Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 156 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:45
W1ck1e schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Ik heb liever een medewerker aan de lijn dan dat ik op de website een chatbot moet gebruiken. Medewerkers zijn net mensen en die hebben soms wel eens een mindere dag. Ik in ieder geval wel. (en ik ben niet eens een medewerker).
offtopic:
Dat is ook waar. Afgelopen week in een loop met de chatbot van Rabo gezeten. Vraag "Deelnemen aan pilot nieuwe betaalpas" kon die niks mee. De multiple choise zit geen "medewerker spreken" in en hij blijft maar vragen om de vraag anders te formuleren. Met het bericht "medewerker spreken" werd ik dan weer wel direct "doorgeschakeld". Maar ook die kon mijn vraag niet beantwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:59
VanBreukelen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:50:

…. Juan geeft aan een mail te hebben gehad voor verhoging van 3,75% naar 4% voor de vrij opneembare rekening.
Klopt, echter wel fijn als ze dit in app en internet bankieren ook ff aanpassen, staat nog 3,75%
Ik wacht ff tot volgende week, anders ga ik mailen

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:59:
Zojuist OpenBank gebeld om te vragen voor de hogere rente. Medewerker vroeg sinds wanneer ik klant was ("februari", maar eigenlijk januari), en vervolgens was de verbinding ineens verbroken. Nog een keer gebeld, uiteraard andere medewerker "hallo?!" => "goedemorgen, met RobertMe" => "waarmee kan ik u helpen?" => "ik zag .... en wil vragen of ik daar ook gebruik van kan maken" => "daarvoor moet ik de elektronische handtekening hebben" => "die heb ik bij de hand" => typen typen typen "wat zijn de laatste twee cijfers van de handtekening?" => "X, Y" => typen typen typen "... precontractuele informatie..... Als de nieuwe rekening zichtbaar is kunt het handmatig overboeken" => "dankuwel" => "nog een prettige dag". Meest verbazingwekkende aan het hele gesprek vond ik nog wel de afsluiting van "nog een prettige dag". Want ze was zo kortaf en zei niks.

Vorige keren dat ik gebeld heb leek ik gewoon Nederlanders aan de lijn te hebben, netjes (uitgebreid) te woord gestaan. Vorige keer met nieuwe rekening ook helemaal de uitleg dat ik een nieuwe rekening kreeg, 6 maanden gold het weer, precontractuele informatie werd gemaild en of ik die ontvangen had, etc etc. En nu dan al begin van gesprek "hallo?!" alsof zijzelf verbaasd was dat ze iemand aan de lijn had. Niet vragen of ik handtekening bij de hand had maar heel kortaf "die moet ik hebben". Geen verdere uitleg / nog niet eens een "dan ga ik het nu doen". En dat allemaal met een minder te verstaan accent (ik denk iets van Surinaams of zo). Was echt een ervaring die haaks stond op alle vorige keren dat ik ze gebeld heb.
Toevallig gisteren ook gebeld. Kreeg gelukkig een super vriendelijke meneer aan de telefoon.
Helaas zie je tegenwoordig dat heel veel "Nederlandse bedrijven" tegenwoordig callcenters in het Caribisch gebied e.d. lijken te hebben inderdaad. Een wereld van verschil, en volgens mij staan die mensen ook vaak veel te ver van de "werkelijkheid" met hoe het hier gaat en loopt men gewoon een formuliertje door.

Maar gister ook contact gehad met Bunq, heb inmiddels "half" antwoord van een chatbot gekregen... Dus het kan nog nog erger :P
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

offtopic:
Dat is ook waar. Afgelopen week in een loop met de chatbot van Rabo gezeten. Vraag "Deelnemen aan pilot nieuwe betaalpas" kon die niks mee. De multiple choise zit geen "medewerker spreken" in en hij blijft maar vragen om de vraag anders te formuleren. Met het bericht "medewerker spreken" werd ik dan weer wel direct "doorgeschakeld". Maar ook die kon mijn vraag niet beantwoorden :p
Je word tegenwoordig inderdaad echt helemaal simpel van die chatbots. Het is tegenwoordig vaak al een opgave om normaal contact met een medewerker te vinden. En als die mogelijkheid er al is, dan ben je eerst een 10min aan het zoeken en aan het scrollen.

[ Voor 14% gewijzigd door Rockel83 op 20-10-2023 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
hoihoi66 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:12:
Maandag was ik van plan om bij Klarna een jaar deposito te openen. Ze gaan jammer genoeg van 4,17% naar 3,96% volgens Raisin.

Coop Bank uit Estland biedt 4,21% voor 1 jaar.
Leden hier die het bij Coop hebben lopen? De bank heeft een goede stabiele rating, Estland heeft weer een lagere kredietranking vergeleken met Zweden.

Wat denken jullie?
Hoe weet je dat de rente bij Klarna gaat dalen? En kan je nu nog niet de deposito openen? Waarom wachten op maandag? Nordax heeft overigens vergelijkbare rentes.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 11:15
wcduck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Hoe weet je dat de rente bij Klarna gaat dalen? En kan je nu nog niet de deposito openen? Waarom wachten op maandag? Nordax heeft overigens vergelijkbare rentes.
Opmerking: Vanaf 20-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 3.96% p.j. in plaats van 4.17% p.j

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Er is een nieuwe aanbieder bij Raisin:

De Zweedse bank "Collector" Norion Bank AB met 3,01 % rente op de spaarrekening.

https://www.raisin.nl/banken/collector/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:57
Laros88 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:00:
Bij mij hetzelfde (dan zit jij waarschijnlijk ook op 3.25%?). Bericht gestuurd naar Advanzia en onderstaande teruggekregen. Daar slaan ze voor mij wel de eerste keer de plank mis. Ik gun het hoge percentage iedereen maar waarom de groep die al een hogere rente geniet dit aanbieden en de groepen met lager % niet?

Sehr geehrter Herr xx

vielen Dank für Ihre Nachricht.

The promotion applies exclusively to customers who currently receive the interest rate of 3.4%.
Unfortunately, this does not apply to you.

Kind regards,

xx xx
Deposit & Payments Senior Officer

[...]
Ik heb ook 3,4% maar (nog) geen mail ontvangen.
Zal er eens een mail aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-09 22:01
wcduck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Zie reactie hieronder. Red ik niet meer :(
Is nu al 3,96 geworden zo te zien

[ Voor 5% gewijzigd door hoihoi66 op 20-10-2023 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 09:59
Er zijn toch zat goede alternatieven?
Progetto met 4,3% voor 1 jaar.. nooit problemen gehad met ze.
Afgelopen dagen ook eentje afgesloten

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 23:37
VanBreukelen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:50:
Even vraag aan ieder die een aflopende VWbank of Consors actie heeft.

Mijn Consors loopt af in November. Juan geeft aan een mail te hebben gehad voor verhoging van 3,75% naar 4% voor de vrij opneembare rekening.

Zijn er mensen die een mail hebben gehad met de oude 3% rente actie die af loopt?
Heb een 3,2% actie die in november afloopt, ook nog geen vernieuwingsaanbod gekregen. Zou leuk zijn! :*)

Advanzia opgezegd - met de hoop op 1 november op 4% te komen 8)

[ Voor 22% gewijzigd door Cyclonist op 20-10-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
hoihoi66 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:33:
[...]

Zie reactie hieronder. Red ik niet meer :(
Is nu al 3,96 geworden zo te zien
Ga je toch naar Nordax Bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Even aan vraag aan de Consorsfanaten hier.
Op dit moment ben ik bezig me aan te melden bij de Consorsbank. Het renteverschil tussen Renaultbank en Consors is dusdanig groot geworden dat ik voor die 6 (of eventueel 12) maanden de overstap maar waag. Tijdens het aanmelden loop ik tegen het volgende aan:
'Bei weiteren steuerlichen Ansässigkeiten außerhalb Deutschlands und den USA, reichen Sie bitte das Formular "Feststellung der steuerlichen Ansässigkeit" ein.'

- Dat formulier is een verplichting en is bedoeld voor het voorkomen van bronbelasting?
- Verzending van dat formulier moet plaatsvinden via de post of fax. 8)7 Zijn dat echt de enige twee mogelijkheden?

Update: volgens mij maak ik een fout en is het invullen van dat formulier alleen nodig als je nog ergens anders buiten Nederland belastingplichtig bent. Beetje onduidelijk. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Bar_en_boos op 20-10-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:20
RobertMe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:56:
[...]

Verzonden vanaf een telefoon met LineageOS + Raisin app

:+

Edit:
Lineage 11 op een OnePlus 3 trouwens.
*knip* offtopic

[ Voor 16% gewijzigd door Zr40 op 21-10-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Idd, ook Zweeds en ook 4,17%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07:44
Juan schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:17:
Er zijn toch zat goede alternatieven?
Progetto met 4,3% voor 1 jaar.. nooit problemen gehad met ze.
Afgelopen dagen ook eentje afgesloten
Zou je dat wel doen in Italië? Het zal me niks verbazen dat daar als eerste problemen komen en dan maar hopen dat overheid kan / wil ingrijpen.

Progetto is volgens mij niet al te groot, wat wellicht nog wel te dekken is vanuit de deposito pot.

Hoe kijken andere hier tegenaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
VanBreukelen schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:38:
[...]

Zou je dat wel doen in Italië? Het zal me niks verbazen dat daar als eerste problemen komen en dan maar hopen dat overheid kan / wil ingrijpen.

Progetto is volgens mij niet al te groot, wat wellicht nog wel te dekken is vanuit de deposito pot.

Ik zou mijn mening over wel/niet sparen in een land niet laten beïnvloeden door een groep onbekenden op een forum :P

In ieder geval heb ik een (groot) deel van mijn spaargeld bij Progreggo staan (waarvan weer grootste deel in "Spaarrekening onder voorwaarden") en ik slaap er niet minder om.

En zoals al vaker geschreven. Elk land valt wel iets op aan te merken:
Spanje: Erfbelasting
Italië: staatsschulden
Noorwegen: geen euroland
Estland: ligt tegen Rusland aan

En dan heb je nog banken die via een bijkantoor opereren in (veelal) Spanje waardoor "Spanje" er dus weer bij hoort (zoals Italiaanse BFF, Franse Orange Bank, en volgens mij was er ook nog minimaal 1 Portugese bank dat via Spanje ging).

Als je zo gaat afstrepen houd je uiteindelijk dus vrijwel niks meer over. Kan mij dan zo snel alleen CKV & Renault bedenken, respectievelijk Belgisch & Frans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:19
[...]

Ik heb een voorkeur voor landen met een hogere rating. Deze discussie is trouwens al heel vaak gevoerd. Recent nog vanaf hier: Pistachenootje in "Het spaartopic - Deel 3"

En de discussie is hier trouwens off topic. Zie de topic waarschuwing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05:51
dwdd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:35:
[...]

Bij lidl moet je een Duits afleveradres invoeren, dus dat is geen optie. Aldi werkt met abonnementen dus die valt ook af.

Duitse prepaidnummers moeten geregistreerd worden, bij enkele aanbieders moet je in Duitsland zijn om contact te kunnen maken voor registratie.

Vooralsnog ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Ik heb trouwens BKM wel gemaild met de vraag of online bankieren niet gewoon kan met gebruikersnaam en wachtwoord of toch met nederlands nummer, want deze werkwijze is niet gebruikelijk en zij behoren toch ook te weten dat je als inwoner van Nederland niet zomaar aan een Duits telefoonnummer kunt komen.
Omdat prepaid Duits beltegoed inderdaad nogal off topic is heb ik een persoonlijk bericht naar je gestuurd en daarin @Frankenstein meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik voel me vrij gerust zolang het om een euro rekening gaat. Kan me niet voorstellen dat, zelfs als de bank omvalt, de ECB niet ingrijpt en de schuld overneemt. Die gaan echt alles doen wat nodig is om de euro overeind te houden anders kunnen ze hem beter afschaffen. My 2 cents.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:12
[...]
Is hier al heel vaak besproken.

In Nederland moesten 3 grote banken gered worden en lieten we er een aantal ploffen, maar we zijn allemaal bang voor wat er met de buitenlandse banken gebeurd 8)7

Spreiden, spreiden, spreiden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:52
LuckyStriker schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:43:
[...]

Wat triggerde dit aanbod dan? Had je wel al wat geld overgemaakt naar een andere rekening?
Nee, ik had nog helemaal niets ondernomen.
Misschien kunnen ze m'n gedachte lezen? ;)

Was zeker van plan om te moven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GroteVoet459 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Is hier al heel vaak besproken.

In Nederland moesten 3 grote banken gered worden en lieten we er een aantal ploffen, maar we zijn allemaal bang voor wat er met de buitenlandse banken gebeurd 8)7

Spreiden, spreiden, spreiden ...
En door wie zijn ze gered?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-09 21:25
Knakenpoetser schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Omdat prepaid Duits beltegoed inderdaad nogal off topic is heb ik een persoonlijk bericht naar je gestuurd en daarin @Frankenstein meegenomen.
Prima!

Wat weten we inmiddels allemaal:
- Nederlanders (en anderen) die niet in Duitsland wonen en daar niet belastingplichtig zijn kunnen sparen bij BKM.
- de rente voor 8 tot 10 jaar vast is bij BKM de hoogste in de voor Nederlanders toegankelijke markt (4 tot 4,2%). Zie
https://www.bkm.de/geldanlage/festgeld
https://www.bkm.de/geldanlage/sparbrief
- BKM is een hypothecair kredietverstrekker, opgericht in 1930 en gevestigd in Mainz.
- identificatie bij een willekeurige postagentschap in Duitsland
- vul de PDF versie van het openingsformulier (Kontoeröffnungsantrag für Geldanlagen) in en mail die naar BKM. Bij online aanmelding kun je geen Nederlandse postcode ingeven.
- BKM eist een Duits telefoonnummer van hun klanten; en er zijn in Duitsland voordelige prepaidnummers, waarbij Aldi Talk, Lidl Connect en Kaufland Mobil interessant zijn.

Dwdd loopt hierin voorop. Hij doet wat ik ook zou doen (of ga doen): eerst een vrij opneembare rekening openen bij BKM.

[ Voor 20% gewijzigd door Frankenstein op 20-10-2023 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik zit liever bij een bank die niet gered hoeft te worden. Daarnaast waren dat ook nog wel iets andere tijden, waarbij het DGS nog niet zo "professioneel" was op gezet dan nu.
En daarnaast, zou ik ook niet weten waarom ik heb moeten opdraaien voor het falen van ING, ABN & Volksbank. Ja, Rabo klant.

Daarnaast heb ik hier ook al eens hetzelfde geschreven als @grun93: no way dat er zomaar euro banken gaan omvallen en het DGS niet uitkeert. Dat maakt de hele euro een grote farce. Maar ook niet euro landen in de EU (Noorwegen bv) zal er vast een oplossing gezocht worden, want anders... is de hele EU richtlijn v.w.b. DGS nog steeds een farce.

[ Voor 9% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2023 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Lijkt er op dat de bank die ik op het oog had (Younited via raisin) de deposito rente op de 2 en 3 jaar met 0,20% verlaagd.

Meer banken lijken dit gedaan te hebben, is dit een voorbode op weer een periode met lagere rentes?
Of doen deze banken dat vaker als de geld behoefte afneemt?

[ Voor 11% gewijzigd door Henkoes op 20-10-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:19:
Lijkt er op dat de bank die ik op het oog had (Younited via raisin) de deposito rente op de 2 en 3 jaar met 0,20% verlaagd.

Meer banken lijken dit gedaan te hebben, is dit een voorbode op weer een periode met lagere rentes?
Daling komt zo nu en dan wel eens voor. Maar dan wel veel op individuele basis. Als meerdere banken tegelijkertijd verlagen zou dat ook een voorteken kunnen zijn. Maar tegelijkertijd zien we ook dat er weer banken zijn die verhogen. Nieuwe klanten acties bij Consors, Advanzia, en OpenBank worden hier afgelopen dagen ineens flink besproken. Credit Europe Bank die paar weken terug een actie is gestart met 3,55% rente voor een Nederlandse bank, etc. Ik denk dus dat alleen achteraf te zeggen is dat "dit" het moment van het ingaan van de daling was (of juist "dit niet het moment was").

En op langere termijn depositos is de onzekerheid van wat de ECB gaat doen natuurlijk ook groter. Volgens mij liggen op die depositos de rentes nu ook hoger dan de rente van de ECB (& de Euribor?) dus ergens zullen de banken toch nog verwachten winst te maken. Wat dus o.a. zal komen uit het feit dat ze verwachten dat de rente in die 2, 3 jaar harder stijgt dan wat ze nu aan rente geven :P Als ze dus nu verwachten dat de rente over 2, 3 jaar lager is dan ze een paar weken / maanden terug verwachten zullen ze dus ook verlagen.

Maar er kunnen net zo makkelijk andere redenen zijn om de rente te verlagen. Hell, er zijn zelfs banken geweest die (tijdelijk) bepaalde deposito's / producten niet aanboden omdat het of te druk was, of wellicht zelfs "we hebben nu zoveel geld opgehaald dat we het niet kunnen wegzetten tegen een rendabele rente".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 23:20

Verdorie, en ook maandag al, dus ik ben dan ook te laat. Wilde net volgende week eentje van 2 jaar openen. Nouja dan toch maar weer verder met Progetto...

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Exar schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

Verdorie, en ook maandag al, dus ik ben dan ook te laat. Wilde net volgende week eentje van 2 jaar openen. Nouja dan toch maar weer verder met Progetto...
Het is balen.
Wil ik uiteindelijk toch de stap zetten, zit het tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje

Is eigenlijk onmogelijk te zeggen op dit moment. Beide opties zijn mogelijk.

Wel jammer dat Younited verlaagt want die bieden rente op rente. Progretto en Rietumu lijken hoog met 4.45% op 3 jaar maar ze bieden geen rente op rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Pistachenootje schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:02:
[...]

Is eigenlijk onmogelijk te zeggen op dit moment. Beide opties zijn mogelijk.

Wel jammer dat Younited verlaagt want die bieden rente op rente. Progretto en Rietumu lijken hoog met 4.45% op 3 jaar maar ze bieden geen rente op rente.
En de enige die een goede rente op die jaar termijnen gaf waarbij het land ook een mooie credit rating heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online

Bij mij is Younited nog 4,2% voor 2 jaar en 4,1% voor 3 jaar. Betekent dit dat ik nog steeds tegen die percentages af kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
wcduck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:28:
[...]

Bij mij is Younited nog 4,2% voor 2 jaar en 4,1% voor 3 jaar. Betekent dit dat ik nog steeds tegen die percentages af kan sluiten?
Volgens mij stond er ergens voor 23 oktober met 12uur tussen haakjes.
Dus misschien als je het voor 12u 23okt hebt verstuurd?

Dit zou voor mij ook mooi uitkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Henkoes op 20-10-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

En de enige die een goede rente op die jaar termijnen gaf waarbij het land ook een mooie credit rating heeft.
Speelt ‘geen bronbelasting’ geen rol dan bij deze bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

Is dat voor een jaar ook het geval? Maandelijks of jaarlijks rente op rente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Exar schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 19:45:
[...]

1 jaar voor 4% is ook niet verkeerd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
hoihoi66 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:01:
[...]

Speelt ‘geen bronbelasting’ geen rol dan bij deze bank?
Dat is een goed voordeel.
Als het goed is had Frankrijk dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkoes
hoihoi66 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:03:
[...]

1 jaar voor 4% is ook niet verkeerd toch?
Ik zoek zekerheid voor 2 en 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:59:
Zojuist OpenBank gebeld om te vragen voor de hogere rente. Medewerker vroeg sinds wanneer ik klant was ("februari", maar eigenlijk januari), en vervolgens was de verbinding ineens verbroken. Nog een keer gebeld, uiteraard andere medewerker "hallo?!" => "goedemorgen, met RobertMe" => "waarmee kan ik u helpen?" => "ik zag .... en wil vragen of ik daar ook gebruik van kan maken" => "daarvoor moet ik de elektronische handtekening hebben" => "die heb ik bij de hand" => typen typen typen "wat zijn de laatste twee cijfers van de handtekening?" => "X, Y" => typen typen typen "... precontractuele informatie..... Als de nieuwe rekening zichtbaar is kunt het handmatig overboeken" => "dankuwel" => "nog een prettige dag". Meest verbazingwekkende aan het hele gesprek vond ik nog wel de afsluiting van "nog een prettige dag". Want ze was zo kortaf en zei niks.

Vorige keren dat ik gebeld heb leek ik gewoon Nederlanders aan de lijn te hebben, netjes (uitgebreid) te woord gestaan. Vorige keer met nieuwe rekening ook helemaal de uitleg dat ik een nieuwe rekening kreeg, 6 maanden gold het weer, precontractuele informatie werd gemaild en of ik die ontvangen had, etc etc. En nu dan al begin van gesprek "hallo?!" alsof zijzelf verbaasd was dat ze iemand aan de lijn had. Niet vragen of ik handtekening bij de hand had maar heel kortaf "die moet ik hebben". Geen verdere uitleg / nog niet eens een "dan ga ik het nu doen". En dat allemaal met een minder te verstaan accent (ik denk iets van Surinaams of zo). Was echt een ervaring die haaks stond op alle vorige keren dat ik ze gebeld heb.
Bijna alsof je de Ziggo klantenservice aan de lijn had 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:04:
[...]

Dat is een goed voordeel.
Als het goed is had Frankrijk dat niet.
Op raisin staat echt bij deze bank geen bronbelasting

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-09 10:15
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:06:
[...]

Ik zoek zekerheid voor 2 en 3 jaar.
3.95 bij CEB voor 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
hoihoi66 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:16:
[...]

Op raisin staat echt bij deze bank geen bronbelasting
Precies, dus dat is toch voordelig en juist goed?
Of interpreteer ik dit verkeerd?

Ik ben nogal nieuw met buitenlandse banken alle halen en ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Zal ik even opzoeken, goede tip.

Klopt het dat CEB voor Credit Europe Bank staat?

[ Voor 12% gewijzigd door Henkoes op 20-10-2023 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

Klopt. "Geen bronbelasting" betekend dat in dit geval Frankrijk geen belasting heft over de rente. In andere landen is dat wel het geval, dat de bank over de rente die ze ouden uitkeren al een deel "afroomt" en aan de belastingdienst geeft. Afhankelijk van het land kan het wel weer zijn dat je alsnog de (bron)belasting naar 0% kunt brengen. Bijvoorbeeld Spanje geld dat voor. Papiertje uitprinten, krabbel zetten, foto maken / scannen en naar Raisin uploaden en klaar. Andere landen is het een complexer verhaal. Meen bv Letland, 30%? bronbelasting, terug te brengen naar 10%? En vervolgens mag je weer een percentage van het restant verrekenen met de Nederlandse box 3 belasting.

Makkelijker is dus kiezen voor een land zonder bronbelasting. Alhoewel die opties waarbij je maar een formuliertje hoeft op te sturen als zelfverklaring dat je geen inwoner van het desbetreffende land bent, of eventueel een officieel document, dan ook nog te overwegen zouden kunnen zijn (/relatief makkelijk te doen is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarpot
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07:51
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

Zelf recent ook voor 3 jaar afgesloten bij CEB. NL garantiestelsel, 3 jaar vastigheid en rekening openen gaat soepel. 2e rekeninghouder toevoegen gaat via formulier en heeft wel week of 3 geduurd, verder prima. Ook basic app beschikbaar maar doet wat het moet doen

[ Voor 6% gewijzigd door spaarpot op 20-10-2023 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Henkoes schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:47:
[...]

Klopt het dat CEB voor Credit Europe Bank staat?
Correct en tevens juist. Nederlandse bank maar wel van Turkse komaf / Turkse eigenaar met een prima deposito rente en momenteel een nieuwe klanten actie met gegarandeerd 3,55% voor de eerste 6 maanden op de variabele spaarrekening.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 20-10-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
[...]

Yep dat is idd in je voordeel als belegger/investeerder. Zeker nu het om een bank gaat om frankrijk ipv italie of daar innde buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Supershiva schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 22:12:
[...]

Bijna alsof je de Ziggo klantenservice aan de lijn had 😬
Ben zelf vandaag netjes terug gebeld n.a.v. telefonisch contact gisteren. Had zelf een heel fijn gesprek moet ik zeggen en men heeft mij best wel wat mooie voorstellen voorgelegd waar ik een keuze uit mocht maken.

Ben nu toevallig Bunq aan het opzeggen. Rente van 2,45 is redelijk matig t.o.v. andere deposito's en rentes die hier de laatste dagen passeren. Maar vond het wel fijn dat het wekelijks uitgekeerd werd. En 2.45% is nog best netjes, vrij opneembaar i.t.t. Rabo/ABN/ING e.d.
Maar de klantenservice daar is echt waardeloos. Als je überhaupt al van het bestaan er van mag spreken... Daar ga/durf ik geen vermogen weg zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Rockel83 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:48:
[...]

Ben zelf vandaag netjes terug gebeld n.a.v. telefonisch contact gisteren. Had zelf een heel fijn gesprek moet ik zeggen en men heeft mij best wel wat mooie voorstellen voorgelegd waar ik een keuze uit mocht maken.

Ben nu toevallig Bunq aan het opzeggen. Rente van 2,45 is redelijk matig t.o.v. andere deposito's en rentes die hier de laatste dagen passeren. Maar vond het wel fijn dat het wekelijks uitgekeerd werd. En 2.45% is nog best netjes, vrij opneembaar i.t.t. Rabo/ABN/ING e.d.
Maar de klantenservice daar is echt waardeloos. Als je überhaupt al van het bestaan er van mag spreken... Daar ga/durf ik geen vermogen weg zetten.
Bij Bunq bang is het de spaarrekening bij mijn weten niet volledige vrij opneembaar. Je mag slechts tweemaal per maand opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Als ik historische gegevens zie, lijkt het alsof younited pas sinds 6okt 2023 deze hoge rente heeft.

Baalde even dat ik het hele jaar deze hoge rentes misgelopen heb, maar dat lijkt dus mee te vallen?

Ik heb het hele jaar op bunq rente gepakt.

Edit

Raar dat ze dan alweer zo snel verlagen.

[ Voor 9% gewijzigd door Henkoes op 21-10-2023 00:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rockel83
wcduck schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:58:
[...]

Bij Bunq bang is het de spaarrekening bij mijn weten niet volledige vrij opneembaar. Je mag slechts tweemaal per maand opnemen.
Klopt inderdaad. En dat sprak me juist wel aan i.c.m. met die 2.45% en wekelijks uitgekeerd. Die beperkte voorwaarden van maximaal 2 maal zijn ook meer als toereikend voor een spaarrekening.

Maar alles lijkt geautomatiseerd te zijn en een klantenservice lijkt niet echt te bestaan. Je hebt een chat met een kut chatbot, de mogelijkheid om een mail te sturen, of je kunt een formulier indienen. Maar men reageert niet echt op vragen.
Die chatbot geeft een half antwoord, en dan is het klaar.

Je rekening zal maar net om een of andere reden automatisch geblokkeerd worden, succes om dan iemand te spreken of om weer bij je geld te komen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Rockel83 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:48:
[...]

Dacht dat ik ijverig was met financiële zaken, maar hier gaat het pas echt los.

Voor welke bank kies jij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rockel83
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:20:
[...]

Dacht dat ik ijverig was met financiële zaken, maar hier gaat het pas echt los.

Voor welke bank kies jij?
Persoonlijk ben ik wel heel erg te spreken over Openbank.
- Nette rente
- Spaanse DGS
- Geen maandelijkse kosten, maar juist heel erg uitgebreid met betaalpassen, creditcards etc.
- Kunt makkelijk zelf extra betaal- en spaarrekeningen aanmaken of passen toe laten sturen (ook gratis dacht ik)
- Bij de passen kun je een reisverzekering aanzetten tegen maandelijkse kosten en totdat je het weer uit zet.
- En persoonlijk ben ik juist heel erg te spreken over de klantenservice.

Heb nu een eigenlijk alleen heren gesproken, en die waren echt super klantvriendelijk altijd. Vanmiddag had ik heel even ook een dame aan de telefoon, die leek wat korter door de bocht te zijn, dus misschien dezelfde dame geweest. Maar de enige vraag die ik aan haar had was of ze mij door wilde verbinden. Daarna weer super netjes geholpen.

Maar gebruik deze bank eigenlijk voornamelijk als spaarrekening. Alle andere zaken zijn voor mij gewoon praktische extra zaken.

Al ben ik op het moment op zoek naar meer banken om te gaan spreiden over spaarrekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:31:
[...]

- Nette rente
- Spaanse DGS
- Geen maandelijkse kosten, maar juist heel erg uitgebreid met betaalpassen, creditcards etc.
- Kunt makkelijk zelf extra betaal- en spaarrekeningen aanmaken of passen toe laten sturen (ook gratis dacht ik)
- Bij de passen kun je een reisverzekering aanzetten tegen maandelijkse kosten en totdat je het weer uit zet.
- En persoonlijk ben ik juist heel erg te spreken over de klantenservice.

Heb nu een eigenlijk alleen heren gesproken, en die waren echt super klantvriendelijk altijd. Vanmiddag had ik heel even ook een dame aan de telefoon, die leek wat korter door de bocht te zijn, dus misschien dezelfde dame geweest. Maar de enige vraag die ik aan haar had was of ze mij door wilde verbinden. Daarna weer super netjes geholpen.

Maar gebruik deze bank eigenlijk voornamelijk als spaarrekening. Alle andere zaken zijn voor mij gewoon praktische extra zaken.

Al ben ik op het moment op zoek naar meer banken om te gaan spreiden over spaarrekeningen.
Openbank lopende spaarrekening rente is niet laag, maar verschilt niet veel van de bunq spaarrente waarbij je wel de traagheid hebt en dus geen instant payment geniet zoals bunq wel aanbiedt.

De deposito rente is lager dan bij de raisin banken maar nog steeds niet laag.

Hou jij hier ook deposito’s aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendriks1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 01:01
Iemand enig idee waarom leaseplanbank het zo laat afweten met hun rente percentages ook vooral op hun deposito's. Normaal gesproken waren zij toch altijd een van de betere binnen Nederland, los even van de yapis, ceb's etc. Nu is het bij Leaseplan 2,75 nog steeds voor een jaar vast. Er zijn andere partijen als Nibc die al op 3,0 zitten, zelfs meen ik dat grotere partijen ofwel in de buurt zitten ofwel dit % reeds overschrijden (NN bijv)

Ps ik heb naast een Lpb rekening (o.a. een saldo aanhouden ivm IP) ook een spaarrekening bij Ceb

[ Voor 12% gewijzigd door Hendriks1 op 21-10-2023 02:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bestbeforeee
Hendriks1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 01:23:
Iemand enig idee waarom leaseplanbank het zo laat afweten met hun rente percentages ook vooral op hun deposito's. Normaal gesproken waren zij toch altijd een van de betere binnen Nederland, los even van de yapis, ceb's etc. Nu is het bij Leaseplan 2,75 nog steeds voor een jaar vast. Er zijn andere partijen als Nibc die al op 3,0 zitten, zelfs meen ik dat grotere partijen ofwel in de buurt zitten ofwel dit % reeds overschrijden (NN bijv)

Ps ik heb naast een Lpb rekening (o.a. een saldo aanhouden ivm IP) ook een spaarrekening bij Ceb
Dezelfde reden waarom de grootbanken achterblijven op de rente, ze hoeven de rente niet te verhogen. Vraag en aanbod. Waarschijnlijk hebben ze al genoeg geld aangetrokken en weggezet (voorlopig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 01:02:
[...]

Openbank lopende spaarrekening rente is niet laag, maar verschilt niet veel van de bunq spaarrente waarbij je wel de traagheid hebt en dus geen instant payment geniet zoals bunq wel aanbiedt.

Let wel op dat @Rockel83 hier vragen heeft gesteld over een mogelijke emigratie. Dat veranderd de hele situatie. Niet alle banken ondersteunen dat (/hebben een verplichting dat je in NL woont), of hebben een extra toeslag hierop.

Twee nadelen van OB zijn in ieder geval dat het Spaans erfrecht van toepassing is en dat na overlijden het een hell is om het geld terug te krijgen (Spaanse belastingaangifte moet gedaan worden en bewijs overhandigd aan OB voordat zij het geld vrij geven / overboeken) en mogelijk wordt een partner (zwaar) belast (meeste landen hebben wel aparte regels / percentages voor een partner in een huwelijk, maar een geregistreerd partnerschap is weer een ander verhaal en wordt ook vaker niet erkend waarbij je ineens een erfenis aan een "wild vreemde" doet).
En daarnaast (/daarbij?) ondersteund OpenBank geen en/of rekeningen mocht dat aan de orde zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Hendriks1 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 01:23:

LeasePlan Bank opereert uiteraard in de auto lease markt. Met deze hoge inflatie en mogelijk een recessie op komst kan dat zomaar een markt zijn waar klappen gaan vallen. Immers is een nieuwe auto veroorloven in zo'n tijd lastig voor velen. Ook dat kan meespelen. Naast de standaard "ze hoeven niet te verhogen" en/of "wellicht hebben ze meer opgehaald dan dat ze kunnen wegzetten aan deze rente" (zelfde als dat banken zich verschuilen achter vele lage hypoteekrentes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
[...]

Bij Litouwen (Rietumu) kun je het terugbrengen naar 10% en vervolgens kun je die 10% eenvoudig aftrekken van je VRH. Voor de mensen die VRH betalen maakt het dus niet uit. Als je geen VRH betaalt kun je het niet aftrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:31:
[...]

- Nette rente
- Spaanse DGS
Creditcard zal toch niet gratis zijn denk ik?

Verder nog een nadeel van Openbank: als je grotere bedragen overmaakt moet je bellen. Ook jammer dat de app niet met FaceID werkt maar met een pincode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister een spaarrekening aangemaakt bij CEB en in de gauwigheid niet vanaf m'n tegenrekening (normale ASN) overgeboekt, echter zonder na te denken van m'n Bunq easy savings. De tenaamstelling is wel hetzelfde. Gaat dit problemen opleveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bestbeforeee
Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 08:54:
Ik heb gister een spaarrekening aangemaakt bij CEB en in de gauwigheid niet vanaf m'n tegenrekening (normale ASN) overgeboekt, echter zonder na te denken van m'n Bunq easy savings. De tenaamstelling is wel hetzelfde. Gaat dit problemen opleveren?
Zelf van 2 verschillende rekeningen overgemaakt zonder problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
bestbeforeee schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 06:09:
[...]

Dezelfde reden waarom de grootbanken achterblijven op de rente, ze hoeven de rente niet te verhogen. Vraag en aanbod. Waarschijnlijk hebben ze al genoeg geld aangetrokken en weggezet (voorlopig).
Geld ook voor Bunq met nog steeds 2,46%. Geen verhoging meer sinds langere tijd de laatste weken en hebben waarschijnlijk ook al genoeg spaargeld opgehaald. En Bunq hoeft ook niet tov de grootbanken met hun lage(re) spaarrentes, nog verder hoger, te concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Ik baal wel nu, gezien ik eerder dit jaar tegen 2,3% bij LPB een 3 jaarlijks deposito geopend heb terwijl er in die tijd dus al betere rentes waren.
In die tijd leek dat een hele mooie rente die gelijk liep met mijn hypotheekrente, dus ik zag het als een soort “nep aflossen” om over 3 jaar nog een keer te kijken of ik het geld nodig heb of dat aflossen toch de goede optie is.

Dus vanaf nu wijzere keuzes maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Henkoes op 21-10-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wat spijtig. Dit kreeg ik zojuist van Raisin gemaild enkele uren nadat ik bij Younited een deposito van 2 jaar opende:

"Younited Credit heeft ons geïnformeerd dat het de rente op uw aangevraagde termijndeposito gaat verlagen. De rekening is nog niet geopend. Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 4.2% moet uiterlijk de werkdag vóór 23.10.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn. U vindt de voorwaarden in het productinformatieblad, onder ‘Informatie m.b.t. het openen van een termijndeposito’. Daarnaast moet het spaarbedrag ontvangen zijn op uw Raisin-rekening.

Op 23.10.2023 wordt uw termijndeposito geopend tegen het nieuwe rentetarief van 4% p.j. Wilt u het termijndeposito niet openen tegen dit rentetarief? Dan kunt u uw aanvraag intrekken in uw Raisin Online Banking omgeving."

Ik ga mijn deposito maar intrekken. Momenteel zijn er dan geen interessante 2 jarige deposito's bij Raisin. Klarna staat op 3,85%. Op een eenjarig deposito krijg je een hogere rente.

Edit: wanneer ik inlog staat er de volgende melding:

Opmerking: Vanaf 23-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 4,00%% p.j. in plaats van 4,20%% p.j

Om het momenteel geldende rentetarief van 4,20%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 23-10-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag te allen tijde intrekken onder "Details", "Aanvraag intrekken".

Als ze bij Raisin opschieten zou ik wel aan de deadline moeten voldoen. De melding op de website staat dus haaks op wat er wordt aangedragen in de email. Heeft iemand iets dergelijks al eens meegemaakt?

[ Voor 26% gewijzigd door wcduck op 21-10-2023 09:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
wcduck schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:34:
Wat spijtig. Dit kreeg ik zojuist van Raisin gemaild enkele uren nadat ik bij Younited een deposito van 2 jaar opende:

"Younited Credit heeft ons geïnformeerd dat het de rente op uw aangevraagde termijndeposito gaat verlagen. De rekening is nog niet geopend. Om nog te profiteren van het huidig geldende rentetarief van 4.2% moet uiterlijk de werkdag vóór 23.10.2023 aan alle voorwaarden voor het openen van de rekening voldaan zijn. U vindt de voorwaarden in het productinformatieblad, onder ‘Informatie m.b.t. het openen van een termijndeposito’. Daarnaast moet het spaarbedrag ontvangen zijn op uw Raisin-rekening.

Op 23.10.2023 wordt uw termijndeposito geopend tegen het nieuwe rentetarief van 4% p.j. Wilt u het termijndeposito niet openen tegen dit rentetarief? Dan kunt u uw aanvraag intrekken in uw Raisin Online Banking omgeving."

Ik ga mijn deposito maar intrekken. Momenteel zijn er dan geen interessante 2 jarige deposito's bij Raisin. Klarna staat op 3,85%. Op een eenjarig deposito krijg je een hogere rente.

Opmerking: Vanaf 23-10-23 geldt een nieuw rentetarief van 4,00%% p.j. in plaats van 4,20%% p.j

Om het momenteel geldende rentetarief van 4,20%% p.j. te ontvangen, dient te zijn voldaan aan alle voorwaarden om uw aanvraag te kunnen doorsturen vóór 23-10-23 (12 uur's middags). Na deze deadline wordt uw spaarproduct geopend met het nieuwe rentetarief van 4,00%% p.j. Indien u dit niet wilt, kunt u uw aanvraag te allen tijde intrekken onder "Details", "Aanvraag intrekken".

Als ze bij Raisin opschieten zou ik wel aan de deadline moeten voldoen. De melding op de website staat dus haaks op wat er wordt aangedragen in de email. Heeft iemand iets dergelijks al eens meegemaakt?
Als de rentes gaan dalen en je kiest nu 1 jaar, heb je volgend jaar een herinvestering probleem.

Nu langer vastzetten op nog steeds relatief hoge rente is iets wat mij wel aantrekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:41:
[...]

Als de rentes gaan dalen en je kiest nu 1 jaar, heb je volgend jaar een herinvestering probleem.

Nu langer vastzetten op nog steeds relatief hoge rente is iets wat mij wel aantrekt
Ik deel je mening. Ik zit zelf ook te kijken naar CEB voor 3 jaar. Dat is ook interessant met 3,95% rente. En dan ook nog het NL DGS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
wcduck schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:34:

Ik heb dit afgelopen zomer gehad met Nordax. Aanvraag ingediend met intentie dat de inleg zou komen uit aflopend Progetto deposito (dat 6 dagen later afliep). Vervolgens kreeg ik toen ook op een gegeven moment de mail dat de rente verlaagd zou gaan worden. Als de aanvraag compleet was voor de vrijdag (/donderdagavond) zou het nog aan de oude rente zijn. Uiteindelijk was het vrijdag voordat het geld op de Raisin rekening stond, maar kreeg ik toch nog de oude (hogere) rente.

Maar of dat een "foutje" of uitzondering was weet ik niet. En mijn aanvraag was dus ook al gedaan een paar dagen voordat de verlaging werd aangekondigd. Ik kan mij ook zomaar indenken dat als je de aanvraag doet na de bekendmaking, en het geld te laat op de rekening hebt staan, dat je dan wel de lagere rente krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Ik heb dit afgelopen zomer gehad met Nordax. Aanvraag ingediend met intentie dat de inleg zou komen uit aflopend Progetto deposito (dat 6 dagen later afliep). Vervolgens kreeg ik toen ook op een gegeven moment de mail dat de rente verlaagd zou gaan worden. Als de aanvraag compleet was voor de vrijdag (/donderdagavond) zou het nog aan de oude rente zijn. Uiteindelijk was het vrijdag voordat het geld op de Raisin rekening stond, maar kreeg ik toch nog de oude (hogere) rente.

Maar of dat een "foutje" of uitzondering was weet ik niet. En mijn aanvraag was dus ook al gedaan een paar dagen voordat de verlaging werd aangekondigd. Ik kan mij ook zomaar indenken dat als je de aanvraag doet na de bekendmaking, en het geld te laat op de rekening hebt staan, dat je dan wel de lagere rente krijgt.
Bedankt voor het delen van de ervaring. Ik kan ook kijken wat er maandag gebeurt. Echter, het annuleren van een reeds lopende deposito is best een gedoe met formulieren die ingevuld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omayyad
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-09 14:47
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:44:
[...]

Ik had hetzelfde vorige week met het 1 jaars deposito van Younited: aan het einde van de dag dat ik die had aangevraagd, kreeg ik de mail met de aangekondigde verlaging, maar uiteindelijk (nog) wel gewoon 4,20% gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Omayyad schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:50:
[...]

Ik had hetzelfde vorige week met het 1 jaars deposito van Younited: aan het einde van de dag dat ik die had aangevraagd, kreeg ik de mail met de aangekondigde verlaging, maar uiteindelijk (nog) wel gewoon 4,20% gekregen.
Stond er in de mail die jij had gekregen ook dat het een werkdag voor een datum al aan de voorwaarden voldaan moest worden? En dat deze "werkdag" voor die deadline al vestreken was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:51
Hier ook gehad dat er vóór datum x om 12u de aanvraag ingediend diende te zijn. Had een dag eerder het geld op de rekening staan en alles goedgegaan. Raisin komt na wat ze zeggen en zijn telkens op tijd is mijn ervaring, mits je het geld dus tijdig hebt overgemaakt. Nu twee keer op het randje meegemaakt en beide keren goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
wcduck schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 09:44:
[...]
Ik deel je mening. Ik zit zelf ook te kijken naar CEB voor 3 jaar. Dat is ook interessant met 3,95% rente. En dan ook nog het NL DGS.
En met rente op rente komt het verrassend dicht in de buurt van het hoogste aanbod op Raisin.

Daarnaast heb (had?) je de mogelijkheid bij CEB om eerder op te zeggen tegen betaling van een boete.

[ Voor 14% gewijzigd door Pistachenootje op 21-10-2023 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

En met rente op rente komt het verrassend dicht in de buurt van het hoogste aanbod op Raisin.

Daarnaast heb (had?) je de mogelijkheid bij CEB om eerder op te zeggen tegen betaling van een boete.
Krijg je bij de niet-rente-op-rente niet gewoon de rente tussentijds. Als je dat ook weer zou inleggen, is dat dan wel eerlijk om zo te vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:51:
[...]
Krijg je bij de niet-rente-op-rente niet gewoon de rente tussentijds. Als je dat ook weer zou inleggen, is dat dan wel eerlijk om zo te vergelijken?
Ja je krijgt de rente tussentijds maar als je die laat staan heb je rente op rente. Je kan er ook voor kiezen om die rente op te nemen.

Progretto en Rietumu bieden geen rente op rente. Je krijgt de rente pas aan het einde van de looptijd.

Edit: ik realiseer me dat het bovenstaande niet helemaal klopt :) als de rente jaarlijks wordt uitgekeerd krijg je natuurlijk niet de 3.95% op je rente maar de gewone spaarrente.

[ Voor 14% gewijzigd door Pistachenootje op 21-10-2023 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 06:30:
[...]

LeasePlan Bank opereert uiteraard in de auto lease markt. Met deze hoge inflatie en mogelijk een recessie op komst kan dat zomaar een markt zijn waar klappen gaan vallen. Immers is een nieuwe auto veroorloven in zo'n tijd lastig voor velen. Ook dat kan meespelen. Naast de standaard "ze hoeven niet te verhogen" en/of "wellicht hebben ze meer opgehaald dan dat ze kunnen wegzetten aan deze rente" (zelfde als dat banken zich verschuilen achter vele lage hypoteekrentes).
Of het geval waarin bestaande klanten de lease niet meer kunnen betalen, ook een bron van ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 11:04:
[...]

Ja je krijgt de rente tussentijds maar als je die laat staan heb je rente op rente. Je kan er ook voor kiezen om die rente op te nemen.

Progretto en Rietumu bieden geen rente op rente. Je krijgt de rente pas aan het einde van de looptijd.

Edit: ik realiseer me dat het bovenstaande niet helemaal klopt :) als de rente jaarlijks wordt uitgekeerd krijg je natuurlijk niet de 3.95% op je rente maar de gewone spaarrente.
Of je neemt dat met ander geld mee in een nieuwe deposito. Dus eigenlijk geen man overboord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:38:
0,25% per resterend kwartaal inderdaad dat de boete is. Maar ze hebben sowieso vrij ruime voorwaarden v.w.b. opzeggen. Tot 180 dagen na overlijden / schuldsanering / ontslag / aankoop woning. Bij verschillende Raisin depositos kun je alleen opzeggen bij overlijden. Eerder kan soms wel ter beoordeling van de bank, maar dan krijg je geen rente meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Hebben de mensen die hier overwegen te 2-3 jaar te banksparen sparen middels een spaarrekening/deposito rekening ook een overweging tov hun hypotheek en hypotheekrente?

Of zijn jullie allemaal rijke stinkerds en ben ik de enige pleb hier?

[ Voor 16% gewijzigd door Henkoes op 21-10-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Globalcitizen
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:09
Wie erfgenamen niet wil opzadelen met extra administratieve moeite m.b.t. buitenlandse erfbelasting en consequent is, zou waarschijnlijk ook Duitse (en waarschijnlijk Luxemburgse) spaarrekeningen moeten vermijden, omdat die landen erfbelasting kennen. Idem voor Italië (weliswaar lage erfbelasting maar het geregel blijft).
Volgens (comments in) https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/ blijven er dan maar heel weinig mogelijke landen over buiten Nederland (maar twee bij Raisin).

(Ik sluit zelf niet alles uit en weeg voordelen af, maar het lijkt me goed om je dit te realiseren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:37:
Hebben de mensen die hier overwegen te 2-3 jaar te banksparen ook een overweging tov hun hypotheek en hypotheekrente?

Of zijn jullie allemaal rijke stinkerds en ben ik de enige pleb hier?
Ik begrijp de vraag niet.
Bij banksparen staat je geld vast tot je pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
devriesjande schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:36:
[...]

Ik begrijp de vraag niet.
Bij banksparen staat je geld vast tot je pensioen.
Hallo Jan,

Ah ik snap de verwarring, ik doelde op het sparen op de bank tov aflossen hypotheek en de hypotheekrente waarbij ook vermogensbelasting een rol zou kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:20
Globalcitizen schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:26:
Wie erfgenamen niet wil opzadelen met extra administratieve moeite m.b.t. buitenlandse erfbelasting en consequent is, zou waarschijnlijk ook Duitse (en waarschijnlijk Luxemburgse) spaarrekeningen moeten vermijden, omdat die landen erfbelasting kennen. Idem voor Italië (weliswaar lage erfbelasting maar het geregel blijft).
Volgens (comments in) https://www.financieelona...itenland-en-erfbelasting/ blijven er dan maar heel weinig mogelijke landen over buiten Nederland (maar twee bij Raisin).

(Ik sluit zelf niet alles uit en weeg voordelen af, maar het lijkt me goed om je dit te realiseren.)
Het punt is eigenlijk vooral dat niemand het precies lijkt te weten hoe het in elkaar zit, zelfs Raisin niet zo te lezen.
Dus als je al weet dat je niet meer lang te leven hebt en je voor je erfgenamen spaart, dan houd je het waarschijnlijk maar beter simpel bij een Nederlandse bank.
Aan de andere kant zou het in theorie ook weer voordelig kunnen zijn, door je geld te parkeren bij een buitenlandse bank die valt onder een land met weinig of geen erfbelasting, míts je dan niet nogmaals bij de Nederlandse fiscus mag aftikken.
Dat is even de grote vraag hierin.
Daarnaast moet het natuurlijk wel om genoeg geld gaan zodat je er nog voordeel uit haalt, die notaris kosten zijn namelijk echt niet mals.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Hallo Jan,

Ah ik snap de verwarring, ik doelde op het sparen op de bank tov aflossen hypotheek en de hypotheekrente waarbij ook vermogensbelasting een rol zou kunnen spelen.
OK.
Wat voordeliger is hangt af van je huidige hypotheekrente, de spaarrente, je inkomen, de vermogensrendementsheffing en dan vergeet ik vast nog wel wat.
Kortom een lastige keuze met veel onzekerheid. Zelf een berekening maken lijkt mij verstandig.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
devriesjande schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

OK.
Wat voordeliger is hangt af van je huidige hypotheekrente, de spaarrente, je inkomen, de vermogensrendementsheffing en dan vergeet ik vast nog wel wat.
Kortom een lastige keuze met veel onzekerheid. Zelf een berekening maken lijkt mij verstandig.
.
Mijn vraag was of mensen hier rekening mee hielden in het spaargedrag.

Voor mij heb ik de berekening incl HRA inschatting gemaakt en een strategie wanneer ik wat aflos.
Dit maakt ook dat ik de jaren dat ik het geld wil vastzetten tov onzekerheid ECB en eventuele hoge inflatie risico.

Ik ben benieuwd naar de persoonlijke strategieën van anderen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 01:02:
[...]

Voor nieuwe klanten scheelt het de eerste 6 maanden aanzienlijk bij Openbank. 3.65% tegenover 2.45%. En er loopt nu ook een actie voor €80 tegoed voor nieuwe klanten. Al weet ik even niet of dat gecombineerd kan worden.

Welke traagheid bedoel je? Wanneer ik overschrijvingen heen en waar naar mijn Rabo rekening doe, dan staat dit er meteen op. Zowel op Openbank als met Rabo. Of bedoel je wellicht iets anders?

Van Openbank naar Rabobank is er inderdaad wel wat vertraging

Heb onlangs enkel een keertje een kortlopende deposito van 3 maanden gehad bij Openbank. Maar dit was net in de periode dat de rentes weer aan het stijgen waren. Volgens mij had ik een maand later net zoveel rente op de normale spaarrekening. Dus dat heb ik na die looptijd gewoon weer terug gezet. Nu is 3 maanden natuurlijk ook maar een korte periode.

Ben zelf niet helemaal kapot van deposito's. Al is het natuurlijk wel een mooi iets als je weet/denkt dat de spaarrentes weer gaan kelderen.

Zo zijn er vast mensen die de afgelopen 10 jaar ontzettend blij geweest zijn met langlopende deposito's.
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 06:26:
[...]

Let wel op dat @Rockel83 hier vragen heeft gesteld over een mogelijke emigratie. Dat veranderd de hele situatie. Niet alle banken ondersteunen dat (/hebben een verplichting dat je in NL woont), of hebben een extra toeslag hierop.
Dat speelt inderdaad ook mee om op dit moment even geen langlopende deposito's aan te gaan. (y)
Maar zit er ook aan te denken om binnenkort misschien eerst voor langere tijd te gaan oriënteren/ reizen.
Dan is een rente uitkering per maand of kwartaal een mooie en interessante extra aanvulling. I.p v. aan het einde van de looptijd.

[ Voor 20% gewijzigd door Rockel83 op 21-10-2023 14:39 . Reden: correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
GroteVoet459 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:45:
Misschien gemist, maar lijkt erop dat OpenBank de Welkom rente naar 3,65% heeft opgetrokken (+0,65%) en nu voor een maximum bedrag van € 1M (vs € 300K)
https://www.openbank.nl/spaarrekening
Deze actie lijkt alweer gecanceld te zijn. Nu 3,00% voor 6 maanden. Wel 80 euro bonus voor nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Deze actie lijkt alweer gecanceld te zijn. Nu 3,00% voor 6 maanden. Wel 80 euro bonus voor nieuwe klanten.
Uhm, WTF? Terwijl er dus wel klanten zijn (waaronder ikzelf) die met bellen naar 3,65% zijn gezet met een nieuwe rekening 8)7

Edit:
Ook nog even de precontractuele informatie erbij gepakt die ik per mail heb ontvangen. Staat uiteraard 3,65% in. Maar ook geen duur van de actie of zo (wat in principe ook niet hoeft, want ik "heb" die nu, hoe lang de actie loopt hoeft dan niet in het contract te staan).

[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 21-10-2023 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:00:
[...]
Welke traagheid bedoel je? Wanneer ik overschrijvingen heen en waar naar mijn Rabo rekening doe, dan staat dit er meteen op. Zowel op Openbank als met Rabo. Of bedoel je wellicht iets anders?
Dat lijkt me sterk. Van Rabo naar OB is instant pay. Andersom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Wellicht is de 3,0% rente een foutje bij OB. Als je doorklikt naar de precontractuele informatie staat er nog steeds 3.65%

Opgemerkt door @rechtsherstel.

[ Voor 6% gewijzigd door Pistachenootje op 21-10-2023 14:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:50
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Voor nieuwe klanten scheelt het de eerste 6 maanden aanzienlijk bij Openbank. 3.65% tegenover 2.45%. En er loopt nu ook een actie voor €80 tegoed voor nieuwe klanten. Al weet ik even niet of dat gecombineerd kan worden.
Schijnt inderdaad niet gecombineerd te kunnen worden ( bron ander forum). Dus even nadenken voor welke actie je gaat. Misschien dat als je belt het wel lukt. Via de website lukte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Dat lijkt me sterk. Van Rabo naar OB is instant pay. Andersom niet.
Ik heb het nu meteen even uitgeprobeerd. Maar inderdaad, van OB naar Rabo is toch niet instant.
Heb overgeschreven bedrag nu na 15min. in ieder geval nog niet op mijn Rabo rekening staan.
rechtsherstel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
Schijnt inderdaad niet gecombineerd te kunnen worden ( bron ander forum). Dus even nadenken voor welke actie je gaat. Misschien dat als je belt het wel lukt. Via de website lukte het niet.
Dan is het inderdaad even kijken waar b.v. je het meeste rendement uit haalt. Al heeft OB de afgelopen 2 jaar wel een aantal acties voor ook bestaande klanten gehad. Waarbij je ook een X bedrag ontving wanneer je een bepaald bedrag voor een bepaalde tijd op een spaarrekening bijschreef en liet staan. Al even niet meer voorbij zien komen. Dus misschien binnenkort weer eens :)

[ Voor 47% gewijzigd door Rockel83 op 21-10-2023 14:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Ik heb het nu meteen even uitgeprobeerd. Maar inderdaad, van OB naar Rabo is toch niet instant.
Heb overgeschreven bedrag nu na 15min. in ieder geval nog niet op mijn Rabo rekening staan.
Wacht maar tot minimaal maandag. OpenBank schijnt het geld sowieso altijd een bankdag "in eigen zak" te steken (rente voor hun, niet voor jou). En daarnaast is het dan een transactie in het weekend waarin er sowieso geen SEPA (non instant) betalingsverkeer is.
Én IP is bij OpenBank een betaalde optie ergens meen ik eens begrepen te hebben. Je moet dan echt aangeven dat je een Instant overboeking wilt doen i.p.v. een overboeking. Dit kost vervolgens een paar euro. En werkt vervolgens nog niet (/niet naar Nederlandse banken). De kosten krijg je vervolgens wel weer terug overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Wacht maar tot minimaal maandag. OpenBank schijnt het geld sowieso altijd een bankdag "in eigen zak" te steken (rente voor hun, niet voor jou). En daarnaast is het dan een transactie in het weekend waarin er sowieso geen SEPA (non instant) betalingsverkeer is.
Én IP is bij OpenBank een betaalde optie ergens meen ik eens begrepen te hebben. Je moet dan echt aangeven dat je een Instant overboeking wilt doen i.p.v. een overboeking. Dit kost vervolgens een paar euro. En werkt vervolgens nog niet (/niet naar Nederlandse banken). De kosten krijg je vervolgens wel weer terug overigens.
Ga het nu eens in de gaten houden. Misschien dat het ook nog een scheelt dat het nu weekend is inderdaad. Zag op de pagina van het overboeken volgens mij geen optie staan voor een "instant overboeking". Rabo heeft/had die optie dacht ik wel. Dus misschien dat het bij andere instellingen staat. Al lijkt het me ook niet handig wanner het een "permanente" instelling zou zijn.
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 07:06:
[...]

Creditcard zal toch niet gratis zijn denk ik?

Verder nog een nadeel van Openbank: als je grotere bedragen overmaakt moet je bellen. Ook jammer dat de app niet met FaceID werkt maar met een pincode.
Ik dacht dat die ook gewoon gratis was? Wanneer ik nu in de app kijk. Dan kan ik 3 verschillende passen aanvragen:
- Metalcard - €13,99 p/m
- Betaalpas - gratis
- Digitale prepaid pas - gratis

Heb zelf zowel fysieke betaalpassen als ook de Mastercard. Al zie ik de Mastercard er nu dus niet tussen staan. Dus weet niet of ze die misschien onder "betaalpas" geschaard hebben. Of misschien hebben ze de Mastercard wel gewoon uit het aanbod verwijderd... Zie er zo snel ook niets meer over op hun site.

Het inloggen bij OB vind ik inderdaad "minder". Vind het vrij apart dat je je bankzaken slechts "beveiligd" met het documentnummer van je ID/paspoort (wat relatief makkelijk te achterhalen zou kunnen zijn) i.c.m. een slechts 4-cijferige pin. Beveiliging mag voor mijn gevoel wel beter.

Al maken ze wel gebruik van die "digitale handtekening" met die nummer posities.

Met het overmaken van grotere bedragen bedoel je van OB naar enig andere bank? Omgekeerd namelijk geen probleem mee gehad (misschien ook iet heel onlogisch als ze geld gestort krijgen :9 )

[ Voor 39% gewijzigd door Rockel83 op 21-10-2023 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 12:03
Henkoes schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:00:
[...]

Mijn vraag was of mensen hier rekening mee hielden in het spaargedrag.

Voor mij heb ik de berekening incl HRA inschatting gemaakt en een strategie wanneer ik wat aflos.
Dit maakt ook dat ik de jaren dat ik het geld wil vastzetten tov onzekerheid ECB en eventuele hoge inflatie risico.

Ik ben benieuwd naar de persoonlijke strategieën van anderen hier.
Ik zie sparen en de hypotheek toch wel als twee heel verschillende zaken. Bij aflossen op de hypotheek heb je je geld voor altijd vast zitten (min of meer), terwijl spaargeld en deposito's vrij te besteden zijn (in elk geval na afloop van de deposito). Als je spaargeld voor de lange termijn vast zou willen zetten (wat je doet bij aflossen op de hypotheek), dan zou ik ook beleggen overwegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Rockel83 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:51:
[...]
Met het overmaken van grotere bedragen bedoel je van OB naar enig andere bank?
Ja. Dan moet je bellen. Best vreemd imo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:24
rechtsherstel schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:33:
[...]
Inderdaad 1 welkomactie per klant. De 80 euro bij 300 euro inleg op nieuwe betaalrekening geldt enkel voor de eerste 2000 klanten die aan de voorwaarden hebben voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Pistachenootje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:00:
[...]

Ja. Dan moet je bellen. Best vreemd imo.
Tsja, wat is vreemd? Bij andere banken moet je bij hogere bedragen de limiet aanpassen en ondertekenen one way or another. Afgelopen week heb ik zonder problemen een boeking van OB naar Rabo kunnen doen waarbij bedrag hoger dan 10k was, dus tsja. En vervolgens in meerdere transacties naar CEB, want dat is sneller dan uitzoeken hoe de limiet bij Rabo tijdelijk aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:43

sanook

_/-\o_

RobertMe schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:35:
[...]

Tsja, wat is vreemd? Bij andere banken moet je bij hogere bedragen de limiet aanpassen en ondertekenen one way or another. Afgelopen week heb ik zonder problemen een boeking van OB naar Rabo kunnen doen waarbij bedrag hoger dan 10k was, dus tsja. En vervolgens in meerdere transacties naar CEB, want dat is sneller dan uitzoeken hoe de limiet bij Rabo tijdelijk aan te passen.
En bij ING moet je zelfs langs een kantoor als je >50k (in 1 keer) over wilt maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
Ik vind dat vreemd omdat het voor mij de enige bank is waarbij bellen nodig is. Bij alle andere banken waar ik bankier of heb gebankierd (zijn er best veel) kan ik gewoon grotere bedragen overmaken, al dan niet door de juiste aanpassingen te maken, alles online.

PS. en dan heb ik het ook nog over mijn normale tegenrekening bij de Rabo, de rekening waar het geld vandaan kwam.

[ Voor 13% gewijzigd door Pistachenootje op 21-10-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
sanook schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:55:
[...]

En bij ING moet je zelfs langs een kantoor als je >50k (in 1 keer) over wilt maken.
En 2x 30k overmaken kan dat wel?
Pagina: 1 ... 156 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling