Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 164 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.434 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:59
Herko_ter_Horst schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 16:02:
De ACM gaat (op verzoek van minister Kaag) de Nederlandse spaarmarkt onderzoeken n.a.v. de aanhoudend lage rentes t.o.v. de rente bij de ECB: https://nos.nl/artikel/24...a-kritiek-over-lage-rente
NN spaarrekening email van zojuist:
Nieuwe rente vanaf 1 november 2023
SaldoklasseHuidige renteNieuwe rente
€ 0,- t/m € 25.000,-1,80%2,00%
Boven € 25.000,- t/m € 100.000,-1,70%1,90%
Boven € 100.000,-1,70%1,90%

Men vraagt zich af, toeval of in reactie? :/

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:16
Rockel83 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:32:
[...]

Zou mooi zijn als Advanzia nog gaat verlengen. Zit nog steeds mijn aanmelding af te wachten van vrijdag. Hoop dat ik dan in ieder geval nog mee zou kunnen liften bij een eventuele verlenging.
Advanzia verlengd nu tm 30 nov de actierente van 3,87%

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:34
mekkieboek schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:58:
[...]

NN spaarrekening email van zojuist:
Nieuwe rente vanaf 1 november 2023
[

Men vraagt zich af, toeval of in reactie? :/
Denk toeval gezien de voorbereidingen die de grotere banken moeten treffen voor deze "geweldige" acties. Er zullen er nog wel een paar volgen met een minimale verhoging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 07:51
feddesman schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:57:
[...]

Waarom valt het bij CB af ivm geen en/of?
Zie zelf het probleem niet zo.
Wij hebben onlangs 10 jaar vastgezet op 1 naam.
Als je een spaarbedrag boven de 100.000 euro bij een bank wilt stallen dan zul je op 2 namen moeten zetten om onder DGS te blijven vallen. DGS dekt tot 100.000 euro per persoon per bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
Juan schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:00:
[...]

Advanzia verlengd nu tm 30 nov de actierente van 3,87%
Ow excuses dan, dacht dat men met verlengen bedoelde van 3 naar 6 maanden voor die actieperiode. Dat was hier geloof ik onlangs ook nog ter sprake geweest. Dacht dat dit bedoeld werd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 17:25
spaarpot schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:39:
[...]
Als je een spaarbedrag boven de 100.000 euro bij een bank wilt stallen dan zul je op 2 namen moeten zetten om onder DGS te blijven vallen. DGS dekt tot 100.000 euro per persoon per bank.
Per bankvergunning - bijvoorbeeld het Volksbank = SNS + ASN + Regiobank-verhaal

Maar waarom zou je meer dan €100K bij één bank stallen en volledig op het DGS willen vertrouwen?
Er zijn legio banken waar je terecht kunt en het risico spreiden met minimaal renteverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
GroteVoet459 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Maar waarom zou je meer dan €100K bij één bank stallen en volledig op het DGS willen vertrouwen?
Er zijn legio banken waar je terecht kunt en het risico spreiden met minimaal renteverlies.
Bij een en/of rekening is 2 ton gegarandeerd, voor het geval je heel heel heel veel geld op spaarrekeningen wilt zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door W1ck1e op 30-10-2023 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 07:51
GroteVoet459 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

Of je nu 30, 80 of 150K (en/of rekening) bij een bank stalt maakt voor het DGS niet uit. In alle gevallen vertrouw je toch geheel op het DGS? Persoonlijk blijf ik wel graag onder het NL DGS. Maar correct, het gaat idd per bankvergunning, goede aanvulling

[ Voor 5% gewijzigd door spaarpot op 30-10-2023 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:25
Henkoes schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Als de nieuwe box3 er straks is, dan is veiliger beleggen toch een beter idee?
Juist niet. Hoe risicovoller hoe hoger de kans op rendement. In het nieuwe stelsel wordt beleggen een loterij zonder nieten, juist vanwege de verliesrekening. Op langere termijn scoor je met beleggen normaliter beter dan met sparen.
Stel de belasting is 50%. Haal je 1% met sparen, hou je 0,50% over. Haal je 2% hou je 1% over. Maar haal je 7% met beleggen hou je 3,5% over. Verlies je een jaar 10% maar het jaar erop win je 27%, heb je toch gemiddeld 7% bruto dus 3,5% netto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Nu online
Rockel83 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:40:
[...]
Ow excuses dan, dacht dat men met verlengen bedoelde van 3 naar 6 maanden voor die actieperiode. Dat was hier geloof ik onlangs ook nog ter sprake geweest. Dacht dat dit bedoeld werd. :)
Werd het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
Ik weet dat CB en NN en/of rekeningen hebben, dus €200000 garantie bieden en geen betaalrekening vereisen. Welke Nederlandse banken (naast de grootbanken) bieden dit ook? Goedemorgen trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeff5 op 31-10-2023 06:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@Jeff5 dhb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Jeff5 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:20:
Ik weet dat CB en NN en/of rekeningen hebben, dus €200000 garantie bieden en geen betaalrekening vereisen. Welke Nederlandse banken (naast de grootbanken) bieden dit ook? Goedemorgen trouwens.
Nederlandse banken meer wel dan niet. Zie ook deze pagina op geld.nl die ik tijdje terug hier gelinkt heb.
Alhoewel hier gisteren wel een post voorbij kwam dat het bij Credit Europe Bank (tijdelijk) niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01:44
Pistachenootje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 20:25:
[...]

Ik vind het zelf ook wat aan de lage kant. Van de andere kant: als de inflatie straks (?) terug is op 2%, wat het doel is van de ECB, zal de rente flink gaan zakken. En dan kan 3.5% best mooi zijn.
was 15 jaar geleden de iknflatie dan zo hoog dat men bij de rabo 5% kon krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Maxwp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 07:41:
[...]

was 15 jaar geleden de iknflatie dan zo hoog dat men bij de rabo 5% kon krijgen?
Geen idee of de rabo het bood, en of het door de inflatie kwam. Maar er waren Nederlandse banken (dus andere dan icesave) die 5% of meer boden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
[...]

Je kon bij Doelsparen 5% krijgen in 2011 bij de Rabobank (vanaf 18 jaar)
https://www.spaarinformat...o/539-Rabobank-Doelsparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAbC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 12:43
W1ck1e schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 22:22:
[...]

Bij een en/of rekening is 2 ton gegarandeerd, voor het geval je heel heel heel veel geld op spaarrekeningen wilt zetten.
Dan kun je net zo goed als partners beide een eigen rekening openen per bank. Alleen kun je dan niet "direct" bij de rekening van je partner bij overlijden. Erfrecht is net zo van toepassing bij en/of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
[...]

Waarom zou je je beperken tot Rabo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Waar @Henkoes waarschijnlijk op doelt is dat het huidige systeem een relatief groot voordeel voor sparen* oplevert. Als werkelijk rendement wordt belast valt dat voordeel weg.

PS.* ik bedoel daarmee met name de producten waar je >3% rente kan krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door Pistachenootje op 31-10-2023 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
TanteBeth schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 00:05:
[...]

Juist niet. Hoe risicovoller hoe hoger de kans op rendement. In het nieuwe stelsel wordt beleggen een loterij zonder nieten, juist vanwege de verliesrekening. Op langere termijn scoor je met beleggen normaliter beter dan met sparen.
Stel de belasting is 50%. Haal je 1% met sparen, hou je 0,50% over. Haal je 2% hou je 1% over. Maar haal je 7% met beleggen hou je 3,5% over. Verlies je een jaar 10% maar het jaar erop win je 27%, heb je toch gemiddeld 7% bruto dus 3,5% netto.
of je raakt alles kwuit of de helft.
vind het rendement dat je zegt te kunnen halen niet opwegen tegen de risicos
dan moet je toch denken aan 10% of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Waar @Henkoes waarschijnlijk op doelt is dat het huidige systeem een relatief groot voordeel voor sparen* oplevert. Als werkelijk rendement wordt belast valt dat voordeel weg.

denk eerder dat men een fictief werkelijk rendement gaat verzinnen wat men elk jaar gaat aanpassen aan de omstandigheden om zo eeen "werkelijk " rendement te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Maxwp schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:14:
[...]
denk eerder dat men een fictief werkelijk rendement gaat verzinnen wat men elk jaar gaat aanpassen aan de omstandigheden om zo eeen "werkelijk " rendement te hebben
Voor zover ik weet is ieder fictief rendement juridisch niet houdbaar, zie bijvoorbeeld: https://www.businessinsid...ijk-juridisch-onhoudbaar/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Er was volgens mij vooral ook een veel groter verschil tussen lange en korte rente. Ik weet dat ik in 2010 kon kiezen voor 1,9% bij 1 jaar vast terwijl ik 4,8% kreeg bij 15 jaar of meer. Ik heb dus voor die laatste gekozen. (Helaas achteraf voor een veel te laag bedrag...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:18:
[...]

Er was volgens mij vooral ook een veel groter verschil tussen lange en korte rente. Ik weet dat ik in 2010 kon kiezen voor 1,9% bij 1 jaar vast terwijl ik 4,8% kreeg bij 15 jaar of meer. Ik heb dus voor die laatste gekozen. (Helaas achteraf voor een veel te laag bedrag...)
had er nu maar 100.000 op gezet . jeetje 5% 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:03:
Dan kun je net zo goed als partners beide een eigen rekening openen per bank. ...
Inderdaad, dat is een alternatief als en/of niet kan. Maar er zijn ook redenen om wel een en/of rekening te willen: stallen van opbrengst van verkoop van eigen woning, of bijvoorbeeld het binnenvaartschip *. Dan is er geen onduidelijkheid over wie de eigenaar is. Maar of je het dan redt met maar 1 rekening is te betwijfelen.

* In de tijd van de teloorgang van de dsb bank was er bijvoorbeeld een echtpaar dat de hele opbrengst van de verkoop van hun schip op hun dsb rekening had gezet. Dat was een bedrag van meerdere tonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Dan kun je net zo goed als partners beide een eigen rekening openen per bank. Alleen kun je dan niet "direct" bij de rekening van je partner bij overlijden. Erfrecht is net zo van toepassing bij en/of.
Zo'n dubbele rekening levert dus een hoop extra gedoe op. Dan zou je ook bv iedere opname over twee rekeningen moeten verdelen om een equivalent resultaat te krijgen. Ik zou ook voor een en/of rekening kiezen, dan maar een wat lager rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Zo'n dubbele rekening levert dus een hoop extra gedoe op. Dan zou je ook bv iedere opname over twee rekeningen moeten verdelen om een equivalent resultaat te krijgen. Ik zou ook voor een en/of rekening kiezen, dan maar een wat lager rendement.
Precies: we hadden moneyou (bestaat niet meer), en nu dhb, voor het gezamelijke spaargeld. Daar staat een relatief klein bedrag op, vanwege de iets lagere rente (vergeleken met de rente op de persoonlijke rekeningen), maar wel genoeg op om gezamenlijke grotere aankopen te kunnen doen. Aanvullen vanaf eigen rekening kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAbC
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:22:
[...]

Dat hoop extra gedoe bestaat dus uit 2 rekeningen aanvragen en het vermogen tot 2 ton (voor dgs) over die 2 rekeningen verdelen. Bij 2 ton doe ik voor een half procent meer pj die "moeite" wel even. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAbC
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:28:
[...]

Dat hoop extra gedoe bestaat dus uit 2 rekeningen aanvragen en het vermogen tot 2 ton (voor dgs) over die 2 rekeningen verdelen. Bij 2 ton doe ik voor een half procent meer pj die "moeite" wel even. :)
Maar goed ik ga uit van mijn eigen situatie: ruim 20 jaar getrouwd in gemeenschap van goederen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Maar goed ik ga uit van mijn eigen situatie:
Dat dus vooral. Als jij je daar goed bij voelt, dan moet je dat vooral doen.

Maar de wens van een gezamenlijke rekening vind ik een prima en valide wens. Toch volgt er iedere keer als die voorkeur ter sprake komt, weer de discussie waarom je per se een gezamenlijke rekening zou moeten. Beetje vermoeiend dat die discussie steeds terugkeert. Het zou nuttiger zijn als de discussie zou gaan over de vraag bij welke banken je dan gunstig een gezamenlijke rekening kunt aanhouden. Want dat verschilt ook nog wel eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:
... Het zou nuttiger zijn als de discussie zou gaan over de vraag bij welke banken je dan gunstig een gezamenlijke rekening kunt aanhouden. Want dat verschilt ook nog wel eens.
De pest is dat er banken zijn waar je niet beide kan hebben: een en/of rekening en een eigen rekening. Toevallig hadden wij beiden geen rekening bij dhb, maar wel een hoop andere banken. Ik heb liever een iets lagere rente op de gezamenlijke dan op de persoonlijke rekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Voor degene die een Consors rekening hebben en het bewijs van adres per mail hebben gestuurd: kregen jullie een bevestiging van goedkeuring of opening via email of gelijk per post? En hoe lang duurde dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 31-10-2023 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAbC
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Dat dus vooral. Als jij je daar goed bij voelt, dan moet je dat vooral doen.

Maar de wens van een gezamenlijke rekening vind ik een prima en valide wens. Toch volgt er iedere keer als die voorkeur ter sprake komt, weer de discussie waarom je per se een gezamenlijke rekening zou moeten. Beetje vermoeiend dat die discussie steeds terugkeert. Het zou nuttiger zijn als de discussie zou gaan over de vraag bij welke banken je dan gunstig een gezamenlijke rekening kunt aanhouden. Want dat verschilt ook nog wel eens.
Joh, ik vroeg me gewoon af of ik misschien iets mis. Er veranderd geregeld iets mamelijk.

Ik kan mij immers heel slecht voorstellen dat in het geval van 2 ton een half procent op jaarbasis niet iets moeite zou mogen kosten. En mensen die meer dan €500 per uur (als het al 2 uur op jaarbasis zou zijn) verdienen regelen hun bankzaken ook niet zelf hè. Ik zit nu ook met 2 rekeningen bij CEB en wil liever ook 1 en/of. Puur voor de overzichtelijkheid. Maar niet voor minder rente. Ik mag mijn mening hebben en jij uiteraard de jouwe. Ik vind dat helemaal niet vermoeiend hoor. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:05:
[...]

Precies. Als je nu de “korting” op belasting in relatie tot aandelen (2%!) en misgelopen servicekosten/fondskosten a 0,5%, dan zit je met sparen al gauw op een virtueel rendement van 6%.

Zonder dit voordeel is 4% wel mager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:00:
[...]

Joh, ik vroeg me gewoon af of ik misschien iets mis. Er veranderd geregeld iets mamelijk.
Juist daarom is het óók wel handig om af en toe de vraag te stellen waar je tegenwoordig gunstig een gezamenlijke spaarrekening kunt hebben. Het is dan jammer dat het vervolgens vooral gaat over waarom je een gezamenlijke spaarrekening wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:04:
[...]

Juist daarom is het óók wel handig om af en toe de vraag te stellen waar je tegenwoordig gunstig een gezamenlijke spaarrekening kunt hebben. Het is dan jammer dat het vervolgens vooral gaat over waarom je een gezamenlijke spaarrekening wilt.
@Jeff5 Vroeg vanmorgen waar je een en/rekening kon hebben
@GroteVoet459 Vroeg gisteren waarom je dat zou willen.
Ik heb op beiden gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAbC
W1ck1e schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

@Jeff5 Vroeg vanmorgen waar je een en/rekening kon hebben
@GroteVoet459 Vroeg gisteren waarom je dat zou willen.
Ik heb op beiden gereageerd.
Op wie reply jij nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveAbC
[...]

Ja ja, geen vragen mogen stellen maar gewoon direct jou van een antwoord voorzien wat je zelf zou kunnen vinden (rekeningen met en/of tegen de beste rente)

Nogmaals, ik gaf aan dat ik misschien iets over het hoofd zie hè? Is dit een forum waar men elkaar probeert te helpen of is dit apenrots nr. zoveel waar het narcisme de rots afdruipt? Ik stel de vraag hè?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
Jeff5 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 06:20:
Weet niet of je deze als "echt" Nederlands ziet, maar:
Yapi Kredi - 2,75% - "Indien u een gezamenlijke rekening wenst te openen, kunt u dit kenbaar maken door de afkorting 'eo' achter uw naam te plaatsen."
Anadoluabank - 2,50% - "Wilt u een mederekeninghouder opgeven ?"

Verder:
DHB - 2,30% - "U kunt een en/of rekening openen."
Argenta - 2,25% - "Ik wil een rekening openen voor mezelf en iemand anders"
LeasePlanBank - 2,20% - "een gezamenlijke tegenrekening voor een gezamenlijke Online Spaarrekening"

Zelf ben ik al meer dan 20 jaar in gemeenschap getrouwd, maar de rekeningen zijn nog apart. Zij kwam bij mij inwonen toen ik al 10 jaar hier alles geregeld had. Ze heeft gewoon toegang tot de diverse bank apps en het overzicht houden we in Excel.

[ Voor 13% gewijzigd door GroteVoet459 op 31-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Op Rubbergrover1 (die ik ook citeer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:22:
... Is dit een forum waar men elkaar probeert te helpen of is dit apenrots nr. zoveel waar het narcisme de rots afdruipt? Ik stel de vraag hè?
Ik probeer mensen te helpen en die anderen zullen er ook wel zijn, maar die probeer ik dan te negeren (maar niet altijd heb ik dat meteen door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
[...]

Wij hebben een en/of rekening bij Yapi kredi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveAbC
W1ck1e schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:33:
[...]
Op Rubbergrover1 (die ik ook citeer).
DHB begrijp ik. Maar Rubbergrover1 vindt het vermoeiend een wedervraag te krijgen en ik heb jouw antwoord gezien op de vraag van grotevoet459. 2 ton dgs is ook bij 2 aparte rekeningen dus vroeg ik mij af iets gemist te hebben. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:53:
Voor degene die een Consors rekening hebben en het bewijs van adres per mail hebben gestuurd: kregen jullie een bevestiging van goedkeuring of opening via email of gelijk per post? En hoe lang duurde dat?
Ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik kreeg in eerste instantie per post het verzoek mij te identificeren met PostIdent (online). Na indentificatie heb ik actief het formulier vaststelling belastingplicht ('steuerlichen ansaessikeit') en bewijs van residentie toegestuurd per mail. Toen ik vroeg of ze nog meer documenten nodig hadden, kreeg ik als respons dat mijn aanvraag in behandeling is. Ben benieuwd of je verzoeken tot meer informatie dus alleen per post krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DaveAbC schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 09:22:
[...]

Ja ja, geen vragen mogen stellen maar gewoon direct jou van een antwoord voorzien wat je zelf zou kunnen vinden (rekeningen met en/of tegen de beste rente)
Dat vind ik anders niet zo heel makkelijk te vinden. (In tegenstelling tot de rentetarieven, die ook regelmatig in dit topic voorbij komen. Dus dat lijkt mij sowieso geen criterium...)

Er is wel een overzichtje van Nederlandse banken waar je een gezamenlijke spaarrekening kunt openen, maar de meest interessante aanbiedingen zijn toch van buitenlandse banken. Als ik simpelweg de aanname zou doen dat het bij buitenlandse banken onmogelijk is, dan zou het jammer zijn als ik daarmee onterecht een interessante optie zou overslaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 14:44

Veritas

concedo nulli

Hansi55 schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 10:25:
@Veritas
Ik sluit me volledig bij jou aan. Heb ook gisteren een bedrag teruggestort en als het bijschreven is, haal ik de hele rekening leeg en breng het bij Advanzia onder.

Deze risico's zoals sommigen die ervaren, wil ik niet delen.
Overigens heb ikzelf geen slechte ervaringen met TR. Alleen duurde een overschrijving een keer 4 dagen: maandag overgemaakt pas vrijdag bijgeschreven bij TR.
Bedrag waarvan ik zondagavond de opdracht aan TR heb gegeven, is vanochtend bijgeboekt op de tegenrekening. Nu een nieuwe opdracht gegeven voor een deel van het resterende saldo bij TR. Maar nogmaals: al mijn eigen ervaringen met TR zijn probleemloos. Maar blijf bij het besluit leeg te halen. Doe volgende week het laatste staartje dan, want heb geen zin dat er een weekend tussen zit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
@DaveAbC als je je geld van TR weer terug hebt lijkt het me inderdaad een goed idee om je Trustpilot review te updaten, zoals je zelf al aan gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroteVoet459
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 11:58:
[...]
Er is wel een overzichtje van Nederlandse banken waar je een gezamenlijke spaarrekening kunt openen, maar de meest interessante aanbiedingen zijn toch van buitenlandse banken. Als ik simpelweg de aanname zou doen dat het bij buitenlandse banken onmogelijk is, dan zou het jammer zijn als ik daarmee onterecht een interessante optie zou overslaan.
Mijn overzicht had nog niet voor alle banken de informatie betreffende en/of rekening.
Lijkt erop dat alleen Consors en Quirion het ondersteunen:
https://wissen.consorsban...mmdaten%20und%20Vollmacht
https://www.quirion.de/rendite/gemeinschaftsdepot

Maar nog geen bevestiging gezien dat iemand die ook aangevraagd en in gebruik hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:08:
@DaveAbC als je je geld van TR weer terug hebt lijkt het me inderdaad een goed idee om je Trustpilot review te updaten, zoals je zelf al aan gaf.
Voor zover ik kan lezen in het berichtje van 30 okt staat er nog een deel. Dus we moeten nog even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net toch een domme fout gemaakt. Heb alles overgemaakt naar mijn nieuwe Advanzia rekening omdat ik in mn hoofd dacht dat het de 1ste van de maand is 8)7 . Heel benieuwd of het morgen pas op de rekening staat of vanavond laat al. In het laatste geval ben ik benieuwd tot wanneer ik dan de 3,87% krijg. Morgen maar mailtje aan wagen als het daadwerkelijk de 1ste van de maand is en het bedrag op de rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
W1ck1e schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Voor zover ik kan lezen in het berichtje van 30 okt staat er nog een deel. Dus we moeten nog even wachten.
Hij zei zelf dat ie een update gaat plaatsen: DaveAbC in "Het spaartopic - Deel 3"

Lijkt me terecht, want zoals het er nu staat klopt het niet meer.
https://nl.trustpilot.com/users/653b96f27f22550012f54d58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:37:
Net toch een domme fout gemaakt. Heb alles overgemaakt naar mijn nieuwe Advanzia rekening omdat ik in mn hoofd dacht dat het de 1ste van de maand is 8)7 . Heel benieuwd of het morgen pas op de rekening staat of vanavond laat al. In het laatste geval ben ik benieuwd tot wanneer ik dan de 3,87% krijg. Morgen maar mailtje aan wagen als het daadwerkelijk de 1ste van de maand is en het bedrag op de rekening staat.
Als je het na 12:00 hebt overgemaakt lijkt het me dat het er pas morgen staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Vandaag mijn spaarrekening bij de Rabobank opgeheven (wilde de rente eerder hebben aangezien de spaarrekening toch leeg gehaald is).
Je krijgt dan inderdaad meteen een mooi overzichtje die aangeeft wat de opgebouwde rente tot dat moment is met de mogelijkheid om het naar je betaalrekening over te schrijven. Stond er vervolgens een minuut later gewoon op.

Handig zo (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Als je het na 12:00 hebt overgemaakt lijkt het me dat het er pas morgen staat.
Ja dat heb ik. Hopelijk komt het morgen pas aan en heb ik het op de eerste van de maand het erop staan. Anders pech gehad en Advanzia maandje korter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Ik zie dat ik van Raisin 24 oktober 50 euro heb gehad met de omschrijving 'Goodwill payment'. Maar ik heb geen idee waar het van is. Iemand een idee?

Wellicht weet @Juan er meer van?

[ Voor 13% gewijzigd door Zr40 op 31-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 25-09 13:59
Veritas schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:07:
[...]

Bedrag waarvan ik zondagavond de opdracht aan TR heb gegeven, is vanochtend bijgeboekt op de tegenrekening. Nu een nieuwe opdracht gegeven voor een deel van het resterende saldo bij TR. Maar nogmaals: al mijn eigen ervaringen met TR zijn probleemloos. Maar blijf bij het besluit leeg te halen. Doe volgende week het laatste staartje dan, want heb geen zin dat er een weekend tussen zit.
Houd wel rekening ermee dat het een redelijk uitgebreid opzegging procedure is bij TR. Ik ben nu bezig met in de app aan te geven, vervolgens moet je een formulier invullen en mailen. Dan krijg je bericht waarom je wilt opzeggen, en krijg ik nu bericht dat het opzeggings verzoek is afgewezen door een sucurity code en opnieuw moet gaan opzeggen. Hoe kom ik van ze af, zucht.

[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 31-10-2023 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:39:
Ik zie dat ik van Raisin 24 oktober 50 euro heb gehad met de omschrijving 'Goodwill payment'. Maar ik heb geen idee waar het van is. Iemand een idee?
Heb je een deposito of spaarrekening gehad waarbij het openen vertraagd was of waarbij je last had van een storing? Mogelijk vergelijkbare situatie: feddesman in "Het spaartopic - Deel 3"

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 31-10-2023 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Zr40 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:50:
[...]

Heb je een deposito of spaarrekening gehad waarbij het openen vertraagd was of last had van een storing? Mogelijk vergelijkbare situatie: feddesman in "Het spaartopic - Deel 3"
Nee, maar ik heb wel een termijn deposito bij CKV. Wellicht zou ik ook last van de storing hebben kunnen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:39:

Wellicht weet @Juan er meer van?
Compensatie voor misgelopen rente of vertraagde overboekingen..
Maar zonder dat je er zelf om gevraagd hebt?
Kan ook nog een welkomst/aanbrengbonus zijn geweest,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 05-09 16:59
Datisraar schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 15:42:
[...]

Houd wel rekening ermee dat het een redelijk uitgebreid opzegging procedure is bij TR. Ik ben nu bezig met in de app aan te geven, vervolgens moet je een formulier invullen en mailen. Dan krijg je bericht waarom je wilt opzeggen, en krijg ik nu bericht dat het opzeggings verzoek is afgewezen door een sucurity code en opnieuw moet gaan opzeggen. Hoe kom ik van ze af, zucht.
Vreemd. Ik heb dit niet meegemaakt. Moest een reden opgeven. Vervolgens vakjes aankruisen. Dag erna kreeg ik de bevestiging dat mijn account is gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09 14:47
Juan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

De aanbrengbonus zie ik terug als 'Referral Bonus', dus dat zel het waarschijnlijk niet zijn geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Juan schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 16:39:
[...]
Nergens om gevraagd inderdaad.
Nee want die worden nooit als "Goodwill payment" omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Voor de mensen die bekend zijn met Advancia:

Ik heb zojuist mijn rekening geopend gekregen en heb daarbij de rekeninggegevens per mail doorgestuurd gekregen.
Het was vervolgens even zoeken waar ik in moest loggen. Maar ben uiteindelijk op https://mein.advanziakonto.com uitgekomen.
Daar kon ik inloggen met account nr. (deel van het IBAN) wat men mij per mail doorgestuurd heeft.

Dacht even in het account te controleren of mijn gegevens kloppen. Het account ziet er nogal behoorlijk basic uit en ik zie echt nergens mijn gegevens staan. Geen IBAN en zelfs geen naam.

Ben een beetje huiverig om zomaar een groot bedrag naar een mij onbekende IBAN te sturen die ik per mail doorgestuurd heb gekregen.

Iemand hier ervaring mee?

(ik heb nu een test overboeking van €1 gedaan, maar verwacht dat dit er vanavond niet meer op zal staan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik ken Advancia nog uit de periode dat Icesave er was. Destijds was het ook al super basic kon ik mij herinneren. Betrouwbaar was het wel. Heb er toen ook een jaar of 2 gespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Ah thanks!

Nouja basic is op zich niets mis mee. CEB is verder ook heel basic (in de app). Maar werkt prima.

Maar ik vind het zo vreemd dat ik nergens iets van mijn gegevens terug kan vinden. Zelfs geen naam of IBAN. En dat ik het (?) wellicht gewoon moet doen met de info die men mij toe gemaild heeft?

Dit is het enige wat ik krijg te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzjM2Mpd2DcfQwvgxre4cPh1lBQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NVMQq1IatmsDnLi4cZlh8kDj.jpg?f=fotoalbum_large

Zelfs bij "Meine Daten" zie ik nergens persoonlijke gegevens. Daar kan ik wel verder klikken maar vervolgens zijn alle velden leeg en staat het land zelfs op Duitsland.

(al staat daar wel het volgende bij: "Aus datenschutzrechtlichen Gründen ist es leider nicht gestattet, Ihre aktuellen Daten hier anzuzeigen.")

[ Voor 7% gewijzigd door Rockel83 op 31-10-2023 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 15:16

Barrycade

Through the...

Heb je wel voldoende lang gewacht? Zoek er anders eens op hier in dit topic. Alle vragen staan in dit topic heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19:29
@Rockel83 Ik ben ook alweer meer dan tien jaar af en aan klant bij Advanzia. De inlogomgeving ken ik goed. Daar is in de jaren niks aan veranderd. Dat je geen persoonlijke gegevens ziet, ook niet in het maandelijkse afschrift (Kontoauszuge) is me misschien nog nooit opgevallen. Dat je om in te loggen geen app nodig hebt die codes genereerd vind ik persoonlijk alleen maar fijn.

Tip. Je krijgt rente bij een saldo van tenminste 5000 euro. Boek je begin van de maand over, dan heb je bijna een maand extra de rente voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Frankenstein schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:02:
@Rockel83 Ik ben ook alweer meer dan tien jaar af en aan klant bij Advanzia. De inlogomgeving ken ik goed. Daar is in de jaren niks aan veranderd. Dat je geen persoonlijke gegevens ziet, ook niet in het maandelijkse afschrift (Kontoauszuge) is me misschien nog nooit opgevallen. Dat je om in te loggen geen app nodig hebt die codes genereerd vind ik persoonlijk alleen maar fijn.

Tip. Je krijgt rente bij een saldo van tenminste 5000 euro. Boek je begin van de maand over, dan heb je bijna een maand extra de rente voor nieuwe klanten.
Mja, daarom had ik vandaag nog overgemaakt willen hebben. Word nu volgens mij toch niet meer verwerkt, maar dacht dan staat het er morgenvroeg (01-11) wellicht op met een beetje mazzel

En vind het ook helemaal geen probleem dat het basic is, als het werkt dan is het prima. Maar vind het alleen zo vreemd dat ik nergens persoonlijke info zie. Zou het b.v. fijn vinden als ik alleen al m'n naam en IBAN zag staan. Dat e.e.a. in ieder geval overeenkomt met hetgeen wat men mij togemaild heeft. :)
Barrycade schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:01:
Heb je wel voldoende lang gewacht? Zoek er anders eens op hier in dit topic. Alle vragen staan in dit topic heb ik het idee.
Volgens mij wel, moest nog aanvullende gegevens toesturen, maar dat was kennelijk naar een ander Advancia mail adres gegaan. Later nog achteraan gebeld en al mijn gegeven waren kennelijk al beoordeeld en verwerkt.
Die mevrouw activeerde zoals gezegd toen meteen het account toen ik haar aan de telefoon had. En ik zou binnen een half uur een mailtje ontvangen met inloggegevens.

Die mail heb ik dus. Maar het lijkt zo net alsof ik in een "leeg" account zit. Zie totaal niets persoonlijks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Rockel83 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:11:
Maar het lijkt zo net alsof ik in een "leeg" account zit. Zie totaal niets persoonlijks.
Klopt, en dan ook nog eens een datum "03.01.0001". Dat komt heel raar over. Maar wees gerust, ik heb dat wel vaker gezien bij een nieuw Advanzia account.

Bijschrijving 1 november = 1 maand extra rente. Bijschrijving 31 oktober = geen maand extra rente (ok, 1 dag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frankenstein
Ik schrijf zelf naar een nieuwe rekening altijd eerst 1 eurocent over als proefboeking.

[ Voor 69% gewijzigd door Frankenstein op 31-10-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Frankenstein schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:23:
[...]

Klopt, en dan ook nog eens een datum "03.01.0001". Dat komt heel raar over. Maar wees gerust, ik heb dat wel vaker gezien bij een nieuw Advanzia account.

Bijschrijving 1 november = 1 maand extra rente. Bijschrijving 31 oktober = geen maand extra rente (ok, 1 dag).
Ook nog eens i.c.m. die datum inderdaad. Vandaar dat ik dacht ik maak eens eerst een test bedrag over (€0,01 was inderdaad beter geweest, heb er kennelijk toch nog een beetje vertrouwen in dat het gewoon OK is haha :P )

Het bedrag is inmiddels afgeschreven van de RABO (stond een tijdje in afwachting). Dus neem aan dat de combinatie met IBAN en naam dan in ieder geval correct is. Dacht als dat binnenkomt op de Advancia rekening, dan heb ik in ieder geval een bevestiging dat het goed is. Dan zie ik als het goed is ook meteen de tegenrekening staan.
Maar dat zal wellicht morgen pas zijn.

Zit te twijfelen of ik die €5000 nu anders ook maar meteen doe. Dan heb ik er dat in ieder geval morgen op 01-11 al op staan (als alles goed gaat). Om vanaf 01-11 in ieder geval al die actie "geactiveerd" te hebben. Bijstorten kan dan morgen altijd nog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@Rockel83Als het morgen bijgeschreven wordt, wat ik verwacht, dan ontvang je vannacht daarover een mail van Advanzia. Zelf zou ik pas een groter bedrag overboeken als mijn proefboeking bijgeschreven is. Dus op zijn vroegst morgen. Een dag renteverlies is niet zo erg. Zeker als overstappen naar kleinere en/of buitenlandse banken nieuw voor je is (ik heb het idee dat het dat voor jou is).

Edit. Als je overboekt naar het buitenland, zou ik de opdracht 's morgens geven. Dan is bijschrijving volgende dag. Bij opdracht in de middag of later zou de bijschrijving uiterlijk de tweede werkdag erna moeten zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Frankenstein op 31-10-2023 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Frankenstein schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:43:
@Rockel83Als het morgen bijgeschreven wordt, wat ik verwacht, dan ontvang je vannacht daarover een mail van Advanzia. Zelf zou ik pas een groter bedrag overboeken als mijn proefboeking bijgeschreven is. Dus op zijn vroegst morgen. Een dag renteverlies is niet zo erg. Zeker als overstappen naar kleinere en/of buitenlandse banken nieuw voor je is (ik heb het idee dat het dat voor jou is).

Edit. Als je overboekt naar het buitenland, zou ik de opdracht 's morgens geven. Dan is bijschrijving volgende dag. Bij opdracht in de middag of later zou de bijschrijving uiterlijk de tweede werkdag erna moeten zijn.
Wellicht verstandiger inderdaad. Vandaar ook dat test bedrag. Maar zat een beetje teveel gefocust op die 01-11 8)7

Heb wel al een rekening bij Openbank, Spaans dus. Maar die heb ik al een tijdje en dat gaat eigenlijk altijd vanzelfsprekend. Dit vind ik net iets anders omdat het een net geopende rekening is. Maar juist meer omdat ik niets kan verifiëren.
Als ik al iets herkenbaars in het account tegen gekomen was, zoals IBAN of iets anders persoonlijks, dan had ik eigenlijk geen drempel voor ogen gehad.

Overigens wel prettig dat Advanzia mailt wanneer er een bedrag bijgeschreven gaat worden :)

Edit:
Dat het geld inmiddels vrijgegeven is op de RABO zegt dus niets in deze. Heb de melding us gehad dat de naam en IBAN niet gecontroleerd konden worden (wellicht vanwege buitenlandse rekening) en ben daar mee akkoord gegaan bij het bevestigen.
https://www.rabobank.nl/p...-bankieren/iban-naamcheck

[ Voor 10% gewijzigd door Rockel83 op 31-10-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
@Rockel83 Ik kan als ik ingelogd ben (met mijn eigen nummer) twee dingen ontdekken die op mijn terug te voeren zijn:
1. Mijn RABO-tegenrekening onder Meine auszahlung (wellicht nog niet zichtbaar in jouw nieuwe account zonder saldo?)
2. Mijn gebruikersnummer van Advanzia op het maandelijkse rekeningafschrift (onder Meine Kontoauszuge, jij krijgt daar je eerste afschrift begin november, tot dat moment staat er niks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff5
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:59
Thuisgekomen van het werk meteen in het topic gedoken en aandachtig alle commentaren gelezen n.a.v. mijn gestelde vraag. Hartelijk dank wederom voor het meedenken. Erg aardig. CB biedt geen en/of rekeningen meer aan, blijkt nu, voor nieuwe klanten. In het verleden afgesloten en/of rekeningen blijven wel van kracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Frankenstein schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:00:
@Rockel83 Ik kan als ik ingelogd ben (met mijn eigen nummer) twee dingen ontdekken die op mijn terug te voeren zijn:
1. Mijn RABO-tegenrekening onder Meine auszahlung (wellicht nog niet zichtbaar in jouw nieuwe account zonder saldo?)
2. Mijn gebruikersnummer van Advanzia op het maandelijkse rekeningafschrift (onder Meine Kontoauszuge, jij krijgt daar je eerste afschrift begin november, tot dat moment staat er niks).
Ah hartstikke tof dat je de moeite genomen hebt _/-\o_

Maar dan klopt dat kennelijk dan toch, dat er verder geen persoonlijke informatie terug te vinden is. De genoemde zaken heb ik inderdaad nog niet. Dus kan wat dat betreft echt helemaal niets terug vinden wat naar mij refereert.
Overigens, wanneer ik "wachtwoord vergeten" klik, krijg ik wel een mail met link. Dus het lijkt wat dat betreft wel allemaal gekoppeld te staan.

Maar gewoon vreemd dat je echt helemaal niets in je account tegen komt... Al was het op zijn minst maar gewoon je voornaam en de IBAN van je spaarrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:10
Barrycade schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:01:
Dat zou het best kunnen zijn.

"Um stets aktuelle Informationen rund um Ihr Advanziakonto abrufen zu können, registrieren Sie sich bitte für Ihren persönlichen Online-Zugriff mein.konto.

Achtung: Die Registrierung kann erst nach Ablauf einer Frist von 2 Werktagen nach Erhalt dieser E-Mail vorgenommen werden."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Rockel83 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 18:38:
[...]
Het bedrag is inmiddels afgeschreven van de RABO (stond een tijdje in afwachting). Dus neem aan dat de combinatie met IBAN en naam dan in ieder geval correct is.
Buitenland heeft volgens mij geen naam check met IBAN. Dan kun je alles als naam invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveAbC
W1ck1e schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Dat dacht ik ook. Maar goed kleine moeite en eerste update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Buitenland heeft volgens mij geen naam check met IBAN. Dan kun je alles als naam invullen.
Heb je gelijk in inderdaad. Had het nog opgezocht en later nog ergens verbeterd. Ben er zelfs mee akkoord gegaan bij het bevestigen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:50
Pistachenootje schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:20:
[...]

Volgens mij kun je altijd alles invullen? Hoogstens dat tussen NL banken je de melding krijgt dat de naam en IBAN afwijkt als waarschuwing.

Gevoelsmatig is die hele naam die je moet invullen meer een formaliteit zodat je het bij eigen afschriften ziet en wellicht als "bewijs" dingetje als het naar de verkeerde wordt over gemaakt? Maar met IBANs met een controlegetal is de kans natuurlijk heel klein dat je inclusief een (type)fout wel een correcte IBAN invult (want dan moet of heel toevallig het controlegetal hetzelfde blijven, of je ook al exact het juiste foute controlegetal intypen). Maar ik kan me ook nog wel indenken dat als je een overboeking doet naar naam "Klaasje" en het komt aan bij "Pietje" dat je dan nog enigszins kunt claimen "verkeerde nummer ingevuld". Als je invult "Pietje" en zijn IBAN is het al lastiger om naderhand te claimen "foute boeking, moest naar Klaasje gaan". Maar met "adresboek" etc is het natuurlijk weer lastiger om de verkeerde naam bij juiste IBAN te zetten of andersom. Kans is veel groter dat je per ongeluk de verkeerde selecteert uit het adresboek en "naam en IBAN" nog steeds overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Is er iemand die gebruik heeft gemaakt van de 4% actie van Consors, en die nu ook 4% in zijn account/app ziet staan?

Ik heb de toezegging dat ik 4% krijg, maar tot op heden staat er nog steeds 3,75%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-09 08:55
Nog even terugkomend op de vrijstelling groene spaartegoeden voor 2024. Op de ABN site vond ik: het vrijgestelde bedrag is in 2024 € 71.514 (€143.028 voor fiscale partners). Aangezien ik deze bedragen verder nergens terugvond heb ik zowel de Rabobank als de belastingdienst gebeld, maar beiden geven aan de vrijstelling voor 2024 nog niet te kennen. De belastingdienst gaf aan de cijfers waarschijnlijk pas volgende maand te kennen. Wordt dus vervolgd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
MarcelNH schreef op woensdag 1 november 2023 @ 10:19:
Nog even terugkomend op de vrijstelling groene spaartegoeden voor 2024. Op de ABN site vond ik: het vrijgestelde bedrag is in 2024 € 71.514 (€143.028 voor fiscale partners). Aangezien ik deze bedragen verder nergens terugvond heb ik zowel de Rabobank als de belastingdienst gebeld, maar beiden geven aan de vrijstelling voor 2024 nog niet te kennen. De belastingdienst gaf aan de cijfers waarschijnlijk pas volgende maand te kennen. Wordt dus vervolgd.
Zie mijn eerdere post. Is gebaseerd op tabelcorrectiefactor van 9,9%. Is verlaagd naar ongeveer 9,5%. Vrijstelling wordt dus ruim 71K pp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Juan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 06:07:
Is er iemand die gebruik heeft gemaakt van de 4% actie van Consors, en die nu ook 4% in zijn account/app ziet staan?

Ik heb de toezegging dat ik 4% krijg, maar tot op heden staat er nog steeds 3,75%
Ik denk het niet (niet gecontroleerd), maar ik ontvang per vandaag wel 3,87% rente bij Advanzia, omdat ze weer eens heel aardig waren, en de actierente zowel verhoogd als verlengd hebben...

Het lastige voor jou is dat jij elke dag de exacte rentevoet wil weten, maar dat Consorsbank naar jou, maar ook naar mij toe, alleen heeft laten weten dat ze onze rente wijzingen naar 4%, maar niet precies per wanneer. Ik hoef het niet exact te weten. En voor die 0,12% meer tot Consorsbank me 4% geeft schuif ik het echt niet naar Advanzia.

Over Advanzia gesproken, de rente is bijgeschreven.

Kun je zien door in te loggen. Je Aktuelles Guthaben is vandaag hoger dan ie gisteren was: dat is de rente. Moet je natuurlijk wel weten wat je tegoed gisteren was. Bij mij simpel: 5k. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
.. en de rest van de Advanzia-klanten moet wachten tot het afschrift in de mailbox verschijnt met het rentebedrag over oktober, waarschijnlijk morgen of overmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 13:57
Check-up vraag m.b.t. deposito's bij Raisin: kan je eerst het deposito aanvragen en daarna pas geld overmaken? Als ik de informatie op de website lees lijkt dit wel het geval te zijn?

Dan staat de rente iig al vast, lijkt me dan het voordeel?

Ik zat te denken aan wat geld inleggen met een depositoladder. Heb gevoelsmatig wat minder met Baltische staten, Italië en Zweden merk ik. Verder wil ik geen bronbelasting hoeven te betalen. Kom hiermee volgens mij dan uit op Younited en Renault (Frankrijk).

Mijn gedachte is dan:

1 jaar Younited voor 4%.
2 jaar Younited voor 4%.
3 jaar Renault of Younited voor 3,90%.
4 jaar Renault voor 3,95% (Younited voor 3,78% is dan minder interessant).
5 jaar Renault voor 4% (Younited slechts 3,35%).

En dan, wanneer het 1e jaar voorbij is stoppen we het vrijgekomen geld weer voor 5 jaar weg etc.

Goed plan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 00:27
Atomius schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:18:
Check-up vraag m.b.t. deposito's bij Raisin: kan je eerst het deposito aanvragen en daarna pas geld overmaken? Als ik de informatie op de website lees lijkt dit wel het geval te zijn?

Dan staat de rente iig al vast, lijkt me dan het voordeel?
Ja, je kan een deposito aanvragen en later het geld storten. Nee, de rente staat dan niet vast, dat gebeurt pas als de bank jouw geld heeft onvangen.
Zo kreeg ik afgelopen donderdag/vrijdag een bericht dat de deposito die ik had aangevraagd verlaagd zou worden als voor 1-11 het geld niet ontvangen was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
Het kan allebei. Deposito wordt niet geopend vóór de inleg op je Raisin-rekening staat.

De depositoladder lijkt me prima. Voor 5 jaar is ook CKV (België) 3,50% interessanter dan Younited. En bij 3 jaar vast is Credit Europe Bank (Nederland) 3,95% ook interessant.

[ Voor 7% gewijzigd door Frankenstein op 01-11-2023 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Younited 1-jaars deposito gaat van 4.20% naar 3.95% per 3/11. Was dat al gemeld hier?

nvm ik zie dat Raisin Spanje een ander tarief voor Younited tov Nederlandse Raisin-klanten.

[ Voor 37% gewijzigd door wibblemoo op 01-11-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Aangezien de rente bij Advanzia maar 3 maanden geldig is, is jullie strategie dan om het na 3 maanden weer weg te halen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
Z___Z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:42:
Aangezien de rente bij Advanzia maar 3 maanden geldig is, is jullie strategie dan om het na 3 maanden weer weg te halen?
Ja, omdat de rente na de actieperiode aanzienlijk lager is. Wel is gebleken dat je vrij makkelijk een nieuwe Advanzia-rekening kunt openen, kort nadat je de oude rekening opzegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
En dan, wanneer het 1e jaar voorbij is stoppen we het vrijgekomen geld weer voor 5 jaar weg etc.

Goed plan?
Mwa. De markt verwacht dat de rente over 1 jaar weer wat lager staat. Ik ook. Als je het geld langere tijd niet nodig hebt (die indruk krijg ik uit je post) dan zou het logischer zijn om het langer vast te zetten (naast beleggen natuurlijk maar ik ga er vanuit dat je dat al doet). Die 4% voor 5 jaar bij Renault lijkt me een mooi aanbod.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 01-11-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:15
Pistachenootje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:57:
[...]

Mwa. De markt verwacht dat de rente over 1 jaar weer wat lager staat. Ik ook. Als je het geld langere tijd niet nodig hebt (die indruk krijg ik uit je post) dan zou het logischer zijn om het langer vast te zetten (naast beleggen natuurlijk maar ik ga er vanuit dat je dat al doet). Die 4% voor 5 jaar bij Renault lijkt me een mooi aanbod.
Als de rente de komende tijd stabiliseert of iets daalt. Heb jij (of iemand anders) dan een idee hoe de rentes van de verschillende looptijden daar op gaan reageren?
Zal 5 jaar vast dan bv sneller dalen dan 1 jaar vast (of juist andersom, of in een gelijk tempo)?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• W1ck1e
Mijn rente is vandaag bijgeschreven op mijn Trade Republic rekening, Dus dat gaat dan wel weer goed. De rente is precies zoals ik heb uitgerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
helloitsme schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:41:
[...]
Als de rente de komende tijd stabiliseert of iets daalt. Heb jij (of iemand anders) dan een idee hoe de rentes van de verschillende looptijden daar op gaan reageren?
Zal 5 jaar vast dan bv sneller dalen dan 1 jaar vast (of juist andersom, of in een gelijk tempo)?
My 2 cents: Als het duidelijker wordt dat de rente niet meer verder zal stijgen, verwacht ik dat de 5 jaar 4% deposito van Renault als eerste verdwijnt. Dat hebben we laatst ook gezien met de 4.3% aanbieding. Zal naar 3.5% gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Nu online
Z___Z schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:42:
Volgens mij heeft iedereen die een 3 maanden aanbieding kreeg van Advanzia tot nu toe een verlenging gekregen voor het einde van de 3 maanden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23:18
Orange bank wordt volledig Frans:
'Geachte klant,

Namens Orange Bank informeren wij u dat vanaf 1 januari 2024 het aanbod en beheer van uw termijndeposito('s) bij de bank volledig zal worden overgedragen van het bijkantoor in Spanje (Orange Bank, S.A., Sucursal en España) aan het hoofdkantoor in Frankrijk (Orange Bank S.A.), dat reeds eindverantwoordelijk was voor het bijkantoor.'
'Ten slotte wordt uw rekening vanuit fiscaal perspectief niet langer als Spaans maar als Frans beschouwd.'

Dus geen gedoe met bronbelasting meer.

[ Voor 4% gewijzigd door rechtsherstel op 01-11-2023 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:21

sanook

_/-\o_

rechtsherstel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:08:
'Geachte klant,

Namens Orange Bank informeren wij u dat vanaf 1 januari 2024 het aanbod en beheer van uw termijndeposito('s) bij de bank volledig zal worden overgedragen van het bijkantoor in Spanje (Orange Bank, S.A., Sucursal en España) aan het hoofdkantoor in Frankrijk (Orange Bank S.A.), dat reeds eindverantwoordelijk was voor het bijkantoor.'
'Ten slotte wordt uw rekening vanuit fiscaal perspectief niet langer als Spaans maar als Frans beschouwd.'

en geen Spaanse erfbelasting meer....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 25-09 13:50
rechtsherstel schreef op woensdag 1 november 2023 @ 15:08:
'Geachte klant,

Maar ook geen Spaans DGS meer.....is dan weer minder voor de risico spreiding.
Heb namelijk ook al Renault en Younited.
Pagina: 1 ... 164 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling