Ja maar niet op dezelfde dag.
Da's geen bank voor mij dan. Je zal maar in het buitenland wonen...
Wat ik bij ING ook belachelijk vind, is dat je 4 uren moet wachten voordat je daglimiet is gewijzigd. En tegenwoordig word je in Mijn ING overspoeld met reclame. Zo proberen ze je op allerlei manieren een ''goedkoper'' betaalpakket aan te smeren.
Nou ook als je woont in Nederland is dit echt helemaal ruk. Het is niet naar een ING servicepunt, nee je moet echt naar een kantoor. Die zitten alleen in de steden. En dan kun je alleen een autorisatie krijgen voor de dag zelf.Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:33:
My thoughtsPistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:33:
Offtopic:
Rabo lijkt dan wel "ideaal" te zijn.
- basispakket €2,99 (+spaarrekening natuurlijk)
- buitenlandtoeslag €2
- voor eventueel €1,50 meer heb je een iets uitgebreider pakket, maar kun je een gratis creditcard aanvragen met een bestedingslimiet van €1000 die je ook na emigratie mag aanhouden.
Ja het is wel wat oppassen met die bank, zodra ze doorhebben dat je een aardige bak spaargeld hebt ' waar je niets mee lijkt te doen ' proberen ze je hun beleggingsproducten aan te bieden.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:25:
Wat ik bij ING ook belachelijk vind, is dat je 4 uren moet wachten voordat je daglimiet is gewijzigd. En tegenwoordig word je in Mijn ING overspoeld met reclame. Zo proberen ze je op allerlei manieren een ''goedkoper'' betaalpakket aan te smeren.
Je weet wel, die actief beheerde versies met hoge kosten.
Voor je het weet loopt zo'n gesprek op kantoor om die €50K+ over te boeken uit op een uitnodiging voor een informatiedag om bij ze te gaan beleggen...
In vino veritas, in aqua sanitas
Dat vind ik nog wel te begrijpen. Prima anti fraude maatregel imo.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:25:
Wat ik bij ING ook belachelijk vind, is dat je 4 uren moet wachten voordat je daglimiet is gewijzigd.
Bij elk telefoontje: er is er weer 1 jongens! Is er nog wel genoeg over? Ja kan nog net? Oke dan laat ik deze ook door.Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:00:
[...]
Ja. Dan moet je bellen. Best vreemd imo.
Alleen als je het spreidt over 2 dagen, niet op 1 dag.
Je schijnt wel iets te kunnen doen door op verschillende manieren geld over te maken maar daar weet ik de details niet van.
[ Voor 22% gewijzigd door sanook op 21-10-2023 21:19 ]
Hoe ik het gelezen heb kun je niet meerdere transacties die over de 50k gaan "inschieten" op 1 dag. Maar je kunt wel vandaag een overboeking van 50k inplannen voor maandag, morgen een transactie van 50k inplannen voor maandag, en maandag direct 50k over maken.
De limiet zit dus op de dag dat je de betaling autoriseert, niet op de dag dat het daadwerkelijk wordt afgeschreven.
Maar bij Rabo en meen ook ABN (& Volksbank?) vind je het niet belachelijk? Want dat doen ze AFAIK dus allemaal. Anti fraude zoals @Pistachenootje ook al aangeeft. Prima oplossing.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:25:
Wat ik bij ING ook belachelijk vind, is dat je 4 uren moet wachten voordat je daglimiet is gewijzigd.
Heb geen rekening bij die banken (gehad). Dus wist niet dat die banken dat ook toepassen. Maar ook dan vind ik het belachelijk. Als je je daglimiet voor 50 euro meer dan wat je ingestelde limiet is wil aanpassen moet je al 4 uur wachten. Hoe zo is er dan sprake van fraude. Bovendien is mij verteld door iemand van de ING dat dit er is om ouderen te beschermen. Iemand die een oudere dwingt om geld over te maken zal niet snel 4 uur gaan wachten. Stel deze wachttijd dan in bij mensen met een leeftijden ouder dan 50.[b]
Maar bij Rabo en meen ook ABN (& Volksbank?) vind je het niet belachelijk? Want dat doen ze AFAIK dus allemaal. Anti fraude zoals @Pistachenootje ook al aangeeft. Prima oplossing.
Dit is bij mij een aantal jaren geleden idd gebeurd en heb 2 beleggingsrekeningen bij ze wat de afgelopen jaren meer opgeleverd heeft dan als ik ging sparen. Kost volgens mij wel wat, maar ik kijk er verder niet naar om en ben er ook niet mee bezig.JohanNL schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 20:52:
[...]
Ja het is wel wat oppassen met die bank, zodra ze doorhebben dat je een aardige bak spaargeld hebt ' waar je niets mee lijkt te doen ' proberen ze je hun beleggingsproducten aan te bieden.
Je weet wel, die actief beheerde versies met hoge kosten.
Voor je het weet loopt zo'n gesprek op kantoor om die €50K+ over te boeken uit op een uitnodiging voor een informatiedag om bij ze te gaan beleggen...
Beetje kortzichtige reactie, maar los daarvan: als je je daglimiet met 50 euro wilt verhogen kun je die misschien sowieso beter hoger instellen.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Heb geen rekening bij die banken (gehad). Dus wist niet dat die banken dat ook toepassen. Maar ook dan vind ik het belachelijk. Als je je daglimiet voor 50 euro meer dan wat je ingestelde limiet is wil aanpassen moet je al 4 uur wachten. Hoe zo is er dan sprake van fraude. Bovendien is mij verteld door iemand van de ING dat dit er is om ouderen te beschermen. Iemand die een oudere dwingt om geld over te maken zal niet snel 4 uur gaan wachten. Stel deze wachttijd dan in bij mensen met een leeftijden ouder dan 50.
En als je toch zeker bent dat jij geen slachtoffer wordt van fraude kun je die limiet net zo goed op maximaal instellen...
Hoezo kortzichtig? Als het de bedoeling is alleen ouderen hiermee te beschermen (wat de klantenservice van de ING verkondigt), waarom dan iedereen hiermee belasten? Dat jij er baat bij hebt prima. Maar ik niet. Ik hoef mn limiet niet op maximaal te hebben. Maar ik wil over mn geld beschikken wanneer ik dat wil. En niet wanneer de ING dat goeddunkt.sanook schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:50:
[...]
Beetje kortzichtige reactie, maar los daarvan: als je je daglimiet met 50 euro wilt verhogen kun je die misschien sowieso beter hoger instellen.
En als je toch zeker bent dat jij geen slachtoffer wordt van fraude kun je die limiet net zo goed op maximaal instellen...
Je benoemt hier nu precies de reden waarom de wachttijd 4 uur is en niet, bijvoorbeeld, per directLuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
(...) Iemand die een oudere dwingt om geld over te maken zal niet snel 4 uur gaan wachten. (...)
Als je het echt een probleem vindt en er van overtuigd bent dat een limiet voor jou geen zin heeft, dan kun je de limiet ook standaard al op maximaal zetten. Dan is het probleem voor jou opgelost.
[ Voor 3% gewijzigd door Uniciteit op 21-10-2023 22:59 ]
De tijdslimiet is ter bescherming voor iedereen. Voor ouderen? Ja, want die zijn gevoeliger voor invloeden van buitenaf - maar ook jongeren, want daar gaat het net zo goed wel eens fout! Een limiet dat op ieder moment is aan te passen is immers nutteloos.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:55:
[...]
Hoezo kortzichtig? Als het de bedoeling is alleen ouderen hiermee te beschermen (wat de klantenservice van de ING verkondigt), waarom dan iedereen hiermee belasten? Dat jij er baat bij hebt prima. Maar ik niet.
Als je niet beperkt wilt worden door een tijdslimiet... dan pas je je limiet toch zo hoog aan dat je er nooit meer last van hebt?
Maak je hier niet van een mug een olifant? Er is letterlijk een oplossing voor jouw probleem: de limiet eenmalig hoger zetten. Maar één keer die ene handeling uitvoeren wil je niet, want het is het ING die jou beperkt in jouw doen en laten... dus wil je een instelling niet aanpassen... of zoiets?Ik hoef mn limiet niet op maximaal te hebben. Maar ik wil over mn geld beschikken wanneer ik dat wil. En niet wanneer de ING dat goeddunkt.

Ik heb mijn limiet vrij hoog. Het gaat mij niet daarom. Gaat mij om de wachttijd. Twee uur is al redelijk lang. Is voldoende genoeg. Iemand die echt kwaad wil zit die 4 uur ook wel uit. En natuurlijk je kunt qua overboekingen erop anticiperen. Maar soms heb je het ook gewoon druk, dat je dat even vergeet en dan als je wat meer dan de limiet wil overmaken dan is die vier uur gewoon irritant. Vind het betutteling.[b]
[...]
Maak je hier niet van een mug een olifant? Er is letterlijk een oplossing voor jouw probleem: de limiet eenmalig hoger zetten. Maar één keer die ene handeling uitvoeren wil je niet, want het is het ING die jou beperkt in jouw doen en laten... dus wil je een instelling niet aanpassen... of zoiets?
De oplossing is al gegeven: zet de limiet voor jou zelf gewoon op een heel hoog bedrag/max zodat je het daarna nooit meer aan hoeft te passen. Waarom heb je dat nog niet gedaan?LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:14:
[...]
Ik heb mijn limiet vrij hoog. Het gaat mij niet daarom. Gaat mij om de wachttijd. Twee uur is al redelijk lang. Is voldoende genoeg. Iemand die echt kwaad wil zit die 4 uur ook wel uit. En natuurlijk je kunt qua overboekingen erop anticiperen. Maar soms heb je het ook gewoon druk, dat je dat even vergeet en dan als je wat meer dan de limiet wil overmaken dan is die vier uur gewoon irritant. Vind het betutteling.
Dat blijkt in de praktijk vaak niet mogelijk voor de oplichter. Denk aan de veel voorkomende helpdesk fraude en de nep bankmedewerkers die het lukt om tijdelijk toegang tot de rekening te krijgen of mensen gewoon per telefoon overtuigen grote bedragen over te maken. De opgelichte mensen realiseren zich vaak minuten later al dat er iets niet klopte en bellen dan de bank.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 23:14:
[...]
Iemand die echt kwaad wil zit die 4 uur ook wel uit.
De banken leggen het ook uit:
Dit is gewoon een prima maatregel die de banken veel geld bespaart. Het feit dat o.a. Rabo, ING, ABN, SNS, ASN, Triodos het allemaal ingevoerd hebben zegt ook wel wat. En ik begrijp wel dat het vervelend is natuurlijk. Maar als je het eenmaal weet kun je er rekening mee houden. Ik zet meestal reminders in mijn telefoon voor dit soort dingen.Waarom 4 uur wachten?
Dit doen we voor je veiligheid. Hierdoor maken we het (telefonische) oplichters moeilijker om geld van je betaalrekening af te halen. We begrijpen dat 4 uur wachten niet ideaal is, maar op deze manier heb je meer tijd om te controleren of de betaling ook echt klopt. Oplichters spelen namelijk in op de actualiteit, maken misbruik van opgebouwd vertrouwen en creëren urgentie met tijdsdruk. Langer wachten is dus slecht nieuws voor oplichters.
[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 22-10-2023 08:15 ]
Een reminder instellen is een goede tip! Ga ik doen.
Er is toch ook een alternatief? Je zou als bank ook bij een overschrijving groter dan 2000 euro de overschrijving vier uur kunnen reserveren. En na het verloop daarvan daadwerkelijk overschrijven. Dat zal voor de bank extra belastend zijn. Dat snap ik. Maar ook op die manier kun je fraude voorkomen. Heb je het vermoeden dat je bent opgelicht, bel je de bank voor het verstrijken van die vier uur en is je geld nog niet verdwenen.
Ik weet dat ik mijn daglimiet zo kan instellen dat het voor mij niet beperkend hoeft te zijn dat snap ik. Vind echter dat gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk is en dat vind ik met dit systeem niet. Dat we van analoog naar digitaal zijn gegaan heeft een hoop problemen opgelost, maar ook veel nieuwe problemen gecreëerd. Met deze oplossing vind ik dat een oplossing van een van de problemen bij de klant wordt neergelegd.
Er is toch ook een alternatief? Je zou als bank ook bij een overschrijving groter dan 2000 euro de overschrijving vier uur kunnen reserveren. En na het verloop daarvan daadwerkelijk overschrijven. Dat zal voor de bank extra belastend zijn. Dat snap ik. Maar ook op die manier kun je fraude voorkomen. Heb je het vermoeden dat je bent opgelicht, bel je de bank voor het verstrijken van die vier uur en is je geld nog niet verdwenen.
Ik weet dat ik mijn daglimiet zo kan instellen dat het voor mij niet beperkend hoeft te zijn dat snap ik. Vind echter dat gebruiksvriendelijkheid erg belangrijk is en dat vind ik met dit systeem niet. Dat we van analoog naar digitaal zijn gegaan heeft een hoop problemen opgelost, maar ook veel nieuwe problemen gecreëerd. Met deze oplossing vind ik dat een oplossing van een van de problemen bij de klant wordt neergelegd.
[ Voor 49% gewijzigd door LuckyStriker op 22-10-2023 10:00 ]
Snapt iemand dit?
Ik heb de vraag aan Consors gesteld over waarom de rente in de app nog niet op 4% staat.
Ik zou vanaf 19 okt 4% krijgen. Echter geven ze nu aan dat ze het (ik ga ervan uit dat ze de rente bedoelen) na 4 weken pas aanpassen.
Wellicht dat google het niet goed vertaald
Ze melden dit
“Die Anpassung der Anzeige wird vier Wochen nach der Eroffnung Ihres Kontos durchgefuhrt. Haben Sie daher noch ein wenig Geduld”
Wat volgens Google translate dit betekent
“De advertentieaanpassing wordt vier weken na het openen van uw account uitgevoerd. Dus heb alstublieft een beetje geduld”
Hoezo advertentieaanpassing? Ik verwachtte rente aanpassing.
Ik heb de vraag aan Consors gesteld over waarom de rente in de app nog niet op 4% staat.
Ik zou vanaf 19 okt 4% krijgen. Echter geven ze nu aan dat ze het (ik ga ervan uit dat ze de rente bedoelen) na 4 weken pas aanpassen.
Wellicht dat google het niet goed vertaald
Ze melden dit
“Die Anpassung der Anzeige wird vier Wochen nach der Eroffnung Ihres Kontos durchgefuhrt. Haben Sie daher noch ein wenig Geduld”
Wat volgens Google translate dit betekent
“De advertentieaanpassing wordt vier weken na het openen van uw account uitgevoerd. Dus heb alstublieft een beetje geduld”
Vertrouwen is goed, controle nog beter
Een anti-oplichting maatregel.Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:09:
[...]
Dat vind ik nog wel te begrijpen. Prima anti fraude maatregel imo.
Dus je wil wel je limiet op maximaal hebben. Dan zet je die toch lekker omhoog permanent? Probleem opgelost.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:55:
[...]
. Ik hoef mn limiet niet op maximaal te hebben. Maar ik wil over mn geld beschikken wanneer ik dat wil. En niet wanneer de ING dat goeddunkt.
[ Voor 45% gewijzigd door Sissors op 22-10-2023 10:23 ]
Mbt ING, je kunt 50k instellen voor zowel internetbankieren als de app, dan is het dus 100k per dag, met 4 uur wachttijd.
Kun je niets anders bedenken? Voor mensen met meer dan 50k spaargeld is dit toch geen oplossing. Zij kunnen dus niet over hun volledige tegoed beschikken. Je moet dan naar een kantoor. Nogmaals dit is het probleem bij de klant neerleggen. Maar laten we erover ophouden. Ik denk er zo over. Jullie vinden het prima. Even goede vrienden.Sissors schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:20:
[...]
Een anti-oplichting maatregel.
[...]
Dus je wil wel je limiet op maximaal hebben. Dan zet je die toch lekker omhoog permanent? Probleem opgelost.
Het was vooral dat je (imo) jezelf tegensprak daar.LuckyStriker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Kun je niets anders bedenken? Voor mensen met meer dan 50k spaargeld is dit toch geen oplossing. Zij kunnen dus niet over hun volledige tegoed beschikken. Je moet dan naar een kantoor. Nogmaals dit is het probleem bij de klant neerleggen. Maar laten we erover ophouden. Ik denk er zo over. Jullie vinden het prima. Even goede vrienden.
En voor mensen met meer dan €50k spaargeld, dan moet je het in meerdere keren overmaken. Zie je dat echt als problematisch, ja dan moet je op zoek naar een andere bank.
Ik neem even aan dat je geen serieus geld op de rekening van ing hebt staan. In dat geval staat je geld op een spaarrekening. Geld daar opnemen kost vaak ook wat tijd. Als je zodra je het spaargeld daar opneemt ook de limiet bij ing aanpast dan heb je wellicht geen last van die 4 uur. Tenminste zo doe ik het. Daarnaast weet ik vaak al een dag van te voren dat ik geld ga overschrijven van mijn ing rekening, dus dan heb ik helemaal geen last van die 4 uur.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:55:
... Maar ik wil over mn geld beschikken wanneer ik dat wil. En niet wanneer de ING dat goeddunkt.
Met serieus geld bedoel ik geld dat je door de maand heen niet nodig hebt.
btw: Mijn limiet is op dit moment 2000 euro (dat is de nieuwe standaard limiet die door ing onlangs is ingesteld). Mijn saldo is minder dan 10 euro. De ing rekening is uit het verleden de tegenrekening bij mijn spaarrekeningen. Inkomsten komen binnen op een andere rekening, Geld dat ik daarvan wil sparen gaat via de ing naar mijn spaarrekening. Die 2000 euro is ruim voldoende daarvoor. Uitgaven gaan van de gezamelijke rekening af. Als dat laatste niet zo zou zijn dan zou de limiet van 2000 nog steeds genoeg zijn voor periodieke dagelijkse uitgaven. Incidenteel verhoog ik tijdelijk de limiet bijvoorbeeld voor het openen van een deposito bij een bank met het geld bij een andere bank. (en dat weet ik vaak meer dan 1 dag vantevoren)
Fraude is een breder begrip maar er is niet mis met het woord fraude in deze te gebruiken, zie o.a.:
https://www.om.nl/actueel...t-voor-bankhelpdeskfraude
https://www.politie.nl/aa...e-van-helpdeskfraude.html
Ik heb een tijdje terug 200k in 10 minuten van mijn ING naar diverse spaarrekeningen overgemaakt zonder bij een kantoor langs te gaan. 50k via mijn ing en 50k via de app (ook echt die volgorde want bij merkte het anders niet) om 23.55 en hetzelfde verhaal om 00.05.
4 uur wachttijd vind ik niet heel erg, calculeer je in en is voor eigen veiligheid, mag misschien naar 2 uur.
Service is om te huilen. Ik woon in de derde stad van Nederland en en er zijn welgeteld 2 kantoren waar je op afspraak (die je geloof ik alleen via de app-chat kan maken) dat soort zaken kan regelen.
4 uur wachttijd vind ik niet heel erg, calculeer je in en is voor eigen veiligheid, mag misschien naar 2 uur.
Service is om te huilen. Ik woon in de derde stad van Nederland en en er zijn welgeteld 2 kantoren waar je op afspraak (die je geloof ik alleen via de app-chat kan maken) dat soort zaken kan regelen.
Wat dacht je van "aktie-aanpassing"? Dus dat ze je aanpassen naar de aktierente.Juan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:12:
Wellicht is het slimmer om zaken te doen met banken waar je normaal mee kan communiceren en niet afhankelijk bent van Google Translate....
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Dankje, maar beetje vreemd, eerst zeggen ze dat ik van 3,75% naar 4% ga.
Dan vraag ik meer details, en zeggen ze dat ik vanaf 19 oktober 4% krijg.
En nu zeggen ze, dat ze de rente 4 weken na opening aanpassen naar 4%
Dan vraag ik meer details, en zeggen ze dat ik vanaf 19 oktober 4% krijg.
En nu zeggen ze, dat ze de rente 4 weken na opening aanpassen naar 4%
@Juan komt door het woord Anzeige dat op meerdere manieren kan worden vertaald. ChatGTP doet het beter.
"De aanpassing van de weergave wordt vier weken na de opening van uw account uitgevoerd. Heb dus nog een beetje geduld."
"De aanpassing van de weergave wordt vier weken na de opening van uw account uitgevoerd. Heb dus nog een beetje geduld."
De strekking had ik al begrepen.
Echter gaat het dan wel goed in de uiteindelijke uitkering?
Niet dat er straks vanaf 19 okt t/m 10 november toch maar 3,75% word berekend.
Zou jammer zijn, als je daar dan voor moet gaan vechten..
Echter gaat het dan wel goed in de uiteindelijke uitkering?
Niet dat er straks vanaf 19 okt t/m 10 november toch maar 3,75% word berekend.
Zou jammer zijn, als je daar dan voor moet gaan vechten..
Je kan ook moeilijk doen om het moeilijk doen. Stel je limiet dan ultra hoog in op het moment dat je je rekening opent, ben je er voor altijd vanaf.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Heb geen rekening bij die banken (gehad). Dus wist niet dat die banken dat ook toepassen. Maar ook dan vind ik het belachelijk. Als je je daglimiet voor 50 euro meer dan wat je ingestelde limiet is wil aanpassen moet je al 4 uur wachten. Hoe zo is er dan sprake van fraude. Bovendien is mij verteld door iemand van de ING dat dit er is om ouderen te beschermen. Iemand die een oudere dwingt om geld over te maken zal niet snel 4 uur gaan wachten. Stel deze wachttijd dan in bij mensen met een leeftijden ouder dan 50.
edit: even doorgelezen en ik merk dat ik niet alleen stond met deze mening
[ Voor 4% gewijzigd door Eddie_V2 op 22-10-2023 15:19 ]
Ik kreeg de indruk van niet omdat je in de post van 14:14 schrijft: "En nu zeggen ze, dat ze de rente 4 weken na opening aanpassen naar 4%".Juan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:53:
De strekking had ik al begrepen.
Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat ze de weergave van de rente dan aanpassen.
Uit de onderstaande tekst van TR maak ik op dat het neer komt op "zoek het maar uit". Wanneer DGS nodig is moet de bank beslissen of de individuele gebruikers iets uitgekeerd krijgen. En we weten dat banken niet betalen als het echt niet hoeft. Geeft niet veel vertrouwen.Sarcomorbato schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:41:
Ik heb de laatste pagina's van dit topic doorgelezen om twee zaken helder te krijgen, maar dat is helaas niet helemaal gelukt (ligt ongetwijfeld aan mij)
Het eerste: is het na 31-10 afgelopen met de 3.87 procent rente bij advanzia?
Het tweede: klopt mijn conclusie dat geld wat trade republic stalt bij een bank op een soort verzamelrekening komt te staan en het dgs verhaal dus niet opgaat?
Dank alvast!
:strip_exif()/f/image/nPFrGEl9pLG8Yr1jqcvZEAkB.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Rogers op 22-10-2023 15:44 ]
DankjePistachenootje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:38:
[...]
Ik kreeg de indruk van niet omdat je in de post van 14:14 schrijft: "En nu zeggen ze, dat ze de rente 4 weken na opening aanpassen naar 4%".
Dat zeggen ze niet. Ze zeggen dat ze de weergave van de rente dan aanpassen.
Ik had een redelijke aanname dat ze dat bedoelde. Maar hoopte op een betere vertaling, die dat vermoeden zou bevestigen.
Erg jammer dat ze geen Engels willen spreken.
Ik zie ook geen renteopbouw in de app/website. Dus moet het net als Advanzia zelf bijhouden
Ja, je moet er wat voor over hebben voor een hogere rente; Duitsland is Duitsland heh met z’n veelal ‘nu bar geld bitte’ principe en zo weinig mogelijk Engels 😉. Ik probeer met m’n 7 als eindcijfer voor m’n Havo examen Duits, zo goed mogelijk te communiceren in het Duits met ze want Engels daar kennen ze blijkbaar- en willen ze ook niet had ik ook al gemerkt.Juan schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:48:
[...]
Dankje
Ik had een redelijke aanname dat ze dat bedoelde. Maar hoopte op een betere vertaling, die dat vermoeden zou bevestigen.
Erg jammer dat ze geen Engels willen spreken.
Ik zie ook geen renteopbouw in de app/website. Dus moet het net als Advanzia zelf bijhouden
[ Voor 3% gewijzigd door Datisraar op 22-10-2023 16:46 ]
OfftopicLuckyStriker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:48:
Voor mensen met meer dan 50k spaargeld is dit toch geen oplossing. Zij kunnen dus niet over hun volledige tegoed beschikken. Je moet dan naar een kantoor.
[ Voor 69% gewijzigd door Outerspace op 23-10-2023 14:43 . Reden: Offtopic, aannames zijn niet nodig ]
Onzin, dat is het standaard bedrag. Dat je kunt aanpassen tot 50kmrmrmr schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:02:
... Nu staan ze nog maar € 2.000 per dag overmaken toe. ...
Ja dat is de nieuwe "standaard" (was € 5.000), maar wil je meer overmaken (tot 50.000) dan moet je 4 uur wachten.W1ck1e schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Onzin, dat is het standaard bedrag. Dat je kunt aanpassen tot 50k
Dat is eenmalig als je die hogere limiet zonder einddatum instelt.mrmrmr schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:12:
[...]
Ja dat is de nieuwe "standaard" (was € 5.000), maar wil je meer overmaken (tot 50.000) dan moet je 4 uur wachten.
Todat ze het weer wijzigen. Overigens was de optie voorheen zo goed als onvindbaar. Als ze het aan de klant overlaten kan ing de wettelijke verantwoordelijkheid bij diefstal proberen af te wijzen onder het mom van "de klant heeft dit gekozen" en het risico aanvaard.W1ck1e schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:19:
[...]
Dat is eenmalig als je die hogere limiet zonder einddatum instelt.
[ Voor 5% gewijzigd door mrmrmr op 22-10-2023 19:26 ]
In veruit de meeste gevallen is het dat ze in dergelijke gevallen uit coulance vergoeden.mrmrmr schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 19:10:
[...]
Als ze het aan de klant overlaten kan ing de wettelijke verantwoordelijkheid bij diefstal proberen af te wijzen onder het mom van "de klant heeft dit gekozen" en het risico aanvaard.
Die 4 uur regel zou er dan ook vooral zijn om de banken zelf te beschermen, zodat zij niet/minder hoeven uit te keren.
ING heeft echter een aantal jaren geleden wel enorm moeilijk gedaan bij een grote groep klanten, die bestolen werden door een kwaadwillende die mobiel bankieren van de klant wist te activeren op zijn eigen apparaat ( dit was destijds enkel met een QR/sms code o.i.d. als beveiliging te activeren )
Ja ik zou bijna zeggen, one way to find out of ze je uit coulance wel/niet vergoeden bij phishing/misleiding/diefstal e.d. met een verhoogde limiet.
[ Voor 4% gewijzigd door JohanNL op 22-10-2023 19:54 ]
Hmm, bij twijfel... Ik het allemaal wat te vaag. Ik ga toch weer richting Bunq, en zal nadenken over een andere deposito sparen regeling.Rogers schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:41:
[...]
Uit de onderstaande tekst van TR maak ik op dat het neer komt op "zoek het maar uit". Wanneer DGS nodig is moet de bank beslissen of de individuele gebruikers iets uitgekeerd krijgen. En we weten dat banken niet betalen als het echt niet hoeft. Geeft niet veel vertrouwen.
[Afbeelding]
Waarom Bunq? Er zijn veel banken die hogere rente geven. Zelfs in Nederland.evanraalte schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:13:
[...]
Hmm, bij twijfel... Ik het allemaal wat te vaag. Ik ga toch weer richting Bunq, en zal nadenken over een andere deposito sparen regeling.
Met name omdat ik de rekening al heb, en even geen zin heb om nog een bank account te openen.Pistachenootje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:16:
[...]
Waarom Bunq? Er zijn veel banken die hogere rente geven. Zelfs in Nederland.
Ik ben bewust dat je middels raisin e.d. meer rente krijgt, maar dan zit je vast aan een vaste termijn. Ik had juist wat geld richting TR gedaan, omdat ik baat het bij vrij opneembaar geld.
Raisin heeft diverse banken met vrij opneembare rekeningen rond de 3%. Credit Europe (Nederlandse bank) biedt 3.55%. Consors 4% etc.evanraalte schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:19:
[...]
Ik ben bewust dat je middels raisin e.d. meer rente krijgt, maar dan zit je vast aan een vaste termijn. Ik had juist wat geld richting TR gedaan, omdat ik baat het bij vrij opneembaar geld.
Ah nice, morgen maar even naar kijken. Thanks!Pistachenootje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Raisin heeft diverse banken met vrij opneembare rekeningen rond de 3%. Credit Europe (Nederlandse bank) biedt 3.55%. Consors 4% etc.
gewijzigd
[ Voor 97% gewijzigd door sanook op 22-10-2023 20:29 ]
Bij mijn weten is Credit Europe enkel voor de eerste 6 maanden na openen voor dat rentetarief.Pistachenootje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Raisin heeft diverse banken met vrij opneembare rekeningen rond de 3%. Credit Europe (Nederlandse bank) biedt 3.55%. Consors 4% etc.
Consors weet ik niet.
Via Raisin is inderdaad een rentetarief van rond de 3% goed mogelijk, bijvoorbeeld bij CKV (3,05%; België) vrij opneembaar en kosteloos.
Hier kreeg ik trouwens de optie om tijdens afsluiten een 'vinkje' aan te zetten om de Belgische bronbelasting te reduceren naar effectief '0%'.
Stuk beter bij de NL grootbanken in ieder geval!
Ik vind het altijd wel bijzonder dat een rentegarantie wordt voorgesteld als iets negatiefs. Ik zie het zelf positief: bij CEB ben je gegarandeerd van 3.55% voor tenminste 6 maanden. Wat je daarna krijgt is onbekend. Bij CKV heb je geen garantie. Ze zouden de rente bij wijze van spreken deze week al kunnen verlagen. Doen ze waarschijnlijk niet, maar het kan wel. Mocht de rente omlaag gaan dan is de kans groot dat CKV omlaag gaat.LogiZ5500 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:02:
[...]
Bij mijn weten is Credit Europe enkel voor de eerste 6 maanden na openen voor dat rentetarief.
Rentegarantie an sich is niks mis mee, alleen val je na die periode terug naar een variabele rente (welke op dit moment 1,77% is).Pistachenootje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:19:
[...]
Ik vind het altijd wel bijzonder dat een rentegarantie wordt voorgesteld als iets negatiefs. Ik zie het zelf positief: bij CEB ben je gegarandeerd van 3.55% voor tenminste 6 maanden. Wat je daarna krijgt is onbekend. Bij CKV heb je geen garantie. Ze zouden de rente bij wijze van spreken deze week al kunnen verlagen. Doen ze waarschijnlijk niet, maar het kan wel. Mocht de rente omlaag gaan dan is de kans groot dat CKV omlaag gaat.
Bij CKV inderdaad geen enkele garantie dat de rente daar zo hoog blijft als deze nu is
Het staat je natuurlijk vrij om zodra die actierente afloopt je geld elders te plaatsen, daar is weinig terugvallen aan.LogiZ5500 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:28:
[...]
Rentegarantie an sich is niks mis mee, alleen val je na die periode terug naar een variabele rente (welke op dit moment 1,77% is).
Bij CKV inderdaad geen enkele garantie dat de rente daar zo hoog blijft als deze nu is
Die 6 maanden zijn eigenlijk alleen maar voordelig.
Gegarandeerd rente voor x maanden maar nog altijd vrij opneembaar mocht de rente nog hoger stijgen.
Ik begrijp wel hoe het werkt. Mijn punt is dat je geen enkel idee welke rente je over 6 maanden krijgt. De rente die je dan krijgt kan hoger of lager zijn dan bij CKV. Het enige dat zeker is is dat je nu meer rente krijgt bij CEB dan bij CKV.LogiZ5500 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:28:
[...]
Rentegarantie an sich is niks mis mee, alleen val je na die periode terug naar een variabele rente (welke op dit moment 1,77% is).
Bunq is rukPistachenootje schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 20:16:
[...]
Waarom Bunq? Er zijn veel banken die hogere rente geven. Zelfs in Nederland.

Heb ik dit zo correct als ik naar CEB kijk?:
"
Wanneer wordt de rente op mijn spaarrekening uitbetaald?
De rente wordt op dagbasis berekend en éénmaal per jaar op 1 januari op je spaarrekening bijgeschreven. Wij berekenen de rente over het werkelijke aantal dagen per jaar (365 dagen per jaar en 366 dagen in een schrikkeljaar). Bij het opheffen van je spaarrekening wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op het moment van het opheffen.
"
De actierente is nu 3.85% voor de eerste 6 maanden, en 1.77% daarna.
Stel, je hebt vanaf 01-11-23 een X-bedrag op de rekening staan. Dan ontvang je die 3.85% al op 01-01-24 over de eerste 2 maanden.
Van de resterende 4 maanden ontvang je dan die 3.85% rente wanneer je de rekening b.v. op 02-04-24 opzegt.
Is dit zo juist geïnterpreteerd?
"
De rente wordt op dagbasis berekend en éénmaal per jaar op 1 januari op je spaarrekening bijgeschreven. Wij berekenen de rente over het werkelijke aantal dagen per jaar (365 dagen per jaar en 366 dagen in een schrikkeljaar). Bij het opheffen van je spaarrekening wordt de opgebouwde rente uitgekeerd op het moment van het opheffen.
"
Stel, je hebt vanaf 01-11-23 een X-bedrag op de rekening staan. Dan ontvang je die 3.85% al op 01-01-24 over de eerste 2 maanden.
Van de resterende 4 maanden ontvang je dan die 3.85% rente wanneer je de rekening b.v. op 02-04-24 opzegt.
Volgens mij heb je het redelijkRockel83 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:19:
Heb ik dit zo correct als ik naar CEB kijk?:
"
"
Wat je natuurlijk wel altijd kan doen is binnen of na de 6 mnd een deposito afsluiten, bij ceb nu 1jr voor 3.75 meen ik
Mvg
[ Voor 5% gewijzigd door Hendriks1 op 23-10-2023 03:31 ]
Helemaal gelijk, april is dan wel de 4e maand, maar die moet nog eerst voltooien. Dus vanaf mei inderdaad wat je zegt.Hendriks1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 03:16:
[...]
Volgens mij heb je het redelijkgoed geïnterpreteerd, behalve dan dat de 3.85% die je noemt, 3.55% volgens mij moet zijn (of er moet iets gewijzigd zijn in de percentages vanavond?) En dat bij opening op 1 november 2023 er op 1 januari 2024 nog 4 maanden resteren, wat 1 mei 2024 zou inhouden (ipv april)...maar dat terzijde...
![]()
Wat je natuurlijk wel altijd kan doen is binnen of na de 6 mnd een deposito afsluiten, bij ceb nu 1jr voor 3.75 meen ik
Mvg
En ook in die 3.55% heb je gelijk, weet niet hoe ik aan die 3.85% kwam. Maar had tegelijkertijd ook naar Advanzia zitten kijken. Wellicht dat die daar vandaag kwam.
Het was duidelijk al te laat haha

Dan weet die medewerker van de ING waarschijnlijk niet waar hij over praat.LuckyStriker schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 21:35:
[...]
Deze limiet is een fraude maatregel die de gezamelijke banken in hebben gevoerd om de risico's voor de klant, maar zeker ook de betreffende bank, te beperken. Dit mede naar aanleiding van uitkomsten van diverse rechtzaken die zijn gevoerd over verantwoordelijkheid van een bank.
De termijn van 4 uur en waarschuwing per SMS of zelfs nog spraakbericht en email (i.i.g. bij SNS) is om de klant te informeren van de wijziging en in de gelegenheid te stellen maatregelen te nemen indien deze de wijziging niet heeft doorgevoerd.
Bij SNS is het ook mogelijk de hogere limiet voor langere tijd in te stellen. Zou de voorwaarden na moeten kijken wat de juridische consequenties zijn indien je dit doet.
Zelf zie ik er geen probleem in, ja het is soms lastig, maar als ik meer over moet boeken wacht ik gewoon 4 uur.
Edit aanvulling: ik denk niet dat banken zich wagen aan een 50+ regeling want dat zou leeftijdsdiscriminatie zijn!
[ Voor 3% gewijzigd door mpandroid op 23-10-2023 09:11 ]
Als je nog meer dan 50k spaargeld bij ING hebt staan is de maatregel misschien wel juist voor jou?LuckyStriker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:48:
[...]
Kun je niets anders bedenken? Voor mensen met meer dan 50k spaargeld is dit toch geen oplossing. Zij kunnen dus niet over hun volledige tegoed beschikken. Je moet dan naar een kantoor. Nogmaals dit is het probleem bij de klant neerleggen. Maar laten we erover ophouden. Ik denk er zo over. Jullie vinden het prima. Even goede vrienden.
Younited rente is nog steeds hetzelfde, kans wagen?
Misschien is deze dus tot 12:00 geldig.
Zeker proberen. Bij Renault kregen mensen een week later nog de hogere rente.Henkoes schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:35:
Wat denk je zelf?mpandroid schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:21:
[...]
Als je nog meer dan 50k spaargeld bij ING hebt staan is de maatregel misschien wel juist voor jou?
Dat ga je niet meer halen:Henkoes schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:35:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q7NfvOPfDfc1fXbVgWpnv77R.jpg?f=user_large)
Moet je het formulier nou wel of niet invullen? Ik dacht van wel.Bar_en_boos schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:56:
Even aan vraag aan de Consorsfanaten hier.
Op dit moment ben ik bezig me aan te melden bij de Consorsbank. Het renteverschil tussen Renaultbank en Consors is dusdanig groot geworden dat ik voor die 6 (of eventueel 12) maanden de overstap maar waag. Tijdens het aanmelden loop ik tegen het volgende aan:
'Bei weiteren steuerlichen Ansässigkeiten außerhalb Deutschlands und den USA, reichen Sie bitte das Formular "Feststellung der steuerlichen Ansässigkeit" ein.'
- Dat formulier is een verplichting en is bedoeld voor het voorkomen van bronbelasting?
- Verzending van dat formulier moet plaatsvinden via de post of fax.Zijn dat echt de enige twee mogelijkheden?
Update: volgens mij maak ik een fout en is het invullen van dat formulier alleen nodig als je nog ergens anders buiten Nederland belastingplichtig bent. Beetje onduidelijk.
Afgelopen zaterdag had ik het aangevraagd. Ik kreeg de melding ook. Daarom daarna de aanmelding zondag geannuleerd. Naar aanleiding van de melding vanochtend op het GoT dat de rente nog steeds op 4,2% stond, het nogmaals geprobeerd aan te vragen. Vervolgens kreeg ik per email een melding dat ze de rente naar 4% gaan zetten. Nu logde ik zojuist in op Raisin en zag dat het rentepercentage op 4,2% stond en de melding dat de rente verlaagd zou worden is niet meer zichtbaar. Ik hoop dat ik geluk heb.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Younited 3 jaar vast gaat van 4,10% naar 3,90%. Een fikse verlaging. Op Raisin staat de oude rente nog aangegeven, maar https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/ heeft het altijd wel bij het rechte eind.
Sommige mensen gaven aan dat ze van renteveranderingen op de hoogte worden gehouden door emails van Raisin. Ik heb nog nooit een dergelijke mail gehad, ondanks dat ik alle mail-voorkeuren heb aangevinkt. Krijgen jullie vaak van dit soort mails?
Sommige mensen gaven aan dat ze van renteveranderingen op de hoogte worden gehouden door emails van Raisin. Ik heb nog nooit een dergelijke mail gehad, ondanks dat ik alle mail-voorkeuren heb aangevinkt. Krijgen jullie vaak van dit soort mails?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Is het gelukt om toch de hoge rente te bemachtigen?wcduck schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:42:
[...]
Afgelopen zaterdag had ik het aangevraagd. Ik kreeg de melding ook. Daarom daarna de aanmelding zondag geannuleerd. Naar aanleiding van de melding vanochtend op het GoT dat de rente nog steeds op 4,2% stond, het nogmaals geprobeerd aan te vragen. Vervolgens kreeg ik per email een melding dat ze de rente naar 4% gaan zetten. Nu logde ik zojuist in op Raisin en zag dat het rentepercentage op 4,2% stond en de melding dat de rente verlaagd zou worden is niet meer zichtbaar. Ik hoop dat ik geluk heb.
Mijn deposito bij Banca Progetto (6 maanden) verloopt bijna. Ik kan via Raisin deze verlengen of elders opnieuw iets afsluiten. De rente die ik nog moet ontvangen, gaat die dan automatisch mee in de verlenging?
Dat kun je zelf aangeven als je verlengd.ColeJ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:53:
Mijn deposito bij Banca Progetto (6 maanden) verloopt bijna. Ik kan via Raisin deze verlengen of elders opnieuw iets afsluiten. De rente die ik nog moet ontvangen, gaat die dan automatisch mee in de verlenging?
Ik krijg ook die mails niet, ondanks dat ik ook heb aangevinkt dat ik op de hoogte wil worden gehoudenwcduck schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 12:49:
Younited 3 jaar vast gaat van 4,10% naar 3,90%. Een fikse verlaging. Op Raisin staat de oude rente nog aangegeven, maar https://www.vanspaarbankv...ijzigingen-depositorente/ heeft het altijd wel bij het rechte eind.
Is het iemand wel gelukt de oude rente van younited te krijgen gezien het deposito overzicht dit nog laat zien?
Waarom probeer je het niet gewoon in plaats van 14 posts erover te maken?Henkoes schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:39:
Is het iemand wel gelukt de oude rente van younited te krijgen gezien het deposito overzicht dit nog laat zien?
Als ik nu de lijst open zijn de rentes al aangepastPistachenootje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Waarom probeer je het niet gewoon in plaats van 14 posts erover te maken?
Balen, had nog de hoop dat we nog snel mee konden doen.
Je vraagt er toch al dagen naar? Als je vrijdag had aangevraagd was het mogelijk nog gelukt. Nu heb je gewoon zo lang gewacht tot het daadwerkelijk is aangepast.Henkoes schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:04:
[...]
Als ik nu de lijst open zijn de rentes al aangepast.
Balen, had nog de hoop dat we nog snel mee konden doen.
Die mail krijg je als je de betreffende deposito hebt aangevraagd....Supershiva schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:15:
[...]
Ik krijg ook die mails niet, ondanks dat ik ook heb aangevinkt dat ik op de hoogte wil worden gehouden
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
Begint ergens op te lijken.MieJuul schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 14:11:
Zojuist bericht dat NIBC de rente per 24 oktober verhoogd.
Spaarrekening 2%
Kwartaal spaarrekening 2,15% (1,75 + 0,4)
Dag iedereen,
Gezien de hoge rentes wil ik ook wat gaan doen met mijn spaargeld, totaal heb ik ong 60K op de Rabo spaarrekening staan en hiervan wil ik ongeveer 40k wegzetten op rekeningen met betere rentes. Wat fijn dat in dit topic zo veel informatie staat!
Plan is om een deel via Raisin bij de Nordax bank (3,75%, 6md) onder te brengen en een deel bij CEB (3,55%, vrij opneembaar). Omdat ik op de planning heb staan om een nieuwbouwhuis te kopen (nu vertraagd vanwege bezwaar bij RvS..) wil ik het niet langer dan 6 maanden vastleggen.
*knip* Referrals zijn niet toegestaan, zie topicwaarschuwing
Gezien de hoge rentes wil ik ook wat gaan doen met mijn spaargeld, totaal heb ik ong 60K op de Rabo spaarrekening staan en hiervan wil ik ongeveer 40k wegzetten op rekeningen met betere rentes. Wat fijn dat in dit topic zo veel informatie staat!
Plan is om een deel via Raisin bij de Nordax bank (3,75%, 6md) onder te brengen en een deel bij CEB (3,55%, vrij opneembaar). Omdat ik op de planning heb staan om een nieuwbouwhuis te kopen (nu vertraagd vanwege bezwaar bij RvS..) wil ik het niet langer dan 6 maanden vastleggen.
*knip* Referrals zijn niet toegestaan, zie topicwaarschuwing
[ Voor 27% gewijzigd door Zr40 op 23-10-2023 15:28 ]
Bij CEB kun je een deposito open breken als je een huis koopt, tot 180 dagen na de aankoop. In principe lijkt het mij dan ook dat ze accepteren dat je nu een deposito pakt met de hoogste rente (3 jaar IIRC?) en het over 6-12 maanden open breekt met deze reden. Dan heb je over die duur dus wel de hoogste rente.Coleman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:22:
Dag iedereen,
Nordax verhoogt de rente:
Nordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,01% p.j. naar 3,06% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 24 oktober om 12 uur 's middags.
Ik zou daar niet op rekenen:RobertMe s[quote] [/quote]chreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
Bij CEB kun je een deposito open breken als je een huis koopt, tot 180 dagen na de aankoop. In principe lijkt het mij dan ook dat ze accepteren dat je nu een deposito pakt met de hoogste rente (3 jaar IIRC?) en het over 6-12 maanden open breekt met deze reden. Dan heb je over die duur dus wel de hoogste rente.
van https://www.crediteurope....t-europe-termijndeposito/
Na de bedenktijd van 14 dagen is een voortijdige beëindiging van een Termijndeposito niet meer kosteloos mogelijk, tenzij hiervoor door het management toestemming is verleend aan de rekeninghouder(s). In een aantal uitzonderings gevallen zoals een huwelijk, de aankoop van een woning of werkloosheid kun je u een verzoek tot kosteloze voortijdige beëindiging indienen. Je verzoek zal worden beoordeeld door het management. Daarna ontvang je bericht of je verzoek wordt goedgekeurd of niet.
Dat is niet bekend. Kan zijn dat ze genoeg geld hebben aangetrokken maar kan ook zijn dat ze hun verwachting van de rente op deze termijn naar beneden hebben bijgesteld. Kan ook een combinatie van beide zijn.
Ik zou de bedragen weghalen. Zijn niet relevant verder en zou dat privé houden en niet op openbaar forum posten. Verder prima plan zo :-)Coleman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:22:
Dag iedereen,
[mbr]*knip* Referrals zijn niet toegestaan, zie topicwaarschuwing[/mbr]
Nordax volgt CKV weer op om bovenaan te staan op Raisin:
Edit: was al gepostNordax Bank heeft ons geïnformeerd dat het de variabele rente op de spaarrekening gaat verhogen van 3,01% p.j. naar 3,06% p.j. Het nieuwe rentetarief wordt effectief op dinsdag 24 oktober om 12 uur 's middags.
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 23-10-2023 16:11 ]
Toch wel:W1ck1e schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:33:
[...]
Ik zou daar niet op rekenen:
van https://www.crediteurope....t-europe-termijndeposito/
[...]
Met als Lid 1 & 2 dan:3. Lid 1 en 2 zijn niet van toepassing indien de voortijdige beëindiging plaatsvindt:
a. gedurende de eerste veertien (14) kalenderdagen van de contractuele looptijd van het Internet Termijndeposito; of
b. binnen honderdtachtig (180) kalenderdagen nadat zich tijdens de contractuele looptijd één van de onderstaande gevallen heeft voorgedaan:
i. bij huwelijk/geregistreerd partnerschap van (één van) de Rekeninghouder(s);
ii. bij aankoop ‘eigen woning’ door (één van) de Rekeninghouder(s). Onder een ‘eigen woning’ wordt een woning verstaan die eigendom is van de Rekeninghouder en die de Rekeninghouder als hoofdverblijf gaat gebruiken;
iii. bij overlijden van (één van) de Rekeninghouders;
iv. in geval van arbeidsongeschiktheid (conform de Wet Werk en Inkomen naar Arbeidsvermogen, WIA) van (één van) de Rekeninghouder(s); en
v. in geval van werkloosheid (conform de Werk-
loosheidswet, WW) van (één van) de Reke-
ninghouder(s).
Dus lid 1 ("als management toestemming verleend") en lid 2 ("boete van 0,25% per kwartaal") zijn niet van toepassing als wordt opgezegd op basis van lid 3 (14 dagen bedenktijd, binnen 180 dagen van huwelijk / geregistreerd partnerschap, aankoop eigen woning, overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid).1. Een voortijdige beëindiging van een Internet Termijndeposito is door de Rekeninghouder niet mogelijk, tenzij hiervoor door het management van de Bank aan de Rekeninghouder toestemming verleend wordt. Lid 2 is in dat geval onverminderd van toepassing.
2. Bij voortijdige beëindiging van het Internet Termijndeposito is de Bank gerechtigd een boete in rekening te brengen, ter hoogte van 0,25% over de hoofdsom, voor ieder kwartaal of een deel daarvan, vanaf het moment van de voortijdige beeindiging tot en met het einde van de contractuele looptijd.
Staat dus echt glashelder in de algemene voorwaarden.
@RobertMe Zover heb ik dan ook niet gekeken 
los daarvan: Het verschil in euro's aan rente bij ceb tussen vrij opneembaar (3,55%) en een depo van 3 jaar (3,95%) is bij een bedrag van 2 ton, een periode van 6 maanden, is ook "maar" 400. Met de kans om meer op vrij opneembaar te scoren.
los daarvan: Het verschil in euro's aan rente bij ceb tussen vrij opneembaar (3,55%) en een depo van 3 jaar (3,95%) is bij een bedrag van 2 ton, een periode van 6 maanden, is ook "maar" 400. Met de kans om meer op vrij opneembaar te scoren.
Handig dat jij die bedragen nog een keer quote danFlexion1 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:02:
[...]
Ik zou de bedragen weghalen. Zijn niet relevant verder en zou dat privé houden en niet op openbaar forum posten. Verder prima plan zo :-)
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Volgens mij nog niet gemeld?
Maar kreeg zojuist een mail van Openbank, misschien ook interessant voor mensen hier.
Wat houdt de actie in?
Krijg t/m € 100 door je saldo te verhogen bij Openbank!
Wil je je spaargeld een boost geven? Wij helpen je erbij!
Als je tussen 20 oktober 2023 en 9 januari 2024 het saldo verhoogt van je rekeningen en/of deposito’s van Openbank1, dan kun je een bonus krijgen van:
€ 35 voor een extra bedrag van € 15.000 tot € 30.000.
€ 50 voor een extra bedrag van € 30.000 tot € 50.000.
€ 80 voor een extra bedrag van € 50.000 tot € 80.000.
€ 100 voor een extra bedrag van € 80.000 of meer.
Meld je aan t/m 9 januari 2024. Je geld brengt steeds meer op!
Neem aan dat deze wel samen gaat met die Welkomstrekening, dus zou dan een mooie aanvulling kunnen zijn.
Maar kreeg zojuist een mail van Openbank, misschien ook interessant voor mensen hier.
Wat houdt de actie in?
Als je tussen 20 oktober 2023 en 9 januari 2024 het saldo verhoogt van je rekeningen en/of deposito’s van Openbank1, dan kun je een bonus krijgen van:
Neem aan dat deze wel samen gaat met die Welkomstrekening, dus zou dan een mooie aanvulling kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Rockel83 op 23-10-2023 17:47 ]
Tijdens de contractuele looptijd. Als de aankoop nog niet heeft plaatsgevonden zou het kunnen. Als de aankoop al gedaan is verwacht ik dat ze het afkeuren, de gebeurtenis heeft immers al plaatsgevonden.RobertMe schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 16:44:
[...]
Toch wel:
[...]
Met als Lid 1 & 2 dan:
[...]
Dus lid 1 ("als management toestemming verleend") en lid 2 ("boete van 0,25% per kwartaal") zijn niet van toepassing als wordt opgezegd op basis van lid 3 (14 dagen bedenktijd, binnen 180 dagen van huwelijk / geregistreerd partnerschap, aankoop eigen woning, overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid).
Staat dus echt glashelder in de algemene voorwaarden.
[ Voor 27% gewijzigd door Danzare op 23-10-2023 17:50 ]
Hier niet ontvangen, mogelijk persoonlijk.Rockel83 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:46:
Volgens mij nog niet gemeld?
Wat houdt de actie in?
Icm die welkomspaarrekening zal dat voor nu wel het beste rendement opleveren van alle vrij opneembare spaarrekeningen.
Netjes dus!
Daar heb je gelijk in, als @Coleman al getekend en al heeft zal het lijkt ook ook niet mogelijk zijn om nog met dat koopcontract te zwaaien als reden voor opzeggen.Danzare schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:49:
[...]
Tijdens de contractuele looptijd. Als de aankoop nog niet heeft plaatsgevonden zou het kunnen. Als de aankoop al gedaan is verwacht ik dat ze het afkeuren, de gebeurtenis heeft immers al plaatsgevonden.
Is, gewoon van op de website, al in het OpenBank topic langs gekomen. In de omschrijving staat dat je dat extra geld in een Open Betaalrekening, Open Spaarrekening, of Open Deposito? moet stoppen. In de kleine lettertjes staat vervolgens ook nog eens expliciet dat de Welkom Spaarrekening en Welkom Deposito? zijn uitgeslotenJohanNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Hier niet ontvangen, mogelijk persoonlijk.
Icm die welkomspaarrekening zal dat voor nu wel het beste rendement opleveren van alle vrij opneembare spaarrekeningen.
Netjes dus!
Hier ook geen mail ontvangen, maar staat wel tussen "Acties en kortingen" in de app.JohanNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Netjes dus!
Ik heb de betreffende actie nu ook in de app staan zie ik. Dus volgens mij zou hij dan ook inzichtelijk moeten zijn voor meer mensen.JohanNL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 17:56:
[...]
Netjes dus!
De kleine lettertjes btw:
- Je moet in de periode van 20 oktober 2023 t/m 9 januari 2024 het saldo op de rekeningen waarvan je houder bent, verhoogd hebben, of nieuwe spaardeposito’s geopend hebben die je totaalsaldo verhogen. (Saldi op de Welkom Spaarrekening en het Welkom Spaardeposito zijn uitgesloten van deze actie.)
- Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 9 juli 2024.
Dus Welkom Spaarrekening is dus al uitgesloten. Maar wel een leuke actie voor bestaande klanten op zich. Al haal je die €100 er wellicht ook al elders makkelijk uit op een deposito van een half jaar.
Dus je laat 33% op Rabobank staan? Veel vrij opneembare rekeningen zijn de betalingen instant, dus wat ik zelf zou doen is alleen het bedrag op Rabo laten wat je denkt komende dagen/weken nodig te hebben. En de rest verspreiden elders. Je kan bv Bunq (met voorwaarden, zoals max 2 opnames per maand) en/of LeasePlan Bank overwegen voor erbij. Beide zijn geloof ik instant voor bedragen t/m 10k.Coleman schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:22:
Dag iedereen,
[mbr]*knip* Referrals zijn niet toegestaan, zie topicwaarschuwing[/mbr]
Kan er al lang geen touw meer aan vast knopen bij OpenBank. Het is haast een soort gamification van je rekening, met rente-acties en extra bonus bedragen afhankelijk van wanneer je de rekening opent en wat je er wanneer op stort. Daarnaast krijg je constant mailtjes (en notificaties) over verlotingen van Samsung projectoren en acties voor korting op brillen, hotels, etc.Rockel83 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 18:16:
[...]
Ik heb de betreffende actie nu ook in de app staan zie ik. Dus volgens mij zou hij dan ook inzichtelijk moeten zijn voor meer mensen.
De kleine lettertjes btw:
- Je moet in de periode van 20 oktober 2023 t/m 9 januari 2024 het saldo op de rekeningen waarvan je houder bent, verhoogd hebben, of nieuwe spaardeposito’s geopend hebben die je totaalsaldo verhogen. (Saldi op de Welkom Spaarrekening en het Welkom Spaardeposito zijn uitgesloten van deze actie.)
- Je moet minstens 50% van dit verhoogd saldo gedurende 6 maanden na de actieperiode aanhouden, m.a.w. t/m 9 juli 2024.
Dus Welkom Spaarrekening is dus al uitgesloten. Maar wel een leuke actie voor bestaande klanten op zich. Al haal je die €100 er wellicht ook al elders makkelijk uit op een deposito van een half jaar.
Ondertussen krijg ik in oktober ineens een stuk meer rente dan september, terwijl ik nergens op in ben gegaan. En in de app is zover ik zie geen duidelijke indicatie van hoeveel rente je nou eigenlijk momenteel krijgt?
Ik denk dat ik die zaken allemaal uit heb gezet dan. Want ikzelf krijg sporadisch mailtjes van Openbank. Tenzij het belangrijke zaken zijn die direct van doen hebben met één van de lopende producten. Zo nu en dan krijg ik eens een mailtje van acties, zoals nu met deze. Maar dat is echt sporadisch.Cheeky schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:14:
[...]
Kan er al lang geen touw meer aan vast knopen bij OpenBank. Het is haast een soort gamification van je rekening, met rente-acties en extra bonus bedragen afhankelijk van wanneer je de rekening opent en wat je er wanneer op stort. Daarnaast krijg je constant mailtjes (en notificaties) over verlotingen van Samsung projectoren en acties voor korting op brillen, hotels, etc.
Ondertussen krijg ik in oktober ineens een stuk meer rente dan september, terwijl ik nergens op in ben gegaan. En in de app is zover ik zie geen duidelijke indicatie van hoeveel rente je nou eigenlijk momenteel krijgt?
Het is inderdaad wat lastig terug te vinden wat je rente is. Het zou fijn zijn als je dit al meteen overzichtelijk in kunt zien wanneer je een rekening aan klikt (of bij de "eigenschappen" daarvan).
Maar rentes kunnen ook verschillen per rekening.
Bij een "gepersonaliseerde spaarrekening" kun je een andere rente hebben dan bij andere lopende spaarrekeningen.
De website geeft een iets duidelijker overzicht van de rentes op een rekening.
Inloggen op website -> Rekeningen -> Meer Opties -> Afwikkelingen
Maar daar zie je dan alleen de rente wanneer je op een voltooide rente uitbetaling klikt.
Heb nu zelf b.v. een nieuwe spaarrekening, maar daar zie ik dus nog niets omdat er nog geen maand voorbij gegaan is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.
Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.
Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling