Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 171 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.214.812 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:47
Uniciteit schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:45:
Overigens interessant en wellicht iets om rekening mee te houden: Moody’s (één van ‘s werelds grootste credit ratings bureaus) gaat deze week mogelijk een lagere rating aan Italië geven… naar junk status.

Dat zou wellicht nog voor wat onrust kunnen zorgen - en wellicht ook hogere rentes bij de Italiaanse banken.
Als ze dat - wellicht of vrijwel zeker(?) - gaan doen zou je die onrust nu al moeten merken, de markten lopen namelijk meestal op de zaken vooruit :)
Maar in de praktijk is het toch slechts één trede naar beneden en toch vooral een dingetje voor de media.
Heeft de publieke omroep wéér iets om de herinneringen aan de omvallende banken en economische crisis te herdenken...

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:46
Uniciteit schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:45:
Overigens interessant en wellicht iets om rekening mee te houden: Moody’s (één van ‘s werelds grootste credit ratings bureaus) gaat deze week mogelijk een lagere rating aan Italië geven… naar junk status.

Dat zou wellicht nog voor wat onrust kunnen zorgen - en wellicht ook hogere rentes bij de Italiaanse banken.
Junk status klinkt spannend maar is alles onder investment grade rating (BB - S&P/Fitch), ook bekend als High Yield. Progetto is nu BBB (investment grade). In ieder geval zou het rente-risico profiel omhoog gaan i.e. hogere rente bij een downgrade :P

[ Voor 3% gewijzigd door wibblemoo op 13-11-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Inbank en Klarna staan weer bij Raisin in de lijst dus het was maar tijdelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Update van mijn kant met betrekking tot het herroepen van een deposito: dit heeft precies 20 dagen geduurd. Ik had verwacht dat het sneller zou gaan.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:16
wcduck schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:04:
Update van mijn kant met betrekking tot het herroepen van een deposito: dit heeft precies 20 dagen geduurd. Ik had verwacht dat het sneller zou gaan.
Eigenlijk wel zonde, had je net zo goed de 4% rente kunnen houden toch? Gezien de gemiste rente dagen.
Of kreeg je wel de dagen rente dat ze beschikking over je geld hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strijpje
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-05 08:54
Door tegenvallende resultaten op de beurs langzamerhand toch aan het kijken naar deposito’s en spaarrentes. Ik zit bij bunq voor 2.46% waarvan ongeveer 1/3e omgezet naar USD vanwege de 3.71%. Daar kleeft natuurlijk wel wat valutarisico aan.

Zakelijk zit ik bij KNAB (2%) en WISE (3.44%), al begrijp ik eigenlijk niet helemaal of het bij dat laatste een echte spaarrente is. Ik hoorde iemand laatst zeggen dat ik daar veel belasting over moet betalen, klopt dit? Ik zoek nl. naar hoge zakelijke spaarrente.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Strijpje schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 05:56:
Ik zit bij bunq voor 2.46% waarvan ongeveer 1/3e omgezet naar USD vanwege de 3.71%. Daar kleeft natuurlijk wel wat valutarisico aan.
Let op dat dit deel in USD niet gedekt wordt door het DGS. Als Bunq zou omvallen is de kans dus aanwezig (/groot?) dat je kunt fluiten naar dit deel van je vermogen.
Zakelijk zit ik bij KNAB (2%) en WISE (3.44%), al begrijp ik eigenlijk niet helemaal of het bij dat laatste een echte spaarrente is. Ik hoorde iemand laatst zeggen dat ik daar veel belasting over moet betalen, klopt dit? Ik zoek nl. naar hoge zakelijke spaarrente.
Klopt, Wise zet het geld in een geldmarktfonds. Dit is dus geen spaarrekening / deposito (/"deposit account") en wordt daardoor ook niet gezien als sparen door de belastingdienst, waardoor het automatisch onder het hogere belastingtarief valt. "Work-a-round" zou kunnen zijn door het geld voor 1 januari er af te halen, en vervolgens ook 3 maanden weg te houden (i.v.m. peildatum arbitrage).
Daarnaast valt ook dit dus niet onder het DGS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:49
RobertMe schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 06:44:
[...]
Klopt, Wise zet het geld in een geldmarktfonds. Dit is dus geen spaarrekening / deposito (/"deposit account") en wordt daardoor ook niet gezien als sparen door de belastingdienst, waardoor het automatisch onder het hogere belastingtarief valt. "Work-a-round" zou kunnen zijn door het geld voor 1 januari er af te halen, en vervolgens ook 3 maanden weg te houden (i.v.m. peildatum arbitrage).
Dit klopt voor particulieren. Voor zakelijke spaarders is het niet van toepassing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Henkoes schreef op maandag 13 november 2023 @ 23:56:
[...]

Eigenlijk wel zonde, had je net zo goed de 4% rente kunnen houden toch? Gezien de gemiste rente dagen.
Of kreeg je wel de dagen rente dat ze beschikking over je geld hadden?
Absoluut. Sterker nog: als je nu kijkt dan is die 4% best een goede rente. Een secundaire reden dat ik het geannuleerd heb is dat ik wilde kijken hoe lang de verwerking zou duren. Dit lijkt me voor mijzelf en anderen nuttige informatie. Ik zie het dus als gemaakte kosten (en tijd) om iets te leren.

Wat me ook tegenviel is dat ik van Raisin geen seintje kreeg dat de deposito was opgeheven. Het stond dus zomaar los op de Raisin rekening.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sipjohn
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-05 16:11
Strijpje schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 05:56:
Door tegenvallende resultaten op de beurs langzamerhand toch aan het kijken naar deposito’s en spaarrentes. Ik zit bij bunq voor 2.46% waarvan ongeveer 1/3e omgezet naar USD vanwege de 3.71%. Daar kleeft natuurlijk wel wat valutarisico aan.

Zakelijk speelt dit niet verschil niet omdat geen box 3.
Afhankelijk van inkomen sowieso hoog belast. Box 1, indien eenmanszaak of vof, box 2 indien bv..

Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
De rente kan volgend jaar juni al omlaag, denken ECB-volgers.

Economen en ook de Europese Centrale Bank zelf denken dat met de beleidsrente op 4,00% die piek is bereikt. ... Persbureau Bloomberg houdt maandelijks een enquête onder economen van zakenbanken die de Europese Centrale Bank volgen. Uit die maandag gepubliceerde rondvraag bleek dat economen verwachten dat die renteverlaging in juni volgend jaar zal plaatsvinden, waar zij vorige maand nog dachten dat pas in september zou gebeuren. Zij baseren zich daarbij op hun verwachtingen voor de inflatie. Die geldontwaarding staat in het eerste kwartaal van 2025 op 1,9%, denken zij nu, dus onder de doelstelling van 2%.
https://fd.nl/financiele-...omlaag-denken-ecb-volgers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 18:42
Bericht van Advanzia gehad na de vraag over de nieuwe portal

//
Thank you for your message.

Please be informed, that it is correct, that in future we will update our customer portal. As soon as this comes into effect, our customers will be informed. For the moment we cannot give you any details about which features will be provided and when exactly.

We would like to remind you that therefore it is important to have your personal data up to date. Please send us via email every change of mobile number or other.

//

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Ik had begin november een rekening bij Advanzia geopend en 2-11 had ik die minimale €5000 op de rekening staan.

Heb nu een nieuw en uitgebreider antwoord gekregen op mijn vraag m.b.t. de rente.
Kreeg nu dit:

"Thank you for your message.
The special interest rate will be provided until the 29th of February 2024.
Kind regards,"

Dus ook bijna 4 maanden rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Juan schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:07:
Bericht van Advanzia gehad na de vraag over de nieuwe portal
Er staat nu ook een melding op de inlogpagina. Had ik nog niet eerder gezien.

edit: voor de volledigheid mijn adres met aanverwanten via de site maar doorgegeven. Kreeg direct 3 mailtjes met een bevestiging van inzending met een supportnummer.

[ Voor 25% gewijzigd door wibblemoo op 14-11-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 18:42
wibblemoo schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 16:23:
[...]

Er staat nu ook een melding op de inlogpagina. Had ik nog niet eerder gezien.

edit: voor de volledigheid mijn adres met aanverwanten via de site maar doorgegeven. Kreeg direct 3 mailtjes met een bevestiging van inzending met een supportnummer.
Ik zie het ja.. hopelijk per 1 dec.

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:37
Tja, ik lees ook tegenovergestelde prognoses. Het blijft zoals altijd lastig. Ik was een jaar geleden al zeer tevreden dat ik langlopende deposito’s voor 1,8% of 2,1% kon afsluiten komende vanuit het negatieve rentetijdperk. Gaan we de VS achterna met 5% plus rentes of wordt het voor het vergrijzende Europa een Japan scenario?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Onlangs een Raisin account aangemaakt.
Nu heb ik een klein bedrag op een Nordax spaarrekening gestort.

Ik wil hier nu wat meer op gaan zetten, volgens de app zou ik ook PLAN.... nummer kunnen gebruiken bij het overboeken, alleen ik kan nergens dat PLAN nummer terugvinden. 8)7

Doe ik iets verkeerd, heeft Raisin met Nordax geen plan nummer of iets anders.

Iemand een idee?

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:34
henkNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 20:26:

Ik wil hier nu wat meer op gaan zetten, volgens de app zou ik ook PLAN.... nummer kunnen gebruiken bij het overboeken, alleen ik kan nergens dat PLAN nummer terugvinden. 8)7

Iemand een idee?
bij de betreffende spaarrekening kijken onder "automatisch sparen instellen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Iemand een idee?
Bij je Nordax rekening naar storten gaan, naarbeneden scrollen, eenmalige of periodieke overboeking vanaf uw tegenrekening, en nog wat verder naarbeneden scrollen.

Nu ben ik wel benieuwd hoe dit werkt bij andere, toevallig heb ik het recent ook gedaan, van de drie overboekingen, is een totaal van één automatisch overgemaakt. Allemaal met dezelfde beschrijving, dus daar niks fout in gekopieerd oid. Andere twee gewoon handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Daar zit ik ook te kijken, ik zie dan bij punt 3:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
3. Zo spaart u nog eenvoudiger en comfortabeler!

Begunstigde (uzelf)
henkNL

Kopieren

IBAN Raisin-rekening
DExx xxxx

Verder omlaag dan dat kan hij niet, maar geen plan nummer :?

[ Voor 3% gewijzigd door henkNL op 14-11-2023 20:43 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:30
Probeer het eens via de website in plaats van de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 12:58
... alleen ik kan nergens dat PLAN nummer terugvinden. 8)7
Gebruik je de website of de app?

Via de website ga je naar je Spaarproducten, dan open je "Details" bij de betreffende rekening. Op de regel "Automatisch sparen" klik je op "Meer lezen >". Dan zou je het PLANxxx nummer moeten zien.

In de app ga je naar Spaarrekeningen, klik je op de betreffende rekening
In het blokje onder "Transacties" staat dan als het goed is "Automatisch sparen" (in Engels: "Savings Plan")
Het blokje eronder is voor "Opnemen" ("Withdraw")

En voor diegene waar een PLANxxx omschrijving niet voor een automatische overboeking heeft gezorgd; wel melden bij Raisin, want anders lossen ze een mogelijk probleem nooit op ...

PS: zie net op de site dat je die PLANxxx optie alleen hebt als je periodiek overmaken selecteert; misschien dat er verschil zit in hoe een bank een handmatige vs een periodieke betaing onvangt ... ??

[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 14-11-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
Top, via de website zie ik wel het plan nummer staan!

Bedankt allen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:02
henkNL schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:11:
Top, via de website zie ik wel het plan nummer staan!
Benieuwd of het jou wel lukt, hier gaat het regelmatig mis. Inmiddels stort ik het gewoon met de hand door, dat gaat sneller dan met dat PLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

GroteVoet459 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:03:
Gebruik je de website of de app?

Via de website ga je naar je Spaarproducten, dan open je "Details" bij de betreffende rekening. Op de regel "Automatisch sparen" klik je op "Meer lezen >". Dan zou je het PLANxxx nummer moeten zien.
Je kan ook direct op '+ Automatisch sparen' wat in diezelfde grijze balk naast Details onder de banknaam staat klikken :)
(Of op '+ Storten' en daarna nog naar de 'vanaf uw tegenrekening' gaan)
En voor diegene waar een PLANxxx omschrijving niet voor een automatische overboeking heeft gezorgd; wel melden bij Raisin, want anders lossen ze een mogelijk probleem nooit op ...
Het lijkt me heel sterk dat ze geen PLAN-code melden, want het is gewoon dezelfde reeks cijfers als wat er bij "Spaarrekening-ID" staat (aka beide zijn id van je rekening en het enige verschil is hoe ze 'm presenteren).
PS: zie net op de site dat je die PLANxxx optie alleen hebt als je periodiek overmaken selecteert; misschien dat er verschil zit in hoe een bank een handmatige vs een periodieke betaing onvangt ... ??
Wat Raisin met die PLAN-code doet staat helemaal los van wat de bank waarmee je wil storten ermee doet. Voor Raisin is het een herkenningscode die zij gebruiken om een storting te kunnen koppelen aan een van jouw rekeningen. Voor de bank van je tegenrekening is het domweg een stukje tekst in het beschrijvings-veld dat verder geen betekenis heeft of speciaal gedrag oplevert.
grun93 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:05:
Benieuwd of het jou wel lukt, hier gaat het regelmatig mis. Inmiddels stort ik het gewoon met de hand door, dat gaat sneller dan met dat PLAN.
Die plancode in de beschrijving is bij mij elke keer goed gegaan, naar verschillende via Raisin beheerde rekeningen en vanaf verschillende tegenrekeningen.
Heb je wellicht af en toe meer in de beschrijving gezet dan die PLAN-code?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb het 3x vanaf Rabo gegaan, en niks anders behalve de PLAN code, daarnaast onthoudt Rabo de laatste omschrijving die je hebt gebruikt. Oftewel ik heb na de eerste keer copy pasten er niks aan veranderd. En toch is het alleen de tweede keer goed gegaan.

Edit: Omdat hiet terecht werd opgemerkt had ik maar met klantenservice contact opgenomen, en reactie voor nu:
Dank voor uw bericht.

Wij hebben uw casus, i.v.m. de transacties met een automatisch sparen kenmerk, gecontroleerd en kunnen bevestigen dat dit met de hoogste prioriteit werd doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling.

Onze excuses voor het ongemak wat dit kan veroorzaken. Wij zullen u uiteraard contacteren wanneer wij een terugkoppeling hebben ontvangen.
De hoogst mogelijke prioriteit nog wel :+

[ Voor 51% gewijzigd door Sissors op 15-11-2023 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 10:32
Sissors schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:04:
Ik heb het 3x vanaf Rabo gegaan, en niks anders behalve de PLAN code, daarnaast onthoudt Rabo de laatste omschrijving die je hebt gebruikt. Oftewel ik heb na de eerste keer copy pasten er niks aan veranderd. En toch is het alleen de tweede keer goed gegaan.

Edit: Omdat hiet terecht werd opgemerkt had ik maar met klantenservice contact opgenomen, en reactie voor nu:

[...]

De hoogst mogelijke prioriteit nog wel :+
Bij mij is het ook nog niet gelukt met Rabo en plancode.
Raisin kan beter een melding per mail of pushbericht versturen zodra de overboeking op je raisin rekening binnen is zodat je het zelf handmatig kan doorzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:02
ACM schreef op woensdag 15 november 2023 @ 07:36:
Die plancode in de beschrijving is bij mij elke keer goed gegaan, naar verschillende via Raisin beheerde rekeningen en vanaf verschillende tegenrekeningen. Heb je wellicht af en toe meer in de beschrijving gezet dan die PLAN-code?
Nee, alleen de PLAN-code. Hoe lang duurt het bij jou voordat het bedrag van Raisin doorgestort wordt naar de uiteindelijke bestemming? Ik zie het gewoon nutteloos op de Raisin rekening blijven staan en er gebeurt verder niks, ondanks die PLAN-code.
Het ging pas 1x goed en dat was de eerste keer toen ik 's morgensvroeg vanaf de tegenrekening hier in NL een bedrag overmaakte, toen was het na een paar uur al bij de eindbestemming aangekomen. Bedragen die ik 's middags of 's avonds stort, blijven bij Raisin staan en komen dan niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:40
RobertMe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 06:10:
[...]

ING Duitsland als ik het zo snel goed zie 3,5%? Moet je eens kijken wat die in Nederland voor rente geven ;)
Dat vind ik dus echt schandalig...de EU kunnen ze wel opdoeken.
Ik ben in stapjes al mijn spaargeld van ING naar NIBC aan het doen.
Bij ING kreeg ik bij 'gods' gratie ongeveer 1,28472% ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexion1
  • Laatst online: 19:17
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:10:
[...]

Waarom NIBC? LPB is al hoger en Credit Europe bank geeft al 3,55 voor half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:10:
[...]

Bij Openbank kun je met een net telefoontje naar de klantenservice ook nog aardig wat zaken leuk voor elkaar krijgen. Wanneer je naar b.v. een Rabobank belt loop je gewoon regelrecht tegen een betonnen muur aan.

Het zal ze dan vast ook wel opgevallen zijn dat ik in één keer al mijn rekeningen leeg getrokken heb :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wibblemoo
Rockel83 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:56:
[...]

Het zal ze dan vast ook wel opgevallen zijn niets schelen dat ik in één keer al mijn rekeningen leeg getrokken heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 16:40
Flexion1 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:17:
[...]

Waarom NIBC? LPB is al hoger en Credit Europe bank geeft al 3,55 voor half jaar.
Ik heb een 'iets' beter gevoel bij NIBC ( = NL ).

En 3% is voorlopig prima ( mits ik het 1 jaar vastzet ).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:10:
[...]

For what it's worth: het zijn alle drie Nederlandse banken met kantoor in Nederland, banklicentie in Nederland en gedekt door het Nederlandse garantiestelsel.

Echter is LeasePlan (waar de bank dus onder valt) overgenomen door / samengegaan met / ... een Franse lease toko. En Credit Europe Bank opgericht door / eigendom van een Turk.

Maar uiteindelijk is het uiteraard een gevoelskwestie en moet iedereen doen waar hij zich prettig bij voelt. En dus ook niet bedoeld als discussie, maar puur het benoemen van de kale feiten. "Voor de wet" alle drie Nederlands. Maar uiteraard allemaal een andere situatie / achtergrond waardoor de een wellicht "beter" voelt dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:21
WiLLoW_TieN schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:10:
[...]

Het gevoel begrijp ik, maar Credit Europe is net zo goed "= NL"
en met 3,75% krijg je nu meer voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
wibblemoo schreef op woensdag 15 november 2023 @ 11:57:
Het zal ze dan vast ook wel opgevallen zijn niets schelen dat ik in één keer al mijn rekeningen leeg getrokken heb :P
Volgens de ing zal hun beleid & keuzes het beste voor hen zijn. En ik denk dat zij daar gelijk in hebben, er zijn genoeg spaarders die het blijkbaar ook niet voldoende boeit. Wij met een andere insteek zoeken ons heil elders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
W1ck1e schreef op woensdag 15 november 2023 @ 12:27:
[...]
Volgens de ing zal hun beleid & keuzes het beste voor hen zijn. En ik denk dat zij daar gelijk in hebben, er zijn genoeg spaarders die het blijkbaar ook niet voldoende boeit. Wij met een andere insteek zoeken ons heil elders.
Blijft de rekenrente voor de vrh toch lekker laag :)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
timelezzzzz schreef op zondag 12 november 2023 @ 07:55:
[...]
Ja op 28-10 ontvangen en toen reply gedaan met getekende overeenkomst , bankafschrift en brief belastingdienst met de vraag of dit voldoende was. Kreeg hier een standaard reactie op terug dat het in behandeling is.
Jij al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Zie op Raisin voor het eerst lagere rentes voorheen deposito voor 3 jaar of langer. Is de daling ingezet.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:04

Barrycade

Through the...

Jack1 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:50:
Zie op Raisin voor het eerst lagere rentes voorheen deposito voor 3 jaar of langer. Is de daling ingezet.......?
Ik zag al verlagingen voor 1 jaar. Zit met een aantal bij Coop maar die gingen van 4,11 naar 3,6.

Maar in Nederland zitten we in een recessie en negatieve inflatie (beide 0,3%) maar is nog gemiddeld 4,3 in Europa.

Weet niet wat het gaat doen. Maar de banken rekenen blijkbaar met betere tijden op de langere termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
uit een artikel op FD.nl van vandaag:
Ook hier leiden de verschillende groeiverwachtingen tot uiteenlopende inflatieverwachtingen. De analisten van Goldman Sachs houden het op gemiddeld 2,7% voor 2024 en 2,1% in 2025. Die van Morgan Stanley gaan uit van respectievelijk 2,4% en 2,0%.
Morgan Stanley verwacht dat de eerste renteverlaging in juni 2024 zal komen en dat aan het eind van dat jaar de beleidsrente op 3,00% staat, tegen 4,00% nu. Eind 2025 zou de rente dan op 2,00% staan. Bij Goldman Sachs gaan ze uit van een eerste renteverlaging in het derde kwartaal van 2024 en eind dat jaar een rente van 3,50%. Voor eind 2025 verwacht men dat de ECB op 2,50% uitkomt.
Dus ja de grote jongens voorzien ook een daling, en hence de markt heeft dat reeds ingeprijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Jack1 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:50:
Ik zie al een paar weken verlagingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Er is weer een nieuwe bank bijgekomen op Raisin: Distingo Bank met een flexibele spaarrekening van 3,10% nu de hoogste. Oorsprong Frans en vergelijkbaar met Renault alleen dan van de Stellantis Group.

(Nog) geen depositos

[ Voor 7% gewijzigd door Novax op 15-11-2023 14:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
https://www.raisin.nl/banken/distingo-bank/

Frans DGS, rentebetaling per kwartaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Novax schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:47:
Er is weer een nieuwe bank bijgekomen op Raisin: Distingo Bank met een flexibele spaarrekening van 3,10% nu de hoogste. Oorsprong Frans en vergelijkbaar met Renault alleen dan van de Stellantis Group.

(Nog) geen depositos
Wachten tot Nordax naar 3,11% gaat dan :+

Maar als ik het goed zie is het dus een doodnormale spaarrekening? Bij "flexibele spaarrekening" moest ik om een of andere reden denken aan "Progetto concurrent" maar die is juist onder voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:16:
[...]

Wachten tot Nordax naar 3,11% gaat dan :+
Zou inderdaad mooi zijn als dat gebeurt en dat er daardoor weer een kleine rente-wedloop ontstaat op Raisin, in Duitsland geeft Distingo 3,25% dus het kan hoger (in Frankrijk zelf geven ze echter slechts 2,90%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja een gewone spaarrekening en flexibel als in vrij opneembaar saldo en variabele rente.
Op zich wel goed die 'concurrentie' op Raisin om bovenaan de lijst te staan met rente verhogingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:24
Nee nogmaals mail gestuurd met de vraag naar de status en kreeg vrij snel dit terug:

schön, dass Sie uns schreiben.

Wenn Sie die Legitimation bereits durchgeführt haben, ist von Ihrer Seite alles erledigt. Sollte uns noch etwas fehlen, werden wir uns bei Ihnen melden.

Sobald uns alle notwendigen Unterlagen von Ihnen vorliegen, versenden wir eine Kontoeröffnungsbestätigung. Kurz nach der Kontoeröffnungsbestätigung bekommen Sie mit separater Post Ihre Zugangsdaten für das Online-Banking. Das dauert in den meisten Fällen derzeit einige Arbeitstage.

Wir bitten Sie um noch etwas Geduld. Vielen Dank.

Wir wünschen Ihnen einen guten Start in die Woche.

Aldus volgens translate:

Bedankt dat u ons schrijft.

Als u de authenticatie al heeft uitgevoerd, wordt alles van uw kant gedaan. Mochten wij toch nog iets missen, dan nemen wij contact met u op.

Zodra wij alle benodigde documenten van u hebben, sturen wij u een bevestiging voor het openen van de rekening. Kort na de bevestiging van de rekeningopening ontvangt u uw toegangsgegevens voor online bankieren in een aparte post. In de meeste gevallen duurt dit momenteel enkele werkdagen.

Wij vragen u geduld te hebben. Bedankt.

Wij wensen u een goed begin van de week.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Nog niks over de variabele rente van de gewone spaarrekening maar ook Nordax gaat de deposito rentes verlagen per 21 november:
  • 6 maanden van 3.94% naar 3.62%
  • 9 maanden van 3.95% naar 3.70%
  • 12 maanden van 3.96% naar 3.77%
Als ik overigens bij Raisin nu een spaarrekening wil openen moet ik het stapsgewijs invullen ik plaats van de overzichtelijjke enkele pagina voorheen. Heel irritant, hebben anderen dat ook?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-05 10:25
Iets bizars bij bunq om rekening mee te houden: heb overstap gedaan naar credit europe. Rekening bunq gesloten op donderdag na overboeken . Rente van die week enkele tientjes maar kreeg ik niet . Na contact bunq: pech gehad omdat je rekening ‘ sloot ‘ is je opgebouwde rente weg….

Uh wat ??? :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
xxxMaverick schreef op woensdag 15 november 2023 @ 18:21:
Iets bizars bij bunq om rekening mee te houden: heb overstap gedaan naar credit europe. Rekening bunq gesloten op donderdag na overboeken . Rente van die week enkele tientjes maar kreeg ik niet . Na contact bunq: pech gehad omdat je rekening ‘ sloot ‘ is je opgebouwde rente weg….

Uh wat ??? :X
Verbaasd me niks, gezien je bij Bunq ook geen rente krijgt als je Payday uitzet. Geen rekening betekent automatisch dat Payday niet aan kan staan. Toch het verschil tussen een moderne Fintech en een tranditionele bank dan. Gelukkig betaalt Bunq elke week rente, en is daarmee de schade minimaal :P

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Barrycade schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:58:
[...]
Maar in Nederland zitten we in een recessie en negatieve inflatie (beide 0,3%) maar is nog gemiddeld 4,3 in Europa.
Het CBS gebruikt een nieuwe rekenmethode en daardoor ontstaat een vertekend beeld. Volgens de oude methode is er nog steeds sprake van inflatie in Nederland. Dat geloof ik best. Kijk naar de prijs van kleding. Het is schrikbarend. De producten in de supermarkt zijn ook niet veel goedkoper geworden.

Maar de nieuwe cijfers worden wel mooi aan de ECB doorgegeven. Dat hoort niet zo!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Mijn 6 maandse deposito bij Banca Progetto verloopt eind november (via Raisin. Ik wil deze hierna 6 maanden vastzetten bij LHV (via Raisin). Kan ik nu alvast de deposito bij LHV openen en wachten tot het geld van Banca vrij komt? Hoe doe ik dat met de rente - berekenen hoeveel de rente is en dat bij het bedrag op tellen om zo het te openen bedrag te bepalen?

• Novax
  • Niet online
ColeJ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:25:
Mijn 6 maandse deposito bij Banca Progetto verloopt eind november (via Raisin. Ik wil deze hierna 6 maanden vastzetten bij LHV (via Raisin). Kan ik nu alvast de deposito bij LHV openen en wachten tot het geld van Banca vrij komt? Hoe doe ik dat met de rente - berekenen hoeveel de rente is en dat bij het bedrag op tellen om zo het te openen bedrag te bepalen?
Je zou de aanvraag al wel kunnen starten maar Raisin zal deze pas doorsturen naar LHV wanneer het geld op de Raisin rekening beschikbaar is, je krijgt dan een negatief saldo te zien totdat het geld van Banca Progetto vrijkomt.

Het uiteindelijke bedrag moet je zelf berekenen maar ik weet niet of je dat op de cent exact kan doen. bij de berekening die Raisin toont bij nieuwe depositos staat namelijk ook dat het om "een (nauwkeurige) benadering" gaat en ik neem aan dat ze het bedrag anders wel in het overzicht van je depositos zouden tonen

• RobertMe
  • Nu online
ColeJ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:25:
Aanvraag kun je inderdaad eerder doen en die zal wel een aantal dagen/weken blijven staan.
Aangezien je het bedrag zelf moet invullen etc zul je inderdaad zelf moeten berekenen hoeveel de rente dan is. En dan eventueel of een paar euro lager de aanvraag doen of een paar euro extra / alvast op de Raisin rekening zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Consors update: mijn rekening is geopend! Kreeg zojuist per email de bevestiging, de stukken volgen per post.

• hoihoi66
  • Laatst online: 10-05 01:37
https://www.businessinsid...bedrijf-van-fiat-en-opel/

Waarom kan ik niets terugvinden wanneer de rente wordt uitgekeerd via de app van Raisin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
hoihoi66 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:03:

Waarom kan ik niets terugvinden wanneer de rente wordt uitgekeerd via de app van Raisin?
Via de site wel onder details, per kwartaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 31-05 09:27
hoihoi66 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:03:

En in het artikel dat je zelf deelde 😀

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:16:
Consors update: mijn rekening is geopend! Kreeg zojuist per email de bevestiging, de stukken volgen per post.
Kun je tijd verloop aangeven? Datum eerste aanmelding, datum insturen adresbewijs, en welk adresbewijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkNL
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 15 november 2023 @ 06:05:
[...]

Gisterenavond om te testen een klein bedrag (50,-) overgemaakt met in de omschrijving het PLAN nummer.
Zojuist zie ik dat hij op de juiste (enige ook) spaarrekening terecht is gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Roadster112 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:20:

En in het artikel dat je zelf deelde 😀
@hoihoi66 wilde volgens mij weten waarom het niet te vinden is in de app.van Raisin.

[ Voor 4% gewijzigd door W1ck1e op 16-11-2023 11:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jack1
  • Niet online
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en 3 jaar vast een deposito gepakt voor 100k voor 4.3 procent. Het was onlangs even 4.45 maar pak dat verlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Jack1 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:45:
Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en 3 jaar vast een deposito gepakt voor 100k voor 4.3 procent. Het was onlangs even 4.45 maar pak dat verlies
Als je niet jaarlijks de opgebouwde rente uitgekeerd krijgt dan ga je wel over de grens van 100k heen. (dat is waarschijnlijk geen probleem, maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Pistachenootje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:25:
[...]

Kun je tijd verloop aangeven? Datum eerste aanmelding, datum insturen adresbewijs, en welk adresbewijs?
noot: ik woon in Spanje, dus qua adresbewijs is het iets andere koek, maar verder:

9 oktober aangemeld. Meteen kopie ID, woonplaatsverklaring en PostIdent indentificatie 5 dagen later gedaan omdat ik de link niet had gekregen. Als woonplaats verklaring een Spaans uittreksel van de gemeente toegestuurd.
20 oktober nogmaals stukken toegestuurd. Als woonplaatsverklaring nu een uittreksel van de Spaanse belastingdienst, met daarop vaststelling belastingplicht in Spanje woonplaats en fiscaal nummer. Deze is in het Spaans overigens.
Begin november een brief ontvangen dat bij de PostIdent identificatie iets fout was gegaan waardoor ik een volmacht voor het openen van de rekening moest toesturen. Dit gedaan per email.

[ Voor 5% gewijzigd door wibblemoo op 16-11-2023 11:57 ]

• Flexion1
  • Laatst online: 19:17
LuckyStriker schreef op donderdag 16 november 2023 @ 05:53:
[...]

Het CBS gebruikt een nieuwe rekenmethode en daardoor ontstaat een vertekend beeld. Volgens de oude methode is er nog steeds sprake van inflatie in Nederland. Dat geloof ik best. Kijk naar de prijs van kleding. Het is schrikbarend. De producten in de supermarkt zijn ook niet veel goedkoper geworden.

Maar de nieuwe cijfers worden wel mooi aan de ECB doorgegeven. Dat hoort niet zo!
Gisteren bij de fietsenverkoper een nieuwe fiets opgehaald. Hij had ook zojuist de nieuwe prijzen voor 2024 binnen. Alles gaat met minimaal 10% omhoog. Geloof niet dat de stijgingen al voorbij zijn en denk dat rentes voorlopig echt niet dalen. Grootste stijging zal voorbij zijn maar we gaan voorlopig echt nog niet significant zakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roadster112
  • Laatst online: 31-05 09:27
W1ck1e schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:33:
[...]

@hoihoi66 wilde volgens mij weten waarom het niet te vinden is in de app.van Raisin.
Dan bied ik mijn excuses aan.

Edit: In de app kun je het vinden door de Algemene voorwaarden onder juridische kennisgeving door te spitten. Punt 3.7.4

[ Voor 20% gewijzigd door Roadster112 op 16-11-2023 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
wibblemoo schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:53:
[...]
noot: ik woon in Spanje, dus qua adresbewijs is het iets andere koek, maar verder:

9 oktober aangemeld. Meteen kopie ID, woonplaatsverklaring en PostIdent indentificatie 5 dagen later gedaan omdat ik de link niet had gekregen. Als woonplaats verklaring een Spaans uittreksel van de gemeente toegestuurd.
20 oktober nogmaals stukken toegestuurd. Als woonplaatsverklaring nu een uittreksel van de Spaanse belastingdienst, met daarop vaststelling belastingplicht in Spanje woonplaats en fiscaal nummer. Deze is in het Spaans overigens.
Begin november een brief ontvangen dat bij de PostIdent identificatie iets fout was gegaan waardoor ik een volmacht voor het openen van de rekening moest toesturen. Dit gedaan per email.
Heeft wat moeite gekost maar dan heb je ook wat.

Ik heb nu goede hoop dat mijn laatste adresbewijs is geaccepteerd. Of ze hebben het te druk, kan ook.

• RobertMe
  • Nu online
W1ck1e schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:50:
[...]
Als je niet jaarlijks de opgebouwde rente uitgekeerd krijgt dan ga je wel over de grens van 100k heen. (dat is waarschijnlijk geen probleem, maar toch)
Morgen gaat die natuurlijk ook al over DGS heen. DGS vergoed de rente naar rato en niet specifiek per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
Pistachenootje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:26:
[...]

Heeft wat moeite gekost maar dan heb je ook wat.

Ik heb nu goede hoop dat mijn laatste adresbewijs is geaccepteerd. Of ze hebben het te druk, kan ook.
Had sneller gekund als die volmacht niet tussendoor was gekomen. Het is wat onhandig dat ze per briefpost communiceren zodra ze aanvullende informatie nodig hebben, dan gaat er weer een paar dagen overheen.

• W1ck1e
RobertMe schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:48:
[...]

Morgen gaat die natuurlijk ook al over DGS heen. DGS vergoed de rente naar rato en niet specifiek per jaar.
Klopt. Ik houd bij mijn saldo rekening met de maximale op te bouwen rente voordat die wordt uitgekeerd. Dus bij een rente van 4% zou ik maximaal zo'n 96K inleggen. Bij uitkering van de rente van een 3 jaars deposito aan het eind van die 3 jaar zou ik maximaal zo'n 88K inleggen.

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
nvt

[ Voor 97% gewijzigd door dwdd op 16-11-2023 13:37 ]

• Fuske
  • Nu online
Ik heb voor m'n vermogensopbouw ook een rekening geopend bij Raisin met het idee om daar kortstondige deposito's te openen.
Mijn oog is gevallen op een Zweedse bank, in dit geval Collector. (3,94% voor 6 maanden)

Voor bedragen tot 100.000 is dit toch redelijk zonder risico als ik alles goed begrijp?

Iemand ervaringen met deze bank en of dit betrouwbaar?

• GroteVoet459
Nog meer nvt

[ Voor 92% gewijzigd door GroteVoet459 op 16-11-2023 13:52 ]

• Rockel83
Fuske schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:49:
Ik heb voor m'n vermogensopbouw ook een rekening geopend bij Raisin met het idee om daar kortstondige deposito's te openen.
Mijn oog is gevallen op een Zweedse bank, in dit geval Collector. (3,94% voor 6 maanden)

Voor bedragen tot 100.000 is dit toch redelijk zonder risico als ik alles goed begrijp?

Het enige waar je volgens mij mee zit is verschil in wisselkoers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
En daarom is de max 85K.

• GroteVoet459

Nope - Zweeds DGS gaat tot SEK 1.050.000 per rekeninghouder per bank, dat is ongeveer € 85K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

Wat ook gewoon aangegeven is bij de details: https://www.raisin.nl/savingglobal/#/Products

• Pistachenootje

Je kan daar maar €85.000 stallen. Het Zweedse DGS keert maximaal 1.050.000 SEK in euro's uit. Dat is op dit moment 91.000 euro. Als jij 85.000 euro stalt, die bank gaat onderuit en de koers van SEK gaat flink onderuit dan loop je risico dat je minder terugkrijgt.

Dit zijn kleine risico's natuurlijk. Als je echt €85.000 wil gaan stallen zou je het kunnen spreiden over Zweedse banken. Dit reduceert het wisselkoers risico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Rockel83 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 13:53:
[...]

Het enige waar je volgens mij mee zit is verschil in wisselkoers.
In principe niet. Je zet er geld in euro's en krijgt dat geld in euro's + rente terug.
Ook op het moment dat het DGS in werking treed wordt op 1 dag het euro saldo (+ rente) omgezet naar Zweedse Kronen en weer in euro's over gemaakt. Het enige risico is dus wat @Pistachenootje aangeeft: dat het SEK bedrag (euro => SEK omzetting) boven het maximum van 1.05M komt en het dan gelimiteerd wordt op 1.05M SEK waardoor je toch een lagere vergoeding krijgt in euro's. Dus dan wordt bij de uitbetaling nog steeds dezelfde wisselkoers gebruikt voor Euro => SEK => Euro, alleen is het dus Euro => SEK => maximaal 1.05 => Euro. Maar dat heeft meer met de maximale DGS vergoeding te maken dan echt de wisselkoers. ("Afwijkende" wisselkoers tussen vaststellen maximale vergoeding bij €100k en moment van uitkeren dus).

Dat is, voor zover bekend en gecommuniceerd, het enige risico. Dat dus groter is naarmate je het maximum bedrag spaart. En dus ook de reden dat Raisin begin dit jaar het maximum heeft verlaagd naar 85k, om dus wat marge te houden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
Nordax volgt de verhoogde rente op Raisin ook nu weer:

Nordax Bank AB (publ) heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,06% p.j. naar 3,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.17.2023 om 12 uur 's middags.

• RobertMe
  • Nu online
dutchgio schreef op donderdag 16 november 2023 @ 18:08:
Nordax volgt de verhoogde rente op Raisin ook nu weer:

Nordax Bank AB (publ) heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,06% p.j. naar 3,10% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op 11.17.2023 om 12 uur 's middags.
Wat?! Dat moet een typo zijn, dat ze niet +0,01-procentpunt doen en dus 3,11%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-05 23:05
Wie herkent dit?

Je wil wel een deposito openen, maar je wacht daarmee liever nog even tot een binnenkort aflopend deposito vrij komt. Dat kun je rustig doen, zou je zeggen, maar ja, wat nu als de rente ondertussen omlaag gaat bij dat andere deposito? Wachten is wel relaxed, want je hoeft dan minder met je gelden te schuiven... Want in dit geval kan ik het gewenste deposito ook "voorschieten" vanuit vrij opneembaar. Maar dat andere deposito dat over 14 dagen vrijkomt, dan moet je dat weer terugschuiven naar vrij opneembaar. Terwijl gewoon doorschuiven van het ene naar het andere relaxter voelt.

Ik zou er niet over beginnen als je niet her en der wat dalinkjes ziet...

• wibblemoo
Speel op zeker, schiet het voor? Die 2 overboekingen maakt ook niet veel uit.

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 30-05 23:05
wibblemoo schreef op donderdag 16 november 2023 @ 19:48:
Speel op zeker, schiet het voor? Die 2 overboekingen maakt ook niet veel uit.
Had de overboeking gisteren al ingezet. Ingetrokken - meende ik - en eerst een proefoverboeking van 1 eurocent zoals ik altijd doe bij een nieuwe rekening (CEB). Bedrag stond toch op mijn lopende rekening, dus heb ik het maar doorgezet naar CEB.

Wat gaat de rente eigenlijk doen? Gaan we nog stijgen? Gaan we al dalen? Ge wèt 't ooit nooit nie!?

Dat dus ook...

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-03 22:44
[...]
Dat hoeft geen probleem te zijn met een tweede rekeninghouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Aangezien het om Progretto gaat (enige partij met 4.3%, 3 jaar vast) gaat hij er inderdaad overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
spaarpot schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:50:
[...]
Aangezien het om een rekening bij Raisin gaat is dat niet het geval.
Het volgende is van toepassing op iedere rekening die via Raisin geopend wordt:

De rekening staat op naam van slechts één rekeninghouder. Dit is vooral van belang voor het depositogarantiestelsel. Ook als je een gezamenlijke tegenrekening opgeeft of als er een stilzwijgend akkoord bestaat, dat het spaargeld van beide (fiscale) partners is, wordt er slechts een maximumbedrag van € 100.000 gedekt.
https://www.raisin.nl/sparen/gezamenlijke-spaarrekening/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
spaarpot schreef op donderdag 16 november 2023 @ 23:50:
[...]
Daar had ik niet aan gedacht. Maar dat blijkt niet te kunnen volgens bovenstaande bericht.

Maar ik wilde even waarschuwen om rekening te houden met de opgebouwde rente ihkv het dgs
Metname bij veeljarige deposito's waar de rente meegenomen wordt in het deposito is de in te leggen som een stuk lager dan de 100k.

Bijvoorbeeld bij een deposito van 67k en een rente van 4% zit je na 10 jaar al op 99k spaartegoed.
Dan zit je bij een deposito waarbij je elk jaar de rente kan afromen toch beter qua ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-05 07:27
Zijn er hier nog mensen die Banca Progetto nu niet meer gebruiken vanwege de "Junk" rating van Moodys?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik beperkte me sowieso al tot landen met minimaal A rating. Voor mij dus niets veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-05 20:07

sanook

_/-\o_

ColeJ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 08:20:
Zijn er hier nog mensen die Banca Progetto nu niet meer gebruiken vanwege de "Junk" rating van Moodys?
Ik heb er 3 lopen, en maak me nergens zorgen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
hoihoi66 schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:49:
Sow sow Garantibank….

Nieuwe Klanten Actie 3,60% op de vrij opneembare spaarrekening

https://garantibank.nl/nieuwe-klanten-actie
Helaas wel echt alleen voor nieuwe klanten (zelf een rekening geopend in September met 2,5% rente)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-05 10:32
Ik ben toch voor orange gegaan bij een nieuwe deposito.4.25 t.o.v. 4.30 bij Progetto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
sanook schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 09:10:
[...]
Ik heb er 3 lopen, en maak me nergens zorgen over.
Idem.

Die rating is van het land Italië, niet van de bank zelf.
Italië is de 3e economie in de Euro-zone - Brussel laat die niet zo maar klappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Zit zelfs nog steeds te overwegen om er geld te gaan stallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:59
Ik heb gisteren een 2j deposito aangevraagd bij Progretto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 31-05 21:38
En weer worden de "Nederlandse banken" onder Nederlandse DGS en een redelijk hoge rente genegeerd. (Ceb, Yapi, Etc)

https://www.telegraaf.nl/...-in-het-vat-voor-spaarder

[ Voor 26% gewijzigd door Hendriks1 op 17-11-2023 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Laatst online: 13:34
waar zie je dat staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Hendriks1 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:26:
En weer worden de "Nederlandse banken" onder Nederlandse DGS en een redelijk hoge rente genegeerd. (Ceb, Yapi, Etc)

https://www.telegraaf.nl/...-in-het-vat-voor-spaarder
Sssssssst ;)

9000 Wp (6800 West + 2200 Oost) / Loria 6010 duo WP / Gasloos sinds 24-11-2017

Pagina: 1 ... 171 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling