Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 162 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.412 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:54
Rockel83 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Met dat tijdslotsparen moet je iets van 90 dagen vooruitplannen om bij je geld te komen? En dat voor die 0.5% meer.
Dan kun je misschien net zo goed een andere Nederlandse bank er bij overwegen? Een bank waar je en meer rente krijgt en vrijwel direct aan je geld kunt komen wanneer je het nodig hebt?

Ja dat Tijdslotsparen was maar iets wat ik net op dat moment aan het lezen was en nog niet genoeg van gelezen had lol.

Zelf erg tevreden met Openbank (je opent weliswaar een Spaanse rekening met een Nederlands account). Maar je hebt dan al 2,65% (eerste half jaar 3.65%) en je kunt er ieder moment bij. Overschrijven is, in het weekend in ieder geval, niet direct heb ik onlangs zelf ondervonden. Maar met de gratis betaalpas (en rekening) kun je gewoon je geld meteen uit de muur halen.

Er zijn ook nog een aantal banken waarbij je een Nederlandse rekening opent die ook al meer rente geven dan dat tijdslotsparen bij de Rabo. Zoals Bunq, Anadolubank, Tapi-Kredi. Met minimaal 2,45% tegen 2,25%.
Ik heb naast Rabo al Revolut (voor de boodschappen e.d.) en Wise (voor reisgeld in indonesie o.a.) maar die hebben zover ik het kan niet zien niet echt iets van sparen. Al lees ik sommige mensen wel over rente bij Wise. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
timelezzzzz schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:10:
[...]

Gisteravond met weinig licht gedaan, werkte perfect. Helaas is mijn rekening nog niet geactiveerd. Misschien tijd voor een upgrade van je toestel? 😜
Nou, niet bepaald oud. Is eigenlijk een nieuwe, vrij dure tablet (Xiaomi Pad 6).
De camera's zou volgens reviews iig niet onderdoen voor een midrange telefoon.
Maar ik zal de app ook op de telefoon zetten en nog een poging wagen...

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:11
r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Ik heb naast Rabo al Revolut (voor de boodschappen e.d.) en Wise (voor reisgeld in indonesie o.a.) maar die hebben zover ik het kan niet zien niet echt iets van sparen. Al lees ik sommige mensen wel over rente bij Wise. :?
Je kan bij Wise 'interest' aan zetten. Dat is eigenlijk geen sparen maar een belegging in een geldmarktfonds. Nou is dat erg veilig en krijg je een voorspelbaar rente percentage maar de belastingdienst ziet het niet als sparen. Het wordt dus zwaarder belast indien je voldoende vermogen hebt. Wel iets om rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 07:19
Vulcan750 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:08:
Ben ik nou de enige of zijn er meer mensen die grote moeite hebben met de rare manier van de z.g. selfie om een account bij Credit Europe Bank aan te maken.
Je moet je gezicht beeldvullend in een soort ovaal doen en daarna moet je nog dichterbij gaan.
Lekker, begin je met je gezicht op pakweg 20cm van je mobiel af en dan moet je nog dichterbij gaan. Je ziet totaal niet meer wat je doet. Uitkomst is dat het resultaat niet goed is natuurlijk, onscherp ook. Ik heb dit minstens 5x geprobeerd, extra irritant is dat je ook weer opnieuw je paspoort moet scannen en heen en weer moet wapperen.
Ik wil graag een account aanmaken, maar dit gaat zo nooit lukken! 🥴
Ging bij mij zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Revolut heeft tegenwoordig ook een mogelijkheid om te sparen (Wise weet ik even niet). Maar dat is niet echt een spaarrekening, maar eerder een soort belegging (had die vraag hier onlangs gesteld).

De genoemde banken in de vorige posts hebben wel echte spaarrekeningen. En zowel Bunq als Openbank zijn makkelijk en snel online te openen. Persoonlijk vind ik de klantenservice bij Openbank wel erg goed. Bij Bunq lijkt die bijna geheel afwezig.

Die andere 2 genoemde banken zijn ook makkelijk te openen. Alleen irritant dat je daar nog formulieren en kopieën achteraan moet sturen.
Vulcan750 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Nou, niet bepaald oud. Is eigenlijk een nieuwe, vrij dure tablet (Xiaomi Pad 6).
De camera's zou volgens reviews iig niet onderdoen voor een midrange telefoon.
Maar ik zal de app ook op de telefoon zetten en nog een poging wagen...
Op je telefoon proberen kan zinvol zijn.
Wil niet zeggen dat je tab slecht is. Maar de tabs die ik hier heb, hebben echt belabberde selfiecams.
Maar kan zijn dat die hoofdcamera aan de achterkant inderdaad goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Rockel83 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Met dat tijdslotsparen moet je iets van 90 dagen vooruitplannen om bij je geld te komen? En dat voor die 0.5% meer.
Dan kun je misschien net zo goed een andere Nederlandse bank er bij overwegen? Een bank waar je en meer rente krijgt en vrijwel direct aan je geld kunt komen wanneer je het nodig hebt?
Dat inderdaad. Daarnaast snap ik dat tijdslotsparen sowieso niet. Kun je beter een deposito voor een jaar aanmaken. Maar ja, dan staat je geld wel een jaar vast. Maar als ik NU geld nodig heb, en ik moet er alsnog 3 maanden op wachten zoals in dat tijdslotsparen, dan is dat sowieso al niet het product voor mij.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:38

aawe mwan

Wat ook leuk is:

r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Ik lees dit topic nu al een aantal maanden maar snap er nog niet veel van waarom ik veel moeite zou doen voor kleine verschillen.
Wat je ook kunt doen, is de mensen in dit topic bedanken. Want doordat zij zo actief op zoek zijn naar de beste aanbiedingen, zullen de grootbanken over een tijd vanzelf ook wel moeten komen met hogere spaarrente. De vorige keer dat spaarrente zo sterk steeg, duurde het ongeveer een jaar of twee tot de grootbanken bij waren.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• r_buren
aawe mwan schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Wat je ook kunt doen, is de mensen in dit topic bedanken. Want doordat zij zo actief op zoek zijn naar de beste aanbiedingen, zullen de grootbanken over een tijd vanzelf ook wel moeten komen met hogere spaarrente. De vorige keer dat spaarrente zo sterk steeg, duurde het ongeveer een jaar of twee tot de grootbanken bij waren.
Dat doe ik ook door al hun antwoorden te liken. En bij deze ook in tekst, bedankt iedereen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:38:
[...]

Klinkt zeer interessant. Ik ga maar weer eens een paar pagina's teruglezen en kijken wie die 4,21 procent geeft en hoe daar dan aan te melden. En ja een gedeelte laat ik ook bij Rabo staan. Misschien in combinatie met dat Tijdslotsparen wat ze hebben. Al moet ik daarbij nog meer tijd wachten op geld dus dat is misschien niet handig.
Ik zou aandringen eerst te verdiepen in de deposito garantie stelsel en credit ratings per land alvorens een besluit welke bank je gaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Je kan bij Wise 'interest' aan zetten. Dat is eigenlijk geen sparen maar een belegging in een geldmarktfonds. Nou is dat erg veilig en krijg je een voorspelbaar rente percentage maar de belastingdienst ziet het niet als sparen. Het wordt dus zwaarder belast indien je voldoende vermogen hebt. Wel iets om rekening mee te houden.
Hoe bedoel je met: "indien je voldoende vermogen hebt"?
Ben niet heel erg thuis in de Belastingdienst, heb daar altijd een vaste boekhouder voor. Dus ben er niet veel mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Ik ben ervan uitgegaan dat een deposito in het buitenland onder het deposito garantie stelsel van dat land ook door de belastingdienst gezien wordt als sparen en dus het lagere belastingtarief forfait gerekend wordt

Maar klopt dit ook bedenk ik mij nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:16

Barrycade

Through the...

Rockel83 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

Hoe bedoel je met: "indien je voldoende vermogen hebt"?
Ben niet heel erg thuis in de Belastingdienst, heb daar altijd een vaste boekhouder voor. Dus ben er niet veel mee bezig.
Als je boven de VRH vermogen redements heffing uit komt worden spaargeld en beleggingen anders belast. Waarbij beleggingen hoger dan spaargeld. https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2023

Als je dus boven de 57K of het dubbele met een fiscaal partner uit komt kom je er voor in aanmerking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:36
Ah, met minimum van 20K komt ie in de app ook naar voren. Mijn aflopend deposito is lager, maar krijg toch dit aanbod als verlenging. Mooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Barrycade schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Als je boven de VRH vermogen redements heffing uit komt worden spaargeld en beleggingen anders belast. Waarbij beleggingen hoger dan spaargeld. https://www.belastingdien...p-voorlopige-aanslag-2023

Als je dus boven de 57K of het dubbele met een fiscaal partner uit komt kom je er voor in aanmerking.
Dank voor de uitleg d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26
Rockel83 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Op je telefoon proberen kan zinvol zijn.
Wil niet zeggen dat je tab slecht is. Maar de tabs die ik hier heb, hebben echt belabberde selfiecams.
Maar kan zijn dat die hoofdcamera aan de achterkant inderdaad goed is.
Wonder boven wonder, de selfie maken via mijn redelijke oude (maar zeer fijne) Huawei P20pro telefoon verliep in 1x wel vlekkeloos! *O*
Hoelang duurt het gemiddeld voor je je account kan gebruiken?
En reageerders hartelijk bedankt voor jullie input! 👍

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delay
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:48
Pistachenootje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:
Van de Wise site:
*Growth is not guaranteed and your money is at risk if governments default or interest rates go negative.
Inderdaad vraag ik mij weleens af hoe overheden de oplopende schulden gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16:56
Vulcan750 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:45:
... Hoelang duurt het gemiddeld voor je je account kan gebruiken? ...
Geef het even wat tijd, Ze hebben het druk de laatste tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Pistachenootje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:51:
@r_buren nog een leuk voordeel van een spaarrekening ergens anders nemen is de veiligheid. Als onverlaten toegang krijgen tot je Rabo rekening kunnen ze direct bij je spaargeld.

Als hackers toegang krijgen tot je Advanzia of Credit Europe rekening kunnen ze het alleen maar terugboeken naar je tegenrekening.
Het koppelen van een vaste tegenrekening aan een spaarrekening vind ik ook een prettige extra veiligheid.

Dat kan je wel wat rentedagen kosten, als je het spaargeld van de ene spaarrekening naar de andere wil overboeken. Dat moet dan altijd via je vaste tegenrekening.

Afgelopen week wat spaargeld overgeboekt van Consors naar Advanzia, dat kostte maar 1 werkdag.
Andersom, van Advanzia via ING naar Consors, zou waarschijnlijk 3 dagen kosten.

Het is uiteraard maar net wat je prettig vindt qua flexibiliteit en veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30
Waarom zou je van Consors naar Advanzia overboeken?
Consors is nu 4%

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Delay schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Van de Wise site:

*Growth is not guaranteed and your money is at risk if governments default or interest rates go negative.

Inderdaad vraag ik mij weleens af hoe overheden de oplopende schulden gaan oplossen.
Dat soort disclaimers moeten ze er inderdaad wettelijk bijzetten. Wise belegt het saldo in een geldmarktfonds: BlackRock ICS Euro Government Liquidity Fund. Dit zijn fondsen waar institutionele beleggers vele miljoenen parkeren. Totale vermogen in het fonds is >1.7 miljard. Het fonds zit in de laagste risico categorie van beleggingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bap0L2I9P9dc44_Y9jaIzb1XC4w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nu6510NCqntX0qRe5nawnuAD.png?f=user_large

Het fonds krijgt van zowel Moody's, S&P als Fitch een AAA rating, de veiligste categorie. Qua rente volgt het de ECB beleidsrente. Je komt wat dat betreft niet voor verassingen te staan.

Overigens zou ik in het Wise product niet meer dan 20k* zetten, dat is namelijk de limiet van de wettelijke bescherming. Het onderliggende product van BlackRock acht ik erg veilig maar over Wise zelf kan ik minder goed oordelen. Volgens mij hebben ze geen bankvergunning.

Edit: * dit even los van de VRH nadelen die al vaak zijn besproken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
W1ck1e schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:48:
[...]
Geef het even wat tijd, Ze hebben het druk de laatste tijd.
En het is nog eens weekend ook :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TonyMontana
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 28-01 17:19
Juan schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:28:
Waarom zou je van Consors naar Advanzia overboeken?
Consors is nu 4%
Heb mijn Consors rekening begin juni geopend tegen 3,2% voor 6 maanden.
Van hun klantenservice de bevestiging gekregen dat ik niet kan profiteren van hun renteverhogingen (nu 4%).
Vandaar de overboeking naar Advanzia voor 3.87%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-09 20:21
Waarom woon ik niet in Frankrijk?
Daar heb je vier aanbieders met tijdelijk 4,25 tot 5,5% vrij opneembaar!

https://www.moneyvox.fr/livret/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dat zijn promotionele rentes, daar kan je niet op vergelijken. Een promotionele rente is een tijdelijk rentetarief voor een beperkt saldo. Je kan dit beter zien als een welkomstbonus met voorwaarden. Dit soort promoties komen uit het marketingbudget.

Als je kijkt naar de basisrentes, dan lopen dit soort banken vaak serieus achter ten opzichte van banken die niet aan dit soort stunts doen.

Als je vervolgens kijkt naar de actievoorwaarden, dan zie je vaak dat je het saldo voor een lange periode moet aanhouden nadat de promotie is afgelopen. Dan is het opeens een stuk minder interessant :P

[ Voor 40% gewijzigd door Zr40 op 28-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-09 20:21
@Zr40 Op MoneyVox wordt in de rechter kolom getoond wat de gemiddelde rente na 1 jaar is. Ik geloof niet dat het vaak verplicht is na de tijdelijk hogere rente een saldo aan te houden. Het lijkt me hetzelfde te zijn als bij banken die nieuwe klanten een tijdelijk hogere rente geven, zoals in Nederland bij CEB, in Duitsland Consorsbank en VWFS en in Luxemburg Advanzia. Er kan inderdaad een inlegbeperking zijn, net als bijvoorbeeld bij Trade Republic 20k, maar ook bij onze grootbanken.

De Franse actierentes lopen wel korter. Dus je blijft schuiven!

Als ik kijk naar het afgelopen jaar dan was het gevoelsmatig nauwelijks interessanter om 1 jaar vast te sparen vergeleken met schuiven naar tijdelijke actierentes bij vrij opneembaar. Daarmee zit je nu op 3,75 tot 4%, terwijl ik lopende jaardeposito's heb onder de 3%. Ook niet erg, spreiden is goed en niks doen levert nog minder op.

Mijn vriendin opent nu een betaalrekening bij Openbank vanwege de nieuwe klanten actie. Ik denk dat ze te laat is vanwege het beperkt aantal bonussen, maar we zien 't wel!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pistachenootje
Reviews Trade Republic worden er niet beter op. Weer iemand die z'n geld kwijt is.
https://nl.trustpilot.com...republic.com?sort=recency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• r_buren
spaarder schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:01:
[...]

Veel moeite valt mee. Ik zie het meer als "voorbereidende werkzaamheden" zodat je je geld voor je kunt laten werken. Passief (extra) inkomen vergaren. Daarnaast klopt je berekening ook niet helemaal. Op een vermogen om en nabij de 20k en een rente van 1,70% zou je jaarlijks 340€ verdienen. Je spreekt erover alsof je dat weinig vindt. Verbeter me als dit niet het geval is. Maar dat is toch een aanzienlijk bedrag waar je bijvoorbeeld ook (een deel van) een vakantie mee kunt betalen.

Ga je inderdaad rekenen met 3,40% (zoals in je voorbeeld), dan zit je al op 680€ aan renteopbrengst in een jaar. Dat is feitelijk honderden euros meer (het dubbele). Het is aan jou of je dat wilt laten liggen, maar ik vind het persoonlijk een hoop geld. Als je graag snel een spaarrekening wilt openen binnen Nederland (dus zonder al te veel "moeite"), dan zou ik eens gaan kijken bij Bunq (2,46%) en/of Credit Europe Bank (3,55% voor de eerste 6 maanden).
Vraagje: ik zit nu bij raisin te kijken en zie producten van 6 maanden, 1 jaar, 3 jaar.
Uit nieuwsgierigheid: waarom zou je iets 6 maanden willen? Dat levert dan toch haast niks op?
Stel dat ik 10K bij Banca Progretto voor 6 maanden wil tegen 4%, wat levert dat dan op? Ik ben niet zo goed in narekenen dus daarom ben ik ff nieuwsgierig naar een voorbeeldberekening zodat ik het ga snappen. We zijn allemaal op GoT om te leren toch ? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:00:
[...]

Vraagje: ik zit nu bij raisin te kijken en zie producten van 6 maanden, 1 jaar, 3 jaar.
Uit nieuwsgierigheid: waarom zou je iets 6 maanden willen? Dat levert dan toch haast niks op?
Stel dat ik 10K bij Banca Progretto voor 6 maanden wil tegen 4%, wat levert dat dan op? Ik ben niet zo goed in narekenen dus daarom ben ik ff nieuwsgierig naar een voorbeeldberekening zodat ik het ga snappen. We zijn allemaal op GoT om te leren toch ? :)
Die berekening kan Raisin gewoon voor je doen. In het overzicht het bedrag opgeven en bij alle aanbieders staat dan al het rendement. In geval van 10k bij minder dan 1 jaar dus "+200" bij Banca Progetto. En daarbij staat ook direct het rendement van de andere banken om te vergelijken. Uiteraard wordt daarbij geen rekening gehouden met zaken als bron belasting etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockel83
[...]

Als je je geld niet zo lang kwijt wilt zijn.

En 4% op b.v. een ton is over 6 maanden nog steeds een lekker rendement. Kunt daarna natuurlijk nog altijd verlengen. Al ben je dan niet zeker meer van de rente. Al kan de rente ook in 6 maanden gestegen zijn.

Als je je geld nu voor 10 jaar "vast" zet. Dan weet je zeker dat je de komende jaren niet zakt. Maar de rente kan ook stijgen. En dan mis je ook weer rendement. Het is gewoon de goede tijd uitkiezen en genoegen nemen met wat je krijgt als je het voor langere tijd gaat vast zetten. En kan ook goed zijn dat het juist een goede keuze is, mocht de rente weer gaan dalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Als ik jou was zou ik voor een deposito van 10 jaar gaan. Levert veel meer op dan eentje van 6 maanden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Wel lullig als het het geld betreft voor die verbouwing van de keuken van de zomer... En hij het 10 jaar vastgezet heeft :+

Maar dat is ook het antwoord als het het al hebt staan bij de grootbank kan je mooi 6 maanden 4% trekken ipv 1.7%. Kan je mooi een koffieapparaat opleveren aan extra rente.

Percentages p.j. zijn het simpelste qua opbrengst berekenen. Als dat al boven je hoofd gaat wordt het wel tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barrycade schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:30:
Wel lullig als het het geld betreft voor die verbouwing van de keuken van de zomer... En hij het 10 jaar vastgezet heeft :+
Ja maar dan heb je wel veel meer rente dan 6 maanden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17:36
Pistachenootje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:59:
Reviews Trade Republic worden er niet beter op. Weer iemand die z'n geld kwijt is.
Heel jammer. Trade Republic werkte bij mij goed. De hoeveelheid negatieve reviews is helaas voor mij te groot om te blijven. Heb driekwart van mn geld weg en zal het laatste deel ook terugboeken. Hoop dat ze hun zaakjes snel op orde krijgen, dan ben ik snel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:56:
[...]

Ja maar dan heb je wel veel meer rente rente dan 6 maanden!
Ik denk dat je die keuze goed zelf moet overwegen. En spreiden zal ook een goed idee zijn.
Als je het kunt missen, een deel vast voor lange tijd. En een ander deel op een spaarrekening met relatief hoge rente waar je sneller/makkelijker bij kunt. Rendements verschil zal dan meevallen.

Je kunt iets voor 1 jaar vast zetten of iets voor 10 jaar. Maar als je iets voor 10 jaar vast zet en je hebt er na 1,5 jaar een groot deel van nodig. Dan heb je nog bijna niets meer aan rendement. Misschien zelfs verlies afhankelijk van de voorwaarden. Dan had dat ene jaar meer rendement opgebracht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pistachenootje
Olifant123 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:06:
[...]
Heel jammer. Trade Republic werkte bij mij goed. De hoeveelheid negatieve reviews is helaas voor mij te groot om te blijven. Heb driekwart van mn geld weg en zal het laatste deel ook terugboeken. Hoop dat ze hun zaakjes snel op orde krijgen, dan ben ik snel weer terug.
Ik heb hetzelfde besloten. Geld van de week weg gehaald bij TR. Voorlopig staat het bij CE. Hopelijk binnenkort bij Consors, zodra mijn rekening wordt geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pistachenootje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:12:
[...]

Ik heb hetzelfde besloten. Geld van de week weg gehaald bij TR. Voorlopig staat het bij CE. Hopelijk binnenkort bij Consors, zodra mijn rekening wordt geopend.
CE? Credit Europe Bank?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Jup (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 22:01
W1ck1e schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:09:
[...]
In omschrijvingen bij de overboekingen noem ik wel eens de bank waar het vandaan komt en/of waar het naar toe gaat. Dan is mijn administratie ook wat eenvoudiger.
(ik heb bij 12 banken een spaarrekening (met op 4 a 5 een serieus saldo) en bij 2 een betaalrekening)
Zie jendeze rekeningen ook allemaal terug zodra je belasting aangifte gaat doen?
Wat ik weet is dat er buitenlandse rekeningen ook vermeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Mag een bank een vroegtijdige opzegging op een deposito weigeren?

Wat is een goede reden zodat ze het wel (altijd) goedkeuren? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3qd1EaMBP-lPjOc_EjxvuF_Irts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cWNt5OapymaTlMm4Xhz6MrXQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
hoihoi66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 05:47:
Mag een bank een vroegtijdige opzegging op een deposito weigeren?

Wat is een goede reden zodat ze het wel (altijd) goedkeuren? :)
In geval van Younited: overlijden :*)

Dat is namelijk de enige reden die gedefinieerd is in de voorwaarden. Voor de rest ben je overgeleverd aan de willekeur van de bank. Ik zou me kunnen voorstellen dat emigreren ook een reden is. Als je een huis koopt of ontslagen wordt maak je wellicht ook kans.

Ik heb weleens gebeld met Raisin om te vragen of opzeggen zonder ernstige reden bij CKV mogelijk was. Die hebben soortgelijke voorwaarden als Younited. De medewerker vertelde me dat het verzoek kansloos was. Of dat waar was weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-09 16:16
Als je geld kwijt is, kan je een klacht bij de financiële autoriteit van het land. Die starten zeer snel een onderzoek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Orangelights23 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:50:
Als je geld kwijt is, kan je een klacht bij de financiële autoriteit van het land. Die starten zeer snel een onderzoek.
Refereer je aan TradeRepublic? Kan een goede tip zijn voor @Raymon89. Lijkt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
hoihoi66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 05:34:
[...]

Zie je deze rekeningen ook allemaal terug zodra je belasting aangifte gaat doen?
...
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:09
Weet iemand of dat aanvraagformulier van Consors samen met bewijs van adres gewoon per mail verstuurd mag worden of dat dit echt per post moet gebeuren?

Krijg je op een later moment een mailtje voor ID check? Hier heb ik tijdens de aanvraag namelijk niets van gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Pistachenootje schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 18:59:
De reacties van TR daar zijn ook om te huilen.
Klant: Ik ben mijn geld kwijt:
TR: Hallo, fijn om te horen wat je van ons nieuwe ontwerp vindt! We kunnen je verzekeren dat het nieuwe ontwerp is ontwikkeld op basis van uitgebreid onderzoek naar de feedback van onze klanten en het gebruik van de app. We zijn ervan overtuigd dat het nieuwe app-ontwerp een stap voorwaarts is en een verbeterde ervaring biedt voor de meerderheid van onze gebruikers. Natuurlijk blijven we feedback van klanten verzamelen en evalueren om de app verder te verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
timelezzzzz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:55:
Weet iemand of dat aanvraagformulier van Consors samen met bewijs van adres gewoon per mail verstuurd mag worden of dat dit echt per post moet gebeuren?
Dat is bij sommigen gelukt. Welk bewijs van adres wil je gaan gebruiken? Liefst iets van de overheid.

Uit hun email:
Leider können wir die bisher eingesandten Dokumente nicht als Adressnachweis akzeptieren. Wir benötigen einen amtlichen Adressnachweis wie etwa eine Meldebescheinigung um der Eröffnungsprozess abzuschließen.

Vertaling ChatGTP: Helaas kunnen we de tot nu toe ingediende documenten niet accepteren als bewijs van adres. We hebben een officieel adresbewijs nodig, zoals een inschrijvingsbewijs, om het openingsproces te voltooien.
Krijg je op een later moment een mailtje voor ID check? Hier heb ik tijdens de aanvraag namelijk niets van gezien.
Als het goed is heb je een mail met als titel: "Vielen Dank für Ihren Antrag". Daarin staat een link voor identificatie.

[ Voor 32% gewijzigd door Pistachenootje op 29-10-2023 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
[b]

[...]

Als het goed is heb je een mail met als titel: "Vielen Dank für Ihren Antrag". Daarin staat een link voor identificatie.
Ik zal dan wel iets verkeerd hebben gedaan 😏, in mijn mail staat alleen dit;

wir haben Ihren Eröffnungsantrag erhalten.
Vielen Dank für Ihr Interesse an unserem Angebot: Tagesgeldkonto mit Wertpapierdepot
Ihre persönliche Vorgangsnummer lautet: xxxxxxxx

Da Sie Ihre Kontoeröffnungsunterlagen bereits heruntergeladen haben, können Sie direkt zur Legitimation übergehen. Bitte beachten Sie hierfür insbes. die detaillierte Anleitung auf Seite 1 der heruntergeladenen PDF-Datei.
Nach erfolgreicher Legitimation und Prüfung Ihrer Unterlagen wird Ihr Konto bzw. Depot eröffnet und Sie bekommen von uns in den nächsten Tagen Ihre persönlichen Zugangsdaten per Post zugesandt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
@timelezzzzz ze hebben het over een pdf. Niets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
Na het doorlopen van de aanvraag kon ik op de website een contract/ingevuld aanvraagformulier downloaden welke ik moet ondertekenen. Hierin staat een instructie over legitimeren bij het (Duitse) postkantoor. Misschien heeft het ermee te maken dat ik een gezamenlijke rekening probeer te openen…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
timelezzzzz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:19:
[...]
Na het doorlopen van de aanvraag kon ik op de website een contract/ingevuld aanvraagformulier downloaden welke ik moet ondertekenen. Hierin staat een instructie over legitimeren bij het (Duitse) postkantoor. Misschien heeft het ermee te maken dat ik een gezamenlijke rekening probeer te openen…?
Zou zomaar kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:55
Je hebt een unieke code nodig die bij je aanvraag hoort, en dat is niet degene die in de aanvraagbevestigingsmail staat. Ik kon deze code ook niet vinden en heb deze per mail opgevraagd.

Die code kun je gebruiken om via onderstaande link het indentificatieproces te starten:

https://aktionen.consorsbank.de/legitimation/?icid=WEB-870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
wibblemoo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:01:
Je hebt een unieke code nodig die bij je aanvraag hoort, en dat is niet degene die in de aanvraagbevestigingsmail staat. Ik kon deze code ook niet vinden en heb deze per mail opgevraagd.

Die code kun je gebruiken om via onderstaande link het indentificatieproces te starten:

https://aktionen.consorsbank.de/legitimation/?icid=WEB-870
Is dat niet mijn persönliche Vorgangsnummer beginnend met Q? Hiermee kan ik wel de verdere stappen doorlopen met die link.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:40

Theo

moederbord

[...]

Die 10K voor 6 maanden voor 4% levert je 10K * 0.04 * [6/12] = 200 euro op. Effectief is dat [200/6=] 33 euro per maand aan rente. En over 6 maanden kun je ook gelijk een nieuw deposito afsluiten voor 6 maanden (of langer/korter).

Bekijk het eens per maand. Stel je hebt nu 50.000 euro aan spaargeld waar nu/vandaag geen doel voor is. Je kan het voor 3% op een spaarrekening zetten, wat zo'n 0.25% per maand is. Dan levert je dat dus 125 euro per maand aan rente op. Of 125 euro aan passief inkomen.

Stel je weet zeker dat je dat geld een jaar niet nodig gaat hebben, dan kun je het ook tegen 4.3% in een deposito zetten, dat is zo'n 0.36% per maand. Ofwel, 180 euro per maand aan passief inkomen.

Ben je van plan om ergens in/na de zomer te gaan verhuizen/verbouwen, dan kun je het geld nog wel een half jaar missen, en kan het mooi 180 euro per maand aan inkomen genereren.

Waarom mensen dus best makkelijk een deposito nemen voor een paar maanden? Omdat de rente per maand (dus het passief inkomen) op maandbasis dan hoger is. En het is altijd een afweging hoelang je geld kunt missen. Sommige personen die delen zo'n 50.000 euro dan ook op; 20K in een deposito van 4.45% voor 3 jaar, 10K voor 4.3% voor een jaar, 10K voor drie maanden voor 4% en 10K op een 3% spaarrekening. Dat is dan toch zo'n 170 euro per maand aan rente, terwijl er altijd vermogen beschikbaar is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaveAbC
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-09 12:43
RemcoDelft schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

TR: Hallo, fijn om te horen wat je van ons nieuwe ontwerp vindt! We kunnen je verzekeren dat het nieuwe ontwerp is ontwikkeld op basis van uitgebreid onderzoek naar de feedback van onze klanten en het gebruik van de app. We zijn ervan overtuigd dat het nieuwe app-ontwerp een stap voorwaarts is en een verbeterde ervaring biedt voor de meerderheid van onze gebruikers. Natuurlijk blijven we feedback van klanten verzamelen en evalueren om de app verder te verbeteren.
Die laatste ervaring met TR is helaas van mij (en mijn vrouw) Zoiets is ons op financieel gebied nog nooit overkomen en we hebben al heel wat spaar en beleggingsrekeningen gehad. Wat ons met name stoort is de achteloosheid van in de toon van reageren door TR. Ik heb al recensies kunnen vinden waarin iemand al ruim 3 weken zijn geld kwijt is en TR praktisch niet reageerd. Wij zijn nu 80% van ons vermogen kwijt en voelen ons gegijzeld. We zijn nu met Bafin bezig maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niets van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
DaveAbC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:26:
[...]

Die laatste ervaring met TR is helaas van mij (en mijn vrouw) Zoiets is ons op financieel gebied nog nooit overkomen en we hebben al heel wat spaar en beleggingsrekeningen gehad. Wat ons met name stoort is de achteloosheid van in de toon van reageren door TR. Ik heb al recensies kunnen vinden waarin iemand al ruim 3 weken zijn geld kwijt is en TR praktisch niet reageerd. Wij zijn nu .... van ons vermogen kwijt en voelen ons gegijzeld. We zijn nu met Bafin bezig maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niets van.
Dat maakt die laatste review (van Emp) iets minder anoniem. Ik denk vaak dat iedereen zo maar even een negatieve reactie kan plaatsen, maar dat speelt bij jou dan niet. Het is natuurlijk niet goed dat er door een bot (hoop ik) op die manier wordt gereageerd op jouw melding. Het lijkt mij sterk dat je geld onvindbaar blijft. De transactie op/van de tegenrekening is toch te zien.
Vorige week heb ik geld opgenomen, dat ging goed.
Daarna heb ik een klein bedrag teruggestort, dat is nog niet te zien, maar het is nu weekend.

Als ik jou was zou ik geen percentages (of bedragen) noemen in je berichten. Sterkte.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:52
[...]

Ik heb hetzelfde besloten. Geld van de week weg gehaald bij TR.
Kan me echter voorstellen dat er ook allemaal dingen fout kunnen gaan bij het overboeken van TR naar je tegenrekening.
Bij jou toch goed gegaan neem ik aan, maar het lijkt mij toch wel een risco zolang die problemen blijven aanhouden.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:41:
[...]
Kan me echter voorstellen dat er ook allemaal dingen fout kunnen gaan bij het overboeken van TR naar je tegenrekening.
Bij jou toch goed gegaan neem ik aan, maar het lijkt mij toch wel een risco zolang die problemen blijven aanhouden.
Ja dat ben ik met je eens. Maar m'n geld daar laten staan vond ik een groter risico.

Het is niet mijn intentie om mensen angst aan te praten maar als een broker zo maar van meerdere mensen geld kwijt raakt kan dat natuurlijk een slecht teken zijn. Kan zijn dat er grotere problemen spelen waarvan we nog niet weten. Als je ook ziet hoe ze over het DGS schrijven heb ik er te weinig vertrouwen in. Dan maar iets minder rente ergens anders. Mijn subjectieve mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:55
timelezzzzz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Is dat niet mijn persönliche Vorgangsnummer beginnend met Q? Hiermee kan ik wel de verdere stappen doorlopen met die link.
Nee, het identificatie nummer voor mij begint met EK. Morgen even mailen met Consors, ze antwoorden vrij vlot doorgaans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Pistachenootje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:43:
[...]

In geval van Younited: overlijden :*)

Dat is namelijk de enige reden die gedefinieerd is in de voorwaarden. Voor de rest ben je overgeleverd aan de willekeur van de bank. Ik zou me kunnen voorstellen dat emigreren ook een reden is. Als je een huis koopt of ontslagen wordt maak je wellicht ook kans.

Ik heb weleens gebeld met Raisin om te vragen of opzeggen zonder ernstige reden bij CKV mogelijk was. Die hebben soortgelijke voorwaarden als Younited. De medewerker vertelde me dat het verzoek kansloos was. Of dat waar was weet ik niet.
Alleen United of allemaal een beetje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
hoihoi66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:50:
[...]
Alleen United of allemaal een beetje? :)
Ik begrijp je vraag niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaveAbC
RemcoDelft schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:15:
[...]

Die laatste ervaring met TR is helaas van mij (en mijn vrouw) Zoiets is ons nog nooit overkomen en we hebben al heel wat spaar en beleggingsrekeningen gehad. Wat ons met name stoort is de achteloosheid van in de toon van reageren door TR. Ik heb al recensies kunnen vinden waarin iemand al ruim 3 weken zijn geld kwijt is en TR praktisch niet reageerd. Wij zijn nu 80% van ons vermogen kwijt en voelen ons gegijzeld. We zijn nu met Bafin bezig maar eerlijk gezegd verwacht ik daar niets van.
W1ck1e schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 11:40:
[...]
Dat maakt die laatste review (van Emp) iets minder anoniem. Ik denk vaak dat iedereen zo maar even een negatieve reactie kan plaatsen, maar dat speelt bij jou dan niet. Het is natuurlijk niet goed dat er door een bot (hoop ik) op die manier wordt gereageerd op jouw melding. Het lijkt mij sterk dat je geld onvindbaar blijft. De transactie op/van de tegenrekening is toch te zien.
Vorige week heb ik geld opgenomen, dat ging goed.
Daarna heb ik een klein bedrag teruggestort, dat is nog niet te zien, maar het is nu weekend.

Als ik jou was zou ik geen percentages (of bedragen) noemen in je berichten. Sterkte.
Het leek mij ook heel sterk dat het geld niet terug zou komen maar de zeer onprofessionele manier van reageren door TR en de ervaringen die hetzelfde bevestigen doen mij nu twijfelen dat het niet zonder slag of stoot terug zal komen. Ik heb mij ingelezen betreffende de Bafin en die doet in individuele gevallen eigenlijk niets. Er zijn ongetwijfeld veel meer gevallen dan nu op de review sites en fora staan. Ik zie eigenlijk precies dezelfde patronen bij de gedupeerden. Ik denk dat het dus ook zeer raadzaam is dat iedere gedupeerde melding maakt bij de Bafin. Wellicht kunnen we dit collectief doen? Eigen topic openen? Centraal emailadres aanmaken?

Hoeveel mensen hier op tweakers zitten in hetzelfde schuitje?

Wbt de "anonieme" review op trustpilot. Ik zal nu echt de laatste zijn die zomaar even zijn kopietje ID upload...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
DaveAbC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:05:
[...]
Hoeveel mensen hier op tweakers zitten in hetzelfde schuitje?
Alleen @Raymon89 heeft zich kenbaar gemaakt in deze thread. Hij is 25k voorlopig kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 14:44

Veritas

concedo nulli

[...]

Heb zelf geen problemen gehad met TR tot nu toe, geld is altijd vrij snel aangekomen. Toevallig wel vrijdagochtend (voor 9 uur) nog een klein bedrag overgemaakt dat tot mijn verbazing niet dezelfde dag nog zichtbaar werd (eerdere keren gebeurde dat wel).

Gelezen de heftige reacties hier van Raymon en Dave, morgen maar gaan terugboeken. Alhoewel dat ook wel een risico met zich meebrengt, want nu staat het in ieder geval bij TR. Vorige keer duurde een terugboeking ook vier/vijf dagen bij TR (moment van terugboeken was niet zo gunstig, vr om 13 uur, di in loop van dag ontvangen). Nog tips in dezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:17
Ook mijn geld teruggehaald van TR. Gedeeltelijk vanwege DGS en de perikelen met overboeken.

Een huis gekocht. Hoewel ik begrijp dat het probleem (nu) met voeden is, is het wel fijn als het geld beschikbaar is op het moment dat het nodig is.

Dit lijkt me overigens wel anti-reclame welke een bank normaal gesproken niet kan gebruiken. Dus best verbaasd dat ze er niet beter op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

EarlAlnot schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:10:
Ook mijn geld teruggehaald van TR. Gedeeltelijk vanwege DGS en de perikelen met overboeken.

Een huis gekocht. Hoewel ik begrijp dat het probleem (nu) met voeden is, is het wel fijn als het geld beschikbaar is op het moment dat het nodig is.

Dit lijkt me overigens wel anti-reclame welke een bank normaal gesproken niet kan gebruiken. Dus best verbaasd dat ze er niet beter op zitten.
Wanneer heb je het teruggeboekt en hoe lang was het "onderweg"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Veritas schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:02:
[...]
Gelezen de heftige reacties hier van Raymon en Dave, morgen maar gaan terugboeken. Alhoewel dat ook wel een risico met zich meebrengt, want nu staat het in ieder geval bij TR. Vorige keer duurde een terugboeking ook vier/vijf dagen bij TR (moment van terugboeken was niet zo gunstig, vr om 13 uur, di in loop van dag ontvangen). Nog tips in dezen?
Ik zou vandaag boeken of anders morgenochtend vroeg. Dacht dat het bij mij 2/3 dagen duurde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EarlAlnot
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03:17
Veritas schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:14:
[...]

Wanneer heb je het teruggeboekt en hoe lang was het "onderweg"?
Gisteravond opdracht gegeven, dus nog niet binnen.

Vorige keer (maar toen was er met voeden waarschijnlijk ook geen last) donderdag 27 juli rond 18xx en was maandag 31 juli om 09xx bijgeschreven op tegenrekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kal-Ell
  • Laatst online: 07:19
Na al deze berichten over TR ga ik mijn geld volgende week terug boeken, twijfel alleen of ik alles in een keer, of in verschillende bedragen terug ga boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveAbC
Als van de week meerdere mensen hier hun geld weg gaan halen bij Trade Republic vermoed ik dat er helaas wel meer in hetzelfde schuitje als ik zullen komen. Ik denk dat het beter is dat het probleem intern opgelost gaat worden bij TR. Maar ik ben er helaas wel van overtuigd dat TR anders gewoon niks doet aan het probleem en besloot het toch openbaar te maken. Het speelt bij 1 review al bijna 1 maand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas

Veritas

concedo nulli

DaveAbC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:45:
Als van de week meerdere mensen hier hun geld weg gaan halen bij Trade Republic vermoed ik dat er helaas wel meer in hetzelfde schuitje als ik zullen komen.
Wat bedoel je precies hiermee? Snap de zin even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
DaveAbC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:45:
Als van de week meerdere mensen hier hun geld weg gaan halen bij Trade Republic vermoed ik dat er helaas wel meer in hetzelfde schuitje als ik zullen komen.
Tot nu toe gaan alle problemen over het boeken naar TR toe. Terugboeken heeft voor zover ik weet bij nog niemand problemen opgeleverd. Het geld zou er gewoon moeten staan dus het zou ook niet voor problemen moeten zorgen.

Edit: klopt niet, zie discussie hieronder.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 29-10-2023 14:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08
Ik laat het even staan bij TR. Tijd geleden 50k overgemaakt, dit duurde uiteindelijk 3 of 4 werkdagen nadat bleek dat ik mijn bsn nr niet had doorgegeven. Allemaal verklaarbaar uiteindelijk en de klantenservice reageerde vrij rap. Ik had al wel vrij snel zoiets van: 50k erop zetten en niks meer aan doen. Ze lijken de nieuwe klantenstroom niet echt aan te kunnen maar ik hoop dat door de vele klachten zij zich snel gaan verbeteren. Op dit moment vind ik het eigenlijk een groter risico om het er vanaf te halen dan het te laten staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveAbC
Veritas schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:51:
[...]

Wat bedoel je precies hiermee? Snap de zin even niet.
Zolang jij je geld "laat staan" en het zichtbaar is in de app zul je niet tegen een probleem aanlopen. Het probleem ontstaat bij overschrijven naar en ook van TR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Bij mij ging het overigens om 5k. Ik heb ook getwijfeld om het weg te halen maar mede door de antipeildatum arbitrage regeling van 3 maanden was het wel interessant om het nu weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
DaveAbC schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Zolang jij je geld "laat staan" en het zichtbaar is in de app zul je niet tegen een probleem aanlopen. Het probleem ontstaat bij overschrijven naar en ook van TR.
Waar heb je dat laatste gelezen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveAbC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ja lijkt er wel op dat ie het daar heeft over het geld dat wel was aangekomen. Hoewel zijn formulering niet 100% duidelijk is.
I’ve already started a withdrawal request for the money that I already sent but as it stands, tomorrow, the legal 3 day business limit will pass, so more money lost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Is united de enige die moeilijk doet over het voortijdig opzeggen van een lopend deposito of zijn ze (banken) allemaal een beetje van het zelfde via Raisin en verzinnen ze maar wat om het af te wijzen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
hoihoi66 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:22:
[...]

Is united de enige die moeilijk doet over het voortijdig opzeggen van een lopend deposito of zijn ze (banken) allemaal een beetje van het zelfde via Raisin en verzinnen ze maar wat om het af te wijzen?
Banken verzinnen niet zomaar wat. Bij een deposito ga JIJ zelf een overeenkomst met ze aan om het geld voor langere tijd bij hen te laten staan. In ruil daarvoor krijg je een hogere rente. In de overeenkomst die je daar bij afsluit straat dat je het geld niet eerder terug kan krijgen. Als JIJ ondanks die afspraak daar op terug wilt komen is dat is dat niet de schuld van de betreffende bank.

[ Voor 3% gewijzigd door helloitsme op 29-10-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
[...]

Je zou kunnen beginnen met het lezen van de product informatie bladen van de banken ;)

De meeste (/allen) krijg "je" sowieso direct het geld terug in geval van overlijden, alleen heb je daar zelf zo weinig aan. Voor de rest is het allemaal erg verschillend. En naast kunnen opzeggen zijn ook de "gevolgen" anders. Bij sommige zul je mogelijk wel de tot dan de opgebouwde rente krijgen uitgekeerd, en bij anderen weer juist niet.

En dit is ook geen Raisin ding. Dit wordt bepaald door de banken. En ook zonder Raisin zie je hier verschillen in. Credit Europe Bank kun je tot 180 dagen na aankoop woning / ontslag / arbeidsongeschiktheid / ... kostenloos opzeggen en anders kun je opzeggen met een boete van 0,25% per resterend kwartaal. Bij andere banken kun je bv helemaal niet opzeggen, of moet je een veel hogere boete betalen, etc etc. Je zult daarvoor echt per bank de algemene voorwaarden moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Zoals ik al zei heb ik die medewerker alleen gesproken over CKV. En ik nam haar antwoord met een korreltje zout. Ik heb geen idee of CKV inderdaad zo makkelijk afwijst, laat staan dat ik het van andere banken weet. Hou er rekening mee dat als je verzoek wordt ingewilligd je de opgebouwde rente kwijt bent (bij CKV en Younited).

PS. Als je er een deposito wil gaan openen is het wel handig dat je de naam weet: Younited.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaveAbC
indica schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:01:
Ze lijken de nieuwe klantenstroom niet echt aan te kunnen maar ik hoop dat door de vele klachten zij zich snel gaan verbeteren. Op dit moment vind ik het eigenlijk een groter risico om het er vanaf te halen dan het te laten staan.
Ruchtbaarheid aan deze klachten gaan de problemen bij Trade Republic hopelijk wel oplossen. Zelf doen ze in iedergeval niets. Dus aan iedereen, en zeker TR klanten, de oproep: De reviews nuttig/useful liken op trustpilot (etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:52
Pistachenootje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Ja lijkt er wel op dat ie het daar heeft over het geld dat wel was aangekomen. Hoewel zijn formulering niet 100% duidelijk is.

[...]
Hij heeft ook een update eronder geplaatst, wat ook niet alles verduidelijkt, maar als hij die boeking terug had ontvangen zou hij dat wel vermelden lijkt me.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
JohanNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
Hij heeft ook een update eronder geplaatst, wat ook niet alles verduidelijkt, maar als hij die boeking terug had ontvangen zou hij dat wel vermelden lijkt me.
Had ik gelezen ja. Wat niet 100% duidelijk is is of hij alleen het geld dat er al stond heeft terug geboekt of een groter bedrag. Maar lijkt er wel op dat hij ook problemen heeft met terugboeken.

PS. maar even los daarvan is dit wel echt een heel erg slechte review voor TR. Misschien wel de slechtste.

[ Voor 10% gewijzigd door Pistachenootje op 29-10-2023 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Space21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:25
Veritas schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:02:
[...]

Heb zelf geen problemen gehad met TR tot nu toe, geld is altijd vrij snel aangekomen. Toevallig wel vrijdagochtend (voor 9 uur) nog een klein bedrag overgemaakt dat tot mijn verbazing niet dezelfde dag nog zichtbaar werd (eerdere keren gebeurde dat wel).

Exact hetzelfde. Ik heb weinig vertrouwen in TR. Ik heb het van de week weggehaald; en een rekening bij CEB geopend. Terugboeken duurde bij mij 3 dagen.

[img]http://img140.imageshack.us/img140/9245/image34ap.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
met behulp van chatgpt even vertaald
"Laatst bijgewerkt 4 dagen geleden
Slechtste makelaarservaring. Ze hebben mijn geld gestolen.
Een van de ergste ervaringen die ik ooit in mijn hele leven heb gehad. Verschrikkelijke klantenservice, geld verloren, geen antwoorden of hulp.
Na een succesvolle eerste bankoverschrijving van een kleine waarde om te zorgen dat alles soepel verliep, deed ik twee grotere overschrijvingen om te beginnen met investeren op dit platform.
Het is nu al 12 dagen geleden sinds die 2 overschrijvingen en het geld is volledig verdwenen.
De klantenservice heeft meer dan 7 dagen nodig gehad om te reageren op mijn 5 e-mailpogingen tot contact en heeft absoluut niets gedaan.
Mijn bank, vanwaar ik het geld heb overgemaakt, verzekerde me dat alles correct was verlopen aan hun kant, alle transacties zijn geregistreerd en het geld was verzonden. Ze hebben al een juridisch verzoek tot teruggave gestart, maar dit kan maanden duren om af te handelen.
Vanuit Trade Republic, niets, geen direct contact, geen chat, geen telefoonnummer, alleen twee vage e-mailantwoorden waarin ze zeiden dat ze "het onderwerp onderzochten".
Absoluut schandalig en onaanvaardbaar.
Op dit moment zit ik al 12 dagen in deze situatie zonder enig positief vooruitzicht en geen enkele hulp van dit bedrijf.
Ik heb al een verzoek ingediend voor de terugtrekking van het geld dat ik al heb gestuurd, maar zoals het er nu uitziet, zal morgen de wettelijke termijn van 3 werkdagen verstrijken, dus nog meer geld verloren.
Ik ben gebruiker van verschillende EU-makelaars, zoals Degiro, XTB, Trading 212... en dit is verreweg de slechtste ervaring die ik ooit heb gehad.
En dan heb ik het nog niet eens over de app-interface of gebruiksvriendelijkheid.
Alsjeblieft, als je je geld en vooral je veiligheid waardeert, houd je geld dan bij dit bedrijf vandaan.
Ik hoop nog steeds mijn geld terug te krijgen, en zo niet, dan zal dat leiden tot juridische stappen en klachten bij de toezichthouders, maar dit soort problemen is echt het laatste wat je wilt.

UPDATE: 25 oktober
Nog steeds geen geld. Antwoorden duren meestal enkele dagen, en niemand weet nog waar het geld is.
Mijn bank heeft al een terugbetalingsverzoek ingediend, maar ik zie geen enkele inspanning van Trade Republic Bank om het probleem op te lossen met hun partnerbank (Citibank in dit geval).
De dagen gaan voorbij, mijn geld is verdwenen en niemand lijkt zich erom te bekommeren.
Dit is de meest beschamende situatie in mijn leven.
Ervaringsdatum: 3 oktober 2023"
ik lees het als volgt:
"een succesvolle eerste bankoverschrijving van een kleine waarde" is aangekomen op de TR rekening
daarna "twee grotere overschrijvingen" die nog niet zijn aangekomen op de TR rekening
en "een verzoek ingediend voor de terugtrekking van het geld dat ik al heb gestuurd" betreft het geld met de kleine waarde. Geld wat bij TR nog niet is verschenen kan ook niet worden teruggeboekt.

dus meer een stort probleem dan een opname probleem. beide zijn niet okee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
timelezzzzz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:55:

Ik zit nu een beetje hetzelfde met Anadolubank en Tapi-Kredi. Heb me digitaal aangemeld en moest ook allemaal van die zaken via de camera indienen zoals paspoort controle en gezicht check e.d.
En nu willen ze ineens nog per post formulieren en kopieën toegestuurd hebben.

Zie het verschil niet zozeer wanneer ik b.v. zo'n ondertekend formulier of paspoort in scan, uitprint en per post toestuur. Of wanneer ik het in scan, toe mail en hun het daar uitprinten. Komt gewoon precies op hetzelfde neer.

Grote kans dat wanneer ik het formulier hier in scan, uitprint en toestuur. Dat hun het uitgeprinte formulier daar weer gewoon inscannen om vervolgens digitaal op te kunnen slaan... 8)7

Morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Niet online
Rockel83 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:11:
[...]
.....
Grote kans dat wanneer ik het formulier hier in scan, uitprint en toestuur. Dat hun het uitgeprinte formulier daar weer gewoon inscannen om vervolgens digitaal op te kunnen slaan... 8)7

Morgen maar eens bellen.
Je zal waarschijnlijk een postduif met een bericht moeten sturen :+

[ Voor 38% gewijzigd door TvanW op 29-10-2023 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
... Ik zit nu een beetje hetzelfde met Anadolubank en Tapi-Kredi. ...
Ik ken Tapi Kredi niet, maar wel Yapi Kredi. Daar en bij Anadolu heb ik eind vorig jaar weer een rekening geopend (rond 2008 was ik ook klant). Dat ging ook met papieren formulieren, met fysieke post. Dat had ik best over voor de hogere rente. Weer en nog steeds tevreden klant van beide banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
TvanW schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:18:
[...]

Je zal waarschijnlijk een postduif met een bericht moeten sturen :+
Zo erg gesteld om hun klantenservice t bereiken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
W1ck1e schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 15:23:
[...]
Ik ken Tapi Kredi niet, maar wel Yapi Kredi. Daar en bij Anadolu heb ik eind vorig jaar weer een rekening geopend (rond 2008 was ik ook klant). Dat ging ook met papieren formulieren, met fysieke post. Dat had ik best over voor de hogere rente. Weer en nog steeds tevreden klant van beide banken.
Ah bedoel Yapi Kredi uiteraard (y) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timelezzzzz
[...]

Ik zit nu een beetje hetzelfde met Anadolubank en Tapi-Kredi. Heb me digitaal aangemeld en moest ook allemaal van die zaken via de camera indienen zoals paspoort controle en gezicht check e.d.
En nu willen ze ineens nog per post formulieren en kopieën toegestuurd hebben.

Zie het verschil niet zozeer wanneer ik b.v. zo'n ondertekend formulier of paspoort in scan, uitprint en per post toestuur. Of wanneer ik het in scan, toe mail en hun het daar uitprinten. Komt gewoon precies op hetzelfde neer.

Morgen maar eens bellen.
Ik heb Consors een mail gestuurd met het ondertekende formulier, recent bankafschrift van de ABN en een recente brief van De Belastingdienst (beide met m’n adresgegevens). Hopelijk accepteren ze m’n aanvraag zo en hoef ik geen aanvullende spullen per post te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]

Je vraagstelling komt een beetje over waar kan ik wel de hoge rente ontvangen maar niet vastzitten aan de termijn?

Maar ik zit o.a. bij Coop Pank en daar hebben ze meer ontbindende mogelijkheden zoals ontslag, en een paar andere voorwaarden buiten overlijden.

Maar RT*M is het devies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Bij Raisin heb je Civibank. Die bieden een flexibele deposito aan. Dan mag je altijd opzeggen. Je loopt dan wel de rente mis natuurlijk. https://www.raisin.nl/sav.../PIB_CIV.pdf?locale=nl_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Barrycade schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 16:27:
[...]

Je vraagstelling komt een beetje over waar kan ik wel de hoge rente ontvangen maar niet vastzitten aan de termijn?

Maar ik zit o.a. bij Coop Pank en daar hebben ze meer ontbindende mogelijkheden zoals ontslag, en een paar andere voorwaarden buiten overlijden.

Maar RT*M is het devies.
Flexibele voorwaarden, maar geen rente uitkering als je opzegt.

Beetje gelijk aan Civi dus dat @Pistachenootje benoemd. Alleen kun je bij Civi altijd opzeggen, zonder rente uitkering, en bij Coop is het nog steeds een kleine selectie van redenen, maar ook dan geen rente.

Alhoewel ik twijfel of Civi nier een hele lage rente geeft als je eerder opzegt, dus 0,x%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
^ Op de site van Raisin staat: Rente bij vroegtijdige beëindiging 0,00% p.j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Laatst online: 08:55
Heeft iemand hier meer informatie over de vrijstelling voor groen sparen in 2024? Ik kan alleen bij de ABN vinden dat het € 71.514 (€143.028 voor fiscale partners) is maar vind het vreemd dat ik deze info nergens anders terug vind. Ik wil graag voor 1 januari profiteren van de maximale vrijstelling.

Ik lees wel dat de vrijstelling per 2025 helaas wordt verlaagd naar €30.000 (€60.000 voor fiscale partners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 16:27
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:10:
Advanzia opnieuw aangevraagd. Week geleden ongeveer oude account laten sluiten. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Geen aanbod gehad dat je vanaf 1 nov weer voor drie maanden een hogere rente krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Space21 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:51:
[...]
Exact hetzelfde. Ik heb weinig vertrouwen in TR. Ik heb het van de week weggehaald; en een rekening bij CEB geopend. Terugboeken duurde bij mij 3 dagen.
Hier hetzelfde. Ook een rekening bij TR (Citibank) geopend eind september, maar redelijk snel ook het geld er weer weggehaald begin oktober. Het zat (en zit) mij toch niet helemaal lekker om m'n geld aan te houden bij een partij die met zo'n schimmige constructie werkt. Dan maar géén 4% rente... Ik heb sinds een aantal weken ook een rekening bij CEB geopend. Erg tevreden over. Aantrekkelijke (actie)rente. En zeker voor Nederlandse begrippen. 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:30
Heb met de 2% actie TR geopend, maar was er snel klaar mee, door het "eeuwig" onderweg zijn van je terugboeking. Dat is niet meer van deze tijd (WISE kan het ook supersnel)

Ook WISE ben ik maar mee gestopt (dit ook voor de VRH, is mooi 0 EUR op 1 januari) , gaat op zich goed, maar als die dergelijke toko's op de fles dreigen te gaan, dan liever iets minder (is overigens niet meer de hoogste met Advanzia en Consors)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Pagina: 1 ... 162 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling