THE_BASE schreef op maandag 6 november 2023 @ 13:46:
[...]
We willen voor deze bank te gaan en ons spaargeld daar te gaan plaatsen. Liever nu 3,55% bij CEB met enige vorm van zekerheid dan 3,65% bij Openbank met gedoe over erfbelasting. Laatstgenoemde houd ik er zeker naast voor Travel+ en de eCommerce card. Enige (grote) minpunt is de jaarlijkse uitbetaling van rente.
IK heb het niet allemaal terug gelezen. En je moet natuurlijk zeker doen wat je prettig vind en goed voelt. Zeker met je zuurverdiende spaargeld.
Maar je beseft wel dat beiden rentes actierentes zijn van slechts 6 maanden?
Openbank valt na 6 maanden terug naar 2,65% en CEB naar 1,77% (ergens in die richting dacht ik?).
Er bestaan veel onvoorziene zaken, plotseling overlijden is er één van. Maar als dit binnen de komende 6 maanden zou zijn, dan zou mijn spaargeld wel het minste zijn waar ik mij zorgen over zou maken

(al bestaat natuurlijk gewoon de mogelijkheid).
Ik weet niet hoe lang je je geld al op OB hebt staan tegen die actierente? Zou b.v. ook een optie kunnen zijn om die termijn van 6 maanden gewoon af te laten lopen (deel gewoon de inlog informatie en digitale handtekening met je partner b.v.) en het na afloop van die 6 maanden naar CEB. Tegen het einde van die actierente bij CEB van 6 maanden kun je weer verder kijken. Misschien zijn er tegen die tijd wel mooiere opties (buiten OB). En misschien gaat tegen die tijd de rente wel weer omlaag en is het misschien wel interessanter om voor een langlopende deposito (met jaarlijkse uitbetaling) te kijken.
Maar nogmaals, gewoon doen wat voor jou prettig en veilig voelt
P.S. het is hier onlangs al meer ter sprake gekomen. Maar wanneer na 6 maanden die actierente bij CEB weer terugvalt naar 1.77% (?), dan kun je gewoon je geld weer weghalen en je rekening opzeggen. Je hebt dan de obgebouwde rente tot dat moment al na 6 maanden (of eerder).
[
Voor 7% gewijzigd door
Rockel83 op 06-11-2023 15:38
]