Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 169 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.223.141 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:36
Klarna boekt voor het eerst sinds 2019 weer kwartaalwinst.
Klarna rapporteerde donderdag over het afgelopen kwartaal een operationele winst van ZKr 130 mln (€11,1 mln). De omzet steeg met zo'n 30% naar ZKr 6 mrd (€513 mln).
https://fd.nl/financiele-...019-kwartaal-met-winst-af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 08-10 13:14
Mijn deposito van Banca Progetto verloopt eind november. Ik denk dat ik een nieuwe open (1 jaar - 4,35%) bij Rietumu (Letland). Dit ivm de Italiaanse erfbelasting mocht ik ooit ...

Tevens kun je de bronbelasting volgens mij volledig verrekenen in box 3.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

ColeJ schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:01:
Mijn deposito van Banca Progetto verloopt eind november. Ik denk dat ik een nieuwe open (1 jaar - 4,35%) bij Rietumu (Letland). Dit ivm de Italiaanse erfbelasting mocht ik ooit ...

Volgens mij kan je de in het buitenland betaalde bronbelasting alleen verrekenen in box 3 als je in box 3 belasting moet betalen. Dus als je boven het heffingsvrij vermogen uitkomt en daardoor belasting zou moeten betalen over je (fictieve) rendement.

Gewoon rösti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
mno schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 16:25:
[...]

Volgens mij kan je de in het buitenland betaalde bronbelasting alleen verrekenen in box 3 als je in box 3 belasting moet betalen. Dus als je boven het heffingsvrij vermogen uitkomt en daardoor belasting zou moeten betalen over je (fictieve) rendement.
"Helaas" moet ik dat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:21

Was de belasting op rente in Letland niet bijzonder hoog? Iets van 30%? En dat je deze maar kunt verlagen tot 20%? Waarbij je vervolgens in Nederland maar tot 10% kunt verrekenen met box3? Want dan is dus nog steeds 10% "weg", doordat je niet alles kunt verrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Staat gewoon op de website uitgelegd natuurlijk...
Letland heft een standaard bronbelasting op spaarrente van 20%. Als belastingplichtige in Nederland kunt u deze belasting eenvoudig verminderen naar 10%. Hiertoe overlegt u uiterlijk 8 weken voor de vervaldatum een Letse woonplaatsverklaring (aangeleverd door Raisin met instructies). De resterende 10% bronbelasting kunt u in beginsel verrekenen met uw in Nederland verschuldigde inkomstenbelasting sparen en beleggen (box 3) , waardoor u per saldo geen (dubbele) belasting betaalt over spaarrente uit Letland. N.B.: om de buitenlandse bronbelasting te kunnen verrekenen, dient u in eerste instantie voldoende belasting te betalen in box 3. Lees meer in het Productinformatieblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:26
xileS schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 14:00:
[...]

Niet iets om zorgen over te maken idd, maar als je bv weet dat je met een kwartiertje wachten met overmaken een extra dag rente oplevert is wellicht de moeite waard om even te wachten of de betaling in te plannen (als dat mogelijk is).
Helaas is die renteberekening per bank anders. Saldo aan het begin v/d dag, eind v/d dag, rond de lunch, hoogste of laagste saldo op een dag, gemiddeld over de dag ...

Dus kijken of het op de site van de betreffende bank staat en daar dan op acteren.
Of je gewoon niet in onnodige bochten wringen en gewoon je geld op pad sturen naar de volgende zonnige bestemming.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16:09
Maxwp schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:49:
[...]

ik zie nu wel bijzondere voorwaarden
--

* The special effective interest rate of 3.87% p.a. (nominal interest rate 3.80% p.a.) is valid as of the first payment into the deposit account and for a period of three months. This special interest is granted to new customers and to all customers who have not yet made any deposits. The campaign ends on November 30, 2023. Interests will only be credited for a minimum deposit amount of €5,000. The applicable and valid interest rate is the one that is announced on www.advanziakonto.com at the time of the first payment. Changes to the special interest rate are possible. The standard effective rate, which is currently at 1.61% p.a., will apply for existing customers and for all other customers after the campaign ends. The minimum investment for the Advanzia deposit account is €5,000. Terms and conditions apply.

---

dus die 3,87 is 3,8 en maar voor 3 maanden daarna geld het variable wat nu 1,6 is.
de rente is per jaar? niet voor die 3 maanden?
Ik wilde vandaag foto van ID doorsturen, maar ik doe het toch niet meer nu ik jouw bericht zie en het zelf gelezen heb. Dan maar ergens anders heen voor die luttele 1.6%.... Thanks voor de heads up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Jeanke117 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 18:52:
[...]

Ik wilde vandaag foto van ID doorsturen, maar ik doe het toch niet meer nu ik jouw bericht zie en het zelf gelezen heb. Dan maar ergens anders heen voor die luttele 1.6%.... Thanks voor de heads up!
Bij iedereen die de 3 maanden actie had is de actie verlengd met 3 maanden. 6 maanden totaal dus.

Op het moment dat je hoge rente afloopt kun je de rekening opzeggen en een week later weer openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:28
ABCstabiel schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:21:
... Nu ben ik relatief nieuw in de wereld van sparen. Hoe gaan jullie om met rekeningen die qua rente niet meer interessant zijn? Stel de rente van CEB blijft over 6mnd achter in de rente, halen jullie dan alles eraf en heffen jullie rekening op? Of laat je rekening wel nog bestaan, maar leeg (wetende dat de rente dan pas later zal volgen). En is het dan mogelijk om opnieuw een rekening te openen bij de CEB (of bij een andere bank natuurlijk) als de rente wél weer interessant wordt? Wat zijn jullie ervaringen?
Mijn vrij opneembare geld staat steeds op de rekeningen waar ik de meeste rente krijg. Ik verplaats niet meteen de dag dat de rente stijgt of daalt, want andere banken kunnen volgen. De leeggehaalde rekening hef ik niet op. Voor de rente wacht ik wel tot het eind van het jaar. Een lege rekening kost mij verder geen geld. Als je deposito's bij een bank hebt kan je daar de normale spaarrekening niet sluiten. In het verleden zijn wel rekeningen beeindigd maar dat was dan op initiatief van de bank. Bij een aantal daarvan heb ik nu ook weer een rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
Ik ben even aan het oriënteren voor een deposito ladder. Zijn er hier mensen die dit ook hebben? Wat ik mij afvraag: in hoeverre spreiden jullie je deposito's over verschillende banken/landen als t onder de 100k blijft?

Gevoelsmatig zeg ik: spreiden, maar gezien de percentages is het soms aantrekkelijker dezelfde bank te pakken. Wat doen mensen zoal? Als een bank omvalt is alles direct weg (oké je krijgt t wel weer terug, maar toch)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:38
Mijns inziens voegt spreiding alleen iets toe bij vrij opneembare rekeningen: probleem bij bank 1, kun je nog bij je andere geld bij bank 2.

Voor depositos zie ik, als je onder de 100k blijft, weinig toegevoegde waarde. Ja, een bank kan omvallen en het depositogarantiestelsel van dat land kan ontoereikend zijn, maar als dat binnen de EU gebeurd én er komt geen EU-breed plan om de bank(en) te redden, dan is er wel wat meer aan de hand in bankenland. Wil je je daartegen beschermen, voor zover mogelijk, moet je het geld in Nederland parkeren en/of hopen dat jouw spaarbank niet meegesleurd wordt in de misere.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
ID-College schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:49:
Ik ben even aan het oriënteren voor een deposito ladder. Zijn er hier mensen die dit ook hebben? Wat ik mij afvraag: in hoeverre spreiden jullie je deposito's over verschillende banken/landen als t onder de 100k blijft?

Gevoelsmatig zeg ik: spreiden, maar gezien de percentages is het soms aantrekkelijker dezelfde bank te pakken. Wat doen mensen zoal? Als een bank omvalt is alles direct weg (oké je krijgt t wel weer terug, maar toch)
Spreiden vind ik van belang bij vrij opneembaar saldo. Dat geldt dan niet voor het spreiden bij deposito's, want het staat toch vast. Als ik een deposito kan openen voor een iets mindere rente wil ik wel een beetje spreiden. Bij grote rente verschillen maximaliseer ik de rente opbrengst. Binnen het nl dgs blijven is wel steeds een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
Pistachenootje schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:08:
[...]

Bij iedereen die de 3 maanden actie had is de actie verlengd met 3 maanden. 6 maanden totaal dus.

Op het moment dat je hoge rente afloopt kun je de rekening opzeggen en een week later weer openen.
Dit gaat allemaal over Advanzia nietwaar? Is dit inmiddels al ergens bevestigd dat die 3 maanden opgerekt zijn naar 6?
Het is hier inmiddels wel vaker voorbij gekomen, maar dacht dat het meer om een "aannemelijk gerucht" zou gaan. Want wanneer ik op de site van Advanzia kijk stellen ze nog steeds "for a period of three months".

Al juich ik 6 maanden natuurlijk alleen maar toe :)

(had vrijdag trouwens nog naar de klantenservice de vraag gemaild tot hoe lang mijn actierente zou doorlopen, helaas nog geen bericht. Wellicht dat men het druk heeft)

[ Voor 10% gewijzigd door Rockel83 op 07-11-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

[...]

Waar haal je die info vandaan? Ik ben begin oktober ingestapt (bij 3,87%), mijn '3 maanden' duren tot eind januari en ik heb niets van Advanzia gehoord over een verlenging o.i.d.
Deze 3,87%/3 maanden aktie is pas gestart op 1 oktober dus duurt voor iedereen (op dit moment) zeker tot eind januari. Mocht er een verlenging komen dan komt dat zeker niet voor eind januari denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door sanook op 07-11-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Hoe zeg je op bij advanzia? Moet je ze een email sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max_72
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 08-10 08:46
IUser schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:20:
[...]

Hoe zeg je op bij advanzia? Moet je ze een email sturen?
Ja, mail sturen naar advanziakonto@advanzia.com dat je je account wil sluiten en dan krijg je dit per mail bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Rockel83 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:05:
[...]
Dit gaat allemaal over Advanzia nietwaar? Is dit inmiddels al ergens bevestigd dat die 3 maanden opgerekt zijn naar 6?
Puur uit de ervaringen hier.
sanook schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:13:
[...]
Ik ben begin oktober ingestapt (bij 3,87%), mijn '3 maanden' duren tot eind januari en ik heb niets van Advanzia gehoord over een verlenging o.i.d.
Deze 3,87%/3 maanden aktie is pas gestart op 1 oktober dus duurt voor iedereen (op dit moment) zeker tot eind januari. Mocht er een verlenging komen dan komt dat zeker niet voor eind januari denk ik.
Logisch dat je nu nog geen verlenging hebt gekregen. Als je die krijgt (ik denk van wel) dan komt dat inderdaad later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Jij hebt het specifiek over de 3 maanden aanbieding, die loopt pas sinds 1 oktober dus daar is nog niks bekend over een verlenging, dus ook nog geen ervaringen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Dan zijn het de 3,66% mensen die een aanbod hebben gekregen? Zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:37
Nee want die is al vanaf het begin 6 maanden, niet met een verlenging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-10 12:41
W1ck1e schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:39:
[...]
Mijn vrij opneembare geld staat steeds op de rekeningen waar ik de meeste rente krijg. Ik verplaats niet meteen de dag dat de rente stijgt of daalt, want andere banken kunnen volgen. De leeggehaalde rekening hef ik niet op. Voor de rente wacht ik wel tot het eind van het jaar. Een lege rekening kost mij verder geen geld. Als je deposito's bij een bank hebt kan je daar de normale spaarrekening niet sluiten. In het verleden zijn wel rekeningen beeindigd maar dat was dan op initiatief van de bank. Bij een aantal daarvan heb ik nu ook weer een rekening.
Ik hef rekeningen meestal niet snel op. Het zou echter iets meer rendement opleveren, omdat de opgebouwde rente bij opheffing gewoonlijk (of altijd?) direct wordt uitbetaald. Hierdoor beschik je eerder over de rente en kan je deze dus ook eerder rentedragend onderbrengen op een spaarrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
spaarpot schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:05:
[...]

Hier maandje geleden een 3 jaars deposito afgesloten tegen 3.95%. Mooi percentage vind ik EN onder NL DGS.

Ik deel je mening...
Het is momenteel de hoogste in Nederland beschikbare rentevoet in landen met een A-rating of hoger. In het geval van Nederland een AAA-rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Frankenstein schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 22:56:
[...]

Ik hef rekeningen meestal niet snel op. Het zou echter iets meer rendement opleveren, omdat de rente bij opheffing gewoonlijk wordt uitbetaald. Hierdoor beschik je eerder over de rente en kan je deze dus ook eerder rentedragend onderbrengen op een spaarrekening.
Voor mij is het bedrag van de rente over die rente te laag. Bij 1 ton en 4% rente hebben we het over maximaal 2% (1ste helft van het jaar) over 2% (2de helft van het jaar) van 100000 euro = 40 euro. Dan heb ik liever het gemak om geld meteen weer te kunnen storten op de bestaande rekening als de rente daar weer gestegen is.

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 07-11-2023 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
dutchgio schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:54:
Er is geen reden dat mensen met een 6 maanden start actie geen verlenging zouden kunnen krijgen. Ik heb zelf meerdere verlengingen gekregen. Hier nog een paar andere voorbeelden van mensen die een verlenging kregen bij Advanzia:
Frankenstein in "Het spaartopic - Deel 3"
dwdd in "Het spaartopic - Deel 3"
erniee in "Het spaartopic - Deel 3"
Reintje in "Het spaartopic - Deel 3"

Dus voor de mensen die telkens roepen dat je na je actie periode 1,6% gaat krijgen: dat is helemaal niet zeker. Veel mensen krijgen een verlenging.

[ Voor 50% gewijzigd door Pistachenootje op 08-11-2023 06:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08
Eindelijk heeft consors de rente in de app en account aangepast naar 4%

Wel jammer dat je op 31 dec weer moet gaan narekenen of het wel vanaf de beloofde 19 oktober toegepast is…

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Juan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 05:10:

Wel jammer dat je op 31 dec weer moet gaan narekenen of het wel vanaf de beloofde 19 oktober toegepast is…
Als de opgebouwde rente dagelijks/periodiek wordt bijgewerkt en getoond kan je het nu al uitrekenen. Toch ?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• efpee
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09 10:21
Zojuist per mail.... de rente op de spaarrekening van Banca Progetto gaat vanaf vrijdag 10 november (12:00 uur) van 3,35% naar 3,50% :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ColeJ
Het zou best wel eens zinvol kunnen zijn om wat langjarige deposito's af te sluiten - nu de rente gaat stabiliseren/zakken.

Afbeeldingslocatie: https://femkevanrossum.files.wordpress.com/2015/06/glazen-bol-2.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15

Theo

moederbord

efpee schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:06:
Zojuist per mail.... de rente op de spaarrekening van Banca Progetto gaat vanaf vrijdag 10 november (12:00 uur) van 3,35% naar 3,50% :)
Ik kreeg 'm net ook :) Die rente is best hard gestegen de afgelopen paar weken. Vrijdag 27 oktober ging de rente ook al van 3.25 naar 3.35 procent terwijl in juli de rente nog 3.00 procent was.

De tendens lijkt dus te zijn dat op spaarrekeningen de rente blijft stijgen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-10 23:13

Barrycade

Through the...

Theo schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:31:
[...]

Ik kreeg 'm net ook :) Die rente is best hard gestegen de afgelopen paar weken. Vrijdag 27 oktober ging de rente ook al van 3.25 naar 3.35 procent terwijl in juli de rente nog 3.00 procent was.

De tendens lijkt dus te zijn dat op spaarrekeningen de rente blijft stijgen.
Die zie ik niet tussen het aanbod via Raisin staan, of hebben jullie die buiten Rasin om afgesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Barrycade schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:57:
[...]

Die zie ik niet tussen het aanbod via Raisin staan, of hebben jullie die buiten Rasin om afgesloten?
Zie je alleen als je ingelogd bent, staat onder 'spaarrekening met voorwaarden'
https://www.raisin.nl/savingglobal/#/Products/notice

[ Voor 8% gewijzigd door sanook op 08-11-2023 14:59 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 21:54:
Een halve maand voordat mijn actieperiode afliep (eind oktober) heb ik het aanbod voor die 3 maanden verlenging gekregen. Ik ben hierbij van 3,4% naar 3,87% gegaan. Geen idee of dit nu een automatisme is, maar prettig is het wel. Hopelijk volgt er in januari opnieuw een verlenging of een nieuw soort actie (stort wat extra's voor een hogere rente ofzo). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:06
spaarpot schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 10:08:
[...]

Ik was ook klant bij DSB, 1 jaars deposito tegen 4.8% even uit mijn hoofd toen. Dat ging toen inderdaad mis maar is keurig opgevangen en afgehandeld.
Ik herinner mij dat achtergestelde deposito's niet onder DGS vielen toen DSB omviel. Ik had er zelf bijna een genomen, ik had nog geen idee wat die term betekende.
Even online zoeken: de rechtbank heeft na 2 jaar inderdaad alsnog de achtergestelde deposito's onder DGS laten vallen.
Heb je als kleine spaarder toch een tijd lang in de rats gezeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Consors update: Inmiddels mijn vierde afwijzing binnen. Nu is de vertaalde aanslag gemeentebelasting afgekeurd (als bewijs van adres). Met de zelfde brief als ik eerder heb gedeeld. Helaas.

Eerder afgekeurde documenten: energierekening, bankafschrift, brief Belastingdienst, aangifte IB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Weet iemand wanneer je de Raisin "verwijs-een-vriend" bonus op je rekening bijgeschreven krijgt?

Ik heb enige tijd terug (+- 4 weken geleden) een mail gehad dat de verwijzing goedgekeurd is en dat de bonus op mijn Raisin-rekening is bijgeschreven.

Er is echter niets bijgeschreven op mijn Raisin IBAN. Ook niet op 1 van mijn lopende spaarproducten of op mijn gekoppelde Rabobank rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Barrycade schreef op woensdag 8 november 2023 @ 14:57:
[...]

Naast dat dit een "Spaarrekening onder voorwaarden" is, waar @sanook ook al naar verwijst, zie je deze ook niet in de app (de hele categorie). Je kunt deze dus ook alleen via de website openen. En ook na afsluiten zie je deze niet in de app. Je ziet het alleen in het bedrag van totale (spaar)tegoed, daarin zit ook het bedrag van deze rekeningen. Maar de kopjes depositos & spaarrekeningen met dr respectievelijke bedragen in deze categorieën staat het niet bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:33:
Consors update: Inmiddels mijn vierde afwijzing binnen. Nu is de vertaalde aanslag gemeentebelasting afgekeurd (als bewijs van adres). Met de zelfde brief als ik eerder heb gedeeld. Helaas.

Eerder afgekeurde documenten: energierekening, bankafschrift, brief Belastingdienst, aangifte IB.
Je stuurt het digitaal per mail in? Probeer anders gewoon eens dat stem biljet :)
In kleur zijn zelfs de echtheidskenmerken nog goed zichtbaar. Officiëler kan bijna niet zonder er voor te betalen haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
xelfer schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:41:
Weet iemand wanneer je de Raisin "verwijs-een-vriend" bonus op je rekening bijgeschreven krijgt?

Ik heb enige tijd terug (+- 4 weken geleden) een mail gehad dat de verwijzing goedgekeurd is en dat de bonus op mijn Raisin-rekening is bijgeschreven.

Er is echter niets bijgeschreven op mijn Raisin IBAN. Ook niet op 1 van mijn lopende spaarproducten of op mijn gekoppelde Rabobank rekening.
Normaal loopt dat hand in hand. Soms zit er wel een dag verschil in, maar 4 weken is dus zeker niet normaal. Wordt overigens bijgeschreven op de Raisin rekening, hoef je ze niet allemaal na te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
RobertMe schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:50:
[...]

Normaal loopt dat hand in hand. Soms zit er wel een dag verschil in, maar 4 weken is dus zeker niet normaal. Wordt overigens bijgeschreven op de Raisin rekening, hoef je ze niet allemaal na te lopen.
Even contact opnemen met de support desk van Raisin dus. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

Ze accepteren een bewijs van inschrijving van de gemeente. Dat kost wel geld. Zie mrmrmr in "Het spaartopic - Deel 3" maar zie ook mrmrmr in "Het spaartopic - Deel 3"

Misschien werkt het voor jou op de beschreven manier. Maar omdat het onbetrouwbare medewerkers zijn bij deze bank zou ik de moeite niet nemen. Ze zijn collectief eigenwijs en niet bereid na te denken over hun niet werkende procedures en verantwoording nemen is hen vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
mrmrmr schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:02:
[...]
Ze accepteren een bewijs van inschrijving van de gemeente. Dat kost wel geld. Zie mrmrmr in "Het spaartopic - Deel 3" maar zie ook mrmrmr in "Het spaartopic - Deel 3"
Bedankt. Ik heb echter geen zin om geld te gaan betalen.

Je kan bij de Belastingdienst een gratis woonplaatsverklaring in het Duits aanvragen. Dat lijkt me dan handiger maar daar gaan wel een aantal weken overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Voor diegenen hier die een deposito bij Banca Progetto hebben afgesloten, wat hebben jullie ingevuld voor de gegevensverwerkings vragen? Het zijn er 6 die met Ja of Nee moeten worden beantwoord. Als ik de Informatienota zo lees is het alleen nodig om de eerste:
Gaat u akkoord met de volgende privacybeleid verklaringen?:
met Ja te beantwoorden. Kan je de rest gewoon weigeren met Nee zonder dat dit gevolgen heeft voor de goedkeuring van de aanvraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online

Ook ik heb zonet per post een afwijzing binnen op mijn drie per email ingediende adresbewijzen. Weer in dezelfde algemene bewoordingen wordt gevraagd dat bewijs in het Duits, Engels, Frans of Spaans per post toe te zenden. In ieder geval geen specifieke reactie over wat er niet goed was aan mijn email. Ik had nog zo mijn best gedaan. :P
Misschien dat ik het inderdaad ook maar eens via de Belastingdienst probeer. Dat zal dan gelijk ook mijn laatste poging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:48

Dat tientje wat je nu bespaard hebt door niet gewoon een Engels- of Duitstalig uitreksel BRP op te vragen had je al terug verdiend kunnen hebben met rente door een vroegere opening van de rekening.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Blackouts schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:22:
[...]

Dat tientje wat je nu bespaard hebt door niet gewoon een Engels- of Duitstalig uitreksel BRP op te vragen had je al terug verdiend kunnen hebben met rente door een vroegere opening van de rekening.
Hier kost dat Uittreksel bevolkingsregister bijna 20 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Laatst online: 12:48
Juan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 05:10:

Consors 4%? Waar? Ik zie nog steeds de 3,5%. Of geldt dat alleen voor nieuwe klanten?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08
Ik had half oktober een rekening geopend bij consors tegen 3,75%
3 dagen later kreeg ik een mail dat ik 4% krijg vanaf 19 oktober.

Wellicht heb je een hoogste rente garantie als de rente binnen 1 week van openen stijgt?

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Blackouts schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:22:
[...]
Nope. In Amsterdam kost het 22,40 en ik heb op dit moment geen significant spaargeld. Over een paar weken wel want dan komt er een deposito vrij. Maar dat wordt dan maar Advanzia. Hopelijk ook tegen 4%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bar_en_boos schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:22:
[...]
Ook ik heb zonet per post een afwijzing binnen op mijn drie per email ingediende adresbewijzen. Weer in dezelfde algemene bewoordingen wordt gevraagd dat bewijs in het Duits, Engels, Frans of Spaans per post toe te zenden. In ieder geval geen specifieke reactie over wat er niet goed was aan mijn email. Ik had nog zo mijn best gedaan. :P
Misschien dat ik het inderdaad ook maar eens via de Belastingdienst probeer. Dat zal dan gelijk ook mijn laatste poging zijn.
Ik krijg de indruk dat ze hun beleid hebben aangescherpt. Paar maanden geleden was er nog iemand die het met een energierekening was gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Rockel83 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:48:
[...]
Je stuurt het digitaal per mail in? Probeer anders gewoon eens dat stem biljet :)
In kleur zijn zelfs de echtheidskenmerken nog goed zichtbaar. Officiëler kan bijna niet zonder er voor te betalen haha
Gaat niet lukken verwacht ik omdat ze expliciet vragen om een document in Frans, Engels of Duits. Stembiljet is 100% Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Novax schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:22:
Voor diegenen hier die een deposito bij Banca Progetto hebben afgesloten, wat hebben jullie ingevuld voor de gegevensverwerkings vragen? Het zijn er 6 die met Ja of Nee moeten worden beantwoord. Als ik de Informatienota zo lees is het alleen nodig om de eerste:

[...]

met Ja te beantwoorden. Kan je de rest gewoon weigeren met Nee zonder dat dit gevolgen heeft voor de goedkeuring van de aanvraag?
Die hele lijst aan privacy / gegevens delen / ... vragen zijn er IIRC 2 die je met "Ja" moet beantwoorden. Hint: beantwoordt je een vraag die Ja moet zijn met Nee krijg je gewoon een foutmelding en probeer je nog een keer ;) Als je ze gedetailleerd leest moet het IIRC in ieder geval duidelijk zijn welke je zeer zeker niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:13
Ik heb onlangs een spaarrekening via Raisin geopend en ik ben een beetje met kleine bedragen aan het spelen om te zien hoe (en hoe snel) alles werkt.

Ik lees dat je met een specifieke omschrijving direct geld kan overboeken naar de betreffende spaarrekening ipv bank > Raisin > Spaarrekening. Ik heb dit gisteren gedaan en ik zie ook dat vandaag het bedrag is bijgeschreven op mijn Raisin rekening, maar dus niet direct naar de spaarrekening. Gaat dit toch gebeuren of klopt dit niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
ikswarom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:20:
Ik heb onlangs een spaarrekening via Raisin geopend en ik ben een beetje met kleine bedragen aan het spelen om te zien hoe (en hoe snel) alles werkt.

Ik lees dat je met een specifieke omschrijving direct geld kan overboeken naar de betreffende spaarrekening ipv bank > Raisin > Spaarrekening. Ik heb dit gisteren gedaan en ik zie ook dat vandaag het bedrag is bijgeschreven op mijn Raisin rekening, maar dus niet direct naar de spaarrekening. Gaat dit toch gebeuren of klopt dit niet?
heb je "plan123456" in de omschrijving gezet? (nummer verschilt natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 08-10 23:13

Barrycade

Through the...

Bij mij heeft het tot op heden gewerkt. Omschrijving gekopieerd vanuit de Raisin app en in de bank app en presto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:57:
[...]

Gaat niet lukken verwacht ik omdat ze expliciet vragen om een document in Frans, Engels of Duits. Stembiljet is 100% Nederlands.
Die gevraagde talen had ik al vaker voorbijzien komen. Maar ook dat mensen gewoon een Nederlands formulier opsturen of zelfs een aangepast/vertaald formulier.

Een stem pas behoeft op zich niet veel uitleg of vertaling. Je adres staat er duidelijk op i.c.m. je naam en er zijn waarheidskenmerken redelijk duidelijk zichtbaar.

Als het toch digitaal per mail gaat, valt het wellicht gewoon te proberen. Kost je niets, slechts 10 min. tijd, en in de tussentijd zou je b.v. al voor de zekerheid dat document kunnen aanvragen waar meer tijd overheen gaat. Die tijd ben je ander toch kwijt natuurlijk.

En wanneer je eventueel 2 documenten opstuurt? 1 origineel, en 1 vertaling van het origineel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Als jij het wil proberen ga gerust je gang ;)

Ze hebben nu zo duidelijk gezegd dat ze geen NL meer accepteren dat ik het niet meer ga proberen.
Rockel83 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:33:
[...]
En wanneer je eventueel 2 documenten opstuurt? 1 origineel, en 1 vertaling van het origineel?
Ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:13
helloitsme schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:29:
[...]

heb je "plan123456" in de omschrijving gezet? (nummer verschilt natuurlijk)
Ja, ik heb deze gekopieerd vanuit de spaarrekening. Dus ik dacht dat het dan zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
ikswarom schreef op woensdag 8 november 2023 @ 17:44:
[...]

Ja, ik heb deze gekopieerd vanuit de spaarrekening. Dus ik dacht dat het dan zou moeten werken.
dat zou je denken inderdaad. Ik zou nog even afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Juan schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:43:
Ik had half oktober een rekening geopend bij consors tegen 3,75%
3 dagen later kreeg ik een mail dat ik 4% krijg vanaf 19 oktober.

Wellicht heb je een hoogste rente garantie als de rente binnen 1 week van openen stijgt?
Email van Consors van 27 Oktober 2023. Reactie op mijn vraag over 3,75% of 4% :

schön, dass Sie uns schreiben.

Gerne bestätigen wir Ihnen den Zinssatz von 4.00% p.a. Selbstverständlich gilt der erhöhte Zinssatz für Sie rückwirkend ab dem Tag der Kontoeröffnung bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums.

Den neuen Zinssatz sehen Sie in voraussichtlich in vier Wochen auch in Ihren Kontodetails.

Edit : Ik zie hem nu ook op 4% staan :

Habenzins 0,01 bis 1.000.000,00 EUR 4,00 % p.a.

[ Voor 5% gewijzigd door Harbo op 08-11-2023 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:01
Mocht ik ooit? Denk jij onsterfelijk te zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Toch eens voor Consors aan het kijken. Die 4% met 3-maandelijkse rente is op zich wel even lekker.
Maar heeft iemand wellicht ervaring met de klantenservice?

Is dit enkel in het Duits of is het ook mogelijk om iemand in het Engels te woord te staan via chat/ mail/ telefonisch?

De site is verder natuurlijk enkel in het Duits (wat nog wel te doen is). En met Chrome laten vertalen gaat het al helemaal prima op zich.

Edit: Ik zie hierboven dat terugkoppelingen in het Duits zijn. Maar bedoel dus meer als je b.v. echt een probleem hebt. :X

[ Voor 13% gewijzigd door Rockel83 op 08-11-2023 19:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Rockel83 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:44:
Toch eens voor Consors aan het kijken. Die 4% met 3-maandelijkse rente is op zich wel even lekker.
Maar heeft iemand wellicht ervaring met de klantenservice?
Volgens mij biedt Consors 4% voor 6 maanden en is dit zelfs uit te breiden tot 12 maanden als je daarnaast ook nog eens gaat beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Bar_en_boos schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:23:
[...]

Volgens mij biedt Consors 4% voor 6 maanden en is dit zelfs uit te breiden tot 12 maanden als je daarnaast ook nog eens gaat beleggen.
6 maanden inderdaad, maar ze keren om het kwartaal uit dacht ik? Dat bedoelde ik met driemaandelijks :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Rockel83 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:58:
[...]

6 maanden inderdaad, maar ze keren om het kwartaal uit dacht ik? Dat bedoelde ik met driemaandelijks :)
Van de website:
'Zinsgutschrift vierteljährlich zum 31.03., 30.06., 30.09. und 31.12.; die Gutschrift erfolgt auf das Tagesgeldkonto'

Dus inderdaad per kwartaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:23:
[...]

Klopt. Bij beleggen kun je kiezen uit een plan waarbij je maandelijks minimaal 100 euro inlegt. Hieraan zijn wel aan- en verkoopkosten verbonden. Of je legt in 1 keer minimaal 1000 euro in op een aandeel, fonds of ETF. Bij de ETF's zijn er 190 zonder aan- en verkoopkosten. Bijvoorbeeld MSCI World. Past prima in mijn plan. De details heb ik niet uitgevlooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
Frankenstein schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:17:
[...]

Klopt. Bij beleggen kun je kiezen uit een plan waarbij je maandelijks minimaal 100 euro inlegt. Hieraan zijn wel aan- en verkoopkosten verbonden. Of je legt in 1 keer minimaal 1000 euro in op een aandeel, fonds of ETF. Bij de ETF's zijn er 190 zonder aan- en verkoopkosten. Bijvoorbeeld MSCI World. Past prima in mijn plan. De details heb ik niet uitgevlooid.
Die inleg valt qua bedrag nog wel mee. Binnen 4 maanden na openen van de spaarrekening moet je dat dan wel hebben ingelegd. Wel iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:24:
[...]

Die inleg valt qua bedrag nog wel mee. Binnen 4 maanden na openen van de spaarrekening moet je dat dan wel hebben ingelegd. Wel iets om in de gaten te houden.
Geopend rond 10 oktober. Beleggingsplan na 1 januari. Anders betaal ik me bont en blauw aan VRH ;)
Zo beleg ik overigens ook: gespreid inleggen, maar alleen in de eerste twee kwartalen.
Waarom zou je Q4 inleggen? Op de peildatum ben je er 2% weer van kwijt.

Ok, als deze bijdrage iets te weinig on topic is begrijp ik dat.

Hoe zouden ze die binnen vier maanden zien? Geopend 10 oktober, d.w.z. inleggen voor 10 februari? Of voor 1 februari, want oktober, november, december en januari zijn vier maanden... Dit zijn dan weer vragen die niks met beleggen te maken hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Frankenstein op 08-11-2023 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
Bar_en_boos schreef op woensdag 8 november 2023 @ 21:24:
[...]

Valt wat mij betreft reuze mee. Maar dat is voor ieder van ons anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo

Ik kreeg dinsdagmiddag zo'n mailtje en de bonus is vanochtend bijgeschreven. Gaat een paar dagen overheen dus, maar 4 weken is wel extreem lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19:43
Ik had dinsdag ook een mail van bijschrijving van de bonus en inderdaad ook gistermiddag bijgeschreven gekregen.
Ook degene die ik verwezen heb heeft het gistermiddag bijgeschreven gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-10 06:35

Het heeft bij mij ook wel eens een paar weken geduurd. Toen contact opgenomen en vrij snel daarna kreeg ik de referral-bonus. Ik zou dus even contact opnemen omdat je de bonus normaalgesproken vrij snel krijgt na de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Nu.nl: Ook Belgische spaarder krijgt te weinig rente door gebrek aan concurrentie

Ondanks die staatbon, waar na de introductie in BE in NL ook om gevraagd werd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:15

Theo

moederbord

Toch fascinerend dat het juist de Belgische bank CKV is die in heel Europa zo'n beetje de hoogste spaarrente biedt op hun online spaarrekeningen. Momenteel 3.05%

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:46
Het is weliswaar geen echte spaarrekening, maar potentieel interessant voor wie Wise Interest eerder ter sprake brachten; daarom ter info:
Vivid biedt nu iets soortgelijks als Wise (ook met Blackrock): https://vivid.money/de-de/interest-rate-pocket/

- servicekosten heb ik nog niet kunnen vinden; als die er echt niet zijn is het voordeliger dan Wise
- voor beleggingen zijn transactiekosten bij Vivid 1 euro per transactie; het is niet helemaal duidelijk of die hiervoor ook gelden. (Het is wel in een andere, nieuwe "pocket", dus wellicht geen transactiekosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
"Vivid richt zich op dit moment nog niet expliciet op de Nederlandse markt, waardoor zaken als een Maestro pinpas en iDEAL ondersteuning ontbreken."

"Klantenservice niet in het Nederlands"

"Deine Anlagen sind durch das niederländische Anlegerentschädigungssystem (ICS) bis zu 20.000 € geschützt. Bitte beachte die dafür geltenden besonderen Bedingungen."

Wel een beetje dubbel :P

Kende deze trouwens nog niet, ga me eens wat meer inlezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rockel83 op 10-11-2023 00:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:46
Eerder was het wel mogelijk om in Nederland een Vivid account te openen; daarom hebben velen dat al. Sinds kort kan openen in NL (tijdelijk?) niet meer. Er is een speciaal Vivid topic op Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 13:30
Wat ik pas fascinerend vind is dat Leaseplan.de gewoon 3.60% geeft op hun vrije spaarrekening en nu zelfs 4.25% voor 1 jaar vast.....Dan is leaseplanbank.nl toch echt wel treurig met respectievelijk 2.20% en 2.75%.
Zelfs o.a. Nibc, NN, Centraal Beheer zit voor 1 jaar vast hoger dan "onze" (voorheen) prijsvechter leaseplanbank.nl....Maar goed gelukkig zijn er genoeg andere mogelijkheden. Zo dat is er even uit.... >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
Hendriks1 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 02:54:
Wat ik pas fascinerend vind is dat Leaseplan.de gewoon 3.60% geeft op hun vrije spaarrekening en nu zelfs 4.25% voor 1 jaar vast.....Dan is leaseplanbank.nl toch echt wel treurig met respectievelijk 2.20% en 2.75%.
Zelfs o.a. Nibc, NN, Centraal Beheer zit voor 1 jaar vast hoger dan "onze" (voorheen) prijsvechter leaseplanbank.nl....Maar goed gelukkig zijn er genoeg andere mogelijkheden. Zo dat is er even uit.... >:)
ING Duitsland als ik het zo snel goed zie 3,5%? Moet je eens kijken wat die in Nederland voor rente geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Hendriks1 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 02:54:
... "onze" (voorheen) prijsvechter leaseplanbank.nl.......
Het is hier al vaker besproken - de spaarmarkt in Duitsland is een hele andere dan die in Nederland (en België).

Ik heb mijn vader (75+) een aantal jaren met heel veel moeite zo gek gekregen om zijn spaargeld van ABN Amro naar LeasePlan Bank te verhuizen toen de rentes richting de nul gingen. Die krijg ik echt niet weer aan het verhuizen voor een paar tienden verschil in rente. Hij zal niet de enige zijn en dat vinden ze bij LPB NL wel prima zo..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
xileS schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:11:
[...]

Misschien was het ooit 7 maanden, maar volgens laatste info die ik van Advanzia kreeg, krijg ik 5,5 maanden. Dit is een mail van deze week, dus ik zou bij de nieuwe actie uit gaan van max 3 maanden en dan even Advanzia mailen voor duidelijkheid.
Mijn vrouw heeft ook begin deze maand geld op Advanzia gestort en ook haar heb ik geadviseerd om even te mailen tot wanneer ze de actierente heeft van 3 maanden. Tegen haar wordt weer gezegd t/m eind februari 2024 (bijna 4 maanden).

Niet om weer een discussie aan te wakkeren, maar ik kan er geen pijl op trekken.

Een mailtje sturen blijft het beste. Wellicht stuur ik ze in januari voor mijn eigen rekening ook weer een mail of mijn actierente dan al echt al afloopt, mocht ik geen nieuw aanbod krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
GroteVoet459 schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 17:19:
[...]

Helaas is die renteberekening per bank anders. Saldo aan het begin v/d dag, eind v/d dag, rond de lunch, hoogste of laagste saldo op een dag, gemiddeld over de dag ...

Dus kijken of het op de site van de betreffende bank staat en daar dan op acteren.
Of je gewoon niet in onnodige bochten wringen en gewoon je geld op pad sturen naar de volgende zonnige bestemming.
Ik zou in ieder geval wel rekening houden met het weekend, anders kost het onnodig meerdere dagen.

Als het zaterdag of zondag is, dan wacht ik bv vaak eventjes tot het maandag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
xileS schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:10:
[...]

Mijn vrouw heeft ook begin deze maand geld op Advanzia gestort en ook haar heb ik geadviseerd om even te mailen tot wanneer ze de actierente heeft van 3 maanden. Tegen haar wordt weer gezegd t/m eind februari 2024 (bijna 4 maanden).

Niet om weer een discussie aan te wakkeren, maar ik kan er geen pijl op trekken.

Een mailtje sturen blijft het beste. Wellicht stuur ik ze in januari voor mijn eigen rekening ook weer een mail of mijn actierente dan al echt al afloopt, mocht ik geen nieuw aanbod krijgen.
Ik had ze ook gemaild. Kreeg van de week dit als reactie:

"Thank you for your message.

As long as you deposit at least 5000 euros this month, we guarantee the interest rate for 3 months.

Kind regards,"

Kun je dus nog niets mee. En als ze even die 3 sec. langer de tijd genomen hadden om mijn account even aan te klikken, dan zagen ze dat er wel wat meer dan €5000 op staat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Rockel83 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 11:18:
[...]

Ik had ze ook gemaild. Kreeg van de week dit als reactie:

"Thank you for your message.

As long as you deposit at least 5000 euros this month, we guarantee the interest rate for 3 months.

Kind regards,"

Kun je dus nog niets mee. En als ze even die 3 sec. langer de tijd genomen hadden om mijn account even aan te klikken, dan zagen ze dat er wel wat meer dan €5000 op staat...
Waarschijnlijk eind februari (als je in november hebt gestort), maar ik zou ze idd nog een keer mailen in jouw geval en vragen om een exact datum voor jouw rekeningnr.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 13:30
GroteVoet459 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:03:
[...]

Het is hier al vaker besproken - de spaarmarkt in Duitsland is een hele andere dan die in Nederland (en België).

Ik heb mijn vader (75+) een aantal jaren met heel veel moeite zo gek gekregen om zijn spaargeld van ABN Amro naar LeasePlan Bank te verhuizen toen de rentes richting de nul gingen. Die krijg ik echt niet weer aan het verhuizen voor een paar tienden verschil in rente. Hij zal niet de enige zijn en dat vinden ze bij LPB NL wel prima zo..
Hier exact zelfde bij mijn vader (Abn-->leaseplan). Maar goed "paar tienden" kan bij goed speuren zelfs al oplopen tot 1%, zelfs binnen Nederland. Bijv 1 jr vast 3,75 bij Ceb....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Laatst online: 12:57

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik heb een verlenging aangevraagd voor 1 jaar deposito bij Coop Pank, maar de rente is in korte tijd van 4,21% bij de aanvraag naar 3,6% p.j. (vanaf di 13 nov.) gegaan. Dus ik ga die verlenging toch maar annuleren en een andere aanbieder zoeken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
tijdelijke actie t/m 31 maart voor nieuwe klanten bij garanti: hier 3,60% op jaarbasis bij vrij opneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 23:57
Ik wil mijn spaargeld drie jawr vastzetten om de mogelijkheid om het hierna voor een huis aan te wenden. Waar zouden jullie nu je geld drie jaar zetten? Niet alleen een bank waar het hoogste rendement is, maar ook een bank die betrouwbaar is (moeilijk te peilen snap ik). Iemand advies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
Joel22 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:20:
Ik wil mijn spaargeld drie jawr vastzetten om de mogelijkheid om het hierna voor een huis aan te wenden. Waar zouden jullie nu je geld drie jaar zetten? Niet alleen een bank waar het hoogste rendement is, maar ook een bank die betrouwbaar is (moeilijk te peilen snap ik). Iemand advies?
Afhankelijk van het reeds gespaarde bedrag spreiding…over banken, landen en de duur van deposito’s.
Via raisin kun je eenvoudig in het buitenland sparen, binnen Nederland zijn er diverse aanbiedingen voor nieuwe klanten met 3,5-3,6% rente eerste maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
Jeweetje schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:30:
[...]

Afhankelijk van het reeds gespaarde bedrag spreiding…over banken, landen en de duur van deposito’s.
Via raisin kun je eenvoudig in het buitenland sparen, binnen Nederland zijn er diverse aanbiedingen voor nieuwe klanten met 3,5-3,6% rente eerste maanden.
Het loefst zet ik alles bij raisin dan bij 1 bank maar is dat verstandig? En zo ja welke raad je aan? Renaultbank voelt voor kij dan betrouwbaarder dan een Italiaanse bank. Maarja allemaal gevoelsmatig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
Vastzetten als in deposito? Met de wens voor de aankoop van een woning zou ik dat Credit Europe Bank in overweging nemen. 3,95% bij 3 jaar deposito én de mogelijkheid om kosteloos open te breken in geval van aankoop woning mocht je toch eerder een droomhuis tegen komen.

En ten opzichte van Raisin lever je mogelijk iets in, maar dat zijn zo te zien uitschieters. 2 banken met 4,45% (0,5-procentpunt meer dus) en daarna nog maar 4,00% of lager. 3,95% van Credit Europe Bank is zelfs van de Raisin opties (boven)gemiddeld dus. Met als voordeel dat CEB een Nederlandse bank is, geen gedoe met (dubbele) bronbelasting, erfbelasting, en de mogelijkheid tot gratis opzeggen in een aantal situaties waaronder dus aankoop woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
RobertMe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:48:
[...]

Vastzetten als in deposito? Met de wens voor de aankoop van een woning zou ik dat Credit Europe Bank in overweging nemen. 3,95% bij 3 jaar deposito én de mogelijkheid om kosteloos open te breken in geval van aankoop woning mocht je toch eerder een droomhuis tegen komen.

En ten opzichte van Raisin lever je mogelijk iets in, maar dat zijn zo te zien uitschieters. 2 banken met 4,45% (0,5-procentpunt meer dus) en daarna nog maar 4,00% of lager. 3,95% van Credit Europe Bank is zelfs van de Raisin opties (boven)gemiddeld dus. Met als voordeel dat CEB een Nederlandse bank is, geen gedoe met (dubbele) bronbelasting, erfbelasting, en de mogelijkheid tot gratis opzeggen in een aantal situaties waaronder dus aankoop woning.
Geweldig zoiets zocht ik! Ik ga het onderzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Nu online
Joel22 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:46:
[...]

Het loefst zet ik alles bij raisin dan bij 1 bank maar is dat verstandig? En zo ja welke raad je aan? Renaultbank voelt voor kij dan betrouwbaarder dan een Italiaanse bank. Maarja allemaal gevoelsmatig.
Zie reactie va @RobertMe lijkt me in jouw geval een uitstekend advies 🥳
Voor stallen in buitenland is bronbelasting en erfrecht iets om mee te nemen in je keuzes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
En bij voorkeur tot maximaal een ton per bank(vergunning), of zelfs iets daaronder zodat opgespaarde rente ook is gedekt door het depositogarantiestelsel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helloitsme
  • Nu online
RobertMe schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 23:48:
[...]

Helemaal eens dat dit een goede optie is. Houd er wel rekening mee dat de rente jaarlijks wordt uitbetaald naar je gewone spaarrekening. Afhankelijk van wat de rente op dat moment is kan je over dat bedrag dan meer of minder rente krijgen dan die 3,95 waar de deposito voor loopt (je kan de rente dan wel weer vastzetten in een 2 jarig deposito bv).

Goede zin overigens in bovenstaande tekst: "in overweging nemen" . Stuk beter dan "je moet dit", of "dit is de beste" die je nog wel eens op een forum langs ziet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Als je een bank neemt die het toestaat om je deposito eerder te beëindigen bij aankoop van een huis kun je ook een deposito nemen die langer dan 3 jaar doorloopt. Dat kan voordelen hebben als je je plannen uitstelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
helloitsme schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 05:22:
[...]

Helemaal eens dat dit een goede optie is. Houd er wel rekening mee dat de rente jaarlijks wordt uitbetaald naar je gewone spaarrekening. Afhankelijk van wat de rente op dat moment is kan je over dat bedrag dan meer of minder rente krijgen dan die 3,95 waar de deposito voor loopt (je kan de rente dan wel weer vastzetten in een 2 jarig deposito bv).
Dat de rente wordt uitgekeerd naar de spaarrekening is vrij standaard? Rente op rente binnen het deposito is bij mijn weten vrij zeldzaam.
Leuk dingetje bij CEB is dan weer wel dat je er voor kunt kiezen om de rente rechtstreeks naar de tegenrekening uit te keren. Dan zie je het geld dus direct op de betaalrekening en ben je er van op de hoogte en kun je het bv ergens anders weg zetten.
Rente meteen inleggen in een nieuw deposito lijkt mij ook lastig. CEB heeft meen ik een minimum bedrag van €2500, met 3,95% rente betekent dat dat je een origineel deposito van €63.292 moet hebben om aan die 2,5k rente per jaar te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 06:06:
[...]

Als je een bank neemt die het toestaat om je deposito eerder te beëindigen bij aankoop van een huis kun je ook een deposito nemen die langer dan 3 jaar doorloopt. Dat kan voordelen hebben als je je plannen uitstelt.
Maar uiteraard ook nadelen. Rente op een deposito van 4 jaar is (fors) lager (3,75% en dus 0,2-procentpunt minder), dus zeker als je wel vrij direct na de 3 jaar het geld nodig zou hebben zal dat nadelig zijn. Blijft dus uiteraard een gok. En hetzelfde als de rente hard door blijft stijgen, dan zit je niet alleen met de lagere rente maar er ook nog een jaar langer aan vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 08:02:
[...]
Maar uiteraard ook nadelen. Rente op een deposito van 4 jaar is (fors) lager (3,75% en dus 0,2-procentpunt minder)
Bij CEB hebben de langere deposito's een iets lagere rente, bij andere banken kan het andersom zijn. Bijvoorbeeld Renault biedt meer rente op 5 jaar vast dan op 3 jaar. Nou weet ik niet of zij een clausule hebben voor aanschaf van een huis. Ze hebben wel rente op rente.

0,2% fors? Dat vind ik wel meevallen. Wat me vervelender lijkt is dat je deposito over 3 jaar vrijkomt, je het geld nog een paar jaar niet nodig hebt en dat dan de rente nog maar 1% is. Maar goed, dit soort dingen moet hij natuurlijk zelf afwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:58:
[...]
Dat de rente wordt uitgekeerd naar de spaarrekening is vrij standaard? Rente op rente binnen het deposito is bij mijn weten vrij zeldzaam.
Voor Nederlandse banken is het vrij zeldzaam, bij Raisin komt het veel voor.
Pagina: 1 ... 169 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling