Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 166 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.218.539 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-07 14:03
Rockel83 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:24:
[...]
Ja klopt, dat is natuurlijk niet te voorzien.
Ben ik niet helemaal met je eens. De rente laat zich enigzins voorspellen. De markt verwacht ergens volgend jaar dat de rente verlagingen beginnen. Dit biedt natuurlijk geen zekerheid maar het is wel een indicatie. Doel van monetair beleid van ECB is inflatie terugbrengen naar zo'n 2%.

Gerelateerde video: YouTube: Cash is a terrible long-term investment, even at 5% interest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Modbreak:Een aantal politieke posts die niets met het sparen zelf te maken hebben zijn verwijderd. Voor de politieke discussie hebben we Themaforum: verkiezingen. Graag hier weer on-topic verder :)

[ Voor 25% gewijzigd door Zr40 op 02-11-2023 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-07 16:36
Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:36:
[...]

Ik heb het verhaal niet gelezen maar ik vermoed dat deze vergelijking mank gaat. Of zeggen ze dat FTX echt geld bewaarde in omnibus trust accounts van gerenommeerde banken?
Dit laatste kan ik niet bevestigen. Maar duidelijk is wel dat het bij de ontmanteling van zulke constructies er wel degelijk problemen kunnen ontstaan als een administratie niet degelijk en deugdelijk is. En gezien de reacties in dit forum over geld dat niet teruggevonden wordt (althans: het duurt enige tijd) is de TR admie niet erg transparant lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hansi55 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:27:
[...]
Dit laatste kan ik niet bevestigen. Maar duidelijk is wel dat het bij de ontmanteling van zulke constructies er wel degelijk problemen kunnen ontstaan als een administratie niet degelijk en deugdelijk is. En gezien de reacties in dit forum over geld dat niet teruggevonden wordt (althans: het duurt enige tijd) is de TR admie niet erg transparant lijkt het.
Ja dat heb ik zelf eerder ook gezegd. Maar om nou een vergelijking te maken met de ergste crypto cowboys... Zo erg zal het niet zijn denk ik.

Tenminste, dat hoop ik. Vanochtend vroeg 100 euro overgemaakt maar dat is nog niet aangekomen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 02-11-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-07 16:36
Dat ben ik zeker met je eens. Maar vervelend is het wel voor diegenen bij TR die er met te maken hebben.
Het sterkt in elk geval niet het vertrouwen en dat wil je eigenlijk wel als je je geld aan een bank of in dit geval broker toevertrouwt, in het bijzonder als het buiten Nederland is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:32:
[...]

Ja dat heb ik zelf eerder ook gezegd. Maar om nou een vergelijking te maken met de ergste crypto cowboys... Zo erg zal het niet zijn denk ik.

Tenminste, dat hoop ik. Vanochtend vroeg 100 euro overgemaakt maar dat is nog niet aangekomen :)
Storten : bij mij bijna altijd dezelfde dag (een keer de volgende dag), vanmorgen gedaan, nog niet aangekomen
Opname : de volgende dag

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 02-11-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-07 22:47
Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:33:
[...]

Vanaf 2027 zouden we op werkelijk rendement belast moeten worden. Dan zijn spaarproducten relatief wat minder aantrekkelijk dan nu.
het enige is dan nog dat je geld meer zekerheid bij een spaarrekening tegenover aandelen.
voor de belastingen maakt het dan niet meer uit.
wat natuurlijk voorheen wel mooi was is dat als je een fitieve rente had en je kon daar boven blijven je voordeel had en nu word het straks tegen het werkelijke belast

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• t1mm3h
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-07 15:19
Wellicht is dit al eens gevraagd, maar wat zouden jullie doen als Raisin om een reden niet meer bereikbaar is (failliet of andere redenen)? De website en app werkt niet meer, je komt niet meer in je account. Raisin reageert niet meer en ze hebben te maken met duizenden klanten die nog bij hun geld willen komen (van de verschillende buitenlandse banken waar het uiteindelijk gestald is).

(Natuurlijk, zolang het werkt, ziet het er allemaal goed uit. Je valt bijv. onder het DGS van diverse landen binnen de EU en de ervaringen tot nu zijn overwegend positief.)

Maar hoe ga jij in dit worst-case-scenario aan je geld komen? Heb je alle documenten nog elders digitaal / of op papier opgeslagen? Weet je bij wie je moet zijn in die landen waar je geld staat? Volgens mij zou je in veel gevallen ook niet ver komen als je de taal van het betreffende land niet spreekt.

Ik vraag me gewoon af hoe jullie hierover denken en hoe jullie dit aanpakken. Een deel zal gewoon risico acceptatie zijn. In Nederland heb ik meer vertrouwen dat ik uiteindelijk daadwerkelijk nog aan m'n geld zou komen. Ik weet mijn weg hier te vinden, spreek de taal, kan mij makkelijk(er) verenigen met andere gedupeerden, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-07 22:47
t1mm3h schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:12:
Wellicht is dit al eens gevraagd, maar wat zouden jullie doen als Raisin om een reden niet meer bereikbaar is (failliet of andere redenen)? De website en app werkt niet meer, je komt niet meer in je account. Raisin reageert niet meer en ze hebben te maken met duizenden klanten die nog bij hun geld willen komen (van de verschillende buitenlandse banken waar het uiteindelijk gestald is).

(Natuurlijk, zolang het werkt, ziet het er allemaal goed uit. Je valt bijv. onder het DGS van diverse landen binnen de EU en de ervaringen tot nu zijn overwegend positief.)

Maar hoe ga jij in dit worst-case-scenario aan je geld komen? Heb je alle documenten nog elders digitaal / of op papier opgeslagen? Weet je bij wie je moet zijn in die landen waar je geld staat? Volgens mij zou je in veel gevallen ook niet ver komen als je de taal van het betreffende land niet spreekt.

Ik vraag me gewoon af hoe jullie hierover denken en hoe jullie dit aanpakken. Een deel zal gewoon risico acceptatie zijn. In Nederland heb ik meer vertrouwen dat ik uiteindelijk daadwerkelijk nog aan m'n geld zou komen. Ik weet mijn weg hier te vinden, spreek de taal, kan mij makkelijk(er) verenigen met andere gedupeerden, enz.
dat is een goede vraag
niet eens bij stil gestaan
moet je dan naar het land zelf heen gaan om daar bij je geld te kunnen komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:34

Ik denk dat het sowieso verstandig is om alle informatie met betrekking tot je transacties bij Raisin en de gekoppelde bank lokaal op te slaan (productinformatieblad, algemene voorwaarden en bevestiging deposito-overeenkomst). Dan heb je in ieder geval documentatie om op terug te vallen mocht Raisin ineens onbereikbaar zijn.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
@t1mm3h in je jaarlijkse financieel overzicht van Raisin staat alle* info die je nodig hebt. Daarmee zal je in dat geval direct contact moeten opnemen met de betreffende banken.

* Behalve de producten die je later hebt afgesloten. Die zul je handmatig moeten opslaan.

[ Voor 20% gewijzigd door Pistachenootje op 02-11-2023 16:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:14
RobertMe schreef op maandag 19 december 2022 @ 17:00:
"Trucje" is om het specifieke betalingskenmerk / omschrijving te gebruiken waardoor Raisin het geld automatisch "door stort" naar Renault. Waarmee je dus bespaart dat je zelf moet monitoren of het gekd is bijgeschreven en dan handmatig overboeken. Maar je blijft uiteraard wel de overboeking in twee stappen dien en dus twee keer het langzame internationale betaalverkeer.
Sinds kort ben ik klant bij Raisin maar zit hier nog een beetje mee te klooien. Je hebt er een / staan maar bij de ING zijn betalingskenmerk en omschrijving twee aparte velden. Welk veld heeft de voorkeur voor die PLAN111xxx code?

Ik heb nu 4x die PLAN code gebruikt en maar in 1 geval ging het goed, de andere 3x niet. Die keer dat het goed ging deed ik een storting vanaf de ING 's morgens vroeg, nog voor 7 uur, en toen was het geld al overgeboekt rond een uur of 10. Niet alleen naar Raisin, maar stond het ook al op spaarrekening bij de betreffende bank.
In de 3x dat het niet goed ging deed ik de storting pas in de middag of vroege avond. Het kwam wel vrij snel bij Raisin aan maar het vervolg ging niet automatisch. Soms stond er bij Raisin dat het bedrag gereserveerd was maar de volgende dag was de status opeens beschikbaar en moest het met de hand doorgestort worden naar de betreffende bank.
Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij had de PLAN code bij de omschrijving neergezet in alle gevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 18:11
Wellicht is dit al eens gevraagd, maar wat zouden jullie doen als Raisin om een reden niet meer bereikbaar is (failliet of andere redenen)?
...
Heb je alle documenten nog elders digitaal / of op papier opgeslagen? Weet je bij wie je moet zijn in die landen waar je geld staat?
...
Dan gaan we zien wat er centraal geregeld wordt.

Raisin is geregistreerd bij de AFM - die zullen zeker iets van zich laten horen.

Geld bij Raisin op de rekening (wat er nooit lang kan staan) zal via het Duitse DGS gehaald moeten worden.

Voor wat betreft de producten bij elke van de partnerbanken, waarvan je uiteraard de contractgegevens lokaal hebt opgeslagen, zal het voor elke partnerbank verstandig zijn iets centraals aan te bieden voor elke groep getroffen klanten (per land?). Mogelijk dat dat even tijd kost, maar met je contractgegevens in je hand moet dat goed komen.

En ik blijf het maar herhalen: spreiden, spreiden, spreiden, dan ben je nooit ineens met alles de sjaak ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 18:11
grun93 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:32:
[...]
... bij de ING zijn betalingskenmerk en omschrijving twee aparte velden. ...
Bij KNAB is Betalingskenmerk in principe altijd een acceptgiro-code.
Gebruik gewoon Omschrijving. Heeft bij mij tot nu toe altijd gewerkt.

[ Voor 6% gewijzigd door GroteVoet459 op 02-11-2023 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:25
GroteVoet459 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:36:
[...]

Dan gaan we zien wat er centraal geregeld wordt.

Raisin is geregistreerd bij de AFM - die zullen zeker iets van zich laten horen.

Geld bij Raisin op de rekening (wat er nooit lang kan staan) zal via het Duitse DGS gehaald moeten worden.

Voor wat betreft de producten bij elke van de partnerbanken, waarvan je uiteraard de contractgegevens lokaal hebt opgeslagen, zal het voor elke partnerbank verstandig zijn iets centraals aan te bieden voor elke groep getroffen klanten (per land?). Mogelijk dat dat even tijd kost, maar met je contractgegevens in je hand moet dat goed komen.

En ik blijf het maar herhalen: spreiden, spreiden, spreiden, dan ben je nooit ineens met alles de sjaak ...
Naast dat je natuurlijk de contracten moet opslaan, de partnerbanken zullen ook gewoon beschikking hebben over naam, BSN, adres, contactgegevens. Dus ook zij kunnen contact opnemen en zullen dat in zo'n geval ook moeten doen. Kan mij niet indenken dat het wettelijk gezien in zo'n geval mogelijk is dat de bank het geld volledig stilzwijgend aanhoud en de wacht op de klant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Sinds kort ben ik klant bij Raisin maar zit hier nog een beetje mee te klooien. Je hebt er een / staan maar bij de ING zijn betalingskenmerk en omschrijving twee aparte velden. Welk veld heeft de voorkeur voor die PLAN111xxx code?

Ik heb nu 4x die PLAN code gebruikt en maar in 1 geval ging het goed, de andere 3x niet. Die keer dat het goed ging deed ik een storting vanaf de ING 's morgens vroeg, nog voor 7 uur, en toen was het geld al overgeboekt rond een uur of 10. Niet alleen naar Raisin, maar stond het ook al op spaarrekening bij de betreffende bank.
In de 3x dat het niet goed ging deed ik de storting pas in de middag of vroege avond. Het kwam wel vrij snel bij Raisin aan maar het vervolg ging niet automatisch. Soms stond er bij Raisin dat het bedrag gereserveerd was maar de volgende dag was de status opeens beschikbaar en moest het met de hand doorgestort worden naar de betreffende bank.
Ik weet het niet zeker meer maar volgens mij had de PLAN code bij de omschrijving neergezet in alle gevallen.
Ik moet eerlijk bekennen de PLAN codes nog nooit gebruikt te hebben :P Heb in het begin een groot bedrag in een aantal keren over aantal dagen er op gezet en er niet meer naar om gekeken. En toen wist ik ook niet van die PLAN codes of in ieder geval niet dat het ook kon voor handmatige stotingen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jdome
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08:43
Net vanaf mijn Rabobank rekening een aardig bedrag naar Advanzia verstuurd en wéér hebben ze mijn rekening geblokkeerd "uit veiligheidsoverwegingen". Dit is nu al de 4de keer, begin die Rabobank aardig zat te worden. Wanneer zullen ze eens een keer door hebben dat ze een veel te lage rente bieden en dat hun klanten daardoor logischerwijs naar alternatieven gaan zoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 19:28

Barrycade

Through the...

Jdome schreef op donderdag 2 november 2023 @ 17:42:
Net vanaf mijn Rabobank rekening een aardig bedrag naar Advanzia verstuurd en wéér hebben ze mijn rekening geblokkeerd "uit veiligheidsoverwegingen". Dit is nu al de 4de keer, begin die Rabobank aardig zat te worden. Wanneer zullen ze eens een keer door hebben dat ze een veel te lage rente bieden en dat hun klanten daardoor logischerwijs naar alternatieven gaan zoeken 8)7
Dat hebben ze wel door hoor, maar er zullen er genoeg blijven. Hoewel ze wel hun tijdslots paren pushen. Maar opvallend dat je dit al 4 keer overkomen is. Ik gooi de laatste tijd echt grote hoeveelheden heen en weer en nog nooit tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Barrycade schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:06:
[...]
Ik gooi de laatste tijd echt grote hoeveelheden heen en weer en nog nooit tegenaan gelopen.
Ook naar nieuwe rekeningen waar ze nog niet bekend mee zijn? Toen ik dat deed werd mijn rekening ook op slot gegooid. Toevallig (?) ook naar Advanzia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-04 16:45
Had dit ook vandaag. Volgens mij 2 keer bij Rabo, maar beiden keren maar zeer kortstondig.
Kreeg een smsje dat er een belangrijk bericht was.
Vervolgens stond er bovenaan in de app dat mijn rekening geblokkeerd was. En daarboven alweer meteen een bericht dat er een controle plaatsgevonden had en dat mijn rekening alweer vrij gegeven was.

Bij Openbank moest ik bellen (limiet schijnt rond de 15K te liggen) om over te boeken. Werd vriendelijk geholpen maar kreeg wel nog een aantal vragen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 21:07
Ik gooi al jaren met grote bedragen heen en weer ivm rente en mijn ervaring is het beste bij ING. Die hebben nog nooit geïnformeerd. ABN wel regelmatig, dus die is opgezegd. Verder geen ervaring met Rabo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05:22
Nou hier ABN heeft nog nooit vragen gesteld
Wel Rabobank lang geleden. En recentelijk Advanzia (tot 2x toe)

Heb nix te verbergen, dus prima, maar wel gezeur allemaal.

Schuif nog weleens tussen 75k en 100k (in stukjes, eigenlijk om gezeik te voorkomen)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:14
Na het onderzoek vanuit Rabobank en Trade Republic, heeft mijn vriendin eindelijk haar 25k terug, na (op één dag na) een maand. Zowel vanuit Rabo als TR weer erg gebrekkige communicatie: "geld is teruggestort, fijne dag". Geen idee dus wat er nu aan de hand is geweest. Ik vermoed zelf dat de systemen van TR op de een of andere manier de transactie gemist hebben en aan Citibank hebben opgedragen het geld terug te storten zodra ze bericht van Rabo kregen.
We gaan nu proberen aan beide kanten iets van meer informatie te verkrijgen zodat we daarmee een klacht bij Bafin in kunnen dienen. En een schadevergoeding aanvragen bij TR.

Op mijn eigen TR rekening is gisteren netjes de rente bijgeschreven :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 15:32:
[...]
Nu net om 9 uur is het aangekomen. Ik probeer weer langzaam vertrouwen op te bouwen in TR. Bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ABCstabiel
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 23-07 10:19
Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:10:
[...]

Nu net om 9 uur is het aangekomen. Ik probeer weer langzaam vertrouwen op te bouwen in TR. Bij mij is het tot nu toe altijd goed gegaan.
Om 16:00 hetzelfde gedaan, van de TR naar mijn betaalrekening. Vervolgens zal ik het weer retour boeken. Tot nu toe (behoudens vertraging van max 1-2dg) geen problemen.

Opvallend trouwens: TR neemt mijn stortingen op de rekening mee in de rendement berekening van de portefeuille (die behalve het gratis aandeel van 25€ leeg is). Toch een rendement van 260% in een maand :).

[ Voor 19% gewijzigd door ABCstabiel op 02-11-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:10:
[...]

Ik zie het bij mij nu ook. En eens, en eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-07 19:28

Barrycade

Through the...

Pistachenootje schreef op donderdag 2 november 2023 @ 18:12:
[...]

Ook naar nieuwe rekeningen waar ze nog niet bekend mee zijn? Toen ik dat deed werd mijn rekening ook op slot gegooid. Toevallig (?) ook naar Advanzia.
Ja dit jaar minimaal 3 nieuwe rekeningen geopend, maar geen enkele keer tegenaan gelopen.
Ik heb niet mijn limiet verhoogd en het in 1x gedaan.
Maar ik stuur het in porties van max 5k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 18:24

MieJuul

3970Wp

[...]

Raisin/PLAN code verhaal....
Ik heb de laatste tijd ook in etappes bedragen overgemaakt via Raisin naar Nordax, allen met behulp van de PLAN code.
Daarna maandelijkse overboekingen ingesteld, wederom met PLAN code.
De laatste daarvan, die op 1 november is overgemaakt, kwam wel op Raisin binnen, maar ging vervolgens niet door naar Nordax.
Ik heb het een dag aangekeken, maar vanmiddag stond het nog steeds op Raisin.
Dat heb ik vervolgens handmatig doorgesluisd.

Ik hoop stiekem wel dat dit een eenmalig iets is, ik hou het voor nu maar extra in de gaten

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11-07 11:19
Iemand de nieuwe voorpagina (mobiel) van CEB gezien? Staat verder alleen 3.95% rente bij, maar hoe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 08:10
bestbeforeee schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 06:25:
Iemand de nieuwe voorpagina (mobiel) van CEB gezien? Staat verder alleen 3.95% rente bij, maar hoe of wat?
Volgens mij zie ik het zelfde als altijd. Wanneer of hoe/wat zie jij precies anders?
Mvg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 23:36
Daar zullen ze hoogstwaarschijnlijk de rente op een driejarige deposito mee bedoelen. Dat is de hoogste rente die ceb momenteel aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
Hendriks1 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:30:
[...]

Volgens mij zie ik het zelfde als altijd. Wanneer of hoe/wat zie jij precies anders?
Mvg
Dit zie ik vandaag voor het eerst in de app:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CU8lJy4g2zthSaalGDS3WkIGpIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5TUuhu1XeHQ5JYFSTlHt49BZ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door bestbeforeee op 03-11-2023 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460

Zie https://www.crediteurope....t-europe-termijndeposito/

36 maanden
3,95% per jaar
jaarlijks, einde looptijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
bestbeforeee schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:33:
[...]

Dit zie ik vandaag voor het eerst in de app:

[Afbeelding]
Ik zie het nog steeds niet. Engelstalig is dat misschien de corporate versie oid? In ieder geval de tot 3.95% herken ik wel, te weten 36 maanden deposito...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
Ah dat wist ik al wel. Blij maken met een dode mus. Ik dacht dar de vrij opneembare spaarrente omhoog ging 😅.

@Hendriks1 Misschien de app even updaten.

[ Voor 17% gewijzigd door bestbeforeee op 03-11-2023 08:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Barrycade schreef op donderdag 2 november 2023 @ 21:49:
[...]
Ja dit jaar minimaal 3 nieuwe rekeningen geopend, maar geen enkele keer tegenaan gelopen.
Ik heb niet mijn limiet verhoogd en het in 1x gedaan.
Maar ik stuur het in porties van max 5k.
Ik denk dat dat laatste een hoop problemen voorkomt. Ik deed grotere stukken en dan ook nog op en neer omdat ik me bedacht.

[ Voor 8% gewijzigd door Pistachenootje op 03-11-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
bestbeforeee schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:08:
Ah dat wist ik al wel. Blij maken met een dode mus. Ik dacht dar de vrij opneembare spaarrente omhoog ging 😅.

@Hendriks1 Misschien de app even updaten.
Check. Inderdaad zo te zien een nieuwe versie van de app sinds 1 november. Ik heb dat bannertje nu ook. Ja niks nieuws onder de zon, ben ik bang... 3.95 voor 36 mnd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:18:
[...]

Ik denk dat dat laatste een hoop problemen voorkomt. Ik deed grotere stukken en dan ook nog op en neer omdat ik me bedacht.
Aan welk problemen denk je dan ?

[ Voor 16% gewijzigd door W1ck1e op 03-11-2023 08:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
W1ck1e schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:25:
[...]
Aan welk problemen denk je dan ?
De discussie ging over banken die rekeningen plots blokkeren i.v.m. in hun ogen verdachte transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:42:
[...]

De discussie ging over banken die rekeningen plots blokkeren i.v.m. in hun ogen verdachte transacties.
Gooi ook grote bedragen heen en weer en nog geen problemen gehad met Rabobank. Zodat ze hier wel moeilijk over gaan doen dan ben ik weg. Heb geen binding met mijn huisbank, maar om alles om te zetten voor een paar euro per maand verschil is mij teveel moeite. Mag ik ook overal mijn nieuwe rekeningnummer gaan doorgeven. Moet er niet aan denken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:44:
[...]

Gooi ook grote bedragen heen en weer en nog geen problemen gehad met Rabobank. Zodat ze hier wel moeilijk over gaan doen dan ben ik weg. Heb geen binding met mijn huisbank, maar om alles om te zetten voor een paar euro per maand verschil is mij teveel moeite. Mag ik ook overal mijn nieuwe rekeningnummer gaan doorgeven. Moet er niet aan denken :|
Definieer moeilijk doen?
Ze kunnen een transactie / rekening automatisch blokkeren en na controle van de fraudedesk weer vrijgeven. Daarnaast kun je op dat moment ook bellen om het sneller geregeld te krijgen. In dat laatste geval doen ze ook niet moeilijk. Toen ik dat had vroegen ze pas "achteraf" wat basis vragen (geboortedatum of adres of zoiets). Niks ovet herkomst van geld dus.

Terwijl ik in het Revolut topic laatst berichten zag langskomen van iemand die 's avonds zag een geblokkeerde rekening te hebben, via de chat contact opgenomen, en die moest toen een selfie sturen inclusief een papier met een bepaalde tekst erbij.

Of banken die naar herkomst van geld vragen. Heb ik jaren terug bij Knab gehad toen ik daar nog klant was. En toen waren ze tevreden met de reactie van "jullie zien wat aan salaris binnen kimt, you'll do the math".

En uiteindelijk loop je hier bij elke bank risico op. O.a. nadat alle grootbanken al een forse tik op de vingers boete hebben gehad voor het niet voldoen aan de KYC / Wwft wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:44:
[...]
Gooi ook grote bedragen heen en weer en nog geen problemen gehad met Rabobank.
Kan zomaar geblokkeerd worden, vooral bij 50k transacties naar voor hun onbekende rekeningen. Maar kan bij vrijwel iedere bank gebeuren voor zover ik weet. Gaat steekproefgewijs. Geen reden om gelijk van bank te veranderen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 23:45
Rolletjedrop schreef op donderdag 2 november 2023 @ 07:43:
[...]

In het Belastingplan 2024 bleef de vrijstelling voor groen sparen en groen beleggen ongewijzigd maar door een amendement wordt deze regeling versoberd. Met ingang van 1 januari 2025 wordt de vrijstelling voor groene beleggingen per persoon verlaagd van € 65.072 naar € 30.000.

Dus voor 2024 ongewijzigd, maar daarna nog maar 30k als het ook door de eerste kamer komt.

De vrijstelling van 57k wordt ook bevroren, geen indexatie.
Wordt dus wel ruim 71K in 2024. Even naar de ib 2001 wet kijken. Volgens artikel 10.1 wordt de vrijstelling groene beleggingen (5.13) geïndexeerd met de tabelcorrectiefactor (10.2)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:14
MieJuul schreef op donderdag 2 november 2023 @ 22:57:
Ik heb het een dag aangekeken, maar vanmiddag stond het nog steeds op Raisin. Dat heb ik vervolgens handmatig doorgesluisd.
Ah, het lag dus niet aan mij, ik begon al te twijfelen.

Verder voor mij niet zo heel belangrijk. Als nieuwe klant eerst even wat proefstortinkjes gedaan met kleine(re) bedragen en daarna alles van de huisbank naar het buitenland verplaatst in tranches. Voor de rest eigenlijk alleen afromen als er iets aan het eind van de maand overblijft en dat op de spaarrekening laten storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ze meermaals mijn rekening gaan blokkeren en het kost veel tijd om dit weer vrij te krijgen, dan ben ik bij ze weg. Tot nu toe niet gebeurd dus blijf ik gewoon bij de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:46:
[...]

Als ze meermaals mijn rekening gaan blokkeren en het kost veel tijd om dit weer vrij te krijgen, dan ben ik bij ze weg. Tot nu toe niet gebeurd dus blijf ik gewoon bij de Rabobank.
Kwestie van 1 belletje. Wel vervelend als het op zondag gebeurt.

Als je gaat overstappen kan het bij je nieuwe bank net zo goed gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:50:
[...]

Vervelender als het op zaterdag gebeurt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:50:
[...]

Als je gaat overstappen kan het bij je nieuwe bank net zo goed gebeuren.
Daarom zeg ik: Als ze meermaals mijn rekening gaan blokkeren en het kost veel tijd om dit weer vrij te krijgen, dan ben ik bij ze weg.

Dan maken ze maar een aantekening dat ik met grote bedragen schuif. En anders ga ik naar een bank die niet meedoet met Transactie Monitoring Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 09-07 13:51
Hendriks1 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 08:23:
[...]

Check. Inderdaad zo te zien een nieuwe versie van de app sinds 1 november. Ik heb dat bannertje nu ook. Ja niks nieuws onder de zon, ben ik bang... 3.95 voor 36 mnd :)
Leuke rente en looptijd voor mij. Heb daarmee in 2026, 2027, 2028 en 2029 vrijvallende deposito's, als ik begin '24 inleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:02:
[...]
En anders ga ik naar een bank die niet meedoet met Transactie Monitoring Nederland.
Moeten alle partijen in Nederland volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
Raisin vraagje: ik heb een aanvraag lopen voor een deposito bij Younited voor 4.2%. Bij de aanvraag is aangegeven dat de rente verlaagd wordt indien de aanvraag niet voor 3 November (vandaag) is goedgekeurd. In de Raisin app zie ik nog steeds status 'inbehandeling' met rentetarief '4.2% (aanvraag)'. Gelden staan al sinds gisteren op de rekening dus het is een kwestie van verwerken. Maak ik nog kans op het hogere tarief? En if not, wordt je nogmaals gevraagd of je akkoord bent met het lagere tarief of rol je automatisch in de nieuwe deposito voor het lagere tarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
wibblemoo schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:06:
Raisin vraagje: ik heb een aanvraag lopen voor een deposito bij Younited voor 4.2%. Bij de aanvraag is aangegeven dat de rente verlaagd wordt indien de aanvraag niet voor 3 November (vandaag) is goedgekeurd. In de Raisin app zie ik nog steeds status 'inbehandeling' met rentetarief '4.2% (aanvraag)'. Gelden staan al sinds gisteren op de rekening dus het is een kwestie van verwerken. Maak ik nog kans op het hogere tarief? En if not, wordt je nogmaals gevraagd of je akkoord bent met het lagere tarief of rol je automatisch in de nieuwe deposito voor het lagere tarief.
Normaliter kijkt Raisin naar het moment dat de aanvraag compleet is. Dus dat het geld op de Raisin rekening staat en eventueel de benodigde documenten zijn aangeleverd. Op dat moment sturen ze de aanvraag door naar de partnerbank en de rente van dat moment geldt dan ook.

Zelf heb ik laatst een gelukje gehad met een aanvraag bij Nordax, geld was op de dag van rentewijziging compleet en kreeg ik toch nog de oude (hogere) rente. Recent zijn hier dan weer wat ervaringen lang gekomen dat een ingediende aanvraag op de dag van wijziging? wel de nieuwe, lagere, rente opleverde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
wibblemoo schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:06:
Mijn ervaring bij Younited: in het initiele overzicht op Raisin staat de 4,2% weergegeven. Nadat alles is verwerkt wordt het teruggezet naar 4%. Ik trachtte de deposito vervolgens te annuleren (mag binnen 14 dagen). Helaas heeft Raisin hier geen gehoor aan gegeven. Een leermomentje voor mij.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
wcduck schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:24:
[...]

Mijn ervaring bij Younited: in het initiele overzicht op Raisin staat de 4,2% weergegeven. Nadat alles is verwerkt wordt het teruggezet naar 4%. Ik trachtte de deposito vervolgens te annuleren (mag binnen 14 dagen). Helaas heeft Raisin hier geen gehoor aan gegeven. Een leermomentje voor mij.
We gaan het zien. Het is 5K dus per saldo scheelt het een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wcduck schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 11:24:
[...]

Heb je ze dan niet gebeld? Lijkt me dat dat wel kan worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPulse
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-03-2024
Nog meer mensen die al een tijdje wachten op hun geld bij TR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
xPulse schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:45:
Naar TR toe of van TR af? En hoe lang wacht je al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPulse
Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:47:
[...]

Naar TR toe of van TR af? En hoe lang wacht je al?
Naar TR toe, nu 5werkdagen. Vorige week vrijdag gestuurd.
Heb al eerder zonder problemen gestuurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
xPulse schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:45:
Ik niet, mijn meest recente stortingen en opnames zijn binnen of na 1 werkdag uitgevoerd. Tweakers die deze informatie willen delen hebben dat waarschijnlijk al gedaan, Lees even door het topic, zou ik zeggen.

Waar heb je jouw tegenrekening ?
ik heb ing.

[ Voor 6% gewijzigd door W1ck1e op 03-11-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPulse
W1ck1e schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:50:
[...]
Ik niet, mijn meest recente stortingen en opnames zijn binnen of na 1 werkdag uitgevoerd. Tweakers die deze informatie willen delen hebben dat waarschijnlijk al gedaan, Lees even door het topic, zou ik zeggen.
Ik zag op het forum een Trustreview link voorbij komen en dat stelt me niet echt gerust:
https://nl.trustpilot.com...republic.com?sort=recency

Meer mensen met problemen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
xPulse schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:50:
[...]
Naar TR toe, nu 5werkdagen. Vorige week vrijdag gestuurd.
Heb al eerder zonder problemen gestuurd.
Oh jammer. Ik hoopte dat de problemen opgelost waren. Meer mensen hebben problemen gehad, zie topic.

PS. @xPulse iedere keer van dezelfde tegenrekening overgemaakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 03-11-2023 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPulse
Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:57:
[...]

Oh jammer. Ik hoopte dat de problemen opgelost waren. Meer mensen hebben problemen gehad, zie topic.

PS. @xPulse iedere keer van dezelfde tegenrekening overgemaakt?
Ja zelfde rekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
welke bank ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:54:
[...]

Vervelender als het op zaterdag gebeurt :X
Of op vrijdag om 17:30 bij veel banken O-)

Al scheelt het volgens mij wel dat de meeste banken die maar beperkt bereikbaar zijn meestal spaarrekeningen zijn. De grootbanken met betaalrekeningen in NL zijn volgens mij wel altijd netjes bereikbaar. Vind Openbank het ook netjes doen qua klantenservice.

Maar je zult maar net op vrijdag 22 dec om 17:30 merken dat je rekening geblokkeerd is. Dan ben je gewoon 4 dagen de l*l 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Rockel83 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:54:
[...]

Of op vrijdag om 17:30 bij veel banken O-)

Al scheelt het volgens mij wel dat de meeste banken die maar beperkt bereikbaar zijn meestal spaarrekeningen zijn. De grootbanken met betaalrekeningen in NL zijn volgens mij wel altijd netjes bereikbaar. Vind Openbank het ook netjes doen qua klantenservice.

Maar je zult maar net op vrijdag 22 dec om 17:30 merken dat je rekening geblokkeerd is. Dan ben je gewoon 4 dagen de l*l 8)7
Rabobank is alleen tijdens normale kantooruren bereikbaar. Dus ik meen 8 tot ergens begin van de avond van maandag tot vrijdag.
Bij mij is dat dan ook gebeurt, op zaterdag dus geblokkeerd, en tot maandag kunnen wachten voordat ik zelf kon bellen. En fraudedesk is helemaal gesloten en dus zullen ze het ook niet "vanzelf" oplossen tot maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 14:59:
[...]

Rabobank is alleen tijdens normale kantooruren bereikbaar. Dus ik meen 8 tot ergens begin van de avond van maandag tot vrijdag.
Bij mij is dat dan ook gebeurt, op zaterdag dus geblokkeerd, en tot maandag kunnen wachten voordat ik zelf kon bellen. En fraudedesk is helemaal gesloten en dus zullen ze het ook niet "vanzelf" oplossen tot maandag.
Vervelend als je door zoiets niet bij je geld kunt komen. Daarom vind ik klantenservice ook juist belangrijk en ben ik weggelopen bij een bank als Bunq waar het lijkt alsof je enkel een achterlijke chatbot krijgt te spreken.

Rabo is tegenwoordig best wel goed te bereiken dacht ik. Telefonisch inderdaad beperkt. Maar ik dacht dat de chat wel gewoon het grootste deel van de dag bereikbaar is. Heb er ook wel eens vaker 's avonds of in het weekend gebruik van gemaakt afgelopen weken.

Al zijn die mensen wellicht ook maar beperkt in hun handelen, dat zou kunnen.

Ze hebben ook een alarmnummer geloof ik, maar dat zal vast alleen zijn bij diefstal en verlies van je pas.

[ Voor 5% gewijzigd door Rockel83 op 03-11-2023 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Op mijn Advanzia account statement staat dat ik maar 1,61% rente ontvang. Is een mailtje naar de klantenservice genoeg om een hogere (actie)rente te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1943460 schreef op donderdag 2 november 2023 @ 09:38:
[...]

Vanochtend pas bevestiging gehad dat het is aangekomen op de Advanzia rekening. Dus misschien heb ik geluk. Heb ze gemaild tot en met wanneer ik 3,87% rente ontvang. Benieuwd of ik deze keer wel die extra maand aan rente krijg ivm begin van de maand geld op de rekening te zetten.
Zojuist statement ontvangen van Advanzia en daarop staat dat het op 31-10-2023 is bijgeschreven. Maar het was pas zichtbaar in mijn account op 02-11-2023. Snap er niets van, maar pech gehad deze keer. Was ook eigen schuld door het een dag te vroeg over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Hier netjes 3,87% op het statement.

Echter meerendeel gaat naar Consors met 4% (mits ze de toezegging nakomen van 4%)
Er staat nog steeds 3,75% in het account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Jdome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:41:
Op mijn Advanzia account statement staat dat ik maar 1,61% rente ontvang. Is een mailtje naar de klantenservice genoeg om een hogere (actie)rente te krijgen?
Als je het probeert weet je het :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wanneer heb je aangevraagd? Als het recent is zou ik ze even bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Advanzia gaat het klantenportaal vernieuwen:

''Ter voorbereiding op de aanstaande lancering van ons nieuwe klantenportaal willen wij ervoor zorgen dat wij over de meest actuele mobiele telefoonnummers van onze klanten beschikken.

Wij verzoeken u eventuele wijzigingen per e-mail aan ons door te geven of deze eenvoudig door te geven via mein.advanziakonto.com
.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Nederlands?

En geen mail gehad over een nieuw krantenportaal, en per wanneer zou dat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jdome
Pistachenootje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:08:
[...]

Wanneer heb je aangevraagd? Als het recent is zou ik ze even bellen.
In mei 2023 heb ik de rekening aangevraagd maar heb er toen verder niks meer mee gedaan. Heb afgelopen week pas de eerste overboeking gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-07 17:36
dwdd schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:08:

''Ter voorbereiding op de aanstaande lancering van ons nieuwe klantenportaal willen wij ervoor zorgen dat wij over de meest actuele mobiele telefoonnummers van onze klanten beschikken.

Wij verzoeken u eventuele wijzigingen per e-mail aan ons door te geven of deze eenvoudig door te geven via mein.advanziakonto.com
.''
Bij mij staat er inderdaad wel "We want to remind you that it is important to have your personal data up-to-date. Please send us via email every change of mobile number or other." in de mail van de rente. Maar verder niets over een nieuw klantenportaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Misschien een overbodige vraag, maar is je saldo minimaal €5000?

Hier zojuist ook een mailtje ontvangen dat mijn rente 3,87% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Rockel83 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:26:
[...]

Ja, dat dus, meer vind ik ook niet.
@dwdd
Heb je wat meer info?
Dat Advanzia voor andere producten een beter portaal heeft, had ik al gezien

Wellicht word het deze
https://identity.advanzia...1bm5CZG1KU3dOdHdwR3lzeUlt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jdome
Rockel83 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:26:
[...]

Ah denk inderdaad dat dat het dan is, thanks! Had eerst een testoverboeking gedaan van 1 euro en alleen die
1 euro staat op de monthly statement. De bedragen die ik daarna had overgeboekt staan daar nog niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
klepje schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:20:
[...]

Bij mij staat er inderdaad wel "We want to remind you that it is important to have your personal data up-to-date. Please send us via email every change of mobile number or other." in de mail van de rente. Maar verder niets over een nieuw klantenportaal.
Goede zaak, want dit is echt wel aan vernieuwing toe. Het hoeft er niet extreem flashy uit te zien, maar zoals het nu is is het ook wel heel erg basic.

p.s. Sinds gister is mijn account op Yapi Kredi geactiveerd. Deze omgeving is wel heel erg fijn. Zeker met alle opties die men geeft om je account te beschermen. Van het aanpassen van je persoonlijke pagina tot het white/black listen van IP's en zelfs tijden/data waarin je account wel of niet toegankelijk is. Doen ze netjes naar mijn gevoel.

Daarnaast voor Nederlandse begrippen ook nog een nette rente van 2,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Jdome schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:31:
[...]

Ah denk inderdaad dat dat het dan is, thanks! Had eerst een testoverboeking gedaan van 1 euro en alleen die
1 euro staat op de monthly statement. De bedragen die ik daarna had overgeboekt staan daar nog niet op.
Dan zal dat het denk ik zijn inderdaad. Minimale inleg was €5000 voor die actierente.
Op mijn afschrift staat €5001 tegen die 3.87% (had ook eerst €1 overgemaakt om te testen).

Ik zou het even niet weten hoe men daar in mee om gaat. Maar is het niet gewoon zo dat wanneer je nu €5000 stort, je alsnog mee gaat met die 3.87%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
IK heb even zitten terug zoeken hier, maar ik kan het niet terug vinden.

Er werd een aantal keren geopperd dat wanneer men aan het begin van de maand geld stort op de Advanzia rekening, dat men dan de actierente voor bijna 4 maanden zou hebben. Waar het tegen het einde van de maand gewoon 3 maanden zoals in de voorwaarde zou zijn.

Ik zie even niet zo snel waar die bijna vierde maand dan vanaf zou komen.

Ikzelf had gister, 02-11, €5001 op die rekening staan. En vandaag, 03-11, krijg ik dat afschrift met €5001 tegen 3.87%. Dan krijg ik toch nog gewoon een afschrift tegen 3.87% begin december en januari? Dan heb ik volgens afschriften gewoon netjes 3 maanden tegen 3.87% gehad.

Maar het klinkt mij nu eigenlijk logischer dat b.v. @Jdome nu bijna 4 maanden tegen 3.87% kan krijgen wanneer hij nu b.v. zou bijstorten (mits de rente dan meteen in gaat op het moment dat die minimaal €5000 er nu op komen).
Dan heeft hij/zij het afschrift van november gehad tegen die 1.6%. En dan op afschrift in dec, jan en feb tegen 3.87%. Maar van November zou hij/zij dan ook nog pak hem beet zo'n 26 dagen tegen 3.87% hebben?
Ik heb eigenlijk nu eerder het gevoel dat ik nu juist langs het bootje pies :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:37

sanook

_/-\o_

Rockel83 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:03:

Er werd een aantal keren geopperd dat wanneer men aan het begin van de maand geld stort op de Advanzia rekening, dat men dan de actierente voor bijna 4 maanden zou hebben. Waar het tegen het einde van de maand gewoon 3 maanden zoals in de voorwaarde zou zijn.

Ikzelf had gister, 02-11, €5001 op die rekening staan. En vandaag, 03-11, krijg ik dat afschrift met €5001 tegen 3.87%. Dan krijg ik toch nog gewoon een afschrift tegen 3.87% begin december en januari? Dan heb ik volgens afschriften gewoon netjes 3 maanden tegen 3.87% gehad.

Maar het klinkt mij nu eigenlijk logischer dat b.v. @Jdome nu bijna 4 maanden tegen 3.87% kan krijgen wanneer hij nu b.v. zou bijstorten (mits de rente dan meteen in gaat op het moment dat die minimaal €5000 er nu op komen).
Dan heeft hij/zij het afschrift van november gehad tegen die 1.6%. En dan op afschrift in dec, jan en feb tegen 3.87%. Maar van November zou hij/zij dan ook nog pak hem beet zo'n 26 dagen tegen 3.87% hebben?
Het is al zo vaak hier besproken, als je de zoek functie gebruikt (en dan Advanzia wel goed spellen) dan zul je vast wel wat terugvinden hierover...

Wat is de datum (op het overzicht van Advanzia) dat je 5k is bijgeschreven? Als dat november is dan is je 3,87% geldig tot eind februari. Als het oktober is dan is het geldig tot eind januari.
Wil je het 100% zeker weten dan stuur je even een bericht naar de klantenservice.
Bij mij stond de 5k er op 3 oktober op en ik heb per email bevestigd gekregen dat de actierente tot eind januari is, dus bijna 4 maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door sanook op 03-11-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
sanook schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 18:11:
[...]

Het is al zo vaak hier besproken, als je de zoek functie gebruikt (en dan Advanzia wel goed spellen) dan zul je vast wel wat terugvinden hierover...

Wat is de datum (op het overzicht van Advanzia) dat je 5k is bijgeschreven? Als dat november is dan is je 3,87% geldig tot eind februari. Als het oktober is dan is het geldig tot eind januari.
Wil je het 100% zeker weten dan stuur je even een bericht naar de klantenservice.
Bij mij stond de 5k er op 3 oktober op en ik heb per email bevestigd gekregen dat de actierente tot eind januari is, dus bijna 4 maanden.
Ik had uiteindelijk op "4 maanden" gezocht. Want bij "advanzia" zie je bijna door de bomen het bos niet meer.

Volgens het afschrift stond die €5.000 er sinds 2 november op.

Dacht dat ze misschien wel eens uit zouden kunnen gaan van de genoemde rente op de afschriften en dan gewoon 3 afschriften tellen.. Maar zou fijn zijn als het in mijn geval dan ook nog zou doorlopen tot eind februari.
Zal ze dan eens een mailtje sturen. Ook wel fijn om het zwart op wit te hebben.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

[...]

Als we elkaar hier allemaal wat meer helpen dan wordt het een stuk gezelliger. Anders kunnen we bij elke post ook wel gaan reageren met: gebruik Google maar. Want alles is te vinden online. Als je er geen zin in hebt dan reageer je er gewoon niet op. Degenen die wel willen helpen reageren wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Rockel83 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 17:03:

Er zijn wisselende berichten over Advanzia en hoeveel maanden je de actierente krijgt. Ik ga in dit geval even uit van de actierente van 3 maanden (maar voorheen was dit 6 maanden).

Sommigen krijgen 3 volle maanden de actierente + bijna een maand extra als ze aan het begin van de maand meer dan 5000 euro hebben gestort. Hierbij wordt de eerste maand niet meegeteld bij het aantal maanden van de actierente (rente over het bedrag krijg je trouwens wel gewoon). Bij anderen die 5000 euro aan het begin van de maand hebben gestort, zorgt dit er wel voor dat dit de eerste maand van de actierente is (die ervaring heb ik zelf ook, maar dat was toen het nog 6 maanden was).

Mocht je willen weten tot wanneer jij de actierente ontvangt, dan kan je ze het beste even een mailtje sturen.

Mooie is wel: als de actierente afloopt kan je gewoon je account opzeggen en een nieuwe aanvragen. Heb je ineens weer x maanden de actierente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 21:54:
[...]

Als we elkaar hier allemaal wat meer helpen dan wordt het een stuk gezelliger. Anders kunnen we bij elke post ook wel gaan reageren met: gebruik Google maar. Want alles is te vinden online. Als je er geen zin in hebt dan reageer je er gewoon niet op. Degenen die wel willen helpen reageren wel.
Laat je nu bewust het 2e deel uit mijn post weg, waarin ik min of meer precies hetzelfde vertel als wat jij vertelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:22:
[...]

Er zijn wisselende berichten over Advanzia en hoeveel maanden je de actierente krijgt. Ik ga in dit geval even uit van de actierente van 3 maanden (maar voorheen was dit 6 maanden).

Sommigen krijgen 3 volle maanden de actierente + bijna een maand extra als ze aan het begin van de maand meer dan 5000 euro hebben gestort. Hierbij wordt de eerste maand niet meegeteld bij het aantal maanden van de actierente (rente over het bedrag krijg je trouwens wel gewoon). Bij anderen die 5000 euro aan het begin van de maand hebben gestort, zorgt dit er wel voor dat dit de eerste maand van de actierente is (die ervaring heb ik zelf ook, maar dat was toen het nog 6 maanden was).

Mocht je willen weten tot wanneer jij de actierente ontvangt, dan kan je ze het beste even een mailtje sturen.

Mooie is wel: als de actierente afloopt kan je gewoon je account opzeggen en een nieuwe aanvragen. Heb je ineens weer x maanden de actierente.
Thanks (ook @sanook ) voor de toelichting/uitleg d:)b

Het viel mij dus op toen ik @Jdome probeerde te helpen met zijn vraag. Ik heb het hier nu al vaker voorbij zien komen dat voor de bijschrijving aan het begin van de maand bijna een extra maand zou gelden (dat heb ik daarom dus ook zo gedaan). Maar ik was benieuwd waar dit eigenlijk aan lag.

Zoals hiervoor ook al aangegeven dacht ik dat dit wel eens te maken zou kunnen hebben met dit afschrift. Vandaar dat ik het wilde opzoeken/uitzoeken. Maar vond niet echt een specifiek antwoord met mijn zoekopdracht.

Want wanneer het genoemde percentage op het eerste afschrift hier bepalend in zou zijn, dan geeft dat in ieder geval duidelijkheid. Nu kreeg ik het afschrift zelf op 03-11. Maar zowel een dag vóór of na 03-11, zijn beiden aan het begin van de maand. Maar ik dacht dus dat vóór of na het afschrift wel eens verschil zou kunnen geven in de gegeven actie rente. Dat men dus eigenlijk de maanden in afschriften telt.

Maar zoals jullie beiden al aangeven, ik ga wel eens een mailtje sturen met de vraag tot wanneer voor mij de actierente nu door loopt.
Zou in ieder geval mooi zijn wanneer die 3 maanden opgetrokken worden tot 6 o<:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:22:
[...]

In mijn geval is de Advanziarekening begin juni geopend en eindigt de actierente (3,25%) op 31 december. Dus bijna 7 maanden. Anderen ervaren dat de 6 maanden wel direct ingaan op de 1e van de maand waarin minimaal 5.000 op de rekening wordt gestort, dus in dat geval minder dan 6 maanden. Het lijkt bijna willekeurig te zijn. Een mailtje en je weet inderdaad hoe lang het actietarief geldt.
Ik hoop zelf midden december een aanbod te krijgen met een verlenging van 3 maanden tegen het dan geldende actietarief. Scheelt me weer opzeggen en opnieuw aanmelden. Op zich is dat elke 3 maanden wel te doen, maar om de 6 maanden was toch prettiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
[...]

Heb je toen ook een afschrift op (b.v.) 3 oktober (of in ieder geval het begin van die maand) gekregen waarop die storting en die hogere actierente vermeld stonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Rockel83 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:28:
[...]

Heb je toen ook een afschrift op (b.v.) 3 oktober (of in ieder geval het begin van die maand) gekregen waarop die storting en die hogere actierente vermeld stonden?
Nee, dit stond pas op het afschrift wat gisteren verstuurd is (november). Maar omdat ik via email al de bevestiging had van het rentepercentage en de einddatum van de actierente maakte ik mij hier geen zorgen om.
Af- en bijschrijvingen die op de eerste 2 dagen van de maand plaats vinden komen nog wel op het afschrift van die maand te staan, alles wat leter plaats vindt komt op het afschrift van de volgende maand.

[ Voor 17% gewijzigd door sanook op 03-11-2023 23:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

sanook schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 22:37:
[...]

Laat je nu bewust het 2e deel uit mijn post weg, waarin ik min of meer precies hetzelfde vertel als wat jij vertelt?
Als je denkt dat een post niet door de bocht kan, moet je een TR indienen. Zelf voor moderator spelen en andere users aanspreken is per definitie niet de bedoeling.

[ Voor 36% gewijzigd door Ardana op 06-11-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
sanook schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:32:
[...]

Nee, dit stond pas op het afschrift wat gisteren verstuurd is (november). Maar omdat ik via email al de bevestiging had van het rentepercentage en de einddatum van de actierente maakte ik mij hier geen zorgen om.
Af- en bijschrijvingen die op de eerste 2 dagen van de maand plaats vinden komen nog wel op het afschrift van die maand te staan, alles wat leter plaats vindt komt op het afschrift van de volgende maand.
Dan zou het dus eens goed kunnen zijn dat men het afschrift dus hanteert/ telt als "maanden". Stel het afschrift komt telkens op de 3de van de maand (de 2e 1e was nu toevallig dus een feestdag). Dan zou je dus altijd veilig zitten wanneer je geld op de 3e of 4e binnen komt.
In jouw situatie lijk je dus het afschrift van oktober over geslagen te hebben (omdat je geld er nog niet op stond bij het opmaken?), terwijl je wel de rente gehad hebt over bijna de hele maand. En worden er nu gewoon 3 maanden geteld vanaf je eerste afschrift.

Mijn geld is nu op de 2e binnen gekomen, nog voor het afschrift opgemaakt was (want het staat op het afschrift samen met de actierente). Dus ik verwacht eigenlijk dat ze nu bij mij in afschriften de actiemaanden zullen gaan tellen.

Maar zoals gezegd is het beter om te mailen, dan weet ik het zeker. Ik laat het hier dan wel weten als ik een terugkoppeling heb. Misschien dat het dan zinvol kan zijn voor andere mensen. Want zoals gezegd, zowel de 2e als de 4e van maand is aan het begin van een maand. Maar het kan dus verschil maken wanneer dat afschrift op de 3de (?) hier doorslaggevend in is.

[ Voor 7% gewijzigd door Rockel83 op 04-11-2023 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
1 november was een feestdag in Luxemburg vandaar een dagje later.
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 15:42:
[...]

Zojuist statement ontvangen van Advanzia en daarop staat dat het op 31-10-2023 is bijgeschreven. Maar het was pas zichtbaar in mijn account op 02-11-2023. Snap er niets van, maar pech gehad deze keer. Was ook eigen schuld door het een dag te vroeg over te maken.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Pistachenootje
Anoniem: 1943460 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 23:43:
[...]
Jij bent continu mensen aan het wijzen op de zoekfunctie. Word hier wel een beetje moe van.
Dat vind ik een prima gebruik want er zijn dagelijks voorbeelden te zien van mensen die het gewoon niet doen. Die zijn waarschijnlijk te lui om het te doen en denken dat het makkelijker is een vraag te stellen die al vele malen beantwoord is. Of nog erger, mensen die te lui zijn om iets op te zoeken op een website. Ik kan me iemand herinneren die hier vroeg wat de rente was bij CEB.
Laten we elkaar helpen ondanks het antwoord ooit al eens gepost is.
Ik denk niet dat je mensen daar het beste mee helpt.

“Give a man a fish, and you feed him for a day; teach a man how to fish and you feed him for a lifetime.”

Ik nodig je uit om eens te overwegen wat het effect zou zijn als je mensen niet meer wijst op hun eigen verantwoordelijkheid om dingen zelf op te zoeken. Dan krijg je hier een topic dat blijft hangen op het niveau van 'ik kan geen wachtwoord maken bij Advanzia', 'wie heeft er ervaringen met CEB'. Wat denk je dat dit doet met de mensen die hier al wat langer rondlopen en/of met mensen die wat meer financiële kennis hebben?
Bedenk dan eens wat de gevolgen zijn van mensen wel op hun verantwoordelijkheid wijzen dingen op te zoeken.

Dus heb je een vraag over 3 of 4 maanden bij Advanzia, eerst zoeken wat mij betreft. Is het dan nog niet duidelijk stel dan de vraag en zeg duidelijk erbij dat je het al gezocht hebt maar geen goed antwoord kon vinden.

(Overigens had @Rockel83 wel gezocht en probeerde @sanook hem wel degelijk te helpen met meer dan wijzen op de zoekfunctie, maar dat terzijde.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
dwdd schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 16:08:

.''
@dwdd
Waar heb je deze info vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:45
Loopt de "3,55% voor 6 maanden en daarna moet je nog maar zien" actie van CE al zo lang dat we al weten wat mensen die >6 maanden daar een rekening voor 3,55% hebben geopend nu aan rente ontvangen na de actieperiode? M.a.w. hebben we al een educated guess hoe ver dat terugzakt na de actieperiode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Atomius schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:37:
Loopt de "3,55% voor 6 maanden en daarna moet je nog maar zien" actie van CE al zo lang dat we al weten wat mensen die >6 maanden daar een rekening voor 3,55% hebben geopend nu aan rente ontvangen na de actieperiode? M.a.w. hebben we al een educated guess hoe ver dat terugzakt na de actieperiode?
Met behulp van de zoekfunctie (;)) heb ik uitgevonden dat de eerste vermelding van de actie op 22 september was. Nog maar ~1.5 maand geleden. Niemand weet wat de rente daarna zal zijn.

CEB zit meestal rond de hoogste rentes bij NL banken. YapiKredi was meestal een indicatie (nu 2.75%). Geen zekerheid dat dat in de toekomst ook zo is natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Atomius schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:37:
1,77% rente. Staat gewoon op de website: https://www.crediteurope....dit-europe-spaarrekening/

Edit: overigens is dat de huidige rente. Wat de rente over 6 maanden is weet niemand.

[ Voor 7% gewijzigd door RobertMe op 04-11-2023 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 08:47:
[...]

1,77% rente. Staat gewoon op de website: https://www.crediteurope....dit-europe-spaarrekening/

Edit: overigens is dat de huidige rente. Wat de rente over 6 maanden is weet niemand.
Dus als ik nu open heb ik nog 6 maanden 3,55% en verlaagt dat naar de actuele rente op dat moment. Geen bronbelasting en geen erfbelasting?

Enig nadeel vind ik geen maandelijkse rente uitbetaling. Maar zoals ik al eerder aangaf begint het me steeds meer te benauwen van die erfbelasting bij Openbank. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Pagina: 1 ... 166 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling