Het spaartopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 155 ... 173 Laatste
Acties:
  • 2.222.347 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjah
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-03 19:48
wcduck schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:29:
[...]

In de app moet je door blijven klikken op de spaarrekening.
1. Inloggen
2. Op spaarrekening drukken (pijltje)
3. Je ziet saldo. Op pijltje drukken.
4. Je ziet nu nogmaals het saldo. Op rekeningoverzicht drukken.
5. Je ziet nu alle specs van de rekening, incl rente percentage, opgebouwde rente, saldo etc.
Ah, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ergens in 2008 had ik ooit een Credit Europe Bank rekening. Deze heb ik nooit zelf persoonlijk opgezegd en raak niet ingelogd. Volgens mij is deze allang automatisch door hun beëindigd? Kan er namelijk geen mail over vinden, maar herinner mij dat ze destijds helemaal geen mailtjes stuurden. Dus wellicht dat ik ooit post van ze heb gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:39
Is het niet gek dat spaarbanken soms wat meer vrijheid geven in waar het geld vandaan komt, maar vervolgens wel een Nederlandse bank vereisen? Credit Europe kun je geld naar overboeken vanaf elke Nederlandse betaalrekening op dezelfde naam. En inderdaad, mijn euro die ik vanaf OpenBank wilde over maken is geweigerd / teruggestort. En bij Raisin lees ik hetzelfde: Nederlandse bankrekening op dezelfde naam.

En zou dat uberhaupt wel mogen? Met het oog op IBAN discriminatie en vrij betalingsverkeer in Europa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18:34
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:22:
Is het niet gek dat spaarbanken soms wat meer vrijheid geven in waar het geld vandaan komt, maar vervolgens wel een Nederlandse bank vereisen? Credit Europe kun je geld naar overboeken vanaf elke Nederlandse betaalrekening op dezelfde naam. En inderdaad, mijn euro die ik vanaf OpenBank wilde over maken is geweigerd / teruggestort. En bij Raisin lees ik hetzelfde: Nederlandse bankrekening op dezelfde naam.

En zou dat uberhaupt wel mogen? Met het oog op IBAN discriminatie en vrij betalingsverkeer in Europa.
Artikel 11 van de productvoorwaaarden: Overboekingen naar de Internet Spaarrekening mogen alleen van de bij ons bekende tegenrekening afkomstig zijn. Bij Raisin kun je ook overboeken vanaf buitenlandse rekeningen op jouw naam.

[ Voor 4% gewijzigd door rechtsherstel op 17-10-2023 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
rechtsherstel schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Artikel 11 van de productvoorwaaarden: Overboekingen naar de Internet Spaarrekening mogen alleen van de bij ons bekende tegenrekening afkomstig zijn. Bij Raisin kun je ook overboeken vanaf buitenlandse rekeningen op jouw naam.
Artikel 11 van? Ben nu bij CEB op de website aan het kijken, maar vindt niet meer wat ik daar twee weken terug wel heb gezien. Dat geld dus "gestort" kon worden vanaf elke, Nederlandse, IBAN met dezelfde tenaamstelling (/op eigen naam).

Bij Raisin inderdaad vanmiddag niet goed gelezen. De tegenrekening moet Nederlands zijn, maar storten kan vanaf elke rekening met dezelfde tenaamstelling. Of zoals ze het zelf schrijven:
Je kunt vanaf iedere andere rekening geld overboeken naar je Raisin-account. De enige voorwaarde is dat deze bankrekening op jouw naam staat. Dit kan dus een andere bankrekening zijn dan de vaste tegenrekening die je bij Raisin opgegeven hebt.
Bron, emphasis theirs.
Tegenrekening moet dan wel Nederlands zijn:
Een belangrijke voorwaarde is, dat de je een tegenrekening hebt bij een Nederlandse bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*deleted*

[ Voor 218% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rechtsherstel
  • Laatst online: 18:34
RobertMe schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:54:
[...]

Artikel 11 van? Ben nu bij CEB op de website aan het kijken, maar vindt niet meer wat ik daar twee weken terug wel heb gezien. Dat geld dus "gestort" kon worden vanaf elke, Nederlandse, IBAN met dezelfde tenaamstelling (/op eigen naam)
Klopt. Dit hebben ze de afgelopen 2 weken op de website verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*deleted*

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2023 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:37
wian schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Als het te mooi lijkt om waar te zijn…
voor 60 maanden vind ik dat niet te mooi om waar te zijn
als het zo blijft door g aan heb je tzt 6% op je vrij opneembare spaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Some0ne
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-09 18:25
Mijn eerste meerjarige deposito afgesloten, maar misschien toch nog iets te vroeg geweest.
De verwachtingen dat de Fed de rente nog eens gaat verhogen stijgt richting de 50%. https://twitter.com/Kobei...OUSiu60yRbbYT3YDO1Lg&s=19
De US 10Y stijgt door: https://www.cnbc.com/quotes/US10Y, net zoals de US2Y: https://www.cnbc.com/quotes/US2Y. Vermoed dat als de Fed gaat verhogen, de ECB ook nog niet klaar is met verhogen. Benieuwd wat de komende maanden gaat brengen. De depositos worden bij deze rente standen stapsgewijs uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij ons is een overboeking van de Rabo naar Raisin afgekeurd. Geen uitleg te vinden op de website/bankieren van de Rabo. Heeft iemand hier ervaring mee?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikswarom
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-09 11:49
Inmiddels gelukt (op de laptop) . Maar de app geeft nog steeds aan dat ik mij moet identificeren. Als ik erop druk dan zegt hij dat het proces voltooid is. Nu maar even wachten op adres verificatie (denk dat dit afhankelijk was van ID controle) en dan hopen dat het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:30
wcduck schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:48:
Bij ons is een overboeking van de Rabo naar Raisin afgekeurd. Geen uitleg te vinden op de website/bankieren van de Rabo. Heeft iemand hier ervaring mee?
Naam en IBAN wel correct neem ik aan?
Bedrag is misschien te hoog.
50K moet gewoon lukken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
ikswarom schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:49:
[...]

Inmiddels gelukt (op de laptop) . Maar de app geeft nog steeds aan dat ik mij moet identificeren. Als ik erop druk dan zegt hij dat het proces voltooid is. Nu maar even wachten op adres verificatie (denk dat dit afhankelijk was van ID controle) en dan hopen dat het werkt.
ID verificatie verloopt via een externe partij. Zij weten dat ze klaar zijn. Maar Raisin "vinkt het pas af" als ze zelf de boel gecontroleerd / gezien hebben (denk ook in 1x met het adresbewijs dat ze het controleren en "af vinken").

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-09 15:42
Juan schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:00:
Welkomstpakket Consorsbank, is onderweg in de PostNL app. hopelijk dat vandaag of morgen ook echt binnenkomt.

Iemand enige ervaring, met de overboekingstijden bij Consors? (in ochtend overmaken, middag aangeland bij Consors?)
Zoals bij veel niet instant Payment banken zoals Consors, is vroeg door de weeks boeken de beste optie en dan komt het in de loop van dezelfde werkdag aan. Mijn ervaring van Bunq - Consorsors bank overboekings tijd ongeveer vier uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:06
Misschien een beetje off topic, maar ik denk dat ik hem hier wel kan stellen aangezien het mij vooral om de Raisin app gaat.

Mijn mobiele telefoon (Android) krijgt over niet al te lange tijd geen (security)updates meer.
Aangezien hij nog steeds voldoe,t en dat een nieuwe niets toevoegd, overweeg ik eventueel Lineage OS
te installeren.

Ik weet dat in het verleden apps van banken niet te installeren waren of starten op Lineage OS.
Google geeft niet echt een resultaat als ik zoek of de Raisin app werkt op Lineage OS laat staan welke versie.

Heeft iemand hier ervaring met de Raisin app op Lineage OS (of andere custom rom)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mpandroid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:17:
Misschien een beetje off topic, maar ik denk dat ik hem hier wel kan stellen aangezien het mij vooral om de Raisin app gaat.

Mijn mobiele telefoon (Android) krijgt over niet al te lange tijd geen (security)updates meer.
Aangezien hij nog steeds voldoe,t en dat een nieuwe niets toevoegd, overweeg ik eventueel Lineage OS
te installeren.

Ik weet dat in het verleden apps van banken niet te installeren waren of starten op Lineage OS.
Google geeft niet echt een resultaat als ik zoek of de Raisin app werkt op Lineage OS laat staan welke versie.

Heeft iemand hier ervaring met de Raisin app op Lineage OS (of andere custom rom)?
Verzonden vanaf een telefoon met LineageOS + Raisin app

:+

Edit:
Lineage 11 op een OnePlus 3 trouwens.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:04

Barrycade

Through the...

Jake schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

offtopic:
Het is: "You cannot eat the cake, and have it (too)."
Je kunt namelijk weldegelijk eerst de taart hebben en dan opeten, maar andersom lukt het niet.

Know your classics:

Wikipedia: You can't have your cake and eat it

Hier bedoeld als dat je niet taart kan bezitten en m ook nog kan opeten. Want dan heb je m niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
buiter schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:58:
[...]

Naam en IBAN wel correct neem ik aan?
Bedrag is misschien te hoog.
50K moet gewoon lukken.
Het betrof een proefoverboeking van 5 euro :D . Rekeningnummer was uiteraard correct, en naam ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Marcjah schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:24:
Gisteren de paar spaarcentjes die ik heb overgezet naar een nieuwe spaarrekening van Credit Europe Bank (CEB) voor een mooie 3,55% rente (actietarief voor 6 mnd).

Wat mij echter opvalt in die “recht-toe-recht-aan” app van deze bank, is dat ik nergens terug kan zien wat mijn reeds opgebouwde rente is.

Herkennen meerdere CEB klanten dit?
Jawel, dit kan wél. Als je doorklikt binnen die spaarrekening, dan zie je op een gegeven moment "Rekeningoverzicht" staan. Daar staat het bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaarder
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 10-06-2024
Barrycade schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:31:
[...]

Maar je hebt dus nog geen 5k dus hopelijk staat het bij een grootbank en niet in een oude sok of betaal rekening. Maar je hebt ook 3 maanden deposito's die net zo veel bieden ook voor je 4k.

Ook zijn er al flexibele rekeningen via Raisin >3.

Dus je kan wachten, maar geen actie ondernemen levert je op het hele verhaal geen hogere rente op.

Rekening met 3% levert je op 5 k wel 11 euro minder op voor die 3 maanden. Maar daarna bijna 50 meer vergeleken met als je het de rest van het jaar bij Advanzia laat staan.
Beetje late reactie van mij, maar bij deze alsnog. Jawel, ik heb wel 5k. Alleen dat heb ik op dit moment niet "beschikbaar". Om het iets meer te nuanceren: ik had me even daarvoor ook bij CEB geregistreerd, dus heb veel daar staan nu. En om een groot deel nu weer over te hevelen van CEB naar m'n (groot)bank en dan weer richting Advanzia voor maar 3 maanden; dat wordt me teveel gedoe. Snap je? Bij CEB krijg je 6 maanden tegen een iets mindere rente (dat klopt). Maar dat verschil in rente (Advanzia vs CEB) voor 3 maanden is vrij miniem wanneer je dit omrekent naar euros. (Én daarnaast staat het nu in NL ipv Luxemburg :)). Maar dat is dus eigenlijk een beetje het "probleem" nu. Ik wil wel gebruik maken van die Advanzia-actie, maar dan liever pas ergens in de loop van januari/februari. Ik heb nog een leuk bedrag in zo'n groene deposito staan ook, wat vrijkomt ergens eind december. Kort samengevat; ik wil het bedrag dat nu bij CEB staat eigenlijk laten staan, en dan het deel wat vrijkomt vanuit die groen deposito, ergens in het nieuwe jaar inleggen bij Advanzia. Maar of dat kan is dus nog maar de vraag..🤷🏼‍♂️

Raisin ben ik inderdaad bekend mee. Heb daar al twee jaar een account ook. In het begin ook wel gespaard op normale spaarrekeningen, maar die rentes vallen me nu wel wat tegen in verhouding tot de actierentes die o.a. worden geboden door Advanzia, CEB, Consors etc. voor een leuke periode. Voor dát renteverschil ben ik wél bereid om bedragen over te hevelen. Bij Raisin doe ik verder dus niet zoveel meer. Heb er nog twee depositos lopen momenteel. Daar vind ik ze nog wel interessant voor. 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:56

Theo

moederbord

mpandroid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 08:17:

te installeren.

Dat gaat zeker werken. Ik heb een onbekende Chineese telefoon die ik geroot heb, voorzien heb van gehackte LineageOS image omdat mijn telefoon officieel niet door LineageOS wordt ondersteunt (en dus stiekem al een tijdje geen updates meer heeft gehad...). Doordat ik geen Google diensten en geen google account heb kan ik niks downloaden en installeren via de app store. Maar via Aurora Store valt de Raisin app gewoon te installeren.

Dus als het op mijn telefoon werkt dan moet het zéker op elke andere telefoon ook werken!

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Over apps gesproken. Ik dacht even de app van CEB te installeren. Ik open de app "Beveiligingsrisico" (of iets dergelijks), blijkbaar mogen de ontwikkelaarsopties niet aanstaan 8)7 (dus gewoon mogelijkheid tot gebruik ADB en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpandroid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:06
RobertMe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 17:52:
Over apps gesproken. Ik dacht even de app van CEB te installeren. Ik open de app "Beveiligingsrisico" (of iets dergelijks), blijkbaar mogen de ontwikkelaarsopties niet aanstaan 8)7 (dus gewoon mogelijkheid tot gebruik ADB en zo).
En werkt de app wel als je de ontwikkelaars opties uitzet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
mpandroid schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

En werkt de app wel als je de ontwikkelaars opties uitzet?
Jup. Maar blijkbaar is de app niet "geactiveerd" voor mijn account (dat al wat ouder is). Dus heb hem maar weer verwijderd. Uiteindelijk toch set and forget.

Vandaag wel wat geld uit Spanje met 3,00% rente naar Nederland gehaald met 3,55%. Maar ik ga niet dagelijks bij CEB kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-09 19:28
Om mijn vraag even af te ronden, en de uitkomst even te delen met de 3% die dit wellicht iets interesseert:

Ik heb vandaag redelijk uitgebreid contact gehad met een aantal van "mijn" banken m.b.t. tot eventuele emigratie (wel of niet buiten de EU) en het aanhouden van spaarrekeningen of andere lopende producten.

- Over Openbank kan ik kort zijn, daar kun je enkel de Nederlandse (spaar)rekeningen aanhouden wanneer je in NL woont. Dus bij een ander land binnen de EU is het zelfs al niet mogelijk om een (spaar)rekening aan te blijven houden. Mits het buiten NL: Duitsland, Spanje of Portugal is, de landen waar Openbank actief is. Maar dan moet de Nederlandse (spaar)rekening gesloten worden en een nieuwe (spaar)rekening geopend worden in één van deze landen.

- Bij de Rabobank wordt het echter interessant. Daar doet men zelf eigenlijk helemaal niet moeilijk. Daar kunnen vrijwel alle bankzaken (m.u.v. verzekeringen en hypotheek) aangehouden blijven wanneer men zowel naar binnen of buiten de EU emigreert. Echter wordt hier wel het maandelijks verschrikkelijk hoge "buitenland toeslag" van €2,- extra voor berekend (de geldstromen naar Zuid-Amerika controleren mag natuurlijk wat kosten).

Dit is dus een extra toeslag bovenop de reeds lopende kosten van het betaalpakket à €2,99 of €4,50 p/m.
Maar daarmee mag je dan je bestaande producten zoals je spaarrekening(en), betaalrekeningen en o.a. betaalpassen en creditcards behouden. Eventuele nieuwe betaal- en/of creditcards samen met nieuwe Randomreaders e.d. worden ook gewoon naar je nieuwe adres in het buitenland gestuurd. En je lopende spaarrekeningen blijven uiteraard gewoon tot €100.000 onder het Europese DGS gedekt.

Dus om even nog wat andere "brainfarts" uit de wereld te helpen:
Je kunt zo dus inderdaad lekker onder het zonnetje van een low-cost en financieel minder sterk land gaan genieten, met de luxe van je geld stabiel en veilig in NL.

Toch wel fijn een cake hebben/ houden en er links en rechts van snoepen.

O, en men maakte enkel verschil tussen binnen of buiten de EU. Dus geen onderscheid in afzonderlijke continenten als Zuid-Amerika of afzonderlijke "risico" landen als b.v. Colombia.
Niet verkeerd dus, om voor €2 p/m extra, in 's werelds grootste corrupte coke-fabriek te kunnen wonen met de financiële zekerheden en "rente" van je spaarrekening in NL. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03:29
Rockel83 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 23:53:
- Bij de Rabobank wordt het echter interessant. Daar doet men zelf eigenlijk helemaal niet moeilijk. Daar kunnen vrijwel alle bankzaken (m.u.v. verzekeringen en hypotheek) aangehouden blijven wanneer men zowel naar binnen of buiten de EU emigreert. Echter wordt hier wel het maandelijks verschrikkelijk hoge "buitenland toeslag" van €2,- extra voor berekend (de geldstromen naar Zuid-Amerika controleren mag natuurlijk wat kosten).
Weet je hoe het bij ABN zit? Misschien goedkoper?

Edit: gevonden, € 2 per maand, per betaalrekening
https://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/index.html

Edit 2: @Rockel83 heb je al contact gehad met Raisin? Ben wel benieuwd wat die doen als je een langlopende deposito hebt. Misschien zal ik ze zelf eens bellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pistachenootje op 19-10-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:21:
[...]

Edit 2: @Rockel83 heb je al contact gehad met Raisin? Ben wel benieuwd wat die doen als je een langlopende deposito hebt. Misschien zal ik ze zelf eens bellen.
Ah hetzelfde dus, was zelf ook al van plan om eventuele andere Nederlandse banken te gaan benaderen als ABN en ING. ABN is nu dus duidelijk (y)
Maar misschien dat het basisproduct nog kan verschillen in maandelijkse kosten. Al zal dat wellicht gewoon centenwerk zijn. Bij de Rabobank is dus die €2,99 (+€2,-) het laagste betaalpakket (met betaalrekening) wat je kunt blijven aanhouden. Die €4,50 is van een iets "uitgebreider betaalpakket" met creditcard. Maar denk dat het interessanter is om o.a. Wise of Revolut te koppelen, dan heb je ook een CC.
Je zou wel enkel een spaarrekening kunnen aanhouden bij de Rabobank, maar dat zou het weer lastig maken om bij je spaarrekening te komen omdat je bankpas weer nodig kan hebben om in te loggen en zaken goed te keuren.

Bij Raisin weet ik het niet, ik heb daar (nog) geen producten lopen. Maar kan wellicht wel interessant zijn. Het kan wellicht schelen dat je dus een in Nederland gevestigde tegenrekening als Rabo of ABN kunt aanhouden.

Bij Openbank is het dus niet mogelijk. Bunq heeft in de voorwaarden staan dat je in NL woonachtig moet zijn. Maar die ga ik ook eens bellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ploeg63
  • Laatst online: 01-08 09:58
Mijn zus woont in Spanje en heeft een ing rekening . Ing heeft oranjerekening voor 2,70 en een buitenlandtoeslag van 2 euro. Deze heeft ze toen ze in nederland was geopend (een paar jaar geleden)

Als je niet of weinig wil pinnen is dit 2,70( oranjepakket met korting). als je regelmatig wil pinnen is het het gewone oranjepakket handiger.(3,15 euro) Je kunt het pakket 1 maal per maand aanpassen.
Als je het goedkoopste pakket hebt moet je voor elke keer pinnen 0,80 betalen

[ Voor 42% gewijzigd door ploeg63 op 19-10-2023 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:39
ploeg63 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 11:18:
Mijn zus woont in Spanje en heeft een ing rekening . Ing heeft oranjerekening voor 2,70 en een buitenlandtoeslag van 2 euro. Deze heeft ze toen ze in nederland was geopend (een paar jaar geleden)

Als je niet of weinig wil pinnen is dit 2,70( oranjepakket met korting). als je regelmatig wil pinnen is het het gewone oranjepakket handiger.(3,15 euro) Je kunt het pakket 1 maal per maand aanpassen.
Als je het goedkoopste pakket hebt moet je voor elke keer pinnen 0,80 betalen
ING zit ook in Spanje (rekening is gratis) en valt onder de Nederlandse bankvergunning.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GroteVoet459
  • Laatst online: 18:39
Consors Bank per vandaag naar 4,00% voor 6 maanden.

De rente voor na die actieperiode gaat van 0,8% naar 1,0%

[ Voor 75% gewijzigd door GroteVoet459 op 19-10-2023 12:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GroteVoet459
Misschien gemist, maar lijkt erop dat OpenBank de Welkom rente naar 3,65% heeft opgetrokken (+0,65%) en nu voor een maximum bedrag van € 1M (vs € 300K)
https://www.openbank.nl/spaarrekening

[ Voor 17% gewijzigd door GroteVoet459 op 19-10-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
GroteVoet459 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:45:
Misschien gemist, maar lijkt erop dat OpenBank de Welkom rente naar 3,65% heeft opgetrokke (+0,65%) en nu voor een maximum bedrag van € 1M (vs € 300K)
https://www.openbank.nl/spaarrekening
Iemand met lopende Welkom al gebeld? Toevallig heb ik deze week wat verplaatst naar CEB á 3,55% eerste 6 maanden.

En dan heb ik nog lopende Welkom met 3,00% rente terwijl ik in februari de rekening heb gekregen.
spoiler:
En in juni/juli na bellen nieuwe rekening gekregen met 3,00%.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• love-nijntje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-09 11:08
RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:56:
[...]

Iemand met lopende Welkom al gebeld?
Ik heb net gebeld en krijg een nieuwe Welkom spaarrekening met de nieuwe rente.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
love-nijntje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 13:33:
[...]

Ik heb net gebeld en krijg een nieuwe Welkom spaarrekening met de nieuwe rente.
Hoe lang zat je al in de lopende periode (van 3,00%)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Durpstick
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 22-09 07:57
Ik heb ook net gebeld, en bij mij kon het niet....Rekening was te lang geleden geopend, zeiden ze (in februari, 'reset' in juni voor nieuwe rente).....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• love-nijntje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10-09 11:08
GroteVoet459 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 14:01:
[...]

Hoe lang zat je al in de lopende periode (van 3,00%)?
Ik had een Welkom spaarrekening geopend in juli.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juan
  • Laatst online: 19:10
Dankje Consors

Guten Tag Juan
wir haben tolle Neuigkeiten für Sie! Die Zinsen auf Ihrem Tagesgeldkonto steigen von 3,75 % p. a. auf 4 % p. a. Diesen Zinssatz bekommen Sie ab dem 19. Oktober 2023 bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums. _/-\o_

Vertrouwen is goed, controle nog beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32

sanook

_/-\o_

Juan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:17:
Dankje Consors

Guten Tag Juan
wir haben tolle Neuigkeiten für Sie! Die Zinsen auf Ihrem Tagesgeldkonto steigen von 3,75 % p. a. auf 4 % p. a. Diesen Zinssatz bekommen Sie ab dem 19. Oktober 2023 bis zum Ende Ihres Aktionszeitraums. _/-\o_
Bofkont, toen ze nog van 3,5 naar 3,75 gingen mocht ik niet meeliften. Heb toevallig net vandaag de rekening opgezegd, meer focus op deposito's nu. Ook OpenBank opgezegd.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Email advanzia ontvangen:

'We verlengen de huidige actieperiode tot 31 januari 2024 en verhogen het rentetarief effectief naar 3,87%. pa vanaf 1 november 2023'

Mijn huidige rente is 3,40% en loopt tm 31 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juan
Die ook gehad ja, op het lege account van de vrouw. Maar Consors is interessanter met 4%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik had deze actie nog niet eerder gezien:

https://www.openbank.nl/a...nt-betaalrekening-80-euro

Open een Openbank rekening en stort 300 euro erop. Vervolgens krijg je 80 euro. Dat is pas een welkomstkorting. Was dit al eerder gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17:51
Juan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:02:
Die ook gehad ja, op het lege account van de vrouw. Maar Consors is interessanter met 4%
Ik zit nog in de april actie van 3% , maar geen mail gehad voor verhoging 😂

Iemand anders toevallig wel mail gehad die in dezelfde periode zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:51
dwdd schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:38:

'We verlengen de huidige actieperiode tot 31 januari 2024 en verhogen het rentetarief effectief naar 3,87%. pa vanaf 1 november 2023'

Voor mij geldt precies hetzelfde!

Toevallig afgelopen week bezig geweest op naam van mijn vrouw een rekening te openen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
wcduck schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:03:
Ik had deze actie nog niet eerder gezien:

https://www.openbank.nl/a...nt-betaalrekening-80-euro

Open een Openbank rekening en stort 300 euro erop. Vervolgens krijg je 80 euro. Dat is pas een welkomstkorting. Was dit al eerder gemeld?
Ja, maar in het OpenBank-topic, want deze actie gaat om een betaalrekening, niet om sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Juan schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 15:17:
Dankje Consors

Guten Tag Juan
Heb je hier trouwens zelf om gevraagd, of hebben ze dit automatisch per mail geboden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 16:39

Licko

ZVDK

Bij Renault bank vinden ze het wel prima zo denk ik. Waar ze eerder voorop liepen met renteverhogingen (vrij opneembaar) blijft het nu angstvallig stil.

Meer mensen hier die momenteel bij Renault bank zitten en overwegen hun geld daar weg te halen?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meen je niet? Ik heb serieus net een paar dagen geleden mijn account gesloten -_-

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• VanBreukelen
Zojuist gebeld met openbank. Vorige maand nog via telefoon van 2,5 naar 3% gegaan, en nu weer mee naar 3,65 % 🎉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 20:58
Er komen dus goede opties om het geld bij TR weer weg te sluizen laatste week dec :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juan
VanBreukelen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:25:
[...]

Heb je hier trouwens zelf om gevraagd, of hebben ze dit automatisch per mail geboden?
Automatisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
VanBreukelen schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:36:
Zojuist gebeld met openbank. Vorige maand nog via telefoon van 2,5 naar 3% gegaan, en nu weer mee naar 3,65 % 🎉
Sinds wanneer klant? Afgaande op eerdere reacties (/1 reactie) lukt dit alleen als je nog geen 6 maanden klant bent. Zelf ben ik sinds februari Welkom klant (/betaalrekening van januari, toen nog lang moeten wachten voordat ik Welkom kon aanvragen. Tegenwoordig krijg je die automatisch) en zijn de 6 maanden dus om. Maar in juni/juli wel nog naar 6 maanden 3,00% kunnen gaan telefonisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Licko schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:34:
Bij Renault bank vinden ze het wel prima zo denk ik. Waar ze eerder voorop liepen met renteverhogingen (vrij opneembaar) blijft het nu angstvallig stil.

Meer mensen hier die momenteel bij Renault bank zitten en overwegen hun geld daar weg te halen?
Renault leeghalen niet. Maar daar heb ik niet meer heel veel staan. Wel aan het overwegen om wat bij OpenBank staat naar Raisin te hevelen. En dan mogelijk naar Nordax spaarrekening. Volgens mij hebben die nog niet op CKV 3,05% gereageerd? Moet niet gekker worden :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:46:
[...]
En dan mogelijk naar Nordax spaarrekening. Volgens mij hebben die nog niet op CKV 3,05% gereageerd? Moet niet gekker worden :+
Dashboard Management is met de kinderen een weekje weg - Herfstvakantie :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Laros88 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:39:
Er komen dus goede opties om het geld bij TR weer weg te sluizen laatste week dec :)
Of nu al verhuizen naar Consors, ook 4%. Zijn die 3 maanden ook eerder voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:44:
[...]

Sinds wanneer klant? Afgaande op eerdere reacties (/1 reactie) lukt dit alleen als je nog geen 6 maanden klant bent. Zelf ben ik sinds februari Welkom klant (/betaalrekening van januari, toen nog lang moeten wachten voordat ik Welkom kon aanvragen. Tegenwoordig krijg je die automatisch) en zijn de 6 maanden dus om. Maar in juni/juli wel nog naar 6 maanden 3,00% kunnen gaan telefonisch.
Ik zit er sinds 12 April

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Vreemd, hier niks ontvangen met de aflopende 3% actie zou je toch wel een nieuw voorstel verwachten.

Heb ze per mail gevraagd of ik over kon, en dat is helaas niet het mogelijk volgens medewerker.

Wel kon hij een jaar deposito aanbieden voor 4%😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 13-09 11:08

Laat maar, verkeerd gelezen..

[ Voor 6% gewijzigd door indica op 19-10-2023 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteVoet459
Dus komt mijn vondst precies één week te laat voor je ... ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AudiRS3
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-06 08:46
Weet iemand of je buiten het storten naar advanzia nog iets moet doen?

Ik zie dat mijn geld er op staat, maar er staat nergens hoeveel rente ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
Jammer, zit net bij Consors voor 3.75. Gezien de duur van de aanvraag weet ik niet of ik het de moeite waard vind om me weer opnieuw aan te melden voor 0,25. Anderen? Net bij Advanzia opgezegde en hoopte dat deze voor november 4% wordt, maar niet dus.

[ Voor 20% gewijzigd door indica op 19-10-2023 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:08
AudiRS3 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:50:
Weet iemand of je buiten het storten naar advanzia nog iets moet doen?

Ik zie dat mijn geld er op staat, maar er staat nergens hoeveel rente ik krijg.
Nee dat komt vanzelf de volgende maand

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroteVoet459
indica schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:55:
Jammer, zit net bij Consors voor 3.75. Gezien de duur van de aanvraag weet ik niet of ik het de moeite waard vind om me weer opnieuw aan te melden voor 0,25. Anderen?
3,75% vs 4,00% scheelt op € 10K maar € 2,08 per maand en dat voor maximaal 6 maanden, dus € 12,48.

Dan moet het wel om een aanzienlijk totaalbedrag gaan dat afmelden en weer aanmelden (met verlies van ergens anders heen verhuizen en stallen) dat aantrekkelijk maakt.

Gewoon lekker de huidige actieperiode uitzetten, en dan zien wat er weer beschikbaar is.
Tenzij er echt een hele grote verhoging beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veritas
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-09 14:44

Veritas

concedo nulli

Mooi hoor! Zomaar spontaan ontvangen? Geen verzoek hoeven doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
indica schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 17:55:
Net bij Advanzia opgezegde en hoopte dat deze voor november 4% wordt, maar niet dus.
Die actie is toch voor bestaande klanten? Wat het nieuwe tarief wordt voor nieuwe klanten per 1 november is volgens mij nog niet bekend?

[ Voor 255% gewijzigd door Pistachenootje op 19-10-2023 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe, middels raisin, zweden indien een bank failliet gaat het geld teruggeeft?

Ik begrijp dat dit kronen zijn, maar krijg je dan een niet inbare cheque ofzo? Gaat dit langs raisin?

Alvast dank.

[ Voor 5% gewijzigd door Henkoes op 19-10-2023 18:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pistachenootje
Henkoes schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:39:
Hallo allemaal,

Weet iemand hoe, middels raisin, zweden indien een bank failliet gaat het geld teruggeeft?

Ik begrijp dat dit kronen zijn, maar krijg je dan een niet inbare cheque ofzo? Gaat dit langs raisin?

Alvast dank.
De betaling gaat in euro's naar je Raisin rekening. Zie ook: Pistachenootje in "Het Deposito Garantie Stelsel Topic"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockel83
Pistachenootje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:21:
[...]

Tussen Rabo, ABN en ING is het echt centenwerk...
Producten of voorwaarden verschillen een beetje. Al ben je met ING volgens mij het goedkoopste uit als je echt zo "basic" mogelijk gaat. Als je dan met Revolut/ Wise gaat werken heb je die betaalpas toch niet nodig.

Heb ook contact proberen te leggen met Bunq, maar die zijn echt heel slecht bereikbaar. Vind het maar een erg matige klantenservice. Zo kun je maar één SOS melding p/m maken. Al kan dat misschien ook zijn omdat ik het gratis product heb. Maar dan nog, Openbank is ook gratis, de rente is er hoger en de klantenservice is er naar mijn mening super goed. Bunq misschien toch maar opzeggen O-)

Edit:
ABN rekent dus wel afzonderlijke tarieven:
▶ Categorie 1: Voor alle landen welke deel uitmaken
van de Europese Economische Ruimte (EER), Åland
Eilanden, Frans-Guyana, Guadeloupe, Martinique,
Mayotte en Réunion rekenen wij maandelijks een
opslag van € 2,00 per rekening op het tarief van uw
betaalrekening of betaalpakket.
▶ Categorie 2: Voor de landen Andorra, Aruba, Australië,
Brunei, Canada, Chili, Georgië, Grenada, Hong Kong,
Israël, Japan, Micronesia, Monaco, Montenegro, Nauru,
Nieuw-Zeeland, Noord-Macedonië, Peru, Puerto Rico,
San Marino, Saint Vincent en de Grenadines, Singapore,
Taiwan, Uruguay, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten
van Amerika, Zuid-Korea en Zwitserland rekenen wij
maandelijks een opslag van € 8,00 per rekening op het
tarief van uw betaalrekening of betaalpakket.
▶ Categorie 3: Voor alle overige landen rekenen wij
maandelijks een opslag van € 15,00 per rekening op
het tarief van uw betaalrekening of betaalpakket.

ING berekent kennelijk net als de Rabo één vast bedrag:
De Buitenlandtoeslag Betaalrekening is € 2,00 per maand en wordt maandelijks in rekening gebracht indien (ten minste één van) de rekeninghouder(s) buiten Nederland of BES-eilanden* woonachtig is.

[ Voor 36% gewijzigd door Rockel83 op 19-10-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik heb een mail van Advanzia gehad met renteverhoging per 1 november. Mij is niet duidelijk of dit voor mij als bestaande klant is of voor nieuwe klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
GroteVoet459 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 18:01:
[...]

3,75% vs 4,00% scheelt op € 10K maar € 2,08 per maand en dat voor maximaal 6 maanden, dus € 12,48.

Dan moet het wel om een aanzienlijk totaalbedrag gaan dat afmelden en weer aanmelden (met verlies van ergens anders heen verhuizen en stallen) dat aantrekkelijk maakt.

Gewoon lekker de huidige actieperiode uitzetten, en dan zien wat er weer beschikbaar is.
Tenzij er echt een hele grote verhoging beschikbaar komt.
In mijn geval zou het keer tien zijn, maar weet nog steeds niet of ik dat de moeite waard vind. Als het aanmeldproces nou in 3 dagen geschied zou zijn dan zou ik het zeker wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
  • Laatst online: 05-09 16:59
Openbank biedt 3.65 procent rente. Dat is volgens mij nominaal. Wat is dan het effectieve rentepercentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indica
Jack1 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:27:
Ik heb een mail van Advanzia gehad met renteverhoging per 1 november. Mij is niet duidelijk of dit voor mij als bestaande klant is of voor nieuwe klanten
Voor zover ik nu begrijp krijgen bestaande klanten van wie de actierente 1 november afloopt dit aangeboden en geldt de 3.87 al vanaf oktober voor nieuwe klanten. Hopen dat ze per november ook naar 4% gaan voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GroteVoet459
LuckyStriker schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:31:
Openbank biedt 3.65 procent rente. Dat is volgens mij nominaal. Wat is dan het effectieve rentepercentage?
Dat reken je toch zelf even uit?

In Excel
Engels = NOMINAL() en EFFECT() functies,
Nederlands = NOMINALE.RENTE() en EFFECT.RENTE()

Of:
http://tomleppens.brinkster.net/sparen/maandjaarrente.asp
https://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smily01
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-09 21:00
Ik heb een vraag over het openen van een rekening bij de Consorsbank. Bij het openen van een rekening bij de Consors bank moet je je woonadres aantonen. Ik heb al eerder een rekening bij de Consors gehad en toen heb ik dat met een internationaal uittreksel van de gemeente gedaan. Heeft iemand dat misschien op een andere manier gedaan die niet zoveel kost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

xileS schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 15:19:
Ergens in 2008 had ik ooit een Credit Europe Bank rekening. Deze heb ik nooit zelf persoonlijk opgezegd en raak niet ingelogd. Volgens mij is deze allang automatisch door hun beëindigd? Kan er namelijk geen mail over vinden, maar herinner mij dat ze destijds helemaal geen mailtjes stuurden. Dus wellicht dat ik ooit post van ze heb gehad?
Dat klopt, afsluiting hebben ze per post over ingelicht. Als je ze belt activeren ze de rekening weer en krijg je wel de tijdelijke actierente.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:32

sanook

_/-\o_

smily01 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:04:
Ik heb een vraag over het openen van een rekening bij de Consorsbank. Bij het openen van een rekening bij de Consors bank moet je je woonadres aantonen. Ik heb al eerder een rekening bij de Consors gehad en toen heb ik dat met een internationaal uittreksel van de gemeente gedaan. Heeft iemand dat misschien op een andere manier gedaan die niet zoveel kost?
Even teruglezen/zoeken, is al meerdere keren besproken.
Ik heb een aanslag van de BD, bankafschrift en kentekenkaart van auto opgestuurd.
Goedgekeurd door Consors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

RobertMe schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:54:
[...]

Jup. Maar blijkbaar is de app niet "geactiveerd" voor mijn account (dat al wat ouder is). Dus heb hem maar weer verwijderd. Uiteindelijk toch set and forget.

Vandaag wel wat geld uit Spanje met 3,00% rente naar Nederland gehaald met 3,55%. Maar ik ga niet dagelijks bij CEB kijken.
Kunt ook gewoon je CEB-rekening via de site benaderen. Ook de opgebouwde rente kun je via de site opzoeken zoals @Marcjah zich hierboven afvroeg.

Voor zover ik zie voegt de CEB-app geen enkele functionaliteit toe.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ikbenwouter schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:30:
[...]

Kunt ook gewoon je CEB-rekening via de site benaderen. Ook de opgebouwde rente kun je via de site opzoeken zoals @Marcjah zich hierboven afvroeg.

Voor zover ik zie voegt de CEB-app geen enkele functionaliteit toe.
Ik heb CEB ook altijd via de website gebruikt (hoe anders ;) ). Voordeel van app is in ieder geval dat je niet elke keer de SMS code nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

RobertMe schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:31:
[...]

Ik heb CEB ook altijd via de website gebruikt (hoe anders ;) ). Voordeel van app is in ieder geval dat je niet elke keer de SMS code nodig hebt.
Ah nu begrijp ik je bericht, dacht dat je misschien altijd via desktop de site gebruikte bijvoorbeeld.

Makkelijker inloggen heb je gelijk in, dat is een kleine extra functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansi55
  • Laatst online: 21-09 21:47
smily01 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 20:04:
Je kunt ook een kopie van je aangifte of aanslag sturen waar je naam en adres samen op een bladzijde staan.
Of een kopie van je energierekening of telefoonrekening waar naam en adres op een bladzijde staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reintje
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 00:52

Zelfde mailtje ontvangen.
Hoef dus niet per 01 november te verhuizen. Helemaal top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oLs9frdZrOiGF-wAxJ4vEwseV1s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P49DFOM0VfxEUixUHdqdxOTc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Reintje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

[Afbeelding]
Ah zou mooi zijn als ik eind november ook zoiets zou krijgen, bij mij loopt het in december af.
En zou weer toch weer het nodige gedoe schelen (en misschien vinden ze dat zelf ook wel na eens een analyse op opzeggingen en vervolgens nieuwe aanvragen gedraaid te hebben en vragen er naar per e-mail).

[ Voor 12% gewijzigd door gekkie op 19-10-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
Hey allemaal,
Heeft men hier goede ervaring met Raisin?

Welke banken gebruiken jullie om de hoogste rente binnen te harken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:53
Henkoes schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:30:
Hey allemaal,
Heeft men hier goede ervaring met Raisin?

Welke banken gebruiken jullie om de hoogste rente binnen te harken?
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Raisin is hier al heel vaak langs gekomen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knakenpoetser
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 23-09 00:57
dwdd schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:17:
Ik heb een rekening geopend bij BKM in Duitsland t.b.v. een te openen deposito.
Eerst maar een spaarrekening geopend, dat ging vlotjes:

4 oktober: postident identificatie bij duits postkantoor + aanvraagformulier rekening per post verzonden
10 oktober: bevestiging rekening van BKM per post ontvangen
14 oktober: post van BKM ontvangen, voor online bankieren heb je een Duits telefoonnummer nodig.
(dat laatste was mij vooraf niet verteld overigens)

Het lijkt me dat een duits prepaid telefoonnummer zou moeten volstaan, maar hoe kom ik daar het makkelijkst aan ?
https://www.alditalk.de/

https://www.lidl.de/c/lidl-connect/s10007717

@dwdd Zelf heb ik er geen ervaring mee maar Duitse vrienden raden vooral de laatste link aan aan want:
Beschikbaarheid van krediet onbeperkt, geen verplichtingen, geen vaste kosten, geen basistarief.

Dat is neem ik aan wat je wil?

`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankenstein
  • Laatst online: 22-09 21:25
@dwdd @Knakenpoetser

Dank @dwdd voor je bericht over BKM. Goed nieuws met één haak (en geen oog,).
*knip* offtopic

[ Voor 166% gewijzigd door ZieMaar! op 20-10-2023 07:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:01
Maandag was ik van plan om bij Klarna een jaar deposito te openen. Ze gaan jammer genoeg van 4,17% naar 3,96% volgens Raisin.

Coop Bank uit Estland biedt 4,21% voor 1 jaar.
Leden hier die het bij Coop hebben lopen? De bank heeft een goede stabiele rating, Estland heeft weer een lagere kredietranking vergeleken met Zweden.

Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwdd
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22-06-2024
Knakenpoetser schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 02:11:
[...]

https://www.alditalk.de/

https://www.lidl.de/c/lidl-connect/s10007717

@dwdd Zelf heb ik er geen ervaring mee maar Duitse vrienden raden vooral de laatste link aan aan want:
Beschikbaarheid van krediet onbeperkt, geen verplichtingen, geen vaste kosten, geen basistarief.

Dat is neem ik aan wat je wil?

`
Bij lidl moet je een Duits afleveradres invoeren, dus dat is geen optie. Aldi werkt met abonnementen dus die valt ook af.

Duitse prepaidnummers moeten geregistreerd worden, bij enkele aanbieders moet je in Duitsland zijn om contact te kunnen maken voor registratie.

Vooralsnog ben ik nog geen oplossing tegengekomen. Ik heb trouwens BKM wel gemaild met de vraag of online bankieren niet gewoon kan met gebruikersnaam en wachtwoord of toch met nederlands nummer, want deze werkwijze is niet gebruikelijk en zij behoren toch ook te weten dat je als inwoner van Nederland niet zomaar aan een Duits telefoonnummer kunt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Reintje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:40:
[...]

[Afbeelding]
Wat triggerde dit aanbod dan? Had je wel al wat geld overgemaakt naar een andere rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laros88
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 20:58
Bij mij hetzelfde (dan zit jij waarschijnlijk ook op 3.25%?). Bericht gestuurd naar Advanzia en onderstaande teruggekregen. Daar slaan ze voor mij wel de eerste keer de plank mis. Ik gun het hoge percentage iedereen maar waarom de groep die al een hogere rente geniet dit aanbieden en de groepen met lager % niet?

Sehr geehrter Herr xx

vielen Dank für Ihre Nachricht.

The promotion applies exclusively to customers who currently receive the interest rate of 3.4%.
Unfortunately, this does not apply to you.

Kind regards,

xx xx
Deposit & Payments Senior Officer
gekkie schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 21:45:
[...]

Ah zou mooi zijn als ik eind november ook zoiets zou krijgen, bij mij loopt het in december af.
En zou weer toch weer het nodige gedoe schelen (en misschien vinden ze dat zelf ook wel na eens een analyse op opzeggingen en vervolgens nieuwe aanvragen gedraaid te hebben en vragen er naar per e-mail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckyStriker
Laros88 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:00:
Bij mij hetzelfde (dan zit jij waarschijnlijk ook op 3.25%?). Bericht gestuurd naar Advanzia en onderstaande teruggekregen. Daar slaan ze voor mij wel de eerste keer de plank mis. Ik gun het hoge percentage iedereen maar waarom de groep die al een hogere rente geniet dit aanbieden en de groepen met lager % niet?

Sehr geehrter Herr xx

The promotion applies exclusively to customers who currently receive the interest rate of 3.4%.

Kind regards,

xx xx

[...]
Rekening opzeggen en twee weken later opnieuw openen. Dat trucje werkte voor een andere Tweaker ook. Voor de tussenliggende periode even op zoek voor een alternatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
^ dat werkte voor meerdere Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
hoihoi66 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:12:
Maandag was ik van plan om bij Klarna een jaar deposito te openen. Ze gaan jammer genoeg van 4,17% naar 3,96% volgens Raisin.

Coop Bank uit Estland biedt 4,21% voor 1 jaar.
Leden hier die het bij Coop hebben lopen? De bank heeft een goede stabiele rating, Estland heeft weer een lagere kredietranking vergeleken met Zweden.

Wat denken jullie?
Lijkt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
Zal me niks verbazen als je als nieuwe klant 4% kan krijgen vanaf November. Even opzeggen in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:39

[...]
Mijn Advanzia rente is 3.40% (tot en met eind januari) maar heb geen mail gekregen over een verhoging. Ik vermoed dat het meer te maken heeft met de termijn wanneer de actierente afloopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Sehr geehrter Herr xx

Kind regards,

xx xx

[...]
Ook ik heb het bericht van de verhoging ontvangen. Inderdaad voor de huidige actierente van 3,4% en voor de looptijd tot en met oktober. De tweede rekening staat nog op 3,25% en daarvoor heb ik het aanbod niet ontvangen. Die loopt wel tot en met december. Het zou me niet verbazen als er voor die rekening een gelijksoortig aanbod ergens halverwege december binnenkomt. Ik denk dat het aanbod gerelateerd is aan het aflopen van de actieperiode en niet aan de huidige actierente, hoe 'laag' die wellicht ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanBreukelen
Ik had inderdaad ook de 3,4% actie die Oktober zou aflopen. Mijn pa heeft de 3,66% actie en geen mail ontvangen.

Even vraag aan ieder die een aflopende VWbank of Consors actie heeft.

Mijn Consors loopt af in November. Juan geeft aan een mail te hebben gehad voor verhoging van 3,75% naar 4% voor de vrij opneembare rekening.

Zijn er mensen die een mail hebben gehad met de oude 3% rente actie die af loopt?

En weet toevallig iemand of VWbank ook aan dit soort automatische verhogingen doet? Daar zit ik nog op 3,1% tot December.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Zojuist OpenBank gebeld om te vragen voor de hogere rente. Medewerker vroeg sinds wanneer ik klant was ("februari", maar eigenlijk januari), en vervolgens was de verbinding ineens verbroken. Nog een keer gebeld, uiteraard andere medewerker "hallo?!" => "goedemorgen, met RobertMe" => "waarmee kan ik u helpen?" => "ik zag .... en wil vragen of ik daar ook gebruik van kan maken" => "daarvoor moet ik de elektronische handtekening hebben" => "die heb ik bij de hand" => typen typen typen "wat zijn de laatste twee cijfers van de handtekening?" => "X, Y" => typen typen typen "... precontractuele informatie..... Als de nieuwe rekening zichtbaar is kunt het handmatig overboeken" => "dankuwel" => "nog een prettige dag". Meest verbazingwekkende aan het hele gesprek vond ik nog wel de afsluiting van "nog een prettige dag". Want ze was zo kortaf en zei niks.

Vorige keren dat ik gebeld heb leek ik gewoon Nederlanders aan de lijn te hebben, netjes (uitgebreid) te woord gestaan. Vorige keer met nieuwe rekening ook helemaal de uitleg dat ik een nieuwe rekening kreeg, 6 maanden gold het weer, precontractuele informatie werd gemaild en of ik die ontvangen had, etc etc. En nu dan al begin van gesprek "hallo?!" alsof zijzelf verbaasd was dat ze iemand aan de lijn had. Niet vragen of ik handtekening bij de hand had maar heel kortaf "die moet ik hebben". Geen verdere uitleg / nog niet eens een "dan ga ik het nu doen". En dat allemaal met een minder te verstaan accent (ik denk iets van Surinaams of zo). Was echt een ervaring die haaks stond op alle vorige keren dat ik ze gebeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack1
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
indica schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

Voor zover ik nu begrijp krijgen bestaande klanten van wie de actierente 1 november afloopt dit aangeboden en geldt de 3.87 al vanaf oktober voor nieuwe klanten. Hopen dat ze per november ook naar 4% gaan voor nieuwe klanten.
ik ben klant sinds 1 juni 2023. Geen idee of het dan ook voor mij geldt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:08
RobertMe schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:59:
Zojuist OpenBank gebeld om te vragen voor de hogere rente. Medewerker vroeg ...
Ik heb liever een medewerker aan de lijn dan dat ik op de website een chatbot moet gebruiken. Medewerkers zijn net mensen en die hebben soms wel eens een mindere dag. Ik in ieder geval wel. (en ik ben niet eens een medewerker).
Pagina: 1 ... 155 ... 173 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We hebben het hier over spaar- en depositorekeningen, voor alternatieven (beleggen e.d.) zijn er alternatieve topics. Tevens is het bespreken van de moraliteit en het politieke karakter van rendementsheffingen off-topic.

Twijfels over DGS of VRH: daarvoor kan je in het DGS topic of het VRH topic terecht.

Referral vragen of aanbieden? Niet hier! Zien we dat, dan wordt je post zonder pardon verwijderd en krijg je direct een ban. Dat geldt in de breedste zin van het woord, dus ook hinten naar is niet de bedoeling