15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
Werkt dat bij jullie wel naar behoren?
Bij mij wel, van Rabobank naar Nordax.feddesman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:17:
Dat direct naar m’n collector spaarrekening overschrijven met omschrijving (PLAN...) werkt ook voor geen meter. Komt gewoon op mn Raisin tussenrekening terecht.
Werkt dat bij jullie wel naar behoren?
Komt inderdaad wel eerst op raisin te staan, waarna het vrij snel doorgaat naar Nordax
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Ok mischien ben ik wat te snel geweest met doorzetten.MieJuul schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:39:
[...]
Bij mij wel, van Rabobank naar Nordax.
Komt inderdaad wel eerst op raisin te staan, waarna het vrij snel doorgaat naar Nordax
1 jaars deposito ('Plus Sparbrief') voor 4.00%.
Op de flexibele rekening krijg je 3.80% gegarandeerd voor 6 maanden. Hierbij staat dat dit alleen voor nieuwe klanten is.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
En gemiddeld duurt het >3 maanden om je rekening te openenfsfikke schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:57:
Ik zag toevallig dat Volkswagen (VWFS) hun rentes ook gaat verhogen. Mogelijk interessant voor mensen die (zoals ik bijv.) daar ook een rekening hebben geopend maar dat alweer vergeten waren toen jaren later een keer de bevestigingsbrief aankwam![]()
1 jaars deposito ('Plus Sparbrief') voor 4.00%.
Op de flexibele rekening krijg je 3.80% gegarandeerd voor 6 maanden. Hierbij staat dat dit alleen voor nieuwe klanten is.
Ja exact, dat is het nadeel, 3.8% is die moeite denk ik niet waard ivm andere aanbieders. Maar voor iedereen die al een rekening heeft en die wat geld kortstondig vast wil zetten tegen 4% kan het best ok zijn.wibblemoo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:58:
[...]
En gemiddeld duurt het >3 maanden om je rekening te openen
Ik was zelf nooit zo van de deposito's, maar heb nu een aardig bedrag 10 jaar vastgelegd tegen een mooi percentage (helaas enkel beschikbaar Duitsland, 4.25%). Verwacht/hoop dat de rentes niet meer veel hoger zullen gaan maar over een paar jaar zeker een stuk lager zullen zijn.
Verwijderd
En gelukt! Heb een nieuw accountVerwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 14:10:
Advanzia opnieuw aangevraagd. Week geleden ongeveer oude account laten sluiten. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Gemiddeld 3 maanden zou ik zeggen. Maar dat valt natuurlijk te timen, als je al weet dat bijvoorbeeld je Advanzia of Consors gaat aflopen.wibblemoo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:58:
[...]
En gemiddeld duurt het >3 maanden om je rekening te openen
Verder wel een goede rekening, app, snelheid, veiligheid etc.
10 euro renteverlies vind ik al irritant. Maar ik neem het geld meestal ook met een reden op waarvoor ik het nodig heb. Dan kunnen die extra dagen wachten ook irritant zijn.Slappyjoez schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:52:
Stel het gaat gemiddeld om een spaarbedrag van €50k, maken jullie je dan druk om 10 euro aan misgelopen rente om te kunnen volstaan dat banken een correct volledige overboeking kunnen uitvoeren?
Ik heb met Renault volgens mij weleens 4 werkdagen op mijn geld moeten wachten. Ik spaar liever bij bijvoorbeeld Advanzia waar als ik het 's ochtends vroeg overmaak het al in de middag erop staat. En andersom meestal net zo snel.
Vandaag heb ik via de email ook mijn adresbewijzen richting Consors gezonden. Uitnodiging aangifte Belastingdienst, uitnodiging APK door de RDW en jaarafrekening energiemaatschappij. Nog net geen kwartet. Nou....het zal mij benieuwen. Ik heb ook niet zoveel zin in het regelen/betalen van een officieel uittreksel.Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:25:
Update qua Consors. Brief belastingdienst is ook afgekeurd als adresbewijs. Nu een aangifte inkomstenbelasting ingestuurd zoals heeft gewerkt bij anderen. Als deze ook nog afgekeurd wordt weet ik niet of ik echt een uittreksel BRP ga aanvragen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Is het herroepen en dus renteloze dagen het waard voor die 0,2%?wcduck schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:19:
Heeft iemand van jullie weleens een deposito bij Rainsin herroepen? Hoe lang duurde dit? Tot op heden heb ik geen reactie gehad op mijn herroeping.
Uittreksel brp kost ook nog eens 22,-. Is het mij niet waard denk ik.Bar_en_boos schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:07:
[...]
Vandaag heb ik via de email ook mijn adresbewijzen richting Consors gezonden. Uitnodiging aangifte Belastingdienst, uitnodiging APK door de RDW en jaarafrekening energiemaatschappij. Nog net geen kwartet. Nou....het zal mij benieuwen. Ik heb ook niet zoveel zin in het regelen/betalen van een officieel uittreksel.
Ik heb nu aangifte IB opgestuurd maar veel privé info zwart gemaakt. Ben benieuwd.
Nu ook door hun bevestigd :Juan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:33:
[...]
Hier hetzelfde. Heb er over gemaild. Zou nog aangepast worden. Heb zwart op wit dat ik vanaf 19 okt 4% krijg
"Gerne bestätigen wir Ihnen den Zinssatz von 4.00% p.a. Selbstverständlich gilt der erhöhte Zinssatz für Sie rückwirkend ab dem Tag der Kontoeröffnung bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums.
Den neuen Zinssatz sehen Sie in voraussichtlich in vier Wochen auch in Ihren Kontodetails."
https://fd.nl/economie/14...uzeknop-in-rente-blijft-4Door persbureau Bloomberg gepolste analisten verwachten in doorsnee dat de ECB pas in september 2024 de tijd rijp acht zijn beleid weer te verruimen. Zij verwachten dat er dan drie achtereenvolgende verlagingen met 25 basispunten komen, waarmee de rente eind 2024 op 3,25% zou staan. Eind 2025 verwachten zij een beleidsrente van 2,50%.
Hang nu al meer dan een uur in de wacht bij de klantenservice.
Maar bij stap 2 worden een paar zaken gevraagd die ik allemaal ingevuld heb:
- Password*
- Repeat Password*
- Tax Country* (NL natuurlijk)
- TIN* (BSN)
Dit zijn alle velden die ik zie, en niets is rood gekleurd. Maar als ik op "next" klik krijg ik de foutmelding:
"Please complete or adjust the red marked fields."
Zijn er toevallig meer mensen die hier tegenaan gelopen zijn? Heb het overigens ook al op een andere browser geprobeerd.
Je zou nog een woonplaats verklaring van de Belastingdienst kunnen proberen.Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:25:
Update qua Consors. Brief belastingdienst is ook afgekeurd als adresbewijs. Nu een aangifte inkomstenbelasting ingestuurd zoals heeft gewerkt bij anderen. Als deze ook nog afgekeurd wordt weet ik niet of ik echt een uittreksel BRP ga aanvragen.
Zie https://www.belastingdien...derlandse-belastingdienst
Oh dat was hem inderdaad, bedankt!wibblemoo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:22:
Ik vermoed dat je wachtwoord tekens bevat die niet worden geaccepteerd?
Had al andere passwords geprobeerd, maar telkens wel weer iets met een "speciaal teken". Normaal gesproken zelfs een verreiste...
Maar zonder werkte het gewoon inderdaad. Vreemd dat het veld niet rood kleurde om aan te geven dat er een fout mee was.
Iemand recente ervaringen bij deze partij? voor mij is het essentieel dat er een NL deposito garantie stelsel achter zit dus de Raisin alternatieven niet voor mij. Ik hoor het graag!
Als ik mij niet vergis staat er al genoeg in dit draadje over ceb. Succes !xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
Ik was al bezig met een NIBC aanvraag maar ik loop wat achter de feiten aan merk ik. Credit europe bank geeft al meer rente en valt ook onder NL deposito garantie stelsel.
Iemand recente ervaringen bij deze partij? voor mij is het essentieel dat er een NL deposito garantie stelsel achter zit dus de Raisin alternatieven niet voor mij. Ik hoor het graag!
Ook u net pas een rekening geopend. Aanmelden gaat makkelijk via de app. Volgens mij worden de gegevens nu gevalideerd.xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
Ik was al bezig met een NIBC aanvraag maar ik loop wat achter de feiten aan merk ik. Credit europe bank geeft al meer rente en valt ook onder NL deposito garantie stelsel.
Een stuk makkelijker dan bij een aantal andere banken waar je eerst nog een hoop zooi moet nasturen.
In de honderden reacties zeker …. Maar ik wilde graag gebruik maken van praktische recente ervaringen. Toch bedankt voor je reactieW1ck1e schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:28:
[...]
Als ik mij niet vergis staat er al genoeg in dit draadje over ceb. Succes !
[ Voor 92% gewijzigd door t_captain op 01-11-2023 15:36 ]
[ Voor 91% gewijzigd door t_captain op 01-11-2023 15:35 ]
Ook talloze recente ervaringen te vinden.xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:33:
[...]
In de honderden reacties zeker …. Maar ik wilde graag gebruik maken van praktische recente ervaringen. Toch bedankt voor je reactie
Wat is jouw motivatie om niet via Raisin te gaan?xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
Tja zijn hier al diverse discussies over geweest dus is heel persoonlijk. Ben zelf werkzaam in financiële wereld , zat middenin de 2008 crisis en heb gekke dingen gezien . Voor mij zijn ‘ garanties ‘ niet zo hard als ze lijken. Combineer dit met boeken van Taleb ( black swan) en ik ben me bewust dat je moet voorkomen dat een onverwachte gebeurtenis onherstelbare schade doet. Dat gezegd hebbende :sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:05:
[...]
Wat is jouw motivatie om niet via Raisin te gaan?
- ja er is een Europees deposito garantie stelsel maar is ‘ ongetest’. Uitvoering is door landen zelf . Niet Europees
- raisin is een extra partij met risico’s . In theorie afgedekt maar afhankelijk van vertrouwen .
- financiële wereld kraakt. Modellen uit het verleden werken niet meer , trends worden doorbroken en het is ‘ spannend ‘
- het rendement extra ligt in de 0.x. Het is een kwestie van risico rendement voor mij en beslis daarom om onder nl garantie te blijven
Anderen die andere keuzes maken ? Prima ! Vooral doen ! Voor mezelf: risico , hoe klein ook , niet waard
Dat klopt alleen als je het absoluut bekijkt. Relatief is het verschil tussen 3.0 en 4.0 25% en dat is een flink verschil. Met 25k spaargeld is dat 250 euro extra op jaarbasis, voor mij de moeite waard om wat extra 'risico' te nemen.
Andersom besteden we waarschijnlijk allemaal per jaar meer aan verzekeringen, die we juist aankopen om risico te verminderen.sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:22:
Ok, allemaal persooonlijke afwegingen, dat is helemaal prima, Alleen met deze ben ik het niet eens:
[...]
Dat klopt alleen als je het absoluut bekijkt. Relatief is het verschil tussen 3.0 en 4.0 25% en dat is een flink verschil. Met 25k spaargeld is dat 250 euro extra op jaarbasis, voor mij de moeite waard om wat extra 'risico' te nemen.
250 euro op jaarbasis is peanuts, en zeker niet iets waar ik twijfels over wil hebben als ik ergens 25K stal.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Snap ik, maar credit europe vrij opneembaar 3.55 .is fors , ook met raisin ( altijd partij hoger , maar waarom is dan de vraag )sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:22:
Ok, allemaal persooonlijke afwegingen, dat is helemaal prima, Alleen met deze ben ik het niet eens:
[...]
En kern is: ben je bereid voor 250 euro per jaar risico te nemen dat je ‘ uitgestopt ‘ gaat worden / weggevaagd met spaargeld naar 0
Ieder zijn keuze
Goed punt , eigenlijk moet je het vergelijken met je woon verzekering . Wat is de kans dat je huis volledig afbrand ? Bijna 0 . Zonde toch om daar paar honderd euro voor uit te geven ? Maar als het effect ( brand ) een gevolg veroorzaakt ( zelf half miljoen aftikken voor herbouw huis ) wat je niet kunt dragen ( faillissement ) is het , gezien de black Swan gedachte , het overwegen serieus waard . Bij huis vind men dit normaal , bij andere risico’s nietJeroenneman schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:26:
[...]
Andersom besteden we waarschijnlijk allemaal per jaar meer aan verzekeringen, die we juist aankopen om risico te verminderen.
250 euro op jaarbasis is peanuts, en zeker niet iets waar ik twijfels over wil hebben als ik ergens 25K stal.
Ik neem aan dat je weet dat die 3,55% alleen de eerste 6 maanden is? Daarna zul je (waarschijnlijk) terugvallen op de standaard rente, die momenteel (/paar weken terug) 1,77% was. Dan krijg je bij Raisin momenteel "bijna het dubbele". Uiteraard weten we niet wat de rentes over 6 maanden zijn om goed te vergelijken.xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:28:
[...]
Snap ik, maar credit europe vrij opneembaar 3.55 .is fors , ook met raisin ( altijd partij hoger , maar waarom is dan de vraag )
Verder is CEB overigens prima. Heb er zelf nu een paar jaar een deposito lopen en nu ik heb gevraagd of ik ook de 3,55% kon krijgen is dat ook geregeld. Daarnaast paar weken terug met/voor mijn ouders een rekening geopend, ging allemaal prima. Als je voor een deposito gaat een redelijke optie (elders in Europa is er hogere rente, in NL bij mijn weten niet. Wellicht alleen DHB? Met die rente op basis van de Euribor). Voor een spaarrekening IMO alleen interessant als je na 6 maanden weer verder kijkt.
Nee , bij beide minimaliseer je het risico. Door eigen nl deposito garantie stelsel te kiezen is kans groter dat je geld terug krijgt. Niet 100%. Zelfde bij die verzekeraar , kans dat die betaald is groot maar niet 100%wibblemoo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:42:
Dat is juist geen vergelijking; met een verzekering dek je het risico volledig af, maar door een andere tegenpartij te kiezen om je spaargeld te stallen waar jij je meer ‘senang’ bij voelt, verlaag je alleen het risico op default. Het risico bestaat echter nog steeds.
Niks is zeker
Je hebt dus ‘ garantie ‘ van half jaar zonder vast te zetten. Mooie deal. Combo deposito is perfect voor mijRobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:55:
[...]
Ik neem aan dat je weet dat die 3,55% alleen de eerste 6 maanden is? Daarna zul je (waarschijnlijk) terugvallen op de standaard rente, die momenteel (/paar weken terug) 1,77% was. Dan krijg je bij Raisin momenteel "bijna het dubbele". Uiteraard weten we niet wat de rentes over 6 maanden zijn om goed te vergelijken.
Verder is CEB overigens prima. Heb er zelf nu een paar jaar een deposito lopen en nu ik heb gevraagd of ik ook de 3,55% kon krijgen is dat ook geregeld. Daarnaast paar weken terug met/voor mijn ouders een rekening geopend, ging allemaal prima. Als je voor een deposito gaat een redelijke optie (elders in Europa is er hogere rente, in NL bij mijn weten niet. Wellicht alleen DHB? Met die rente op absisbasisvan de Euribor). Voor een spaarrekening IMO alleen interessant als je na 6 maanden weer verder kijkt.
Waar baseer je dat op?xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:04:
[...]
Door eigen nl deposito garantie stelsel te kiezen is kans groter dat je geld terug krijgt.
Dit staat haaks op de Black Swan theory. Maar goed het wordt voer voor het DSG-topic zo.xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:04:
[...]
Nee , bij beide minimaliseer je het risico. Door eigen nl deposito garantie stelsel te kiezen is kans groter dat je geld terug krijgt. Niet 100%. Zelfde bij die verzekeraar , kans dat die betaald is groot maar niet 100%
Niks is zeker
Je kan ‘m natuurlijk ook andersom stellen: bij CEB heb je NU gegarandeerd de komende 6 maanden minimaal 3,55% rente, terwijl het bij Raisin én NU minder is én dagelijks aangepast kan worden.RobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 19:55:
[...]
Ik neem aan dat je weet dat die 3,55% alleen de eerste 6 maanden is? Daarna zul je (waarschijnlijk) terugvallen op de standaard rente, die momenteel (/paar weken terug) 1,77% was. Dan krijg je bij Raisin momenteel "bijna het dubbele". Uiteraard weten we niet wat de rentes over 6 maanden zijn om goed te vergelijken.
Niet dat Raisin slecht is - nog steeds beter dan 9/10 Nederlandse banken - maar welke rente je over 6 maanden kan ontvangen zie je dan wel weer. De rente die je nu ontvangt is relevanter
Maar dat schreef ik dan ook. Als je over 6 maanden weer wilt swappen, zeker doen. Wil je eenmalig set and forget doen en over 1, 2, 3 jaar eens kijken wat de rente gedaan heeft zijn er waarschijnlijk betere opties.Uniciteit schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:19:
[...]
Je kan ‘m natuurlijk ook andersom stellen: bij CEB heb je NU gegarandeerd de komende 6 maanden minimaal 3,55% rente, terwijl het bij Raisin én NU minder is én dagelijks aangepast kan worden.
Niet dat Raisin slecht is - nog steeds beter dan 9/10 Nederlandse banken - maar welke rente je over 6 maanden kan ontvangen zie je dan wel weer. De rente die je nu ontvangt is relevanter
[ Voor 3% gewijzigd door Pistachenootje op 27-10-2023 20:32 ]
Kern: zorg ervoor dat een onverwachte gebeurtenis ( en die geef ik je , black Swan zelden te voorspellen daar heb je punt , ik zei ook dat inspiratie boek was) niet onherstelbare schade kan doen die je niet te boven komt . Dat laatste is het puntwibblemoo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:08:
[...]
Dit staat haaks op de Black Swan theory. Maar goed het wordt voer voor het DSG-topic zo.
Ik ken het stelsel in nl, het stelsel is getest , de verhouding tussen de banken waar ik geld stort en degene die het stelsel moeten dragen is gezond enz enz. Dit is minder duidelijk, minder te doorgronden en niet getest in andere landen
Het lijkt me ook sterk dat CEB (fors) verhoogd de komende maanden maar de Raisin banken niet.Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:31:
Het lijkt me sterk dat CE de standaard rente de komende 6 maanden op 1.77% houdt. Meestal is hun spaarrente best wel concurrerend met het hogere aanbod van Nederlandse banken.
Al blijven de rentes bij de grotere NL banken op het moment wel echt treurig laag en achter.Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 20:31:
Het lijkt me sterk dat CE de standaard rente de komende 6 maanden op 1.77% houdt. Meestal is hun spaarrente best wel concurrerend met het hogere aanbod van Nederlandse banken.
Vandaag nog eens even in de verschillende opties bij de Rabo gekeken en ze er ook nog even over aan de lijn gehad.
De rentes daar zijn echt om te huilen. Zelfs op deposito's.

Ik denk dat die 1.77% flink omhoog gaat. Meer dan bij Raisin. Maar uiteindelijk zal Raisin nog wel hoger zijn denk ik. We gaan het zien.RobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:01:
[...]
Het lijkt me ook sterk dat CEB (fors) verhoogd de komende maanden maar de Raisin banken niet.
De zoekfunctie werkt prima. Younited, Renault zijn populaire banken hierhoihoi66 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:47:
Niemand een deposito bij een Franse bank via Raisin?
Als je aan Orange denkt, dat loopt via een Spaans filiaal dus dan heb je te doen met Spaanse erfbelasting in geval van overlijden van de rekeninghouder.hoihoi66 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:47:
Niemand een deposito bij een Franse bank via Raisin?
GroteVoet459 in "Het spaartopic - Deel 3"
[ Voor 14% gewijzigd door GroteVoet459 op 27-10-2023 22:26 ]
Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:49:
[...]
Of gebruiken om van te leven. Inderdaad mooi. Hebben andere lange deposito's volgens mij niet (maandelijks).
[ Voor 88% gewijzigd door Pistachenootje op 28-10-2023 08:02 ]
Als je dit bij alles gaat roepen is topic vrij snel heel stil hè ….Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 21:50:
[...]
De zoekfunctie werkt prima. Younited, Renault zijn populaire banken hier
Nee hoor, er blijft genoeg te vragen en praten over. Vragen als "heeft er nog iemand ervaring met Franse deposito's bij Raisin" of "heeft er iemand nog ervaring met Credit Europe" zijn gewoon uitermate luie vragen.xxxMaverick schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 08:39:
[...]
Als je dit bij alles gaat roepen is topic vrij snel heel stil hè ….
Mensen typen tegenwoordig liever een vraag in dan dat ze even zoeken. Je loopt hier al rond sinds 1999 zie ik, dan zou je toch moeten weten dat zelfredzaamheid hier verwacht wordt.
Als je zo'n soort vraag hebt gebruik dan eerst de zoekfunctie en kom na het lezen van de resultaten met een specifieke, beter geformuleerde vraag.
Verwijderd
Prima ervaring met CEB. Aanvraag ging super snel (binnen uur had ik een rekening). App werkt ook fijn. Alleen ga ik zelf weer terug naar Advanzia vanwege hogere rente.xxxMaverick schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:20:
Ik neem even aan dat je zelf bij ceb blijft, maar het saldo naar advanzia gaat. Of zeg je jouw ceb rekening weer op ?Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:08:
[...]
Prima ervaring met CEB. Aanvraag ging super snel (binnen uur had ik een rekening). App werkt ook fijn. Alleen ga ik zelf weer terug naar Advanzia vanwege hogere rente.
Jammer! Maar was te verwachten. Heb er desondanks weer een geopend..Crazy1977 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 01:08:
3,87% Verzinsung ab dem ersten Euro (Gültig bis zum 30.11.2023)*
Ik heb nu een Rabo Spaarrekening waar een bedrag onder de 20K op staat. De rente is 1,7 procent lees in de Rabo app wat iets van 140 euro aan rente oplevert. Stel dat ik nu naar een bank ga die 3,4 % heeft (zo maar een voorbeeld) dan levert dat toch 2 x zoveel rente als ik bij Rabo heb. (3,4 is 2 keer 1,7) ?
En dan heb ik dus 280 euro ipv 140 euro.
Waarom zoveel moeite doen voor zo weinig geld.?? En met moeite bedoel ik dan dingen die ik hier lees als id kaarten scannen, video gesprekken met de nieuwe bank etc etc.
Zie ik iets te simpel of juist niet?
Het voordeel wordt natuurlijk groter als je meer spaargeld hebt. En het is ook niet veel moeite. Maar wat je zelf wilt natuurlijk.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Ik lees dit topic nu al een aantal maanden maar snap er nog niet veel van waarom ik veel moeite zou doen voor kleine verschillen.
Ik heb nu een Rabo Spaarrekening waar een bedrag onder de 20K op staat. De rente is 1,7 procent lees in de Rabo app wat iets van 140 euro aan rente oplevert. Stel dat ik nu naar een bank ga die 3,4 % heeft (zo maar een voorbeeld) dan levert dat toch 2 x zoveel rente als ik bij Rabo heb. (3,4 is 2 keer 1,7) ?
Waarom zoveel moeite doen voor zo weinig geld.?? En met moeite bedoel ik dan dingen die ik hier lees als id kaarten scannen, video gesprekken met de nieuwe bank etc etc.
Verwijderd
Klopt, voorlopig houd ik de CEB rekening gewoon aan. Ook wel fijn dat je in de app kan zien wat je opgebouwd hebt aan rente. Wel jammer dat ze niet maandelijks uitkeren.W1ck1e schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 10:21:
[...]
Ik neem even aan dat je zelf bij ceb blijft, maar het saldo naar advanzia gaat. Of zeg je jouw ceb rekening weer op ?
Je rekensom klopt niet, althans als ik uit ga van je genoemde 20k saldo. Ja als je een paar k spaargeld ( in jouw geval bij 140 rente, ca 8k saldo) hebt zou ik wellicht ook de moeite niet nemen (alhoewel geld is geld) of indien wel overstappen dan in ieder geval naar een IP spaarrekening.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Ik lees dit topic nu al een aantal maanden maar snap er nog niet veel van waarom ik veel moeite zou doen voor kleine verschillen.
Allereerst 1.7% van stel 20k is 340 eur! Stel je kan dat verdubbelen dan is dat 680 eur!...hier en daar is meer mogelijk dan 3.4%......maar goed 340 eur pj extra, dus 28,33 per maand meer... ja dat is toch serieus geld. En zo moeilijk is het openen van een nieuwe rekening bij de meeste nou ook weer niet
Maar goed ieder moet doen wat ie fijn vindt
Mvg
[ Voor 41% gewijzigd door Hendriks1 op 28-10-2023 12:00 ]
Verwijderd
1. Principe. Waar banken spekken als ze jou uitknijpen?r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
2. Voor 20 min werk (paar) honderd euro aan rente per maand. Je hebt gewoon een gratis een hele goede vakantie per jaar.
En het is ook gewoon leuk om ermee bezig te zijn.
Wel eens van rente op rente gehoord?r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
€20k tegen 1.7% levert na 10 jaar €23,672.25 op.
€20k tegen 3.4% levert na 10 jaar €27,940.58 op.
Stel je dan eens voor dat mensen ook wel eens wat meer dan €20k spaargeld hebben.
Dus ipv maandenlang dit topic te lezen, levert een telefoontje meer op
[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 28-10-2023 11:39 ]
Doe de rekensom nog eens met 40k. Of 100k.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Aanmelden en geld overmaken is misschien een halfuurtje werk, daarna is het 'slapend' geld dat meer wordt zonder dat je er iets voor hoeft te doen.
Bij sommige banken is het openen van een rekening een fluitje van een cent. En alles extra is meegenomen natuurlijk. Bij grotere sommen geld kan het maar zo een extra maandsalaris opleveren.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Die moeite is in principe eenmalig. De winst is periodiek. Er zijn uurtjes dat ik minder inkomsten heb.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Daarnaast : de rabo gaat de rente zeker niet verhogen omdat je blijft.
Ze zullen, dadelijk na het bekijken van de IBAN's, vast wel zien dat het geld ineens massaal naar het buitenland gaatW1ck1e schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:39:
[...]
Die moeite is in principe eenmalig. De winst is periodiek. Er zijn uurtjes dat ik minder inkomsten heb.
Daarnaast : de rabo gaat de rente zeker niet verhogen omdat je blijft.

Misschien worden ze ooit nog eens wakker haha
Zelf eigenlijk ook te lang gewacht met er mijn geld weg te halen... Zonde natuurlijk achteraf.
Raisin account aangemaakt, het wachten is op de adres verificatie.
Nu heb ik iets stoms gedaan (dat is, waardoor we ws 100,- mislopen, toch jammer): ik heb een apart account aangemaakt voor echtgenote. Haar identiteits-video-verificatie is nog niet gedaan en is nu 'on hold'.
Had ik gewacht totdat mijn account geverifieerd/geactiveerd was, had ik via het dashboard de optie "Verwijs een vriend" haar een link kunnen sturen die ons beide 50,- had opgeleverd.
(* Alleen bestaande klanten met geopende Raisin-rekening en uitgenodigde klanten die succesvol hun eerste spaarproduct openen komen in aanmerking voor de 'Verwijs-een-vriend'-bonus.)
Heb al zitten kijken naar haar account annuleren (voordat het voltooid is), kan niets vinden. Het account opzeggen moet schriftelijk, maar das gedoe en gaat weer 100 jaar overheen.
Bestaat er voor deze dienst iets zoals "14 dagen bedenktijd"? (zodat ik haar account makkelijk kan annuleren?)
Iemand een suggesties?
[ Voor 0% gewijzigd door mpsyn op 28-10-2023 12:00 . Reden: gemiste spaties ]
Laat ik met het laatste beginnen, het is niet zoveel moeite, eigenlijk is het erg eenvoudig. Dat ik er wel moeite mee had is exemplarisch (n=1). Laat je daardoor niet weerhouden. De procedure bij Raisin is bovendien eenmalig, als je eenmaal een rekening hebt is gaat er een wereld van aantrekkelijke aanbiedingen voor je open.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Mag ik je een voorbeeld geven? Stel dat je een kapitaal hebt van ongeveer 8250 euro wat bij Rabo 140 euro oplevert per jaar. Als je een vrij opneembare spaarrekening opent bij Nordax via Raisin krijg je al 259 euro rente en daar komt dan nog eenmalig 50 euro bij als je je door een van ons laat aanmelden.
Als je in plaats van een spaarrekening een kortlopende deposito opent bij dezelfde bank (6 maanden) krijg je al 163 euro rente en ook weer eenmalig die 50 euro extra.
Zoals je in het rekenvoorbeeld van @fsfikke kan zien gaat het naar verloop van tijd om duizenden euro's verschil.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Waarom zoveel moeite doen voor zo weinig geld.??
Bedenk nu eens dat je op je verzekeringen, beleggingen, energie, telefoon, tv abonnementen etc. ook zulke bedragen kan besparen. Met de juiste aanpak heb je geen 20k spaargeld meer maar tonnen
In omschrijvingen bij de overboekingen noem ik wel eens de bank waar het vandaan komt en/of waar het naar toe gaat. Dan is mijn administratie ook wat eenvoudiger.Rockel83 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:44:
[...]
Ze zullen, dadelijk na het bekijken van de IBAN's, vast wel zien dat het geld ineens massaal naar het buitenland gaat![]()
Misschien worden ze ooit nog eens wakker haha
Zelf eigenlijk ook te lang gewacht met er mijn geld weg te halen... Zonde natuurlijk achteraf.
(ik heb bij 12 banken een spaarrekening (met op 4 a 5 een serieus saldo) en bij 2 een betaalrekening)
Dan staat het dus fout in de rabo bank app. Daar staat rente tot en met oktober 140 euro. En daar boven staat 1,7 %. En het is niet exact 20k,iets minder maar dat zal het verschil niet maken. Hmm wat doet Rabobank dan anders berekenen dan jij ?Hendriks1 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Je rekensom klopt niet, althans als ik uit ga van je genoemde 20k saldo. Ja als je een paar k spaargeld ( in jouw geval bij 140 rente, ca 8k saldo) hebt zou ik wellicht ook de moeite niet nemen (alhoewel geld is geld) of indien wel overstappen dan in ieder geval naar een IP spaarrekening.
Allereerst 1.7% van stel 20k is 340 eur! Stel je kan dat verdubbelen dan is dat 680 eur!...hier en daar is meer mogelijk dan 3.4%......maar goed 340 eur pj extra, dus 28,33 per maand meer... ja dat is toch serieus geld. En zo moeilijk is het openen van een nieuwe rekening bij de meeste nou ook weer niet
Maar goed ieder moet doen wat ie fijn vindt
Mvg
Ik dacht dat rente alleen maar 1 keer per jaar werd uitbetaald. Dat zie ik dan altijd in de rabo app. Maar goed ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien moet ik er dan eens dieper induikenfsfikke schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:37:
[...]
Wel eens van rente op rente gehoord?
€20k tegen 1.7% levert na 10 jaar €23,672.25 op.
€20k tegen 3.4% levert na 10 jaar €27,940.58 op.
Stel je dan eens voor dat mensen ook wel eens wat meer dan €20k spaargeld hebben.
Dus ipv maandenlang dit topic te lezen, levert een telefoontje meer op
En nee rente of rente had ik ook nog nooit van gehoord.
Thanx
Jij gaat nog veel leren. Doe er je voordeel mee.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:13:
[...]... Maar goed ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien moet ik er dan eens dieper induiken![]()
En nee rente op rente had ik ook nog nooit van gehoord.
Thanx
Lagere rente aan het begin van het jaar. En jaar is nog niet voorbij.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:11:
[...]
Dan staat het dus fout in de rabo bank app. Daar staat rente tot en met oktober 140 euro. En daar boven staat 1,7 %. En het is niet exact 20k,iets minder maar dat zal het verschil niet maken. Hmm wat doet Rabobank dan anders berekenen dan jij ?
Het tweede jaar krijg je rente op de rente van je eerste jaar, dus dat heb je gewoon bij 1x per jaar uitbetalen. Maar ook zonder dat, kost Raisin de eerste keer laten we zeggen eens een uur. En daarna bij nieuwe rekening gaat het ook niet allemaal zo soepel hoor als bij een Rabo tussen je spaarrekening en betaalrekening (of een Leaseplanbank). Tegelijk als je me een uurtje werk een paar honderd euro verdient, is dat meer dan mijn normale uurloon.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
Ik dacht dat rente alleen maar 1 keer per jaar werd uitbetaald. Dat zie ik dan altijd in de rabo app. Maar goed ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien moet ik er dan eens dieper induiken![]()
Thanx
Daarnaast krijg je over het saldo boven 20k 1,6%, wat de berekening nog meer vertroebelt als je daar boven zit.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ja, te simpel gezien. In totaal kost het je een uurtje, misschien 2 van je "vrije" tijd. Best een net(to) uurloon lijkt me.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Verwijderd
Sommige banken keren ook maandelijks de rente uit. Bij Advanzia 3,87 procent rente voor 3 maanden lang (voorheen hadden ze acties van 6 maanden). Daarna mailtje sturen om account op te zeggen en vervolgens en nieuw account openen. Kost je half uurtje werk en je hebt weer paar maanden paar honderd euro gratis per maand.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
Ik dacht dat rente alleen maar 1 keer per jaar werd uitbetaald. Dat zie ik dan altijd in de rabo app. Maar goed ik heb er niet zoveel verstand van, maar misschien moet ik er dan eens dieper induiken![]()
Thanx
Ik vermoed dat dit komt doordat het jaar nog niet voorbij is EN dat de rente in de loop van dit jaar gestegen is van zeg 0,5 naar je genoemde 1,7 nur_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:11:
[...]
Dan staat het dus fout in de rabo bank app. Daar staat rente tot en met oktober 140 euro. En daar boven staat 1,7 %. En het is niet exact 20k,iets minder maar dat zal het verschil niet maken. Hmm wat doet Rabobank dan anders berekenen dan jij ?
Maar toen de rente 0,1% of zelfs nog lager was het niet de moeite inderdaad om over te stappen. En als je 10k hebt staan is het wel zo handig om dit (in ieder geval voor een deel) bij je grootbank te hebben staan. Want dat zie ik eerder als buffer dan als spaargeld waar je niet meteen bij moet kunnen. Hoewel je kan beredeneren of het erg is dat het op 1 of 2 dagen afstand staat (dat is een beetje de termijn bij Raisin bij hun flexibele rekeningen of rekeningen die nog niet instant payments ondersteunen).
Maar bij grotere bedragen scheelt het (halve) maandsalarissen op jaarbasis of je het bij je grootbank laat staan of het op een bank die 3 tot 4,21% biedt.
En aanmelden bij een nieuwe bank is max 15 min werk. Ik had bij Bunq en LPB binnen 15 minuten het geregeld incl mijn vrouw (en of rekening) tot 3 dagen bij Raisin waar het daadwerkelijke werk ook max 20 min werk was. Maar dat heb ik zeker wel over voor paar 100 euro per jaar.
Klinkt zeer interessant. Ik ga maar weer eens een paar pagina's teruglezen en kijken wie die 4,21 procent geeft en hoe daar dan aan te melden. En ja een gedeelte laat ik ook bij Rabo staan. Misschien in combinatie met dat Tijdslotsparen wat ze hebben. Al moet ik daarbij nog meer tijd wachten op geld dus dat is misschien niet handig.Barrycade schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:32:
Nog een reden om je Rabo te heroverwegen wellicht. Ze keren inderdaad pas einde jaar uit. Bij aantal andere banken krijg je het vaak per maand of per kwartaal. Dan krijg je eerder een stapel effect zeker als de rente tussentijds wordt verhoogd.
Maar toen de rente 0,1% of zelfs nog lager was het niet de moeite inderdaad om over te stappen. En als je 10k hebt staan is het wel zo handig om dit (in ieder geval voor een deel) bij je grootbank te hebben staan. Want dat zie ik eerder als buffer dan als spaargeld waar je niet meteen bij moet kunnen. Hoewel je kan beredeneren of het erg is dat het op 1 of 2 dagen afstand staat (dat is een beetje de termijn bij Raisin bij hun flexibele rekeningen of rekeningen die nog niet instant payments ondersteunen).
Maar bij grotere bedragen scheelt het (halve) maandsalarissen op jaarbasis of je het bij je grootbank laat staan of het op een bank die 3 tot 4,21% biedt.
En aanmelden bij een nieuwe bank is max 15 min werk. Ik had bij Bunq en LPB binnen 15 minuten het geregeld incl mijn vrouw (en of rekening) tot 3 dagen bij Raisin waar het daadwerkelijke werk ook max 20 min werk was. Maar dat heb ik zeker wel over voor paar 100 euro per jaar.
Dat denken mensen wel vaker maar dat klopt niet. Of je je rente nu 1 keer per jaar uitgekeerd krijgt of per maand, 3% blijft 3%.Barrycade schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:32:
Nog een reden om je Rabo te heroverwegen wellicht. Ze keren inderdaad pas einde jaar uit. Bij aantal andere banken krijg je het vaak per maand of per kwartaal. Dan krijg je eerder een stapel effect zeker als de rente tussentijds wordt verhoogd.
Ik heb even geen oudere data: 1 dec 2022 ging de rabo naar 0,25% voor vrij opneembaar, terwijl yapi kredi naar 1,00% voor vrij opneembaar ging (en 2,10% voor een 12 maands deposito)Barrycade schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:32:
... Maar toen de rente 0,1% of zelfs nog lager was het niet de moeite inderdaad om over te stappen. ...
Ja maar als je het deel wat je maandelijks uitbetaald krijgt laat staan krijg je daar ook weer 3% over.sanook schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:38:
[...]
Dat denken mensen wel vaker maar dat klopt niet. Of je je rente nu 1 keer per jaar uitgekeerd krijgt of per maand, 3% blijft 3%.
Dat lijkt mij ook. Als je dezelfde tijd aan grote zaken besteed maak je meer verschil. Denk aan werk, wonen, transport of boodschappen.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Daar komt bij dat de inflatie de laatste jaren hoog is. Zo heb je met 3% rente en 5% inflatie een rendement van -2%. Sparen is op die manier niet heel aantrekkelijk. Mensen met veel geld sparen dan ook niet, die investeren vaak op de beurs of in vastgoed.
Zo is er dus eigenlijk geen situatie waarin veel tijd besteden aan rente optimalisatie een verstandige strategie is. Zelf vind ik het wisselen van bank en ervaren van verschillende diensten wel leuk. Dat kan ook een reden zijn om spaar of betaal rekeningen te openen.
Ik ben geen klant van de rabo. Ik vermoed dat dat tijdslotsparen iets is wat je beperkt in opnames en stortingen tenkoste van rente.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:38:
[...]
... En ja een gedeelte laat ik ook bij Rabo staan. Misschien in combinatie met dat Tijdslotsparen wat ze hebben. Al moet ik daarbij nog meer tijd wachten op geld dus dat is misschien niet handig.
Dit is geen
Als hackers toegang krijgen tot je Advanzia of Credit Europe rekening kunnen ze het alleen maar terugboeken naar je tegenrekening.
Klopt niet. Een mix aanhouden van beleggingen en spaargeld is een prima keuze voor velen en fiscaal gezien interessant.Delay schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
Mensen met veel geld sparen dan ook niet, die investeren vaak op de beurs of in vastgoed.
Tuurlijk wel, genoeg mensen met spaargeld in de 6 cijfers.Delay schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
Zo is er dus eigenlijk geen situatie waarin veel tijd besteden aan rente optimalisatie een verstandige strategie is.
[ Voor 36% gewijzigd door Pistachenootje op 28-10-2023 12:54 ]
Definieer veel geld, maar als je het op een rekening laat staan met 1,7% en je trekt je inflatieverhaal over dan is 4% krijgen nog steeds vervelend, maar wel een iets minder vervelend rekensommetje.Delay schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:48:
[...]
Dat lijkt mij ook. Als je dezelfde tijd aan grote zaken besteed maak je meer verschil. Denk aan werk, wonen, transport of boodschappen.
Daar komt bij dat de inflatie de laatste jaren hoog is. Zo heb je met 3% rente en 5% inflatie een rendement van -2%. Sparen is op die manier niet heel aantrekkelijk. Mensen met veel geld sparen dan ook niet, die investeren vaak op de beurs of in vastgoed.
Zo is er dus eigenlijk geen situatie waarin veel tijd besteden aan rente optimalisatie een verstandige strategie is. Zelf vind ik het wisselen van bank en ervaren van verschillende diensten wel leuk. Dat kan ook een reden zijn om spaar of betaal rekeningen te openen.
En ja je kan ook veel besparen door je uitgaven te optimaliseren, dat heb ik al vele jaren geleden gedaan en blijf ik doen, maar als gevolg moet ik ook tijd spenderen aan rente optimalisatie van mijn spaargeld.
En beleggen is leuk, maar daar heb je je rendement niet zo veel in de hand als bij sparen. Dat is meer een scenario van jaren terwijl je nu met 2 uurtjes op zaterdag je rendement van 1,7% naar 4% kan halen. Gegarandeerd zelfs.
Bij mijn beeld van "veel geld" zijn er heel veel mensen die voornamelijk sparen. En dan ook nog bij de grootbanken. Kleine moeite om door te wisselen van spaarbank dan meer rente te krijgen.Delay schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:48:
... Mensen met veel geld sparen dan ook niet, die investeren vaak op de beurs of in vastgoed....
Veel moeite valt mee. Ik zie het meer als "voorbereidende werkzaamheden" zodat je je geld voor je kunt laten werken. Passief (extra) inkomen vergaren. Daarnaast klopt je berekening ook niet helemaal. Op een vermogen om en nabij de 20k en een rente van 1,70% zou je jaarlijks 340€ verdienen. Je spreekt erover alsof je dat weinig vindt. Verbeter me als dit niet het geval is. Maar dat is toch een aanzienlijk bedrag waar je bijvoorbeeld ook (een deel van) een vakantie mee kunt betalen.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:18:
Ga je inderdaad rekenen met 3,40% (zoals in je voorbeeld), dan zit je al op 680€ aan renteopbrengst in een jaar. Dat is feitelijk honderden euros meer (het dubbele). Het is aan jou of je dat wilt laten liggen, maar ik vind het persoonlijk een hoop geld. Als je graag snel een spaarrekening wilt openen binnen Nederland (dus zonder al te veel "moeite"), dan zou ik eens gaan kijken bij Bunq (2,46%) en/of Credit Europe Bank (3,55% voor de eerste 6 maanden).
Met dat tijdslotsparen moet je iets van 90 dagen vooruitplannen om bij je geld te komen? En dat voor die 0.5% meer.r_buren schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:38:
[...]
Klinkt zeer interessant. Ik ga maar weer eens een paar pagina's teruglezen en kijken wie die 4,21 procent geeft en hoe daar dan aan te melden. En ja een gedeelte laat ik ook bij Rabo staan. Misschien in combinatie met dat Tijdslotsparen wat ze hebben. Al moet ik daarbij nog meer tijd wachten op geld dus dat is misschien niet handig.
Dan kun je misschien net zo goed een andere Nederlandse bank er bij overwegen? Een bank waar je en meer rente krijgt en vrijwel direct aan je geld kunt komen wanneer je het nodig hebt?
Zelf erg tevreden met Openbank (je opent weliswaar een Spaanse rekening met een Nederlands account). Maar je hebt dan al 2,65% (eerste half jaar 3.65%) en je kunt er ieder moment bij. Overschrijven is, in het weekend in ieder geval, niet direct heb ik onlangs zelf ondervonden. Maar met de gratis betaalpas (en rekening) kun je gewoon je geld meteen uit de muur halen.
Er zijn ook nog een aantal banken waarbij je een Nederlandse rekening opent die ook al meer rente geven dan dat tijdslotsparen bij de Rabo. Zoals Bunq, Anadolubank, Tapi-Kredi. Met minimaal 2,45% tegen 2,25%.
Staat hier gewoon tussen: https://www.raisin.nl/deposito/Olifant123 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:00:
Mijn deposito bij BFF Bank loopt eind november af. Krijg nu een verlengingsaanbod. Bijv. 6 maanden 4%. Wat ik bijzonder vind, is dat dit aanbod niet in de app staat voor nieuwe deposito's. Is dat ook jullie ervaring, dat verlengingsaanbod anders kan zijn dan nieuwe aanbod in de app?
Je moet je gezicht beeldvullend in een soort ovaal doen en daarna moet je nog dichterbij gaan.
Lekker, begin je met je gezicht op pakweg 20cm van je mobiel af en dan moet je nog dichterbij gaan. Je ziet totaal niet meer wat je doet. Uitkomst is dat het resultaat niet goed is natuurlijk, onscherp ook. Ik heb dit minstens 5x geprobeerd, extra irritant is dat je ook weer opnieuw je paspoort moet scannen en heen en weer moet wapperen.
Ik wil graag een account aanmaken, maar dit gaat zo nooit lukken! 🥴
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Gisteravond met weinig licht gedaan, werkte perfect. Helaas is mijn rekening nog niet geactiveerd. Misschien tijd voor een upgrade van je toestel? 😜Vulcan750 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:08:
Ben ik nou de enige of zijn er meer mensen die grote moeite hebben met de rare manier van de z.g. selfie om een account bij Credit Europe Bank aan te maken.
Je moet je gezicht beeldvullend in een soort ovaal doen en daarna moet je nog dichterbij gaan.
Lekker, begin je met je gezicht op pakweg 20cm van je mobiel af en dan moet je nog dichterbij gaan. Je ziet totaal niet meer wat je doet. Uitkomst is dat het resultaat niet goed is natuurlijk, onscherp ook. Ik heb dit minstens 5x geprobeerd, extra irritant is dat je ook weer opnieuw je paspoort moet scannen en heen en weer moet wapperen.
Toevallig zelf gisteren doorlopen. Lukte bij mij gewoon in één keer. Vrij soepel ook.Vulcan750 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:08:
Ben ik nou de enige of zijn er meer mensen die grote moeite hebben met de rare manier van de z.g. selfie om een account bij Credit Europe Bank aan te maken.
Zit je in een goed verlichte ruimte? Selfiecamera schoon?
Telefoon zou misschien ook nog wel kunnen schelen, stel wanneer je echt een hele oude hebt waarbij de selfiecamera nog een erg lage resolutie kan hebben?
Zomaar wat voorbeelden als opties
Dit topic is gesloten.
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling