Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 160 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 13:17
Ik wil wat geld voor 10 jaar vast zetten, liefst Nederlands DGS.
Ik volg het nog niet zolang maar de 3,5% van Centraal Beheer lijkt me best wel netjes historisch gezien.
Het blijft natuurlijk altijd een gok als je iets zolang vast zet maar voor m'n gevoel is het een goed moment. Of hebben de deskundigen hier er andere ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Pistachenootje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:48:
[...]

Volgens mij kregen de mensen met 3 maanden Advanzia al een verlenging.
Ik zie het idd: Reintje in "Het spaartopic - Deel 3"
Zo te zien gaat het hier om een verlenging van 3 maanden en hadden deze personen al een 6 maanden actie? Dus in totaal 9 maanden dan.

Ik heb zelf nog 3.66 % t/m eind januari (5,5 maanden actie). Mijn vrouwtje heeft nog niks erop gestort, dus wellicht zeg ik even tegen haar dat ze dat maar even op 1 november (31 oktober in avond overmaken?) moet doen.

Iemand ook wellicht ervaring of ik ook in aanmerking kan komen voor de 3,87 % ipv 3,66%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olifant123
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07:38
Raymon89 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:10:
De 25k van mijn vriendin is ook nog niet terecht nee bij TR. TR is een onderzoek gestart bij Citibank, en van onze kant is de Rabobank een onderzoek gestart. Legt wel ook pijnlijk bloot hoe het met de Rabobank klantenservice gesteld is tegenwoordig, manman wat een drama.
Is deze 25K inmiddels terecht? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:36
Ook Luxemburg en Italië kennen erfbelasting.
Als je "gedoe" voor erfgenamen echt wil vermijden, blijven, naast Nederland, niet veel opties over. Wellicht kun je Estland (Bigbank of via Raisin), Zweden, Malta overwegen.

Om andere redenen lijkt Estland nu een van de interessantste, of Zweden (als je ver van de DGS-limiet af blijft, omdat die in kronen gedefinieerd is).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 07:51
rlat52 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:59:
Ik volg het nog niet zolang maar de 3,5% van Centraal Beheer lijkt me best wel netjes historisch gezien.
Het blijft natuurlijk altijd een gok als je iets zolang vast zet maar voor m'n gevoel is het een goed moment. Of hebben de deskundigen hier er andere ideeën over?
Lijkt mij ook. Deskundigen? Die posten hier niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@rlat52

De beurzen in de VS lopen langzaam terug (vooral de Nasdaq) en dat is misschien een voorloper van aankomende een mindere tijd en misschien weer een dalende rente in de VS. De dollar waardeert minder af dan de beursdaling.

De VS loopt voor op de EU. Vastzetten bij ~4% lijkt me een goede keuze zolang je weet dat je misschien niet de geldontwaarding voorblijft. 10 jaar is ook nogal lang. Weet je zeker dat je dat geld niet nodig gaat hebben voor bijvoorbeeld de aankoop van een huis?

Je moet bij Centraal Beheer administratiekosten en "rentenadeel" betalen aan Centraal beheer bij voortijdige opname. Voortijdige opname kan alleen zonder die rentevergoeding als je overlijdt, werkloos wordt, arbeidsongeschikt raakt, in de schuldsanering komt of failliet gaat.

[ Voor 7% gewijzigd door mrmrmr op 26-10-2023 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Globalcitizen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

Voor Luxemburg lijkt het wel mee te vallen:
Tussen echtgenoten geldt een vrijstelling van erfbelasting. Het tarief ten aanzien van de kinderen is dan weer beperkt tot 8%.
Weet niet of deze info 100% up to date is, maar zal niet veel aan mankeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlat52
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 24-09 13:17
Pistachenootje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:32:
[...]

Lijkt mij ook. Deskundigen? Die posten hier niet ;)
:+ Dank

Deskundig of niet, een topic als dit geeft toch goede punten waar je op door kan borduren.

@mrmrmr (y) Inderdaad ik weet het. Ik heb voor nu m'n geld verdeeld in een deel vast en een deel vrij opneembaar. En een ladder van 5 jaar deposito's gemaakt waarvan een groter deel 1 jaars. Zat alleen nog even te piekeren over het stukje wat ik voor 10 jaar wou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OttiglioM
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-09 09:24
Globalcitizen schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:29:
[...]
Zoveel landen kennen zoveel soorten belastingen. Het gaat in Spanje specifiek om erfbelasting die niet via een belastingverdrag dan wel wel een inwoners vrijstelling geregeld is.

Voor zover mij bekend is de vestiging van welke bank dan ook in Spanje een specifiek en vooralsnog onoplosbaar probleem. Indien aantoonbaar anders dan hoor ik het graag.

[ Voor 0% gewijzigd door OttiglioM op 26-10-2023 12:25 . Reden: haastige spoed.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:42:
Oké. Zeer tevreden over Openbank, heb nu 3% en zou naar 3,65% kunnen. Maar ik word door mensen op Pepper en Tweakers wel een beetje bang gemaakt over de erfbelasting en dus op zoek naar een andere spaarrekening.

Ik lees hier veel mee, maar wellicht kan het kort en bondig: is er een spaarrekening (flexibel of 3 tot 6 maanden deposito) met een hoge rente zonder bron- en erfbelasting?

Ik heb al een account bij Raisin, dus dat is in elk geval geen probleem. Het liefst zou ik gewoon een Nederlandse bank willen die flexibel rond 4% heeft, maar dat is een droom. :)
Big bank. Zo ver ik begrijp een degelijke bank, zonder vage (indirecte) constructies, binnen DGS in euro's, zonder erfbelasting en altijd een vrij hoge rente, maar niet de hoogste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 24-09 16:46
Olifant123 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Is deze 25K inmiddels terecht? Ben ik wel benieuwd naar.
Nee. Zodra ik iets nuttigs te melden heb zal ik het doen. We wachten nu het onderzoek van beide kanten (Rabobank en TR/Citi) af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08
mrmrmr schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:53:
@rlat52

De beurzen in de VS lopen langzaam terug (vooral de Nasdaq) en dat is misschien een voorloper van aankomende een mindere tijd en misschien weer een dalende rente in de VS. De dollar waardeert minder af dan de beursdaling.

De VS loopt voor op de EU. Vastzetten bij ~4% lijkt me een goede keuze zolang je weet dat je misschien niet de geldontwaarding voorblijft. 10 jaar is ook nogal lang. Weet je zeker dat je dat geld niet nodig gaat hebben voor bijvoorbeeld de aankoop van een huis?

Je moet bij Centraal Beheer administratiekosten en "rentenadeel" betalen aan Centraal beheer bij voortijdige opname. Voortijdige opname kan alleen zonder die rentevergoeding als je overlijdt, werkloos wordt, arbeidsongeschikt raakt, in de schuldsanering komt of failliet gaat.
Kleine aanvulling: Werkloos moet onverwijtbaar werkloos zijn en de administratiekosten bedragen 50 euro. Vind ik heel redelijk. Ik had het even vergeleken met CKV, aangezien zij dezelfde rente bieden. De administratiekosten bedragen daar (naast het rentenadeel) 1,50%. Bij een bedrag van 50.000 euro is dat al 750 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
rlat52 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:59:
Ik zit daar ook op te azen, maar merk dat ik een beetje lijd aan het one-more-month syndroom; hoop stiekem nog op een rente van richting 4/% voor 10 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:55
Hier ook 😅. 4% 10 jaar vind ik wel mooi, zeker met Nederlands DGS.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07:20
indica schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Ik zit daar ook op te azen, maar merk dat ik een beetje lijd aan het one-more-month syndroom; hoop stiekem nog op een rente van richting 4/% voor 10 jaar.
Net op het juiste moment een deposito openen is heel moeilijk. Daarom splits ik het bedrag wat ik in deposito's wil inleggen in kleinere bedragen. En dan open ik deposito's verspreid in de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
bestbeforeee schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:20:
In Duitsland is het wel beschikbaar. Maar dan moet je geloof ik wel eenmalig daar naar toe voor identificatie.

Ik dacht dat @dwdd er mee bezig was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
bestbeforeee schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:20:
4,20% voor 10 jaar vind ik ook prima, zeker met Duits DGS -> En dat wordt nu aangeboden: BKM Bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:36
Ik had begrepen dat het er in de oorspronkelijke vraag om ging om alle "gedoe" (extra geregel) voor erfgenamen te voorkomen. Dan voldoet zelfs lage erfbelasting of 0% erfbelasting voor bepaalde erfgenamen niet, omdat er dan toch extra formulieren ingevuld zullen moeten worden (en wellicht documenten aangeleverd als bewijs).

Uiteraard kan men na overweging besluiten dat de voordelen opwegen tegen deze nadelen. Ik spaar zelf ook nog in andere landen.

(Ik neem aan dat je met "onoplosbaar" bedoelt, dat de Spaanse erfbelasting niet (eenvoudig) naar nul teruggebracht kan worden. In de worst case is de oplossing natuurlijk betalen volgens de lokale regels. Overigens is er voor Spanje de mogelijkheid een beroep te doen op het Besluit voorkoming dubbele belasting 2001.

Als er echt iets onoplosbaar is, verneem ik het heel graag, want dat zou inderdaad een onacceptabel risico zijn. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Alweer vraag over Consors : "Zustimmung außerbörslicher Handel" - Hier kan ik Ja of Nee kiezen. Voor sparen is dit niet relevant?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Rentepauze ECB:

"De ECB houdt een rentepauze na een reeks van tien verhogingen in ruim een jaar tijd. De Europese inflatie is niet volledig teruggezakt, maar de ECB wil de rente voorlopig niet verder verhogen. Anders zou het economisch te veel pijn doen."

https://www.nu.nl/economi...ien-renteverhogingen.html

[ Voor 51% gewijzigd door dwdd op 26-10-2023 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50
Harbo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:18:
Alweer vraag over Consors : "Zustimmung außerbörslicher Handel" - Hier kan ik Ja of Nee kiezen. Voor sparen is dit niet relevant?
Voor sparen niet relevant. Heeft met beleggen te maken (OTC). Waar krijg je deze vraag? Per email of een aanvullend formulier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Bij de eerste login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Zal met hun beleggingsplatform te maken hebben. Zou niets uit moeten maken wbt sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Dus op Nee antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
Ja (je kunt 'Nee' beantwoorden).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-09 15:24
dwdd schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:21:
Rentepauze ECB:

"De ECB houdt een rentepauze na een reeks van tien verhogingen in ruim een jaar tijd. De Europese inflatie is niet volledig teruggezakt, maar de ECB wil de rente voorlopig niet verder verhogen. Anders zou het economisch te veel pijn doen."

Fijn voor de mensen die een hypotheek willen afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik zie dat bij Consors geen 4 % op spaarrekening maar 3,75% :

Habenzins 0,01 bis 1.000.000,00 EUR 3,75 % p.a.

Bij jullie is dit ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 24-09 07:51
rlat52 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:09:
[...]

:+ Dank

Deskundig of niet, een topic als dit geeft toch goede punten waar je op door kan borduren.

@mrmrmr (y) Inderdaad ik weet het. Ik heb voor nu m'n geld verdeeld in een deel vast en een deel vrij opneembaar. En een ladder van 5 jaar deposito's gemaakt waarvan een groter deel 1 jaars. Zat alleen nog even te piekeren over het stukje wat ik voor 10 jaar wou doen.
Ik ben recent voor 3 jaar CEB (NL DGS) gegaan tegen 3.95%. Daar een aanzienlijk deel van ons spaargeld gezet. 10 jaar vind ik persoonlijk een te lange periode om te overzien. Woon al in het huis waar we lang willen blijven wonen, zoon volwassen etc maar 10 jaar is echt wel lang. Indien ik 10 jaar zou overwegen dan zou het met een klein deel van ons spaargeld zijn en dat zet dan ook weinig zoden aan de dijk. 3 jaar is mooi te overzien. Maar achteraf weet je of je het goed hebt gedaan of niet :-) 10 jaar 3.5% is prima maar voor mij wat te lang. Naast sparen beleg ik ook voor de lange termijn (NT), maar indien nodig kan ik op elk moment verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door spaarpot op 26-10-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 08:08
dwdd schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:21:
Rentepauze ECB:

Zal dit op de korte termijn al veel effect gaan hebben op de deposito's die worden aangeboden? Ik weet niet of die gebaseerd zijn op de verwachting van nog meer renteverhogingen van de ECB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

city17 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:12:
[...]

Zal dit op de korte termijn al veel effect gaan hebben op de deposito's die worden aangeboden? Ik weet niet of die gebaseerd zijn op de verwachting van nog meer renteverhogingen van de ECB.
Gok dat deze (tijdelijk) niet verder zal stijgen (en dat paar banken de rente op deposito's gaan verlagen).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pistachenootje
city17 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:12:
[...]
Denk het niet. Dit was al de verwachting.

[ Voor 150% gewijzigd door Pistachenootje op 26-10-2023 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-03 15:58
Is het mogelijk om een depositoladder te maken 'binnen' 1 rekening via Raisin?

Als voorbeeld: ik open een 6 maands deposito rekening bij Banca Progretto tegen (op dit moment) 4%. Ik stort op 1 november 10.000, op 1 december weer 10.000 en dat in totaal 6 keer. Valt de eerste 10.000 dan op 1 mei vrij en kan je die opnemen terwijl de rest van de stortingen gewoon door blijven lopen tot hun respectievelijke afloopdata?
Of kan je alleen maar éénmalig een storting doen, die staat dan voor 6 maanden vast en that's it?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:20
FilthyViper schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:55:

Als voorbeeld: ik open een 6 maands deposito rekening bij Banca Progretto tegen (op dit moment) 4%. Ik stort op 1 november 10.000, op 1 december weer 10.000 en dat in totaal 6 keer. Valt de eerste 10.000 dan op 1 mei vrij en kan je die opnemen terwijl de rest van de stortingen gewoon door blijven lopen tot hun respectievelijke afloopdata?
Of kan je alleen maar éénmalig een storting doen, die staat dan voor 6 maanden vast en that's it?
Normaal gesproken is iedere deposito een aparte rekening, dus ja dat zijn dan 6 deposito's.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo

Je kunt elke dag een nieuwe deposito openen bij dezelfde bank (t/m ca 100K).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 22:01
Ervaring met deposito bij United Credit in Frankrijk?
Zijn er nog bepaalde uitzonderingen wat ik over het hoofd heb gezien?
Geen bronbelasting, tot 100k gedekt in euro’s zie eerlijk gezegd niets vreemds. Ook niet met de rating.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e

Ik heb geen ervaring met Raisin/Banca Progretto maar ik neem aan dat deposito's overal hetzelfde werken. Je zet een som geld vast voor een bepaalde periode met een begin en einddatum. Elk deposito staat op zichzelf. Na afloop van de periode, op de einddatum, komt het geld van dat deposito vrij en kan je erover beschikken. De andere deposito's lopen gewoon door tot de einddatum daarvan. Dus JA

als antwoord op onderstaande bericht. Wat er gebeurt met het geld is afhankelijk van wat je afgesproken hebt bij het openen. Er kan automatisch een nieuw deposito worden geopend tegen de dan geldende depo rente of het kan wordt uitgekeerd naar de reguliere spaarrekening.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 26-10-2023 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FilthyViper
wibblemoo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Je kunt elke dag een nieuwe deposito openen bij dezelfde bank (t/m ca 100K).
Exar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:56:
[...]

Normaal gesproken is iedere deposito een aparte rekening, dus ja dat zijn dan 6 deposito's.
Ah, dus je krijgt dan 6 deposito-rekeningen, ieder met z'n eigen afloopdatum?

Aanvullende vraag: wat gebeurt er met de rekening als je deposito afloopt? Wordt je saldo (inleg+interest) automatisch op de Raisin rekening gestort en wordt de desposito dan opgeheven? Of blijft de depositorekening bestaan en moet je zelf je saldo overmaken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:20
FilthyViper schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:09:
[...]

[...]

Ah, dus je krijgt dan 6 deposito-rekeningen, ieder met z'n eigen afloopdatum?

Aanvullende vraag: wat gebeurt er met de rekening als je deposito afloopt? Wordt je saldo (inleg+interest) automatisch op de Raisin rekening gestort en wordt de desposito dan opgeheven? Of blijft de depositorekening bestaan en moet je zelf je saldo overmaken?
Wordt vanzelf op de Raisin rekening gezet (incl. rente), tenzij je zelf aangeeft te willen verlengen, dat kan meestal ook.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FilthyViper
Exar schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:10:
[...]

Wordt vanzelf op de Raisin rekening gezet (incl. rente), tenzij je zelf aangeeft te willen verlengen, dat kan meestal ook.
Duidelijk, dank je wel
W1ck1e schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

als antwoord op onderstaande bericht. Wat er gebeurt met het geld is afhankelijk van wat je afgesproken hebt bij het openen. Er kan automatisch een nieuw deposito worden geopend tegen de dan geldende depo rente of het kan wordt uitgekeerd naar de reguliere spaarrekening.
Thanks!

[ Voor 43% gewijzigd door FilthyViper op 26-10-2023 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:18

sanook

_/-\o_

hoihoi66 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:02:
Ervaring met deposito bij United Credit in Frankrijk?
Zijn er nog bepaalde uitzonderingen wat ik over het hoofd heb gezien?
Geen bronbelasting, tot 100k gedekt in euro’s zie eerlijk gezegd niets vreemds. Ook niet met de rating.
Bedoel je niet Younited? via Raisin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:16
Harbo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:47:
Ik zie dat bij Consors geen 4 % op spaarrekening maar 3,75% :

Habenzins 0,01 bis 1.000.000,00 EUR 3,75 % p.a.

Bij jullie is dit ook?
Hier hetzelfde. Heb er over gemaild. Zou nog aangepast worden. Heb zwart op wit dat ik vanaf 19 okt 4% krijg

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Juan schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:33:
[...]

Hier hetzelfde. Heb er over gemaild. Zou nog aangepast worden. Heb zwart op wit dat ik vanaf 19 okt 4% krijg
Als het goed is, er is geen minimum bedrag om voor dat 4 % te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Volgensmij niet
Ik heb er nu 1 EUR op staan.
Na 1 nov trek ik Advanzia leeg (het account met 3,6%)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:04

Theo

moederbord

Morgen gooit Banca Progetto de rente(s) weer omhoog. Hun spaarrekening gaat van 3.25 naar 3.35%. Geen idee wat hun deposito's gaat doen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indica
dwdd schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:38:
[...]

4,20% voor 10 jaar vind ik ook prima, zeker met Duits DGS -> En dat wordt nu aangeboden: BKM Bank
'
dwdd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Bij lidl moet je een Duits afleveradres invoeren, dus dat is geen optie. Aldi werkt met abonnementen dus die valt ook af.

Duitse prepaidnummers moeten geregistreerd worden, bij enkele aanbieders moet je in Duitsland zijn om contact te kunnen maken voor registratie.

Vooralsnog ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Ik heb trouwens BKM wel gemaild met de vraag of online bankieren niet gewoon kan met gebruikersnaam en wachtwoord of toch met nederlands nummer, want deze werkwijze is niet gebruikelijk en zij behoren toch ook te weten dat je als inwoner van Nederland niet zomaar aan een Duits telefoonnummer kunt komen.
Heb je er al een oplossing voor gevonden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Theo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:40:
Morgen gooit Banca Progetto de rente(s) weer omhoog. Hun spaarrekening gaat van 3.25 naar 3.35%. Geen idee wat hun deposito's gaat doen.
Hoe weet je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:04

Theo

moederbord

Raisin stuurt altijd een mail met rentewijzigingen een dag voordat ze ingaan, en ik heb die Banca spaarrekening via hen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Theo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:20:
[...]

Raisin stuurt altijd een mail met rentewijzigingen een dag voordat ze ingaan, en ik heb die Banca spaarrekening via hen.
Met de verhoging naar 3,25% heb ik geen mail gehad anders. Toen las ik hier ineens een post van iemand met "Banca Progetto geeft 3,25%" en ben ik zelf maar eens gaan kijken welke rente ik kreeg.

Nu overigens wel een mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 22:01
sanook schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Bedoel je niet Younited? via Raisin?
Yep die idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:51

MieJuul

3970Wp

Theo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 17:40:
Ik zie alleen maar deposito's van Banca Progetto via Raisin?!
Waar zie jij die spaarrekening?

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-09 11:03
Nordax Bank AB (publ) heeft ons geïnformeerd dat het de rente op uw aangevraagde termijndeposito gaat verlagen. De rekening is nog niet geopend. Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 4.17% moet uiterlijk de werkdag vóór 1.11.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn.
Ter info, gaat van 4,17% naar 3,97%, betreft Nordax op 1-jarige deposito.

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Slappyjoez schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Ter info, gaat van 4,17% naar 3,97%, betreft Nordax op 1-jarige deposito.
Balen.. alle mooie rentes zijn aan het verdwijnen nog voordat ik er van kan profiteren…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

MieJuul schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:18:
[...]

Staat onder spaarrekening met voorwaarden: https://www.raisin.nl/savingglobal/#/Products/notice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
MieJuul schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:18:
[...]
Let wel op want het is een 'spaarrekening' met aparte voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

RobertMe schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 18:25:
Met de verhoging naar 3,25% heb ik geen mail gehad anders. Toen las ik hier ineens een post van iemand met "Banca Progetto geeft 3,25%" en ben ik zelf maar eens gaan kijken welke rente ik kreeg.

Nu overigens wel een mail.
Ik kan me van die 3 -> 3,25% ook geen mail herinneren. Zal wel een foutje zijn dat ze dat niet hebben doorgegeven, dat lijkt me in ieder geval niet iets dat (volledig) is geautomatiseerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbuter
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47

sbuter

...dus...

Eerder vanavond kreeg ik een melding op de Trade Republic app iets in de trant van "blijf profiteren van 4% rente, stort...". Na het openen van de notificatie kwam ik in het standaard dashboard van de app en kan er verder niks over vinden, ook niet op hun website of ergens op het internet.
Iemand anders deze melding gehad en weet wat het precies inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:51

MieJuul

3970Wp

Pistachenootje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:33:
[...]

Let wel op want het is een 'spaarrekening' met aparte voorwaarden.
Ah, nu zie ik het ook, vanachter de laptop.
Ik keek in de app en daar komen ze niet tevoorschijn (bij mij althans niet)

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ACM schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:50:
[...]

Ik kan me van die 3 -> 3,25% ook geen mail herinneren. Zal wel een foutje zijn dat ze dat niet hebben doorgegeven, dat lijkt me in ieder geval niet iets dat (volledig) is geautomatiseerd.
offtopic:
Tsja, op het moment dat ze de wijziging "inplannen" kunnen ze natuurlijk ook de mail sturen / inplannen dat de middag / avond dag ervoor gemaild wordt. Zie niet echt een reden waarom het niet geautomatiseerd kan. De wijziging zelf lijkt ook "geautomatiseerd" te zijn (als in: "op datum X om tijd Y toon dit percentage".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
MieJuul schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 20:07:
[...]

[...]

Ah, nu zie ik het ook, vanachter de laptop.
Ik keek in de app en daar komen ze niet tevoorschijn (bij mij althans niet)
Klopt, de Spaarrekening onder voorwaarden en Deposito <something something> staan niet in de app. Ik heb die "spaarrekening" van Progetto, en zelfs de bestaande rekeningen zie ik niet in de app. Startscherm bv staat dan depositos & spaarrekeningen, met het totaalbedrag van die categorie, maar het spaargeld bij Progetto staat dus "nergens". Vervolgens bovenaan de pie-chart etc staat wel het volledige saldo. Best wel raar dus. "gat in het saldo"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 14:44

Veritas

concedo nulli

SvMp schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:43:
[...]

Dat is niet alleen Openbank. Eerder deze week postte ik al een vergelijking tussen de Duitse en Nederlandse rentes van Bigbank, aangeboden via vrijwel identieke websites. Eigenlijk vreemd dat wij niet voor de Duitse producten kunnen kiezen, want dan heeft het geen zin meer om binnen de EU met verschillende rentes te werken.
Beetje late quote maar toch wel interessant. Opmerkelijk dat er zo'n verschil zit tussen het Duitse aanbod en Nederlandse aanbod. Voor BigBank scheelt het 0,8% op een 1-jaarsdeposito (3,2 vs 4,0). Vrij opneembaar is ook 3,0% in Duitsland (t.o.v. 2,8% in Nederland) met een tijdelijke bonus naar 4,0%. Da's nog beter dan Advanzia.

Over BigBank wordt sowieso niet zoveel gesproken hier. Ik zit er nu een paar maanden en ben er toch wel tevreden over. Nadelen zijn dat het twee dagen duurt voordat het geld teruggeboekt is en dat de rente slechts jaarlijks uitgekeerd wordt, maar in vergelijking met bijvoorbeeld LPB is best een goed alternatief. Ik vind het persoonlijk prettiger om direct bij een bank te sparen i.p.v. bij een intermediair als Raisin.

Alleen die deposito's mogen/moeten wel echt omhoog bij BigBank. Die staan al 3+ maanden stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Hopelijk blijft de rente op de 5 jaar komende 2 maanden op 4%.

Dan loopt er een laagrente deposito af en wil heel graag voor langetermijn een fijne rente 😅

[ Voor 6% gewijzigd door Henkoes op 26-10-2023 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
Weet iemand toevallig of er nog leuke deposito's zijn die periodiek, maandelijks of per kwartaal de rente uitkeren?
Wanneer ik op b.v. Raisin kijk. Dan lijkt het er op dat alle banken daar slechts aan het einde van de looptijd uitkeren.

Bij andere banken als b.v. Yapi-Kredi zie je dat ze jaarlijks uitbetalen.
(zie zojuist dat ze gewoon 23% op hun Lira deposito geven :X )

Heb lange tijd geleden eens een langlopende deposito bij de Rabo gehad, toentertijd met een leuke rente. En de uitbetaling ontving ik toen gewoon maandelijks. Nu zijn die rentes daar natuurlijk totaal niet interessant meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy1977
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-01 00:40
Bij CEB kan je je rente maandelijks krijgen bij minimale
storting van 20k, 3,5 % voor 7 jaar.
Rockel83 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:13:
Weet iemand toevallig of er nog leuke deposito's zijn die periodiek, maandelijks of per kwartaal de rente uitkeren?
Wanneer ik op b.v. Raisin kijk. Dan lijkt het er op dat alle banken daar slechts aan het einde van de looptijd uitkeren.

Heb lange tijd geleden eens een langlopende deposito bij de Rabo gehad, toentertijd met een leuke rente. En de uitbetaling ontving ik toen gewoon maandelijks. Nu zijn die rentes daar natuurlijk totaal niet interessant meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gfbehh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05-2024
Rockel83 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:13:

Credit Europe Bank. Bij een looptijd van 7 of 10 jaar en een minimale inleg van €20000 is maandelijkse rente uitkering mogelijk. Rente resp. 3.5% en 3.25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Dank jullie wel _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:35
gfbehh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:30:
[...]

Credit Europe Bank. Bij een looptijd van 7 of 10 jaar en een minimale inleg van €20000 is maandelijkse rente uitkering mogelijk. Rente resp. 3.5% en 3.25%.
Ik zat even rond te kijken op hun website, best interessant. Maar wat gek dat ze zoiets, maandelijks rentebetaling, niet hebben voor een vrij opneembare spaarrekening. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Trishul schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:47:
[...]

Ik zat even rond te kijken op hun website, best interessant. Maar wat gek dat ze zoiets, maandelijks rentebetaling, niet hebben voor een vrij opneembare spaarrekening. Of zie ik iets over het hoofd?
Nee volgens mij zie je niets over het hoofd. Had vanavond eerst bij hun zitten kijken voor de spaarrekening. En daar was ik juist op afgehaakt omdat ze de rente slechts jaarlijks lijken uit te keren.
Had daardoor nog geeneens meer naar hun deposito's gekeken.

7 jaar vind ik persoonlijk wel lang. Al compenseert het weer aardig met maandelijkse uitbetaling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12
Tip: bij opheffen rekening krijg je altijd de opgebouwde rente uitgekeerd ;)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
JohanNL schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:59:
Tip: bij opheffen rekening krijg je altijd de opgebouwde rente uitgekeerd ;)
Mits je looptijd bij een deposito voorbij is neem ik aan :)
Zo heb ik wel bij andere banken zitten kijken met een korte looptijd van enkele maanden en automatische verlenging. Stel je pakt een looptijd van 3 maanden, dan krijg je dus om het kwartaal uitgekeerd. Alleen is die rente dan natuurlijk niet echt noemenswaardig meer. Dan kun je net zo goed op een spaarrekening blijven :)

Maar bij bepaalde tijdelijke acties zoals bij Consortsbank is het dan wel weer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Laatst online: 03:24
Veritas schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:28:
[...]

Over BigBank wordt sowieso niet zoveel gesproken hier. Ik zit er nu een paar maanden en ben er toch wel tevreden over. Nadelen zijn dat het twee dagen duurt voordat het geld teruggeboekt is en dat de rente slechts jaarlijks uitgekeerd wordt, maar in vergelijking met bijvoorbeeld LPB is best een goed alternatief. Ik vind het persoonlijk prettiger om direct bij een bank te sparen i.p.v. bij een intermediair als Raisin.

Alleen die deposito's mogen/moeten wel echt omhoog bij BigBank. Die staan al 3+ maanden stil.
Mijn inschatting, voor wie het intressant vindt :) , is dat leaseplanbank(LPB) zeer binnenkort haar rente gaat optrekken en dan bedoel ik met name de deposito's, bijv de 1 jaar vast van 2.75 naar 3.00....zij kunnen mijns inziens niet achterblijven tov de "grootste concurrent" Nibc...my bet...

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Veritas schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:28:
[...]
Opmerkelijk dat er zo'n verschil zit tussen het Duitse aanbod en Nederlandse aanbod. Voor BigBank scheelt het 0,8% op een 1-jaarsdeposito (3,2 vs 4,0). Vrij opneembaar is ook 3,0% in Duitsland (t.o.v. 2,8% in Nederland) met een tijdelijke bonus naar 4,0%. Da's nog beter dan Advanzia.
Wat te denken van Bunq. 2.46% in Nederland, 3.85% in Duitsland. Weliswaar voor 4 maanden maar toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Trishul schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:47:
[...]
Ik zat even rond te kijken op hun website, best interessant. Maar wat gek dat ze zoiets, maandelijks rentebetaling, niet hebben voor een vrij opneembare spaarrekening.
Hoe langer ze wachten met uitbetalen hoe meer rente ze zelf kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Crazy1977 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 23:28:
Bij CEB kan je je rente maandelijks krijgen bij minimale
storting van 20k, 3,5 % voor 7 jaar.

[...]
Ik zou wel even goed de voorwaarden lezen, want ik kan me voorstellen dat je bij vroegtijdige opzegging deze uitbetaalde rente moet terugbetalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Rockel83 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 00:06:
[...]
Zo heb ik wel bij andere banken zitten kijken met een korte looptijd van enkele maanden en automatische verlenging.
Normale deposito's keren 1 keer per jaar uit en dat is niet op nieuwjaarsdag maar steeds op de verjaardag. Dus als je meerdere deposito's opent, niet tegelijk maar steeds een maand later dan de vorige, dan krijg je effectief elke maand rente uitbetaald.

Bij de intussen niet meer bestaande AT bank kreeg je zelfs van elke deposito elke maand de rente uitgekeerd, op de dag van openen, dus daar kreeg je met 5 deposito's al elke week rente bijgeschreven.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:44:
[...]

Ik zou wel even goed de voorwaarden lezen, want ik kan me voorstellen dat je bij vroegtijdige opzegging deze uitbetaalde rente moet terugbetalen.
Goed punt. Opzeggen buiten de 14 dagen bedenktijd: Als je kwalificeert voor opzeggen met een geldige reden bijv. trouwen of aankoop woning en je krijgt toestemming van het management, dan is opzeggen gratis.

Als je geen geldige reden hebt kan je, mits je toestemming krijgt, nog steeds opzeggen maar dan kost het je een boetesom van 0,25% van de inleg per resterend kwartaal. Feitelijk hoef je de rente dus niet terug te betalen maar 0.25% per kwartaal kan aardig oplopen, zeker bij een deposito van 7 jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Pistachenootje op 27-10-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20:55
Wel fijn als je bij CEB maandelijks rente uitgekeerd krijgt. In principe kan je die rente weer hoger wegzetten 😉.

Verder is er toch niemand die 3.5 a 4% rente heeft voor 10+ jaar en maandelijks rente kan laten uitbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 18:10
Ik had verwacht dat Advanzia rond dezer tijd wel had aangekondigd naar 4% te gaan vanaf 1 nov... O-)
Zou leuk zijn, het regent 4% bij de Duitse banken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
bestbeforeee schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:43:
Wel fijn als je bij CEB maandelijks rente uitgekeerd krijgt. In principe kan je die rente weer hoger wegzetten 😉.
Of gebruiken om van te leven. Inderdaad mooi. Hebben andere lange deposito's volgens mij niet (maandelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Cyclonist schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:47:
Ik had verwacht dat Advanzia rond dezer tijd wel had aangekondigd naar 4% te gaan vanaf 1 nov... O-)
Zou leuk zijn, het regent 4% bij de Duitse banken!
Ik hou nog hoop. Laatste keer was het op de 29e geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Als je dat nodig hebt dan klopt er iets niet helemaal aan je situatie vrees ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:55:
[...]
Als je dat nodig hebt dan klopt er iets niet helemaal aan je situatie vrees ik.
Hoezo? Bijv. extra inkomen voor een (vroeg) gepensioneerde. Niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:09:
[...]

Hoezo? Bijv. extra inkomen voor een (vroeg) gepensioneerde. Niks mis mee.
Als extra is het leuk (maar dan maakt het niet uit dat je het aan het eind van de looptijd pas krijgt en is maandelijkse uitkering niet van belang) maar als je dit daadwerkelijk nodig hebt om van rond te komen lijkt me niet jofel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 08:32:
[...]

Goed punt. Opzeggen buiten de 14 dagen bedenktijd: Als je kwalificeert voor opzeggen met een geldige reden bijv. trouwen of aankoop woning en je krijgt toestemming van het management, dan is opzeggen gratis.

Als je geen geldige reden hebt kan je, mits je toestemming krijgt, nog steeds opzeggen maar dan kost het je een boetesom van 0,25% van de inleg per resterend kwartaal. Feitelijk hoef je de rente dus niet terug te betalen maar 0.25% per kwartaal kan aardig oplopen, zeker bij een deposito van 7 jaar.
Die geldige reden moet dan wel binnen 180 dagen na afsluiten van de deposito plaats vinden.
Zie artikel 22: https://www.crediteurope....to-credit-europe-bank.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1ck1e
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Als extra is het leuk (maar dan maakt het niet uit dat je het aan het eind van de looptijd pas krijgt en is maandelijkse uitkering niet van belang) maar als je dit daadwerkelijk nodig hebt om van rond te komen lijkt me niet jofel.
Er van uitgaande dat naast het geld in deposito's ook nog geld op vrij opneembare rekeningen staat is er niks mis mee met maandelijkse uitkering van rente op een deposito te zien en gebruiken als extra inkomen. Naast een aow, pensioen of als compensatie bijvoorbeeld voor "minder werken". Die maandelijkse uitkering van de rente op het deposito geeft misschien wel meer zekerheid dan de andere inkomsten. En indien de rente voldoende is om van te leven, dan ben je in feite aan het rentenieren. En dat lijkt mij zeker "jofel".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:16:
[...]

Als extra is het leuk (maar dan maakt het niet uit dat je het aan het eind van de looptijd pas krijgt en is maandelijkse uitkering niet van belang)
Niet mee eens. Ik leef al een aantal jaren van mijn investeringen en mijn investeringen die maandelijks uitbetalen vind ik erg prettig. Als ik een 10 jaar deposito bij CKV afsluit betalen ze alle rente aan het einde, zeer onhandig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:17:
[...]
Die geldige reden moet dan wel binnen 180 dagen na afsluiten van de deposito plaats vinden.
Goede catch. Slechte zaak dat ze die 180 dagen niet melden in de FAQ op de site.

Edit: zie discussie hieronder.

[ Voor 5% gewijzigd door Pistachenootje op 27-10-2023 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Niet mee eens. Ik leef al een aantal jaren van mijn investeringen en mijn investeringen die maandelijks uitbetalen vind ik erg prettig. Als ik een 10 jaar deposito bij CKV afsluit betalen ze alle rente aan het einde, zeer onhandig imo.
W1ck1e schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:39:
[...]
Er van uitgaande dat naast het geld in deposito's ook nog geld op vrij opneembare rekeningen staat is er niks mis mee met maandelijkse uitkering van rente op een deposito te zien en gebruiken als extra inkomen. Naast een aow, pensioen of als compensatie bijvoorbeeld voor "minder werken". Die maandelijkse uitkering van de rente op het deposito geeft misschien wel meer zekerheid dan de andere inkomsten. En indien de rente voldoende is om van te leven, dan ben je in feite aan het rentenieren. En dat lijkt mij zeker "jofel".
Wat is het verschil onder aan de streep? En ik zeg (al 2 keer) dat het alleen niet ok is als je het geld écht nodig hebt om van te leven. Als je nog allerlei middelen achter de hand hebt is dat niet van toepassing natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:17:
[...]

Ik zou het lezen zoals het er staat :X
Namelijk dat je binnen 180 dagen van de gebeurtenis kunt opzeggen. Dus als je vandaag een handtekening zet om een huis te kopen kun je over 179 dagen nog een opzegging van het deposito aanvragen.

Ook niet heel gek, immers is de kans klein dat je het deposito op exact die dag van de gebeurtenis opzegt. Dus zullen ze moeten aangeven binnen welke periode dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Namelijk dat je binnen 180 dagen van de gebeurtenis kunt opzeggen. Dus als je vandaag een handtekening zet om een huis te kopen kun je over 179 dagen nog een opzegging van het deposito aanvragen.

Ook niet heel gek, immers is de kans klein dat je het deposito op exact die dag van de gebeurtenis opzegt. Dus zullen ze moeten aangeven binnen welke periode dat kan.
Punt is dat het lijkt dat je na die 180 dagen niet meer 'met een geldige reden' op kunt zeggen en je altijd een boete moet betalen. Dus als je 7 maanden na afsluiten een huis wilt kopen en je je geld nodig hebt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:46:
[...]
Wat is het verschil onder aan de streep?
Liquiditeit kan erg belangrijk zijn. In mijn geval kan het ervoor zorgen dat ik geen aandelen hoef te verkopen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sanook schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:57:
[...]

Punt is dat het lijkt dat je na die 180 dagen niet meer 'met een geldige reden' op kunt zeggen en je altijd een boete moet betalen. Dus als je 7 maanden na afsluiten een huis wilt kopen en je je geld nodig hebt....
Nogmaals, dat staat er niet. Als je een huis koopt, kun je binnen 180 dagen het deposito open breken. Mits die 180 dagen nog binnen het contract valt (niet heel gek). Dat laatste is waarom er over "binnen het contract" wordt gesproken. De datum waarop je het deposito opent (/deposito contract ondertekend) staat hier volkomen los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
RobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:51:
[...]

Goed punt. Slecht gelezen van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:00:
[...]

Nogmaals, dat staat er niet. Als je een huis koopt, kun je binnen 180 dagen het deposito open breken. Mits die 180 dagen nog binnen het contract valt (niet heel gek). Dat laatste is waarom er over "binnen het contract" wordt gesproken. De datum waarop je het deposito opent (/deposito contract ondertekend) staat hier volkomen los van.
Hmm ik zie het nu ja. Ook slecht gelezen hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Begin me steeds meer te ergeren aan Raisin, ben al meer dan 48 uur aan het wachten op een overboeking naar de tussenrekening om het weer door te sluizen naar mijn ABN rekening.

Ik snap dat er een verdienmodel is maar 2 rentedagen is gewoon teveel.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Die vertraging ligt niet bij Raisin, maar bij de bank waar het geld vandaan komt. Raisin heeft weliswaar geen instant payments, maar ze zorgen ook niet voor extra vertraging. Boekingen worden verwerkt op de dag dat ze daadwerkelijk binnen zijn gekomen.

Om welke bank gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:44

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zr40 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:53:
Die vertraging ligt niet bij Raisin, maar bij de bank waar het geld vandaan komt.
Dat lijkt me sterk, want valuteringsdagen zijn bij overboekingen binnen de EU verboden.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zr40 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:53:
Die vertraging ligt niet bij Raisin, maar bij de bank waar het geld vandaan komt. Raisin heeft weliswaar geen instant payments, maar ze zorgen ook niet voor extra vertraging. Boekingen worden verwerkt op de dag dat ze daadwerkelijk binnen zijn gekomen.

Om welke bank gaat het hier?
Gaat om Renault bank. Ik heb geen idee aan wie het ligt, maar een van de 2 veroorzaakt de vertraging.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Slasher schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:58:
[...]
Gaat om Renault bank. Ik heb geen idee aan wie het ligt, maar een van de 2 veroorzaakt de vertraging.
Of allebei. Mijn ervaring met Renault is ook dat ze te traag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lientje78
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-11-2023
Hoi!
Heeft er iemand ervaring met het afsluiten van een deposito (of spaarrekening met een goede rente) voor minderjarigen? Mijn kinderen hebben een legaat ontvangen, maar ik kan op diverse plekken (zoals bijvoorbeeld raisin, credit europe bank) niets voor minderjarigen voor elkaar krijgen.

Ik zou eventueel een keer een dag naar Duitsland kunnen gaan om daar een rekening met/voor de kinderen te openen. Wellicht zijn er nog andere goede opties?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• namliam_eht
  • Laatst online: 24-09 14:54
Slasher schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 10:58:
[...]

Heb hetzelfde probleem ook met Renault, dinsdag vroeg in de ochtend overboeking aangevraagd.
Donderdag pas laat in de middag geld op de Raisin rekening, in dit geval om een deposito bij Nordax te openen. Wel is de transactie ook pas op de donderdag geboekt door Renault, dus mis geen rente dagen anders dan de ene dag tussen Renault en Nordax, wel jammer dat het depo dus pas op vandaag is gestart ipv de aanvraag datum van dinsdag.

Weet iemand het volgende ?
Je kan vanaf je betaal rekening PLAN123 als omschrijving mee geven om direct door te storten naar Renault of welke andere rekening dan ook.

Als je van Renault naar Nordax zou willen werkt dat dan ook ?

Ik zou graag wensen....
En heb ik al eens gevraagd bij Raisin maar krijg alleen maar onzin antwoorden.
Dat je vanaf Renault of bank X kan een omschrijving opgeven als "PAYBACK" of desnoods PLAN123 of what ever zodat eventueel saldo "direct" doorgestort wordt vanaf mijn Raisin account naar mijn betaal rekening.
Als het betaal > raisin > Renault automatisch kan, waarom dan niet het omgekeerde ??
Pagina: 1 ... 160 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling