoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:12
Ik volg de discussie over Trade Republic pas vanaf de laatste pagina maar als de rekening onder het Duitse DGS valt, waarom zouden we dan te maken hebben met Ierse bronbelasting?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:18
@Pistachenootje: Omdat Trade Republic nieuwe klanten momenteel onderbrengt bij de Ierse vestiging van de (Amerikaanse) CITI bank. Eerder ging alles via de bankvergunning van de Duitse Solarisbank.

[ Voor 41% gewijzigd door U123456 op 07-01-2023 06:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgmaster
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12-03 21:56
Boomblad5 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:31:
Ik moet bij trade republic bij de instellingen van bsn ook een belasting nummer toevoegen. Weet iemand wat ze hiermee bedoelen?
Je bsn nummer. Fout is de vertaling lijkt het.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ook nog best een helder artikel. Waar nog wel wat vragen over bijvoorbeeld bronbelasting, die elders al zijn beantwoord, terug komen:
https://www.vanspaarbankv...e-republic-haken-en-ogen/

Verder zie ik in de app alleen SALDO. Daarover zal de rente worden berekend, neem ik aan. Zie geen realtime rentepercentage of rentestand. Daar mag aan gewerkt worden.

Maandag ga ik een bedrag overboeken, de rente krijg je tot 50.000 euro. Eens kijken of het lucratief is. Het overige deel laat ik vooralsnog bij LPB.

Mocht iemand mij nog willen uitleggen wat de volgende stap met bronbelasting is, heel graag. Denk dat anderen daar ook mee geholpen zijn. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
THE_BASE schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:04:Mocht iemand mij nog willen uitleggen wat de volgende stap met bronbelasting is, heel graag. Denk dat anderen daar ook mee geholpen zijn. :)
Trade Republic is de inhoudingsplichtige. Bij hen moet je een ingevuld formulier (zie een paar posts eerder), ondertekend door de Nederlandse Belastingdienst, indienen. Wat ik echter uit bovenstaande discussie begrijp (ik heb zelf geen TR rekening en ben 'm ook niet aan het aanvragen) heeft TR nog niet helemaal door dat ze die inhoudingplicht hebben. Ik zou hen even contacten, als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:13
Ik zag dat gisteravond mijn deposito aanvraag van 2 januari voor een 1 jaar deposito a 2,9% door Raisin is verwerkt.

Het lijkt erop dat Raisin een achterstand heeft opgelopen naar ik vermoed door het goede aanbod van dit deposito al dan niet in combinatie met de feestdagen.

Ik vermoed dat de hoeveelheid aanvragen dan ook de reden is dat CKV voor nieuwe aanvragen vanaf 10 januari ook nog maar 2% rente vergoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:42
mpandroid schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:57:
Ik zag dat gisteravond mijn deposito aanvraag van 2 januari voor een 1 jaar deposito a 2,9% door Raisin is verwerkt.

Het lijkt erop dat Raisin een achterstand heeft opgelopen naar ik vermoed door het goede aanbod van dit deposito al dan niet in combinatie met de feestdagen.

Ik vermoed dat de hoeveelheid aanvragen dan ook de reden is dat CKV voor nieuwe aanvragen vanaf 10 januari ook nog maar 2% rente vergoed.
Ik had mijn CKV deposito op 24 december aangevraagd en die is gister ook eindelijk verwerkt. Ik zie dat inmiddels CKV niet meer te vinden is bij Raisin onder 1 jaar, dus ik vermoed dat ze zich dit weekend hebben teruggetrokken om dinsdag terug te komen met 2% rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Ik denk dat je gelijk hebt.
Er is geen enkel CKV deposito meer te vinden

Zal volgende week wel terugkomen met lagere tarieven, ben dus net op tijd geweest.
Zie meer deposito rentes dalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:47
mpandroid schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:07:
Ik denk dat je gelijk hebt.
Er is geen enkel CKV deposito meer te vinden

Zal volgende week wel terugkomen met lagere tarieven, ben dus net op tijd geweest.
Zie meer deposito rentes dalen....
ah jammer dan ben ik net te laat. Vandaag het hele verificatie proces van Raisin doorlopen en wilde ook de CKV deposito aanvragen. Nu even verder kijken naar alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
DappereDodo schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:54:
[...]

Trade Republic is de inhoudingsplichtige. Bij hen moet je een ingevuld formulier (zie een paar posts eerder), ondertekend door de Nederlandse Belastingdienst, indienen. Wat ik echter uit bovenstaande discussie begrijp (ik heb zelf geen TR rekening en ben 'm ook niet aan het aanvragen) heeft TR nog niet helemaal door dat ze die inhoudingplicht hebben. Ik zou hen even contacten, als ik jou was.
Heb een berichtje gestuurd, even afwachten dus. Ga niet zomaar m’n geld storten zonder duidelijkheid daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Stel Ierland houdt 20% bronbelasting in. Heb ik netto 1.60% (als verrekenen niet mocht lukken). Net als bij Advanzia. En meer dan bij alle andere aanbieders die zich op de Nederlandse markt richten.

(Ik heb nog wel een beetje ruimte bij Volkswagen Bank, zal ik anders nog wat daarheen overhevelen...).

[ Voor 6% gewijzigd door Frankenstein op 07-01-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
laredo schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:57:
[...]

ah jammer dan ben ik net te laat. Vandaag het hele verificatie proces van Raisin doorlopen en wilde ook de CKV deposito aanvragen. Nu even verder kijken naar alternatieven.
Voor CKV vrees ik dat je inderdaad te laat bent, maar er zijn gelukkig voldoende alternatieven.

Wel opvallend dat mijn Banca Progetto deposito van 4 januari al de volgende dag verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18:12
mpandroid schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 18:50:
[...]

Voor CKV vrees ik dat je inderdaad te laat bent, maar er zijn gelukkig voldoende alternatieven.

Wel opvallend dat mijn Banca Progetto deposito van 4 januari al de volgende dag verwerkt is.
Mijn deposito bij Progetto is ook snel doorgestuurd maar staat nu al lang op behandeling. Bedrag is 4 jan ook al overgeboekt naar Progetto. Hopelijk is dat uiteindelijk ook de ingangsdatum.

Staat hij bij jou ook nog op behandeling of is die al ingegaan? Indien dat laatste gok ik dat er bij mij iets fout is gegaan.

[ Voor 11% gewijzigd door arj1o1 op 07-01-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 21:01
arj1o1 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Mijn deposito bij Progetto is ook snel doorgestuurd maar staat nu al lang op behandeling. Bedrag is 4 jan ook al overgeboekt naar Progetto. Hopelijk is dat uiteindelijk ook de ingangsdatum.

Staat hij bij jou ook nog op behandeling of is die al ingegaan? Indien dat laatste gok ik dat er bij mij iets fout is gegaan.
Bij mij staat die ook al enkele dagen op in behandeling. Wel goedgekeurd en geld is overgemaakt. Ik hoop een kleine administratieve vertraging. Datums vergelijkbaar met jouw aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
arj1o1 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:16:
[...]

Bij mij staat hij nog op in behandeling. Het geld is ook op 4 januari van de Raisin rekening gereserveerd t.b.v. het deposito. Nog niet daadwerkelijk overgeboekt.
Is het bij jou wel overgeboekt of staat het nog gereserveerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
mpandroid schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Bij mij staat hij nog op in behandeling. Het geld is ook op 4 januari van de Raisin rekening gereserveerd t.b.v. het deposito. Nog niet daadwerkelijk overgeboekt.
Is het bij jou wel overgeboekt of staat het nog gereserveerd?
Bij mij is het al overgeboekt, maar ik had de deposito ook al 31 dec aangevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
Woodsy schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:32:
[...]

Bij mij staat die ook al enkele dagen op in behandeling. Wel goedgekeurd en geld is overgemaakt. Ik hoop een kleine administratieve vertraging. Datums vergelijkbaar met jouw aanvraag.
Het lijkt sowieso wat moeizamer te gaan. Ik kreeg op 3 jan een mailtje dat mijn referralbonus was bijgeschreven en dit is ook nog niet gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
Ik denk dat de recente aanwas van klanten en daarbij ook de feestdagen inderdaad achterstanden heeft veroorzaakt. Maar ik heb het volste vertrouwen dat men de zaken weer snel onder controle heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-05 01:29
laredo schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 17:57:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, dus ben ook aan het kijken naar alternatieven. Logische keuze is Banca Progetto, vanwege de hoogste rente, maar Italie voelt wel minder veilig dan Belgie. Zijn er mensen die een mening over Banca Progetto qua veiligheid/stabiliteit?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:46
Tussen al het 'Raisin-geweld' een heel andere vraag. Weet iemand of er ook een site is die een vergelijking geeft van de 'duurzaamheid' bij Europese banken? Ik weet dat dit deels subjectief is en je hier veel over kunt discussiëren (wat niet mijn intentie is). Maar eigenlijk zoek ik naar zoiets als een 'eerlijke geldwijzer' op Europees niveau.

(Bij mij heeft de hoogste rente niet de hoogste prioriteit.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
conara schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Ik zit in hetzelfde schuitje, dus ben ook aan het kijken naar alternatieven. Logische keuze is Banca Progetto, vanwege de hoogste rente, maar Italie voelt wel minder veilig dan Belgie. Zijn er mensen die een mening over Banca Progetto qua veiligheid/stabiliteit?
Daar zat ik ook mee.
Ik heb een deel Banca Progetto gedaan en een deel tegen iets lagere rente buiten Italië....samen gemiddeld nog steeds goed rendement

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mpandroid
Rubbergrover1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:52:
Tussen al het 'Raisin-geweld' een heel andere vraag. Weet iemand of er ook een site is die een vergelijking geeft van de 'duurzaamheid' bij Europese banken? Ik weet dat dit deels subjectief is en je hier veel over kunt discussiëren (wat niet mijn intentie is). Maar eigenlijk zoek ik naar zoiets als een 'eerlijke geldwijzer' op Europees niveau.

Een vergelijkingssite ken ik zo niet.
Wel zouden banken die bij Febea aangesloten zijn aan jouw wensen kunnen voldoen.
https://febea.org/

Een beperkt overzicht is te vinden op: https://www.eupedia.com/e...inable_banks.shtml#Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Laatst online: 19:39
Ik ben sinds half december op zoek naar de hoogste rentes op spaarrekeningen en eventueel depositos en heb heb op 20 dec mij aangemeld bij Raisin maar dat is tot nu toe 1 groot drama want ik heb alles doorlopen en wacht inmiddels weken op een rekeningnummer maar er gebeurt helemaal niets, ook vragen worden niet beantwoordt en telefonisch is er ook geen contact. Ik wil nu andere rekeningen zoeken maar bijna allemaal gaan ze via die Raisin club waar je dus van afhankelijk bent maar die niet thuis geeft. Zijn er nog andere mogelijkheden of heeft Raisin de rekeningenmarkt in control.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frankenstein
@corsat

Trade Republic tot 50k 2%
https://traderepublic.com/en-ie

Volkswagen Bank tot 50k 2% 6 mnd
https://www.vwfs.de/geldanlage-sparen/tagesgeldkonto.html

Consorsbank tot 100k 6 mnd (+6 mnd voorwaardelijk) 2,1%
https://www.consorsbank.d...-Anlegen/Sparen/Tagesgeld

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd
https://www.advanziakonto.com/Home_EN

Vrij opneembaar.

Depositos bij Bigbank of Yapi Kredi Bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THWIT
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-04 13:30
Rubbergrover1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:52:

Bijvoorbeeld op deze site is het mogelijk om te filteren op duurzame spaarrekeningen (ook voor deposito's): https://www.vanspaarbankv...paren-zonder-voorwaarden/
Geen echte ranking, en ik weet ook niet wanneer rekeningen precies het label duurzaam krijgen. Dat staat wellicht elders op de website nog wel toegelicht.

Edit:
Wanneer ik dat filter activeer, krijg ik echter precies 0 resultaten. Oef.

[ Voor 4% gewijzigd door THWIT op 08-01-2023 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:12
corsat schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:51:
Ik ben sinds half december op zoek naar de hoogste rentes op spaarrekeningen en eventueel depositos en heb heb op 20 dec mij aangemeld bij Raisin maar dat is tot nu toe 1 groot drama want ik heb alles doorlopen en wacht inmiddels weken op een rekeningnummer maar er gebeurt helemaal niets, ook vragen worden niet beantwoordt en telefonisch is er ook geen contact. Ik wil nu andere rekeningen zoeken maar bijna allemaal gaan ze via die Raisin club waar je dus van afhankelijk bent maar die niet thuis geeft. Zijn er nog andere mogelijkheden of heeft Raisin de rekeningenmarkt in control.
Zelf tevreden bij Bigbank, zowel voor deposito als vrij opneembaar. Zitten ook meestal bij de eersten met renteverhogingen, samen met Renault bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frankenstein schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:09:
@corsat

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd

Vrij opneembaar.

Aanvulling, Volkswagen en Trade republic betalen maandelijks rente, Consorsbank doet dit per kwartaal.

Consorsbank lijkt onderdeel van PNB Paribas en valt onder de DNB bankvergunning, zelfde als Trade republic en Volkswagen Bank, let hier dus even op.
Je bent maar tot 100k in totaal gedekt onder de depositogarantie onder de DNB bankvergunning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Aanvulling, Volkswagen en Trade republic betalen maandelijks rente, Consorsbank doet dit per kwartaal.

Consorsbank lijkt onderdeel van PNB Paribas en valt onder de DNB bankvergunning, zelfde als Trade republic en Volkswagen Bank, let hier dus even op.
Je bent maar tot 100k in totaal gedekt onder de depositogarantie onder de DNB bankvergunning.
Bij Trade Republic is er mogelijk sprake van bronbelasting in Ierland. Garantie naar verluid Iers (AA)

Volkswagen Bank valt onder Duitse (AAA) depositogarantie. Consorsbank onder Franse (AA) en is dochter van BNP Paribas. Weetje: Paribas is een samentrekking van Banque de Paris et des Pays-Bas of Bank van Parijs en de Nederlanden. Beide banken zijn Duitstalig.

Advanzia is onder Luxemburgse (AAA) garantie. Hier ben ik tien jaar rekeninghouder. Rente maandelijks.

Bij Consorsbank wordt gevraagd om een woonplaatsdocument in het Duits, Frans, Engels of Spaans.

Van makkelijk naar minder makkelijk openen naar mijn mening: Trade Republic, Advanzia, Volkswagen Bank, Consorsbank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:18
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:04:
Ik neem aan dat je overal waar PNB of DNB staat eigenlijk BNP bedoeld? Consorsbank is een merk van de Duitse vestiging van BNP Paribas.
Nieuwe (Nederlandse) klanten van Trade Republic vallen overigens niet onder BNP, maar momenteel onder de bankvergunning van CITI bank (Ierland). Zie de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corsat
  • Laatst online: 19:39
klepje schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Zelf tevreden bij Bigbank, zowel voor deposito als vrij opneembaar. Zitten ook meestal bij de eersten met renteverhogingen, samen met Renault bank.
Heb een rekening bij bigbank aangevraagd en er wordt binnen 2 dagen contact opgenomen om te identificeren en wellicht krijg ik dan snel een rekening. Raisin is knap waardeloos lang wachten en er gebeurt helemaal niets.

Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayvonrk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:38
Frankenstein schreef op zondag 8 januari 2023 @ 17:09:
@corsat

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd

Vrij opneembaar.

Advanzia Bank 1,6% 3 mnd

Na die drie maanden val je terug naar 0.8%

The special effective interest rate of 1.6% p.a. (nominal interest rate 1,59% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 0.8% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:46
THWIT schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:14:
[...]

Bijvoorbeeld op deze site is het mogelijk om te filteren op duurzame spaarrekeningen (ook voor deposito's): https://www.vanspaarbankv...paren-zonder-voorwaarden/
Geen echte ranking, en ik weet ook niet wanneer rekeningen precies het label duurzaam krijgen. Dat staat wellicht elders op de website nog wel toegelicht.

Edit:
Wanneer ik dat filter activeer, krijg ik echter precies 0 resultaten. Oef.
Bedankt voor de suggestie. Als je hier de filters zet op alle rekeningen en vervolgens filtert op duurzaam, dan krijg je alleen een handjevol Nederlandse rekeningen. Ik denk dus dat ze dit niet voor de buitenlandse banken hebben geïnventariseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-05 21:01
Mijn deposito bij Banca Progetto is geopend. Netjes met de datum 4 januari. Is nu ook zichtbaar in de app.

[ Voor 17% gewijzigd door Woodsy op 09-01-2023 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gezien onderstaande reviews op Trustpilot toch nog eens nadenken over een groot bedrag bij TR stallen. Alhoewel bij mij zelf de registratie prima verliep, twijfel ik aan het hele systeem qua bronbelasting, geld stallen in Ierland en DGS en de tijd die het kost om geld weer op te nemen.

Nu nog geld bij LPB waar ik erg tevreden over ben, heb een account bij Raisin, maar nog geen deposito gekozen. Misschien toch maar eens naar gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
@THE_BASE LPB heeft een veel slechtere naam op Trustpilot! Trade Republic een hele nette 4.2. Welke financiële instelling haalt dat?

Begrijp je bedenkingen goed, bankieren moet goed voelen. Voor mij is de bronbelasting nog niet helemaal duidelijk. Worstcase heb je effectief/netto 1.60% en steun je met de rest de Ierse staatskas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Frankenstein schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:37:
@THE_BASE
Begrijp je bedenkingen goed, bankieren moet goed voelen. Voor mij is de bronbelasting nog niet helemaal duidelijk. Worstcase heb je effectief/netto 1.60% en steun je met de rest de Ierse staatskas.
Ik wil het goed geregeld hebben voor ik mijn geld daar ga stallen. Als de bronbelasting onduidelijk is, kies ik voor een andere bank. Geen zin in gezeur achteraf, dat is het mij niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-05 20:21
De identificatie op raisin via app met medewerker verliep soepel, nu alleen wachten op goedkeuring bewijs adres. Ik weet niet of daar juist de vertraging in zit, maar tot nu toe valt het me heel er mee.

Ik lees op raisin dat de 2-jaars deposito CKV voor morgen 2,9% per jaar ipv 3,0% wordt, dat vind ik zelf nog wel meevallen dat verschil. Maar ga zelf waarschijnlijk voor 1 jaar en dan lijken me qua rating/land/valuta Younited voor 2,48% wel prima. Mogelijk dat Banca Progetto voor 3,0% ook aantrekkelijk is.

Eerst maar eens afwachten tot account definitief is, hopelijk in een weekje. Ik denk vooral: wat hebben die Nederlandse grootbanken het toch heerlijk, circa 0,25% rente vergoeden en dan uitlenen tegen veel hogere percentages (is natuurlijk ook het verdienmodel maar dan nog).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Frankenstein schreef op maandag 9 januari 2023 @ 08:37:
@THE_BASE LPB heeft een veel slechtere naam op Trustpilot! Trade Republic een hele nette 4.2. Welke financiële instelling haalt dat?
Je moet Trustpilot betalen om je rating omhoog te krijgen.
De 1 zal dat wel doen, de ander niet of minder.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Een antwoord van Trade Republic zelf over de bronbelasting:

Bronbelasting is een belasting op beleggingsinkomsten zoals rente of dividenden, die wij moeten inhouden en afdragen aan de desbetreffende belastingdienst in het buitenland. De ingehouden bronbelasting tonen wij op het bijbehorende overzicht.

Het is niet mogelijk om via Trade Republic betaalde bronbelasting terug te vorderen. Deze teruggaaf dient u zelf aan te vragen. Als u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met een belastingadviseur.

Hier lijkt het er op dat ze niets van het formulier weten of er niets mee doen en dat je zelf actie (achteraf) moet ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
THE_BASE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:10:

Bronbelasting is een belasting op beleggingsinkomsten zoals rente of dividenden, die wij moeten inhouden en afdragen aan de desbetreffende belastingdienst in het buitenland. De ingehouden bronbelasting tonen wij op het bijbehorende overzicht.

Het is niet mogelijk om via Trade Republic betaalde bronbelasting terug te vorderen. Deze teruggaaf dient u zelf aan te vragen. Als u nog vragen heeft, kunt u contact opnemen met een belastingadviseur.

Hier lijkt het er op dat ze niets van het formulier weten of er niets mee doen en dat je zelf actie (achteraf) moet ondernemen.
Als dit het antwoord is dan zal het voor velen toch te vaag en teveel moeite gaan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24
THE_BASE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:10:
...
Het is niet mogelijk om via Trade Republic betaalde bronbelasting terug te vorderen. ....
...
Dit versterkt mijn gevoel dat ze niet zo goed hebben nagedacht over het nieuwe Spaar-product.
We willen niets terugvorderen - we willen voorkomen dat het uberhaupt ingehouden wordt.

Net als dat ze blijkbaar niet door hebben dat er mensen blijven steken in het identificatie-process; meerdere mensen hier moesten contact opnemen en dan wordt hun account verwijderd en kon je opnieuw beginnen met aanmelden.
Maar als bank kun je toch in je eigen systemen wel zien wie "in limbo" is (nieuwe aanmeldingen die meerdere dagen wachten op validatie maar helemaal geen document geüpload hebben)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Wren schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Als dit het antwoord is dan zal het voor velen toch te vaag en teveel moeite gaan worden.
Ik laat het voor wat het is, tot ze de boel op orde hebben en er meer duidelijk is. Het was te mooi om (makkelijk) waar te zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Wren schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:13:
[...]

Denk nog erger. Velen weten het niet en zullen verrast zijn dat de Ierse belastingdienst 20% van de uitgekeerde rente heeft ingehouden. En dan is het te laat omdat je niet met terugwerkende kracht het betreffende formulier kunt indienen.

Blijkbaar wil TR er ook geen enkele moeite in steken om de klant te helpen. Geen verwijzing naar het 8-3-6 formulier en proces om ondertekende formulieren bij de Ierse bank te krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
pdukers schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:27:
[...]

Denk nog erger. Velen weten het niet en zullen verrast zijn dat de Ierse belastingdienst 20% van de uitgekeerde rente heeft ingehouden. En dan is het te laat omdat je niet met terugwerkende kracht het betreffende formulier kunt indienen.

Blijkbaar wil TR er ook geen enkele moeite in steken om de klant te helpen. Geen verwijzing naar het 8-3-6 formulier en proces om ondertekende formulieren bij de Ierse bank te krijgen |:(
Yep, als het zo bij ze gaat voelt het niet al te goed, dus terugboeken maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05 21:58

LGU

Fijn dat een aantal mensen dit zo goed hebben nagekeken / uitgezocht. Door het artikel vorige week in het AD was ik namelijk ook getriggerd.

Speelt dit issue van de bronbelasting ook bij de Volkswagenbank? Want daar krijg je ook 2% (1e 6 mnd) en tegen de tijd dat de 6e mnd erop zitten kun je alweer verder kijken naar alternatieven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
LGU schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:50:
Speelt dit issue van de bronbelasting ook bij de Volkswagenbank?
Als die rekening "gewoon" in Duitsland loopt niet.

Da's het voordeel van Raisin, die dat gewoon duidelijk op hun site hebben staan: https://www.raisin.nl/belasting/#buitenlandse-bronbelasting

[ Voor 5% gewijzigd door GroteVoet459 op 09-01-2023 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

GroteVoet459 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:55:
Da's het voordeel van Raisin, die dat gewoon duidelijk op hun site hebben staan: https://www.raisin.nl/belasting/#buitenlandse-bronbelasting
En je - waar relevant - bij het afsluiten ook helpt door je (bijna?) te dwingen zo'n formulier om vrijgesteld te worden in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
LGU schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:50:Speelt dit issue van de bronbelasting ook bij de Volkswagenbank?
Nee, en bij Consorsbank en Advanzia ook niet. VW en Consorsbank niet aan beginnen als je Duits te beperkt is. Bij Advanzia is de actuele netto rente gelijk aan TR (1.60%), mits die laatste bronbelasting inhoudt.

[ Voor 25% gewijzigd door Frankenstein op 09-01-2023 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arj1o1
RobertMe schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:00:
Gisteren een mailtje ontvangen van Raisin m.b.t. "verwijs een vriend" en dat ze een bonus daarvoor hebben uitgekeerd. Echter heb ik tot nu toe nog geen bonus ontvangen. Iemand daar ervaring mee?

Overigens heb ik wel eerder al bonussen ontvangen, laatste bonus was op 27-12 en toen heb ik ook een mail ontvangen. Dus het lijkt niet een vertraagde mail te zijn.
Ik heb deze vandaag binnen. Althans er is een referral bonus van 50 euro bijgeschreven. Welke het is weet ik niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
arj1o1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:20:
[...]

Ik heb deze vandaag binnen. Althans er is een referral bonus van 50 euro bijgeschreven. Welke het is weet ik niet :P
Thanks, hier inderdaad ook zonder melding/mail "ineens" €50 referral bonus ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
LGU schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:50:
Fijn dat een aantal mensen dit zo goed hebben nagekeken / uitgezocht. Door het artikel vorige week in het AD was ik namelijk ook getriggerd.

Speelt dit issue van de bronbelasting ook bij de Volkswagenbank? Want daar krijg je ook 2% (1e 6 mnd) en tegen de tijd dat de 6e mnd erop zitten kun je alweer verder kijken naar alternatieven.
Ik ben blij dat ik er wat dieper in ben gedoken en niet na een simpele aanmelding gelijk een halve ton over heb gemaakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

RobertMe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:56:
[...]

Thanks, hier inderdaad ook zonder melding/mail "ineens" €50 referral bonus ontvangen.
Hoe lang is dat geleden na aanmelding?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:41:
[...]

Hoe lang is dat geleden na aanmelding?
Niet. Het ging in dezen over dat zowel @arj1o1 als ikzelf vorige week een mail ontvangen hebben m.b.t. de uitkering van een bonus i.v.m. de "Verwijs een vriend" actie, maar we geen bonus ontvangen hadden. Waarbij in ieder geval in mijn situatie ik de verwijzing had gestuurd.

Hoe lang dat is nadat de uitgenodigde het proces doorlopen heeft weet ik echter niet. Ik weet zelfs niet eens voor welke uitgenodigde deze bonus was. Waarbij ik er meerdere verzonden heb naar mede Tweakers. Dus het is niet dat het ik er incidenteel een verstuur en nog kan herleiden aan welke uitgenodigde dit gekoppeld is.

Echter hebben anderen eerder geschreven dat als de uitgenodigde als eerste product een deposito openen dat aan de voorwaarden voldoet (minimale looptijd van 6 maanden en minimale inleg van 5k) deze bonus na een week of 2 wordt uitgekeerd. (Kan ook best samenvallen met de 14 dagen bedenktijd, zo had ik er nog niet over gedacht tot nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 19:04
Mag ik jullie vragen? Ik heb 2 weken geleden een spaarrekening geopend bij de Consorsbank. Hoelang duurde bij jullie de aanmelding? Ik heb inmiddels een uittreksel uit de BRP per mail aan de Consorsbank toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19:56
pdukers schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:27:
[...]

De site van TR meldt het volgende:
A capital gains tax is withheld for all customers in Germany. For international customers, no taxes are withheld on interest. It’s up to you to declare interest income in your tax return according to your local tax laws.
https://support.traderepu...terest-on-my-cash-balance

In dit geval krijg ik de rente volledig uitbetaald en lijkt mij niet dat ik hier zelf aangifte over moet doen in Ierland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
Some0ne schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:25:
[...]
[...]

In dit geval krijg ik de rente volledig uitbetaald en lijkt mij niet dat ik hier zelf aangifte over moet doen in Ierland.
Alleen lijkt het zo dus niet te werken. Ten eerste lijkt die tekst te slaan op rekening van bestaande (eerdere) klanten die inderdaad bij een Duitse bank ondergebracht werden. Nieuwe spaarrekeningen worden echter bij een Ierse bank geopened.

Een buitenlandse bank zal die inhouding (vermogensaanwasbelasting) normaal direct op de rekening doen, tenzij er een afspraak ter voorkoming van dubbele belasting is. Die kan op verschillende manieren werken. In Duitsland (bij TR voor oude rekeninghouders) gaat dat voor Nederlanders automatisch. In Ierland moet er een woonplaatsverklaring beschikbaar zijn voor de inhouding gedaan wordt. In NL valt er verder niets meer te verrekenen met onze belastingdienst (zoals met sommige andere landen wel is bij gedeeltelijke heffingen).

Wat er gebeurd als je net voor die heffing komt je rekening leeg trekt én op heft weet ik niet, net zo min als op welk moment dat zou gebeuren. Maar lijkt me in ieder geval geen verstandige manier van werken, zeker niet als je er ooit nog eens heen wilt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:38:
[...]

Wat er gebeurd als je net voor die heffing komt je rekening leeg trekt én op heft weet ik niet, net zo min als op welk moment dat zou gebeuren. Maar lijkt me in ieder geval geen verstandige manier van werken, zeker niet als je er ooit nog eens heen wilt ...
Er valt niet aan te ontkomen. Iedere keer dat je rente ontvangt wordt de bronbelasting ingehouden. Het is niet zo dat er maar 1x per jaar belasting betaald moet worden. Bij het opheffen krijg je ook nog de rente en dan wordt ook belasting ingehouden.

[ Voor 3% gewijzigd door pdukers op 09-01-2023 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
Some0ne schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:25:
[...]

[...]

De samenvatting van @GroteVoet459 is ook al bevestigd door TR. Zie de volgende post eerder in dit topic : THE_BASE in "Het spaartopic - Deel 3"

Hoe TR hiermee omgaat is gewoon slecht.

[ Voor 8% gewijzigd door pdukers op 09-01-2023 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:12
Als ik het me goed herinner heeft @writser in het beleggen topic gezegd dat je ingehouden bronbelasting wel kan terugvorderen van de IB mits je genoeg VRH betaald. Dezelfde kwestie speelt met IBKR.ie (hoewel je daar kan voorkomen dat bronbelasting wordt ingehouden door een formulier op te sturen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Laatst online: 20:21
RobertMe schreef op maandag 9 januari 2023 @ 18:21:
[...]
Hoe lang dat is nadat de uitgenodigde het proces doorlopen heeft weet ik echter niet. Ik weet zelfs niet eens voor welke uitgenodigde deze bonus was. Waarbij ik er meerdere verzonden heb naar mede Tweakers. Dus het is niet dat het ik er incidenteel een verstuur en nog kan herleiden aan welke uitgenodigde dit gekoppeld is.

Echter hebben anderen eerder geschreven dat als de uitgenodigde als eerste product een deposito openen dat aan de voorwaarden voldoet (minimale looptijd van 6 maanden en minimale inleg van 5k) deze bonus na een week of 2 wordt uitgekeerd. (Kan ook best samenvallen met de 14 dagen bedenktijd, zo had ik er nog niet over gedacht tot nu)
Die zou best van mij kunnen zijn. Mijn CKV rekening is op 4-1 geopend. Ik heb zelf vandaag de 50 euro bonus ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
Pistachenootje schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:38:
Als ik het me goed herinner heeft @writser in het beleggen topic gezegd dat je ingehouden bronbelasting wel kan terugvorderen van de IB mits je genoeg VRH betaald. Dezelfde kwestie speelt met IBKR.ie (hoewel je daar kan voorkomen dat bronbelasting wordt ingehouden door een formulier op te sturen).
Het lijkt me dat je 15% van de Nederlandse IB kunt aftrekken en de resterende 5% rechtstreeks bij de Ierse belastingdienst moet terugvorderen. Ik heb het niet nagekeken voor Ierland, maar dat staat in de meeste belastingverdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Jimster schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 00:29:
[...]

Die zou best van mij kunnen zijn. Mijn CKV rekening is op 4-1 geopend. Ik heb zelf vandaag de 50 euro bonus ontvangen.
De mail is van 3-1 :p
Alhoewel ik gisteravond ineens zag dat ik 3 bonussen ontvangen had. Terwijl toen ik keek naar aanleiding van het bericht van @arj1o1 het volgens mij nog om eentje ging. Terwijl de transacties allemaal om 03:xx waren.
En nog mooier. Op het moment is die €150 wel afgeboekt bij Raisin, maar nog niet bijgeschreven bij Renault. Bij de andere transacties ging dat volgens mij wel tegelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
RobertMe schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 06:55:
[...]

De mail is van 3-1 :p
Alhoewel ik gisteravond ineens zag dat ik 3 bonussen ontvangen had. Terwijl toen ik keek naar aanleiding van het bericht van @arj1o1 het volgens mij nog om eentje ging. Terwijl de transacties allemaal om 03:xx waren.
En nog mooier. Op het moment is die €150 wel afgeboekt bij Raisin, maar nog niet bijgeschreven bij Renault. Bij de andere transacties ging dat volgens mij wel tegelijkertijd.
Het lijkt erop dat Raisin zijn administratie aan het inhalen is.

Bij mij is het bedrag ook afgeschreven bij Raisin en nog niet bijgeschreven bij Renault maar dat merk ik vaker. Zal in de loop van de dag wel worden bijgeschreven of anders morgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
PrivatBanka in Slowakije staat met 3,00% voor een 1 jaarsdeposito bij Raisin.

Nu zit ik even te kijken hoe het depositogarantiestelsel in Slowakije is geregeld.

https://fovsr.sk/fov/vypl...yplacania-nahrad/?lang=en

Daarbij valt mij het volgende op:
Bij uitbetaalde bedragen bij verschillende faillissementen van banken staat er een maximaal bedrag voor een ontoegankelijke deposito wat lager is dan 100.000 euro. Betekent dat de deposito per definitie niet is gewaarborgd voor 100k? Maar dat je uiteindelijk minder kan ontvangen? Of heeft dit maximale bedrag betrekking op wat anders en is dit het maximale bedrag wat de bank in eerste instantie vergoed heeft en de rest door het fonds aangevuld wordt ?

Als voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BKCPhBh5vLuDAUKKN6skTbvCemE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JI7dkmvuRkqnvktZ3SEx3O6p.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
dwdd schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:50:
PrivatBanka in Slowakije staat met 3,00% voor een 1 jaarsdeposito bij Raisin.

Nu zit ik even te kijken hoe het depositogarantiestelsel in Slowakije is geregeld.

https://fovsr.sk/fov/vypl...yplacania-nahrad/?lang=en

Daarbij valt mij het volgende op:
Bij uitbetaalde bedragen bij verschillende faillissementen van banken staat er een maximaal bedrag voor een ontoegankelijke deposito wat lager is dan 100.000 euro. Betekent dat de deposito per definitie niet is gewaarborgd voor 100k? Maar dat je uiteindelijk minder kan ontvangen? Of heeft dit maximale bedrag betrekking op wat anders en is dit het maximale bedrag wat de bank in eerste instantie vergoed heeft en de rest door het fonds aangevuld wordt ?

Als voorbeeld:

[Afbeelding]
De voorbeelden zijn van voor 2004.
Slowakije is per 1-1-2009 deelnemer in de Euro.

Volgens het reglement wordt tot 100.000 euro gecompenseerd uitbetaald in euro's.

Ik denk dat je door de historische opsomming (voorbeelden) op het verkeerde been wordt gezet. Dit geeft bij mij eerder een positief beeld omdat aangetoond wordt dat het DGS in het verleden al zijn nut heeft bewezen al dan niet met andere bedragen en regels
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojost1
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:31
Bedragen op joint savings accounts worden 50/50 gesplit en tellen dan pas mee met rente & de 100k limiet, als het goed is. (Ik vroeg het ze op Twitter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Laatst online: 20-05 11:25
Voor de mensen die bij Bunq zitten:

we hebben sinds 05-01 al het spaargeld naar Bunq overgezet. dat ging goed en de SNS rekening is nu gesloten.

Nou vraag ik mij wel af waar ik binnen mijn rekening kan zien wat de rente is die ik krijg (en misschien wel wat er dagelijks opgebouwd wordt en dus aan het einde van de maand bijgeschreven wordt)

er wordt wel geroepen dat het 1,31% is, maar ik kan het niet vinden. Ik twijfel ook of ik het wel goed heb ingericht staan, ik heb gewoon een rekening met daarop het bedrag, maar kan nou niet zien of het een betaal of spaarrekening is (kan wel een subrekening aanmaken en dan kiezen maar dan heb ik meerdere rekeningen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
KnuCha schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:48:
Voor de mensen die bij Bunq zitten:

we hebben sinds 05-01 al het spaargeld naar Bunq overgezet. dat ging goed en de SNS rekening is nu gesloten.

Nou vraag ik mij wel af waar ik binnen mijn rekening kan zien wat de rente is die ik krijg (en misschien wel wat er dagelijks opgebouwd wordt en dus aan het einde van de maand bijgeschreven wordt)

er wordt wel geroepen dat het 1,31% is, maar ik kan het niet vinden. Ik twijfel ook of ik het wel goed heb ingericht staan, ik heb gewoon een rekening met daarop het bedrag, maar kan nou niet zien of het een betaal of spaarrekening is (kan wel een subrekening aanmaken en dan kiezen maar dan heb ik meerdere rekeningen...)
Opgebouwde rente kun je niet zien. Als het geld op een "savings goal" staat gaat het goed (1 januari voor de eerste keer rente bijgeschreven gekregen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnuCha
  • Laatst online: 20-05 11:25
arj1o1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Opgebouwde rente kun je niet zien. Als het geld op een "savings goal" staat gaat het goed (1 januari voor de eerste keer rente bijgeschreven gekregen).
Ik denk dat het niet goed is bij mij dan, het lijkt nu een betaalrekening. ik heb ook geen doel hoeven instellen.
Het is ook irritant dat je niet van dat easy green afkomt, heb het abonnement al afgezegd maar loopt nog ruim 3 weken dus.

geen idee of ik het kan omzetten van betaalrekening naar spaarrekening (ik wil overigens helemaal geen doel instellen en wil ook niet al het geld in het potje van een subrekening in 1x moeten opnemen)

nog tips?

Edit, kennelijk was mijn account toch niet goed opgezegd en weer een easy green account. ik heb dit nu gewisseld en nu staat er netjes dat het een spaarrekening is.

alleen klopt het percentage niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4JzOVbOvu2cVYyhZLqEeKZXASE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JxHJjR5oGpJmNdfexnlFKnyr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door KnuCha op 10-01-2023 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arj1o1
KnuCha schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:04:
[...]

geen idee of ik het kan omzetten van betaalrekening naar spaarrekening (ik wil overigens helemaal geen doel instellen en wil ook niet al het geld in het potje van een subrekening in 1x moeten opnemen)
Dat doel is toch noodzakelijk volgens mij. Het bedrag wat je instelt als doel doet er verder ook niet toe. Je hoeft het geld ook niet in 1x op te nemen. Het is allemaal wat omslachtig maar voor mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 22-05 12:36
Ik heb vorige week donderdag (5 januari, rond 16:30) een account aangemaakt bij Raisin, de video identificatie doorlopen en een bewijs van adres geupload. Op dit moment is de status nog 'Identificatie in uitvoering'.

Bellen voor een status update werkt niet echt (na 25 minuten in de wacht maar opgehangen), dus vandaar mijn vraag hier:

Kunnen mensen die zich de laatste weken hebben aangemeld bij Raisin, laten weten welke datum ze hebben aangemeld, en op welke datum de aanmelding afgerond was?

Dat kan misschien een idee geven van de wachttijd op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:02
2 weken wachttijd kan je wel verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutusl
  • Nu online
30-12 identificatie en adresbewijs verstuurd.
06-01 rekening geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Omayyad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:20:
Ik heb vorige week donderdag (5 januari, rond 16:30) een account aangemaakt bij Raisin, de video identificatie doorlopen en een bewijs van adres geupload. Op dit moment is de status nog 'Identificatie in uitvoering'.

Bellen voor een status update werkt niet echt (na 25 minuten in de wacht maar opgehangen), dus vandaar mijn vraag hier:

Kunnen mensen die zich de laatste weken hebben aangemeld bij Raisin, laten weten welke datum ze hebben aangemeld, en op welke datum de aanmelding afgerond was?

Hoe lang het voor anderen duurt in hele specifieke datums is natuurlijk irrelevant. Alleen al omdat we nu net feestdagen gehad hebben en daarnaast het geld stallen in het buitenland, zoals bij/via Raisin, steeds populairder wordt.

Ik zou in ieder geval toch echt minimaal van 1 week uit gaan, en donderdagmiddag (half uur voor einde werkdag) aanmelden en op dinsdagmorgen verwacht aangemeld te zijn, dus 2, 2,5 werkdag, is echt veel te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Omayyad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:20:

29 december aangemeld. Gisteravond was alles gereed. Klantenservice is idd vrij onbereikbaar. Een mail van een week geleden is ook nog niet beantwoord.

Vanmorgen (voor 08:00) eerste overboeking gedaan. Deze is nog niet binnen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
ik zit de voorwaarden van de deposito's van bij Raisin aangesloten banken te bekijken, en het volgende valt me op onder sectie 7 Risico's:

Nordax Bank (Zweden)

De terugbetaling van het spaargeld is aan het insolventierisico van de Bank onderworpen. In het geval van een insolventie wordt de terugbetaling uitgevoerd door het Zweedse depositogarantiestelsel overeenkomstig de EU richtlijn inzake de depositogarantiestelsels.
Indien de beschikbare middelen in het depositogarantiefonds niet volstaan om het totaal aan gedekte banktegoeden bij de Bank te dekken, is het betrokken land niet verplicht in te springen voor de resterende aan rekeninghouders verschuldigde bedragen.

InBank (Estland)

De terugbetaling van het deposito is aan het insolventierisico van de Bank onderworpen. In het onwaarschijnlijke geval van een insolventie wordt de terugbetaling uitgevoerd door het Estse depositogarantiestelsel overeenkomstig de EU-richtlijnen inzake depositogarantie.

Er is blijkbaar toch verschil in uitvoering van de Europese richtlijn.. of geldt de restrictie (cursief door mij gemaakt in het Nordax stuk) ook voor alle andere EU banken? In dat geval zou ik zeer voorzichtig zijn met het stallen van geld in de kleinste EU landen, omdat de pot bij een failliesement wel eens snel leeg zou kunnen zijn in zulke gevallen (denk aan IceSave, waar miljarden aan spaargeld opeens vanuit NL en UK binnenstroomde, en waar de IJslandse regering ook niet het garantiefonds wilde aanvullen om de NL en UK spaarders te compenseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdukers
  • Niet online
@Omayyad De overheid is niet de laatste resort, maar er zijn wel extra garanties ingebouwd. Zie mijn post eerder dit jaar in een ander topic: pdukers in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurkie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 15:09
arj1o1 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:41:
[...]

Het lijkt erop dat Raisin zijn administratie aan het inhalen is.

Bij mij is het bedrag ook afgeschreven bij Raisin en nog niet bijgeschreven bij Renault maar dat merk ik vaker. Zal in de loop van de dag wel worden bijgeschreven of anders morgen.
Hier duurde het ook even, inmiddels wel bijgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
pdukers schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:29:
@Omayyad De overheid is niet de laatste resort, maar er zijn wel extra garanties ingebouwd. Zie mijn post eerder dit jaar in een ander topic: pdukers in "Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11"
Dank voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
pff, vanochtend gebeld met de servicedesk van Raisin om te vragen waarom mijn gisterenmorgen overgeboekte 50K nog niet op de rekening stond. Dat kon volgens de dame aan de lijn tot 2 werkdagen duren 'want Duitsland'. Terwijl Rabo bij het overboeken aangaf dat het bedrag nog dezelfde dag voor 15:00 op de rekening zou staan.
(Had rond de jaarwisseling net voor het weekend ook al eens een testoverboeking gedaan. Die kwam op 2 januari aan. Maar dit werd ook netjes vermeld bij het overboeken)

Vanmorgen ook nog eens 2x 1 euro vanaf dezelfde en een andere rekening overgeboekt naar mijn Raisin account. Zou wederom ook vóór 15:00 op de rekening moeten staan. En nu staan ineens zowel de 50K + de 2 euro van vanmorgen allemaal op de rekening.

Zou de witwas-controle wat langer geduurd hebben ? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
sverzijl schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:12:
pff, vanochtend gebeld met de servicedesk van Raisin om te vragen waarom mijn gisterenmorgen overgeboekte 50K nog niet op de rekening stond. Dat kon volgens de dame aan de lijn tot 2 werkdagen duren 'want Duitsland'. Terwijl Rabo bij het overboeken aangaf dat het bedrag nog dezelfde dag voor 15:00 op de rekening zou staan.
Gelukkig heeft Rabobank helemaal niets te zeggen over wat er bij Raisin (of welke willekeurige andere bank) gebeurd.

De meeste niet-Nederlands banken zijn nu eenmaal niet instant payment - net als "vroeger" moet je inderdaad gewoon 1 á 2 werkdagen wachten en rond het weekeinde en feestdagen zou daar zo maar een dag bij kunnen komen.

De EU heeft 26-okt-2022 een voorstel ingediend voor EU-wijde IP, maar dat moet eerst nog goedgekeurd worden en dan zal het wel even duren voor de niet-NL banken mee werken, want die rekenen momenteel gewoon geld voor deze service.

Tot dan toe is het voor ons NL-ers effe terug in de tijd en vooral niet nerveus worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
GroteVoet459 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:41:
[...]

De meeste niet-Nederlands banken zijn nu eenmaal niet instant payment - net als "vroeger" moet je inderdaad gewoon 1 á 2 werkdagen wachten en rond het weekeinde en feestdagen zou daar zo maar een dag bij kunnen komen.
En toch kwam de overboeking van vanmorgen wel gewoon voor 15:00 vandaag nog op de Raisin rekening. Dus het kan/gebeurt wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:41:
[...]

Gelukkig heeft Rabobank helemaal niets te zeggen over wat er bij Raisin (of welke willekeurige andere bank) gebeurd.

Het is toch gewoon swift / sepa (meen een van die twee) betalingsverkeer? Het "gedrag" daarvan is vervolgens vrij voorspelbaar in dat er een aantal tijdvakken zijn waarin de transacties, normaliter, plaatsvinden. Wat dus o.a. betekent dat er een "voor 15 uur" is, maar ik meen ook een "voor 9 uur" en ik meer daar tussenin nog iets.
Immers is bekend hoe het verkeer verwerkt wordt. In batches op basis van tijdvakken. Dan is dus ook bekend in welke batch de transactie beland en wanneer deze, bij benadering, uitgevoerd zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:42
sverzijl schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:12:
(Had rond de jaarwisseling net voor het weekend ook al eens een testoverboeking gedaan. Die kwam op 2 januari aan. Maar dit werd ook netjes vermeld bij het overboeken)

Vanmorgen ook nog eens 2x 1 euro vanaf dezelfde en een andere rekening overgeboekt naar mijn Raisin account. Zou wederom ook vóór 15:00 op de rekening moeten staan. En nu staan ineens zowel de 50K + de 2 euro van vanmorgen allemaal op de rekening.

Zou de witwas-controle wat langer geduurd hebben ? :)
Vrij normale gang van zaken, transacties tussen banken worden eens in de zoveel tijd verwerkt. Waarschijnlijk was je 50k overboeking net te laat om in het tijdslot te passen en die van 2x een euro op tijd. Dan staat het er inderdaad tegelijk op.

Bij banken als Raisin (en van Raisin naar de partnerbanken) moet je rekening houden met verwerkingstijden van 2 tot 3 werkdagen. En rondom feestdagen kan het gerust nog even langer duren.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
Drardollan schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:54:
[...]
Waarschijnlijk was je 50k overboeking net te laat om in het tijdslot te passen en die van 2x een euro op tijd. Dan staat het er inderdaad tegelijk op.
Dat zou het inderdaad kunnen zijn ja. Gisteren 11:20 overboeking, vanmorgen 9:35. Beiden vandaag rond 15:00 op Raisin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-05 13:53
Omayyad schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 13:01:
ik zit de voorwaarden van de deposito's van bij Raisin aangesloten banken te bekijken, en het volgende valt me op onder sectie 7 Risico's:

Nordax Bank (Zweden)

De terugbetaling van het spaargeld is aan het insolventierisico van de Bank onderworpen. In het geval van een insolventie wordt de terugbetaling uitgevoerd door het Zweedse depositogarantiestelsel overeenkomstig de EU richtlijn inzake de depositogarantiestelsels.
Indien de beschikbare middelen in het depositogarantiefonds niet volstaan om het totaal aan gedekte banktegoeden bij de Bank te dekken, is het betrokken land niet verplicht in te springen voor de resterende aan rekeninghouders verschuldigde bedragen.

InBank (Estland)

De terugbetaling van het deposito is aan het insolventierisico van de Bank onderworpen. In het onwaarschijnlijke geval van een insolventie wordt de terugbetaling uitgevoerd door het Estse depositogarantiestelsel overeenkomstig de EU-richtlijnen inzake depositogarantie.

Er is blijkbaar toch verschil in uitvoering van de Europese richtlijn.. of geldt de restrictie (cursief door mij gemaakt in het Nordax stuk) ook voor alle andere EU banken? In dat geval zou ik zeer voorzichtig zijn met het stallen van geld in de kleinste EU landen, omdat de pot bij een failliesement wel eens snel leeg zou kunnen zijn in zulke gevallen (denk aan IceSave, waar miljarden aan spaargeld opeens vanuit NL en UK binnenstroomde, en waar de IJslandse regering ook niet het garantiefonds wilde aanvullen om de NL en UK spaarders te compenseren)
Zoals je zelf vraagt: dat cursieve geldt voor het gehele DGS (dus in alle landen die meedoen). Indien het DGS wordt geactiveerd gaat het als volgt:
1. Uit het DGS worden de deposito's vergoed. Dit fonds moet in de meeste landen 0,80% van alle gedekte deposito's bevatten. In (economisch) kleinere landen ligt dit percentage hoger.
2. Indien het DGS niet toereikend is, moeten de banken die lid zijn van dit DGS bijspringen.
3. Hier houdt het principe op, mocht het bij stap 2 nog niet zijn opgelost, omdat de andere banken het niet kunnen opvangen, dan staat het vrij aan de staat. Je kan er dus de klok op gelijkzetten dat een lokale overheid weinig trekt heeft om een (relatief) kleine spaarbank met vooral geld van buitenlandse spaarders te compenseren. Denk bijv. aan Renault Bank in Frankrijk. Veel buitenlandse spaarders. Lastig te verantwoorden naar de Franse kiezers. MAAR als een Société Générale omvalt, reken maar dat het DGS never nooit toereikend zal zijn gezien de omvang van de bank. Ook niet wat andere banken dan extra kunnen aanvullen. Hier zal de Franse regering ongetwijfeld er wél voor kiezen om de bank (en diens spaarders) te redden, want dan hebben we het over Pierre & Claire van de boulangerie op de hoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Elandenmelk op 10-01-2023 16:22 ]

Pagina: 1 ... 58 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling