Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.217.318 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefkor
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-07 22:23
Drardollan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:52:
[...]

Stuk sneller dan LLoyds in ieder geval. Ben er wel blij mee.
Ik ben ook erg tevreden. Het terugstorten van geld gaat iets langzamer als van een NL naar NL rekeningnummer. Maar de rente maakt dat helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:07
stefkor schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:21:
[...]

Ik ben ook erg tevreden. Het terugstorten van geld gaat iets langzamer als van een NL naar NL rekeningnummer. Maar de rente maakt dat helemaal goed.
Je bent gewoon verwend met instant payments tegenwoordig ;)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Drardollan schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:52:
[...]

Je bent gewoon verwend met instant payments tegenwoordig ;)
Zijn er überhaupt spaarbanken die dat ondersteunen? Leaseplan Bank en NIBC Direct in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
RobertMe schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:59:
[...]

Zijn er überhaupt spaarbanken die dat ondersteunen? Leaseplan Bank en NIBC Direct in ieder geval niet.
Niet dat ik weer. Zelfs niet alle normale banken ondersteunen het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 23:33
Nationale Nederlanden verlaagt de rente verder vanaf 3 november en introduceert een nieuwe saldoklasse.

SaldoklasseOud tariefNieuw tarief
€ 0,- tot en met € 100.000,- 0,07%0,05%
Boven € 100.000,- tot en met € 250.000,-0,06%0,04%
€ 250.000,- tot € 1 miljoen Nieuwe saldoklasse - 0,04%
Boven € 1 miljoen0%0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:29
Dat belooft niets goeds natuurlijk, zit er dik in dat ze zich voorbereiden op een invoering van negatieve rente.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
JohanNL schreef op maandag 19 oktober 2020 @ 20:14:
Dat belooft niets goeds natuurlijk, zit er dik in dat ze zich voorbereiden op een invoering van negatieve rente.
Inderdaad, vast bij tegoeden boven de € 1 miljoen.

Hoewel het bericht van @Drardollan lichte hoop had kunnen geven dat ook andere banken de rente verhogen:
Drardollan schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:55:
LLoyds verhoogt zijn rente van 0,1% naar 0,3% *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
@DarkSEDA Dat heeft waarschijnlijk te maken met de Brexit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Nou, BigBank die recent naar 0,5% ging op flexibel sparen gaat per 26 oktober weer naar 0,2%.

Dat was een korte tijd voor mij daar, elders krijg ik ook 0,2% en hoef ik niet minstens 2 dagen te wachten op een overschrijving terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:13
Drardollan schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 13:03:
Nou, BigBank die recent naar 0,5% ging op flexibel sparen gaat per 26 oktober weer naar 0,2%.

Dat was een korte tijd voor mij daar, elders krijg ik ook 0,2% en hoef ik niet minstens 2 dagen te wachten op een overschrijving terug.
Da's wel heel flexibel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Waaien met alle winden mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 04-07 23:05
Nu Moneyou binnenkort echt de handdoek in de ring gooit, ben ik op zoek naar wat anders.

Nu heb ik de laatste 10 pagina's hier even doorgenomen. Hoe doen jullie het met je financieel partner, sluiten jullie samen een rekening af? Dat kan niet altijd lees ik hier en daar.

Verder heb ik er een paar op een rijtje gezet. Ben op dit moment niet op zoek naar deposito's. Alleen naar flexible sparen, net een nieuwbouwhuis gekocht, aka bodemloze put. :+
Een combi van rekeningen ben ik ook niet vies van, Openbank heb ik nu al voor Google Pay, maar gebruik daar de spaarrekening niet van op dit moment.

Bigbank 0.5%variable (vanaf 26-10-2020 naar 0.2%?) Estland Garantie
lloydsbank 0.3% variable Duitsland garantie
Openbank 0.2% variable Spanje garantie
leaseplan bank 0.1% Nederland garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Heb ik net een rekening daar geopend, geld heen en weer verplaatst en dan gaat de rente een stuk omlaag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378531

Dacuuu schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:59:
Nu Moneyou binnenkort echt de handdoek in de ring gooit, ben ik op zoek naar wat anders.

Nu heb ik de laatste 10 pagina's hier even doorgenomen. Hoe doen jullie het met je financieel partner, sluiten jullie samen een rekening af? Dat kan niet altijd lees ik hier en daar.

Verder heb ik er een paar op een rijtje gezet. Ben op dit moment niet op zoek naar deposito's. Alleen naar flexible sparen, net een nieuwbouwhuis gekocht, aka bodemloze put. :+
Een combi van rekeningen ben ik ook niet vies van, Openbank heb ik nu al voor Google Pay, maar gebruik daar de spaarrekening niet van op dit moment.

Bigbank 0.5%variable (vanaf 26-10-2020 naar 0.2%?) Estland Garantie
lloydsbank 0.3% variable Duitsland garantie
Openbank 0.2% variable Spanje garantie
leaseplan bank 0.1% Nederland garantie
Ik zit bij NIBC met kwartaalsparen a 0,2%. Nederlands garantiestelsel van toepassing. Wij hebben geen gezamenlijke spaarrekening.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik heb onlangs ons saldo overgeheveld van Moneyou naar ASN.

Het is een Nederlands bedrijf en ik sta achter het beleid van verantwoordelijk investeren.
Geen kosten voor de rekening zelf want dat vond ik ook wel weer wat onzinnig.
Ook gratis om meerdere rekeningen met eigen nummers aan te maken, wat ik handig vond aan Moneyou.
Rente is overal flut, voor die 100 a 200 euro verschil per jaar ga ik liever bij een bedrijf dat ik vertrouw.
En je hebt een goed werkende online omgeving, een Nederlands IBAN nummer waarmee
je met een normale verwerkingstijd kunt inleggen en opnemen. Als er iets is een Nederlandse
helpdesk die je kunt bellen.

Kortom, voor de minimale verschillen in opbrengst ga ik momenteel niet moelijk doen.
Als de rente boven de 0,5% komt kijk ik wel weer eens.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Mr.C4 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:01:
[...]

Heb ik net een rekening daar geopend, geld heen en weer verplaatst en dan gaat de rente een stuk omlaag 8)7
Idem dito hier, was zelfs nog geld naar onderweg vanmorgen 8)

Het gaat er nu allemaal af per 26-10. Lekker naar LLoyds of OpenBank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:28
Dacuuu schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 14:59:

Wanneer zou dat niet kunnen?

Heb verschillende gezamelijke rekeningen met mijn (financieel) partner. Een voor vaste lasten, een voor boodschappen, en incidenteel openen we extra gedeelde rekeningen als we ergens voor sparen (vakantie of zo).

Maar dat is eigenlijk alleen voor betalen, sparen doen we allebei gewoon op eigen rekeningen.

Edit: Overigens volg ik de rentestanden al jaren niet meer. De minieme verschillen zijn toch niet de moeite waard om je geld te gaan verplaatsen. 0,5% zou misschien nog een keer leuk zijn maar is blijkbaar niet houdbaar (en dat weten we eigenlijk best). Voor de rest zijn de verschillen tussen banken in tiendes van promilles uit te drukken... met mijn spaarsaldo levert dat nog geen tientje per jaar op.

[ Voor 21% gewijzigd door mcDavid op 20-10-2020 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
mddd schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:16:
Ik heb onlangs ons saldo overgeheveld van Moneyou naar ASN.

Het is een Nederlands bedrijf en ik sta achter het beleid van verantwoordelijk investeren.
Geen kosten voor de rekening zelf want dat vond ik ook wel weer wat onzinnig.
Ook gratis om meerdere rekeningen met eigen nummers aan te maken, wat ik handig vond aan Moneyou.
Rente is overal flut, voor die 100 a 200 euro verschil per jaar ga ik liever bij een bedrijf dat ik vertrouw.
En je hebt een goed werkende online omgeving, een Nederlands IBAN nummer waarmee
je met een normale verwerkingstijd kunt inleggen en opnemen. Als er iets is een Nederlandse
helpdesk die je kunt bellen.

Kortom, voor de minimale verschillen in opbrengst ga ik momenteel niet moelijk doen.
Als de rente boven de 0,5% komt kijk ik wel weer eens.
Eens hiermee, al dat gedoe is het niet waard voor wat je ervoor terug kunt krijgen.
Wat Bigbank nu dus doet is een goed voorbeeld hiervan; je even lokken met hun mooie rente en dan verlagen ze de boel weer waardoor je weer moet overstappen naar een andere bank.
lloyds bank zou dat dan moeten worden, maar die hanteren dan weer zo'n gek verificatiesysteem wat ook weer allemaal extra tijd kost :N
Wil je toch wel deze route bewandelen, dan zou het ook zomaar kunnen dat je na verloop van tijd wel een stuk of 5 (spaar)banken hebt, als niet meer, wordt het ook niet overzichtelijker op...

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 20-10-2020 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
En waar praten we nog over, als je €10.000,- hebt is 0,1% renteverschil €10,- per jaar, dan kan je beter ergens anders op bezuinigen.
Heb je een €100.000,- of meer ja dan is het misschien nog de moeite waard.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 04-07 23:05
HereIsTom schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:28:
En waar praten we nog over, als je €10.000,- hebt is 0,1% renteverschil €10,- per jaar, dan kan je beter ergens anders op bezuinigen.
Mijn ouwe zegt altijd, met dat tientje kan je wel je frietje betalen. Probeer maar eens een frietje te kopen zonder dat tientje. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HereIsTom
Dacuuu schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 17:59:
[...]

Mijn ouwe zegt altijd, met dat tientje kan je wel je frietje betalen. Probeer maar eens een frietje te kopen zonder dat tientje. :+
Mijn ouwe zei altijd, als je geen frietje koopt kun je dat tientje besparen :+

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HereIsTom schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:28:
Een spaarrekening heb je (meestal) zo geopend en je geld is ook zo overgemaakt. Kleine moeite voor een tientje 'gratis geld' (of meer) per jaar. Er zijn ook een hoop mensen die voor een tientje verschil van betaalrekening wisselen, dát geeft pas een gedoe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HereIsTom
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Een spaarrekening heb je (meestal) zo geopend en je geld is ook zo overgemaakt. Kleine moeite voor een tientje 'gratis geld' (of meer) per jaar. Er zijn ook een hoop mensen die voor een tientje verschil van betaalrekening wisselen, dát geeft pas een gedoe.
Prima jongen als jij al dat gedoe voor een tientje per jaar een kleine moeite vindt moet je het ook gewoon doen.
Voor een tientje per jaar ga ik echt niet al die moeite aanhalen, dan zijn er genoeg zaken waar je op kan besparen en meer oplevert dan die tien euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 12:58

Barrycade

Through the...

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:10:
[...]

Maar zijn hier dan ook alleen maar mensen met een uitgekleed betaalpakket bij een Nederlandse grootbank en een hele trits aan N26, Openbank, en noem de fintechs allemaal maar op met gratis rekeningen? Om de hele dag dan geld van de ene rekening naar de andere over te maken met net zo veel apps voor als je dat frietje moet betalen met je iPhone via Openbank?

Ik heb echt redelijk wat spaargeld, maar ondanks dat het openen van een spaarrekening bij een Spaanse /Letse /Duitse bank wellicht zo gedaan is zie ik zoals HereIsTom er niet de moeite van in.

Ik wil als er gedoe zou komen gewoon in mijn eigen taal bij een Nederlandse rechtbank mijn verhaal willen doen. Dat is voor mij wel een paar tientjes waard. En die tientjes pak ik wel op een andere manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:26

Het waren een paar leuke maanden (vanaf juni voor mij) ;w

Dat er soms wat schommelingen zijn begrijp ik, maar van 0,5% naar 0,2% is wel ineens een flinke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
Ik vraag me ook af als je continu je spaargeld van de ene naar de andere (buitenlandse)spaarrekening schuift, of de belastingdienst op een gegeven moment niet interesse in je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DarkSEDA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:31:
Ik vraag me ook af als je continu je spaargeld van de ene naar de andere (buitenlandse)spaarrekening schuift, of de belastingdienst op een gegeven moment niet interesse in je krijgt.
En wat zou er dan moeten gebeuren, heb je iets te verbergen voor ze? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSEDA
JohanNL schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:51:
[...]

En wat zou er dan moeten gebeuren, heb je iets te verbergen voor ze? ;)
Nee hoor, niks te verbergen. ;)

Maar als je voor een paar cent/euro meer rente per jaar aan een buitenlands belastingdienst de herkomst van je spaargeld moet verklaren, omdat ze je verdenken van witwassen word je daar denk ik niet zo vrolijk van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bigf00t
DarkSEDA schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 21:31:
Zal allemaal wel meevallen met de bedragen die een gemiddeld persoon op zijn spaarrekening heeft staan. Als je enkele tonnen hebt dan valt hier op andere manieren natuurlijk veel meer rendement mee te behalen.

De herkomst en alle overboekingen van mijn spaargeld zijn ook gewoon aantoonbaar, dus dit is wel het laatste waar ik me zorgen om maak.

Ik zet een gedeelte van mijn spaargeld nu een half jaartje bij LHV (via Raisin) voor 0,5%.

Voor vrij opneembaar lijkt Lloyds Bank met 0,3% nu de beste keuze, maar voor die 0,1% verschil heb ik weinig zin om weer een extra spaarrekening te openen. Ik laat (voor nu) dus ook een klein buffertje bij Bigbank staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Barrycade schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 20:44:
[...]
Ik heb echt redelijk wat spaargeld, maar ondanks dat het openen van een spaarrekening bij een Spaanse /Letse /Duitse bank wellicht zo gedaan is zie ik zoals HereIsTom er niet de moeite van in.

Ik wil als er gedoe zou komen gewoon in mijn eigen taal bij een Nederlandse rechtbank mijn verhaal willen doen. Dat is voor mij wel een paar tientjes waard. En die tientjes pak ik wel op een andere manier.
Ik heb ook geen rekeningen bij buitenlandse banken, die -wat ik hier lees- ook nog eens soms een hoop gedoe zijn om te openen. Maar of ik mijn spaargeld bij Nederlandse bank a of bank b zet maakt voor mij wat 'gedoe' betreft weinig uit. Dan kies ik toch liever voor de bank die net iets beter is.

Maar bij de huidige rentes maakt dat uiteraard maar weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
Over Moneyou gesproken: Het is nu al een tijdje oktober. En ik heb zelf nog niets gehoord van Moneyou. Is er iemand die al bericht heeft gehad wat er gebeurt met de spaarrekeningen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tochjo
  • Nu online
Ik heb nog een rekening die ik al een paar jaar niet meer gebruik en waar geen saldo meer op staat. Op 6 oktober kreeg ik een mail van MoneYou, dat deze spaarrekening vanaf november 2020 zal worden gesloten en dat de klantrelatie wordt beëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
OK dan wachten we het maar even af, misschien dat ze eerst de lege rekeningen afhandelen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
Kalentum schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:26:
OK dan wachten we het maar even af, misschien dat ze eerst de lege rekeningen afhandelen ofzo.
Wat zou je dan nog precies willen weten? Ik gok erop dat als er nog saldo op de MY rekening staat dit automatisch naar de opgegeven tegenrekening gaat (had MY dat nog?) en waarna de rekening wordt opgeheven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
Wren schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Wat zou je dan nog precies willen weten? Ik gok erop dat als er nog saldo op de MY rekening staat dit automatisch naar de opgegeven tegenrekening gaat (had MY dat nog?) en waarna de rekening wordt opgeheven.
Ik ben lui en doe het liefst helemaal niets. Dus ik wacht totdat ik wat hoor. Was gewoon benieuwd of er al enige voortgang in zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:25
HereIsTom schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Mijn ouwe zei altijd, als je geen frietje koopt kun je dat tientje besparen :+
Mijn ouwe had het altijd over patat... :>

Ik zat ook bij Moneyou, maar die paar tientjes (als ik dat al haal) per jaar maakt nu dus geen verschil meer. De komende jaren zijn gewoon zonder rente, totdat de economie weer op zijn gang komt. Dan kijken we weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wren schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

Dat is volgens mij dus precies waar Kalentum (en de andere klanten) duidelijkheid over zouden willen hebben. Wordt het saldo overgemaakt of worden de rekeningen 'omgevormd' tot een Abn Amro rekening? En wanneer zullen de wijzigingen plaatsvinden? Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:40
Rubbergrover1 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:38:
[...]

Dat is volgens mij dus precies waar Kalentum (en de andere klanten) duidelijkheid over zouden willen hebben. Wordt het saldo overgemaakt of worden de rekeningen 'omgevormd' tot een Abn Amro rekening? En wanneer zullen de wijzigingen plaatsvinden? Etc.
Exact.
Nog belangrijker wat gebeurt er met de lopende (groene) deposito’s. Etc etc....

Edit: zelf heb ik nog helemaal niks gehoord van MY. Alles via dit forum vernomen en gecontroleerd op de website.

[ Voor 10% gewijzigd door internet4me op 21-10-2020 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2023
internet4me schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:00:
Edit: zelf heb ik nog helemaal niks gehoord van MY. Alles via dit forum vernomen en gecontroleerd op de website.
Ik heb op 8 september een mail van MoneYou gehad met als onderwerp ´Moneyou stopt´.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad Air 2 64 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
internet4me schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 15:00:
[...]

Ik ook nog steeds niet hoor, maar het zal me wel. Heb alles allang weg daar, wat mij betreft gaan ze in rook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Zo, alles van BigBank staat weer bij LPB. Nog minder rente, maar 0,1 of 0,2 maakt ook niet uit en LPB is sneller in verwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Railgunner schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:32:
[...]

Ik heb op 8 september een mail van MoneYou gehad met als onderwerp ´Moneyou stopt´.
Ik en veel anderen dus niet. dat vind ik erg vreemd. Officieel ben ik door Moneyou nog helemaal niet op de hoogte gebracht, behalve dan dat het wel ergens in de app staat in kleine letters geloof ik, maar zoiets belangrijkst als het volledig stoppen van je bankrekening, daar mag ik toch wel een e-mail voor verwachten lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We zijn nu een maand verder en ik heb nog steeds niets gehoord van Moneyou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
Ik ook niet maar als ik mijzelf mag citeren:
Odeklontje schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 10:58:
Via de chat weten ze ook niet meer dan er op de website staat. Ze informeren klanten in batches om de drukte te spreiden. Naar verwachting gaat tot proces nog door tot in 2021. Een harde datum is er dus niet maar als ik mag speculeren:
  • 2020-Q3: Informeren van de klanten voor stoppen of overstappen.
  • 2021-Q1: Afbouwen van klantenbestand.
  • 2021-Q2: Einde Moneyou.
Zelf zou ik alles voor 31-12-2020 afronden. Gewoon voor je eigen overzicht en administratie. Anders mag ik in 2022 nog weer gaan zeulen met jaaroverzichten voor de belastingdienst voor 2021. De ervaring met het verkrijgen van rekeningafschriften was echt een drama. Dus ik weet wel wat ik ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:19
Zijn er hier mensen met ervaring met CKV? Wat vinden jullie ervan?

Ik overweeg een deposito tegen 1% af te sluiten. Met Raisin en cash back XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Pistachenootje schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:09:
Zijn er hier mensen met ervaring met CKV? Wat vinden jullie ervan?

Ik overweeg een deposito tegen 1% af te sluiten. Met Raisin en cash back XL.
Zou je het risico willen lopen om je geld in het buitenland te stallen voor die 1% rente? Kan mij een situatie van Icesave herinneren waarbij het nakomen van de depositogarantie nog een dingetje was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cakebp schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:21:
[...]

Zou je het risico willen lopen om je geld in het buitenland te stallen voor die 1% rente? Kan mij een situatie van Icesave herinneren waarbij het nakomen van de depositogarantie nog een dingetje was.
Het is een Belgische bank. Dat is wel iets anders dan een bank uit een niet-euro en niet-EU land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulfix
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op zondag 22 november 2020 @ 10:50:
We zijn nu een maand verder en ik heb nog steeds niets gehoord van Moneyou.
Op de site staat nu wel een bericht als je bij bijv het spaargedeelte kijkt: https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cakebp
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22-04 13:14
Rubbergrover1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:32:
[...]

Het is een Belgische bank. Dat is wel iets anders dan een bank uit een niet-euro en niet-EU land.
Excuus, had hier helemaal over heen gelezen. Ik dacht meer het geld wegzetten via Raisin in het algemeen (dus bijvoorbeeld in Letland, Litouwen etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soulfix schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:36:
[...]

Op de site staat nu wel een bericht als je bij bijv het spaargedeelte kijkt: https://www.moneyou.nl/over-moneyou/nieuws
Daar staat bij een hoop dingen nog steeds dat ze vanaf oktober klanten gaan informeren. Schiet niet zo op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrogant
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-07 12:43

Arrogant

S.F.W.

Rubbergrover1 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:51:
[...]

Daar staat bij een hoop dingen nog steeds dat ze vanaf oktober klanten gaan informeren. Schiet niet zo op.
Op welke informatie zit je te wachten dan?
Heb zelf maar gewoon de rekening opgezegd.

Milieu? Ach man, ik kom uit een voortreffelijk milieu! / Stop de Postcodeloterij

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Arrogant schreef op maandag 23 november 2020 @ 17:37:
[...]

Op welke informatie zit je te wachten dan?
Heb zelf maar gewoon de rekening opgezegd.
Bijvoorbeeld hoe lang de boel nog blijft werken en wat er gebeurt als je niets doet. Eigenlijk de meest basale dingen, dus. Bovendien kun je niet alles zomaar opzeggen (leningen, deposito), en juist bij die dingen staat dat ze je vanaf oktober gaan informeren.

De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd.
In 2021. 1 januari? 31 december? Wat heb je aan zo'n mededeling als het over iets meer dan een maand 2021 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
edit, sorry, ja deposito's en leningen is een ander verhaal
Gewoon opzeggen, dan hoef je je geen zorgen meer te maken, of heb ik dat mis?
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 07:02:
[...]

Bijvoorbeeld hoe lang de boel nog blijft werken en wat er gebeurt als je niets doet. Eigenlijk de meest basale dingen, dus. Bovendien kun je niet alles zomaar opzeggen (leningen, deposito), en juist bij die dingen staat dat ze je vanaf oktober gaan informeren.

De verwachting is dat de dienstverlening van Moneyou in 2021 volledig is afgebouwd.
In 2021. 1 januari? 31 december? Wat heb je aan zo'n mededeling als het over iets meer dan een maand 2021 is.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 24-11-2020 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henk007 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:23:
edit, sorry, ja deposito's en leningen is een ander verhaal
Gewoon opzeggen, dan hoef je je geen zorgen meer te maken, of heb ik dat mis?
Deposito's en leningen kun je dus niet zomaar opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wilde ik net bij Raisin/CKV een deposito van 1 jaar tegen 1% afsluiten, zijn de rentes veranderd. Nu nog wel 1.05% op 3 jaar. Ik denk dat ik die maar ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:13:
Wilde ik net bij Raisin/CKV een deposito van 1 jaar tegen 1% afsluiten, zijn de rentes veranderd. Nu nog wel 1.05% op 3 jaar. Ik denk dat ik die maar ga doen.
Dat wordt lekker binnen lopen.

Waarom voor 1,05% je geld 3 jaar vastzetten? Dan kan je het beter in zonnepanelen, isolatie of extra aflossing kieperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:19:
[...]

Waarom voor 1,05% je geld 3 jaar vastzetten? Dan kan je het beter in zonnepanelen, isolatie of extra aflossing kieperen.
Wellicht heeft hij al zonnepanelen of wil hij dat niet, is het huis al goed genoeg geïsoleerd en is er verder niets af te lossen ;)
Als je dan nog enigszins je geld wilt laten renderen in deze tijd met geen of heel weinig risico, dan is zo'n 3 jaar deposito met 1% best lucratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
JohanNL schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:32:
[...]

Wellicht heeft hij al zonnepanelen of wil hij dat niet, is het huis al goed genoeg geïsoleerd en is er verder niets af te lossen ;)
Als je dan nog enigszins je geld wilt laten renderen in deze tijd met geen of heel weinig risico, dan is zo'n 3 jaar deposito met 1% best lucratief.
Dat kan. Wellicht heeft hij ook al 20 miljoen tegen 3% vast staan.

Maar 3 jaar vastzetten tegen 1,05% is niet lucratief wat mij betreft. Dat is nog minder dan de inflatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:33:
[...]

Dat kan. Wellicht heeft hij ook al 20 miljoen tegen 3% vast staan.

Maar 3 jaar vastzetten tegen 1,05% is niet lucratief wat mij betreft. Dat is nog minder dan de inflatie....
Het alternatief is 0% of eigenlijk -0,4/0,5% als je te veel geld hebt of min of meer gedwongen wordt in staatsobligaties te gaan zitten.
Ik begrijp echter wel wat je bedoelt, je geld smelt alsnog weg, alhoewel de inflatie op dit moment nog wel te overzien is
Maar vergeleken met het '' normale '' alternatief is die 1,05% echt heel mooi in deze tijd, uiteraard wel met het DGS tot 100K :)
Mochten die miljoenen er zijn is het wel verstandig niet meer dan 100K bij zo'n kleine spaarbank te storten en dan kom je waarschijnlijk ook weer bij die verliesgevende staatsobligaties uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Drardollan schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:19:
[...]

Doel is niet binnen lopen, doel is veiligheid. Deposito's zijn het veilige gedeelte van mijn beleggingsportefeuille.

1.05% over 3 jaar is niet veel maar het is nog altijd meer dan de verwachte opbrengst van staatsobligaties in euros, die is namelijk negatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-07 00:03
Ik ben me aan het oriënteren op een spaarrekening, en ik vroeg me af of Lloyds Bank een Nederlands IBAN heeft voor zijn spaarrekeningen? Er staat namelijk dat ze vallen onder het Duitse depositogarantiestelsel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:12
Tommert38 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:30:
Ik ben me aan het oriënteren op een spaarrekening, en ik vroeg me af of Lloyds Bank een Nederlands IBAN heeft voor zijn spaarrekeningen? Er staat namelijk dat ze vallen onder het Duitse depositogarantiestelsel..
Ja, ik heb: NL19 BOFS xxxx xxxx xx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tommert38 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 17:30:
Wat is de meerwaarde van enkel een Nederlands IBAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:35:
[...]

Wat is de meerwaarde van enkel een Nederlands IBAN?
Nederlands depositogarantiestelsel in plaats van het andere land?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
evleerdam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:47:
[...]

Nederlands depositogarantiestelsel in plaats van het andere land?
Maar als er staat dat ze onder het Duitse depositogarantiestelsel vallen, wat Tommert38 aangeeft, wat is dan de meerwaarde van weten wat voor IBAN je krijgt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zou die 0.3% rente van Lloyds Bank een lokkertje zijn? Even klanten werven en dan weer verlagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wren
Pistachenootje schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:15:
Zou die 0.3% rente van Lloyds Bank een lokkertje zijn? Even klanten werven en dan weer verlagen?
Tot nu toe niet en is het al langere tijd 0.3% Bigbank had dat geintje wel geflikt, eerst 0.5% en hop ineens naar 0.2%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-08-2024
@Pistachenootje Staat al enkele maanden op 0.3% volgens mij en was daarvoor 0.2%. Heb mijn geld daar sinds begin september staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Longcat op 25-11-2020 16:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
Rubbergrover1 schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:56:
[...]

Maar als er staat dat ze onder het Duitse depositogarantiestelsel vallen, wat Tommert38 aangeeft, wat is dan de meerwaarde van weten wat voor IBAN je krijgt...?
Goed punt. Dus dan de volgende vraag: kan een Nederlandse IBAN vallen onder het Duitse garantiestelsel?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 567735

evleerdam schreef op woensdag 25 november 2020 @ 16:47:
[...]
Goed punt. Dus dan de volgende vraag: kan een Nederlandse IBAN vallen onder het Duitse garantiestelsel?
Een banklicentie is overal in de EER (EU + Liechtenstein, Noorwegen en IJsland) geldig, dus dan geldt a) het bank van de licentie voor de vestiging (dat heet passporting) en b) kun je in elk land van de EER dat je wilt IBANs aanvragen (en daarna uitgeven), als je dat zou willen. Ik meen dat MoneyYou Duitsland/Oostenrijk en Rabodirect het net andersom deden.

In het geval van Lloyds stond waarschijnlijk de infrastructuur van Bank of Scotland er al, vandaar dat ze het zo gedaan hebben, vermoed ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommert38
Een Nederlands IBAN geeft mij en degenen die er ook geld op storten gewoon een fijner gevoel, zit verder geen diepzinnige reden achter. :)

De reactie van Lloyds Bank overigens:
Uw bankrekening nummer bij Lloyds Bank heeft een Nederlandse IBAN, beginnend met NLxxBOFSxxxxxxxxxx. Deze wordt u willekeurig toegewezen.

Op 25 maart 2019 zijn alle Nederlandse spaarrekeningen van Bank of Scotland plc overgedragen aan Lloyds Bank GmbH. Dit betekent dat vanaf die datum het Duitse depositogarantiestelsel van toepassing is. Uw spaargeld bij Lloyds Bank GmbH is via het Duitse stelsel, het Entschädigungseinrichtung deutscher Banken (EdB) gegarandeerd tot een maximum van € 100.000,-. Voor tijdelijke hoge tegoeden geldt een afwijkende regeling.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:28
Per 30 december 2020 wijzigen de Voorwaarden Sparen NIBC Direct.
Geachte,

Onze Voorwaarden Sparen wijzigen op 30 december 2020. Zo werken we voortaan met saldoklassen en kunt u geen buitenlandse tegenrekening meer koppelen aan uw spaarrekening. In deze e-mail leest u meer over deze en een aantal andere wijzigingen.

Introductie saldoklassen
NIBC Direct hanteert vanaf 30 december saldoklassen. Deze wijziging is het gevolg van de aanhoudende lage rentes in de markt. Dit betekent dat de rente op uw spaarrekening voortaan afhangt van het saldo op uw spaarrekening. Hieronder staan de saldoklassen met de bijbehorende rentes. Saldoklassen en rentepercentages staan niet vast en kunnen wijzigen. Lees hier meer.

SaldoklasseRente
Saldo t/m € 100.0000,15%
Saldo tussen € 100.000 en € 250.0000,15%
Saldo tussen € 250.000 en € 500.0000,15%
Saldo tussen € 500.000 en € 1.000.0000,15%
Saldo meer dan € 1.000.0000,15%

Verhuist u naar het buitenland?
Als u verhuist naar een land binnen het SEPA-gebied, kunt u blijven sparen bij NIBC Direct. De tegenrekening moet alleen wel een betaalrekening bij een Nederlandse bank zijn.

Inloggen
Inloggen in MijnNIBCDirect is veranderd. Dit staat nu ook helder in de nieuwe voorwaarden.

Afspraken over uw persoonlijke gegevens
Alles rond privacy hebben wij vastgelegd in het Privacy Statement van NIBC Direct. Dit vervangt de artikelen omtrent uw privacy in de Voorwaarden Sparen NIBC Direct.

Wilt u meer weten? Bekijk dan de nieuwe Voorwaarden Sparen NIBC Direct.

Met vriendelijke groet,

NIBC Direct
Ik vermoed dat binnenkort de rente zal wijzigen en ze daarom deze saldoklassen hebben doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Caballero
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Het (weinige) fijne aan Moneyou vind ik nog dat je een spaarrekening hebt die direct gekoppeld is aan je eventuele deposito's. Vanuit sparen boekte je over naar deposito, en je deposito werd bij vrijkomen teruggestort op je spaarrekening.

Voor zover ik begrijp moet je bij partijen als Bigbank en CKV apart een spaarrekening en apart een deposito (of meerdere) openen, klopt dat? Liefst zoek ik een mogelijkheid zoals bij Moneyou dat ik wanneer ik maar wil deposito's van bijvoorbeeld een half jaar, een jaar en twee jaar naast elkaar kan openen zonder het gedoe van 3-4 verschillende rekeningen.. Bestaan er nog zulke mogelijkheden in spaarland, uiteraard met een aantrekkelijke rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
El Caballero schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:53:
Het (weinige) fijne aan Moneyou vind ik nog dat je een spaarrekening hebt die direct gekoppeld is aan je eventuele deposito's. Vanuit sparen boekte je over naar deposito, en je deposito werd bij vrijkomen teruggestort op je spaarrekening.
Bij LeasePlan bank werkt dit ook zo, als ik het goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koksie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-07 21:17
Bigf00t schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:30:
[...]

Bij LeasePlan bank werkt dit ook zo, als ik het goed herinner.
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 04-07 22:03
En bij NIBC bank. En bij Credit Europe. En nog een stel andere die ik in het verleden heb gehad. Oh ja Aegon.
Anadolu bank, etc.etc. etc.
Ik denk dat de (spaar)banken die niet zo werken de uitzondering zijn? Ik heb nog nooit anders gehad eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:28
ThinkPadd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:53:
Per 30 december 2020 wijzigen de Voorwaarden Sparen NIBC Direct.

[...]

Ik vermoed dat binnenkort de rente zal wijzigen en ze daarom deze saldoklassen hebben doorgevoerd.
En zoals verwacht is er inderdaad wat gewijzigd bij NIBC Direct. Op een saldo >€500k geen rente meer. Ze zijn overigens ook overgenomen door Blackstone, maar vallen nog steeds onder het depositogarantiestelsel.

• Bigf00t
Bigbank heeft de rente voor Flexibel Sparen sinds 22-12-2020 weer verhoogd naar 0,30% (was 0,20%).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• le0001
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 01-07 20:48
Er lijkt een opvolger van de MoneYou Groendeposito´s in de maak:

"De ABN AMRO Groenlening is een financiering om duurzame investeringen te stimuleren. De Groenlening wordt verstrekt door ABN AMRO Groenbank B.V., een 100% dochter van ABN AMRO N.V.

Wat is de Groenregeling?
De Groenbank maakt gebruik van de Groenregeling, die door de overheid in het leven geroepen is om Nederland te helpen verduurzamen.

Tot voor kort konden spaarders bij de Groenbank voor een groendeposito terecht bij Moneyou. In augustus is besloten alle spaaractiviteiten van Moneyou stop te zetten. Het is daardoor ook niet meer mogelijk om via Moneyou een nieuw groendeposito te openen.

Hoewel de ABN AMRO Groenbank tijdelijk de mogelijkheid mist om onder de groenregeling aan te trekken, heeft dit geen gevolgen voor het financieren van groene projecten. In de loop van 2021 zal ABN AMRO een nieuw groendeposito aanbieden via het ABN AMRO kanaal. "

Zie: https://www.abnamro.nl/nl...lening/cbc/groenbank.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unif
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 01-04-2023
hmm, daar moet je dan wel een rekening voor hebben bij de ABN AMRO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
Nationale-Nederlanden verlaagd de rente verder en intoduceerd negative rente vanaf 2 februari.

Tot € 250.000 0,03%
€ 250.000 tot € 500.000 0%
€ 500.000 tot € 1.000.000 -0,25%
vanaf € 1.000.000 -0,25%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 17:12

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Argenta verlaagd ook de rente :(

Variabele Spaarrente per 5 februari
• Argenta Internet Spaarrekening: 0,02% (was 0,05%)
• Argenta Jongeren Spaarrekening: 0,17% (was 0,20%)
• Argenta Hypotheek Profijt Spaarrekening*: 0,02% (was 0,05%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:41

Robtimus

me Robtimus no like you

NIBC Direct verlaagt de rentes. Ze zijn hierdoor nog maar amper aantrekkelijker dan b.v. LPB...

Spaarrekening :
Basisrente 0,15% -> 0,10%

Kwartaalspaarrekening
Bonusrente 0,05% -> 0,03%

Deposito's:
3 maanden 0,15% -> 0,10%
6 maanden 0,20% -> 0,15%
9 maanden 0,20% -> 0,15%
1 jaar 0,40% -> 0,30%
2 jaar 0,45% -> 0,35%
3 jaar 0,50% -> 0,40%
4 jaar 0,60% -> 0,45%
5 jaar 0,65% -> 0,50%
6 jaar 0,70% -> 0,50%
7 jaar 0,70% -> 0,50%
8 jaar 0,70% -> 0,50%
9 jaar 0,70% -> 0,50%
10 jaar 0,70% -> 0,50%

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Robtimus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 16:59:
NIBC Direct verlaagt de rentes. Ze zijn hierdoor nog maar amper aantrekkelijker dan b.v. LPB...

Spaarrekening :

Kwartaalspaarrekening
Bonusrente 0,05% -> 0,03%

Deposito's:
3 maanden 0,15% -> 0,10%
6 maanden 0,20% -> 0,15%
9 maanden 0,20% -> 0,15%
1 jaar 0,40% -> 0,30%
2 jaar 0,45% -> 0,35%
3 jaar 0,50% -> 0,40%
4 jaar 0,60% -> 0,45%
5 jaar 0,65% -> 0,50%
6 jaar 0,70% -> 0,50%
7 jaar 0,70% -> 0,50%
8 jaar 0,70% -> 0,50%
9 jaar 0,70% -> 0,50%
10 jaar 0,70% -> 0,50%
Volgens mij heeft, of had, LPB sowieso interessantere depositos. Maar qua spaarrekeningen liepen ze IIRC sowieso redelijk gelijk. Plusje van NIBC is dan de kwartaal spaarrekening waar je net iets extra aan rente op kreeg. En als je eerder op neemt krijg je nog steeds de standaard rente, i.p.v. een "boete" doordat dus de basisrente gelijk is aan de rente op de normale spaarrekening. Bij bv Knab is de basisrente altijd lager geweest, dus eerder opnemen leverde dan minder rente op dan dat je het geld op de gewone spaarrekening had staan.
In andere woorden: bij NIBC heb ik gewoon alles op de kwartaal spaarrekening staan. Immers kost het niks / loop je niks mis als je het eerder eraf haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik ben ook niet van plan weg te gaan, die 0,03% is toch beter dan 0,00% ;)

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Robtimus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:18:
Ik ben ook niet van plan weg te gaan, die 0,03% is toch beter dan 0,00% ;)
Als je het een kwartaal laat staan dus 0,18% dat krijg je volgens mij nergens meer op een gewone spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
HereIsTom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 17:33:
[...]

Als je het een kwartaal laat staan dus 0,18% dat krijg je volgens mij nergens meer op een gewone spaarrekening.
0,10 + 0,03 = 0,18? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Bij Lloyds krijg je toch 0.3% op jaar basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Inderdaad, zie: https://www.spaarrente.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Oja 0,13% en Lloyds is geen Nederlandse bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07 19:14
Geen Nederlandse bank, maar valt wel onder het Duitse depositogarantiestelsel, van ook €100.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Tommie01 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:04:
[...]

Geen Nederlandse bank, maar valt wel onder het Duitse depositogarantiestelsel, van ook €100.000
Tja dat moet je dan nog maar zien te krijgen als het fout gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
HereIsTom schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 19:21:
[...]

Tja dat moet je dan nog maar zien te krijgen als het fout gaat.
Duitsland heeft een hogere krediet rating dan Nederland. Waarom denk jij dat ze hun DGS stelsel niet zouden nakomen t.o.v. EU inwoners? Alleen op basis van onderbuikgevoelens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door GioStyle op 15-12-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie01
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 04-07 19:14
Pistachenootje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:12:
[...]

Duitsland heeft een hogere krediet rating dan Nederland. Waarom denk jij dat ze hun DGS stelsel niet zouden nakomen t.o.v. EU inwoners? Alleen op basis van onderbuikgevoelens?
Op basis van dit artikel van Radar lijkt het mij wel veilig en durf ik het aan.

Daarnaast hebben zij een Nederlandse klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:32
Ik heb eergisteren een rekening geopend bij Lloyds. Alle communicatie gaat in het Nederlands. Ze hebben ook een kantoor in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
Het gaat hem om het Duitse depositogarantiestelsel waar Lloyds onder valt, en dat hij dus wellicht niet in het Nederlands daar aanspraak op kan maken. Verder is alles in het Nederlands bij Lloyds, inclusief Nederlandse IBANs (van Bank of Schotland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus

Robtimus

me Robtimus no like you

[...]

Zoals al gezegd, 0,13%, maar het verschil met LPB is maar 0,03% (0,00% als je het geld niet laat staan).

Ik heb wel naar Lloyds gekeken, maar ik haakte af bij het "stuur een kopie van je ID kaart per post op". Dat is toch een heel stuk minder veilig dan het via een HTTPS verbinding uploaden.

More than meets the eye
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Robtimus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:44:
[...]

Zoals al gezegd, 0,13%, maar het verschil met LPB is maar 0,03% (0,00% als je het geld niet laat staan).

Ik heb wel naar Lloyds gekeken, maar ik haakte af bij het "stuur een kopie van je ID kaart per post op". Dat is toch een heel stuk minder veilig dan het via een HTTPS verbinding uploaden.
Ik heb vorige week een account geopend. Kopie paspoort ging via email.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik wilde al zeggen, toen het Bank of Scotland was hoefde het al niet via post (mijn spaarrekening is al oud :) )

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1 ... 32 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling