Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 158 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.389 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coleman
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 08:42
RobertMe schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:25:
[...]

Bij CEB kun je een deposito open breken als je een huis koopt, tot 180 dagen na de aankoop. In principe lijkt het mij dan ook dat ze accepteren dat je nu een deposito pakt met de hoogste rente (3 jaar IIRC?) en het over 6-12 maanden open breekt met deze reden. Dan heb je over die duur dus wel de hoogste rente.
Bedankt voor je reacties, daar was ik niet van op de hoogte en is nu wel iets wat ik ga overwegen met in ieder geval een deel. Het aankoopcontract is nog niet getekend dus dat moet dan geen probleem zijn, maar ik laat me voor die tijd nog even informeren voor de zekerheid.
xileS schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:40:
[...]

Dus je laat 33% op Rabobank staan? Veel vrij opneembare rekeningen zijn de betalingen instant, dus wat ik zelf zou doen is alleen het bedrag op Rabo laten wat je denkt komende dagen/weken nodig te hebben. En de rest verspreiden elders. Je kan bv Bunq (met voorwaarden, zoals max 2 opnames per maand) en/of LeasePlan Bank overwegen voor erbij. Beide zijn geloof ik instant voor bedragen t/m 10k.
Het is de eerste keer dat ik mijn spaargeld ergens anders heen zet, dus ergens is dat nog een beetje spannend :P Ga eerst bij CEB en Nordax kijken hoe het gaat en dan zal ik zeker nog eens verder kijken bij bijvoorbeeld een LeasePlan. Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Coleman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 21:04:
[...]

Het is de eerste keer dat ik mijn spaargeld ergens anders heen zet, dus ergens is dat nog een beetje spannend :P Ga eerst bij CEB en Nordax kijken hoe het gaat en dan zal ik zeker nog eens verder kijken bij bijvoorbeeld een LeasePlan. Thx!
Na Nordax (& CEB) zou ik zeker niet naar LPB gaan. Geen slechte bank, maar het is "veiliger" (Nederlandse bank, vs Nederlandse bank met Turkse eigenaar en Zweedse bank via een Duitse tussenpartij) dus eerder een "opstapje" naar mijn idee. Denk namelijk dat velen begonnen zijn met de kleinere Nederlans Nederlandse banken (LPB, NIBC, etc) voor of naar de nog kleinere "Turks" Nederlandse banken (CEB, Yapi, ...) of het buitenland te gaan.
En (nu) van CEB met 3,55% of Nordax (vrij opneembaar vanaf morgen 3,06, deposito nog hoger) voelt dan als een teruggang.

Enige waarvoor LPB interessant is is een buffer die je per direct wilt kunnen inzetten. Doordat LPB instant payments ondersteund en je in principe dus letterlijk op elk moment over het geld kunt beschikken (bij CEB zit je met ouderwetse transacties die niet buiten werkuren en bankdagen worden uitgevoerd) en met 2,20% rente is het in ieder geval weer 0,5-procentpunt meer dan Rabo.
En @Pistachenootje gaat dan vast reageren dat Wise ook een optie is daarvoor, met 3,5%+(?) aan rente. Maar Wise zet het in een geldmarktfonds waardoor het een "overige bezetting" is binnen vermogensrendementsheffing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:46
[...]

Bedankt voor je reacties, daar was ik niet van op de hoogte en is nu wel iets wat ik ga overwegen met in ieder geval een deel. Het aankoopcontract is nog niet getekend dus dat moet dan geen probleem zijn, maar ik laat me voor die tijd nog even informeren voor de zekerheid.

[...]

Ervaringen uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst etc.
Heb het nog eens nagekeken, wij hebben destijds (meer dan 10 jaar geleden!) deposito bij CEB opengebroken wegens aankoop huis (ging probleemloos). hebben inderdaad een maand voor overdracht de brief (tijdperk gewone post nog) de deur uit gedaan met kopie koopovereenkomst er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Eindelijk een nl deposito met 3% bij nibc. Had hem eerder bij leaseplan verwacht maar prima . Mooi alternatief naast bunq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:44
xxxMaverick schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:40:
Eindelijk een nl deposito met 3% bij nibc. Had hem eerder bij leaseplan verwacht maar prima . Mooi alternatief naast bunq
Die 3% is al sinds 3 okt 2023 bij nibc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:18

sanook

_/-\o_

dwdd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:03:
Er is een nieuwe aanbieder bij Raisin:

De Zweedse bank "Collector" Norion Bank AB met 3,01 % rente op de spaarrekening.

https://www.raisin.nl/banken/collector/
Ik sta op het punt om een deposito af te sluiten bij Klarna (via Raisin) maar nu zie ik ook deze "collector" er tussen staan. Iemand ervaring met deze bank of advies om hier wel/geen deposito te openen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGIMVQylPUbfMJfi_1GPqnANc_4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/z6weCGZBZWvbs5yptzmCejcZ.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
W1ck1e schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:02:
[...]
Die 3% is al sinds 3 okt 2023 bij nibc
Had ik gemist , excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Excuus is niet nodig, op sites als spaarinformatie.nl worden redelijk nauwkeurig de rentes bijgehouden. In de lijstjes op de website maar vaak wat eerder in de berichten op het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18:42
sanook schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:12:
[...]

Ik sta op het punt om een deposito af te sluiten bij Klarna (via Raisin) maar nu zie ik ook deze "collector" er tussen staan. Iemand ervaring met deze bank of advies om hier wel/geen deposito te openen?
Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Is volgens mij ook nieuw in het Raisin aanbod. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Klarna (gevoel) dus zou ik voor Collector kiezen.

Misschien heb je hier iets aan: https://thebanks.eu/banks/17513

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

mpandroid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Ik heb er zelf (nog) geen ervaring mee. Is volgens mij ook nieuw in het Raisin aanbod. Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Klarna (gevoel) dus zou ik voor Collector kiezen.

Misschien heb je hier iets aan: https://thebanks.eu/banks/17513
Thanks, collector krijgt hier een waardering van 3,7 terwijl Klarna op 4,6 uit komt (voor zover het iets zegt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:02
[...]

Dit is meestal een prima site maar over Collector hebben ze weinig informatie: https://www.kritische-anleger.de/collector-bank/festgeld/

Collector heeft geen ratings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Collector is een merknaam van Norion Bank. Raisin zelf schrijft er dit over:
Norion Bank AB, die spaarrekeningen aanbiedt in Nederland onder de merknaam Collector, werd in 1999 opgericht als een beheerbedrijf voor non-performing loans (NPL). De onderneming werd vervolgens ontwikkeld tot een kredietmarktbedrijf met eigen producten, gericht op zowel zakelijke als particuliere klanten, en breidde in 2008 uit naar Noorwegen en Finland. In 2015 kreeg het bedrijf een bankvergunning en werd het genoteerd aan de Nasdaq Stockholm. In 2019 startte de bank een strategische transformatie van een nichebank gericht op fintech en hoge groei naar een Scandinavische financieringsbank gericht op evenwichtige en winstgevende groei. De transformatie omvatte het stroomlijnen van de kernactiviteiten, die sinds 2023 worden uitgevoerd via drie merken: Norion Bank gericht op middelgrote ondernemingen en vastgoedbedrijven, Walley gericht op handelaren en private (banking) klanten, en Collector gericht op particulieren. Norion Bank heeft kantoren in Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo en Helsinki.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18:40
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Dit is meestal een prima site maar over Collector hebben ze weinig informatie: https://www.kritische-anleger.de/collector-bank/festgeld/

Collector heeft geen ratings.
https://nordiccreditratin...rt%2015%20Mar.%202022.pdf
Zo te zien een rating van BBB-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:33
Dankzij dit topic afgelopen week ook begonnen met sparen bij andere banken, grotendeels CEB en een deel bij CKB.

Nu heb ik bij de aanvraag van CKV dat vakje over vrijstelling van bronbelasting aangeklikt. Klopt het dat ik daar verder nu helemaal niks meer mee hoef nu?
Ik kan op Raisin niets meer terug vinden over bronbelasting en of dit wel of niet verwerkt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BBKing
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
mpandroid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:29:
[...]
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van Klarna (gevoel)
Waarom precies? Klarna is toch een prima betrouwbare spaarbank? (En een ideale manier van achteraf betalen bij websitebestellingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Kan iemand mij vertellen of ik dit formulier naar Consors moet sturen?
https://www.consorsbank.d...rlichen_Ansaessigkeit.pdf

Niets kunnen vinden met zoekfunctie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:32:

Je weet wel wat het is?
Ik zou het wel invullen, ik heb dat formulier niet gehad en kreeg gemekker dat ik een US form in moest vullen. Met dit formulier voorkom je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
ebk71 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Je weet wel wat het is?
Ik zou het wel invullen, ik heb dat formulier niet gehad en kreeg gemekker dat ik een US form in moest vullen. Met dit formulier voorkom je dat.
Ik weet wat het is ja. Ik zal het invullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:50

Ik heb het ook ongevraagd toegestuurd, samen met de woonplaatsverklaring (bewijsstukken waar je ingeschreven staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiZ5500
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:16
Appelkoeken schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:26:
Dankzij dit topic afgelopen week ook begonnen met sparen bij andere banken, grotendeels CEB en een deel bij CKB.

Nu heb ik bij de aanvraag van CKV dat vakje over vrijstelling van bronbelasting aangeklikt. Klopt het dat ik daar verder nu helemaal niks meer mee hoef nu?
Ik kan op Raisin niets meer terug vinden over bronbelasting en of dit wel of niet verwerkt is.
Deze vraag heb ik ook.
Ook netjes de vrijstelling bronbelasting aangevinkt.
Ga er vanuit dat het nu geregeld is, maar kan dat niet met 100% zekerheid stellen.

Ik lees in de Algemene voorwaarden (die ik gemaild heb gekregen) het volgende:
Lid 2.14: Belastingen
De spaarsaldi inclusief renteopbrengsten zijn belastbaar in Nederland. De klant is verantwoordelijk voor het naar behoren aangifte doen van spaarsaldi inclusief renteopbrengsten zodat deze in Nederland toepasselijk kunnen worden belast.

Staat alleen niet of er belasting in België wordt geheven over de rente.

Zal Raisin eens mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
LogiZ5500 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:07:
[...]

Deze vraag heb ik ook.
Ook netjes de vrijstelling bronbelasting aangevinkt.
Ga er vanuit dat het nu geregeld is, maar kan dat niet met 100% zekerheid stellen.

Ik lees in de Algemene voorwaarden (die ik gemaild heb gekregen) het volgende:
Lid 2.14: Belastingen
De spaarsaldi inclusief renteopbrengsten zijn belastbaar in Nederland. De klant is verantwoordelijk voor het naar behoren aangifte doen van spaarsaldi inclusief renteopbrengsten zodat deze in Nederland toepasselijk kunnen worden belast.

Staat alleen niet of er belasting in België wordt geheven over de rente.

Zal Raisin eens mailen.
Als je in Nederland woont wordt er geen bronbelasting ingehouden, er wordt geen belasting geheven over de rente vanuit België. (wel de vrijstelling aanvinken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 11:15
(jarig!)
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de spaarrekening van ckv geopend is? Bewijs adres en de minimale inleg al vanaf woensdag beschikbaar maar staat nog steeds in behandeling….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
BBKing schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Waarom precies? Klarna is toch een prima betrouwbare spaarbank? (En een ideale manier van achteraf betalen bij websitebestellingen)
Puur onderbuikgevoel. Ben zelf geen voorstander van koop op afbetaling dus dat zal zeker een rol spelen. Ook zie ik om mij heen dat men Klarna nogal eens gebruikt om te kopen bij websites die men niet vertrouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid

Er is al op gereageerd, maar volledigheidshalve (en zodat het later wel met zoekfunctie te vinden is) zal ik de vraag beantwoorden.

Met dit formulier wordt vastgesteld in welk land jij belastingplichtig bent.

Dus inderdaad invullen ter voorkoming van andere vragen of bronbelasting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:48

Barrycade

Through the...

mpandroid schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:56:
[...]

Puur onderbuikgevoel. Ben zelf geen voorstander van koop op afbetaling dus dat zal zeker een rol spelen. Ook zie ik omij heen dat men Klarna nogal eens gebruikt om te kopen bij websites die men niet vertrouwd.
En dan zou je wel bij Collector willen? Dat is dus van origine een NPL beheerder. Dus daar komen de niet betaalde rekeningen en schulden terecht.

Ik doe eerst even een rondje websites van de banken en niet alleen basis de Raisin info mijn beslissing nemen.

Nordax is ook een makkelijke persoonlijke lening verstrekker, maar ze bedienen wel een redelijk sociaal veilig gebied van Scandinavië en Duitsland.

Klarna bedient een groter gebied, dus wellicht ook veilig, maar als ze bv ook hun diensten in minder financieel stabiele markt aanbieden is er wat risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
feddesman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:52:
Hoelang heeft het bij jullie geduurd voordat de spaarrekening van ckv geopend is? Bewijs adres en de minimale inleg al vanaf woensdag beschikbaar maar staat nog steeds in behandeling….
Hier hetzelfde, Raisin geeft op de FAQ aan twee werkdagen maar dat lijkt iets langer te duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
[...]

[Afbeelding]
Gisteravond heb ik een deposito voor een niet al te groot bedrag geopend om Collector eens uit te proberen, het deposito is inmiddels al geopend wat (in mijn ervaring) dus beduidend sneller gaat dan bij Orange Bank of Progetto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Nordax bank geeft een betere rente dan Klarna.

Zie ik iets over het hoofd waarom Klarna beter is?
Gezien mensen hier voor Klarna kiezen.
Verschil van voorwaarden?

[ Voor 13% gewijzigd door Henkoes op 24-10-2023 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

[...]

Naar mijn idee is een bank via Raisin met allemaal verschillende dingen om rekening mee te houden (zoals bronbelasting en erfbelasting) spannender dan een direct te openen NL rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelkoeken
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23:33
feddesman schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:52:
Na het storten van de eerste 1000 euro duurde het bij mij nog wel 6 dagen incl. een weekend denk ik.

Totale aanvraag kostte een dag of 10 omdat ik eerst het Raisin account moest openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
Barrycade schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:03:
[...]

En dan zou je wel bij Collector willen? Dat is dus van origine een NPL beheerder. Dus daar komen de niet betaalde rekeningen en schulden terecht.

Ik doe eerst even een rondje websites van de banken en niet alleen basis de Raisin info mijn beslissing nemen.

Nordax is ook een makkelijke persoonlijke lening verstrekker, maar ze bedienen wel een redelijk sociaal veilig gebied van Scandinavië en Duitsland.

Klarna bedient een groter gebied, dus wellicht ook veilig, maar als ze bv ook hun diensten in minder financieel stabiele markt aanbieden is er wat risico.
De keuze ging tussen Klarna en Collector. Bij beiden heb ik geen rekening of deposito.
Zoals gezegd onderbuikgevoel net zoals sommige mensen geen geld in Italië onderbrengen om voor hun moverende reden (wat ik overigens wel heb gedaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hansi55 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:37:
[...]

Je kunt ook een kopie van je aangifte of aanslag sturen waar je naam en adres samen op een bladzijde staan.
Of een kopie van je energierekening of telefoonrekening waar naam en adres op een bladzijde staan.
Kopie energierekening werd helaas afgekeurd door Consors. Nu een brief van de Belastingdienst geprobeerd. Ben benieuwd.

PS. mocht de brief van de BD worden afgekeurd, iemand nog andere tips?

[ Voor 7% gewijzigd door Pistachenootje op 24-10-2023 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:40:
[...]
RDW. Daar kun je alleen je persoonsgegevens downloaden dmv een pfd met digitale handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elandenmelk
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-09 14:44
pdukers schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

RDW. Daar kun je alleen je persoonsgegevens downloaden dmv een pfd met digitale handtekening.
Ook als je geen kenteken op je naam hebt staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Thanks. Ik heb helaas geen auto of iets dergelijks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arj1o1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:40
Hebben anderen ook problemen met het inloggen bij Raisin? "Inloggen mislukt. Controleer uw gegevens"

[ Voor 3% gewijzigd door arj1o1 op 24-10-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

arj1o1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:
Hebben anderen ook problemen met het inloggen bij Raisin? "Inloggen mislukt. Controleer uw gegevens"
Dank je, ja hier ook.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dibbuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:12
Hier hetzelfde inderdaad.

Waar vui zit, zit geen glans!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Kopie energierekening werd helaas afgekeurd door Consors. Nu een brief van de Belastingdienst geprobeerd. Ben benieuwd.

sanook in "Het spaartopic - Deel 3"
Dit is geaccepteerd door Consors

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
arj1o1 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:34:
Net ingelogd. Laden van de gegevens gaat langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Accepteerden ze niet bij mij. Belastingaangifte wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:48:
[...]
Stuurde jij de hele IB aangifte als pdf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04
Ikke wel, en werd geaccepteerd

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nieuws vanuit raisin
Renault Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 2,75% p.j. naar 2,90% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op woensdag 25 oktober om 12 uur 's middags.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Mooi nu de openbank truuk niet meer werkt is dit wel een goed alternatief

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04
Nou nou.. dan komen ze toch echt nog wat te kort in vergelijking met een Consors/CEB/Advanzia..
ik heb 3 spaarrekeningen bij Raisin, maar deze zijn zo mager, dat ik ze al een jaar niet meer gebruikt heb (Klarna/Renault/Nordax)

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Juan schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:26:
[...]

Nou nou.. dan komen ze toch echt nog wat te kort in vergelijking met een Consors/CEB/Advanzia..
ik heb 3 spaarrekeningen bij Raisin, maar deze zijn zo mager, dat ik ze al een jaar niet meer gebruikt heb (Klarna/Renault/Nordax)
Ik heb persoonlijk geen moeite met de percentages die Renault geeft. Eigenlijk wel prima. Ieder zo zijn keuzes.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:46
ikswarom schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:49:
Inmiddels gelukt (op de laptop) . Maar de app geeft nog steeds aan dat ik mij moet identificeren.
De identificatie is hier inmiddels ook gelukt via een laptop, eindelijk. Engelstalige dame, zakelijk, correct en snel.
De Raisin app crashed hier steeds, los daarvan doe ik alles liever vanwege slechte ogen op een groter scherm. Hier gaf de website na een uur of drie al aan dat de id-check voltooid was, misschien al eerder als ik eerder gekeken had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 23:20

JAN-B

525 Wp op mijn dak

@Gunner Goed nieuws :9
(vanavond even winnen en het is een Topdag >:) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:16
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:51:
[...]

Stuurde jij de hele IB aangifte als pdf?
Al die info gaat ze toch niets aan?
Is een gewone brief van de BD met, laten we zeggen, een simpele teruggave oid, niet ook voldoende?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Niet online
[...]

Daar staat wel tegenover dat het bij Raisin niet om tijdelijke acties gaat en bij die drie bovengenoemde wel. Dat betekent steeds opzeggen, elders aanhouden, weer aanmelden etc. Het vereist een actieve instelling en dat moet je ook willen.
De renteverhoging bij Renault valt me wel wat tegen. Ik had minimimaal 3,05% verwacht en neig er nu toch langzamerhand naar om richting Nordax over te stappen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
[...]

Je vergelijkt nu drie banken met een hoge actierente als lokkertje met drie banken met gewoon een prima rente.

Of nouja, prima... Ik vind die verhoging van Renault tegen vallen. Klarna was als eerste naar 3,00%, vervolgens Nordax naar 3,01%, vorige week CKV naar 3,05% en vandaag Nordax er natuurlijk weer overheen naar 3,06%. Renault nu naar 2,90% toont IMO dan ook aan dat ze aan het afhaken zijn. Zelf alleen Renault als echte spaarrekening bij Raisin, staat niet veel op dus denk dat ik het even aankijk. Wil ik meer geld vrij opneembaar stallen dan zal ik wel een andere bank zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Reintje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:50:
[...]
Al die info gaat ze toch niets aan?
Dat leek mij ook daarom vroeg ik aan @Verwijderd of ie de hele aangifte heeft opgestuurd.
Is een gewone brief van de BD met, laten we zeggen, een simpele teruggave oid, niet ook voldoende?
Dat probeer ik nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Ik denk er hetzelfde over. Dit is blijkbaar genoeg om NL klanten te winnen maar voor mij is het te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdukers
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Elandenmelk schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
Ook als je geen kenteken op je naam hebt staan?
Weet ik niet. Probeer eens in te loggen (digid).
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:48:
[...]
Dat is jammer. CKV heeft dat bij mij toen wel geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Vraag over Consors : Ik heb de acktivatie via SecurePlus App gedaan. Om in te kunnen loggen moet ik nog van hun Kontonummer / Userid ontvangen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Sirhc_95 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

om Collector eens uit te proberen
Wat valt er uit te proberen aan een deposito?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Harbo schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 18:22:
Vraag over Consors : Ik heb de acktivatie via SecurePlus App gedaan. Om in te kunnen loggen moet ik nog van hun Kontonummer / Userid ontvangen?
Ja, daar gaan 2 brieven die je van hun gaat ontvangen overheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:53:
[...]
drie banken met gewoon een prima rente.
Voor nu wel ja, maar daar heb je geen zekerheid over. Theoretisch zou dat over 6 maanden lager kunnen zijn. Met die actierentes heb je wat dat betreft meer zekerheid. Wil je nog meer zekerheid dan open je een deposito.

[ Voor 45% gewijzigd door sanook op 24-10-2023 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:55:
[...]

Dat leek mij ook daarom vroeg ik aan @Verwijderd of ie de hele aangifte heeft opgestuurd.
Anders stuur je toch gewoon een toekenning van je zorgtoeslag ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sanook op 24-10-2023 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TreizeK
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-09-2024
Renteverhoging bij Renault valt mij ook wat tegen...
Misschien toch ook maar weer de rekening bij Nordax openen en nieuwe maandelijkse inleg daar parkeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vraag, ik heb een creditcard met een bestedingslimiet van 5.000 euro. Net bedacht ik me om dit bedrag te transfereren naar mijn rekening om het vervolgens op mijn spaarrekening te zetten. Zodat ik er wekelijks rente op krijg.

De makkelijke weg is het eerst hier vragen, mag dat zomaar denken jullie? Ik zie geen reden maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SURFivor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:15:
Vraag, ik heb een creditcard met een bestedingslimiet van 5.000 euro. Net bedacht ik me om dit bedrag te transfereren naar mijn rekening om het vervolgens op mijn spaarrekening te zetten. Zodat ik er wekelijks rente op krijg.

De makkelijke weg is het eerst hier vragen, mag dat zomaar denken jullie? Ik zie geen reden maar misschien zie ik iets over het hoofd?
Hoeveel rente moet je betalen voor je creditcard?

En ja, waarom zou dat niet mogen? Als je je creditcard maar aflost, lijkt mij.

[ Voor 7% gewijzigd door NaN op 24-10-2023 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Je moet je credit bedrag maandelijks terugbetalen (met of zonder rente) dus dan ben je de hele tijd aan het schuiven met je geld..., en je kunt je credit card niet meer gebruiken waar hij voor bedoeld is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
NaN schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:17:
[...]

Hoeveel rente moet je betalen voor je creditcard?
Geen rente (einde maand moet ik alles terugstorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

SURFivor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:19:
[...]

Geen rente (einde maand moet ik alles terugstorten)
Aha, succes ermee, lijkt mij de moeite niet waard, dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53
Volgens mij kun je ook niet zomaar het tegoed van je cc “stallen” op je gewone spaar/betaalrekening? Lijkt me dat je het geld middels een betaal of pin transactie van je cc moet halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Ik zag dat je bij Revolut via Apple Pay geld kan overmaken, dus ook met mijn creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
SURFivor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:24:
[...]

Ik zag dat je bij Revolut via Apple Pay geld kan overmaken, dus ook met mijn creditcard.
Ik vind het een leuk idee. Het proberen waard zou ik zeggen. Hoe ons op de hoogte hoe het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

@SURFivor
en dan even je limiet verhogen naar 10.000!

[ Voor 82% gewijzigd door sanook op 24-10-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online

Ik moet geld betalen als ik iets van mijn creditcard afschrijf naar mijn betaalrekening. Jij niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Haha, best een creatief idee, maar dan is een hogere bestedingslimiet idd wel handiger. Anders kan je idd niet je CC gebruiken waarvoor die bedoeld is xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Bar_en_boos schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:53:
[...]

Daar staat wel tegenover dat het bij Raisin niet om tijdelijke acties gaat en bij die drie bovengenoemde wel. Dat betekent steeds opzeggen, elders aanhouden, weer aanmelden etc. ...
Waarom zou je de rekening opzeggen wanneer de rente gedaald is ?
Haal de rekening leeg, De opgebouwde rente krijg je later wel. Rente over die rente is 10-tjes werk, en loont niet de moeite van opzeggen en eventueel weer later openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Wispe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:29:
[...]

Ik moet geld betalen als ik iets van mijn creditcard afschrijf. Jij niet dan?
Als je geld opneemt bij een automaat wel (€4,50), maar via Apple Pay hoef ik naar mijn weten niets te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
SURFivor schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Als je geld opneemt bij een automaat wel (€4,50), maar via Apple Pay hoef ik naar mijn weten niets te betalen.
Verschilt misschien per CC maatschappij. Als ik geld overmaak vanuit de website naar mijn bankrekening, moet ik betalen voor mijn opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Niet online
Via PayPal zou het wellicht ook kunnen? Die rekenen namelijk ook nooit extra voor CC betalingen, dus je zou dan een betaling naar jezelf kunnen doen, alleen ik zie wel een uitroepteken met hetvolgende:
Na je betaling brengt CC maatschapij waarschijnlijk aanvullende kosten in rekening voor een voorschot in contanten. Dit kan duur uitpakken, dus controleer de kosten bij je bank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dit kost je meer geld dan de spaarrente je oplevert.

Wat je over het hoofd ziet is dat dit in de regel gezien wordt als cash advance. Je betaalt hier een provisie voor aan de kaartuitgever, denk hierbij aan 4% per keer, sommige kaartuitgevers rekenen meer. De rente op je spaarrekening voor die maand is vele malen kleiner.

Verder heb je de kans dat iedere maand 5000 euro laten voorschieten gezien wordt als verdacht in het kader van fraude of witwassen.

Elders noem je Apple Pay dat kosteloos is, maar dat verandert verder niets aan de provisie voor de cash advance. Het betekent alleen dat je niet extra betaalt voor Apple Pay.

En voor de volledigheid: eventuele manieren om cash advance te omzeilen zijn op dit forum niet toegestaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 24-10-2023 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Via Revolut betaalt Revolut de creditcard-provisie. Dat doen ze tot nu toe gratis maar dit soort misbruik houden ze natuurlijk niet van. Er zijn op het internet verhalen van Revolut rekeningen die plots geblokkeerd werden bij mensen die dit soort dingen deden.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Zr40 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:40:
[...]

Dit kost je meer geld dan de spaarrente je oplevert.

Wat je over het hoofd ziet is dat dit in de regel gezien wordt als cash advance. Je betaalt hier een provisie voor aan de kaartuitgever, denk hierbij aan 4% per keer, sommige kaartuitgevers rekenen meer. De rente op je spaarrekening voor die maand is vele malen kleiner.

Verder heb je de kans dat iedere maand 5000 euro laten voorschieten gezien wordt als verdacht in het kader van fraude of witwassen.

Elders noem je Apple Pay dat kosteloos is, maar dat verandert verder niets aan de provisie voor de cash advance. Het betekent alleen dat je niet extra betaalt voor Apple Pay.

En voor de volledigheid: eventuele manieren om cash advance te omzeilen zijn op dit forum niet toegestaan ;)
Check (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:12
Inderdaad, zelfde met dat rondpompen van geld van Amex kaarten naar PayPal, naar je bankrekening, naar Amex enz. wat wel populair was.
In theorie kun je dit soort 'spelletjes' doen en er wat op verdienen, maar op een gegeven moment val je op en is het voorbij met de pret ( bij Amex zelfs een levenslange ban dacht ik )
Een soort van Russische roulette met bankrekeningen, moet je niet willen.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:21
Problemen bij Trade Republic: spaarders melden dat hun overschrijvingen naar TR niet worden bijgeschreven. De recente reviews op Trustpilot zijn alarmerend.

https://nl.trustpilot.com...republic.com?sort=recency

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Frankenstein schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:20:
Problemen bij Trade Republic: spaarders melden dat hun overschrijvingen naar TR niet worden bijgeschreven. De recente reviews op Trustpilot zijn alarmerend.

En die antwoorden van hun over het nieuwe ontwerp :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelNH
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 15:59
Wispe schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:28:
[...]

En die antwoorden van hun over het nieuwe ontwerp :+
Hilarisch. Hun reactie op iemand die zijn 15 mille niet terugziet:

“ Hallo, fijn om te horen wat je van ons nieuwe ontwerp vindt! We kunnen je verzekeren dat het nieuwe ontwerp is ontwikkeld op basis van uitgebreid onderzoek naar de feedback van onze klanten en het gebruik van de app. We zijn ervan overtuigd dat het nieuwe app-ontwerp een stap voorwaarts is en een verbeterde ervaring biedt voor de meerderheid van onze gebruikers. Natuurlijk blijven we feedback van klanten verzamelen en evalueren om de app verder te verbeteren”

Leuk om zaken te doen met allerlei vage aanbieders maar de eeuwenoude wijsheid blijft van toepassing: Bezint eer ge begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Frankenstein schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:20:

Ik snapte traderepublic ook niet, hoe kan een trader zulke rente geven zonder onderliggende voorwaarden met de banken te hebben.

Ook zal de bank snel het geld moeten leveren indien iemand een aandeel koopt/verkoopt daar.

Om die reden was ik daar niet aan begonnen, blijkt achteraf een gelukje dus.

Ik heb na lang nadenken een kleine deposito bij Nordax bank geopend, het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Kan ook niet meer inloggen bij TR, kom in een loop van dingen die fout gaan/foutmeldingen.
Gaat niet goed daar nee

Update: lukt na wissen van de cache weer om in te loggen.

[ Voor 20% gewijzigd door JohanNL op 24-10-2023 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
TR app werkt prima hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
@JohanNL Bij mij ook, en aanloggen op de pc gaat ook. Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53
Ook hier werkt TR zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02
Maar die heeft het nieuwe ontwerp vast nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
Volgens mij is de issue dat de overschrijvingen niet worden bijgeschreven. Niet persé het wel/niet kunnen inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Niet online
sverzijl schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 20:58:
[...]

Maar die heeft het nieuwe ontwerp vast nog niet :)
:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Okay, cache legen en weer opnieuw verificatie via telnummer heeft geholpen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46
De 25k van mijn vriendin is ook nog niet terecht nee bij TR. TR is een onderzoek gestart bij Citibank, en van onze kant is de Rabobank een onderzoek gestart. Legt wel ook pijnlijk bloot hoe het met de Rabobank klantenservice gesteld is tegenwoordig, manman wat een drama.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Raymon89 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:10:
De 25k van mijn vriendin is ook nog niet terecht nee bij TR. TR is een onderzoek gestart bij Citibank, en van onze kant is de Rabobank een onderzoek gestart. Legt wel ook pijnlijk bloot hoe het met de Rabobank klantenservice gesteld is tegenwoordig, manman wat een drama.
Hoop dat het goed komt. Ik denk niet dat de Rabobank hier iets mee te maken heeft, die hebben het geld gewoon overgemaakt vermoed ik. Probleem zit echt aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Raymon89 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:10:
Is dit wel verzekerd met het depositogarantiestelsel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:46
Pistachenootje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:12:
[...]

Hoop dat het goed komt. Ik denk niet dat de Rabobank hier iets mee te maken heeft, die hebben het geld gewoon overgemaakt vermoed ik. Probleem zit echt aan de andere kant.
Klopt, maar de Rabobank kan op verzoek "een onderzoek doen". Wat dat dan precies inhoudt kan geen enkele klantenservice medewerker je vertellen. Maargoed, we pakken alles aan wat mogelijk is nu natuurlijk. TR heeft in elk geval toegezegd de kosten ervan te vergoeden.
Henkoes schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 21:14:
[...]

Geen idee. Maar ik heb zelf het idee dat het geld gewoon zoals het hoort bij Citibank staat, maar dat er iets niet klopt in het systeem van TR.

[ Voor 22% gewijzigd door Raymon89 op 24-10-2023 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
[...]

Zoek "even" in https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2195294 naar "Trade Republic"

[ Voor 5% gewijzigd door W1ck1e op 24-10-2023 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
[...]

Dit is verzekerd onder een civiele procedure bij de rechter ;)
Alleen ja, wie moet je hierbij dagvaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]
Lijkt mij wel. In ieder geval moet TR/Citibank zorgen dat het geld terug komt.

[ Voor 14% gewijzigd door Pistachenootje op 24-10-2023 21:23 ]

Pagina: 1 ... 158 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling