Vanuit welke bank? En het geld staat niet eens in een deposito? Het is "lost in transit". Lijkt mij dus juist niet per definitie. Ergens valt er vast iets te halen. Maar het DGS is voor het faillissement van een bank, en dat is zeker niet aan de orde. En als het geld niet is aangekomen kun je ook niet claimen dat je het niet kunt opnemen? (Immers is er niks om op te nemen)
Zie toevoeging die ik maakte: In ieder geval moet TR/Citibank zorgen dat het geld terug komt.RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:25:
[...]
Vanuit welke bank? En het geld staat niet eens in een deposito? Het is "lost in transit". Lijkt mij dus juist niet per definitie. Ergens valt er vast iets te halen. Maar het DGS is voor het faillissement van een bank, en dst is zeker niet aan de orde. En als het geld niet is aangekomen kun je ook niet claimen dat je het niet kunt opnemen? (Immers is er niks om op te nemen)
Staat daar niet.W1ck1e schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:20:
[...]
Zoek "even" in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2195294 naar "Trade Republic"
Wel iets gevonden wat er op lijkt wat nogal verontrustend is.
„Trade Republic has opened an account as a depositor with Citibank Europe plc, Germany Branch. CEP is a member of the Deposit Guarantee Scheme of Ireland (DGS). The DGS protects claims of depositors up to €100,000. As Trade Republic has notified CEP that CEP is holding the funds placed in the account on behalf of Trade Republic’s underlying clients, CEP will mark the account as a beneficiary account on their records. Should the situation arise, it would be for the Central Bank of Ireland to investigate which underlying beneficiaries are eligible for protection.“
Edit
Lijkt dus geen 100% toezegging/belofte van Traderepublic, gezien de laatste zin.
[ Voor 5% gewijzigd door Henkoes op 24-10-2023 21:31 ]
"TR/Citibank" zal inderdaad de juiste bewoording zijn. Waarbij je als klant van het kastje naar de muur gestuurd wilt worden. TR die naar Citibank wijst en Citibank die naar TR wijst.Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:28:
[...]
Zie toevoeging die ik maakte: In ieder geval moet TR/Citibank zorgen dat het geld terug komt.
Dat blijft een leuke omschrijving "als de situatie voorkomt moet de centrale bank van Ierland maar uitzoeken wie van de "derden" (in derdegeldenrekening) in aanmerking komt voor bescherming". Dat zou bij mij al alarmbellen doen afgaan.Henkoes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:28:
[...]
Staat daar niet.
Wel iets gevonden wat er op lijkt wat nogal verontrustend is.
„Trade Republic has opened an account as a depositor with Citibank Europe plc, Germany Branch. CEP is a member of the Deposit Guarantee Scheme of Ireland (DGS). The DGS protects claims of depositors up to €100,000. As Trade Republic has notified CEP that CEP is holding the funds placed in the account on behalf of Trade Republic’s underlying clients, CEP will mark the account as a beneficiary account on their records. Should the situation arise, it would be for the Central Bank of Ireland to investigate which underlying beneficiaries are eligible for protection.“
Dat is ook al heel vaak gebeurt hier.RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:32:
[...]
Dat blijft een leuke omschrijving "als de situatie voorkomt moet de centrale bank van Ierland maar uitzoeken wie van de "derden" (in derdegeldenrekening) in aanmerking komt voor bescherming". Dat zou bij mij al alarmbellen doen afgaan.
Dat je geld niet goed aan komt is ook alarmerend.
Kan gewoon inloggen hoor.JohanNL schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:48:
Kan ook niet meer inloggen bij TR, kom in een loop van dingen die fout gaan/foutmeldingen.
Gaat niet goed daar nee
Geld is overgemaakt naar Citibank dus geld zal daar wel zijn vermoed ik. Ik verwacht dat het probleem meer in de administratie zit van TR.RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:31:
[...]
"TR/Citibank" zal inderdaad de juiste bewoording zijn. Waarbij je als klant van het kastje naar de muur gestuurd wilt worden. TR die naar Citibank wijst en Citibank die naar TR wijst.
@Raymon89 zou nog een overweging kunnen zijn om rechtstreeks Citibank Duitsland te benaderen. Of had je dat al gedaan?
Ik ook weer na het wissen van de cache van de app, c.q. schone installatie.
Zal de originele post even aanvullen voor de duidelijkheid.
In vino veritas, in aqua sanitas
Gister nog een bedrag overgemaakt naar TR. Nog niet aangekomen, maar dat zou ik morgen uiterlijk verwachten.Frankenstein schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:20:
Problemen bij Trade Republic: spaarders melden dat hun overschrijvingen naar TR niet worden bijgeschreven. De recente reviews op Trustpilot zijn alarmerend.
https://nl.trustpilot.com...republic.com?sort=recency
Sinds een maand TR en werkte allemaal prima. Maar lees op Trustpilot idd de 12 reviews van transacties die niet aankomen en in dit topic ook. Net opdracht gegeven om mn hele saldo terug te boeken naar mn bankrekening. Transactieproblemen al sinds begin oktober, dat is not done, vind ik.
Dat kan, maar het hoeft niet. Het kan bij de nyc/wwft afdeling zijn geblokkeerd. Zoals ik eerder meldde is instant payment in Nederland (dat zou een kort geleden nog in een paar seconden gaan) niet altijd meer instant payment door ingrijpende antiwitwasmaatregelen van banken. Misschien is er technisch iets met de wachtrij gebeurt waardoor het wel geblokkeerd is (flagged), maar niet behandeld, dus niet vrijgegeven. Dat kan gebeuren als de wachtrij niet op atomische wijze werkt.Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:12:
Hoop dat het goed komt. Ik denk niet dat de Rabobank hier iets mee te maken heeft, die hebben het geld gewoon overgemaakt vermoed ik. Probleem zit echt aan de andere kant.
Het kan aan iedere kant gebeuren. Ik heb het zelf meegemaakt bij het overmaken van geld van Nederlandse bank naar Nederlandse bank waarbij het pas ruim in de werkdag werd bijgeboekt, terwijl de boekingsdata af en bij meerdere dagen uit elkaar lagen. Als het aan de overmakende bank lag klopt de boekingsdatum niet, en vice versa.
In het geval van @Raymon89 is het nog complexer met nog meer datakoppelingen en nog een derde partij.
Uiteraard zit een foutje in een klein hoekje: overmaken naar een verkeerde IBAN of een IBAN met typo waarvan toevallig de checksum klopt kan voorkomen. Controleer dat dan ook altijd, maar @Raymon89 zegt dat dat het niet is. Controleer ook altijd of een overmaking aankomt alvorens een groot bedrag over te maken. Als er bijvoorbeeld een verkeerde IBAN is doorgegeven voorkom je daarmee grotere problemen.
16 oktober "klagen" en intussen zijn we dus weer 8 dagen verder. Als er dan ook al bij de Rabobank (en bij TR) is geklaagd en bij beiden een onderzoek is gestart kun je er wel vanuit gaan dat de fout niet bij Rabo ligt en zeker niet nog ergens in Wwft hangt.mrmrmr schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:23:
[...]
Dat kan, maar het hoeft niet. Het kan bij de nyc/wwft afdeling zijn geblokkeerd. Zoals ik eerder meldde is instant payment in Nederland (dat zou een kort geleden nog in een paar seconden gaan) niet meer instant payment door ingrijpende antiwitwasmaatregelen van banken. Misschien is er technisch iets met de wachtrij gebeurt waardoor het wel geblokkeerd is (flagged), maar niet behandeld, dus niet vrijgegeven. Dat kan gebeuren als de wachtrij niet op atomische wijze werkt.
Het kan aan iedere kant gebeuren. Ik heb het zelf meegemaakt bij het overmaken van geld van Nederlandse bank naar Nederlandse bank waarbij het pas ruim in de werkdag werd bijgeboekt, terwijl de boekingsdata af en bij meerdere dagen uit elkaar lagen. Als het aan de overmakende bank lag klopt de boekingsdatum niet, en vice versa.
In het geval van @Raymon89 is het nog complexer met nog meer datakoppelingen en nog een derde partij.
Uiteraard zit een foutje in een klein hoekje: overmaken naar een verkeerde IBAN of een IBAN met typo waarvan toevallig de checksum klopt kan voorkomen. Controleer dat dan ook altijd, maar @Raymon89 zegt dat dat het niet is. Controleer ook altijd of een overmaking aankomt alvorens een groot bedrag over te maken. Als er bijvoorbeeld een verkeerde IBAN is doorgegeven voorkom je daarmee grotere problemen.
Toen ik ze in ieder geval belde i.v.m. geblokkeerde rekening was dat ook voor hen meteen duidelijk. Ook volledig duidelijk voor mij als klant trouwens, bestedingsruimte van -500k duidelijk zichtbaar in het rekeningoverzicht.
En ga er maar vanuit dat banken of atomic werken of een juiste vorm van eventual consistancy hanteren. No way dat er dagen overheen gaat om een miscommunicatie tussen Wwft systeem en bank systeem recht te trekken. Tenzij je bij ING zit natuurlijk, daar kan alles.
Ik heb afgelopen vrijdagavond nog wat geld overgemaakt naar TR en dat was er maandagochtend. Beetje bummer van het weekend, maar omdat eerdere overschrijvingen er telkens binnen een paar uur waren nam ik de gok.
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Duitse Trustpilot geeft gelukkig de afgelopen maand geen reviews over transactieproblemen bij Trade Republic. Lijkt een typisch Nederlands probleem te zijn? (Wel veel klachten over een nieuwe design/update van de TR app)
Daarom ben ik eigenlijk een beetje huiverig voor Raisin. Wellicht gewoon onterecht gezien velen van jullie hier er gebruik van maken. En volgens mij ook naar alle tevredenheid als ik zie hoe vaak het voorbij komt.Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Geld is overgemaakt naar Citibank dus geld zal daar wel zijn vermoed ik. Ik verwacht dat het probleem meer in de administratie zit van TR.
@Raymon89 zou nog een overweging kunnen zijn om rechtstreeks Citibank Duitsland te benaderen. Of had je dat al gedaan?
Maar gevoelsmatig geeft het een beetje een drempel bij mij. Omdat er een extra schakel tussen komt wanneer je van bank naar bank overschrijft.
Al zit ik toch steeds meer te neigen om gewoon eens een account te gaan openen. Er zitten namelijk interessante opties tussen...
We wachten nu even het onderzoek van beide kanten af, ik neem eigenlijk aan dat Rabo daarin ook contact gaat zoeken met de ontvangende bank. Indien het allemaal niks oplevert dan is de volgende stap inderdaad zelf naar Citibank toe, al claimt TR daar nu dus al mee bezig te zijn.Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:36:
[...]
Geld is overgemaakt naar Citibank dus geld zal daar wel zijn vermoed ik. Ik verwacht dat het probleem meer in de administratie zit van TR.
Gedaan door eerst 1 euro over te maken, die kwam goed aan. Grote overboeking daarna ging dus fout.mrmrmr schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:23:
[...]
Controleer ook altijd of een overmaking aankomt alvorens een groot bedrag over te maken. Als er bijvoorbeeld een verkeerde IBAN is doorgegeven voorkom je daarmee grotere problemen.
Viel me ook al op ja. Én overboekingsdatum 3 oktober zie ik in enkele reviews terugkomen, dat is ook de datum waarop mijn vriendin de overboeking gedaan heeft.Olifant123 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:37:
Duitse Trustpilot geeft gelukkig de afgelopen maand geen reviews over transactieproblemen bij Trade Republic. Lijkt een typisch Nederlands probleem te zijn? (Wel veel klachten over een nieuwe design/update van de TR app)
Bij welke banken zit je nu dan? Vooral NL banken of ook buitenlands?Rockel83 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Daarom ben ik eigenlijk een beetje huiverig voor Raisin. Wellicht gewoon onterecht gezien velen van jullie hier er gebruik van maken. En volgens mij ook naar alle tevredenheid als ik zie hoe vaak het voorbij komt.
Maar gevoelsmatig geeft het een beetje een drempel bij mij. Omdat er een extra schakel tussen komt wanneer je van bank naar bank overschrijft.
Al zit ik toch steeds meer te neigen om gewoon eens een account te gaan openen. Er zitten namelijk interessante opties tussen...
Kanttekening daarbij is wel dat Trade Republic helemaal geen bank is. Maar een (aandelen) broker die het onbelegde geld van de klanten op een derde gelden rekening van een aparte bank zet. Raisin de tussenpersoon stalt het geld dat je over maakt (of opneemt) op een rekening bij Raisin Bank. En in alle gevallen heb je bij alle banken een rekening op eigen naam. Dus ik ben klant van Raisin Bank, van Renault, van Progetto, van....Rockel83 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Daarom ben ik eigenlijk een beetje huiverig voor Raisin. Wellicht gewoon onterecht gezien velen van jullie hier er gebruik van maken. En volgens mij ook naar alle tevredenheid als ik zie hoe vaak het voorbij komt.
Terwijl bij TR je alleen klant bent van TR, en TR het geld onderwater vervolgens bij Citibank zet, op een derdegeldenrekening. Zoals ook in het eerder gedeelde quote staat: beneficiary account, het geld staat dus niet op een eiegen rekening op eigen naam.
Ik spaar op dit moment bij de Rabobank en Openbank. Nederlands en Spaans dus.Henkoes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:20:
[...]
Bij welke banken zit je nu dan? Vooral NL banken of ook buitenlands?
Bunq heb ik net opgezegd, dat vond ik helemaal niets.
Ik heb het verificatieproces nog lopen bij Anadolubank en Yapi-Kredi, die leken me wel interessant mede door de relatief hoge rentes met periodieke uitkeringen. En dat ze daarnaast ook in NL gevestigd zijn (zijn beiden Turkse banken van oorsprong).
Maar ik zit nu toch echt wat andere banken te overwegen, ook enkele bij Raisin. Gezien daar ook banken zijn die periodiek uitkeren, maar meteen ook hogere rentes geven. Al ben ik nog een beetje terughoudend.
En verder wat losse banken als Revolut, N26, Wise. Maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor transacties of in het buitenland.
Ah thanks voor de uitleg. Had TR hier al vaak voorbij zien komen, maar had me er nog nooit in verdiept. Dacht het een vergelijkbare constructie was met Raisin n.a.v. de commentaren die ik hier voorbij zag komen. Maar volgens jou zit er dus echt wel wezenlijk verschil in. Goed om te weten!RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:33:
[...]
Kanttekening daarbij is wel dat Trade Republic helemaal geen bank is. Maar een (aandelen) broker die het onbelegde geld van de klanten op een derde gelden rekening van een aparte bank zet. Raisin de tussenpersoon stalt het geld dat je over maakt (of opneemt) op een rekening bij Raisin Bank. En in alle gevallen heb je bij alle banken een rekening op eigen naam. Dus ik ben klant van Raisin Bank, van Renault, van Progetto, van....
Terwijl bij TR je alleen klant bent van TR, en TR het geld onderwater vervolgens bij Citibank zet, op een derdegeldenrekening. Zoals ook in het eerder gedeelde quote staat: beneficiary account, het geld staat dus niet op een eiegen rekening op eigen naam.
Moet me van de week eens wat beter gaan inlezen over Raisin.
In een ideale wereld niet, maar tegenwoordig zijn programeer- en ontwerpfouten aan de orde van de dag. Alles moet snel worden ontwikkeld.RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 22:35:
[...]
16 oktober "klagen" en intussen zijn we dus weer 8 dagen verder. Als er dan ook al bij de Rabobank (en bij TR) is geklaagd en bij beiden een onderzoek is gestart kun je er wel vanuit gaan dat de fout niet bij Rabo ligt en zeker niet nog ergens in Wwft hangt.
Ik weet niet precies wat je bedoelt maar wat een medewerker op een scherm ziet is geen garantie tegen een fout in systemen. Dat bedoelde ik. Je kunt bijvoorbeeld een mislukte synchronisatie krijgen doordat operaties niet atomisch worden uitgevoerd of door pointers die door hergebruik in multithreading naar de verkeerde record verwijzen. Dat laatste is een mogelijke oorzaak voor het ING debakel waarbij klanten toegang kregen tot verkeerde accounts.Toen ik ze in ieder geval belde i.v.m. geblokkeerde rekening was dat ook voor hen meteen duidelijk. Ook volledig duidelijk voor mij als klant trouwens, bestedingsruimte van -500k duidelijk zichtbaar in het rekeningoverzicht.
Ik ben niet zo optimistisch over banken of over de kwaliteit van bankapplicaties. De bankenwereld is overspoelt door bedrijven die "makkelijke" software aanbieden. Geprogrammeerd voor een habbekrats door mensen aan de andere kant van de wereld. Dat is echt niet meer de kwaliteit van vroeger. Het gebeurt niet alleen bij banken, bij alle soorten software is de kwaliteitsachteruitgang gaande. Voeg daarbij ambitieuze bankmanagers die geld gaan besparen met snelle automatisering en het is feest met de race to the bottom.En ga er maar vanuit dat banken of atomic werken of een juiste vorm van eventual consistancy hanteren. No way dat er dagen overheen gaat om een miscommunicatie tussen Wwft systeem en bank systeem recht te trekken. Tenzij je bij ING zit natuurlijk, daar kan alles.
Edit: overigens een race condition is ook een mogelijke oorzaak van problemen. Moeilijk op te sporen, zelfs voor programmeurs.
Ik begrijp je woord 'daarom' niet in deze post. De klachten gaan over een broker (TR) die een derdengeldenrekening aanhoudt bij een bank, zonder dat de klant een contract heeft met die bank. Je hebt dus geen eigen rekening bij die bank.Rockel83 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Daarom ben ik eigenlijk een beetje huiverig voor Raisin.
Raisin is zelf een bank en tevens bemiddelaar. Als je via Raisin een rekening opent bij een partnerbank krijg je een echte bankrekening voor jezelf. Je gaat een contract aan met die bank. Bij Raisin heb je ook een echte bankrekening voor jezelf. De constructies bij Raisin en TradeRepublic zijn dus totaal onvergelijkbaar.
Eens dat de Raisin constructie anders is. Ik heb me echter wel eens afgevraagd wat er gebeurd als Raisin er vandaag ineens niet meer is en je dus ook niet meer kan inloggen. Ik heb het gevoel dat het dan best nog wel wat gedoe zou kunnen worden om mijn geld bij de verschillende banken terug te krijgen.Pistachenootje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 05:01:
[...]
Ik begrijp je woord 'daarom' niet in deze post. De klachten gaan over een broker (TR) die een derdengeldenrekening aanhoudt bij een bank, zonder dat de de klant een contract heeft met die bank. Je hebt dus geen eigen rekening bij die bank.
Raisin is zelf een bank en tevens bemiddelaar. Als je bij Raisin een rekening opent bij een partnerbank krijg je een echte rekening voor jezelf. Je gaat een contract aan met die bank. Bij Raisin heb je ook een echte rekening voor jezelf. De constructies bij Raisin en TradeRepublic zijn dus totaal onvergelijkbaar.
Als het mijn 25k was zou ik contact op nemen met Citibank Duitsland. De betaling is immers verzonden naar een IBAN van hen. Ook handig dat ze waarschijnlijk wel een echte klantenservice hebben die tevens Engels spreekt.Raymon89 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:17:
[...]
We wachten nu even het onderzoek van beide kanten af, ik neem eigenlijk aan dat Rabo daarin ook contact gaat zoeken met de ontvangende bank. Indien het allemaal niks oplevert dan is de volgende stap inderdaad zelf naar Citibank toe, al claimt TR daar nu dus al mee bezig te zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door Pistachenootje op 25-10-2023 07:10 ]
Die partnerbanken hebben "gewoon" contactgegevens en al. Die kunnen dus contact met alle klanten opnemen en om een IBAN vragen, als ze die niet al hebben. De Raisin IBAN zullen ze sowieso hebben, de IBAN van de tegenrekening wellicht ook?helloitsme schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 05:39:
[...]
Eens dat de Raisin constructie anders is. Ik heb me echter wel eens afgevraagd wat er gebeurd als Raisin er vandaag ineens niet meer is en je dus ook niet meer kan inloggen. Ik heb het gevoel dat het dan best nog wel wat gedoe zou kunnen worden om mijn geld bij de verschillende banken terug te krijgen.
Wat een vreemde opmerking. Klachten gaan over TR, Raisin heeft hier niets mee te maken en is een kompleet andere vorm/manier. Misschien eerst even inlezen voordat je dit soort dingen post?Rockel83 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:12:
[...]
Verwijderd
Jep.Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:51:
[...]
Stuurde jij de hele IB aangifte als pdf?
Banca Promos via Raisin verhoogt 1 jaar deposito rente naar 4,00 %
(ze zijn lange tijd uit beeld geweest)
(ze zijn lange tijd uit beeld geweest)
[ Voor 175% gewijzigd door dwdd op 25-10-2023 08:23 ]
Bummer: ondanks dat afgelopen dagen de 4,2% in mijn overzicht stond voor 2 jaar vast bij Younited, staat hij nu ineens op 4%. Ik ga gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Kijken hoe de service van Raisin is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Kijk even in de app van Raisin bij documenten, daar vind je een bevestiging van de deposito. Wat staat daarop genoemd als rente?wcduck schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:35:
Bummer: ondanks dat afgelopen dagen de 4,2% in mijn overzicht stond voor 2 jaar vast bij Younited, staat hij nu ineens op 4%. Ik ga gebruik maken van mijn herroepingsrecht. Kijken hoe de service van Raisin is.
Je wist dat dat risico er was, dus heel ineens is het niet. Dat het beetje onduidelijk is als je op het randje zit welke het nu wordt, ben ik mee eens. Als het echter een jaar deposito was, had ik sowieso niet verwacht dat met herroepen het je geld oplevert (want hoe lang staat je geld dan nul rente te genereren voor alles rond is?), met twee jaar is dat wat anders. Maar alsnog moet je hopen dat alles snel genoeg gaat, als het niet opschiet kost het je even veel.wcduck schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:35:
Als je teveel dagen zonder rente zit, ook al vind je daarna een 4,2, je zal dan alsnog middelen naar 4%.wcduck schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:35:
Hoelang doet raisin daarover?
Het "ineens" in mijn zin sloeg op de plotselinge verandering in het Raisin overzicht. De afgelopen dagen stond duidelijk 4,2% aangegeven, om nu ineens veranderd te worden. Ik wist inderdaad dat er een kans was dat het zou mislukken. Ik was wel hoopvol geworden door de verhalen hier op het forum. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.Sissors schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Je wist dat dat risico er was, dus heel ineens is het niet. Dat het beetje onduidelijk is als je op het randje zit welke het nu wordt, ben ik mee eens. Als het echter een jaar deposito was, had ik sowieso niet verwacht dat met herroepen het je geld oplevert (want hoe lang staat je geld dan nul rente te genereren voor alles rond is?), met twee jaar is dat wat anders. Maar alsnog moet je hopen dat alles snel genoeg gaat, als het niet opschiet kost het je even veel.
Ik heb Raisin een bericht gestuurd. Het kan inderdaad zijn dat ik nu meer rente verlies door de opzegprocedure. Ik zie het als leergeld. Volgende keer zal ik het risico niet meer nemen.
Geen idee hoe lang Raisin doet over het herroepen van een deposito. Ik zal jullie hiervan op de hoogte houden.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Als je teveel dagen zonder rente zit, ook al vind je daarna een 4,2, je zal dan alsnog middelen naar 4%.
Hoelang doet raisin daarover?
Hier staat ook 4% genoemd.Spixo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:43:
[...]
Kijk even in de app van Raisin bij documenten, daar vind je een bevestiging van de deposito. Wat staat daarop genoemd als rente?
Wat is bij jou de ingangsdatum van het deposito? Die van mij staat nog op 4.2% met ingangsdatum 13-10.wcduck schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 08:35:
Ze hebben de rente formeel pas maandag aangepast. En donderdag(?) stond de melding pas in de app/website. Dat jij nog 4,2% rente kreeg met ingangsdatum 13-10 is dan ook niet heel gek. Dat was nog (ruim) voordat bekend werd dat ze uberhaupt zouden gaan verlagen (en dus nog verder voor dat de verlaging daadwerkelijk in ging).AWiersma schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:21:
[...]
Wat is bij jou de ingangsdatum van het deposito? Die van mij staat nog op 4.2% met ingangsdatum 13-10.
Het bedrag dat ik eergisteren heb overgemaakt is zojuist aan mijn TR account toegevoegd. Ik heb gisteren per e-mail een vraag gesteld over deze transfer. Binnen een uur had ik antwoord van de klantenservice dat een transfer 2 tot 3 dagen kan duren. Lijkt er op dat transfers aankomen en dat de klantenservice adequaat functioneert. Weet iemand hoe lang het duurt voordat een opname is bijgeschreven op de tegenrekening?
Hoelang duurt een raisin bijschrijving? Mijn bank gaf aan binnen 1 werkdag, maar hoelang heeft Raisin nodig te beseffen dat ze op mijn geld zitten?
Mijn ervaring is dat geld de werkdag na de opname op de tegenrekening verschijnt. Dus niet op de vrijdag opnemen, maar op maandag t/m donderdag.Shiphost schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:46:
Het bedrag dat ik eergisteren heb overgemaakt is zojuist aan mijn TR account toegevoegd. Ik heb gisteren per e-mail een vraag gesteld over deze transfer. Binnen een uur had ik antwoord van de klantenservice dat een transfer 2 tot 3 dagen kan duren. Lijkt er op dat transfers aankomen en dat de klantenservice adequaat functioneert. Weet iemand hoe lang het duurt voordat een opname is bijgeschreven op de tegenrekening?
Met de Rabo staat het vaak dezelfde dag er al bij.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:58:
Hoelang duurt een raisin bijschrijving? Mijn bank gaf aan binnen 1 werkdag, maar hoelang heeft Raisin nodig te beseffen dat ze op mijn geld zitten?
Klopt, s ochtends overboeken, staat het er s middags op.feddesman schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:59:
[...]
Met de Rabo staat het vaak dezelfde dag er al bij.
12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live
Ik zie nog niks.MieJuul schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:26:
[...]
Klopt, s ochtends overboeken, staat het er s middags op.
Naast IBAN en naam hoef je geen identifier in het notitie veld te zetten toch?
Zie:Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
Ik zie nog niks.
https://klantenservice.ra...-in-te-loggen-bij-Raisin-
Via de Raisin omgeving of met een omschrijving zoals vermeld.
Bedrag maandag overgemaakt naar TR, vandaag bijgeschreven.
Als je alleen IBAN doorgeeft komt het geld op je Raisin (tussen)rekening. Dan moet je het zelf nog doorzetten (via je Raisin app/account) naar de spaar rekening waar je het voor wilt gebruiken.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:28:
[...]
Ik zie nog niks.
Als je een deposito opent of geopend hebt wordt het geld automatisch van je tussenrekening naar de deposito gestuurd.
Ik heb gisteravond een bedrag overgeboekt (TR). Ik zal laten weten wanneer het aankomt.Shiphost schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:46:
Weet iemand hoe lang het duurt voordat een opname is bijgeschreven op de tegenrekening?
Gisteravond rond 23:15 geld overgemaakt van Rabo naar Raisin, staat nu net op de Raisin rekening.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:58:
Nog steeds niks.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Gisteravond rond 23:15 geld overgemaakt van Rabo naar Raisin, staat nu net op de Raisin rekening.
Hoop niet dat ik een foutje gemaakt heb.
copy/paste van IBAN is toch niet zo moeilijk lijkt meHenkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:16:
[...]
Nog steeds niks.
Hoop niet dat ik een foutje gemaakt heb.
Reageren zoals RobertMe b.v. letterlijk 3 posts verder doet was b.v. ook een mogelijkheid geweest.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 07:31:
[...]
Wat een vreemde opmerking. Klachten gaan over TR, Raisin heeft hier niets mee te maken en is een kompleet andere vorm/manier. Misschien eerst even inlezen voordat je dit soort dingen post?
Één post verder lezen en het was duidelijk geweest dat het al duidelijk was.
En het ging dan ook niet zozeer of direct over de "vorm" maar over de extra "schakel".
Nog afgezien daarvan IBAN is in elke versie in elk land een zelf controlerend nummer.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
copy/paste van IBAN is toch niet zo moeilijk lijkt me
De kans dat je een typefout maakt en een geldige IBAN raakt is ongeveer 0...
Daarmee ga ik er wel vanuit dat de versturende bank een controle op IBAN doet, de meesten doen dat volgens mij wel.... maar kan ik natuurlijk niet garanderen.
Ik vond je post zo opvallend dat ik er graag zo op wilde reageren.Rockel83 schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:39:
[...]
Reageren zoals RobertMe b.v. letterlijk 3 posts verder doet was b.v. ook een mogelijkheid geweest.
Één post verder lezen en het was duidelijk geweest dat het al duidelijk was.
En het ging dan ook niet zozeer of direct over de "vorm" maar over de extra "schakel".
[ Voor 17% gewijzigd door sanook op 25-10-2023 13:09 ]
IBAN zou goed moeten zijn, helaas nog geen cent binnengekomen.namliam_eht schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Nog afgezien daarvan IBAN is in elke versie in elk land een zelf controlerend nummer.
De kans dat je een typefout maakt en een geldige IBAN raakt is ongeveer 0...
Daarmee ga ik er wel vanuit dat de versturende bank een controle op IBAN doet, de meesten doen dat volgens mij wel.... maar kan ik natuurlijk niet garanderen.
Verwijderd
Advanzia opnieuw aangevraagd. Week geleden ongeveer oude account laten sluiten. Ben benieuwd of het gaat lukken.
Als je er maar blij van word. Dan is het prima.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 12:59:
[...]
Ik vond je post zo opvallend dat ik er graag zo op wilde reageren.
Nog steeds niks ontvangen op raisin.
Tijd om zenuwachtig te worden?
Nee hoor..als je het iban 100% correct hebt ingevuld gaat het goed komen.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:33:
Vind ik het enige echte nadeel aan Raisin, duurt vaak een dagje langer dan ik zou denken. Maar het komt er altijd wel.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:33:
Bij sommige actierentes loont het de moeite om de rekening op te zeggen, je spaargeld elders te stallen en je dan vervolgens weer als nieuwe klant aan te melden. Zoals bij Advanzia. Daardoor kom je opnieuw in aanmerking voor de actierente.W1ck1e schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:30:
[...]
Waarom zou je de rekening opzeggen wanneer de rente gedaald is ?
Haal de rekening leeg, De opgebouwde rente krijg je later wel. Rente over die rente is 10-tjes werk, en loont niet de moeite van opzeggen en eventueel weer later openen.
Voor de zekerheid deed ik het 200% correct.tiesvts schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:37:
[...]
Nee hoor..als je het iban 100% correct hebt ingevuld gaat het goed komen.
Is inmiddels aangekomen.
Is wel een langdradig proces als het nu ook nog naar Nordax moet.
Doorstorten gaat meestal vrij snel..Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Voor de zekerheid deed ik het 200% correct.
Is inmiddels aangekomen.
Gaat vaak ook meer dan een dag overheen, eerst staat ie in behandeling en daarna is ie even helemaal weg. Althans dat is mijn ervaring met een deposito naar Banca Progetto, nu een incasso bij Klarna geopend.
Ik ben benieuwd naar jouw reden waarom je Klarna boven Nordax kiest.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:49:
[...]
Gaat vaak ook meer dan een dag overheen, eerst staat ie in behandeling en daarna is ie even helemaal weg. Althans dat is mijn ervaring met een deposito naar Banca Progetto, nu een incasso bij Klarna geopend.
Deposito van 6 maanden, daar zit Nordax op 3,75 en Klarna op 3,94.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:52:
[...]
Ik ben benieuwd naar jouw reden waarom je Klarna boven Nordax kiest.
Weten jullie of de rekening van raisin, dus waar je geld bij raisin staat, ook gedekt is onder een depositogarantiestelsel? Ik kan dat nergens vinden. Wel cruciaal, aangezien je geld eerst daar terecht komt
Banktegoeden bij Raisin Bank worden gegarandeerd door het Duitse wettelijke depositogarantiestelsel (Entschädigungseinrichtung deutscher Banken GmbH) tot € 100.000 per klant.
Staat op de homepage onder: Over Raisin
Staat op de homepage onder: Over Raisin
Dat wordt idd gedekt door het Duitse depositoselsel. De vraag is echter waarom je een bedrag op de Raisin rekening wil hebben staan? Een spaarrekening is met drie muisklikken geopend en geeft wel rente. Of geeft Raisin zelf ook rente op hun eigen rekening?ptholemy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:13:
Weten jullie of de rekening van raisin, dus waar je geld bij raisin staat, ook gedekt is onder een depositogarantiestelsel? Ik kan dat nergens vinden. Wel cruciaal, aangezien je geld eerst daar terecht komt
7400 Wp op het dak
Ah, ik zie het inderdaad.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:00:
[...]
Deposito van 6 maanden, daar zit Nordax op 3,75 en Klarna op 3,94.
Enorme verschillen per banken per interval.
Als je dat niet kon vinden is het IMO maar de vraag of je er aan moet beginnen. Raisin is hier best duidelijk over, staat "groot op de website" maar ook in de kleine lettertjes algemene voorwaarden. Ik zou me dan zorgen maken of het lezen van de productinformatie en algemene voorwaarden van de partnerbanken wel goed gaatptholemy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:13:

Tip voor de volgende keer: klik in Raisin bij de Nordax rekening op stortwn en selecteer dan periodiek. Daar staat dan een unieke code. Deze kun je (elke keer) gebruiken in de overschrijving van de gewone/tegenrekening naar Raisin. Raisin herkent vervolgens de code en zal het bedrag automatisch doorstorten naar Nordax.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Voor de zekerheid deed ik het 200% correct.
Is inmiddels aangekomen.
Denk ik, deze tip is hier eerder voorbij gekomen voor Renault. Maar neem aan dat het bij Nordax ook kan. Immers is dit iets wat Raisin doet en dus onafhankelijk van de partnerbank.
Nee, dat is 0% inderdaad. Is ook niet echt de bedoeling dat je daar geld laat staan, de Raisin rekening is puur bedoeld als tussenstation.Theo schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:09:
[...]
Of geeft Raisin zelf ook rente op hun eigen rekening?
Maar dan nog, ook al staat het geld er maar even, is het fijn dat ook die bankrekening onder DGS valt.
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Op de website zie ik dat Younited voor rond de 4,8% aan interest fee leningen geeft?
Dat is vrij goedkoop, en niet fors hoger dan de rente die de spaarders bij Younited krijgen.
Dat zou de reden kunnen zijn dat de rente nu daalt.
Dat is vrij goedkoop, en niet fors hoger dan de rente die de spaarders bij Younited krijgen.
welke rente daalt?Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:09:
Op de website zie ik dat Younited voor rond de 4,8% aan interest fee leningen geeft?
Younited 2jaar en 3jaar.
Aantal mensen grepen net mis hier.
Je kunt sowieso geen geld echt aanhouden op de Raisin rekening. Toen ik klant ben geworden heb ik eerst een Renault rekening geopend en geld over gemaakt naar de Raisin rekening. Dat was denk ik op een donderdag. Aanvraag duurde wat langer en tijdens het weekend kreeg ik een mail dat ik geld ongebruikt op de tussenrekening had staan en als ik dat aanhield het teruggeboekt zou worden naar de tegenrekening.Exar schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:44:
[...]
Nee, dat is 0% inderdaad. Is ook niet echt de bedoeling dat je daar geld laat staan, de Raisin rekening is puur bedoeld als tussenstation.
Maar dan nog, ook al staat het geld er maar even, is het fijn dat ook die bankrekening onder DGS valt.
Wij hebben 2 raisin rekeningen en op een hadden we bijna een jaar geld staan wat we vergeten waren door te sluizen naar de spaarrekening. Geen mail van gezien.RobertMe schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 21:22:
[...]
Je kunt sowieso geen geld echt aanhouden op de Raisin rekening. Toen ik klant ben geworden heb ik eerst een Renault rekening geopend en geld over gemaakt naar de Raisin rekening. Dat was denk ik op een donderdag. Aanvraag duurde wat langer en tijdens het weekend kreeg ik een mail dat ik geld ongebruikt op de tussenrekening had staan en als ik dat aanhield het teruggeboekt zou worden naar de tegenrekening.
Toen wisten we nog niet van de code welke je bij de omschrijving kan zetten waardoor het vanzelf op de juiste spaarrekening komt.
Dit is te vinden op de site van younited
For example: for a loan of €8,000, 48 monthly payments of €183.56 over 48 months, excluding optional insurance. Total amount due: 8810.88€. Fixed APR: 4.92%. Fixed loan rate: 4.81%. Interest and charges due (excluding insurance): €810.88.
A loan is a commitment and must be repaid. Before you apply, make sure you can afford the repayments.
Hoe kunnen ze dan een deposito van 2 jaar geven met 4,2% rente als ze er minimaal boven zitten in rente die zij vragen?
For example: for a loan of €8,000, 48 monthly payments of €183.56 over 48 months, excluding optional insurance. Total amount due: 8810.88€. Fixed APR: 4.92%. Fixed loan rate: 4.81%. Interest and charges due (excluding insurance): €810.88.
A loan is a commitment and must be repaid. Before you apply, make sure you can afford the repayments.
Hoe kunnen ze dan een deposito van 2 jaar geven met 4,2% rente als ze er minimaal boven zitten in rente die zij vragen?
Ze verdienen hun geld op meerdere manieren. O.a. ook met credit cards. Die zullen waarschijnlijk met hogere percentages werken.Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:42:
Als je wil beoordelen of Younited wel genoeg geld verdient kun je beter naar hun financiële resultaten kijken dan naar een enkel product. Zie bijvoorbeeld:
https://group.younited.co...nited_fundraising_eng.pdf
https://www.altfi.com/art...ate-of-eur200m-in-h1-2022
Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 09:58:
En vanochtend staat het geld op de Klarna deposito.sanook schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:18:
[...]
Gisteravond rond 23:15 geld overgemaakt van Rabo naar Raisin, staat nu net op de Raisin rekening.
Banken zetten hun leningen niet een op een uit aan hun tegoeden. Dus elke euro inleg mag meerdere keren uitgeleend worden. De leners zijn immers gehouden terug te betalen. Wie weet de toegestane factor?Henkoes schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 22:42:
Oké. Zeer tevreden over Openbank, heb nu 3% en zou naar 3,65% kunnen. Maar ik word door mensen op Pepper en Tweakers wel een beetje bang gemaakt over de erfbelasting en dus op zoek naar een andere spaarrekening.
Ik lees hier veel mee, maar wellicht kan het kort en bondig: is er een spaarrekening (flexibel of 3 tot 6 maanden deposito) met een hoge rente zonder bron- en erfbelasting?
Ik heb al een account bij Raisin, dus dat is in elk geval geen probleem. Het liefst zou ik gewoon een Nederlandse bank willen die flexibel rond 4% heeft, maar dat is een droom.
Ik lees hier veel mee, maar wellicht kan het kort en bondig: is er een spaarrekening (flexibel of 3 tot 6 maanden deposito) met een hoge rente zonder bron- en erfbelasting?
Ik heb al een account bij Raisin, dus dat is in elk geval geen probleem. Het liefst zou ik gewoon een Nederlandse bank willen die flexibel rond 4% heeft, maar dat is een droom.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Is de verwachting dat de "hoge" rentes nog een tijdje aanhouden, of is het beter om het wat langer vast te zetten?
Nederlandse bank met die rente kun je vergeten. De Italiaanse Banca Progetto bied 4% aan voor een deposito van 6 maanden. Geen bronbelasting, wel moet je minimaal € 10.000 storten.THE_BASE schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:42:
Oké. Zeer tevreden over Openbank, heb nu 3% en zou naar 3,65% kunnen. Maar ik word door mensen op Pepper en Tweakers wel een beetje bang gemaakt over de erfbelasting en dus op zoek naar een andere spaarrekening.
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Nee hoor geen droom, gewoon wachten totdat banken bij Raisin e.d. 8% geven misschien dat je dan bij een NL bank richitng de 4% gaat krijgen.THE_BASE schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:42:
Ik heb in mijn glazen bol gekeken en krijg geen antwoord.darkdesign schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:54:
Is de verwachting dat de "hoge" rentes nog een tijdje aanhouden, of is het beter om het wat langer vast te zetten?
Vandaag komt de ECB samen in Athene en vanmiddag is er een persconferentie.
Zelf verwacht ik geen rente aanpassing voor half november.
Overzicht ECB bijeenkomsten: https://www.ecb.europa.eu.../mgcgc/html/index.en.html
Haha, ik bedoelde natuurlijk nog dit jaar.namliam_eht schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Nee hoor geen droom, gewoon wachten totdat banken bij Raisin e.d. 8% geven misschien dat je dan bij een NL bank richitng de 4% gaat krijgen.
Maar het voelt voor mij als dat veel banken haken en ogen hebben: die weer bronbelasting, dan weer erfbelasting, de ander geen goede status, dat is weer een beleggingsrekening…
Gewoon een simpele bank (zoals LPB) met hoge rente is teveel gevraagd? Wellicht CEB of Advanzia, maar moet ik me nog even in verdiepen.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Mijn verwachting is dat we niet of nauwelijks meer hoger gaan. Als je geld langere tijd kan missen is dit een goed moment om vast te zetten imo.darkdesign schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:54:
Hier intussen ook goed gekomen, die laatste stap ging vrij rap.sanook schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 07:52:
[...]
[...]
En vanochtend staat het geld op de Klarna deposito.
Dank voor het informeren!
Helaas zijn de de 2 en 3 jaar van banken juist gedaald. Of het zijn de minder kredietwaardige landen die overblijven.Pistachenootje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:08:
[...]
Mijn verwachting is dat we niet of nauwelijks meer hoger gaan. Als je geld langere tijd kan missen is dit een goed moment om vast te zetten imo.
ICS gaat ook weer iets omhoog met de rente op het positieve saldo van hun credit cards. Geen "traditionele" spaarrekening (en je moet natuurlijk een creditcard bij ze hebben), wel (Nederlands) DGS.
Vanaf 14 november 2023 krijgt u 1,5% spaarrente
We verhogen de spaarrente op uw <creditcard> vanaf 14 november van 1,25% naar 1,5% effectief op jaarbasis. Dit kunnen we doen door ontwikkelingen in de markt. U krijgt rente tot een saldo van €1.000.000.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Gebeurt wel vaker dat de rentes schommelen. Ik denk niet dat het structureel is maar wie weet.Henkoes schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:23:
[...]
Helaas zijn de de 2 en 3 jaar van banken juist gedaald. Of het zijn de minder kredietwaardige landen die overblijven.
Even een tegengeluid omtrent TR:
Gisterenavond geld overgemaakt, zojuist op de rekening. Van Rabo naar Citibank, bedrag weliswaar<€5k.
Drie boekingen gedaan afgelopen weken en die verlopen soepel tot nu toe. Renteopbouw gaat prima en 1 nov de eerste uitkering.
Wellicht dat er door anderen gestort is vanuit andere tegenrekening? TR accepteert namelijk alleen stortingen vanuit rekeningen van de naamhouder zelf (en/of wordt toegestaan).
Ik stort overigens enkel vanuit mijn persoonlijke rekening.
Gisterenavond geld overgemaakt, zojuist op de rekening. Van Rabo naar Citibank, bedrag weliswaar<€5k.
Drie boekingen gedaan afgelopen weken en die verlopen soepel tot nu toe. Renteopbouw gaat prima en 1 nov de eerste uitkering.
Wellicht dat er door anderen gestort is vanuit andere tegenrekening? TR accepteert namelijk alleen stortingen vanuit rekeningen van de naamhouder zelf (en/of wordt toegestaan).
Ik stort overigens enkel vanuit mijn persoonlijke rekening.
Gisteren geld overgemaakt van tr naar ing, vanmorgen zag ik het daar.Pistachenootje schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Ik heb gisteravond een bedrag overgeboekt (TR). Ik zal laten weten wanneer het aankomt.
Zullen we alle overboekingservaringen staken, en alleen melden bij >2 dagen?
Bij mij is het ook net binnen. Dinsdagavond overgemaakt.W1ck1e schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:31:
[...]
Gisteren geld overgemaakt van tr naar ing, vanmorgen zag ik het daar.
@Shiphost
Er was specifiek gevraagd naar TR na de meldingen van problemen.wibblemoo schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:35:
Zullen we alle overboekingservaringen staken, en alleen melden bij >2 dagen?
Shiphost in "Het spaartopic - Deel 3"
Maar ik vind het prima om het hier bij te laten.
CEB (Nederlandse DGS) en Advanzia (Luxemburgse DGS) zijn geloof ik beide prima, maar Advanzia is nu maar max 3 maanden (volgens sommigen zal dit 4 maanden zijn) i.p.v 6 maanden. Je kan alvast een aanvraag indienen, maar voor 1 november gaat het niet meer lukken denk ik wellicht dat ze weer met een betere actie komen..THE_BASE schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:02:
[...]
Haha, ik bedoelde natuurlijk nog dit jaar.
Maar het voelt voor mij als dat veel banken haken en ogen hebben: die weer bronbelasting, dan weer erfbelasting, de ander geen goede status, dat is weer een beleggingsrekening…
Gewoon een simpele bank (zoals LPB) met hoge rente is teveel gevraagd? Wellicht CEB of Advanzia, maar moet ik me nog even in verdiepen.
Volgens mij kregen de mensen met 3 maanden Advanzia al een verlenging.xileS schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
CEB (Nederlandse DGS) en Advanzia (Luxemburgse DGS) zijn geloof ik beide prima, maar Advanzia is nu maar max 3 maanden (volgens sommigen zal dit 4 maanden zijn) i.p.v 6 maanden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling